+ All Categories
Home > Documents > PORTOFOLIUinformaticainscoli.ro/lib/exe/...petre:proiect_schuler_petre.pdf · Clasa a V -a Profesor...

PORTOFOLIUinformaticainscoli.ro/lib/exe/...petre:proiect_schuler_petre.pdf · Clasa a V -a Profesor...

Date post: 09-Feb-2021
Category:
Upload: others
View: 8 times
Download: 1 times
Share this document with a friend
8
Curs: Informatică și TIC pentru gimnaziu clasa a V-a PORTOFOLIU Formator: prof. Tudor Hreniuc Cursant: prof. Schuler Petre Judetul Călărași - Seria 1, Grupa 2 septembrie octombrie 2017
Transcript
  • Curs:

    Informatică și TIC pentru gimnaziu – clasa a V-a

    PORTOFOLIU

    Formator: prof. Tudor Hreniuc

    Cursant: prof. Schuler Petre

    Judetul Călărași - Seria 1, Grupa 2

    septembrie – octombrie 2017

  • Școala Gimnazială nr. 1 Modelu Număr ore pe săptămână: 1

    Profesor Schuler Petre Clasa a IX-a

    Proiectul unității de învățare

    Unitatea de învățare: Algoritmi

    Nr.

    Crt.

    Conținuturi Competențe

    specifice

    Activități de

    învățare

    Resurse Evaluare

    1 Definirea

    informaticii ca

    știință

    1.1 Identificarea

    aplicațiilor

    informaticii în viața

    socială.

    1.2 Recunoașterea

    situațiilor în care este

    necesară prelucrarea

    algotitmică a

    informațiilor.

    a) Definirea informaticii

    ca știință

    b) Rolul informaticii în

    ssocietate

    c) Studii de caz ale unor

    situații sociale, în

    abordare informatizată

    Conversația

    Activitate

    frontală

    Observare

    sistematică

    2 Etapele

    rezolvării

    problemei.

    Exemple.

    2.1 Descompunerea

    rezolvării unei

    probleme în pași.

    2.2 Identificarea

    tipurilor de date

    necesare pentru

    rezolvarea unei

    probleme ( de intrare,

    de ieșire).

    a) Formularea

    problemei

    (identificarea datelor

    de intrare, a datelor de

    ieșire și a operațiilor ce

    trebuie aplicate datelor

    de intrare în scopul

    soluționării problemei);

    Exemple ecuația de

    grad I și II.

    b) Elaborarea

    algoritmului;

    c) Scrierea programului;

    d) Testarea

    programului;

    e) Definitivarea

    documentației

    Conversația

    Exercițiul

    Munca

    individuală

    Observare

    sistematică

    și notare

  • programului

    f) Întreținerea și

    utilizarea programului.

    3 Noțiunea de

    algoritm.

    Caracteristici.

    Exemple.

    2.2 Identificarea

    tipurilor de date

    auxiliare necesare

    pentru rezolvarea

    unei probleme (date

    intermediare).

    2.3. Descrierea

    coerentă a unei

    succesiuni de operații

    prin care se obțin din

    datele de intrare, de

    ieșire.

    Definiția algoritmului.

    Exemple de algoritmi

    (algoritmul de rezolvare

    a ecuației de gradul ||I

    și II).

    Caracteristicile unui

    algoritm:

    -generalitate

    - claritate

    - finititudine

    Conversația

    Exercițiul

    Explicația

    Observare

    sistematică

    și notare

  • Proiect didactic

    Titlul lecţiei: Algoritmi care folosesc structuri repetitive

    Obiectul: Informatica Timpul acordat : 50 min. Tipul lecţiei: Mixtă(transmiterea de noi cunoştinţe şi consolidare) ematică-informatică(1 ora/sapt.) Profesor: Schuler Petre Competenţe generale

    1. Identificarea datelor care intervin într-o problemă şi aplicarea algoritmilor fundamentali de prelucrare a acestora

    2. Elaborarea algoritmilor de rezolvare a problemelor cu ajutorul structurilor repetitive

    3. Aplicarea algoritmilor fundamentali în prelucrarea vectorilor şi anume algoritmii de sortare.

    Competenţe

    specifice:

    3.1 Analizarea enunţului unei probleme: identificarea datele de intrare şi a

    datele de ieşire (cu specificarea tipul datelor şi a relaţiilor existente

    între date) şi stabilirea paşilor de rezolvare a problemei. 3.2 Reprezentarea algoritmilor de aflare a cmmdc a doua numere naturale 3.3 Respectarea principiilor programării structurate în procesul de elaborare a algoritmilor.

    Obiective operaţionale :

    Informative

    Elevii vor fi capabili:

    - să facă diferenţa dintre metodele de implementare a cmmdc cunoscute

    - să analizeze enunţul unei probleme şi să identifice paşii de rezolvare; - să respecte principiile programării structurate ;

    Formative Elevii vor şti: - să aplice algoritmul lui Euclid - să aplice algoritmul de calcul a cmmdc prin scaderi succesive - sa testeze algoritmii de calcul a cmmdc;

    Afective Elevii vor putea: - să decidă asupra folosirii uneia dintre metodele de aflare a cmmdc cunoscute.

    Metode şi procedee didactice: Mijloace de învăţare:

    Conversaţia euristică; Algoritmizarea; Explicaţia; Demonstraţia; Rezolvarea de probleme. Fişe de lucru; Caietul de exercitii practice, Probleme model, tabla SMART.

    Forme de organizare a activităţii instructive:

    De participare colectivă (frontală);

    individuală;

  • Desfășurarea lecției:

    Etapele lecţiei Timp Activitatea desfăşurată de: Metoda de

    activitate Profesor Elevi 0 1 2 3 4

    Moment

    organizatoric

    2’ Verifică prezenţa elevilor, pregătirea clasei

    pentru lecţie

    Captarea

    atentiei

    4’ Anunţarea modului de recapitulare a cunoştinţelor; Explicarea scopului activităţilor care urmează să se desfăşoare; Explicarea modului de desfăşurare a activităţii.

    Răspund la

    întrebările

    profesorului

    Notează în caiete

    Frontală

    Conversaţie

    Reactualizarea

    cunoştinţelor

    4’ Scrie pe tablă titlul lecţiei : Algoritmi care folosesc structuri repetitive

    Comunică obiectivele lecţiei Care sunt structurile repetitive cu care am lucrat? 1.Instrucţiunea repetitivă condiţională anterior Cât-timp expresie execută

    Instrucţiune

    2. Instrucţiunea repetitivă condiţională posterior Execută Instrucţiune

    Cât-timp expresie;

    3.Instrucţiunea repetitivă cu un număr cunoscut de paşi Pentru contor

  • Clasa a V-a

    Profesor: Schuler Petre

    FIȘĂ de LUCRU Algoritmi

    Scrieti algoritmul care rezolvă urmatoarea problemă:

    Câte cifre are un număr întreg ?

    Rezolvare Algoritmul determină cifrele unui număr n, prin extragerea pe rând a fiecărei cifre, începând cu cifra unităţilor

    cu ajutorul operaţiei n mod 10 şi eliminarea din număr a cifrei extrase cu operaţia n div 10.

    Aceste operaţii se execută cât timp mai există cifre de extras din n , condiţie specificată prin (n

  • Clasa a V-a Profesor Schuler Petre

    Fișă de evaluare

    1. Un algoritm este un limbaj de programare? 1. A. Adevărat F. Fals 2.

    2. Descrierea unui algoritm se poate face prin: 1. a. Limbaj natural 2. b. Limbaj de programare 3. c. Limbaj pseudocod 4. d. Nici un răspuns nu e corect 5. 6. 3. Limbajul pseudocod este un limbaj de programare? 1. A. Adevărat F. Fals 2.

    4. Datele de intrare sunt si date de ieşire? 1. A. Adevărat F. Fals 2.

    5. Complexitatea unui cod sursa a unui program este masurată prin numărul de linii de cod scrise? 1. A. Adevărat F. Fals 2.

    6. Datele de ieşire reprezintă acele valori obţinute la terminarea unui algoritm? 1. A. Adevărat F. Fals 2.

    7. Limbajul pseudocod este: a. Un cod fals

    1. b. Un limbaj intermediar de scriere a algoritmilor şi care face trecerea de la limbajul natural la cel de programare

    2. c. Un limbaj nefolositor 3. d. Nici un răspuns nu e corect

    8. Pentru a verifica corectitudinea funcţionării unui program acesta trebuie testat cu:

    1. a. Valorile pentru care a fost gândit în etapa de analiză 2. b. Cu orice fel de valori 3. c. Cu valori speciale identificate pentru cazurile limită 4. d. Nici un răspuns nu e corect. 5.

    9. Enumeraţi proprietăţile unui algoritm: 1............................. 2................................ 3................................... Se acordă 1 punct din oficiu.

  • Clasa a V-a Profesor Schuler Petre

    Fisa de evaluare

    1. Un algoritm este un limbaj de programare? 1 pct 6. A. Adevărat F. Fals 7.

    2. Descrierea unui algoritm se poate face prin: 1 pct 8. a. Limbaj natural 9. b. Limbaj de programare 10. c. Limbaj pseudocod 11. d. Nici un răspuns nu e corect 12. 13. 3. Limbajul pseudocod este un limbaj de programare? 1 pct 14. A. Adevărat F. Fals 15.

    4. Datele de intrare sunt si date de ieşire? 1 pct 16. A. Adevărat F. Fals 17.

    5. Complexitatea unui cod sursa a unui program este masurată prin numărul de linii de cod scrise? 1 pct

    18. A. Adevărat F. Fals 19.

    6. Datele de ieşire reprezintă acele valori obţinute la terminarea unui algoritm? 1 pct 20. A. Adevărat F. Fals 21.

    7. Limbajul pseudocod este: 1 pct a. Un cod fals

    22. b. Un limbaj intermediar de scriere a algoritmilor şi care face trecerea de la limbajul natural la cel de programare

    23. c. Un limbaj nefolositor 24. d. Nici un răspuns nu e corect

    8. Pentru a verifica corectitudinea funcţionării unui program acesta trebuie testat cu: 1 pct

    25. a. Valorile pentru care a fost gândit în etapa de analiză 26. b. Cu orice fel de valori 27. c. Cu valori speciale identificate pentru cazurile limită 28. d. Nici un răspuns nu e corect. 29.

    9. Enumeraţi proprietăţile unui algoritm: 1 pct 1. Claritate 2. Generalitate 3. Finititudine Se acordă 1 punct din oficiu.


Recommended