+ All Categories
Home > Documents > PORTOFOLIUinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:... · 2017. 10. 22. · Sarbu Alin...

PORTOFOLIUinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:... · 2017. 10. 22. · Sarbu Alin...

Date post: 26-Jan-2021
Category:
Upload: others
View: 4 times
Download: 1 times
Share this document with a friend
41
Sarbu Alin SIBIU, Seria 1, grupa 2 Curs: Informatica si TIC pentru gimnaziu–clasa a V-a PORTOFOLIU Formator: prof. Chirilă Diana Cursant: prof. Sarbu Alin Județul Sibiu - Seria 1, Grupa 2 septembrie – octombrie 2017
Transcript
  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    Curs:

    Informatica si TIC pentru gimnaziu–clasa a V-a

    PORTOFOLIU

    Formator: prof. Chirilă Diana

    Cursant: prof. Sarbu Alin

    Județul Sibiu - Seria 1, Grupa 2

    septembrie – octombrie 2017

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    TEST

    1. Aflați care sunt cuvintele corecte: wdhraae, sftwroae, fzcii, eeoilctrnc, mcnceai. 10p

    2. Prin intermediul săgeţilor faceți legătura între tastele speciale din partea stângă cu funcţia pe care o îndeplinesc, din partea dreaptă! 10p

    a. ESC salt la următoarea zonă de tabulare

    b. TAB întrerupe acţiunea

    c. Caps Lock execută o operaţie

    d. Backspace oprirea execuţiei unui program

    e. Enter blocarea tastaturii pe litere mari

    f. Pause şterge caracterul aflat înaintea poziţiei curente

    3. Completați spațiile libere: 10 p

    a)Sistemul de calcul este alcătuit din software, ............................ și

    dispozitive..........................

    b)Software reprezintă.............................

    c)Pașii importanți în funcționarea unui sistem de calcul

    sunt:...........................,....................., .................................,..........................................

    4. Încercuiți răspunsurile corecte: 10p

    Hardware-ul este totalitatea părților:

    a) fizice

    b) electronice

    c) mecanice

    5. Unitatea centrală de prelucrare este alcătuită din: 10p

    a) UAL

    b) DPI

    c) UCC

    6. Răspundeți la următoarele întrebări:

    10p

    a. Care este diferența dintre RAM și ROM?

    b. Care este rolul dispozitivelor periferice?

    c. Ce reprezintă UC?

    7. Un coleg spune că niciodată un computer nu va bate la șah un mare maestru. Cum crezi că este afirmaţia lui: adevărată sau falsă? De ce?

    10p

    8. Ce faci atunci când trebuie să memorezi un volum mare de date pentru o perioadă mai lungă de timp?

    10p

    9. Compară un om cu un sistem de calcul. 10p

    Din oficiu 10 puncte

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    BAREM TEST

    1. Aflați care sunt cuvintele corecte:hardware, software, izic, electronic, mecanic. 10p

    2. Prin intermediul săgeţilor faceți legătura între tastele speciale din partea stângă cu funcţia pe care o îndeplinesc, din partea dreaptă! 10p

    b)salt la următoarea zonă de tabulare a ) întrerupe acţiunea

    e)execută o operaţie f) oprirea execuţiei unui program

    c)blocarea tastaturii pe litere mari d)şterge caracterul aflat înaintea poziţiei curente

    3. Completați spațiile libere:

    a) Sistemul de calcul este alcătuit din software, hardware și dispozitive periferice.

    b) Software reprezintă totalitatea programelor din calculator care efectuează calcule,

    prelucrează date și controlează dispozitive.

    c) Pașii importanți în funcționarea unui sistem de calcul sunt: introducerea(citirea) datelor,

    stocarea(memorarea) datelor, prelucrarea (procesarea) datelor, scrierea( afișarea)

    datelor.

    4. Încercuiți răspunsurile corecte: Hardware-ul este totalitatea părților:

    a) Fizice b)electronice c) mecanice

    5. Unitatea centrală de prelucrare este alcătuită din:

    a) UAL b)DPI c)UCC

    6. Răspundeți la următoarele întrebări:

    a) Care este diferența dintre RAM și ROM?

    RAM- memorie cu acces temporară/ aleatoriu , se șterge. ROM – memorie

    permanentă, rămâne.

    b) Care este rolul dispozitivelor periferice? –sunt aparate electronice care îl ajută să

    funcționeze

    c) Ce reprezintă UC? – unitatea centrală

    7. Un coleg spune că niciodată un computer nu va bate la șah un mare maestru. Cum

    crezi că este afirmaţia lui: adevărată sau falsă? De ce?

    „În mai 1997, Gari Kasparov a jucat la New York un meci de 6 partide cu

    supercomputerul IBM Deep Blue. Evenimentul a fost urmărit de milioane de oameni

    în timp real pe site-ul IBM. Din șase partide desfășurate pe parcursul a nouă zile,

    Kasparov nu a reușit să învingă computerul decât în prima partidă; în următoarea a

    fost învins, după care au urmat 3 remize. În partida a 6-a a ales o variantă greșită din

    apărarea Caro-Kann,care i-a permis lui Deep Blue să efectueze un sacrificiu tematic și

    a pierdut după doar 19 mutări. În 2003, o echipă canadiană-britanică a realizat un

    documentar care prezintă în detaliu acest meci din punctul de vedere al lui Kasparov.”

    wikipedia 10p

    8. Ce faci atunci când trebuie să memorezi un volum mare de date pentru o perioadă mai

    lungă de timp?

    10p

    Aleg să folosesc: HDD, SSD, Memory stick, DVD,CD.

    9. Compară un om cu un sistem de calcul.

    10p

    Hardware-corpul

    Software- creierul

    Din oficiu 10 puncte

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    Fișa de lucru

    1. Completați rebusul:

    d) Este alcătuit din software, hardware și dispozitive periferice.

    e) Memorie cu acces temporar.

    f) Programele din calculator.

    g) Unitatea aritmetico-logică.

    h) Prelucrarea datelor

    i) Dispozitive care ajută calculatorul să funcționeze.

    a

    b

    c

    d

    e

    f

    2.Completați spațiile punctate:

    a)Memoria cu acces temporar este............................................................................

    b)Hardware reprezintă ..............................................................................................

    c)Dispozitivele periferice sunt....................................................................................

    3. Dați exemplu de software pe care le cunoașteți și folosiți.

    Fișa de lucru

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    1.

    s i s t e m d e c a l c u l

    r a m

    s o f t w a r e

    u a l

    p r o c e s a r e

    p e r i f e r i c e

    2. Completați spațiile punctate:

    a) Memoria cu acces temporar este RAM.

    b) Hardware reprezintă totalitatea părților fizice, electronice și mecanice.

    c) Dispozitivele periferice sunt aparate electronice atașate care ajută calculatorul să

    funcționeze.

    3. Dați exemplu de software pe care le cunoașteți și folosiți. Sistemul de operare, Windows,

    Linux, Ubunt, ios, android, novell,ms-dos etc.

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    FIȘA DE LUCRU

    Operații cu fișiere și directoare

    1. Creați pe desktop un dosar cu numele Portofoliu_cls 5.

    2. Creați in dosarulPortofoliu_cls 5 următoarea structura de directoare:

    3. Copiați dosarul 2 in dosarul Aplicația 2, respectiv mutați dosarul 1 în dosarul 2.

    4. Căutați dosarulPortofoliu_cls 5. Folosiți Start- Search.

    5. În directorul Aplicația 3 creați un fișier text cu numele fisa_mea.txt, în care scrieți pe

    primul rand următorul text: Atat la fișiere cât și la foldere, numele poate fi schimbat

    executând clic dreapta pe iconul fișierului sau folderului și accesând opțiunea

    Rename (Redenumire).

    6. Ascundeți dosarul Aplicația 2.

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    FIȘA DE LUCRU

    Operații cu fișiere și directoare -rezolvare

    1. Se creează dosarul cu numele Portofoliu_cls 5.( Clic drapta pe desktop – New

    folder –se tastează numele Porofoliu_cls 5)

    2. Se deschide dosarul Portofoliu_cls 5 cu dublu clic. Se creează dosarele Aplicția 1 ,

    Aplicația 2 și Aplicația 3 (clic dreapta – New folder , se tasteaza numele). Dosarul

    Aplicația 1 are in subordine doua dosare.Se deschide dosarul Aplicația 1 si se creează

    dosarele 1 și 2 (clic dreapta – New folder , se tasteaza numele).

    3. Deschid dosarul Portofoliu_cls 5, apoi dosarul Aplicația 1, Clic dreapta pe dosarul 2,

    se selectează Copy(copiere), apoi se deschide dosarul Aplicația 2 , clic dreapta in

    interiorul lui și se selectează Paste(lipire), respectiv se deschide dosarul 1 , clic creapta

    pe el și se selectează Cut( decupare), apoi se deschide dosarul 2, clic dreapta în interiorul

    lui și se alege Paste(lipire).

    4. Căutați dosarul aplicații. Folosiți Start- Search. În caseta Start Search din Start se

    introduce numele Portofoliu_cls 5.

    5. Se deschid cu dublu clic dosarul Portofoliu_cls 5, apoi subdosarulAplicația 3 , clic

    dreapta în interiorul lui si se alegeNew( nou) - fișier text se tasteaza numele fisa_mea, se

    scrie pe primul rand următorul text: Atat la fișiere cât și la foldere, numele poate fi

    schimbat executând click dreapta pe iconul fișierului sau folderului și accesând

    opțiunea Rename (Redenumire).

    6. Se deschid cu dublu clic dosarul Portofoliu_cls 5, apoi subdosarulAplicația 2,se

    daClic dreapta pe el-Properties-Hidden.

    În urma rezolvării fișei se obine structura de mai jos:

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    Proiect didactic

    Instituția de învățământ: Colegiul Tehnic Agnita

    Disciplina: Informatica și TIC

    Profesor: Sarbu Alin

    Clasa: a V-a

    Unitatea de învățare: Sisteme de operare

    Subiectul lecției: Fișiere și directoare

    Tipul lecției: mixtă

    Timp: 50 min

    COMPETENȚE SPECIFICE:

    1.1. Utilizarea eficientă şi în condiţii de siguranţă a componentelor hardware

    1.2. Utilizarea eficientă a unor componente software

    STRATEGII DIDACTICE: conversaţia;

    dialogul;

    problematizarea;

    explicaţia;

    învățarea prin descoperire;

    Mijloace de învăţare:

    Calculatoare. Videoproiector; prezentare PowerPoint; Manual; Fişe;

    Forme de organizare a activitatii:

    Individual; frontal Bibliografia:

    1. Anatol Gremalschi,Gr.Vasilache,L.Gremalschi Informatica Manual pentru clasa 7 Știința, 2012 2. www.google.md , www.didactic.ro 3. Aplicația http://easyquizzy.ru/

    http://www.google.md/http://www.didactic.ro/

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    Etapele lecţiei Timp Activitatea profesorului Activitate elevilor Metode şi

    pppppproc procedee

    Moment

    organizatoric

    3 min Verificarea prezenței.

    Pregătirea materialelor.

    Pregătesc materialele necesare pentru

    lecție.

    Verificarea

    cunostintelor

    anterioare

    8 min Organizarea elevilor la calculatoare.

    Verificarea cunoștințelor anterioare.

    Elevii răspund la întrebări.

    Lucrul

    independent

    Captarea

    atentiei

    Transmiterea

    noilor

    cunostinte

    2 min

    Anunțarea temei lecției :”Fișiere și directoare”.

    Notează tema lectiei în caiete.

    20 min

    Explicarea noțiunilor de fișier și director.

    Conversația

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    Notează noțiunile noi în caiete.

    Adresează întrebări dacă nu le este clar.

    Învățarea prin

    descoperire

    Dialogul

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    -Reprezentarea grafică a unui fişier se face printr-o pictogramă

    care conţine iconul aplicaţiei din care provine.

    Fişierele se grupează în dosare (foldere).

    Organizarea dosarelor se face pe principiul ierarhic al arborelui.

    Dosarul rădăcină se află pe primul nivel şi reprezintă întregul stoc

    de informaţie de pe suportul de stocare (dischetă, hard-disc, etc).

    Discuţii dirijate

    Întrebări reflexive

    Explicația

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    -Crearea unui fișier, a unui folder și operațiile care le putem

    efectua cu ele.

    Asigurarea feed-

    back-ului

    15 min

    Fisa de lucru

    Analizăm cele create de elevi la fiecare calculator.

    Elevii realizează lucrarea practică la

    calculatoare.

    Creează o structură arborescentă de

    dosare și fișiere.

    Explicația

    Tema pentru

    acasa

    2 min Notez elevii cei mai activi.

    Temă pentru acasă :

    « Realizati o structura arborescenta de foldere si fisiere in care sa

    organizati fotografiile familiei din vacanta de vara».

    Notează tema în caiete

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    Fisa de lucru

    Foldere și fișiere

    1. Construiți pe Desktop următoarea structură arborescentă de dosare

    (foldere) astfel :

    NUME, PRENUME

    PRIETENI ORAR LECTURI

    Folosind aplicația WordPad sau Microsoft Word construiți urmatoarele fișiere :

    În dosarul PRIETENI constuiește fișierele : PRIETENI DE LE ȘCOALĂ cu numele prietenilor din clasă

    PRIETENI DE ACASĂ cu numele prietenilor de acasă

    În dosarul ORAR constuiește fișierele : LUNI cu textul : l.română, matematica , informatica , l.franceză.

    MARȚI cu textul: muzica, l.română, geografie.

    MIERCURI cu textul: fizica, matematica , istorie , arta plastică.

    JOI cu textul: chimie, ed.fizică, l.franceză, informatica.

    VINERI cu textul : l.română, matematica , fizica, istorie.

    În dosarul LECTURI constuiește fișierele : I. CREANGĂ cu textul AMINTIRI DIN COPILARIE

    M .EMINESCU cu textul POEZII

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    Școala Colegiul Tehnic Agnita

    Disciplina:Informaticăși TIC

    Clasa nr.ore/săpt.: V A /1 oră

    Profesor: Sarbu Alin

    PROIECTUL UNITĂŢII DE ÎNVĂŢARE

    Sisteme de operare – (S5-S9)

    Conținuturi Competențe

    specifice

    Activități de învățare Resurse Evaluare

    Rolulunuisistem de

    operare

    1.1.

    1.2. Dezbatere: „Cum interacționează un utilizator cu

    un sistem de calcul?”-

    5 minute

    Prezentarea funcțiilor unui sistem de operare – 15 minute

    Exemple de sisteme de operare – 5 minute

    Vizionarea unui film didactic referitor la evoluția unui sistem de operare - 15 minute

    Joc didactic – 10 minute

    Timp total alocat: 1 oră

    Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu acces

    la Internet şi recomandabil

    videoproiector.Activitate: frontală.

    Material didactic:- Film didactic:

    https://www.youtube.com/watch?v=8SEWwATZs

    Rw /

    https://www.youtube.com/watch?v=fJydfGbSvoM

    https://www.youtube.com/watch?v=MmOrEls_H7

    8 -SISTEM DE OPERARE GRATUIT

    ROMÂNESC

    Evaluare curentă

    formativă prin:

    Conversație

    euristică

    Joc didactic.

    Elemente de

    interfațăaleunuisistem

    de operare

    1.1.

    1.2.

    1.3.

    Prezentare: spațiul de lucru, pictograme, bara de activități și ferestre. Operații cu ferestre – 10

    minute

    Stabilirea datei și orei curente, a volumului pentru sunet și a fundalului pentru spațiul de lucru –5

    minute

    Lansarea aplicației Calculator și exersarea utilizării elementelor de interfață în această aplicație.

    Realizarea de calcule aritmetice simple – 15 minute

    Lansarea aplicației Notepad și exersarea utilizării elementelor de interfață în această aplicație.

    Operații simple de editare - 10 minute

    Joc didactic „Recunosc elementele de interfață”– un elev va descrie rolul unui element de interfață,

    Timp total alocat: 1 oră

    Locație: laboratorul de informatică, dotat cu acces

    la Internet şi recomandabil videoproiector.

    Activitate: pe grupe şi frontală.

    Material didactic:

    - Fișă de lucru

    Evaluare curentă

    formativă prin:

    Conversație

    euristică

    Joc didactic:

    „Recunosc

    elementele de

    interfață”

    Aplicații practice

    conform fișei de

    lucru.

    https://www.youtube.com/watch?v=8SEWwATZsRwhttps://www.youtube.com/watch?v=8SEWwATZsRwhttps://www.youtube.com/watch?v=fJydfGbSvoMhttps://www.youtube.com/watch?v=MmOrEls_H78https://www.youtube.com/watch?v=MmOrEls_H78

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    iar restul elevilor trebuie să identifice elementul de

    interfață –10 minute

    Organizareadatelorpe

    suport extern

    1.1.

    1.2.

    1.3.

    Prezentareanoțiuniifișier.Tipuri de fișiere – 10 minute

    Prezentareanoțiunii de director – 5 minute

    Prezentareanoțiunii de disc logic –5 minute

    Identificare disc logic, director, fișier, pictogramespecifice – 5 minute

    Identificareadimensiuniiunuidirector, fișier, a informației de pe un disc de lucru – 5 minute

    Aplicația Explorer,Google Chrome, Mozilla Firefox– 10 minute

    Exersareaoperațiilor de identificare a directoarelorșifișierelorpediscurilelogice – 10

    minute

    Timp total alocat: 1 oră

    Locaţie: laboratorulde informatică, dotatcuacces la

    Internet şirecomandabilvideoproiector.

    Activitate: individuală şi frontală.

    Material didactic:

    - Fișă de lucru

    Evaluare curentă

    formativă prin

    aplicații practice

    conform fișei de

    lucru

    Operații cu

    fișiereșidirectoare

    1.1.

    1.2. Selectarea fișierelor și/sau directoarelor -3 minute.

    Crearea unui nou director – 3 minute.

    Crearea unui nou fișier – 3 minute.

    Copierea de fișiere și/sau directoare - 3 minute.

    Mutarea de fișiere și/sau directoare - 3 minute.

    Redenumirea unui fișier/ director - 3 minute.

    Ștergerea fișiere și/sau directoare - 3 minute.

    Crearea scurtăturilor - 3 minute.

    Exersarea operațiilor cu fișiere și directoare conform unei fișe de lucru cu cerințe de rezolvat pe

    calculator - 15 minute.

    Rezolvare - 12 minute.

    Discutarea fisei - 3 minute.

    Timp total alocat: 1 oră

    Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu acces

    la Internet şi recomandabil videoproiector.

    Activitate: individuală și frontală.

    Material didactic:

    - Fișă de lucru

    Evaluare curentă

    formativă prin

    aplicații practice

    conform fișei de

    lucru

    Evaluare 1.1.

    1.2. Se rezolvă un test practic de 20 min

    Test scris 10 min

    Proiect

    Test

    Probă practică

    Test sumativ

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    SISTEME DE OPERARE

    1. Explicați pe scurt care este diferența dintre un fișier și un folder/director.

    Folderul este un fisier care contine date despre alte fisiere

    Folderul,director ce contine fisiere iar fisierele contin date

    1. Deschideți aplicația Windows Explorer. Creați pe desktop, un director cu numele

    Informatica. În directorul numere creați alte două subdirectoare cu numele Sisteme de

    calculși respectiv Sisteme de operare.

    2. Creați în directorul Sisteme de calcul un fișier word cu numele DPI.

    3. Creați în directorul Sisteme de operare un fișier paint cu numele Fereastra.

    4. În directorul Sisteme de operare creați două fișiere text cu numele resurse.txt și

    pictograme.txt.

    5. Realizați o captură de ecran în care să se vadă structura de directoare creată la punctele

    anterioare și conținutul directorului Sisteme de operare. Salvați imaginea folosind

    aplicația Paint, în directorul Sisteme de calcul, într-un fișier numit ecran.png.

    Indicație. În Windows Explorer găsiți o vizualizare corespunzătoare a conţinutului

    ferestrei și apăsați tasta PrintScr. Deschideți apoi aplicația Paint, apăsați combinația de

    taste Ctrl+V (Paste/Lipire) și salvați fișierul în locația indicată, folosind opțiunea Save/

    Salvare din meniul File/ Fișier.

    6. Arhivați directorul Sisteme de calcul.

    Indicație. Dați click dreapta pe numele directorului și alegeți opțiunea Send To/ Trimite

    la și apoi Compressed (zipped) folder/ Director coprimat (arhivat).

    7. Fișiere diferite au extensii diferite. De exemplu extensia .gif indică un fișier grafic (o poză).

    Dar oare de la ce vin aceste extensii? Folosiți un motor de căutare, aflați ce reprezintă

    acronimele următoarele extensii de fișiere.

    Extensie Tip de fișier Semnificația acronimului

    .gif imagine/poză Graphics Interchange Format

    .swf Filmulet interactiv Acronim de la: Shocwave Flash

    .mpeg Fisier audio/video Moving Pictures Experts Group

    .pdf document Portable Document Format

    .png Imagine/poza Portable NetworkGraphics

    .xls Document Excel Micosoft Excel workshet

    .avi Fisier audio/video Audio Video Interleave

    8. Încercuiţi denumirile corecte de fişiere

    a. lucrare.txt b. Medii de lucru.doc c. Afaceri%.txt d. 989.txt e. Medii:.exe f. Felicit!.bmp

    Școala:Clasa:Nume elev:

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    0,5 p

    TEST

    SISTEME DE OPERARE. Organizarea datelor

    1. Dați 4 exemple de caractere ce nu pot fi conținute în numele fișierului _____, _____,

    _____, _____.

    2. În funcție de informația pe care o conțin, fișierele pot fi: ____________________,

    ____________________, _______________________, _____________________.

    3. Realizând click dreapta pe iconul fișierelor sau folderelor și accesând opțiunea

    RENAME se poate ______________________________ fișierului sau dosarului.

    4. Pentru fișierele document extensiile pot fi: _____________, ______________.

    5. Informațiile referitoare la un folder sau fișier vizualizate prin opțiunea PROPERTIES

    sunt: _________________, ____________________, _______________________.

    6. Orice fișier se prezintă sub forma nume.extensie. Explicați ce reprezintă:

    nume - ______________________

    extensie - ____________________.

    7. O melodie descărcată poate avea extensia __________.

    BAREM DE CORECTARE

    2 p

    2 p

    1p

    1p

    1p

    0,5p

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    1. Oricare din caracterele /,\,: ? ” ,│. 0,5 p x 4 = 2 p

    2. Imagini, texte, melodii, filme, programe, etc. 0,5 p x 4 = 2 p

    3. RENAME – schimbă numele fișierului 0,5 p

    4. doc, docx, ppt, pptx, txt - oricare două extensii 0,5 p x 2 = 1 p

    5. data , dimensiune, tip - o proprietate0,25 p, douăproprietăți0,5 p, treiproprietăți - 1 p

    6. nume – nume fișier , extensie – tipul fișierului 0,5 p x 2 = 1 p

    7. mp3 sau mp4 0,5 p

    TOTAL: 8 puncte + 2 puncte din oficiu = 10

    NOTĂ: Toatesubiectelesuntobligatorii. Timp de lucru 30 min. Se acordă 2 punctedinoficiu.

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    Fișă de lucru Internet

    Alegeți varianta corectă.

    1. Ce reprezintă FTP ?

    a. Procedură de transmitere a fişierelor (File Transmission Procedure)

    b. Protocol de transmitere a fişierelor (File Transmission Protocol)

    c. Protocol de transfer a fişierelor (File Transfer Protocol)

    d. Clauză de transmitere a fişierelor (File Transmission Provision)

    2. Ce reprezintă un motor de căutare ?

    a. Un program care caută o conexiune la Internet

    b. Un program care caută viruşi în paginile Web

    c. Un program al sistemului de operare pentru căutarea fişierelor

    d. Un program care utilizează cuvinte sau fraze cheie pentru căutări pe Internet

    Completați spațiile libere:

    3. În adresa de e-mail [email protected], „profesor” reprezintă, numele „@” reprezintă,

    simbolul „gmail” reprezintă organizatia „com” vine de la tipul de domeniu.

    4. Scrieți în interiorul săgeților acțiunea ce poate fi realizată cu elementul indicat.

    Adresa de email

    Cautare

    Mesaje primite

    ciorne

    5. Găsiți următoarele cuvinte în grila de mai jos: WEB, HTML, INTERNET, HUB, BROWSER, FTP

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    J Q L W F P F T

    R E S W O R B A

    M O W U Q L C D

    I N T E R N E T

    K F H U B G S E

    I Y T D G V M J

    R F M P E V G J

    S A L N C R N Z

    Numele și prenumele _______________________ Clasa _____

    Fişa de lucru - Navigare pe Internet

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    Creaţi un document Word, în care urmează să introduceți informaţiile şi capturile de ecran

    solicitate în această fişă. Capturile de ecran se fac prin apăsarea tastei PrintScreen urmată de

    operația Lipire în Word. La final, documentul va fi salvat cu numele navigare.

    1. Accesaţi un motor de căutare pe Internet şi căutaţi informaţii despre laboratoare virtuale.

    Scrieţi în documentul navigare numărul de rezultate

    2. Copiaţi în document adresa uneia dintre paginile obținute în urma căutării.

    3. Accesaţi portalul www.edu.ro. Înseraţi în fişierul navigare una din imaginile aflate pe

    pagina principală.

    4. Faceţi căutare în pagina web după cuvântul bacalaureat şi efectuaţi o captură de ecran

    care evidenţiază rezultatul căutării. Adăugaţi captura în fişierul navigare.

    5. Faceţi căutare în site după cuvântul cercetare, utilizând de această dată caseta Caută.

    Faceţi o captură de ecran cu rezultatul căutării şi adăugaţi-o în fişierul navigare.

    6. Salvaţi link-ul spre Învăţământ superior, pe desktop.

    7. Descărcaţi pe desktop unul dintre ultimele documente adăugate pentru secţiunea

    Învăţământ preuniversitar.

    8. Urmaţi link-ul Legături utile şi salvaţi pagina la care ajungeţi, pe desktop, cu tipul

    Webpage, HTML Only (Pagină web, numai html).

    9. Părăsiți portalul și faceţi căutare de imagini utilizând cuvintele soft background.

    Vizualizaţi imaginea şi stabiliţi-o că fundal de desktop.

    10. Faceţi o captură de ecran la desktop care să evidenţieze îndeplinirea ultimelor 4

    cerinţe. Adăugaţi captura în fişierul navigare.

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    Fisa de lucru Paint 2

    1. Deschideti aplicatia Paint.

    2. Impartiti spatiul de lucru in trei parti.

    3. Prima parte sa o colarati verde, a doua rosie si a treia in albastru.

    4. In prima parte, desenati un dreptunghi cu latura galbena si pictat in interior cu portocaliu.Scrieti in el, cu marimea 14 si scrisul Arial, dreptunghi. Mai faceti un cerc cu latura mov si pictat inauntru cu roz (asta este partea fetelor). Scrieti in el, cu marimea 18 si scrisul Vladimir Script, cerc. Si ultima, ,ai faceti un romb cu latura verde si in interior cu culoarea de la titlu( adica un verde mai deschis). Scrieti in el, cu marimea 12 si scrisul Algerian, romb. Toate figurile sa fie desenate cu ustensilele speciale.

    5. In a doua parte desenati un „ om de zapada” si o sanie ( Omul de zapada trebuie sa aiba si palarie)

    6. In a treia parte, faceti o masina si un ursulet, iar apoi scrieti cu ustensila creion (pencil) numele vostru.

    7. Salvati-l cu numele „Recapitulare Paint”.

    8. Deschideti alta aplicatie Paint si desenati o scrisoare asemanatoare pentru Mos Craciun dupa modelul urmator:

    salvati-l cu numele” Scrisoare Mos Craciun”

    9. Deschideti alta aplicatie Paint si faceti un peisaj de iarna. Sa il

    salvati cu numele „Peisaj iarna”.

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    PROIECT DIDACTIC

    DATA: 12 octombrie 2017

    UNITATEA ŞCOLARĂ: Colegiul Tehnic Agnita

    UNITATEA DE ÎNVǍŢARE: Editor grafic

    SUBIECTUL: Aplicația Paint

    TIPUL LECŢIEI: Comunicare de noi cunoştinţe / Consolidare

    DURATA: 50 minute

    PROFESOR: Crețu Ioan

    COMPETENŢE SPECIFICE VIZATE:

    - conştientizarea importanţei studierii aplicaţiei Paint ;

    - cunoașterea modalităților de lansare în execuţie a aplicaţiei;

    - identificarea diferitelor tipuri de fişiere grafice (ex. bmp, jpg, cdr, gif, png);

    - identificarea elementele din interfaţa aplicaţiei Microsoft Paint precum şi instrumentele de

    desenare ale aplicaţiei;

    - conştientizarea facilităţile instrumentelor aplicaţiei de desenare Paint.

    STRATEGIA DIDACTICǍ:

    • RESURSE PROCEDURALE:

    - metode şi procedee: explicaţia, conversaţia euristică, observaţia independentă, exerciţiul,

    descoperirea dirijată, chestionarea orală, problematizarea

    - forme de organizare: frontal / colectiv, frontal / individual, diferenţiat/ individual

    • RESURSE MATERIALE: calculatorul, fişa de lucru, manual

    BIBLIOGRAFIE:

    1. Adrian Niță, Carmen Popescu, Diana Nicoleta Chirilă, Maria Niță – Informatică și TIC.

    Manual pentru clasa a V-a., Editura Corint, Bucureşti, 2017

    2. Şandor Kovacs – ECDL – Manualul utilizatorului PC, Ed. Albastră, Cluj Napoca, 2005

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    NR.

    CRT

    ETAPELE

    LECŢIEI COM

    P

    CONŢINUTUL INFORMAŢIONAL AL LECŢIEI STRATEGIA DIDACTICǍ

    ACTIVITATEA PROFESORULUI ACTIVITATEA ELEVILOR

    METODE

    ŞI

    PROCEDEE

    FORME

    DE

    ORGANIZARE

    RESURSE

    MATERIALE DOZARE

    1.

    Moment

    organizatoric

    (3 rninut)

    • Se consemnează absenţele.

    • Verifică existenţa resurselor

    materiale.

    • Se pregătesc pentru lecţie.

    • Răspund la întrebări.

    conversaţia

    frontal /

    colectiv

    2.

    Anunţarea

    subiectului şi

    obiectivelor

    operaţionale

    (2 minute)

    • Anunţă titlul, competențele

    specifice şi modul de desfăşurare

    al lecţiei

    • Scriu pe caiete titlul lecţiei

    conversaţia

    frontal /

    colectiv

    3. Prezentarea

    noului

    conţinut

    (30 minute)

    C1

    C2

    • Profesorul prezintă un power

    point cu modalitățile de lansare în

    execuție a aplicației Paint, cu

    elementele ferestrei aplicației Paint

    (bara de titlu, bara de meniu, ,

    zona de lucru, caseta de culori,

    bara de stare), caseta cu

    instrumente de desenat (Free

    ,Select, Eraser/ Color Eraser , Fill

    with color ,Pick Color , Magnifier,

    Pencil, Brush , Airbrush , Text

    Line, Curve,Rectangle,

    • Elevii lansează în execuție

    aplicația Paint și identifică

    elementele din interfaţa aplicaţiei

    Microsoft Paint

    • Urmăresc explicaţiile profesorului

    şi participă la conversaţie

    • Elevii identifică uneltele aplicației

    și prezintă utilizarea lor, notează

    denumirile, răspund la întrebări.

    conversaţia

    explicaţia

    problematizar

    ea

    conversaţia

    frontal /

    colectiv

    frontal /

    colectiv

    frontal /

    colectiv

    caiet

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    C3

    Polygon,Ellips, Rounded

    Rectangle.

    • Se clasa în 4 grupe: coloana 1 de

    instrumente, coloana 2 de

    instrumente, proprietățile

    instrumentelor, lucrul cu culorile,

    pentru a studia destinația și

    proprietățile instrumentelor.

    • Se propune elevilor să realizeze

    desenele de pe fișa de lucru

    Discută problemele care cer

    completări.

    • Elevii lucrează în grupe de câte 4

    elevi, studiază subiectul propus și

    apoi, câte un reprezentant din fiecare

    grupă se duce la altă grupă și explică

    cele studiate în grupa sa.

    •Elevii realizează la calculator

    lucrarea practică propusă.

    explicaţia

    diferenţiat /

    individual

    fişa de

    protecție a

    muncii

    Tablă

    caiet

    4.

    Fixarea

    cunoştinţelor

    (10 minute)

    C1

    C2

    C3

    • Elevii primesc o fișă de lucru cu

    fereastra aplicației pe care trebuie

    să identifice elementele ferestrei.

    • Rezolvă cerinţele propuse.

    • Răspund la întrebări.

    conversaţia

    frontal

    calculator

    fişă de

    lucru/evalua

    re

    5.

    Încheierea

    lecţiei

    (5 minute)

    • Se fac aprecieri globale şi

    individuale cu privire la

    participarea elevilor la lecţie.

    • Sunt atenţi la cele prezentate de

    profesor

    conversaţia

    frontal

    individual

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    Unitate școlară: Colegiul Tehnic Agnita

    Avizat

    Disciplina: Informatică și TIC

    Număr de ore/săptămână: 1

    Profesor: Sarbu Alin

    Clasa: a V-a

    An școlar: 2017-2018

    Proiectul unității de învățare Unitatea de învățare: Editoare grafice

    Număr ore alocate: 6

    Conținuturi Competențe

    specifice

    Activități Resurse Evaluare

    Rolul unui editor, exemple de editoare,

    elemente de interfață

    1.2, 1.3, 3.1 Analiza unor editoare grafice accesibile

    gratuit (Paint, LibreOffice Draw,

    Tinkercad, Toontastic 3D), determinarea

    avantajelor și dezavantajelor, a

    capabilităților, analiza interfeței grafice.

    Manual,

    auxiliare,

    tutoriale, filme

    didactice,

    computer,

    programe de

    Aplicații practice

    Observare

    sistematică și notare.

    Portofoliu, proiecte.

    Creare, deschidere, salvare fișiere

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    Conținuturi Competențe

    specifice

    Activități Resurse Evaluare

    Comenzi pentru selectare, copiere,

    ștergere, mutare

    Realizarea unor imagini ce să ilustreze

    noțiuni învățate la alte materii, a unor

    postere, afișe publicitare, logo etc.

    editare grafică/

    creare materiale

    grafice (Paint,

    Draw,

    Toontastic 3D,

    Tinkercad)

    Redimensionare imagini, trunchiere,

    rotație, panoramare

    Instrumente de desenare, culori, hașuri

    Inserare și formatare text

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    Numele si prenumele__________________________

    Clasa a V-a

    TEST – Editor grafic

    Timp de lucru 45 min. Se acordă 10p din oficiu

    I.Notati pașii prin care se deschide aplicația

    Paint:……………………………………………….……………5p

    __________________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________________

    ______________________________

    II.Încercuiți răspunsul

    corect:……………………………………………………………………………..…….20p

    1.Fereastra Paint conține:

    a).Tabele de calcul;

    b).Caseta de culori;

    c).Casete de dialog

    2.Meniul Edit contine comabda:

    a). Cut şi Clear Selection;

    b).Backspace;

    c). Table.

    III.Uniți prin săgeți cuvintele din coloana A cu cele din Coloana

    B:……………………………..…….……20p

    A B

    Selecție liberă Ștergerea unor porțiuni dintr-o imagine

    Pensula realizarea de desene libere cu linii sau curbe subțiri

    Creion selectarea unor părți cu forme neregulate dintr-o

    imagine

    Radieră realizarea de picturi libere cu linii și curbe îngroșate

    sau subțiri

    IV.Enumerați trei comenzi din Meniul

    Edit:……………………………………………………..…………….15p

    1.___________________________

    2.___________________________

    3.___________________________

    V.Explicați ce putem face in Programul

    Paint:…………………………………………..…………………….10p

    __________________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________________

    ______________________________

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    VI. Pune in

    corespondenta :…………………………………………………………………………………….20p

    1 Selecteaza obiectul

    2. Sterge

    3. Umple un contur inchis

    4. text

    5. permite marirea imaginii de 2, 4, 6 ori

    6. desenare dreptunghi

    7. desenare linie curba

    8. desenare oval (elipsa; cerc)

    9. desenare linii drepte

    10. desenare poligon

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    BAREM DE CORECTARE

    Subiectul

    I………………………………………………………………………………………………………5p

    Pentru a deschide Paint, faceți clic pe butonul Start, faceți clic pe Toate programele, faceți clic pe

    Accesorii, apoi pe Paint.

    Subiectul

    II……………………………………………………………………………………………………..20p

    1-b; 2-a 2x10p=20p

    Subiectu

    III……………………………………………………………………………………………………20p

    _c_1.Selecție liberă a.Ștergerea unor porțiuni dintr-o imagine

    4x5p=20p

    _d_2.Pensula b.realizarea de desene libere cu linii sau curbe subțiri

    b__3. Creion c.selectarea unor părți cu forme neregulate dintr-o

    imagine

    a_ Radieră d.realizarea de picturi libere cu linii și curbe îngroșate

    sau subțiri

    Subiectul

    IV……………………………………………………………………………………………………15p

    1.Copy , Paste

    3x5p=15p

    2.Select All

    3.Cut si Clear

    4.Copy to

    5. Undo

    6.View

    Subiectul

    V………………………………………………………………………………………………………10

    p

    Paint este un program pe care îl puteţi utiliza pentru a desena, colora sau edita imagini.

    Subiectul

    VI…………………………………………………………………………………………………….20p

    Fiecare corespondență găsită corect, valorează 2,5p 8x2.5=20p

    Se acordă 10 p din oficiu

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    ALGORITMI

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    Fisa de lucru Paint 2

    1. Deschideți aplicatia Paint. Impartiti spatiul de lucru in trei parti. Salvati-l cu numele „Recapitulare Paint”.

    1.

    a. Prima parte are fundal verde, a doua rosie si a treia in albastru.

    b. In prima parte, desenati un dreptunghi cu latura galbena si pictat in interior cu portocaliu.Scrieti in el, cu marimea 14 si scrisul Arial, dreptunghi.

    Desenați un cerc cu latura mov si pictat inauntru cu roz (asta este partea

    fetelor). Scrieti in el, cu marimea 18 si scrisul Vladimir Script, cerc. Si ultima,

    desenati un romb cu latura verde si in interior cu culoarea de la titlu( adica un

    verde mai deschis). Scrieti in el, cu marimea 12 si scrisul Algerian, romb. Toate

    figurile sa fie desenate cu ustensilele speciale.

    c. In a doua parte desenati un „ om de zapada” si o sanie (Omul de zapada trebuie sa aiba si palarie)

    d. In a treia parte, faceti o masina si un ursulet, iar apoi scrieti cu ustensila creion (pencil) numele vostru.

    2. Deschideti un nou document în Paint si desenati o scrisoare pentru Mos Craciun. Salvati cu numele” Scrisoare Mos Craciun”

    3. Creați un nou document în Paint si desenați un peisaj de iarna. Îl salvati cu

    numele „Peisaj de iarna”.

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    PROIECT DIDACTIC

    DATA: 12 octombrie 2017

    UNITATEA ŞCOLARĂ: Colegiul Tehnic Agnita

    UNITATEA DE ÎNVǍŢARE: Editor grafic

    SUBIECTUL: Aplicația Paint

    TIPUL LECŢIEI: Comunicare de noi cunoştinţe / Consolidare

    DURATA: 50 minute

    PROFESOR: Crețu Ioan

    COMPETENŢE SPECIFICE VIZATE:

    - conştientizarea importanţei studierii aplicaţiei Paint ;

    - cunoașterea modalităților de lansare în execuţie a aplicaţiei;

    - identificarea diferitelor tipuri de fişiere grafice (ex. bmp, jpg, cdr, gif, png);

    - identificarea elementele din interfaţa aplicaţiei Microsoft Paint precum şi instrumentele de

    desenare ale aplicaţiei;

    - conştientizarea facilităţile instrumentelor aplicaţiei de desenare Paint.

    STRATEGIA DIDACTICǍ:

    • RESURSE PROCEDURALE:

    - metode şi procedee: explicaţia, conversaţia euristică, observaţia independentă, exerciţiul,

    descoperirea dirijată, chestionarea orală, problematizarea

    - forme de organizare: frontal / colectiv, frontal / individual, diferenţiat/ individual

    • RESURSE MATERIALE: calculatorul, fişa de lucru, manual

    BIBLIOGRAFIE:

    1. Adrian Niță, Carmen Popescu, Diana Nicoleta Chirilă, Maria Niță – Informatică și TIC.

    Manual pentru clasa a V-a., Editura Corint, Bucureşti, 2017

    2. Şandor Kovacs – ECDL – Manualul utilizatorului PC, Ed. Albastră, Cluj Napoca, 2005

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    NR.

    CRT

    ETAPELE

    LECŢIEI COM

    P

    CONŢINUTUL INFORMAŢIONAL AL LECŢIEI STRATEGIA DIDACTICǍ

    ACTIVITATEA PROFESORULUI ACTIVITATEA ELEVILOR

    METODE

    ŞI

    PROCEDEE

    FORME

    DE

    ORGANIZARE

    RESURSE

    MATERIAL

    E DOZARE

    1.

    Moment

    organizatoric

    (3 rninut)

    • Se consemnează absenţele.

    • Verifică existenţa resurselor

    materiale.

    • Se pregătesc pentru lecţie.

    • Răspund la întrebări.

    conversaţia

    frontal /

    colectiv

    2.

    Anunţarea

    subiectului şi

    obiectivelor

    operaţionale

    (2 minute)

    • Anunţă titlul, competențele

    specifice şi modul de desfăşurare

    al lecţiei

    • Scriu pe caiete titlul lecţiei

    conversaţia

    frontal /

    colectiv

    3. Prezentarea

    noului

    conţinut

    (30 minute)

    C1

    C2

    • Profesorul prezintă un power

    point cu modalitățile de lansare în

    execuție a aplicației Paint, cu

    elementele ferestrei aplicației Paint

    (bara de titlu, bara de meniu, ,

    zona de lucru, caseta de culori,

    bara de stare), caseta cu

    instrumente de desenat (Free

    ,Select, Eraser/ Color Eraser , Fill

    with color ,Pick Color , Magnifier,

    Pencil, Brush , Airbrush , Text

    Line, Curve,Rectangle,

    • Elevii lansează în execuție

    aplicația Paint și identifică

    elementele din interfaţa aplicaţiei

    Microsoft Paint

    • Urmăresc explicaţiile profesorului

    şi participă la conversaţie

    • Elevii identifică uneltele aplicației

    și prezintă utilizarea lor, notează

    denumirile, răspund la întrebări.

    conversaţia

    explicaţia

    problematizar

    ea

    conversaţia

    frontal /

    colectiv

    frontal /

    colectiv

    frontal /

    colectiv

    caiet

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, Grupa 2

    C3 Polygon,Ellips, Rounded

    Rectangle.

    • Se clasa în 4 grupe: coloana 1 de

    instrumente, coloana 2 de

    instrumente, proprietățile

    instrumentelor, lucrul cu culorile,

    pentru a studia destinația și

    proprietățile instrumentelor.

    • Se propune elevilor să realizeze

    desenele de pe fișa de lucru

    Discută problemele care cer

    completări.

    • Elevii lucrează în grupe de câte 4

    elevi, studiază subiectul propus și

    apoi, câte un reprezentant din fiecare

    grupă se duce la altă grupă și explică

    cele studiate în grupa sa.

    •Elevii realizează la calculator

    lucrarea practică propusă.

    explicaţia

    diferenţiat /

    individual

    fişa de

    protecție a

    muncii

    Tablă

    caiet

    4.

    Fixarea

    cunoştinţelor

    (10 minute)

    C1

    C2

    C3

    • Elevii primesc o fișă de lucru cu

    fereastra aplicației pe care trebuie

    să identifice elementele ferestrei.

    • Rezolvă cerinţele propuse.

    • Răspund la întrebări.

    conversaţia

    frontal

    calculator

    fişă de

    lucru/evalua

    re

    5.

    Încheierea

    lecţiei

    (5 minute)

    • Se fac aprecieri globale şi

    individuale cu privire la

    participarea elevilor la lecţie.

    • Sunt atenţi la cele prezentate de

    profesor

    conversaţia

    frontal

    individual

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    Unitate școlară: Colegiul Tehnic Agnita

    Avizat

    Disciplina: Informatică și TIC

    Număr de ore/săptămână: 1

    Profesor: Sarbu Alin

    Clasa: a V-a

    An școlar: 2017-2018

    Proiectul unității de învățare Unitatea de învățare: Editoare grafice

    Număr ore alocate: 6

    Conținuturi Competențe

    specifice

    Activități Resurse Evaluare

    Rolul unui editor, exemple de editoare,

    elemente de interfață

    1.2, 1.3, 3.1 Analiza unor editoare grafice accesibile

    gratuit (Paint, LibreOffice Draw,

    Tinkercad, Toontastic 3D), determinarea

    avantajelor și dezavantajelor, a

    capabilităților, analiza interfeței grafice.

    Manual,

    auxiliare,

    tutoriale, filme

    didactice,

    computer,

    programe de

    Aplicații practice

    Observare

    sistematică și notare.

    Portofoliu, proiecte.

    Creare, deschidere, salvare fișiere

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    Conținuturi Competențe

    specifice

    Activități Resurse Evaluare

    Comenzi pentru selectare, copiere,

    ștergere, mutare

    Realizarea unor imagini ce să ilustreze

    noțiuni învățate la alte materii, a unor

    postere, afișe publicitare, logo etc.

    editare grafică/

    creare materiale

    grafice (Paint,

    Draw,

    Toontastic 3D,

    Tinkercad)

    Redimensionare imagini, trunchiere,

    rotație, panoramare

    Instrumente de desenare, culori, hașuri

    Inserare și formatare text

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    Numele si prenumele__________________________

    Clasa a V-a

    TEST – Editor grafic

    Timp de lucru 45 min. Se acordă 10p din oficiu

    I.Notati pașii prin care se deschide aplicația

    Paint:……………………………………………….……………5p

    __________________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________________

    ______________________________

    II.Încercuiți răspunsul

    corect:……………………………………………………………………………..…….20p

    1.Fereastra Paint conține:

    a).Tabele de calcul;

    b).Caseta de culori;

    c).Casete de dialog

    2.Meniul Edit contine comabda:

    a). Cut şi Clear Selection;

    b).Backspace;

    c). Table.

    III.Uniți prin săgeți cuvintele din coloana A cu cele din Coloana

    B:……………………………..…….……20p

    A B

    Selecție liberă Ștergerea unor porțiuni dintr-o imagine

    Pensula realizarea de desene libere cu linii sau curbe subțiri

    Creion selectarea unor părți cu forme neregulate dintr-o

    imagine

    Radieră realizarea de picturi libere cu linii și curbe îngroșate

    sau subțiri

    IV.Enumerați trei comenzi din Meniul

    Edit:……………………………………………………..…………….15p

    1.___________________________

    2.___________________________

    3.___________________________

    V.Explicați ce putem face in Programul

    Paint:…………………………………………..…………………….10p

    __________________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________________

    ______________________________

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    VI. Pune in

    corespondenta :…………………………………………………………………………………….20p

    1 Selecteaza obiectul

    2. Sterge

    3. Umple un contur inchis

    4. text

    5. permite marirea imaginii de 2, 4, 6 ori

    6. desenare dreptunghi

    7. desenare linie curba

    8. desenare oval (elipsa; cerc)

    9. desenare linii drepte

    10. desenare poligon

  • Sarbu Alin

    SIBIU, Seria 1, grupa 2

    BAREM DE CORECTARE

    Subiectul

    I………………………………………………………………………………………………………5p

    Pentru a deschide Paint, faceți clic pe butonul Start, faceți clic pe Toate programele, faceți clic pe

    Accesorii, apoi pe Paint.

    Subiectul

    II……………………………………………………………………………………………………..20p

    1-b; 2-a 2x10p=20p

    Subiectu

    III……………………………………………………………………………………………………20p

    _c_1.Selecție liberă a.Ștergerea unor porțiuni dintr-o imagine

    4x5p=20p

    _d_2.Pensula b.realizarea de desene libere cu linii sau curbe subțiri

    b__3. Creion c.selectarea unor părți cu forme neregulate dintr-o

    imagine

    a_ Radieră d.realizarea de picturi libere cu linii și curbe îngroșate

    sau subțiri

    Subiectul

    IV……………………………………………………………………………………………………15p

    1.Copy , Paste

    3x5p=15p

    2.Select All

    3.Cut si Clear

    4.Copy to

    5. Undo

    6.View

    Subiectul

    V………………………………………………………………………………………………………10

    p

    Paint este un program pe care îl puteţi utiliza pentru a desena, colora sau edita imagini.

    Subiectul

    VI…………………………………………………………………………………………………….20p

    Fiecare corespondență găsită corect, valorează 2,5p 8x2.5=20p

    Se acordă 10 p din oficiu


Recommended