+ All Categories
Home > Documents > Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de...

Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de...

Date post: 26-Apr-2021
Category:
Upload: others
View: 8 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
13
Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală Tema: Realizarea unor felicitări Nume și prenume cursant: Cupșa Daniela Școala de proveniență: Şc. Gimn. ’’Dr. T. Mihali’’Boiu Mare Grupa MM_S2GR1 Formator: Mărieș Iuliana 26 ianuarie 2019
Transcript
Page 1: Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală

Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a”

Portofoliu

pentru evaluarea finală

Tema: Realizarea unor felicitări

Nume și prenume cursant: Cupșa Daniela

Școala de proveniență: Şc. Gimn. ’’Dr. T. Mihali’’Boiu Mare

Grupa MM_S2GR1

Formator: Mărieș Iuliana

26 ianuarie 2019

Page 2: Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală

Cupșa Daniela Valeria

MM_S2GR1

GR1

PROIECTUL UNITĂŢII DE ÎNVĂŢARE

Unitatea Şcolară: Şcoala gimnazială Boiu Mare

Unitatea de învăţare: Aplicaţia Paint

Disciplina – Informatică şi TIC

Nr. ore alocate: 4

Clasa : a V-a / Nr. ore pe săpt. 1/ An şcolar 2017-2018

Conținuturi (detailat)

Competențe specifice

Activități de învăţare Resurse Evaluare

Elemente de

interfaţă specifice

unui editor de

imagini: comenzi şi

unelte ale

aplicaţiei(Rolul

unui editor grafic

Elemente de

interfață specifice

Crearea, deschiderea

şi salvarea fişierelor

grafice )

1.2 3.1

Activităţi de recunoaştere a elementelor

de interfaţă specifice aplicaţiei Paint

comenzi şi unelte ale aplicaţiei.

Inserarea şi prelucrarea unei imagini în

Paint – fişă de lucru.

Vizionare tutorial referitor la realizare

unui desen cu ajutorul apliacţiei Paint

Timp alocat: 1 oră Locaţie: laboratorul de informatică,

dotat cu acces la Internet şi

recomandabil videoproiector.

Activitate: frontală

Material didactic:

Manual, auxiliare, tutoriale,

computer, programe de editare grafică/

creare materiale grafice (Paint)

Tutorial:

https://www.youtube.com/watch?v=69

X1ynM2o1g

Aplicații

practice

Observare

sistematică și

notare.

Realizarea unor

personaje grafice

pentru ilustrarea

unor poveşti

(Comenzi pentru

selectare, copiere,

mutare, ştergere

Redimensionarea,

trunchierea, rotaţia

unei imagini

1.2 3.1

Vizionare tutorial referitor la realizare

unor personaje grafice cu ajutorul

aplicaţiei Paint.

Fișă de lucru–Aplicația Paint

Lucru în echipă–Scene dintr-o poveste

Realizarea și utilizarea unor imagini cu

personaje grafice pe o temă dată, ce să

ilustreze unele poveşti cunoscute de

elevi.

Timp alocat: 1 oră Locaţie: laboratorul de informatică,

dotat cu acces la Internet şi

recomandabil videoproiector.

Activitate: frontală

Material didactic:

Manual, auxiliare, tutoriale,

computer, programe de editare grafică/

creare materiale grafice Paint.

Tutorial:

Evaluare

curentă

formativă

prin:

Conversație

euristică

Aplicaţii

practice,

Proiecte,

test sumativ

Page 3: Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală

Cupșa Daniela Valeria

MM_S2GR1

GR1

Conținuturi (detailat)

Competențe specifice

Activități de învăţare Resurse Evaluare

Panoramare imagine

Instrumente de

desenare )

https://www.youtube.com/watch?v=d

BduV9uZm1s

Realizarea unor

felicitări

1.2 3.1

Vizionare film didactic referitor la

realizarea unui peisaj.

Realizarea unei felicitări pe diferite

teme(Sărbătorile de iarnă, 1 Martie,

Ziua copilului, etc) utilizând editorul

grafic Paint.

Timp alocat: 1 oră Locaţie: laboratorul de informatică,

dotat cu acces la Internet şi

recomandabil videoproiector.

Activitate: frontală

Material didactic:

Manual, auxiliare, tutoriale,

computer, programe de editare grafică/

creare materiale grafice Paint

Film didactic:

https://www.youtube.com/watch?v=9d

R9GLbBFXU

Afişe,

Felicitări,

Portofoliu,

proiecte.

Realizarea unor

personaje grafice

2D utilizând

editoare

specializate

1.2 3.1

Prezentarea instrumentelor din fereastra

de lucru Paint.

Vizionare tutorial referitor la realizarea

unor personaje grafice utilizând

aplicaţia Paint.

Realizarea unor personaje grafice 2D

utilizând aplicaţia Paint, prin

participarea la concursuri de creație.

Timp alocat: 1 oră Locaţie: laboratorul de informatică,

dotat cu acces la Internet şi

recomandabil videoproiector.

Activitate: frontală

Material didactic:

Manual, auxiliare, tutoriale, computer,

programe de editare grafică/ creare

materiale grafice Paint

Fişă de lucru

Tutorial:

https://www.youtube.com/watch?v=yk

_s5SUicBs

Aplicații

practice

Observare

sistematică și

notare.

Page 4: Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală

Cupșa Daniela Valeria

MM_S2GR1

GR1

PROIECT DE TEHNOLOGIE DIDACTICĂ

Unitatea de învăţământ: Şcoala Gimnazială Boiu Mare

Clasa: a V-a

Profesor: Cupșa DanielaValeria

Disciplina: Informatică şi TIC

Unitatea de învăţare: Aplicaţia Paint

Titlul lecţiei: Realizarea unor felicitări

Tipul lecţiei: Formarea priceperilor şi a deprinderilor

Condiţii de desfăşurare a activităţii: cabinet informatică

Durata lecţiei: 50 min

Competenţe generale: Utilizarea responsabilă și eficientă a tehnologiei informației și comunicațiilor

Competenţe specifice:

1.2. Utilizarea eficientă a unor componente software 3.1. Aplicarea operațiilor specifice editoarelor grafice în vederea realizării unor materiale digitale

Obiective educaţionale:

cognitive:

- să recunoască operaţiile de bază cu un fişier Paint

psihomotorii:

- să utilizeze corect noţiunile teoretice însuşite

- să execute corect operaţiile de copiere, decupare şi rotire

afective:

- să se implice cu plăcere şi interes la toate etapele lecţiei

- să conştientizeze necesitatea folosirii unei aplicaţii utilizând accesoriile sistemului de operare Windows

Obiective operaţionale:

Elevii vor fi capabili: - să utilizeze instrumentele aplicaţiei Paint pentru crearea unei felicitări

- să folosească comenzile de copiere, decupare şi rotire a unui obiect

- să adauge un text într-un fişier grafic Paint şi să-l formateze

- să deschidă un fişier existent, să-l modifice şi să-l salveze

Page 5: Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală

Cupșa Daniela Valeria

MM_S2GR1

GR1

Strategii didactice:

Principii didactice:

- Principiul participării şi învăţării active - Principiul asigurării progresului gradat al performanţelor

- Principiul conexiunii inverse

Metode de învăţământ:

- Metode de comunicare orală: conversaţia frontală, conversaţia individuală, conversaţia euristică, explicaţia, exerciţiu practic

- Metode bazate pe acţiune: exerciţiul, aplicaţii practice

Forme de organizare a activităţii: frontală, individuală, pe grupe

Forme de dirijare a învăţării: dirijată de profesor sau independentă

Metode de evaluare: evaluare iniţială – orală, prin întrebări şi observarea sistematică

Mijloace de învăţământ: calculatorul, fişa de lucru-Anexa A, tabla, film didactic

Bibliografie:

1. Adrian Niţă, Carmen Popescu, Diana Nicoleta Chirilă, Maria Niţă, Informatică şi TIC. Manual pentru clasa a IX-a, Corint,

2017

2. www. googe. com/imagini

Page 6: Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală

Cupșa Daniela Valeria

MM_S2GR1

GR1

SCENARIUL DESFĂŞURĂRII LECŢIEI

Etapele

lecţiei

Durata Profesorul Elevii Metode de

învăţământ

1. Momentul

organizatoric

4 min Verifică prezenţa, notează absenţele şi

organizează clasa în vederea desfăşurării

activităţii

Formează trei grupe de câte 4 elevi şi

specifică pentru fiecare elev locul la

calculator

Se pregătesc pentru oră

Elevi sunt atenţi, în funcţie de

indicaţiile profesorului se aşează

la calculator

Conversaţia

2. Enunţarea

obiectivelor şi

captarea atenţiei

6 min Anunţă tema lecţiei, scopul şi obiectivele

urmărite

Explică modul de desfăşurare a lecţiei

Vizionare film didactic referitor la

realizarea unui vederi

https://www.youtube.com/watch?v=9dR 9GLbBFXU

Sunt atenţi şi cer eventuale

lămuriri suplimentare

Participă la discuţie

Urmăresc filmul

Conversaţia

3. Reactualizarea

cunoştinţelor

dobândite

anterior

6 min

Se realizează prin câteva întrebări

adresate elevilor:

Paşi necesari pentru deschiderea unui fişier nou Paint sunt…

Extensia unui fişier Paint poate fi…

Combinaţiile de taste pentru copiere

sunt….

Salvarea unui fişier creat în Paint se realizează astfel…

Paşi necesari pentru rotirea unui

obiect în Paint sunt…

Răspund la întrebării:

Start- Toate programele-

Accesori-Paint

.bmp, .jpeg, .gif, etc

Ctrl+C(copiere)

Ctrl+V(lipire)

Fişier- Salvare ca iar apoi se alege locaţia şi se introduce

numele

Se selectează obiectul apoi

se alege din fila Pornire- opţiunea rotire – dreapta cu

900 sau stânga cu 900

Conversaţia

Conversaţia

euristică

Page 7: Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală

Cupșa Daniela Valeria

MM_S2GR1

GR1

4. Formarea

priceperilor şi a

deprinderilor

30 min Scrie titlul lecţiei pe tabla Realizarea

unor felicitări

Distribuie elevilor fişele de aplicaţii din

Fişa de lucru- Anexa A

Explică elevilor fiecare cerinţă şi

stabileşte sarcinile pentru fiecare

membrul la echipei

Urmăreşte activitatea elevilor pe tot

parcursul desfăşurării activităţi şi dă

indicaţii cu privire la modul de realizare

al cerinţelor

Notează în caiete Primesc fişele de aplicaţii din

Fişa de lucru- Anexa A

Citesc cu atenţie cerinţele din

fişa de lucru.

Ascultă cu atenţie indicaţiile

profesorului.

Rezolvă sarcinile din fişa de

lucru

Pun eventuale întrebări

Participă activ la discuţii

Conversaţia

Exerciţiul

practic

Explicaţia

Conversaţia

individuală

5. Evaluarea 2 min Profesorul verifică realizarea cerinţelor. Notează elevii în catalogul propriu ţinând

cont şi de eforturile depuse de elevii pe

parcursul întregii activităţi.

Răspund la unele întrebării suplimentare puse de profesor

Conversaţia frontală

6. Temă pentru

acasă

2 min Realizaţi o felicitare de 8 Martie, care să

conţină o câmpie înflorită cu ghiocei,

zambile, narcise şi alte elemente.

Notează tema Conversaţia

Page 8: Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală

Cupșa Daniela Valeria

MM_S2GR1

Fișă de lucru- Anexa A

Echipa nr.1

1. Deschideţi aplicaţia Paint şi salvaţi fişierul cu numele felicitare_vedere_mare în folderul clasei voastre.

2. Realizaţi o felicitare pentru un prieten de-al vostru cu următoarele cerinţe:

a. Felicitarea trebuie să conțină un palmier, marea, plaja și soare

b. Scrieţi un text la alegere cu următoarea formatare: font Arial black, dimensiune 24, stil boldat

(îngroşat), culoare la alegere, încadrat într-un chenar;

c. În funcţie de fantezia fiecăruia, desenul poate conţine şi alte elemente.

3. Salvaţi desenul cu modificările făcute.

Sarcinile de lucru:

Membrul 1: Plaja și cerul

Membrul 2: Palmierul şi textul

Membrul 3: Marea și soarele

Membrul 4: Lider.

Notă: Este punctată creativitatea și adăugarea de elemente noi. Liderul va aduna desenele coechipierilor şi îi

poate ajuta dacă este nevoie pe ceilalți membrii ai echipei, dar și la realizarea desenului final, membrii vor fi

atenți la ce va face liderul, îi vor da sfaturi pentru a fi o echipă și a colabora. Proiectul va fi afișat cu ajutorul

unui videoproiector sau în laborator la calculatoarele elevilor.

Echipa nr. 2

1. Deschideţi aplicaţia Paint şi salvaţi fişierul cu numele felicitare_de_crăciun în folderul clasei voastre.

2. Realizaţi o felicitare de crăciun pentru un prieten cu următoarele cerinţe:

a. Felicitarea să conţină un brad, pe Moş Crăciun cu sacul, un om de zapadă ,o casa, sanie și reni;

b. Scrieţi un text la alegere cu următoarea formatare: font Arial Black, dimensiune 24, stil boldat,

culoare la alegere;

c. În funcţie de fantezia fiecăruia, desenul poate conţine şi alte elemente.

3. Salvaţi desenul cu modificările făcute.

Sarcinile de lucru:

Membrul 1: Moş Crăciun cu sacul

Membrul 2: Bradul, Om de zăpadă, casa

Membrul 3: sania, renii şi textul

Membrul 4: Lider.

Notă: Este punctată creativitatea și adăugarea de elemente noi. Liderul va aduna desenele coechipierilor şi îi

poate ajuta dacă este nevoie pe ceilalți membrii ai echipei, dar și la realizarea desenului final, membrii vor fi

atenți la ce va face liderul, îi vor da sfaturi pentru a fi o echipă și a colabora. Proiectul va fi afișat cu ajutorul

unui videoproiector sau în laborator la calculatoarele elevilor.

Page 9: Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală

Cupșa Daniela Valeria

MM_S2GR1

Echipa nr.3

1. Deschideţi aplicaţia Paint şi salvaţi fişierul cu numele felicitare_vedere_Nasa în folderul clasei

voastre.

2. Realizaţi o felicitare de anul nou pentru un prieten de-al vostru cu următoarele cerinţe:

a. Felicitarea să reprezinte universul cu stele,planeta Pamânt și o rachetă

b. Scrieţi un text la alegere cu următoarea formatare: font Arial Narrow, dimensiune 24, stil,

boldat, culoare la alegere;

c. În funcţie de fantezia fiecăruia, desenul poate conţine şi alte elemente.

3. Salvaţi desenul cu modificările făcute.

Sarcinile de lucru:

Membrul 1: universul cu stele

Membrul 2: planeta Pământ

Membrul 3: Racheta şi textul

Membrul 4: Lider.

Notă: Este punctată creativitatea și adăugarea de elemente noi. Liderul va aduna desenele coechipierilor şi îi

poate ajuta dacă este nevoie pe ceilalți membrii ai echipei, dar și la realizarea desenului final, membrii vor fi

atenți la ce va face liderul, îi vor da sfaturi pentru a fi o echipă și a colabora. Proiectul va fi afișat cu ajutorul

unui videoproiector sau în laborator la calculatoarele elevilor.

Page 10: Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală

Cupșa Daniela Valeria

Model de rezolvare Echipa 1

Page 11: Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală

Cupșa Daniela Valeria

Model de rezolvare Echipa 2

Page 12: Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală

Cupșa Daniela Valeria

Model de rezolvare Echipa 3

Page 13: Portofoliu pentru evaluarea finalăinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Curs de formare ”Informatică și TIC pentru clasa a V-a” Portofoliu pentru evaluarea finală

Cupșa Daniela Valeria


Recommended