+ All Categories
Home > Documents > PORTOFOLIU EVALUAREinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...An şcolar: 2016/2017...

PORTOFOLIU EVALUAREinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...An şcolar: 2016/2017...

Date post: 08-Feb-2021
Category:
Upload: others
View: 5 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
16
PORTOFOLIU EVALUARE INFORMATICA ŞI TIC PENTRU GIMNAZIU – CLASA A V-A curs avizat prin ordinul M.E.N. nr. 4586 din 09.08.2017 Grupa: IS_S1GR1 Formator: Emanuela Cerchez Cursant: Handrea Gilda Şcoala: Școala Profesională „Ionel Teodoreanu” Victoria, Iași CCD Iaşi 14 octombrie 2017
Transcript
  • PORTOFOLIU EVALUARE

    INFORMATICA ŞI TIC PENTRU GIMNAZIU –

    CLASA A V-A

    curs avizat prin ordinul M.E.N. nr. 4586 din

    09.08.2017

    Grupa: IS_S1GR1

    Formator: Emanuela Cerchez

    Cursant: Handrea Gilda

    Şcoala: Școala Profesională „Ionel Teodoreanu” Victoria, Iași

    CCD Iaşi

    14 octombrie 2017

  • An şcolar: 2016/2017

    Şcoala: Școala Profesională „Ionel Teodoreanu” Victoria, Iași

    Disciplina: INFORMATICĂ ȘI TIC

    Clasa: a V –a

    Nr. săptămâni: 35 Total ore: 35 (1 ore/săptămână)

    Profesor: Handrea Gilda

    Avizat Director,

    Avizat responsabil comisie metodică, prof.

    1

    PROIECTUL UNITĂŢII DE ÎNVĂŢARE - Algoritmi. Date cu care lucrează algoritmii Conform Programei aprobată cu Ordinul Ministrului Educației Naționale nr. 3393 / 28.02.2017

    Număr ore alocate: 8

    CONȚINUTURI

    COMPETENȚE

    SPECIFICE ACTIVITĂȚI DE ÎNVĂȚARE RESURSE EVALUARE

    Algoritmi. Date cu

    care lucrează algo-

    ritmii

    2.1

    Prezentarea unor exemple de algoritmi întâlniți în viața cotidiană pentru

    evidențierea caracteristicilor unui

    algoritm (de exemplu: prepararea unui

    ceai, traversarea străzii, calculul

    suprafeței mochetei necesare sălii de

    clasă, calculul lungimii gardului școlii

    și conversia în diferite unități de

    măsură, asamblarea unui obiect compus

    din piese pe baza unor indicaţii

    specificate etc.)

    Descrierea algoritmilor în limbaj natural, ca o succesiune logică de pași,

    cu exemplificări pentru situaţii

    cotidiene

    Analizarea unor formulări în scopul identificării proprietăților algoritmilor

    și respectării acestora (de exemplu,

    formularea „dacă plouă stau acasă sau

    merg la film” este lipsită de claritate;

    formularea „se afişează numerele

    naturale pare” este lipsită de

    finitudine)

    Timp total alocat: 2 ore

    Prezentarea unor exemple de algoritmi din viața

    cotidiană: 15 minute.

    Descrierea algoritmilor în limbaj natural: 15

    minute.

    Prezentarea blocurilor cu ajutorul cărora se

    construiesc schemele logice: 10 minute

    Prezentarea schemelor logice pentru algoritmii

    prezentați: 10 minute

    Prezentarea unor exemple de algoritmi din viața

    cotidiană cu scopul de a identifica proprietățile

    acestora: 15 minute

    Analizarea unor formulări în scopul identificării

    proprietăților algoritmilor și respectării acestora:

    20 minute.

    Notarea proprietăților algoritmilor: 10 minute

    Fixarea noțiunilor învățate: 5 minute.

    Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu acces la

    Internet şi recomandabil videoproiector.

    Activitate: frontală.

    Material didactic:

    Cartonașe cu imagini pentru realizarea pașilor unor

    algoritmi diferiți

    Evaluare curentă

    formativă:

    joc didactic

    aplicații practice conform

    fișei de lucru

  • An şcolar: 2016/2017

    Şcoala: Școala Profesională „Ionel Teodoreanu” Victoria, Iași

    Disciplina: INFORMATICĂ ȘI TIC

    Clasa: a V –a

    Nr. săptămâni: 35 Total ore: 35 (1 ore/săptămână)

    Profesor: Handrea Gilda

    Avizat Director,

    Avizat responsabil comisie metodică, prof.

    2

    Medii grafice in-

    teractive – elemen-

    te de interfață spe-

    cifice mediului

    grafic interactiv -

    Scratch

    2.2

    3.2

    3.3

    Prezentarea mediului grafic interactiv - Scratch: spațiul de lucru și

    instrumentele de lucru. Faciltăți pentru

    crearea decorului și a personajelor

    Timp total alocat: 1oră

    Prezentare site https://scratch.mit.edu/ : 5 minute

    Creare cont pe platforma aplicației: 15 minute

    Prezentare: spațiul de lucru, pictograme, butoane:

    10 minute.

    Lansarea aplicației Scratch și exersarea utilizării

    elementelor de interfață în această aplicație.

    Realizarea unui decor și a unui personaj utilizând

    biblioteca aplicației: 15 minute.

    Fixarea noțiunilor învățate: 5 minute.

    Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu acces la

    Internet şi recomandabil videoproiector.

    Activitate: frontală.

    Material didactic:

    - Fișă de lucru

    Evaluare curentă

    formativă: aplicații

    practice conform fișei de

    lucru.

    Clasificarea

    datelor cu care

    lucrează algorit-

    mii în funcţie de

    rolul acestora (de

    intrare, de ieșire,

    de manevră)

    Analizarea unor situaţii cunoscute

    (viaţa în şcoală, mersul la

    cumpărături, conversii ale unor

    mărimi în diferite unităţi de măsură

    etc.) în scopul identificării datelor de

    intrare și a datelor de ieșire

    Determinarea datelor de ieșire, pe

    baza unui set dat de date de intrare,

    pentru o problemă din viața cotidiană

    sau de la matematică

    Prezentarea datelor de manevră prin

    utilizarea unui exercițiu vizual

    (utilizarea de pahare și apă colorată

    sau cutii și a unor mingi de culori

    Timp total alocat: 1 oră

    Prezentarea unor probleme din viața cotidiană și

    identificarea tipurilor de date: 15 minute

    Prezentarea problemei de interschimbare a valorilor

    prin utilizarea unor cutii, identificarea tipurilor de

    date și notarea pașilor efectuați: 20 minute

    Joc didactic „Schimbăți locul” – avem doi elevi,

    trei cercuri desenate cu cretă pe jos. Fiecare elev

    este inițial într-un cerc și trebuie să-și schimbe

    locul între ei folosind cercul neocupat. Aducem

    apoi trei elevi și mai desenaă un cerc și mărim

    până la un număr de cinci elevi: 15 minute.

    Locație: laboratorul de informatică, dotat cu acces la

    Internet şi recomandabil videoproiector.

    Activitate: pe grupe şi frontală.

    Material didactic:

    Evaluare curentă

    formativă: joc didactic

    https://scratch.mit.edu/

  • An şcolar: 2016/2017

    Şcoala: Școala Profesională „Ionel Teodoreanu” Victoria, Iași

    Disciplina: INFORMATICĂ ȘI TIC

    Clasa: a V –a

    Nr. săptămâni: 35 Total ore: 35 (1 ore/săptămână)

    Profesor: Handrea Gilda

    Avizat Director,

    Avizat responsabil comisie metodică, prof.

    3

    diferite) - joc didactic

    Constante.

    Variabile

    Analizarea unor situaţii cunoscute (viaţa în şcoală, mersul la cumpărături,

    conversii ale unor mărimi în diferite

    unităţi de măsură etc.) în scopul

    identificării datelor de intrare și a

    datelor de ieșire, cu diferenţierea

    variabilelor de constante

    Prezentarea de probleme matematice din care să extragă constantele și

    variabilele

    Timp total alocat: 1 oră

    Prezentarea unor probleme din viața cotidiană în

    scopul identificării constantelor și variabilelor: 15

    minute.

    Prezentarea unor probleme de matematică în

    scopul identificării constantelor și variabilelor: 15

    minute.

    Joc didactic: 15 minute

    Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu acces la

    Internet şi recomandabil videoproiector.

    Activitate: individuală şi frontală.

    Material didactic:

    - Fișă de lucru.

    - Joc didactic

    Evaluare curentă

    formativă: aplicații

    practice conform fișei de

    lucru, joc didactic

    Expresii

    (operatori aritme-

    tici, relaționali,

    logici; evaluarea

    expresiilor)

    Prezentarea noțiunii de expresie.

    Prezentarea operatorilor aritmetici.

    Prezentarea operatorilor relaționali.

    Prezentarea operatorilor logici.

    Identificarea diferiților operatori și operanzi în cadrul unei expresii.

    Formularea în limbaj natural a unor propoziții care să conțină operații

    aritmetice, relaţionale, logice sau

    negarea acestor propoziții (de

    exemplu: ”în pauza mare mănânc mere

    sau pere”, ”în pauza mare nu mănânc

    nici mere și nici pere”) în scopul

    identificării rolului acestora în

    Timp total alocat: 2 ore

    Prezentarea noțiunii de expresie: 10 minute.

    Prezentarea operatorilor aritmetici: 10 minute

    Identificarea diferiților operatori și operanzi în cadrul unei expresii: 5 minute.

    Exersarea operațiilor de scriere și de rezolvare din punct de vedere informatic: 20 minute.

    Fixarea noțiunilor învățate: 5 minute.

    Prezentarea operatorilor relaționali: 10 minute

    Prezentarea operatorilor logici: 10 minute

    Identificarea diferiților operatori și operanzi în cadrul unei expresii: 5 minute.

    Exersarea operațiilor de scriere și de rezolvare din

    Evaluare curentă

    formativă: aplicații

    practice conform fișei de

    lucru

  • An şcolar: 2016/2017

    Şcoala: Școala Profesională „Ionel Teodoreanu” Victoria, Iași

    Disciplina: INFORMATICĂ ȘI TIC

    Clasa: a V –a

    Nr. săptămâni: 35 Total ore: 35 (1 ore/săptămână)

    Profesor: Handrea Gilda

    Avizat Director,

    Avizat responsabil comisie metodică, prof.

    4

    prelucrări algoritmice - construirea și

    evaluarea unor expresii utilizând

    operatorii aritmetici, relaţionali şi

    logici studiați (de exemplu: o expresie

    care să fie adevărată dacă și numai

    dacă numărul natural memorat în

    variabila x este par, o expresie care să

    aibă ca valoare ultima cifră a

    numărului natural memorat în

    variabila x, preţul unei jucării după

    aplicarea unei reduceri etc.)

    Exersarea operațiilor de scriere și de rezolvare din punct de vedere

    informatic.

    punct de vedere informatic: 20 minute.

    Fixarea noțiunilor învățate: 5 minute. Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu acces la

    Internet şi recomandabil videoproiector, tablă și cretă.

    Activitate: individuală şi frontală.

    Material didactic:

    - Fișă de lucru.

    Evaluare sumativă - Fișă de evaluare sumativă

    Timp total alocat: 1 oră Evaluarea sumativă:

    test.

  • PROIECT DIDACTIC Handrea Gilda

    Noțiunea de algoritm

    Profesor

    Unitate şcolară

    Handrea Gilda Școala Profesională „Ionel Teodoreanu” Victoria, Iaşi

    Disciplină Clasă

    Informatică și TIC a V-a A

    Unitate de învăţare Temă

    Durată desfăşurare Loc desfăşurare

    Algoritmi. Date cu care lucrează algoritmii

    Noțiunea de algoritm 50 minute Laboratorul de informatică

    Competenţă generală

    Competenţe specifice

    2. Rezolvarea unor probleme elementare prin construirea unor algoritmi de prelucrare a informației 2.1. Descrierea în limbaj natural a unor algoritmi pentru rezolvarea unor situații din viața cotidiană

    Scop

    Tip lecţie

    Obiective operaţionale

    Descrierea unor algoritmi pornind de la exemple de probleme din viața cotidiană Predare - învățare

    O1. elevul să răspundă corect, fără sprijinul profesorului, la cel puțin una din

    întrebările de identificare a pașilor unui algoritm, adresate de acesta

    O2. elevul să remarce și să identifice pașii de rezolvare a unei probleme din

    viața cotidiană sau matematică

    O3. elevul să descrie problema în limbaj natural și apoi să o transpună în limbaj pseudocod

    O4. elevul să deseneze scheme logice simple pentru algoritmi construiți din patru - cinci pași

    automată Formă organizare Resurse procedurale Metode: procedee Resurse materiale Resurse bibliografice

    frontală, individuală, grup expunere: demonstrare, explicare, analiză, exemplificare, algoritmizare discuţie: comparare, explicare, exemplificare, algoritmizare, analizare exerciţiu: algoritmizare, analiză, exemplificare tablă, caiet, calculator, cartonașe cu imagini. Luminița Ciocaru, Ștefania Penea, Claudia-Elena Stan, Oana Rusu Informatică și TIC, manual pentru clasa a Va Litera, 2017 Rodica Pintea, Informatică și TIC, manual pentru clasa a Va Ed. Didactică și Pedagogică, 2017

  • Secvenţă lecţie Timp (min)

    Obiective Activitate cadru didactic Activitate elevi Metodă procedee

    Formă de organizare

    Resurse materiale

    Momentul organizatoric

    3 Verific prezenţa elevilor. Verific starea generală a sălii de clasă.

    Se acomodează. Raportează absenţii.

    Discuţie Frontală

    Captarea atenţiei

    2 Anunţ şi scriu pe tablă: Noțiunea de algoritm

    Notează. Discuţie Tablă Caiet

    Verificarea conţinuturilor însuşite anterior

    5 O1 Adresez întrebări pentru stabilirea continuității:

    Răspund la întrebări: Discuţie

    Ce credeți că este un algoritm? Prezentați în câteva cuvinte primele lucruri pe care le faceți când vă treziți.

    Prezentarea, explicarea şi învăţarea subiectului nou

    10 O2 O3

    Reiau situațiile prezentate de elevi și îi îndrum să identifice în pași fiecare acțiune pe care o fac la trezire. Definesc noțiunea de algoritm. Prezint alte situații din viața cotidiană ce pot fi transpuse în algoritmi

    Sunt atenți la discuție și tablă. Notează pe caiete definiția algoritmului.

    Discuţie explicare algoritmizare

    Tablă Caiet Calculatoare Videoproiector

    Enunțul se găsește în Figura 1, Discuția în Figura 2.

    Solicit elevilor ordonarea situațiilor prezentate și enumerarea în pași ai unui algoritm. Definim scrierea algoritmului în limbajul natural și limbaj în pseudocod

    Exercițiu analiză

    10 O2 O3

    Introduc situații noi și le solicit să identifice modificările ce trebuie introduse pentru a obține un algoritm în limbaj natural și apoi vom scrie pașii în pseudocod la tablă. Obținem soluția optimă pe exemplul inițial.

    Notează în caiete exemplul. Notează în caiete pașii algoritmului. Participă la rezolvarea exemplu-lui.

    Expunere exemplificare algoritmizare

    Enunțul se găsește în Figura 3, construim algoritmul în pseudocod la tablă 10 O2

    O3 Prezint alte situații și încercăm împreună să le etapizăm în limbaj natural și în pseudocod. Introduc condiții care ne conduc la descoperirea proprietăților algoritmilor.

    Notează în caiete pro-prietăților algoritmilor.

    Expunere explicare

    8 O4

    Pentru problemele enunțate vom expune schemele logice într-o prezentare PowerPoint. Pentru problema preparării unui ceai vom construi schema logică la tablă.

    Notează în caiete. Participă la elaborarea schemei logice.

    Expunere explicare algoritmizare

    TEMĂ: Pentru a putea fi aplicat algoritmul prin care se dă un telefon a fost necesară inventarea telefonului, gândirea modului în care cineva dă uşor un telefon. Scrieți pașii pentru efectuarea unui apel către un prieten.

    Momentul organizatoric

    2 Întreb elevii dacă au întrebări. Verific starea sălii de clasă.

    Unii întreabă, alții se pregătesc de pauză.

    Discuție

    Tabelul 1. Cele 50 de minute în laboratorul de informatică

  • Privește imaginile de mai jos și stabilește ordinea corectă a pașilor de preparare a unui ceai.

    Figura 1. Enunț Prepararea unui ceai

    Dacă preferăm ceaiul dulce, atunci adăugăm zahăr sau miere;

    Unde ar fi bine să introducem în algoritm aceste instrucțiuni?

    Figura 2. Discuția pe exemplu

    Privește imaginile de mai jos și stabilește ordinea corectă a pașilor de pentru spălarea pe mâini.

    Figura 3. Pașii pentru construirea unui algoritm pentru spălarea mâinilor.

  • Algoritmul prin care o persoană dă telefon.

    Persoana ridică receptorul, așteaptă tonul. Dacă nu vine tonul, închide telefonul,

    apoi îl redeschide. După apariția tonului caută numărul în agenda, apelăm, vorbim,

    încheiem conversația prin închidere apel. Aranjați sub forma unui algoritm în format

    pseudocod.

  • Handrea Gilda

    Fișă de sinteză teorie

    Informatica este o disciplină de studiu, care se ocupă atât cu studierea componentelor fizice (hardware)

    cât și cu studierea tuturor programelor instalate și care pot rula pe un sistem de calcul.

    Altfel spus:

    INFORMATICA este o știință care se ocupă cu studiul prelucrării automate a informațiilor.

    Aceste informații ajung în calculator, fie cu ajutorul dispozitivelor periferice, fie cu ajutorul dispozitivelor

    de memorie externă, dar sunt interpretate și prelucrate cu ajutorul unor instrucțiuni.

    Instrucțiunea este o comandă de bază prin care i se transmite calculatorului să execute o singură acțiune.

    Prin gruparea mai multor instrucțiuni într-o structură, respectând niște reguli bine stabilite conduc la

    crearea unui algoritm.

    Un exemplu foarte utilizat, din viața de zi cu zi, este cel a preparării unui ceai:

    Prepararea unui ceai cu flori de tei (pliculețe):

    date de intrare:pliculeț cu flori de tei, ibric, apa, aragaz, capac.

    date de ieșire:ceai de tei.

    ALGORITMUL este constituit dintr-o succesiune clară de operații realizabile, care au ca scop obținerea

    într-un timp finit a rezultatelor (set de date de ieșire) unei probleme, pentru orice set de date de intrare.

    Un algoritm TREBUIE să îndeplinească condițiile de:

    Claritate - este proprietatea algoritmilor de a descrie cuexactitate (unic) paşii pe care îi parcurge în

    rezolvarea problemei, fără ambiguităţi.

    Generalitate (universalitate) - este proprietatea algoritmilor de a rezolva o întreagă clasă de probleme,

    de a obține date de ieșire (rezultate) pentru orice set de date de intrare specific problemei.

    Finitudine - este proprietatea algoritmilor de a ajunge la obţinerea datelor finale printr-un număr finit de

    operaţii.

    ALTE PROPRIETĂȚI:

    Completitudinea – algoritmul ține cont de toate cazurile particulare ale problemei generale.

    Eficiența– algoritmul se va executa cu un număr minim de pași, folosind un minim de memorie.

    Realizabilitatea – să poată fi codificat într-un limbaj de programare.

  • Observația 1 Nu orice problemă admite un algoritm de rezolvare.

    Ex: se poate realiza un algoritmpentru determinarea numărului de divizori ai unui număr, dar nu pentru

    determinareanumărului de multiplii.

    Observația 2 Doi algoritmi sunt echivalenți când pentru aceleași date de intrare se obțin aceleașidate de

    ieșire

    Chiar dacă avem un algoritm, el trebuie transpus într-un limbaj de programare, iar programul creat cu

    acesta, trebuie interpretat cu un compilator al limbajului de programare într-un limbaj cod mașină, limbaj

    înțeles de calculator.

    Aceste date, sunt codificate - transformate în binar sunt trimise spre prelucrare către procesor prin

    intermediul diferitelor dispozitive.

    Codul ASCII (American Standard Code for Information Interchange) reprezintă un sistem de codificare a

    caracterelor, bazat pe alfabetul englez. Acest cod a fost introdus pentru a se obţine o compatibilitate între

    diferitele tipuri de echipamente folosite la procesarea datelor.

    Scheme logice

    Schema logică este un mijloc de descriere a algoritmilor prin reprezentare grafică. Regulile de calcul

    ale algoritmului sunt descrise prin blocuri (figuri geometrice) reprezentând operaţiile (paşii) algoritmului, iar

    ordinea lor de aplicare (succesiunea operaţiilor) este indicată prin săgeţi. Fiecărui tip de operaţie îi este

    consacrată o figură geometrică (un bloc tip) în interiorul căreia se va înscrie operaţia din pasul respectiv.

    Prin execuţia unui algoritm descris printr-o schemă logică se înţelege efectuarea tuturor operaţiilor

    precizate prin blocurile schemei logice, în ordinea indicată de săgeţi.

    Blocurile delimitatoare Start şi Stop (Fig.1.2.1. a şi 1.2.1. b) vor marca începutul respectiv sfârşitul

    unui algoritm dat printr-o schemă logică. Descrierea unui algoritm prin schemă logică va începe cu un singur

    bloc Start şi se va termina cu cel puţin un bloc Stop.

    Blocurile de intrare/ieşire Citeşte şi Tipăreşte (Fig. 1.2.1. c şi d) indică introducerea unor Date de

    intrare respectiv extragerea unor Rezultate finale. Ele permit precizarea datelor iniţiale cunoscute în

    problemă şi tipărirea rezultatelor cerute de problemă. Blocul Citeşte iniţializează variabilele din lista de

    intrare cu valori corespunzătoare, iar blocul Tipăreşte va preciza rezultatele obţinute (la execuţia pe

    calculator cere afişarea pe ecran a valorilor expresiilor din lista de ieşire).

    Blocurile de atribuire (calcul) se utilizează în descrierea operaţiilor de atribuire.

    Printr-o astfel de operaţie, unei variabile var i se atribuie valoarea calculată a unei expresii expr (Fig.1.2.1.

    e).

    Blocurile de decizie marchează punctele de ramificaţie ale algoritmului în etapa de decizie.

    Ramificarea poate fi dublă (blocul logic, Fig.1.2.1.f) sau triplă (blocul aritmetic, Fig. 1.2.1.g). Blocul de

    decizie logic indică ramura pe care se va continua execuţia algoritmului în funcţie de îndeplinirea (ramura

    Da) sau neîndeplinirea (ramura Nu) unei condiţii. Condiţia care se va înscrie în blocul de decizie logic va fi

    o expresie logică a cărei valoare poate fi una dintre valorile "adevărat" sau "fals". Blocul de decizie aritmetic

    va hotărî ramura de continuare a algoritmului în funcţie de semnul valorii expresiei aritmetice înscrise în

    acest bloc, care poate fi negativă, nulă sau pozitivă.

    Blocurile de conectare marchează întreruperile săgeţilor de legătură dintre blocuri, dacă din diverse

    motive s-au efectuat astfel de întreruperi (Fig.1.2.1.h).

  • Fig. 1.2.1 Blocurile schemelor logice

  • Handrea Gilda

    Fișă de lucru

    1. Privește imaginile de mai jos și stabilește ordinea corectă a pașilor de preparare a unui ceai.

    Construiți în limbaj natural și apoi în pseudocod algoritmul.

    2. Privește imaginile de mai jos și stabilește ordinea corectă a pașilor de pentru spălarea pe mâini.

    Construiți în limbaj natural și apoi în pseudocod algoritmul.

    3. Persoana ridică receptorul, așteaptă tonul. Dacă nu vine tonul, închide telefonul, apoi îl redeschide. După

    apariția tonului caută numărul în agenda, apelăm, vorbim, încheiem conversația prin închidere apel. Aranjați

    sub forma unui algoritm în format pseudocod.

    4. Algoritmul prin care o persoană poate găti un anumit fel de mâncare. Persoana are la dispoziție faină,

    zahăr, ouă etc. pe care le combină în anumite proporții, după care amestecul obținut se fierbe (se prăjește sau

    se pune în cuptor) un anumit interval de timp. Produsului obținut i se mai poate adăuga ceva, după care este

    din nou fiert (prăjit) un interval de timp, după care se obține produsul finit, adică mâncarea dorită. Construiți

    în limbaj natural algoritmul problemei.

    5. Algoritmul prin care calculăm perimetrul unui dreptunghi, cunoscând laturile A – lățimea dreptunghiului,

    B – lungimea dreptunghiului.

    6. Algoritmul ce determină viteza V cu care a mers un autovehicul ce a parcurs distanţa D în timpul T.

    Cunosc formula de calcul: V = D/ T

    7. Dați un alt exemplu din viața reală și enumerați pașii.

  • Handrea Gilda

    Test de evaluare

    1.Privește imaginile de mai jos și stabilește ordinea corectă a pașilor de preparare a unui ceai.

    (1 punct)

    2. Atunci când vreau să adaug și zahăr sau miere (3 lingurițe), cum modific algoritmul corespunzător

    exercițiului de mai sus, scris în limbaj natural?

    (2 puncte)

    3. Care din următoarele variante reprezintă proprietăți ale algoritmilor? Încercuiți variantele corecte.

    a) generalitate b) optimizare c) finitudine d) practic e) claritate f) simpatic g) rezolvabil doar pentru o

    problemă

    (1 punct)

    4. Privește imaginile de mai jos și stabilește ordinea corectă a pașilor pentru spălarea pe mâini.

    (1 punct)

    5. Știind că numerele naturale a, b și c au inițial valorile 5, 10 și 15, calculați perimetrul unui triunghi. Scrieți

    un algoritm atât în limbaj natural, cât și pseudocod.

    (2 puncte)

    6. Pentru două numere a și b cu valorile 15 și 7, rezolvați suma și scăderea celordouă numere și scrieți un

    algoritm atât în limbaj natural, cât și pseudocod.

    (2 puncte)

    Se acordă un punct din oficiu. Timp de lucru 50 minute.

    Handrea Gilda

    Test de evaluare - rezolvare

    1.Privește imaginile de mai jos și stabilește ordinea corectă a pașilor de preparare a unui ceai.

  • (1 punct)

    Rezolvare: b), d), a) și c)

    2. Atunci când vreau să adaug și zahăr sau miere (3 lingurițe), cum modific algoritmul corespunzător

    exercițiului de mai sus, scris în limbaj natural?

    (2 puncte)

    Rezolvare:

    3. Care din următoarele variante reprezintă proprietăți ale algoritmilor? Încercuiți variantele corecte.

    a) generalitate b) optimizare c) finitudine d) practic e) claritate f) simpatic g) rezolvabil doar pentru o

    problemă

    (1 punct)

    4. Privește imaginile de mai jos și stabilește ordinea corectă a pașilor pentru spălarea pe mâini.

    (1 punct)

    d), f), b), a), c), e)

    5. Știind că numerele naturale a, b și c au inițial valorile 5, 10 și 15, calculați perimetrul unui triunghi. Scrieți

    un algoritm atât în limbaj natural și desenați schema logică. Pentru realizarea schemei logice folosiți

    aplicația PAINT.

    (2 puncte)

  • Pasul 0: START

    Pasul 1: Citește a, b, c, P;

    Pasul 2: Calculăm P a+b+c;

    Pasul 3: Scrie P;

    Pasul 4: STOP

    6. Pentru două numere a și b cu valorile 15 și 7, rezolvați suma și diferența celor două numere și scrieți un

    algoritm în limbaj natural și desenați schema logică. Pentru realizarea schemei logice folosiți aplicația

    PAINT.

    (2 puncte)

    Pasul 0: START

    Pasul 1: Citește a, b, c, S, D;

    Pasul 2: Calculăm S a+b;

    Pasul 3: Calculăm D a-b;

    Pasul 4: Scrie S;

    Pasul 5: Scrie D;

    Pasul 6: STOP

    START

    STOP

    Citim a, b, c, P;

    Scrie P;

    P a+b+c;

    START

    STOP

    Citim a, b, c, P;

    Scrie S;

    S a+b;

    D a-b;

    Scrie D;


Recommended