+ All Categories
Home > Documents > Curs Flash 2

Curs Flash 2

Date post: 08-Nov-2015
Category:
Upload: alex-alex
View: 228 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
Description:
ads
30
05/13/22 17:54 1 APLICAŢII MULTIMEDIA
Transcript
  • APLICAII MULTIMEDIA

  • Plan de cursCurs 2: Elemente grafice n aplicaia FLASH. Vectori i imagini. Simboluri: utilitate, clasificare, creare, utilizare. Utilizarea textului static, dinamic i de tip input. Utilizarea timeline effects. Realizarea, utiliznd text i simboluri de tip buton, a unui model de meniu pentru navigarea unui site i a unui ecran de autentificare, ambele cu funcionalitate limitat.

  • Graficn FLASH elementele grafice pot fi realizate prin: vectori imagini.vectorimagine

  • GraficGrafica vectorial (vectorii) descrie o imagine prin linii i curbe. Vectorii sunt definii printr-o serie de proprieti:Poziia centrului vectorului fa de elemente de referin (gril sau poziie reciproc fa de alte obiecte) Form i dimensiune (form geometric, poziia centrului de transformare, deformri, nlime i lungime)Culoare (sistem de culori, culoare contur, culoare fond)

  • GraficImagini sau formate grafice sub form de hri de pixeli

    A(x,y,R,G,B)A(10,25,76,42,255)al 10 leaal 25 lea

  • GraficModificarea proprietilor vectorilor conduc la obinerea unor imagini independente de sistemul de afiare, rezoluia fiind nemodificat de cerinele acestuia.TextTextTextvectorimaginevector

  • Modele vectorialeMerge Drawing model

    Modelul implicit unete formele vectoriale automat la suprapunereLa deplasarea ulterioar a formei vectoriale din planul apropiat, vectorul din plan inferior va avea o form alterat (- suprafaa suprapus)vector

  • Modele vectorialeMerge Drawing model

    vector

  • Modele vectorialeObject Drawing model Traseaz formele ca obiecte distincte ce nu se unesc la suprapunere.Suprapune obiecte fr a afecta apariia acestora cnd sunt desprite sau repoziionate.Flash creeaz fiecare curb ca obiect separat ce poate fi manipulat independentLa utilizarea Object Drawing model, Flash nconjoar obiectul cu un dreptunghi.vector

  • Modele vectorialeObject Drawing model

    vector

  • Modele vectorialeSuprapunerea formelor

    vector

  • Modele vectorialeSuprapunerea formelorPentru a menine forma iniial a obiectelor se recomand gruparea sau utilizarea nivelelor diferite.

    vector

  • Modele vectorialeUtilizarea modelului Object Drawing Implicit, Flash folosete modelul Merge Drawing. Pentru trasarea unei forme vectoriale se apas butonul Object Drawing din panoul de instrumente.Activarea modelului object drawing Se selecteaz un instrument de trasare care suport modelul Object Drawing (Pencil, Line, Pen, Brush, Oval, Rectangle, i Polygon).

  • Modele vectorialeSe selecteaz butonul Object Drawing din categoria Options din Tools panel, sau prin apsarea tastei J se alege, prin alternan, ntre modelele Merge and Object Drawing. Conversia unui vector creat n model Merge Drawing n model Object Drawing Se selecteaz vectorul din Stage.Se selecteaz Modify > Combine Objects > Union.

  • Modele vectorialeDup conversie, vectorul este tratat ca un obiect vectorial cruia nu i este alterat apariia prin interaciunea cu ali vectori.

  • Combinarea vectorilorPentru crearea de noi forme, prin combinarea sau alterarea obiectelor existente, se utilizeaz comanda Combine Objects n meniul Modify (Modify > Combine Objects). n anumite cazuri, ordinea de selectare a obiectelor determin modul de transformare. UnionIntersectPunchCrop

  • Combinarea vectorilorUnion unete dou sau mai multe forme n una singur. Rezultatul este un vector realizat n modelul Object Drawing ce reunete toate zonele vizibile ale obictelor selectate

  • Combinarea vectorilorIntersect creeaz un obiect tes an object din intersecia a dou sau mai multe obiecte.

  • Combinarea vectorilorPunch nltur poriuni ale unui obiect selectat, definite de suprapunerea cu alte obiecte suprapuse.Toate poriunile care se suprapun cu obiectele de referin sun terse.

  • Combinarea vectorilorCrop Folosete forma unui obiect pentru a decupa alt obiect.

  • Combinarea vectorilorCrop Folosete forma unui obiect pentru a decupa alt obiect.

  • PencilStraighten

    Smooth

    Ink

  • Primitive rectangles

  • Primitive ovals

  • Trasarea de linii

  • Simboluri i librrii de simboluriSimbolurile sunt elemente reutilizabile n scopul reducerii mrimii fiierului asociat filmuluiTipuri de simboluri elemente de grafic, butoane, secvene de film, sunete i text.Librria reprezint locul unde sunt pstrate i organizate aceste simboluriLa adugarea unui simbol n spaiul de lucru, se creeaz o instan (o apariie) a acestui simbol.

  • Simboluri i librrii de simboluriTipuri de simboluri:Grafic ultizat pentru imagini statice sau obiecte reutilizabile ale animatiilor. Controalele interactive si sunetele nu vor functiona intr-o secventa de animatie grafica. Lucreaza sincronizate cu Timeline-ul principal.

  • Simboluri i librrii de simboluriButon utilizat pentru a crea butoane interactive care raspund la click de mouse, trecere peste sau alte actiuni. Se definesc imaginile grafice associate cu diferitele stari ale butonului si apoi se asociaza actiuni unei instante a butonului. Au propriul Timeline format din 4 cadre corespunztoare strilor butonului (Up, Over, Down, Hit)

  • Simboluri i librrii de simboluriMovie Clip utilizat pentru a creea animatii reutilizabile. Ele au propriul Timeline cu mai multe cadre, independente de Timeline-ul principal. Timeline-ul movie clipului poate fi privit ca find imbracat in Time-lineul principal, care poate contine controale interactive, sunete si chiar alte instante ale unor movie clipuri.Instantele unui movie clip pot fi amplasate in timeline-ul unui simbol buton pentru a crea butoane animate.

  • Avantajele utilizrii simbolurilorEditare facil: Modificrile aduse unui simbol din librrie conduce automat la propagarea acestora n toate apariiile (instanele) sale.Micorarea dimensuinilor fiierelor: Simbolurile sunt descrcate o singur dat, indiferent de numrul de instane.


Recommended