+ All Categories
Home > Documents > Aplicatii Multimedia - Flash

Aplicatii Multimedia - Flash

Date post: 09-Nov-2015
Category:
Upload: monik-moni
View: 257 times
Download: 1 times
Share this document with a friend
Description:
Aplicatii Multimedia - Flash
17
APLICAŢII MULTIMEDIA MEDIA = Metoda folosita pentru transmiterea informaţiilor. “Media” = Plural Medium = Singular Tipuri de Media: text, imagini, video, imagini statice, sunet şi Animaţie. Multimedia = mai multe medii, prezinta informaţia sub forma sunetelor şi filmelor video în forma cea mai simpla: Multimedia = aplicaţie sau prezentare bazata pe calculator, care contine doua sau mai multe medii. Aplicaţii Multimedia Interactive = posibilitatea de comunicare cu aplicaţia sau prezentarea pentru a obţine informaţii specifice pentru a urma o anumita cale prîntr-un bloc de informaţii. Multimedia = reducerea dependentei de text. Mediile = 2 feluri: Calde: text si/sau imagini statice (solicita imaginatia sa creeze un film) Reci: film – activitati pasive. 2 Medii Calde (Ilustratii + text) 1 Mediu Rece (Film Video) Filmul Video este format din imagini în mişcare, captate cu o camera video. Animaţia prezinta desene (imagini statice) în mişcare, redate în succesiuni rapide pentru a creea iluzia mişcarii. Deosebirea între cele două – în principal în modul cum sunt create. De exemplu: Film Video – în timp real.
Transcript

Aplicatii Multimedia - Flash

APLICAII MULTIMEDIAMEDIA = Metoda folosita pentru transmiterea informaiilor.

Media = Plural

Medium = Singular

Tipuri de Media: text, imagini, video, imagini statice, sunet i Animaie.

Multimedia = mai multe medii, prezinta informaia sub forma sunetelor i filmelor video n forma cea mai simpla:

Multimedia = aplicaie sau prezentare bazata pe calculator, care contine doua sau mai multe medii.

Aplicaii Multimedia Interactive = posibilitatea de comunicare cu aplicaia sau prezentarea pentru a obine informaii specifice pentru a urma o anumita cale prntr-un bloc de informaii.

Multimedia = reducerea dependentei de text.

Mediile = 2 feluri:

Calde: text si/sau imagini statice (solicita imaginatia sa creeze un film)

Reci: film activitati pasive.

2 Medii Calde (Ilustratii + text) ( 1 Mediu Rece (Film Video)

Filmul Video este format din imagini n micare, captate cu o camera video. Animaia prezinta desene (imagini statice) n micare, redate n succesiuni rapide pentru a creea iluzia micarii.

Deosebirea ntre cele dou n principal n modul cum sunt create. De exemplu: Film Video n timp real.

Muzica(sunetul) este parte ntrinseca a aplicaiei multimedia (sunet nregistrat digital) ca i imaginile care sunt convertite digital.

Monitorul pentru multimedia: viteza de remprospatare > 72 Hz.

Sincronizarea multipla = este modificarea automata a vitezei de remprospatare, daca se schimba conditiile de afiare.

Rezoluia=numarul de pixeli cuprinsi ntr-un patrat cu latura de 1 Inch.

Creste Rezolutia ( Creste Numarul Detaliilor Afiate.

Pixeli = un punct pe ecran aflat la intersectia unei linii orizontale cu una verticale. Fiecare pixel are o culoare. Combinarea organizata a pixelilor formeaza imaginea VGA (640x480 Pixeli) este rezolutia minima pentru multimedia, dar e din ce n ce mai putin utilizata Uzual: 800x600 cu 256 culori (1240x1024, dar exista i rezoluii mai mari: 1600x1200Super VGA granulatie mai fina. Dimensiunea monitoarelor (19-21 inchi. Un alt element pentru obinerea unei imagini clare este distanta ntre puncte (pixeli), cu ct este mai mica distanta ( imaginea este mai clara: densitatea punctelor min 0,28mm.Culorile monitorului: minim 256 culori,

Sunete:

Fisiere WAV(WaveForm): memorarea sunetelor preluate digital, nregistrate din lumea exterioara.

Fisiere MIDI (Musical Instrument Digital Interface) = muzica de sintetizator, creata cu un calculator (contin i instrumente pentru redarea acestei muzici) utilizand placa de sunet care are rolul de sintetizator

Imagini:

nainte de a crea o imagine trebuie stabilit cum va fi aceasta utilizat ->va ajuta la determinarea dimensiunii, rezoluiei i adncirii culorii pentru noua imagine.Dimensiunea se refer la dimensiunile fizice ale imaginii ( n inch sau cm), iar pentru rezoluie, n pixeli. Pentru o imagine ce va fi tiprit se cunosc dimensiunile (n funcie de dimensiunile paginii); se folosesc cm sau inch

Pentru o imagine ce va fi afiat digital se folosesc pixeli.

Rezoluia unei imagini reprezint numrul de pixeli per inch (ppi) sau pe cm de imagine. Imaginile bitmap se creaz la o anumit rezoluie, n funcie de modul de utilizare al imaginii. O imagine utilizat pe o pagin web are, de regul, o rezoluie de 72 ppi. O imagine ce va fi tiprit la imprimant are rezoluia determinat de imprimant. De regul, crearea unei imagini avnd rezoluia de 1,5-2 ori rezoluia imprimantei (msurat n dots per inch -dpi) asigur cel mai bune performane.Adncimea culorii, denumit i adncimea n bii, reprezint numrul de culori pe care le poate afia un pixel. Cu ct este mai mare adncimea culorii, cu att numrul de culori ce pot fi folosite este mai mare. O imagine de 1 bit poate afia 2 culori (alb i negru); o imagine cu 8 bii adncime a culorii va putea afia 256 culori; o imagine cu 16 bii va putea afia 6553 culori, iar o imagine cu 24 bii va putea afia 16,7 milioane de culori.Imaginile create cu adncimea culorii de 24 de bii arat mai bine deoarece conine mai multe culori. Dar nu orice dispozitiv poate afia 16,7 milioane de culori. De exemplu, imaginile gif, formatul uzual pentru web, pot conine numai 256 de culori.Chiar dac imaginea final va conine mai puin de 16,7 milioane de culori, de regul ea se creaz n 24 de bii adncime a culorii. Apoi, dac vor fi aplocate filtre, deformri i alte efecte care cer 16 milioane de culori, nu va fi necesar modificarea adncimii culorii. In final, dup terminarea prelucrrii imaginii, poate fi redus adncimea culorii i imaginea poate fi salvat n alt format.Termenul greyscale" este utilizat pentru a indica o imagine de 8 bii ce conine alb, negru, i 254 de nuane de gri.O imagine alb-negru avnd alt adncime a culorii nu este o imagine greyscale".Adncimea culorii unei imagini nu reprezint acelai lucru cu numrul de culori pe care le conine. Adncimea culorii arat numrul maxim de culori pe care imaginea le poate conine, nu cte conine n realitate.Video:MPEG Motion Picture Experts Group ( standarde MPEG1 o MPEG2MPEG-Y EXPERTS GROUP = Standard de compresie video (aprut la sfritul anului 1998) extinde algoritmii utilizati n MPEG 1 i 2 cu sinteza vocala i video, compresie fractala, vizualizare pe calculator i tehnici de procesare a imaginii bazate pe inteligenta artificiala.

Atentie: cine vede prezentarile multimedia ?

Fiierele de imagine utilizate:Imaginile comprimate: JPEG ('Joint Photographic Experts Group') lossy, dar asigur o compresie mare (de exemplu 20:1), cu adncimea culorii 24 bit/pixel (16 mil.culori)GIF (Graphic Interchange Format) asigur o compresie de 4:1, cu adncimea culorii 8 bit/pixel (256 culori)

PNG (Portable Network Graphics) lossless bitmap image format creat pt. a nlocui GIF

Prezentarea spaiului de lucru a programului MACROMEDIA FLASH

1. WORKSPACE Flash MX

Flash 8.0

SCENA (STAGE): Spaiul n care se deseneaza sau se importa imagini, se adauga text i sunete i elemente suplimentare cum ar fi butoane de navigare sau componente de interfa cu utilizatorul toate componentele documentului FlashPANOURILE: Te asista n lucrul cu obiectele de pe scena, intregul document, Timeline (scara de timp) i actiunile. Window(Panel Sets pt alegerea celor mai utilizate panouri.

TIMELINE: Organizeaza i controleaza coninutul filmului n timp. Flash mparte scena de timp in:

CADRE (FRAME). Fiecare cadru poate avea propriul coninut sau poate utiliza coninutul cadrului precedent

NIVELE (LAYERS): Pentru a organiza coninutul Timeline este impartit in nivele. Este ca i cum ar exista mai multe folii transparente suprapuse.

BIBLIOTECA (Library): Panoul Library pastreaz elementele reutilizabile, denumite simboluri. Ori de cte orise doreste reutilizarea unei imagini, clip sau sunet, simbolul memorat n bibliotec (library) este adus (drag) pe scen cnd este necesar.

PROPERTY INSPECTOR: Afieaza cele mai frecvent utilizate setari pentru un obiect de pe scen, cu posibilitatea de modificare a acestora.

ACTION SCRIPT: (Action Script 1.0 i 2.0)

Este un limbaj de programare incorporat (built-in) n Flash. Se creeaza Action-Scripturi n panoul Actions, n modul denumit n Flash MX: Normal (Assisted n Flash 8) nu exista n MX2004 Expert SCENA + PANOURILE formeaz spaiul de lucru (workspace)

TOOLBOX: Conine toate instrumentele necesare pentru creearea, amplasarea i modificarea textului i imaginilor.

2. Creeearea de imagini n FlashPot fi utilizate instrumentele de desenare i pictura

Trasarea de linii, dreptunghiuri, ovale

View(Magnification(Show All

Ex: Oval( trage pe scena, selecteaza culorile pt margini i coninut. Atentie!!:Figura s fie selectata!!!!

Rectangle(Options(Round(Rectangle Radius Ex:20

Pencil Tool:Trasarea de linii, forme, free-hand n workfile. Flash indreapta liniile!! n partea de jos a ecranului Property Inspector, se poate selecta culoarea, grosimea liniei, stilul; atentie la preselectare !!!

Pictura i umplerea formelor:

Brush Tool pentru a crea i apoi Brush Mode Modifier (options) sub Tools

Paint Bucket Tool(dreapta)( pentru schimbarea culorii unei figuri existenta i pentru a umple formele goale inconjurate de linii. Click Paint Bucket( Options Click Square Click Large Gaps. Umple chiar daca zone nu este complet inchisa. Se poate utiliza gradient n Property Inspector. Free Transform Tool unul dintre cele mai importante !Redimensionarea i rotirea unei forme sau linii poate fi facuta cu Free Transform Tool Reprezinta Handler-ele ce pot fi utilizate pentru a manipula forma. Cursorul se modifica pentru a indica ce fel de operatie are loc!!! Se tine apasat i se utilizeaza handlerele. Handlerul din mijloc pentru deformare. Cel din capete pentru rotire . Rotirea poate fi facuta n jurul punctului sau a altui punct. Pentru aceasta se trage punctul control al triunghiului denumit punct de transformare i se amplaseaza n afara triunghiului. Utilizand panoul Transform pot fi ntroduse valorile exact pentru modificari.

(Menu) Window ( Transform ( panoul

Marginea (Stroke) Interiorul (Fill)n cazul mutrii centrului, rotaia se efectueaz n jurul acestuia !Click pe figura cu Free Transform selectat. Click pe portiunea dorita cu gradient i apar handler-ele. Pentru o figura cu gradient, deplasarea centrului, misca gradientul (punctul luminos).

Experimentati deplasarea fiecarui handler pentru a modifica dimensiunea, latimea i unghiul de rotatie.Flash ofera noi, multe modalitati de editare a gradientelor i creare de efecte. Am vazut pentru cerc/elipsa. Pentru un dreptunghi/format shape: handlere, rotatie.

Cand se lucreaza cu fisiere mari, pentru a vizualiza mai bine zona de lucru. View(Work Area.

Modificarea proprietatilor marginii(stroke)

Se utilizeaza Ink Bottle i Property Inspector pentru modificarea:

stilului

grosimii liniei

culorii

Click pe Ink Bottle In Property Inspector se pot face Modificari:

Stroke Height(grosimea liniei)

Stroke Color

Stroke Style

Apoi cu varful instrumentului Ink Bottle pe scena clic pe marginea figurii pentru a aplica noile proprietati.

TERGERE

Stergere(Eraser Tool):Pot fi sterse numai:

linii

interiorul

numai portiunea care ai inceput sa o stergi

Options: Erase normal

Lines

Selected Fills

Inside

Faucet Modifier poate sterge atat interiorul cat i liniile de separatie ntre zone.

Selectarea Liniilor i formelor

Inainte de a face modificari linia sau forma trebuie selectate utilizand instrumentele Arrow sau Lasso Click pe i apoi pe centrul ovalului. Interiorul acestuia este selectat. Trage la dreapta forma selectata ( numai interiorul se deplaseaza. Edit( Undo.

Click n exteriorul ovalului, pentru a-l deselecta. Dublu Click n interiorul ovalului i deplasam(se delaseaza tot, pentru ca dublu click selecteaza liniile conectate. Similar click select o linie i dublu click select i liniile conectate.Tineti apasat shift pentru a selecta linii suplimentare fara a le selecta pe cele conectate. Cu instrumentul Arrow, tragand o linie imaginara ntre 2 puncte de pe scena se selecteaza toate figurile intalnite. Apoi pot fi utilizati orice modificatori(disponibili n Options) pentru a modifica marginea. De exemplu: Smooth Modifier(a nivela, a netezi). Utilizand instrumentul Lasso i trasand un oval n jurul panoului Flash select-zona trasata chiar daca nu e complet inchisa. Deplasarea pointerului peste zona selectata il transforma n sageata i zona selectata poate fi deplasata prin tragere ( straithen=a indrepta.

Cu instrumentul Lasso pot fi facute selectii cu ajutorul unor zone dreptunghiulare sau forme desenate cu mana(freehand). Aceasta segmenteaza formele ce inconjuara o selectie. Options: Poligon Mode(permite selectarea unor zone cu colturi ascutite. Click pe Poligon. Dublu Click ultimul punct. Zona selectata poate fi mutata, redimensionata etc.

Schimbarea proprietatiei liniei de margine a formelor: Utilizam instrumentul Arrow i Property Inspector. Se pot aplica noi stiluri, grosimi i culori liniilor.

Click cu Arrow Selectat pe marginea ovalului. Property Inspector arata setarile curente.

W- Width X: pozitia X

H- Hight Y: pozitia Y

Faceti orice modificari!!!

Schimbarea proprietatilor interiorului: Instrumentul Arrow poate fi utilizat i pentru schimbarea aspectului unei forme. Fara a selecta forma se trage de o linie de margine. Altfel se va deplasa forma!!!! Pointerul se modifica aratand cum van fi modifica linia:Semnifica faptul ca poate fi modificat punctul final al unei linii

Semnifica faptul ca se poate deplasa punctul de mijloc al liniei.

OBS: Comportarea figurii este ca i cum ar fi inconjurata de o linie, chiar daca nu exista margine vizibila.

SEGMENTARE, DECUPARE i GRUPARE O data grupate doua forme ele sunt tratate ca una singura. Gruparea daca au aceeasi culoare (fig. 8 a). Daca au culori diferite (fig 8 b. )Se decupeaza(la deplasarea uneia dntre figuri). Daca formele sau liniile sunt de culori diferite Flash segmenteaza forma sau linia de dedesubt. Este posibil sa se previna gruparea/segmentarea formelor la deplasarea acestora uneia peste alta. Pentru aceasta, folosind tot Arrow Tool se selecteaza o fig(copacul) i se deplaseaza peste casa. Se deselecteaza. Apoi se deplaseaza copacul ( casa nu a mai fost decupata. Dar nu am deplasat decat coroana. Trebuia n prealabil sa utilizam comanda: Modify ( Group pentru copac. Totusi sub Flash coninutul unui grup poate fi editat(spre deosebire de Corel Draw de exemplu!!). Dublu click pentru selectare grup copac. Click alaturi pentru deselectare. Se utilizeaza Property Inspector pentru a modifica liniile i formele din interiorul grupului(pentru fiecare separat dupa click pe element). Dublu click n exteriorul grupului pentru a termina.

Property Inspector se utilizeaza i pentru a determina daca un obiect este grupat. Cand se executa click pe un grup (de ex. Copacul) Property Inspector afieaza informaia Groups. Similar, selectand casa, Property Inspector va afia Shape ( deci nu este Group.Adobe to buy Macromedia for $3.4 billion

18/04/2005

Adobe Systems agreed to buy multimedia software firm Macromedia for about $3.4 billion n stock, a move designed to extend its lead n the market for creating and distributing digital documents. Macromedia gives Adobe access to the dominant animated graphics software on the Internet and fits into an aggressive expansion into mobile phones.

Centrul (mutat)

Width Handler

Rotation Handler


Recommended