+ All Categories
Home > Documents > ADPP - Proiectare Logica

ADPP - Proiectare Logica

Date post: 31-Dec-2015
Category:
Upload: goeadi
View: 30 times
Download: 3 times
Share this document with a friend
Description:
ADPP - Proiectare Logica
18
01 Iunie 2010 MITRA M. George-Daniel Universitatea Politehnica Bucuresti Facultatea de Automatica si Calculatoare Aparat de pârlit porci
Transcript
Page 1: ADPP - Proiectare Logica

01 Iunie 2010

MITRA M. George-Daniel

Universitatea Politehnica Bucuresti

Facultatea de Automatica si

Calculatoare

Aparat de pârlit porci

Page 2: ADPP - Proiectare Logica

2

CUPRINS

Tema Proiectului ..................................................................................................................... 3

Descrierea Modului de Implementare ................................................................................... 3

Organigrama ............................................................................................................................ 5

Diagrama Stărilor ................................................................................................................... 7

Tabelul Tranziţiilor ................................................................................................................. 7

Diagramele Karnaugh pentru variabilele de stare. Ecuatiile rezultate in urma

minimizarilor ................................................................................................................................. 8

Diagramele Karnaugh pentru iesiri. Ecuatiile rezultate in urma minimizarilor............ 12

Concluzii ................................................................................................................................. 17

Bibliografie ............................................................................................................................. 18

Page 3: ADPP - Proiectare Logica

3

Tema Proiectului

Să se proiecteze un aparat de pârlit porci care să ţină cont de masa victimei .

Descrierea Modului de Implementare

Pornindu-se din starea S0, aparatul aşteaptă introducerea victimei afişând un mesaj

specific. Dacă senzorul de porc returnează 0, îl scuipă afară şi afişează un mesaj de eroare

urmat de cererea introducerii unui porc veritabil. După validarea statutului de porc se

ajunge în starea S1. Aici se va verifica masa. Dacă porcul e mare va trebui prelucrat mai

mult timp. Atât pentru porcul mic cât si pentru porcul mare se va afişa dimensiunea lui şi

se va trece în starea S2, respective S7 unde se activează senzorul de viaţă. Dacă porcul este

mort, se trece în starea S5, respectiv S10, unde va fi prelucrat. Altfel, se trece la starea S3,

respectiv S8, unde se încearcă alinierea porcului pentru ucidere. În momentul acesta

utilizatorul poate interveni strigând numele porcului de afară, încercând să îl calmeze in

timp ce pereţii se strâng în jurul lui pentru a îi oferi mai puţine grade de libertate. După ce

porcul a fost aliniat se trece la starea următoare, S4, respectiv S9, stare în care arma se

abate fulgerător asupra sacrificiului, aducându-l în starea S5 (S10).

În starea S5 (S10) începe adevăratul proces de pârlire. În cazul în care porcul este

mare, pârlirea are două etape, prepârlirea, S11, şi pârlirea. Scopul acestei insistenţe este

eliminarea semnelor lăsate de trecerea timpului pe epite liului porcin. Etapa de pârlire, S6

(S12) este identică în cazul celor două categorii de greutate. După pârlire urmează răzuirea

Page 4: ADPP - Proiectare Logica

4

(S13) şi spălarea (S14), elemente comune celor două categorii, care asigură un finisaj

profesional al acţiunii.

Efectul estetic al acţiunii nu poate fi neglijat. În Starea S15 este scos porcul pe tavă

cu un măr în gură. În timpul acesta se curăţă camera principală şi se afişează un mesaj

menit să atragă atenţia iniţiatorului prelucrărilor.

Page 5: ADPP - Proiectare Logica

5

Organigrama

S0

X1

O1:Introduceţi porc O2:Nu e porc. Am cerut porc.

O3:Porc primit

S1

O4:Verificare masă

X2

O5:Porc mic O6:Porc mare

S2 S7

O7:Verificare stare de viaţă O7:Verificare stare de viaţă

X3

O8:Porc viu

O13:Porc deja mort

S3

O9:Încercare aliniere

O10:Aliniere eşuată

X3

O8:Porc viu

O13:Porc deja mort

S8

O9:Încercare aliniere

O10:Aliniere eşuată

O19:Sfârşit prelucrări

Page 6: ADPP - Proiectare Logica

6

X4

O11:Aliniere reuşită

S4

S5

O12:Ucidere porc

O15:Pârlire

X4

O11:Aliniere reuşită

S9

S10

O12:Ucidere porc

O15:Prepârlire

S6

O16:Răzuire

S11

O15:Pârlire

S12 S13 O16:Răzuire

O17:Spălare

S14

S15

O18:Scoatere porc

Page 7: ADPP - Proiectare Logica

7

Diagrama Stărilor

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 S0 S3 S4 S15

01 S1 S2 S5 S16

11 S7 S10 S11 S13

10 S8 S9 S12 S14

S0:0000

S1:0001 S2:0101

S3:0100

S4:1100 S5:1101

S6:1001 S7:0011

S8:0010

S9:0110 S10:0111

S11:1111

S12:1110 S13:1011

S14:1010 S15:1000

Tabelul Tranziţiilor

Q3t Q2

t Q1t Q0

t Q3t+1 Q2

t+1 Q2t+1 Q2

t+1 O19 O18 O17 O16 O15 O14 O13 O12 O11 O10 O9 O8 O7 O6 O5 O4 O3 O2 O1

S0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 ̅ 1

S1 0 0 0 1 0 ̅̅̅ 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 ̅̅̅ 1 0 0 0

S8 0 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 ̅̅̅ 1 0 0 0 0 0 0 0 0

S7 0 0 1 1 0 ̅̅̅ 1 ̅̅̅ 0 0 0 0 0 0 ̅̅̅ 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0

S3 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 ̅̅̅ 1 0 0 0 0 0 0 0 0

S2 0 1 0 1 ̅̅̅ 1 0 ̅̅̅ 0 0 0 0 0 0 ̅̅̅ 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0

S9 0 1 1 0 0 1 1 1 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

S10 0 1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

S15 1 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

S6 1 0 0 1 1 0 1 1 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

S14 1 0 1 0 1 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

S13 1 0 1 1 1 0 1 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

S4 1 1 0 0 1 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

S5 1 1 0 1 1 0 0 1 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

S12 1 1 1 0 1 0 1 1 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

S11 1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

Page 8: ADPP - Proiectare Logica

8

Diagramele Karnaugh pentru variabilele de stare. Ecuatiile

rezultate in urma minimizarilor

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 1 0

01 0 ̅̅̅ 1 1

11 0 1 1 1

10 0 0 1 1

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 1 ̅ - -

01 1 - -

11 1 0 - -

10 1 1 - -

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 - - 0 1

01 - - 0 0

11 - - 0 0

10 - - 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 - -

01 0 ̅̅̅ - -

11 0 1 - -

10 0 0 - -

Page 9: ADPP - Proiectare Logica

9

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 1 1 0

01 ̅ 1 0 0

11 ̅ 1 1 0

10 ̅ 1 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 - - 0

01 ̅ - - 0

11 ̅ - - 0

10 ̅ - - 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 - 1 1 -

01 - 1 0 -

11 - 1 1 -

10 - 1 0 -

Page 10: ADPP - Proiectare Logica

10

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 0

01 0 1 0

11 1 1 1 1

10 1 1 0 1

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 0

01 0 1 0

11 - - - -

10 - - - -

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 - - - -

01 - - - -

11 1 1 1 1

10 1 1 0 1

Page 11: ADPP - Proiectare Logica

11

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 1 0

01 1 ̅ 1 1

11 ̅ 1 0 0

10 0 1 1 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 1 0

01 - - - -

11 - - - -

10 0 1 1 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 - - - -

01 1 ̅ 1 1

11 ̅ 1 0 0

10 - - - -

Page 12: ADPP - Proiectare Logica

12

Diagramele Karnaugh pentru iesiri. Ecuatiile rezultate in urma

minimizarilor

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 1 0 0 0

01 0 0 0 0

11 0 0 0 0

10 0 0 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 ̅ 0 0 0

01 0 0 0 0

11 0 0 0 0

10 0 0 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0

01 0 0 0 0

11 0 0 0 0

10 0 0 0 0

Page 13: ADPP - Proiectare Logica

13

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 0

01 1 0 0 0

11 0 0 0 0

10 0 0 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 0

01 ̅ 0 0 0

11 0 0 0 0

10 0 0 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 0

01 0 0 0

11 0 0 0 0

10 0 0 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 0

01 0 1 0 0

11 1 0 0 0

10 0 0 0 0

Page 14: ADPP - Proiectare Logica

14

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 0

01 0 0 0

11 0 0 0

10 0 0 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 1 0 0

01 0 0 0 0

11 0 0 0 0

10 1 0 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 ̅ 0 0

01 0 0 0 0

11 0 0 0 0

10 ̅ 0 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0

01 0 0 0 0

11 0 0 0 0

10 0 0 0

Page 15: ADPP - Proiectare Logica

15

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 1 0

01 0 0 0 0

11 0 0 0 0

10 0 1 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 0

01 0 ̅ 0 0

11 ̅ 0 0 0

10 0 0 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 0

01 0 0 0 0

11 0 1 0 0

10 0 0 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 0

01 0 0 1 0

11 0 0 1 0

10 0 0 0 0

Page 16: ADPP - Proiectare Logica

16

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 0

01 0 0 0 1

11 0 0 0 0

10 0 0 1 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 0

01 0 0 0 0

11 0 0 0 1

10 0 0 0 0

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 0

01 0 0 0 0

11 0 0 0 0

10 0 0 0 1

Q3Q2

Q1Q0 00 01 11 10

00 0 0 0 1

01 0 0 0 0

11 0 0 0 0

10 0 0 0 0

Page 17: ADPP - Proiectare Logica

17

Concluzii

Aparatul este implementabil şi ar putea salva lumea de 2012.

Page 18: ADPP - Proiectare Logica

18

Bibliografie

Curs.


Recommended