Programatica Mobile 2012

Post on 25-May-2015

197 views 0 download

transcript

Suntem “Mobile Ready”?

Date si statistici despre piata aplicatiilor mobile. De la o idee la un

app-business.

Mi-a venit o idee! (geniala)

mStats – marimea pietei

2010: $5 Bln. 2011: $15 Bln.

2015: $38 Bln.

mStats – marimea pietei

30 de milioane de downloaduri/zi

25 de miliarde de downloaduri de pe AppStore

500k locuri de munca generate

mStats – WOW facts

21 martie 2012: Zinga cumpara jocul Draw Something

$200.000.000 !

10 aprilie 2012: Facebook cumpara aplicatia Instagram

$1.000.000.000 !!!

10.000 aplicatii/saptamana

Apple AppStore

~1400 aplicatii/zi

Modelul clasic

Concept Product

Development Testare

Alpha/Beta Lansare

Atat de multe intrebari…

Ce platforma sa aleg?

Ce gen de aplicatie sa fac?

Ce target de consumatori am?

Ce revenue model sa folosesc?

Cum fac distributia?

Ce nevoi au utilizatorii mei?

Cum sa fie produsul meu?

Cum generez cerere?

Pe ce tip de piata intru?

Care imi este competitia? Cum setez pretul?

Aspectele de luat in calcul

• Gen de aplicatie

• Platforma

• Revenue Model

• Target consumator

• Pricing

• Distributie

• Nevoie acoperita

• Produs

• Generare de cerere

• Comunicare

• Tip de piata

• Competitie

Ce platforma ?

Top sisteme de operare

Conform ZF

Date despre utilizatorii romani

• 2,5 milioane de smartphone-uri

• 2011: 600.000 smartphone-uri vandute vs.

700.000 PC-uri vandute

• 58% dintre utilizatori au cumparat cel putin o

aplicatie

• 17% nu ar cumpara niciodata o aplicatie

Date despre utilizatorii romani

• Cele mai utilizate 5 tipuri de aplicatii:

– e-mail, chat, instant messenger - 76%

– muzica, radio - 60%

– retele sociale, bloguri - 57%

– jocuri, petrecerea timpului liber - 54%

– stiri, meteo - 49%

Ce gen de aplicatie?

Top categorii – Apple AppStore

Conform 148Apps

Top categorii – Google Play

Conform AppBrain

Target de consumator

“Persona” = impersonarea celei mai mari

mase omogene de utilizatori ai aplicatiei.

“Pustiul cool din gasca”

16-20 ani

Aplicatia ideala trebuie sa fie moderna si foarte populara

Exemple de aplicatii:

• Instant Messaging • Retele de socializare • Entertainment • Muzica si radio • Filme si videoclipuri

Conform Unlock Research

“Interesantul din gasca”

21-30 ani

Aplicatia ideala trebuie sa fie competenta dar simpla.

Exemple de aplicatii:

• Stiri • Retele de socializare • E-readers • Divertisment &

Evenimente • Travel

Conform Unlock Research

“Prietenul adevarat”

31-45 ani

Aplicatia ideala trebuie sa fie familiara si de incredere.

Exemple de aplicatii:

• Motoare de cautare • Organizatoare • Aplicatii business • Harti si directii • Stiri

Conform Unlock Research

Nevoile utilizatorului

APP-ul tau!

Un app trebuie sa satisfaca minim o nevoie a userului!

Nevoia utilizatorului

• Shazam – nevoia de afirmare

• Angry Birds – nevoia de a pierde timpul

• Alerta Cutremur Vrancea – nevoia de siguranta

• SpeedTaxi – nevoia de eficientizare a timpului

• La Multi Ani App – nevoia de a fi mereu aproape

de cei dragi

Revenue model

• Pay per download

• Reclame

• In-app purchase

• Licentiere

• B2B

• Piraterie

Politica de pret?

Distributie

• App store-uri (oficiale / neoficiale / de nisa)

• Site-uri de recomandari

• Aplicatii preinstalate

• Canalele proprii (optimizate pentru conversie)

• Presa de specialitate

• Retele de advertising

• Pay-per-install

• Retele sociale

Competitie

1. Alternative de produs (ex: Google Calendar vs

Outlook Calendar)

2. Alternative de piata (ex: Google Calendar vs agenda

fizica)

Produs?

Generare de cerere

Un produs nu trebuie sa fie usor de vandut!

Un produs trebuie sa fie usor de cumparat!

Golden circle

De ce?

Cum?

Ce?

Tip de piata

• Produs nou pe o piata noua (ex: Shazam)

• Produs nou pe o piata existenta (ex: SoundHound)

• Produs nou – resegmentare piata – pret mic

(ex: alternative pentru MS Office)

• Produs nou – resegmentare piata – nisa (ex:

Instagram)

Concept Product

Development Testare

Alpha/Beta Lansare

Modelul “Product Development”

Modelul “Customer Development”

Customer Discovery

Customer Validation

Customer Creation

Company Building

mReady.net Mobile App Development Team