+ All Categories
Home > Documents > Spovedania unui monah de la muntele Athos

Spovedania unui monah de la muntele Athos

Date post: 03-Jun-2018
Category:
Upload: mihaiaplugaritei
View: 293 times
Download: 14 times
Share this document with a friend

of 62

Transcript
  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    1/62

    SPOVEDANIA UNUI MONAH

    DE LA MUNTELE ATHOS

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    2/62

    2

    Editura mulumete pr. GheorgheKonispoliatis (din Corfu, Grecia) care s-aostenit la traducerea textului de fa.

    ISBN 978-606-92822-6-7

    Este liber preluarea textului, n formatelectronic sau n variant tiprit cri,ziare, reviste, doar cu menionarea sursei.

    pentru ediia de fa, Editura Areopag

    comenzi:[email protected]

    mailto:[email protected]://www.editura.areopag.ro/http://www.editura.areopag.ro/mailto:[email protected]
  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    3/62

    3

    SPOVEDANIA UNUI MONAH

    DE LA MUNTELE ATHOS

    Ediia a doua

    Traducere de pr. Gheorghe Konispoliatis

    Editura AreopagBucureti, 2011

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    4/62

    4

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    5/62

    5

    SPOVEDANIA UNUI MONAHDE LA MUNTELE ATHOS

    - Printe, v rog s mi spunei cumai devenit ortodox.

    - Eu m-am nscut ortodox, dar nu a-veam contiin ortodox. Nu tiam ce n-seamn s fii ortodox.

    - Cnd ai fost copil, mergeai labiseric?

    - Mergeam numai de Crciun i dePati. Nici prinii mei n-au avut legturcu Biserica. Duceau o via lumeasc. Lu-

    crau i dup-amiaz la un al doilea servici.Dup-amiaza i ajutam i noi. Financiar nustteam ru, dar o slujb nu le ajungea.Trebuia s ne plteasc i leciile particu-lare de englez i de amiaz.

    -Ai trit momente n carev-ai sim-it mai aproape de Dumnezeu?

    - mi amintesc c n Sptmna Maremergeam la o mnstire de maici. mi pl-cea s stau i s ascult, fr s neleg marelucru, dar simeam o nemaintlnit pace

    i senintate. Simeam c e ceva nefiresc,

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    6/62

    6

    nepmntesc, simeam prezena lui Dum-nezeu, fr s pot preciza ce se ntmpla n

    interiorul meu. ntr-o zi, cnd am avut 16ani, au venit la biseric i nite colegi de-aimei. Cnd m-au vzut c urmresc ce secitea din Sfintele Scripturi, ncercnd s

    neleg ceea ce auzeam, s-au mirat i mi-auzis: Ce e cu tine? La biseric venim doar

    ca s gsim vreo fat... Eu m-am mirat, iei mi-au rspuns: Ce, nu tiai c e aa?Bine, dac vrei s ne uitm dup fete,hai.

    Dar mie mi era dor de sentimentul

    de pace i de senintate. De cnd eram micsimeam o dragoste pentru Hristos. Sim-eam prezena Lui, c sttea lng mine, lsimeam ca un prieten i totdeauna cre-deam c El este Dumnezeu, cu toate c

    viaa mea nu era cum trebuie, pentru c

    njuram, aveam relaii cu fete, fr s creezprobleme familiei mele sau altor oameni.

    Cnd am terminat liceul trebuia shotrsc ce s studiez. Am hotrt s stu-diez muzica, s devin profesor de muzic.

    Am hotrt mpreun cu prinii mei sstudiez la Atena, pentru c n oraul meunu existau profesori potrivii. Cnd am v-zut c nivelul studiilor este nalt, am simito inferioritate i simeam c nu voi reui.

    Aa c am nceput s nv foarte mult.

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    7/62

    7

    Numai smbta ieeam cu doi prieteni. n-vam att de bine nct am terminat ma-

    teria mult mai repede. Profesorului meunu-i venea s cread ct de talentat eram.Bineneles, nu mergeam deloc la biseric.

    Atunci am cunoscut un prieten cu ca-re nc sunt n contact i care m-a ajutat n

    viaa spiritual.N. era un biat ca i mine,

    cu cutri duhovniceti. Fcea kung-fu,voia s fac yoga i s cltoreasc nIndia, unde credea c triesc oameni careau ajuns la nalte msuri duhovniceti.

    mpreun am nceput s cutm oa-

    meni duhovniceti, citeam Bhagavad Gita,cutam ce este yoga i ce sunt religiile ori-entale. Am fcut i tai-chi, dar mai multm-am ocupat cu yoga i cu filosofia orien-tal, citindu-i pe Krishnamurti i pe Bhag-

    wan Rajneesh, Osho.

    De cnd l-am cunoscut pe N., la vrs-ta de 18 ani, a nceput aventura mea spiri-tual. Cnd am avut 19 ani, am nceput orelaie serioas cu o fat, care i ea aveacutri spirituale. Dar atunci m gndeam

    mai mult la studiile mele. Visam s devinsolist de muzic clasic. n trei ani mi-amterminat studiile. n aceti trei ani cutamoameni cu faim de sfini, ca s discutm,ca s ne spunem ceva despre viitor, s vor-

    bim despre sfritul lumii, dar totul era

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    8/62

    8

    confuz n mintea noastr. N-aveam viaaspiritual ca s putem pune un bun nce-

    put. Ne plcea doar s cltorim, s pur-tm discuii filozofice, s cunoatem oa-meni, s cunoatem femei, fr s fim i-morali, numai ne plcea s flirtm cu fete-le. Odat, de Crciun, am vzut la televizorun material despre un preot care strngea

    haine vechi, le ducea acas i, cu ajutorulfiilor si duhovniceti, le mprea sraci-lor. Cnd l-am vzut, i-am spus lui N. ctrebuie s-l gsim neaprat pe acel preot,pentru c este un om al lui Dumnezeu.

    Dar nu tim unde st, mi-a rspuns, timnumai c triete n Pireu. Nu conteaz,am rspuns, Vom merge i l vom gsi.Cum?- m-a ntrebat. Nu tiu, dar eusimt c l vom gsi.

    Am nceput s cutm orbete. Am

    ntrebat pe ici, pe colo i am gsit casa luidestul de uor. Era sear, dar noi am btutla u. Cnd ne-a vzut, a zmbit i a zis:Voi doi s nu v desprii niciodat! i

    ntr-adevr, cu toate c am devenit mo-

    nah, am pstrat relaia spiritual cu el ine sprijinim unul pe altul.Alt dat am vizitat un clugr despre

    care aflasem de la mama unui prieten ceste un om sfnt - vztor cu duhul. Ne-aprimit, am intrat ntr-o camer. Nu zicea

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    9/62

    9

    nimic. La fel i noi nu ziceam nimic, pen-tru c ateptam de la el s ne spun ceva.

    O dat se uita la icoana lui Hristos, o datla noi. La un moment dat, s-a uitat la noiintens i a zis c ceea ce vom face n viaanoastr o s facem bine. Mai trziu, -nainte de a deveni monah i dup ce ne-lesesem cum trebuie s triasc un cretin,

    m-am dus la Atena i l-am ajutat s intrepe calea Bisericii. Atunci, tatl lui m-a a-meninat c m va omor, dac nu-l las npace. Acum N. are o familie cu muli copii.Se spovedete i el i soia lui i sunt foarte

    rvnitori. Au parte de mare rzboi din par-tea rudelor.Apoi am nceput s caut prin yoga i

    nvturi de acest gen. Cnd am avut 20de ani, m-am desprit de fata cu care amavut o relaie - i asta m-a durut foarte

    mult. Cu toate c voiam s m despart deea, pentru c vedeam c nu ne potrivim,m-am rugat lui Dumnezeu s-mi cear eas ne desprim - ca s nu simt ea durere,ci numai eu. Cu toate c ea nu voia s ne

    desprim, dup ce am revenit la Atena,dup vacana de var, mi-a cerut s nedesprim. Am acceptat, dar a fost foartedureros pentru mine. Atunci m-a sftuitun coleg ceva duhovnicesc. Mi-a spus cnu trebuie s m sprijin de oameni, pentru

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    10/62

    10

    c oamenii sunt ca i paharele, dac puigreutate pe ei se sparg i te taie. Numai de

    Dumnezeu trebuie s te sprijini i El nu teva lsa niciodat.Atunci am nceput s gsesc mng-

    iere n rugciune i s ascult postul de ra-dio al Bisericii. Am nceput s studiez NoulTestament i s discut numai despre lu-

    cruri duhovniceti.mi amintesc c odat am fost acas

    la N. A fost i sora lui acolo (acum, din p-cate, ea este maestr de yoga) i fumaudroguri, hai. Cnd mi-au oferit i mie, cu

    toate c pe atunci fumam igri obinuite,am refuzat, pentru c tiam c este cevapericulos. Ei insistau, spunnd c este ce-

    va nevinovat. Am refuzat. Au nceput sm batjocoreasc. Au nceput s m ntre-

    be dac cred n preoi i rdeau vorbind u-

    rt despre preoi. Atunci le-am rspuns ceu cred n Hristos i n preoi, explicnd cpreoii sunt slujitori ai lui Hristos i ai Bi-sericii. Bineneles, ei rdeau de mine ncontinuare, considerndu-m tmpit i n-

    trziat mintal.Dar, cnd am plecat din casa aceea iam ieit n drum, simeam c zbor. Msimeam att de uor i de bucuros, nct

    mi venea s ip de bucurie, dar mi-era fri-c s nu m considere oamenii nebun. A-

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    11/62

    11

    cum neleg c aceast bucurie mi-a dat-oDomnul pentru c nu m-am ruinat s-L

    mrturisesc n faa acelor oameni care mconsiderau tmpit.Atunci am avut parte i de primul a-

    tac demonic. Era noapte i citeam VechiulTestament. Am adormit ascultnd postulde radio al Bisericii. Deodat m-am trezit

    i, cu toate c am avut ochii nchii i erantuneric, eu vedeam totul. Atunci, dinpartea dreapt a nceput s se apropie zbu-rnd, ncet, un monstru. Avea chip de om,aripi mari, multe picioare i mini i era

    mai negru dect ntunericul. Avea unghiimari i o piele urt. Atunci mi-a venit nminte cuvntul Lucifer. Acesta a venit i astat deasupra mea. Era s mor de fric. Es-te incredibil cum m-am simit n momen-tul acela. Acesta a plecat spre direcia din

    care a venit. Eu toat noaptea am stat n-lemnit din pricina ocului prin care trecu-sem. Mai trziu, duhovnicul meu mi-a zisc aceasta s-a ntmplat ca s m speriepentru c m apropiam de Biseric.

    Dup aceasta am nceput s m inte-resez de yoga. Am nceput s fac yoga sin-gur dup o carte pe care am cumprat-o.

    Atunci m-am rugat - necunoscnd ce esteyoga - s-mi trimit Dumnezeu o nv-toare (de yoga) frumoas, ca s m nvee

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    12/62

    12

    secretele yogi. Dup dou sptmni amcunoscut-o fat, pe S. Era exact cum mi i-

    maginam, numai c era cu treisprezece animai mare dect mine i avea un copil dedoi ani. Nu era cstorit, i abia se des-prise de tatl copilului. Aceasta s-a n-tmplat cnd fceam masterul, nainte cas plec la armat. Ne-am cunoscut printr-

    un muzician cu care colaboram. I-a plcutcum cntam, sttea i lng casa mea, iam fcut cunotin, ne-am apropiat. Ea seconfrunta cu multe probleme psihologicei sentimentale. Viaa ei era foarte confu-

    z,cum se ntmpl de obicei cu cei ce seocup cu yoga i toate aceste lucruri sata-nice, dar eu nu prea cunoteam atunci lu-crurile acestea.

    Am ncercat s-o pun n legtur cu ta-tl copilului ei, dar ntre timp ne-am n-

    drgostit unul de altul. Cu adevrat voiams-o ajut i ea s-a agat de mine pentru ca gsit la mine dragoste fr s-i cer nimic.Dup o prietenie de patru luni, am plecatla armat. mpreun cu ea am nceput yo-

    ga, dar nu ceva important. Cnd aveam 20de ani m-am spovedit pentru prima oar.- De ce?- Pentru c m simeam urt pentru

    un lucru pe care l fcusem i voiam s-lscot din interiorul meu.

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    13/62

    13

    - Voiai s v schimbai modul devia?

    - Nu, numai simeam mustrri pen-tru c m comportasem urt cu o anumitpersoan. Cnd i-am spus preotului c fac

    yoga (pentru c ncepusem s fac hathayoga, singur), atunci preotul a nceput sipe c yoga este satanic i eretic. Eu m

    gndeam: Ce-mi spune? Eu am venit s-izic pcatele mele i el ip c yoga este sa-tanic. Fac eu chestii satanice? Nu mi-aplcut acest lucru i am plecat nervos isuprat.

    - Da, dar preotul avea dreptate.- Da, bineneles c avea dreptate, darnu mi-a plcut modul n care mi-a vorbit,n-a adus argumente ca s-mi explice de ce

    yoga este satanic.-Fr explicaii!

    - Da, fr explicaii! Numai c suntlucruri satanice i pleac departe de as-tea. Eu am spus c fac doar gimnastic ic nu fac ceva ru.

    - Gimnastic, dar ai fcut hatha

    yoga, nu?- Da, hatha yoga. Dar hatha este oparte a religiei lor. De exemplu, cnd facisalutul soarelui, care este un exerciiu de

    nclzire, de fapt te nchini zeului soare.

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    14/62

    14

    - Muli au nceput de la hatha yogai dup aceea au trecut la alte forme de

    yoga.- Dar nici hatha yoga nu este nevino-vat. i eae ceva demonic. Ca s revin, du-p aceasta nu m-am mai spovedit. Am ple-cat la armat i de atunci relaia mea cuHristos a devenit i mai puternic i am

    simit prezena Lui. Cnd ne-am prezentatla prima zi, am alergat toat ziua ca s nedea haine potrivite i papuci i s ne con-sulte medicul. Seara ne-am pus n cameraunde trebuia s dormim. Simeam o neli-

    nite pentru c mediul mi-era necunoscut.Toi ne simeam aa. Cnd m-am cul-cat, atunci am vzut pe peretele de vizavi oicoan a Mntuitorului. Am simit o bucu-rie imens i o linite i am nceput s mrog Domnului, s-mi dea pace i s nu-mi

    fie fric de mediul acesta necunoscut. Sim-eam c i vorbesc Domnului i c El mascult, c este lng mine. N-am uitat ni-ciodat ct de frumos m-am simit. Era cai cum mi spunea Domnul c este totdea-

    una lng mine, i ntr-adevr aa ne spu-ne, dar noi nu-L ascultm.A fost foarte greu pentru c am fcut

    armata la fore speciale i se comportaufoarte dur cu noi i instrucia era foartegrea. Dar era i avantajos pentru mine -

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    15/62

    15

    pentru c eram pltit i era i la 20 de kilo-metri de casa mea. Aa c m ntlneam i

    cu fata aceea. La biseric nu mergeam imi fceam planuri pentru viitor s clto-resc n Europa, n India, s-mi terminmasterul, s dau concerte. Acest lucru afost adnc nrdcinat n mine i a fost ne-

    voie s-l mrturisesc n faa altora.

    mi amintesc c ntr-o zi un soldatmi-a spus c tatl lui este reprezentantullui Bhagwan Rajneesh n Grecia i c el es-te sannyasi (aa se numesc adepii luiOsho). i schimbase i numele i l chema

    Varinti. Atunci i-am spus c i prietenamea a fost sannyasi i c eu fac yoga. n a-ceeai dup-amiaz m-am aflat ntr-o cas

    mpreun cu cinci dintre ei. Prietenul meude la armat, tatl lui, prietena mea i opereche, care au fost sannyasi i ei, ea era

    din Grecia i el din Olanda.Am nceput s discutm chestii filo-

    sofice. Cnd a venit rndul meu s vor-besc, m-au ntrebat n cine cred. Eu amrspuns: Singurul adevr care exist este

    Hristos. Restul sunt minciuni. Atunci o-landezul a nceput s scoat spume din gu-r, s ipe ca un nebun i s fie gata s matace. La nceput am vrut s-l bat, pentruc ipa c cretinii sunt lai i fricoi. To-tui, am avut o pace i o linite nemaipo-

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    16/62

    16

    menit i foarte calm i-am rspuns: Pois te zbai ct vrei. Adevrul nu se schim-

    b. Hristos este singurul Dumnezeu ade-vrat i toate celelalte sunt minciuni i n-tuneric. El a nceput s ipe i mai tare,pn m-au scos afar, pentru c ncepuses-i piard controlul.

    Atunci am cunoscut pe cineva care

    mi-a schimbat viaa. Se numete GeorgeKinousis i a fost un cntre vestit i foar-te bogat. A avut totul - pn ce ntr-o zi le-a prsit pe toate i s-a fcut propovdui-tor al credinei ortodoxe. Pn astzi mer-

    ge prin toat Grecia, prin coli, la armat,n biserici i predic pocina i pe Hris-tos. Este chemat de multe parohii ca s

    vorbeasc i s strng bani pentru sco-puri filantropice. Deci, cnd am fost la ar-mat a venit i ne-a vorbit despre Hristos,

    despre spovedanie, despre pocin i tot-odat ne-a cntat nite cntece cretine.

    Am fost entuziasmat pentru c mi amin-tea de apostolii lui Hristos i am vrut s-lcaut i s vorbim. Atunci n-am reuit. Am

    vorbit cu preotul militar care l-a adus lanoi i care a i devenit primul meu duhov-nic. M-am spovedit i am spus c fac yogai c sunt cu fata aceea, S., i el mi-a rs-puns: Bine, o s vedem ce facem. De ase-

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    17/62

    17

    menea mi-a spus c am o problem du-hovniceasc i c cineva ne-a fcut vrji.

    -Aa v-a spus preotul?- Da, mi-a zis c crucea lui are nun-tru o bucic din crucea pe care a fost rs-tignit Hristos, i dac crucea se lipete decineva nseamn c i s-au fcut vrji. Cndne-a citit o rugciune i inea crucea aceas-

    ta, erau toi soldaii n fa. La sfrit a re-inut opt persoane dintre noi. Ne-a spus ccineva ne fcuse vrji.

    Cineva lng mine a spus c e adev-rat i cunotea c cineva i fcuse vrji.

    Mie nu mi-au fcut vrji, dar cnd aveam12 ani, am nceput s citesc o carte folositde vrjitori. Fr s neleg ce fceam. Bi-neneles, dup puin vreme nu puteams dorm, m trezeam din somn i alergamla pat la prinii mei, plngeam noaptea i

    n general mi se ntmplau lucruri demo-nice, fr s neleg de ce. Diavolul aveaputere asupra mea, pentru c nu spovedi-sem niciodat faptul c citisem cartea de

    vrjitorie.

    i n armat practicam n continuareyoga, pentru c eram cu S. n continuare.S-a lipit de mine pentru c i ofeream unsprijin psihologic i ne-am gndit i la c-storie.

    - Cu copilul ei ce s-a ntmplat?

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    18/62

    18

    - La nceput nu m simpatiza, m ve-dea ca un strin care ncerca s-i fure ma-

    ma. Pn la urm m-a iubit i mi spuneachiar i tat. Aveam probleme cu ai mei,pentru c ea era cu mult mai mare dectmine, dar ateptau s vad ce o s hot-rsc. n perioada aceea fceam mult yoga,cltoream cu ea, ddeam concerte i par-

    ticipam la diverse happenings - singur saucu ali muzicieni. Cntam jazz, rock, pni muzic clasic.

    - Ce v plcea mai mult?- mi plcea Flamenco. Pentru c vo-

    iam s merg n Spania i s m ocup cu a-cest fel de muzic. Dup armat mi-amcontinuat studiile de masterat n muzic.

    Am gsit un profesor foarte bun. i pl-team muli bani pentru c doream s faccarier internaional. ncepeam s m n-

    grijorez i s-mi fac gnduri pentru viitor,dac s m cstoresc, dac s am familie.Erau fete care mi cereau s fim mpreuni nu tiam ce s fac.

    Vznd S. toate acestea mi-a fcut un

    fel de vrji chinezeti, I Ching, care sepractic cu trei de ase (6) i trei monede.Voiam s m despart de ea, dar nu pu-team.

    -Nu simeai nimic ru?

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    19/62

    19

    - Ba da. Voiam s m despart de ea,dar nu puteam. Cnd plecam, ea practica

    acea magie chinezeasc. Plecam, i duptrei-patru zile m simeam aa de ndr-gostit nct m ntorceam iar la ea. Dupdou-trei sptmni iari plecam i iarim ntorceam. tiu c era din cauza magi-ei, pentru c ea mi zicea: tiam c te n-

    torci, pentru c aa scrie aici i mi artacartea I Ching. Eu nu nelegeam atunci cese ntmpl. Cu toate acestea, eu nu nele-gem ce vreau n viaa mea, care este scopul

    vieii, nu voiam s triesc pentru totdeau-

    na cu o singur femeie, voiam s m cu-nosc pe mine nsumi, s m apropii deDumnezeu. Voiam s fiu liber. ntr-o du-minic - era luna decembrie...

    - n ce an?- n 1996. Era duminica. Eu nc nu

    mergeam la biseric, dar m rugam i ce-ream de la Dumnezeu s-mi trimit un omcare s-mi spun ce s fac, care este misiu-nea mea n aceast via. Dup-amiaz amsunat la prinii mei, ca s vd dac sunt

    bine. Mi-au spus c sunt ntr-o excursientr-un sat, la nite prieteni foarte credin-cioi, i c la ei sttea domnul Iorgos pen-tru c venise s-l ajute pe duhovnic. El or-ganiza o sear filantropic, pentru c voias strng bani ca s fac un azil pentru

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    20/62

    20

    oameni sraci. I-au vorbit despre mine idespre cutrile mele i el a cerut s ne n-

    tlnim. A simit c trebuie s ne ntlnim.ntr-adevr, n urmtoarea zi ne-am ntl-nit la biseric i am vorbit despre Hristos,despre spovedanie, despre scopul vieii.Dup ce am discutat mult, l-am dus la casaprinteasc ca s vorbeasc cu prinii

    mei. De atunci, tatl meu i-a schimbatmodul de via. Mama mea deja fcea asta- i acum neleg c datorit rugciunilor eim-am apropiat de Hristos. Seara ne-amdus la manifestarea filantropic, ca s as-

    cultm predica i s ajutm cum puteam.in minte c tatl meu mi spune c sesimea acolo ca la biseric.

    A avut loc atunci i un fel de tombol.Cadoul cel mai important a fost o copiemare a icoaneiAxionestin.Din cauza mul-

    imii nu puteam s cumpr i eu nite bile-ele, aa c am plecat. Dar cevam mpin-gea s cumpr i pn la urm m-am n-tors i am reuit s cumpr ultimele patru

    bileele. Cnd le-am deschis am constatat

    c ctigasem icoana. Domnul Giorgosmi-a spus c acesta este un semn.n urmtorul week-end am hotrt

    s-l caut pe domnul Giorgos la Lagonisi.Am pornit cu prietenul meu N. i, ntre-bnd, l-am gsit. Acolo era i un preot

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    21/62

    21

    foarte nduhovnicit, printele S. Dup ceam mncat, mi-a venit dorina s m spo-

    vedesc. Ne-am dus cu printele S. ntr-obisericu ridicat n curtea casei. Am f-cut o spovedanie general. M-am simit u-urat i curat. Printele mi-a cerut s stau

    n genunchi n mijlocul bisericii i, dup cemi-a citit ceva ce nu nelegeam, m-a ntre-

    bat cu voce tare: Vrei s devii osta al luiHristos? Eu m-am pierdut. Am simitgreutatea spiritual a ntrebrii i respon-sabilitatea ce izvorte din ea i, fr s amo via spiritual, am rspuns: Da. Dup

    aceea mi-a ornduit cte iraguri de meta-nii s fac, cte mtnii i alte lucruri totalnecunoscute mie.

    Eu nu tiam s fac mtnii, nici rug-ciunea lui Iisus, i mi era ruine s ntreb.Dup ceva timp am neles c este canonul

    unui clugr cu schim mare. Bineneles,a treia zi am ncetat s-mi fac canonulpentru c oboseam i pierdeam numrareala metanii.

    Ceea ce am neles eu era c acum, fi-

    ind un osta al lui Hristos, trebuie s ducoameni la biseric s se spovedeasc i sdevin credincioi. Cnd am povestit a-ceasta la urmtorul meu duhovnic, mi-azis: Biete, ostaul lui Hristos este clug-rul! Aa am nceput s ndemn pe oricine

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    22/62

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    23/62

    23

    mentele lor i modul cum s gndesc, ca sputem contrazice argumentele lor. Am

    simit c misiunea mea era s vorbesc oa-menilor despre spovedanie, despre mpr-tanie, despre cum s ne pregtim deve-nirea Antihristului. Dar nu nelesesem c

    nti trebuia s lucrez cu mine nsumi i a-bia dup aceia cu ceilali.

    Problema mea era c aveam o nene-legere cu duhovnicul meu n privina bule-tinelor cu cip. Voiam un rspuns ferm. Sle lum sau nu? Printele L. nu-mi rs-pundea, ci spunea s ateptm s vedem

    ce poziie va lua Biserica i c sunt fanatic.i cine este Biserica? Biserica este Hristos,Sfinii Apostoli, Sfinii Prini i SinoadeleEcumenice i nu nite pseudo-pstori carenu cunosc Evanghelia i vor s facem cespun ei. i dac chiar un nger v nva

    altceva, spune Sf. Apostol Pavel - s fie a-natema. Eu ateptam un rspuns i nu-lprimeam. Aa c am nceput s caut unduhovnic. Ceva mi spunea foarte intens cacest om este undeva lng mine.

    - Era n mintea d-voastr sau sim-eai?- O simeam, n-o auzeam. Lng casa

    mea, la 3 km, era metocul unei mnstiridin Sfntul Munte Athos. ntr-o duminic,cineva mi-a vorbit despre ieromonahul de

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    24/62

    24

    acolo c este un om foarte nduhovnicit. nacea zi, dup Sfnta Liturghie, plecnd,

    am auzit de la megafoane c nu trebuie slum buletinele cu 666 i c trim n epocaAntihristului i trebuie s ajungem mar-tiri. Cnd am auzit, m-am entuziasmatpentru c niciun preot nuvorbea despre a-ceasta, cu att mai mult la megafon. M-am

    dus cu un prieten (cel al crui tat m a-menina c m omoar pentru c l du-ceam la biseric i i era fric s nu devinclugr) ca s-l cutm.

    Cnd ne-a vzut, ntr-o dup-amiaz

    (aceasta ne-a spus-o dup muli ani) s-agndit: Iat doi biei buni de clugri!Eu nu tiam c mama mea se spovedea lael. i a ajutat-o foarte mult la nite proble-me, cum a ajutat muli oameni. Ne-a pri-mit i am vorbit cu el mult. I-au plcut c-

    utrilenoastre duhovniceti i atunci i-amcerut s m spovedesc. Nimeni nu s-acomportat cu atta dragoste i nelegereca gheronda acesta. Am cerut s devinduhovnicul meu.

    - Atunci gheronda tria n MunteleAthos?- Nu, tria la metoc. mpreun cu el

    m-am dus prima dat la Muntele Athos.Era pe 19 noiembrie pe calendarul vechi.

    Atunci am primit primul atac demonic n

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    25/62

    25

    Muntele Athos. Prima zi, totul era bine. Adoua zi nu puteam s stau, voiam s m

    ntorc acas. Simeam o depresie i voiams m ntorc la fata aceea, S., care fceayoga. Ea, de departe, fcea vrji i eu nutiam ce se ntmpla.

    - Nu ai ntrerupt legtura cu fataaceea?

    - Nu, cu toate c ncercam, nu reui-sem s m rup de tot i ea ncerca i maimult s m trag la ea. Am uitat s spun cea era catolic i c atunci cnd eram la ar-mat am dat un concert la o biseric cato-

    lic - cum dau ei concerte n biseric. Aco-lo am cunoscut un clugr franciscan, unbiat foarte bun, cu care am devenit prie-ten. l plceam foarte mult i mi dduse

    voie s merg la biseric ca s fac repetiii,pentru c biserica avea acustic foarte bu-

    n. ntr-o zi mi-a cerut s-l ajut la o litur-ghie catolic la o nchisoare. Nu tiam a-tunci c e interzis s te rogi mpreun cu e-reticii i c aceasta este erezia ecumenis-mului, ceea ce nseamn c eti afar de

    Biseric i c i pierzi mntuirea. El voian timpul missei s acopr cteva momen-te de linite cu muzica mea.El m auzisecnd improvizam muzic i i-a plcut. Vo-ia s fac acelai lucru n momentele care seacopereaude obicei prin orga lor. Am f-

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    26/62

    26

    cut acest lucru de mai multe ori, fr stiu c nu-i bine. Pn ntr-o zi m-a invitat

    s mnnc ostia.-i nu tiai c asta nu este bine?- Nu, nu cunoteam c este foarte ru

    pentru un ortodox. Credeam c n-avem di-ferene i c diferenele sunt cauzate din e-goism i m gndeam c e aceeai cu sfn-

    ta mprtanie a noastr. ntr-un mo-ment dat l-am ntrebat de ce nu se unesccu ortodocii i mi-a rspuns: tii, avemceva diferene pe care de mult ncearc sle rezolve, dar nu e prea uor i atunci

    i-am rspuns: De ce nu este uor? S steala o mas cu sinceritate i dragoste ca svad cine are dreptatea de partea sa, s-iaccepte greelile i s se fac unirea...

    Parc vorbea un ecumenist fanatic!El mi-a zis c nu este uor i am rspuns:

    Printe, este simplu. Dac sunt oamenibuni i vor adevrul, s-l caute, s-l gsea-sc i s se fac unirea! Bineneles, cndl-am cunoscut pe gheronda, mi-a explicatce este ecumenismul, c papistaii sunt e-

    retici i c ei trebuie s se pociasc i sse ntoarc la Biserica lui Hristos, la Bise-rica Ortodox...

    - Rmsesem la vizita la MunteleAthos.

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    27/62

    27

    - Da, a doua zi voiam s plec, nu pu-team s stau, m simeam ca ntr-o nchi-

    soare i o depresie mi apsa sufletul. Amavut dorina s telefonez la fata aceea, cumam i fcut i, cu toate c nainte i spuse-sem c vreau s ne desprim, eu am ceru-t-o n cstorie!

    Pn la urm gheronda m-a ajutat s

    termin relaia cu ea. n afar de faptul cera o mare diferen de vrst ntre noi ifcea yoga, era i papista i nu este posi-

    bil o cstorie ntre un ortodox i o papis-ta. I-am propus s devin ortodox, dar

    n-a acceptat. Numai cnd a vzut c mpierde, mi-a spus: Dac devin ortodox,te cstoreti cu mine?.

    Atunci i-am rspuns: Ortodox tre-buie s devii ca s-i mntuieti sufletul,nu pentru mine. Bineneles, gheronda

    mi-a explicat c yoga este ceva satanic, cface parte dintr-o religie satanic. Mai tr-ziu i eu nsumi mi-am dat seama c nueste o simpl i nevinovat metod de re-laxare, nu e un mod ca s alungi stresul,

    nu e o metod de mbuntire a sntii,ci doar un studiu premergtor al gndiriihinduiste, care este legat de nvturaanticretin a rencarnrii. Cuvntul yogaprovine de la sanscritul yug ce nseamnunire i absorbirea omului n Absolutul

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    28/62

    28

    impersonal panteist al hinduismului i alreligiilor orientale.

    La diferite coli yoga constatm de-pendena direct a discipolilor de guru, ca-re-i conduce i le schimb numele lor orto-dox. Acesta nu este un refuz al lui Hristos?n viaa spiritual totul este ptruns de unduh. Acest duh este sau Duhul Sfnt sau

    duhul nelrii diavolului. i, bineneles,n yoga exist duhul demonic. Diferiteletehnici ale yogi nu au legtur cu tiina,ci cu unele forme de magie. Practica yogaascunde pericole trupeti i sufleteti. New

    Age-ul, care urte i lupt mpotriva Bise-ricii cea Una, Sfnt, Soborniceasc i A-postoleasc, ne vorbete despre yoga, ca s

    nele oamenii, cum c toate religiile suntla fel. Biserica trebuie s-i nvee pe tinericum s se opun ideilor New Age-ului, s

    participe la viaa liturgic din parohie i saib strnse legturi cu mnstirile orto-doxe, care sunt plmnii spirituali ai orto-doxiei, i s cunoasc spiritualitatea i as-ceza ortodox.

    - Yoga, n afar de faptul c e incom-patibil cu nvtura i cu dogmele cre-dinei noastre, este refuzul credinei orto-doxe i o blasfemie mpotriva Sfntului

    Duh.

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    29/62

    29

    - Motivul pentru care m-a inut i num-a lsat Dumnezeu s m pierd n crri-

    le periculoase pe care umblam a fost faptulc, cu toate c am fost un spirit nelinitit,aveam un principiu: s-L mrturisesc casingur Dumnezeu adevrat pe Domnulnostru Iisus Hristos. Pur i simplu m-amentuziasmat atunci de reclama ce se fcea

    despre yoga, c poi s-i deschizi centrii e-nergetici i s devii un om iluminat. Eu nu

    nelegeam c toate astea conineau un e-goism diavolesc i c era ceva cu totul o-pus smereniei lui Hristos.

    - Ai avut prin yoga anumite exper-iene deosebite?- Singurul lucru pe care-l reuisem a

    fost c nvasem pe de rost toate filosofii-le orientale i teozofice, ca s pot nchidegura celor ce nu lucrau duhovnicete, i s

    obin un mare egoism, cum de obicei se n-tmpl cu cei ce se ocup cu asemenea lu-cruri. Am avut cunotinele potrivite ca spot spune cuiva cum s fac cltorii as-trale, i unii fceau. Eu, din fericire,n-am

    reuit s fac, cu toate c eram foarte a-proape. Fratele meu, care a fcut astfel delucruri, mi-a zis c a simit foarte mare fri-c. Cnd am oprit de tot yoga i am nce-put s m spovedesc la gheronda S., au n-ceput atacurile demonice, nu numai cnd

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    30/62

    30

    dormeam, ci i cnd eram treaz. i vedeampe demoni cum veneau spre mine, dar nu

    puteau s-mi fac nimic.- V nsemnai n momentele respec-tive cu semnul crucii sau fceai altceva?

    - Nu puteam s m mic, spuneamrugciunea lui Iisus i m rugam. Asta se

    ntmpla des. Odat m-am trezit speriat i

    pe lng capul meu se afla un cap negru iplin de cucuie care mugea foarte urt.Gheronda mi citea rugciuni i mi citeaexorcismele, ca s plece lucrurile astea u-rte. Dup ce l-am cunoscut pe gheronda

    i ne-am ntors de la Muntele Athos, mer-geam n fiecare zi la mnstire i am nce-put s citesc cu gheronda Everghetinosul,Patericul i pe Sfinii Prini ai Bisericiinoastre. Ne vorbea despre monahism, des-pre asceza spiritual, ce trebuie s fac un

    cretin ortodox, despre ecumenism, des-pre eretici i discutam despre acestea m-preun cu ali cretini. Aa am nceput s

    neleg ce lupt spiritual are un cretin depurtat i mai ales monahul, i cum s se

    protejeze de erezii idiversele rtciri.La patru luni dup ce l-am cunoscutpe gheronda, mi-a spus c nu pot s am

    via spiritual i s-o vd i pe fata aceea,sau una sau alta. Cu greu i cu ajutorul luiam ncetat de a o mai vedea. Dup trei luni

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    31/62

    31

    m-au fcut rasofor. Gheronda voia s mtrimit la Muntele Athos, dar vedea c fr

    ajutorul lui nu pot rezista nicio zi. Din par-tea cealalt, s stau n lume era greu pen-tru mine pentru c trecutul meu m urm-rea. i atunci s-a ntmplat urmtorul lu-cru minunat. Gheronda se ruga de multtimp s se ntoarc n Sfntul Munte, pen-

    tru c obosise afar n lume. Dup patruluni de cnd eram rasofor, l-au chemat sse ntoarc napoi la Sfntul Munte. Aa cam plecat mpreun cu gheronda la Mun-tele Athos, un an dup ce l-am cunoscut,

    fr s am idee ce este monahismul (a-proape nu tiam Crezul).- Ai mers ca s vedei cum este sau

    ai mers hotrt ca s rmnei?- Am venit hotrt (dup putina o-

    meneasc) ca s stau pentru toat viaa.

    Bineneles c aici era mna luiDumnezeui nu puterile mele. nainte ca s-l cunoscpe gheronda am cunoscut un inginer cumult mai mare n vrst ca mine care afost adept al lui Carlos Castanedas. Pur-

    tam cu el discuii filosofice i ne-am m-prietenit. Mergeam acas la el i eram caun membru al familiei lui. Odat mi-a ce-rut s neg c Hristos este Dumnezeu i sspun c a devenit Dumnezeu. Eu, fr stiu mult teologie, totui nu acceptam aa

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    32/62

    32

    ceva. Odat insista, cu amabilitate, s negc Hristos este Dumnezeu. Atunci i-am

    spus c nu vreau s mai discut despre a-ceasta. n noaptea aceea, cnd m-am cul-cat, am avut un vis: eram ntr-o livad,desprit n dou de un ru. ntr-o parteeram eu i n partea cealalt era un om -nalt, slab, cu barba scurt. Uitndu-m la

    el, ceva nu-mi plcea n chipul lui, nu tiude ce. Deodat, fr s vreau, am nceputs strig, artndu-l cu degetul: Eti iubi-rea!. Spuneam asta tare i n mod conti-nuu. El mi-a rspuns c i tu ai harisma

    aceasta. Cnd m-am trezit, eram aa debucuros c am nceput s alerg n jurul ca-sei mele!

    Bine c nu m-a vzut nimeni pentruc ar fi crezut c am nnebunit. Bucuria a-ceasta a inut patru zile. Cnd, dup muli

    ani i-am spus lui gheronda acest vis, mi-arspuns: Dac i zic ceva despre asta, te

    vei mndri c eti ceva fr s fii! Atuncim-am asigurat c era Hristos. tiu c nutrebuie s credem n vise, dar dac este ce-

    va special, putem s ne sftuim cu un du-hovnic experimentat, ca s poat distingece este de la Hristos i ce de la diavol.

    Gheronda m-a ajutat s scap i de r-tcirea venerrii celor doisprezece zei ai O-limpului. Eu urmream cuvntrile lui Tu-

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    33/62

    33

    latos, care m influenase. Credeam c Ve-chiul Testament nu este inspirat de Dum-

    nezeu - pentru c este scris de evrei. Ghe-ronda m-a ajutat s neleg rtcirile lor is scap de capcana aceasta. Mcar acum,cunoscnd din interior yoga i pgnismul

    venerrii celor doisprezece zei, pot s iconving pe oameni, cu ajutorul lui Dumne-

    zeu, ce mari rtciri se ascund acolo.- Cu muzica ce ai fcut?- Am continuat leciile i studiile de

    masterat. Dar, ncet-ncet nu m mai inte-resa. mi spuneau c-mi dau o funcie la

    bugetari. Eu am respins-o. Atunci era vor-ba despre buletinele electronice i eu nuvoiam s iau. Cnd l-am cunoscut pe ghe-ronda, totul a decurs foarte repede. Frajutorul lui gheronda nici nu m-a fi gn-dit prima dat. Gheronda mi spunea c,

    dac i-a fi vzut cu ochii sufletului pe de-monii care m atacau, m-a fi speriat.M-au atacat demonii pentru muli ani. Maiales n primul an tot voiam s plec i s mcstoresc cu fata care mi fcea vrji. Da-

    c nu-l aveam pe gheronda, nu cred c afi stat la mnstire. in minte c cerusemde la Domnul ca atunci cnd vin n mns-tire s fiu ispitit ct El permitea i s msprijine ca s nu m ntorc n lume. Am a-

    vut atunci o stare de depresie. Tot voiam

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    34/62

    34

    s m ntorc acas. M spovedeam la ghe-ronda de dou ori pe zi. mi citea rug-

    ciuni i exorcisme. Simeam cum capulmeu arde. Cnd termina rugciunile, se o-prea i arderea. Cel mai ru era c nu cre-deam, nu puteam s cred c era la mijlocceva demonic, ci credeam c mi lipsete

    viaa de dinainte. Dar gheronda mi arta

    c demonul nu voia s rmn la mnsti-re. i ddusem i eu drepturi prin practica-rea yogi, prin citirea crii tibetane amorilor i prin crrile periculoase pe ca-re mergeam i din care m-a scpat Dum-

    nezeu ca s nu-mi pierd minile. Acumtoat energia demonic absorbit ieea -dar m-a inut, n aceast perioad grea,gheronda.

    Aceast ncercare m-a ajutat s vdc toate, n afara ortodoxiei noastre, sunt

    rtciri ale diavolului i duc oamenii sprepierzanie. Toate rtcirile sunt bine camu-flate, ca s-i fac diavolul treaba mai u-or. Depild, dac spui cuiva c yoga estesatanic, i rspunde c este pur i simplu

    gimnastic. Cnd muli oameni vin s dis-cutm despre aceste teme, tiu ce s le zici ei accept pentru c eu am trit acestelucruri.

    Starea de depresie a inut peste cinciani. Bineneles, pe an ce trecea, situaia se

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    35/62

    35

    mbuntea. Dup aceti cinci ani nici nuvoiam s discut i s-mi amintesc de situa-

    ia n care fusesem mai nainte. nc i a-cum nici nu vreau s m gndesc.Oamenii care fac yoga trebuie s ne-

    leag c fr un duhovnic este greu i ipierzi minile. Dac cineva oprete yoga i

    vrea s se ntoarc la ortodoxie trebuie ne-

    aprat s fie sub conducerea unui duhov-nic iscusit. Trebuie tot timpul s-i spove-deti gndurile ca s poi nchide uile pecare i le-ai deschis diavolului. i trebuie sasculi de duhovnic, pentru c diavolul va

    vrea neaprat s te ntorci la el. Binene-les, i duhovnicul trebuie s fie iscusit, cas te poi apra de atacurile diavolului is fii ct e posibil pe lng el. Cnd spu-nem duhovnic se nelege nu numai unom la care s te spovedeti, dar un om ca-

    re-L iubete pe Hristos i pe semenul lui.Bineneles meteugul celui ru este

    s nu poi nelege c rzboiul provine dela el, s te conving cn-ai fcut ceva ru.Dar ce nu este ru nu nseamn c este ne-

    aprat bun.Poate ceva pare nevinovat, dar s fieplin de venin. i precum ntr-un pahar deap dac pui o pictur de otrav nu pois o bei, aa se ntmpl i cu viaa spiritu-al. Crezi c nu faci ceva ru prin yoga, dar

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    36/62

    36

    tu de fapt te nchini satanei. Noi ca i cre-tini avem responsabilitatea s nelegem

    care sunt rtcirile i capcanele i s neprotejm sufletul de ele. Faptul c nu cu-noteai nu nseamn c nu eti responsa-

    bil.n Pateric vedem cazuri cnd mona-

    hii s-au demonizat pentru c s-au nchinat

    diavolului transformat n nger de luminsau n sfnt sau au luat chiar chipul Dom-nului. Hristos, n Evanghelie, spune c altpstor n afar de Mine, oamenii nu ur-meaz. n alt parte ne atenioneaz s

    nu ne nelm. S distingem duhurile. Du-p Sfntul Apostol Pavel, rzboiul este du-hovnicesc. n rzboi nu exist amabiliti.

    Vrjmaul ncearc prin orice mijloc s o-moare sufletele noastre. Sau va nvingesau va fi nvins.

    Cnd faci yoga sau orice altceva, deviiparte a acestei filosofii sau religii sau a ori-ce altceva. Aa c devii strin de Hristospentru c, cum am spus i nainte, numai

    n Ortodoxie exist harul Sfntului Duh

    care l sfinete peom. i aceasta duhovni-cul trebuie tot timpul s-o aminteasc cre-dincioilor i s-i ntreasc i s-i nvees scape de rtciri. Fiecare cretin trebuies cunoasc aceasta.

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    37/62

    37

    O alt tem la care m-a ajutat ghe-ronda era zelotismul. Pe lng casa mea

    sttea un unchi de-al meu care inea calen-darul vechi. Cnd a vzut c am nceput smerg la biseric ncerca s m atrag la ei.Discutnd, ncepuse s m conving c lacalendarul nou tainele nu sunt valabile inumai la calendarul vechi exist mntuire.

    I-am spus lui gheronda. Gheronda tia bi-ne tema. El, nainte fusese zelot, inea ca-lendarul vechi. Fcea parte din grupareamateit, dar s-a ntors la calendarul noupentru c credea c i acolo exist mntui-

    re. Mi-a cerut s vorbeasc cuunchiul meui eu s stau s ascult ce spune. ntr-ade-vr am mers la mnstire mpreun cu un-chiul meu i am discutat. Pn la urm un-chiul meu cu familia lui s-au ntors la ca-lendarul nou.

    - Ce i-a zis gheronda?- Multe, dar cele mai importante lu-

    cruri sunt c n 1924 toi episcopii din Gre-cia au trecut pe calendarul nou i n 1933civa dintre ei s-au ntors la calendarul

    vechi. Deci cum spunei c avei tainevalabile? i c niciun episcop n-a con-damnat concret calendarul nou. Noi, ca a-ghiorii, cunoatem c cel vechi este calen-darul corect, i c trebuie corectate unelelucruri la un moment dat, pentru c nu

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    38/62

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    39/62

    39

    (de aproape un an). Atunci m-am convinsc i calendarul nou are taine i c nu pu-

    tea o bucat de pine s nu mucegiasc is strluceasc ca aurul fr harul Sfntu-lui Duh. Imediat i-am spus aceast ntm-plare unchiului meu i nu tia ce s r-spund. Dup asta ne-am dus la gheronda.

    -Prinii dumneavoastr cum au re-

    acionat cnd ai plecat la mnstire?- Mama mea, cu toate c era supra-

    t, n-a reacionat, pentru c i explicasemc cine nu-i las copilul s devin monaheste mpotriva lui Hristos. Aceasta a speri-

    at-o, pentru c era o femeie evlavioas. Cutata era mai greu, pentru c l mai ajutamla treburi, eram sprijinul lui. A avut o c-dere n depresie, dar l-a ajutat un monahcare venise din Peloponez i se instalase

    ntr-o mic mnstire lng casa mea. Au

    nceput prinii mei s mearg la el i multi-a ajutat s neleag ce este monahismul.

    Aa de mult i-a ajutat c dup trei animi-au spus c ar dori s se fac i sora meamaic! De atunci au nceput s triasc

    duhovnicete.- Cum ai devenit monah?- De obicei, cnd cineva devine mo-

    nah are o bucurie imens, pentru c se afi-erosete lui Dumnezeu; de fapt este onunt ntre Hristos i sufletul monahu-

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    40/62

    40

    lui. Pentru c taina monahismului este i-mens. La mine era exact invers. n timpul

    tunderii n monahism simeam n interio-rul meu o voce care mi spunea: Nu te voilsa n pace, vei avea rzboi, nu vei reuinimic - i nu era ceva care izvora din ima-ginaia mea. Dup tundere, acest lucrucontinua nencetat, aa c am prins curaj

    i am ntrebat un btrn monah: Printe,diavolul m ispitete i-mi d gnduri cnu voi reui nimic, c voi pleca de la m-nstire.... Atunci, foarte calm, mi-a rs-puns: Nu te ngrijora. El ncearc s te

    sperie, nu poate s-i fac nimic. Nu ne la-s Hristos. Diavolul i face treaba lui i tuvezi de treaba ta!. Asta a fost. Cnd mi-azis aceste cuvinte, vocea a ncetat i m-amcalmat.

    Prima carte pe care mi-a dat-o ghe-

    ronda s-o citesc a fost Pelerinul rus, ncare se vorbete despre rugciunea luiIisus, i m nva ncet-ncet cum s mrog i care este importana rugciunii n

    viaa noastr. Aac, citind diverse cri i

    discutnd cu gheronda - i cu ajutorul luiDumnezeu - mi-a venit dorina s m afie-rosesc lui Dumnezeu, s plec din lume,pentru c toate mi se preau zadarnice isufletul meu nu era satisfcut de nimic.M gndeam c numai sufletul i faptele

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    41/62

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    42/62

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    43/62

    43

    Antihristul se va folosi de ecumenismca s fac o religie mondial. Noi, mona-

    hii, avndu-i n frunte pe episcopii care iei provin din monahism, trebuie s ne o-punem att ecumenitilor, ct i ortodoci-lor care au opinii eretice. i asta pentru ccele trei fronturi de care am vorbit mai -nainte au caracter soteriologic. Primul

    pentru c este n legtur cu noi, al doileapentru c i ajutm pe semenii notri i n-deplinim porunca Domnului care spune:Iubete-l pe semenul tu ca pe tine n-sui i al treilea pentru c, rmnnd n

    Biseric i mrturisind credina adevrat,ne apropiem de mntuire. n afara Biseri-cii nu exist mntuire. Ecumenitii nu nu-mai c n-o s intre n mpria cerurilor,dar prin nvtura lor i exclud i pe ceicare urmeaz nvturile lor. Singura cale

    de mntuire a oamenilor este credina nSfnta Treime, n nvtura Mntuitoru-lui i n Sfnta Biseric. Toate celelalte cre-dine care nu-L mrturisesc pe Hristossunt opere ale diavolului i fcturi ome-

    neti care i neal pe oameni i i duc lapierzanie. De aceea, Sfntul Cosma Etolulne spune c toate credinele sunt minci-noase, sunt ale diavolului. Numai credinaortodocilor este sfnt i adevrat. De a-ceea Biserica ntemeiat de Hristos acum

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    44/62

    44

    dou mii de ani i condus de Sfntul Duha rmas neclintit n adevrul propovduit

    de Hristos, predanisit de apostoli i ps-trat de Sfinii Prini.Suntem n siguran numai cnd i

    urmm pe Sfinii Prini i nu mutm ho-tarele puse de ei. De aceea primim ceea ceei au primit i condamnm ceea ce ei con-

    damn i trebuie s nu avem comuniunecu cei ce aduc inovaii n credin. Cei ce

    vorbesc despre dragoste ar trebui s aratec singura cale de mntuire este ortodoxia.Bineneles, ca i cretini ortodoci trebuie

    ca viaa noastr s fie corect i s luptmpentru mntuirea noastr - pentru c din-tre noi se vor mntui doar cei ce se luptcu rvn. Aceasta este valabil pentru toi,i pentru monahi i pentru mireni i pen-tru episcopi i pentru preoi, pentru c E-

    vanghelia este comun pentru toi. Episco-pii trebuie s tie c poziia lor este una deslujire. Sunt slujitorii lui Hristos i ai po-porului. Ei slujesc poporului. Gesturileprin care se arat ca fiind autoritari sunt

    greite. Hristos n Evanghelie nui interzi-ce cuiva s fie primul. Dar cine vrea s fieprimul trebuie s fie slujitorul celorlali.

    Dac tot spun episcopii c ei suntchip al lui Hristos (cum i sunt) trebuies-L imite pe Hristos i pe Sfinii Apostoli

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    45/62

    45

    i s spele picioarele credincioilor, adics slujeasc poporul i s se jertfeasc

    pentru el, dac va fi nevoie, precum a fcutHristos, Sfinii Apostoli i toi sfinii epis-copi. S imite viaa lor i nu numai s zicc sunt urmaii apostolilor,ci siurmeze

    viaa lor. Pe Sfinii Apostoli i-au batjocorit,i-au btut, i-au lovit cu pietre, precum i

    pe Sfinii Ioan Gur de Aur, Vasile, Grigo-rie, Fotie, Marcu, Palama, Atanasie. Toisunt mari stlpi ai Ortodoxiei. Cine pti-mete astzi aa ceva pentru credin? Ca-re episcop, care preot, care monah, care

    mirean? Trim un cretinism nepericulos.Dar s nu vrem s fim noi cretiniprivilegiai n faa milioanelor frai de-ainotri care au primit mucenicia. nti detoate episcopii trebuie s-i alunge pe lupidin turma lor, adic pe ereticii care duc

    turma lui Hristos la pierzanie. Pentru a-cest motiv protestm nu numai n faa pa-triarhului Bartolomeu, dar i n faa oricuiurmeaz ecumenismul - i nu pentru c nu

    i simpatizm.

    Fii ai Bisericii suntem i noi. Darpentru c noi vrem s fim fii credincioi is rmnem n Biseric dnd mrturia cea

    bun (numai n Biseric exist mntuire)cerem de la ei cuvntul adevrului i dacnu vor pot s se duc s se fac papistai

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    46/62

    46

    sau protestani sau s se duc unde vor is-i lase pe ortodoci s mrturiseasc cu-

    vntul adevrului. Dar dac vrei s fii epis-cop, sau simplu cretin ortodox, trebuie saperi dogmele Bisericii. i dac va fi cazul,atunci ierarhul s primeasc mucenicia is sufere - i nu numai s-i pupe credin-cioii minile i s fac metanii. Acestea

    sunt nelri papisteti. Dar i poporuleste responsabil, pentru c trebuie s-i a-tenioneze pe episcopi. Poporul trebuie sfie slujit de episcopi, nu s i se slujeasc.Deci, cnd episcopii nu i fac datoria, po-

    porul trebuie s-i atenioneze.Vedem n societatea noastr (Grecia)c se dau jos icoanele din coli i cldirilepublice i nimeni nu vorbete. Dac ne a-flam n perioada iconoclatilor, primii din-tre toi, episcopii i-ar fi vrsat sngele ca

    s rmn icoanele la locul lor. Nimeni nureacioneaz. Vor s scoat crucea dinsteagul nostru i nimeni nu vorbete. Vors pun 666 n buletinele noastre i nespun c nu conteaz. Ne vom implanta ci-

    pul n mn i ne vor spune: Nu conteaz,facei ascultare Bisericii. E de ajuns s vspovedii, s v mprtii i (cel mai im-portant) s ne ascultai pe noi.

    i pe noi, cei care reacionm, ne ca-racterizeaz ca fiind fanatici, nebuni i ta-

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    47/62

    47

    libani. i asta ne-o spun nu numai politici-enii, stareii, episcopii, ci i unii monahi.

    i ce se nelege prin ascultarea n Bisericpe care o cer? Ce este Biserica? Nu cumvaaceia dintre episcopi care nu mrturisesccuvntul adevrului? Biserica este nsuiHristos, trupul sunt credincioii, mirenii,monahii i clerul - dar cei ce nu schimb a-

    devrurile credinei. Cel ce spune ceva di-ferit este n afara Bisericii, chiar dac estepatriarh. naintea tuturor monahul are da-toria s pstreze credina curat i nenti-nat. Pentru aceasta am alctuit i un text

    (Mrturisirea de credin mpotriva ecu-menismului) care a ajuns i n Romnia.Nu mai putem tcea. Astzi credina noas-tr este persecutat i cine tace i refuzcredina. Astzi credina noastr este per-secutat de unii episcopi ecumeniti. Bine-

    neles, ndatorirea de a ateniona clerul oare poporul.

    Ar fi bine s nu existe aceast proble-m i s ne ocupm numai de sinele nos-tru i cum s-l corectm. Orict pori tu o

    lupt duhovniceasc, dac n-ai credincorect nu te mntuieti. Cnd lupi du-hovnicete trebuie s fii atent i la credinata, s fie ortodox. Cnd nu lupi duhovni-cete i eti cldicel, atunci nu te intere-

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    48/62

    48

    seaz nici credina. Acestea dou merg m-preun.

    Monahul se intereseaz i se roag nmod special pentru semeni. n afar delupta personal i antieretic trebuie s

    vorbeasc cu cei care i cer ajutorul i s-iajute prin rugciune. De multe ori trebuies afierosim ore ntregi discutnd cu oa-

    menii care ne cer ajutorul. i, cu toat cmonahul ncearc s-i dezrdcineze pa-timile, de multe ori se afl n situaia de ase ocupa mai mult de ceilali. De cte orinu vin oameni cu probleme, care caut o

    mbriare spiritual, ca s se odihneasc,ca s gseascrezolvare la problemele lor,s ia putere ca s-i continue viaa. Mona-hul trebuie s fie gata s dea totul acestoroameni, ca s ndeplineasc EvangheliaDragostei. Cel mai important este s nu n-

    cercm s ieim noi (monahii) la iveal, cis ne ndreptm spre oameni i s-i con-ducem spre Hristos, care este doctorul su-fletelor i trupurilor. Muli oameni au ve-nit lng Hristos i i-au schimbat viaa.

    mi spunea un monah c odat a ve-nit la el un tat care avea o feti de nouani cu cancer. L-a obligat (pe monah) s

    vorbeasc la telefon cu soia brbatului ca-re era la spital cu copilul. El nu voia s

    vorbeasc. Ce s i zic unei femei ndure-

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    49/62

    49

    rate? Cnd au vorbit, mama a zis: Printe,n acest spital L-am gsit pe Dumnezeu. A-

    cum tiu c copilul meu este n minile luiDumnezeu. Numai v rog s v rugai pen-tru mine ca s-mi dea Dumnezeu putere cas pot primi voia Domnului. Monahul s-amirat. mi spunea c pn la urm el eracel care a luat putere de la femeia aceea.

    Pn la urm, fetia, n mod minunat, s-ansntoit i acum triete normal. n-tmplri ca aceasta poi s auzi n toateschiturile i mnstirile, numai c lumeanu le cunoate. Muli oameni i schimb

    viaa cnd vin la Muntele Athos.- Cunoatei i alte cazuri?- Da, cu ajutorul lui Dumnezeu. Oda-

    t, cnd nc eram frate la mnstire, ne-au vizitat trei persoane din Serres. Unuldintre ei avea duhovnic la noi la mnsti-

    re. L-a adus cu el i pe fratele lui, care n-a-vea nicio legtur cu biserica, tria n p-cat i i nela soia. Avea aduse cu el dro-guri. n general era n lumea lui. Fratelelui mi-a cerut s-l conving s se spove-

    deasc. ntr-adevr, am discutat cu el timpndelungat. La urm, dup ce s-a spovedit,mi-a spus: Eu de astzi mi schimb viaa- i mi-a dat drogurile pe care le adusesecu el. I-am spus s le arunce el nsui, cuma i fcut. De atunci ntr-adevr viaa lui

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    50/62

    50

    s-a schimbat. A devenit un familist corect,i-a adus biatul la mnstire i i ncuraja

    pe prietenii lui s se spovedeasc i s-Lcunoasc pe Hristos. Acetia credeau c annebunit i de multe ori l batjocoreau.Astfel de cazuri sunt multe la Muntele A-thos. Sunt multe. Nu le in minte pe toate.Dar fiecare monah, la fiecare mnstire

    sau schit, ntlnete oameni i i ajut du-hovnicete. Oamenii vin la Muntele Athosca s cear ajutorul Maicii Domnului. Mo-nahii sunt totdeauna pregtii s dea sfa-turi, dar mai ales s se roage pentru ei.

    A venit cu puin timp n urm un sol-dat i m-a ntrebat dac l in minte. Amncercat s-mi amintesc, dar nu puteam.Atunci mi-a zis c, cu unsprezece ani n ur-m, discutaserm i i-am spus atunci s ci-teasc Acatistul Maicii Domnului n fieca-

    re zi i aa casa i familia lui vor fi binecu-vntate. ntr-adevr, de atunci citea o datsau de dou ori pe zi Acatistul i totdeaunase gndea la ce discutaserm. Toate aces-tea mi le-a zis plngnd. A fost foarte emo-

    ionant. Eu nu fcusem nimic. MaicaDomnului ne d binecuvntarea i ajutorulei. Noi i spunem omului cum i de undes cear ajutor. Noi nu ne putem ajuta penoi nine, cum s-i ajutm pe ceilali? Ha-rul lui Hristos ne ine i ne ajut.

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    51/62

    51

    La fel s-a ntmplat i cu un alt pele-rin. A venit i el dup mult timp la mns-

    tire i l-am auzit cnd citeam PavecerniaMic c tia Acatistul Maicii Domnului -care i-a fost de mare folos. ntr-adevr, ci-tind Acatistul Maicii Domnului mult harse revars asupra noastr. Aa se ntmpli cu muli alii.

    -Spunei-mi i alte lucruri minunatesau despre prini cu via sfnt.

    - n Muntele Athos am avut fericireas cunosc btrni din alt mnstiri saudin pustie. Cu rbdare ne sftuiau i ne

    vorbeau despre viaa duhovniceasc. Ceeace mi-a rmas de la ei este c nu trebuies-i tratm preferenial pe ceilali, dac emonah, sau mirean, sau episcop, pentru casta nu conteaz n faa lui Dumnezeu.Hristos S-a ntrupat i S-a fcut om ca s

    mntuiasc omul. N-a venit ca episcop sauca rege pmntesc, de aceea Evanghelia ne

    nva c cine e primul este ultimul i slu-ga tuturor. De aceea, dac cineva crede ceste ceva important pentru c este episcop

    sau monah, atunci se mpotrivete SfinteiEvanghelii.Un printe care acum triete n pus-

    tiu s-a ntlnit cu un mare ascet i i-a zis:Hristos ne iubete pe toi la fel, i pe ceipctoi i pe sfini. Distana ntre un

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    52/62

    52

    pctos i un sfnt este zero pentru Dum-nezeu. Altfel judec Dumnezeu i altfel

    noi. Ceea ce spun toi este c trebuie s nepregtim ca s trim zilele Antihristului.Muli gheronda - precum printele Paisiei printele Dionisie din Colciu, dar i aliidin Muntele Athos dar i din afara lui au

    zis c generaia noastr l va vedea.mi amintesc c un prieten de-al meu

    care acum este monah studia n Serbia. O-dat a vrut s viziteze un gheronda vestit,care era nebun pentru Hristos. A ncercat

    s-l gseasc, dar el era plecat n pdure nperioada aceea. Dup o lun, n cameralui, fiind mpreun cu prietenii lui l-a vizi-tat acest gheronda. A dat tuturora ctevasfaturi iprietenii lui au ntrebat dac Ni-colae (numele studentului) va deveni mo-

    nah i a rspuns c nu. Cu puin nainte dea pleca, i-a alungat pe toi i a rmas sin-gur cu Nicolae. I-a zis: Tu o s devii mo-nah n Muntele Athos i o s trieti ca s

    vezi ndeplinite profeiile Sfntului Nil!

    Dup ce a devenit monah, l-a vizitat pe p-rintele Dionisie de la Calciu i, fr s-l cu-noasc, acela i-a zis: Tu o s trieti i os-l vezi pe Antihrist!.

    Muli zic c nu trebuie s vorbim des-pre Antihrist i despre cnd va veni, pen-

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    53/62

    53

    tru c atunci l uitm pe Hristos i speriemlumea. Dar nu sunt aa lucrurile.

    - Ce prere avei despre actele elec-tronice? Dar despre actele despre care sespune c vor conine numrul 666,numrul fiarei?

    Cardul ceteanului este la fel cu car-dul electronic pe care poporul grec a refu-

    zat s-l ia n anii 80 din motive de credin- i de contiin religioas. n cardulrespectiv vor fi ncorporate AM (numrpersonal pentru impozite), AMKD (numrpersonal pentru sntate), numrul de

    paaport, carnetul de conducere i orice itrebuie unui cetean.Microcipul ncorpo-rat n acest card prin noile tehnologii va daposibilitatea de urmrire a cetenilor-po-sesori i toate datele vor fi trimise laBEAST, adic la supercalculatorul din

    Bruxelles, unde se strng datele a milioanede oameni din toat planeta.Microcipul cunumrul 666 va fi semnul c toi cei ceprimesc acest card vor fi subordonai

    Antihristului. Etapa urmtoare va fi

    implantarea cipului n mn sau pe frunte,cum a profeit i Sfntul Ioan Teologul nApocalips. Bineneles c diferena ntre afi 666 implantat i de a ine numrul nmn este mic. Diferena const n faptulc n al doilea caz poi s te pocieti.

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    54/62

    54

    Bunul Dumnezeu, din dragoste pentru om,ne-a descoperit tot ce se va ntmpla n

    ultimele zile, ca nu cumva s ne nelm is lum pecetea Antihristului pe noi. Esteaa de clar meniunea Apocalipsei desprepecetea Antihristului pe care o va primiomenirea necredincioas, nct nu ncapenicio ndoial. De aceea la metodele

    folosite de naintemergtorii Antihristuluireacioneaz nu numai ortodocii, ci icatolicii i protestanii.

    Sfntul Ioan Teologul spune n Apo-calips (cap. 13): Fiara care se ridic din

    mare defimeaz pe Dumnezeu i d rz-boi sfinilor. O alt fiar, proorocul minci-nos, se ridic din pmnt. Numele celeidinti: 666.Aceast profeie ne avertizea-z i ne explic pecetluirea Antihristului,numele Antihristului i numrul666 sunt

    acelai lucru (Apoc. 13, 17), de ce sunt lafel de pcat i interzise pentru cretini.

    Muli cretini i-au ndreptat toat a-tenia la pecetluirea final prin implanta-rea cipului la mn sau pe frunte i n-au

    neles i n-au luat n serios avertizareaSfintei Scripturi c numrul 666 este echi-valent cu implantarea cipului. De aseme-nea n-au luat n serios faptul c luptanoastr n acest moment este ndreptat

    mpotriva numrul numelui Antihristului -

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    55/62

    55

    666 - i c vom fi biruitori, cu harul luiDumnezeu, pentru c cei biruitori din a-

    ceast lupt vor fi ncununai de Dumne-zeu (Apoc. 15, 1-5).Bineneles, Antihristul n sine n-a

    venit nc, dar se acioneaz prin scrbosulnumr 666 i instrumentele lui: iluminai,masoni, efi de stat ale guvernelor n toat

    lumea pn i nali prelai bisericeti ivor nainta din partea lui n pecetluireamai nti prin card i apoi prin cip.Pentrufaptul c puterile ntunericului pregtesccalea pentru venirea Antihristului ncer-

    cnd s impun numrul 666 i s faclumea s se obinuiasc cu el, nu existnicio ndoial. La nceput au pecetluitprodusele, apoi animalele i acum cu mare

    ndrzneal i forat ncearc s facaceasta la oameni, aa nct s fie clar c

    aparin Antihristului n trup i n suflet.Puteau n sistemele de informatic (de cal-culatoare) s foloseasc un oarecare nu-mr cu trei cifre, totui oamenii New-Age-ului au ales numrul interzis pentru cre-

    tini: 666. Celor care reacionm la 666 nise spune ironic oameni stranii, obse-dai, talibani. Din pcate, exist i cre-tini care din cauz c umbl mpreun cuecumenitii - care i ei pregtesc calea An-tihristului - ne caracterizeaz ca fanatici,

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    56/62

    56

    mini nguste, rtcii. Exist i cre-tini care nu vor s-i piard confortul, care

    nu vor s jertfeasc ceva i sunt cldicei.Avem totui i noi dreptul s-i ntre-bm pe toi acetia: Cine sunt cei bizariiobsedai, noi care refuzm un numr con-cret (666) interzis prin Apocalips, saunew-age-itii care resping 899 de numere

    cu trei cifre i ne impun numrul 666 cl-cnd astfel contiina noastr religioas.Noi, ca oameni liberi i ceteni ncercmprin strngerea de semnturi i prin pro-teste legale s amintim statului s respecte

    dreptul nostru de a avea via personal,libertate i s nu ncalce contiina noastrreligioas. Ca i cretini ortodoci, refu-zm s primim cardul electronic cu 666,pentru c conine numrul cu nume ru al

    Antihristului. Acceptarea numrului 666

    i a numelui Antihristului nseamn trda-rea lui Hristos. Pentru c 666 este simbo-lul puterilor ntunericului, al organelorantihristice, al satanitilor i estepurttorul ntregii filosofii antihriste care

    exprim apostazia de la Hristos. Cum poteu s-L am pe Hristos pe umeri i pediavolul sub brae?

    Apocalipsa avertizeaz c cei ce vorprimi pecetluirea i numrul numelui An-tihristului vor fi pedepsii cu chinuri veni-

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    57/62

    57

    ce. De aceea, Sfinii Prini ne avertizeazi ne explic c oamenii vor ine pecetea

    Antihristului nainte ca el s apar (Sf.Chiril al Ierusalimului i Sf. Efrem Sirul).Sfntul Andrei i Sfntul Aretha al Ceza-reei, vorbind despre anii apocaliptici, pro-orocesc lucruri cutremurtoare despre car-durile electronice satanice cu numrul 666

    i mai ales despre cele ce vor fi primite nmod obligatoriu i care va purta i fotogra-fia posesorului. Mai ales pecetluirea o nu-mesc aceti Sfini Prini psifon endrivi(P.G. 106, 340), adic avertizeaz c sata-

    na va da oamenilor ceva ca o mic plcu(ca o carte de joc) prin care votau oameniin acea perioad, scriind pe ea (plcu)numele dorit. Cuvntul endrivinseamnplcua ca o carte de joc, exact cum aratastzi cardul electronic satanic cu 666, ca-

    re peste puin timp va deveni cardul elec-tronic al ceteanului.

    La Evanghelia dup Ioan, la 10, 3-5spune: i a strigat cu glas puternic, pre-cum rcnete leul. Iar cnd a strigat, cele

    apte tunete au slobozit glasurile lor. icnd au vorbit cele apte tunete, voiam sscriu, dar am auzit o voce care zicea dincer: Pecetluiete cele ce au spus cele aptetunete, i nu le scrie. Iar ngerul pe care l-

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    58/62

    58

    am vzut stnd pe mare i pe pmnt i-aridicat mna dreapt ctre cer...

    Cel mai mare dar al lui Dumnezeupentru om este liberul arbitru. Acum Anti-hristul vrea s-i predm acest liber arbitrude bun voie, constrngndu-ne prin bu-nurile materiale, dac nu lum cardul cu666 care ne preface ntr-un numr imper-

    sonal, pierznd chipul lui Dumnezeu, ne-putnd s ajungem la asemnare. Hristos

    l cheam pe fiecare dup numele lui, dupnumele pe care l-am primit la botez, undene-am unit cu Hristos i l-am lepdat pe

    satana. Acum Antihristul vrea s ne dea unnumr etern prin care ne lepdm peHristos i ne unim cu satana i, pn la ur-m, dup moarte, cu iadul venic. Din a-ceste argumente aghiografice i de la Sfin-ii Prini se clarific faptul c numrul

    666 al Antihristului este de nempcat cuidentitatea noastr de cretini i este unrefuz al lui Hristos dac iei cardul electro-nic cu 666.A ajuns momentul s fie ncer-cat credina noastr. Perioada cretinis-

    mului nepericulos a trecut. Nu este permisca un cretin ortodox s in ntr-o mncrucea Mntuitorului Hristos i n mnacealalt groaznicul numr 666. Nu poisluji la doi domni. S ne rugm DomnuluiIisus Hristos s ne ntreasc s rmnem

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    59/62

    59

    credincioi cu harul Su i cu EvangheliaSfnt. i s nu ne supunem (primind car-

    dul cu 666) din cauza fricii, puinei credin-ei iubirii de sine i lipsei de bunuri ma-teriale.

    Trebuie s vorbim oamenilor desprecele ce vor veni i cum s le nfruntm,pentru c dac vorbim numai despre cele

    rele sigur c lumea va intra n panic.Trebuie s existe o baz duhovniceasc laceea ce spunem. i aceasta (n.n. adic bazaduhovniceasc) este c o dat sigur o smurim. nainte sau dup venirea Anti-

    hristului o s murim. Dac omul nelegeacest lucru i se pregtete prin spove-danie, via tainic i via spiritual, nuse va speria de venirea Antihristului. Deci

    baza este provizoriul i zdrnicia acesteiviei. Cnd omul nelege asta nu i este

    fric s vorbeasc despre orice. Despreaceasta nu putem vorbi ns oricui.

    Dac depeti ideea morii, ce tepoate speria? S mori pentru Hristos estecel mai binecuvntat lucru care se poate

    ntmpla n viaa noastr. Pregtirea noa-str pentru plecarea din aceast lume tre-buie s fie ceva zilnic i nu pentru cndva veni Antihristul. Ce e bine e c atuncicnd ne gndim c evenimentele acestease apropie, amintirea morii vine de la sine

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    60/62

    60

    - pentru c dac aceti ani care vin este e-poca Antihristului nseamn c A Doua

    Venire a Mntuitorului nu va ntrzia.Deci atunci va avea loc i judecata noastrpersonal.

    De aceea, duhovnicii ar trebui s nesftuiasc corect n privina acestor temei s nu ne spun c nu trebuie s ne ocu-

    pm de ele. i despre Apocalips s vor-beti - altfel de ce s-a scris? - i despre e-piscopii ri s vorbeti i de ce trebuie s-ievitm i despre ecumenism i despre toa-te. Cnd eti soldat nu-i prseti armele

    vorbind despre pace. Vorbeti despre rz-boi, despre vrjmai, despre tactica carepe trebuie s o urmezi ca s ctigi. Altfel epericol s ne omoare nu trupete, ci spiri-tual. Dac nu trebuie s vorbim de Anti-hrist, atunci n-ar trebui s vorbim nici

    despre premergtorii lui, adic masoneria,ecumenismul i ereziile i n general des-pre nimic. Trebuie s ne pregtim pe noi is pregtim i copiii notri cum s evitecapcanele New-Age-ului, Antihristului.

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    61/62

    61

    Not editorial*:

    Cuviosul Paisie Aghioritul i ali prini

    de la Muntele Athos au atras atenia asuprafaptului c luarea actelor de identitate care aunumrul 666 este o form de lepdare de Hris-tos. Deocamdat, actele electronice nu coninnumrul 666. Dar poziia exprimat de

    printele aghiorit n acest interviu vrea s fie

    un semnal de alarm i o ncurajare pentrucretini, ca s resping orice act a crui primireimplic lepdarea credinei n Hristos (aa cum

    primirea carnetului de partid, pe vremea comu-nitilor, era o form de apostazie - dei era uortrecut cu vederea de majoritatea duhovnicilor;

    i doar carnetul de partid nu avea peceteaantihristului, ci doar a unor naintemergtoriai si...).S nu se cread cumva c printele seascunde sub masca anonimatului atunci cndabordeaz astfel de subiecte. Este unul dintrecei mai activi clugri aghiorii care vorbescdeschis despre semnele vremurilor. Anonimatuleste legat strict de mrturia de fa, i sedatoreaz tocmai ascultrii fa de printelesu duhovnicesc. Iar ascultarea nu se discut.

    Fie ca Bunul Dumnezeu s picure n inimilecititorilor harul Duhului Sfnt, pentru a ti s se

    foloseasc aa cum trebuie de cele citite aici...

    *Acest interviu a fost luat unui printe grec, vieuitor n-

    tr-o mnstire de la Muntele Athos. Duhovnicul prin-telui respectiv a dat binecuvntare pentru publicareainterviului n traducerea romneasc, dar a pus condiia

  • 8/12/2019 Spovedania unui monah de la muntele Athos

    62/62

    de a nu se meniona nici numele printelui, i nicinumele mnstirii n care vieuiete.


Recommended