+ All Categories
Home > Documents > MANOLIU DANIEL MIHAIL PORTOFOLIU -...

MANOLIU DANIEL MIHAIL PORTOFOLIU -...

Date post: 30-Aug-2019
Category:
Upload: others
View: 10 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
19
Manoliu Daniel Mihail BACAU SERIA 1 GRUPA 1 CURS „INFORMATICA SI TIC PENTRU GIMNAZIU CLS. V” MANOLIU DANIEL MIHAIL PORTOFOLIU BACAU SERIA 1 GRUPA 1
Transcript

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

CURS „INFORMATICA SI TIC PENTRU

GIMNAZIU CLS. V”

MANOLIU DANIEL MIHAIL

PORTOFOLIU

BACAU

SERIA 1 GRUPA 1

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

Unitatea scolara:Scoala Gimnaziala Nr.1 Orbeni Profesor:Manoliu Daniel Mihail Disciplina: Informatica si TIC Clasa:a V- a Nr.ore pe saptamana:1

PROIECTUL UNITĂŢII DE ÎNVĂŢARE

Sisteme de calcul

Conținuturi Competențe specifice

Activități de învățare

Resurse Evaluare

Norme de ergonomie și de siguranță.

1.1 Test iniţial.

Discutarea testului iniţial.

Dezbatere: „De ce este important să respectăm reguli?”.

Prezentarea regulilor privind normele de securitate și protecție a muncii în laboratorul de informatică.

Vizionarea filmului didactic referitor la poziţia corectă a corpului la staţia de lucru.

Jocul didactic “Ce-ar fi dacă…?”.

Timp total alocat: 1 oră. Test iniţial:15 minute. Discutarea testului iniţial: 5 minute. Dezbatere: 5 minute. Prezentarea regulilor privind normele de securitate și protecție a muncii în laboratorul de informatică: 10 minute. Vizionarea filmului didactic referitor la poziţia corectă a corpului la staţia de lucru: 3 minute Jocul didactic “Ce-ar fi dacă…?”: 12 minute.

Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu acces la Internet şi recomandabil videoproiector. Activitate: frontală. Material didactic: - Anexa 2. Fişa de protecţia muncii (la finalul orei elevii vor semna fişa de protecţia muncii şi repartizarea la posturile de lucru în laborator); - Film didactic: https://www.youtube.com/watch?v=ZLwIP8cBaWA

Evaluare inițială: test inițial (Anexa 1). Evaluare curentă formativă: jocul didactic „Ce-ar fi dacă...?”.

Tipuri de sisteme de calcul și de comunicații. Elemente de arhitectură a unui sistem de clacul.

1.1 Joc didactic „Călătorie în timp – imaginaţi-vă că sunteţi un copil din anul... enumeraţi 3 lucruri pe care le-aţi fi

Timp total alocat: 1 oră Joc didactic „Călătorie în timp”: 5-6 minute. Utilizarea filmului (fără sonor) ca suport vizual pentru explicarea evoluţiei calculatoarelor: 7 minute. Utilizarea schemei de structură generală a unui sistem de calcul pentru descrierea rolului componentelor hardware și a interacțiunilor dintre acestea: 10 minute. Identificarea componentelor hardware şi a relaţiilor

Evaluare curentă formativă: jocul didactic „Călător în timp”.

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

putut face cu un calculator în anul respectiv?”.

Vizionarea unui film didactic referitor la generaţiile de calculatoare.

Descrierea rolului componentelor hardware și a interacțiunilor dintre acestea utilizând o schemă de structură generală a unui sistem de calcul.

Identificarea componentelor hardware şi a relaţiilor dintre acestea pe un calculator dezasamblat.

Reluarea jocului didactic „Călător în timp”.

dintre acestea pe un calculator dezasamblat: 10 minute. Reluarea jocului didactic „Călător în timp”: 5-6 minute.

Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu acces la Internet şi recomandabil videoproiector. Activitate: pe grupe şi frontală. Material didactic: - Filmul didactic: https://www.youtube.com/watch?v=sTc4kIVUnoA sau: https://www.youtube.com/watch?v=_isNQ9aKW3I - Schema generală de structură a unui calculator; - Simulator asamblare calculator: http://world-it.ro/hardware/simulator-asamblare-calculator - Un calculator dezasamblat .

Tipuri de dispozitive: de intrare, de ieșire, de intrare-ieșire.

1.1 Dezbatere pe tema categoriilor de dispozitive, cu exemplificări pentru fiecare categorie.

Identificarea grupelor de taste de pe tastatură și explicarea rolului acestora.

Timp total alocat: 1 oră Dezbatere pe tema categoriilor de dispozitive, cu exemplificări pentru fiecare categorie: 10 minute. Identificarea grupelor de taste de pe tastatură și explicarea rolului acestora: 5 minute. Exersarea poziției corecte a mâinilor pe tastatură, utilizând un joc didactic: 15 minute. Utilizarea unui joc didactic pentru exersarea principalelor operații (click, dublu-click, drag&drop): 15 minute. Vizualizarea modului de utilizare a unui dispozitiv cu touch-screen şi exersarea utilizării acestuia: 5 minute,

Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu acces la Internet şi recomandabil videoproiector. Activitate: individuală şi frontală Material didactic:

Evaluare curentă formativă: aplicații practice:

parcurgerea lecţiilor de tastare rapidă;

parcurgerea nivelurilor unui joc de exersare a operaţiilor cu mouse-ul.

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

Exersarea poziției corecte a mâinilor pe tastatură, utilizând un joc didactic.

Descoperirea operațiilor care se pot executa cu un dispozitiv de tip mouse și exersarea principalelor operații (click, dublu-click, drag&drop) utilizând un joc didactic.

Vizualizarea modului de utilizare a unui dispozitiv cu touch-screen şi exersarea utilizării acestuia

- Joc didactic pentru utilizarea tastaturii (de exemplu, Keyboard ninja https://www.typing.com/student/games/play/keyboard-ninja) - Tutorial de tastare rapidă: online (de exemplu, http://www.typingstudy.com/ro/) sau instalat pe calculator (de exemplu, Rapid Typing); - Jocuri didactice pentru exersarea operaţiilor cu mouse-ul (de exemplu, pe site-ul http://minimouse.us/; - Dispozitive de intrare, ieşire sau de intrare-ieşire (instalate în laborator sau prezentate demonstrativ).

Tipuri de dispozitive: de stocare a datelor.

1.1 Vizualizarea modului de utilizare a unui dispozitiv extern de stocare a datelor.

Ilustrarea grafică a unităţilor de măsură pentru capacitatea de stocare în ordine crescătoare.

Ordonarea crescătoare a unor dispozitive de stocare după capacitatea de stocare.

Timp total alocat: 1 oră Vizualizarea modului de utilizare a unui dispozitiv extern de stocare a datelor: 10 minute. Ilustrarea grafică a unităţilor de măsură pentru capacitatea de stocare în ordine crescătoare: 10 minute. Ordonarea crescătoare a unor dispozitive de stocare după capacitatea de stocare: 5 minute. Evaluare:test scris: 10 minute. Discutarea soluţiilor la testul scris: 5 minute. Simularea asamblării unui calculator: 10 minute.

Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu acces la Internet şi recomandabil videoproiector. Activitate: individuală şi frontală Material didactic: - Dispozitive externe de stocare (memory stick. cd, dvd, etc.); - Grafic cu unităţile de măsură a memoriei în ordine crescătoare; - Fişa de evaluare sumativă; - Simulator asamblare calculator: http://world-it.ro/hardware/simulator-asamblare-calculator

Evaluarea sumativă:

test scris (Anexa 3)

test practic: simularea asamblării unui calculator.

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

Evaluare: test scris.

Discutarea soluţiilor la testul scris.

Simularea asamblării unui calculator.

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

PROIECT DIDACTIC

Disciplina: Informatică și TIC

Clasa: a V-a

Lecția: Tipuri de sisteme de calcul si de comunicatii. Elemente de arhitectura a unui sistem de

calcul.

Tipul lecției: Comunicare si insusire de noi cunostinte.

Profesor: Manoliu Daniel Mihail

Competențe specifice:

1. Utilizarea eficientă şi în condiţii de siguranţă a dispozitivelor de calcul

2. Utilizarea eficientă a unor componente hardware si software

La finalul lecției elevii vor fi capabili:

1. Sa descrie rolul componentelor hardware și a interacțiunilor dintre acestea utilizând o

schemă de structură generală a unui sistem de calcul.

2. Sa identifice componentele hardware şi a relaţiile dintre acestea pe un calculator

dezasamblat.

Strategii didactice:

- Metode și procedee didactice: conversația, explicația, învățare prin descoperire, observarea.

- Resurse materiale:

Filmul didactic: https://www.youtube.com/watch?v=sTc4kIVUnoA sau:

https://www.youtube.com/watch?v=_isNQ9aKW3I

Schema generală de structură a unui calculator;

Simulator asamblare calculator: http://world-it.ro/hardware/simulator-asamblare-

calculator

Videoproiector

Calculatoare individuale

Un calculator dezasamblat

- Forme de organizare: activitate pe grupe si frontală.

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

SCENARIU DIDACTIC

1. Momentul organizatoric:

Metoda: conversația

Timp: 5 minute

Activitatea profesorului: verifică prezența, asigură/pregătește cele necesare pentru

desfășurarea activității (fișe de lucru, PC, videoproiector).

Activitatea elevilor: Elevii deschid calculatoarele.

2. Captarea atenției și prezentarea titlului lecției

Scop: Elevii să intre în atmosfera lecției cu atenție și curiozitate maximă.

Metode: conversația, jocul didactic “Calatorie in timp”

Materiale didactice:

Filmul didactic: https://www.youtube.com/watch?v=sTc4kIVUnoA sau:

https://www.youtube.com/watch?v=_isNQ9aKW3I

Schema generală de structură a unui calculator;

Simulator asamblare calculator: http://world-it.ro/hardware/simulator-asamblare-calculator

Un calculator dezasamblat .

Timp:10 minute

Activitatea profesorului:

Prezintă o introducere în domeniu:

Din anii ’40 si pana in zilele noastre, calculatoarele au evoluat de-a lungul timpului, ele nu au

aratat si nu au functionat pe aceleasi principii ca cele pe care noi la cunoastem astazi, ci

exista 5 generatii evolutive. Deși design-ul și performanțele calculatoarelor s-au îmbunătățit

dramatic în comparație cu anii 1940, principiile arhitecturii lui John von Neumann sunt în

continuare la baza aproape tuturor mașinilor de calcul contemporane, pastrandu-se

componentele din structura generala.

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

Le propune elevilor jocul didactic „Calatorie in timp”: sa isi imagineze ca sunt copii si traiesc

in trecut, in anul 1950, si sa enumere 3 lucruri pe care cred ei ca le-ar putea face cu un

calculator din acele timpuri.

Se vizionează filmul didactic referitor la generatiile de calculatoare.

Utilizarea filmului (fără sonor) ca suport vizual pentru explicarea evoluţiei calculatoarelor.

Anunță și scrie pe tablă titlul „Tipuri de sisteme de calcul si de comunicatii. Elemente de

arhitectura a unui sistem de calcul” și obiectivele lecției.

Activitatea elevilor: Elevii răspund solicitărilor profesorului, participă la jocul didactic, notează

titlul și obiectivele lecției.

3. Dirijarea învățării :

Scop: Elevii vor descrie rolul componentelor hardware și a interacțiunilor dintre acestea utilizând

o schemă de structură generală a unui sistem de calcul

Metode: conversația, explicația, jocul, exercițiul, învățare prin descoperire, observarea.

Materiale didactice:

- fișa de lucru

- Schema generală de structură a unui calculator;

- Simulator asamblare calculator:

http://world-it.ro/hardware/simulator-asamblare-calculator

Timp: 35 minute

Activitatea profesorului:

Întreabă elevii ce stiu ei despre componentele din structura generala a unui sistem de calcul.

Defineste conceptele de hardware si software, explicand pe baza schemei de mai jos:

Hardware: ansamblul elementelor fizice si tehnice cu ajutorul carora datele se pot

culege, verifica, transmite, stoca si prelucra, suporturile de memorare a datelor, precum

si echipamentele de redare a rezultatelor – reprezinta componentele ce pot fi practice

atinse (ex: monitor, tastatura);

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

Software: ansamblul programelor, procedurilor, rutinelor care controleaza functionarea

corecta si eficienta a elementelor hard: exista sub forma de concept si simboluri, nu are

substanta.

“Printr-o analogie umana, muschii si oasele reprezinta partea de hardware, in timp de ideile si

sentimentele reprezinta partea de software”

Prezinta elevilor schema generala:

Întrebări de reflecție:

-Care credeti ca este rolul acestor componente?

Introducerea datelor, prelucrarea datelor, memorarea si transmiterea datelor catre utilizator

etc

-Cum ati putea descrie interactiunile dintre componente? Cum se folosesc ele?

Pentru intelegerea aprofundata a structurii unui sistem de calcul, propune identificarea

componentelor hardware şi a relaţiilor dintre acestea pe un calculator dezasamblat, impreuna

cu elevii.

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

Propune asamblarea unui calculator de catre elevi cu ajutorul unui simulator:

http://world-it.ro/hardware/simulator-asamblare-calculator

Activitatea elevilor:

urmăresc explicațiile profesorului;

răspund solicitărilor profesorului;

completează fișa de lucru cu informațiile lipsă;

participa la activitatea propusa de profesor impreuna cu acesta;

incearca, individual, asamblarea unui calculator cu ajutorul simulatorului propus.

Strategii pentru lucrul diferențiat:

-elevii care nu se afirma in munca de echipa propusa initial de profesor, isi pot demonstra competentele

individual, atat cu ajutorul fisei de lucru cat si cu simulatorul propus ulterior

- elevii care lucrează mai încet sunt îndrumați de profesor, acesta explicându-le ce au de făcut, astfel

încât să poată realiza sarcinile de lucru

Bibliografie:

http://www.informaticainscoli.ro/doku.php

http://www.informaticasite.ro

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

FISA DE LUCRU (SINTEZA TEORIEI)

Tipuri de sisteme de calcul și de comunicații.

Elemente de arhitectură a unui sistem de calcul.

Din anii ’40 si pana in zilele noastre, calculatoarele au

evoluat de-a lungul timpului, ele nu au aratat si nu au

functionat pe aceleasi principii ca cele pe care noi la

cunoastem astazi.

Urmarind sagetile din imaginea alaturata, puteti observa

ca exista 5 „generatii” ale calculatorului.

Activități și aplicații (în clasă):

1. Formati 5 echipe, fiecare echipa avand atribuita cate o generatie de calculatoare.

Dupa vizionarea acestui film despre evolutia calculatoarelor, de la adresa

https://www.youtube.com/watch?v=8wozwnhHH94 sau

https://www.youtube.com/watch?v=sTc4kIVUnoA incercati sa descrieti cum erau acestea

utilizate si care sunt diferentele fata de calculatoarele din zilele noastre.

2. Imaginati-va ca ar urma a sasea generatie de calculatoare. Cum ar arata?

3. Deși design-ul și performanțele calculatoarelor s-au îmbunătățit dramatic în comparație cu anii

1940, principiile arhitecturii lui John von Neumann sunt în continuare la baza aproape tuturor

mașinilor de calcul

contemporane. Analizati si numiti

componentele din structura

generala a calculatoarelor,

urmarind schema:

Evaluare:

Acum ca am invatat componentele

din structura generala a

calculatoarelor, fiecare echipa va

asocia contracronometru aceste

componente pe un calculator din

zilele noastre.

Inafara de cele principale deja numite, ce alte componente mai putem identifica?

Activități și aplicații (pentru acasă):

1. Respectand cele 5 generatii ale calculatoarelor, enumerati cate 2 lucruri pe care credeti ca le-ati fi

putut face cu fiecare dintre ele.

2. Pornind de la cele invatate, incercati sa realizati o schema cu structura generala a unui telefon

sau a unei tablete, si descrieti care sunt asemanarile sau deosebirile fata de un calculator.

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

3. Pentru a fixa informatiile legate de componentele hardware si relatiile dintre acestea, asamblaţi un

calculator cu simulatorul de la adresa http://world-it.ro/hardware/simulator-asamblare-calculator

FISA DE EVALUARE

Nume:____________________ Data:____________________

A. Numiţi inventatorul următoarelor maşini:

1. Pascaline:_____________________________________

2. Motor diferenţial:_______________________________

3. Maşină de elaborare a tabelelor:____________________

4. Calculatorul lui Leibniz:__________________________

5. Razboiul de ţesut al lui Jacquard:____________________

B. Scrieţi principalele caracteristici pentru fiecare din cele cinci generaţii de computere:

1. Prima generaţie:________________________________________________________

2. A doua generaţie:_______________________________________________________

3. A treia generaţie:_______________________________________________________

4. A patra generaţie:______________________________________________________

5. A cincea generaţie:_____________________________________________________

C. Răspundeţi următoarelor întrebări printr-un singur cuvânt sau propoziţie:

1. Numiţi invenţiile create de Charles Babbage.

2. Cine a inventat primul calculator automat în 1642?

3. Cine este cunoscut ca părintele computerelor?

4. Cine este cunoscut ca primul programator al lumii?

5. Unde a fost inventat abacul?

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

D. Identificaţi următoarele:

E. Scrieţi diferenţele dintre prima şi a doua generaţie de computere:

Prima generaţie A doua generaţie

F. Scrieţi o compunere scurtă despre Charles Babbage şi contribuţia sa la lumea modernă.

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

FISA DE EVALUARE (Rezolvare):

Nume:____________________ Data:____________________

A. Numiţi inventatorul următoarelor maşini:

1. Pascaline: Blaise Pascal

2. Motor diferenţial: Charles Babbage

3. Maşină de elaborare a tabelelor: Herman Hollerith

4. Calculatorul lui Leibniz: Gottfried Leibniz

5. Razboiul de ţesut al lui Jacquard: J.M. Jacquard

B. Scrieţi principalele caracteristici pentru fiecare din cele cinci generaţii de computere:

1. Prima generaţie: Bazat pe tuburi de vacuum

2. A doua generaţie: Bazat pe tranzistori

3. A treia generaţie: Au fost folosite circuite integrate

4. A patra generaţie: În acest stadiu au fost dezvoltate cipuri microprocesoare

5. A cincea generaţie: Aceste computer vor fi bazate pe inteligenţa artificială

C. Răspundeţi următoarelor întrebări printr-un singur cuvânt sau propoziţie:

1. Numiţi invenţiile create de Charles Babbage. – Motor diferenţial, Motor analitic.

2. Cine a inventat primul calculator automat în 1642? – Blaise Pascal

3. Cine este cunoscut ca părintele computerelor? – Charles Babbage

4. Cine este cunoscut ca primul programator al lumii? – Lady Ava Lovelace

5. Unde a fost inventat abacul? – China

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

D. Identificaţi următoarele:

Abac Cip microprocesor Tuburi vacuum Tranzistor Circuit integrat

E. Scrieţi diferenţele dintre prima şi a doua generaţie de computere:

Prima generaţie A doua generaţie

1. Au folosit tuburi vacuum

2. A început din 1940 până în 1956

3. Sistemul suporta doar limbaj de

maşină

4. Aveau dimensiuni foarte mari,

aveau memorie internă mică şi

erau foarte scumpe

1. Au folosit tranzistori

2. A început din 1956 până în 1964

3. Sistemul soporta limbaj de maşină şi

limbaj de asamblare

4. Au fost mai mici ca dimensiune, mai

rapide, mai ieftine şi mai eficiente

decât prima generaţie de

calculatoare.

F. Scrieţi o compunere scurtă despre Charles Babbage şi contribuţia sa la lumea modernă:

În 1822, Charles Babbage, un mathematician britanic, a inventat un model funcţional de

computer mecanic numit Motor diferenţial. El a vrut să creeze o maşină care să dea soluţii

exacte la tabele matematice.

Motorul diferenţial avea cinci unităţi diferite care erau folosite pentru a introduce, depozita,

calcula, a produce rezultate şi a controla.

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

Mai târziu, în 1833, Charles Babbage a inventat un alt model funcţional complet cunoscut ca

Motor Analitic.

Motorul analytic era un dispozitiv revoluţionar care l-a facut faimor ca un pionier al

computerelor.

A fost destinat să îndeplinească orice calcul aritmetic folosind cartele perforate care ar fi livrat

instrucţiunile, precum şi o unitate de memorie pentru a stoca numere şi multe ale funcţii

existente şi în computerele din zilele noastre.

Nu a fost capabil să termine modelul Motorului analytic în timpul vieţii sale. A fost terminat după

moartea sa în 1871. Computerele modern de astăzi folosesc acelaşi principii de lucru ca

Motorul analitic.

Din acest motiv, Charles Babbage, este cunoscut ca “părintele computerelor moderne”.

Notă:__________________

Semnătură profesor:_______________________

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

FISA DE APLICATII

1. Completați spațiile punctate:

a. Hardware reprezintă componentele …………. ale calculatorului.

b. ………………………. reprezintă programele instalate de calculator.

c. RAM este abrevierea de la ……………………..

d. 1 megabyte (1 MB) = ………………. KB = …………….. KB

e. 1 byte (1 B) sau octet = 8 …………….

f. ……………………… a schițat unul dintre primele modele pentru a explica modul de

funcționare a unui sistem de calcul.

2. Răspundeți corect următoarelor întrebări:

a. Care sunt cei 4 pași importanți în funcționarea unui sistem de calcul?

b. Care este cea mică unitate de masură a informației?

c. Ce este memoria nevolatilă?

3. Dați exemple de software pe care l-ați folosit acasă și discutați între voi la ce l-ați utilizat.

4. Pornind de la cele invatate, incercati sa realizati o schema cu structura generala a unui

telefon sau a unei tablete, si descrieti care sunt asemanarile sau deosebirile fata de un

calculator.

5. Rezolvați următorul puzzle:

ORIZONTAL

3 Programele instalate pe calculator

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

4 Memorie internă volatilă

6 matematician și informatician de origine austro-ungară care a schițat unul dintre primele modele de

funcționare a unui sistem de calcul

VERTICAL

1 Memorie internă permanentă

2 Componentele tangibile ale calculatorului

5 execută operaţiile elementare aritmetice şi logice

7 Controlează activitatea tuturor dispozitivelor fizice ale calculatorului

Manoliu Daniel Mihail

BACAU SERIA 1 GRUPA 1

FISA DE APLICATII (rezolvare)

1. Completați spațiile punctate:

Hardware reprezintă componentele tangibile ale calculatorului.

Software reprezintă programele instalate de calculator.

RAM este abrevierea de la Random Access Memory.

1 megabyte (1 MB) = 1024 KB = 1024×1024 KB

1 byte (1 B) sau octet = 8 biți

John Von Neumann a schițat unul dintre primele modele pentru a explica modul de funcționare

a unui sistem de calcul.

2. Răspundeți corect următoarelor întrebări:

Care sunt cei 4 pași importanți în funcționarea unui sistem de calcul?

Cei 4 pași importanți în funcționarea unui sistem de calcul sunt: se introduc/citesc datele, se

stochează/memorează datele, se prelucrează/procesează datele, se scriu/afișeză datele.

Care este cea mică unitate de masură a informației?

Cea mai mică unitate de masură a informației este bit-ul.

Ce este memoria nevolatilă?

Memoria nevolatilă este o memorie de pe care se pierde informația.

3. Dați exemple de software pe care l-ați folosit acasă și discutați între voi la ce l-ați utilizat.

Exemple de programe/software: Microsoft Word, Microsoft PowerPoint, Corel Draw, Scratch, etc.

Dicuâie liberă moderată de profesor


Recommended