+ All Categories
Home > Documents > Ion Si Gutulescu

Ion Si Gutulescu

Date post: 16-Jan-2016
Category:
Upload: roxanica-iulia
View: 216 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
31
Algoritmul general de construire a testelor psihologice Chestionar Motivaţie Guțulescu Alina Daniela Ion Ana Marilena
Transcript
Page 1: Ion Si Gutulescu

Algoritmul general de construire a testelor

psihologice

Chestionar Motivaţie

Guțulescu Alina Daniela Ion Ana Marilena

Page 2: Ion Si Gutulescu
Page 3: Ion Si Gutulescu

După ce s-a luat decizia de a construi un test, se precizează în detaliu:

=> funcția pe care o va îndeplini (măsurare sau predicție) => populația căreia îi este destinat => condițiile în care va fi administrat => modul de interpretare a rezultatelor (raportarea la

obiective fixate a piori / norme) => motivele care au impus cercetarea

Page 4: Ion Si Gutulescu

• Cu ajutorul acestui test urmărim să cercetăm dacă există diferențe semnificative ale nivelului motivației învățării între studenții practicanți de jocuri interactive online și studenții nepracticanți.

• Dorința de a iniția o astefel de cercetare a pornit de la o observație empirică, aceea că motivația de învățare a studenților implicați în jocuri online este semnificativ mai redusă în raport cu studenții care nu practică astfel de jocuri.

• Testul este compus din 25 de itemi, toți vizând motivația studenților de a se implica în activitatea desfășurată la facultatea pe care o urmează

• La întrebările testului se poate răspunde cu adevărat sau fals

Page 5: Ion Si Gutulescu

• Itemii acestui Test au fost realizaţi prin Metoda intuitivă (raţională) care se utilizează pentru a obţine un test care să măsoare cu precizie diferenţele individuale în privinţa unei trăsături comune sau a unui atribut care prezintă interes ştiinţific. (Edwards, 1970)

Page 6: Ion Si Gutulescu

1. Ţi se întâmplă des să nu îţi termini proiectele/referatele/etc la timp pentru prezentare?

Aceasta primă întrebare se referă cu precădere la motivaţia studenţilor în realizarea cerinţelor specifice cursurilor care le sunt propuse. Se aşteaptă ca studenţii care practică jocuri interactive online să nu fie la fel de dispuşi să îşi realizeze proiectele/referatele sau alte cerinţe la timp.

Page 7: Ion Si Gutulescu

2. Îţi vine uneori să renunţi la facultate pentru că ai alte preocupări?

Această întrebare face apel la motivaţia studenţilor de a urma facultatea în sine. Se aşteaptă ca studenţii practicanţi de jocuri interactive online să îşi pună mai des întrebarea cu privire la utilitatea şi necesitatea urmării unei facultăţi decat nepracticanţii. De asemenea se presupune că unii dintre practicanţi sunt atat de absobiţi de activitătile lor preferate încât pot chiar să-şi pună problema renunţării la facultate pentru a avea mai mult timp pentru gaming.

Page 8: Ion Si Gutulescu

3. Ţi se întâmplă uneori să lipseşti de la facultate doar pentru că nu ai avut chef să ieşi afară?

Această Intrebare se referă la disponibilitatea studenţilor de a ieşi afară, se ştie ca practicanţii de jocuri interactive online petrec foarte mult timp în faţa calculatorului, şi astfel în casă.

Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive să fie mai demotivaţi să iasă afară deoarece activitatea lor preferată este petrecută în casă, uneori această preferinţă pentru confortul casei poate să ii facă să lipsească de la facultate.

Page 9: Ion Si Gutulescu

4. De multe ori, te simţi prea puţin motivat să iei note bune la facultate?

Această Intrebare se referă la motivaţia studenţilor de a lua note bune la facultate. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive să fie mai demotivaţi să lucreze pentru note bune deoarece îşi dedică o mare parte din timpul liber jocurilor şi nu învăţăturii diligente.

Page 10: Ion Si Gutulescu

5. De multe ori, te vezi nevoit să îţi împarţi atenţia şi timpul între facultate şi alte activităţi care nu au nicio legatură cu lumea reală (jocuri, vizionarea de filme, etc)?

Această Intrebare se referă la gradul de motivaţie al studenţilor de a-şi centraliza atenţia asupra activităţilor de la facultate în detrimetul altora. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive să fie mai demotivaţi să îsi focalizeze antenţia pe activităţile de la facultate în mod predominant.

Page 11: Ion Si Gutulescu

6. Câteodată, te simţi asa lipsit de interes pentru facultate şi viaţă că ai vrea pur şi simplu să poţi să nu te mai scoli din pat?

Această Intrebare se referă la gradul de motivaţie al studenţilor de a-şi urma facultatea sau chiar de a face orice activitate. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive să fie mai demotivaţi să facă orice, inclusiv să îşi urmeze facultatea decât studentul tipic.

Page 12: Ion Si Gutulescu

7. Îţi spui câteodată că nu toată lumea are nevoie de facultate şi că ai putea să trăieşti foarte bine şi fără?

Această Intrebare se referă la gradul de motivaţie al studenţilor de a-şi continua studiile superioare. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive să fie mai demotivaţi să îşi finiseze studiile deoarece jocurile îi detaşează de realitate şi cerinţele lumii reale, de asemenea un statut satisfăcător sau chiar de importanţă în joc le poate da impresia de reuşită fără a mai avea nevoie de una reală.

Page 13: Ion Si Gutulescu

8. Ai acumulat multe absenţe la facultate în ultima vreme pentru că pur şi simplu nu ai vrut să mergi?

Această Intrebare se referă la gradul de motivaţie al studenţilor de a merge la facultate cand pot să rămână acasă să îşi petreacă timpul altfel. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive să fie mai demotivaţi să mergă la facultate pentru că sunt mereu tentaţi să rămână acasă pentru a profita de timpul pentru joc.

Page 14: Ion Si Gutulescu

9. Câteodată decizi să nu te implici în activităţi extracurriculare dar totodată legate de facultate din lipsă de motivaţie?

Această Intrebare se referă la gradul de motivaţie al studenţilor de a se implica în activităţi exracurriculare dar în acelaşi timp legate de facultate. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive să fie mai demotivaţi să participe la astfel de activităţi pentru că activitatea lor extracurriculară este practicatul de jocuri care le consumă din timp şi îi face mai puţin interesaţi de ceea ce nu este absolut necesar în legătură cu facultatea.

Page 15: Ion Si Gutulescu

10. Câteodată simţi că facultatea stă în calea activităţilor tale distractive?

Această Intrebare se referă la gradul de motivaţie al studenţilor de a se ocupa de facultate în locul altor preocupari. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive să fie mai interesaţi de jocurile lor şi să considere facultatea ca fiind un impediment în faţa vieţii lor online.

Page 16: Ion Si Gutulescu

11. Simţi câteodată că tot ceea faci la facultate nu are nicio legătură cu însemnătatea existenţei şi este astfel redundant?

Această Intrebare se referă la gradul de interest al studenţilor în ceea ce fac la facultate. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive să fie atât de captivaţi de aceste jocuri încât să piardă din vedere ţelurile lor reale sau chiar să le fi ales fără prea multă consideraţie.

Page 17: Ion Si Gutulescu

12. De multe ori preferi să înveţi şi să studiezi lucruri care nu au nicio aplicabilitate practică în viaţa reală dar ţie iţi par nespus de interesante?

Această Intrebare se referă la motivaţia studenţilor de a studia cursurile de la facultate. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive online să fie mai interesaţi de lectura specifică pentru acestea decât de cursurile lor de la facultate.

Page 18: Ion Si Gutulescu

13. Faci facultatea pentru că eşti obligat, într-un fel sau altul, să o faci?

Această Intrebare se referă la tipul de motivaţie implicat în deciziile studenţilor, intrinsecă sau extrinsecă. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive online să fie motivaţi extrinsec pentru a urma facultatea, fie din nevoia asigurării unui buget pe viitor fie că au fost obligaţi de familie să o urmeze, etc.

Page 19: Ion Si Gutulescu

14. La curs, eşti mai mult absent decât atent la ceea ce se discută?

Această Intrebare se referă la interesul general pe care îl au studenţii în activitatea de la curs. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive online să fie mai puţin atenţi la ceea ce fac la facultate, gândul lor fiind împărţit între activitatea de la curs şi planurile lor de joc.

Page 20: Ion Si Gutulescu

15. Eşti nerăbdător să se termine cursurile ca să te pregăteşti pentru activitatea ta preferată?

Această Intrebare se referă la interesul general pe care îl au studenţii în activitatea de la cursuri. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive online să fie mai interesaţi de ceea ce vor face după curs decât de cursuri în sine. Facultatea pentru ei este pe un rang inferior de importanţă.

Page 21: Ion Si Gutulescu

16. Consideri ca există lucruri mult mai interesante decat facultatea?

Similar cu întrevarea precedentă această întrebare se referă la locul ocupat de facultate pe lista intereselor si priorităţilor studenţilor. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive online să fie mai interesaţi de jocuri şi mai puţin de facultate şi de ceea ce învaţă în faculate.

Page 22: Ion Si Gutulescu

17. Consideri ca ceea ce studiezi la faculate iţi determina în mod decisiv cariera?

Această întrebare se referă la motivaţia studenţilor de a-şi fructifica şi pune în practică studiile de la facultate. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive online să fie mai puţin siguri de ceea ce vor face pe viitor, fie pentru că şi-au ales facultatea doar ca să aleagă ceva când li s-a cerut să facă asta fie pentru că vor dori să urmeze o altă carieră dupa finalizarea studiilor curente.

Page 23: Ion Si Gutulescu

18. Din punctul tău de vedere, facultatea te va ajuta sa ai succes in viaţă?

Această întrebare se referă la motivaţia studenţilor de a-şi fructifica şi pune în practică studiile de la facultate, similar cu cea precendeta. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive online să fie mai puţin siguri de ceea ce vor face pe viitor, fie pentru că şi-au ales facultatea doar ca să aleagă ceva când li s-a cerut să facă asta fie pentru că vor dori să urmeze o altă carieră dupa finalizarea studiilor curente.

Page 24: Ion Si Gutulescu

19. Consideri că persoana-model din viaţa ta a avut succes datorită şcolii?

Această întrebare se referă la modele specifice urmate de studenţi şi provenienţa acestora. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive online să aibă modele care au devenit celebre şi au succes în viaţă din alte motive decât facultatea pe care au urmat-o, dacă au urmat una.

Page 25: Ion Si Gutulescu

20. Consideri că studiile ulterioare vor determina viitorul tau?

Această întrebare se referă la motivaţia studenţilor de a-şi fructifica şi pune în practică studiile de la facultate, precum şi la încrederea pe care o au acestia în utilitatea studiilor respective. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive online să fie mai puţin siguri de ceea ce vor face pe viitor, fie pentru că şi-au ales facultatea doar ca să aleagă ceva când li s-a cerut să facă asta fie pentru că vor dori să urmeze o altă carieră dupa finalizarea studiilor curente.

Page 26: Ion Si Gutulescu

21. În vacanţă, câteodată ţi-e dor de universitate ?

Această întrebare se referă la semnificaţia şi locul ocupat de facultate în viaţa studenţilor. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive online să nu simtă un dor de facultate în timpul vacanţei pe care o petrec, în mare parte, jucându-se şi gândindu-se la cu totul alte lucruri.

Page 27: Ion Si Gutulescu

22. În sesiune există şi zile atât de solicitante încât renunţi la joc, pasiuni sau alte activităţi placute?

Această întrebare se referă la motivaţia studenţilor pentru a dobândi rezultate semnificative şi mulţumitoare la examenele finale. Se aşteaptă ca stundenţii practicanţi de jocuri interactive online să se detaşeze mai greu de jocuri şi chiar să nu renunţe complet la ele pe perioada sesiunii.

Page 28: Ion Si Gutulescu

23. Se întâmplă să vrei să participi la conferinţe, workshopuri sau alte activităţi legate de formare în timpul liber?

Această întrebare vizează motivaţia studenţilor de a participa la orice activitate care să susţină formarea profesională.

Se aşteaptă ca studenţii practicanţi de jocuri interactive

să fie mai puţin motivaţi să desfăşoare şi alte activităţi decât cele preferate.

Page 29: Ion Si Gutulescu

24. Consideri că facultatea pe care o urmezi îţi oferă numeroase perspective de viitor?

Această întrebare sondează capacitatea subiecţilor de a-şi proiecta alternativele propriului drum profesional

Se aşteaptă ca persoanele care participă

la jocuri interactive, fiind mai puţin motivate să urmeze facultatea, să fie mai sceptice în ce priveşte perspectivele de viitor.

Page 30: Ion Si Gutulescu

25. Eşti mândru de statutul tău de student al facultăţii pe care o urmezi?

Întrebarea face apel la afectivitate, factor ce susţine motivaţia.

Ne aşteptăm ca studenţii jucători, fiind mai puţin

motivaţi, să nu acorde o deosebită importanţă statutului lor de studenţi, ei putânt renunţa mult mai uşor la acest statut, în favoarea jocurilor online.

Page 31: Ion Si Gutulescu

Bibliografie

• Albu, M. (1998). Construirea şi utilizarea testelor psihologice, Cluj-Napoca: Clusium

Stan, Aurel (2002), Testul psihologic, Iași:

Polirom


Recommended