+ All Categories
Home > Documents > Descantec Pentru Alungarea Tuturor Farmecelor

Descantec Pentru Alungarea Tuturor Farmecelor

Date post: 13-Nov-2015
Category:
Upload: april-mckenzie
View: 221 times
Download: 22 times
Share this document with a friend
32
DESCANTEC PENTRU ALUNGAREA TUTUROR FARMECELOR Iata, acum, acel descantec despre care am aflat ca e bun de folosit la alungarea tuturor farmecelor facute sa de facut. Fapt de 99 de chipuri Fapt de 99 de feluri Fapt de lut, fapt de barbat Fapt de muiere, fapt de baiat Cu par, cu ou de pui Cu urma de sfredel Cu aruncare in vant Fapt cu rac, cu talpa de soarece orb Cu piele de sarpe, cu sange Fapt cu tarana de cai Fapt cu praf de tzatzana a usii Cu piedica de la mort Fapt din fantana parasita Fapt din raspantii de drum Fapt cu matura lepadata Cu turta de grau si de pleava 1
Transcript

DESCANTEC PENTRU ALUNGAREA TUTUROR FARMECELORIata, acum, acel descantec despre care am aflat ca e bun de folosit la alungarea tuturor farmecelor facute sa de facut.Fapt de 99 de chipuriFapt de 99 de feluriFapt de lut, fapt de barbatFapt de muiere, fapt de baiatCu par, cu ou de puiCu urma de sfredelCu aruncare in vantFapt cu rac, cu talpa de soarece orbCu piele de sarpe, cu sangeFapt cu tarana de caiFapt cu praf de tzatzana a usiiCu piedica de la mortFapt din fantana parasitaFapt din raspantii de drumFapt cu matura lepadataCu turta de grau si de pleavaDin 9 campuriDin 9 paduriFapt cu usturoi de la Sfantul AndreiFapt cu matragunaFapt cu hram de Sfantul GheorgheFapt cu mana de om mortCu par de muiereCu culcus de iepureCu tarana de mormantFapt de paguba si de uratDe nebuneala si de despartireAruncat in fata casei, in dosul caseiIn stanga si in dreaptaIn horn, in asternut si pe apeLuna luminata, ia faptulDin casa mea, din salasul meuDin toate ale meleSi din jurul meuLuna luminataIa si faptul si strigareaSi sa-l treci din vad in vadSa-l duci in munti, in pustiiUnde cainii nu latraSi cocosii nu cantaLasa-ne cum ne-a lasatDomnul nostru pe pamant. AMIN!http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.descantecededeochi.com%2Fdespre-farmece.html&h=5AQGRJuLU4https://prosistemhaha.wordpress.com/2013/01/16/7821/DESCANTEC ptr. FAPTDe i l-o suflat Cu gtlan de lup, Cu labe de iepure, Cu usturoi mputit,Ori cu mlai mnuntel, Ori cu mncturi de cine, Unde cinii s-au mncat ; De-i face n pdure, La un rug de mure, ,Ori la un butuc czut, Ori la tesitur, n picioare cu tepuse De nou feluri de lemn, Si fcnd, le bate Cu muchea securii, Ori cu muchea brzii, Ori i face fapt Cu cuie de fier gsite, Ori cu fuse prsite, Ori cu linguri prsite... Ori i face fapt Cu untur de arici, Ori cu mae de arici, Ori cu crieri de mt, Ori cu cap de soarec, Ori cu scrn de mt Ori cu scrn de om Si cu dohot negru, De pe drum aflat. Ori i face fapt Cu cenus din obroc,Ori cu scurmtur de cioar,Ori cu cuib de rndunic prsit,Ori i face cu lutDe la cuptor prsit,Ori cu lut din rp...Si de i-o fcut faptCu piedic de la mort,Ori cu msur de la mort,Ori cu luminaCe s-a tinut mortului n mn.Ori i face faptCu scldtoarea,n care mortul s-a scldat,Ori cu gunoi mturatDup mort ;Ori i face faptCu cioturi de pnz,Ori cu atDe mtur prsit,Ori cu at de la sac,Cu fin furatDe la alt cas ;Ori i face faptCu clont de cioar,Cu cap de pupz,Cu ochi de codobaturSi cu hrburiDin nou trguri,Cu hrb de oal prsit,Ori de strachin prsit, Cu hrb de sip prsitCu pietre din nou vaduri,Cusute cu mtase rosie n gur la nou broaste ;Ori i-a fcut fapt cu ata Cu care s-au ntors trei buhai. Ori s-au ntors sapte, Ori s-au ntors nou Si a ntors lumea i norodul... Ori i-a fcutCu cear de la mort n vatra focului... Ori a prins un rac Si l-a tinut nou zile Cu ap nenceput...De i-a fcutCu lut de la mormntDe om mort, din tinterim,Si i-a ngropatn crucile drumuluiUnde se-ntroloacTrei garduri la un loc,Ori i-a pus sub piatraDinaintea usiiS calce-n picioare...Veniti, alergati...C eu trimit faptulDin vad n vadPe capul celui vinovat...

FAPTULDintre toate farmecele care se fac cu scopul de a trimite boala ntrupul cuiva, acela de care se teme lumea mai mult e faptul sau fctura,sinonime poate cu datul sau dttura, termeni mai rar ntrebuinai.Reproducem dintr-un articol, publicat ntr-o revist de folclor,urmtoarele amnunte interesante privitoare la acest farmec :Faptul este o boal care nu vine de la Dumnezeu sau din altepricini ntmpltoare, ci este, cum se crede de popor, rezultatulunor fermectori sau vrji femeiesti. Dac cineva, si mai ales vreofemeie, are ciud pe alta, ca s se rzbune, alearg si la acestmijloc, adic i face pe fapt. si iat cum. femeia ce vrea s deaaceast boal cuiva, n 7 duminici, pe cnd preotul e n slujb, simai ales cnd toac, strnge din 7 feluri de seminte de oricareplante, cte 7 boabe de fiecare fel, si punndu-le ntr-un sculet, ledescnt, adic, chiar cnd le strnge, le meneste pe omul cruiavrea s-i fac ru. Dup ce a mplinit ast lucrare, toate acesteseminte le fierbe ntr-o oal nou furat, cu ap strns tot nacele 7 duminici, sau numai cu ap nenceput dintr-o duminicdimineata. O dat fierte, se duce sau trimite pe altcineva de leduce si le toarn n calea omului menit, bunoar n pragul usii, lapoart sau portit, n crarea pe unde stie c trece mai ades etc.Cine calc nti, acela numaidect se umple de boal, si dac cumvaa clcat cel menit, cu atta boala, adic faptul, e mai greu si maifurios, iar omul n mai greu pericol de a fi scpat. Dac faptul emenit si dat n ziua de Pasti, e fr leac ; dac e dat ntr-o duminic,iar e greu, dar cu mijloc de lecuire ; si dac-i dat ntr-o zi lucrtoare,e fr pericol. Se mai spune c unele femei vrjitoare clocesc un oude prsitur, la subtioar, 9 zile si apoi, cnd ciocneste (!), atunciea l meneste ce s se fac : pui, vrabie, musc, gndac sau altceva ;iar cnd va fi flmnd, s se poat preface n pui de gin, ca s-lpoat hrni. Se spune c acesta este lucrul ru sau dracu , siare putere mare n rele. Pe acesta l trimit unele femei, care l au,s duc farmecele pentru fapt n calea celui menit. Dac cinevacalc n faptul dus de acest lucru ru, n-are leac si moare pestetrei zile. Omul care a clcat n fapt, ndat ncepe s l mnncepielea cumplit peste tot trupul si-i vine durere de cap. De la ovreme, ncep s-i ias peste tot corpul o mulime de bube mrunteca psatul, sau mari si late, sau de diferite mrimi. Unele sntmari, rosii, late si rotunde ca niste gologani de 5 bani. ndat ce auiesit aceste bube, mncrimea pielii e asa de mare, nct omul numai poate sta pe loc. De la o vreme, bubele acelea se tot ltesc pnse ajung una cu alta, si se face pielea groas si tare ca un potlog,si omul are un chin nespus si o arsit cumplit. Se spune c celmai bun mijloc de lecuire, n acest caz, e s chemi ndat o bab sau vraci popular(barbat curat,neinfricat,cinstit si onest)care stie a desface, adic a descnta de fapt... Faptul se zice c estede 12 feluri Si are fiecare fel cte un descntec, Si dac cel cedescnt nu cunoaSte bine fiecare fel de fapt, spre a-i aplicadescntecul lui, omul nu se lecuiete. Si animalele care calc ntin dtturile de fapt nc se mbolnvesc... fapt (pl. fapi) se mai numeste si omida unui fluture foarte mare,cruia poporul i zice strig (Acherontia atropos). Aceast omid,groas si lung uneori de 8-10 cm, de culoare verde-glbuie, cu dungialbastre, dac se vrjeste de fermectoare, se umple pe perisori deargint viu. Acesti fapti snt dusi sau sorociti s se duc la persoanelempotriva crora se vrjeste si se arunc n donita cu ap sau nfntna din care scoate ap de but. Cine bea din aceast ap, nu ebine de el, cci capt boala numit fapt , se umple de bube rele ;faptii i ies pe gur si pe nas, iar omul, dup ce i-au ros mruntaielesi ficaii, moare n chinuri grozave .

VRJI I BLESTEMEn afar duhurilor rele, ce sunt la originea unor bo|j poporul mai atribuie originea acestora i aciunii ruvoitoate a unor fiine omeneti ce se folosesc de mijloace magice, vrjitorii Acetia trimit asupra omului tot felul de neplceri, dar mai ales boli, de care se poate scpa foarte greu.Scopul imediat al vrjitor, este de a constrnge pe cineva, mpotriva voinei sale, s asculte i s fac tot ceea ce se dorete de la dnsul. Vrji/e pot despri doi soi ce triesc n cea mai bun nelegere, sau pe doi tineri ce se iubesc i vor s se cstoreasc, pot lua somnul copiilor de i laptele de la vaci, pot nenoroci sau chiar nimici. "Vrjitorii i vrjitoarele sunt privii n genere de ctre popor ca nite oameni fr de lege, lepdai de Dumnezeu, care au de-a face mai mult cu spiritele necurate, pentru c ei, n vrjile ce le rostesc, n loc s se adreseze la Dumnezeu, fiina suprem i atotputernic, ca acesta s le vin ntr-ajutor spre atingerea scopului ce-l urmresc, i iau de cele mai multe ori refugiul la spiritele cele necurate... ca acestea s le dea ajutorul trebuincios i s le mplineasc dorina."'Unii dintre vrjitori, aa numiii fermectori sau fermectoare, invoc ajutorul duhurilor considerate bune, apeleaz la elemente curate, precum apa i rou, despre care au deplina convingere c, dac se vor spla cu ele, "se vor curai i limpezi de toate aruncturile i fcturile, de tot datul i faptul, de toat urgia i urciunea i se vor face cu mult mai frumoi i atrgtori dect oricine altul..." Obiectele ntrebuinate de fermectori sunt n general ct se poate de curate i atrgtoare, mai ales plante frumos mirositoare, i au scopul de a atrage, de a fermeca, de a fura minile cuiva, pentru ca mai apoi, cel fermecat, s l iubeasc i s vorbeasc numai cu cel care "i-a ] fcut de dragoste" (1-a fermecat).2[4JFiecare vrjitor este un singuratic ce lucreaz n "vizuina" iuj dar au i momente cnd se adun laolalt. Dintre elemnetele ntrebuinate pentru tot felul de vrji, gsim pe acelea ntrebuinate n practicile magice ale tuturor popoarelor europene: cuit de gsit; secar; topor; coas; fier de plug prsit; potcoave de gsit; fus prsit; sit; cui de la groap; dini de pieptene; sgeat; frigare; stropi de ap culei de pe roata unei mori; pmnt din clctura piciorului drept, sau de pe un mormnt vechi; petrol; funia unui spnzurat; mna, un deget sau un os de la un mort; picioare de iepure; labe de liliac; broasc fiart n urin de vac, etc. Uneori ei folosesc adusul, legatul, strpunsul i ngropatul unei ppui de cear, care l nfieaz pe cel ce trebuie s cad victima vrjitoiriei; se ngroap i se ard prul sau unghiile tiate. Dup cum relateaz ranii romni, puterea vrjitorilor sau a vreunei femei pricepute la vrji, merge pn acolo nct pot face s nghee apa n mijlocul verii. Trimiterea bolilor asupra cuiva de ctre vrijitori se face att printr-un discurs magic, prin rostirea unei vrji, ct i prin intermediul unui obiect sau al unei fiine vrjite, care este trimis() n casa celui vizat, i cruia i pot ajunge n butur sau n mncare. Cele mai obinuite boli provocate prin vrji se manifest prin bube, care apar pe tot corpul sau numai pe o parte a lui. Alte asemenea boli aduse de vrji sunt eczemele (bubele-dulci), congestia cerebral, apoplexia (damblaua), junghiurile i afeciunile oculare precum leucomul, cataracta (albeaa).n rndul vrjilor cele mai simple, cele discursive, intr i blestemele. Se crede c unele persoane au "gura pocit", adic au o legtur cu duhurile, care fac s se mplineasc blestemele ce le rostesc cu furie mpotriva cuiva. Exist blesteme rspndite, precum: Lovi-l-ar boala (s l loveasc)! - Arde-l-ar focul! - Sri-i-lar ochii! - Mnca-l-ar viermii! - S se topeasc carnea pe tine ca lumnarea! - Mnca-i-ai coliva! - Dormire-ai somnul morii! etc.Procedeele magice uzuale, folosite pentru vrji, sunt adustura, arunctura i faptul (sau fctura).Adustura este orice boal adus n cas prin farmecele sau vrjile unui duman. Cele mai folosite pentru adustura sunt broa-tele, considerate ageni ai duhurilor rele. "De-i intr broasca n cas - se spune n popor -, e semn c cineva i-a trimis-o cu farmece. Atunci trebuie cu un b s-o dai afar i s zici: Du-te la cine te-a trimis, cci la noi nu eti primit. Cu ce te-a trimis, d-i lui, i de capul lui s fie."1 O larg rspndire cunoate i folosirea argintului-viu (mercurul). Argintul-viu este trimis, pe drum, peste garduri sau vlcele, pn la locul sau la omul cruia i-a fost hrzit a-i face diverse neajunsuri: desbinare, vrjmie, boal, nnec .a. "Vrjitoarea descnt argintul-viu i-l trimite cui i se poruncete. Argintul-viu pleac singur de la vrjitoare i, ajungnd n casa unde e hotrt, se risipete n cofe, n strchini, n aternuturi i n toate lucrurile din cas. Cei din cas cteodat l vd, dar nu pot face nimic ca s-1 [njdeprteze. Din toi cei din cas nu se mbolnvete dect acela care e ursit de vrjitoare. Bolnavul simte un fel de crcei n tot trupul i se umple de spuzeal..."Aruncturile se fac fie pentru a scpa de o boal, care este aruncat n drum, fie pentru a provoca o boal cuiva. Dac cineva cade ntr-o boal grea, nct nu are putere s lucreze, ci st ntr-una suprat (i vine un "dor de duc" i felurite gnduri rele), nseamn c i s-au aruncat nite farmece n cale, i s-a mbolnvit pentru c a clcat n ele.1 Arunctura poate fi urmat i de mari dureri de picioare, astfel nct victima abia se mai poate mica dintr-un loc ntr-altul.Dintre toate vrjile, cea mai periculoas i mai temut este faptul (numit i fctur sau dat). Persoana care vrea s dea aceast boal cuiva, timp de apte duminici, n timpul ct preotul oficiaz slujba religioas, dar mai ales cnd se bate toaca, strngecte apte boabe din apte feluri de semine de orice plant, i punndu-le ntr-un scule, le descnt, adic, chiar cnd le strnge, le menete omului cruia vrea s-i fac ru. Dup ce a ndeplinit aceast prim operaie, fierbe toate seminele ntr-o oal nou furat, cu ap strns tot n acele apte duminici n care a adunat i seminele, sau numai cu ap nenceput adus ntr-o duminic dimineaa. Odat fierte, se duce sau trimite pe altcineva s le toarne n calea omului menit, bunoar n pragul uii, la poart sau n crarea pe unde se tie c trece etc. Cine calc primul, se umple de boal, i dac cumva a clcat chiar cel cruia i este menit vraja, cu atta boala, adic faptul, este mai grea, iar omul mai greu de a fi scpat. Dac faptul este menit i dat n ziua de Pati, este fr leac; dac este dat ntr-o duminic, este greu, dar are mijloc de lecuire; iar dac este dat ntr-o zi lucrtoare, este fr pericol. Omul ce a clcat n fapt simte imediat c ncepe s-1 mnnce ntreaga piele i c l doare capul. Dup o vreme ncep s i ias felurite bube pe ntreg corpul, care pot s cuprind suprafee ntinse, compacte. Se afirm c exist 12 feluri de/h/M-boal, fiecare avnd un descntec anume ca leac, iar dac cel ce lecuiete nu cunoate bine fiecare fel de fapt, spre a folosi descntecul corespunztor, bolnavul ne se Iecuiete.^Dac cineva simte numai mpunsturi de cuit ^junghiuri", precum la durerile reumatice) n ntreg trupul, la inim sau la cap, aceluia i s-a pus cuitul: Este vorba de acelai cuit folosit la descntece, un cuitul investit special nainte de folosire. El este vrjit cu o incantaie magic, fiind menit (ursit sau sorocit) unei persoane sau unei operaii. Apoi este nfipt n pmnt, dup u, n grind, ntr-un lemn de alun, ntr-un pui de gin viu, ntr-o broasc sau ntr-un om fcut de pmnt (numit uneori i ppua). Ciobanii i nfig cuitul n propriul lor ciomag. Cuitul este inut nfipt atta timp ct se dorete chinuirea dumanului. Dac se dorete moartea acestuia, nu se mai scoate.Pentru aflarea sau pedepsirea hoilor se pune cuitul n inima cruei. Houl cade bolnav, se zvrcolete de moarte i mrturisete. Se spune c uneori picur snge din inima cruei, iar omul sorocit (fptaul) ncepe s verse snge.Celui cruia i s-a pus cuitul trebuie s i se descnte, nfigndu-se ttn cuit dup u. Dac, dup trei zile, cnd este scos, are vrful ruginit, nu mai ncape ndoial c bolnavului "i s-a pus cuitul" (i are puine anse de vindecare). Oricum exist descntece speciale pentru a-i salva pe cei crora li s-a pus cuitul.Cei care se tem c pot fi,victimele unor vrji pun noaptea sub cap un cuit cu vrful n afar, cci cuitul are reputaia de aprtor mpotriva duhurilor i a vrjilor. Mai sunt i alte metode preventive folosite de romni, cum este aceea de a pune vtraiul i toporul, cuitul i mtura lng u. Se presupune c mtura i vtraiul "alunga", iar toporul i cuitul "taie" farmecele trimise, i astfel ele nu se pot apropia de om. Ca i n aproape toat Europa se obinuiete i punerea craniului unui cal ntr-un par al gardului, pentru a mpiedica apropierea duhurilor rele.Bineneles c cele mai folosite remedii magice mpotriva vrjilor, sunt descntecele. Atunci, ns, cnd nici descntecul nu vindec afeciunile aduse de vrji, se apeleaz la ajutorul bisericii ortodoxe, pltindu-se pentru rugciuni care s aduc vindecarea, sau se caut un sihastru ori un clugr sfnt, renumit ca taumaturg, care s citeasc bolnavului blestemele (molitvele) sfntului Vasile cel Mare mpotriva diavolului.Molitvele sfntului Vasile cel Mare se citesc numai dup ce, timp de trei zile, postesc preotul, bolnavul i rudele bolnavului. Preotul trebuie s fi terminat de curnd slujba sfintei Liturghii (ca s fie mprtit cu Sfintele Taine). Acel preot se cere s fie nzestrat cu har. "Sunt preoi sau clugri care au darul tmduirii - spun ranii -, i citind moliftele sf. Vasile, scot pe dracul i omul rmne sntos."[4] Sfntul ortodox Varsanufie recomanda clugrilor s nu citeasc blestemele, "c nu muli din sfini au ndrznit s blesteme pe diavolul i de te vei apuca s-1 blestemi mare batjocur vei avea de la draci. Cel mai renumit clugr, sihastru i stare nc n via din Moldova, declara c "cine citete molitvele sfntului Vasile cel Mare i ale sfntului Ioan Gur de Aur are mari ispite... Un clugr de la schitul Cozancea citea aceste molitve, el ns avea o cas cu gratii de fier i nchidea acolo pe cel bolnav, i nu-i ddea bolnavului de mncare o sptmn. Clugrul sttea la u i de acolo citea aceste molitve. Am fost de fa odat cnd le citea unuia nchis n casa aceea. Mnstirea avea o iap, care, dup citirea molitvelor, s-a dus n vie i s-a aruncat ntr-un par i s-a omort. Diavolul i-a cutat loc i s-a rzbunat, fiind alungat din om. Alt dat, cnd le citea, am vzut cum le-a sucit diavolul capul la toate ginile mnstirii, i le-a omort pe toate; i atta au mai crit pn ce le-a omort pe toate!Ghedeon Chinu, clugr i preot din mnstirea Secu, citind ntr-o zi molitvele sfntului Vasile cel Mare s-a trezit cu Molitvelnicul n mn pe strzile oraului Roman, i 1-a ntrebat cineva: Ce caui aici printe Ghedeon? El a zis: Eu sunt la mnstirea Secu, cum ce caut?, Care mnstire, printe? Nu vezi c eti n oraul Roman?! L-a dus diavolul pe cnd citea, ntr-o clip, n oraul Roman. Alungndu-1 din alii, diavolul i d ie iubire de argint, ori desfrnare, ori alt patim urt, te drm!"1Dei se spune c a adus-o cu sine de la muntele Athos, remarcm c i n medicina magic romaneasc cuitu" sau alte obiecte ascuite de nepat sunt folosite mpotriva duhurilor necurate Tot pentru cazuri de boal, se aprind lumnri n biseric i se pun la icoane; se aprinde o candel n faa icoanei Maicii-Domnului din biseric, se unge bolnavul cu ap sfinit fcut n ziua de Izvorul Tmduirii (prima vineri dup ziua Patelui; se crede c apa luat de la izvoare n aceast zi este vindectoare). De Iele se descnt cu o cruce, cu tmie i cu aghiasm. Tot cu crucea i cu tmie (de la Boboteaz) se descnt pentru brnc (erizipel) i de ntlnitur (congestie cerebral, ameeli). Pentru poceal (paralizie facial), bolnavul srut de 27 de ori crucea cu care i s-a descntat. Se descnt cu crucea i pentru izdat (colici intestinale), ntmpinat (reumatism poliarticular) i poceal, boli "n care necuratul lucreaz direct asupra bolnavului".[

Oameni buni......ma mai cuprinde supararea,ca sunt om,din carne si oase...si suflet. Nu sunt un robot,o masinarie fara sentimente,fara constiinta,fara suflare. E firesc sa ma supar cand intra cate un patimas si ma tot contrazice,ma acuza ca invat oamenii la rau,ca descantecele sunt de la fortele raului,ca ...cate-n luna si-n stele. Oameni buni,eu stiu una si buna,daca stii ca principiile tale de viata sunt atat de verticale si neclintit,de ce intri intr-un asemenea grup care prin titlul sau iti spune totul? Una peste alta sunt sigur ca nici macar nu au citit descrierea si regulamentul grupului in care spun negru pe alb ca toti suntem oameni,budist,crestin si musulman . Am specificat ca sunt bine-veniti oricare din ei,dar ei,cu principii formate copiind pe unul sau altul sau traind si gandind cum li se sugereaza ,considera ca asa ar trebui sa faca,sa ne tot tulbure. Nu mi-am propus si nu-mi voi propune vreodata sa schimb mentalitati,sa provoc rau ,s.a.m.d. Altul a fost crezul meu in momentul in care am creat acest grup,in care cred. Mi-am propus ca din 10.000 de oameni (daca s-ar ajunge la aceasta cifra) cu probleme mai mult sau putin grave,daca un singur sfert din ei si-ar rezolva problemele de sanatate si nu numai cu ajutorul a ceea ce postez tot este un lucru mare. Nu incercati sa mai priviti cu ranchiuna o munca in care ne-am implicat fizic si emotional. Ieri am stat 16 ore in fata unul laptop necajit,cu fundul pe un scaun fara spatar,tastand,spicuind,selectand si alegand una alta pentru a va fi de ajutor. Aseara,mai bine spus-azi-noapte ,in jurul orei 03 dimineata nu mai puteam de fund,si m-am retras. Dar bucuria mea ce mare a fost ca am putut fi de ajutor. Nu am considerat ca acel timp a fost pierdut in zadar. Nimeni nu m-a platit si nu ma va plati pentru ceea ce fac,o fac cu drag. Puteam foarte bine sa ies in curte sa fac un gratarel ,sau sa citesc un morman de carti care ma asteapta,sau pur si simplu sa leneversc...ca era ziua mea libera...Am preferat sa stau cocosat intr-un scaun si sa fac ceva util altora. Tin sa va mentionez inca ceva,nu am cerut si nu am primit bani de la nimeni. Daca sunt persoane cu necazuri si doresc sa incerce si varianta descantecelor,sa puna la calcul doar cheltuiala de drum care i-ar costa pana la Timisoara,aici nu-i asteapta nici o taxa. Veniti,discutam,aplicam..plecati inapoi la casele dvs....iar daca rezultatele pozitive se vor ivi...pot spune ca am recunostinta dvs. Mai devreme sau mai tarziu poate eu voi fi cel care are nevoie de ajutor,si sunt sigur ca il voi primi,daca nu de la toti cei cu care m-am vazut, sau i-am ajutat macar, de la 10 % din ei si tot am castigat enorm. Daca doriti o liniste sufleteasca si doriti sa mergeti pe calea adevarului,va sugerez sa va apucati sa cititi urmatoarele carti (pe care le am si in format electronic) :1. Biblia2. Coranul3 Talmudul 4.Cartea Tibetana a vietii si a mortii5.Istoria religiilor si credintelor religioase de Mircea Eliade6. Aici v-as putea recomanda si cartile lui : Simeon Florea Marian (preot de profesie) unul din cei mai mari cercetatori ai folclorului ,Mircea Eliade- unul dein cei mai mari cercetatori in studierea marilor religii(recunoscut in plan international) .ioan Petru Culianu-un continuator al muncii lui Eliade. s.a.m.d. Numai cautand si trecand totul prin filtrul constiintei vosatre o sa reusiti sa discerneti binele de rau,adevarul de minciuna sau manipulare,s.a.m.d.Nu in ultimul rand va recomand si carti de psihologie aplicata,care sa va instruiasca in aceasta tema,care se numeste AUTOSUGESTIA. Emile Coue,unul din fondatorii acestei ramuri, are cateva carti scrise in acest domeniu. Nu vreau sa va asigur ca musai e mana raului in toat ce vi se intampla. Nu puneti totul pe seama raului si a fortelor malefice. Trebuie sa aveti optimism,speranta ,ganduri si sentimente frumoase. Daca insa raul este peste puterea dvs de cunoastere ,daca nu dispare ci se amplifica,cautati raspunsuri la semenii care stiu mai multe. Nu mergeti insa pe mana doar a unui singure persoane,solicitati parerea mai multor persoane,informati-va si voi apoi decideti. Din acest motiv Dumnezeu ne-a inzestrat cu creier,sa gandim ,sa-l muncim...Nu sa luam de bun chiar tot ce am mostenit sau care ne-a fost impus. Cautati-va rezolvarea la oameni instruiti gen ,medici,preoti de orice religie(ptr cei practicanti) ,profesori,babe sau vraci populari,sa.m.d. Sa cautati neincetat raspunsuri si rezolvari,sa sperati mereu ,sa nu va pierdeti optimismul si da, sa credeti in MIRACOLE !!!!Am sa le raspund tuturor celor care mi-au scris in privat...dar totul cu rabdare si in ordine sosirii mesajelor. Daca v-am suparat cu ceva,iertat sa-mi fie,nu am vrut sa o fac !Eu tind sa cred ca multi dintre dumneavoastra o sa va rezolvati din problemele grave,abia atunci o sa va lamuriti cat de mult conteaza pe lume si mostenirea asta din batrani si din strabuni.Tot binele din lume,oameni buni,uramasi ai celor mai drepti dintre Traci !!!Nu esti infrant atunci cand sangeriSi nici cand ochi-n lacrimi ti-s Adevaratele infrangeriSunt renuntarile la VIS !!!!

Am zis sa va mai marturisesc ceva,iar daca fac asta este pentru ca vreau sa va determin sa fiti mai buni,sa va bucurati de viata cu bune si rele,dar si pentru a lupta pentru mai bine...Ca saracia nu e o virtute,cum spun pildele. Sa incep... De cca 10 ani donez sange,din 6 in 6 luni...bonurile primite le ofer unor nevoiasi. De cca 5 ani am semnat o conventie cu unicef si 10 lei pe luna sunt retrasi din contul meu bancar. Am o amarata de masina,dar cu care am circulat mult (100.000 km in 5 ani) ,de fiecare data daca inralneam oameni la ocazie(autostop) nu le primeam bani,s.a.m.d. As putea continua dar ma opresc. Tin sa fac mentiunea ca nu am casa mea,locuiesc cu chirie de mai bine de 10 ani,am destule lipsuri dar si destule datorii. Anul trecut am luat o teapa de cca. 5000 euro ,bani ptr avansul primei case. Nu am disperat...Are grija Dumnezeu sa mi-i inapoieze...Toate aste nu m-au facut insa sa-mi pierd ce am mai de pret,sufletul si omenia.

Candva am promis ca va voi invata sa descantati singuri,pentru anumite probleme. Astazi,ca sa nu mai aud ca as fi egoist(in mesaje private mi se mai spune asta) ,am sa va explic in mare ,cu introducerea de rigoare,ce sunt blestemele,vrajile,farmecele,samd ,si cum se pot contracara astfel de situatie .Unul dintre cele mai recunoscute descantece pentru desfacut faptul (faptul fiind o vraja destul de grea) il detin si-l voi posta in grup. Va atentionez insa,din 100 de persoane doar cca 4 persoane au leac,pe langa asta,daca unul din cele 4 persoane nu stapaneste un psihic puternic,nu este toba de teorie si nu are cat de cat experienta practica...mai bine renunta la a descanta pe cineva ptr FAPT. Ptr fapt,va garantez ca nici macar peoti nu sunt destui sa il dezlege...le lipseste curajul,dar mai bine asa decat ......Dar sunt vraci populari care nu se tem si fac asta cu succes. Eu aici ma refeream strict la incepatori,deci daca nu sunteti stapani pe situatie,mai bine renuntati. Puteti da gres si nici nu va puteti imagina cum vi se pot lua mintile...Cei care cunosc cat de cat subiectul stiu ce vorbesc. Nu vreau sa va descurajez,dar nici sa va incurajez ,daca nu sunteti pe deplin constienti de ceea ce trebuie facut.Bors natural !!!Acum cateva zile promiteam ca voi posta reteta de bors natural din tarate,fara paine, malai sau alte prostii in el, asa cum il faceau bunicile noastre.O aveti in continuare:Mai intai se face "cuibul" cum spunea bunica, se pune un cub de drojdie (e buna aceea ungureasca cu ambalaj galben, eu de aceea folosesc) si cam doi pumni de tarate si se adauga apa calda spre fierbinte, amestecand bine. Trebuie sa iasa la consistenta cam ca un iaurt foarte subtire. Se lasa cam 2 zile la caldura sa fermenteze, amestecand o data de doua ori pe zi. Se pregateste un vas cam de 6-10 litri (borcan dar ideal e un vas de ceramica smaltuit) si se pune "cuibul" in el. Se adauga peste cuib tarate pina la jumatatea vasului aproximativ. Se mai pun crengute subtiri (ramurele) de visin in vas, nu multe, 5-6 crengute. inainte se pune o oala mare cu apa la fiert pe aragaz sa dea in clocot. Cand a clocotit, se opareste amestecul din vas cu acea apa, lasand un spatiu deasupra cam de un lat de palma (sa nu fie plin) pentru ca va fermenta si se va umfla si daca e plin va da pe afara. Se pune vasul undeva la caldura (nu excesiva) si se "inveleste bine" cu o patura, halat de casa, pres de iuta, ce aveti la indemana. Se lasa cam doua-trei zile amestecand o data pe zi pentru ca taratele se ridica la suprafata si trebuie apasate sa reintre in lichid. Dupa 2-3 zile este gata (se gusta dupa 2 zile). In momentul in care este acru deja, se ia o cana cu apa foarte rece si se toarna in vas amestecand repede. Bunica spunea ca astfel se "taie" borsul = se opreste din fermentat ca sa nu mearga mai departe sa se strice. Cand ati consumat din el, si au ramas numai taratele scoateti cam doua treimi din tarate, puneti altele proaspete (aceeasi cantitate pe care ati scos-o si opariti din nou si aveti iar bors proaspat. Nu e nevoie sa faceti "cuib" de fiecare data. Asta e tot. Succes. Sa imi scrieti cum v-a iesit.Seara frumoasa si gand bun oameni dragi !

1


Recommended