+ All Categories
Home > Documents > Curs Flash 1

Curs Flash 1

Date post: 17-Dec-2015
Category:
Upload: alex-alex
View: 226 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
Description:
asd
35
03/15/22 06:12 1 APLICAŢII MULTIMEDIA
Transcript
  • APLICAII MULTIMEDIA

  • Plan de cursCurs 1: Prezentarea modalitilor de evaluare a cunotinelor dobndite de studeni pe parcursul semestrului.Adobe Flash CS3: noiuni introductive. Spaiul de lucru. Proprietile unui document Flash. Structura unui document Flash: nivele i cadre. Manipularea nivelelor. Cadre i cadre cheie. Utilizarea instrumentelor de creaie grafic pentru a edita coninutul unui cadru.

  • Plan de cursCurs 2: Elemente grafice n aplicaia FLASH. Vectori i imagini. Simboluri: utilitate, clasificare, creare, utilizare. Utilizarea textului static, dinamic i de tip input. Utilizarea timeline effects. Realizarea, utiliznd text i simboluri de tip buton, a unui model de meniu pentru navigarea unui sit i a unui ecran de autentificare, ambele cu funcionalitate limitat.

  • Plan de cursCurs 3: Animaii cadru cu cadru i de tip motion tween. Realizarea unor animaii simple.Curs 4: Utilizarea elementelor audio n aplicaia FLASH. Animaii de tip motion tween complexe. Utilizarea nivelelor ghid i masc. Animaii de tip shape tween.

  • Plan de cursCurs 5: Action Script 3.0: noiuni introductive. mbogirea funcionalitii meniului i a ecranului de autentificare, utiliznd cod Action Script. Curs 6: Crearea unui sit web simplu, cu ecran de autentificare, meniu i cteva pagini cu coninut multimedia, utiliznd cunotinele dobndite pe parcursul seminariilor anterioare. Publicarea acestui site n format .swf.

  • Plan de cursCurs 7: Componente de interfa cu utilizatorul (I): casete i liste derulante, butoane i butoane radio.Curs 8: Componente de interfa cu utilizatorul (II). mbuntirea interactivitii sitului realizat pe parcursul seminariilor anterioare prin adugarea unor componente de interfa.

  • Plan de cursCurs 9: Componente media. Import de fiiere audio i video. Includerea de sunete (asociate anumitor evenimente) i de filme n cadrul sitului i manipularea rulrii acestora.Curs 10: Utilizarea datelor dinamice. Realizarea unui preloader .

  • Plan de cursCurs 11: Aplicaii FLASH pentru dispozitive mobileCurs 12: Publicarea filmului FLASHCurs 13: TST.

  • IntroducereTipuri de Media: text, imagini, video, imagini statice, sunet i imagini dinamice.Multimedia reprezint a aplicaie cuprinznd mai multe medii, care prezint informaia sub forma sunetelor i filmelor video n forma cea mai simpla:Aplicaiile Multimedia Interactive ofer posibilitatea de comunicare cu aplicaia sau prezentarea pentru a obine informaii specifice pentru a urma o anumita cale printr-un bloc de informaii.

  • IntroducereMacromedia Flash CS3

    Instrument utilizat pentru realizarea de animaii, n interiorul paginilor Web, cu elemente audio i video, utilizate pentru comerul electronic sau prezentri.

  • IntroducereMacromedia Flash CS3

    Instrument utilizat pentru realizarea de animaii, n interiorul paginilor Web, cu elemente audio i video, utilizate pentru comerul electronic sau prezentri.Welcome Screen

  • Etapele pentru realizarea unei aplicaii FLASHProiectarea aplicaieiDefinirea funcionalitilor aplicaieiAdugarea elementelor mediaCrearea sau importarea elementelor media: imagini, sunet, text. Aranjarea elementelor.Dispunerea elementelor media n Stage i Timeline n vederea definirii momentului de apariieAplicarea efectelor specialeUtilizarea de filtre grafice (blurs, glows) etc.Folosirea ActionScript pentru controlul comportamentului elementelor mediaDefinirea codului ActionScript pentru controlul modului n care interacioneaz elementele mediaTestarea i publicarea aplicaiei

  • Elemente introductiveSCENA (STAGE): Spaiul n care se deseneaza sau se importa imagini, se adauga text i sunete i alte elemente suplimentare cum ar fi butoane de navigare sau componente de interfa cu utilizatorul toate componentele documentului FlashPANOURILE: Ofer asisten n lucrul cu obiectele de pe scena, intregul document.TIMELINE: Organizeaza i controleaza coninutul filmului n timp.

  • Flash workspacePanoul de instrumenteTimelinePanouriProperty inspectorSpaiul de lucruScena curentNivele

  • Timeline Organizarea temporal a filmuluiNiveleCadreCap de redareNr de cadre pe sec

  • ScenaConinutul compus al filmului.Specificare mrimii scenei prin Modify > Document:Pentru a introduce mrimea scenei n pixeli, se introduc valorile aferente n casetele aferente limii i lungimiiMrimea minim 1 x 1 pixel; maximum 2880 x 2880 pixeli.

  • CADRE (FRAME). Fiecare cadru poate avea propriul coninut sau poate utiliza coninutul cadrului precedentNIVELE (LAYERS): Pentru a organiza coninutul Timeline este impartit in nivele. Este ca i cum ar exista mai multe folii transparente suprapuse. BIBLIOTECA (Library): Panoul Library pastreaz elementele reutilizabile, denumite simboluri. Ori de cte orise doreste reutilizarea unei imagini, clip sau sunet, simbolul memorat n bibliotec (library) este adus (drag) pe scen cnd este necesar.

  • Cadre i cadre cheie Cadre: Flash mparte durata filmului n cadre organizate de Timeline.Cadre cheie: Cadre ce definesc schimbri n modul de afiare sau alte aciuni ce conduc la modificarea filmului. La deschiderea unui nou film, acesta conine obligatoriu un cadru cheie ntr-un cadru gol.

  • Cadre i cadre cheie Cadru cheie cu coninutCadru cheie golCadre goaleSpaiu pentru cadre noi

  • NivelePlanuri suprapuse ale unui film, fiecare avnd coninut diferit. Elemente graficeAnimaiiTextSuneteButoaneAciuni

  • Simboluri i librrii de simboluriSimbolurile sunt elemente reutilizabile n scopul reducerii mrimii fiierului asociat filmuluiTipuri de simboluri elemente de grafic, butoane, secvene de film, sunete i text.Librria reprezint locul unde sunt pstrate i organizate aceste simboluriLa adugarea unui simbol n spaiul de lucru, se creeaz o instan (o apariie) a acestui simbol.

  • Avantajele utilizrii simbolurilorEditare facil: Modificrile aduse unui simbol din librrie conduce automat la propagarea acestora n toate apariiile (instanele) sale.Micorarea dimensuinilor fiierelor: Simbolurile sunt descrcate o singur dat, indiferent de numrul de instane.

  • PROPERTY INSPECTOR: Afieaza cele mai frecvent utilizate setari pentru un obiect de pe scen, cu posibilitatea de modificare a acestora.ACTION SCRIPT: (Action Script 3.0)Este un limbaj de programare incorporat (built-in) n Flash. Expert

  • Panoul de instrumenteIntrumente de selectare: selectare, mrire, distorsionare, rotire a obiectelorInstrumente pentru trasare: trasare, umplere culoare, creare i tergere text i obiecteIntrumente pentru vizualizaremrire i panoramicIntrumente pentru culori: Stabilirea culorii pentru fundal i margineOpiuni: Modificarea instrumentelor curente

  • PanouriPanourile ofer instrumente suplimentare pentru creare i editarea filmelorMeniu

  • Animaia prin cadre intermediareTweening: O serie de cadre care se modific discret (inremental, finit) pentru a creea iluzia de micareSe definesc cadrele de nceput i sfrit, restul cadrelor intermediare fiind create automatDou tipuri: cadre intermediare asociate formelor shape tweening i deplasrilor motion tweening.

  • Dicretizare n funcie de form sau deplasareForma (shape) este un obiect vectorial, relizat prin utlizare instrumentelor dedicate sau prin importare din alt program

    shape tweening este utilizat n animaia care utilizeaz transmare unei forme n alt form. Nu se pot anima obiecte grupate, imagini, text ce nu a fost discretizat (break apart) sau simbolurimotion tweening pentru simboluri, grupuri sau blocuri de text

  • Dicretizare n funcie de form sau deplasare

  • SunetPrimul pas, importarea n librrieAdugarea unei instane ntr-un cadruMinimizare prin repetiie

  • AciuniDeclaraiile ActionScript controleaz aciunile n cadrul filmului. Pot fi asociate:CadrelorObiectelor


Recommended