+ All Categories
Home > Documents > Zen Gandirea Si Religia [ Zen- Maestri Patriarhi Cap1 & Cap2] -Toslaideshare

Zen Gandirea Si Religia [ Zen- Maestri Patriarhi Cap1 & Cap2] -Toslaideshare

Date post: 16-Jul-2015
Category:
Upload: dorindavidaurel1948
View: 148 times
Download: 6 times
Share this document with a friend
Description:
author :OBedeya Dorin David Aurel Ben Aharon Cohenconţine prime două capitole traduse în română alături de textul chinez din Maeştri Patriarhi ai gândirii Zen

of 20

Transcript

ABACK STUDIO DEVA MINTIA

ZENCAP1 i CAP 2 MAETRII PATRIARHI AI GNDIRII ZENTRADUCERE DIN CHINEZ N ROMN :OBEDEYA DORIN DAVID AUREL 1/1/2012

ZEN

Mrior pentru Georgiana Ttaru Traducerea Obdeya Dorin david Aurel en Aharon Cohen

CAPITOLUL 1

GLASUL MAETILOR I A PATRIARHILOREste o prefa a SCRIPTURILOR SFINTE ZEN, Prin prezentarea Maetrilor-Lorzi, Patriarhii acestei convingeri religioase-filozofice de tip amanic-animist dar monoteist n esena ei. Duhul adevrului cel ce descoper toate ,Mngietorul i Esena profund a universului.

Inexprimabil

[Este inexprimabil manifestat Spiritulliterar

inepuizabilul,n consumarea este ,nicicnd nu e zeu]-

Ceea ce este inexprimabil este inepuizabil n utilizarea acestuia . Ceea ce este Dumnezeu-Spirit este zeu, ci spirit inepuizabil. ,nicicnd,nicunde,nu

Concept cu dubl citire Maestrul _ chinez anonim maestru Zen (Epoca de Aur a Zen 253, 322 n.19)

Nevrednic i Gol(omul) goliciune vasta, nimic sfnt!

Maestrul _ (Kakunen mush.) Bodhidharma

Discurs i tcere

Discurs i tcere,,[Discursul nu comunic,blasefemie i tcere.O minciun nepriceput.Superior discursului superior tcerii ecalea Cuvntul, conceptul i esena este n el ].literar

"Discursul este o blasfemie, tcerea o minciun Desupra discursului i mai presus tcerii exist o cale de ieire..CUVNTUL , conceptul i esena lui" Maestrul _ I-Tuan ( ) unul din ucenicii avantajos Nan-ch'uan lui (Epoca de Aur a Zen 250, 322 n.13)

,[n linite lumea este nimic. Vine primvara cu via n ea i din sine crete iarba] literar Stnd n linite, lumea nu face nimic,

Vine primvara, i iarba crete de la sine fiindc viaa e n ea" Maestrul _ZENRIN Kush (Calea Zen 134, 222).

Similaritatea,"Munii alsbstrii de picrturile de rou, n sine muni

albastru; "Nori albi sunt ei nsi :- de nori albi.Este ceea ce este nu ce ai vrea."

Mastrul ZENRIN Kush (Calea Zen 134, 222)

UnitateMintea ta merge cu spaiul cosmic,aceai frecven i aceai esen integreaz aciunile tale cu forme nenumarate armnonia car exist, lucreaz n tine voia cerului. Ch'an maestru Hung-Chih Cheng-cheh ( Wanshi Shkaku, 1091-1157)

Subtilitate," La Intrarea n pdure DUHUL (SPIRITUL LUI) nu mic iarba; S intre n ap acum :El nu face un val. Aa este Duhul care umple toate i are aceai esen cu noi

Maestrul "ZENRIN Kush (Calea Zen 152, 224)

Eternitate ntr-o or

O eternitate de spaiu fr sfrit e un cea i miezul clipei: O zi de vnt e-o clip din lumina lunii. (Epoca de Aur a Zen 246, 322 n.2) "Una dintre cele mai frecvent a reiterat cuplete n literatura chinez Zen" (Epoca de Aur a Zen 246)

Oceanul de Realitatea Pur Oceanul de Realitate pur e mai adnc ca lumina,

Substan sa profound.n relaxare (energie necreat), exist etern. Ch'an maestru Fo-Kuang Ju-om ( Bukk Nyoman) (Dezvoltarea chinez Zen Dup Patriarh a asea 64)

Marea Unitate . ..Exist un singur lucru: mai sus, acesta susine cerul; dar mai jos, acesta susine Pmntul pe nimic. Este ca i lacul negru, intotdeauna activ de n adncurile linitite___ Nu e zeu ( nepstor zeismului) ,dar locuiete totul i nimic nuL cuprinde < Duhul Sfnt>

. Ch'an maestru Tung-shan Ling-chia ( Tsan Rykai, 807-869) (Dezvoltarea Zen din China Dup Patriarh a asea 74)

Independent Ts'ui-yeni ()

Independent [Om matur asipir puterea din ceruri. Las s fie potrivnic iluminrii] literar Om in toata firea aspir de a ptrunde prin ceruri:

Las-l s nu mearg pe urmele lui Buddha! Ts'ui-yeni () (Epoca de Aur a Zen 270, 323 n.59)

CAPITOLUL2

POARTA UILOR( INTRRILOR) POARTA CILOR

Wu-Wen Kuan (Mumonkan)

Prefa lui Mumon

O via ntreag nvei ce este Calea,n alte inuturi i la alte neamuri, eti chemat din rtcire pe Cale.Dar ti ce-I poarta ca s nu drmi hotarul i s ai tu parte de ceruri? Wu-Wen Kuan (Mumonkan)

,..Budismul (Mintea Profund) face limpede mintea ta i nu calea dinaintea porii .Alege DUHUL!

,.Ce-I poarta?....calea-ai nvat !Acum, cum faci tu s treci prin aceast poart s nu-I calci hotarul?

,, .Se spune c lucrurile ce vin prin poarta snt comori cereti ce nu pot fi niciodat n firea (material) ta. Esena ce este ctigat n circumstane externe vor pieri n cele din urm:- Ripite [ fr SPIRITUL lor]

,.Cu toate acestea, astfel de un proverb se ridic deja valuri atunci cnd nu exist nici un vnt. Este tiere de piele impecabil pn la spirit[pentru cei ce nu intr ].

. ,, .pentru cei care ncearc s neleag prin cuvintele altor oameni prin tlmcirile( nclcite a ) scripturilor, ele sunt izbitoare, nclcite n gtul lor,ca ltratul la lun: este ca scrpinatul cu un b,la un picior din lemn cruia i zgririi un pantof, ntruct aceasta este piciorului care mnnc.Tocmai care nu l ai Ct vreme concep religii,ritualuri i ambiguiti confuze, ce preocupare au ei cu adevrul?

,. ,.In vara a primului an de Jtei, Ekai-Maestrul,era n Templul Rysh stare a clugrilor lucrat cu clugrii, folosind cazuri de masterat vechi crmizi formatate pentru poarta hotarului cluzind minte lor cu iluminare pe capacitile lor[ traducere literar fr valoare semantic sens neles ]

In vara a primului an de Jtei, Ekai-Maestrul,a fost n Templul Rysh ca i stare a clugrilor i a lucrat cu clugrii, folosind cazuri de masterat vechi ,precum crmizile n forme,pentru precum cleiul de lut poarta hotarului : i s le conduc mintea spre pentru iluminare

n funcie de capacitile lor nscute (de care dispun).

.Este numit Mumonkan, "Poarta Gateless."

Textul este n orice sistem, colecie de patruzeci i opt de cazuri Textul a fost scris, nu n funcie de orice sistem, doar pentru a face o colecie de patruzeci i opt cazuri.

,.(Un om credinat ine viaa lui pe calea dreapt,indiferent de primejdii )[ Un om plin de determinare va impinge rvna mersului

neabtut pe drumul drept nainte, indiferent de toate pericolele. ] _n a doua versiune amanuscrisului

,.Apoi, chiar Nata (legiunea) a opt armate nu-l poate mpiedica.

,,.Chiar i cele patru eptari de Vest i cele dou treiarii de Est ar cere pentru viaa lor.

,,, .Dac cineva nu are nici o determinare, atunci acesta va fi ca o bucatica a unui cal galopant trecut fereastr: de capturare ntr-o clipeal de ochi va fi plecat.


Recommended