+ All Categories
Home > Documents > Visul unei nopti de iarna - Secret Baits · Visul unei nopti de iarna Nu poate fi vorba nici de...

Date post: 03-Jan-2020
Category:
Upload: others
View: 59 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
Visul unei nopti de iarna Inca ma uit la calendar si nu imi vine sa cred. Scriu aceste randuri in 17 februarie si vorbesc la trecut despre o partida de pescuit care s-a intamplat in acest an - 2014! Desi in mod normal ar fi trebuit abia sa imi fac planuri despre o eventuala iesire la pescuit, timpul relativ frumos prognozat pentru intervalul 10-20 februarie incepuse sa ma agite din ce in ce mai mult, si dupa o mica convorbire cu Mircea, al carei rezultat il cam stiam dinainte, punem mana pe telefoane si cautam o balta unde sa mergem pentru un week-end. Cautam o balta nu prea mare, sa putem pescui de pe mal, dar si cu ape mai adanci unde sa cautam pestii. Prima optiune ar fi fost Mika Alas dar e inchis pana la sfarsit de martie! Vorbim cu prietenii nostri Gusti si Tilea, alegem Debeljaca, Gusti ne asigura 2 pontoane si basta. Mai era de dat doar un telefon, la Secret Baits sa vorbim cu Florin de boilies. Ca de obicei, promptitudine si nici nu inchidem telefoanele bine si ne trezim cu cateva kilograme de Triple X tari de 20 si 2kg de solubile tot de 20, dar "altceva". Mai vine si un kil de pelete si deja suntem in masina pe drum catre Serbia. Tactica de acasa este croita dupa tipare, ape reci = farfurie de nada, monturi fine si poate da Dumnezeu un peste! 1 / 4
Transcript

Visul unei nopti de iarna

Inca ma uit la calendar si nu imi vine sa cred. Scriu aceste randuri in 17 februarie si vorbesc latrecut despre o partida de pescuit care s-a intamplat in acest an - 2014! Desi in mod normal ar fitrebuit abia sa imi fac planuri despre o eventuala iesire la pescuit, timpul relativ frumosprognozat pentru intervalul 10-20 februarie incepuse sa ma agite din ce in ce mai mult, si dupao mica convorbire cu Mircea, al carei rezultat il cam stiam dinainte, punem mana pe telefoane sicautam o balta unde sa mergem pentru un week-end. Cautam o balta nu prea mare, sa putempescui de pe mal, dar si cu ape mai adanci unde sa cautam pestii. Prima optiune ar fi fost MikaAlas dar e inchis pana la sfarsit de martie! Vorbim cu prietenii nostri Gusti si Tilea, alegemDebeljaca, Gusti ne asigura 2 pontoane si basta.

Mai era de dat doar un telefon, la Secret Baits sa vorbim cu Florin de boilies. Ca de obicei,promptitudine si nici nu inchidem telefoanele bine si ne trezim cu cateva kilograme de Triple Xtari de 20 si 2kg de solubile tot de 20, dar "altceva". Mai vine si un kil de pelete si deja suntemin masina pe drum catre Serbia.

Tactica de acasa este croita dupa tipare, ape reci = farfurie de nada, monturi fine si poate daDumnezeu un peste!

1 / 4

Visul unei nopti de iarna

E februarie si doar un optimism debordant si bucuria unei iesiri la pescuit intr-o perioada in carealtadata ma chinuiam sa scot masina din parcare dintre nameti sunt suficiente. Ce va fi, va fi siGPS -us ne anunta ca am ajuns la destinatie.

Suntem asteptati si primiti foarte frumos, privim standurile si intr-un glas alegem "trojka" standul3, mai lat si care la capat bate in varful unei peninsule care ar trebui sa ne asigure si apaadanca si apa mai mica. Este ora 3 deja si primul lucru pe care il facem montam cortul. Mirceae cu cobra in mana si lanseaza pe cobra 500-800gr de Triple X si sperantele noastre odata ceele, mai dau si eu vreo 800gr de solubile toate imprastiate pe toata suprafata standului si prinvreo 3 standuri vecine ca doar suntem singuri pe balta.

Monturile le stiam, fine si carlige de 6, punem la alegere si tari si solubile pe "hair", coafate cusaculeti in care spargem 2-3 solubile si un pumn de pelete.

E 5 seara si ne gandim la a doua zi pe la pranz sa avem prezentari, se face 8 seara, linisteplata, solubilele din galeata de test sunt cam la 15mm, dam afara, schimbam bilele de pemonturi si renuntam la saculeti. Pe balta se vede bine, e lumina destula, lansam de vreo 2-3 oripana suntem multumiti, chiar la "ata" mai dau eu ceva solubile in directia monturilor si deja efrig. Ne bagam in paturi,caldura sacilor ne copleseste si incepem sa visam la ziua de maine,convinsi ca incalzirea vremii va aduce macar un crap in ape mici si mai calde.

Visam... NUUU, suntem in capul oaselor amandoi si ne uitam siderati la statie cum piuie ca in

2 / 4

Visul unei nopti de iarna

august si nu se mai opreste, usa cortului e prea mica si firul meu se tot duce de pe tambur.Trambitele raiului suna pe balta si aduc la mal primul crap, e frumos, bate peste 8 kile iar nouane bate inima cu 8 milioane de tone de fericire in piept. Alta solubila la carlig mai dam vreo 20de bile tari si 40 de solubile, tot imprastiate pe toata balta,si analizam.

Ne ferim de concluzii pripite si ne bagam din nou in paturi, adrenalina si caldura pastrata deculcusuri ne inmoaie, nu mai sunt vise, nu mai sunt probleme de rezolvat, adormim linistiti,de'acum nu mai conteaza. Stim ca ne-am atins scopul, e poate cea mai de pret fotografie dincate am avut vreodata la pescuit. Dormim linistiti pentru o ora, trage din nou, Mircea e deja pebete, l-a luat si el e superb, bate peste 10kg, il plimba de parca ieri ar fi fost Sfantul Gheorghenu Valentine Day, si gandim la unison Q.E.D avem amandoi pesti si totul e OK.

Nu a fost sa termine aici, balta a fost atat de darnica incat pana dimineata mai punem 5 pesti,unul mai frumos ca altul culminand cu un comun de 14.76 pe la 2 noaptea, ultimul il luam pe4.30 cand deja e frig bine de tot, minus 3 grade si o ceata de nu mai vedem unde sa lansam,punem plumbii pe mulinete si adormim fericiti. A doua zi mergem pe aceeasi reteta nadimsubmoderat si foarte larg, pastram monturile si nu mai prindem nimic pana pe la 2 dupa amiazacand secera Mircea vreo 3 la rand si eu inca doi, intre care o oglinda de 14.600 care "madriluie" vreo 15 minute in fata pontonului. Ne privim in ochi si intelegem ca oricat incerci sagasesti si alte explicatii la ce s-a intamplat pana acum, o concluzie se impune : Triple X ca bazasi noile solubile ca alternativa si-au facut din plin datoria.

3 / 4

Visul unei nopti de iarna

Nu poate fi vorba nici de stil de pescuit, nici de experienta si nici de noroc, pescuiam in ape dela 1.5 la 4 metri adancime si la o temperatura a apei de 4-5 grade. Chiar daca suntem singuripe balta, nu reuseam sa adunam atatia pesti fara calitatea nadei Secret Bait. A urmat inca o noapte care parea sa se desfasoare dupa tiparul celei dintai, pestii insa auscazut in calitate, am prins inca 4-5 dar sub 8kg, motivul il stiam, administratia baltii a inceput sapompeze apa in lac, apa care intra pe la capatul opus standului nostru, si nivelul cresteavazand cu ochii.

Dar nu ne doream mai mult. La 1 noaptea impacati sufleteste am pus din nou plumbii pemulinete, erau 6 grade afara, si 60 in sufletele noastre, am dormit linistiti si fara vise. Nu maiaveam la ce visa, visul nostru devenise realitate. Multumim Debeljaca, multumim Secret Baits. by Doru Caragin (n.r. Doruletzu). Mai multe poze de la aceasta partida gasiti in galeria foto a site-ului aici , sau pe paginanoastra de Facebook !