Home >Documents >Secretele Modelarii 3D

Secretele Modelarii 3D

Date post:12-Sep-2015
Category:
View:262 times
Download:4 times
Share this document with a friend
Description:
Secretele modelarii productii 3DMinutul de grafica.ro
Transcript:
  • Branga Leontin-Andrei

    Secretele Modelrii

    PDF GRATUIT

    PENTRU PRODUCIE

    www.minutuldegrafica.com

  • Pag. 2

    Ce este Grafica?

    Graficaestemaimultdectoreprezentarevizual.Esteunaranjamentdeelementealescufineedectreoamenicaoformalternativdecomunicare.Spunacestlucrudeoarecegraficaesteunlimbaj;anumiteinformaiinupotfiredateverbal,cinefolosimdegraficpentruatransmiteinformaiiledorite.

    Odatcueracalculatoarelor,graficaaintratindomeniulinformatic,fiindfolositattndomeniulinginerieipentrureprezentrigraficealeunorproble-mematematiceimodelareapieselor3D,ctindomeniuldesignului,putndfiregsitinabsolutfiecarebitdeinformaieafiatpeecranelenoastre.

    Graficaevolueazzilnic,plecnddelaclasicagraficndoudimensiuni(2D,cepoatefiregsitnlogouri,desene,webdesign,etc)ipnlaceantreidimensiuni(3D,ceestefoartedesntlnitnjocurivideo,filme,graficingine-reasc,etc).

  • Pag. 3

    Graficaexistncdincelemaivechitimpuri,casfiumaiexact,existdinepocadepiatrcndsevnaumamuiiinelepiivremurilorstteaunpeteripictaupepereicumdecurgeaovntoaresauoricealtelucruriinte-resantedinaceaperioad. SutedeanimaitrziuapreaupicturipicturicelebreprecumCina cea de tain,Rondul de noapte,saurenumitaMona LisaidiversemonumetedeartprecumParthenon-ulprincaresescoteanevidenfrumuseile,tradiiile,vizi-unilesauevenimentelevremiirespective. ntimp,graficaadevenitunluxpecarei-lpermiteaudoaroameniibo-gaicareplteaupictoriisculptoripentrualecreadiverseoperedeartdupchipulacestora.Totncepndcuaceastperioadgraficaseinfiltreazinmediaprinintermediulziarelor,ncepndsapariprimelelogouri. Timpulatrecutiaunceputsaparteleviziunilecesefolosescdeele-mentegraficepentruabsolutorice,fiecsuntgeneratepecomputer,fiecsuntdesenatepehrtii,cartonsaualtematerialefolositepentrurealizareaplatou-rilordefilmare.ndomeniulITs-afolositgraficadupoperioadamailungdetimpdatoritfaptuluiclanceputinterfeelegraficeeraubazatepetextiliniidecod.Dupcivaanis-aconstatatfaptulcaceleinterfeeeraufoartegreudeutilizatpentruomulderndcenudeineacunotineindomeniuis-ahot-rtsseadaugeinterfaagraficceafostdenumitGraphicUserInterface(GUI)cepermiteutilizatoruluisnavighezemultmaiuorprinsistem.Dupoperioadadecivaaniafostcreatprimuljocvideopecomputer,folosindu-sedegrafica2Didouelementegraficerudimentare(doufigurigeometrice),unptreliundreptunghi,ele-menteceauduslacreareajoculuiPONG. Tehnologiaaevoluatimaimult,comput ereleaudevenittotmaiputernice,iar industriaITs-arspnditnmediaimulte altedomenii,lucruceadusladezvoltareade softurinoiceeraudependentedeelemen- telegrafice.Odatcuapariiasfoturilor,

    Evoluia Graficii n istorie

    nperioadaanilor1970aaparutideeadeGUIceavealabazutiliza-reamaimultorferestre,nsaceas-tideeafostaplicatabiain1979dectreSteveJobspentruprimelecomputereApple.

    nOctombrie1958,fizicianulWilliamHiginbothamacreatceeaces-aconsideratafiprimuljocvideo.Eraunsimplujocdetenis,similarjoculuiclasicPONGdinanii1970.

  • Pag. 4

    aunceputsselansezetotmaimultejocurinoi,carefoloseauelementegrafi-cetotmaicomplexe,plecndu-sedelautilizareafigurilorgeometricedebaziajungndu-sepnlautilizareaobiectelor2Ddesenatedectregamedesig-neri.

    Pemsuracetehnologiaicomputereleaudevenittotmaiperformante,graficaafostintrodusncet,ncetindomeniulcinematografieipentrucrea-reaefectelorspeciale.Odatcuacestpas,iindustriadezvoltatoaredejocurivideoanceputslansezejocuricugrafic3D,ceaveaulabazschielecreatedegamedesingeriicedesenaunainteobiectele2Dpentrujocurilevechi,darcareacumerautransformatenmodele3Dieraufolositemaidepartepentrucinematografieigamedevelopment,darcareacumtreceauprinmaimulteetapepnseajungealarezultatulfinal.

    Etapele procesului deproducie

    Vreauslmurimacestlucrudelabunnceput,deoarecetiucammaiavutaceastsurprizintrecutcndvorbeamcuniteprieteni,cndspunpro-cesdeproducieNUmreferdoarlacinematografie,cifacreferireilaindus-triajocurilorvideo(gamedevelopment). Dupcumsugereazititlulacesteicri,vomvorbidespreprocesuldemodelarepentruproducieidesprectevalucruripecarenceptoriinaltemodelrii3Dnulecunosc.

    Vorbeamcuuntovarcarelucreazcamodelatorlaofirmdegamede-velopment(nudaunumedeoarecenuvreausfacreclam)ii-amspuscvreausscriuaceastcartepentruoameniipasionaidemodelare,degamedevelop-ment,etcil-amntrebatcarearficelmaiimportantlucrudetiutdespreacestproces.Suntfoartemultelucruripecaretrebuiesleainvederenmomentulncarelucrezilaunproiectpentrucacesteaivorschimbalistadeprioriticndvinevorbadegrafic.Cutoateacestea,etapelermnaceleai,indiferentdeproiectullacarelucrezi..

    Etapeledecarevorbeaacestprieten,ntr-adevr,suntaceleaiindiferentdeproiectischiademaijoslearatpefiecarenpartenordinealor,plecnddelaprimaetapcereprezintSchiareamodelului(sauDesignul2D)ipnlaultimaceestereprezentatdeAnimare.

  • Pag. 5

    ProiectFinal

    Schi/Design2D

    Modelare3D

    Texturare

    Animare

    RiggingCreareascheletuluivirtual

    Aceastaesteschemacestlabazatuturorproiectelorgrafice3D(doarpen-trumodelare).Acum,nfunciedeproiectullacarelucrm,dupcumspuneaiacelprietenalmeu,nevomaxapeanumiteetape.

    Secretele modelrii pentru producie

    Iatcasositimomentulncarevomvorbidespremultateptatelesecre-tealemodelriipentruproducie.Le-amspusSecretedoareceacestelucrurisuntcunoscutedectredesigneriiprofesioniti,modelatori3D,animatoriitoiceiceprofeseaznacestdomeniu,daracesteinformaiisuntfoarteimportantepentrutoiceicevorslucrezecamodelatori3Dsaudesigneri.

    Unlucrufoarteimportantpecaretrebuies-lmenionezesteacelac...existictevaelementefoartedetaliifoarteimportanteipentrudesignulin-dustrial,elementedesprecarevomvorbipuinmaitrziunaceastcarte.Pentrudomeniulinginerieietapelesuntaproapeaceleai,lipsindpasulnumarul3(Tex-turarea).

  • Pag. 6

    Secretul Numrul1

    Caracteristicile Modelului

    Cndncepemslucrmlaunmodel3Desterecomandatsavemoschisauundesign2Dpebazacruiasputemlucra.Plecnddelaaceldesignpu-temsnedmseamadacceeaceurmeazsmodelmsecamica,dacaesteviu,daczboar,dacestebiped,etc.Trebuiesavemnvederetoateacestelucrurideoarecemaitrziunevomfolosideacesteinformaiipentruaputeacreaanimaiilencazulncareestenevoie. De-alungultimpuluiamncercatslucrezlaunmodel3Dfrsamoschidupcaresmpotorientaiamajunsspierdfoartemulttimpgndin-du-mcetrebuiesfac,cumvreausaraterezultatulfinalialtecele,multmaimultdectdacafiavutundesign,unmodeldesenatpebazacruiaspotmerge.

    Nuspuncnusepoatecreaunproiect3Difrundesigniniial,cidoarcestefoartegreuicostisitordinpunctdevederealtimpului.Deasemeneaamconstatatcnmomentulncarenulucrezdupunmodeldat,aparmereuideinoidea

    venicucevanouiautomatncepsfacmodificricarenecesitfoartemulttimp. Recomandatestecalanceput,celpuin,savemundesign2Dpecares-lurmmpentruaneputeaconcentrapetehnicileaplicatenmodelareisnunebatemcapulcupotenialemodificrialedesignului.

  • Pag. 7

    Secretul Numrul2

    Calitatea modelului 3D

    Modelele3Dsuntdedoufeluri: - High Rescesuntmodeledeocalitatefoartenalt,cuunnumrfoartemaredepoligoane,lucrufoarteutilpentruevideniereacelormaimicidetalii; - Low Rescareconinunnumrmaimicdepoligoanefademodelelehighres,detaliilefiindevideniateprintexturi,caresuntfoarteutilepentrucreareailuziilordedeformareasuprafeelor,lucrudesprecarevomvorbintr-unarticolurmtor. Lacesuntfolositeceledoutipuridemodele3D?Dupcumamspusncapitolulprecedent,depindefoartemultdeproiectullacarelucrm. naintedetoatetrebuiessubliniezcmodelele3Dsuntfolosite(nprin-cipal)lacreareajocurilorvideoilafilme(horror,sf,aventura,fantasy,etc).

    nfilme,undesedoreterealizareaunorefectectmairealiste,sefolosescmodele3Dctmaicomplexe,cuunnumrdepoligoanefoartemare(nfunciedemodeliderezultatuldorit),modelelacareseevideniazchiarsicelemaimicidetalii,decivorfifolositemodeleHigh Res(cevinedelahighresolution).

  • Pag. 8

    Decesevorfolosiacestemodelehighresncinematografie?Exactdatoritfaptuluicmodelelearatisemipectsepoatederealist,iarlaoraactualsepoateobservafoartebineacestlucrunfilmeprecumTheHobbit,Avatar,Paci-ficRim,Transformersilistapoatecontinua.

    PacificRim

    TheHobbit2014

  • Pag. 9

    Se pot folosi i modele Low Res (sau Low poly) n cinematografie? Da,sepoate,dardatoritnumruluimaimicdepoligoaneipunctecucareputemlucranuvomobineaceleairezultatedecalitatenalti,automat,niveluldetaliilorvafimaisczut,drepturmaremaipuinrealist.

    AcestemodeleLowressuntfolositepentrucreareaanimaiilorprecumToyStory,Shrek,Cars,etcncarenusecautasecombinasecvenecuactorirealicudiversecreaturimistice,extrateretri,etcsausefoloseteunnumrredusdepoli-goane,nsseadaugdetaliidintexturi.UnastfeldeexempluesteAzog(dinTheHobbit2014).

    ModeleleLow Ressuntfoartefolositendomeniulgamedevelopmentului,undeaccentulnusemaipuneatatdemultpecalitateamodelului3D,cidetaliileapardiniluziilecreatedecalitateatexturiidesprecarevomvorbincapitolulur-mtor.

    Care sunt diferenele dintre Low res si High res?Diferenadintreceledoutipuridemodeleestereprezentatdenumruldepoligoanepecareleconinefiecaremodelnparte.Datoritcantitiidepoligoane,vitezaderandare(proce-sulprincareseaplicatoatemodificrileiefectelemodeluluinostru)poatefimaimaresaumaimic.Cuctnumrulmaimicdepoligoanealeunuimodel,compu-terulnuaredefcutfoartemultecalculepentrufiecarepoligonnparte,ajungn-du-sentr-untimpmultmaiscurtlaimagineafinal.LaunmodelHighres,durataderandareestemultmaimare,motivpentrucareseobinimultmaigreu.

    Ce s aleg pentru proiectul meu, Low res sau High res?Depindefoartemultde

  • Pag. 10

    tipuldeproiectpecareil-aipropuss-lfaci.DacdoretisfaciunjocvideoatunciirecomandcucldursfoloseimodeleLowresdeoarecelarulareajocu-luiveiaveanevoiedemultmaipuineresurse(RAM,procesor,placavideo)fadeunjoccumultemodelehighres.

    Pentrujocurilecareauograficfoartebun,acesteafolosescmodelehighrespentrupersonajeleprincipale(saupersonajengeneral)imodelelowrespen-truarme,mediulnconjurtor,vegetaie,etc. Deexemplu,dacavemunjocifolosimmodelehighresatuncijoculnostruvafolosiundevala8GBRAM,iardacl-amfacecumodelelowresatunciarfolo-si4GBRAM.nsnuarmaiartaattdebinecune-amdorin

Click here to load reader

Embed Size (px)
Recommended