+ All Categories
Home > Documents > Romanian-Sunetul_Trambitei_Anul_1_Nr_1_201112

Romanian-Sunetul_Trambitei_Anul_1_Nr_1_201112

Date post: 15-Nov-2015
Category:
Upload: didianvlad3769
View: 215 times
Download: 1 times
Share this document with a friend
Description:
Romanian-Sunetul_Trambitei_Anul_1_Nr_1_201112
14
CMYK D D i i n n c c u u p p r r i i n n s s : : C C â â n n d d T T e e u u i i þ þ i i l l a a m m i i n n e e S S ã ã î î n n v v ã ã þ þ ã ã m m d d e e l l a a A A p p o o l l o o , , , , S S i i m m o o n n e e , , f f i i u u l l l l u u i i I I o o n n a a , , m m ã ã i i u u b b e e º º t t i i ? ? , , , , I I a a t t ã ã S S ã ã r r b b ã ã t t o o r r i i l l e e D D o o m m n n u u l l u u i i ! ! S S U U N N E E T T U U L L T T R R Â Â M M B B I I Þ Þ E E I I Anul I - Nr. 1 - Decembrie 2011 Motto Psalmul 89:15
Transcript
  • CMYK

    DDiinn ccuupprr iinnss ::zz CCnndd TTee uu ii ii llaa mmiinneezz SS nnvvmm ddee llaa

    AAppoo lloo

    zz ,, ,,SS iimmoonnee,, ff iiuu ll lluu ii IIoonnaa,, mm iiuubbeett ii??

    zz ,, ,, IIaa tt SSrrbbttoorr ii llee DDoommnnuulluu ii !!

    SSUUNNEETTUULLTTRRMMBBIIEEII

    Anul I - Nr. 1 - Decembrie 2011

    MottoPsalmul 89:15

  • Despre revist

    L a nceput a fost Cuvntul - cauzaoricrei cauze. Nimic nu a fost fcutfr El i tot ce s-a fcut s-a fcut pentruEl. Iat-ne la primul numr al revisteiSunetul Trmbiei , o revist ce doretes-L proslveasc pe Dumnezeu,Creatorul tuturor lucrurilor vzute inevzute.

    Este o revist a unei comuniti de credincioicare s-a autointitulat i care a fost intitulat n diverseforme. Evitm i acum s rostim vreo denumire,pn cnd eforturile noastre comune actuale vorconcretiza o anumit form de organizare care spermit acceptarea unanim a unei singure de-numiri.

    Salutm ncercrile din trecut ale fratelui TeodorMo (Timioara) de a edita o revist intitulat,,Gnduri Mesianice i ale fratelui Dinu Rodil(Recea, Maramure) de a edita pe cont propriu orevist intitulat ,,Rsunet, contientiznd n felulacesta necesitatea existenei unei publicaii de acestgen pentru a scoate la lumin valorile uitate n scurg-

    erea vremii.Particularitatea ce oare i care d un

    prestigiu nc dela primul numral revistei Su-netul Trmbiei,este aceea cea este revistantregii comu-

    niti.Revista este

    editat dup un re-gulament de funcio-

    nare foarte bine conce-put, astfel nct, absolut ni-

    meni, indiferent de funcie, s nu poat s fac saus scrie doar ceea ce vrea el sau un grup restrnsde oameni. Cu un sistem de recenzie modern i ex-trem de eficient i exigent, revista oblig pe toi au-torii s-i cntreasc de dou ori cuvintele pentruca acestea s fie, n cele din urm, aezate n pagi-n.

    i mulumim lui Dumnezeu c a ngduit ca primulnumr al revistei noastre, a tuturor, s vad n sfr-it, litera tiparului. Mulumim tuturor celor care, prinefortul lor spiritual, intelectual, fizic i financiar, aucontribuit la realizarea acestui vis.

    n numele redaciei, v doresc lectur plcuti... spor la scris articole.

    Sunetul TrmbieiRevist de analiz i opinie cretin.Adresa redaciei:Str.Horia nr.8, cod. 305500, Loc. Lugoj, Jud.

    TimiE-mmail: [email protected]/350167Numr fax: 0378107238

    EEcchhiippaa rreeddaacciioonnaall::Redactor ef: Avram Marius IANCU

    -0722 998 745Redactor: Florentina POP

    -0761 627 173Secretar de redacie: Daniel BOHOTICI

    -0765 980 340

    EEcchhiippaa ddee rreecceennzzeennii::Format din N recenzeni anonimi.Corectur:Florentina POPIlie-iosif USCIUCAvram Marius IANCUReproducerea integral sau parial a textelor

    i a imaginilor din aceast revist se poate facenumai cu acordul expres, exprimat n scris, alredaciei. Toate drepturile rezervate!

    Responsabilitatea pentru coninutul articolelorle revine n exclusivitate autorilor.

    Sunetul Trmbiei Pagina 2

    Dorind s pstrm originalitatea imaginii fo-losite la coperta unu, v rugm s realizai foto-grafii cu dumneavoastr n natur, sunnd dintrmbi, apoi trimitei-le la redacie.

    Coperta revistei numrului urmtor va fi reali-zat folosindu-se una din fotografiile dumnea-voastr.

    Chipul de pe coperta numrului prezent esteal fratelui Ludovic Scheff din localitatea Lonea,judeul Hunedoara.

    V mulumim!

  • Din istoria unui nume

    nc de la citirea titlului revistei, sun-tem convini de faptul c s-au nscutn mintea dumneavoastr cteva ntre-bri: cine, cum i de ce a ales aceastdenumire?

    Titlul articolului descrie cteva cliee din istoriaprocesului de desemnare a denumirii revistei, rs-punznd astfel ntrebrilor dumneavoastr.

    Departamentul Editorial Revist (D.E.R), nedo-rind s monopolizeze alegerea denumirii, dnd do-vad de un spirit democratic i de solidaritate, a ini-iat cu ntreaga frietate un prim proces de desem-nare a denumirii revistei. Acest proces a adminis-trat/inclus 43 de posibile denumiri.

    Din pcate, n toate etapele procesului de desem-nare s-au nregistrat erori ce au generat anumitenemulumiri bine ntemeiate ale unor frai, fapt ce acondus n cele din urm la anularea ntregului pro-ces.

    Trecui deja prin coala greelilor inerente celorcare lucreaz, mult mai maturi, tinerii slujitori au de-marat un nou proces de desemnare a denumiriirevistei. De aceast dat a fost elaborat un regula-ment bine pus la punct, care nu a mai permis nre-gistrarea de erori. Pe baza acestui regulament, fr-ietatea a fost solicitat i invitat s trimit propu-neri cu posibile denumiri de revist la adresa redac-iei, strngndu-se astfel 98 de posibile denumiri.

    Acestea au fost verificate dac respect cerine-le stabilite iniial prin regulament i s-a constatat c47 dintre denumiri nu respect aceste cerine. Cele51 de posibile denumiri de revist rmase n cursau fost punctate de la 1 la 10 de ctre tinerii slujito-ri, pentru a se face o selecie a celor mai bune 10posibile denumiri. n urma acestei etape au intrat nfinal urmtoarele denumiri:

    1- Candela Aprins;2- Gndul veniciei;3- Vestitorii Pcii;4- Calea veniciei;5- Stnca mntuirii;6- Sunetul Trmbiei;7- Ndejdea vieii;8- Crri venice;9- Legea adevrului;10 - Adevrata via;Aceste denumiri au fost naintate frailor din Cea-

    ta Prezbiterilor, fr ca acetia s cunoasc autoriidenumirilor, pentru a se evita cu desvrire oricesubiectivism n evaluarea fiecrei denumiri n parte.

    Dup ce a fost parcurs aceast etap de analiz,fraii au considerat c cea mai potrivit denumirepentru revista comunitii noastre este: SunetulTrmbiei.

    Citind n psalmul 89:15 ,,Ferice de poporul, carecunoate sunetul trmbiei, care umbl n luminaFeei Tale, Doamne! , considerm i noi c nu seputea alege o denumire mai potrivit pentru revistacomunitii noastre dect cea amintit mai sus.

    Fac bunul Dumnezeu ca aceast revist s fientr-adevr o ,,trmbi care s scoat un sunetdesluit al crui efect s se vad i n venicie.

    Cnd Te uii la mineCnd Te uii la mineCnd priveti spre mineCnd priveti spre mine

    Nu TNu Te ntrista!e ntrista!tiu c-s pctoas,tiu c-s pctoas,

    Nu m alunga!Nu m alunga!

    Pmntul de-l priveti,Pmntul de-l priveti,Las-i mila TLas-i mila Ta!a!

    Cci doresc, o, DoamneCci doresc, o, DoamneSpre TSpre Tine-a m-nla.ine-a m-nla.

    tiu c-s pctoastiu c-s pctoasi-mi pare tare ru;i-mi pare tare ru;

    Doresc, Isuse, Doamne,Doresc, Isuse, Doamne,S fiu pe placul TS fiu pe placul Tu.u.

    Dar fr TDar fr Tine, Doamne,ine, Doamne,N-am nicio putere,N-am nicio putere,Pcatul s-l alung,Pcatul s-l alung,

    S fac a TS fac a Ta plcere.a plcere.

    Intoarce-a TIntoarce-a Ta privirea privireDe la pcatul meu,De la pcatul meu,

    i vezi-m, o, Doamne,i vezi-m, o, Doamne,C-mi pare-aa de ru!C-mi pare-aa de ru!

    A TA Ta buntatea buntateRevars-o peste mine,Revars-o peste mine,

    i iart-m, o, Doamne,i iart-m, o, Doamne,i cheam-m la Ti cheam-m la Tine!ine!

    Splat de pcate,Splat de pcate,Cu sufletul curat,Cu sufletul curat,Cu darul mntuiriCu darul mntuiri

    Pe care mi l-ai dat.Pe care mi l-ai dat.Maria Maria TTTTARARCClujluj NNapocaapoca

    Sunetul TrmbieiPagina 3

  • 1. Cine poaate s trimit aarticole?Revista fiind a ntregii comuniti, fiecare membru

    al acesteia are dreptul s scrie articole n vedereapublicrii lor. Femeile sunt rugate s-i aducaminte de faptul c ele nu au voie s aduc nv-tur biblic brbailor, ns, acestea sunt ncurajates trimit poezii, creaii literare proprii, aforisme imaxime, curioziti i alte specii literare, articolesociale, articole informative (ex. Descrierea uneiexcursii etc.).

    22. Cum scriuaarticolul?

    Dup ce v pu-nei pe genunchi icerei de la Dum-nezeu ca DuhulSu Cel Sfnt sv cluzeascgndurile creatoa-re, scriei articoluln format word.Asigurai-v c pu-

    nei diacriticele i setai mrimea caracterelor la 12.Dac optai pentru suport hrtie, scriei pe suporthrtie, cu toate c noi recomandm prima variant.

    3. Ct de lung sfie aarticolul?

    Darul con-ciziei este omare binecu-vntare i un daraparte. V rugm nuscriei articole interminabile,acesta constituie criteriu de selecie negativ.ncercai s scriei articolul n aa fel nct paginilelui s fie multiplu de pagini ntregi. Considerm co pagin A4 este suficient, maxim dou pagini.Articolele speciale (ex. Istorice) care necesit unspaiu mai mare de publicare, vor fi scrise n serial.

    4. Unde trimit aarticolul?Dac ai scris n format electronic trimitei artico-

    lul la adresa: [email protected] iar dacai optat pentru suport hrtie trimite-i articolul laadresa: Daniel Bohotici, Str. Horia nr.8, cod:305500, Loc. Lugoj, Jud. Timi.

    5. Ce se ntmpl cu aarticolul meu?Acesta va fi nregistrat ntr-un registru de intrri al

    articolelor, urmnd s fie naintat unei echipe de 4(patru) recenzeni anonimi, din diverse coluri ale

    rii, care vor analiza articolul dumneavoastr. Se-cretarul redaciei nainteaz doar articolul fr caacesta s deconspire numele autorului. n acestmod subiectivismul de orice fel al celor ce executrecenzia este eliminat cu desvrire. Cu alte cu-vinte, nici dumneavoastr nu vei ti cine face recen-zia articolului i nici recenzentul nu va ti a cui arti-col recenzeaz. n urma recenziei, n dreptul fiecruiarticol exist trei posibile concluzii: se accept, seaccept cu modificare, nu se accept. Indiferent deconcluzia recenziei, o s primii un rspuns oficialdin partea redaciei cu privire la aceasta.

    6. Ce nu trebuie s scriu caa un aarticol s fieaacceptaat?

    Recenzenii vor fi foarte ateni ca articolul dum-neavoastr s nu conin ata-

    curi la persoan, atacuri lancredinrile personaleale unora sau propagan-da pentru propriile dum-neavoastr ncredinripersonale. Revista fiinda ntregii comuniti,

    recenzenii nu vor accep-ta tentative de favorizare

    sau de subminare a unorcurente de opinie din Biserica

    noastr n detrimentul altora. Cutai s-L proslviipe Dumnezeu dintr-o inim curat i urmrii binelecomun, general al Bisericii.

    7. Dup ce trece de recenzie aarticolul vaa fi publi-caat imediaat?

    Este posibil ca zeci, sute de articole s treac der e c e n z i e .Acestea nuau cum sfie publicatetoate n nu-mrul imedi-at urmtor alrevistei, darfaptul c ar-ticolul dum-neavoastr atrecut de re-cenzie certi-fic faptul cva fi publicat ntr-unul din numerele viitoare, cndarticolul respectiv formeaz o armonie cu alte arti-cole ce se vor publica.

    Avram Marius IANCU

    Despre publicarea articolelor n revistSunetul Trmbiei Pagina 4

  • Sunetul TrmbieiPagina 5

    S nvm de la Apolo

    n cartea Faptele Apostolilor, ncapitolul 18, ncepnd cu ver-setul 24, facem cunotin cu unpersonaj deosebit de interesant.

    La o analiz atent, acesta inspir admiraie, prindarurile speciale ce le-a primit de la bunul Dum-nezeu, prin felul n care acesta le-a dezvoltat perma-nent scondu-le la nego ori de cte ori aveaocazia, precum i prinmodul corect deraportare la profunzi-mea adevrului sacrual lui Dumnezeu. A-ceast mpletire attde armonioas a celortrei factori enumerai,fac din Apolo un cre-dincios care este ntr-ocontinu propire peCalea Domnului. De laun astfel de om amavea cu toii de nvat.

    Un duh nfocat ntr-olume cretin ce zacen trndveal spiritu-al, cunoaterea tex-tului sacru ntr-o aamanier nct s poi ficatalogat tare nScripturi ntr-o lume ncare cretinii deschidi studiaz Biblia dince n ce mai puin, darul vorbirii dres cu sare ntr-olume care folosete tot mai des limbajul de lemn,sunt caliti demne de dorit. Cu o asemenea nzes-trare dobndit de la Dumnezeu i cultivat zilnicprin ore de studiu i practic, Apolo i fcea binetreaba. Acesta vorbea i-i nva amnunit pe oa-meni despre Isus, mcar c nu cunotea dect bo-tezul lui Ioan; ba mai mult, vorbea cu ndrzneal nsinagog despre Calea Domnului. Acuila i Priscilacnd l-au auzit, l-au ndrgit i au simit ndemnul dea-l invita, ntr-un mod clduros, la nite discuii peteme religioase- cum ne place nou s le denumimastzi.

    Acum este momentul s ne concentrm i s n-

    vm lecia smereniei de la fraii notri ntru Hristosi s o i punem n practic. Pe de o parte, Acuila iPriscila nu au afiat ntr-un mod vdit, spiritul supe-rioritii, nu i-au spus: Hai s-i artm noi cte timdin Scriptur n comparaie cu puinul pe care-l tiitu; dimpotriv, ntr-un duh al blndeii i al smere-niei, preocupai ntr-un mod real i sincer decreterea spiritual a lui Apolo, l-au nconjurat cudragoste.

    Pe de alt parte, nici Apolo nu s-a suit pe un pie-destal al mndriei spirituale, graie calitilor icunoaterii Cii Domnului. Poate c ar fi fost normals se simt ndreptit s fac asta. Nu, nu a fcutaa, contient fiind de faptul c era un fir de praf, un

    pumn de rn ntr-unUnivers creat i controlatde un Dumnezeu infinit.Apolo accept discuiantr-un mod civilizat i cebine c a fcut-o. Noi ori-zonturi se deschidastfel n faa lui, noi pro-funzimi de adevr, Acuilai Priscila, artndu-i maicu de-amnuntul CaleaDomnului. Acceptarearealitii c mai are cevade nvat l-a propulsatpe Apolo, mai trziu, spreumplerea cu Duh Sfnt.Apolo ar fi putut ine cudinii la doctrina lui, ne-acceptnd nimic n plussau n minus.

    Dumnezeu este Unul,Adevrul este Unul, cre-dina este una i a fostdat sfinilor o dat pen-

    tru totdeauna. Noi suntem cei muli, noi suntem ceidiferii, noi cei care trim ntr-o perioad a istoriei, ncare colbul minciunii aezat de veacuri peste preio-sul Adevr este gros. Ne place s facem militantismpentru diverse doctrine pe care le credem absolute,realitatea demonstrnd faptul c ele sunt doar frn-turi de Adevr. V invitm s descoperim mpreunAdevrul acoperit, v invitm s descoperim mpre-un credina sfinilor dat o dat pentrutotdeauna, amintit n Iuda 3. S uitm de prejude-cat deoarece aceasta blocheaz drumul spre sfe-rele superioare ale cunoaterii. Putem nva unii dela alii, i cu toii, de la Dumnezeu.

    AAvvrraamm MMaarriiuuss IIAANNCCUU

  • Sunetul Trmbiei Pagina 6

    La nceput vom preciza semnificaia cuvntuluisrbtoare. Din cunotinele pe care le avem, ntoate limbile, inclusiv n cele n care a fost scrisBiblia, prin srbtori se nelege comemorareaunor evenimente mari i importante. SrbtorileDomnului care sunt expuse n Sfnta Scripturreprezint ntr-adevr evenimente deosebite, cesunt reamintite i prznuite, anual sau sptmnal,cu zile festive i adunri de srbtoare sfinte, ladatele din calendarul biblic, atunci cnd DomnulDumnezeu a planificat lucrrileimportante ce se srbtoresc.

    Analiznd atent aceste eveni-mente mree, comemorate prinsrbtorile Domnului, vom vedeac ele parcurg planul de mntuireal lui Dumnezeu fcut din venicii ideci, anual Srbtorile Biblicereamintesc desfurarea acestuiplan, marcnd credincioia Lui iinnd vie flacra ndejdii sfinilorSi c vor primi rsplata vieiivenice.

    n omnisciena Sa, CelAtotputernic coordoneaz ntreagaCreaie, inclusiv istoria omenirii (Ef.1:9 Col. 1:26, 27), deci putem con-sidera c Dumnezeu a marcat ncalendar srbtorile Sale nainte caevenimentele mree din planul demntuire s se fi mplinit; de fapt Elle-a stabilit din venicii cnd a con-ceput mntuirea oamenilor.

    Citim n Sfnta Scriptur cum diverse evenimenteau avut loc n anumite date dintr-o lun a anului.Analiznd aceste texte vedem c sunt amintite toatecele 12 luni ale anului, o mrturie c exist un cal-endar dat de Dumnezeu n Biblie; calendarul biblicfiind unul lunar-solar. n plus, unele traduceri spunclar c luna este semnul srbtorii (Ps. 104:19), iarn Gen. 1:14 n cteva traduceri este scris c cei doimari lumintori arat vremea, respectiv data cndse prznuiesc srbtorile.

    Desigur, acesta fiind un articol generic, vom

    prezenta o list a Srbtorilor Domnului. Ele suntlegate de mntuirea noastr a oamenilor, i sunt caun fir rou ce strbate ntreaga Biblie pe aceasttem. Pentru enumerarea lor vom folosi textul dinLevitic cap. 23 pentru c acolo se afl cteva detaliifoarte importante.

    Versetele 2 i 4 ne comunic: Iat srbtorileDomnului, cu adunri sfinte pe care le vei vesti lavremile lor hotrte. Caalendaarul biblic

    Din acest citat putem desprinde nite nvturieseniale i de nestrmutat. Mai nti reiese foarteclar c nu este vorba de srbtori sau ceremoniievreieti i nici ale unei altei grupri religioase saua altor naiuni, ci sunt srbtorile DomnuluiDumnezeu. Apoi vedem c ele trebuiesc vestite,sau trmbiate-innd cont de numele revistei- lavremea hotrt de El i conform calendarului Su.Foarte important este s tim cum trebuie s leprznuim. Comun acestor Srbtori este ntrunireaadunrii la slujbe divine n cinstea Domnului iinterzicerea muncii.

    IAT SRBTORILE DOMNULUI!nn aacceesstt ssccuurrtt aarrttiiccooll ssee vvoorr eevviiddeenniiaa eelleemmeennttee eesseenniiaallee lleeggaattee

    ddee ssrrbbttoorriillee DDoommnnuulluuii pprreezzeennttaattee nn SSffnnttaa SSccrriippttuurr.. CCuu pprree-ccddeerree vvoomm ssuubblliinniiaa ffaappttuull cc mmnnttuuiirreeaa nneeaammuulluuii oommeenneesscc eesstteemmpplleettiitt ccuu eevveenniimmeenntteellee ddiinn ssrrbbttoorriillee bbiibblliiccee.. SSuucccciinntt vvoommssppuunnee ddeesspprree pprrooffeeiiiillee bbiibblliiccee pprriivviinndd sscchhiimmbbaarreeaa ssrrbbttoorriilloorr..

  • Sunetul TrmbieiPagina 7

    Iaat deci Srbtorile Domnului:1. SabatulEste singura Sr-

    btoare sptmna-l; de aici tim csptmna are aptezile, a aptea Sm-bta este nchinatDomnului, fiind unsemn ntre El i oa-menii plcui Lui princare ei sunt sfinii(Ez. 20:12, 20).

    Oricine sfinete i respect aceast zi conformporuncii (Exod 20:8-11; Lev. 23. 3) recunoate cDomnul Dumnezeu a adus n fiin ntreaga Creaie.Acest lucru este un eveniment unic i mre i pen-tru comemorarea lui Creatorul a decretat Sabatul casrbtoare sptmnal a Creaiei. RespectareaSabatului nseamn odihn pentru trup i creterespiritual pentru omul luntric.

    2. Srbtoarea Patelor n 14 Nisan.n urma p-

    catului adamicntreag ome-nirea a ajuns nrobia morii(Rom. 5:12),ntr-un Egipt alpcatului deunde trebuiarscumprat.Preul rscum-prrii este sn-gele Mielului luiDumnezeu (Ioan 1:29). n a 14-a zi a primei luni dinan, exact la srbtoarea Patelor, Christos, MielulLui Dumnezeu de Pati, a fost jertfit pentru cei mn-tuii. Aceast jertf este un eveniment mre i unic,fiind comemorat prin aceast srbtoare a rs-cumprrii.

    3. Srbtoarea Azimelor ntre 15 21 Nisan.Dup rscump-

    rare, pentru cei scriin cartea vieii, seimpunea eliberarealor din robia pcatuluii a morii, adic mn-tuirea. Aceast mn-tuire a omenirii dinrobia pcatului esteun eveniment mre ieste comemorat n 15

    Nisan cu o adunare sfnt i fr munc. ConformScripturilor, a treia zi de la Pate era oferit Domnu-lui primul snop din seceriul anului n curs, iar acest

    act a prevestit n aceast zi n Vechiul Legmntnvierea lui Mesia, ca fiind primul nviat dintre ceimori (1Cor. 15:4). Cele apte zile ale praznicului,prin faptul c nu se consum nimic dospit, sim-bolizeaz plintatea unei viei desprite de pcat itrit n sfinenie. Putem spune c cele apte zilesunt cei apte mii de ani ai umanitii n care ceifr dospitur, adic fr pcat, cei care au fostscrii n cartea vieii nc de la ntemeierea lumii(Mat. 25:34) sunt salvai. Ziua de 21 Nisan este dinnou cu adunare sfnt i ea prevestete mpriade o mie de ani. Srbtoarea Azimelor este srb-toarea mntuirii.

    4. SrbtoareaCincizecimii n 6Sivan.

    Aceasta estes r b t o a r e aLegmntului. naceast zi s-a datLegea lui Dumne-zeu pe munteleSinai i a avut locBotezul cu DuhulSfnt. Este srb-toarea n care Domnul Dumnezeu a ncheiat unlegmnt cu Noe, apoi cu poporul Israel i acumaproape dou mii de ani cu Biserica Sa PoporulNoului Legmnt.

    Dac pn aici Domnul Isus Christos a mplinitevenimentele din planul de mntuire, srbtorilecare urmeaz vestesc, simbolizeaz evenimenteleescatologice.

    5. Srbtoarea Trmbiei n 1 Tiri.Este srbtoarea

    rpirii Miresei. La sune-tul trmbiei (1Tes4:16; 1Cor 15:51-53)va avea loc primanviere, apoi Bisericalui Dumnezeu va fi rpit.

    6. Srbtoarea Ispirii n 10 Tiri.Aceast Srbtoare prevestete multe evenimen-

    te pentru Israel. n acest praznic fiecare trebuie s-i smereasc sufletul, adic s posteasc pentruiertarea pcatelor din netiin. Dup rpireaMiresei, cele apte potire cu mnia lui Dumnezeuvor fi vrsate pe pmnt. Neamurile (Gog i Magog),se vor ridica mpotriva lui Israel, dar DomnulDumnezeu i va nimici. n final Satana va fi legattimp de o mie de ani, iar Fiara i Prorocul Mincinosvor fi aruncai de vii n Iazul cu foc, care este moar-tea a doua. n tumultul acestor evenimente poporulIsrael l va recunoate pe Domnul Isus ca Mesia.Srbtoarea Ispirii marcheaz mntuirea lui Israeli curirea final sau desvrirea Miresei.

  • Sunetul Trmbiei Pagina 87. Srbtoarea Corturilor ntre 15 21 TiriEste srbtoarea strngerii roadelor Duhului

    Sfnt, adic rodul muncii Fiului lui Dumnezeu (Isaia53:10, 11). Ziua de 15 Tiri este cu adunare sfnt.n aceast zi credem c s-a nscut Mesia, dar noio comemorm vestind nunta Mielului lui Dumnezeun cer, evident un mare eveniment. Este deplinabucurie a Miresei. Pe Pmnt peste toate nea-murile, timp de o mie de ani, va domni Israel subconducerea lui Mesia. Cnd se vorsfri cei o mie de ani, Satanava fi dezlegat i va neladin nou neamurile,ridicndu-le mpotri-va tabereisfinilor. Un focde la DomnulDumnezeu vanimicii pe ceiri, iarSatana va fiaruncat nIazul cu foc.UrmeazJudecata ceamare, n urmacreia toi cei mn-tuii de-a lungul celorapte mii de ani aiomenirii pe acest Pmntvor fi strmutai n mpria luiDumnezeu adic pe Noul Pmnt. Dup celeapte zile ale Srbtorii Corturilor data de 22 Tiri -a opta zi, marcheaz venicia i bucuria de a fi peNoul Pmnt - ultimul eveniment prin care sencheie planul de mntuire.

    Scriptura ne nva c respectarea acestorpraznice este n cinstea Domnului, iar nepzirea lornseamn necinstirea lui Dumnezeu, care va pedep-si pe toi cei ce i-au nesocotit srbtorile Sale (Rom.1:18).

    tim c Biblia conine multe profeii, cea maiimportant legat de planul de mntuire fiindvenirea Mntuitorului pentru salvarea oamenilor.Pentru a sabota acest mre plan, Satana (carenseamn adversar, duman al lui Dumnezeu) antreprins o mulime de aciuni nelegiute. Astfel pen-tru a deruta oamenii ca s nu se poat ncadra iconforma mntuirii, pe care am evideniat-o nmreele evenimente din srbtorile lui Dumnezeu,Satana a schimbat aceste praznice, a modificat datacnd trebuiesc inute i a introdus o mulime de sr-btori cu origine i rezonan pgn fr nici o val-oare soteriologic. Este minunat faptul c DomnulDumnezeu ne-a avertizat prin profeiile Sale ( deexemplu Daniel 7:24, 25) c n cursul istoriei se vor

    schimba srbtorile Domnului. Att cartea profetului Daniel ct i Apocalipsa

    prezint un imperiu (fiar) condus de o serie demprai. n contextul schimbrii srbtorilor estevorba de un mprat care se va ncumeta sschimbe vremurile (vremea srbtorilor n traducer-ile mai corecte) i legea. ntreaga descriere profet-ic scoate n eviden Imperiul Roman i pempratul Constantin cel Mare care a decretat nanul 321 ziua de duminic (Soli dies ziua soarelui

    ulterior supranumit Domini dies sau ziuaDomnului) ca fiind zi oficial sp-

    tmnal liber n ImperiulRoman. Sub pretext c n ea a

    nviat Mesia, duminica adevenit ziua de nchinare acretinilor. Treptat, treptats-a generalizat n aproa-pe tot cretinismulnvtura fals c ade-vrata zi de nchinare numai este Sabatul (ziua a7-a), ci duminica, prima

    zi a sptmnii. n plus, tot Constantin

    cel Mare a convocat n anul325 Conciliu de la Niceea n

    cadrul cruia s-a stabilit caPatele s nu mai fie serbate n 14

    Nisan, dup porunca Domnului, ci s sesrbtoreasc Patele nvierii n prima

    duminic de dup echinociul de primvar. Ctprivete srbtoarea Azimelor, adic srbtoareamntuirii, ea a czut n uitare...

    Datorit acestor schimbri, nici data cnd cadesrbtoarea Cincizecimii nu mai se potrivete cudata stabilit de Domnul. Celelalte srbtori aleDomnului au fost fie schimbate, fie marginalizate cafiind srbtori evreieti, cu toate c am spus de lanceput c sunt ale lui Dumnezeu.

    Mult mai ru este faptul c au fost instituite altesrbtori de origine pgn, ca de exempluCrciunul, Sfnta Marie la data pgnei srb-tori a zeiei Diana, etc., praznice neporuncite deDomnul i neincluse n calendarul Lui; deci fr nicio legtur cu planul de mntuire. n limbaj biblic,asemenea srbtori pot fi etichetate ca fiind srb-tori ale Babilonului i ca o nchinare la idoli, iarDumnezeu ne sftuiete s nu lum deloc parte laele ( 2 Cor. 6:16, 17).

    n ncheiere, dorim tuturor cititorilor revistei iiubitorilor de pace, viaa venic rsplataSrbtorilor Domnului, iar revistei SunetulTrmbiei o ndelung apariie ca s poat trmbiact mai bine lucrrile Domnului!

    Ovidiu COSMA

  • Sunetul TrmbieiPagina 9

    C ea mai important ntrebare cucare a fost confruntat vreodatPetru a fost cu ce fel de iubire liubete pe Domnul. ntrebareaaceasta este o ntrebare personal inu general pe care ne-o pune inou astzi Domnul Isus.

    Verbul ,,a iubi n acest text in greac areVerbul ,,a iubi n acest text in greac aredoua forme: doua forme: zz AgaapaaoAgaapaao = dragoste divin= dragoste divinzz PhileoPhileo = dragoste fireasc, uman= dragoste fireasc, umanISUS de trei ori l ntreab pe Simon dacISUS de trei ori l ntreab pe Simon dac

    L iubete cu dragostea L iubete cu dragostea aagaapaaoaagaapaao= divin, a= divin, a --ceasta denot importana deosebit a acesteiceasta denot importana deosebit a acesteintrebri.ntrebri.

    Prima ntrebarePrima ntrebare a sunat aa: ,,-SSimone, fiula sunat aa: ,,-SSimone, fiullui Iona, M iubeti tu mai mult dectlui Iona, M iubeti tu mai mult dectacetia?acetia?

    ntrebarea poate s nsemne: M iubetintrebarea poate s nsemne: M iubetimai mult dect pe aceti oameni, frai ai ti,mai mult dect pe aceti oameni, frai ai ti,mai mult dect familia ta, munca ta? ntremai mult dect familia ta, munca ta? ntre --barea ns intea o coard foarte sensibil abarea ns intea o coard foarte sensibil ainimii lui Petru: M iubeti mai mult dectinimii lui Petru: M iubeti mai mult dectceilali ucenici ai mei? tiind c nu cu multceilali ucenici ai mei? tiind c nu cu multtimp n urm el afirmase cu mare emfaz detimp n urm el afirmase cu mare emfaz de --votamentul lui pentru Domnul Isus mai marevotamentul lui pentru Domnul Isus mai maredect al celorlali ucenici: ,,Chiar dac toi ardect al celorlali ucenici: ,,Chiar dac toi argsi n Tine o pricin de poticnire, eu niciogsi n Tine o pricin de poticnire, eu nicio --dat nu voi gsi n tine o pricin de poticnire.dat nu voi gsi n tine o pricin de poticnire.(Mat.26:33).(Mat.26:33).

    Noi cum am rspunde la aceast ntrebare?Noi cum am rspunde la aceast ntrebare?Poate ai rspunde: Doamne eu vd c muliPoate ai rspunde: Doamne eu vd c muliurmai ai Ti te iubesc mai mult ca mine, penurmai ai Ti te iubesc mai mult ca mine, pen --tru c eu nc mai iubesc unele lucruri dintru c eu nc mai iubesc unele lucruri dinlume sau poate ai rspunde: ,,sunt muli carelume sau poate ai rspunde: ,,sunt muli carenu Te iubesc ct Te iubesc eu pe Tine; poatenu Te iubesc ct Te iubesc eu pe Tine; poateai raspunde aa: ,,- nu pot s tiu nici cum Teai raspunde aa: ,,- nu pot s tiu nici cum Teiubesc alii i nici cum Te iubesc eu pe Tine.iubesc alii i nici cum Te iubesc eu pe Tine.Cred c rspunsul lui Petru a fost corect, nu i-Cred c rspunsul lui Petru a fost corect, nu i-a judecat pe alii, doar a rspuns simplu ia judecat pe alii, doar a rspuns simplu isincer tii c Te iubesc.sincer tii c Te iubesc.

    A doua ntrebareA doua ntrebare a fost: ,,Simone, fiul luia fost: ,,Simone, fiul luiIona, M iubeti? Domnul Isus att la primaIona, M iubeti? Domnul Isus att la primact i la a doua ntrebare a folosit cuvntulct i la a doua ntrebare a folosit cuvntul,,,, aagaapaaoaagaapaao = dragoste divin. = dragoste divin.

    Dragostea divin nseamn dragoste inteDragostea divin nseamn dragoste inte --ligent, cu personalitate, cu scop, minte iligent, cu personalitate, cu scop, minte ivoin.voin.

    Petru la aceste ntrebri a rspuns prin terPetru la aceste ntrebri a rspuns prin ter --menul dragoste ,,phileo = uman care armenul dragoste ,,phileo = uman care arnsemna: - ,,Doamne tii c in la tine, mi etinsemna: - ,,Doamne tii c in la tine, mi etidrag te iubesc cu toat fiina mea.drag te iubesc cu toat fiina mea.

    Oare este vreo diferen ntre cele douOare este vreo diferen ntre cele doumoduri de iubire?moduri de iubire?

    Diferena este foarte mare. DragosteaDiferena este foarte mare. Dragosteaphileo (uman) la un moment dat n funcie dephileo (uman) la un moment dat n funcie demprejurri se poate transforma n ur. Astfelmprejurri se poate transforma n ur. Astfeln Luca cap.4 se relateaz c oamenii L vorn Luca cap.4 se relateaz c oamenii L vor --beau de bine i se mirau de cuvintele Lui, darbeau de bine i se mirau de cuvintele Lui, darcnd n cuvntarea Lui a atins un punct sensicnd n cuvntarea Lui a atins un punct sensi --bil atunci sentimentele lor s-aau schimbat, ei s-bil atunci sentimentele lor s-aau schimbat, ei s-au umplut de mnie i vroiau chiar s-LLau umplut de mnie i vroiau chiar s-LLomoare. Dragostea uman n ncercri rezistomoare. Dragostea uman n ncercri rezistpn la o vreme apoi cedeaz. Aa a fost ipn la o vreme apoi cedeaz. Aa a fost idragostea lui Petru care spusese c pentrudragostea lui Petru care spusese c pentruIsus Hristos este gata s moar, dar cnd aIsus Hristos este gata s moar, dar cnd asimit c viaa lui este n pericol s-aa lepdatsimit c viaa lui este n pericol s-aa lepdatde trei ori de Domnul. De aceea i Domnul lde trei ori de Domnul. De aceea i Domnul lntreab de trei ori dac l iubete.ntreab de trei ori dac l iubete.

    Dragostea agapao este dragostea divinDragostea agapao este dragostea divincare nu se sfrete, nu cedeaz n ncercricare nu se sfrete, nu cedeaz n ncercrii nici nu se transform n ur, ea ne ajut si nici nu se transform n ur, ea ne ajut sne iubim chiar i dumanii.ne iubim chiar i dumanii.

    A treia oarA treia oar Isus ntreab: ,,Simone, fiul luiIsus ntreab: ,,Simone, fiul luiIona M iubeti? Rspunsul a fost dat cu trisIona M iubeti? Rspunsul a fost dat cu tris --tee pentru c era contient c nu avea nctee pentru c era contient c nu avea ncacea dragoste jertfitoare. Domnul i simnteacea dragoste jertfitoare. Domnul i simnteinima c dorete mai mult, l ncurajeaz i linima c dorete mai mult, l ncurajeaz i lasigur c dragostea divin se va manifestaasigur c dragostea divin se va manifestan viaa lui n mod real (Ioan21:18-119).n viaa lui n mod real (Ioan21:18-119).

    Aceast lucrare s-aa svrit n inima luiAceast lucrare s-aa svrit n inima luiPetru prin puterea Duhului Sfnt n ziuaPetru prin puterea Duhului Sfnt n ziuaCincizecimii. De acum l vedem pe PetruCincizecimii. De acum l vedem pe Petru

    SSIIMMOONNEE,, FF IIUULL LLUUII IIOONNAA,,MM IIUUBBEETTII?? (((( IIIIOOOOAAAANNNN 22221111::::11115555--11119999))))

  • Sunetul Trmbiei Pagina 10un alt om, plin de puterea care i-o dun alt om, plin de puterea care i-o d

    dragostea divin: un urma credincios al luidragostea divin: un urma credincios al luiHristos, slujitor cu profund consacrare care L-Hristos, slujitor cu profund consacrare care L-a proslvit pe Dumnezeu chiar i prin moarteaa proslvit pe Dumnezeu chiar i prin moarteasa. ntrebarea lui Isus pentru Petru este mareasa. ntrebarea lui Isus pentru Petru este mareantrebare adresat azi tuturor credincioilor.ntrebare adresat azi tuturor credincioilor.

    Care este rspunsul tu? Ca s putem aveaCare este rspunsul tu? Ca s putem aveaaceast dragoste divin trebuie s ceremaceast dragoste divin trebuie s ceremplintatea Duhului Sfnt.plintatea Duhului Sfnt.

    Cu ct iubirea ta i trirea ta este mai mareCu ct iubirea ta i trirea ta este mai marecu att i slujirea ce i-o d Cerul este maicu att i slujirea ce i-o d Cerul este maimare.mare.

    ,,Doamne, Tu toate le tii; tii c Te iubesc,,Doamne, Tu toate le tii; tii c Te iubescTiberiu Alexandru FOSZTO

    z Cel mailongeviv copacdin Carpai estetisa (Taxus bac-cata), caretriete ntre2000 i 3000 deani? Ali arborilongevivi sunt:mslinul (2000 deani), stejarul(1600 de ani),teiul (1150 deani), cedrul (800de ani), prul

    (400 de ani), chiparosul (350 de ani), ulmul (335 deani) i palmierul de curmal (200 de ani).

    z Pe parcursul a 24 de ore, un om respir de

    21.000 de ori, iar plmnii si prelucreaz circa 2000l de aer, cantitate suficient pentru a umfla cu gura40 de brci pneumatice? Adultul consum circa 300cm de oxigen pe minut, ceea ce reprezint 442 l/24de ore.

    z Creierul uman este format din 100 de miliarde

    de celule care execut 100.000 de miliarde de ope-raiuni. El cntrete 2% din masa corpului, dar arenevoie de 20% din oxigenul necesar ntreguluiorganism.

    Nu aruncai cenuape sub stele

    N u aruncai cenua pe sub stele,giganilor cu inimi de oel!cci florile i pomii vor s vadiubitul Mire-Soarele din cer.

    N u nnegrii cu zgomote Cntareai nu strivii sperane-n amgiri!pe muni de dor, Viaa i-mpcareav cheam la eternele iubiri.

    N u semnai seminele de ur,copacilor ce-n jungle v-nlai!cci v veni un timp cnd vei culegevpi i fum, i toi vei fi uitai.

    N u aruncai otrvurile-n ape!oricine-ai fi, izvoarele v-o ceri Stnca cea cu mini nrourate,fiinele i viul Adevr.

    N u alungai virtuile-n pustie,cci ele-s al Vieii Sanctuar,lsai Dreptatea sfnta temelie,i Pacea fi-va fr de hotar.

    Manuela ARMIONI - SUCIU

    Stiai c...

  • Sunetul TrmbieiPagina 11

    n ultima vreme, n istoria moderna Bisericii noastre, cu toii am auzitdin ce n ce mai des acest termen. Pen-tru unii, el a produs efectul ridicriidin umerii, a instalat nepsarea i tea-ma de necunoscut, n alii a strnit efec-tul nostalgiei sau (dup caz) al repulsieiconferinelor de partid demult apuse.

    Dac ar fi s facem un rezumat al definiiei aces-tui termen, putem constata c nu reprezint altcevadect o expunere fcut n public asupra unei temedin anumite domenii, n cazul nostru al religiei, cuintenia de a informa, de a instrui, de a omagia, cuscopul de a dezbate i de a hotr asupra unor pro-bleme curente i de perspectiv ale comunitiinoastre.

    Contieni fiind de faptul c nu suntem o comuni-tate perfect i c avem i noi problemele noastre,s-a impus organizarea unei Conferine Naionale aTinerilor, ntr-un cadru natural i deosebit de frumos,n staiunea Mogosa din judeul Maramure, n lunaaugust 2010.

    Tema Conferinei a fost una precis intind, poate,cea mai stringent problema a Bisericii noastre:Cum s realizm o colaborare i o mai strns leg-tur ntre adunri?

    Absolut toi vorbitorii s-au strduit s respectedezbaterea temei principale ncercnd sinformeze, s instruiasc i s omagieze... dar oarece anume?

    1 - Informarea- s-a ajuns la concluzia unanim caacea rvnit colaborare i strns legtur ntreadunrile noastre este serios viciata de lipsa parialsau total a comunicrii ntre adunri.

    2 - Instruirea- s-a ajuns la concluzia unanim ca omai serioas pocina a noastr a tuturor, ne vaconduce la trirea efectiv a pasajului biblic unde sespune: Maniai-v i nu pctuii.S n-apun soa-rele peste mnia voastr, i s nu dai prilej dea-volului.(Efeseni 4;26)

    3 - Omagierea faptului unanim recunoscut clucrurile minunate care ne leag i care ne-au fostdescoperite nou c Biserica sunt mai multe i maiimportante dect lucrurile care ne despart.

    Cu dorina Mntuitorului n minte, i anume, Aacum Noi suntem Una i ei s fie una (Ioan 17:21) icontientiznd faptul c zicala din popor unde-iunul nu-i putere la nevoi i la durere este ade-vrat, s-a luat hotrrea de a ne organiza i la nivelnaional, aducndu-ne aminte c Dumnezeu este unDumnezeu al ornduielii i al unitii.

    IIaatt,, ccoonnffeerriinnaa nnoouull tteerrmmeenn,,ddeesscchhiiddee nnooii ppeerrssppeeccttiivveeffeerriicciittee..

    Anul acesta n luna august a avut loc la Cluj,Conferina Naional a Tinerelor Familii, la HotelBelvedere.

    Temele Conferinei au fost n acelai spirit alcolaborrii i al unitii.

    CCoonnffeerr iinn uunn nnoouu tteerrmmeenn

  • Sunetul Trmbiei Pagina 12

    Ne bucurm c printr-un efort comun alComunitii, s-a putut realiza ncununarea cu succesa muncii de-o via n domeniul literar al unui impor-tant prezbiter al Bisericii noastre, fratele GheorgheBalint din Arad care i-a vzut mplinit visul cu ochii,i anume, acela de a-i lansa volumul de poezii inti-tulat Poezii din Cuvntul vieii n faa unei audieneconsiderabile.

    La aceast Conferin a ntregii Biserici Naionaleau fost invitate s participe toate adunrile locale dinar, fr prtinire. S-au fcut cunotine noi iarvechile prietenii s-au consolidat.

    Costurile aferente prezenei la aceast Conferinau fost suportate n proporie de doar 50% defiecare familie, iar celelalte 50 de procente au fostsuportate din contul oficial al Comunitii noastrecare, pn acum a fost alimentat de anumii frai cuinima mare i dare de mn, cu dorina de a faceceva pentru Dumnezeu, comunitate i confrai.Lansarea crii amintite s-a fcut cu ajutorul banilordin acelai cont i, chiar i revista pe care o citii nacest moment, este rodul acestui nou termen-con-ferin- i al banilor din acelai cont.

    Dac considerai c propovduirea Cuvntului luiDumnezeu, organizarea de conferine, ntr-aju-torarea celor sraci i lipsii ai comunitii, pro-movarea i susinerea valorilor noastre din domeniuliterar, muzical i alte domenii, sunt lucruri pozitiven evoluia bisericii noastre i c ne confer o identi-tate mai puternic, v rugm i v ncurajm sfacei un exerciiu de solidaritate: donai orice sum

    de bani n urmtorul cont bancar:in lei: RO57 RNCBB 0188 0906 4563 0001 - BBCR

    Tg. MMures- in euro: RO30 RNCBB 0188 0906 4563 00022 -

    BBCR Tg. MMures (swift: RNCBB ROBBU)Titulaar cont: MMureaan FlorinDonatiile se pot face prin Pot sau direct la fili-

    alele BCR din ar.Aceast revist, se distribuie gratuit, dar dac

    apreciai publicaia i dorii ca ea s apar pe ter-men lung, v rugm s o susinei prin donaii nacelai cont amintit, cu meniunea pentru revist.

    Aa cum dorina noastr este s facem ct maimulte lucruri comune, pentru a-L glorifica peDumnezeu, trebuie s nvm spiritul solidaritiiprin sacrificial nostru mic dar n acelai timp s nebucurm de marile beneficii ale PortaluluiMelhisedec - www.melhisedec.ro, administrat decatre fraii de la Departamentul Portal, de marilebeneficii ale revistei Sunetul Trmbitei editata decatre fraii de la Departamentul Editorial Revist ide marile beneficii ale Conferinelor NaionaleAnuale organizate de catre fraii de laDepartamentul Administrativ Financiar.

    Ne dorim cu toii ntlnirea la viitoarele conferine,cu inimi pline de iubire i dorina de a ne pune la dis-poziia Domnului n ceea ce ne cheam, i cu ceeace avem.

    V mulumim n numele Domnului.AAvvrraamm MMaarriiuuss IIAANNCCUU

  • Sunetul TrmbieiPagina 13

    De nuntS v sporeasc fr marginiIubirea care v-a legat,Iubirea v pstreze frumuseteaFacut de cel ce v-a creat

    S n-avei zile fr soare,Nici nori prea muli chiar de vor fi.V fie viaa srbatoareCum e aceast strlucit zi.

    S v mbrcai cu umilinn orice fapt i cuvnt,Ca s parcurgei prin credinAl vieii drum spre cerul sfnt.

    Vegheai pe calea vieii voastreOrice necazuri vor veniDe sus, din zorile albastreDoi ochi cereti v vor pzi.

    O tain mai presus de fireA unui fericit cminS nu uitai, st n iubireLa bine, dar i la suspin.

    Ani muli ca i nisipul mriiCu spor, cu roade v dorim,Pe plaiurile veniciein venicul Ierusalim.

    Secretul vieii fericiteNu st-n mncruri, nici n bani,Ci-n inimi venic druiteCelui fr sfrit de ani.Amin

    Gheorghe BALINT

    ... att de mult aiubit Dumnezeulumea, c a dat pesingurul Lui Fiu,pentru ca oricinecrede n El, s nupiar, ci s aibviaa venic. (Ioan3:16)

    ... orice fptureste ca iarba, itoat slava ei, ca

    floarea ierbii. Iarba se usuc i floarea cade jos,dar Cuvntul Domnului rmne n veac. i acestaeste Cuvntul, care v-a fost propovduit prinEvanghelie. (1 Petru 1:24, 25)

    ... prin ascultarea de adevr, v-ai curitsufletele prin Duhul, ca s avei o dragoste de fraineprefacut, iubii-v cu cldur unii pe alii, dintoat inima;

    ... sunt multe alte lucruri, pe care le-a fcut Isus,care, dac s-ar fi scris cu de-amnuntul, cred cnici chiar n lumea aceasta n-ar fi putut ncpeacrile care s-ar fi scris. Amin. (Ioan 21:25)

    ... ncheierea tuturor nvturilor este: Teme-tede Dumnezeu i pzete poruncile Lui. Aceastaeste datoria oricrui om. (Eclesiastul 12:13)

    Stiai c...

  • CMYK

    MMMMUUUULLLLIIIIMMMMEEEE

    nncceerrccnndd ss aaff lluu zzbbuucc iiuummuull lloorr

    DDiinn nneeaanntt ppaarrcc,, ddee nniicciieerreeaa

    MMii --aa vveennii tt ppee ffuurr ii uunn ggnndd,,

    SS llee cc ii tteesscc nn oocchhii pprr iivvii rreeaa..

    ii ddoorr iinndd ss ddeesscc ii ff rreezz

    CCee ee ii mmii ssppuunneeaauu ffrr ccuuvviinnttee

    AAff llaatt --aamm ddiinn gg llaassuull lloorr,, mmiisstteerr,,

    nnttrreebbrr ii ffrr rrssppuunnss ,, vv iissee ,, ddoorr--iinnee ..

    ii oo nneell iinniittee ccee nnuu oo ppoott ddeeff iinnii

    DDooaarr nn ss iimmppllee llee mmeellee ccuuvviinnttee

    SSuunntt ss iigguurr cc ddiinnuuii --vvaa nn vveecc ii

    DDee nnuu vvoorr aaff llaa aa lloorr aaddeevvrraatt

    mmeenniirree ..

    OOaarree ccee ccaauuttmm aaiicc ii

    nn iiuurreeuull aacceessttaa nneebbuunn??

    CCee rroosstt aavveemm nnooii

    PPee aacceesstt ppmmnntt ssttrrbbuunn??

    tt iiuu cc vv nnttrreebbaa ii ..

    CCaa ii ccee ii ddiinnaaiinnttee

    ii ccee ii ccee vvoorr vveennii

    AAvveeaa--vvoorr aacceeeeaa ii nneedduummeerr ii rree ..

    AAaa cc ccee ii ccee ccuunnooaattee ii

    AA lluummii ii mmeenniirree

    TTRRMMBBIIAAII ppeessttee ttoott AAddeevvrruull

    AAjjuuttaa ii aacceeaasstt mmuull iimmee!! !! !!

    AAvvrraamm MMaarr iiuuss IIAANNCCUU

    1.pdf2.pdf3.pdf4.pdf5.pdf6.pdf7.pdf8.pdf9.pdf10.pdf11.pdf12.pdf13.pdf14.pdf

    /ColorImageDict > /JPEG2000ColorACSImageDict > /JPEG2000ColorImageDict > /AntiAliasGrayImages false /DownsampleGrayImages true /GrayImageDownsampleType /Bicubic /GrayImageResolution 300 /GrayImageDepth -1 /GrayImageDownsampleThreshold 1.50000 /EncodeGrayImages true /GrayImageFilter /DCTEncode /AutoFilterGrayImages true /GrayImageAutoFilterStrategy /JPEG /GrayACSImageDict > /GrayImageDict > /JPEG2000GrayACSImageDict > /JPEG2000GrayImageDict > /AntiAliasMonoImages false /DownsampleMonoImages true /MonoImageDownsampleType /Bicubic /MonoImageResolution 1200 /MonoImageDepth -1 /MonoImageDownsampleThreshold 1.50000 /EncodeMonoImages true /MonoImageFilter /CCITTFaxEncode /MonoImageDict > /AllowPSXObjects false /PDFX1aCheck false /PDFX3Check false /PDFXCompliantPDFOnly false /PDFXNoTrimBoxError true /PDFXTrimBoxToMediaBoxOffset [ 0.00000 0.00000 0.00000 0.00000 ] /PDFXSetBleedBoxToMediaBox true /PDFXBleedBoxToTrimBoxOffset [ 0.00000 0.00000 0.00000 0.00000 ] /PDFXOutputIntentProfile () /PDFXOutputCondition () /PDFXRegistryName (http://www.color.org) /PDFXTrapped /Unknown

    /Description >>> setdistillerparams> setpagedevice

    /ColorImageDict > /JPEG2000ColorACSImageDict > /JPEG2000ColorImageDict > /AntiAliasGrayImages false /DownsampleGrayImages true /GrayImageDownsampleType /Bicubic /GrayImageResolution 300 /GrayImageDepth -1 /GrayImageDownsampleThreshold 1.50000 /EncodeGrayImages true /GrayImageFilter /DCTEncode /AutoFilterGrayImages true /GrayImageAutoFilterStrategy /JPEG /GrayACSImageDict > /GrayImageDict > /JPEG2000GrayACSImageDict > /JPEG2000GrayImageDict > /AntiAliasMonoImages false /DownsampleMonoImages true /MonoImageDownsampleType /Bicubic /MonoImageResolution 1200 /MonoImageDepth -1 /MonoImageDownsampleThreshold 1.50000 /EncodeMonoImages true /MonoImageFilter /CCITTFaxEncode /MonoImageDict > /AllowPSXObjects false /PDFX1aCheck false /PDFX3Check false /PDFXCompliantPDFOnly false /PDFXNoTrimBoxError true /PDFXTrimBoxToMediaBoxOffset [ 0.00000 0.00000 0.00000 0.00000 ] /PDFXSetBleedBoxToMediaBox true /PDFXBleedBoxToTrimBoxOffset [ 0.00000 0.00000 0.00000 0.00000 ] /PDFXOutputIntentProfile () /PDFXOutputCondition () /PDFXRegistryName (http://www.color.org) /PDFXTrapped /Unknown

    /Description >>> setdistillerparams> setpagedevice


Recommended