+ All Categories
Home > Documents > O.M.aivanhov-Reguli de Aur Pt Fiecare Zi

O.M.aivanhov-Reguli de Aur Pt Fiecare Zi

Date post: 10-Oct-2015
Category:
Upload: cornel-cristian
View: 518 times
Download: 16 times
Share this document with a friend

of 52

Transcript

REGULI DE AUR PENTRU FIECARE ZI

REGULI DE AUR PENTRU FIECARE ZI

OMRAAM MIKHAEL AIVANHOV

1.Viaa, bunul cel mai de pre

De cte ori nu vi se ntmpl s v irosii viaa alergnd s adunai sau s obinei bunuri mult mai puin importante dect viaa nsi! V-ai gndit, vreodat, la aceasta? Dac ai ti cum s-i dai Vieii ntietate, dac v-ai preocupa s o pstrai, s o protejai, s-i conservai integritatea, puritatea, posibilitile dv. de a obine ceea ce dorii ar crete implicit. Cci tocmai o astfel de Via luminoas, iluminat, intens, este ceea ce v poate oferi totul.

Voi credei, ns, c, din moment ce suntei n via, totul v este permis. Ei bine, nu! Dup ce vor fi trecut anii n care vei fi muncit pentru a v satisface ambiiile, ntr-o bun zi v vei simi att de epuizai, att de blazati, nct, punnd n balan ceea ce ai obinut i ceea ce ai pierdut, vei realiza c ai pierdut aproape totul pentru a ctiga foarte puin.Ci oameni nu i spun: O via am! Vreau s o triesc din plin pentru ca s obin tot ceea ce mi doresc: bani, plceri, cunoatere, glorie...i atunci trag tare, muncesc, muncesc i cnd nu mai au resurse, sunt obligai s-i opreasc toate activitile. O via trit n felul acesta nu are nici un sens, cci, dac i pierzi Viaa, pierzi totul. Esenialul este Viaa, i, n consecin, ea trebuie protejat, purificat, consolidat, trebuie eliminat din ea tot ceea ce o mpiedic sau o blocheaz, cci numai datorit Vieii putei obine sntatea, frumuseea, puritatea, puterea, inteligena, dragostea si adevrata bogie.Deci, de acum nainte, lucrai la nfrumusearea vieii, la intensificarea ei, la sacralizarea ei. Rezultatul l vei simi imediat: aceast via purificat, armonioas, va contacta alte regiuni intrnd n relaii cu o mulime de alte Entiti care vor veni apoi s v ajute i s v inspire.

2.S mpcm viaa material cu Viaa spiritual

Nu v cere nimeni s neglijai total viaa material i s v consacrai numai meditaiei i rugciunii, aa cum au fcut-o unii mistici i ascei care au vrut s fug de lume, de greutile i de tentaiile ei. Dar nici nu este bine s v lsai acaparai total de preocuprile materiale, aa cum fac din ce n ce mai muli oameni. Toi trebuie s fii n stare s lucrai, s ctigai bani, s v cstorii, s v ntemeiai o familie, dar, n tot acest timp, s avei o Lumin, metode de lucru care s v permit s progresai pe calea evoluiei. Problema este, deci, de a perfeciona att aspectul spiritual, ct i cel material: s fii implicai n lume, dar s trii, n acelai timp, o Via cereasc. Acesta trebuie s fie elul vostru. Bineneles c nu este uor, cci v aflai nc n stadiul n care, dac ncepei o Via spiritual, v periclitai situaia material, dar dac v preocupai de afaceri, neglijai Viaa spiritual. Ei bine, nu: ambele sunt necesare i este posibil s le mpcai. Cum?... Procednd n felul urmtor: orice vei ntreprinde, ncepei prin a v spune:Eu caut Lumina, eu caut Iubirea, eu caut Puterea adevrat; oare fcnd acestea, sau altceva, le voi obine?Reflectai bine i, dac ajungei la concluzia c respectiva preocupare sau activitate v ndeprteaz de ideal, renunai la ea.

3.Consacrai-v viaa unui el superior

Este foarte important s fii contieni de elul pentru care lucrai i n folosul cui lucrai, cci, n funcie de acestea, energiile voastre iau o direcie sau alta. Dac v consacrai viaa unui el superior, ea se va mbogi, va ctiga n for i n intensitate. Este situaia unui capital pe care l fructificai: v plasai capitalul ntr-o banc cereasc i, n loc s fie cheltuit, risipit, el va crete i v mbogete.i astfel, mai bogat, avei posibilitatea s v instruii i s lucrai mai bine.Cel care cedeaz plcerilor, emoiilor, pasiunilor, i risipete capitalul, viaa, cci tot ceea ce obine trebuie pltit i mijlocul de plat este viaa. n timp ce plasndu-v capitalul ntr-o banc aflat sus, cu ct lucrai mai mult, cu att v ntrii, cci elemente noi, mai pure, mai luminoase, vin s completeze permanent n voi ceea ce ai cheltuit.

4.Viaa zilnic: o materie pe care Spiritul trebuie s o transforme

n orice act al vieii, chiar n cel mai simplu, trebuie s nvaai s punei n aciune fore i elemente care s v permit s transpunei acest act ntr-un plan spiritual i s atingei astfel un grad superior de via.

S lum, ca exemplu o zi obinuit: dimineaa ne trezim, i imediat se declaneaz o mulime de procese, de gnduri, de sentimente i gesturi: ne ridicm, aprindem lampa, deschidem geamurile, ne splm, pregtim gustarea de diminea, plecm la lucru, ntlnim oameni etc... Cte lucruri sunt de fcut, i toat lumea este obligat s le fac. Diferena const n aceea c, n timp ce unii le fac din obinuin, mecanic,alii - cei care posed o Filosofie spiritual - caut s introduc n fiecare din aceste acte o via mai intens, mai pur, i atunci totul se transform, totul capt un sens nou, sunt tot timpul inspirai. Bineneles, vedem n jurul nostru o mulime de oameni dinamici, ntreprinztori, dar toat activitatea lor se limiteaz pentru obinerea succesului, a bunstrii materiale, a gloriei; ei nu fac nimic pentru a-i face existena mai senin, mai echilibrat, mai armonioas. i aceast atitudine nu este inteligent, cci aceast via debordant i epuizeaz i i mbolnvesc. Deci, obinuii-v s privii viaa cotidian cu toate actele pe care trebuie s le indeplinii, cu evenimentele care vi se ntmpl, cu oameni cu care suntei n contact, permanent sau ntmpltor, ca pe un material asupra cruia trebuie s lucrai pentru a-l transforma. Nu v multumii s acceptai ceea ce vi se ofer i s v supunei pasiv ncercrilor la care suntei expui: preocupai-v permanent s adugai un element care s nsufleeasc, s dea via, s spiritualizeze acest material. Cci n aceasta const adevrata Via spiritual: s fii capabil s introduci n fiecare activitate un element, un ferment capabil s proiecteze aceast activitate pe un plan superior. Vei replica: i atunci meditaia... i rugciunea?... Da, ntr-adevr, rugciunea i meditaia sunt acelea care v ajut s captai acele elemente mai subtile, mai pure i care v permit s dai actelor voastre o nou dimensiune. Pot apare n viaa voastr evenimente care s v mpiedice s efectuai exerciiile spirituale pe care v-ai impus s le practicai zilnic. Dar acest lucru nu trebuie s v mpiedice s fii n contact cu Spiritul. Cci Spiritul este mai presus de forme, mai presus de practici. n orice situaie, n orice mprejurare, putei intra n contact cu Spiritul pentru ca s v nsufleeasc i s v nfrumuseeze viaa. 5.Nutriia, privit ca o activitate yoga

Ci oameni dezechilibrai, din cauza unei viei trepidante, caut mijloace pentru a se reechilibra! Ei practic yoga, zen, meditaia transcendental sau ncearc s nvee s se relaxeze. Toate acestea sunt foarte bune, dar eu consider c exist un exerciiu mult mai simplu i mai eficient: s nvm s mncm. V mir? De ce? n loc s mncm oricum, n zgomot, cu nervi, cu grab chiar - i apoi s mergei s facei yoga! - nu este mai bine s nelegei c n fiecare zi, de 2 - 3 ori pe zi, avei ocazia s facei un exerciiu de destindere, de concentrare, de armonizare a tuturor celulelor?

n clipa cnd v aezai la mas, ncepei prin a alunga din mintea voastr tot ce v poate mpiedica s mncai n pace i armonie. i, dac nu reuii imediat, ateptai, pentru a ncepe s mncai n momentul cnd ai reuit s v calmai. Dac mncai ntr-o stare de agitaie, de nervi sau de nemulumire, introducei n voi o agitaie, vibraii dezordonate, care se vor transmite n tot ceea ce vei face ulterior. Chiar dac v vei strdui s creai o aparen de calm, de stpnire de sine, va emana totui din voi o anumit agitaie, o tensiune i vei comite erori, v vei izbi de oameni sau de obiecte, vei rosti cuvinte nepotrivite prin care vei risca s pierdei prieteni sau s vi se nchid pori. n timp ce dac mncai ntr-o stare de armonie, vei rezolva mai bine problemele ce vi se vor prezenta ulterior i, chiar dac n cursul zilei vei fi obligat s alergai n dreapta i n stnga, vei simi n voi o linite pe care activitatea voastr nu o va putea tulbura. ncepnd cu nceputul, cu lucrurile mrunte, vom putea ajunge foarte departe.S nu credei c oboseala provine ntotdeauna din prea mult activitate.Nu: ea survine , deseori, ca urmare a unei risipe de fore.i, iat, atunci cnd nghiim mncarea fr s o mestecm suficient i fr s o impregnm suficient cu gndurile i sentimentele noastre, ea devine mai greu digerabil, iar organismul nu va putea beneficia din plin, datorit efortului pentru asimilarea ei. Atunci cnd mncai fr s contientizai importana acestui act,chiar dac organismul se ntrete prin hran, el nu primete din ea dect partea grosier, material, i care nu este comparabil cu energiile de care ai putea beneficia dac ai ti cum s mncai n linite i s v concentrai asupra hranei, pentru a prelua elementele eterice i subtile. Deci, n timp ce mncai, concentrai-v asupra hranei i proiectai asupra ei toata iubirea voastr; n acel moment se produce separarea ntre materie i energie: materia se dezagreg, n timp ce energia ptrunde n voi, putnd dispune astfel de ea. n alimentaie, importante nu sunt alimentele propriu-zise, ci energiile pe care aceste alimente le conin prin chintesena din ele, cci n aceast chintesen este viaa. Partea material a alimentului constituie doar suportul, iar chintesena, att de subtil, att de pur, nu trebuie s alimenteze doar planurile inferioare, corpul fizic, corpul astral, corpul mental; ea trebuie s alimenteze, de asemenea, sufletul i Spiritul.

6.Respiraia S mestecm aerul pentru a-i extrage energiile.Obinuii-v s facei, n timpul zilei, cteva exerciii de respiraie. Dar, pentru a fi ntr-adevr folositoare, respiraiile trebuie s fie lente i profunde. Aerul curat trebuie s aib timp pentru a cobor n plmni, pentru a-i umple i pentru a elimina aerul viciat. i nu numai c trebuie s respirm profund, dar este bine, din cnd n cnd, s reinem aerul n plmni nainte de a-l expulza. De ce? Pentru a fi mestecat; cci plmnii mestec aerul la fel cum gura mestec alimentele. Aerul pe care l inspirm este ca un dumicat, plin cu energii revitalizatoare. Pentru a profita din plin de aceste energii, trebuie s le dm plmnilor timp pentru a-l mesteca i digera. Cnd respirai astfel, fii contieni c, prin aer, primii n corpul vostru o Via divin. 7.Dimensiunea psihic i spiritual

Exerciiile de respiraie au, Bineneles, o aciune benefic asupra sntii, dar i asupra voinei i a gndului. Putei experimenta: dac avei de ridicat o mare greutate, vei reui mai uor dup o respiraie profund. n toate amnuntele vieii zilnice, n relaiile cu ceilali, amintii-v s respirai contient, i aceasta v va permite s avei controlul asupra voastr. naintea unei ntlniri, de pild, pentru ca discuia s nu degenereze ntr-o disput, luai-v obiceiul de a respira corect. i atunci, cnd suntei tulburat, de ce nu cerei ajutorul plmnilor? Ei sunt acolo pentru a v ajuta. Timp de dou-trei minute, inspirai i expirai profund: gndurile voastre se vor uura i se vor limpezi. Avei mereu nevoie de ajutor, i este normal, dar de ce l cutai mereu n exterior atta timp ct el exist n voi?

Dac ajungei s sesizai sensul profund al respiraiei, vei simi, puin cte puin, cum propria voastr respiraie se contopete cu Respiraia cosmic. n timpul expiraiei, gndii-v c reusii s v dilatai, s v extindei pn la marginea Universului, apoi la inspiraie, revenii ctre voi, ctre egoul vostru, care este asemenea unui punct imperceptibil, centrul unui cerc infinit. Din nou v dilatai i din nou v contractai...Vei descoperi astfel aceast micare de flux i reflux care constituie cheia tuturor ritmurilor Universului. Prin efortul de al contientiza n voi niv, intrai astfel n Armonia cosmic i apare un schimb ntre Univers i voi, cci inspirnd, primii elemente din spaiu, i expirnd, trimitei n schimb ceva din inima i sufletul vostru.Cel ce tie s se armonizeze cu Respiraia cosmic intr n Contiina divin. Din ziua n care vei simi aceast dimensiune, vei dori ca toat viaa s inspirai din Fora i Lumina Domnului, pentru ca apoi s o druii lumii ntregi. Cci expiraia nseamn i a distribui Lumina pe care ai reuit s o absorbii de la Dumnezeu.Respiraia contient aduce binefaceri nemsurate vieii fizice, emoionale, intelectuale i spirituale. Va trebui s contientizai efectele ei benefice pentru creier, pentru suflet, pentru toate facultile voastre; este un factor deosebit de puternic n toate domeniile vieii. Nu neglijai niciodat acest aspect. 8.Cum s recuperm energiile

Prea des v lsai antrenai de aceast agitaie, care de acum a devenit o stare obinuit a oamenilor i care este foarte duntoare echilibrului lor fizic i psihic. Trebuie s dai mai mult atenie sistemului vostru nervos i s-i acordai, din timp n timp, cte o destindere. Ai putea, de exemplu, s v retragei ntr-o ncpere linitit, s v ntindei culcai pe burt, pe un pat sau pe jos, pe un covor, cu braele i picioarele destinse; s v lsai ca i scufundai ntr-un Ocean de Lumin, fr s v micai, fr s gndii... Dup unul sau dou minute v vei ridica rencrcai. Aceasta este tot; e foarte puin, dar foarte important.Bineneles c vei replica c nu exist ntotdeauna posibilitatea de a v ntinde astfel. Ei bine, atunci rmnei pe scaun; principalul este s rupei tensiunea n care trii. Este nevoie s stii s v oprii, i nu numai odat sau de dou ori pe zi, ci de zece, cincisprezece, douzeci de ori. Aceasta poate s nu dureze dect unul sau dou minute, important este s v obinuii s o facei ct mai des. Ori de cte ori avei un moment liber, indiferent unde v aflai, n loc s pierdei timpul sau s v enervai c trebuie s ateptai, profitai de ocazia ivit pentru a v liniti i a v regsi echilibrul; v vei relua apoi activitatea cu fore sporite.

9.Iubirea ne face neobosii

Cel mai mare secret, pentru a ne desfura activitatea n cele mai bune condiii, este s nvm s lucrm ntotdeauna numai cu iubire. Cci iubirea este cea care d puteri, viaa, care renate.Cnd aceast iubire nu exist i cnd munca este considerat doar ca un mijloc de subzisten,aceast atitudine nu conduce la rezultate bune.Bineneles,banii se ctig, dar dispare bucuria, entuziasmul, omul devine iritabil i sntatea sa se altereaz cu timpul. Lucrai pre de mai multe ore cu iubire i nu vei simi oboseala; lucrai un timp mai scurt, fr iubire, cu suprare sau revolt, i totul se va bloca n interiorul vostru, v vei simi slbii i fr for.Trebuie s nelegei eficacitatea, puterea iubirii. n tot ce facei punei iubire sau, dac nu, mai bine renunai la a face acel lucru. Tot ceea ce facei fr iubire v obosete, ba chiar v otrvete, aa nct s nu v mire dac dup, aceea suntei epuizai sau bolnavi. Ct lume se ntreab cum s combat oboseala! Secretul este s pui iubire n tot ceea ce faci, cci iubirea este ceea ce trezete toate energiile. 10.Progresul tehnic ofer omului timp liber pentru o activitate spiritual

Dac tiina i tehnica v pun zilnic la dispoziie produse noi care v uureaz viaa, aceasta nu nseamn c trebuie s lncezii. Toate aceste faciliti trebuie s le considerai ca pe nite posibiliti create pentru a v dedica activitii spirituale. Iat adevrata semnificaie a progresului tehnic: s-i ofere omului timp liber, cu scopul de a-l folosi n alte lucrri. Rmne mai puin s trudii pe materia exterioar? Aceasta v este dat ca s avei mai mult timp, pentru ca s lucrai cu materia voastr interioar, s o stpnii, s o spiritualizai i s devenii astfel o prezen benefic pentru lumea ntreag. Dup fiecare efort, dup fiecare exerciiu, viaa capt o alt culoare, un alt gust. Ci oameni nu sunt copleii de bunstare, i totui sunt att de blazai nct nu mai simt nici o bucurie! Aceasta pentru c n interiorul lor nu mai exist nici o activitate, nici o via intens. Dac ar fi fost luminai, ar fi continuat s se bucure de tot, dar fr a se opri din eforturile interioare, cci aceast activitate este cea care d gust fiecrui lucru.

11.Aranjai-v locuina interioar

Trebuie s v obinuii s punei accentul pe posibilitile Lumii interioare, acolo, n interiorul vostru, unde v aflai scufundai n permanen. Nu ntotdeauna suntei n situaia de a privi, de a asculta, de a atinge, sau de a gusta ceva din exteriorul vostru, n schimb v aflai mereu n prezena voastr, n aceast Lume interioar, ale crei bogii nu tii nc s le folosii. Aceast Lume v aparine: Oriunde mergei o luai cu voi i v putei baza pe ea, n timp ce lumea exterioar v poate rezerva, n orice moment, o decepie. Poate c, pentru un moment, v putei nchipui c deinei ceva, dar, dup un scurt timp, nu mai detinei nimic: fie c vi s-a luat, fie c l-ai pierdut. Dac suntei n cutarea abundenei, a plenitudinii, aflai c numai n interiorul vostru le putei gsi. Nu cunoatei, nu tii tot ceea ce detinei, cu ce cunotine i cu ce puteri, adevrate comori, v-a nzestrat Dumnezeu. Va trebui acum s facei un efort pentru a simi i pentru a folosi toate aceste resurse.V voi da o imagine. Unii oameni au tiut s-i aranjeze att de bine locuina nct nu ies din cas cu prea mare plcere pentru a merge n alt loc unde ntmpin zgomote, praf, nghesuial. n timp ce ali, care triesc prost, ntr-o locuin mizer, fr nici un confort, folosesc orice prilej pentru a pleca de acas (ceea ce de fapt nu este adevrata soluie, dar m rog...). i acum, s interpretm. Spiritualistul este cel care i-a aranjat att de bine forul su interior, nct nimic nu-i lipsete: poezia, culorile, muzica, toate se gsesc n el i el sufer cnd este obligat s ias din cas, s-i prseasc toat aceast frumusee. n timp ce oamenii obinuii, care nu sau preocupat niciodat s-i creeze un interior plcut, se gndesc mereu s plece i s se distreze n alt parte. Cum rmn singuri cu ei nii, se plictisesc, apare srcia.Deci acum stai puin i analizai care este situaia cea mai avantajoas. Din moment ce suntei zi i noapte cu voi niv, nu este mult mai indicat s v ameliorai acel loc pe care nu-l vei prsi niciodat? De ce s lsai n paragin interiorul vostru ca pe o locuin cu geamurile sparte i pline de pnze de paianjen? De acum nainte, preocupai-v mai intens s nfrumusetai, s mbogii i s armonizai totul n voi; nu numai c v vei simi foarte bine la voi acas, dar, n aceast locuin minunat, vei putea primi i invitai. Da, Spiritele luminate se vor bucura s v viziteze; poate unele se vor hotr chiar s locuiasc definitiv, iar voi vei fi cei care vei beneficia de prezena lor.

12.Lumea exterioar este o reflectare a Lumii voastre interioare

Fii convini de faptul c nu vei putea gsi nimic n exteriorul vostru, dac nu ai gsit mai nti n voi niv.Cci, chiar dac gsii ceva n exteriorul vostru, dac nu l-ai gsit n interiorul vostru, vei trece pe lng el fr s-l observai. Cu ct descoperii mai intens n voi Iubirea,nelepciunea,Frumuseea interioar, cu att le vei ntlni mai des n jurul vostru.V nchipuii c, dac nu vedei anumite lucruri, ele nu exist. Ba da, ele exist i, dac nu le vedei, aceasta nseamn c nu le-ai cultivat suficient n voi niv. Lumea exterioar este constituit numai din reflectarea Lumii interioare, deci nu v mai amgii, cci nu vei afla niciodat bogia, pacea, bucuria exterioar, dac nu ai depus eforturi s le descoperii n voi niv.

13.Pregtii-v viitorul, trind corect prezentul

Nu o dat, v-ai fcut griji cu privire la viitor, gndindu-v c nu suntei protejai mpotriva accidentelor, a bolilor, a srciei... Dar de ce s v otrvii existena imaginndu-v tot felul de lucruri rele ce vi s-ar putea ntmpla?

Este adevrat c nu tim ce ne rezerv viitorul, dar, cel mai bun mijloc de a evita posibilele necazuri din viitor, este de a te strdui s trieti chibzuit n prezent. Viitorul va fi aa cum l construieti n prezent. Deci, fiecare clip de acum este important. Aa cum prezentul este o consecin a trecutului, tot aa viitorul este o prelungire a prezentului. Totul este nlnuit; trecutul, prezentul i viitorul nu sunt rupte ntre ele. Viitorul se construiete pe fundaia care i-o facei acum. Dac aceast fundaie este proast, este evident c nu trebuie s v ateptai la un viitor strlucit; dar, dac ea este bun, nu avei nici un motiv de ngrijorare: aa cum sunt rdcinile, tot aa vor fi i tulpina, ramurile i fructele.Trecutul este consumat; dar el a generat prezentul, care, la rndul lui, poart n el rdcinile viitorului. Trebuie, deci, s ncepei s v construii de pe acum viitorul, mbuntindu-v prezentul.Pentru aceasta, trebuie ca n fiecare zi s v punei ntrebarea: Ia s vd ce am spus astzi? Care au fost sentimentele i gndurile mele? i dac ai acionat prost, dac ai avut sentimente negative, gnduri rele, s tii c v-ai aliniat de partea Forelor ntunecate i c ele v vor distruge viitorul.Dac ai trit o zi ntr-un mod care s v nemulumeasc, ncercai, cel puin la culcare, s-i anihilai efectele, cu cele mai bune gnduri,lund cele mai bune decizii pentru a doua zi.Aceste gnduri, ca nite albine harnice, vor spla i vor repara totul n timpul nopii i vei ncepe ziua urmtoare n condiii mai bune.

14.Trii prezentul n plenitudine

Unii oameni triesc numai n trecut, n trecutul lor, parc ar fi prizonierii unor evenimente petrecute n viaa lor i nu pot merge mai departe. Alii, dimpotriv, se arunc n viitor, dar ntr-un viitor fantasmagoric, creat de imaginaia lor i care nu se va ndeplini niciodat. Este bine s privim, din cnd n cnd, n trecut, dar numai pentru a analiza cnd i unde am greit, sau cnd i unde am acionat corect, pentru a trage nvminte. Trecutul constituie un tezaur de experiene pe care le putem utiliza pentru a tri prezentul ct mai bine.Dar n acela timp, analiznd trecutul, este bine s ne lansm i n viitorul ndeprtat, pentru a ne ntreba cum i imagineaz Dumnezeu viitorul umanitii, n ce splendoare, n ce Lumin va ajunge ea s triasc. Binenteles, sunt muli cei care se gndesc la viitor, dar la ce fel de viitor? n general ei i spun: Peste civa ani ne vom cstori, vom avea copii, o ograd, o csu n faa creia vom putea sta i vom putea s ne fumm linitii pipa privind la vacile care trec... sau la trenuri! O s respirm i puin praf, apoi o s intrm n cas, o s mncm, o s bem i un phrel, apoi o s ne culcm. Doamne ce viitor frumos! Vei spune: Dar nu aa, noi... tiu, voi v gndii c vei ctiga bani, c vei face afaceri, c vei obine o oarecare glorie - profesor universitar, om de afaceri, ministru sau ef de stat - c vei avea alturi, zi i noapte, o fat frumoas pe care s o putei mbria... Dar ce reprezint toate acestea? Este de plns!Acum trebuie s nvai s privii mai departe, dincolo de acest viitor ndoielnic, i s cutai orizonturi noi, s deschidei ferestrele ctre infinit pentru a vedea care este adevratul viitor al omenirii, cum l imagineaz Dumnezeu, i s anticipai, deja, prin modul vostru de via, acest viitor. S nu v mpiedicai de noiunea de timp, s nu spunei niciodat: Da, dar atunci eu nu voi mai fi n via, nu va mai fi epoca mea, cci, spunnd acestea, v interzicei adevrata frumusee, v interzicei nelegerea adevratului sens al vieii.Prezentul trebuie s fie timpul aciunii contiente, luminate, care i trage nelepciunea din experienele trecutului, dar care este, n acela timp, stimulat de toate posibilitile viitorului. Iat perfeciunea: leciile pe care vi le-a dat trecutul (i numai Dumnezeu tie cte lecii ne-a dat trecutul umanitii!) i viitorul cu promisiunile sale nelimitate. Dac tii cum s trii n prezent, exprimnd experiena trecutului i frumuseea viitorului, v apropiai de Divinitate. Care sunt acele versuri pe care Serafimi le cnt n faa Tronului Domnului? Sfnt, Sfnt, Sfnt este Domnul Dumnezeul Cel Atotputernic, acum i pururea i n vecii vecilor. Iat cum contiina voastr poate crete la dimensiunile Contiinei divine.

15.Importana nceputului.Fii contieni de Forele pe care le declanai

Nu trebuie s ntreprindem niciodat ceva fr s cunoatem Forele pe care astfel le punem n aciune. Cci nceputul este esenial. Aici, la nceput, se declaneaz Forele, care, odat pornite, nu se mai opresc n drum, ci acioneaz pn la capt. V aflai pe un munte, avei deasupra voastr o stnc enorm, gata s se prbueasc la cea mai mic micare; depinde de voi dac ea va rmne la locul ei sau dac i vei provoca cderea. Dac din cauza voastr ea ncepe s se clatine, nu mai avei posibilitatea de a o opri: v va strivi, att pe voi, ct i pe ali mpreun cu voi. Iar dac vei deschide porile unei ecluze, va fi inutil s ncercai apoi s oprii apa!...Este ntotdeauna uor s provoci fore sau evenimente, dar este foarte greu s le dirijezi, s le orientezi, pe scurt s le domini.Expresia ucenicul vrjitor desemneaz tocmai pe acel nechibzuit care a dezlnuit nite cureni, pe care apoi este incapabil s-i mai stpneasc sau s-i mai dirijeze. Cnd agitatorii declaneaz o revolt, nu mai exist mijloace pentru a o stpni: ea le scap de sub control.nainte de a pronuna un cuvnt, de a arunca o privire, de a scrie o scrisoare, de a da curs unei aciuni, voi deinei toat puterea; odat declanat aciunea, s-a terminat, nu mai suntei dect spectatori, dac nu chiar victime. n plan fizic, n plan astral sau n plan mental, Legea este una i aceeai. Cnd simii furia c se nate n voi, dac v hotri s o stpnii pe loc, ea nu se va declana, dar, dac o lsai s izbucneasc, nu-i vei mai putea opri cursul. i acela lucru este valabil i pentru idei: dac le lsai s-i fac cuib n voi, vor sfri prin a se nrdcina. Deci fii vigileni i nu uitai niciodat c numai la nceput deinei, cu adevrat, puterea.

16.Cutai Lumina nainte de a aciona

nainte de a v lansa ntr-o aciune mai important, primul lucru de fcut este s v reculegei, s v conectai la Lumea invizibil pentru a v crea cele mai bune condiii pentru a aciona. n stare de agitaie, de dezorientare, comitem erori, ncurcm sau distrugem lucrurile. i aceasta se ntmpl destul de des: acionm n grab, orbete, iar rezultatele nu sunt grozave.Pentru a aciona corect trebuie, mai nti, s cutai Lumina. Acest lucru l facei deja n planul fizic: suntei trezit noaptea de un zgomot, ceva care s-a spart n cdere sau cineva care a intrat... i atunci ce facei, dai buzna, aa, n ntuneric? Nu, cci este riscant. nti aprindei o lumin ca s vedei, i abia apoi acionai. Ei bine, n orice situaie din via trebuie mai nti s aprindei lumina, adic s v concentrai, s v reculegei pentru ca s tii cum s acionai. Dac nu avei lumin, o vei lua la stnga, la dreapta, vei bate la mai multe pori, vei ncerca tot felul de mijloace care se vor dovedi nepotrivite.Deci, nainte de a ntreprinde ceva mai important, este necesar s v concentrai cteva minute gndurile asupra Lumii inteligente, din Lumin, i s cerei s aflai cum este cel mai bine s acionai. Rspunsul va veni sub forma unei idei, a unui sentiment precis sau a unei imagini simbolice. Dac rspunsul este foarte clar, putei trece la aciune. Dar dac simii o nehotrre, un resentiment, o tulburare sau o contradicie, aceasta nseamn c obstacolele sau dumanii v bareaz calea. Atunci, amnai totul pentru a doua zi, punei din nou ntrebarea i ateptai nainte de a aciona, pn cnd drumul va fi clar i liber.

17.Supravegheai ntotdeauna prima micare

Cnd suntei pe punctul de a ntreprinde ceva pentru prima dat, avei grij s fii calmi, concentrai-v ntreaga atenie asupra primului gest, a primei micri i executai-o corect, fr nici o greeal. Repetai-l puin mai repede, i apoi din ce n ce mai mult, pn cnd vei atinge ritmul i viteza dorite: vei observa c execuia va fi din ce n ce mai uoar, rmnnd n acelai timp, impecabil. Indiferent de gestul sau de actul pe care l avei de executat, dac de la nceput v-ai creat un tipar corect l vei repeta ntotdeauna cu corectitudine.Dac astzi comitei erori ntr-un anumit domeniu, aceasta se datoreaz faptului c n trecut, fr s v dai seama, i-ai creat un tipar defectuos. Dac la prima micare, la primul gest, cu un obiect sau cu o persoan nu ai fost ateni i ai comis o eroare, acum suportai consecinele: greelile se acumuleaz i se agraveaz cu trecerea timpului. Este foarte greu s reparm n prezent greelile comise n trecut i nscrise n noi, dar este uor a nva s creem corect tiparele noi.

18.Contientizai-v obinuinele mentale

Oamenii sunt rareori contieni de obinuinele lor mentale. Unul, cnd trebuie s ntreprind un lucru, se crispeaz imediat, se enerveaz; altul, n faa oricrei situaii noi, are ca prim reacie pesimismul, devine critic sau se ngrijoreaz; un altul se revolt, un altul se descurajeaz... Dar cum toate acestea sunt atitudini pe care, nefiind contieni, ei nu le pot remedia, i astfel, n orice situaie, ei gsesc un pretext pentru a fi negativi. Primul lucru pe care l avei de fcut este s v studiai, pentru a v cunoate modul n care reacionai. Din momentul n care vedei clar n voi, deinei deja mijloacele de a face fa situaiei: imediat vei primi un elan pentru a mobiliza toate posibilitile pe care Dumnezeu le-a creat n subcontientul, contientul i supracontientul vostru: astfel, n fiecare zi vei progresa, datorit obinuinei pe care v-ai creat-o de a v observa i de a fi lucid fa de voi niv.

19.Atenie i vigilen

Atenia mbrac mai multe aspecte. Aspectul ei cel mai cunoscut este acea atitudine susinut, necesar, pentru a-i ndeplini corect sarcinile, pentru a audia o conferin sau a citi o carte. Dar exist i o alt atenie, care se numete observarea de sine, introspecia. Ea const n a contientiza, n fiecare moment al zilei, ceea ce se petrece n interiorul nostru pentru a discerne curenii, dorinele i gndurile care ne strbat. Aceast atenie este ns insuficient dezvoltat. De aceea, cnd vine momentul s rezolvm ceva, s nelegem o problema important, creierul ne este obosit, ntunecat i nu ajungem s ducem un lucru la bun sfrit.Pentru ca creierul vostru s fie mereu disponibil, trebuie s fii ateni, prudeni i cumptai n toate activitile, cci altfel, chiar dac Adevrul n persoan ar apare n faa voastr, voi tot nu l-ai nelege. Pentru a fi capabili a face fa n mod nelept, inteligent, tuturor situaiilor, trebuie s v pstrai n permanen gndirea treaz i vigilent. Cel ce nu este vigilent, cel ce nu deschide ochii, este expus tuturor pericolelor. Nu exist nimic mai ru dect s trieti cu ochii nchii. Trebuie s inem ochii mereu deschii pentru a aprecia n permanen strile de contiina n care ne aflm. Numai cel ce-i ine ochii deschii posed inteligena vieii interioare, el nu se mai las nlnuit de orice for, de orice entitate. n timp ce pe un om adormit... este clar c oricine l poate surprinde!Deci, n concluzie, vegheai asupra ateniei interioare, atenie de fiecare clip, pentru ca s tii n fiecare moment ce se petrece n voi.Exersai. Nu este suficient s v facei numai seara un examen de contiin, ci, n orice moment al zilei, trebuie s fii capabili s spunei care sunt dorinele, gndurile i sentimentele care v strbat, s le cunoatei originea, natura, s fii capabili, la nevoie, s luai precauiuni sau chiar s reparai daunele.n viaa de toate zilele, de ndat ce se produce un accident, vedem pompierii sau armata ieind imediat i intervenind pentru stingerea unui incendiu, repararea unui pod, degajarea unui drum, salvarea rniilor etc. n plan fizic ni se pare normal s se repare imediat toate stricciunile. Dar, n plan intern, nu tim cum s procedm, lsm distrugerile s se produc, fr s reacionm. Ei bine, nu: de cinci ori, de zece ori, de douzeci de ori pe zi, trebuie s privim n noi nine pentru a vedea ce trebuie reparat i s nu ntrziem a o face.Altfel, lsnd pentru mai trziu, devine prea trziu, suntem distrui, dizlocai.

20.Urmai o singur direcie spiritual

Pentru a face, cu adevrat, o munc spiritual trebuie s ne aliniem uneii filosofii, unui sistem i s-l aprofundm; altfel, ceea ce se ntmpl cu organismul psihic se ntmpl exact i cu cel fizic. Dac absorbii tot felul de alimente heteroclite, v mbolnvii; similar, stomacul psihic poate fi supus unei indigestii n funcie de ceea ce ai ngurgitat. Ce vrei s facei cu un amestec de tradiii egiptene, hinduse, tibetane, africane, aztece, ebraice? Mcar de ai avea o structur mental suficient de solid pentru a v descurca prin ele! Dar muli de abia sunt capabili s-i fac o idee clar despre un sistem filosofic; i atunci, la ce le folosete s citeasc totul, s cunoasc totul? Ca s-i piard capul atta tot. i apoi, evident, urmeaz s acuzm spiritualitatea c dezaxeaz lumea. Nu este vina spiritualitii dac lumea i-o imagineaz ca pe un trg unde poi gsi toate atraciile, chiar pe cele mai periculoase, cum ar fi drogul, magia neagr sau sexualitatea desfrnat. Este timpul s nelegei c adevrata spiritualitate nseamn s ajungei s fii voi niv expresia vie a nvturii divine pe care o urmai.

21.Insistai mai mult asupra practicii, dect asupra teoriei

ncercai s nelegei mai bine diferena ntre activitatea spiritual i activitatea intelectual. De exemplu, avei o portocal; din punct de vedere intelectual putei afla o mulime de lucruri despre ea: originea ei, povestea ei, greutatea ei, forma ei, proprietile ei, elementele chimice care o compun, diferitele moduri n care poate fi folosit, poate chiar i simbolismul ei... ntr-o coal iniiatic nu vei afla poate nimic din toate acestea, dar vei nva esenialul: s gustai portocala! Aceasta este activitatea spiritual. Nu att s acumulai cunotine teoretice, ct s mncai portocala, adic s aplicai, s practicai. Este mai greu, cere eforturi, dar numai astfel v putei transforma.Bineneles, nu se poate nega c este interesant i poate chiar util s cunoti tentativele pe care omenirea le-a fcut timp de milenii i secole pentru a strpunge misterele Universului i a se apropia de Divinitate, dar aceasta nu este de ajuns. Din moment ce toate aceste religii i sisteme filosofice vorbesc numai despre divinizarea noastr, despre splendoarea noastr, despre perfeciunea noastr, trebuie s depunem eforturi pentru realizarea acestui ideal. Nu v grbii s-i imitai pe aceia care se ngrmdesc s asiste la toate conferinele erudite despre nelepciunea i tiina Iniiailor din trecut, dar incapabili de a-i conduce viaa cu nelepciune. Este ridicol, i nu aceasta este spiritualitatea.

22.Punei calitile morale naintea talentului

Atunci cnd un brbat sau o femeie dovedesc aptitudini deosebite pentru arte,tiin sau sport,toat lumea i privete cu admiraie i nimeni nu i pune ntrebarea dac respectivul este drept, bun, cinstit, generos.Nu, talentul este ceea ce toi admir i ncearc s cultive.De aceea, Pmntul este acum plin de oameni talentai,dotai, este formidabil, sunt o mulime. i totui, de ce toate aceste nsuiri, aceste capaciti, aceste talente nu pot salva lumea?Tocmai pentru c ele nu sunt suficiente.Este minunat s primeti de la Providen darul de a fi poet, muzician, fizician, economist sau nottor etc., s-l dezvoli, dar mai important este s trieti n acord cu Legile divine,adic s lucrezi n fiecare zi pentru a deveni mai nelept, mai cinstit, mai generos, mai stpn pe tine. Lumea are nevoie mai mult de fiine capabile s manifeste caliti morale, deci de artiti, oameni de tiin, sportivi, etc. Deci, fii ateni, nu v lsai i voi att de impresionai de persoanele dotate i talentate, nu v propunei niciodat ca ideal s ajungei ca ei.Idealul vostru trebuie s fie cel mai nalt ideal: de a v apropia n fiecare zi de perfeciune.Iar perfeciunea nseamn a deveni mai luminos, plin de cldur, dttor de via, ca i Soarele, pentru a trezi, a lumina, a stimula, i a fertiliza toate fpturile.

23.Fii mulumii de soarta voastr i nemulumii de voi

Exist mai multe feluri de a fi mulumit. Primul este cel al animalelor: ele sunt mulumite de soarta lor, i nu vd limitele i, deci, nu caut s le depeasc, nici s progreseze. Dar aceast mentalitate, normal pentru animale, nu e benefic oamenilor... cu toate c sunt muli care o adopt. Al doilea fel, de a fi mulumit cu propia soart, o numim mai degrab acceptare. Omul nelege c ncercrile prin care trece sunt rezultatul greelilor sale din trecut, i le suport. Dar el nu se mulumete numai cu att: el tie c are de fcut eforturi pentru a repara aceste greeli, pentru a umple golurile, i aceasta este nelepciunea. Trebuie s ne acceptm soarta ca pe o consecin a greelilor pe care le-am comis n experienele noastre anterioare, dar s nu ne mulumim niciodat cu gradul de evoluie la care am ajuns i s cutm s progresm tot timpul.Nemulumirea de sine este, deci, un sentiment stimulativ, care poate s v ajute ca s v ameliorai. Dar, pentru ca ea s nu devin o obsesie distructiv, trebuie stabilit un echilibru. n ce fel? Fiind mulumit de ceilali. Aceast atitudine interioar v va ajuta s nu cdei ntr-o stare prea negativ, care s v conduc la descurajare. Descoperii Frumosul i Binele n ceilali i, mai ales, n cei care, prin geniul i virtuile lor, au contribuit la evoluia omenirii.

24.Activitatea spiritual nu rmne niciodat fr rezultate

Nimic nu este mai important, mai salvator, dect a prinde gustul activitii spirituale, de a o ndrgi i de a nu lsa s treac nici o zi fr a se lega de Cer, a medita, a se ruga... Oprii-v, de mai multe ori pe zi, timp de cteva minute, i cutai s aflai n voi niv, punctul vostru de echilibru, centrul vostru divin. Treptat, vei ncepe s simii c, n toate situaiile vieii, avei n interiorul vostru un element nemuritor, etern, indestructibil... Chiar dac aceasta nu se observ, chiar dac nimeni nu v apreciaz eforturile, chiar dac pe plan material nu avei nici un beneficiu, nu v oprii niciodat s acumulai bogii spirituale, cci vei deveni, nuntrul vostru, mai liberi, mai puternici i vei plana deasupra evenimentelor. Aceast activitate spiritual este unica bogie, singurul bun care v aparine cu adevrat. De tot restul putei fi deposedat oricnd;singura, activitatea voastr v aparine pentru totdeauna.

25.Regenerarea corpurilor noastre: fizic, astral i mental

Fiecare gnd, fiecare sentiment, fiecare dorin, fiecare act are propietatea de a atrage din spaiu elementele materiale care i corespund. Gndurile, sentimentele, dorinele i aciunile luminoase, dezinteresate, susinute de o voin ferm, atrag particulele unei materii pure incoruptibile. Dac prin calitatea vieii voastre psihice lucrai zilnic pentru a atrage aceast materie, ea ptrunde i se instaleaz n ntregul vostru organism, i gsete locul i gonete toate particulele vechi, prfuite, mbcsite, mucegite. n acest fel, puin cte puin, vei reui s v rennoii corpul fizic, corpul astral i corpul mental.Contemplnd Lumea divin sub toate formele ei de Lumin, de Frumusee, de Muzic, de Armonie, culegei particulele noi; i, din moment ce fiecare din ele are via, ea nu vine singur, ci aduce cu ea fore i spirite de aceeai natur. Sarcina voastr este, deci, de a lucra zilnic pentru a nlocui n voi particulele deja nvechite cu noi particule cereti, strlucitoare.Cineva m va ntreba poate: Dar de ce s ne strduim att pentru nite rezultate care nu vor dura dect o singur existen? Merit oare osteneala? Da, pentru c, n realitate, este singura activitate ale crei rezultate sunt definitive.Cnd vei prsi Pmntul, singurele bogii pe care le vei lua cu voi vor fi bogiile interioare pe care le-ai dobndit graie eforturilor pe care le-ai depus. i cnd vei reveni pentru urmtoarea Rencarnare, le vei readuce cu voi: din momentul concepiei,din momentul gestaiei,materia corpurilor voastre - fizic,astral i mental - va fi modelat,format exact conform calitilor i virtuilor pe care le-ai dezvoltat n aceast ntrupare.

26.Cutai-v n fiecare zi Hrana spiritual

Dimineaa, cnd privii Soarele, gndii-v c razele sale care ajung pn la voi sunt fiine vii, care v pot ajuta s v rezolvai problemele zilei; dar numai cele din ziua respectiv, nu i cele de a doua zi. A doua zi trebuie s mergei s le consultai din nou, dar tot numai pentru ziua respectiv. Nu vor rspunde niciodat pentru dou-trei zile n avans. Ele v vor spune: Nu-i face griji. Vino i mine, iar noi i vom da rspunsul. n fiecare zi, atunci cnd mncai, nu facei n stomacul vostru provizii pentru o sptmn, ci doar pentru o zi: mncai pentru astzi, iar mine rencepei, din nou. Ei bine, cu lumina trebuie s procedai la fel, cci lumina este o hran pe care trebuie s o absorbii i s o digerai zilnic, pentru ca ea s se transforme n voi n sentimente, gnduri, inspiraie...De ce s nu aplicm, i n cazul luminii, aceiai logic precum n cazul hranei? Noi spunem: Este adevrat c am mncat ieri, dar asta nu mai conteaz, vreau s mnnc i azi. Acelai lucru se ntmpl i cu lumina: avei nevoie de ea n fiecare zi pentru a v hrni.

27.Revizuii-v periodic viaa

Este benefic pentru buna voastr dezvoltare, s v revizuii periodic viaa. De ce? Pentru c adesea, din cauza activitilor i a preocuprilor cu care suntei confruntai, viaa voastr tinde s ia o orientare care v ndeprteaz, din ce n ce mai mult, de Idealul vostru spiritual. Uitai c rmnei pe pmnt numai un timp scurt, c va trebui s lsai aici toate bunurile materiale pe care le-ai achiziionat, ca i titlurile i poziia social pentru obinerea crora depunei acum attea strdanii. Vei spune c toat lumea tie asta. Da, toat lumea o tie, dar toat lumea o i uit, chiar i voi, lasndu-v antrenai de exemplele pe care le vedei n jurul vostru. De aceea, este nevoie s facei, din timp n timp, o pauz pentru a privi napoi i a analiza direcia pe care o urmai, activitile n care suntei n curs de a v angrena, pentru a face o triere n urma creia s nu pstrai dect esenialul.

28.Punei n acord scopul i mijloacele

Unul din motivele pentru care nu progresai n activitatea spiritual este i acela c v lsai angrenai ntr-o multitudine de munci care nu au nici o legtura cu activitatea spiritual, amgindu-v cu gndul c aceste aciuni nu v vor ndeprta de culmile pe care dorii s le atingei. Nu, realitatea este c dac v apucai s experimentai, i una i alta, s gustai i de colo i de colo, fr a v preocupa de calitatea i de natura acestor experiene, n momentul n care, n interior, vei vrea s v ridicai, nu v vei mai putea desprinde. Din moment ce aspirai la un nivel nalt de elevare spiritual, suntei obligat, pentru a-l putea realiza, s renuntai cte puin la unele lucruri. Cnd v-ai petrecut noaptea n tot felul de distracii i de agitaii, credei c dimineaa vei mai fi n stare s meditai?Dac unele persoane nu reuesc s progreseze, n pofida explicaiilor i metodelor care le sunt permanent prezentate, aceasta se datoreaz faptului c ele au nc prea multe preocupri i activiti strine Vieii spirituale: banii, confortul, satisfacerea plcerilor, poziia social... Eu nu spun c trebuie suprimate toate aceste preocupri: ele nu sunt total incompatibile cu Viaa spiritual, dar este necesar mai nti rezolvarea unei probleme; aceea de a pune n acord scopul i mijloacele. Gndii-v la toate nsuirile pe care le posed fiina uman i la modul n care sunt ele utilizate? n slujba cui sunt ele puse? A sexului, a burii i a pasiunilor. Ei bine, de acum nainte, trebuie s facei tocmai contrariul: s punei toate talentele i calitile voastre n slujba unui Ideal nalt, n slujba Spiritului i a Luminii.

Analizai-v, i vei vedea cte daruri divine posedai, daruri pe care le sacrificai capriciilor naturii inferioare, i apoi v plngei: Nici nu mai tiu ce este cu mine! Este normal: cnd i-ai dorit i ai adunat prea multe lucruri de tot felul, te trezeti scufundat pn n gt n contradicii.Luai exemplul diamantului: dac diamantul este att de pur, aceasta se datoreaz faptului c n el nu exist i alte elemente, el este doar carbon pur. Adugaii un alt element i el nu va mai fi diamant. La fel discipolii, care vor s guste din toate, s pipie totul, s experimenteze totul, s cunoasc totul, i pierd valoarea de diamant i rmn doar nite pietre opace. Adevratul discipol trebuie s se ndrepte ctre un el unic, un unic Ideal, o singur dorin, o singur hran. i, din acel moment, el va tri cu adevrat n Lumin.

29.Corectai-v ct mai grabnic greelile

Nu lsai niciodat un ru interior s se amplifice pn acolo nct s nu-l mai putei remedia. S presupunem c, din greeal, v-ai bgat picioarele n ciment lichid, dar suntei cu gndul n alt parte i neglijai s le scoatei: ce se va ntmpla atunci? Cimentul se va ntri, va deveni att de compact nct, pentru a v elibera piciorele, va fi nevoie de unelte pentru a sparge cimentul, i se poate ntmpla chiar s v rnii. Ei bine, tot astfel se petrec lucrurile i n Viaa interioar: dac nu ne gndim s corectm rapid anumite greeli, anumite deficiene, dup aceea este deja prea trziu, reparaia cost prea scump i se pot produce i alte stricciuni.

30.nchidei ua Entitilor inferioare

Slbiciunile voastre sunt ca nite ui prin care Entitile care vor s ne duneze ncearc s se strecoare. Cnd cedm anumitor slbiciuni, le dm dreptul de a se introduce n noi pentru a ne chinui. Dac le rezistm, dac nu cedm, ele nu au nici o putere asupra noastr. Entitile negative nu au dect puterea pe care le-o acordm noi. Dac nu vrei s avei de a face cu ele, nu le deschidei ua. Ele nu v foreaz, ele v fac doar sugestii, voi suntei cei care le accept. Majoritatea oamenilor i imagineaz c necazurile lor vin aa, din senin, deodat. Nu, ei sunt cei care le-au pregtit, care le-au chemat, care le-au deschis ua. Cum? Lsndu-se prad poftelor, slbiciunilor, nclcrilor: n chiar acele momente Diavolii gsesc ua deschis i intr. Deci, atenie, inei ua bine nchis pentru ei.

31.Ideile determin aciunile

Spunei c depunei eforturi pentru a v transforma i c nu reuii, c toate bunele voastre hotrri nu servesc la nimic? Nu v descurajai, transformrile profunde nu se produc instantaneu, ele cer timp. Dac v meninei permanent bunele hotrri luate, mai devreme sau mai trziu, vei ajunge s acionai dup cum dorii.

Privii un arpe: cnd vrea s se strecoare ntr-o gaur, el ncepe prin a-i introduce capul i, indiferent ct de lung i este corpul, coada este silit s-l urmeze.Cum el nainteaz printr-o micare ce descrie o sinusoid, coada poate crea impresia c se deplaseaz n sens invers deplasrii capului, dar, n realitate, ea sfrete prin a trece tot pe acolo, pe unde a trecut i capul, cci ele nu sunt separate, iar coada urmeaz ntotdeauna capul.n mod simbolic, capul reprezint facultatea de a raiona, de a cntri, de a lua o orientare sau alta i, n mod obligatoriu, restul corpului, adic execuia, punerea n fapt i urmeaz.Iat avantajul de a gndi mereu corect; chiar dac, pentru moment, nu acionai conform ideilor pe care le avei, insistnd, pstrnd cel puin o atitudine mental corect, vei sfri prin a antrena toate forele care opun rezisten n voi prin a aciona dup cum dicteaz Spiritul. nc nu suntei contieni de importana unei filosofii corecte. Muli i imagineaz c pot lsa s intre n mintea lor orice fel de idei, fr ca acestea s mpieteze asupra comportamentului lor. Nu, ei nc n-au neles c, ntotdeauna, coada urmeaz capul. Deci, atenie, fiecare este dator s-i supravegheze zilnic gndurile pe care le las s-i treac prin minte: dac sunt anarhice, imorale, ntr-o bun zi, comportamentul lui va fi tot anarhic i imoral. Legea acioneaz att n bine,ct i n ru.

32.Eforturile noastre conteaz mai mult dect rezultatele

Ceea ce conteaz pentru Cer nu sunt succesele pe care le reputai, ci eforturile pe care le facei, cci numai ele v menin pe drumul cel bun, n timp ce succesul v poate tenta s renunai la vigilen. Chiar dac nu ai reuit, chiar dac nu ai ajuns la un rezultat, nu face nimic: cel puin ai lucrat.Deci nu cerei succesul, el nu depinde de voi, ci de Cer, care vi-l va da atunci cnd va socoti de cuviin. Ceea ce depinde de voi este efortul, cci Cerul nu-l poate face n locul vostru. Tot aa cum nimeni nu poate mnca n locul vostru, Cerul nu poate mnca n locul vostru, adic s fac eforturi pentru voi; voi suntei cei care trebuie s le facei. Iar succesul, Cerul este cel care l determin, atunci cnd l vrea i aa cum l vrea, dup cum consider el c este preferabil pentru evoluia voastr.Dealtfel, eforturile poart n ele nsele recompensa. Dup fiecare efort, dup fiecare exerciiu, de gndire, viaa ne apare n alt culoare, cu un alt gust. Deci lucrai asta este important, fr s v fixai termene pentru realizarea aspiraiilor spirituale. Dac v fixai un termen pentru obinerea unui anumit rezultat interior, sau a victoriei asupra unui anumit defect, nu vei reui dect s v crispai, iar dezvoltarea voastr nu va mai fi la fel de armonioas. Trebuie s lucrai s v perfectionai fr s fixai un termen, gndindu-va c, de fapt, avei n fa eternitatea i c, ntr-o zi sau alta, vei ajunge s atingei perfeciunea pe care o cutai. Fixai-v doar asupra frumuseii lucrului pe care l-ai ntreprins i spunei-v: Din moment ce este att de frumos, nu m intereseaz cte secole sau milenii mi vor trebui pentru a ajunge acolo! 33.S acceptm eecurile

Cel care simte c nu reuete s manifeste calitile asupra crora lucreaz, nu trebuie s se descurajeze sau s se revolte. n faa eecurilor trebuie s fim umili, o alt atitudine dovedind c raionamentul nostru nu este cel corect. Cauza este ntotdeauna natura inferioar, care a reuit s se strecoare ntr-un moment cnd a gsit condiii prielnice. Un eec este ca i cum Cerul ar fi spus unor persoane sau unor circumstane: Ia ducei-v i mucai-l puin, spunei-i cteva vorbe s vedem cum reacioneaz. i, ceea ce se ntmpl, este o harababur care dovedete c nu erai nc pregtit pentru a nfrunta ncercarea. Eecurile nu trebuie nici s v ntristeze, nici s v descurajeze, altfel nseamn c nu suntei dect un pretenios care dorete lucruri nc nerealizabile; dac nu suntei capabili s v depii decepia, vei sfri prin a v distruge. Avei voie s v ntristai, dar numai pentru insuccesele sau necazurile celorlali, nu pentru propiile voastre dorine, ambiii sau pretenii nendeplinite.Dac vedei c nu reusii nc s manifestai o calitate, s nvingei un defect, s nlturai un obicei prost, n loc s v revoltai sau s v descurajai, spunei-v: Asta provine din faptul c n trecut nu mi-am ndeplinit sarcinile aa cum trebuia i acum totul mi este mai dificil. Iat ce trebuie s v spunei i s v punei imediat din nou pe lucru. Da, i chiar dac nu mai avei dect un an de trit, un singur an, trebuie s continuai, s continuai... vei remarca toate schimbrile care vor urma. Cci purtm cu noi toate achiziiile spirituale pe care le-am fcut, dac am cutat sincer s ne perfecionm.

34.Imaginaia, metod de lucru asupra ta

Deseori, vznd ct este de greu s-i corectezi defectele, te simi nefericit, descurajat. n realitate, n loc s ne mpotmolim n slbiciunile noastre, care sunt rezultatul dezordinilor n voia crora ne-am lsat n trecut, este de preferat s ne preocupm de ceea ce putem face pentru viitor i s ne spunem: Acum, voi repara totul, voi reconstrui totul i, n fiecare zi, cu o credin de nestrmutat, o convingere absolut, s lucrm n acest sens, adic s folosim toate elementele pe care ni le-a druit Dumnezeu: Imaginaia, gndirea, sentimentele i s ne recrem, s ne remodelm aa cum dorim s fim. Imaginai-v nconjurai de Lumin, susinnd cu iubirea i generozitatea voastr pe toi cei care au nevoie, rezistnd tuturor dificultilor i tentaiilor... Puin cte puin, imaginile pe care le formai despre aceste caliti prind via, ele lucreaz asupra voastr, v transform i, n acela timp, atrag din Univers elemente corespunztoare pentru a le introduce n voi.Bineneles, este necesar foarte mult timp i foarte mult munc pentru a ajunge la un rezultat, dar, n ziua n care l vei obine, nu vei mai avea nici un fel de ndoial. Vei simi deasupra voastr o Entitate care v protejeaz, v instruiete, v purific, v lumineaz, iar n cazurile dificile va aduce sprijinul de care avei nevoie. Dup ce ai format n plan mental, mult vreme, aceast imagine a perfeciunii, ncetul cu ncetul ea va cobor n planul fizic pentru a se concretiza.

35.Muzica, suport al activitii spirituale

nvai s utilizai muzica pentru a face o activitate spiritual: ea v va ajuta n realizarea celor mai bune dorine. De obicei, avei foarte multe dorine bune, dar nu tii ce trebuie s facei pentru a le aduce la ndeplinire. Ori, muzica constituie un ajutor foarte puternic pentru realizarea lor. Ascultnd muzic, n loc s v lsai gndurile s vagabondeze, concentrai-v asupra ceea ce v dorii mai mult. Dac va dorii sntate, imaginai-v ntr-o form foarte bun: indiferent de ce facei, v plimbai, vorbii sau mncai v imaginai ntr-o stare de sntate nfloritoare, pe care o transmitei tuturor celor din jurul vostru. Dac ceea ce v dorii este Lumina, Inteligena, utilizai muzica pentru a v imagina c nvai, nelegei c Lumina ptrunde n voi, i chiar o propagai, o dai altora. Dac v dorii frumusee, for, voin sau stabilitate, procedai n mod similar.Lucrai astfel n toate domeniile n care simii c avei lacune.

36.Influena benefic a unei colectiviti spirituale

Ci nu sunt aceia care simt c nu sunt pe drumul cel bun: sufletul lor, contiina lor se revolt i se hotrsc s-i schimbe modul de a tri. Ei reuesc cte puin, dar apoi se rtcesc din nou. Atunci regret, se roaga, iau din nou decizi, dar nici de data aceasta nu dureaz. Bineneles c este deja un pas n a recunoate c nu eti pe drumul cel bun, dar nu este suficient, trebuie s ajungi s perseverezi n deciziile bune. De aceea, o colectivitate spiritual, o Fraternitate spiritual este att de necesar, indispensabil, pentru binele nostru, ea creeaz condiiile optime pentru a ne menine pe drumul cel bun. Astfel, cnd se ntmpl s ne simim obosii i avem chef s lsm totul balt, vzndu-i pe ceilali cum persevereaz suntem ncurajai i antrenai. Cu excepia unor foarte rare situaii, oamenii au n general nevoie s fie sustinui, stimulai, cci apare, ntotdeauna, un moment n care elanul lor spiritual slbete. Vei replica, poate, c nu dorii s fii influentai n nici un fel, c vrei s fii liberi s facei ceea ce v place i, de aceea, nu dorii s intrai ntr-o colectivitate n care v-ai simi limitai. Ei bine, n acest caz nu suntei inteligeni. Cine d dovad de inteligen nelege c are nevoie de protecie i se va pune n situaia n care va fi mpiedicat de a face nebunii, ba, din contr, unde va fi liber de a se lansa n aciuni benefice, luminoase.

37.Nu v bazai dect pe activitatea voastr

Din moment ce activitatea voastr este benefic i dezinteresat, trebuie s avei ncredere n Legile divine: eforturile voastre vor fi ntr-o zi recompensate. Spunei un cuvnt, facei un gest, avei o dorin, un gnd: ele sunt imediat nregistrate i, ntr-o zi, ele vor da rezultate. Pe aceste Legi trebuie s v bazai: totul n jurul vostru poate s se schimbe, mai puin aceste Legi. Prietenii v pot trda, familia voastr poate fi preocupat de cu totul altceva i s uite de voi, dar aceste Legi vor fi ntotdeauna prezente pentru a v trimite exact ceea ce meritai, dup modul n care ai lucrat. Deci, nu contai pe nimic altceva dect pe activitatea voastr. Vei spune: Dar Domnul, ngerii, Sfinii, nu putem conta pe ei? Ba da, desigur, dar numai cu condiia s fi lucrat. Dac nu ai plantat nici o smn, chiar dac l chemai pe Domnul n ajutor, tot nu va crete nimic. Domnul a fcut Legi pe care oamenii trebuie s le cunoasc i dac ei le ignor, El nu va rsturna ordinea Universului pentru a face pe placul ignoranilor. Plantai o smn, i toate Legile Naturii vor contribui pentru ca planta s creasc. Aceasta nsemneaz c, mai nti, trebuie s ne bazm pe activitatea noastr proprie i apoi pe Dumnezeu, adic pe Legile pe care El le-a stabilit n Univers.

38.Trii n poezie

Cnd mergem pe strzi sau intrm n magazine, cnd cltorim cu trenul, autobuzul sau metroul, n general nu vedem dect fee ntunecate, triste, crispate, nchise, revoltate. Ei bine, nu este un spectacol prea plcut. i, chiar dac n-ai nici un motiv s fii trist sau s te simi nefericit, trecnd prin acest mediu, eti influenat n ru: revii acas cu o stare de nemulumire pe care o transmii ntregii familii. Iat modul deplorabil de via pe care oamenii i-l creeaz permanent unii altora. De ce nu fac un efort pentru a arta peste tot o fa deschis, zmbitoare, luminoas? Ei nu tiu cum s triasc aceast via poetic datorit creia ar fi uimii unii de ceilali. Adevrata poezie nu rezid n literatur, adevrata poezie este o calitate a Vieii interioare.Toat lumea iubete muzica, dansul, pictura, sculptura, artele: atunci de ce s nu punem Viaa interioar n armonie cu aceste culori, ritmuri, forme, melodii?Poezia este ceea ce iubim i cutm la oameni: ceva uor, luminos ceva ce avem nevoie s privim, s simim, s respirm, ceva ce ne linitete, ne armonizeaz, ne inspir. Dar ci sunt aceia care nc n-au neles aceasta i triesc fr s le pese de impresia neplcut pe care o produc asupra celorlali. Ei sunt mereu dezagreabili, bosumflai, cu buzele strnse, ncruntai, privirea bnuitoare i, chiar dac ncearc, prin diferite artificii, s-i mbunteasc aspectul, viaa lor interioar prozaic, obinuit, sfrete prin a transpare. Aa nct lsai poezia poeilor care o scriu. Viaa pe care o ducei trebuie s fie poetic. Da, noua art nsemneaz a nva s creezi i s rspndeti poezia n jurul tu, s fii plin de cldur, expresiv, luminos, viu!

39.Cunoatei-v bine pentru a aciona corect

Dac nu v cunoatei foarte bine, dac nu avei o imagine clar asupra calitilor i defectelor voastre, a capacitilor i a slbiciunilor voastre, nu putei reui n ceea ce ntreprindei, nici, mai ales, s trii n armonie cu celelalte fpturi, i de aici decurg complicaii, ciocniri, certuri. Se poate face chiar aceast constatare: c majoritatea dificultilor din viaa zilnic vin din aceea c oamenii nu se cunosc pe ei nii. Cine suntem, ce reprezentm, de ce anume suntem capabili; tocmai n aceste aprecieri ne nelm adesea, i aceasta este foarte grav, pentru c aici sunt pericolele cele mai mari. Tot ceea ce ntreprindei n viaa voastr personal, ca i n viaa social, risc s eueze dac, la baz, nu ai pus o foarte clar cunoatere a caracterului i a facultilor voastre.

40.Pornii cu dreptul

De felul n care facei primul pas ntr-o aciune, de starea n care v aflai, de intenia pe care o avei, de toate acestea depinde calitatea muncii voastre, succesul pe care l vei obine, sau, din contr, insuccesul la care vei fi obligat s facei fa. Vi se pare ciudat c de un detaliu att de mic depinde o ntreag nlnuire de circumstane; v recomand: studiai-v bine. Dac plecai de acas ntr-o stare de agitaie, vei declana fore haotice, iar dac, n aceast stare, vei merge la cineva pentru rezolvarea unei afaceri delicate, ce poate s se ntmple? n tot timpul aciunii, aceste Fore se vor agita n voi; cu ct v vei apropia de el, cu att vei fi mai agitai i mai prost dispui. i atunci, n ce mod vei rezolva acea problem? Din contr, dac ai depus o activitate interioar ca s fii calmi, senini, plini de iubire, dac facei primul pas n aceast stare de spirit, cu ct vei avansa, cu att v vei afla ntr-o stare tot mai favorabil pentru a ncheia afacerea n condiiile cele mai avantajoase cu acea persoan.Este ceea ce numin a porni cu dreptul.

41.Evitai s v exprimai nemulumirea

Puini sunt cei care au cumpnit nocivitatea obiceiului de a-i manifesta nemulumirea fa de tot i de toat lumea, tulburnd astfel Armonia peste tot pe unde trec. Nemulumirea nu este de acceptat dect dac ea se refer la propia persoan. Cel care nu contenete de a-i exprima nemulumirea fa de Dumnezeu, fa de existen i fa de lumea ntreag, trebuie s fie contieni de faptul c aceast atitudine pernicioas i va da n interiorul su o mulime de sfaturi greite. i cum el nu-i poate mpiedica sentimentul s se reflecte n comportamentul i n fizionomia sa, puin cte puin, faa i privirea sa vor deveni tot mai ntunecate, gesturile tot mai brute, vocea dur, ceea ce-l va face s devin antipatic celorlali. Cci, cu toate c, n general, se consider c persoanele nemulumite sunt mai inteligente, ele nu sunt considerate ca prezene agreabile, iar lumea are tendina de a se ndeprta de ele. Cum s stai mereu n prezena acelor persoane care nu deschid gura dect pentru a critica i pentru a infesta atmosfera cu plngerile i reprourile lor?

42.Ieii cu plin naintea celorlali

Peste tot, n toate rile, exist obiceiul de a duce un cadou persoanelor crora le facei vizite. Este o foarte veche tradiie, bazat pe legea care cere s mergi n ntmpinarea celorlali cu dorina de a le duce ceva. Dac ntotdeauna vei merge la ntlnirile cu prieteni cu minile goale, vorbind concret sau simbolic, vor sfri prin a nu v mai iubi, i vor spune: Dar ce se ntmpl cu tipul acesta? Cnd vine este gol i m golete i pe mine. Sau vor deveni din ce n ce mai nencreztori, i vor lua msuri de prevedere pn n ziua cnd v vor nchide definitiv ua inimii i a sufletului lor. Dac nu avei ce s le ducei prietenilor, cel puin o privire cald, un zmbet, cteva cuvinte nsufleite, care sunt adevrate cadouri vii, mai bine s nu v ducei la ei. Trebuie s v obinuii s dai permanent, i s dai oamenilor ceea ce le este cel mai binefctor. Dac tii s lucrai cu Forele pozitive ale Naturii, vei fi stimai i iubii.i, ntruct fiecare gest este magic, ncercai s nu salutai niciodat pe cineva avnd un recipient gol, mai ales dimineaa, altfel s tii c, fr s vrei, i urai golul, lipsa, srcia, nereuita pentru ntreaga zi. Dac trebuie s transportai un recipient gol, punei totui ceva n el; nu trebuie neaprat s fie un coninut preios, poate fi doar ap, care este lucrul cel mai preios n ochii Creatorului, sau orice altceva, i salutai oamenii pe care i ntlnii cu gndul c le aducei sntate, abunden, fericire.Nu uitai niciodat c exist n voi un pmnt minunat de cultivat, ale crui recolte, flori i fructe, le putei distribui tuturor celor pe care i ntlnii. i tocmai datorit acestei dorine permanente de a drui ceva din sufletul, din Spiritul vostru, Viaa nu va nceta s tnesc n voi.

43.Mna, instrument de comunicare i de schimburi

Importana minii apare n mod deosebit n viaa zilnic, cci ea este mijlocul de comunicare ntre fiine. Ce fac oamenii cnd se ntlnesc sau se despart? Ridic un bra, pentru a se saluta, sau i strng minile. De aceea, trebuie s fii deosebit de ateni la ceea ce dai cu minile voastre. Dac salutai pe cineva, facei aceasta tocmai pentru a-i da ceva bun. Cine nu tie s dea nimic, dovedete ct este de srac i de nenorocit.Bineneles c, pentru muli, a da mna nu este dect un gest convenional i ei fac acest gest n mod mecanic. n acest caz este mai bine s se abin. Dar, pentru cei care au contiina treaz, a da mna este un gest plin de semnificaie i foarte eficient prin care se poate ncuraja, consola, da via i mult iubire celor din jur. Salutul trebuie s fie o adevrat comuniune, clduros i armonios. Cnd dai mna cuiva, trebuie s simii un curent care trece. Pentru aceasta, nainte de a-i ntinde mna, respirai profund (Bineneles cu discreie), cci o respiraie profund armonizeaz schimburile, i dorii-i sntate, pace, Lumin.

44.Din privirea voastr s radieze viaa divin

Dac majoritatea oamenilor au nvat s-i stpneasc gesturile i vorbele (nu se arunc asupra primului venit care i irit, sau care i atrag, pentru a-l lovi, sau a-l mbria, nici nu spun oricui, n mod brutal, ceea ce gndesc despre el), ei nu au nvat nc s-i controleze privirea cnd exprim invidie, senzualitate, dispre, ostilitate...Cum privirea nu produce, ns, n plan fizic efecte tot att de vizibile ca un gest sau ca un cuvnt, nimeni nu a fost nc pedepsit pentru o privire;i, totui, ct sunt de mari perturbrile i pagubele pe care anumite priviri le pot produce n plan subtil!Privirea este o proiectare de Fore, de Energii benefice sau malefice, ntunecate sau luminoase: de aceea, trebuie s nvm s o stpnim, s o educm, pentru ca ea s produc numai efecte benefice.Viaa spiritual ncepe i prin educarea privirii.ncercai s v apropiai de oameni privindu-i doar cu o iubire dezinteresat i cu Lumin,la fel ca i Soarele care,privindu-ne n fiecare zi,ne trimite raze dttoare de via. Oriunde vei merge, bgai de seam ca privirea voastr s fie sincer, limpede, clduroas, pentru ca fiinele pe care le ntlnii s primeasc prin voi cteva raze de Via divin.

45.Nu povestii grijile i necazurile voastre

V nchipuii c grijile i necazurile voastre i emoioneaz pe ceilali, i atunci le povestii n sperana c se vor interesa de soarta voastr. Dar ei nu vor dori atunci dect s scape de voi ct mai repede! Ei da, din nenorocire, sau din fericire, aa este construit omul: dac vrei ca toat lumea s v ocoleasc, vorbii zilnic despre necazurile voastre, bolile voastre, grijile voastre i vei vedea dac, n scurt timp vei mai avea auditoriu! Deci, este o atitudine stupid! Mai bine tinei ascunse aceste detalii. n general, ceilali nu au capacitatea de a gsi soluii la problemele voastre, i atunci la ce bun s le mai expunei? Ei tot nu pot nimic. Deci, nu numai c v pierdei timpul povestinduv n zadar toate problemele, dar, n acela timp, scdei n ochii celorlali care nu v vor mai aprecia. i vor da seama c nu suntei nici inteligeni, nici puternici i se vor ndeprta de voi. Dac vrei s nu v pierdei prietenii, ascundei necazurile voastre nu le spunei nimic, nu v plngei lor, dar, n schimb, legai-v de toate Puterile cereti, de toate Entitile luminoase, care sunt peste tot, n jurul vostru, gata s v ofere ajutorul lor. Din acel moment, vei deveni mai puternici, mai tari, mai luminoi, iar acea for i putere care va emana din voi va atrage oamenii, ce vor simi c suntei diferii de ceilali pentru c suportai dificultile i rezistai ncercrilor fr a v plnge. Atunci, cu admiraie vor veni n jurul vostru pentru a lua exemplu, pentru a lua for, iar acetia vor fi prieteni ctigai pentru totdeauna. Deci, oricare ar fi dificultile voastre, nu i copleii pe ceilali cu ele. Datorit acestui efort pentru a fi dezinteresai, generoi i curajoi, nu numai c vei reui s v rezolvai mai bine problemele, dar Entitile cereti, vznd activitatea gigantic pe care o ducei cu voi niv v vor da ajutorul lor.

46.Evitai critica; folosii doar cuvinte pozitive

Muli n-au nvat nc s-i stpneasc gndurile i sentimentele; n timpul conversaiilor i dau fru liber i povestesc te miri ce despre unii , despre alii. Ei bine, s tii c acesta este un lucru foarte grav, cci dac ai calomniat pe cineva, dac i-ai tirbit prestigiul sau onoarea, pot aprea evenimente suprtoare pentru el, pentru evoluia lui i Cerul v va condamna. Bineneles, cineva ar putea spune: Dar eu n-am crezut, cu adevrat, n cuvintele rele pe care le-am spus despre el. Da, este posibil, dar trebuie s tii c Spiritele ruvoitoare preiau aceste cuvinte negative pe care, mai devreme sau mai trziu, le aduc la ndeplinire. Cuvintele noastre sunt suporturi materiale pe care noi le furnizm lor i de care ele se servesc pentru a-i aduce la ndeplinire scopurile negative. Nu avem ce s le reprom; noi suntem aceia care nu avem voie s le creem condiii pentru a putea face ru.

Deci, fii vigileni: n clipa n care v dai seama c ai mers prea departe cu critica sau cu acuzaiile aduse cuiva, cutai imediat alte cuvinte, alte gnduri, alte fore care s repare stricciunile. Doar cu aceast condiie Legea v va gsi corect. n general, este mult mai bine s nu ncheiai niciodat o conversaie cu cuvinte negative. Chiar atunci cnd suntei obligat s facei o critic corect cuiva, trebuie s v strduii s o ncheiai cu aprecieri pozitive. Exist ntotdeauna i ceva pozitiv n orice fiin, aa c gsii-i mcar o singur calitate, menionai-o i oprii-v aici.Un criteriu foarte bun pentru a te cunoate i pentru a ti unde te afli, este acela de a-i analiza propiile cuvinte. Vorbii fr rost? Ceea ce povestii este dezlnat, excesiv, interesant? Obinuii s-i brfii pe ceilali?... Dup ce v-ai analizat, urmrii-v. nainte de a vorbi, ntrebai-v de ce vrei de fapt s deschidei gura: pentru a face un bine, pentru a lumina pe cineva, a-l elibera, a-l vindeca, sau pentru a-l srci, a va socoti cu el, a-l umili, pentru a v satisface astfel tendinele naturii voastre inferioare? n acest caz este mai bine s tcei. i, n general, cu ct vorbii mai puin, cu att este mai bine. Cuvintele sunt acelea care, de cele mai multe ori, menin fiina n sferele inferioare ale evoluiei. Deci, n viitor fii mai ateni. Indiferent pe cine ntlnii, ncercai s vorbii numai despre lucruri utile, constructive, astfel nct plecnd acas, fiecare s gndeasc despre cellalt: Ah! Fie binecuvntai aceti oameni pentru toate vorbele lor pline de ncurajare, care m-au fcut s vd mai clar lucrurile i s doresc s rmn ntotdeauna pe drumul Luminii!Limba nu le-a fost dat oamenilor pentru a-i slbi sau a-i anihila pe ceilali. Rolul ei este de a-l ridica pe cel czut, de a-l lumina pe cel aflat n ntuneric. De a le arta drumul celor rtcii. Limba le-a fost dat oamenilor numai pentru a binecuvnta, a mulumi, a se uni n nelepciune, dreptate i iubire. Cei care neglijeaz valoarea acestei bogii pe care o au, o vor pierde ntr-o zi, n acest via, sau n alta.

47.Fii prudeni cu cuvintele pe care le rostii

Trebuie s fii prudeni cnd vorbii, s nu spunei vorbe mari, s nu v angajai cu uurin, cci putei ntmpina cele mai mari dificulti n a v ine angajamentele.Cineva jur c nu va avea niciodat legturi cu o anumit persoan, c nu va proceda niciodat ca o alt persoan ale crei acte le condamn... i, iat, c puin timp dup aceea, face tocmai contrariul celor afirmate. De ce? Pentru c exist Entiti n lumea invizibil care, vznd c acel om este att de sigur pe el, au chef s-l pun la ncercare: ele l tenteaz pentru a vedea ct rezist, iar el, foarte repede, cedeaz. i astfel, muli oameni fac tocmai pe dos ceea ce au promis solemn c vor face.n unele ri exist obiceiul ca, dup ce au fcut anumite afirmaii, oamenii s bat n lemn, pentru a ndeprta o posibilitate de desfurare neprielnic a evenimentelor.Acest obicei poate prea o superstiie, dar este semnificativ: el demonstreaz c anumite fiine simt, n mod subcontient, c exist un risc n a face afirmaii cu prea mare siguran.

48.Orice promisiune devine o legtur

Dac facei cuiva o promisiune, trebuie s v strduii s o respectai. Muli in discursuri frumoase: promit una i alta, promisiunile nu-i cost nimic. Bineneles, este mult mai uor s spui ceva, dect s faci acel lucru. Unii, dup ce fac o promisiune, sunt linitii: de ce s-i in promisiunea? Ei bine, aflai c pentru tiina iniiatic, o promisiune este ca i o semntur, un angajament, un contract. n plan eteric, cuvintele se nregistreaz i este exact ca i cum ai fi fcut acea promisiune n scris: nimeni i nimic n lume nu v poate elibera, cu excepia persoanei creia i-ai fcut promisiunea.Dac este o persoan nobil, nelegtoare, v poate dezlega de ea; dac nu, trebuie s o ndeplinii. vei replica: Dac m voi adresa Cerului, voi cere Domnului s m dezlege de aceast promisiune. Dar nici chiar Domnul nu o va face, cci El nu va nclca Legile pe care El nsui le-a stabilit.Voi suntei cei care, nainte de a promite, trebuie s cntrii bine dac vei putea ine acea promisiune. S nu spunei niciodat: Eh, pot s promit, asta nu m angajeaz la nimic. Ba da, tocmai! n plan fizic, poate c nu ai fcut aceast promisiune n scris, nu vor exista probe pentru a v condamna, dar n Lumea subtil, cuvintele voastre exist. Nu pe hrtie, ci ntr-un adevrat film vorbitor! Da, cci att voi, ct i vorbele voastre, au fost nregistrate.

49.Cuvntul magic

nvai i obinuii-v s vorbii cu iubire i cu blndee, nu numai oamenilor, ci i animalelor, plantelor, florilor, psrilor, copacilor, ntregii Naturi, cci acesta este un obicei divin. Cel ce tie s pronune cuvinte care inspir, care dau via, posed, prin gura lui, o baghet magic; el nu rostete niciodat degeaba acele cuvinte. Cci, ntotdeauna n Natur, unul dintre cele patru elemente, pmnt, ap, aer i foc este prezent, atent, ateptnd s mbrace tot ceea ce omul a exprimat. Se poate ca realizarea s se produc foarte departe de cel care a dat germenii, dar fii convini c ea se produce ntotdeauna. La fel cum vntul poart seminele i le seamn n deprtare, tot aa cuvintele voastre frumoase i vor lua zborul i vor produce, departe de ochii votrii, rezultate frumoase.Dac ai nvat s v stpnii gndurile i sentimentele, s v punei ntr-o stare de Armonie, de Puritate, de Lumin, vorbele voastre vor produce vibraii care vor aciona benefic asupra ntregii Naturi.

50.Legtura vie cu Natura

Dac mna este un mijloc de a intra n relaie cu oamenii, ea este i un mijloc de a intra n relaie cu Natura. De aceea, de cum deschidei dimineaa fereastra sau ua, salutai ntreaga Natur, Cerul, Soarele, copacii, lacul, stelele... M vei ntreba La ce bun? Pentru ca s v conectai imediat la Izvorul Vieii. Da, cci Natura ne rspunde. Cnd trecei pe lng un lac, un munte, o pdure, vorbii cu ele... Cnd ieii din cas dimineaa, salutai toat Natura, ngerii celor patru elemente, al pmntului, al apei, al aerului i al focului, iar apoi chiar Gnomii, Ondinele, Silfele i Salamandrele. i copacilor, pietrelor, vntului, spunei-le, de asemenea: Te salut, te salut!ncercai, facei aa, i vei simi n voi ceva ce se echilibreaz, ce se armonizeaz: multe nelmuriri i incertitudini v vor prsi, numai pentru c ai salutat Natura vie i creaturile care o locuiesc.n ziua n care vei ti s ntreinei legturi vii cu toat Natura, vei simi cum Viaa adevrata va ptrunde n voi.

51.S nu alegem calea cea uoar,ci ceea ce este n folosul evoluiei noastre

n mod contient sau incontient, fpturile au tendina de a scurta unele stri i de a prelungi altele.Dac suferim, dac avem un necaz, dorim ca acesta s treac mai repede, n timp ce, dac suntem fericii, am dori ca aceasta s dureze pe veci. Din pcate, aceast tendin nu se manifest ntotdeauna cnd trebuie i nici n bunul sens al lucrurilor. Cnd este vorba s lucrm, s facem eforturi, s reflectm, s intrm n comuniune cu Cerul, simim dorina ca totul s se termine ct mai repede, n timp ce atunci cnd este vorba s stm la mas, s bem, s ne distrm, s petrecem, ni se pare ntotdeauna c se termin prea repede. Ei bine, nu acesta este comportamentul unui adevrat spiritualist. Cnd se simte bine, cnd se afl ntr-o situaie agreabil, dar care nu i aduce nici o mbogire spiritual, un spiritualist i va reduce timpul sau chiar o va ntrerupe. Dar cnd va avea de fcut un lucru sau un efort, el va cuta, din contr, s-l prelungeasc. Cci el a neles ce bogie i ce profunzime exist n fiecare efort, n timp ce bucuriile i plcerile, deseori, servesc doar ca un cloroform, pentru a-l menine n slbiciune i a-l ndeprta de adevr.Deci, n faa fiecrei posibiliti care vi se ofer obinuii-v s v punei ntrebarea: Ce aport poate avea aceasta pentru evoluia mea? Dac nu vedei un aport substanial, ci, mai mult, timp i energii pierdute, renunai la ea. Viaa ne ofer o sumedenie de tentaii i, dac n-am nvat nc suficient s ne controlm, pentru a le rezista, vom ceda i apoi vom regreta, pentru c ne vom simi slbii i apoi nrutii.Am putea evita unele greeli dac, nainte de a ne lansa ntr-o aventur ne-am spune: Fcnd aceasta mi satisfac o dorin; bine! dar care vor fi repercusiunile aciunii mele asupra mea i asupra celor din jurul meu? Cel ce nu-i pune asemenea ntrebri va fi surprins, pe urm, de ceea ce i se ntmpl. i n-ar trebui s fie, cci ceea ce se ntmpl era de prevzut, consecinele fiind ntotdeauna previzibile.

52.Progresm prin rezistenele ce ni se opun

Nu v mai plngei de dificultile i obstacolele pe care le ntmpinai, cci tocmai ele v ajut s progresai. Datorit crui fapt pot nainta vapoarele n ap i avioanele n aer? Pentru c att apa, ct i aerul opun rezisten. Avansarea nu este posibil dect n condiiile n care mediul opune o anumit rezisten. Piedicile, dificultile, joac acela rol ca i apa sau aerul, ele fac parte din ordinea fireasc a lucrurilor, iar noi trebuie s tim cum s le folosim, pentru a avansa.Cnd urcai pe munte, n-ai remarcat c asperitile sunt cele care v permit s v agai i astfel s urcai? Atunci, de ce dorii ca viaa voastr s fie neted, fr asperiti! n aceste condiii, niciodat nu vei reui s ajungei n vrf, i, mai ales, la coborre ce uor vei putea cdea! Din fericire pentru voi, viaa este plin de asperiti, i, datorit lor,suntei nc n via. Da, de aceea nu trebuie s cerem o via neted, fr suferine, fr inconveniente, fr suprri, fr dumani, cci nu vom avea nimic de care s ne agm i vom putea cdea. Toi cei care cer s triasc o via uoara i mbelugat nu-i dau seama c, de fapt, i doresc propia lor nenorocire.

53.S nu fugim de eforturi i de responsabiliti

Cei care cred c pot scpa de responsabilitile i obligaiile pe care le au, pentru a gusta dintr-o via mai uoar, nu cunosc, de fapt, legile severe dup care se desfoar destinul. Unul gsete c familia lui este dezagreabil, c munca lui este o corvoad, anturajul lui plictisitor i de aceea vrea s le prseasc. Un altul fuge de toate responsabilitile din societate. O femeie s-a plictisit de soul ei i caut un altul, mai amuzant, mai seductor. Ei bine, acestea nu sunt atitudini recomandabile. Evident c nu v este interzis cu strictee s v prsii serviciul, anturajul sau chiar familia, dar nu nainte de a v fi ndeplinit toate datoriile fa de ei, cci, altfel, vei fi constrni de Lege s-i regsii pe toi aceia pe care nu ai fost n stare s-i suportai. Dac dorii s nu mai revedei pe cineva niciodat, pltii-i toate datoriile i nu-l vei mai revedea niciodat. Iat una dintre legile pe care oameni nu le cunosc. Fac totul pentru a prsi pe cineva care i incomodeaz, pentru a tia legtura cu el, dar de cte ori karma a obligat, deja, pe cte cineva s-i regseasc prinii, soia, copii sau eful ntr-o alt ntrupare!Dac destinul ne-a plasat n anumite condiii, exist o motivaie serioas. n faa dificultilor externe trebuie s devenim rezisteni. Cum anume? Tot aa cum procedeaz sportivii care se antreneaz zilnic, sau ca exploratorii, alpinitii, navigatorii care se antreneaz pentru a rezista cldurii, frigului, oboselii, privaiunilor de hran sau de somn i care sunt capabili s nfrunte intemperiile i cele mai mari pericole. Antrenai-v i voi asemenea lor pentru ca s rezistai, s fii tari, nu att fizic, ct psihic i moral. Bineneles c, dac apare un moment n care simii c nu mai rezistai situaiei, v putei retrage pentru puin timp, dar numai pentru a reveni i a-i face fa din nou, pn cnd vei deveni din nou rezisteni.Dac tii s alegei calea dificultilor, Domnul v va trimite ngeri pentru a v ajuta, dar dac vei alege calea cea uoar, vei fi obligai s v rentoarcei pentru a v asuma toate responsabilitile de care ai fugit.

54.Scuzele nu sunt suficiente, greelile trebuie reparate

Dac ai greit fa de cineva, scuzele nu sunt suficiente: trebuie s reparai stricciunile. Numai cu aceast condiie suntei achitat. Nu este suficient s-i spunei celui pe care l-ai suprat: mi pare ru, iart-m..., cci Legea divin v va urmri pn cnd vei repara rul pe care i l-ai fcut. Vei spune: Dar dac persoana m-a iertat? Nu, lucrurile nu se rezolv att de uor, cci Legea i persoanele nu sunt unul i acela lucru. Persoana v poate ierta, dar Legea nu v iart; ea v urmrete pn cnd vei fi reparat tot ceea ce ai stricat. Evident c cel ce iart d dovad de noblee, de generozitate, el se dezleag, se elibereaz de chinurile care l menin n regiunile inferioare ale planului astral. Iisus a spus c trebuie s iertm greiilor notri, pentru ca s ne eliberm de gndurile negative i de rzbunarea care ne macin. Dar iertarea nu rezolv problema: iertarea l elibereaz pe cel care a suferit, pgubit, dar nu i pe cel care a fptuit greeala. Pentru a v elibera trebuie s reparai.

55.Inteligena se dezvolt n confruntarea cu dificultile

Pentru cel ce tie s le foloseasc, dificultile constituie cele mai bune condiii pentru dezvoltare. Dar, n loc s studiem aceste dificulti pentru a le nelege i a le putea nvinge, n general, ne lamentm, ne plngem... Asta dovedete c n-am neles nc de ce este plasat creierul n partea superioar a corpului! Dac am fi neles, n loc s rmnem mereu n partea de jos, n inima, n emoii, n suferine i vicreli, am face eforturi de a ne ridica pn la Raiune, la Inteligen, la Lumin.Cnd v vine s plngei, spunei-v: Bine, uite, i dau satisfacie: uite chiar pregtesc o batist; dar mai ateapt puin i las-m s reflectez. i atunci reflectai, cutai i ve-i gsi cu mult mai repede o soluie dect dac v-ai fi lsat n voia suprrii. Altfel, plngei timp de trei sau patru ore, iar cnd vei fi epuizat, evident, v vei calma, dar nu vei fi mai avansat, din contr: v-ai cheltuit energiile, dar dificultile au rmas. i, a doua zi, povestea se repet... Atunci, n loc s v lsai mereu stpnit de sentimente, lsai-le de o parte i ncercai s atingei un alt nivel din voi, un nivel spiritual, cel care este pur Raiune, pur nelepciune, pur Lumin.De douzeci, de treizeci de ori pe zi se ivesc ocazii pentru a ne exersa, ocazii foarte benefice. i, astfel, situaii aparent neplcute, n realitate vor contribui la binele nostru. Viaa are din plin tot ceea ce este necesar pentru a instrui oamenii. nelepii reflecteaz la toate; se instruiesc despre tot i utilizeaz cu folos totul. n timp ce ceilali, care nu posed Lumina, nu tiu s trag folos din nimic, i, chiar dac li se ntmpl lucruri bune, nu numai c nu sunt capabili s le neleag sau s le utilizeze, dar, mai mult dect att, fac n aa fel nct ele se ntorc mpotriva lor. Deci, dac suntei contieni, vigileni, toate ncercrile vor contribui la evoluia voastr, cci vei ti s le folosii. Vei spune: Oh, la, la, iat o ocazie grozav! i, cu ct mai dese vor fi ocaziile, cu att v vei dezvolta luciditatea, perspicacitatea i inteligena.

56.Fiecare problem are o cheie potrivit

Ieri ai reuit s rezolvai o problem, dar iat c astzi s-a ivit alta: Bineneles c nu putei utiliza aceiai soluie ca cea de ieri, cci fiecare problem necesit o soluie propie. Acas avei la fiecare ua cte o broasc cu cheie propie; deci, nu putei deschide toate uile cu aceeai cheie: trebuie s gsii cheia corespunztoare. i n viaa psihic exist diferite chei pentru diferite ui. Dac vrem s folosim mereu aceeai cheie, vom rmne n faa unor ui nchise. Exist trei chei principale: Iubirea, nelepciunea i Adevrul;Iubirea deschide inimile, nelepciunea deschide intelectul, iar Adevrul deschide voina. Cnd avei o problem de rezolvat, ncercai diferite chei. Dac cu prima cheie nu se decshide, ncercai-o pe a doua, i, dac nici a doua nu o va decshide, ncercai-o pe a treia.n fiecare zi avem nevoie de hran, de butur, de somn, de adpost, de mbrcminte, de a lucra, de a ne plimba, de a citi, de a asculta muzic, de a ntlni oameni, de a gndi, de a iubi, de a admira... Inteligena cosmic este cea care provoac aceste nevoi, punndu-ne n fa toate aceste probleme de rezolvat pentru a ne nva s ne dezvoltm n toate domeniile i n toate planurile. De ndat ce apare o nou nevoie, se nate o nou problem, apoi alta i nc alta... iar noi trebuie s ne exersm pentru ca s gsim de fiecare dat o soluie potrivit.n lume nu contenesc s apar nevoi noi, crend noi probleme, deci noi activiti. Cauza este viaa nsi care curge, circul, deplaseaz obiecte, iar omul este obligat s-i urmeze cursul. Trebuie s trecem printr-un loc anume, apoi prin altul, sau trebuie s corectm traseul energiei aa cum o facem cu unele cursuri de ap. Viaa nu ne las s stm pe loc, ea ne oblig s trecem prin locuri diferite pentru a ne nva s vedem, s nelegem, s simim, s acionm n toate felurile posibile. Deci, trebuie s cutm permanent soluii pentru noile probleme pe care ni le pune viaa, dar, v repet, aceste probleme sunt, n general, de trei feluri: de voin, de inim i de intelect, sau altfel spus, privind corpul, sufletul i Spiritul.

57.Nu insistai pe laturile dezagreabile ale vieii

S v nfuriai pentru c cineva a spus nite cuvinte care v displac, pentru c ai pltit un obiect mai scump dect v-ai ateptat, pentru c mncarea este prea srat, pentru c cineva v-a rtcit un obiect i s reacionai n faa unor astfel de nimicuri ca i cum ar fi nite catastrofe: aceasta este cu adevrat o atitudine prosteasc.Trebuie s nvm s punem n balan micile contrarieti ale existenei i toate bunurile pe care Providena ni le-a druit din plin. Dar, n loc de aceasta, noi facem contrariul: comparm mereu puinul pe care l avem cu posesiunile vecinilor: A, sta are deja o maina i eu n-am dect o biciclet!... A, sta are un diamant i eu n-am dect nite perle false! Dac inem neaprat s facem nite comparaii, de ce nu relevm toate avantajele pe care le avem n comparaie cu atia alii care nu le au, care sunt nefericii sau bolnavi?mi vei spune c avei motive serioase de nemulumire, ntruct ntmpinai numai nereuite, nu avei nici un viitor n fa etc. n realitate, zilele nu seamn ntre ele i dac astzi Soarele a fost acoperit de nori, mine l vei vedea rsrind i totul v va surde. Da, spun unii, dar eu sunt deja btrn, ce mai pot spera? Nu tii c ntr-o zi vei reveni din nou pe Pmnt, ca un copil cruia toate speranele i sunt permise, i c vei ncepe o nou via, mbogit de experienele trecutului?Exist rspunsuri pentru tot ceea ce tristeea i descurajarea pot obiecta. Dar trebuie s acceptm, cel puin, s privim lucrurile sub un alt unghi, i aceasta este posibil printr-un raionament corect; n faa oricrui eveniment, a oricrei situaii, oprii-v o clip pentru a cntri cele dou aspecte: cel negativ (pentru c vrei asta!), dar i cel pozitiv. Nu trebuie, Bineneles, s ne amgim c totul este bun, dar trebuie, n acela timp, s ne refuzm de a ne opri ntotdeauna numai asupra aspectelor negative ale vieii. V gndii: O, noi tim deja toate astea. Da? Atunci procedai aa dac vi se pare aa de simplu! Observai-v i vei descoperi c uitai cam prea des s utilizai un raionament corect.

58.Suferina este un avertisment

Natura a instalat n noi Entiti care vegheaz asupra noastr, iar cnd ncepem s demolm ceva n corpul nostru fizic, inima i intelectul ncep s ne nepe, s ne mute, pentru a ne spune: Haide, ia-o napoi pe drumul cel drept! Da, acesta este suferina. Suferina ne este dat ca s ni se arate c ne-am abtut de la condiiile bune, unde totul este clar i uor.Suferina este, deci, o Fiin trimis din Lumea invizibil pentru a ne salva i nu trebuie s luptm contra unui salvator. Cu ct luptm mpotriva suferinei, cu att ea devine mai teribil. Ea spune: A, nu vrei s nelegi? Ei bine, ai s vezi tu ce ai s vezi, i ea se nteete. Dar, n clipa n care am neles i am decis s ne reparm greelile, suferina primete ordinul de a ne prsi, cci ea i-a fcut treaba, i-a ndeplinit misiunea. Deci, n loc s ne revoltm i s luptm mpotriva ei, trebuie s punem puin ordine n mintea noastr i s ne adresm Domnului: Iat, Doamne, unde am ajuns din cauza modului meu prostesc de via. Acum am neles i vreau s m ndrept; Te rog, ai ncredere n mine, d-mi condiii bune pentru a avea posibilitatea de a repara totul i a m consacra slujirii Tale. Iat unicul lucru bun de fcut. Dar s te revoli este stupid. Suferina nu vine din ntmplare, nici pentru a se rzbuna, nici pentru a ne pedepsi: ea este o simpl servitoare trimis de Domnul pentru a ne preveni.Din moment ce nu putem evita suferina, este preferabil s o suportm i s progresm,dect s suferim i s rmnem aceeai! Ci nu sunt aceia care sufer i nici mcar nu tiu de ce! i asta este ngrozitor: s treci prin ncercri, prin nenorociri fr s nelegi niciodat de ce, cci aceasta poate continua la nesfrit. Deci, de acum nainte, ncercai s nelegei care este motivul pentru care suferii, aceasta fiind singura modalitate de a v elibera i de a progresa.

59.S mulumim pentru fiecare ncercare

Ci nu sunt aceia care, n faa unei ncercri, ncep prin a se revolta mpotriva Cerului: Cum, tocmai mie s mi se fac una ca asta? Ei bine, da, tocmai dumitale i dumneata trebuie s o accepi, ncercnd s tragi nvmintele cele mai utile pentru propiul progres spiritual. Aflai c n stadiul actual de dezvoltare a Pmntului i al punctului n care a ajuns umanitatea, omul nu poate s nu sufere. Pmntul este ca o coal de corecie i, n acela timp, un centru de ucenicie. Suferina este deci inevitabil i, dac o acceptai, punei n micare Fore ascunse care produc n voi o imens munc.Cnd suntei ntr-un moment dificil, spunei-v c, din moment ce suntei un fiu al lui Dumnezeu, posedai n voi mijloacele pentru a trece aceast prob. Trebuie s iubii probele. Dar a le iubi nu nsemneaz a le cuta prostete (ele vin oricum, fr s le cutai), ci nseamn, pur i simplu, s le trecei cu bine,s fii recunosctori, pentru c toate au un sens.Dac ne revoltm mpotriva Justiiei divine, ne ngreunm povara; pentru a ne-o uura trebuie s mulumim Cerului. Vei spune: Cum! S mulumim Cerului dac suntem bolnavi, nenorocii sau n mizerie? Da, aceasta este un mare secret. Chiar nefericii fiind, trebuie s gsii un motiv pentru care s mulumii Cerului. Suntei srac, suntei nenorocit? Mulumii, mulumii, bucurai-v c-i vedei pe ceilali bogai, n abunden, i vei vedea... Dup puin timp, anumite ui se vor deschide i binecuvntrile vor ncepe s plou peste voi.nvai s mulumii i pentru ncercri, cci acesta este modul cel mai bun de a le transforma. Dac v revoltai, nu dovedii dect c suntei orgolioi i c nu suntei n stare s transformai aceste ncercri n aur i n pietre preioase. Dar dac spunei: O, Doamne, i mulumesc; tiu c exist, cu siguran, un motiv pentru care mi se ntmpl aceasta, trebuie s nv ceva. Sunt departe de a fi perfect i, probabil, c am fcut nite prostii. Datorit umilinei voastre vei simi, dintr-o dat, c ceva se schimb, se mbuntete. ncercai, i vei vedea.Trebuie s nelegei c dificultile trebuie folosite i s v bucurai chiar atunci cnd, la prima vedere, nu exist nici un motiv de bucurie. Aceasta este o filosofie care v d posibilitatea de a trece peste dificulti, de a le domina, de a plana deasupra vieii, de a fi stpn peste toate situaiile. i, n afara puterii voastre, a forei sufletului vostru, Providena va spune: Luai-i obstacolul acela, scutii-l de acea suferin... Pn n ziua cnd va permite s fii eliberai de tot ceea ce v mpiedic nc.

60.ncercrile ne oblig s ne folosim propiile resurse

Multe dintre suferinele i ncercrile vieii ne sunt trimise de Lumea invizibil pentru a ne obliga s utilizm Forele spirituale ce se afl n noi. Cnd suntem ndestulai, bogai, copleii de bunuri, rmnem la suprafaa lucrurilor, n timp ce izolarea i tristeea ne mping s intrm n noi nine pentru a cuta noi resurse. Rolul Iniierii este de a nva omul s ptrund n sine pentru a gsi adevrata bogie, adevrata for, adevratul sprijin. n trecut, Iniierea se fcea n temple; acum ea se face peste tot, n via i n momentele n care ne ateptm cel mai puin. V gndii: Dar, de ce Lumea invizibil, tocmai ea, nu ne previne dinainte, prin semne, c vom avea de trecut prin ncercri? Pentru c, tocmai n situaiile neprevzute, suntem obligai s ptrundem mai adnc n noi nine i s facem eforturile cele mai mari.Toi vei avea de trecut prin ncercri i bucurai-v, cci acestea sunt bogii noi. Toi cei care nu au suferit sunt sraci i, vorbind simbolic, nu au culori pentru a-i picta tablourile. Dar cel care a suferit, poate utiliza toate senzaiile pentru a picta tablouri. Marile genii, toi cei care au fcut ceva n decursul existenei lor, au suferit mult. Ei posedau o cerneal neagr i din ea au scos cele mai frumoase culori.

61.Gndii c suferinele sunt trectoare

n faa oricrei greuti ce se ivete n faa voastr, spunei-v: O, asta nu va ine mult. Este doar pentru un moment, e trector. V surprinde? Nu credei c poate avea vreo eficien? Ba da, este o formul eficient, am verificat-o. Numai la gndul c suferina este trectoare i, deja, o suportm mai uor.


Recommended