+ All Categories
Home > Documents > Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

Date post: 05-Apr-2018
Category:
Upload: riana-77
View: 247 times
Download: 2 times
Share this document with a friend

of 56

Transcript
  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    1/56

    PREOT TEODOR NECULAES

    1

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    2/56

    Adam si EvaSe formeaz un cerc n care toi copiii se in de mn. Doi copii alearg n

    jurul cercului de asemenea inndu-se de mn cnd ating minile a doi copiialturai din cerc. Cei atini alearg n sens opus ncercnd s ajung din nou nlocul din care au plecat. Care din cele dou perechi ajunge prima, aceea ctig.

    Pierztorii continu jocul atingnd o alt pereche. Perechea care pierde de trei oriprimete o pedeaps?.Joc de echip n doi alergare

    ALFABETULParticipantii sunt mprii n dou echipe. Fiecare participant extrage cte

    un bileel dintr-un bol, pe fiecare bileel fiind scris cate o litera diferit. Dup ce

    au primit bileelele, la semnalul animatorului, fiecare va mima cu ajutorulcorpului, litera sa i fr a comunica verbal sau prin semne explicite, acetia vortrebui s se aeze ct mai repede n ordine alfabetic . irul care termin primulcorect ctig.

    Materiale: - dou boluri (epci) cu bileele ce conin literele alfabetuluide la A la . (depinde ci concureni sunt) - ptr. INTERIOR

    Alo, ce mai faci?Juctorii stau n cerc, iar unul din ei n mijlocul cercului, legat la ochi.

    Juctorul legat la ochi se apropie de unul de pe cerc i-1 ntreab : " Alo, ce maifaci, unde ai fost azi diminea?" Juctorul ntrebat trebuie s rspund "Latelefon", schimbndu-i vocea. Jocul continu pn cnd cel legat la ochirecunoate vocea unuia dintre juctori. Acesta i va lua locul.- PRESUPUNE CA COPII S SE CUNOASC BINE NTRE EI

    Materiale: - o earf ptr. INTERIOR

    Am c zut n fntn Participanii stau n picioare n cerc. Unul st n mijloc, se las s cad i

    strig: Am czut n fntn!" Toi l ntreab n cor: Cine s te scoat?" Cel dinfntn strig: Cine poate s spun un banc vesel!" sau Cine s cnte cel mai

    fals!" sau Cine poate s arunce cu mingea cel mai departe!" Cine se crede n stare

    2

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    3/56

    de asemenea performane, se anun voluntar i l scoate pe cellalt din fntn.Totodat i ia locul n mijloc i cade la rndul su n fntn

    Joc de inteligen? ptr. INTERIOR

    AnchetatorulJuctorii sunt aezai n cerc. Un voluntar iese afar. Grupul alege un ef,

    care are datoria de a schimba frecvent gesturile grupului i va fi " protejat" de toimembrii, care vor imita gesturile lui n acelai timp. Odat reintrat, anchetatorul seaeaz n centrul cercului i ncearc s descopere eful. Are trei posibiliti: dacghicete, i ia locul eful, dac nu, primete o pedeaps.Dac grupul depete 30 de persoane, se pot introduce doi anchetatori.

    Joc de expresii ptr. INTERIOR

    ArhangheliiJuctorii stau jos ntr-o ordine dinainte stabilit. Locul pe care l ocup

    fiecare este al lui atta timp ct este persoana sau numrul respectiv. Primele treilocuri sunt rezervate arhanghelilor Gabriel, Mihai i Rafael, apoi urmeaz locurilenumerotate cu 1, 2, 3, 4 . . . Jocul se bazeaz pe un anumit ritm: mna stng bate

    pe piciorul stng, mna dreapt bate pe piciorul drept, se bate o dat din palme,apoi cu mna dreapt se pocnete din degete i se spune numele poziiei sale, cumna stng se pocnete din degete i se spune numele poziiei care se dorete a sechema. Ritmul se pstreaz tot timpul. Cel numit continu i numete la momentulpotrivit pe un altul. Cine greete, trece pe ultimul loc, ceilali avanseaz pe rnd.Astfel se schimb poziiile i denumirile: de ex. greete Gabriel, juctorul trecepe ultimul loc, la numrul 7 la 10 juctori n total, astfel Mihai devine Gabriel,Rafael devine Mihai, 1 devine Rafael, 2 1, 3 2 .a.m.d.

    Joc de expresii ptr. INTERIOR

    Atinge mingeaAcest joc se disput cu 10 - 12 juctori, ntr-o sal sau pe terenul de joc.

    Pentru joc este necesar o minge de hambal sau de baschet. Juctorii formeaz uncerc cu diametrul de 4-5m; unul dintre ei rmne n mijlocul cercului. Juctorii depe cerc paseaz mingea ntre ei, iar cel din mijloc caut s o ating, fie n zbor, fieatunci cnd se gsete n minile unuia dintre juctori.

    3

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    4/56

    Juctorul de pe cerc a crui pas a fost interceptat sau n mn cruia se gsetemingea cnd a fost atins va schimba locul cu cel din mijloc.Jocul continu un anumit timp, fixat dinainte, i ctig cel care a fost de cele maipuine ori n mijlocul cercului.

    Materiale: - o mingie

    BabeleCopiii se aseaz n form de cerc inndu-se de mini, iar n mijloc se

    aseaz 4 dintre ei: unul care are o tobi (sau obiect ce scoate sunet), iar ceilali treivor fi legai la ochi( babele).Dup semnalul de ncepere a jocului, cel care are toba bate din cnd n cnd n ea,iar ceilalti trei copii legai la ochi l caut pe toboar. Cnd acesta este prins, se

    aleg ali patru copii pentru rolurile respective i astfel se continu jocurile.Materiale: - tob sau clopoel sau ceva care scoate un sunet ptr.

    INTERIOR

    BATISTAArbitrul atribuie cte un numr fiecrui copil din fiecare echip. Echipele

    trebuie s stea de o parte i de alta a terenului. La centrul terenului se pune obatist. Arbitrul strig un numr i juctorii, care au numrul strigat, alearg sprecentrul terenului s ia batista cu care trebuie s se ntoarc la baz. Dac cel care aluat batista este atins de adversarul su, pierde punctul.Echipa ctigtoare este cea care a fcut ct mai multe puncte ntr-un anumit timp.

    Materiale: o batist (earf), fluier.

    BombaCopiii sunt mprii n dou grupuri. Fiecare grup alege o bomb,

    un general i doi cpitani. Toi ceilali sunt soldai simpli.Bomba valoreaz dublarea punctajului obinut de grup, generalul 5 puncte,cpitanul 30 de puncte i soldaii simpli 10 puncte.Aceste valori sunt cunoscute numai de animator, nainte de a ncepe joculanimatorul primete de la fiecare grup componena: bomba, generalul, cpitanul...i fixeaz punctajul la care trebuie s se ajung pentru a ctiga partida. Lanceput, unul dintre cele dou grupuri lanseaz mingea n cmpul advers.

    4

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    5/56

    Ea trebuie s fie prins n zbor i, n funcie de cel care o prinde, cel care dirijeazjocul noteaz la grupul respectiv punctajul. Echipa care a primit mingea orelanseaz n cmpul adversarului .a.m.d... Animatorul nu comunic niciodatvaloarea celui care primete mingea, dar noteaz pe foaie.Spiritul jocului const n a nu face s se neleag valoarea juctorilor i n a cutaca mingea s fie prins de cel care valoreaz punctajul cel mai mare. La fiecare 10

    ture efectuate,conductorul jocului poate s comunice punctajul fiecrei echipe.Dac " bomba" prinde mingea, imediat strig: "Bomba" i punctajul acumulat deechipa sa se dubleaz. Numai dac depete punctajul fixat, una dintre cele douechipe nvinge. Este clar c atunci cnd adversarii descoperea cine este Bomba,vor face tot posibilul s nu-i dea mingea. La fiecare scpare a mingii se scad 20 depuncte.

    Materiale: o minge, foaie de hrtie, pix.

    Bomba cu apMembrii grupei se aeaz pe dou rnduri egale. Ei i arunc unul altuia,

    de pe un rnd pe cellalt n zig-zag, un balon umplut cu ap. Acesta nu are voie sse sparg i nici s cad pe jos (punct penalizare). Se joac pn se sparge balonulsau pn balonul face dou ture dus-ntors.

    Materiale: un balon + ap

    BombardamentulAcest joc este clasicul Oul lui Columb este att de formidabil, pe ct este desimplu. Se poate juca cnd avem puin timp la dispoziie. Se joac cu muli copii:numrul optim este 40, dar se poate reui la fel de bine cu 120. Copiii se mpart ndou echipe cu numr egal de juctori. Se traseaz pe pmnt un cerc cu diametruminim de 10 metri.Juctorii echipei A se aeaz n jurul cercului, cei din echipa B stau n interior.Juctorii echipei A pot intra n cerc numai pentru a recupera mingea, care eventuala fost oprit; juctorii echipei B nu pot iei din cerc, pedeapsa, n ambele cazuri,este eliminarea. Din exteriorul cercului juctorii echipei A trebuie s caute sloveasc juctorii din interior, lansnd mingea. Juctorii echipei B trebuie s cautes nu fie lovii n oricare parte a corpului n afar de cap pentru c vor fi eliminai.

    Sunt valabile i loviturile din sritur a mingii, de aceea cu o singur tragere pot fi

    5

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    6/56

    mai multe " victime". Dar tragerea este valabil numai dac juctorul echipei A nmomentul lansrii are ambele picioare n exteriorul cercului.Din partea lor, juctorii echipei B, dac i dau seama c nu reuesc s se fereascde minge, pot s o resping cu capul: dac mingea astfel respins atinge lovete unpartener din echip, acesta este eliminat. Dup primul tur, se inverseaz rolurile ijocul rencepe.

    Jocul se poate desfura pn la eliminarea complet a adversarilor, nvingeechipa care elimin adversarii n timpul cel mai scurt sau ntr-un anumit timp. nacest caz, nvinge echipa care n 10 minute elimin mai muli adversari.Variante: dac sunt muli copii se poate juca cu dou sau trei mingii n acelaitimp. Jocul este mai antrenant. Dac n locul unde se joac sunt trei sau patruplante este mai bine: se mrete cercul astfel nct acestea s fie n interior.

    Materiale: o minge sau 2-3 mingii dac grupul este mare

    BOMBOANA I A AEste nevoie de o a subire nu prea lung la mijlocul creia se leag o

    bomboan (sau altceva). La start, cei doi juctori i pun captul aei n gur.Ctig cel care reuete s mnnce cel mai repede firul care l separ debomboan fr s se ajute de mini.Se poate juca i n trei: se mai leag un fir de mijlocul aei (de bomboan), dar sfie de aceeai lungime cu cele dou capete.

    Materiale: - a subire i bomboane (sau pix) ptr. INTERIOR

    BOWLINGLa captul terenului fiecare echip va gsi o serie de sticle aezate ca la

    bowling. Fiecare juctor al unei echipe va trebui s alerge i s arunce o mingespre sticle astfel nct s drme ct mai multe. Fiecare sticl: 1 punct.Ctig echipa care adun ct mai multe puncte n timpul stabilit.

    Materiale: - 2 mingi, sticle de plastic, fluier

    6

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    7/56

    CAI I C MILEVarianta A: Fiecare echip se aeaz una lng alta n ir indian, la o

    distan de 2 metri, la mijlocul terenului, cu spatele la echipa advers. Una se vanumi cai alta cmile. n momentul n care arbitrul strig numele unei echipe (ex:cai), aceasta trebuie s o prind pe cealalt echip (cmile) nainte ca ea s ajung

    la linia de salvare care se afl la 10-15 metri distan.Ctig echipa care a atins i eliminat ct mai muli sau pe toi juctorii dincealalt echip.Atenie! S nu se mping. E suficient atingerea adversarului pentru a fi eliminat.

    E un joc periculos pentru c se pot lovi foarte uor.Varianta B: cu earfe. Jocul este acelai, doar c fiecare juctor are o

    earf prins la spate. Echipa care este strigat de arbitru trebuie s ia earfaceleilalte nainte s ajung la linia de sosire.

    Prinsa

    Care este munca noastr ?Din camer iese un juctor. Cei rmai i aleg fiecare o munc. Astfel, de

    exemplu, unul imit micrile potcovarului, altul ale coarului, ale semntoruluietc. Cel care intr trebuie s ghiceasc repede, munca fiecruia, iar dac nu

    reuete i se aplic o pedeaps.Inteligen ptr. INTERIOR

    CARTOFUL FIERBINTEO minge mic reprezint "cartoful fierbinte". Pentru c este fierbinte,

    tinerii nu trebuie s-l in mult n mn, ci trebuie repede aruncat de la unul laaltul. Cnd are "cartoful" n mn, participantul trebuie s spun un cuvnt sau ungnd legat de ziua ce s-a ncheiat (sau poate spune un cuvnt care s fie rotund .etc).Animatorul trebuie s fie foarte atent pentru a reine ideile principale i a vedea cea fost bine i ce nu, ce trebuie schimbat, ce trebuie adaptat.

    Materiale: - o mingie

    7

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    8/56

    Caut i ascult n timp ce unul din juctori se afl n alt camer, ceilali ascund un obiect

    oarecare, apoi se aeaz pe scaune i ncep s cnte un cntec pe care-1 cunosc cutoii, n timp ce juctorul caut s se apropie de locul unde a fost ascuns obiectul,se cnt mai tare. Dac el se gsete departe de obiectul ascuns, juctorii cnt mai

    ncet.(Dac obiectul se va ascunde n buzunarul celui care caut, jocul va avea maimult haz.Inteligen ptr. INTERIOR

    CARTOFII NEBUNISe fac 10 cercuri pentru fiecare echip n care se aeaz cte un cartof.

    Echipele stau la 10 metri distan de cartofi. Primul juctor de la fiecare echip, lasemnalul arbitrului, trebuie s mearg i s ia un cartof dup care se ntoarce, latinge pe urmtorul, care i el trebuie s ia un cartof, i aa mai departe pn se iautoi cartofii, dup care ei trebuie dui napoi n cercuri. Ctig echipa reuete sduc prima toi cartofii napoi.

    Materiale: - cartofi (sau pietre), cret, cronometruAlergare

    C l torie la Ierusalim Membrii grupului stau n picioare n jurul scaunelor. Este un scaun mai

    puin dect juctori prezeni. Scaunele sunt aezate pe dou rnduri, spate n spate.Pe fond muzical, juctorii merg sau danseaz n jurul cordonului de scaune. Cndconductorul oprete muzica, juctorii ncearc s se aeze repede pe un scaun.Dar fiind un scaun mai puin, unul dintre ei rmne singur. Acesta este eliminat

    din joc. Totodat se scoate nc un scaun dintr-un rnd. Se d drumul la muzic,juctorii se ridic de pe scaune i merg n continuare n jurul scaunelor. Nu maicnt muzica, i caut fiecare un loc. Ultimul, cel fr scaun, ias din joc. i ncun scaun ias cu el din joc. Se continu astfel pn rmn doi juctori i un scaun.Ctig cel care prinde ultimul loc pe ultimul scaun.

    Materiale: - scaune + muzic ptr. INTERIOR

    8

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    9/56

    C UT M COMOARA Conductorul de joc trebuie s pregteasc jocul n absena participanilor.

    Pe spatele crilor potale va lipi o hrtie de culoare diferit i va nota pe fiecaredin ele cte un proverb sau un citat celebru, care se refer la munca n echip(solidaritate, prietenie, participare responsabil), transformndu-le astfel n

    adevrate comori. Apoi le va decupa pe toate n acelai numr de buci. Bucile,cu excepia cte unei buci din fiecare carte potal, vor fi ascunse n locuridiferite, pe raza unui anumit teritoriu. Echipele trag la sori bucile rmase.Se respect anumite reguli:- fiecare echip trebuie s gseasc i s recompun numai culoarea tras la sori.- echipele i stabilesc n secret un anumit semnal sonor (ltrat, zgomot de motor,fluierat, etc.).- se desemneaz un culegtor (singurul membru al echipei care are voie s ridice

    din ascunztoare bucile de comoar).- Toi ceilali participani formeaz grupul de cuttori, care la semnalul dencepere al jocului se rspndesc n teren.- n momentul n care o bucic de carte potal aparinnd echipei a fostdescoperit, respectivul cuttor poate chema culegtorul echipei numai emindsemnalul sonor secret.- ctig echipa care recompune cel mai repede cartea potal.

    n final, conductorul are posibilitatea de a discuta despre valoarea comorilordescoperite, ntrebnd participanii cum au colaborat n cadrul echipelor.Materiale: - o carte potal ptr. fiecare echip ptr. pdure sau un loc

    mai mare

    CERCUL BUCLUCA

    Juctorii aezai n cerc, vor ncerca s completeze un tur ntreg de scaune,aezndu-se pe urmtorul scaun n momentul n care arbitrul extrage cartea cusemnul care i se potrivete.

    n centru st arbitrul care mparte cte o carte fiecrui juctor care va trebui srein semnul crii (inim, romb, etc). dup ce fiecare a memorat semnul su,arbitrul strnge crile, le amestec bine i d startul extrgnd prima carte dinteanc. La fiecare carte extras, juctorii care au semnul corespunztor, se ridic inainteaz cu un scaun spre dreapta. Dac scaunul este ocupat, se aeaz pe

    genunchii celui care st pe el. Dac pe genunchii celui care trebuie s se ridice

    9

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    10/56

    pentru a nainta se afl o persoan, aceasta rmne pe loc. ctig primul carereuete s ajung din nou pe scaunul de unde a plecat.

    Materiale: - 1 scaun pentru fiecare i un set de cri de joc ptr.INTERIOR

    CERCUL VICIOS]Echipa A se aeaz n cerc, iar echipa B n afara cercului. Echipa A va

    pasa mingea de la un juctor la altul numrnd pasele n timp ce echipa B vaparcurge un tur n jurul cercului. La sfrit se schimb rolurile. Ctig echipa carereuete cele mai multe pase.a) echipa care se deplaseaz poate parcurge traseul cte 2-3 odat srind ntr-unpicior. Traseul se consider complet cnd toi din echip revin de unde au plecat.

    Materiale: - o mingie

    Cine eti tu?Jumtate dintre juctori nchid ochii sau sunt legai la ochi. Toi juctorii

    se plimb. Cnd cei orbi prind pe un altul, ei ncearc s l recunoasc. Dup unanumit timp se schimb rolurile.

    Materiale: - earfe ptr. INTERIOR

    Cine sunt eu?Participanii stau n cerc. Unul dintre ei merge n mijloc i nchide ochii.

    Din spate se apropie de el un altul i l ntreab cu voce schimbat: Cine sunteu?" Este acesta recunoscut de ctre cel din mijloc, rmne el n mijloc i jocul

    continu.Joc de cunoatere ptr. INTERIOR

    Clopo elulJuctorii stau n cerc unul lng altul, cu minile la spate, i trec de la unul

    la altul un clopoel. Unul dintre ei st n mijlocul cercului i trebuie s ghiceasc,dup sunet, la cine este clopoelul. El arat cu mna pe cel pe care-1 crede n

    posesia clopoelului i strig repede " minile".

    10

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    11/56

    Juctorul artat trebuie sa-i duc imediat minile n fa, cu palmele deschise.Dac clopoelul este la el, va trece n mijlocul cercului; n caz contrar, joculcontinu.

    Materiale: - clopoel sau alt obiect zgomotos ptr. INTERIOR

    Cloca geloasSe organizeaz dou grupe egale. Fiecare grup are n fa o cloc, ceilali se inprini unul dup cellalt de ea. Fiecare cloc ncearc s fure de la cealalt pui,dar numai pe ultimul l poate lua. Dac rndul ei nu se rupe, atunci puiul prins vinen rndul ei imediat dup cloc. Ctig cloca care dup un anumit timp are ceimai muli pui.

    Concuren ptr. INTERIOR

    CONCURS: RUPE HRTIACopii au n mn o foaie de hrtie pe care trebuie s o rup n patru numai

    cu o singur mn. Ctig cel care o rupe primul.Materiale: - hrtie pentru fiecare copil ptr. INTERIOR

    CONCURSUL GUNOAIELORAcest concurs poate s par, la prima vedere, o simpl corvoad. Succesul

    jocului depinde foarte mult de atitudinea conductorului de joc. Acesta, n timpulactivitii, va juca rolul unui reporter, lund interviuri participanilor i ludndu-le iniiativa. Echipele urmeaz s strng, ntr-un interval de timp, gunoaiele

    aruncate ntr-un parc (sau un loc public). Pentru a transforma aceast activitatentr-un concurs pasionant, conductorul le va spune participanilor, la nceputuljocului, c urmeaz s strng o cantitate ct mai mare de gunoaie, sortndu-le npungi pe diferite categorii (hrtie, sticle, plastic, etc.), dar c jocul mai are i nitereguli secrete, care vor fi anunate la sfritul jocului. Regulile secrete reprezintpunctajul jocului: de exemplu, va ctiga echipa care sorteaz n pungi, pe diferitecategorii, ct mai multe gunoaie sau gsete gunoiul cel mai original.Pe parcursul ntregului joc se vor face fotografii. Scopul acestui concurs ct irezultatele acestuia (tipurile de gunoaie, cantitile, lipsa courilor de gunoi) pot fimediatizate printr-un afi n coal, printr-o scrisoare adresat primriei sau

    11

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    12/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    13/56

    face 2 echipe, care echip acumuleaz punctajul cel mai mare ctig). Apoiurmeaz al doilea membru .a.m.d.

    Materiale: - a, pix, sticlConcuren ptr. INTERIOR

    CURSA CU PAHAREFiecare juctor va trebui s dearte apa dintr-un pahar ntr-altul, dup care

    le d pe amndou urmtorului juctor. Importante sunt att rapiditatea operaiei,ct i cantitatea de ap rmas. Ctig echipa care termin prima sau cea care aremai mult ap n pahare.SauAlearg cu un pahar plin cu apa l rstoarn n altul gol ntr-un anumit loc se

    ntoarce cu paharul cu ap, l d urmtorului concurent care procedeaz la fel.Ctig cine termin mai repede sau care are paharul cel puin pe jumtate (dacse poate se marcheaz limita de ap minim posibil ptr. a ctiga)

    Materiale: - 2 pahare: unul plin cu ap, aezate pe o tavConcuren

    De-a c ru aii Copii sunt dispui pe un cerc, aezai cu picioarele ncruciate, ateptnds "nceap vnzarea cruelor", n mijlocul cercului, juctorul ales punentrebarea: " de vnzare vreo cru?" Acesta repet ntrebarea de la un juctor laaltul. Dac i se rspunde " nu" el va ntreba mai departe.Profitnd de un moment de neatenie, doi juctori se pot nelege prin semne iunul va striga: " da avem. "Juctorii care s-au neles caut s-i schimbe locurilect mai repede. Iar cumprtorul profitnd de nvlmeal ncerc s ocupe unloc liber.Juctorul al crui loc a fost ocupat rmne " de cru"i trece la mijloc pentru a-icumpra una.

    Joc de atenie ptr. INTERIOR

    De-a puia gaiaParticipanii se aeaz pe un ir, fiecare inndu-se de mijlocul celui din

    fa, Primul din ir reprezint cloca, iar restul copiilor sunt puii. n faa lor st uncopil care are rolul de gaie. Cnd ncepe jocul cloca spune puiorilor:

    13

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    14/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    15/56

    Eu v d ceva ce tu nu veziFiecare juctor i caut un obiect. Unul zice: Eu vd ceva ce tu nu vezi,

    i asta este . . .!" Apoi descrie ce vede: forma, culoarea i alte caracteristici.Ceilali juctori ncearc prin ntrebri precise s ghiceasc despre ce este vorba.

    Ghicitoare ptr. INTERIOR

    Explica ie sigur Juctorii stau n cerc. Conductorul de joc optete vecinului din dreapta

    un cuvnt. Acesta ncearc n gnd s transcrie cuvntul i optete mai departevecinului su explicaia cuvntului. La rndul lui, acesta ncearc s ghiceascadevratul cuvnt, pe care l spune mai departe. Astfel alterneaz ba un cuvnt, ba

    explicaia lui .a.m.d. La sfrit se spun cuvintele i descrierile.Ghicit i amuzament ptr. INTERIOR

    FachirulJuctorii formeaz un cerc, stnd n picioare. Fiecruia i este ncredinat

    un numr. Animatorul (fachirul) st eznd n centrul cercului i cheam dou

    numere (din comoditate, unul par i unul impar). Primul numr chemat va avea caobiectiv s ajung din urm pe fachir, atingndu-i un bra cu capul, pentru a-i lualocul. Al doilea numr chemat va trebui s-1 mpiedice pe primul s atingfachirul i va trebui, la rndul su, s caute s ating braul fachirului cu capul.Cei doi, n timpul desfurrii probei, vor trebui s stea cu minile la spate. Dacprimul juctor i atinge obiectivul, va lua locul fachirului i va chema alte dounumere.Dac al doilea juctor reuete s ating-1 primul, va rmne n joc (n timp ce

    cellalt se va rentoarce n cerc), cu acelai rol. De aceea fachirul va chema un altnumr pentru a continua jocul.

    Concuren -for fizic ptr. INTERIOR

    F asta, f aa Juctorii se aeaz n formaie de cerc sau semicerc. Conductorul jocului

    st n mijlocul cercului sau n faa semicercului i execut o serie de micri iexerciii uoare nsoite de cuvinte: f asta sau f aa . Dintre micrile i

    15

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    16/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    17/56

    GNDETE-TE LA UN CUVNTJuctorii stau n cerc. Conductorul strig numele cuiva care trebuie s se

    gndeasc la un cuvnt pe care apoi s l spun cu voce tare. Juctorul din dreaptacelui care a spus cuvntul trebuie s spun un cuvnt asociat cu primul. Ciclulcuvintelor asociate continu cu fiecare juctor din dreapta. Oricine face o pauz

    este eliminat din joc.De exemplu: cmp-iarb-oaie-ln-miel-cotlet-dini-periu de dini-...Inteligen ptr. INTERIOR

    G sete-m cu ochii lega i Grupul de copii se aeaz ntr-un semicerc cu raza de 10 - 15 m, la doi pai

    unul de altul, i toi juctorii se leag la ochi. n centrul semicercului, la 10 - 15 m,se afl conductorul jocului, care st pe un scaun (sau jos sau n picioare).Acesta fluier din timp n timp, iar copiii, conducndu-se dup sunetul fluieruluise apropie i caut s-l ating. Ctig juctorul care a reuit primul s-l ating peconductorul jocului.

    Materiale: - fluier, earfe ptr. fiecareDibcie ptr. INTERIOR

    GhiceteUnul din juctori iese din camer. Ceilali rmn s aleag obiectul care

    trebuie s fie ghicit. De exemplu, e vorba de o floare, de un trandafir rou. Cel careghicete revine n camer punnd diferite ntrebri pentru a determina obiectul, ncazul nostru: floarea. Ceilali rspund numai cu da sau nu, fr a da alte precizri,ntrebrile trebuie s fie laconice.

    De exemplu: Obiectul acesta e nsufleit? E mbrcminte? Are miros? Ctig celcare gsete obiectul punnd cele mai puine ntrebri.

    Inteligen ptr. INTERIOR

    GoffieToi juctorii au ochii nchii. Numai un juctor, condus de ctre animator, are

    ochii deschii. Acesta este Goofie i el st locului, el nu se mic. Ceilali l cautpe Goofie. Cnd ei ntlnesc pe un altul, l ntreab pe acesta: Goofie?. Dac i

    17

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    18/56

    cellalt pune aceeai ntrebare, atunci cutarea continu. Dac cel ntrebat tace,atunci el este Goofie. Cel care l cuta i l-a gsit deschide ochii, i d mna. Acumeste i el Goofie. n felul acesta Goofie crete, pn ce toi participanii suntGoofie. Trebuie stabilit dinainte dimensiunea terenului

    Materiale: - earfe ptr. fiecareGhicite ptr. INTERIOR

    GREIERIIDou echipe. Echipele se aeaz n ir cu minile pe spatele juctorului din

    fa. La start, greierii ncep s sar. Dac unul din juctori i i-a minile de pespatele celuilalt, o iau de la capt. Ctig echipa care ajunge prima la linia desosire.

    Echipa poate s-i fac grupuri de cte 4.Concuren ptr. INTERIOR

    Gur de arpeO frnghie indic un cerc. n cerc un juctor reprezint arpele. Ceilali

    sunt n afara cercului, dar ei trebuie s treac de arpele care i apr cu orice pre

    casa. Cine este prins de ctre arpe, rmne agat de el. Jocul se sfrete cndnimeni nu mai poate trece de gaura arpelui, deci nu mai are loc din cauza arpeluicel mare

    Materiale: - sfoara lung?Agerime

    Ho ii i varditii Juctorii se mpart n dou echipe: hoii i varditii. Hoii aleg un obiectcare poate fi pus n buzunarele unuia dintre ei fr ca s se vad. Deci se aliniazpe o latur a cmpului de joc (linia de plecare) i ca urmare, alergnd, traverseazcmpul de joc pentru a ajunge la cealalt linie, cutnd s ocoleasc varditii carese afl n centrul cmpului.Garditii trebuie s captureze un numr ct mai mare posibil de hoi, nainte caacetia s ajung linia de sosire. Hoilor capturai li se cere obiectul ascuns. Dacn mod efectiv unul l are, trebuie s l dea: astfel echipa varditilor a nvinspartida. Se rencepe schimbndu-i rolurile.

    18

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    19/56

    Dac nici unul dintre hoii capturai nu are obiectul, hoii neprini alearg nsprelinia de la care au plecat, n timp ce hoii capturai rmn pentru moment n afarajocului. De fiecare dat cnd echipa hoilor traverseaz cmpul, ctig un punct,nvinge echipa care a capturat n cel mai mic numr de traversri houl cu obiectul.

    Materiale: - cteva obiecte micuePrinsa

    I s-a f cut cu ochiul?!Dou cercuri compuse dintr-un numr egal de juctori, unul extern i la un

    pas distan de cel intern, n centru se afl eful. Toi sunt ndreptai ctre el. efulprivete mprejur i apoi, fixnd un copil din cercul interior i face din ochi. Celcruia i este fcut acest gest, trebuie s se apropie de ef, fcnd un pas spre el,

    nainte ca cel care se afl n spatele lui s-i dea seama.Dac acesta din urm i d seama, va putea s-1 opreasc, punndu-i mna peumr. n acest caz, eful continu s fac din ochi. Dac acela din cercul interior afcut un pas nainte, va lua locul efului.

    Dibcie ptr. INTERIOR

    Iepurele f r culcu Juctorii, perechi, se aeaz pe circumferin a unui cerc, fa n fa. Perechile formeaz "culcuurile". Se alege un prinztor (lupul) i un urmrit(iepurele). La semnal ncepe jocul sub forma urmririi iepurelui de ctre lup;alergarea se face n afara cercului. Ca s scape de urmrire, iepurele se oprete cuspatele la un culcu. Juctorul la spatele cruia s-a aezat devine iepure i aleargpentru a scpa de lup. Dac este prins se schimb rolurile.

    Prinsa

    InfernulEste bine dac se joac copii care au aceeasi nlime, altfel cei mai mari,

    vor nvinge uor. Eventual, se pot face diverse cercuri pe diverse categorii. Copiiise dispun n cerc inndu-se de mn. n interiorul acestuia s se traseze un cerc:infernul. Jocul const n a se mica i a se trage astfel nct s-i determine peproprii parteneri s fac acel pas nainte, suficient pentru a intra n infern.

    19

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    20/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    21/56

    Ctigtor este acel juctor, care la sfritul jocului are n posesia sa cele maimulte boabe de orez.

    Inteligen ptr. INTERIOR

    Joc cu ziarefiecare primete o coala de ziar, pe care i-o lipete de burta i ncepe sa rugaastfel. El i poate lua minile de pe ziar, cci acesta rmne lipit de burt ntimpul fugii. Juctorii pot fugi n curbe i i pot pune ziarul pe alte pri alecorpului.

    Materiale: - ziare sau hrtiiAlergare

    Joc ghemGrupa este adunat n cerc. Conductorul de joc are un ghem de ln n

    mn i ncepe prin a-1 arunca unui alt participant, nu nainte ns de a seprezenta: Eu sunt Adrian, am ... ani, vin din .... Arunc ghemul spre . . ." El poatentreba cum l cheam pe urmtorul. Acesta procedeaz la fel: Am primit ghemulde la Adrian, eu sunt Andrei .... Arunc ghemul ctre ..." Conductorul de joc

    pstreaz un capt, fiecare ine de fir i arunc mai departe doar ghemul, astfelnct s se formeze un labirint de ln, pe care mai apoi trebuie toi s-1desclceasc.

    Materiale: - un ghem la aaJoc de contact - cunoa tere - ptr. INTERIOR

    Joc pantomimTrei sau patru voluntari ies din ncpere. Cineva din grup explica o situaiedin viaa cotidian sau din istorie: o mam i ngrijete copilul de un an, uncavaler din evul mediu i exprim iubirea prin rpirea prinesei .a. Apoi elcheam pe unul dintre voluntari i i joac pantomimic aceast scen. Acesta larndul lui prezint scena celui de al doilea .a.m.d. Ultimul joac scena i eltrebuie s explice cu voce tare ceea ce face.

    Pantomim i amuzament ptr. INTERIOR

    21

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    22/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    23/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    24/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    25/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    26/56

    MeseriiUn juctor se gndete la o meserie. Ceilali ncearc s ghiceasc meseria.

    Ei pur ntrebri, la care se poate rspunde cu Da" sau Nu". Primete un juctorrspunsul Da", el are voie s ntrebe n continuare: este rspunsul ..Nu", urmeazun altul.

    Joc de expresii

    Mersul pe ziareMembrii grupei stau n ir indian. Fiecare primete o pagin de ziar, pe

    care o pune jos pe pmnt i calc pe ea. naintea primului este o pagin, pe carenu st nimeni. Primul face un pas nainte, ceilali l urmeaz, astfel nct fiecare st

    acum pe ziarul celui dinaintea sa. n urm rmne deci un ziar. Ultimul juctorridic aceast coal i o d din mn n mn pn la primul. Acesta o aeaz nfaa sa i calc pe ea. .a.m.d

    Materiale: - ziare pentru fiecarentrecere - ptr. INTERIOR

    Mingea frigeSe formeaz un cerc cu 20 - 30 de juctori, care stau apropiai unul de

    altul, cu faa spre exteriorul cercului. Unul din juctori are n mn o minge.Conductorul jocului se afl n interiorul cercului, n centru. La un semnal, mingease trece din mn n mn, ntr-un singur sens, ct mai repede - mingea frige. Laun moment dat, conductorul jocului fluier. Cel care se afl n acel moment cumingea n mn este scos din joc dac nu reuete sa o paseze imediat urmtorului.Acesta, dac este atent, nu trebuie s primeasc mingea; dac o primete, este el

    scos din joc. Jocul se reia apoi n sens opus i continu n acelai fel. Ctigultimii 4 juctori care au reuit s rmn n joc.

    Materiale: - fluier, o mingieAbilitate - ptr. INTERIOR

    Mingea furatJuctorii sunt aezai n cerc. n centru st un juctor legat la ochi, care

    pzete mingea de pe scaun sau jos pe ceva. n linite deplin, arbitrul indic un

    26

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    27/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    28/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    29/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    30/56

    Inteligen ptr. INTERIOR

    Obiectul ascunsUn juctor din fiecare echip este legat la ochi. Arbitrul va ascunde (chiar

    i simplu lsndu-l jos) un obiect ntr-un loc al slii. Coechipierii vor ncerca s-lajute dndu-i indicaii pentru a-l gsi, n timp ce cealalt echip vor ncerca s-idea indicaii greite. Ctig cine reuete s-l gseasc n cel mai scurt timp.

    Materiale: - 2 earfeAbilitate - ptr. INTERIOR

    Olimpiada s cule elor Se confecioneaz cteva sculee cu fasole. Se pune un scule jos i

    fiecare copil trebuie s arunce cu sacul lor de la 2 m distan, ct mai aproape depunctul marcat, dar fr s-l ating. Alt variant. ntindem o sfoar la 2 m n faajuctorilor. Ctig cel care i arunc sacul ct mai aproape de sfoar, dar fr so depeasc.Se mai poate juca i baschet cu sculee. Copii trebuie s arunce sculeele ntr-unvas aflat la 2 m distan. Ctig echipa care a aruncat cele mai multe sculee la

    "co".Materiale: - 2 tipuri diferite de pietre ptr. fiecare juctor sau ..Abilitate

    Numele r sturnatArbitrul va pronuna cteva prenume rsturnate ale celor prezeni. (ex.

    IONU ar fi UNOI). Copilul care are prenumele pronunat va trebui s se ridiceimediat n picioare. Dac n schimb prenumele va fi recunoscut de echipa advers,aceasta va primi punctul.

    Inteligen - ptr. INTERIOR

    30

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    31/56

    O lectur periculoas S se citeasc un text (acelai pentru ambele echipe) fr s pronune o

    anumit liter (de ex. R). Ctig cine reuete s citeasc cel mai multe cuvintefr nici o greeal.

    Materiale: - un ziar

    Abilitate - ptr. INTERIOR

    Om la omSe formeaz perechi. Un juctor rmne singur, de obicei conductorul de

    joc. Acesta strig: Umr la umr", Bra la bra", Cap la genunchi", Nas la nas"etc. Juctorii respect indicaiile. Dup cteva ture, animatorul strig Om la om".

    Atunci fiecare juctor i caut repede alt partener. Cine rmne fr partener,coordineaz jocul.Joc de ncredere - ptr. INTERIOR

    Pan la main Desfurare joc: Un juctor este cuiul, ceilali sunt mainile. Acestea

    din urm merg (fug) pe o anumit suprafa de teren bine delimitat pn ce suntprinse de ctre cui. Mainile cu pan se aeaz n poziia ghemuit i se potridica doar dup ce o alt main oarecare le remediaz pana, respectiv umflpneul dnd de cinci ori la pomp.Variaiuni: Se poate stabili un numr mai mare de participani pe post de cuiesau un numr fix de mecanici, se poate mri/micora terenul de joc.

    Alergare

    Perechi idealeJuctorii sunt mprii n perechi i mprtiai pe tot terenul de joc.

    Perechile se in de bra. Dup ce o pereche se desface, unul dintre ei esteurmritorul, cellalt cel urmrit. Urmritul se poate salva dac se prinde de braulunei alte perechi. Din perechea aceasta, cel de pe partea cealalt devine

    urmritorul, iar urmritorul iniial devine urmrit.Alergare

    31

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    32/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    33/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    34/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    35/56

    Abilitate

    Prezentare de modFiecare echip reprezint o cas de mod i trebuie s aib un manechin, croitori i

    un prezentator de mod. Fiecare echip primete materialele necesare pentru aprezenta, de exemplu colecia de primvar, sau se stabilete n prealabil otematic: rochii de sear, bal mascat, etc. se acord un anumit interval de timppentru confecionarea modelului ales, care se execut direct pe manechin din ziarevechi.Bineneles, aplauzele vor rsplti modelul cel mai apreciat.

    Materiale: - ziare, scoci, foarfecImaginaie ptr. INTERIOR

    Privi i la noiJuctorii formeaz doua grupe. Fiecare grupa se gndete de unde vine i

    ce face acolo: de ex. ei vin din Elveia i fac brnz bun, ei vin din lumeabasmelor i sunt cei 7 pitici. Dup aceasta grupele se nir pe un rnd, astfel nctei s stea fa n fa la o anumit distan. O grup face un pas nainte i spune:

    Privii la noi, privii la noi!" Cealalt grup face i ea un pas nainte i rspundecu ntrebarea: De unde venii voi, de unde venii voi?" Prima grup se apropie cunc doi pai i spune: Din Elveia, din Elveia!" A doua grup face i ea nc doipai i ntreab: Ce facei voi acolo? Ce facei voi acolo?" Prima grup joac prinpantomim ce fac ei acolo, ceilali ncearc s ghiceasc.

    Ghicit ptr. INTERIOR

    Proba olimpicara Reprezentantul Locul obinut1.Aruncarea cu greutatea2.tafeta combinat3.Aruncarea cu sulia4.Trasul la int5.tafeta n doi6.Proba special

    Fiecare ar urmeaz s-i aleag participanii la probele olimpice i numeleacestora se trece pe panou, n dreptul rii respective. Echipele se aliniaz ca

    35

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    36/56

    pentru o tafet n dreptul liniei de start. naintea fiecrei probe, conductorul dejoc explic n ce const aceasta.1. Aruncarea cu greutatea se va executa dup regulile acestui sport, ns greutateaeste o minge fcut din vat!2. tafeta combinat solicit participarea ntregii echipe: traseul la dus se executghemuit, iar la ntors ntr-un picior.

    3. Aruncarea cu sulia care este de fapt un pai.4. Trasul la int, ntr-un panou punctat, cu o minge de ping-pong nmuiat nvopsea sau o mingiu de burete ud.5. tafeta n doi se execut pe echipe: se alearg n perechi innd un balon umflatntre frunile juctorilor.6. Proba special este o surpriz pentru toi juctorii. Reprezentantul fiecreiechipe capt un castrona cu boabe de mazre, un pai i un alt castrona gol. ntr-o limit de timp (3 min) acesta trebuie s mute cu ajutorul paiului (prin absorbie)ct mai multe boabe dintr-un castrona n cellalt.Se pot inventa i alte probe hazlii. La sfrit, punctajele fiecrei echipe setotalizeaz. Conductorul nu va uita s felicite toi participanii.

    Materiale: - cartofi (sau pietre), cret, cronometruJocuri olimpice

    Propozi ie lung Juctorii stau n cerc. Ei ncearc s formeze mpreun o propoziie lung,

    dar care i pstreaz nelesul. Unul dintre ei ncepe cu un cuvnt: Vecinul".Urmtorul continu cu meu". .a.m.d. Dac propoziia este att de lung nct numai este neleas, runda se oprete. Se continu cu o nou propoziie

    Inteligen

    PureceleUn juctor este un cine, pe care l supr purecii. El dorete s i prind.

    Pentru c este btrn, el nu mai vede (el nchide ochii). Purecii sar din calea lui,dar dup trei srituri ei obosesc i trebuie s se opreasc pe loc. Prinde cinele unpurece, devine acesta cine. Purecii au din nou trei srituri la dispoziie.

    Materiale: - earf

    Prinsa

    36

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    37/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    38/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    39/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    40/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    41/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    42/56

    Juctorul care poart numrul strigat devine acum urmritul i este obligat s-iprseasc locul i s ias n exteriorul cercului, continund cursa. Fostul urmritse aeaz n locul celui strigat. La rndul su, urmritorul poate s fac acelailucru, adic s intre n cerc i s strige un numr fr so, care devine de ndaturmritor, iar el s ocupe locul celui strigat.Dac n timpul cursei juctorul urmrit este prins, devine el urmritor i o dat cu

    el se schimb i rolul numerelor, adic numerele cu so devin urmritoare.Jocul se termin dup ce toi juctorii alearg cel pui o dat.

    Alergare

    Schimb -ti casaJuctorii se mpart n grupuri de cte trei, doi se in de mn fcnd o cas,

    al treilea st n mijloc (chiria). Un juctor trebuie s rmn afar, pentru a cereun schimb n timpul cruia va cuta s ia locul unui " chiria" . Se va striga:"Schimb-i chiriaul". Casele vor rmn pe loc, n timp ce chiriaii i vorschimba locul. Cine va rmne afar, va ordona urmtorul schimb.La strigtul " Schimb-i casa", chiriaii vor rmne pe loc, casele se vor desprii se vor reface ntre ali juctori i n jurul unui nou chiria. La "Schimbai totul"toi trebuie s gseasc un nou partener (pentru cas) i un nou chiria.

    Alergare ptr. INTERIOR

    SculptorulDoi juctori formeaz o pereche. Unul este sculptorul, cellalt este materialul.Ultimul nchide ochii. Sculptorului nu i sunt numite limite, el formeaz acummaterialul (nu se vorbete n acest timp). Figura deschide ochii i ncearc sghiceasc ce vrea s reprezinte.Variaiuni: Alii pot ghici ce vrea s fie sculptura. Toi juctorii formeaz o statuie.

    Imaginaie - ptr. INTERIOR

    SfoaraEste un joc care se desfoar ntre dou echipe. Fiecare concurent

    primete cte o bucat de sfoar lung de 2 m, pe care trebuie s fac cel puin 5noduri n maximum dou minute. Apoi sforile se schimb ntre concureni.

    42

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    43/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    44/56

    Materiale: - earfe i lumnriAbilitate - ptr. INTERIOR

    tafeta cu coarda

    Distana de alergare se marcheaz prin dou linii. Juctorii se grupeaz n spateleliniei de plecare. Primul juctor din fiecare echip se deplaseaz srind coardapn la linia de sosire i napoi, pred coarda urmtorului i trece n spatelecoloanei. Ctig echipa care a parcurs mai repede traseul.

    Materiale: - cte o coard pentru fiecare echipAlergare

    tafeta cu pahareJuctorii, mprii pe echipe, stau n spatele liniei de plecare. La semnal,

    primul juctor din fiecare echip pornete cu tava spre inta stabilit ncercnd sparcurg distana ct mai repede i s verse ct mai puin ap. Cnd ajunge laint, juctorul aeaz tava jos i bate din palme. Apoi o ridic, strbate traseulnapoi i pred tafeta urmtorului coechipier.Ctig echipa care a pstrat n pahare cea mai mare cantitate de ap.

    Variante:a) traseul va fi n zigzag.b) Traseul va fi cu obstacole.c) Juctorul va nainta pe lateral spre int.Materiale:

    Materiale: - o tav i pahare cu ap pentru fiecare echipAbilitate

    tafeta cu varianteAmbele echipe se aeaz n ir, n spatele liniei de plecare. La semnal,

    primul juctor din fiecare ir alerg pn la inta fixat, o ocolete i se ntoarce.i atinge coechipierul urmtor care face acelai lucru. Ctig echipa care terminprima.Variante: pot lua startul cte doi juctori simultan, astfel:a) inndu-se de mini;b) srind ntr-un picior;

    44

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    45/56

    c) primul face roaba, condus de al doilea. La ntoarcere se schimb rolurile.ntrecere

    T-shirt tower

    Grupul se mparte in 3 echipe a cate 8 - 9 participanti. n faa fiecreiechipe, pe jos, se pune un tricou mare (ziar). Echipele trebuie s se aeze pe tricou,astfel nct nici un membru al echipei sa nu calce n afar, s nu ating pmntul.

    Materiale: - ziareAbilitate - ptr. INTERIOR

    Telepatiaeful trimite afar un juctor pentru ca s nu aud ce se ntmpl nuntru.

    Apoi aeaz n rnd trei sau patru scaune i l roag pe un copil s se aeze pe unscaun la ntmplare, zicnd c este capabil s comunice prin telepatie cu juctorulieit, n sfrit, trimite copilul la locul su i l cheam pe cel care era afar. Acestava ghici cu uurin. Trucul este foarte simplu. eful hotrte dinainte cine ieseafar. Dac scaunul n cauz este primul, l va chema cu un singur cuvnt: Vino!;dac este cel de-al doilea l va chema cu dou cuvinte: Poi veni!; Dac este al

    treilea, l va chema cu trei cuvinte: Suntem gata, intr!...Truc

    TUNELULtafeta cu mingea pe sub picioare. Copiii se aeaz n ir indian la un

    metru distan ntre ei cu picioarele deprtate. Primul dintre ei, la semnalul

    arbitrului, paseaz minge printre picioarele celui din spatele su .a.m.d. Cndmingea ajunge la ultimul, acesta o ia i alearg pe lng ir pn la capt repetndceea ce a fcut primul. Aceasta se repet pn cnd juctorul care a nceput joculva ajunge iari primul. Ctig echipa care ajunge cel mai repede la primuljuctor.Alt variant: tafeta cu mingea pe deasupra capului. Regulile sunt la fel ca maisus.

    Materiale: - dou mingiiAbilitate

    45

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    46/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    47/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    48/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    49/56

    5 baniAezai vasul pe podea. Concurenii se deprteaz la o distan egal de vas (treisau patru metri). Fiecare i pune moneda ntre genunchi i ncearc s ajung ct

    mai repede spre vas i s dea drumul monedei s cad n vas.Materiale: - un vas mic, dou monede de 50 baniAbilitate - ptr. INTERIOR

    Cuprins:PREOT TEODOR NECULAES.............................................................1

    Adam si Eva.....................................................................................................................2

    ALFABETUL .................................................................................................................2

    Alo, ce mai faci?..............................................................................................................2

    Am czut n fntn.........................................................................................................2

    Anchetatorul.....................................................................................................................3

    Arhanghelii......................................................................................................................3

    Atinge mingea..................................................................................................................3

    Babele..............................................................................................................................4

    BATISTA ........................................................................................................................4

    49

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    50/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    51/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    52/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    53/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    54/56

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    55/56

    Scen de film..................................................................................................................41

    Scene nctuate.............................................................................................................41

    Schimbul........................................................................................................................41

    Schimb-ti casa..............................................................................................................42

    Sculptorul.......................................................................................................................42

    Sfoara.............................................................................................................................42

    oarecele i pisica..........................................................................................................43

    tafet............................................................................................................................43

    STINGE LUMNAREA...............................................................................................43

    tafeta cu coarda............................................................................................................44

    tafeta cu pahare............................................................................................................44

    tafeta cu variante..........................................................................................................44

    T-shirt tower...................................................................................................................45

    Telepatia.........................................................................................................................45

    TUNELUL.....................................................................................................................45

    Vntorul iscusit............................................................................................................46

    Vntorul i cobra..........................................................................................................46

    Vipera............................................................................................................................46

    Vitrin decorat..............................................................................................................47

    Zboar zboar.........................................................................................................47

    Ziaritii...........................................................................................................................47

    Ziarul pe cap..................................................................................................................47

    55

  • 7/31/2019 Jocuri Copii Vol 1 Resurse Catolice Teodor Neculaes

    56/56

    Zi i noapte.....................................................................................................................48

    Zipp_Zapp......................................................................................................................48

    5 poze o poveste.............................................................................................................48

    5 bani.............................................................................................................................49


Recommended