+ All Categories
Home > Documents > Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

Date post: 16-Oct-2015
Category:
Upload: daniela-maria-ristei
View: 236 times
Download: 11 times
Share this document with a friend

of 39

Transcript
  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    1/

    FREDERICK BAILESMINTEA POATE VINDECA

    Exist o lege bine definit a tmduirii mentale i aceast lege poate fiaplicat oricui, indiferent de puterea mental sau de puterea voinei; acestlucru este demonstrat de ctre lucrarea de fa - s-ar putea spune,inspirat. Aceasta este o introducere practic n tratamentul mental i fizic.Este compatibil cu orice fel de credin religioas.

    n timp ce era student la un mare spital londonez, autorul, dr. !. ".#ailes, a observat ndeaproape factorii mentali care interveneau n procesulde vindecare al pacienilor. A remarcat faptul c unele modele de g$ndirefundamentale, n mod invariabil, produceau reacii fizice corespunztoare ic el putea provoca aceste reacii stimul$nd modelele mentale n cauz.Av$nd o pregtire tiinific, el a considerat c trebuie s existe n lumeamental certitudini asemntoare de aciune.

    %e-a lungul anilor ce au urmat, el a dovedit c at$t boala c$t i sntateai au originea n stri mentale corespunztoare, c exist o te&nic binedefinit de tratament mental i spiritual care pune n micare 'egea

    (ental i ca rezultat aduce sntatea fizic.n aciunile sale n acest domeniu a fost spri)init i ncura)at de ctre

    oameni de tiin, prieteni i medici, unii dintre acetia c&iar vindecai de el.*rima ediie a fost publicat acum + de ani /012, iar prezenta ediie

    este a 3-a /4+2.

    INTRODUCERE

    5ricine se poate bucura de o sntate excelent dac urmeaz o caleadevrat spre aceasta. 5 bun sntate nu este darul acordat c$torvafavorizai de ctre o *roviden capricioas, dup cum nici boala nu atinge

    pe unii sau pe alii pe motivul c o *roviden, de neptruns i de neneles,dorete ca acetia 67-i poarte crucea6, obin$nd n acest fel un soi denebuloas purificare spiritual.

    n tiina medical, prima 'ege a vindecrii este8 6nltur cauza6. 9auzarespectiv a fost mai ntotdeauna cutat n esuturile trupului. :otui, nunumai metafizicianul, ci c&iar i medicul practician, a a)uns s-i dea seamac pricina fundamental a multor maladii se gsete n minte. Aceasta nu

    nseamn c oamenii i nc&ipuie c sunt bolnavi sau, tot aa, i nc&ipuiec se nsntoesc. Explicaia se afl mult mai profund, n activitilecomplexe ale minii umane.

    9auza real a bolii se gsete n strile emoionale de team, gelozie sauanxietate, frustrri i contradicii contrarieti2, generate de ncercrile

    oamenilor de a obine fericirea i de a face fa preteniilor vieii moderne.mpresiile i nvmintele din copilrie pot fi cauze a)uttoare; impactulmilioanelor de mini ncon)urtoare sigur c are o influen determinant;conversaia rudelor sau prietenilor i poate afecta. 7e mai poate aduga laaceste cauze o gam ntreag de simptome i insuflarea fricii ce sedesprinde din prospectele de desfacere a medicamentelor, precum i dinarticole sau publicaii de popularizare privind bolile i sntatea.

    :oate acestea nu sunt ntotdeauna recepionate contient, i totui elecreeaz n mod incontient n minte un fel de complex subiectiv de fric-g$nd care afecteaz organismul uman zi i noapte, fie c este treaz sau cdoarme; cu alte cuvinte, se formeaz incontient un corp subiectiv de g$nd-

    fric de care cel afectat nu-i poate da seama.A)ung$nd la cauze subiective, observarea unor forme de boal la prietenisau rude creeaz o stare de team ca nu cumva maladii asemntoare s-latace i pe cel care constat. !aptul c prinii sau alte rude au suferit de

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    2/

    anumite boli, conduce la teama c se poate s existe o tendin n familie,motenit de ali membri.

    5ricare ar fi modelul-fric de baz, un fapt este clar i anume cadevrata maladie nu const at$t n manifestarea fizic exterioar, c$t nstarea mental de baz. #oala este semnul exterior al unei tulburrimentale. %ac am putea rspunde la

    aceast ntrebare, problema mbolnvirii ar fi rezolvat. :rebuie spus csecretul vindecrii const n abilitatea omului de a se uni contient cuaceast nteligen =niversal i a extrage din ea ceea ce-i trebuie pentru

    nlturarea modelelor de g$ndire-boal i nlocuirea lor cu modele deg$ndire-sntate. Este mult mai uor de practicat astfel dec$t i nc&ipuiemuli, i sunt milioane care au reuit s elimine boala din existena lor prinvindecarea mental-spiritual.

    !iind stabilit tiinific faptul c nteligena =niversal este unic - aa cumi materia este unic - iar legile aa-zis universale se reduc tot la =na,inteligena folosit de om n oricare din aciunile sale face parte integrantdin aceast nteligen care conduce =niversul; diferena const numai ngrad i nu n esen. 5mul poate nu nelege aceast diferen, acest

    adevr, dar este un fapt real, c atunci c$nd g$ndete, el g$ndete cu =nica(inte a =niversului. ?u exist un astfel de lucru ca mintea ta sau minteamea. 9eea ce numim minte individual este numai acea parte din (intea=niversal pe care cineva o folosete la timpul su. ?u exist un astfel delucru, ca aerul tu sau aerul meu, exist numai un singur aer distribuit nmod egal pe ntreaga planet.

    9$nd am neles c aceast (inte =niversal umple =niversul, ne putemreprezenta aceasta ca pe un mare ocean al (inii ce ne ncon)oar i n caresuntem cufundai. Aceasta este subiectiv sau subcontient - ceea ce

    nseamn c nu are puterea de a alege, ci trebuie s fie diri)at spre aaciona. Este extrem de inteligent, conine toat cunoaterea din =nivers,

    dar nu este o minte care )udec. @tie numai un singur lucru - s acioneze ndirecia n care este diri)at.7e poate nate ntrebarea8 cine sau ce are alegerea, )udecata sau

    conducerea> Acestea le are *rima 9auz, sau 7piritul. %ac ne ducem cu

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    3/

    g$ndul napoi, departe, dincolo de nceputul a tot ce este format, suntemforai s tragem concluzia c =niversul trebuie s fi fost creaia g$ndului.@tiina cunoate faptul c *m$ntul nu s-ar fi putut forma singur. 5proprietate important a materiei este ineria, adic ea nu are puterea de ase mica prin ea nsi n nici un fel. Asupra materiei trebuie acionat dectre o form de energie din afara ei - i acesta este g$ndul, singura formde energie din =nivers care nu este materie. $ndul este produsulnteligenei, deci putem presupune fr gri) c, nainte de a lua formmateria, trebuie s fi fost o nteligen care a putut cauza aceastcondensare n form. =nii numesc aceast nteligen, %umnezeu. ?umelenu import - importan are faptul c exist.

    Aceast nteligen acioneaz n dou feluri8 mai nt$i ca nteligencreatoare selectiv, care &otrte ceea ce voiete s se fac; n al doilear$nd, ca o nteligen care se supune i ndeplinete dorinele nteligeneicreatoare. Aceast nteligen secundar acioneaz ntotdeauna i integralca 'ege, av$nd toat cunoaterea necesar de a construi orice este defcut, dar lucr$nd totdeauna dup un model prestabilit, de la care nu areputerea de a se abate. %ac s-ar abate, nu ar exista nici o 'ege n =nivers i

    rezultatul lor ar fi un &aos. =niversul este produsul unui g$nditor, careg$ndete matematic.

    Acest g$nditor, sau %umnezeu, este indivizibil, unic, dar manifestarea spoate fi separat n trei pri pentru a nelege mai bine cum acioneaz.Avem, deci, acest %umnezeu =nic, acion$nd pe trei planuri de vibraii;astfel avem %umnezeu ca 7pirit, cea mai nalt i cea mai puin tangibilvibraie dorind s creeze un univers al formelor. *entru 7pirit, a dori este acrea. ntegrat n acest 7pirit exist marea substan amorf a =niversului,care ar putea fi pe drept numit corpul lui %umnezeu. Asupra acesteisubstane, caracterizat prin inerie, trebuie s acioneze o for din afaras. Este vibraia cea mai )oas i cea mai tangibil. *rin urmare, 7piritul

    folosete (intea ca s acioneze ca 'ege spre a modela i forma =niversulca materie dens aa cum l cunoatem. Bibraia (inii fiind mai mic dec$taceea a 7piritului, o face s fie subordonat 7piritului i, fiind la r$ndu-i mai

    nalt dec$t cea a materiei, face ca materia s fie supus ei. *rin urmare,%umnezeu ca minte ar putea fi neles ca vibraie de mi)loc. Astfel, 7piritul

    i exprim voina, iar (intea se supune necontestat s modeleze materia nforma conceput i deinut numai de 7pirit.

    5ricum, omul este n mic ceea ce %umnezeu este n mare, la r$ndul lui elfiind o trinitate similar. 5mul este material prin corpul su i deci una cu%umnezeu n cea mai )oas dintre vibraii. Apoi el este un g$nditor, mintealui fc$ndu-l s fie una cu %umnezeu n planul mental; i este spiritual, fiinduna cu %umnezeu la nivelul cel mai nalt de vibraii.

    Este necesar, mai nainte de a aprofunda acest modus operandi alvindecrii, s nelegem n mod clar c trupul omului este fcut din mareasubstan amorf care este materia prim a =niversului nsui, care a fostnumit corpul lui %umnezeu. *rin urmare, corpul omului nu este deloc unlucru ticlos. El este un templu sacru n care slluiete 7piritul i prin care7piritul acioneaz folosind 'egea (inii. Este adevrat, corpul uman este deo vibraie mai )oas dec$t spiritul sau mintea, fiind mai dens, dar n acelaitimp este substana spiritului i dac nu prindem n toat claritatea acestadevr, vom pierde mult din cunotinele necesare vindecrii.

    (intea omului este mintea lui %umnezeu. *si&ologul ne spune cmentalitatea uman se mparte n dou nivele; nu dou mini, ci dou faze

    ale unei singure mini, numite fie contient i subcontient, fie obiectiv isubiectiv. (intea obiectiv a omului este (intea raiunii, a alegerii, adiri)rii, i nu creeaz at$t de mult c$t diri)eaz activitatea creatoare. (inteasubiectiv este (intea creatoare; este acea profunzime enorm a

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    4/

    incontientului n care sunt depozitate toate amintirile g$ndirii i aciuniletrecutului, care nu dispar c&iar dac nu pot fi c&emate n mod contient, darcare plutesc la suprafa n vise i complexe.

    (intea subiectiv este aceea care conduce diversele activiti alecorpului. ?imic n =nivers nu se poate desfura fr (inte i acest adevreste valabil i pentru corpul omenesc. (intea subiectiv este aceea careface inima s bat, menine procesul respiratoriu al plm$nilor, stimuleazaciunea digestiv, menine temperatura corpului, diri)eaz transportul deenergie nervoas i altele, pe care le ndeplinete uor i fr efort.

    (otivul pentru care mintea subiectiv a omului poate face toate acesteaeste acela c ea este de fapt o parte din (intea 7ubiectiv =niversal.

    Atunci c$nd nelegem c nu exist dec$t o unic (inte =niversal nntregul =nivers i c omul este el nsui din aceast (inte, ne putem dauor seama c (intea care a creat pentru prima dat celulele corpului poatetot aa de bine i de uor s fac alte celule noi impregnate cu for vital.@i dac nelegem c aceast (inte 7ubiectiv =niversal construietetotdeauna conform unui model pus la dispoziie de 7pirit, ne dm seamauor cum omul poate pune n micare aceast 'ege a (inii n direcia

    dorit, c$nd a neles c toat puterea universului ateapt ca el nsui sse recunoasc drept spirit, av$nd privilegiul de a-i spune cuv$ntul carediri)eaz (intea s urmeze modelul pe care l pune n fa.

    (intea obiectiv sau contient a omului corespunde cu 7piritul divin.*rin aceasta nu se nelege c g$ndirea contient mintea2 este perfect -tim c uneori este diabolic - dar omul este spirit n sensul c are putereas raioneze, s aleag, s selecteze, precum i abilitatea de a diri)a (inteasubiectiv n direcia &otr$t. =n exemplu l constituie cazul c$nd &otr$ms ne trezim la o anumit or dimineaa, ceva mai devreme dec$t de obiceiceea ce constituie o alegere contient2; exact la ora fixat, (inteasubiectiv ne scoal, adesea cu c$teva secunde nainte de a suna

    detepttorul. 7e nelege deci c omul, ca spirit sau minte obiectiv, seservete de mintea subiectiv, care se supune alegerilor sale contiente.7ufletul este una cu (intea 7ubiectiv. 7ufletul =niversal este (intea

    7ubiectiv =niversal. 7ufletul individual este mintea obiectiv individual ipoate c cea mai important caracteristic a s este supunerea absolutfa de 7pirit. ?u are nici o dorin sau preferin proprie, rm$n$ndtotdeauna la dispoziia 7piritului. n aceasta nu exist nici o constr$ngere.Exist numai egalitate. 7e aseamn cu un cmin fericit n care fiecarepartener l consider pe cellalt egal.

    =nul din lucrurile greu de sesizat pentru unii este acela c (intea=niversal, atotputernic prin toate puterile %ivinitii, voiete s fie ladispoziia omului i s intre n aciune n direcia pe care el dorete s-o

    indice. 9$nd suntem ptruni de acest adevr i putem pune n micare'egea n folosul nostru propriu, descoperim c avem de-a face cu o forcare - dei at$t de formidabil nc$t ar putea s ne sfr$me - se supune n

    ntregime voinei noastre. ?u trebuie s existe nici o superstiie i nici oteam c$nd venim n contact n acest mod cu 'egea (inii.

    Aceast considerabil for de vindecare nu este o persoan - de fapteste un *rincipiu, este singurul principiu din =nivers. 'egea (inii rspundela o inteligent folosire a forelor sale. *uterea s creatoare se ndreapt norice direcie dorim, singurul lucru cerut fiind acela de a fi respectate legilemecanismului su, ale modului su de a aciona. Bom afla mai t$rziu caresunt aceste legi, dar pentru nceput putem fi ncredinai c, de fapt, c&iar n

    clipa de fa exist un flux de for universal dedicat folosului nostru. (aimult, nici nu trebuie s ne rugam de acesta, s-i cerem, s-l implorm saus ne c&inuim pentru el. :ot ce avem de fcut este s-l recunoatem i sfim convini c exist pentru mbogirea vieii noastre, pentru sntatea

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    5/

    noastr, fericirea i prosperitatea noastr. %up cum am mai artat,aceast 'ege nu trebuie abordat cu team sau spaim, fiind o 'egenatural, nu o persoan. (ai putem nelege c, dei este impersonal,posed o inteligen infinit i nu are nici o dorin proprie; este n

    ntregime neutr. Este gata, la comanda omului, s-i acorde puterea screativ, i cu toate acestea nu posed o contiin de sine, ca i legeaelectricitii. %ar nu trebuie s ne nc&ipuim, pentru acest fapt, c nuposed o inteligen. %in contr - cum am mai artat - are o inteligeninfinit.

    (intea =niversal nu pune nici o limit i omul poate merge c$t dedeparte dorete, sau poate s stea pe loc. 7ingura limit este aceea creatde el nsui, deoarece este liber s decid singur i nimeni altul nu o poateface pentru el, ceea ce face el nsui fiind aciunea lui i numai a lui.

    n cltoria descoperirii de sine, el este propriul comandant al propriuluisau vas i este singur rspunztor de oprirea din curs, ca i un navigatorsolitar. %eci este rspunderea omului aceea de a-i alege propria destinaie,iar puterea motrice pentru a-l duce acolo este furnizat de aceast 'egeimpersonal. ?umai c$nd s-a ptruns de acest adevr fundamental, el este

    pregtit s-i coordoneze propriile sale fore i s se bizuie pe (intea9osmic pentru a pstra motoarele n funciune n timp ce el c$rmetenava.

    @i tot at$t de impersonal cum rspund motoarele navei comenzilorprecise, i 'egea =niversal a (inii rspunde comenzilor contiente aleomului.

    nelegem c trim ntr-un 5cean de (inte subiectiv. 9eea ce nencon)oar o numim (inte 7ubiectiv =niversal - ceea ce folosete onumim (inte 7ubiectiv ndividual, dar am$ndou sunt absolut identice.9u c$t suntem mai capabili s concepem mai bine s folosim (intea=niversal, cu at$t mai puternic devine g$ndul nostru. !iina uman i

    poate lrgi concepia despre fora disponibil pentru a o folosi la infinit, iardac ne limpezim viziunea i nelegem n mod corespunztor, vomdescoperi ntotdeauna c exist tot at$t de mult din aceast for c$t poateaccepta mintea noastr.

    ?u trebuie s existe nici o team c s-ar putea atinge vreo limit care sdepeasc universalul. Am putea, dac am dori, s folosim totul din foracosmic fr a o reduce c$t de infim. 9&iar dac toate sufletele n viaa ar fisuficient de contiente, aa ca toi s trag maximum de for din =niversal,tot nu ar fi nici o diminuare n aceast putere, ntruc$t ea este infinit,nelimitat i inepuizabil.

    5mul triete ntr-o lume a simurilor, fiind mrginit din cauzaconcepiilor eronate pe care le are despre spaiu i timp. El aplic termeni

    cantitativi lucrurilor spirituale, nereuind s-i dea seama c %umnezeu nuare msur. %e fapt, toat %ivinitatea umple ntregul =nivers, i totui, totuldin %ivinitate este n fiecare 5m. (ai mult dec$t at$t, totul din %ivinitateeste n fiecare celul a corpului, n cel mai plp$nd organism, n fiecare firde iarb. @i totui aceasta nu nseamn c este divizat n buci;%umnezeu, fiind indivizibil, se afl n orice loc n orice clip, n toat mreias. :rebuie s ne eliberm de o concepie materialist a oricruiraionament care presupune divizarea n particule minuscule a %ivinitii nscopul de a impregna diversele organisme.

    Este esenial s cuprindem n nelegerea noastr acel adevrfundamental c suntem ptruni de ntreaga prezen a %ivinitii i nu

    numai de o minuscul prticic din aceasta, pentru c atunci c$nd ne trezimla semnificaia s, este o concepie care zguduie imaginaia. *rima datac$nd cineva a)unge s-i dea seama n contiina s de faptul c esteimpregnat de ntreaga putere i prezen a lui %umnezeu, i nu numai de o

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    6/

    prticic, se trezete n el un sentiment de siguran ce nu mai putuse firesimit p$n atunci. 9$nd ntrezrete intensitatea adevrului c ntreaga!or =niversal se scurge prin corpul su, este capabil s rm$n linitit, nsiguran, complet lipsit de team la apariia vreunei maladii. *entru cteama lui a fost complet creat de ideea ce i-a format-o el nsui c ar fiinvadat de ctre un inamic puternic, crud i nemilos; acesta este motivulpentru care nu a putut crede niciodat c mica s mentalitate ar putea s

    nfrunte acest monstru al maladiei.Acum ns el are un nou mod de a privi, o nou imagine. Aceast boal-

    form nu mai este o creatur amenintoare. :oate lucrurile sunt relative. nfaa !orei =niversale de vindecare i a *rezenei, forma-boal plete i sediminueaz, devenind n faa oc&ilor si o apariie mic i firav, care

    ncearc s-l sperie. El i d seama ce este de fapt, o imagine ce ncearcs-i ia imaginea realitii. 5mul tie c de fapt singura realitate n =niverseste 7piritul, c lumea material, cu toate formele sale diferite, este numaio lume a umbrei, n timp ce adevrata lume este a 7piritului i a (inii. Aac este eliberat de teama de o via pentru boal, deoarece mai mare esteE', care este pentru noi, dec$t ei care sunt mpotriva noastr.

    5mul nu trebuie s atepte aa numita revelaie pentru a cunoate pe%umnezeu. !r ndoial c scrierile sacre ne-au spus multe despre%ivinitate; dar nu suntem silii s le acceptm concluziile c$nd ne violeazraiunea, sau c$nd vin n conflict cu ceea ce noi singuri suntem capabili sobservm. 5mul poate observa singur cum lucreaz nteligena n =nivers iastfel poate s-i creeze propria-i credin n !ora =niversal i nteligent.Astfel, el construiete pe o fundaie pe care el nsui a pus-o, mai degrabdec$t pe una care a fost pus de altcineva. 7 considerm =niversul ca odemonstraie a lucrului nteligenei. :oat armata de corpuri ceretievolueaz prin spaiu ca o armat de soldai, fiecare urm$ndu-i crareafr urme prin milioane de mile de spaiu, fiecare exact la timpul su, ca i

    cum ar fi conduse de degetele invizibile ale unui maestru de marionete.!actorul invizibil care diri)eaz este (intea =niversal. Ea desfoar onalt ordine dat de nteligen - nteligena infinit - ce demonstreaz ofor fr limite. :rebuie exercitat o imens energie pentru a pune nmicare aceste imense corpuri prin spaiu, totui aceasta se face n tcere,cu siguran i certitudine, de ctre aceast nteligen infinit care trebuies fie !ora infinit.

    'a aceast !or nteligent omul are acces, deoarece el este una cuaceast (inte =niversal. At$ta timp c$t el continu s rm$n orb la acestfapt, va continua s duc viaa unui sclav. Acea imens !or se afl ladispoziia s spre a fi folosit, dar nu se pune n micare p$n ce nu estesolicitat de el. 9$nd el nelege i admite faptul c aceeai for care

    menine =niversul n activitate este gata s-i menin corpul n afarapericolului de mbolnvire, atunci poate ti c nu exist boli incurabile - suntnumai oameni incurabili, i aceasta deoarece ei rm$n orbi la potenialul lorde vindecare. Aceia care g$ndesc c vindecarea lor depinde numai depropriile lor eforturi mentale, cum ar fi concentrarea, puterea voinei ialtele, vor fi dezamgii. Aceia, ns, care nva cum s permit acesteinteligene =niversale s curg n folosul lor, vor gsi eliberare i vindecare.

    Aceasta este, deci, nteligena i !ora pe care omul le poate pune naciune. *e c$t de puternic este pentru a menine n =nivers armonia, totat$t de asculttoare este la g$ndul i cuv$ntul omului i poate fi ndreptatctre construirea sntii perfecte, ctre fericire i prosperitate, de ctre

    acela care i-a neles prompta ei reacie complet favorabil. Aceasta este'egea (inii, a crei for o invocm. Este mai mare dec$t orice ar prea cse opune dorinelor noastre. ?imic din acest =nivers nu are puterea de a nefrustra, deoarece suntem una cu %umnezeu-(inte i %umnezeu-!or.

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    7/

    CAPITOLUL II - CUM GNDUL PROVOAC BOALA

    5mul triete n interiorul contiinei sale i nu n afar, n lumeaexterioar. El nu-i d seama c s-a lovit de o obstrucie dec$t atunci c$ndmesa)ul a fost transmis contiinei sale prin intermediul nervilor. 'ucrurilepe care le sufer omul, le sufer n interiorul contiinei sale, atunci c$ndnervii i raporteaz senzaia.

    :rebuie s nelegem adevrata relaie dintre (inte i :rup pentru avedea din ce este fcut aseriunea c strile mentale sunt responsabileacion$nd printr-un corp.

    Acesta este un adevr fundamental, ce trebuie s fie acceptat dac voims existe vindecare mental i spiritual.

    9orpul nsui este rezultatul activitii minii, este modelat de ctre mintei modificat de ctre (?:E.

    (odificrile fizice de natur superficial pot fi observate dac seurmresc sc&imbrile din strile mentale.

    7e tie nc de mult c ulcerul gastric, astmul, afeciuni ale pielii,

    tulburrile cardiace i altele sunt cauzate de deran)amentul mental care semanifest pe o perioad de timp.

    7e afirm c stri emotive adverse opresc producia de celule roiisangvine, duc$nd astfel la anemie; de asemenea, o mare parte din aanumitele indigestii nervoase sunt indigestii emotive.

    7e pune ntrebarea dac strile fizice pot fi corectate prin modificareastrii mentale. 5amenii de tiin afirm c s-au vzut cazuri de vindecriale unor afeciuni ca8 erupii cutanate, stri de rceal provocate defrustraii ale unor necesiti fiziologice dragoste, relevare, etc.2 printratamente mentale corespunztoare. %e asemenea, se afirm c sinuzita,polipoza nazal, colita i strile nervoase pot avea originea n stri mentale.

    Aceasta se datoreaz faptului comul g$ndete nu numai cu creierul, ci i cu ntreg corpul, organismul.!iecare celul n parte - oric$t de mic - este o sc$nteie infinit de mic a(inii.

    ?u exist n ntreg =niversul un singur punct care s nu fie locuit de ctre(inte, prin urmare nu exist nici un singur atom n corpul omenesc care sfie desprit de aciunea mental nici mcar pentru o clip.

    5mul este at$t de obinuit s g$ndeasc pe dou planuri - fizic i mental- nc$t i vine greu s conceap c am$ndou sunt n realitate un singurplan. ntr-adevr, trupul este (inte condensat n form fizic, aa cum estei 7pirit condensat n form. Activitatea (ental nu poate fi desprit demanifestarea fizic, deoarece manifestarea fizic este manifestareamental. ntr-un sens, ceea ce (intea g$ndete, corpul g$ndeste, ceea cecorpul g$ndete, el devine. !iecare condiie mental se nregistreaz ncorp, i c$nd mintea se modific, se produce o sc&imbare corespunztoare

    n corp, o reflectare exact a g$ndirii modificate.#oala este o idee deformat care i-a asumat dominaia. n sensul celmai veridic este incorect s se spun c boala este 6cauzat de minte6-forma distorsionat ce o numim boal fiind numai g$ndul-form distorsionat

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    8/3

    n stare vizibil. *roblema este deci n primul r$nd o c&estiune de g$ndire ila fel este i soluia. 9ontrolul bolii este mental, deoarece nsi boala estemental. 9orpul nu are puterea s genereze el nsui boala, care este numaiumbra aruncat de minte, i mintea sntoas va proiecta un corp sntos.

    !iecare celul creat de corp este un g$nd, n form, fie negativ, fiepozitiv i av$nd substan. 9elulele sunt nsui g$ndul. $nduri de sntate

    nseamn celule sntoase, g$nduri de boal nseamn celule bolnave. Estenecesar s fim foarte siguri de acest adevr dac intenionm s cremcorpului o condiie de sntate abundent.

    9$nd socotim c celulele corpului sunt create cu viteza fulgerului, putemnelege c ele sunt g$ndire n form. 9a un singur exemplu, se poate artac globulele roii sunt construite ntr-un ritm de G3.333 pe secund i nmod normal dispar n acelai ritm.

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    9/

    din form de cult, cum era n trecut, n tiin i s-a dezvoltat ca urmare arezultatelor pozitive obtinute i mai ales datorit modificrilor n ceea ceprivete originea bolilor, sc&imb$nd-o din planul fizic n cel mental ispiritual. Acest mare salt nu a fost deloc uor de realizat, cu toate acesteas-a a)uns, de la concepia vag privind originea bolilor, la precizia de astzi.Acum tim c condiiile fizice sunt o reflectare a strilor mentale i c pot fimodificate fr intervenia unor mi)loace materiale, prin simpla sc&imbare aprocesului de g$ndire.

    5dat a)uni la concluzia c exist o (inte =niversal =nic - fiind eternpace, linite, putere, iubire, credin, armonie, expansiune, sntate idesv$rire, obiectul nostru este de a aduce ceea ce numim minteindividual la o stare de unificare cu (intea =nic. Astfel, de vreme ce(intea =niversal este venic netulburat de fore ostile, i nu recunoatemniciodat existena a altceva ce nu este ca ea nsi, atunci mintea noastr,fc$nd parte din acea (inte =nic, nu poate experimenta nimic din ce nueste experimentat de acea (inte. Acesta este numai un punct n vindecareamentala i spiritual, dar arat o diferen, a crei explicatie este adeseacutat prin ntrebarea8 6n ce const diferena ntre metoda aceasta i

    psi&ologie>6

    CAPITOLUL III - PRINCIPIUL VINDECRII UNIVERSALE

    Este evident c exist n =nivers un principiu de vindecare independentde orice tratament cu medicamente urmat de om. Exista o rivalitate ntrediferitele coli de vindecare pe plan uman, fiecare dintre acestea pretinz$ndc deine metoda unic i c celelalte trebuie eliminate din practic. %aclucrurile ar sta aa, atunci acea metod unic ar trebui s asigurevindecarea, iar celelalte metode competitive s nu duc la vindecare. 9umacesta nu este cazul, vom a)unge la un rezultat mult mai potrivit n

    cercetarea noastr privind calea de vindecare real, dac ne vom strdui sdescoperim ce posed aceste metode materiale i care dintre ele producevindecarea eventual a pacientului.

    :oate vindecrile primite B2 erau mentale. 'a nceputul existeneiomului, se credea c boala este invadarea corpului de spirite rele, pe care

    ncerca s le alunge vraciul comunitii prin diverse incantaii sau cua)utorul unor plante ce posedau proprieti medicinale, obin$ndu-se unelerezultate pozitive. 9u timpul, cunotinele cptate s-au nmulit i s-auformat specialiti - n ierburi sau incantaii - i astfel au aprut dou profesii8aceea de medic i aceea de preot. n mileniile care au urmat, tiinamedical a fcut mari progrese, aduc$nd noi i noi cunotine n folosireaplantelor medicinale, aa c astzi constatm c tiina medical ocup o

    poziie ce impune respect. 9ele dou coli ce s-au format cu timpul i existn prezent - alopatia i &omeopatia - adic, prima, tratare cu doze mari demedicamente, iar a doua, tratare cu doze infinit de mici, au creat adepi ipracticieni, fiind susinui de cei n cauz, c$nd una c$nd cealalt, dar cupreponderen coala alopat.

    ntre timp, cam pe la mi)locul secolului al HH-lea, s-a intercalat o noumetod i anume aceea a vindecrii prin stimularea mecanic a circulaieisangvine i limfatice, excluz$nd folosirea medicamentelor de orice fel,deoarece boala ar fi cauzat de o lenevire a funciilor organice vitale. *el$ng aceast a treia coal - a osteopatiei -, a mai aprut la sf$ritulsecolului trecut o a patra, aceea a c&iropracticii, care susine c maladiile se

    datoreaz unor strangulri ale nervilor la ieirea din canalul vertebral,cauz$nd o scdere a fluxului nervos n prile afectate.%ei fiecare dintre aceste coli are ceva ce produce rezultate pozitive,

    totui niciuna nu este unica deintoare a unei metode infailibile, fapt ce ne

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    10

    conduce la ideea c trebuie s existe un principiu unic de vindecare ce stla baza tuturor metodelor, fr ca acesta s fie proprietatea exclusiv avreuneia din ele. 9are s fie acest principiu fundamental de vindecare>

    Acesta este nteligena %ivin, (intea lui %umnezeu, care satureaz oriceparticul de materie din =nivers. ?u trebuie s fim nici suspicioi natitudinea noastr fa de (intea %ivina, nici nu-i nevoie s adoptm ocomportare de smerenie la pomenirea cuv$ntului (intea %ivin. Aceast(inte este inteligena care ine laolalt atomii din st$nc sau face ca sevas urce prin tulpina copacului. ?u este ceva care s fie abordat cu spaim icu plecciuni, ci ceva care trebuie descoperit n tot ce exist, cci omul,privind n fa ?atura, privete la faa %ivin. *oate c el ignor aceasta sauc&iar o neag, dar rm$ne valabil faptul c universul poate fi numit templullui %umnezeu.

    9u toate interpretrile date de teologi de-a lungul timpurilor, un faptrm$ne de netgduit, i anume c %umnezeu este (inte mpersonal i7pirit *ersonal, i c activitatea 'ui ca (inte este o c&estiune de lege fix ineabtut. 9utremurele i tunetele nu sunt pedepse pentru pcate, cireprezint micarea materiei n baza acestei 'egi. Acest fapt nu este o

    aseriune senzorial i trebuie s tim s ne tratm pe noi i pe alii atuncic$nd vom nelege cum acioneaz 'egea %ivin.

    Bec&iul :estament este plin de exemple de vindecare mental ispiritual. Apoi a venit sus, care a lmurit lumea c orice boal esterezultatul unor stri mentale dereglate. El a propovduit c atunci c$ndaceste stri mentale sunt corectate, starea fizic a bolnavului dispare.nvtura s cuprinde mai mult dec$t at$t, dar aceasta este de a)unspentru scopul nostru.

    'a acest punct putem intercala faptul c medicina modern aduce nactualitate teza lui sus i se strduiete s corecteze strile mentaledereglate care sunt cauza reala a bolilor. %up cum este adevrat c sus a

    adus un mesa) de via interioar spiritual, este i mai adevrat c miezuli baza doctrinei sale au fost trecute cu vederea i ascunse de ctreconglomeratul de dogme teologice.

    sus ne-a nvat c mintea omului este una cu (intea %ivin i ca, at$tatimp c$t omul merge cu (intea %ivina, nu este posibil s mai apar vreofriciune, frustrare sau dezacord. 7trile mentale ale omului pot ridicapiedici n calea ctre (intea %ivin, i c$nd se produce aa ceva, omulsufer. *e scurt, sus ne-a nvat c omul este trinitate, activ$nd pe treinivele ntr-o singur fiin. %ac ni-l putem nc&ipui pe om reprezentat detrei cercuri concentrice, ne putem face o prere mai bun despre viziunealui 7=7.

    El a nvat c omul, n cercul interior care ar reprezenta centrul fpturii

    sale, este esen spiritual, sau fiin divin. Acest centru este ca i%umnezeu, niciodat bolnav, suferind sau limitat n vreun fel, totdeauna nperfect sntate i fericire, n pace deplin i cu totul n armonie cu=niversul i cu tot ce exist n acesta, ceea ce constituie o partenesc&imbtoare din fiina uman. ?imic nu-l tulbur aici, nu-l poatevreodat rni sau nfr$nge. %in acest centru spiritual vine vindecarea i totdin el se dezvolt tiina stp$nirii vieii. Este lumea s interioar, acauzelor.

    Al doilea cerc, sau intermediar, este acela al minii, iar cercul exteriorreprezint corpul fizic al omului i toate posesiunile sale materiale. Acestcerc periferic reprezint lumea de efecte personale ale omului. 9alea prin

    care cauza devine efect este mintea. 5mul posed puterea de a alege. Elpoate s-i ndrepte g$ndurile n afar, ctre cercul exterior, precum i ninterior, ctre cercul central. %ac strile lui mentale sunt lsate s secomplac n cercul su exterior, cu afeciunile, suferina, srcia i

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    11

    privaiunile sale, aceste lucruri sunt meninute datorit forei creatoare ag$ndului.

    %ar dac omul folosete puterea s de a alege s mearg m$n n m$ncu pacea, perfeciunea, armonia interioar, aceste caliti se vor manifesta

    n viaa lui dinafar, pentru c mintea omului posed putere creatoare.!iecare experien este mai nt$i o idee pstrat n minte, i tot ceea ce nepriveaz de bucurie i fericire de asemenea a fost o idee. (intea este n

    ntregime neutr n activitatea s creatoare. Ea lucreaz fr ntrerupere,c&iar i atunci c$nd dormim, transform$nd n realitate tot ceea ce primim caidei mentale.

    5rice afacere, ntreprindere, cmin, a fost mai nt$i o idee n minteafondatorului. 5rice boal este mai nt$i o idee n mintea g$nditorului.*ierderea unui serviciu sau a unui prieten, sau a siguranei, este mai nt$ide toate o idee pstrat n minte. 5mul uneori obiecteaz la astfel deafirmaii, cci el nu a fost ntotdeauna ndea)uns de atent pentru a-i puteada seama de calitatea g$ndului su. =n g$nd este uneori numai o sclipire deo clip, mai nainte de a fi depozitat n profunzimea minii subiective. 5data)uns aici, sub nivelul contiinei, nu mai este recunoscut de individ care,

    uneori, neag indignat c i-ar fi trecut prin minte un asemenea g$nd. %arasupra acestui g$nd lucreaz nentrerupt 'egea (inii i continu s emitstri de simminte pentru care nu avem totdeauna explicaii. ns putemafirma ca adevr c niciodat nu se mai manifest n viaa de dinafardec$t numai ceea ce s-a acceptat i depozitat n 7ubiectiv, care este maimult dec$t un depozit mental - este nsi uzina care prelucreaz continuu,transform$nd cauzele n efecte, potrivit unei legi invariabile. 9alitateaomului de a putea alege i d posibilitatea de a g$ndi fie ca un nger, fie caun demon, ca un ef sau ca un sclav. 5rice alege ca g$nd, mintea vatransforma n creaie ce se va manifesta.

    sus a accentuat necesitatea de a pstra mintea ndreptat ctre centrul

    spiritual i a insistat c, dac se procedeaz astfel, perfeciunea spiritualse va scurge prin mentalitate n fizic. n mod contrar, dac starile salementale sunt ocupate cu lumea de afar a strilor fizice corespunztoaresc&imbtoare2, el va continua s resimta ceea ce a contemplat. Este unmare adevr n aceasta i care, din pcate, prea adeseori trecut cu vederea.5ri de c$te ori atenia omului este deviat de la 9entrul 7piritual etern,sntos, de nenvins i care este nsi imaginea i asemnarea lui%umnezeu n om, ori de c$te ori mintea omului se abate de la contiinaacestui 9entru %ivin, atunci i numai atunci pot aprea manifestri fizice deboal. (etoda de vindecare a lui sus consta n a nega realitatea aparent apatologiei exterioare i n afirmarea realitii de perfeciune interioar aomului.

    Aceasta este metoda folosit astzi de practicienii i consultanii mentalii spirituali. 9eea ce trebuie bine clarificat totui, este c tratamentul seproduce n ntregime n mintea practicianului. El nu folosete putereavoinei asupra pacientului. El nu ncearc s influeneze mintea pacientului,ci numai desfoar o explicaie a procesului de g$ndire, n scopul de aclarifica nelegerea pacientului. 9$nd a)ungem la metodele n sine folosite

    n tratamentul mental, vom vedea c ntregul efort al practicianului ntimpul tratamentului este de a se convinge el nsui - n afara celei maislabe urme de ndoial - c persoana pentru care lucreaz este perfect, is nlture din propria minte orice credin de imperfeciune n ce privetepacientul. %e vreme ce vedem probe ale nteligenei 9osmice acion$nd

    p$n departe printre astre, suntem ncredinai c ne ncon)oar un imens5cean al (inii care exist n infinit; c aceast (inte este singura (inte din=nivers i c atunci c$nd g$ndim o facem folosind aceast (inte. 9eea ce

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    12

    numim mini individuale sunt n realitate numai nite picturi infime dinacest 5cean al (inii. :otui, ele sunt nsi aceast =nic (inte.

    *acientul vine la practician pl$ng$ndu-se c este bolnav. Acest faptpentru sine este o realitate, de vreme ce dovada i vine pe calea simurilor.*racticianul tie c proba simurilor apare real, dar nu aceasta esterealitatea fundamental.

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    13

    ci este ceva cu mult mai mre dec$t orice se poate imagina, i anume estenteligena 9osmic, dedicat folosirii de ctre el i diri)at de ctre sine.at de ce noi spunem c un tratament este 6o micare bine definit ag$ndului ntr-o anumita direcie n scopul de a obine un anumit rezultat,reflect$ndu-se n forma material6. Acest dar nu este specific unor favorizaiai sorii - el este acordat oricui - dar nu i aparine dec$t atunci c$nd acceptmental adevrul c totui i aparine i trece la punerea lui n aciune.

    at de ce se poate afirma c nu exista boli mari sau mici, grele sauuoare, vindecabile sau nevindecabile. Avem de-a face cu o !or i onteligen care nu ine seama de noiunile mare sau mic, conduce cuuurin ntregul =nivers. (rimea sau micimea sunt termeni relativi. 9eeace este mare pentru inteligena limitat, este mic pentru nteligena nfinit.

    (edicul materialist, necunosctor al acestei 'egi a Bindecrii, este limitatn propria-i dibcie i putere a medicamentului ce-l administreazpacientului. El trebuie s pun mai nt$i un diagnostic precis, deoareceacesta este baza tratamentului su. :rebuie s aleag deci cu multdiscernm$nt medicamentul su, sau modalitatea ce se potrivetediagnosticului. Atenia lui este ndreptat spre efectele fizice, pe care ali

    medici materialiti le-au fcut cunoscute n trecut.n contradicie cu procedeele medicului materialist, noi ncercm s ne

    scuturm de trecut, deoarece acesta ne leag cu lanurile ndoielii i, cutoate c navigm pe o mare necunoscut spre o lume nou, avem ca dicton

    ndrumtor8 67untem ntruparea a ceea ce g$ndim6. 5rice poate mintea sconceap, poate fi realizat. 6ngerii citesc autobiografia omului n structurasa6 dup 7Dedenborg2.

    CAPITOLUL IV - CUM SE FORMEAZ O CREDIN PUTERNIC

    *oate cea mai mare dificultate nt$mpinat de acela care ncearc s

    ptrund n domeniul vindecrii mentale i spirituale este sentimentul lipseide ncredere. El spune8 69red c acest lucru este adevrat, i vd c lumeapare a avea mult ncredere n el, dar eu sunt sceptic din fire, cci nu msimt capabil s a)ung la o credin mai puternic, oric$t de mult m-astrdui.6

    Aceti oameni pun crua naintea calului. 9redina nu este o stareemotiv ce se realizeaz la comand. ?u este ceva ca aerul pe care lpompezi ntr-o anvelop i apoi porneti la drum. 9redina nu const nsentimentul pe care l dezvoltm. 9redina se bazeaz ntotdeauna pescopul ei i c$nd obiectivul este destul de important, nu se mai puneproblema credinei. Ea urmeaz n mod firesc cunoaterii. (ai nt$i a)ungemla cunoatere i numai apoi ne dm seama c am cptat i credina, care a

    venit de la sine c$nd a gsit un obiectiv substanial pe care s se bizuie.5rice fel de credin se bazeaz pe observare i cunoatere, i se poate

    afirma c este destul de uor s a)ungi s te ncrezi n aceast 'ege aBindecrii. 9redina nu este cldit pe nesiguran sau pe revelaii i nusuntem obligai s acceptm o scriere amar. Avem n faa oc&ilor notri unexemplu concludent8 corpul omenesc. Acesta, corect neles n activitile i

    ndeplinirile sale, procur baza pentru credin, care va face din fiecare unvindector pentru sine i pentru alii.

    9orpul omenesc este cea mai minunat main construit vreodat. Estemai mre dec$t cele 4 minuni ale lumii antice i mai complex dec$t oriceaparat construit de om.

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    14

    :otdeauna (intea i ofer fora creatoare infinit aceluia care i-a furitun plan bine clarificat, pentru c aceast (inte nu tie altceva nimic dec$ts lucreze conform planului, fiind (inte 7ubiectiv.

    nteligena ce s-a manifestat la construirea corpului este aceeai (intecare tie perfect cum s repare, atunci c$nd este necesar, structura pe carea cldit-o i nu se poate concepe c, odat lucrul terminat, nu se maiintereseaz de el. 7 nu uitm c (intea slluiete n acest corp construit,pe care l folosete ca ve&icol i instrument pentru propriile ei activiti.

    Atunci c$nd n acest corp se produce o dereglare, nu este nevoie s nerugm de (inte ca s ne vindece - de fapt ea nsi necesit un ve&icolsntos - iar ceea ce ne revine este de a-i prezenta planul perfect ce trebuieurmat pentru refacere, ea fiind fora executiv. 9ci nu trebuie scpat dinvedere c aceast activitate de g$ndire, dei foarte inteligent - capabil dea construi perfect orice structuri - este o inteligen care nu )udec.

    Ea cunoate perfect te&nica construciei, dar totdeauna, ca s duc laboal, trebuie s lucreze dup un plan, i tot aa de prompt poate executaun plan care duce la sntate. Astfel, acela a crui activitate de g$ndireeste caracterizat printr-o g$ndire distructiv, ca temerile, ura, ranc&iuna,

    invidia, discutarea sau absorbirea subiectelor de boal i tristee, creeazun model de g$ndire pe care (intea-l prelucreaz - cu totul impersonal - nform de boal. %atoria noastr este de a proceda la sc&imbarea acestuimodel de g$ndire cu altul n care s prevaleze sntatea, iubirea, pacea,fericirea. n acest fel, (intea va prelucra modelul g$ndire pozitiv - isntatea, fericirea ce rezult nu sunt un miracol, ci manifestarea deplin a'egii =niversale. Alexis 9arell, n lucrarea s 65mul, fiin necunoscut6, serefer la faptul c aceast nteligen va plasa celule c&iar acolo unde nusunt necesare. =n exemplu l constituie experiena din laborator cu celuleepiteliale - care sunt celule de protecie ale pielii - i care, transplantate peun alt mediu dec$t pielea, s-au dezvoltat tot n celule de protecie, ca i

    cum ar fi fost pe piele, pentru c este n natura lor s se manifeste numaiaa. Acestea au fost desemnate de ctre 7pirit ca celule de protecie. *rinurmare, (intea, conform planului, le va folosi ca atare, indiferent dac suntpe piele sau n alt mediu.

    :rebuie deci s se neleag c, potrivit acestui mecanism, (intea poatetot at$t de uor s distrug corpul, cum poate s ni-l construiasc. Astfel,dac primete g$nduri morbide, le urmeaz fidel, reproduc$nd condiiipatologice. 9u alte cuvinte, (intea construiete nencetat celule noi, darcalitatea acestora este determinat de nuana g$ndurilor, deoarece g$ndulreprezint modelul. (intea asigur reparaii n corp, atunci c$nd suntnecesare, de multe ori fr tirea omului, deoarece ea are totui oresponsabilitate permanent pentru pstrarea n bune condiii a corpului.

    Acest principiu de vindecare, ce acioneaz c&iar i atunci c$nd nusuntem contieni, devenind o arm puternic la dispoziia noastr, neatrage atenia asupra acestui principiu i ne arat totodat cum l facem sacioneze. =n exemplu l ofer apendicita, c$nd adesea peritoneulprapurul2 ncon)oar i izoleaza ca ntr-un sac apendicele bolnav i astfel, ncazul c$nd acesta se perforeaz, se produce numai o peritonit izolat, maimult sau mai puin grav dec$t una generalizat.

    5mul se m$ndrete cu cunotinele sale i pe drept, deoarece a fcutpai uriai n dob$ndirea de cunotine privind corpul omenesc, dar n fondel este nc departe de a putea da un rspuns la problema vieii. El nu ties construiasc nici mcar o celul, aa c atunci c$nd spune c o stare sau

    alta de boal este incurabil, face apel la cunotinele sale limitate. 5r, ntratamentul mental am mers mult mai departe, bizuindu-ne pe mareanteligen 9osmic, a crei 'ege a Bindecrii suntem pe cale s o

    nelegem. Astfel, vedem cazuri etic&etate drept fr speran de vindecare

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    15

    de ctre medici cu experien, complet i permanent vindecate prin aceastnteligen diri)at de ctre o persoan care a neles 'egea n virtuteacreia acioneaz. Astfel, spunem c nu exist maladii incurabile, ci cexist oameni incurabili. Aceia care afirm cu insisten c 6medicii au fcuttot ce era posibil, nu mai are rost s ncercm i altceva6 - sunt oameniincurabili. Aceia care accept adevrul mental c la %umnezeu (inte2 toatelucrurile sunt posibile, ei sunt oameni vindecabili.

    nteligena %ivin procedeaz n linite, cu uurin, fr efort i agitaie.!ora care curge printr-un corp bolnav poate vindeca orice. 5mul fizic se

    nspim$nt, dar (intea este ntotdeauna sigur de sine i calm. (inteatie cum s fac ceva care s-a deran)at n trup. @tie cum s construiascorice fel de celul, tie cum s fac i s refac funciuni care au fostpierdute, tie cum s smulg pe om de pe marginea morm$ntului,

    ntrebuin$nd un efort mai mare dec$t acela pe care omul l-ar face ca sridice un pai. %e fapt c&iar mai puin dec$t at$t, de vreme ce (intea nuopereaz cu strdanie sau efort. :oate aceste numeroase activiti c&ematela aciune, toat aceast nteligen, care tie exact ce s fac i cum sfac, a fost folosit la crearea acestui =nivers, la meninerea i reglarea lui,

    la pstrarea vieii n el, la executarea de corectri din timpuri imemoriale, itotui, aceast !or i nteligen nu au slbit c$t de puin. !ora inteligena ne ncon)oar i ne ptrund c&iar n clipa de fa i ntotdeauna,gata de a intra n aciune n favoarea noastr, n linite, de ndat ce

    ncercm a mpiedica curgerea lor - nltur$nd barierele noastre mentale.7ntatea este ceva natural, boala este ceva nefiresc. #oala nu este

    niciodat pornit din partea %ivinitii, ci totdeauna din partea omului. 5muleste acela care ridic barierele n calea vindecrii, n timp ce %umnezeu -(inte se strduiete permanent de a menine sau de a reface corpul ca peun templu perfect n care slluiete 7piritul. 7e va arta mai t$rziu, c$ndse va prezenta te&nica de aliniere a noastr cu aceast nteligen - cum se

    explic faptul c aceast fiin uman, aparent nensemnat, poate totuidiri)a fora care conduce =niversul. Bindecarea mental i spiritual esterezultatul, nu al eforturilor acestei fiine, ci al capacitii sale de a diri)anteligena 9osmic, aa cum un sudor diri)eaz flacra oxiacetilenic spre atia oelul.

    nteligena a creat corpul omenesc cu intenia ca el s funcionezentotdeauna perfect. #oala este interferena omului cu aceast dorin,intenie. nteligena are n permanen viziunea corpului n perfect stare iacioneaz neobosit ca s nlture orice ar amenina viaa armonioas acorpului. 7ntatea nu este altceva dec$t inter-relaia tuturor prilorcomponente ale trupului. #oala este pur i simplu ntreruperea acesteiarmonii.

    Armonia este c&eia de bolt a ntregului organism i =nivers. :otul n=nivers pulseaz cu un ritm armonios i constant. nc din timpuri strvec&iomul a observat acest ritm al universului i a neles cum funcioneaz. ntimpurile noastre, oamenii de tiin au descoperit c acest lucru esteadevrat i n ceea ce privete desfurarea g$ndirii. Ei au aflat c iubireaeste ritm iar egoismul discordan; ncrederea este ritm, gelozia estediscordan; credina este ritm, teama este discordan; sperana este ritm,disperarea este discordan; cinstea este ritm, nelciunea estediscordan. At$ta timp c$t strile mentale ale omului sunt n acord curitmul =niversului, ec&ilibrul su fizic i psi&ic este asigurat. 9$nd intervinediscordana n fluxul de g$ndire, acest ec&ilibru este pierdut. Explicaia

    const n faptul c avem de-a face cu o nteligen =niversal ale crei 'eginu le putem nva dec$t prin observaii. %in clipa n care am neles carmonia este c&eia de bolt a =niversului, acela care dorete ca aceastnteligen s acioneze n folosul su, trebuie mai nt$i s se strduiasc s

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    16

    coopereze cu ea. 7trile mentale discordante produc boala, cci ele daunval i se lipesc de 'egea etern stabilit a Armoniei =niversale. 'umearaional recunoate existena acestei Armonii =niversale i i d seama catunci c$nd este rupt de ea, aceast Armonie, %ivinitatea, nu se modificspre a ne face nou pe plac, ci noi suntem aceia care trebuie s nesc&imbm. 7ecretul vindecrii rezid, deci, n unificarea cu nteligena9osmic, ce posed cunotine infinite ale cilor de vindecare i bunvoinainfinit de a produce forma perfect, aa ca s ne putem bizui implicit pecurentul de nelepciune Etern n corpurile noastre, atunci c$nd ne ferim dea-i sta n cale.

    6%umnezeu din noi are fora de a vindeca6.

    CAPITOLUL V - CUM SE APLIC UN TRATAMENT MENTAL

    :e&nica poate fi m$nuit n oricare din diferitele ci ce se afl ladispoziia noastr. n ultim analiz, oricine poate face uz de propria-iexprimare i c&iar de propria-i metod. (etoda indicat mai )os esteconsiderat de autor ca fiind de o mare eficien. Aceasta poate fi

    modificat dup dorina fiecruia, cu condiia expres de a nu se abate dela calea de baz prin care diri)eaz nteligena =niversal n aciune.

    :ratamentul propriu-zis const ntr-o activitate mental. Este o micarebine definit a (inii ntr-o direcie specific, n folosul unei anumitepersoane. ?u este nevoie a pune m$inile asupra persoanei tratate, ca nmetoda magnetismului. Astfel ne desprindem imediat de orice form devindecare magnetic. (ai mult dec$t at$t, nu folosim nici un fel de&ipnotism. *si&iatrul folosete &ipnotismul n scopul de a nltura barieraminii contiente i a desc&ide subcontientul pentru a implanta aicipropriile sale sugestii. ?u avem nimic de criticat, deoarece psi&iatria a fosti este o cale de nlturare a complexelor i obsesiilor i, de fapt, psi&iatria

    se folosete de ceva mai mult dec$t &ipnotismul. ?e referim aici la&ipnotism pentru a putea lmuri poziia noastr n ceea ce privetevindecarea. ?u folosim nici puterea voinei spre a impune ideile i imaginilenoastre pacientului cu o putere de voin mai slab. Aceasta ar nsemna sfolosim fora personala, ceea ce nu facem. ?u folosim nici sugestia, carepresupune repetarea acestor formule. !olosim cuvinte, dar acestea nscopul unic de a transmite nite idei clare, care de fapt stau la bazavindecrii. ?u posedm nici un fel de formul magnetic, magic, derepetat n clipe de tensiune, av$nd ca urmare nlturarea afeciunii. :oateacestea nu ar fi dec$t tot un fel de sugestii. ?u ncercm s influenmmintea pacientului n nici un fel. ?u proiectm g$ndul i nici nu reinemg$ndul pentru altul.

    :ratamentul mental i spiritual este completat n ntregime n minteapacientului. Acesta ncepe cu adevrul fundamental c persoana pe care otrateaz este o idee perfect n (intea %ivin i c ntregul su proces ntimpul tratamentului consta n a nltura din propria-i minte orice idee sauimagine de imperfeciune sau boal la pacient, sau de la el nsui, c$nd setrateaz pe sine. %up ce s-a asigurat de faptul c (intea a creat un ve&icolperfect prin care 7piritul dorete s se manifeste i, dup ce a vzut felul ncare 7piritul (intea2 se grbesc s refac corpul, c$nd ceva nu este nregul, atunci ncearc s-i alture propria-i g$ndire de aceea a (inii=niversale. *rin urmare, el acioneaz nluntrul su ca s tearg oricecredin n tulburarea fizic, ce i-a fcut apariia la persoana asupra creia

    lucreaz. *acientul a acceptat credina c este bolnav. *racticianul nuadmite s mprteasc aceast credinta cu el, fiind convins c numaiaceast credin a pacientului o menine treaz; prin urmare, practicianul

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    17

    trebuie s cread el nsui n realitatea perfeciunii pacientului dac doretes neutralizeze falsa credin a celui suferind.

    El tie c nu exist mai multe mini, adic fiecare individ nu posed ominte aparte fa de aceea a semenului su, i nici fa de (intea=niversal. El tie c exist n =nivers o singur (inte Atotcuprinztoare ide aceea, ceea ce numim mini individuale sunt de fapt volumul de (inteAtotcuprinztoare pe care o folosim atunci c$nd g$ndim. El mai tie c esteimposibil ca (intea =nic s se manifeste n acelai timp i n boal i nsntate. (ai tie, de asemenea, c este sntos n aceeasi (inte n carepacientul se crede bolnav. 5 f$nt$n nu poate da n acelai timp i apdulce i amar; prin urmare, sau cei sntoi nu sunt sntoi, sau ceibolnavi nu sunt bolnavi. n ambele cazuri nu se spune adevrul c$nd idescriu strile fizice contrare. %in ceea ce pacientul a nvat din =nivers,tie c sntatea este starea normal, n timp ce boala este stareaanormal.

    (ai departe, tie c 'egea (inii este o 'ege a

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    18/

    (inii 7ubiective exist o permanent stare de calm, i c starea detulburare mental a pacientului nu este altceva dec$t o emoie superficial.Eventual, ceea ce practicianul cunoate temeinic, va fi cunoscut, contient,i de ctre pacient.

    9el mai bun procedeu este ca pacientul s-i comunice numele iprenumele, i c&iar adresa, n scopul de a face tratamentul mai specific.Astfel, se poate spune8 6Borbesc cu ?. 7. din orasul x, str. C, nr. z, pentrucare am nceput acest tratament6 sau 6Acest tratament este destinat fiuluimeu , care se afl n aceast ncpere cu mine6. :rebuie s se in seama

    n mod serios de faptul c nu se vorbete n gol. $ndul merge undeva, nicinu moare i nici nu se pierde. 7untem ncon)urai de un 5cean al (inii,aceast (inte =niversal 9reatoare care primete g$ndul nostru i careimediat trece la aciune ca s-l realizeze n form material, tiindu-se c(intea acioneaz nencetat, n acest fel, asupra oricarui g$nd. :rebuierecunoscut faptul c aceast (inte are capacitatea de a crea orice i estedispus s creeze forma de sntate la fel ca i forma de boal, deoareceeste la dispoziia 7piritului i omul este, n esen, 7pirit.

    :rebuie s existe certitudinea de supunere absolut a acestei 'egi a

    (inii fa de cuv$ntul 7piritului i certitudinea c vibreaz cu ntreaga safor n direcia indicat de 7pirit. :rebuie s se recunoasc faptul c acest5cean al (inii cuprinde ntregul =nivers - este pretutindeni aceast (inte9reatoare =nic, at$t acolo, departe n spaiu, dincolo de 7oare i de atri,c$t i n orice loc de pe pm$nt - deci c distana nu reprezint nici obarier pentru reuita tratamentului; c aceast (inte umple ntreg spaiuldin oraul n care trim, umple camera n care ne aflm, unde-i proprianoastr contiin i este at$t contiina ei proprie c$t i a aceluia care setrateaz.

    :rebuie s se realizeze o unificare contient cu aceast (inte =nic. (aitrebuie s tim c practicianul, pacientul i aceast (inte sunt una n

    (arele ntreg. ?u poate exista nici o separare ntre ele, iar persoana care setrateaz i-a creat pur i simplu falsa idee c este desprit de %ivinitate.7e poate c el nu s-a exprimat n cuvinte precise i nici nu recunoate c ag$ndit aa. =n fapt rm$ne ns sigur i clar, i anume c 7piritul nu este inici nu poate fi bolnav vreodat, prin urmare suferindul ar putea numai s

    ntrein aceast idee, pentru c el crede c s-a desprit de %umnezeu.Acela care sesizeaz i cunoate unitatea sa cu 7piritul de esen2, tie c,aa dup cum nici %ivinitatea nu se poate mbolnvi, tot aa nici el nu poatefi bolnav. *rin urmare, aceast aparen de boal trebuie s fie o formdistorsionat de g$nd, neav$nd nici o baz n realitate, neav$nd deasemenea nici o existen separat ca Entitate.

    7ingura 'ege a =niversului este 'egea =nitii. 5rice care nu seamn cu

    =nitatea, nu poate fi real. *rin urmare, acest lucru ce i-a facut apariiaur$t, nu este spri)init de nici o 'ege. ?u poate avea nici o baz real deExisten. 9$nd (intea a creat acest corp, nu a lsat n el nici un loc pentruboal. *oate fi dureros i ngrozitor, totui este o teroare fals, ca iexperienele penibile ce se produc n cursul unui comar i care dispar latrezire, dei preau reale n timpul somnului. Existena bolii nu are nici o

    )ustificare n corp, fa de care este un uzurpator, pstr$ndu-i forma numainel$nd victima.

    n legtur cu aceasta, ar fi indicat s scoatem n eviden faptul c nutrebuie s acordm prea mult timp i atenie contemplrii formei - boala. 9uc$t discutm mai mult i o examinm mai atent, cu at$t o nzestrm cu mai

    mult fals realitate. ?u-i acordm mai mult atenie dec$t pentru a afla ceavem de tratat; apoi trecem la contemplarea perfeciunii spirituale apacientului, pe care o tim c este adevrat, real.

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    19

    5ri de c$te ori un individ resimte oroare sau dezgust la apariia uneitulburri, ar trebui s se autotrateze pentru a-i da seama c aceastsituaie este ireal i c este vorba de fapt de ceva mic i nensemnat ncomparaie cu (intea =niversal. 5ric$nd constatm c socotim o form -boal ca fiind 6mare6, 6grea6 sau 6incurabil6, ar trebui s ne ntoarcem cug$ndul spre =nivers i s umplem contiina cu evidena mreiei infinite,forei, nelepciunii acestei (ini 9reatoare, fa de care forma - boal nureprezint nimic. Astfel refuzm s ne unificm cu forma - boal i neunificm, mpreun cu pacientul, cu (intea 9reatoare i minunata ei !orde vindecare.

    Atunci c$nd ne dm seama i ne ptrundem de acest adevr, c fiina dinfaa noastr este perfect, nseamn c am atins punctul c$nd tratamentul

    ncepe s devin activ. =neori, totui, pentru a a)unge la aceastcertitudine, trebuie s risipim propriile noastre ndoieli, care pot fialimentate de declaraia medicilor c nu mai este nici o speran. Aceste

    ndoieli pot veni i de la starea de deprimare a bolnavului, stare pe carepracticianul ar putea interpreta-o greit, ca fiind a sa proprie. (ai potproveni i din faptul c pacientul declar8 6Am mai consultat i ali

    vindectori, fr nici un rezultat6.5ricare ar fi originea lor, aceste ndoieli trebuie nlturate spre a putea

    asigura succesul tratamentului. *entru a putea atinge acest scop, uneorieste necesar s strbatem un ntreg proces de raionamente. 7-ar putea sfie nevoie s ne combatem pe noi nine i acest lucru reprezint una dinprile eseniale ale unui bun tratament. 7-ar putea s fim nevoii srepetam mereu p$n ce ne convingem8 6?u-mi pas de ce spun medicii.@tiu c (intea poate face s creasc p$n i un os rupt, s fabrice &ormoni,s opereze fr durere i, n general, s aduc pacea, calmul, odi&na ieliberarea de orice durere i tulburare6. (ai tim c durerea nu este realdeoarece 7piritul nu poate fi atins de durere, iar acest corp este substan

    spiritual pur n fiecare din celulele componente. Acolo unde slluiete7piritul sunt ntotdeauna prezente pacea, calmul, odi&na, sigurana,perfeciunea. 7piritul se afl n momentul n care aceast manifestare

    ncearc s ia form real, dar El intervine i umple orice celul, c$t de micar fi, cu prezena 7a. 5riunde intervine aceast prezen, Ea vindec detoate formele false, iar noi ne tratm de propria noastr fals credin,contieni c 7piritul este peste tot i c&iar acest corp, din cap p$n npicioare, de la cel mai nensemnat atom, este locuit de 7pirit.

    65rice ar fi el, lucrul care-i cauzeaz aceast tulburare, nu are ce cutaacolo. ?u are nici cea mai slab autoritate sau for. ?u are nici ocapacitate de a provoca durere sau suferin. ?ici o otrav nu poate aveaefect n prezena 7piritului, cci %ivinitatea a creat totul numai bun i,

    conform 'egii Armoniei, nici un punct al 9orpului %ivin nu poate dori s facru altui punct din corp. n planul divin, totul n =nivers coopereaz. *rinurmare, m tratez ca s mi dau seama c nu exist nici o urm de ostilitate

    n acest corp, ci doar aciune armonioas, binefctoare. %umnezeu existi ptrunde acest templu, c&iar n momentul de fa, cu prezena pcii,sntii i perfeciunii 7ale. 6

    5dat a)uni la punctul la care am realizat perfeciunea interioar eterna pacientului, ne vom da seama de aceasta pentru c vom fi a)uns la o starede linite, calm interior, de siguran proprie, ca i cum am fi traversat omare agitat i am fi intrat n apele linitite ale unui port. 5dat acest punctatins, putem preda (inii partea de lucru ce-i revine. Aceast realizare

    interioar poate fi obinut ntr-o secund sau ntr-o or; poate diferi catimp c&iar n cursul aceleiai sptm$ni, pentru c, la urma urmei,practicianul este totui o fiin uman, uneori influenat greit de propriilesale stri de dispoziie. *rin dispoziie se nelege c, fiind de fapt fiu al

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    20

    speciei, omul este supus unor sugestii comune. El a motenit un volummare de g$ndire de la o ras la alta, care a cunoscut mult nfr$ngere,necaz i boal. %ar nu trebuie s se lase legat de lanurile mentalitii raseii cu c$t mai mult crete cunoaterea 'egii, cu at$t mai mult viziunea luispiritual se limpezete de norii g$ndirii negative, cu at$t mai direct i maineted atinge cel mai mare punct al realizarii - nelegerea perfeciuniispirituale a pacientului. n cazul c$nd ne tratm pe noi nine de vreomaladie, va trebui s realizm propria noastr perfeciune spiritual.

    :rebuie s ne aducem aminte de a ne dega)a de orice responsabilitatepentru rezultatul tratamentului. 6:atl din mine, El este acela care

    ndeplinete lucrarea, Eu cu de la mine putere nu pot face nimic6. Acestecuvinte ar trebui s fie gravate n inima oricrui practician n acest domeniu.?u suntem rspunztori de vindecare i nu avem nici un merit c$nd esterealizat. *e de alt parte, de ndat ce ne-am dat seama c nu suntemrspunztori de vindecarea pacientului, ci de un singur lucru - acela de a fipus 'egea n aciune, ne eliberm de nervozitate i incertitudine.

    Acum am a)uns n clipa c$nd, practic, tratamentul este terminat. *$n laacest stadiu, responsabilitatea noastr a constat n a construi un tablou clar

    al perfeciunii permanente, at$t a noastr c$t i a pacientului, nlturareaoricrei ndoieli privind aceast perfeciune i orice team c (intea nu ar fi

    n stare s se manifeste n pacient. Acum predm tabloul nostru complet al*erfeciunii, (arelui (edic - (intea =niversal, pe care ni-l putemreprezenta ca pe un a)utor care ar fi stat l$ng noi n timp ce scriaminstruciunile care trebuiesc urmate. n fapt spunem8 6at instruciunilemele. :u eti A)utorul perfect. @tiu c le vei ndeplini ntocmai, pentru cniciodat nu ai dat gre6. 9u acestea considerm misiunea ndeplinit i ne

    ndreptm spre ocupaiile noastre, fiind contieni c am pus 'egea naciune din momentul n care i-am oferit un model-g$nd perfect i cimediat a pornit la aciunea creatoare, prelucr$nd n form g$ndul nostru; n

    fapt, am putea folosi c&iar cuvintele citate mai sus ca metod de predare atratamentului (inii, emi$nd cuv$ntul i ideea noastr perfect ctre unicaenergie creatoare din lume. Aceasta trebuie s fie o oferire desv$rit.

    %ac ne gsim n situaia de a reveni cu tratamentul prea des, aceastaeste o dovad c nu am fost desv$rii, oferind cuv$ntul nostru ctre (inte

    n totalitate. n acest caz, nseamn c practicianul nu este el nsui completedificat n ceea ce privete cui i revine de fapt lucrarea. Efortul sau mentalnu a)ut 'egii - care de fapt are toat puterea necesar s vindece oriceboal, oric$t de grav ar prea la om. Efortul su are un singur obiectiv inumai unul8 s prezinte (inii modelul-g$nd perfect. 5dat acesta oferit,

    nsui :atl este cel care acioneaz, iar strdaniile slabe ale practicianuluinu au nici un efect. Aa c, dac ne dm seama c intervenim peste

    obligaia ce ne incumb potrivit te&nicii artate, trebuie s ne oprim i sspunem8 6Ei bine, m bucur c 'egea (inii acioneaz asupra acestui caz.@tiu c face un lucru bun, competent i complet6.

    =n exemplu edificator la cele artate mai sus8 s ne nc&ipuim un vasmpotmolit la rm n timpul refluxului. 9u toate eforturile depuse de omulime de oameni, nu poate fi dega)at din nisip, dar cineva vine i spune86Ateptai c$teva ore p$n ce intervine fluxul6- atunci puterea oceanului varidica vasul i-l va repune pe linia plutirii, astfel c va putea fi scos depropria for a mainilor sale.

    7 ne lsm convini i s avem ncredere n 'egea =niversal care nu dgre niciodat.

    Autorul sugereaz c este bine i indicat s mulumeti A)utorului n clipan care i predai pacientul. 'egea este cu totul impersonal i nu esteafectat de aceste mulumiri, ns gestul are o nsemntate pentru om8a)ut s-i ntreasc credina c acum totul a fost pus n micare sub o

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    21

    conducere competent i c el, practicianul, a declanat ceva ce nu maipoate fi oprit. %e regul nu ne exprimm mulumirile pentru ceva ce nu amprimit, astfel c aceast manifestare este de fapt o indicaie c ntr-adevrcredem cu trie n tot ce-am spus.

    5 alt problem ce ar trebui luat n consideraie este aceea a repetrii.Am sugerat s se evite exagerarea tratamentului. 7e pune ns ntrebarea86Este oare suficient un singur tratament> ntr-adevr, un singur tratamentar trebui s fie de a)uns, dac s-au ndeplinit toate regulile cerute demetod. %in c$te tim, sus nu a fost niciodat nevoit s repete tratamentul.*uini oameni ns posed iluminarea lui sus. 7e poate spune c a avut ceamai clar viziune pe care a avut-o vreodat o fiin uman. Avea un astfelde sim al unitii desv$rite cu %ivinitatea nc$t atunci c$nd vorbea, eraca i cum se exprima cu vocea %omnului8 6Eu i :atl suntem =na6. Aceastanu era o repetare deart, aa cum se nt$mpl s se manifeste la uniidintre noi. Era o convingere de nezdruncinat, cci o avea fr nici o umbrde ndoial. 7untem, c&iar cei mai buni dintre noi, cu mult sub nivelulnobilului su ideal; astfel c socotim uneori necesar s repetmtratamentele. 9ertitudinea lui absolut era comunicat (inii, la muli dintre

    cei tratai, cu excepia celor din 9apernaum, unde nu a fcut minuni dinpricina necredinei lor. Biziunea noastr nu reuete ntotdeauna s rzbatprin necredina celor pe care i tratm. :rebuie s ne amintim ctratamentul nu este desv$rit dec$t atunci c$nd este primit n acceptareamental deplin de ctre contiina pacientului; prin urmare, repetareatratamentului este adesea necesar din cauza acestei contiine ntunecatea pacientului. %e regul, de dou - trei ori pe zi este cel mai mult ce sepoate face ca tratament pentru o singur persoan. %ac, ntre timp,aceasta revine mereu n minte, putem spune cu calm8 67unt bucuros c'egea (inii lucreaz asupra acestui caz6 i s nu ne mai g$ndim n legturcu acest caz. Acolo unde, ns, trebuiesc continuate tratamente p$n c$nd

    s-a realizat o acceptare mental complet a acestora, fiecare tratamenttrebuie aplicat ca o aciune separat, adic fiecare edin de tratament sfie fcut ca pentru prima dat. 7 pornim c&iar de la nceput, a)ung$nd ladeplina realizare a perfeciunii pacientului i oferind aceast perfeciune(inii, cu acelai desv$rit abandon. %ac acceptm ideea c trebuieaplicate mai multe sau o serie de tratamente, trebuie s ne ferim detendina de a admite c nu s-a realizat perfeciunea. n multe cazuri suntnecesare serii de tratamente. =nele dintre acestea, cu vindecri dintre celemai reuite vzute de autor, sunt rezultatul unor serii de tratamenteaplicate pe o perioad de luni de zile. !oarte adeseori este nevoie de timpca pacientul s a)ung n situaia c$nd el nu mai face nici o obstrucie a(inii.

    Astfel, dac sunt necesare mai multe tratamente, trebuie s avem gri)s nu privim persoana g$ndind8 69azul de fa ne va lua mult timp6. %acg$ndim aa, atunci dezminim propria noastr afirmaie care susine tocmaiperfeciunea imediat a pacientului. %e un singur lucru trebuie s neamintim ntotdeauna mai nainte de orice, i anume, c acum toi oameniisunt perfeci, c ei nu au fost niciodat mai puin perfeci, dec$t n propriilelor mini, ale rudelor, ale prietenilor, ale medicilor i ale celorlali crora le-au mprtit simmintele.

    *racticianul nsui nu vindec niciodat pe acela pe care l trateaz.

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    22

    substituind-o cu g$ndul-form de perfeciune, ce nu a fost niciodat tirbit,se revine la adevrata stare. Aceasta a existat, ns acoperit temporar deun tablou al imperfeciunii. *entru tratamentul mental, oferim A)utorului, dinnou, tabloul limpede pe care l-a avut n fa atunci c$nd a creat corpulcopilului ce urma s se nasc.

    n nc&eierea acestui capitol, am putea oferi un cuv$nt de ncura)are. ?uv descura)ai dac la nceput vindecrile nu au un rezultat prea strlucit.*e c$t de adevrat este c nceptorii, adesea, obin vindecri minunate, totaa de adevrat este c succesul lucrrii n acest domeniu se bazeaz pecunoaterea precis i iluminarea clar; cu c$t ne formm mai mult, cu at$t

    nelegerea noastr devine mai limpede i pe msur ce 6cretem n Iar6 -c$tigm totodat i capacitatea de a trata cu succes.

    ntruc$t (intea =nic este prezent c&iar la distan mare, peste tot i nacelai timp, putem trata cu succes o persoan c&iar la distan de mii deFm. Autorul a tratat, cu rezultate bune, persoane locuind n ?oua Jeeland -el fiind n 9alifornia; nceptorul nu trebuie s ezite de a trata pe cineva,oriunde s-ar afla.

    7e precizeaz c termenul de 6practician6 se aplic i aceluia care se

    trateaz pe sine sau i trateaz membrii familiei sale. ?u se va confundaacest termen de practician cu acela de profesionist.

    CAPITOLUL VI - CUM SE POATE REALIZA VINDECAREA?

    %ac acceptm afirmaia c vindecarea mental i spiritual este orealitate, trebuie s cercetm n profunzime pentru a gsi motivefundamentale care s rspund la ntrebarea8 %e ce este posibilvindecarea>

    %e vreme ce vindecarea este, ntr-un sens, o activitate creatoare - adicpoate crea noi celule sntoase, care s le nlocuiasc pe cele bolnave, n

    activitatea creatoare cosmic, deoarece orice lucrare de creaie trebuie surmeze acelai plan, n ce const ea atunci> 9um s-a format =niversul>Exist vreo lege pe baza creia s-a produs acest fenomen> %ac este aa,atunci acea 'ege mai acioneaz i ne st la dispoziie i astzi> 9redem cufermitate c rspunsurile la toate aceste ntrebri se afl n faa oc&ilornotri i soluionarea lor ne va conduce la nelegerea clar a cauzelorpentru care omul poate s se atepte la existena unei activiti creatoare

    n el nsui, care s-l elibereze de sclavia bolii, red$ndu-i libertatea uneiperfecte snti.

    'a o analiz superficial, acest capitol ar putea apare academic, totuieste extrem de practic pentru c va pune baza unei asigurri practice,nereligioas, tiinific, a unei persoane despre procesul de vindecare

    creatoare pe care omul o poate folosi, n afar de superstiie sau credinreligioas.

    's$nd la o parte literatura religioas, s presupunem c ne aflm ntr-unloc oarecare pe continent, privind n )urul nostru la fora oceanului imreia munilor, admir$nd soarele, luna i stelele, ntreb$ndu-ne cum auluat fiin toate acestea.

    *rimul lucru pe care l observm este c trim pe o planet ce estecompus din materie, n form gazoas, lic&id i solid. (ateria n sine nuprezint o minte proprie. :rebuie ca ntotdeauna s se acioneze asupra ei,cu o for din afar, deci ea nu a putut lua fiin cu de la sine putere. ?u s-aputut autocrea. n cutarea forei, a energiei care a adus-o la existen,

    trebuie s facem investigaii n afara formelor de energie material cum arfi electricitatea i altele ce apar din materie.Aa cum s-a mai artat, exist o singur form de energie cunoscut de

    om i care nu are origine material. Aceast energie este g$ndul i cum

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    23

    g$ndul nu izvorte din materie, ci din contra, acioneaz asupra ei, trebuies fi existat o nteligen capabil de g$ndire, mai nainte ca materia s fiexistat. Astfel, suntem condui pas cu pas la nelegerea faptului cuniversul fizic nu a putut lua fiin dec$t prin aciunea g$ndului. %ac existg$nd, atunci trebuie s existe i un g$nditor. ?e-am obinuit s numim peacest g$nditor - %umnezeu.

    7e poate folosi oricare alt nume, nelesul este acelai. Am putea numig$nditorul cu numele de El. 'a aceast rsp$ntie suntem uneori asaltai deacei credincioi care afirm c, folosind pronumele de El, am terminat cu%umnezeu i deci suntem atei. 5ricum s-ar interpreta, n nici un caz nu l-am

    nlturat pe %umnezeu din =niversul 'ui, dar nu facem caz de faptul c aacum este prezentat de imaginaia acelui tip de teologi - ca un venerabil cubarb, st$nd n rai, ncon)urat de ngeri i ar&ang&eli - trebuie s mrturisimc nu acceptm un astfel de %umnezeu n filosofia noastr. (uli dintreprelaii din zilele noastre, av$nd o educaie tiinific i religioas, au

    nlturat aceast concepie naiv din predicile lor.Aa cum l nelegem pe %umnezeu prin =niversul 'ui, deci este o

    nteligen impersonal; totui, nu o nteligen oarb. Este o nteligen ce

    acioneaz prin 'ege, ce nu face nici o distincie ntre drept i nedrept, carenu oscileaz dup cererile personale trimise de ctre oameni, din ambeletabere, ca s le aduc victoria armatelor lor, sau s opreasc ploaia ca sstea la iarb verde, sau s dea ploaie la cererea lor ca s se coac gr$nele.

    7 nu se neleag greit. Avem credina c este posibil s obinemvictoria, ncetarea sau oprirea ploii. %ar toate acestea se pot face numai nbaza nelegerii ce trebuie s o avem despre adevrata natur a %ivinitii ia 'egii (inii prin care %ivinitatea acioneaz. ?e putem ruga, implora,vrsa lacrimi ctre naltul cerului pentru a)utorul de la %umnezeu, aa cummilioane au fcut-o i o mai fac, iar cerul nu va rspunde cu nimic, n afarde cazul c$nd facem uz de rugciunea tiinific bazat pe o nelegere

    clar a activitii creatoare a %ivinitii n =nivers. !iindc nici nsui%umnezeu nu poate nltura aciunea 'egii, pe care nu a instituit-o sau acreat-o, dar care face evident parte, nc de la nceput, din propria natur a'ui. A clca 'egea =niversului, ar nsemna ca %umnezeu s se autodistrug,ceea ce nu poate face.

    Exist n credina omului prerea c aciunea (inii nu poate influenafenomene importante ca rzboaie, calamiti i altele, ns sus, care nu erainfluenat de astfel de concepii greite, se conducea dup credina c8 6'a%umnezeu toate lucrurile sunt posibile - i Eu i :atl una suntem6. El adovedit fora de a controla fenomene naturale, deoarece avea convingereaferm n unitatea 'ui cu :atl, astfel c putea s comande 'egii care aciona

    n consecin asupra acestor fenomene. El nu implora; se exprima cu

    autoritate, crez$nd i accept$nd faptul c 'egea i se va supune. 5datstabilit )ustificarea credinei noastre c n spatele =niversului exist ung$nditor, s ncercm s abordm problema noastr din partea cealalt. Amprins un fir de pe *m$nt i l-am urmat p$n ce ne-a condus la 9auza=niversului. 7 presupunem acum c urmrim cellalt fir, de la cer lapm$nt, ca s aflm de ce ar putea fi necesar aceast cauz i cum afcut =niversul s existe.

    :rebuie c a fost o vreme c$nd =niversul nu exista, exista numai%umnezeu. 5mul, fiind incapabil de a concepe ceva ce nu a avut niciodat

    nceput, pune ntrebarea8 6Atunci cine l-a fcut pe %umnezeu>6 @tiinaafirm acum c timpul i spaiul nu exist i c n realitate nu exist nici

    nceputuri i nici sf$rituri, ci numai sc&imbri de form. Este greu pentruminile mrginite s neleag ideea c %umnezeu nu trebuie neaprat saib un creator, c de fapt El este Biaa i nteligena etern existent. ?oimsurm timpul cu milioane de ani i ne punem problema c - cu milioane

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    24

    de epoci nenumrate nainte - %umnezeu trebuie s fi avut un nceput. ?ueste deloc necesar s spunem aceasta pentru c adevrata natur anteligenei o face s nu fie un produs, un lucru material ce a necesitat uncreator. 9el mai simplu rspuns este8 6%umnezeu exist dintotdeauna6pentru c nu este limitat de timp i spaiu. ?oi, muritorii, nctuai ncredina n timp i spaiu, trebuie s avem un nceput. 7 nu cdem nprerea greit a unor teologi, dup care %umnezeu ar fi imaginea mrit aomului. El este spirit pur, fr form i nemrginit, iar materia, conformprincipiului conservrii, este etern i indestructibil, nu crete i nici nuscade n cantitate, suferind numai modificri de form. Aa c ea este totaa de etern ca i spiritul, coexist$nd dintotdeauna n 7pirit. =rmrindmateria n dezagregare p$n la ultima expresie, nu gsim n final altcevadec$t vibraie. ntruc$t materia, prin natura ei, nu se poate mica sausc&imba prin propria-i for, trebuie s existe o nteligen care s acionezeasupra ei, s-i dea forma, s o modifice ca form, s o modeleze etc.

    Acel Agent nteligent trebuie s fie (intea, pe care am numit-o (intea9osmic sau =niversal. Aceast (inte, fiind foarte inteligent, tie cum sdea form materiei amorfe, dar acest lucru l face sub diri)area 7piritului,

    care i pune la dispoziie modelul dup care s lucreze. Aceasta este (intea=niversal 7ubiectiv, care ascult de cuv$ntul 7piritului. Avem, prinurmare, baze rezonabile pentru a concepe Entitatea %ivin ca pe o :rinitate,format din 7pirit - care este g$nditorul, (intea - care este activitateaproductiv i (ateria - corpul amorf al :rinitii. 9um a fost condus deciactivitatea creatoare> 7piritul, dorind un corp care s aibe form iacion$nd prin 'egea (inii, a adus n form ceea ce era o idee sau oconcepie n 7pirit. 9u alte cuvinte, mai nt$i nteligena, apoi aciuneanteligenei ca 'ege a (inii, apoi rezultatul aciunii care s-a concretizat nuniversul material creat, creaia fiind n continu desfurare, fr oprire.

    ntruc$t toat materia din =nivers este la origine =nic i toat (intea

    este =nic, procesele de g$ndire ale omului nu sunt altceva dec$t copiaprocesului de g$ndire al %ivinitii. @tim c mintea obiectiv, contient aomului, are autoritate asupra minii sale subiective, care nu raioneaz, ciaccept g$ndul contient i se pornete la realizarea lui, aa cum nici(intea 7ubiectiv =niversal nu raioneaz, ci este executorul 7piritului iaccept g$ndul 7piritului, trec$nd la ndeplinirea modelului ce i esteprezentat. 5mul este deci copilul lui %umnezeu i ca atare are dreptul s iaparte la activitatea creatoare, limitat doar de capacitatea s de a nelegeaceasta relaie. %ac ar putea nelege i accepta faptul c el este un mictriung&i, av$nd identice aceleai trei laturi pe care %umnezeu, ca maretriung&i, le are, - latura deciziei, a creaiei i a rezultatului - ar putea s-isc&imbe lumea sa proprie, aa cum o fac astzi o mulime de oameni care

    au neles acest minunat adevr.$ndul omului are puterea, ntruc$t este g$ndul lui %umnezeu. Are fora

    creatoare pentru c este parte din (intea 9reatoare a =niversului. 5riceidee pe care o are, la care se menine ferm i clar, este prelucrat deactivitatea creatoare i se realizeaz. 5mul are puterea de a alege,abilitatea de a selecta ceea ce dorete s introduc n forma g$ndit i,odat aleas, se va fixa n modelul g$ndit, realiz$ndu-l ntocmai cum a foststabilit. $ndul nostru face parte din (area (inte 9reatoare i este preluatde aceast (inte. %in aceasta i deriv puterea. at de ce spunem cvindecarea mental i spiritual nu depind de puterea voinei; cea maiintens form de voin a celei mai puternice fpturi umane nu nseamn

    nimic pe l$ng fora (inii %ivine. %e aceast !or ne folosim c$nd netratm pe noi sau pe alii i, cu c$t mai limpede nelegem acest adevr, cuat$t mai deplin va fi gradul de perfeciune pe care suntem capabili s-l

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    25

    realizm prin tratamentele noastre. *uterea nu este a noastr dac nu ofolosim, dar devine pe loc a noastr atunci c$nd facem uz de ea.

    !iecare condiie mental se nregistreaz n corp c$ndva, undeva.Activitatea creatoare a (inii, accept$nd g$ndul omului, acioneazconstant pentru a-l reproduce, fie c va fi spre binele sau spre rul lui. #oalaeste rezultatul unei idei false ce a devenit prea proeminent. 7ntatea esterezultatul contemplrii adevrului despre oameni c$nd a devenit destul deproeminent. ?u exist nici o idee de pedeaps sau de recompens, naceast activitate creatoare, este aciunea unei 'egi impersonale. 9$nd nedm seama de acest adevr, este de datoria noastr, ca fiine raionale, sne situm pe poziia n care aceast 'ege creatoare devine aliatul nostru, nloc s rm$nem pe poziia stupid n care acioneaz mpotriva noastr, cainamic. nvm nc din copilrie c trebuie s procedm aa cu orice lege.(ai t$rziu n via, c$nd omul trece la starea de g$nditor, a)unge s-i deaseama c g$ndirea sa este fotografiat de (inte i reprodus. *rin urmare,ca g$nditor, el decide c trebuie s ia o msur n aceast privin. ?u arenici un rost s rm$n inactiv i s se pl$ng c este tratat prost de via ic trupul lui d semne de deteriorare. :rebuie s-i dea seama de faptul c

    aceste lucruri nu sunt rezultatul unei aciuni divine, ci sunt prelucrarealogic a propriei sale g$ndiri, guvernat de 'ege. 9$nd i modific acestmod de a g$ndi, aceeai 'ege i va modifica i ea manifestarea exterioar.

    :oate acestea se fac fr vreun g$nd de influenare sau de modificare aatitudinii %ivinitii fa de noi. 9u mult iubire, %umnezeu a pus totul lacale, la dispoziia omului, i a asigurat o modalitate prin care acesta poatelua c$t dorete i este capabil. %ar acest lucru trebuie s-l fac respect$nd'egea. Este de datoria omului s afle cum acioneaz 'egea i s procedeze

    n consecin. 9$nd procedeaz aa, descoper uneori, spre uimirea sa, crugminile sale nu au rspunsul dorit. %ar el trebuie s tie c darul a fostde)a acordat, nu are dec$t s-l ia. *entru ca rugciunea s aib efectul

    dorit, omul este dator s-i dea seama c nu trebuie s stea n 9alea%ivinitii, permi$nd astfel #inelui Etern s-i umple viaa. Astfel c traimntr-un =nivers al ubirii, care este totodat i =nivers al 'egii. ubire nsensul c tot ce ne este necesar ne-a fost de)a acordat; 'ege, n felul n carea)ungem n posesia a ceea ce ni s-a pus la dispoziie. %ivinitatea esteimpersonal, n sensul c nu este impresionat de cereri nesbuite. Ea estepersonal i se personalizeaz prin darul ce este primit n mod inteligent.

    'umea mai trebuie s vad posibilitile vieii care cuprind n ntregimesemnificaia druirii %ivine. 7e poate ca unii dintre cei mai buni s fievitregii de via, dec$t alii care au neles i au crezut c 'egea 9reatoarea (inii le st la dispoziie, oferindu-le totul i din abunden. sus a fostunul dintre acetia; accepia lui mental a fost atotcuprinztoare. El credea

    implicit c 7piritul a creat toate lucrurile bune ce sunt la dispoziia omului ic aceia care sunt mpovrai de srcie i nrobii de falsa idee de boal,sunt ca nite sclavi care nu sunt capabili ca s ntind m$na pentru a luaceea ce este bun. 7untem de-abia la nceputul unei noi deteptri fa deacest adevr. Aceia care au reuit s peasc mai departe, descoperind'egea 'ibertii, demonstreaz c 'egea este accesibil oricui. @i totui,acetia mai triesc ntr-o lume care nc mai geme n somnul ei, din pricinacomarului de boal, i credina ma)oritii i nbu, astfel c vocea care i

    ndeamn la trezire i via este adeseori acoperit de strigtele unei luminlnuite.

    !iecare om poate fi stp$n pe sine i pe mpre)urrile n care triete.

    :reptat, omul se va cunoate tot mai bine pe sine i =niversul n caretriete i se manifest. 9u timpul, lumea i va sc&imba falsa credin cpcatul, boala i suferina sunt legate de evoluie i va accepta luminaAdevrului. 9$nd va veni vremea aceea, contiina trezit a maselor l va

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    26

    face pe om s scape de obsesia mbolnvirii. %eocamdat, aceastcontiin - mai puin rsp$ndit - nu a)uta omului s triasc n luminaAdevrului.

    Aceast nelegere se va rsp$ndi mai uor c$nd se va desprinde cu totulde credina superstiioas n inaccesibilitatea %ivinitii. nteligenampersonal care este impregnat de tot ce a fost creat, Kdevine personalpentru individul luat separat care nelege c aceast inteligenslluiete n el i este nsi 'umina BieiiK.

    5ricine a)unge n starea de boal nseamn c a pit n afar de voina%ivin. 9$nd nelege acest adevr i Kse &otrte s se ntoarc la voina%ivin, orice 'ege din =nivers ncepe s coopereze cu el n vederearecuperrii saleK. 7ntatea noastr este propria noastr responsabilitate.?imeni nu ne-o poate lua, nu ne-o poate da nimeni. :rebuie ca sc&imbareas o facem n mintea noastr i din acel moment nu mai suntem mpotrivafluxului de sntate universal, ci suntem purtai fr nici un efort deacesta. Atunci c$nd nu opunem rezisten 'egii =niversale, nseamn c amreuit s ne acordm cu nfinitul.

    7ntatea este o c&estiune simpl pe care ns noi am complicat-o. 5

    bun sntate nseamn recunoaterea faptului c omul este o *rezenvie, aa cum este =niversul.

    CAPITOLUL VII - S REFUZM ASISTENA MEDICAL?

    'a ntrebarea dac trebuie sau nu s refuzm orice fel de asistenmedical material, se poate rspunde i afirmativ i negativ. @tim clucrm cu o 'ege perfect, care tie la r$ndul ei cum s vindece oriceafeciune, oric$t de serioasa ar prea s fie. %ar pe de alt parte, nu toioamenii au aceeai profund contiin, ceea ce trebuie luat n consideraie.Afirm$nd aceasta, nu ne retragem de pe poziia noastr care susine c

    toate afeciunile pot fi vindecate numai prin aciune mental.Este greu pentru unii, dup o via ntreag n care s-au bazat pemi)loace materiale, s se lanseze deodat pe culmile nelegerii. n multecazuri, viziunea spiritual este o c&estiune de dezvoltare. Este mai rar oc&estiune de revelaie spontan. Acela care a neles perfect aciuneainfailibil a 'egii %ivine, este capabil s exercite asupra bolnavului oatitudine sntoas, rezonabil. sus nu a folosit totdeauna la vindecareaceeai metod, dei s-a servit ntotdeauna de acelai *rincipiu.

    sus i privea pe oameni la nivelul de evoluie la care se gseau. n unelecazuri, El atingea bolnavul i, uneori, se folosea de mi)loace materiale, cuma procedat cu orbul cruia i-a atins oc&ii cu tin. El tia c de fapt nu existnici un dar de vindecare deosebit n tin, dar mai tia c omul acela avea

    nevoie de spri)inul unei aciuni materiale, pe care nu a ezitat s-lfoloseasc.

    :rebuie inut seama c oamenii se afl la o mare varietate de nivelmental de acceptare, pentru c ei sunt diferii n percepia lor spiritual i,

    n acelai timp, i n capacitatea lor de a primi vindecarea; totodat neamintim c, de fapt, ne folosim de o 'ege perfect, care poate aciona frgre, mai ales c$nd nivelul de acceptare este superior.

    ?u putem fi de acord cu aceia care refuz s trateze pe cineva dacacesta a consultat un medic sau s-a folosit de vreo form material detratament. *racticianul ar trebui s-i aminteasc de faptul c el posed ocontiin superioar, n timp ce persoana tratat s-ar putea s aib

    tendina subiectiv de team, de care s nu fie contient, dar care se unesci-l mping s se bizuie, n parte, pe nite mi)loace materiale. 5rice lucru cepoate a)uta pacientul s fie receptiv la ideea de sntate este de folos ntratament, dei practicianul tie c lucrarea sa proprie este n ntregime

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    27

    ndeplinit de (inte. 9$nd am acceptat existena unui *rincipiu devindecare universal, trebuie s fim de acord cu faptul c ori de c$te ori seobine rezultatul de vindecare, aceasta nseamn c s-a realizat un contactcu acest *rincipiu i c vindecrile nu se datoresc medicaiei. Atunci c$ndsus i-a permis femeii s-i ating roba, sau c$nd a folosit tina pentru a ntricredina orbului, pare rezonabil i pentru noi s permitem pacientului s iacontact cu *rincipiul vindecrii prin mi)loace materiale, dac un astfel desuport i ntrete credina.

  • 5/26/2018 Frederick Bailes - Mintea Poate Vindeca

    28/

    totdeauna 7piritului; acesta este preluat i prelucrat n form de ctre(inte, care este 7ubiectivul =niversal.

    ?e bucurm complet i ne bizuim pe infinita nteligen a (inii i pecapacitatea ei de a executa orice avem de fcut, dar trebuie srecunoatem c este sc&imbtoare n aciunea ei, cre$nd constructiv saudistrug$nd, conform alegerii fcute n g$ndirea noastr contient. *e dealt parte, recunoatem c 7piritul este nesc&imbtor - Eternul Eu 7unt -slluind totdeauna n *erfeciune. 7piritul, deci, este acela dup care neformm g$ndul. 7piritul se vede pe sine reflectat n =nivers, nesc&imbat inesc&imbtor. 9$nd spunem c imperfeciunea nu a fost niciodat nrealitate n trup, ne ridicm la punctul de vedere al 7piritului i afirmmceea ce se vede ntotdeauna de ctre 7pirit, adic perfeciunea eterna aomului. Aceasta o aducem noi la cunotina (inii i cerem s se realizezeperfeciunea vzut de 7pirit i pe care, n momentul n care ne-am curade imagini false, o putem vedea i noi.

    Astfel, c$nd facem tratament mental sau spiritual, observm o tergere afalsului tablou, pentru c nu se manifest dec$t ceea ce vede 7piritul. %eci,vindecarea spiritual are caracter permanent, pe c$nd simpla vindecare

    mental ar putea sau nu s fie permanent. 9eea ce s-a vindecat printratament spiritual nu mai revine - nu mai poate reveni deoarece a disprut

    n eterna contemplare a 7piritului8 6?u-mi voi mai aduce aminte de pcatelei frdelegile lor6.

    !ora spiritual a g$ndului are o putere asupra oricrui lucru, asupraoricrei rezistene aparente. n timpul nostru de ignoran socotim orelecopleitoare i cedm n faa lor cu team. %ar, cu nsuirea concepieidespre 7pirit, cunoatem acum c adevrul pe care-l tr$mbim esteirezistibil, superior oricrei condiii. ?ici un tablou ur$t nu este destul demare sau destul de oribil ca s poat opune rezisten, deoarece este untablou fals, nereal i 7piritul vede numai perfeciune acolo unde ignorana

    vede numai ur$enie. :rebuie recunoscut c aceast Esen pur a 7pirituluise afl n noi terg$nd orice nu-i seamn, pentru c 6nu prin constr$ngerefora fizic uman2, nici prin putere fora mental a omului2, ci prin 7piritul?ou6 zice %omnul.

    :rim ntr-un =nivers spiritual, o prezen vie. n ceea ce privete corpul,trebuie s inem minte cele de mai sus, corpul fiind un corp spiritual n careslluiete 7piritul. 9orpul este deci o prezen vie. %ac privim lucrurilealtfel, suntem atunci capabili s respingem orice senzaie ce aduce unmesa) de deprimare, deoarece putem afirma c nu poate fi nimic altcevadec$t prezena 7piritului acolo unde altceva ar ncerca s-i impunprezena.

    =neori suntem prea aproape de propria suferin spre a mai putea s ne

    tratm cu succes. %ei tim c avem la dispoziie o 'ege perfect carelucreaz n favoarea noastr, suferina ar putea fi at$t de mare nc$t stulbure foarte mult starea noastr de contiin. n asemenea cazuri, un mica)utor material care s lumineze suferina ar putea fi de folos n sensul csuferindul se poate detaa suficient, astfel


Recommended