+ All Categories
Home > Documents > Bailes_FW_Mintea poate vindeca

Bailes_FW_Mintea poate vindeca

Date post: 31-May-2018
Category:
Upload: odette
View: 272 times
Download: 1 times
Share this document with a friend

of 39

Transcript
  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    1/39

    FREDERICK BAILESMINTEA POATE VINDECA

    Exist o lege bine definit a tmduirii mentale i aceast lege poate fiaplicat oricui, indiferent de puterea mental sau de puterea voinei; acestlucru este demonstrat de ctre lucrarea de fa - s-ar putea spune,inspirat. Aceasta este o introducere practic n tratamentul mental i fizic.Este compatibil cu orice fel de credin religioas.

    n timp ce era student la un mare spital londonez, autorul, dr. F. W. Bailes,a observat ndeaproape factorii mentali care interveneau n procesul devindecare al pacienilor. A remarcat faptul c unele modele de gndirefundamentale, n mod invariabil, produceau reacii fizice corespunztoare ic el putea provoca aceste reacii stimulnd modelele mentale n cauz.Avnd o pregtire tiinific, el a considerat c trebuie s existe n lumeamental certitudini asemntoare de aciune.

    De-a lungul anilor ce au urmat, el a dovedit c att boala ct i sntatea i au originea n stri mentale corespunztoare, c exist o tehnic binedefinit de tratament mental i spiritual care pune n micare Legea Mental

    i ca rezultat aduce sntatea fizic.n aciunile sale n acest domeniu a fost sprijinit i ncurajat de ctreoameni de tiin, prieteni i medici, unii dintre acetia chiar vindecai de el.

    Prima ediie a fost publicat acum 36 de ani (1942), iar prezenta ediieeste a 10-a (1973).

    INTRODUCERE

    Oricine se poate bucura de o sntate excelent dac urmeaz o caleadevrat spre aceasta. O bun sntate nu este darul acordat ctorvafavorizai de ctre o Providen capricioas, dup cum nici boala nu atingepe unii sau pe alii pe motivul c o Providen, de neptruns i de neneles,dorete ca acetia "S-i poarte crucea", obinnd n acest fel un soi denebuloas purificare spiritual.

    n tiina medical, prima Lege a vindecrii este: "nltur cauza". Cauzarespectiv a fost mai ntotdeauna cutat n esuturile trupului. Totui, nunumai metafizicianul, ci chiar i medicul practician, a ajuns s-i dea seamac pricina fundamental a multor maladii se gsete n minte. Aceasta nu

    nseamn c oamenii i nchipuie c sunt bolnavi sau, tot aa, i nchipuiec se nsntoesc. Explicaia se afl mult mai profund, n activitilecomplexe ale minii umane.

    Cauza real a bolii se gsete n strile emoionale de team, gelozie sauanxietate, frustrri i contradicii (contrarieti), generate de ncercrile

    oamenilor de a obine fericirea i de a face fa preteniilor vieii moderne.Impresiile i nvmintele din copilrie pot fi cauze ajuttoare; impactulmilioanelor de mini nconjurtoare sigur c are o influen determinant;conversaia rudelor sau prietenilor i poate afecta. Se mai poate aduga laaceste cauze o gam ntreag de simptome i insuflarea fricii ce sedesprinde din prospectele de desfacere a medicamentelor, precum i dinarticole sau publicaii de popularizare privind bolile i sntatea.

    Toate acestea nu sunt ntotdeauna recepionate contient, i totui elecreeaz n mod incontient n minte un fel de complex subiectiv de fric-gnd care afecteaz organismul uman zi i noapte, fie c este treaz sau cdoarme; cu alte cuvinte, se formeaz incontient un corp subiectiv de gnd-fric de care cel afectat nu-i poate da seama.

    Ajungnd la cauze subiective, observarea unor forme de boal la prietenisau rude creeaz o stare de team ca nu cumva maladii asemntoare s-latace i pe cel care constat. Faptul c prinii sau alte rude au suferit de

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    2/39

    anumite boli, conduce la teama c se poate s existe o tendin n familie,motenit de ali membri.

    Oricare ar fi modelul-fric de baz, un fapt este clar i anume cadevrata maladie nu const att n manifestarea fizic exterioar, ct nstarea mental de baz. Boala este semnul exterior al unei tulburrimentale. Reiese de aici c orice ncercare de remediere ndreptat asupraformei fizice va lsa cauza fundamental neatins. Prin urmare, dictonul"nltur cauza" determin pe cel care caut s-i refac sntatea - a luisau a altuia - s nvee cum s tearg modul de gndire distructiv, mai

    nainte de a putea obine dezrdcinarea tulburrii fizice.Scopul prezentei lucrri este de a scoate n eviden, ntr-un stil curent -

    evitndu-se termenii tehnici - modul n care boala i are originea n fluxulde gndire, precum i metoda precis pe care o poate folosi cel care doretes-i refac o stare mental eliberat de teama de boal, prin nelegereaforelor universale ce pot fi utilizate n a vindeca.

    CAPITOLUL I - REALITATEA DESPRE MINTE I POSIBILITILE SALE

    Secretul tiinei vindecrii se bazeaz pe o nelegere corect a ceea ceeste gndirea, modul de aciune i legtura cu Mintea Universal.Inteligena cosmic poate fi sesizat de aceia care gndesc mai profund.

    Sunt legi evidente i de netgduit ale ordinii n Univers i aceasta pentruc exist o Inteligen diriguitoare n spatele Universului, care este doveditde felul n care particulele de materie sunt atrase sau respinse unele fa dealtele. Orice din acest Univers, pn la cel mai simplu fir de iarb, urmeazun plan de dezvoltare. Poziia i micarea astrelor i planetelor suntmrturia unei Inteligene creatoare i diriguitoare.

    Odat admis Inteligena Universal, se pune ntrebarea: Care estelegtura dintre noi i aceast Inteligen? Dac am putea rspunde laaceast ntrebare, problema mbolnvirii ar fi rezolvat. Trebuie spus csecretul vindecrii const n abilitatea omului de a se uni contient cuaceast Inteligen Universal i a extrage din ea ceea ce-i trebuie pentru

    nlturarea modelelor de gndire-boal i nlocuirea lor cu modele degndire-sntate. Este mult mai uor de practicat astfel dect i nchipuiemuli, i sunt milioane care au reuit s elimine boala din existena lor prinvindecarea mental-spiritual.

    Fiind stabilit tiinific faptul c Inteligena Universal este unic - aa cumi materia este unic - iar legile aa-zis universale se reduc tot la Una,inteligena folosit de om n oricare din aciunile sale face parte integrantdin aceast Inteligen care conduce Universul; diferena const numai ngrad i nu n esen. Omul poate nu nelege aceast diferen, acest

    adevr, dar este un fapt real, c atunci cnd gndete, el gndete cu UnicaMinte a Universului. Nu exist un astfel de lucru ca mintea ta sau minteamea. Ceea ce numim minte individual este numai acea parte din MinteaUniversal pe care cineva o folosete la timpul su. Nu exist un astfel delucru, ca aerul tu sau aerul meu, exist numai un singur aer distribuit nmod egal pe ntreaga planet.

    Cnd am neles c aceast Minte Universal umple Universul, ne putemreprezenta aceasta ca pe un mare ocean al Minii ce ne nconjoar i n caresuntem cufundai. Aceasta este subiectiv sau subcontient - ceea ce

    nseamn c nu are puterea de a alege, ci trebuie s fie dirijat spre aaciona. Este extrem de inteligent, conine toat cunoaterea din Univers,dar nu este o minte care judec. tie numai un singur lucru - s acioneze ndirecia n care este dirijat.

    Se poate nate ntrebarea: cine sau ce are alegerea, judecata sauconducerea? Acestea le are Prima Cauz, sau Spiritul. Dac ne ducem cu

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    3/39

    gndul napoi, departe, dincolo de nceputul a tot ce este format, suntemforai s tragem concluzia c Universul trebuie s fi fost creaia gndului.tiina cunoate faptul c Pmntul nu s-ar fi putut forma singur. Oproprietate important a materiei este ineria, adic ea nu are puterea de ase mica prin ea nsi n nici un fel. Asupra materiei trebuie acionat dectre o form de energie din afara ei - i acesta este gndul, singura formde energie din Univers care nu este materie. Gndul este produsulInteligenei, deci putem presupune fr grij c, nainte de a lua formmateria, trebuie s fi fost o Inteligen care a putut cauza aceastcondensare n form. Unii numesc aceast Inteligen, Dumnezeu. Numelenu import - importan are faptul c exist.

    Aceast Inteligen acioneaz n dou feluri: mai nti ca Inteligencreatoare selectiv, care hotrte ceea ce voiete s se fac; n al doilearnd, ca o Inteligen care se supune i ndeplinete dorinele Inteligeneicreatoare. Aceast Inteligen secundar acioneaz ntotdeauna i integralca Lege, avnd toat cunoaterea necesar de a construi orice este defcut, dar lucrnd totdeauna dup un model prestabilit, de la care nu areputerea de a se abate. Dac s-ar abate, nu ar exista nici o Lege n Univers i

    rezultatul lor ar fi un haos. Universul este produsul unui gnditor, caregndete matematic.Acest gnditor, sau Dumnezeu, este indivizibil, unic, dar manifestarea s

    poate fi separat n trei pri pentru a nelege mai bine cum acioneaz.Avem, deci, acest Dumnezeu Unic, acionnd pe trei planuri de vibraii;astfel avem Dumnezeu ca Spirit, cea mai nalt i cea mai puin tangibilvibraie dorind s creeze un univers al formelor. Pentru Spirit, a dori este acrea. Integrat n acest Spirit exist marea substan amorf a Universului,care ar putea fi pe drept numit corpul lui Dumnezeu. Asupra acesteisubstane, caracterizat prin inerie, trebuie s acioneze o for din afaras. Este vibraia cea mai joas i cea mai tangibil. Prin urmare, Spiritulfolosete Mintea ca s acioneze ca Lege spre a modela i forma Universulca materie dens aa cum l cunoatem. Vibraia Minii fiind mai mic dectaceea a Spiritului, o face s fie subordonat Spiritului i, fiind la rndu-i mai

    nalt dect cea a materiei, face ca materia s fie supus ei. Prin urmare,Dumnezeu ca minte ar putea fi neles ca vibraie de mijloc. Astfel, Spiritul

    i exprim voina, iar Mintea se supune necontestat s modeleze materia nforma conceput i deinut numai de Spirit.

    Oricum, omul este n mic ceea ce Dumnezeu este n mare, la rndul lui elfiind o trinitate similar. Omul este material prin corpul su i deci una cuDumnezeu n cea mai joas dintre vibraii. Apoi el este un gnditor, mintealui fcndu-l s fie una cu Dumnezeu n planul mental; i este spiritual, fiinduna cu Dumnezeu la nivelul cel mai nalt de vibraii.

    Este necesar, mai nainte de a aprofunda acest modus operandi alvindecrii, s nelegem n mod clar c trupul omului este fcut din mareasubstan amorf care este materia prim a Universului nsui, care a fostnumit corpul lui Dumnezeu. Prin urmare, corpul omului nu este deloc unlucru ticlos. El este un templu sacru n care slluiete Spiritul i prin careSpiritul acioneaz folosind Legea Minii. Este adevrat, corpul uman este deo vibraie mai joas dect spiritul sau mintea, fiind mai dens, dar n acelaitimp este substana spiritului i dac nu prindem n toat claritatea acestadevr, vom pierde mult din cunotinele necesare vindecrii.

    Mintea omului este mintea lui Dumnezeu. Psihologul ne spune cmentalitatea uman se mparte n dou nivele; nu dou mini, ci dou fazeale unei singure mini, numite fie contient i subcontient, fie obiectiv isubiectiv. Mintea obiectiv a omului este Mintea raiunii, a alegerii, adirijrii, i nu creeaz att de mult ct dirijeaz activitatea creatoare. Minteasubiectiv este Mintea creatoare; este acea profunzime enorm a

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    4/39

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    5/39

    noastr, fericirea i prosperitatea noastr. Dup cum am mai artat,aceast Lege nu trebuie abordat cu team sau spaim, fiind o Legenatural, nu o persoan. Mai putem nelege c, dei este impersonal,posed o inteligen infinit i nu are nici o dorin proprie; este n

    ntregime neutr. Este gata, la comanda omului, s-i acorde puterea screativ, i cu toate acestea nu posed o contiin de sine, ca i legeaelectricitii. Dar nu trebuie s ne nchipuim, pentru acest fapt, c nuposed o inteligen. Din contr - cum am mai artat - are o inteligeninfinit.

    Mintea Universal nu pune nici o limit i omul poate merge ct dedeparte dorete, sau poate s stea pe loc. Singura limit este aceea creatde el nsui, deoarece este liber s decid singur i nimeni altul nu o poateface pentru el, ceea ce face el nsui fiind aciunea lui i numai a lui.

    n cltoria descoperirii de sine, el este propriul comandant al propriuluisau vas i este singur rspunztor de oprirea din curs, ca i un navigatorsolitar. Deci este rspunderea omului aceea de a-i alege propria destinaie,iar puterea motrice pentru a-l duce acolo este furnizat de aceast Legeimpersonal. Numai cnd s-a ptruns de acest adevr fundamental, el este

    pregtit s-i coordoneze propriile sale fore i s se bizuie pe MinteaCosmic pentru a pstra motoarele n funciune n timp ce el crmetenava.

    i tot att de impersonal cum rspund motoarele navei comenzilorprecise, i Legea Universal a Minii rspunde comenzilor contiente aleomului.

    nelegem c trim ntr-un Ocean de Minte subiectiv. Ceea ce ne nconjoar o numim Minte Subiectiv Universal - ceea ce folosete onumim Minte Subiectiv Individual, dar amndou sunt absolut identice.Cu ct suntem mai capabili s concepem mai bine s folosim MinteaUniversal, cu att mai puternic devine gndul nostru. Fiina uman ipoate lrgi concepia despre fora disponibil pentru a o folosi la infinit, iardac ne limpezim viziunea i nelegem n mod corespunztor, vomdescoperi ntotdeauna c exist tot att de mult din aceast for ct poateaccepta mintea noastr.

    Nu trebuie s existe nici o team c s-ar putea atinge vreo limit care sdepeasc universalul. Am putea, dac am dori, s folosim totul din foracosmic fr a o reduce ct de infim. Chiar dac toate sufletele n viaa ar fisuficient de contiente, aa ca toi s trag maximum de for din Universal,tot nu ar fi nici o diminuare n aceast putere, ntruct ea este infinit,nelimitat i inepuizabil.

    Omul triete ntr-o lume a simurilor, fiind mrginit din cauzaconcepiilor eronate pe care le are despre spaiu i timp. El aplic termeni

    cantitativi lucrurilor spirituale, nereuind s-i dea seama c Dumnezeu nuare msur. De fapt, toat Divinitatea umple ntregul Univers, i totui, totuldin Divinitate este n fiecare Om. Mai mult dect att, totul din Divinitateeste n fiecare celul a corpului, n cel mai plpnd organism, n fiecare firde iarb. i totui aceasta nu nseamn c este divizat n buci;Dumnezeu, fiind indivizibil, se afl n orice loc n orice clip, n toat mreias. Trebuie s ne eliberm de o concepie materialist a oricruiraionament care presupune divizarea n particule minuscule a Divinitii nscopul de a impregna diversele organisme.

    Este esenial s cuprindem n nelegerea noastr acel adevrfundamental c suntem ptruni de ntreaga prezen a Divinitii i nunumai de o minuscul prticic din aceasta, pentru c atunci cnd ne trezimla semnificaia s, este o concepie care zguduie imaginaia. Prima datacnd cineva ajunge s-i dea seama n contiina s de faptul c esteimpregnat de ntreaga putere i prezen a lui Dumnezeu, i nu numai de o

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    6/39

    prticic, se trezete n el un sentiment de siguran ce nu mai putuse firesimit pn atunci. Cnd ntrezrete intensitatea adevrului c ntreagaFor Universal se scurge prin corpul su, este capabil s rmn linitit, nsiguran, complet lipsit de team la apariia vreunei maladii. Pentru cteama lui a fost complet creat de ideea ce i-a format-o el nsui c ar fiinvadat de ctre un inamic puternic, crud i nemilos; acesta este motivulpentru care nu a putut crede niciodat c mica s mentalitate ar putea s

    nfrunte acest monstru al maladiei.Acum ns el are un nou mod de a privi, o nou imagine. Aceast boal-

    form nu mai este o creatur amenintoare. Toate lucrurile sunt relative. nfaa Forei Universale de vindecare i a Prezenei, forma-boal plete i sediminueaz, devenind n faa ochilor si o apariie mic i firav, care

    ncearc s-l sperie. El i d seama ce este de fapt, o imagine ce ncearcs-i ia imaginea realitii. Omul tie c de fapt singura realitate n Universeste Spiritul, c lumea material, cu toate formele sale diferite, este numaio lume a umbrei, n timp ce adevrata lume este a Spiritului i a Minii. Aac este eliberat de teama de o via pentru boal, deoarece mai mare esteEL, care este pentru noi, dect ei care sunt mpotriva noastr.

    Omul nu trebuie s atepte aa numita revelaie pentru a cunoate peDumnezeu. Fr ndoial c scrierile sacre ne-au spus multe despreDivinitate; dar nu suntem silii s le acceptm concluziile cnd ne violeazraiunea, sau cnd vin n conflict cu ceea ce noi singuri suntem capabili sobservm. Omul poate observa singur cum lucreaz Inteligena n Univers iastfel poate s-i creeze propria-i credin n Fora Universal i Inteligent.Astfel, el construiete pe o fundaie pe care el nsui a pus-o, mai degrabdect pe una care a fost pus de altcineva. S considerm Universul ca odemonstraie a lucrului Inteligenei. Toat armata de corpuri ceretievolueaz prin spaiu ca o armat de soldai, fiecare urmndu-i crareafr urme prin milioane de mile de spaiu, fiecare exact la timpul su, ca icum ar fi conduse de degetele invizibile ale unui maestru de marionete.

    Factorul invizibil care dirijeaz este Mintea Universal. Ea desfoar onalt ordine dat de Inteligen - Inteligena infinit - ce demonstreaz ofor fr limite. Trebuie exercitat o imens energie pentru a pune nmicare aceste imense corpuri prin spaiu, totui aceasta se face n tcere,cu siguran i certitudine, de ctre aceast Inteligen infinit care trebuies fie Fora infinit.

    La aceast For Inteligent omul are acces, deoarece el este una cuaceast Minte Universal. Atta timp ct el continu s rmn orb la acestfapt, va continua s duc viaa unui sclav. Acea imens For se afl ladispoziia s spre a fi folosit, dar nu se pune n micare pn ce nu estesolicitat de el. Cnd el nelege i admite faptul c aceeai for care

    menine Universul n activitate este gata s-i menin corpul n afarapericolului de mbolnvire, atunci poate ti c nu exist boli incurabile - suntnumai oameni incurabili, i aceasta deoarece ei rmn orbi la potenialul lorde vindecare. Aceia care gndesc c vindecarea lor depinde numai depropriile lor eforturi mentale, cum ar fi concentrarea, puterea voinei ialtele, vor fi dezamgii. Aceia, ns, care nva cum s permit acesteiInteligene Universale s curg n folosul lor, vor gsi eliberare i vindecare.

    Aceasta este, deci, Inteligena i Fora pe care omul le poate pune naciune. Pe ct de puternic este pentru a menine n Univers armonia, totatt de asculttoare este la gndul i cuvntul omului i poate fi ndreptatctre construirea sntii perfecte, ctre fericire i prosperitate, de ctreacela care i-a neles prompta ei reacie complet favorabil. Aceasta esteLegea Minii, a crei for o invocm. Este mai mare dect orice ar prea cse opune dorinelor noastre. Nimic din acest Univers nu are puterea de a nefrustra, deoarece suntem una cu Dumnezeu-Minte i Dumnezeu-For.

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    7/39

    CAPITOLUL II - CUM GNDUL PROVOAC BOALA

    Omul triete n interiorul contiinei sale i nu n afar, n lumeaexterioar. El nu-i d seama c s-a lovit de o obstrucie dect atunci cndmesajul a fost transmis contiinei sale prin intermediul nervilor. Lucrurilepe care le sufer omul, le sufer n interiorul contiinei sale, atunci cndnervii i raporteaz senzaia.

    Trebuie s nelegem adevrata relaie dintre Minte i Trup pentru a vedeadin ce este fcut aseriunea c strile mentale sunt responsabile acionndprintr-un corp.

    Acesta este un adevr fundamental, ce trebuie s fie acceptat dac voims existe vindecare mental i spiritual.

    Corpul nsui este rezultatul activitii minii, este modelat de ctre mintei modificat de ctre MINTE.

    Modificrile fizice de natur superficial pot fi observate dac seurmresc schimbrile din strile mentale.

    Se tie nc de mult c ulcerul gastric, astmul, afeciuni ale pielii,

    tulburrile cardiace i altele sunt cauzate de deranjamentul mental care semanifest pe o perioad de timp.Se afirm c stri emotive adverse opresc producia de celule roii

    sangvine, ducnd astfel la anemie; de asemenea, o mare parte din aanumitele indigestii nervoase sunt indigestii emotive.

    Se pune ntrebarea dac strile fizice pot fi corectate prin modificareastrii mentale. Oamenii de tiin afirm c s-au vzut cazuri de vindecriale unor afeciuni ca: erupii cutanate, stri de rceal provocate defrustraii ale unor necesiti fiziologice (dragoste, relevare, etc.) printratamente mentale corespunztoare. De asemenea, se afirm c sinuzita,polipoza nazal, colita i strile nervoase pot avea originea n stri mentale.Recent, revista "Physician" din New-York a publicat un articol n care s-araportat c sistemul nervos autonom (SNC), sub influena gndirii negative,declaneaz curgerea excesiv a unor anumitor fluide apoase n esuturi imembrane. Operaiile, medicamentele i dieta vor ndeprta excesul defluide, dar - afirm mai departe articolul - mintea n mod obinuit

    ndeplinete o functie de umplere din nou, i deci nu exist un tratamenteficient pn ce mintea nu este schimbat cu una de ncredere.

    Cum se poate ca mintea s aib fora de a influena stri fizice pn ntr-atta nct s conduc la mbolnvire? Aceasta se datoreaz faptului comul gndete nu numai cu creierul, ci i cu ntreg corpul, organismul.Fiecare celul n parte - orict de mic - este o scnteie infinit de mic aMinii.

    Nu exist n ntreg Universul un singur punct care s nu fie locuit de ctreMinte, prin urmare nu exist nici un singur atom n corpul omenesc care sfie desprit de aciunea mental nici mcar pentru o clip.

    Omul este att de obinuit s gndeasc pe dou planuri - fizic i mental- nct i vine greu s conceap c amndou sunt n realitate un singurplan. ntr-adevr, trupul este Minte condensat n form fizic, aa cum estei Spirit condensat n form. Activitatea Mental nu poate fi desprit demanifestarea fizic, deoarece manifestarea fizic este manifestareamental. ntr-un sens, ceea ce Mintea gndete, corpul gndeste, ceea cecorpul gndete, el devine. Fiecare condiie mental se nregistreaz ncorp, i cnd mintea se modific, se produce o schimbare corespunztoare

    n corp, o reflectare exact a gndirii modificate.Boala este o idee deformat care i-a asumat dominaia. n sensul cel mai

    veridic este incorect s se spun c boala este "cauzat de minte"- formadistorsionat ce o numim boal fiind numai gndul-form distorsionat n

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    8/39

    stare vizibil. Problema este deci n primul rnd o chestiune de gndire i lafel este i soluia. Controlul bolii este mental, deoarece nsi boala estemental. Corpul nu are puterea s genereze el nsui boala, care este numaiumbra aruncat de minte, i mintea sntoas va proiecta un corp sntos.

    Fiecare celul creat de corp este un gnd, n form, fie negativ, fiepozitiv i avnd substan. Celulele sunt nsui gndul. Gnduri de sntate

    nseamn celule sntoase, gnduri de boal nseamn celule bolnave. Estenecesar s fim foarte siguri de acest adevr dac intenionm s cremcorpului o condiie de sntate abundent.

    Cnd socotim c celulele corpului sunt create cu viteza fulgerului, putemnelege c ele sunt gndire n form. Ca un singur exemplu, se poate artac globulele roii sunt construite ntr-un ritm de 150.000 pe secund i nmod normal dispar n acelai ritm. Raportnd acest exemplu la alte esuturiale corpului, ne putem da repede seama c acest organism, pe care-lnumim om, este un vrtej dinamic de energie gndit pe care mintea, fr

    ncetare, l face s ia form. Se poate spune, deci, c controlul afeciuniiconst n controlul gndirii i c pentru a schimba o condiie fizic trebuiemai nti schimbat gndirea. Prin urmare, cutm o tehnic s ne dea

    posibilitatea de a schimba caracterul fluxului contiinei. ntr-un alt capitolvom ajunge la acest subiect, dar la acest stadiu este suficient a repeta ctehnica nu const n fora voinei, "concentrare" sau n a repeta "zi de zi, norice fel, mi merge din ce n ce mai bine". Const ntr-o unificare contientcu Inteligena Universal, care niciodat de la sine nu are vreun gnd deboal, i exist o foarte precis tehnic prin care ne putem conduce pe noi

    nine la aceast unificare.Boala este dovada exterioar a unei tulburri interioare. Sntatea este

    semnul exterior al unei mini integrate. Putem spune c n viaa noastr nuapare nimic dect ceea ce atrage o gndire intensa i este greit s secread c Divinitatea ar fi aceea care ar da o boal. S-a mai artat faptul cMintea Universal este n ntregime neutr, nu are nici o dorin personal,se manifest printr-o lege impersonal. Este dirijat n aciune de ctredorina noastr, exprimat sau nu, dac este ndeajuns de intens i clar,aa ca s devin dominant. Spiritul este personal, dar Legea esteimpersonal. Este Legea gndirii, aa cum este i legea electricitii care,fr nici o emoie i cu totul impersonal, poate ucide un om care atinge unfir neizolat, dup cum tot att de repede poate s-i prjeasc pinea,deoarece nu cunoate altceva dect s funcioneze potrivit legii aciuniisale.

    Dup cum s-a mai subliniat, omul este pe drumul descoperirii de sine.Lui i revine ndatorirea de a descoperi nelesul Universului n care

    triete i el va suferi atta timp ct nu va realiza aceasta. Copilul va suferi

    de zgrieturile pisicii pn cnd va nva c nu trebuie s o trag de coad.Legea i apare ntotdeauna crud aceluia care nu o nelege i n consecinacioneaz contrar acesteia. Toate legile ne sunt stpne atta timp ct nule nelegem; cnd ns le ptrundem semnificaia, ele devin gata de a neservi.

    Acela care i permite s se satureze de o gndire distructiv, i vaatrage o manifestare fizic distructiv. Aceeai Lege a Minii care i produceomului boala, l va face s se nsntoeasca. Boala nu este o pedeapspentru pcat, ci o consecin a nelegerii i folosirii greite a Legii Minii.Elementul personal ntre Dumnezeu i om nu intr deloc n discuie n sensulcondamnrii sau pedepsirii. Aa c argumentul c Divinitatea este crud ipedepsete cu boal, este o judecat incorect.

    Principiile vindecrii spirituale sunt astzi bine cunoscute i rspndite, is-au fcut cunoscute motivele att ale rezultatelor bune ct i cele aleeecurilor n cazuri izolate. Vindecarea mental i spiritual s-a transformat

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    9/39

    din form de cult, cum era n trecut, n tiin i s-a dezvoltat ca urmare arezultatelor pozitive obtinute i mai ales datorit modificrilor n ceea ceprivete originea bolilor, schimbnd-o din planul fizic n cel mental ispiritual. Acest mare salt nu a fost deloc uor de realizat, cu toate acestea s-a ajuns, de la concepia vag privind originea bolilor, la precizia de astzi.Acum tim c condiiile fizice sunt o reflectare a strilor mentale i c pot fimodificate fr intervenia unor mijloace materiale, prin simpla schimbare aprocesului de gndire.

    Odat ajuni la concluzia c exist o Minte Universal Unic - fiind eternpace, linite, putere, iubire, credin, armonie, expansiune, sntate idesvrire, obiectul nostru este de a aduce ceea ce numim minteindividual la o stare de unificare cu Mintea Unic. Astfel, de vreme ceMintea Universal este venic netulburat de fore ostile, i nu recunoatemniciodat existena a altceva ce nu este ca ea nsi, atunci mintea noastr,fcnd parte din acea Minte Unic, nu poate experimenta nimic din ce nueste experimentat de acea Minte. Acesta este numai un punct n vindecareamentala i spiritual, dar arat o diferen, a crei explicatie este adeseacutat prin ntrebarea: "n ce const diferena ntre metoda aceasta i

    psihologie?"

    CAPITOLUL III - PRINCIPIUL VINDECRII UNIVERSALE

    Este evident c exist n Univers un principiu de vindecare independentde orice tratament cu medicamente urmat de om. Exista o rivalitate ntrediferitele coli de vindecare pe plan uman, fiecare dintre acestea pretinzndc deine metoda unic i c celelalte trebuie eliminate din practic. Daclucrurile ar sta aa, atunci acea metod unic ar trebui s asigurevindecarea, iar celelalte metode competitive s nu duc la vindecare. Cumacesta nu este cazul, vom ajunge la un rezultat mult mai potrivit ncercetarea noastr privind calea de vindecare real, dac ne vom strdui sdescoperim ce posed aceste metode materiale i care dintre ele producevindecarea eventual a pacientului.

    Toate vindecrile primite (IV) erau mentale. La nceputul existeneiomului, se credea c boala este invadarea corpului de spirite rele, pe care

    ncerca s le alunge vraciul comunitii prin diverse incantaii sau cuajutorul unor plante ce posedau proprieti medicinale, obinndu-se unelerezultate pozitive. Cu timpul, cunotinele cptate s-au nmulit i s-auformat specialiti - n ierburi sau incantaii - i astfel au aprut dou profesii:aceea de medic i aceea de preot. n mileniile care au urmat, tiinamedical a fcut mari progrese, aducnd noi i noi cunotine n folosireaplantelor medicinale, aa c astzi constatm c tiina medical ocup o

    poziie ce impune respect. Cele dou coli ce s-au format cu timpul i existn prezent - alopatia i homeopatia - adic, prima, tratare cu doze mari demedicamente, iar a doua, tratare cu doze infinit de mici, au creat adepi ipracticieni, fiind susinui de cei n cauz, cnd una cnd cealalt, dar cupreponderen coala alopat.

    ntre timp, cam pe la mijlocul secolului al XIX-lea, s-a intercalat o noumetod i anume aceea a vindecrii prin stimularea mecanic a circulaieisangvine i limfatice, excluznd folosirea medicamentelor de orice fel,deoarece boala ar fi cauzat de o lenevire a funciilor organice vitale. Pelng aceast a treia coal - a osteopatiei -, a mai aprut la sfritulsecolului trecut o a patra, aceea a chiropracticii, care susine c maladiile sedatoreaz unor strangulri ale nervilor la ieirea din canalul vertebral,cauznd o scdere a fluxului nervos n prile afectate.

    Dei fiecare dintre aceste coli are ceva ce produce rezultate pozitive,totui niciuna nu este unica deintoare a unei metode infailibile, fapt ce ne

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    10/39

    conduce la ideea c trebuie s existe un principiu unic de vindecare ce stla baza tuturor metodelor, fr ca acesta s fie proprietatea exclusiv avreuneia din ele. Care s fie acest principiu fundamental de vindecare?

    Acesta este Inteligena Divin, Mintea lui Dumnezeu, care satureaz oriceparticul de materie din Univers. Nu trebuie s fim nici suspicioi natitudinea noastr fa de Mintea Divina, nici nu-i nevoie s adoptm ocomportare de smerenie la pomenirea cuvntului Mintea Divin. AceastMinte este inteligena care ine laolalt atomii din stnc sau face ca sevas urce prin tulpina copacului. Nu este ceva care s fie abordat cu spaim icu plecciuni, ci ceva care trebuie descoperit n tot ce exist, cci omul,privind n fa Natura, privete la faa Divin. Poate c el ignor aceasta sauchiar o neag, dar rmne valabil faptul c universul poate fi numit templullui Dumnezeu.

    Cu toate interpretrile date de teologi de-a lungul timpurilor, un faptrmne de netgduit, i anume c Dumnezeu este Minte Impersonal iSpirit Personal, i c activitatea Lui ca Minte este o chestiune de lege fix ineabtut. Cutremurele i tunetele nu sunt pedepse pentru pcate, cireprezint micarea materiei n baza acestei Legi. Acest fapt nu este o

    aseriune senzorial i trebuie s tim s ne tratm pe noi i pe alii atuncicnd vom nelege cum acioneaz Legea Divin.Vechiul Testament este plin de exemple de vindecare mental i

    spiritual. Apoi a venit Isus, care a lmurit lumea c orice boal esterezultatul unor stri mentale dereglate. El a propovduit c atunci cndaceste stri mentale sunt corectate, starea fizic a bolnavului dispare.nvtura s cuprinde mai mult dect att, dar aceasta este de ajunspentru scopul nostru.

    La acest punct putem intercala faptul c medicina modern aduce nactualitate teza lui Isus i se strduiete s corecteze strile mentaledereglate care sunt cauza reala a bolilor. Dup cum este adevrat c Isus aadus un mesaj de via interioar spiritual, este i mai adevrat c miezuli baza doctrinei sale au fost trecute cu vederea i ascunse de ctreconglomeratul de dogme teologice.

    Isus ne-a nvat c mintea omului este una cu Mintea Divin i ca, attatimp ct omul merge cu Mintea Divina, nu este posibil s mai apar vreofriciune, frustrare sau dezacord. Strile mentale ale omului pot ridicapiedici n calea ctre Mintea Divin, i cnd se produce aa ceva, omulsufer. Pe scurt, Isus ne-a nvat c omul este trinitate, activnd pe treinivele ntr-o singur fiin. Dac ni-l putem nchipui pe om reprezentat detrei cercuri concentrice, ne putem face o prere mai bun despre viziunealui ISUS.

    El a nvat c omul, n cercul interior care ar reprezenta centrul fpturii

    sale, este esen spiritual, sau fiin divin. Acest centru este ca iDumnezeu, niciodat bolnav, suferind sau limitat n vreun fel, totdeauna nperfect sntate i fericire, n pace deplin i cu totul n armonie cuUniversul i cu tot ce exist n acesta, ceea ce constituie o parteneschimbtoare din fiina uman. Nimic nu-l tulbur aici, nu-l poatevreodat rni sau nfrnge. Din acest centru spiritual vine vindecarea i totdin el se dezvolt tiina stpnirii vieii. Este lumea s interioar, acauzelor.

    Al doilea cerc, sau intermediar, este acela al minii, iar cercul exteriorreprezint corpul fizic al omului i toate posesiunile sale materiale. Acestcerc periferic reprezint lumea de efecte personale ale omului. Calea princare cauza devine efect este mintea. Omul posed puterea de a alege. Elpoate s-i ndrepte gndurile n afar, ctre cercul exterior, precum i ninterior, ctre cercul central. Dac strile lui mentale sunt lsate s secomplac n cercul su exterior, cu afeciunile, suferina, srcia i

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    11/39

    privaiunile sale, aceste lucruri sunt meninute datorit forei creatoare agndului.

    Dar dac omul folosete puterea s de a alege s mearg mn n mncu pacea, perfeciunea, armonia interioar, aceste caliti se vor manifesta

    n viaa lui dinafar, pentru c mintea omului posed putere creatoare.Fiecare experien este mai nti o idee pstrat n minte, i tot ceea ce nepriveaz de bucurie i fericire de asemenea a fost o idee. Mintea este n

    ntregime neutr n activitatea s creatoare. Ea lucreaz fr ntrerupere,chiar i atunci cnd dormim, transformnd n realitate tot ceea ce primim caidei mentale.

    Orice afacere, ntreprindere, cmin, a fost mai nti o idee n minteafondatorului. Orice boal este mai nti o idee n mintea gnditorului.Pierderea unui serviciu sau a unui prieten, sau a siguranei, este mai ntide toate o idee pstrat n minte. Omul uneori obiecteaz la astfel deafirmaii, cci el nu a fost ntotdeauna ndeajuns de atent pentru a-i puteada seama de calitatea gndului su. Un gnd este uneori numai o sclipire deo clip, mai nainte de a fi depozitat n profunzimea minii subiective. Odatajuns aici, sub nivelul contiinei, nu mai este recunoscut de individ care,

    uneori, neag indignat c i-ar fi trecut prin minte un asemenea gnd. Darasupra acestui gnd lucreaz nentrerupt Legea Minii i continu s emitstri de simminte pentru care nu avem totdeauna explicaii. ns putemafirma ca adevr c niciodat nu se mai manifest n viaa de dinafardect numai ceea ce s-a acceptat i depozitat n Subiectiv, care este maimult dect un depozit mental - este nsi uzina care prelucreaz continuu,transformnd cauzele n efecte, potrivit unei legi invariabile. Calitateaomului de a putea alege i d posibilitatea de a gndi fie ca un nger, fie caun demon, ca un ef sau ca un sclav. Orice alege ca gnd, mintea vatransforma n creaie ce se va manifesta.

    Isus a accentuat necesitatea de a pstra mintea ndreptat ctre centrulspiritual i a insistat c, dac se procedeaz astfel, perfeciunea spiritualse va scurge prin mentalitate n fizic. n mod contrar, dac starile salementale sunt ocupate cu lumea de afar a strilor fizice corespunztoare(schimbtoare), el va continua s resimta ceea ce a contemplat. Este unmare adevr n aceasta i care, din pcate, prea adeseori trecut cu vederea.Ori de cte ori atenia omului este deviat de la Centrul Spiritual etern,sntos, de nenvins i care este nsi imaginea i asemnarea luiDumnezeu n om, ori de cte ori mintea omului se abate de la contiinaacestui Centru Divin, atunci i numai atunci pot aprea manifestri fizice deboal. Metoda de vindecare a lui Isus consta n a nega realitatea aparent apatologiei exterioare i n afirmarea realitii de perfeciune interioar aomului.

    Aceasta este metoda folosit astzi de practicienii i consultanii mentalii spirituali. Ceea ce trebuie bine clarificat totui, este c tratamentul seproduce n ntregime n mintea practicianului. El nu folosete puterea voineiasupra pacientului. El nu ncearc s influeneze mintea pacientului, cinumai desfoar o explicaie a procesului de gndire, n scopul de aclarifica nelegerea pacientului. Cnd ajungem la metodele n sine folosite

    n tratamentul mental, vom vedea c ntregul efort al practicianului ntimpul tratamentului este de a se convinge el nsui - n afara celei maislabe urme de ndoial - c persoana pentru care lucreaz este perfect, is nlture din propria minte orice credin de imperfeciune n ce privetepacientul. De vreme ce vedem probe ale Inteligenei Cosmice acionndpn departe printre astre, suntem ncredinai c ne nconjoar un imensOcean al Minii care exist n infinit; c aceast Minte este singura Minte dinUnivers i c atunci cnd gndim o facem folosind aceast Minte. Ceea ce

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    12/39

    numim mini individuale sunt n realitate numai nite picturi infime dinacest Ocean al Minii. Totui, ele sunt nsi aceast Unic Minte.

    Pacientul vine la practician plngndu-se c este bolnav. Acest faptpentru sine este o realitate, de vreme ce dovada i vine pe calea simurilor.Practicianul tie c proba simurilor apare real, dar nu aceasta esterealitatea fundamental. Realitatea fundamental este Spirit neschimbtor.Dndu-i seama c pacientul are o imagine distorsionat asupra s i acondiiei sale, practicianul trebuie s vindece falsa credin. El l convingeprin argumente, credin i nelegere, de falsitatea prerii ce o arepacientul despre el nsui. El trebuie s se fereasc de falsa credin cu carevine pacientul, ntocmai cum salvatorul se ferete de minile celui care se

    neac, s nu-l prind. Convingndu-se pe sine nsui de perfeciuneaspiritual a pacientului, el pune n micare un gnd adevrat care se opunegndirii false a pacientului. Amndoi fcnd parte din Mintea Unic,practicianul tie c pacientul i d seama de ceea ce el nsui cunoate nce privete perfeciunea spiritual a bolnavului, chiar dac aceastcunoatere momentan se afl numai n subcontientul pacientului i decieste nc necunoscut. De ndat ce gndul imperfect al pacientului a fost

    nlocuit cu gndul perfect al practicianului, vindecarea nu ntrzie s seproduc.Aceasta este unica metod folosit de Isus. El nu s-a bizuit de loc pe

    concentrare, pe puterea voinei, pe sugestie, hipnotism sau oricare alteprocedee psihologice bine cunoscute. El punea ntotdeauna n aciunesuprema Lege a Spiritului, avnd imaginea propriei sale reflecii ca oimagine perfect, proiectat asupra Minii, care la rndul ei transformaceste reflecii ale imaginii perfeciunii n corpul i mintea pacientului.

    S-ar putea pune ntrebarea dac practicianul folosete, procednd astfel,o form subtil de sugestie. La aceasta se poate rspunde c, dacpacientul numai i nchipuie c ar avea o tulburare i c practicianul iimagineaz numai c l-a vindecat, atunci ntregul procedeu ar fi oexperien ireal, un fel de vis. Trebuie s existe vreo lege n virtutea creiarezultatele fizice sunt introduse de ctre practician n pacient.

    Aceast lege poate fi pe scurt formulat astfel: Imaginea mental esterealitatea, iar forma exterioar este, pur i simplu, proiectarea acesteirealiti. De vreme ce Mintea este mai veche dect corpul, atunci ea a creatcorpul, care este n ntregime refcut la fiecare civa ani, n timp ce Mintearmne neschimbat, reamintindu-i experienele din copilrie - s zicem -dup 70 de ani. Atunci, Mintea, trebuie c este Cauza, iar corpul e efectul.Mintea trebuie c este substana iar corpul este umbra ei. Umbra estetotdeauna determinat de caracterul substanei i, prin urmare, condiiilefizice care urmeaz tratamentului sunt neaprat o copie a convingerii

    mentale deinute mai nti de practician i, mai curnd sau mai trziu,acceptat i de pacient. Trebuie s existe o acceptare mental desvrit asntii complete a pacientului, att din partea practicianului, ct i dinpartea pacientului. Atunci cnd pacientul i aplic singur tratamentul,bineneles c trebuie s-i reprezinte mental acceptarea i contiinaperfeciunii.

    Sute de cazuri autentice sprijin afirmaia c Mintea modeleaz corpul.Unii devotai catolici au reuit s-i produc rni sau semne pe corppracticnd aa-zisa "contemplare a rnilor lui Isus". Dac aceast Lege aMinii va lucra mpotriva tendinei naturale, producnd esuturi morbide nloc de sntoase, cu att mai mult ncredere ar trebui s avem atunci cndabordm problema schimbrii esuturilor morbide n unele sntoase.Persoana care nelege puterea i tendina acestei Legi a Minii are ladispoziia s o surs de energie bazat pe o for intelectual ce-i aparinenumai siei, i nu pe vreun presupus dar al vindecrii, acordat lui ca individ,

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    13/39

    ci este ceva cu mult mai mre dect orice se poate imagina, i anume esteInteligena Cosmic, dedicat folosirii de ctre el i dirijat de ctre sine.Iat de ce noi spunem c un tratament este "o micare bine definit agndului ntr-o anumita direcie n scopul de a obine un anumit rezultat,reflectndu-se n forma material". Acest dar nu este specific unor favorizaiai sorii - el este acordat oricui - dar nu i aparine dect atunci cnd acceptmental adevrul c totui i aparine i trece la punerea lui n aciune.

    Iat de ce se poate afirma c nu exista boli mari sau mici, grele sauuoare, vindecabile sau nevindecabile. Avem de-a face cu o For i oInteligen care nu ine seama de noiunile mare sau mic, conduce cuuurin ntregul Univers. Mrimea sau micimea sunt termeni relativi. Ceeace este mare pentru inteligena limitat, este mic pentru Inteligena Infinit.

    Medicul materialist, necunosctor al acestei Legi a Vindecrii, este limitat n propria-i dibcie i putere a medicamentului ce-l administreazpacientului. El trebuie s pun mai nti un diagnostic precis, deoareceacesta este baza tratamentului su. Trebuie s aleag deci cu multdiscernmnt medicamentul su, sau modalitatea ce se potrivetediagnosticului. Atenia lui este ndreptat spre efectele fizice, pe care ali

    medici materialiti le-au fcut cunoscute n trecut.n contradicie cu procedeele medicului materialist, noi ncercm s nescuturm de trecut, deoarece acesta ne leag cu lanurile ndoielii i, cutoate c navigm pe o mare necunoscut spre o lume nou, avem ca dicton

    ndrumtor: "Suntem ntruparea a ceea ce gndim". Orice poate mintea sconceap, poate fi realizat. "ngerii citesc autobiografia omului n structurasa" (dup Swedenborg).

    CAPITOLUL IV - CUM SE FORMEAZ O CREDIN PUTERNIC

    Poate cea mai mare dificultate ntmpinat de acela care ncearc sptrund n domeniul vindecrii mentale i spirituale este sentimentul lipseide ncredere. El spune: "Cred c acest lucru este adevrat, i vd c lumeapare a avea mult ncredere n el, dar eu sunt sceptic din fire, cci nu msimt capabil s ajung la o credin mai puternic, orict de mult m-astrdui."

    Aceti oameni pun crua naintea calului. Credina nu este o stareemotiv ce se realizeaz la comand. Nu este ceva ca aerul pe care lpompezi ntr-o anvelop i apoi porneti la drum. Credina nu const nsentimentul pe care l dezvoltm. Credina se bazeaz ntotdeauna pescopul ei i cnd obiectivul este destul de important, nu se mai puneproblema credinei. Ea urmeaz n mod firesc cunoaterii. Mai nti ajungemla cunoatere i numai apoi ne dm seama c am cptat i credina, care a

    venit de la sine cnd a gsit un obiectiv substanial pe care s se bizuie.Orice fel de credin se bazeaz pe observare i cunoatere, i se poate

    afirma c este destul de uor s ajungi s te ncrezi n aceast Lege aVindecrii. Credina nu este cldit pe nesiguran sau pe revelaii i nusuntem obligai s acceptm o scriere amar. Avem n faa ochilor notri unexemplu concludent: corpul omenesc. Acesta, corect neles n activitile i

    ndeplinirile sale, procur baza pentru credin, care va face din fiecare unvindector pentru sine i pentru alii.

    Corpul omenesc este cea mai minunat main construit vreodat. Estemai mre dect cele 7 minuni ale lumii antice i mai complex dect oriceaparat construit de om. Reprezint o recunoatere vie a aciunii desfuratede minte, cci l observm, este o prob clar de ceea ce nseamnInteligena Divin i felul n care aceasta se manifest, totdeauna conformunui plan complet, pornind de la Spirit; executorul creaiei, Mintea, urmeaz

    ntocmai i aduce la ndeplinire acest plan.

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    14/39

    Totdeauna Mintea i ofer fora creatoare infinit aceluia care i-a furitun plan bine clarificat, pentru c aceast Minte nu tie altceva nimic dects lucreze conform planului, fiind Minte Subiectiv.

    Inteligena ce s-a manifestat la construirea corpului este aceeai Mintecare tie perfect cum s repare, atunci cnd este necesar, structura pe carea cldit-o i nu se poate concepe c, odat lucrul terminat, nu se maiintereseaz de el. S nu uitm c Mintea slluiete n acest corp construit,pe care l folosete ca vehicol i instrument pentru propriile ei activiti.

    Atunci cnd n acest corp se produce o dereglare, nu este nevoie s nerugm de Minte ca s ne vindece - de fapt ea nsi necesit un vehicolsntos - iar ceea ce ne revine este de a-i prezenta planul perfect ce trebuieurmat pentru refacere, ea fiind fora executiv. Cci nu trebuie scpat dinvedere c aceast activitate de gndire, dei foarte inteligent - capabil dea construi perfect orice structuri - este o inteligen care nu judec.

    Ea cunoate perfect tehnica construciei, dar totdeauna, ca s duc laboal, trebuie s lucreze dup un plan, i tot aa de prompt poate executaun plan care duce la sntate. Astfel, acela a crui activitate de gndireeste caracterizat printr-o gndire distructiv, ca temerile, ura, ranchiuna,

    invidia, discutarea sau absorbirea subiectelor de boal i tristee, creeazun model de gndire pe care Mintea-l prelucreaz - cu totul impersonal - nform de boal. Datoria noastr este de a proceda la schimbarea acestuimodel de gndire cu altul n care s prevaleze sntatea, iubirea, pacea,fericirea. n acest fel, Mintea va prelucra modelul gndire pozitiv - isntatea, fericirea ce rezult nu sunt un miracol, ci manifestarea deplin aLegii Universale. Alexis Carell, n lucrarea s "Omul, fiin necunoscut", serefer la faptul c aceast Inteligen va plasa celule chiar acolo unde nusunt necesare. Un exemplu l constituie experiena din laborator cu celuleepiteliale - care sunt celule de protecie ale pielii - i care, transplantate peun alt mediu dect pielea, s-au dezvoltat tot n celule de protecie, ca icum ar fi fost pe piele, pentru c este n natura lor s se manifeste numaiaa. Acestea au fost desemnate de ctre Spirit ca celule de protecie. Prinurmare, Mintea, conform planului, le va folosi ca atare, indiferent dac suntpe piele sau n alt mediu.

    Trebuie deci s se neleag c, potrivit acestui mecanism, Mintea poatetot att de uor s distrug corpul, cum poate s ni-l construiasc. Astfel,dac primete gnduri morbide, le urmeaz fidel, reproducnd condiiipatologice. Cu alte cuvinte, Mintea construiete nencetat celule noi, darcalitatea acestora este determinat de nuana gndurilor, deoarece gndulreprezint modelul. Mintea asigur reparaii n corp, atunci cnd suntnecesare, de multe ori fr tirea omului, deoarece ea are totui oresponsabilitate permanent pentru pstrarea n bune condiii a corpului.

    Acest principiu de vindecare, ce acioneaz chiar i atunci cnd nusuntem contieni, devenind o arm puternic la dispoziia noastr, neatrage atenia asupra acestui principiu i ne arat totodat cum l facem sacioneze. Un exemplu l ofer apendicita, cnd adesea peritoneul(prapurul) nconjoar i izoleaza ca ntr-un sac apendicele bolnav i astfel, ncazul cnd acesta se perforeaz, se produce numai o peritonit izolat, maimult sau mai puin grav dect una generalizat.

    Omul se mndrete cu cunotinele sale i pe drept, deoarece a fcut paiuriai n dobndirea de cunotine privind corpul omenesc, dar n fond eleste nc departe de a putea da un rspuns la problema vieii. El nu tie sconstruiasc nici mcar o celul, aa c atunci cnd spune c o stare saualta de boal este incurabil, face apel la cunotinele sale limitate. Or, ntratamentul mental am mers mult mai departe, bizuindu-ne pe mareaInteligen Cosmic, a crei Lege a Vindecrii suntem pe cale s o

    nelegem. Astfel, vedem cazuri etichetate drept fr speran de vindecare

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    15/39

    de ctre medici cu experien, complet i permanent vindecate prin aceastInteligen dirijat de ctre o persoan care a neles Legea n virtuteacreia acioneaz. Astfel, spunem c nu exist maladii incurabile, ci cexist oameni incurabili. Aceia care afirm cu insisten c "medicii au fcuttot ce era posibil, nu mai are rost s ncercm i altceva" - sunt oameniincurabili. Aceia care accept adevrul mental c la Dumnezeu (Minte) toatelucrurile sunt posibile, ei sunt oameni vindecabili.

    Inteligena Divin procedeaz n linite, cu uurin, fr efort i agitaie.Fora care curge printr-un corp bolnav poate vindeca orice. Omul fizic se

    nspimnt, dar Mintea este ntotdeauna sigur de sine i calm. Minteatie cum s fac ceva care s-a deranjat n trup. tie cum s construiascorice fel de celul, tie cum s fac i s refac funciuni care au fostpierdute, tie cum s smulg pe om de pe marginea mormntului,

    ntrebuinnd un efort mai mare dect acela pe care omul l-ar face ca sridice un pai. De fapt chiar mai puin dect att, de vreme ce Mintea nuopereaz cu strdanie sau efort. Toate aceste numeroase activiti chematela aciune, toat aceast Inteligen, care tie exact ce s fac i cum sfac, a fost folosit la crearea acestui Univers, la meninerea i reglarea lui,

    la pstrarea vieii n el, la executarea de corectri din timpuri imemoriale, itotui, aceast For i Inteligen nu au slbit ct de puin. Fora iInteligena ne nconjoar i ne ptrund chiar n clipa de fa i ntotdeauna,gata de a intra n aciune n favoarea noastr, n linite, de ndat ce

    ncercm a mpiedica curgerea lor - nlturnd barierele noastre mentale.Sntatea este ceva natural, boala este ceva nefiresc. Boala nu este

    niciodat pornit din partea Divinitii, ci totdeauna din partea omului. Omuleste acela care ridic barierele n calea vindecrii, n timp ce Dumnezeu -Minte se strduiete permanent de a menine sau de a reface corpul ca peun templu perfect n care slluiete Spiritul. Se va arta mai trziu, cndse va prezenta tehnica de aliniere a noastr cu aceast Inteligen - cum seexplic faptul c aceast fiin uman, aparent nensemnat, poate totuidirija fora care conduce Universul. Vindecarea mental i spiritual esterezultatul, nu al eforturilor acestei fiine, ci al capacitii sale de a dirijaInteligena Cosmic, aa cum un sudor dirijeaz flacra oxiacetilenic spre atia oelul.

    Inteligena a creat corpul omenesc cu intenia ca el s funcioneze ntotdeauna perfect. Boala este interferena omului cu aceast dorin,intenie. Inteligena are n permanen viziunea corpului n perfect stare iacioneaz neobosit ca s nlture orice ar amenina viaa armonioas acorpului. Sntatea nu este altceva dect inter-relaia tuturor prilorcomponente ale trupului. Boala este pur i simplu ntreruperea acesteiarmonii.

    Armonia este cheia de bolt a ntregului organism i Univers. Totul nUnivers pulseaz cu un ritm armonios i constant. nc din timpuri strvechiomul a observat acest ritm al universului i a neles cum funcioneaz. ntimpurile noastre, oamenii de tiin au descoperit c acest lucru esteadevrat i n ceea ce privete desfurarea gndirii. Ei au aflat c iubireaeste ritm iar egoismul discordan; ncrederea este ritm, gelozia estediscordan; credina este ritm, teama este discordan; sperana este ritm,disperarea este discordan; cinstea este ritm, nelciunea estediscordan. Atta timp ct strile mentale ale omului sunt n acord curitmul Universului, echilibrul su fizic i psihic este asigurat. Cnd intervinediscordana n fluxul de gndire, acest echilibru este pierdut. Explicaiaconst n faptul c avem de-a face cu o Inteligen Universal ale crei Leginu le putem nva dect prin observaii. Din clipa n care am neles carmonia este cheia de bolt a Universului, acela care dorete ca aceastInteligen s acioneze n folosul su, trebuie mai nti s se strduiasc s

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    16/39

    coopereze cu ea. Strile mentale discordante produc boala, cci ele daunval i se lipesc de Legea etern stabilit a Armoniei Universale. Lumearaional recunoate existena acestei Armonii Universale i i d seama catunci cnd este rupt de ea, aceast Armonie, Divinitatea, nu se modificspre a ne face nou pe plac, ci noi suntem aceia care trebuie s neschimbm. Secretul vindecrii rezid, deci, n unificarea cu InteligenaCosmic, ce posed cunotine infinite ale cilor de vindecare i bunvoinainfinit de a produce forma perfect, aa ca s ne putem bizui implicit pecurentul de nelepciune Etern n corpurile noastre, atunci cnd ne ferim dea-i sta n cale.

    "Dumnezeu din noi are fora de a vindeca".

    CAPITOLUL V - CUM SE APLIC UN TRATAMENT MENTAL

    Tehnica poate fi mnuit n oricare din diferitele ci ce se afl la dispoziianoastr. n ultim analiz, oricine poate face uz de propria-i exprimare ichiar de propria-i metod. Metoda indicat mai jos este considerat deautor ca fiind de o mare eficien. Aceasta poate fi modificat dup dorina

    fiecruia, cu condiia expres de a nu se abate de la calea de baz prin caredirijeaz Inteligena Universal n aciune.Tratamentul propriu-zis const ntr-o activitate mental. Este o micare

    bine definit a Minii ntr-o direcie specific, n folosul unei anumitepersoane. Nu este nevoie a pune minile asupra persoanei tratate, ca nmetoda magnetismului. Astfel ne desprindem imediat de orice form devindecare magnetic. Mai mult dect att, nu folosim nici un fel dehipnotism. Psihiatrul folosete hipnotismul n scopul de a nltura barieraminii contiente i a deschide subcontientul pentru a implanta aicipropriile sale sugestii. Nu avem nimic de criticat, deoarece psihiatria a fosti este o cale de nlturare a complexelor i obsesiilor i, de fapt, psihiatriase folosete de ceva mai mult dect hipnotismul. Ne referim aici lahipnotism pentru a putea lmuri poziia noastr n ceea ce privetevindecarea. Nu folosim nici puterea voinei spre a impune ideile i imaginilenoastre pacientului cu o putere de voin mai slab. Aceasta ar nsemna sfolosim fora personala, ceea ce nu facem. Nu folosim nici sugestia, carepresupune repetarea acestor formule. Folosim cuvinte, dar acestea n scopulunic de a transmite nite idei clare, care de fapt stau la baza vindecrii. Nuposedm nici un fel de formul magnetic, magic, de repetat n clipe detensiune, avnd ca urmare nlturarea afeciunii. Toate acestea nu ar fidect tot un fel de sugestii. Nu ncercm s influenm mintea pacientului nnici un fel. Nu proiectm gndul i nici nu reinem gndul pentru altul.

    Tratamentul mental i spiritual este completat n ntregime n mintea

    pacientului. Acesta ncepe cu adevrul fundamental c persoana pe care otrateaz este o idee perfect n Mintea Divin i c ntregul su proces ntimpul tratamentului consta n a nltura din propria-i minte orice idee sauimagine de imperfeciune sau boal la pacient, sau de la el nsui, cnd setrateaz pe sine. Dup ce s-a asigurat de faptul c Mintea a creat un vehicolperfect prin care Spiritul dorete s se manifeste i, dup ce a vzut felul ncare Spiritul (Mintea) se grbesc s refac corpul, cnd ceva nu este nregul, atunci ncearc s-i alture propria-i gndire de aceea a MiniiUniversale. Prin urmare, el acioneaz nluntrul su ca s tearg oricecredin n tulburarea fizic, ce i-a fcut apariia la persoana asupra creialucreaz. Pacientul a acceptat credina c este bolnav. Practicianul nuadmite s mprteasc aceast credinta cu el, fiind convins c numaiaceast credin a pacientului o menine treaz; prin urmare, practicianultrebuie s cread el nsui n realitatea perfeciunii pacientului dac doretes neutralizeze falsa credin a celui suferind.

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    17/39

    El tie c nu exist mai multe mini, adic fiecare individ nu posed ominte aparte fa de aceea a semenului su, i nici fa de MinteaUniversal. El tie c exist n Univers o singur Minte Atotcuprinztoare ide aceea, ceea ce numim mini individuale sunt de fapt volumul de MinteAtotcuprinztoare pe care o folosim atunci cnd gndim. El mai tie c esteimposibil ca Mintea Unic s se manifeste n acelai timp i n boal i nsntate. Mai tie, de asemenea, c este sntos n aceeasi Minte n carepacientul se crede bolnav. O fntn nu poate da n acelai timp i apdulce i amar; prin urmare, sau cei sntoi nu sunt sntoi, sau ceibolnavi nu sunt bolnavi. n ambele cazuri nu se spune adevrul cnd idescriu strile fizice contrare. Din ceea ce pacientul a nvat din Univers,tie c sntatea este starea normal, n timp ce boala este stareaanormal.

    Mai departe, tie c Legea Minii este o Lege a Refleciei. tie, deasemenea, c Mintea este ntr-o activitate nencetat; napoi i nainte semic suveica Minii, prelucrnd particulele de materie ntr-un model fizic,model ce reprezint reproducerea exact a modelului mental pus ladispoziia sa. ntruct pacientul pstreaz un model de boal, practicianul

    trebuie s-i asigure un model de sntate i demonstrnd prin cuvintencrederea total pe care o are n Mintea Subiectiv Universal, devine prinaceasta capabil s dirijeze aceast For gigantic pentru a lucra dupmodelul su i nu dup cel al pacientului. n cazul cnd cineva se trateazsingur, trebuie s se conving c, n timp ce simurile sale l informeaz ceste bolnav, mintea sa obiectiv trebuie s-i spun, contient i deliberat,c informatiile transmise de simuri sunt incorecte i trebuie s-i proclamepropria sa perfeciune Divin. Toat lumea tie c n timpul unei emoiiputernice - ca n timpul unei lupte sau ncercri de salvare - cei implicai nusimt durerea loviturilor care ar fi de nesuportat atunci cnd mintea le

    nregistreaz, venite pe calea simurilor. Aa c este posibil pentru cinevas-i ndrepte gndul ntr-o astfel de direcie nct s uite de durere, greasau alte neplceri.

    Recunoscnd c multora le vine greu s procedeze astfel, un fapt rmneclar, i anume c acest lucru a fost fcut i c deci poate fi fcut de oricine.

    Primul lucru pe care l are de fcut acela care aplic tratamentul, este dea-i asigura relaxarea, pe ct de complet posibil. Se va lua o poziie care sasigure relaxarea fizica. Relaxeaz-i mintea. Nu se poate trata bine atuncicnd eti influenat de team, grij, suprare sau anxietate. Aceastrealizare (relaxare) mental se poate realiza printr-o contemplare linitit afaptului c trim ntr-un loc - Univers - care dorete binele, acea MinteUniversal care dorete s mping binele spre noi. Ar putea afla, aa cummuli o fac, c se poate obine linitea i relaxarea citind cteva pagini dintr-

    o carte bun care trateaz tocmai subiectul care ne intereseaza:vindecarea. Muli folosesc n acest sens psalmul 91 sau 23. Dar oricare ar fimetoda folosit pentru a atinge relaxarea mental, este esenial pentrusuccesul deplin al tratamentului.

    Acum, cnd practicianul tie c att el ct i pacientul fac parte dinaceeai Minte i cum ceea ce este tiut ntr-un anumit punct al Minii,trebuie s fie cunoscut n toate punctele, rezult c detaarea sa calm detulburarea ce l ine n gheare trebuie s se produc i la pacient, chiar dacel nu recunoate deocamdat starea cea bun realizat. Din aceast cauz,foarte adesea, pacientul ncepe s se simt mai bine de ndat ce se afl nprezena practicianului su din momentul n care a nchis telefonul dup cei-a cerut ajutor. n alte cazuri, aceast uurare nu este resimit imediat decel tratat, dar practicianul continu s-i dea seama c n profunzimea MiniiSubiective exist o permanent stare de calm, i c starea de tulburaremental a pacientului nu este altceva dect o emoie superficial. Eventual,

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    18/39

    ceea ce practicianul cunoate temeinic, va fi cunoscut, contient, i de ctrepacient.

    Cel mai bun procedeu este ca pacientul s-i comunice numele iprenumele, i chiar adresa, n scopul de a face tratamentul mai specific.Astfel, se poate spune: "Vorbesc cu N. S. din orasul x, str. y, nr. z, pentrucare am nceput acest tratament" sau "Acest tratament este destinat fiuluimeu Y, care se afl n aceast ncpere cu mine". Trebuie s se in seama

    n mod serios de faptul c nu se vorbete n gol. Gndul merge undeva, nicinu moare i nici nu se pierde. Suntem nconjurai de un Ocean al Minii,aceast Minte Universal Creatoare care primete gndul nostru i careimediat trece la aciune ca s-l realizeze n form material, tiindu-se cMintea acioneaz nencetat, n acest fel, asupra oricarui gnd. Trebuierecunoscut faptul c aceast Minte are capacitatea de a crea orice i estedispus s creeze forma de sntate la fel ca i forma de boal, deoareceeste la dispoziia Spiritului i omul este, n esen, Spirit.

    Trebuie s existe certitudinea de supunere absolut a acestei Legi a Miniifa de cuvntul Spiritului i certitudinea c vibreaz cu ntreaga sa for ndirecia indicat de Spirit. Trebuie s se recunoasc faptul c acest Ocean al

    Minii cuprinde ntregul Univers - este pretutindeni aceast Minte CreatoareUnic, att acolo, departe n spaiu, dincolo de Soare i de atri, ct i norice loc de pe pmnt - deci c distana nu reprezint nici o barier pentrureuita tratamentului; c aceast Minte umple ntreg spaiul din oraul ncare trim, umple camera n care ne aflm, unde-i propria noastr contiini este att contiina ei proprie ct i a aceluia care se trateaz.

    Trebuie s se realizeze o unificare contient cu aceast Minte Unic. Maitrebuie s tim c practicianul, pacientul i aceast Minte sunt una n Marelentreg. Nu poate exista nici o separare ntre ele, iar persoana care setrateaz i-a creat pur i simplu falsa idee c este desprit de Divinitate.Se poate c el nu s-a exprimat n cuvinte precise i nici nu recunoate c agndit aa. Un fapt rmne ns sigur i clar, i anume c Spiritul nu este inici nu poate fi bolnav vreodat, prin urmare suferindul ar putea numai s

    ntrein aceast idee, pentru c el crede c s-a desprit de Dumnezeu.Acela care sesizeaz i cunoate unitatea sa cu Spiritul (de esen), tie c,aa dup cum nici Divinitatea nu se poate mbolnvi, tot aa nici el nu poatefi bolnav. Prin urmare, aceast aparen de boal trebuie s fie o formdistorsionat de gnd, neavnd nici o baz n realitate, neavnd deasemenea nici o existen separat ca Entitate.

    Singura Lege a Universului este Legea Unitii. Orice care nu seamn cuUnitatea, nu poate fi real. Prin urmare, acest lucru ce i-a facut apariiaurt, nu este sprijinit de nici o Lege. Nu poate avea nici o baz real deExisten. Cnd Mintea a creat acest corp, nu a lsat n el nici un loc pentru

    boal. Poate fi dureros i ngrozitor, totui este o teroare fals, ca iexperienele penibile ce se produc n cursul unui comar i care dispar latrezire, dei preau reale n timpul somnului. Existena bolii nu are nici o

    justificare n corp, fa de care este un uzurpator, pstrndu-i forma numainelnd victima.

    n legtur cu aceasta, ar fi indicat s scoatem n eviden faptul c nutrebuie s acordm prea mult timp i atenie contemplrii formei - boala. Cuct discutm mai mult i o examinm mai atent, cu att o nzestrm cu maimult fals realitate. Nu-i acordm mai mult atenie dect pentru a afla ceavem de tratat; apoi trecem la contemplarea perfeciunii spirituale apacientului, pe care o tim c este adevrat, real.

    Ori de cte ori un individ resimte oroare sau dezgust la apariia uneitulburri, ar trebui s se autotrateze pentru a-i da seama c aceastsituaie este ireal i c este vorba de fapt de ceva mic i nensemnat ncomparaie cu Mintea Universal. Oricnd constatm c socotim o form -

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    19/39

    boal ca fiind "mare", "grea" sau "incurabil", ar trebui s ne ntoarcem cugndul spre Univers i s umplem contiina cu evidena mreiei infinite,forei, nelepciunii acestei Mini Creatoare, fa de care forma - boal nureprezint nimic. Astfel refuzm s ne unificm cu forma - boal i neunificm, mpreun cu pacientul, cu Mintea Creatoare i minunata ei Forde vindecare.

    Atunci cnd ne dm seama i ne ptrundem de acest adevr, c fiina dinfaa noastr este perfect, nseamn c am atins punctul cnd tratamentul

    ncepe s devin activ. Uneori, totui, pentru a ajunge la aceastcertitudine, trebuie s risipim propriile noastre ndoieli, care pot fialimentate de declaraia medicilor c nu mai este nici o speran. Aceste

    ndoieli pot veni i de la starea de deprimare a bolnavului, stare pe carepracticianul ar putea interpreta-o greit, ca fiind a sa proprie. Mai potproveni i din faptul c pacientul declar: "Am mai consultat i alivindectori, fr nici un rezultat".

    Oricare ar fi originea lor, aceste ndoieli trebuie nlturate spre a puteaasigura succesul tratamentului. Pentru a putea atinge acest scop, uneorieste necesar s strbatem un ntreg proces de raionamente. S-ar putea s

    fie nevoie s ne combatem pe noi nine i acest lucru reprezint una dinprile eseniale ale unui bun tratament. S-ar putea s fim nevoii srepetam mereu pn ce ne convingem: "Nu-mi pas de ce spun medicii.tiu c Mintea poate face s creasc pn i un os rupt, s fabrice hormoni,s opereze fr durere i, n general, s aduc pacea, calmul, odihna ieliberarea de orice durere i tulburare". Mai tim c durerea nu este realdeoarece Spiritul nu poate fi atins de durere, iar acest corp este substanspiritual pur n fiecare din celulele componente. Acolo unde slluieteSpiritul sunt ntotdeauna prezente pacea, calmul, odihna, sigurana,perfeciunea. Spiritul se afl n momentul n care aceast manifestare

    ncearc s ia form real, dar El intervine i umple orice celul, ct de micar fi, cu prezena Sa. Oriunde intervine aceast prezen, Ea vindec detoate formele false, iar noi ne tratm de propria noastr fals credin,contieni c Spiritul este peste tot i chiar acest corp, din cap pn npicioare, de la cel mai nensemnat atom, este locuit de Spirit.

    "Orice ar fi el, lucrul care-i cauzeaz aceast tulburare, nu are ce cutaacolo. Nu are nici cea mai slab autoritate sau for. Nu are nici o capacitatede a provoca durere sau suferin. Nici o otrav nu poate avea efect nprezena Spiritului, cci Divinitatea a creat totul numai bun i, conform LegiiArmoniei, nici un punct al Corpului Divin nu poate dori s fac ru altuipunct din corp. n planul divin, totul n Univers coopereaz. Prin urmare, mtratez ca s mi dau seama c nu exist nici o urm de ostilitate n acestcorp, ci doar aciune armonioas, binefctoare. Dumnezeu exist i

    ptrunde acest templu, chiar n momentul de fa, cu prezena pcii,sntii i perfeciunii Sale. "

    Odat ajuni la punctul la care am realizat perfeciunea interioar eterna pacientului, ne vom da seama de aceasta pentru c vom fi ajuns la o starede linite, calm interior, de siguran proprie, ca i cum am fi traversat omare agitat i am fi intrat n apele linitite ale unui port. Odat acest punctatins, putem preda Minii partea de lucru ce-i revine. Aceast realizareinterioar poate fi obinut ntr-o secund sau ntr-o or; poate diferi ca timpchiar n cursul aceleiai sptmni, pentru c, la urma urmei, practicianuleste totui o fiin uman, uneori influenat greit de propriile sale stri dedispoziie. Prin dispoziie se nelege c, fiind de fapt fiu al speciei, omuleste supus unor sugestii comune. El a motenit un volum mare de gndirede la o ras la alta, care a cunoscut mult nfrngere, necaz i boal. Dar nutrebuie s se lase legat de lanurile mentalitii rasei i cu ct mai multcrete cunoaterea Legii, cu att mai mult viziunea lui spiritual se

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    20/39

    limpezete de norii gndirii negative, cu att mai direct i mai neted atingecel mai mare punct al realizarii - nelegerea perfeciunii spirituale apacientului. n cazul cnd ne tratm pe noi nine de vreo maladie, va trebuis realizm propria noastr perfeciune spiritual.

    Trebuie s ne aducem aminte de a ne degaja de orice responsabilitatepentru rezultatul tratamentului. "Tatl din mine, El este acela care

    ndeplinete lucrarea, Eu cu de la mine putere nu pot face nimic". Acestecuvinte ar trebui s fie gravate n inima oricrui practician n acest domeniu.Nu suntem rspunztori de vindecare i nu avem nici un merit cnd esterealizat. Pe de alt parte, de ndat ce ne-am dat seama c nu suntemrspunztori de vindecarea pacientului, ci de un singur lucru - acela de a fipus Legea n aciune, ne eliberm de nervozitate i incertitudine.

    Acum am ajuns n clipa cnd, practic, tratamentul este terminat. Pn laacest stadiu, responsabilitatea noastr a constat n a construi un tablou claral perfeciunii permanente, att a noastr ct i a pacientului, nlturareaoricrei ndoieli privind aceast perfeciune i orice team c Mintea nu ar fi

    n stare s se manifeste n pacient. Acum predm tabloul nostru complet alPerfeciunii, Marelui Medic - Mintea Universal, pe care ni-l putem

    reprezenta ca pe un ajutor care ar fi stat lng noi n timp ce scriaminstruciunile care trebuiesc urmate. n fapt spunem: "Iat instruciunilemele. Tu eti Ajutorul perfect. tiu c le vei ndeplini ntocmai, pentru cniciodat nu ai dat gre". Cu acestea considerm misiunea ndeplinit i ne

    ndreptm spre ocupaiile noastre, fiind contieni c am pus Legea naciune din momentul n care i-am oferit un model-gnd perfect i cimediat a pornit la aciunea creatoare, prelucrnd n form gndul nostru; nfapt, am putea folosi chiar cuvintele citate mai sus ca metod de predare atratamentului Minii, emind cuvntul i ideea noastr perfect ctre unicaenergie creatoare din lume. Aceasta trebuie s fie o oferire desvrit.

    Dac ne gsim n situaia de a reveni cu tratamentul prea des, aceastaeste o dovad c nu am fost desvrii, oferind cuvntul nostru ctre Minte

    n totalitate. n acest caz, nseamn c practicianul nu este el nsui completedificat n ceea ce privete cui i revine de fapt lucrarea. Efortul sau mentalnu ajut Legii - care de fapt are toat puterea necesar s vindece oriceboal, orict de grav ar prea la om. Efortul su are un singur obiectiv inumai unul: s prezinte Minii modelul-gnd perfect. Odat acesta oferit,

    nsui Tatl este cel care acioneaz, iar strdaniile slabe ale practicianuluinu au nici un efect. Aa c, dac ne dm seama c intervenim pesteobligaia ce ne incumb potrivit tehnicii artate, trebuie s ne oprim i sspunem: "Ei bine, m bucur c Legea Minii acioneaz asupra acestui caz.tiu c face un lucru bun, competent i complet".

    Un exemplu edificator la cele artate mai sus: s ne nchipuim un vas

    mpotmolit la rm n timpul refluxului. Cu toate eforturile depuse de omulime de oameni, nu poate fi degajat din nisip, dar cineva vine i spune:"Ateptai cteva ore pn ce intervine fluxul"- atunci puterea oceanului varidica vasul i-l va repune pe linia plutirii, astfel c va putea fi scos depropria for a mainilor sale.

    S ne lsm convini i s avem ncredere n Legea Universal care nu dgre niciodat.

    Autorul sugereaz c este bine i indicat s mulumeti Ajutorului n clipa n care i predai pacientul. Legea este cu totul impersonal i nu esteafectat de aceste mulumiri, ns gestul are o nsemntate pentru om:ajut s-i ntreasc credina c acum totul a fost pus n micare sub oconducere competent i c el, practicianul, a declanat ceva ce nu maipoate fi oprit. De regul nu ne exprimm mulumirile pentru ceva ce nu amprimit, astfel c aceast manifestare este de fapt o indicaie c ntr-adevrcredem cu trie n tot ce-am spus.

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    21/39

    O alt problem ce ar trebui luat n consideraie este aceea a repetrii.Am sugerat s se evite exagerarea tratamentului. Se pune ns ntrebarea:"Este oare suficient un singur tratament? ntr-adevr, un singur tratament artrebui s fie de ajuns, dac s-au ndeplinit toate regulile cerute de metod.Din cte tim, Isus nu a fost niciodat nevoit s repete tratamentul. Puinioameni ns posed iluminarea lui Isus. Se poate spune c a avut cea maiclar viziune pe care a avut-o vreodat o fiin uman. Avea un astfel desim al unitii desvrite cu Divinitatea nct atunci cnd vorbea, era ca icum se exprima cu vocea Domnului: "Eu i Tatl suntem Una". Aceasta nuera o repetare deart, aa cum se ntmpl s se manifeste la unii dintrenoi. Era o convingere de nezdruncinat, cci o avea fr nici o umbr de

    ndoial. Suntem, chiar cei mai buni dintre noi, cu mult sub nivelul nobiluluisu ideal; astfel c socotim uneori necesar s repetm tratamentele.Certitudinea lui absolut era comunicat Minii, la muli dintre cei tratai, cuexcepia celor din Capernaum, unde nu a fcut minuni din pricinanecredinei lor. Viziunea noastr nu reuete ntotdeauna s rzbat prinnecredina celor pe care i tratm. Trebuie s ne amintim c tratamentul nueste desvrit dect atunci cnd este primit n acceptarea mental deplin

    de ctre contiina pacientului; prin urmare, repetarea tratamentului esteadesea necesar din cauza acestei contiine ntunecate a pacientului. Deregul, de dou - trei ori pe zi este cel mai mult ce se poate face catratament pentru o singur persoan. Dac, ntre timp, aceasta revinemereu n minte, putem spune cu calm: "Sunt bucuros c Legea Miniilucreaz asupra acestui caz" i s nu ne mai gndim n legtur cu acestcaz. Acolo unde, ns, trebuiesc continuate tratamente pn cnd s-arealizat o acceptare mental complet a acestora, fiecare tratament trebuieaplicat ca o aciune separat, adic fiecare edin de tratament s fiefcut ca pentru prima dat. S pornim chiar de la nceput, ajungnd ladeplina realizare a perfeciunii pacientului i oferind aceast perfeciuneMinii, cu acelai desvrit abandon. Dac acceptm ideea c trebuieaplicate mai multe sau o serie de tratamente, trebuie s ne ferim detendina de a admite c nu s-a realizat perfeciunea. n multe cazuri suntnecesare serii de tratamente. Unele dintre acestea, cu vindecri dintre celemai reuite vzute de autor, sunt rezultatul unor serii de tratamenteaplicate pe o perioad de luni de zile. Foarte adeseori este nevoie de timpca pacientul s ajung n situaia cnd el nu mai face nici o obstrucie aMinii.

    Astfel, dac sunt necesare mai multe tratamente, trebuie s avem grijs nu privim persoana gndind: "Cazul de fa ne va lua mult timp". Dacgndim aa, atunci dezminim propria noastr afirmaie care susine tocmaiperfeciunea imediat a pacientului. De un singur lucru trebuie s ne

    amintim ntotdeauna mai nainte de orice, i anume, c acum toi oameniisunt perfeci, c ei nu au fost niciodat mai puin perfeci, dect n propriilelor mini, ale rudelor, ale prietenilor, ale medicilor i ale celorlali crora le-au mprtit simmintele.

    Practicianul nsui nu vindec niciodat pe acela pe care l trateaz. Rolullui este s cunoasc perfeciunea etern, s o declare cu convingere, snege realitatea i adevrul oricror aparente contrarii i s atepte cu

    ncredere ca marele Ajutor - Mintea - s manifeste acea sntate pe carepracticianul o tie c exist n aceast clip. ntruct mintea este substaniar trupul umbr, aceast form-boal nu este real, este numai o imagineimperfect a gndului-form distorsionat i, tergnd aceast distorsiune isubstituind-o cu gndul-form de perfeciune, ce nu a fost niciodat tirbit,se revine la adevrata stare. Aceasta a existat, ns acoperit temporar deun tablou al imperfeciunii. Pentru tratamentul mental, oferim Ajutorului, din

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    22/39

    nou, tabloul limpede pe care l-a avut n fa atunci cnd a creat corpulcopilului ce urma s se nasc.

    n ncheierea acestui capitol, am putea oferi un cuvnt de ncurajare. Nuv descurajai dac la nceput vindecrile nu au un rezultat prea strlucit. Pect de adevrat este c nceptorii, adesea, obin vindecri minunate, totaa de adevrat este c succesul lucrrii n acest domeniu se bazeaz pecunoaterea precis i iluminarea clar; cu ct ne formm mai mult, cu att

    nelegerea noastr devine mai limpede i pe msur ce "cretem n Har" -ctigm totodat i capacitatea de a trata cu succes.

    ntruct Mintea Unic este prezent chiar la distan mare, peste tot i nacelai timp, putem trata cu succes o persoan chiar la distan de mii dekm. Autorul a tratat, cu rezultate bune, persoane locuind n Noua Zeeland -el fiind n California; nceptorul nu trebuie s ezite de a trata pe cineva,oriunde s-ar afla.

    Se precizeaz c termenul de "practician" se aplic i aceluia care setrateaz pe sine sau i trateaz membrii familiei sale. Nu se va confundaacest termen de practician cu acela de profesionist.

    CAPITOLUL VI - CUM SE POATE REALIZA VINDECAREA?

    Dac acceptm afirmaia c vindecarea mental i spiritual este orealitate, trebuie s cercetm n profunzime pentru a gsi motivefundamentale care s rspund la ntrebarea: De ce este posibilvindecarea?

    De vreme ce vindecarea este, ntr-un sens, o activitate creatoare - adicpoate crea noi celule sntoase, care s le nlocuiasc pe cele bolnave, nactivitatea creatoare cosmic, deoarece orice lucrare de creaie trebuie surmeze acelai plan, n ce const ea atunci? Cum s-a format Universul?Exist vreo lege pe baza creia s-a produs acest fenomen? Dac este aa,atunci acea Lege mai acioneaz i ne st la dispoziie i astzi? Credem cufermitate c rspunsurile la toate aceste ntrebri se afl n faa ochilornotri i soluionarea lor ne va conduce la nelegerea clar a cauzelorpentru care omul poate s se atepte la existena unei activiti creatoare nel nsui, care s-l elibereze de sclavia bolii, redndu-i libertatea uneiperfecte snti.

    La o analiz superficial, acest capitol ar putea apare academic, totuieste extrem de practic pentru c va pune baza unei asigurri practice,nereligioas, tiinific, a unei persoane despre procesul de vindecarecreatoare pe care omul o poate folosi, n afar de superstiie sau credinreligioas.

    Lsnd la o parte literatura religioas, s presupunem c ne aflm ntr-un

    loc oarecare pe continent, privind n jurul nostru la fora oceanului imreia munilor, admirnd soarele, luna i stelele, ntrebndu-ne cum auluat fiin toate acestea.

    Primul lucru pe care l observm este c trim pe o planet ce estecompus din materie, n form gazoas, lichid i solid. Materia n sine nuprezint o minte proprie. Trebuie ca ntotdeauna s se acioneze asupra ei,cu o for din afar, deci ea nu a putut lua fiin cu de la sine putere. Nu s-aputut autocrea. n cutarea forei, a energiei care a adus-o la existen,trebuie s facem investigaii n afara formelor de energie material cum ar fielectricitatea i altele ce apar din materie.

    Aa cum s-a mai artat, exist o singur form de energie cunoscut deom i care nu are origine material. Aceast energie este gndul i cumgndul nu izvorte din materie, ci din contra, acioneaz asupra ei, trebuies fi existat o Inteligen capabil de gndire, mai nainte ca materia s fiexistat. Astfel, suntem condui pas cu pas la nelegerea faptului c

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    23/39

    universul fizic nu a putut lua fiin dect prin aciunea gndului. Dac existgnd, atunci trebuie s existe i un gnditor. Ne-am obinuit s numim peacest gnditor - Dumnezeu.

    Se poate folosi oricare alt nume, nelesul este acelai. Am putea numignditorul cu numele de El. La aceast rspntie suntem uneori asaltai deacei credincioi care afirm c, folosind pronumele de El, am terminat cuDumnezeu i deci suntem atei. Oricum s-ar interpreta, n nici un caz nu l-am

    nlturat pe Dumnezeu din Universul Lui, dar nu facem caz de faptul c aacum este prezentat de imaginaia acelui tip de teologi - ca un venerabil cubarb, stnd n rai, nconjurat de ngeri i arhangheli - trebuie s mrturisimc nu acceptm un astfel de Dumnezeu n filosofia noastr. Muli dintreprelaii din zilele noastre, avnd o educaie tiinific i religioas, au

    nlturat aceast concepie naiv din predicile lor.Aa cum l nelegem pe Dumnezeu prin Universul Lui, deci este o

    Inteligen impersonal; totui, nu o Inteligen oarb. Este o Inteligen ceacioneaz prin Lege, ce nu face nici o distincie ntre drept i nedrept, carenu oscileaz dup cererile personale trimise de ctre oameni, din ambeletabere, ca s le aduc victoria armatelor lor, sau s opreasc ploaia ca s

    stea la iarb verde, sau s dea ploaie la cererea lor ca s se coac grnele.S nu se neleag greit. Avem credina c este posibil s obinemvictoria, ncetarea sau oprirea ploii. Dar toate acestea se pot face numai nbaza nelegerii ce trebuie s o avem despre adevrata natur a Divinitii ia Legii Minii prin care Divinitatea acioneaz. Ne putem ruga, implora,vrsa lacrimi ctre naltul cerului pentru ajutorul de la Dumnezeu, aa cummilioane au fcut-o i o mai fac, iar cerul nu va rspunde cu nimic, n afarde cazul cnd facem uz de rugciunea tiinific bazat pe o nelegere clara activitii creatoare a Divinitii n Univers. Fiindc nici nsui Dumnezeunu poate nltura aciunea Legii, pe care nu a instituit-o sau a creat-o, darcare face evident parte, nc de la nceput, din propria natur a Lui. A clcaLegea Universului, ar nsemna ca Dumnezeu s se autodistrug, ceea ce nupoate face.

    Exist n credina omului prerea c aciunea Minii nu poate influenafenomene importante ca rzboaie, calamiti i altele, ns Isus, care nu erainfluenat de astfel de concepii greite, se conducea dup credina c: "LaDumnezeu toate lucrurile sunt posibile - i Eu i Tatl una suntem". El adovedit fora de a controla fenomene naturale, deoarece avea convingereaferm n unitatea Lui cu Tatl, astfel c putea s comande Legii care aciona

    n consecin asupra acestor fenomene. El nu implora; se exprima cuautoritate, creznd i acceptnd faptul c Legea i se va supune. Odatstabilit justificarea credinei noastre c n spatele Universului exist ungnditor, s ncercm s abordm problema noastr din partea cealalt. Am

    prins un fir de pe Pmnt i l-am urmat pn ce ne-a condus la CauzaUniversului. S presupunem acum c urmrim cellalt fir, de la cer lapmnt, ca s aflm de ce ar putea fi necesar aceast cauz i cum afcut Universul s existe.

    Trebuie c a fost o vreme cnd Universul nu exista, exista numaiDumnezeu. Omul, fiind incapabil de a concepe ceva ce nu a avut niciodat

    nceput, pune ntrebarea: "Atunci cine l-a fcut pe Dumnezeu?" tiinaafirm acum c timpul i spaiul nu exist i c n realitate nu exist nici

    nceputuri i nici sfrituri, ci numai schimbri de form. Este greu pentruminile mrginite s neleag ideea c Dumnezeu nu trebuie neaprat saib un creator, c de fapt El este Viaa i Inteligena etern existent. Noimsurm timpul cu milioane de ani i ne punem problema c - cu milioanede epoci nenumrate nainte - Dumnezeu trebuie s fi avut un nceput. Nueste deloc necesar s spunem aceasta pentru c adevrata natur aInteligenei o face s nu fie un produs, un lucru material ce a necesitat un

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    24/39

    creator. Cel mai simplu rspuns este: "Dumnezeu exist dintotdeauna"pentru c nu este limitat de timp i spaiu. Noi, muritorii, nctuai ncredina n timp i spaiu, trebuie s avem un nceput. S nu cdem nprerea greit a unor teologi, dup care Dumnezeu ar fi imaginea mrit aomului. El este spirit pur, fr form i nemrginit, iar materia, conformprincipiului conservrii, este etern i indestructibil, nu crete i nici nuscade n cantitate, suferind numai modificri de form. Aa c ea este totaa de etern ca i spiritul, coexistnd dintotdeauna n Spirit. Urmrindmateria n dezagregare pn la ultima expresie, nu gsim n final altcevadect vibraie. ntruct materia, prin natura ei, nu se poate mica sauschimba prin propria-i for, trebuie s existe o Inteligen care s acionezeasupra ei, s-i dea forma, s o modifice ca form, s o modeleze etc.

    Acel Agent Inteligent trebuie s fie Mintea, pe care am numit-o MinteaCosmic sau Universal. Aceast Minte, fiind foarte inteligent, tie cum sdea form materiei amorfe, dar acest lucru l face sub dirijarea Spiritului,care i pune la dispoziie modelul dup care s lucreze. Aceasta este MinteaUniversal Subiectiv, care ascult de cuvntul Spiritului. Avem, prinurmare, baze rezonabile pentru a concepe Entitatea Divin ca pe o Trinitate,

    format din Spirit - care este gnditorul, Mintea - care este activitateaproductiv i Materia - corpul amorf al Trinitii. Cum a fost condus deciactivitatea creatoare? Spiritul, dorind un corp care s aibe form iacionnd prin Legea Minii, a adus n form ceea ce era o idee sau oconcepie n Spirit. Cu alte cuvinte, mai nti Inteligena, apoi aciuneaInteligenei ca Lege a Minii, apoi rezultatul aciunii care s-a concretizat nuniversul material creat, creaia fiind n continu desfurare, fr oprire.

    ntruct toat materia din Univers este la origine Unic i toat Minteaeste Unic, procesele de gndire ale omului nu sunt altceva dect copiaprocesului de gndire al Divinitii. tim c mintea obiectiv, contient aomului, are autoritate asupra minii sale subiective, care nu raioneaz, ciaccept gndul contient i se pornete la realizarea lui, aa cum niciMintea Subiectiv Universal nu raioneaz, ci este executorul Spiritului iaccept gndul Spiritului, trecnd la ndeplinirea modelului ce i esteprezentat. Omul este deci copilul lui Dumnezeu i ca atare are dreptul s iaparte la activitatea creatoare, limitat doar de capacitatea s de a nelegeaceasta relaie. Dac ar putea nelege i accepta faptul c el este un mictriunghi, avnd identice aceleai trei laturi pe care Dumnezeu, ca maretriunghi, le are, - latura deciziei, a creaiei i a rezultatului - ar putea s-ischimbe lumea sa proprie, aa cum o fac astzi o mulime de oameni careau neles acest minunat adevr.

    Gndul omului are puterea, ntruct este gndul lui Dumnezeu. Are foracreatoare pentru c este parte din Mintea Creatoare a Universului. Orice

    idee pe care o are, la care se menine ferm i clar, este prelucrat deactivitatea creatoare i se realizeaz. Omul are puterea de a alege,abilitatea de a selecta ceea ce dorete s introduc n forma gndit i,odat aleas, se va fixa n modelul gndit, realizndu-l ntocmai cum a foststabilit. Gndul nostru face parte din Marea Minte Creatoare i este preluatde aceast Minte. Din aceasta i deriv puterea. Iat de ce spunem cvindecarea mental i spiritual nu depind de puterea voinei; cea maiintens form de voin a celei mai puternice fpturi umane nu nseamnnimic pe lng fora Minii Divine. De aceast For ne folosim cnd netratm pe noi sau pe alii i, cu ct mai limpede nelegem acest adevr, cuatt mai deplin va fi gradul de perfeciune pe care suntem capabili s-lrealizm prin tratamentele noastre. Puterea nu este a noastr dac nu ofolosim, dar devine pe loc a noastr atunci cnd facem uz de ea.

    Fiecare condiie mental se nregistreaz n corp cndva, undeva.Activitatea creatoare a Minii, acceptnd gndul omului, acioneaz constant

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    25/39

    pentru a-l reproduce, fie c va fi spre binele sau spre rul lui. Boala esterezultatul unei idei false ce a devenit prea proeminent. Sntatea esterezultatul contemplrii adevrului despre oameni cnd a devenit destul deproeminent. Nu exist nici o idee de pedeaps sau de recompens, naceast activitate creatoare, este aciunea unei Legi impersonale. Cnd nedm seama de acest adevr, este de datoria noastr, ca fiine raionale, sne situm pe poziia n care aceast Lege creatoare devine aliatul nostru, nloc s rmnem pe poziia stupid n care acioneaz mpotriva noastr, cainamic. nvm nc din copilrie c trebuie s procedm aa cu orice lege.Mai trziu n via, cnd omul trece la starea de gnditor, ajunge s-i deaseama c gndirea sa este fotografiat de Minte i reprodus. Prin urmare,ca gnditor, el decide c trebuie s ia o msur n aceast privin. Nu arenici un rost s rmn inactiv i s se plng c este tratat prost de via ic trupul lui d semne de deteriorare. Trebuie s-i dea seama de faptul caceste lucruri nu sunt rezultatul unei aciuni divine, ci sunt prelucrarealogic a propriei sale gndiri, guvernat de Lege. Cnd i modific acestmod de a gndi, aceeai Lege i va modifica i ea manifestarea exterioar.

    Toate acestea se fac fr vreun gnd de influenare sau de modificare a

    atitudinii Divinitii fa de noi. Cu mult iubire, Dumnezeu a pus totul lacale, la dispoziia omului, i a asigurat o modalitate prin care acesta poatelua ct dorete i este capabil. Dar acest lucru trebuie s-l fac respectndLegea. Este de datoria omului s afle cum acioneaz Legea i s procedeze

    n consecin. Cnd procedeaz aa, descoper uneori, spre uimirea sa, crugminile sale nu au rspunsul dorit. Dar el trebuie s tie c darul a fostdeja acordat, nu are dect s-l ia. Pentru ca rugciunea s aib efectul dorit,omul este dator s-i dea seama c nu trebuie s stea n Calea Divinitii,permind astfel Binelui Etern s-i umple viaa. Astfel c traim ntr-unUnivers al Iubirii, care este totodat i Univers al Legii. Iubire n sensul ctot ce ne este necesar ne-a fost deja acordat; Lege, n felul n care ajungem

    n posesia a ceea ce ni s-a pus la dispoziie. Divinitatea este impersonal, nsensul c nu este impresionat de cereri nesbuite. Ea este personal i sepersonalizeaz prin darul ce este primit n mod inteligent.

    Lumea mai trebuie s vad posibilitile vieii care cuprind n ntregimesemnificaia druirii Divine. Se poate ca unii dintre cei mai buni s fievitregii de via, dect alii care au neles i au crezut c Legea Creatoarea Minii le st la dispoziie, oferindu-le totul i din abunden. Isus a fostunul dintre acetia; accepia lui mental a fost atotcuprinztoare. El credeaimplicit c Spiritul a creat toate lucrurile bune ce sunt la dispoziia omului ic aceia care sunt mpovrai de srcie i nrobii de falsa idee de boal,sunt ca nite sclavi care nu sunt capabili ca s ntind mna pentru a luaceea ce este bun. Suntem de-abia la nceputul unei noi deteptri fa de

    acest adevr. Aceia care au reuit s peasc mai departe, descoperindLegea Libertii, demonstreaz c Legea este accesibil oricui. i totui,acetia mai triesc ntr-o lume care nc mai geme n somnul ei, din pricinacomarului de boal, i credina majoritii i nbu, astfel c vocea care i

    ndeamn la trezire i via este adeseori acoperit de strigtele unei luminlnuite.

    Fiecare om poate fi stpn pe sine i pe mprejurrile n care triete.Treptat, omul se va cunoate tot mai bine pe sine i Universul n caretriete i se manifest. Cu timpul, lumea i va schimba falsa credin cpcatul, boala i suferina sunt legate de evoluie i va accepta luminaAdevrului. Cnd va veni vremea aceea, contiina trezit a maselor l vaface pe om s scape de obsesia mbolnvirii. Deocamdat, aceastcontiin - mai puin rspndit - nu ajuta omului s triasc n luminaAdevrului.

  • 8/14/2019 Bailes_FW_Mintea poate vindeca

    26/39

    Aceast nelegere se va rspndi mai uor cnd se va desprinde cu totulde credina superstiioas n inaccesibilitatea Divinitii. InteligenaImpersonal care este impregnat de tot ce a fost creat, 'devine personalpentru individul luat separat care


Recommended