+ All Categories
Home > Documents > Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

Date post: 08-Apr-2018
Category:
Upload: copil-sebastian
View: 235 times
Download: 1 times
Share this document with a friend

of 16

Transcript
  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    1/16

    Detalii n pagina 2

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    2/16

    JURNAL DE ISRAEL

    mpreun cu un grup de 30 de persoane (majoritatea lucrtoriai Evangheliei) am poposit, pentru a doua oar n via, n Israel, nperioada 28 ianuarie - 2 februarie anul curent.

    Am gsit o ar bine gospodrit, cu palmieri la tot pasul i cuo briz cldu, dar sucient de insistent ca s-i dea uneori senza-ia de frig, dac nu ai avea o hain mai groas. Deh, e totui iarn!

    Dou nopi am dormit la Tiberias, iar urmtoarele trei la Betleem.Am vizitat Cezareea, care este ctitoria lui Irod. Ruinele palatului

    su, chiar pe malul mrii, arat c oraul avea teatru (pentru activiticulturale), dar si circ (pentru intreceri de care, sau lupte cu animale).

    Haiffa este celebru mai ales pentru superbele grdini suprae-tajate ale religiei Bahai.

    Am ajuns, fr ndoial i la Nazaret. Aici am vizitat presupusulatelier de tmplrie al lui Iosif, unde lucra i Isus n timpul adolesceneiSale. Am vzut i ruinele casei unde locuia fecioara Maria, precum isatul Nazaret care se vrea o copie a celui de pe vremea Mntuitorului.

    Foarte aproape de Nazaret, am dat de Cana Galileii, renumitazi pentru vinurile ei de calitate. Unii dintre noi am cumprat mustpentru Cin i alte suveniruri.

    La Capernaum, ne-am ntlnit cu ruinele casei apostolului Pe-

    tru i ale sinagogii unde a predicat Isus.Am vizitat, de asemenea, Tabgha, locul nmulirii pinilor, Mun-tele fericirilor i Muntele Carmel. Am urcat pe muntele Tabor (loculschimbrii la fa a lui Isus) i am fcut o plimbare cu barca pe Marea

    Galileii. N-am ratat nici Iordanul, rul n care a fost botezat i Isus.

    La Ierusalim, am vzut: Muntele Mslinilor, Gdina Ghetsi-mani, Grdina mormntului gol, unde s-a ociat Cina Domnului pen-tru ntregul grup. Am privit Poarta de Aur prin care va intra Mntuito-rul la a doua Sa venire pe pmnt.

    Am parcurs pe jos Via Dolorosa, cu cele 14 presupuse opririale lui Isus Hristos de pe Drumul Crucii.

    La Betleem am vzut locul unde se crede c S-a nscut Isusi cmpul pstorilor.

    Ne-am urcat pe Muntele Sionului i la locul unde s-a ociatpentru prima dat Cina cea de tain. Am vizitat, de asemenea, mor-mntul regelui David i Zidul Plngerii.

    Ne-am uitat la dudul lui Zacheu din Ierihon. Am vizitat muzeulHolocaust-ului, unde au fost de vzut imagini groznice despre exter-minarea evreilor de ctre naziti.

    Am strbtut Valea Iordanului i ne-am oprit la Marea Moart,unde pre de cteva minute ne-am mbiat. Am vizitat Muzeul criiunde sunt pstrate manuscrise ale textelor snte gsite absolut n-tmpltor la Qumran.

    Cu bagajele pline de suveniruri, dar i cu mintea plin de in-formaii luate pe viu din ara Sfnt, ne-am ndreptat n nal ctreaeroportul Ben Gurion din Tel Aviv pentru a ne ntoarce n ar.

    Cei mai muli dintre noi nu vor mai vedea poate niciodat Ie-rusalimul pmntesc. Ndajduim cu trie ns c vom avea parte cutoii de o cltorie mult mai lung i binecuvntat: ctre Ierusalimulceresc. Ajut-ne, Doamne!

    [Pastor Teodor Dronca]

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    3/16

    3

    FLACRA RUSALIILOR este o revist cretin penticostal. Ea se vrea a , pentru orice suet dornic deadevr, dreptate i lumin, un ndrumtor ctre Hristor, care este Adevrul, Dreptatea i Viaa. Ea este o unelt pusla ndemna Domnului Isus pentru a folosit spre slava Sa i spre folosul mpriei Sale. De asemenea, credem cea constituie un instrument de comunicare, nvtur i prtie ntre cretini. Redacia revistei face apel ctre cititoris participe n coloanele ei cu articole, mrturisiri, texte de literatur cretin, poezii, tiri care fac obiectul interesuluigeneral i care se nscriu n tematica revistei. Materialele trimise spre publicare nu se cenzureaz, ele reectnd

    punctele de vedere ale autorilor lor. Articolele nepublicate nu se napoiaz.Adresa la care ne putei scrie: Flacra Rusaliilor, 315700, ebi, CP 15, Jud. Arad, telefon/fax: 0257 311 056sau mobil: 0744 531 721. Difuzarea revistei sa face prin abonament i cu aportul colaboratorilor voluntari.

    3Editorial Btuii de pe bloguri

    4Vremea s-a scurtat [P. Lascu]

    5Cele dou grune

    6IROD ucide i astzi pruncii[M. Popan]

    7MEDITATIE Fgduinele Biblieipentru tine

    8S nu pleci Doamne, Rugciune[P. Lascu]

    9Altarul face diferena [Calef Nechifor]

    10Ce i-ai propus s faci cu perleletale anul acesta [Doru Cirdei]

    11PLEROMA

    12Din cauza acestor animale

    13Vinovat c-a iubit [N. Popelea]Cele 10 porunci cu privire la bani

    14Dumitru Cornilescu

    15

    16RADIO FLACRA RUSALIILOR

    Editorial

    Btuii de pe bloguri

    n loc s-i atearn suetul pe computer, mprtind celorde o credin cu ei problemele lor de iubire fa de Hristos i semeni,btuii de pe bloguri schimb cte o liter dintr-un cuvnt, ca stransforme totul n bclie, fr nici o ruine. Mai ales dac cel vizateste pastor. Sub pretextul libertii de exprimare, li se permit fraze deintimidare i asmuire mpotriva slujitorilor lui Dumnezeu.

    Se pierd astfel mesajele snte ale acestora att de frumoase iziditoare pentru suet. Acestea nu sunt numai cuvinte, este ceva mai mult:o speran pentru ziua de mine, o apropiere mai intim de Hristos.

    Nu este nici o legislaie care s-i mpiedice pe aceti btuis devasteze site-urile cretine, cu limbajul lor defimtor? Nu-iputem proteja nici cum pe slujitorii Domnului pe care-i iubim, ca s nebucurm n continuare de cuvntul lor? Atunci cnd cel ce d viaunui text de credin are mai puine drepturi dect ce-i care pot s-lscuipe, ceva nu este n regul cu problema libertii!

    Dac nu exist legi, s facem cutume. S-i exmatriculm perepetenii care tulbur orele, obosindu-i pe toi i mpiedicndu-i pecopii s nvee corect, iar nou furndu-ne linitea interioara. i mai

    ales s nu permitem s nmugureasc o nou micare de prigonire aslujitorilor Evangheliei i a cuvntului lor. Prin ei vorbete Hristos. Nune mai pas de El, ci numai de virgule i ghilimele?

    Ceva ncepe s semene cu vremurile Aiudului i Gherlei,cnd doar unii aveau voie s loveasc, iar pe ceilali, chiar avocatulaprrii, i recomand condamnrii pe care o merit.

    A desina prin bclie i atacuri sub centur un slujitor alCuvntului echivaleaz cu drmarea unei Bisericii. Doamne apr

    i pzete![Drd. TEODOR DRONCA]

    CUPRINS

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    4/16

    4

    Isus a zis: Mai sunt cu voi puinvreme, i apoi M duc la Cel ce M-atrimis. Voi M vei cuta, i nu mve-i gsi; i unde voi Eu voi nu

    putei veni!(Ioan 7:33-34).

    Cnd va veni Christosul, va facemai multe semne dect a fcut omulacesta? (v.31) se ntrebau oameniidin popor, vdit ncreztori c El eraCel ateptat. Nu credeau c Mesiava face mai multe minuni dectfcea El. Credina lor a strnit mnia

    fariseilor i a marilor preoi. Au trimisnite aprozi s-L prind. n acestcontext, Isus le-a spus cuvintele

    versetului de mai sus.

    Anun, n primul rnd c va puin vreme cu ei. ansa lor de a-Lcunoate i a crede n El se micoracu ecare zi care trecea. Timpulmntuirii este scurt. Calea ei ngusti poarta ei strmt. Puini suntcei care merg i ntr pe porile ei.Vremea este puin pentru c viaaeste scurt n general. Este puinpentru c viaa are complicaiileei i aa de greu putem identicaprioritile corecte. PrincipiulParetto spune c dac am puteaidentica corect prioritile vieii amefectua dndu-le curs la primele

    20% din ele, 80% din tot ceea ceavem de fcut. Problema noastrnu este prioritatea programrii ciprogramarea prioritilor. Ce este celmai important lucru de fcut azi?

    O bun metod de a identica corectprioritile vieii, ar s ne formulmo declaraie de misiune a vieii

    noastre, elaborarea unei liste cuceea ce este mai important pentrunoi. n fruntea listei trebuie s steaDumnezeu, apoi soia mea, copiii,biserica, sntatea mea, naneleetc Apoi ar trebui s ne gndimce am vrea s spun despre noi lamoartea noastr: Dumnezeu, soia,copiii, biserica s ne elaborm un

    epitaf pentru ecare. Ce a vrea sspun Dumnezeu de mine? Ce avrea soia s spun despre mine?Copiii. Dup aceasta ar trebui sne ntocmim o list la ecare capitolce ar trebui s facem ca s poat spuse aceste lucruri despre noi,ca n nal s ne facem un programpentru ziua de azi innd cont deaceste aciuni necesare.

    Dac am gndi astfel, am ncepeziua cu rugciune, cu timp special

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    5/16

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    6/16

    6

    Omorrea pruncilor de ctre Irod, nu-i doar un eveniment al trecutului. E un fapt care se petrecen ecare zi, n orice loc de pe planeta Pamnt. Ucigasul nc este liber s caute Pruncul pentrua-l ucide, atunci cnd a c S-a nscut n vreo inim!

    Aceasta este partea trist a lucrurilor, i despre ea nu se vorbete nici la Crciun, nici n altemprejurri. Ne e drag s vorbim despre ngeri i magi, despre daruri i stele cluzitoare,

    uitnd de ruinea i dispreul de care au avut parte Maria i Iosif, de obositoarea i riscanta fugn Egipt pentru a scpa Pruncul de furia lui Irod.

    Apoi uitm c istoria se repet cu ecare din noi, cnd la rndul nostru primim de la Dumnezeusmna vie a Cuvntului Su. Ce binecuvntate au fost momentele cnd Dumnezeu ne-a atinsinima vorbindu-ne, fcnd s ia in n noi, s se ntrupeze un rhema, adic un Cuvnt viu!Cte planuri bune i hotrri nu s-au nscut n urma primirii Cuvntului de la Dumnezeu! Ctpasiune sfnt ne-a curs prin vene n asemenea momente!

    Dar oare de ce s-au spulberat de cele mai multe ori aceste lucruri mari i frumoase att de uor?

    De ce s-au stins i au murit pe neateptate hotrrile bune, visele ndrznee? De ce? Din cauzc Irod le-a ucis! El e vinovatul! Un Irod nevzut dar foarte abil n a gsi i ucide dac e cu putinorice prunc abia nscut n inima mea i a ta, orice dorin sfnt, orice pasiune pentru Dumnezeu!

    Ce-am putea face s nu mai e ucii acest fel de prunci?

    Mai nti s nelegem dimensiunea rzboiului. E un rzboi spiritual cu un Irod invizibil fr scrupule.De la nceput, scopul lui Irod a rmas acelai: zdrnicirea planului lui Dumnezeu cu privire la ecaredin noi. Ca acest lucru s nu se ntmple, va trebui s pzim cu mare grij Pruncul!

    Dumnezeu doar l-a anunat n vis pe Iosif despre planul lui Irod. Nu l-a teleportat n Egipt, ci a

    trebuit s plece cu Maria i Pruncul pe ascuns, noaptea. i-a asumat el grija Pruncului, nu l-alsat pur i simplu n grija lui Dumnezeu.

    Va trebui i noi s avem mereu grij de Prunc. Creterea e un proces lent i fragil. Va trebui snelegem c Dumnezeu ne cere s pltim un pre, care nseamn jertf, disciplin personal.Dumnezeu nu face ca lucrurile s curg de la sine, ci cel mai adesea ne las s trudim, s artmgrij fa de tot ce ne-a ncredinat. De-a Domnul s m strjeri vegheatori i ispravnici buni!

    [Pastor Miron Popan (Horia-Arad)]

    ucide si astzi pruncii!

    I r o d,

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    7/16

    7

    editatie

    Amintete-i mereu

    vegheaz asupra gndurilortale;

    ele vor deveni cuvinte.

    Vegheaz asupra cuvintelortale;

    ele vor deveni fapte.

    Vegheaz asupra faptelortale,

    ele vor deveni obiceiuri.

    Vegheaz asupra obiceiurilortale,ele vor deveni un caracter.

    Vegheaz asupra caracterului tu;

    el va deveni destinul tu.

    Voia lui Dumnezeu nu te va duce

    niciodat acolo unde Harul lui

    Dumnezeu nu te va pzi.

    Rmi CREDINCIOS i

    i MULUMITOR!

    1. Pentru a gsi pacea inimii. Domnul Isus a zis: V las pacea,v dau pacea Mea; nu v-o dau cum o d lumea. S nu vi se tulbureinima, nici s nu se nspimnteIoan 14.27

    2. Sub greutatea mprejurrilor.Venii la mine toi cei trudii impovrai i Eu v voi da odihnMatei 11.28

    3. nainte de a lua o hotrre important.Eu zice Domnul te voi nva i-i voi arta calea pe care trebuie s-o urmezi; te voisftui i voi avea privirea ndreptat asupra taPsalmul 32.8

    4. n ncercare.Binecuvntat s e Dumnezeu, Tatl Domnului nostruIsus Hristos, Printele ndurrilor i Dumnezeul oricrei mngieri, carene mngie n toate necazurile noastre2 Corinteni 1.3-4

    5. n timpul bolii.De alt parte, tim c toate lucrurile lucreazmpreun spre binele celor ce sunt chemai dup planul SuRomani 8.28

    6. n faa veniciei. Adevrat, adevrat v spun c cine audecuvntul Meu i crede n Cel ce m-a trimis pe Mine, are viaa venici nu vine la judecat, ci a trecut din moarte la viaIoan 5.24

    M ,

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    8/16

    8

    Rugciune

    Doamne, nu-i cer eliberareaMinilor din lanurile grele

    Ci dragostea i bucuriaS pot cnta atunci n ele.

    Nu-i cer s-mi potoleti urtunaCe bate crunt n arca mea

    Ci Tu s i cu mine-ntrunaPe mri, cltorind n ea.

    Nu-i cer pine nici avereNici pescuire-mbelugat.Nici ar de lapte i miere

    Ci n dimineaa minunat,

    Sub geana cerului vratecn pacea de la rmul mriiLa sntul prnz al nvierii

    S-mi dai din pete pe jratec.Nu-i cer rsplata celor drepi

    Ci dincolo de moarte s m-atepi.

    S nu pleci, Doamne

    n temnie de muguri suerinziMor fori de dorul nforirii

    Dar Tu te duci ar s deschizi

    Suave pori cu cheile privirii.

    Curnd va nceta mirarea ierbii,Mtasea ei cu iz adormitor.

    Spre sear nu se mai coboar cerbiingenunchind la margini de izvor.

    Muri-va jocul cioporului de miei,Neculesele zambile n cunun,

    Srutul zborului de porumbeiPeste durata strngerii de mn.

    S nu pleci, Doamne, s m lai,Cutndu-i urmele divine,

    S-or rtci trudii-mi pain lumea noastr de suspine.

    [Petru Lascu]

    S nu pleci, Doamne, s m laiPierdut n valea de suspineS-or rtci trudii-mi pai

    Cutndu-i urmele divine.

    S nu pleci, Doamne, c se ducUrmndu-i drumul de lumin

    Mirajul forilor de nuci pacea nopilor cu lun plin.

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    9/16

    9

    Geneza 12:1-13:18

    Ceea ce a fcut diferena ntre Avrami Lot pe drumurile lor de la Ur laHaran, de la Haran la Sihem, de lalocaia dintre Betel i Ai la Egipt i

    invers nu a fost numrul de robi, nicidimensiunea corturilor, nici numrulde turme, nimic din toate acestea.Diferena a constat n faptul c unul afcut altare, iar cellalt nu

    Altarul face diferena!

    1. Altarul cunoaterii lui

    Dumnezeu (12:7 )Dumnezeu i s-a revelat prin:

    chemarea de a iei afar din Ur (12:1 de a iei afar din lume)

    chemarea de a-L urma, chiaroferta lui Dumnezeu de a-L nsoi.Dumnezeu i propunea s meargcu el (i vino n ara pe care i-o

    voi arta) Din acest vino nelegc Domnul i-a propus lui Avram smearg spre Canaan mpreun cu El.

    2. Altarul cutrii lui Dumnezeu(12: 8)

    Altarul prin care doreti ca Dumnezeus e chiar lng cortul tu (i

    i-a ntins cortul, avnd Betelul laapus i Ai la rsrit. A zidit i acolo unaltar Domnului, i a chemat NumeleDomnului). Altarul prin intermediulcruia chemi Numele Domnului,avnd dorina de a-L simi aproape.Ct mai aproape s-i e Dumnezeu!Putem vedea n acest altar i un altarfamilial (al propriului cort).

    3. Altarul curirii (13:3)

    Avram a trecut printr-o criz nanciari n loc s ridice un altar pornete la

    vale spre Egipt. Parcurge 500 dekm dus (respectiv 18 zile de cltorit)i 500 de km ntors plus perioada ncare sta n Egipt. i n tot acest timpnu ridic nici un altar. De fapt cum s

    ridici altare cnd mini (sau spui vorbecu dou nelesuri E sora mea),cnd eti plin de sine (s mi meargbine din pricina ei) Avram cade dinpunct de vedere spiritual Aceastcdere s-a realizat i pentru c Avrama uitat de altar Altarul face diferenantre Egipt i Canaan, ntre Sodoma iSihem, ntre alegeri greite i corecte(cazul lui Lot), ntre Avram i Lot, darchiar i ntre Avram-ul din Egipt i

    Avram-ul din Canaan. n Egipt Avrame egoist (12:13), n Canaan e altruist(renuna chiar la dreptul legitim de aalege 13:9).

    Ce m facineaz este faptul c Avramnu a rmas n Egipt. Nici mcar nuvreau s mi imaginez care ar fostistoria lui dac ar rmas. El s-a ntors!Nu s-a ntors numai la locul unde a

    fost aezat altdat cortul (13:3), el s-antors la altar! i aceast ntoarcerea transformat altarul dintre Betel i Aintr-un altar al curirii. (13:4)

    4. Altarul cluzirii (13:18)

    A venit i chiar i a trecut vremeaalegerilor Lot se aeaz n Cmpie,iar Avram o ia spre munte Nu tiucum a reacionat Sara la aceastscen, nu tiu ce probleme i-o pus (Ce sa fac aici lng stejari,lng stnci? Ce voi face cu turmelemele? Ce viitor am lng Hebron?),ns tiu c Avram a primit o nourevelaie prin care Dumnezeu l-aasigurat c l va cluzi, iar dreptrspuns Avram mai ridic un altar(13:18), altarul prin care demostreaz

    c se ncrede n cluzirea divin

    Altarul a fcut diferena

    [Caleb Nechifor]

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    10/16

    10

    Suntem la nceput de an. O perspectiv corect conteaz mult. Ce i-ai propus anul acesta? Ce investiiiplanici? Care sunt visurile tale? Isus a spus: s nu aruncai mrgritarele voastre naintea porcilor, ca nu cumva

    s le calce n picioare, i s se ntoarc s v rup. (Matei 7:6) Valorile noastre pot compromise i degradate sauadministrate i investite n acest an. tii tu ce ai mai preios i ce ar trebui s faci cu aceste perle?

    Suetul.Cnd m gndesc la ceea ce are omul mai scump, mi amintesc mai nti de retorica FiuluiLui Dumnezeu: i ce folosete unui om s ctige toat lumea, dac i pierde suetul? Sauce va da un om n schimb pentru suetul su? (Marcu 8:36-37) n context, Mntuitorul s-a referit la suet ca ind aceaparte spiritual a inei umane care este etern. Dimensiunea nematerial a omului conteaz cel mai mult. Valoareaunui suet uman nu poate echivalat cu toate comorile existente n lume. Iat o perl, care merit cea mai mare grij!Suetul uman i va continua venicia n glorie sau n pedeaps. Ai pierde suetul nseamn a da voie celor care te

    despart de Dumnezeu s te inueneze. Salvatorul suetului este Domnul Isus, care n momentul n care decizi s-Lurmezi cu pocin, te mpac cu Dumnezeu. Nu tiu care a fost starea suetului tu pn n acest moment. Nu cunoscpe minile cui a fost acest mrgritar al tu de mare pre. tiu ns c la acest nceput de an, tu poi lua hotrrea dea nu mai da voi celor care-i terfelesc suetele s se ating de suetul tu. i mai tiu c n momentul n care suetultu va ncredinat n mod deplin Domnului Isus, va cu adevrat n siguran!

    Trupul.O alt perl pe care nu trebuie s o lai la dispoziia rufctorilor este trupul tu. Dimensiuneazic a inei tale. Corpul uman nu este cel mai preios bun pe care l are omul. ns este perla

    n care este ambalat briliantul de valoare maxim (vezi 2Corinteni 4:16-18). i din acest motiv conteaz att de mult n

    ce condiii mi pstrez trupul. Apostolul Pavel a scris: Toate lucrurile mi sunt ngduite, dar nu toate sunt de folos; toatelucrurile mi sunt ngduite, dar nimic nu trebuie s pun stpnire pe mine. Mncrile sunt pentru pntece, i pnteceleeste pentru mncri. i Dumnezeu va nimici i pe unul i pe celelalte. Dar trupul nu este pentru curvie: el este pentruDomnul, i Domnul este pentru trup. (1Corinteni 6:12-13). Revelaia divin mi concretizeaz faptul c orice compromissau abuz alimentar, sexual, etc. sau orice dependen duntoare, trebuie evitat n mod tranant. Organismul tu zictrebuie protejat de inuenele distrugtoare ale celor care i calc n picioare sntatea, demnitatea i moralitatea sexual.Decide s spui NU, la acest nceput de an oricrei plceri, dependene sau obicei, care tii c i amenin sntatea zic

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    11/16

    11

    Numr restant dinPleroma

    Decembrie 2009

    (1 Corinteni)

    Relansarea jurnalului teologic Pleroma pe baze noia dus la perturbarea ritmului de publicare, astfel nctnumrul din decembrie 2009 a fost dat la tipar abia ndecembrie 2010.

    De curnd a ieit din tipograe, aa c ne bucurm sanunm apariia lui.

    Numrul din decembrie 2009 conine articole despre1 Corinteni. Le reamintesc cititorilor c numrulprecedent (iunie 2009) coninea articole privitoare laEpistola ctre Romani.

    Preul revistei este de 18 lei.

    Urmtoarele dou numere (2011) sunt i ele tematice.Unul va face referire la harisme, iar altul va aborda temadicil a eshatologiei.

    Numerele pe anul 2010 sunt n lucru. Sperm ca ele svad lumina tiparului n 4-5 luni.

    i demnitatea moral. Disciplina alimentar, un stil de viasntos, curia moral sunt valori pe care nu trebuie s lelai la cheremul celor care nu le preuiesc. Trupul tu estepentru Domnul. Iat un ideal pentru care merit s militezi!

    Timpul.Proverbul american spune: timpuleste bani. ns cnd vorbim n

    termenii eternitii, timpul este mult mai preios dectbanii. Biblia zice: Rscumprai vremea, cci zilele suntrele. (Efeseni 5:16). Ni se sugereaz c pierdem timp. ntimp ce viaa mea se scurge, trebuie s fac tot posibilul sadministrez n modul cel mai ecient ecare secund. Vreitu s faci aceasta la acest nceput de an? Un calcul foartesimplu m face s neleg c dac voi petrece anul acesta

    o or pe zi la televizor (pentru a aa ceea ce a putea citin cinci minute n ziar sau pe internet), voi pierde aproapeo lun din anul 2010. Dar dac mai adaug, timpul irositpe internet etc.? nelegi care sunt surile programului tuzilnic? Ct de vulnerabil este aceast perl a timpului? Cemsuri i propui la acest nceput de an, n aa fel ca sai timp pentru lucrurile care cu adevrat conteaz n viaaaceasta i n venicie?

    Banii.Nu putem ignora faptul c i banii, chiarcei din Republica Moldova au valoare.

    Ei reprezint calicarea i abilitile tale, precum i efortulpe care l depui din punct de vedere profesional. Trim nepoca banilor, i din acest motiv aproape totul este evaluatn termeni nanciari. Dimensiunea nanciar a vieii tale,aceast perl, poate risipit de cei, sau mpreun cu ceicare se destrbleaz, care cumpr fericire fals. ProfetulIsaia striga: De ce cntrii argint pentru un lucru care nu

    hrnete? De ce v dai ctigul muncii voastre pentrulucruri care nu satur? (Isaia 55:2). Vrei o investiie sigurpentru resursele tale bneti la acest nceput de an? Isusi este de ajutor: Strngei-v comori n cer, unde nu lemnnc moliile i rugina i unde hoii nu le sap i nule fur (Matei 6:20). Ce vei decide cu privire la aceastperl la acest nceput de an? Dac regrei unele investiiiale anului precedent, bate palma cu Preedintele BnciiCereti, pn nu trece anul De ce s-i riti agoniseala

    nc un an? Doamne ajut!

    [Pastor Doru Cirdei]

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    12/16

    12

    Alexandru cel Mare a ajuns odat ntr-un sat ndeprtat din Africa. Oamenii pe care i-a descoperitacolo erau iubitori de pace. Ei niciodat nu au fost implicai n rzboi. Alexandru a fost salutat clduros detoi i a fost dus, ca un oaspete de seam, la casa efului. n timp ce vorbeau cei doi conductori, iat cdoi ceteni au intrat n cas, cernd ca eful s e judector n cearta lor.

    Eu am cumprat o bucat de pmnt de la acest om, a nceput primul. n timp ce spampmntul, am descoperit o comoar, pe care el refuz s o ia. Cnd am cumprat bucata de pmnt, pe unpre de nimic, nu am tiut c ar o aa comoar acolo.

    Cellalt s-a grbit s spun: Cnd i-am vndut bucata de pmnt, am renunat i la toate drepturile asupra vreunui lucru

    gsit n aceast proprietate. Comoara, desigur, i aparine lui.eful a cntrit argumentele. Dup cteva reecii, el zise primului om:

    Din cte tiu, tu ai un biat! Da, domnule. Si tu, se adresa el celuilalt, ai o fat! Da. Biatul tu s se cstoreasc cu fata lui, a zis eful, iar comoara dai-o celor doi ca un dar de nunt.

    Cei doi priveau unul la altul cu satisfactie. Au mulumit efului i au plecat. Alexandru i-a exprimat surprizaasupra judecii.

    A fost cumva o judecat nedreapt? A intrebat seful. O, nu, a rspuns Alexandru. Cum ai fcut tu n ara ta? A ntrebat eful. n ara mea, cei doi oameni s-ar luptat ca s stpneasc comoara sau guvernul ar

    conscat-o. eful a fost ocat. Cade ploaie peste ar ta? Da, desigur. Soarele rsare? Da!eful s-a gndit pentru un moment. Exist animale care pasc n puni verzi? Cu siguran, da, a rspuns Alexandru! Sunt mii de soiuri de animale.

    A! A zis seful. Probabil din cauza animalelor permite Dumnezeu s cad ploaia i s rsarsoarele, cci cu siguran oamenii din ara ta nu sunt vrednici de aa mari binecuvntri ale lui Dumnezeu.

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    13/16

    13

    Vinovat c-a iubitCe enigmatic pare iubirea cereascCnd loc ntr-un suet nu-i are screascCe ciudenii stupide-i relevOmului care un loc nu-i rezerv.Pe cat se consum pe-atat de trdatFcnd numai bine tot ea-i vinovat.Umbrar s le e n aria verii,Cminul cel cald n troznetul iernii.Iertare, putere i via de-ar da,Arginii infamiei mereu vor trda.Fclie n noapte, lumin pe calei-atunci odiosul d vina pe soare.Splendori de-ar aduce aceluia careS vad, nu tie, s-aud, nu pare.Chiar glorii cereti, de sus s coboareCci cei ce-s miei o prind n piroane .De-acolo s strige la ei c-i iubetei ei totdeauna o vin-i gsete.O, iart-i Parinte! Isus a grit.i vina i-au pus: Vinovat... c-a iubit.

    [Popelea Nelu]

    Fiecare om va suporta durerea trdrii.Ceimai apropiai trdeaza, prietenii s-ar puteas te trdeze, toi trdm. Isus i-a datviaa pentru trdai i trdtori, El cel trdat.Exist o vreme cnd suntem vinovai frs avem vre-o vin, Isus nu avea nici o

    vin, ns L-au rstignit ca pe un vinovat.Pentru tot binele adus omenirii, noi L-ampedepsit. Care i-a fost vina? Vinovat...c-a a iubit .Dac ai s ajungi aici (s itrdat) gndete-te la Isus Hristos ii va mai uor s supori durerea. Poezia s-arputea s nu e neleas de unii acum,dar aa m-am exprimat eu cnd am fosttrdat gndindu-m la Isus. Cei ce iubesc

    n continuare vor avea mereu aceast vin,ns iubirea adevrat a semenilor rmne,chiar i dup o mare trdare.

    Cele Zece Poruncicu privire la bani

    1.Niciodat s nu faci cunoscute nevoiletale nanciare altcuiva n afar deDumnezeu.

    2.Niciodat nu accepta bani de lanecredincioi.3.Niciodat nu atepta daruri de lacineva.

    4.Niciodat s nu permii cuiva s

    te controleze sau s te inuenezedndu-i bani.

    5.Niciodat nu accepta bani de la ceicare nu accept slujirea ta.6.Niciodat nu accepta bani pentrunevoile tale sau ale familiei tale de lacineva care e mai srac dect tine.

    7.Niciodat s nu i dependent

    nanciar de vreun om.

    8.Niciodat s nu administrezi banii luiDumnezeu ntr-un mod n care s poi suspectat.

    9.Niciodat s nu devii emoionat cndprimeti bani.10.Niciodat s nu devii necjit cndpierzi bani.

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    14/16

    14

    DumitruCornilescu

    S-a nscut n comuna Slasoma, jud. Mehedini, ndata de 4 aprilie 1891. Tatl su era nvtor, iarmama casnic. Amndoi prinii proveneau din familiide credincioi ortodoci. Amndoi bunicii lui DumitruCornilescu fuseser preoi: Andrei Vasilescu, buniculdin partea mamei, a fost preot n comuna nvecinatDobra, iar Constantin Cornelie, bunicul din parteatatlui a fost preot n comuna Slasoma.

    A urmat coala primar n comuna sa natal,sub ngrijirea tatlui su. Dup terminarea coliiprimare, pleac la Bucureti pentru a urma cursurileSeminarului Teologic Ortodox. Dragostea lui pentru

    Mntuitorul Isus Hristos o deprinsese din fragedapruncie prin educaia spiritual primit de la priniisi, precum i dorina de cunoatere a Scripturilor, auconstituit rul cluzitor al vieii sale. Citea cu aviditatecrile din biblioteca Seminarului cu dorina erbintede a aa mai multe despre relaia spiritual intimcu Mntuitorul. Era preocupat ntr-un mod sincer deformarea sa spiritual ca viitor preot, pentru c idorea s poat un adevrat pstor de suete, capabilnu numai s arate calea ctre Hristos prin cuvntul

    su, ci i prin exemplul su personal.

    Dup terminarea Seminarului, urmeaz cursurileInstitutului Teologic Ortodox din Bucureti. n aceeaiperioad, ntre 1912-1916 frecventeaz BisericaCuibul cu barz unde era preot Tudor Popescu iunde a slujit ca diacon. De la Tudor Popescu a deprinsnu numai arta de a predica, dar mai ales faptul cviaa n Hristos este o via nnoita, plin de putereaDuhului Sfnt, o via de adnc devoiune fa deTatl ceresc. Cunosctor al ctorva limbi de circulaiemodial, Cornilescu traducea mult. A contribuit laninarea cercului Ia i citete, condus de un comitet

    de preoi, care avea drept scop susinerea credineicretine strmoeti i moralizarea poporului prinintermediul tipriturilor i al cuvntrilor religioase.

    Impresionat n mod deosebit de greutatea limbajuluifolosit de traducerile Bibliei existente n acea vreme,cnd era folosit limba romn arhaic i caractereleslavone, Cornilescu a exclamat: Dac viaa cretina poporului izvorte din cunoaterea Bibliei, iar eu nupot nelege ce este scris acolo, cum va nelege oarepoporul?. Acest gnd l-a urmrit cu putere pna ce,n nal, l-a determinat s nceap traducerea Bibliei nlimba romn modern, respectiv limba care se vorbean primul sfert de veac al secolului XX.

    Imediat dup trecerea cu brio a examenului delicen, n iulie 1916, a nceput traducerea Bibliei. nacelai an a fost hirotonisit n catedrala de la Hui, capreot-clugr, ntruct nu avea s se dedice preoieipastorale, ci literelor. S-a cstorit n acelai an cuAnna Cornilescu.

    Susinut de prinesa Rallu Calimachi, care i-a oferitgzduire n castelul su de la Stnceti, judeulBotoani, nconjurat de scrierile originalele ale

    Scripturii n limba greac i ebraic i de aproapetoate traducerile vremii, german, englez i francez,Cornilescu s-a apucat serios de munca de traducere aBibliei. Munca a durat mai bine de patru ani.

    In 1920 public la Bucureti Cartea Psalmilor sauPsaltirea mpratului David, n Editura SocietateaEvanghelic Romn, Tipograa Gutenberg.

    n 1921 apare Noul Testament, urmndu-i, cteva luni

    mai trziu, BIBLIA.

    n urma unor puternice divergene doctrinare cucercurile teologice ale vremii, Cornilescu este sftuit densui Patriarhul Miron Cristea s plece pentru o vremedin Romnia.

    Chiar dac a trit departe de ar, n Elveia, a rmasvenic un cuttor al adevrului i un devotat slujitoral Domnului Hristos, purtnd mereu n suet dorul deneam i de ar.

    A trecut la Domnul n anul 1975.

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    15/16

    Cineva spunea c viziunea este arta de a

    vedea lucrurile invizibile. Bisericile noastre au nevoie

    de vizionari i de strategii de implementare a viziunilor.

    ntotdeauna un vizionar pleac de la nevoile

    existente. El nu actioneaz dup idei SF i nu viseaz cu

    ochii deschiila ceva ce nu-i gsete rezonana n practic.Muli dintre slujitori au ncercat s imite viziunile altora, sa le

    preia scopurile, s le copieze strategiile i au euat. Nu putem

    imita o viziune, cnd ne confruntam cu nevoi diferite. Scopul

    nostru, ca slujitori, e s mplinim nevoile oamenilor, pentru c

    aa l-am vazut pe Domnul Isus fcnd.

    Nu cred c putem vorbi de viziune ecient pn

    nu cunoatem nevoile cu care ne confruntm. Care sunt

    nevoile oamenilor notri? Care sunt problemele cu carese confrunt? Este drept c, uneori, avem discursuri de tip

    politic i niram acolo vrute i nevrute, pentru a impresiona

    mulimea care ne ascult. Am fcut, am realizat, am reuit

    s facem cutare i cutare lucru, iar pe viitor vom face i

    mai mult. Da, i? Am avut multe activiti, dar cte nevoi

    am mplinit? Dac proiectele noastre nu mplinesc nevoile

    celor pe care-i slujim, am visat degeaba i ne-am strduit

    n zadar. Ne-am fcut norma, este drept, avem ce raporta,

    dar eciena practic este minim.

    De exemplu, dac vrem s dezvoltm o strategie

    pentru lucrarea cu tinerii dintr-o Comunitate Regional,

    prima ntrebare pe care trebuie s ne-o punem este

    aceasta: Care sunt cele mai mari nevoi ale tinerilor din

    comunitatea noastr? Apoi, trebuie s ma ntreb: Care

    sunt problemele reale cu care se confrunt ei n viaa dezi cu zi? Pentru ca mai apoi s m ntreb Ce strategii

    dezvolt pentru a mplini aceste nevoi? De multe ori oferim

    soluii fr a cunoate problemele. Viziunile nostre nu au

    nici o treab cu realitatea i de aceea nu sunt eciente.

    Slujirea noastr trebuie focalizat pe nevoi reale.

    Strategiile noastre trebuie s ofere soluii pentru probleme

    reale. S-ar putea ca identicarea problemelor s edureroas, nu m ndoiesc de lucrul acesta. S-ar putea s

    constatm c tinerii notri sunt bntuii de un duh de curvie

    i de iubire de bani i c acesta este, de fapt, un strigt

    disperat dup iubire i acceptare. S-ar putea s constatm

    c muli se simt singuri i nefericii i c pornograa le ofera

    sentimentul de mplinire. S-ar putea s constatm c lipsa

    prinilor pentru c ei sunt la cpuni i roii n Spania,

    sau mai tiu eu pe unde le afecteaz suetul mai multdect ne imaginm i c, n realitate, avem n biserici

    tineri cu traume emoionale serioase, pe care nimeni nu le

    trateaz. S-ar putea s constatm c tinerii notri nu sunt

    aa de sni cum ne imaginm. Dar este singura soluie

    pentru a mplini nevoile lor.

    Un medic, cnd ofer un tratament, trebuie s

    cunoasc foarte bine starea de sntate a pacientului,

    altfel s-ar putea ca tratamentul s-i provoace reacii

    adverse. Muli tineri au plecat din bisericile noastre

    pentru c nu le-am administrat tratamentul corect. Noi

    ne-am fcut c nu sunt bolnavi (tinerii notri s se uite

    la pornograe, i serios frate, cum s fac asemenea

    mielii?) i le-am prescris aspirin tamponat, cnd, de

    fapt, ei aveau cancer n metastaz.

    Viziunea este arta de a vedea lucrurile invizibile!

    [Laureniu Blcan]

    Ce tratament aplici

    domnu doctor?

    15

  • 8/7/2019 Flacara Rusaliilor 1-2011 ok

    16/16

    Ziua de natere a postului de radio Flacra Rusa-liilor este 7 septembrie 2010.Atunci Consiliul Nai-onal al Audiovizualului a aprobat cedarea liceneide emisie din partea SC. Radio Transilvania LMB.SRL Oradea ctre SC. Eldo Pol. SRL Sebi, mo-dicarea denumirii (Radio Transilvania Radio Fla-cra Rusaliilor) modicarea tematicii (generalist

    religios) i a grilei de programe.Au urmat demersurile pentru autorizarea la Chi-ineu Cri (vechea locaie) i mutarea la Sebi(actuala locaie).

    Radio Flacra Rusaliilor emite 24 ore/zi i are stu-dioul de emisie amplasat la Biserica PenticostalBetania Sebi, Bd. Victoriei, nr. 13, judeul Arad.

    n mod ocial, Radio Flacra Rusaliilor emite pedou ci:

    n eter (aer) pe frecvena de 89,70 MHzFM (din 12 februarie 2011)

    Online (pe Internet) la adresa:www.radioacararusaliilor.ro

    Pentru a intra n contact cu noi,folosii una dinurmtoarele modaliti:

    Tel/Fax: 0257/311056Mobil: 0744/531721E-mail: [email protected]: Flacra Rusaliilor, CP15, Sebi,judeul Arad, cod: 315700

    Donaiile pentru susinerea postului de radio Flacra Rusaliilor se pot transmite n unul din conturile bancare de mai jos

    la Banca Transilvania Sebi-Arad:RO68 BTRL 0020 1205 S735 57XX (LEI) RO43 BTRL 0020 4205 S735 57XX (EURO) RO92 BTRL 0020 2205 S735 57XX (USD)

    Scopul acestui post de radio este s contribuie la rspndirea Evangheliei din Sebi pn la marginile pmntului, i s edice spiritual pe cretini.


Recommended