+ All Categories
Home > Documents > familia ortodoxa3_selectii

familia ortodoxa3_selectii

Date post: 30-May-2018
Category:
Upload: violetaargatu
View: 227 times
Download: 0 times
Share this document with a friend

of 32

Transcript
  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    1/32

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    2/32

    Cuprinsnr. 3 / 2009

    EDITORIAL

    DUHUL SRBTORII

    RZBOIUL MPOTRIVA POPULAIEI

    AL OPTULEA VEAC

    CAUZELE BOLILOR

    DUHUL SRBTORII

    MRTURII DE PELERIN

    CONVERTIRI I MINUNICONTEMPORANE

    N ACTUALITATE

    Jugul Meu este bun i sarcina Mea esteuoar 3Nu Dumnezeu este vinovat pentru

    necazurile noastre 4

    Urcuul ctre nviere 10

    De dou mii de ani... sau nebuniarzboiului mpotriva lui Hristos 20

    Tehnologia cipului RFID va invadasocietatea- interviu cu Virgiliu

    Gheorghe 28Cipul biometric ntre profeiile CriiApocalipsei i reglementrile UE 35Persoana uman, chip al lui Dumnezeu- ntre preembrion i identitate

    biometric 37New Songdo, Coreea de Sud - primulora n care totul va fi supravegheat 41

    Cauzele adevrate ale cancerului de coluterin. Prevenire corect i greit 43

    Patimile Domnului 47

    Pe urmele fctorului de minuniSfntul Ioan Maximovici 52

    Moatele sfinilor nchisorilor izvorsc mir 55

    Actualitatea n Biseric 56Actualitatea laic 63

    20

    10

    4

    47

    52

    28

    20

    41

    56

    43

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    3/32

    Jugul Meu este bun i sarcina Mea este uoar

    Voi ntrebai: Doamne, Doamne, oareuor este s fii prigonit? Oare uor este smergi prin ua cea strmt i pe calea ceapietroas? Voi ntrebai cu nedumerire,poate c n inima voastr se strecoar

    ndoiala: Oare chiar este uor jugul lui

    Hristos? Iar eu v spun: Da, da ! Uor,din cale-afar de uor. Dar de ce uor ?De ce este uor s mergi n urma Lui pecalea cea spinoas ? Fiindc nu vei fisingur, istovit de puteri, ci te va nsoi

    nsui Hristos; fiindc harul Lui celnemsurat i va ntri puterile cnd te veichinui sub jugul Lui, sub sarcina Lui,fiindc El nsui te va sprijini, te va ajutas pori aceast sarcin, aceast cruce.

    V vorbesc nu numai din raiune, cidin proprie experien - fiindc trebuie sv mrturisesc c atunci cnd mergeampe o cale foarte grea, cnd purtam sarcinagrea a lui Hristos, ea nu era nicidecumgrea i calea aceea era o cale plin de

    bucurie, fiindc simeam n chip ct se

    poate de real c alturi de mine mergensui Domnul Iisus Hristos i sprijinsarcina mea i crucea mea. Grea eraaceast sarcin, ns mi amintesc de ea cade o bucurie luminoas, ca de o maremil a lui Dumnezeu - fiindc harul luiDumnezeu se revars din belug asupraoricui poart sarcina lui Hristos. Astaanume fiindc sarcina lui Hristos este

    nedesprit de harul lui Hristos, anumefiindc Hristos nu-l las singur pe cel ce aluat crucea i merge n urma Lui, nu llas lipsit de ajutorul Su, ci merge alturi

    de el, sprijin crucea lui, l ntrete cuharul Su. Amintii-v de sfintele Luicuvinte, cci mare adevr este cuprins nele:Jugul Meu este bun i sarcina Mea esteuoar. Pe voi toi, pe toi cei care aicrezut n El, v cheam Hristos s

    mergei n urma Lui lund sarcina Lui,jugul Lui. Deci, nu v temei, mergei,mergei cu ndrzneal. Nu v temei despaimele cu care v amenin diavolul,care ncearc s v mpiedice mergereape aceast cale. Scuipai asupra diavo-lului, gonii-l pe diavol cu Crucea luiHristos, cu numele Lui. nlai-v ochiictre cer, i-L vei vedea pe nsuiDomnul Iisus Hristos, Care merge

    mpreun cu voi, uurnd jugul vostru isarcina voastr. Amin. (Predic din 28ianuarie 1951)

    Cuvnt despre purtarea suferinelor i rbdarea ptimirilor

    Sf. Ierarh LUCA AL CRIMEEI

    Sfntul Ierarh Luca al Crimeei (1877- 1961) afost hirotonit n plin teroare bolevic, fiind

    deja foarte apreciat ca doctor chirurg pentrudescoperirile sale. Vduv i cu patru copii, nciuda ameninrilor comuniste, insist sapar la conferine i n sala de operaii curasa de preot pe el. Este marginalizat i trimisn exil n gulagul sovietic pentru credincioiasa nestrmutat. Devine episcop, rmnnd,totodat, unul din cei mai mari chirurgi aivremii sale. Pentru jertfelnicia cu care i-angrijit pe cei suferinzi, pentru mrturisireadreptei credine n vremuri de prigoan iminunile svrite nc din timpul vieii sale,Sfntul Luca a fost canonizat de BisericaOrtodox Rus.

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    4/32

    Nu Dumnezeu este vinovatpentru necazurile noastrepentru necazurile noastre

    n editorialul ultimului numr alrevistei noastre am constatat existenaunei asemnri semnificative ntre istoriapoporului lui Israel i istoria recent apoporului romn; ntre lepdarea acelorade Dumnezeul Savaot care le druise

    pmntul fgduinei i lepdarea prinfaptele sale a poporului romn deHristos, Cel ce ne-a rnduit s trim peacest minunat i binecuvntat pmntunde ne-am zmislit ca neam.

    nelegem ns, cu adevrat, care suntconsecinele unei astfel de prsiri? Uniidintre noi, considernd c totul se

    datoreaz conspiraiilor, sunt convini cntotdeauna altcineva e vinovat de tot ceni se ntmpl. Ceilali, care mprtesco credin serafimic, n fondedulcorat i cldicic, nu pot acceptarealitatea descris n culori att de dure:se exagereaz prea mult, lucrurile nustau chiar aa, i susin ei dezacordul,fr a oferi o alt explicaie crizei pe care,

    de altfel, nici nu o sesizeaz prea acut.Nou, cu mult mhnire trebuie s o

    spunem, aceste atitudini ne-au amintit dereaciile pe care le-a strnit tsunami-ul cea devastat n urm cu cinci ani litoralulThailandei i al altor ri cu potenial

    turistic. Au murit zeci de mii deoameni, peste un milion de gospodriiau fost distruse, a aprut holera,dizenteria i malaria. O treime dintrevictime au fost copii. A fost ca un durece pentru ntreaga omenire acel val

    uria care a necat n cteva zeci deminute unul dintre cele mai blestematelocuri de pe planet. Blestemate,pentru c n acea frumoas ar, cuoameni blnzi i buni, dar extrem desraci, se dezvoltase poate cel mai marestabiliment al prostituiei ihomosexualitii din ntreaga lume.

    Intelectuali de vaz, politicieni iafaceriti, judectori i legislatori defrunte ai statelor europene i ai SUA seurcau la sfrit de sptmn n avionpentru a petrece cteva zile, o micvacan n acel paradis al desfrnrii iperversiunilor. Att de celebru i deconsacrat oficial ajunsese bordelulinternaional n care se transformase

    Thailanda, nct guvernul finlandezddea la jumtatea anilor 1990 unajutor bnesc cuplurilor care doreaus-i refac potenialul sexual prinvacane erotice n aceast ar. nsuiguvernul thailandez a protestat n faa

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    5/32

    Urcuul ctre nviereIat, ne suim la Ierusalim i Fiul Omului va fi dat arhiereilor i crturarilor...i-L vor batjocori... i-L vor omor, dar dup trei zile va nvia (Marcu 10:33-34)

    Duminica lsatului de sec de brnzA izgonirii lui Adam din rai

    Ct de minunat a rnduit Biserica aceast binecuvntat perioad a postuluiPatelui ca o recapitulare i reactualizare a evenimentelor centrale ale istorieimntuirii omului! i cnd spunem reactualizare avem n vedere trirea n chip real aacestor momente ale tainei Iconomiei lui Dumnezeu, care se desfoar ncepnd cuizgonirea din rai dup cderea n pcat a lui Adam i pn la nvierea Domnului, oanticipare a celei de-a Doua Veniri ntru slav a Mntuitorului nostru Iisus Hristos.

    Cum altfel putea ncepe postul dect

    prin identificarea sufletului nostru cuAdam cel vechi, care pentru neascultarei nenfrnare a fost izgonit din rai?Plngem pentru Adam, simindu-nesolidari cu ntreaga fire uman creia noi

    i aparinem i mpreun cu caremprtim urmrile cderii.

    Din pmnt m'am zidit cu mna lui

    Dumnezeu, i cum c iari am s m ntorcn pmnt eu, ticlosul, am auzit. Cine num va plnge pre mine, cel lepdat de laDumnezeu, i care am schimbat raiul cuiadul?(Canonul cel Mare, cntarea a 5-a)

    Dar, n pocina lui Adam cu care neidentificm la nceputul postului,plngem propriile pcate, mndria,neascultarea i nenfrnarea prin care ne-

    am ptat haina botezului Ci n Hristosv-ai botezat, n Hristos v-ai i mbrcat! ,ne-am dezbrcat de haina virtuii,rmnnd goi asemenea protoprintelui

    nostru, care, dintr-odat, s-a trezit gol

    n faa lui Dumnezeu dup ce a mncatdin pomul neascultrii.

    Plng i m tnguiesc cu sufletul, i cers se adaoge ochilor mei mulime delacrmi, cnd privesc i vd goliciuneamea, care o am ctigat prin clcarea

    poruncii Domnului. (cntarea a 5-a)

    Suflete al meu prea-ticloase,deprtatu-te-ai de Dumnezeu pentrunenfrnarea ta; lipsitu-te-ai de desftarearaiului, de ngeri te-ai desprit, nstricciune te-ai pogort; o, ce cdere!(cntarea a 6-a)

    Sufletul caut vindecare de boalasuferinei, a durerii i a morii, idorete ntoarcerea n raiul pe care l-apierdut, dar pentru aceasta trebuiecurire de pcate i ntrire n virtuiprin credin, mult pocin, lacrimi ipost.

    Cltoria buntilor s'a deschis. Cei ce

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    6/32

    URCUU

    LCT

    REN

    VIEREvoii s v nevoii intrai, ncingndu-v cunevoina cea bun a postului. C cei ce se

    lupt dupre lege, dupre dreptate se i

    ncununeaz. i lund toat ntr'armareacrucii s ne luptm mpotriva vrjmaului,ca un zid nestricat innd credina, i ca o

    plato rugciunea, i ca un coif milostenia;n loc de sabie, postul carele taie toatrutatea de la inim. Cel ce face acestea, va

    primi cununa cea adevrat de la mpratultuturor, Hristos, n ziua judecii.(De laLaude)

    i numai astfel, identificndu-ne prinpocin cu vechiul Adam, vom puteas ncepem urcuul ctre nvierea Dom-nului, pentru a ne asemna prin urma-rea lui Hristos, noului Adam. Dar biru-ina poate fi posibil numai prin putereadttoare de via, care izvorte dincrucea i ptimirile Cuvntului luiDumnezeu care s-a fcut om.

    Deprtai fiind, Doamne, din rai mai'nainte, pentru mncarea cea din lemn,

    iari ne-ai adus pre noi prin crucea i prinpatima Ta, Mntuitorule i Dumnezeulmeu; prin care ntrete-ne s svrim

    postul cu cuvioas curie, i s nenchinm dumnezeietii nvieri, Patilor

    celor mntuitoare; cu rugciunile celeia ceTe-a nscut pre Tine. (De la Laude)

    Duminica cea dinti a Sfntului PostDuminica Ortodoxiei

    n aceast Duminic, Biserica ne faceateni c pe drumul mntuirii nu sepoate pleca dect ntemeiai pe dreaptacredin.

    Cretin este spune Sfntul IoanScrarul cel ce imit pe Hristos pe ct e cu

    putin oamenilor prin cuvinte i fapte icrede cu o cugetare dreapt i neprihnit nSfnta Treime. (Scara)

    Dintru nceput n aceast Duminic afost rnduit srbtorirea biruinei pecare Ortodoxia a avut-o n faa celor careluptau mpotriva icoanei, care, submotivul c icoanele sunt chipuri

    idolatre, voiau s conteste nsuiadevrul ntruprii Domnului. Ca penite pgni i socotete Biserica pe toicei care cu numele se numesc cretini,dar necinstesc nchinarea la sfinteleicoane i la sfintele moate.

    Lumea toat se veselete, c iat Domnula surpat din nlime stpnia pgntii,cu nespus rnduial; i cei smerii ne-am

    nlat astzi la dreapta credin []Cinstea icoanei se nal la chipul cel

    dinti, zice Sfntul Vasile. Pentru aceasta,cu dragoste cinstim icoanele MntuitoruluiHristos i ale sfinilor; ca nu cumva

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    7/32

    De dou mii de ani...sau nebunia rzboiului mpotriva lui Hristos

    La nceput era Cuvntul i Cuvntul era la Dumnezeu i Dumnezeu era Cuvntul. Acestaera ntru nceput la Dumnezeu. Toate prin El s-au fcut; i fr El nimic nu s-a fcut din ces-a fcut. ntru El era via i viaa era lumina oamenilor. i lumina lumineaz n ntuneric intunericul nu a cuprins-o... (Ioan 1:1-5)

    Tot mai greu este s gseti n zilelenoastre aspecte ale lumii contemporanecare s nu-i trdeze, direct sau indirect,

    intenia anti-hristic. Pentru c, dactoate prin Hristos s-au fcut i fr Elnimic nu s-a fcut din ce s-a fcut,niciun aspect al creaiei nu poate fi

    neles cu adevrat dect prin raportarela El, Raiunea de a fi a toate i a tuturor:nimic din cer i de pe pmnt nu i estrin Lui, Care e dorina i ndejdeatuturor.

    Fie c ne ntoarcem privirile spreuimitoarea rnduial care domnete nnatur, fie c ncercm s nelegemaceast covritoare alctuire care este

    omul, inel de legtur ntre celespirituale i cele materiale, ntlnimaceeai Raiune care mpnzete toate

    prin raiunile sale, Acelai Hristos carene cheam prin cuvintele Sale.

    De aceea, orice ncercare de a mutilafiina lucrurilor i a legilor care leguverneaz, orice ncercare de adestructura fiina uman i raiuniledup care aceasta a fost creat att ndimensiunea ei personal, ct i n ceasocial se raporteaz direct la Celprin care toate i au existena.

    Asistm n ultimul timp laaccelerarea unui proces cu rdciniadnc nfipte n solul culturii

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    8/32

    occidentale, la manifestarea unui cancercare deja a intrat n metastaz:

    - n societatea contemporan,medicina nu mai slujete vieii, ci morii,prin avort, eutanasie i, mai nou, prinuciderea oamenilor pentru prelevarea deorgane;

    - tiina nu mai caut cunoaterealegilor naturii spre slava lui Dumnezeu,ci spre hulirea Lui, prin nclcarealegilor creaiei cu ajutorul ingineriei

    genetice i spre mutilarea fiinei princrearea de hibrizi monstruoi;- familia tradiional e distrus i

    redefinit dup bunul plac aldesfrnailor cu ajutorul organismelorinternaionale, al tiinei i al statului;educaia, din mijloc de cultivare apotenialitilor fiinei umane, a devenitinstrumentul celei mai ample reevaluri

    a tuturor valorilor tradiionale;- statul nu-i mai slujete i aprcetenii, ci i folosete agenii ntr-unrzboi mpotriva propriei populaii,asemenea unui organism n care unvirus a luat minile celulei;

    - mijloacele de informare n mas audevenit cele mai perfecionate mijloacede dezinformare i manipulare n mas,

    de diseminare a poftei de avuie i bani,a desfrnrii, a fricii, a dezndejdii ihulei.

    O ndoit moarte caut s-i nfigastzi rdcinile n solul lumii: sufletul

    e distrus prin hrana putred a culturiinihiliste, iar trupul printr-o hranmodificat genetic care slbeteorganismul i-l stoarce de vitalitate.Medicina, tiina, familia, educaia,dreptul, economia i politica, din cadrei mijloace de ocrotire i mbogire afiinei umane au devenit instrumenteale corupiei i stricciunii. Persoana

    uman, din chip i asemnare a luiDumnezeu, a fost redefinit ntr-un cipprintr-o combinaie de numere.

    Pierderea oricrui sens al firesculuin ziua de azi e strns legat dedistrugerea raiunilor fireti alelucrurilor, dup care Dumnezeu arnduit lumea, fie c vorbim de ordineanatural sau de cea uman. Dar pentru

    c aceste raiuni i au obria n Fiul luiDumnezeu, Raiunea dumnezeiasc,esena acestui rzboi mpotriva omuluii a fiinei e dat de un rzboi mpotrivalui Hristos: Dac v urte pe voilumea, s tii c pe mine mai naintedect pe voi M-a urt. (Ioan 15:18)Astfel, cnd auzim c printr-o directiva egalitii UE a interzis recent afiarea

    nsemnelor religioase n organizaiile depe spaiul Uniunii,ceea ce practic

    C omenirea European a fcut legmnt cumoartea i nvoial cu iadul este cel mai vditlucru dintre toate cele petrecute n istorialumii n ultimele dou sute de ani. Europantreag duhnete a moarte. Universitile

    Europene propovduiesc moartea. CrturariiEuropeni descriu moartea. Oamenii detiin Europeni fac moartea nemuritoare.Politicienii Europeni lucreaz pentru moarte.

    Dasclii Europeni sdesc moartea n sufleteletinerilor. Imperialitii Europeni rspndescmoartea n ntreaga lume. RevoluionariiEuropeni poart stindardul morii. Europamodern este sinonim cu moartea. Nu vrea

    s tie de viaa de dup moarte.

    Sfntul Nicolae Velimirovici, Prin

    fereastra temniei, p. 220

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    9/32

    Presa Ortodox: Vestea introduceriicipurilor n Romnia a produs multnelinite n rndul credincioilor ortodoci.Credei c aceast reacie este justificat?

    P.O.: Dar, n Occident, care e situaia?

    Virgiliu Gheorghe: Dac ar fi existato mai bun informare, cred c reacia ar

    fi fost cu mult mai puternic i maieficient. Din punct de vedere tiinific,romnii nici nu bnuiesc care suntconsecinele introducerii monitorizriiindivizilor prin intermediul cipului

    biometric.

    V.G.: Trim un paradox: n societateahipermediatizrii i a suprasaturaieiinformaionale, adevrul nu mai are nicio relevan, adic oamenii ajung s numai tie nimic din ceea ce ce e importantpentru viaa lor, sunt redui de ziare itelevizor la condiia de consumatoripasivi. n plus, informaia de calitatecircul greu, cci nu se vinde bine, iaradevrul ntotdeauna deranjeaz pe cei

    puternici. Chestiunea cipului biometrictrebuia tratat n primul rnd de

    bioeticieni, de specialiti n comunicare,de sociologi i psihologi etc. De ce acetianu sunt chemai s vorbeasc i nu suntascultai?

    Din pcate, n mass-media noastrsubiectul e tratat interesat. Cu toate cexist opinii, exprimate chiar i n cadrulParlamentului European, prin care acestsistem RFID precum i sistemul

    biometric de identificare al persoanei

    sunt criticate, mass-media noastrtrateaz subiectul prin minimalizare,persiflare i, n cele din urm, prinintimidarea celor care ndrznesc s seopun i care se aleg, astfel, cu epiteteca obscurantist, fanatic, fricos.

    Se pare ns c nu noi, ci alii se tem.Dac nu le-ar fi fost fric celor care neconduc, att cei din Bruxelles, ct i ceidin Bucureti nu ar fi fcut tot posibiluls ocoleasc o dezbatere onest.

    V.G.: Unul foarte redus sau chiarinexistent. n orice caz, un rol purconsultativ, nu executiv. ComisiaEuropean solicit astfel de opinii, nunumai pe tema cipurilor, pentru a daimpresia c are un caracter democratic.

    Organizeaz dezbateri, dar face, ncele din urm, aa cum vrea. E ometod de a pstra faada democratici, n acelai timp, de a ngropasubiectul i a liniti temerile.

    n chestiunea cipurilor biometrice,Comisia European are o atitudinecontrar nu numai fa de Grupul deetic, ci i fa de Comitetul Economici Social European care afirm n modclar c tehnologia RFID nu trebuiefolosit pentru localizarea persoanelor.

    P.O.: Am vzut citate opiniileGrupului european de etic n tiin inoi tehnologii, ca i cum ar fi aleComisiei Europene. Care este de fapt

    rolul Grupului n deciziile care se iau lanivel european?

    Tehnologia cipului RFID va invada societatea

    - interviu cu Virgiliu GHEORGHE

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    10/32

    Pieter Bruegel, detaliu din Triumful Morii

    Comisia nu numai c nu a urmat spiritulargumentelor Grupului etic i ale CESE,

    dar a i impus actele biometrice caobligatorii n Comunitatea European,prin care persoana poate fi urmrit. nplus, abordarea lor este una hotrt nfavoarea dezvoltrii aplicaiile cipuluiRFID, pornind de la premisa-axiom saude la dogma c tehnologia e neutr. Petemeiul acestui sofism, n ultima sut deani s-a schimbat aproape complet lumeai se schimb sau, mai degrab,degenereaz n mod accelerat.

    V.G.: Evident. Tehnologia producemutaii majore n percepia omului, nexistena sa, i poate schimba cu totulmodul de via. Uitai-v numai ct de

    mult ne-a afectat telefonul mobil viaacotidian. Tehnologia are propriileintenionaliti, este precum Golemuldin mitul evreiesc, care, dei e fcut de

    P.O.: Vrei s spunei c tehnologia nsine nu este neutr?

    un om, scap de sub controlul acestuiapentru a ncepe s distrug lumea.

    V.G.: Desigur. Atenie, ne referim nula procesul tehnologic n sine, ci la ce st

    n spatele acesteia, la ce se intenioneazs se obin cu ea! Mijloacele pot aveaun vdit caracter malefic. McLuhan,poate cel mai important cercettor al

    comunicrii din ultima vreme,demonstra nc de acum jumtate deveac c este o pcleal a crede cmijloacele sunt neutre. Ca i cum, spuneacesta, o bomb e rea dac e aruncatpeste oraul nostru i este bun dacdecimeaz familiile inamicului. n modevident, mijloacele sunt rele n sine dac

    funcia pe care o au nscris nalctuirea lor este una malefic, iar elesunt folosite potrivit funciei. De cedrogurile sunt distruse de poliie atunci

    P.O.: Aadar, tehnologia poate avea iun potenial negativ. Exist situaii cnd oputem socoti rea n sine?

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    11/32

    ntre profeiile Crii Apocalipsei i reglementrile UE

    Cipul biometric

    Presa Ortodox: Ce prere avei desprefolosirea de ctre puterea politic a biometriei ia tehnologiilor de tip RFID n identificarea

    persoanei?

    P.O.: Credei c exist implicaii teologiceale acestei probleme i, dac da, care ar fi, pe

    Pr. Prof. Dr. Mihai Valic: Introducereacip-urilor este, fr ndoial, un scandal.Neacceptarea cip-urilor biometrice nu

    trebuie privit ca o reacie pe fondul unuifanatism religios, aa cum ncearc uniidin mass-media s sugereze, ci, mai ntide toate, ca o reacie de aprare fireasc

    mpotriva unei nregimentri foratentr-un sistem de supraveghere suspect.

    Dup prerea mea introducereacipurilor este neconstituional iantidemocratic, ntruct nu s-a realizatprin dezbatere public naional i ncalc

    flagrant drepturile omului prevzute nConstituia Romniei i n alte legiinternaionale. Privndu-ne de libertateanoastr de opinie i opiune, executndorbete i slugarnic toate recomandrileUE, statul romn, i prin faptul c nu

    ncearc o negocieze i o nuanare cu UEsau cu SUA, care s in cont de drepturilenoastre ceteneti, religioase sau de

    siguran personal sau naional, devinedoar un simplu angajat i funcionar alUniunii Europene sau al unor interesestrine, iar noi suntem doar figurani itratai ca o simpl marf, pe care se poatepune o etichet, cip-uri i livra oricui.

    De aceea, cred c expunereainformaiilor digitale ale romnilor frdiscernmnt i discreionar, reprezint oaciune incontient i iresponsabil ipoate fi considerat chiar ca o trdare apropriilor ceteni.

    scurt, acestea?Pr.M.V.: A nu discuta despre acest

    subiect din punct de vedere teologic esteca i cnd nu te-ar interesa semnele vremii(Matei 16:3) sau a dispreui profeiile(1 Tes. 5:20), care ne previn desprevremurilor de pe urm. A nu ine cont de

    acest aspect vital mntuirii omului,nseamn a tri doar dup bunstarea ifoloasele timpului, oferite de tehnologiafr granie, deci fr raportare la SfntaScriptur. Prima consecin ar fidesacralizarea omului i a istoriei.

    Omul este redus de la imago Dei la unsimplu numr sau cip electronic,ntruct, din punct de vedere al evideneibiometrice, cel care nu va figura ntr-o

    baz de date, nu va exista din punct devedere fizic, deci social i astfel va filipsit de toate drepturile. Or, ontologiaomului este iconic i are o identitatetaboric, deci fa ctre fa n demnitate,cinste i slav dumnezeiasc i nu oidentitate numeric impersonal, nsensul apocaliptic ca numr al omului(Apoc. 13:18).

    Biserica trebuie s lupte mpotrivaacestei tendine de a pierde identitateataboric a persoanei umane i s iaatitudine moral mpotriva tiineiimorale, a mondialismului despotic i atehnologiei totalitare i nrobitoare, caretransform pe om ntr-un numr sauinstrument i s atenioneze profeticatunci cnd tiina sau tehnologia nu maislujete omului, ci unui grup de interese,fie tiinific, economic, financiar, politic,mondialist etc., i care urmrete sorganizeze creaia ca o totalitate nchis,n care omul este micul ei dumnezeu.

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    12/32

    Persoana uman, chip al lui Dumnezeu

    ntre preembrion i identitate biometricAcestea sunt extremele carecircumscriu traseul inteniei dedezintegrare organic a persoanei umanei de control asupra ei din primelemomente de dup concepie i pn lasfritul vieii pmnteti, n societateaglobalist.

    n nelegerea cretin, persoanauman reflect n cel mai nalt gradlegtura tainic existent ntre om iDumnezeu. Aceasta pentru c persoanaeste ea nsi chipul lui Dumnezeu dinom i, de aceea, se manifest n chipplenar, n primul rnd, prin comunicareacu Cel cu care se aseamn, cu Hristos, imai apoi cu toi ceilali oameni de care sesimte legat prin fire i ateptri.

    Eu simt nevoia unei confirmri prinaltcineva, observ Printele DumitruStniloae, ca s pot avea siguranaexistenei mele reale. Subiectivitatea meatrebuie obiectivat, fr ca s piard dincaracterul ei. Eu simt trebuina s fiuafirmat de cineva, aa cum m afirm eu,prin libertatea i spontaneitatea lui, s fiu

    cugetat, voit, iubit, ca s nu fiu un simpluvis subiectiv.

    Cu mhnire trebuie s constatm nsc n societatea globalist care ni seimpune astzi se urmrete aproapeprogramatic anularea persoanei umane.Adic ceea ce marile dictaturi ale istorieiumanitii, n special comunismul,

    ncercau s obin prin for, serealizeaz astzi prin tehnologie i

    birocraie.Spre exemplu, noiunea de

    preembrion (primele 14 zile de via)separ terminologic momentul concepieiomului n pntecul mamei.

    Introducerea acestui termen gireaztehnicii autoritatea moral de a crea

    n eprubet embrioni umani pentru a-iimplanta, pe unii, n pntecele uneifemei, iar pe alii s-i conserve princongelare sau s-i introduc n pnteceleunei bestii pentru a li se studiacomportamentul (n vederea realizriiuterului artificial), sau s fie folosii nindustria farmaceutic sau cosmetic, n

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    13/32

    Exist astzi o mulime de definiii,reglementri, legi, tehnologii,mecanisme sociale sau, pur i simplu,

    artificii terminologice prin care omului ise restrnge tot mai mult posibilitateade a mai exista i manifesta ca persoan

    n societatea actual. O ncununare aacestora se anun a fi ns identificareapersoanelor pe calea cipului biometric.

    Documentele de identificarebiometrice

    Dei ni se impune primirea acelelorcu identitate cu cip biometric, numaicteva persoane n Romnia ar puteaspune cu ce se ocup aceast noudirecie de investigare a realitii. nmod rezumativ, Biometria msoar ianalizeaz datele biologice (fiziologice,comportamentale etc.). Aceast tiin sedezvolt n trei etape:

    - biometria fiziologic, careutilizeaz date ale chipului, amprentei,irisului, retinei, ADN-ului;

    - biometria comportamental, care,pe lng datele fiziologice, utilizeazdate privind modul de comportare laanumii stimuli;

    - biometria multimodal, carecombin mai multe date fiziologice i

    comportamentale pentru a diagnosticai prognoza statistic aciunile bios-ului,n cazul nostru a individului uman.

    Prin urmare, aceast tiin se ocupde constituirea celui mai precis dosardin cte s-au fcut vreodat vreunui

    bolnav, deinut politic sau de dreptcomun. n mod evident, ea nuurmrete identificarea unei persoane,

    ceea ce inteniona actul de identitatetradiional, ci acumularea de informaiitot mai complexe privind persoanauman. Actualul paaport cu cipconstituie doar primul pas n

    tratarea suferinzilor de parkinson, sau puri simplu pentru experimente tiinifice. itoate acestea numai pentru c prin

    termenul pre-embrion unii neleg ocategorie intermediar ntre lucruri iindivizii umani. Acetia susin c nprimele 14 zile de via (pn la nidarealui de peretele uterului) omul este osimpl mas de celule, eroare sancionatferm de laureatul premiului Nobel, Prof.

    Jrme Lejeune.Nici dup cele 14 zile nu este

    recunoscut naterea unei noi suflri devia, a unei noi persoane. Dei se admitec acea mas de celule a prins via,acesteia nu se d nc statutul de om. Undirector de spital de la o maternitate dinBucureti justifica n urm cu civa aniposibilitatea de a face avort, invocnd odefiniie pe care o d OrganizaiaMondial a Sntii omului, n virtutea

    creia pruncul din pntecele mamei poatefi considerat om numai dup 6 luni de laconceperea sa. Pentru aceti savani nu arenici o semnificaie faptul c se cunosc omulime de cazuri n zilele noastre n carecopii nscui n luna a 5-a au trit i s-audezvoltat normal.

    Cipul RFID BIOMETRIC coninedatele biometrice (fiziologice icomportamentale) in vivo n memorie.

    Acest lucru face posibil descoperireavieii persoanei citite de ctre oricineare la dispoziie un cititor RFID suborice fel de pretext. Chiar i n cazul ncare aceste biocipuri nu conin dect

    codul de identificare alfa-numeric alpersoanei respective, ele reprezintparola i nu interpretarea directinterpelativ.

    INFO P.O.

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    14/32

    S-a spus deseori c utilizarea tehnologieiRFID n actele de identitate este cevaaccidental i c nu ar face parte dintr-un ntregproces cu finalitate determinat. Procesul deutilizare a cipului n aproape toate aspectelevieii sociale este o realitate i, mai mult, unproces oficial ncurajat i experimentat.Comisia European susine proiectulinternetul obiectelor, n care fiecare obiect

    se presupune c va avea un cip ataat. Astfel,fiecare produs, animal i, prin actele deidentitate (deocamdat) fiecare om, va avea oidentitate virtual, digital. Proiectulrespectiv este deja pus n aplicare ntr-un oradin Coreea de Sud...

    n Coreea de Sud, pe o insul artificial, seva construi primul ora-experiment n carecontrolul total va fi asigurat prin tehnologiaRFID, tehnologie care se afl i la baza

    paapoartelor romneti din acest an. NewSongdo City face parte dintr-un proiect maiamplu de construire a unor orae super-tehnologizate pe tot cuprinsul planetei.Denumite oraele U (de la Ubiquitous City Oraele Ubicue), acestea vor implementa

    ntreaga gam de urmrire i control apersoanei umane. Oraul din Coreea includezone de afaceri n care se vor afla sediile unormega-corporaii, dar i zone rezideniale

    pentru angajaii acestora. Coreea a mai atraso dat atenia lumii atunci cnd a lansattelefonia mobil. Acum trebuie s nepregtim pentru urmtorul pas: RFID i U-city, a spus dl. An, director n cadrulAutoritii Zonei Libere Incheon, ageniaguvernamental care coordoneazconstruirea oraului.

    John Kim, eful proiectului de construcieal noului ora i fost senior designer pentruYahoo a declarat c infrastructurainformaional a oraului va fi o platform detest gigantic pentru noile tehnologiiinformatice, iar oraul n sine va fi un exemplupentru stilul digital de via, pe care el l

    numete U-life. U-life va deveni stilul devia al tuturor, susine Kim. Va ncepe cuun smart-card. O cheie unic sub forma uneicartele cu care putei s v ncuiai casa,maina, biroul, putei cumpra tichetepentru metrou sau plti parcarea, puteivedea un film sau nchiria o biciclet.a.m.d.

    New Songdo va fi primul ora echipat n

    ntregime cu Web 3.0, numit i internetulobiectelor. M. Townsend, consultant ncadrul unui proiect de transformare acapitalei Coreei ntr-un Ubiquitous City,spune c n Coreea ne ateptam la maipuine obstacole sociale i legislative pentruimplementarea ei. Cultura coreean ine maipuin la intimitate. B. J. Fogg, director allaboratorului tehnologic din cadrulUniversitii Stanford, vede construirea

    acestui ora ca fiind o etap de pre-testare aunei idei care n Occident ar fi avut mulioponeni. New Songdo City sun ca unimens test pentru a vedea cum reacioneazoamenii la astfel de tehnologii i cum lefolosesc. Este mai degrab o oportunitate dea studia pe scar larg utilizarea tehnologieiRFID, mai uor de realizat n Coreea dect nSUA sau n Europa. (cf. ro.altermedia.info)

    New Songdo, Coreea de Sud- primul ora n care totul va fi supravegheat

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    15/32

    Calea lui Dumnezeu e crucea de fiecare zi, ccinimenea nu s-a suit la cer cu tihn. Calea tihnei timunde sfrete, iar pe cel ce se scufund pe sine nDumnezeu nu-l vrea Dumnezeu s fie niciodat frgrij, ns el trebuie s fie cu grij pentru adevr. Dar idin aceasta se cunoate c este sub grija lui Dumnezeu,c-i trimite pururea suferine. Cel ce voiete s fie n

    lumea aceasta fr grij i o dorete aceasta, dar voietes vieuiasc totodat n virtute, e strin de caleaaceasta. Cci drepii nu numai c se nevoiesc n faptelecele bune, ci se i afl de bun voie ntr-o marenevoin pentru biruirea ispitelor, pentru cercarearbdrii lor. Dar sufletul care are frica de Dumnezeunu se teme de ceva care-l vatm trupete. Ccindjduiete n El de acum i n vecii vecilor. Amin.

    Sfntul Isaac Sirul

    Sufletul care are frica lui Dumnezeu nu se teme

    Atunci cnd rul omenesc va culmina,Dumnezeu i va trimite secera pentru seceri

    Atunci cnd rul omenesc i atinge punctul culminant,Dumnezeu i va trimite secera pentru seceri...[Antihristul] va veni ca un fctor de pace, un conductor

    bun i nelept, care poate aduce lumea n rnduial. Cutoate acestea, de fapt, el va fi un vrjma al tuturor, unurtor a tot ceea ce este bun, un tiran i un fctor de ru,un distrugtor a toate; asemenea lui, lumea n-a vzut penimeni niciodat i nici nu va vedea vreodat. Fiecarepersoan va fi pecetluit; fiecare amnunt sau element almuncii sale i al vieii acesteia, ba i fiecare cuvnt, fiecaremicare a facultilor mintale va fi sub supravegherenencetat, astfel nct ea [persoana] nu va mai aveaobiceiul de a cugeta la sine, de team ca nu cumva

    nfiarea feei s reflecte fr voia sa ceva nepotrivit cuautoritatea conductorului lumii, adic a Antihristului.

    Cugetrile unei inimi smerite. Un document din secolul alXV-lea despre viaa duhovniceasc, Ed. Egumenia

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    16/32

    Odat cu apariia vaccinului Gardasilse vorbete tot mai mult despre cancerulde col uterin, dorindu-se aparent oprevenire ct mai rapid i eficient aacestuia. S fie oare chiar aa? Suntprezentate tot mai des statistici foarte

    ngrijortoare n ceea ce privete

    frecvena acestui cancer n rndulfemeilor tinere din Romnia, ca i cumar fi dintr-o dat cea mai frecventform de tumor malign de care suferele la ora actual.

    Dar oare s-a pus problema n modcorect din punct de vedere medical? S-acutat s se evidenieze adevratelecauze ale acestei afeciuni? S-a cutat s

    se fac o alt prevenire dect cea prinvaccinul att de scump precumGardasil? Nicidecum, fiindc ar trebui sdescoperim prea multe plgi...

    La mai muli autori romni am

    regsit aceleai cauze majore: contracepiahormonal, fumatul i bolile cu transmiteresexual.Aceleai cauze, la care se adaugi ali factori favorizani, le gsim i laautorii din strintate.

    1. Contraceptivele hormonalea. Cancerul de col uterin poate

    aprea dup un consum prelungitdecontraceptive orale combinate (COC) de

    peste 5 ani. Riscul apariiei acestui tip decancer crete cu 1,3-1,8%. StudiulOxford/FPA arat o cretere a frecveneituturor formelor de cancer de col uterin

    Care sunt cauzele cancerului de col

    uterin descrise n literatura de

    specialitate?

    raportat la durata de utilizare a COC. (1)b. Evoluia spre cancer a leziunilor

    date de HPV (virusul papiloma uman)comport probabil activarea sauinactivarea unor gene necunoscute,poate sub influena unor cofactori caadministrarea de contraceptive orale,

    tabagism i ali factori mai puincunoscui. (2)c. COC favorizeaz apariia

    anumitor tipuri de cancer i reduc risculapariiei altora; astfel studiileepidemiologice au evideniat o cretere ariscului cancerului de sn, de col uterin, acancerului de ficat (dar i a tumorilorbenigne hepatice) i a cancerului de piele,

    precum i o scdere a riscului canceruluiuterin i ovarian.. (3).

    2. Bolile cu transmitere sexuala. Infecia cu HPV apare mai

    frecvent la femei care au i alte boli cutransmitere sexual:gonoree, candidoz,trichomoniaz.(4). Dar, ne ntrebm, decine este favorizat apariia acestorboli

    Cauzele adevrate ale cancerului de col uterinPrevenire corect i greit

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    17/32

    47

    PA

    TIMI

    LED

    OMN

    ULU

    ISptmna Mare, poate perioada

    liturgic cea mai tainic din ntregul anbisericesc, are o semnificaie deosebitpentru istoria omenirii, pentru viaafiecrui credincios, dar i pentru timpulcare a mai rmas pn la A Doua Venirea Domnului. Aceasta pentru c Hristos,Fiul lui Dumnezeu, nu a ptimit pentru

    pcatele Sale, ci pentru pcatul lui Adami al tuturor urmailor lui, al ntregiiumaniti. Cci, prin fiecare pcat alnostru, dup cum ne descoper SfiniiPrini, nsui Hristos este rstignit nchip tainic, ca Cel ce se ntristeaz isufer pentru fiecare suflet rtcit.

    Apropierea Mntuitorului de aceastsptmn a ptimirilor Sale a fost

    nsoit de o tot mai mare ncredinare apoporului lui Israel, a noastr a tuturora,privind dumnezeirea Sa. La intrarea nIerusalim, deja Hristos este primit demulime ca Cel proorocit de profei iateptat pentru a aduce mntuirea.Duhul Sfnt gria prin gura copiilor:Binecuvntat este Cel ce vine ntru numele

    Domnului! Cum a primit poporul deatunci i cum primim noi, astzi, aceastdescoperire dumnezeiasc?

    n cntrile slujbelor din aceastperioad recunoatem trei tipuri deatitudini care difer fundamental prinraportarea la Hristos.

    n Miercurea Mare este pomenit

    femeia cea pctoas care a uns peDomnul cu mir, amintind astfel dengroparea Sa.

    n Joia Mare se face amintire devnzarea lui Iuda, unul dintre ucenicii

    Domnului, care trebuia s tie maibine ca oricine c l vinde pe nsui Fiullui Dumnezeu.

    n Vinerea Mare i vedem adunai pefariseii i crturarii care de mult ipuseser n minte s-L omoare peHristos i ateptau numai momentulpotrivit. Alturi de ei sunt i aceia care

    cntaser cu numai cteva zile mainainte: Osana, Fiul lui David, iar acumse leapd de El strignd: Rstignete-L,Rstignete-L!

    Patimile Domnului

    POCINAFEMEIIPCTOASE

    Pocina femeii pctoase estemodelul pe care ar trebui s-l urmezelumea ntreag, cci nimeni nu-i lipsit

    de pcat. Iar pcatul nsui estedesfrnarea pe care sufletul o face cugndurile i faptele strine de poruncilelui Hristos sau de glasul proprieicontiine. Dar, pocindu-ne ca femeiadesfrnat, avem ndejdea c vom fiprimii napoi precum fiul risipitor ivom fi prtai nvierii i mpriei celei

    de sus.Femeia care era mai nainte desfrnat,

    degrab s'a artat neleapt, urnd lucrurilepcatului celui grozav i desmierdriletrupului; aducndu-i aminte de ruinea ceamare i de osnda muncii, pe care le vorrbda pctoasele i desfrnaii; dintre carecel dinti fiind eu, m ngrozesc; dar petrecn obiceiul cel ru, eu nebunul. Iar femeia

    cea desfrnat temndu-se i srguindu-se,a venit degrab strignd ctre Mntuitorul:Iubitorule de oameni i ndurate, izbvete-m de ntinciunea faptelor mele. (MiercureaMare, icosul)

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    18/32

    n opoziie cu femeia pctoas se afl

    Iuda, care, din ucenic apropiat alDomnului, se transform n vnztor alSu. n Iuda se recunosc cei care, deiL-au primit pe Hristos la botez i au luatnumele de cretin, L-au prsit maitrziu i chiar L-au vndut pentrumrunte avantaje materiale, pentrudesftrile lumii acesteia.

    Astzi Iuda se leapd de cinstea lui

    Dumnezeu i se nstrineaz de dar; fiinducenic, se face vnztor; n primire

    prieteneasc ascunde vicleug i nebunetesocotete c este mai bine a sluji iubirii deargint, dect dragostei Stpnului, fcndu-se pova adunrii celei frdelege. Iar noiavnd mntuire pre Hristos, s-L slvim.(Vinerea Mare, Antifonul al 4-lea)

    n Iuda i recunoatem pe cei care au

    avut rgaz de pocin pn la adncibtrnei, dar care nu au vrut s sentoarc cu pocin la Dumnezeu nicimcar n ceasul al doisprezecelea.Asemenea lui Iuda, acetia aleg mairepede un mijloc sinuciga de adormirei anestezie a contiinei, cum ar fi

    butura, desfrnarea i poate doarinofensivul televizor, dect s selepede de pcat i cu smerenie i puinosteneal s ctige mpria cerurilor.

    Simirile noastre curate s le aducemnaintea lui Hristos i ca nite prieteni ai Lui,sufletele s le jertfim pentru Dnsul i s nune sugrumm cu grijile lumii ca Iuda. Ci, sstrigm n cmrile sufletelor noastre: Tatlnostru, Care eti n ceruri, izbvete-ne prenoi de cel viclean. (Vinerea Mare, Antifonul 1)

    Cum de-L vinde Iuda pe Mntuitorul,

    dei avea atta nor de mrturii c esteFiul lui Dumnezeu? Cum de nu

    nelegem noi cei de astzi c viaa ceaadevrat este n Hristos, c nu avem pe

    pmnt un ajutor mai mare dect peDumnezeu, iar dup moarte ajungemtot n minile Lui?

    Astzi Iuda las pre nvtorul iprimete pre diavolul; se orbete cu patimaiubirii de bani, cade din luminntunecatul. C n ce chip ar fi putut vedeacel ce a vndut pre lumintorul cu treizecide argini? Iar nou a rsrit Cel ce a

    ptimit pentru lume. Ctre Care s strigmCel ce ai ptimit i ndurare de la oamenin-ai primit, slav ie. (Vinerea Mare,Antifonul al 4-lea)

    VNZAREALUI IUDA

    CINACEADETAIN

    Mare este sfatul Cinei celei de Tain,cci mare este virtutea smereniei pe careMntuitorul prin propriul exemplu opred apostolilor i, prin acetia, lumii

    ntregi. Numai prin smerenie se poatepurta crucea i numai prin cruce sepoate ajunge la nviere.

    Ceea ce ine apa cea neinut i cea maipresus n vzduh, care nfrneaz adncurilei oprete mrile, nelepciunea luiDumnezeu, a turnat ap n spltoare i asplat picioarele slugilor, Stpnul. (Joiamare, cntarea a 5-a)

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    19/32

    Pe urmele fctorului de minuni

    Sfntul Ioan MaximoviciCine citete viaa Sfntului IoanMaximovici, nu se poate s nu-l

    ndrgeasc i s nu-l simt pe Sfntulfoarte apropiat sufletului su. Mulidintre cretini l consider cel mai maresfnt contemporan. Eu l-a numi peSfntul Ioan, Sfntul Apostol Pavel al

    zilelor noastre i aceasta pentru c apropovduit cu mult curaj Cuvntul luiDumnezeu n foarte multe ri: n Serbia,

    n Frana, n Belgia, n Olanda, n China,n Filipine, n America.

    M-am rugat Sfntului s mnvredniceasc s ajung s m nchin lamoatele sale care se afl ntr-o catedralpe care a construit-o cu civa ani naintede mutarea sa la Domnul. i Sfntul mi-a

    ndeplinit ruga. Ajuns n San Francisco,am primit mult mai mult dect am cerut.Sfntul mi-a ndrumat paii prin locuri

    dragi lui, n care nu speram s ajung,locuri despre care chiar i cretinii carelocuiesc acolo i care vin des la aceastcatedral tiu foarte puin.

    Aadar, ntr-o zi cam ploioas, ampornit alturi de un grup de romni ide un grup de pelerini rui prin San

    Francisco, pe urmele Sfntului IoanMaximovici avndu-l ca ghid peIeromonahul Iacov, de la CatedralaVeche, acolo unde Sfntul a slujit pnla finalizarea lucrrilor la CatedralaNou. Aici, la Catedrala Nou, amrentlnit atmosfera duhovniceasctrit n bisericile i mnstirile dinRusia. Pe lng racla cu moateleSfntului Ioan cretinii se roag i lamoatele Sfntului Ioan din Tobolsk(rud cu Sfntul Ioan Maximovici),Sfntului Gherman din Alaska,

    Catedrala ortodox rus din San Francisco

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    20/32

    Joi, 19 martie 2009, ora 22.00, la TeatrulLuceafrul din Iai a avut loc conferinaNoul Babel european i prigoana

    mpotriva cretinilor, susinut deieroschimonahul Hrisostom Manolescu iscriitorul Danion Vasile. Sala - de 500 delocuri - a fost arhiplin, muli stnd npicioare. Spre sfritul conferinei s-afcut referire la cinstirea mrturisitorilorortodoci anticomuniti, modele derezisten cretin pentru vremurilenoastre.

    Dup conferin, credincioii s-auputut nchina la moatele unormrturisitori ortodoci din temniaAiudului, aflate ntr-o rcli adus deDanion Vasile (au putut sruta o parte dincraniul unui mrturisitor, druit deprintele Justin Prvu; sub aceastprticic se afl i prticele din moatelealtor patru mrturisitori, trei dintre

    acestea fiind primite de la Aiud deprintele Serafim de la MnstireaCiel).

    La 10-15 minute dup ce mulimea decredincioi a nceput s se nchine lasfintele moate, s-a ntmplat o minune:printele Hrisostom, care inea rclia nmn, a observat urmtoarele: nclinndpuin rclia, am simit un lichid uleioscurgndu-mi pe degete. Concomitent am

    simit o puternic mireasm, ca mai apoi,privind la osemintele din rcli, sconstat c deasupra moatelor se afla oimpresionant cantitate de mir, circa doutrei lingurie. Surprins peste fire, le-amartat credincioilor racla cu mir. Uniidintre cei care srutaser deja moatele s-au

    ntors uimii, mrturisind c, cu puintimp nainte, n racl sfintele moate seaflau uscate. Pe dat cretinii s-au strns

    n jurul rcliei, din care se vedea cumizvorte mirul. Muli dintre cei de faau fotografiat sau filmat racla cu mirul.

    Ca semn de mulumire pentrumilostivirea artat de Dumnezeu prin

    sfinii Si, poporul a cerut s se fac orugciune ctre sfinii nchisorilor.Printele Hrisostom a citit AcatistulNoului Mrturisitor Valeriu Gafencu iRugciunea de proslvire a noilormrturisitori. n timp ce cretinii serugau, din racl, o dat cu nmulireamirului s-au rspndit valuri demireasm, fapt simit de muli dintre ceide fa, fr a se fi consultat ntre ei.Anunm pe cei sceptici c mirosulemanat de mirul osemintelor ntrecea caintensitate i ca obinuitul miros almirului de la pangare. Danion Vasile aspus: Mi se pare c e mai mir dectmirul obinuit, mirosul era de mir dar ide altceva, mai profund E chiar greude spus cum era mirosul, eranepmntesc. Nimic n-ar fi de ajunspentru a descrie mirosul, e greu deexprimat n cuvinte. Mireasma era

    mbttoare, a spus o credincioas.La sfrit au venit s se nchine la

    aceast slvit minune doi prinicunoscui ai vremii noastre -ieroschimonahul Ioan de la Raru iprintele Mihail Popescu de la PiatraNeam, mpreun cu un grup decredincioi venii de la alt conferin. Eiau fost impresionai de cele ntmplate,

    nchinndu-se cu mult evlavie.

    Credem c aceast minune vine nsprijinul canonizrii sfinilor din nchisorii al rezistenei mpotriva apostaziei idesfrului promovat de UniuneaEuropean, dovedindu-se un argumentcare spulber ndoielile privitoare lasfinenia mrturisitorilor secolului XX.

    Se cuvine ca poporul drept-slvitor, nfrunte cu nti-stttorii Bisericii, s iaaminte la acest semn dumnezeiesc,

    sporind evlavia fa de mrturisitoriicelei din urm prigoane.

    Moatele sfinilor nchisorilor izvorsc mir

    Alecsandra CORBUGrupul Areopag

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    21/32

    56

    Actualitatea n BisericGreco-catolicii i calomniaz din nou pecredincioii i episcopii ortodociromni

    n urm cu 250 de ani, iezuiiiromano-catolici au ordonat n Ardeal sfie arse sau drmate cu tunul peste 250de mnstiri i biserici ortodoxe iconfiscate alte 500 pe care le-au trecut cu

    fora la greco-catolicii care nici nu preaexistau atunci. Nenumrate sate auplecat n bejenie, trecnd n Moldova i nara Romneasc, mii de rani au fostmaltratai, lipsii de toate drepturile iprigonii pentru c nu vroiau s renunela credina ortodox. Astfel a fost

    ntemeiat aa-zisa Biseric greco-catolic martir n Transilvania.

    Astzi, continund o tradiie nceputn urm cu 19 ani, o mn de greco-

    catolici nu-i dezmint originea iezuit,mistificnd permanent adevrul,strignd continuu c sunt prigonii,aceasta pentru a acumula ct mai multe

    bogii i biserici. Miza nu-i alta dectprozelitismul. Prin romnii rupi dinBiserica Ortodox, catolicii vor s-icompenseze pierderea credincioilor

    adus de secularism.Dei n ntlnirile ecumenice

    romano-catolicii i uniii cu Romavorbesc numai despre dialogul iubiriii pace interconfesional, n terenlucrurile stau cu totul altfel. nnenumrate sate din Romnia, greco-catolicii le-au luat ortodocilor biserica

    i pmnturile. n altele procesele suntdeja pe rol.La nceputul lunii martie, preotul

    greco-catolic Zaharie Frca, din comunaUriiul de Jos, se lansa n vehemente iiresponsabile acuzaii mpotriva BisericiiOrtodoxe Romne. Dup dnsul, la felcum n Afghanistan sunt talibani care nnumele lui Allah i al Coranului distrug i

    omoar pe alii, aa se petrece i la noi.Biserica Ortodox i instig pe oamenimpotriva noastr.

    Afirmaiile de acest tip au fostreluate i n cadrul unei meserotunde organizat de Liga Pro-Europa, principalul aliat al luptei pecare Zaharie Frca o duce de mai

    muli ani pentru a dobndiproprietile B.O.R. din zon: Unsingur preot ine patru biserici, ortodociieasta fiind a noastr, la Urisiu de Sus. El

    Biserica de lemn din Uriiul de Sus, sec. XIX.

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    22/32

    57

    nu vor s ne dea biserica, aceasta fiind anoastr, la Urisiu de Sus. El celebreaz doaro singur liturghie ntr-o duminic sau desrbtoare, celelalte sunt ncuiate. Nu ceremalt biseric, ci pe a noastr. i a fost i ohotrre de instan n care se puteau celebraslujbele alternativ. Atunci ne-a ameninat:Ce, vrem lupte de strad?. Deci instig

    populaia mpotriva noastr.Pentru a lmuri care este adevrul,

    redacia Presei Ortodoxe l-a contactat peprintele Alexandru Pop, parohulortodox al satelor Uriiul de Jos iUriiul de Sus. Cu mhnire am putut

    constata c situaia real din cele dousate st radical diferit fa de ceaprezentat de site-ul greco-catolica.org,cel ce a preluat declaraiile lui Zaharie

    Frca. Spunem cu mhnire, cci nc odat greco-catolicii ne ncredineazprin aceasta c nu i-au schimbat delocinteniile prozelitiste.

    Astfel, dintre cele dou sate, Uriiulde Sus i Uriiul de Jos, ultimul dintreele a fost dintotdeauna i este 100%ortodox, numrnd aproximativ cincisute locuitori. Greco-catolici au fost,aadar, doar n Uriiul de Sus. n anii1950, ns, preotul greco-catolic trece laBiserica Ortodox Romn, mpreuncu toate proprietile, precum i cu

    biserica parohial a satului Uriiul de

    Sus. Dup anii 1990, puine familii s-auntors la cultul greco-catolic, astfel nct,n recensmntul din anul 2002, n satulUriiul de Sus se numrau doar 43 de

    Biserica din Uriiul de Jos, datnd din anul 1748 i declarat monument istoric.

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    23/32

    persoane afiliate cultului greco-catolic,fa de cele aproximativ 320 de persoane

    care aparineau cultului ortodox. n plus,populaia greco-catolic din acest sat, cai din alte regiuni cu probleme similare,este mbtrnit i n scdere. Proporiacredincioilor este deosebit deimportant n toate disputele asupraproprietilor bisericeti cu Uniaii, fiindtrecut cu vederea n mod constant departea greco-catolic.

    Cu toate c populaia greco-catolicdin Uriiul de Sus are la dispoziie ocapel n care se pot desfura serviciilereligioase, preotul greco-catolic ZaharieFrca a nceput o serie de demersuri ipresiuni juridice asupra parohieiortodoxe din localitate, att asupra pr.Alexandru Pop ct i asupra

    credincioilor simpli. intarevendicrilor sale este biserica de

    lemn, monument istoric, dar iterenurile parohiei ortodoxe din satulUriiul de Sus.

    Argumentul adus cu persuasiunede pr. Frca este acela c ortodocii audeja patru biserici. Parohul AlexandruPop, un om de o mare modestie ivaloare duhovniceasc, iubit de toicredincioii, care slujete n localitatede 34 de ani, ne-a declarat c, prin grijai ajutorul ortodocilor, s-au construit,

    ntr-adevr, pe lng cele doubisericue de lemn, nc dou biserici,att n Uriiul de Sus, ct i n cel de

    Jos. Nu este oare absurd s reproeziunei comuniti ortodoxe de mai binede opt sute de suflete c s-a ngrijit s

    Biserica nou din Uriiul de Jos

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    24/32

    aib dou biserici noi pe lng cele doude lemn, micue, nencptoare i

    declarate monumente istorice?n ceea ce privete situaia juridic,lucrurile sunt iari foarte clare i, dinnou, arat nedreptatea demersurilor pr.Z. Frca. n procesul intentat de acestaparohiei ortodoxe Uriiul de Sus a fostdat, iniial, o soluie ce prevedeaslujirea alternativ. La recursulintentat de pr. Alexandru Pop, instana a

    decis, ns, c biserica aparine de dreptparohiei ortodoxe i s-a anulat soluiaunei slujiri alternative (soluie care este,de altfel, i necanonic).

    Mai mult dect att, preotul greco-catolic Zaharie Frca a deschis dosarepenale ranilor care avuseser arondatefelii din terenul parohiei din Uriiul deSus, dei terenurile respective aparin

    juridic Bisericii Ortodoxe i fuseserdoar lsate de printele paroh ranilorpentru a se folosi de ele la susinereafamiliilor. Hruiala i-a determinat peoameni s lase terenurile necultivate defrica represaliilor, situaie care s-a reglatdin momentul n care pr. Alexandru Popa eliberat un document prin care arta ca

    Biserica Ortodox i mputernicete pesteni s foloseasc terenurile.

    La ce bun toate aceste hruieli de anide zile? n numele cui se duc ele i cuifolosesc? S nelegem din acestea, oare,c metoda uniat nu se poate dezice deoriginile sale istorice i folosete fora iintimidarea, mpotriva ordinii de drepti a bunului sim?

    Aducem aminte cititorilor notri c,dup dreptul canonic ortodox, biserica iterenurile parohiei aparin comunitii.

    n schimb, dup dreptul canonic catolic,biserica i terenurile aparin ierarhiei i,

    n ultima instan, Papei. Aceasta pare afi, de altfel, i logica dup care seconduce preotul greco-catolic ZaharieFrca, vrnd s smulg biserica iterenurile din minile localnicilorpentru a le reda unei structuriorganizatorice creia i lipsesccredincioii. Ascunde oare dorina dedobndire a unor bunuri imobiliare,

    mpotriva oricror norme de drept i alerealitii de fapt, intenia de a desfuraprozelitism?

    Ct privete logica nfririi cudracul pentru a trece puntea, adic aalianei preotului Frca cu Liga ProEuropa, aceasta este pur iezuit. Numai

    n cazul iezuiilor scopul scuz

    mijloacele i numai o astfel de logicpoate explica alturarea unui preot,chiar dac este el greco-catolic, la oorganizaie recunoscut atee, caremiliteaz pentru scoaterea icoanelor i areligiei din coli! (P.O.)

    Centrul Mitropolitan al Clujului,Albei, Crianei i Maramureului i ia

    ngduina de a protesta mpotriva unorafirmaii provocatoare pe care ExcelenaSa Monseniorul Francisco-JavierLozano, nuniul papal n Romnia, le-afcut n cuvntarea inut n biserica

    greco-catolic Sfnta Familie dinZalu n ziua de Duminic, 8 martie2009, cernd ca, din spirit de dreptate,

    bisericile noastre greco-catolice s fie

    Mitropolia Clujului dezaprob uneleafirmaii provocatoare ale Nuniului

    Apostolic din Romnia

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    25/32

    restituite, pentru a se reparanedreptile ce s-au fcut n timpul

    regimului comunist.Abordnd visceral mai vechile

    diferende patrimoniale dintre ortodociii greco-catolicii din Transilvania, pe careacetia se strduiesc s le aplaneze prindialog bilateral, naltul oaspete uit cun nuniu apostolic are un statuteminamente diplomatic, acela dereprezentant al Statului Vatican pe lngStatul Romn, i c nu are cderea de ainterveni n probleme de natur strict

    bisericeasc.Pe de alt parte, ne permitem s-i

    amintim Excelenei Sale c istoriarelaiilor dintre cele dou Biserici,Ortodox i Greco-Catolic, nu ncepe n1948, (sub dictatura comunist), ci n

    1700 (sub Imperiul Habsburgic, care nuse putea luda cu principii i soluiidemocratice).

    n Arhiepiscopia Clujului, ultimuldiferend patrimonial ortodoxo-unit s-apetrecut la Iara i a fost rezolvat printr-oComisie Mixt, a crei rezoluie a fostaprobat de ierarhii ambelor eparhii.

    Dorim ca relaiile dintre cele douBiserici romneti, care i serbeazPatile la aceeai dat, s continue a sedesfura n duhul pcii i al slujirii,motenit de la Domnul Hristos i de laSfinii Apostoli. (Biroul de Pres alMitropoliei Clujului)

    Dup ce un vot final asupraordonanei de urgen ce introduce

    Controverse la Senat legate de

    paapoartele biometrice. UrmeazCamera Deputailor

    paapoartele biometrice cu cip RFID afost amnat de dou ori la Senat, ncele din urm actul legislativ a trecutprin aprobare tacit. Procedeul

    aprobrii tacite se aplic n momentuln care o lege organic (adic deimportan superioar n ordinealegislativ intern) nu ntrunete unvot decisiv, fie pozitiv, fie negativ.

    edinele Senatului s-au derulat ncontextul unor campanii de informaredemarate de mai multe organizaii ale

    societii civile de orientare cretin-ortodox. Printre acestea amintim pecele ale Forul Ortodox Romn, care a

    nmnat senatorilor mai multemateriale informative n care seargumenta de ce anume legea trebuierespins, realizate de grupuri deexperi. De asemenea, KatherineAlbrecht, doctor n Educaie,

    Dezvoltare uman i Psihologie laUniversitatea din Harvard i cunoscutpersonalitate ce militeaz mpotrivatehnologiilor RFID, a transmis un

    PS Mitropolit Bartolomeu, ArhiepiscopulClujului

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    26/32

    mesaj video senatorilor, ndemnndu-is nu voteze legea.

    Este demn de precizat i faptul c nParlamentul European a fost adoptat orezoluie critic fa de tehnologiileRFID i fa de sistemul de identificare

    biometric. Mai mult, raportorul grecStavros Lambrinidis, realizatorul uneipropuneri de recomandare europenecritic, de aceast dat, fa de utilizareaRFID, a declarat n cadrul unei audieri

    publice c "monitorizarea indivizilor arputea transforma pe furi societile noastrentr-o societate Big Brother.

    i din partea mediului clerical s-aunregistrat reacii puternice. MonahulFilotheu de la Mnstirea Petru Vod adepus la Senat o list cu 150 000 desemnturi strnse din toat ara n

    sprijinul apelului lansat deArhimandritul Iustin Prvu n luna

    ianuarie, n care se cerea abrogareaordonanei de urgen. Campania de

    strngere a semnturilor continu dealtfel, fiind sprijinit de asociaiaAciunea Pentru Educaie i Libertate.

    Toate aceste demersuri au fostntrite de un apel al printelui JustinPrvu adresat special parlamentarilor.Din cadrul acestui apel, spicuim:Rugndu-v s m iertai, gsesc decuviin s v adresez sentimentele mele deortodox romn i mrturisitor: ne gsim n

    faa unor stri de lucruri cu totulneobinuite. Nu e vorba de o problem

    financiar, economic sau teritorial, ci estevorba despre ducerea unei naiuni spre

    pierzanie, este vorba despre un act care areurmri asupra copiilor i nepoilor notri...Noi nu avem nevoie de sisteme de control -

    de acte de identitate electronice, de cri deidentitate, de carnete de conducere

    Plenul Senatului Romniei

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    27/32

    62

    electronice .a.m.d... dac nu se ia o hotrreconform vederilor i aspiraiilor noastreromneti i ortodoxe, vom avea de suferit nunumai aici i acum, ci i dincolo n venicie.

    Votul final privind paapoartelebiometrice se va n Camera Deputailor,dezbaterile fiind programate la nceputullunii aprilie. (I.B.)

    O nou controvers a aprut pemarginea paapoartelor biometrice cu cipRFID. Biroul de pres al PatriarhieiRomne fcuse public faptul c tema

    actelor de identitate cu cip va fi luat ndiscuie n edina Sfntului Sinod din25-26 februarie.

    Forul Ortodox Romn a luat atitudinefa de un comunicat de pres alaceluiai birou patriarhal dat publicitiipe data de 26 februarie, afirmnd c, deitrecea drept hotrre a Sinodului,comunicatul nu era nsoit desemnturile ierarhilor, aa cum a fostcazul deciziei sinodului mitropolitan dela Cluj, publicat i n paginile revisteinoastre n nr. 2.

    Comunicat sau decizie?

    Forul Ortodox Romn a atenionatn dou rnduri Patriarhia asupra

    neregulilor legate de comunicatulbiroului de pres. n scrisoareadeschis fcut public pe data de 9martie, FOR afirm: Considermcomunicatul de pres nr. 21/26 febr. 2009un fals, ntruct prin acesta biroul de presal Patriarhiei se substituie Sfntului Sinod,emind un text prolix i evaziv, pricin detulburare i sminteal n rndulcredincioilor, fr a da publicitii sursa(decizia nr. 638/2009), n cazul n careaceasta exist cu adevrat (fapt care nureiese deloc din enumerarea deciziilorSfntului Sinod fcut n comunicatul nr.22/27 februarie 2009 al aceluiai birou de

    pres, unde nu se regsete i decizia nr.638). Dac totui documentul exist, n

    virtutea transparenei de care se cuvine sdea dovad o atare instituie, trebuie catextul original al deciziei s fie dat urgent

    publicitii, mai ales c n ultimii anidocumente de mare importan au ajuns svad lumina tiparului ntr-o alt formdect fuseser formulate n plenulSfntului Sinod. (I.B.)

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    28/32

    Actualitatea laic

    Noul Cod Civil legalizeazexperimentele tiinifice pe persoanelecu handicap

    Noul proiect de cod civil permite

    medicilor din Romnia s facexperimente tiinifice asuprapersoanelor lipsite de discernmntdatorit unui handicap mintal, inclusivcopii.

    Proiectul prevede c experimenteletiinifice asupra persoanelor cuhandicap sunt permise numai dacriscurile interveniei nu sunt mari,

    rezultatele vor mbunti starea desntate a pacientului sau dac testelecontribuie n mod semnificativ la dezvoltareatiinei. Dac experimentele vorcontribui n mod semnificativ ladezvoltarea tiinei dar nu vor ameliorastarea bolnavului sau o vor nruti, ne

    ntrebm n virutea cror criterii i valoriva alege medicul? Cnd e binecunoscut

    deja traficul de organe care are loc nRomnia... Practic, prin aceastiniiativ, medicilor li se permite s-itrateze pe cei mai vulnerabili dintre noi

    ca pe nite cobai, fr a fi trai larspundere n vreun fel.

    Iniiativa prevede, de asemenea, cminorii sub 14 pot s-i dea singuri

    acordul asupra unor interveniimedicale fr acordul prinilor. Sau cuacordul acestora numai n cazuri foartegrave. Ceea ce deschide larg porileunor mari abuzuri: copiii sunt scoi desub autoritatea legal a prinilorpentru a putea fi manipulai dupvoie... i bisturiu.

    Iniiativa a fost deja contestat att

    de Autoritatea Naional pentru

    Codul Penal:- dezincriminarea avortului auto-provocat- considerarea ftului ca nefiind ncviu (!)- dezincriminarea incestului nesi-

    lit- dezincriminarea prostituiei practi-cate de bunvoie

    - tratarea blnd a bigamiei, carepoate fi pedepsit doar prin amendCodul Civil:- legiferarea experimentelor medica-le efectuate asupra minorilor sau per-soanelor lipsite de discernmnt

    - interzicerea pedepselor fizice apli-cate copiilor, n virtutea interesuluisuperior al acestuia

    Prevederile frdelegii din noile Coduri legislative:

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    29/32

    Persoanele cu Handicap, care afirm cpersoanele cu handicap mintal nu-i pot daacordul, ct i de cei de la ProteciaCopilului, care spun c experimenteleasupra minorilor sunt periculoase i

    ncurajeaz traficul de persoane. (Cf. Ziuadin 19 martie 2009) (P.M.)

    La mijlocul lunii martie au intrat n

    dezbaterea Parlamentului noile codurijuridice Cod Penal, Codul de ProcedurPenal i Codul de Procedur Civil. Dupcum a declarat primul ministru, dl. EmilBoc, adoptarea Codurilor rspundeexigenelor CE pentru a ridicamonitorizarea pe justiie. Trebuie precizatc monitorizarea pe justiie este, n acestmoment, una din cele mai puternice prghii

    de control pe care Comisia European leexercit asupra Romniei, fiind capitolul ncare ara noastr este mereu ameninatcu rapoarte critice venite de la Bruxelles. Deaceea primul ministru s-a grbit s declarec noile coduri respect exigenele

    Noul Cod Penal, coad de topor cuetichet european

    europene. Care sunt ns aceste exigene?Se pare c, n materie de moralitate, unelefoarte, foarte joase. Practic, Noul CodPenal nu mai incrimineaz incestul iprostituia. Da, nu este greeal de tipar incestul i prostituia sunt activiti care

    nu mai contravin legii i nu se maipedepsesc. Se pedepsesc doar atuncicnd exist abuz sexual, lipsaconsimmntului. Justificarea pe care aadus-o Ministerul de Justiie este pursofistic incestul ar fi o problema depatologie social, nu o problem penal,iar prostituia poate fi combtut doarprin sanciuni administrative (amenzi)...

    Ministerul, n justificarea sa, a ntrit imai mult legtura cu spaiul europeanlegislativ, afirmnd c renunarea laincest ca incriminare autonom seregsete i n alte coduri penaleeuropene adoptate sau modificate nultimii ani.

    Dar chiar Tratatul de la Lisabona,Constituia de facto a Uniunii Europene,

    are aceeai logic extrem de permisivfa de delictele sexuale nefireti. S-aobservat c n protocoalele care nsoesctratatul pedofilia nu mai este incriminat.

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    30/32

    Dei se face mult vorbrie despreprotecia minorilor, neincriminareapedofiliei este semnificativ, avnd nvedere c n protocoalele ce nsoeauvechiul proiect de Constituie Europeanera incriminat n mod expres.

    n condiiile n care ntreaga lumetriete o criz profund a moralitii, ncare nici mcar numele de tat i mam numai sunt respectate ci, de multe ori, scoase

    n afara legii, cnd se legifereaz relaiile

    homosexuale i multe ale acte nefiretinaturii umane, este un sofism ieftin s faciapel la sanciunea moral pe care trebuie so dea societatea faptei incestului sauprostituiei. Aceasta sanciune nu exist, iaracum, prin dezincriminarea incestului i aprostituiei cade i cenzura juridic, ultima

    barier care mai stvilea, ct de ct,urciunea pustiirilor.

    Ct despre noi, ne aducem aminte, ncodat, de proorociile Sfinilor Prini carevorbesc despre obiceiurile desfrnate ipreadesfrnate ce vor fi ncurajate deperpetuatorii mpriei antihristice nvremurile de pe urm... (P.M.)

    Senatul statului Idaho SUA, a votat olege n care medicilor li se permite srefuze tratamentul unui pacient a crui

    ngrijire o consider inutil. Legea este attde permisiv nct medicilor li se permites refuze tratarea unui pacient n ciuda uneicereri prealabile explicite scrise de acesta. Iarlegea S. 1114, seciunea 394504A (4)permite medicilor s refuze tratamentul

    pacientului n urmtoarele condiii: Dac(a) beneficiarul [tratamentului] este ntr-ostare vegetativ care persist, care esteireversibil i din care beneficiarul nu-i

    n statul Idaho SUA, pacienii audatoria de a muri

    va cpta niciodat contiina; (b)beneficiarul este n com cronic i

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    31/32

    ageni financiari, precum TheodorStolojan i Mihai Tnsescu, au fcut apella necesitatea contractrii acestui

    mprumut.n dispreul oricrei logici economice

    i al bunului sim, statul romn a nceputs lucreze, iat!, pentru o reea bancareuropean i internaional, reea care adus Romnia la o datorie extern depeste 80 de miliarde de euro.

    n micarea de nrobire a popoarelor

    prin criza economic declanat,Romnia este abia un pion local ntr-ostrategie local, ntruct alturi de noimajoritatea rilor din fostul bloccomunist au contractat astfel de

    mprumuturi de la FMI i UE. Ca i ncazul Romniei, mare parte din sumele

    mprumutate vor merge la bncile strine n special cele din Austria, Italia i

    Suedia care dein finanele rilor dinEuropa de Est.

    Nu fr o oarecare ironie, n acestcontext aflm c FMI va intra pe profitdin 2010, dup ce pn acum preconizapierderi. (cf. frontpress.ro) (P.M.)

    Persoanele cu Handicap, care afirm cpersoanele cu handicap mintal nu-i pot da

    acordul, ct i de cei de la ProteciaCopilului, care spun c experimenteleasupra minorilor sunt periculoase i

    ncurajeaz traficul de persoane. (Cf. Ziuadin 19 martie 2009) (P.M.)

    La mijlocul lunii martie au intrat ndezbaterea Parlamentului noile coduri

    juridice Cod Penal, Codul de ProcedurPenal i Codul de Procedur Civil. Dupcum a declarat primul ministru, dl. Emil

    Noul Cod Penal, coad de topor cuetichet european

    Boc, adoptarea Codurilor rspundeexigenelor CE pentru a ridica

    monitorizarea pe justiie. Trebuieprecizat c monitorizarea pe justiie este,n acest moment, una din cele maiputernice prghii de control pe careComisia European le exercit asupraRomniei, fiind capitolul n care aranoastr este mereu ameninat curapoarte critice venite de la Bruxelles. Deaceea primul ministru s-a grbit s

    declare c noile coduri respectexigenele europene. Care sunt nsaceste exigene? Se pare c, n materie demoralitate, unele foarte, foarte joase.Practic, Noul Cod Penal nu maiincrimineaz incestul i prostituia. Da,nu este greeal de tipar incestul iprostituia sunt activiti care nu maicontravin legii i nu se mai pedepsesc. Se

    pedepsesc doar atunci cnd exist abuzsexual, lipsa consimmntului.

    Justificarea pe care a adus-o Ministerul deJustiie este pur sofistic incestul ar fi oproblema de patologie social, nu oproblem penal, iar prostituia poate ficombtut doar prin sanciuni

  • 8/14/2019 familia ortodoxa3_selectii

    32/32

    / redacia

    presaORTODOX

    Redactor-ef

    Colectivul de redacie

    Reporter

    Mihai CRISTEA

    Ioan BUCURPetru MOLODE-JITEAGheorghe FECIORU

    Mircea CONSTANTINESCU

    CorespondenCP 61-02, BucuretiE-mail: [email protected]://www.presaortodoxa.ro

    ISSN 20652518

    Articolele trimise de colaboratori exprim punctul de vedere al semnatarilor.Reproducerea parial sau integral a articolelor poate fi fcut numai cu

    Abonamente laIubii cititori, dorim s mulumim tuturor acelora care ne-au ajutat

    dezinteresat la acest nceput de drum. Totodat, mrturisindu-v cresursele noastre financiare sunt extrem de modeste, iar revista nupromoveaz mesaje publicitare, v rugm s v aducei dup puterecontribuia la susinerea material i la distribuirea ei.

    De asemenea, existena a ct mai multe abonamente v-ar favorizadumneavoastr o primire regulat a revistei, iar nou o distribuie maiuoar i o minim siguran n privina viitorului.

    Bine ar fi dac fiecare dintre noi am face cunoscut PRESAORTODOXcelor apropiai, tiind ct de greu circul informaia cuadevrat util n contextul unei societi n care predomin senzaio-nalul, derizoriul i minciuna.

    Aadar, i cu ajutorul dumneavoastr revista va continua s seediteze i se va putea menine la un pre accesibil.

    Precizm c demersul Asociaiei pentru Aprarea Familiei iCopilului n ceea ce privete editarea PRESEI ORTODOXE este unulnonprofit, avnd ca unic scop mrturisirea adevrului i ntrireacomunitilor cretine n societatea romneasc.

    Putem fi contactai la telefonul (+4) 0733 319 609, la adresa de [email protected] sau la csua potal CP 61-02 Bucureti.


Recommended