+ All Categories
Home > Documents > Document a Tie

Document a Tie

Date post: 27-Sep-2015
Category:
Upload: cucur7z
View: 40 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
Description:
jjj
46
Colegiul Naţional de Informatică Piatra Neamţ PROIECT PENTRU ATESTAREA COMPETENŢELOR PROFESIONALE LA INFORMATICĂ Site cu tema: Site cu tema: Sistemul Osos Sistemul Osos Profesori coordonatori: Elev: Nour Georgeta Podbereschi Maria Bostan Simona
Transcript

ATESTAT LA INFORMATIC Italia Prezentare generala PREZENTARE PROIECT

Colegiul Naional de Informatic Piatra NeamColegiul Naional de Informatic Piatra Neam

PROIECT PENTRU ATESTAREA COMPETENELOR PROFESIONALELA INFORMATIC

Site cu tema:Sistemul Osos

Profesori coordonatori:Elev:

Nour GeorgetaPodbereschi MariaBostan Simona

Sesiunea : mai 2015

Cuprins

Argumentare3Limbajul HTML4Elementele limbajului HTML6Marcaje de baz7Marcaje pentru structurarea documentului8Marcaje pentru formatarea textului i crearea listelor8Marcaje pentru crearea hiperlegturilor11Marcaje pentru introducerea de obiecte12Formulare14Structura atestatului17Cod surs21Prezentarea programului n care a fost realizat proiectul26Meniul programului Adobe Muse CC27Setarea imaginii de fundal30Crearea legturilor31Crearea meniului32Inserarea casetelor text32Bibliografie33

Argumentare

Am ales aceasta tema din cauza pasiunii mele in general pentru biologie, m-am gandit sa pun in picioare un site care m-ar fi ajutat si pe mine atat la orele de clasa cat si la pregatirea pentru facultate. Pe mine personal m-ar fi ajutat informatiile pe care le regasim in pagina mea web.

Limbajul HTML

HTML (Hypertext Markup Language) este un limbaj creat n scopul de a descrie, n mod text, formatul paginilor Web; fiierele create n acest limbaj vor fi interpretate de navigatoare, care vor afia paginile n forma dorit (cu texte formatate, liste, tabele, formule, imagini, hiperlegturi, obiecte multimedia etc.). HTML a aprut ca o aplicaie ISO standard (aparine standardului SGML - Standard Generalized Markup Language, specializat pentru hipertext i adaptat la Web).Aa cum se poate deduce din numele limbajului, HTML descrie caracteristicile de format ale elementelor incluse prin procedee de marcare. Acestea pot fi asemnate intuitiv cu marcajele folosite n tipografie pentru a indica scrierea unui text cu un anumit tip de caractere. Fiecare element va fi introdus ntre dou marcaje ("tags", n limba englez) - de nceput i sfrit - (uzual) de forma . Caracterele speciale de delimitare a marcajelor "" permit deosebirea acestora de textul propriu-zis. De exemplu, pentru textele aldine (ngroate), marcajul de nceput este iar de sfrit - .n informatic, limbajele de marcare sunt foarte convenabile fiindc comenzile lor pot fi interpretate simplu. LaTeX-ul, de exemplu, este tot un limbaj de marcare; prin interpretarea fiierelor .tex descrise n acest limbaj se va genera formatul dorit al documentelor pe diverse tipuri de sisteme de calcul (n cazul, LaTeX-ului, se obine uzual format PostScript sau PDF). n schimb, procesoarele de documente uzuale nu au un limbaj de marcare standardizat, care s ofere compatibilitate ntre diverse tipuri de calculatoare i sisteme de operare. Astfel, se poate spune c avantajele aplicrii limbajelor de marcare constau n portabilitate i flexibilitate: fiierele create cu ajutorul lor pot fi transferate pe orice tip de sistem, unde vor fi interpretate cu ajutorul unor programe specifice. De fapt, procesoarele de texte uzuale folosesc adesea procedee de marcare pentru formatri (de exemplu, formatrile de tip caracter din Word); n acest caz ns, caracterele de control introduse sunt ascunse iar rezultatul editrii este direct vizibil ("What You See Is What You Get"). n schimb, n limbajele de marcare - inclusiv HTML - marcajele sunt introduse n text, astfel nct acestea sunt exclusiv succesiuni de caractere (litere, cifre, caractere speciale) - fiiere de tip text.Referitor la legtura dintre procesoarele de documente uzuale i limbajul HTML, mai trebuie menionat faptul c ultimele versiuni ale editoarelor de documente ofer faciliti de salvare n format HTML - de exemplu, Word, ncepnd cu versiunea Microsoft Office '97. Mai mult, toate produsele incluse n aceast gam dedicat biroticii (MS Office) ofer compatibilitate cu formatul HTML.Procesele de standardizare i de includere a comenzilor de marcare n fiierele HTML permit navigatoarelor s citeasc i s formateze paginile Web, lucru foarte important n condiiile n care ele conin nu numai texte alb-negru, ci i culori, imagini, hiperlegturi, diverse obiecte. Practic, marcajele HTML asigur controlul asupra modului de afiare a obiectelor corespunztoare n cadrul programelor de vizualizare a documentelor HTML - navigatoarele.Limbajul HTML a evoluat n versiuni succesive, odat cu evoluia protocolului HTTP i a programelor de navigare. Astfel, HTML 1.0 era compatibil cu Mosaic, primul program de navigare, dar dup apariia unor navigatoare noi, a fost necesar introducerea unui standard oficial Internet pentru construirea paginilor (HTML 2.0) i extinderea sa cu noi faciliti: formule matematice, tabele, moduri avansate de descriere a organizrii paginilor (ncepnd cu HTML 3.0).Standardizarea oficial a limbajului HTML a fost realizat de consoriul WWW i dezvoltat de diveri productori de soft (unii dintre acetia urmresc chiar promovarea navigatoarelor proprii prin introducerea unor particulariti n formatele oficiale).Paginile HTML se pot crea cu orice editor de texte de ctre utilizatorii care cunosc limbajul HTML sau, mai simplu, se pot utiliza editoare speciale, n care obiectele se introduc interactiv iar codul HTML se genereaz automat. Avnd n vedere c i n acest caz este util cunoaterea marcajelor generate pentru corectarea eventualelor erori (mai ales n cazul link-urilor), vom prezenta n continuare entitile care se pot introduce n paginile HTML i marcajele caracteristice acestora:

Elementele limbajului HTMLToate obiectele HTML sunt introduse ntre marcaje care le definesc; majoritatea acestora sunt de forma (la nceput) i (la sfrit). Tipul standard al obiectului poate fi specificat cu majuscule sau minuscule; totui, se recomand utilizarea majusculelor fiindc astfel marcajele ies n eviden.Majoritatea navigatoarelor permit vizualizarea paginii curente n formatul surs HTML (forma pe care o interpreteaz pentru afiarea paginii). La interpretare, programele de navigare ignor spaiile i -urile, aplicnd formatarea specificat.Exist ns i marcaje cu parametri; acestea au forma . De exemplu, obiectele de tip imagine sunt introduse cu delimitatorul , care are diveri parametri. Pentru definirea hiperlegturilor se folosete marcajul , care are de asemenea parametri proprii. Codurile de marcare HTML pot fi clasificate n urmtoarele categorii: marcaje de baz - cele care delimiteaz pagina / documentul HTML, titlul acesteia i corpul paginii; marcaje pentru structurarea documentului - care permit introducerea de subtitluri, paragrafe, linii de delimitare; marcaje pentru formatarea textului i crearea listelor; marcaje pentru crearea hiperlegturilor (hyperlinks); marcaje pentru introducerea de obiecte - tabele, formule, imagini sau obiecte multimedia preluate din fiiere, formulare.Voi descrie n paragrafele urmtoare, elementele caracteristice fiecreia din aceste categorii.Pentru structurarea i organizarea informaiilor din paginile web se pot utiliza frame-uri (marcajul ), prin care la un moment dat se afieaz mai multe ferestre coninnd fiecare cte o pagin. Introducerea i gestiunea frame-urilor se realizeaz foarte convenabil folosind editoarele HTML.Mai menionm faptul c n ultimele versiuni ale limbajului HTML i ale browser-elor s-a introdus posibilitatea integrrii, respectiv lansrii n execuie prin navigator, a unor aplicaii. Acestea sunt scrise n limbajul Java, un limbaj cu caracteristici distribuite i obiectuale, adaptat programrii n Web; ele se numesc "applet"-uri i se introduc n sursele HTML cu marcajul sau . Ultimele versiuni de editoare HTML permit introducerea interactiv a applet-urilor Java.

Marcaje de bazO pagin Web este delimitat de marcajele i care indic nceputul i finalul documentului i conine: zon de antet cuprins ntre marcajele: un corp delimitat de marcajele: .Zona de antet este utilizat de ctre programele de cutare pe site-urile web i permite specificarea titlului paginii care va fi afiat de navigator (nu apare propriu-zis n coninutul paginii).Titlul, introdus n antet, este cuprins ntre marcajele .Astfel, o form extrem de simpl a unui document HTML ar putea fi cea din urmtorul exemplu:

Titlul documentului

Document HTML foarte simplu

Marcaje pentru structurarea documentuluiProgramele de navigare asigur afiarea difereniat a unor titluri i subtitluri pentru seciunile paginii, dup criteriile implementate n acest scop la conceperea sa (litere mai mari sau mai mici, diverse culori, litere aldine sau simple, unul sau mai multe rnduri libere dup titlu etc.).Titlurile de capitole sau subtitlurile sunt definite de marcajele , unde n este o cifr ntre 1 si 6 care specific nivelul titlului (1 este titlul principal iar 6 corespunde celui mai sczut nivel). Astfel: indic un subtitlu de nivelul 1. indic un subtitlu de nivelul 6.Pentru separarea zonelor paginii se pot folosi treceri la: linie nou - cu marcajul
, eventual cu desenarea unei linii orizontale - marcajul ; paragraf nou - cu marcajul (se insereaz o linie nou i eventual se face o indentare). Marcajul desemneaz sfritul de paragraf dar este mai rar folosit (se poate omite).

Marcaje pentru formatarea textului i crearea listelorFormatrile uzuale de texte permit scrierea cu caractere: aldine - n acest scop pentru acel text se aplic marcajele ; cursive (italice) - pentru acel text se aplic marcajele ; subliniate - textul se introduce ntre marcajele .Unele programe mai vechi de navigare nu permiteau reprezentarea acestor formate; n acest caz, se aplicau alte moduri de evideniere a textelor respective (culori, video invers).Alte tipuri de formatri de caractere care se pot defini se refer la dimensiunea fonturilor i culori i se va utiliza marcajul cu parametri: , care indic utilizarea unui font de dimensiune x i culoare y. x poate fi un numr ntre 1 i 12, indicnd mrimea exact, sau un numr cu semn, indicnd mrimea relativ la dimensiunea curent.y poate fi numele unei culori standard, specificat n limba englez i ntre ghilimele, sau, eventual, descompunerea unei culori n componentele RGB, sub form hexazecimal (cte dou cifre hexa pentru fiecare component).Suplimentar, se pot crea pagini de stiluri, n care s se defineasc stiluri logice, modificabile ulterior; n acest scop, se folosesc marcajele - definiie, - punere n eviden, - accentuare puternic.Pentru tastaturile care suport numai codurile ASCII, caracterele speciale se pot crea folosind formatul &nume_caracter - de exemplu, pentru e. Avnd n vedere semnificaia special a caracterelor i &, apariia lor n documente trebuie specificat sub forma caracterelor speciale: < , > , respectiv & .Introducerea obiectelor de tip imagine (marcajul ) este detaliat mai jos.Limbajul HTML permite definirea mai multor tipuri de liste i imbricarea lor (includerea unor liste n altele), caz n care trebuie verificat cu atenie corespondena dintre marcajele de nceput i sfrit pentru fiecare list. Formatarea listelor la afiarea paginii (introducerea bulinelor, numerotrii etc.) se face de ctre programul de navigare.Elementele listelor se introduc ntre marcajele ("list item"). Modul de apariie al elementelor depinde de tipul de list n care sunt incluse (cu buline, numerotate etc.), determinat de marcajul specific.

Astfel, listele pot fi: neordonate (cu buline) - delimitate de marcajele

("unordered list"); elementele lor se afieaz cu buline; ordonate (numerotate) - delimitate de marcajele

("ordered list"); elementele lor se vor numerota; de tip meniu - delimitate de marcajele ; elementele acestor liste apar ntr-o reprezentare compact pe ecran (multicoloan); glosare (liste de definitii) delimitate de marcajele ("definition list"); elementele acestora au cte dou componente, introduse respectiv cu marcajele (pentru nume) i (pentru semnificaia asociat); tabele scurte - create cu marcajul .Listele utilizate cel mai frecvent sunt cele ordonate i neordonate. Prezentm n continuare un exemplu simplu de pagin HTML care conine aceste tipuri de liste.

Pagina cu liste

Aceasta pagina exemplifica crearea listelorCele mai uzual folosite tipuri de liste sunt:

  • neordonate
  • ordonate

O lista ordonata este o lista numerotata:

  1. primul element;
  2. al doilea element...

Exemple de liste ntr-o pagin HTML

Marcaje pentru crearea hiperlegturilorHiperlegturile ("hyperlinks") se introduc cu marcajele ("anchor") aplicate asupra unui text sau a unei imagini. Ele se pot crea ctre: adrese URL - astfel se asigur accesul n cadrul procesului de navigare (prin protocoale specifice), nu numai la paginile web, ci i la diverse servicii Internet; fisiere / resurse locale adic aflate pe acelai calculator cu pagina creat - link-uri locale ; acestea ar putea fi accesate i printr-un URL cu protocolul "file" dar pentru mai mult simplitate, este suficient specificarea numelui i cii fiierului local; zon din documentul HTML curent - link-uri interne.n fiecare din aceste cazuri, un click pe textul sau imaginea respectiv va determina activarea legturii i afiarea prin intermediul navigatorului a resursei asociate link-ului.Resursa asociat unei legturi este descris prin parametrii marcajului : HREF - permite asocierea unei adresei URL, crearea unei legturi locale prin specificarea numelui i cii fiierului corespunztor sau a unei legturi interne documentului; este cel mai important parametru pentru construirea de hiperlegturi; NAME - numele hiperlegturii sau al zonei dintr-o pagin ctre care se face referirea, n cazul unui link intern; METHODS - metodele de acces (acest parametru se utilizeaz doar n prelucrri speciale).Astfel, un link local sau ctre o adres URL se poate defini pe un text cu: text .O legtur intern ctre o zon a documentului curent se indic folosind marcajul .

Marcaje pentru introducerea de obiectePrima versiune de HTML (1.0) nu permitea descrierea tabelelor sau a informaiilor formatate. Asemenea obiecte trebuiau create formatat i introduse ca obiect deja formatat, cu marcajele , . Aceste marcaje indicau navigatorului c textul inclus trebuia afiat caracter cu caracter, fr vreo intervenie de formatare. n versiunile ulterioare ale limbajului HTML, s-au introdus ns faciliti elegante de formatare, de includere a tabelelor i a altor obiecte.n HTML 3.0 s-au introdus obiectele de tip tabel, formate din linii orizontale i coloane verticale la a cror intersecie se formeaz celulele. Acestea pot conine intrri diverse: texte, figuri sau chiar alte tabele. Se pot realiza reuniri de celule (de exemplu, pentru titluri mai lungi). Atributele de formatare a tabelului (aliniere, stilul chenarului i marginilor etc.) se definesc n proiectarea paginii dar modul lor de afiare va depinde i de programul de navigare.Tabelele se introduc ntre marcajele , crora li se pot ataa (opional) parametrii BORDER i RULES. Un titlu pentru tabel se poate introduce cu marcajul . Fiecare coloan se definete cu marcajul , avnd ca parametru ALIGN - modul de aliniere a informaiilor din acea coloan (LEFT, CENTER, RIGHT).Antetul tabelului se poate indica ntre marcajele ("Table Header"), pentru trecerea la o linie nou se utilizeaz marcajul ("Table Row") iar celulele individuale se marcheaz cu ("Table Data"), eventual cu parametru de aliniere. Se mai pot specifica alinieri orizontale sau verticale ale celulelor, grupri de celule etc. Aceste marcaje permit navigatorului s afieze difereniat informaiile din tabel.Prezentm n continuare un exemplu simplu de tabel.

Pagina cu tabel

Aceasta pagin da un exemplu de folosire a unui tabelVnzri anuale: 199619971998125 milioane lei160 milioane lei231 milioane lei

Exemplu de tabel ntr-o pagin HTMLMrimea liniilor i a coloanelor poate fi controlat suplimentar prin marcajele i respectiv , fiecare indicnd mrimea n "celule normale". n plus, se poate indica trasarea unei margini pentru tabel, prin marcajul .Includerea imaginilor se face folosind marcajul , care are parametri specifici: SRC indic (dup semnul '=') URL-ul imaginii, respectiv calea fiierului dac acesta este local; uzual, se accept fiiere n format GIF sau JPEG; ALLIGN controleaz alinierea imaginii fa de limita inferioar a textului (TOP, MIDDLE sau BOTTOM); este un parametru opional; ALT furnizeaz textul afiat n locul imaginii dac utilizatorul dezactiveaz opiunea de afiare a imaginilor (parametru opional); ISMAP este un indicator opional pentru imaginile care sunt hri selectabile.Astfel, introducerea simpl a unei imagini se poate realiza cu . Un exemplu de imagine inserat ntr-o pagin HTML este prezentat n figura de mai sus.Remarcm faptul c, utiliznd parametri specifici, marcajul se poate folosi i pentru inserarea unor fiiere multimedia, cum ar fi secvenele video.

FormulareHTML 1.0 permitea uzual doar transferarea informaiilor de la furnizori ctre utilizatori, transferul n sens invers fiind foarte dificil. Odat cu dezvoltarea Web-ului i mai ales cu utilizarea sa n scopuri comerciale i n diverse alte domenii, s-a fcut simit necesitatea comunicrii n dublu sens pentru preluri de comenzi, completarea unor fie de nregistrare, distribuirea de produse soft, administrarea de chestionar, transmiterea unor informaii personale etc. Acestea au fost motivaiile introducerii formularelor n HTML 2.0.Formularele conin obiecte de control care permit utilizatorilor introducerea de informaii prin completarea unor cmpuri specifice (casete de text), prin selectarea sau activarea unor opiuni (comutatoare, grupuri sau liste de optiuni). Aceste informaii vor fi transmise, dup activarea butonului SUBMIT (echivalent cu tastarea lui ) proprietarului paginii, introduse n baze de date dedicate i prelucrate cu aplicaii specifice.Formularele se introduc prin marcajelele ... , crora li se ataeaz parametri specifici care definesc metodele de transmitere i tratare a datelor. Un formular poate conine obiecte de control de diverse tipuri, definite cu marcajul i o varietate de parametri care stabilesc, pentru obiectul definit, tipul, dimensiunea i modul lui de afiare. Astfel, se pot crea cmpuri de text (care vor fi completate cu texte de ctre utilizator), liste de alternative, comutatoare, grupuri de opiuni, butoane, hri active etc.Datele preluate prin intermediul formularelor se trateaz conform standardului CGI (Common Gateway Interface) prin intermediul unor programe sau script-uri CGI. n plus, un asemenea script poate interaciona cu baza de date creat pentru realizarea unor aciuni specifice (de exemplu, hrile active folosesc script-uri CGI pentru a executa diferite aciuni, n funcie de zona selectat de utilizator).Script-urile CGI pot executa i alte operaii dect prelucrarea formularelor, producnd ieiri convenabile. Dac o hiperlegtur indic spre un script CGI, la selectarea legturii se va executa script-ul (cu anumite variabile de context care rein diverse informaii de stare). Script-ul va produce un fiier, de exemplu o pagin web, care va fi interpretat() de navigator. Acest mecanism permite script-urilor s genereze, aproape instantaneu, pagini web care s satisfac diverse cerine ale utilizatorilor, furniznd anumite rspunsuri ateptate n urma unor aciuni.Crearea interactiv a formularelor, folosind produse soft specializate n realizarea de pagini Web este relativ accesibil pentru utilizatorii familiarizai cu caracteristicile obiectelor de control specifice aplicaiilor soft dar tratarea ulterioar a informaiilor transmise necesit cunotine de specialitate.Numele, simbolurile i procedura de introducere interactiv dintr-un editor HTML (de exemplu, Microsoft Front Page) a obiectelor de control sunt extrem de apropiate de cele asociate obiectelor similare din formularele sau rapoartele Microsoft Access. Pentru utilizatorii mai putin avizai ns, crearea, chiar interactiv, a formularelor este mai dificil.

Structura atestatului

Site-ul conine o form principal alctuit din mai multe butoane precum:

Pagina Home conine titlul atestatului i meniul.

Pagina Formarea Oaselor conine o descriere a modului n care cresc oasele.

Pagina Structura Oaselor conine detalii despre structura diferitelor tipuri de oase.

- Pagina Dezvoltarea Oaselor conine detalii despre dezvoltarea oaselor:

- Pagina Cresterea Oaselor conine Detalii si imagini legate de modalitatile de crestere a oaselor.

COD SURSA

Home document.documentElement.className += ' js';

  • Home
  • Forma oaselor
  • Structura oaselor
    • Structura oaselor lungi
    • Structura oaselor scurte
    • Structura oaselor late
  • Dezvoltarea oaselor
  • Cresterea oaselor
    • Cresterea oaselor in lungime
    • Cresterea oaselor in grosime

Ce este sistemul osos? Sistemul osos este alcatuit din totalitatea oaselor organismului uman si a articulatiilor dintre ele. Articulatiile leaga oasele integrandu-se intr-un sistem numit schelet. Numarul total al oaselor care alcatuiesc scheletul omului este de 223, din care 95 sunt oase perechi si 33 oase neperechi. Sistemul osos are cinci mari functii principale: -de sustinere -de locomotie -de protectie -de hematopoeza -de depozit de saruri minerale El reprezinta componenta principala a aparatului de sustinere a tesuturilor moi existente in organismul nostru. Impreuna cu sistemul muscular, sistemul osos imprima corpului omenesc forma lui specifica. Desi rolul oaselor in locomotie este pasiv, servind ca parghii pe care actioneaza muschii, ele sunt totusi indispensabile miscarilor pe care le efectueaza corpul. Totodata sistemul osos asigura protectia tuturor organelor vitale ale organismului (creier, inima, plamani etc.). Una dintre functiile fundamentale ale sistemului osos este hematopoeza, respectiv formarea elementelor figurate din sangele circulant, care are loc in maduva osoasa rosie. In sfarsit, oasele reprezinta pentru organism o rezerva de saruri minerale. if (document.location.protocol != 'https:') document.write('\x3Cscript src="http://musecdn.businesscatalyst.com/scripts/4.0/jquery-1.8.3.min.js" type="text/javascript">\x3C/script>');

window.jQuery || document.write('\x3Cscript src="scripts/jquery-1.8.3.min.js" type="text/javascript">\x3C/script>');

$(document).ready(function() { try {Muse.Utils.transformMarkupToFixBrowserProblemsPreInit();/* body */Muse.Utils.prepHyperlinks(true);/* body */Muse.Utils.initWidget('.MenuBar', function(elem) { return $(elem).museMenu(); });/* unifiedNavBar */Muse.Utils.fullPage('#page');/* 100% height page */Muse.Utils.showWidgetsWhenReady();/* body */Muse.Utils.transformMarkupToFixBrowserProblems();/* body */} catch(e) { Muse.Assert.fail('Error calling selector function:' + e); }});

Prezentarea programului n care a fost realizat proiectul

Ce este Adobe Muse CC? Adobe Muse CC este un program cu care poi crea website-uri fr a scrie cod.

De ce ar trebui sa folosesc Adobe Muse CC? Cu Adobe Muse CC poi s schiezi, creezi i s publici site-uri sau pagini HTML conform ultimelor standarde web, folosind uneltele Adobe. Hrile site-urilor, paginile master i spaiul de lucru te ajut s lucrezi uor i repede.

Cu ce browsere este compatibil designul din Adobe Muse CC? Firefox 11 pentru Mac OS i Windows Chrome pentru Mac OS i Windows Internet Explorer 7 sau mai nou pentru Windows Apple Safari 5 pentru Mac OS

Meniul programului Adobe Muse CC

Meniul File conine comenzi de deschidere, salvare, plasare de butoane, importare i exportare de pagini i proprieti ale site-ului.

Meniul Page conine butoane care permit personalizarea unei anumite pagini.

Meniul Object conine butoane ce permit editarea unuia sau a mai multor obiecte selectate sau inserarea unuia nou.

Meniul View conine butoane ce pot schimba interfaa sau pot aduga marcatori care ne pot ajuta n poziionarea diferitelor obiecte.

Meniul Window conine butoane care permit sau nu afiarea n fereastra cu rol n design a unor taburi.

Setarea imaginii de fundal

Se realizeaz prin accesarea butonului Browser Fill situat n bara de sus a programului Adobe Muse CC, ca n imaginea de mai jos.

Apare apoi o fereastr care ne permite selectarea unei imagini i setarea opiunilor acesteia.

Crearea legturilor

Pentru ca prin simplul click pe imaginea introdus anterior s se deschid o alt pagin, trebuie creat o legatur. Putem crea pagini surori, fcnd click pe oricare din butoanele +, ca n imaginea de mai jos. Paginile le gsim n fereastra principal a programului.

Putem crea pagini copii, fcnd click pe butonul +, ca n imaginea de mai jos.

Crearea meniului

Pentru a putea accesa toate paginile site-ului, trebuie inserat un meniu.Pentru a insera meniul, am facut click pe tabul Object, apoi pe Insert menu, dup care Vertical, la fel ca n imaginea de mai jos.

Inserarea casetelor text

Pentru a insera o caset care s conin text, dm click pe butonul T, ca n imaginea de mai jos.

Bibliografie

1. Barrons Admitere pentru Universitatea de Medicina si Farmacie Targu Mures2. Manual Arinis clasa XII Biologie3. Nettlers Atlas of Human Anatomy

34


Recommended