+ All Categories
Home > Documents > CRISTIAN Ganescu Omul in Afara Trupului

CRISTIAN Ganescu Omul in Afara Trupului

Date post: 06-Oct-2015
Category:
Upload: cora-niculescu-mizil
View: 48 times
Download: 3 times
Share this document with a friend
Description:
Informatii obtinute prin simturi extrasenzoriale (activate in timpul mortii clnice ) despre alte dimensiuni
134
 CRISTIAN GANESCU OMUL ÎN AFARA TRUPULUI STRUCTURA AURICĂ A FIINŢEI UMANE CICLUL FORŢĂ CONTRA FORŢĂ VOL II, EDITURA ALAYA  În momen tul naşterii, la fel ca şi în moment ul morţ ii, oamen ii se întâl nesc, pentr u o  fracţiune de secundă, cu ei înşişi, cunoscându-şi toate întrupările şi morţile anterioare. Acest flash este însă at ât de scurt, încât nu toţ i oamen ii pot conştientiza clar momen tul respectiv.  Este inter esant şi cazul acelor oamen i, care, în exist enţa anterioară, au suferit morţi violente - în care sângele lor s-a scurs pe pământ. De altfel, datorită condiţiilor istorice ce existau acum trei-patru-cinci sute de ani, mulţi oameni care se întrupează în prezent au trecut prin astfel de morţi.  În momen tul reîntrup ăr ii, oamen ii din aceast ă catego ri e pot percepe, printr -un flash cognitiv intens, toată istoria planetei Pământ, păstrată în depozitul psiho-informaţional - memoria akashică - a Spiritului Pământului.  Printr-o moarte anterioară violentă, în care sângele li s-a scurs pe pământ, oamenii se leagă, într-un fel tainic, de Spiritul Pământului, iar la următoar ea încarnare în trup fizic se pot conecta spontan la memoria planetară. Ast fel, î n momentul următoarei naşteri fizice, ei retrăiesc fulgerător toate evenimentele trecutului globului terestru în care a curs sânge de om, imprimate în memoria Spiritului Pământului: crime, ră zboa ie, ma ri catacl isme etc.  Iar dacă, la sfârşitul existenţei actuale, chiar în secunda morţii, au deja act ivat corpul haric al plaselor mesianice - care constituie motorul formării, în lumea pământească, a Comunităţii (Bisericii) lui Iisus Hristos, ca o consecinţă directă a evenimentelor petrecute acum 2000 de ani în Palestina - oameni i în cauză pot percepe mult mai mult...  Pentru că, activitatea lui Iisus Hristos nu a încetat după Crucificare - momentul în care sângele Său s-a scurs pe Pământ - ori după înălţarea la cer, ci se perpetuează în prezentul continuu în care se manifestă Fiinţa Sa.  Mijlo cul concre t prin care , de 2000 de ani, Iisus Hristos ajută în mod efectiv omul să transceandă ac tuala stare de fapt, destinul adamic ca rezultat al căderii iniţiale, constă în  formarea chakrei iubirii şi în apar iţi a cel ui ma i mis ter i os cor p auri c: corpul haric al plaselor mesianice. Aceste eleme nte auric e se f ormeaz ă la orice om, în moment ul rostir ii cu voce tare a Numelui lui Iisus Hristos sau, fireşte, în cazul rugăciunii creşt ine.  De două mii de ani, Numele lui Iisus Hristos a devenit cel mai puternic Nume din Cer şi de pe Pănt. Prin Jertfa Sa, Iisus Hristos, Dumnezeu întrupat, a pl ăt it Preţul sacrificiului. Plătînd Preţul sacrificiului, Iisus Hristos a dobândit Puterea şi Domnia. El a devenit Domnul şi Învăţător ul - Regele - tuturor oamenilor din Terra aurica. Prin Puterea  pe care a dobândit-o, Iisus Hristos a pus în toţi oamenii Efigia Puterii Sale şi a stabilit " o nouă cârmuire". Datorită acestui fapt, tot ce se face în Cer şi pe Pământ se face doar prin Iisus Hristos; ast fel se consfinţeşte cele ce Le-a spus l a scurt timp după Înviere:  "TOATĂ PUTEREA MI-A FOST DATĂ ÎN CER ŞI PE PĂMÂNT... ŞI IATĂ, EU SUNT CU VOI, PÂNĂ LA SFÂRŞITUL VEACULUI. AMIN". 1
Transcript
  • CRISTIAN GANESCU

    OMUL N AFARA TRUPULUI

    STRUCTURA AURIC A FIINEI UMANE

    CICLUL FOR CONTRA FORVOL II, EDITURA ALAYA

    n momentul naterii, la fel ca i n momentul morii, oamenii se ntlnesc, pentru o fraciune de secund, cu ei nii, cunoscndu-i toate ntruprile i morile anterioare. Acest flash este ns att de scurt, nct nu toi oamenii pot contientiza clar momentul respectiv. Este interesant i cazul acelor oameni, care, n existena anterioar, au suferit mori violente - n care sngele lor s-a scurs pe pmnt. De altfel, datorit condiiilor istorice ce existau acum trei-patru-cinci sute de ani, muli oameni care se ntrupeaz n prezent au trecut prin astfel de mori. n momentul rentruprii, oamenii din aceast categorie pot percepe, printr-un flash cognitiv intens, toat istoria planetei Pmnt, pstrat n depozitul psiho-informaional - memoria akashic - a Spiritului Pmntului. Printr-o moarte anterioar violent, n care sngele li s-a scurs pe pmnt, oamenii se leag, ntr-un fel tainic, de Spiritul Pmntului, iar la urmtoarea ncarnare n trup fizic se pot conecta spontan la memoria planetar. Astfel, n momentul urmtoarei nateri fizice, ei retriesc fulgertor toate evenimentele trecutului globului terestru n care a curs snge de om, imprimate n memoria Spiritului Pmntului: crime, rzboaie, mari cataclisme etc. Iar dac, la sfritul existenei actuale, chiar n secunda morii, au deja activat corpul haric al plaselor mesianice - care constituie motorul formrii, n lumea pmnteasc, a Comunitii (Bisericii) lui Iisus Hristos, ca o consecin direct a evenimentelor petrecute acum 2000 de ani n Palestina - oamenii n cauz pot percepe mult mai mult... Pentru c, activitatea lui Iisus Hristos nu a ncetat dup Crucificare - momentul n care sngele Su s-a scurs pe Pmnt - ori dup nlarea la cer, ci se perpetueaz n prezentul continuu n care se manifest Fiina Sa. Mijlocul concret prin care, de 2000 de ani, Iisus Hristos ajut n mod efectiv omul s transceand actuala stare de fapt, destinul adamic ca rezultat al cderii iniiale, const n formarea chakrei iubirii i n apariia celui mai misterios corp auric: corpul haric al plaselor mesianice. Aceste elemente aurice se formeaz la orice om, n momentul rostirii cu voce tare a Numelui lui Iisus Hristos sau, firete, n cazul rugciunii cretine. De dou mii de ani, Numele lui Iisus Hristos a devenit cel mai puternic Nume din Cer i de pe Pmnt. Prin Jertfa Sa, Iisus Hristos, Dumnezeu ntrupat, a pltit Preul sacrificiului.Pltnd Preul sacrificiului, Iisus Hristos a dobndit Puterea i Domnia. El a devenit Domnul i nvtorul - Regele - tuturor oamenilor din Terra aurica. Prin Puterea pe care a dobndit-o, Iisus Hristos a pus n toi oamenii Efigia Puterii Sale i a stabilit "o nou crmuire". Datorit acestui fapt, tot ce se face n Cer i pe Pmnt se face doar prin Iisus Hristos; astfel se consfinete cele ce Le-a spus la scurt timp dup nviere: "TOAT PUTEREA MI-A FOST DAT N CER I PE PMNT... I IAT, EU SUNT CU VOI, PN LA SFRITUL VEACULUI. AMIN".

    1

  • OMUL N AFARA... TRUPULUISTRUCTURA AURIC A FIINEI UMANE

    Partea ntiSTRUCTURA AURIC A FIINEI UMANE

    Cap. 1. Cercetarea celor vzute i celor nevzute Un eveniment neobinuit Clarvztor n lumea eteric

    Cap. 2. Aura omului Perspective Individualitatea Personalitatea Corpurile aurice derivate

    Cap. 3. Omul, n afara ...trupului A doua perspectiv Culorile structurilor aurice Vechimea structurilor aurice

    Cap. 4. Planurile cuantice Ferestre de lumin Perspectiva planurilor cuantice

    Cap. 5. "Fiziologia" aurei Energia vital Chakrele Metabolizarea energiilor prin chakre Chakrele principale Chakra iubirii - Shainiah Chakrele secundare i chakrele minore

    Cap. 6. Sigiliile karmice : reflectarea destinului Individualitatei personalitate Sigiliile karmice ale corpului duh Sigiliile karmice ale sufletului Bolile karmice

    Cap. 7. Thent-Thint 3 Si Bemol Si Bemol Thent Thint

    Cap. 8. Reflectarea ncarnrilor trecute Configuraia sigiliilor karmice Punctul ideal Stelua dinti

    Cap. 9. Preul rscumprrii Omul nou, omul vechi Un fapt de via actual, prezent, vital

    Partea a doua:ODISEEA SPIRITULUI

    Cap. 1. Evoluia omului Viaa, suprema form de iniiere Principiul termometrului Paradigma evoluiei

    2

  • Reflectarea evoluiei n corpul duh Cap. 2. coala vieii

    Cele apte clase evolutive Pragurile Crucii Vieii

    Cap 3. Activarea chakrelor Nivelul optim de funcionare Aciunea Duhului Sfnt Sigiliile chakrelor Cele apte Raze

    Cap. 4. Cele trei ci Exercitarea liberului arbitru Tipuri de cunoatere Calea evolutiv standard Cunoaterea realizat prin inducie Strvechea Cale a zeilor

    Cap. 5. Iisus Hristos, Dumnezeu ntrupat Izvorul de Lumin Modificarea structurii aurice umane prin activitatea lui Iisus Hristos

    Cap. 6. Ziua cea mai lung Corpul astral, cheia evoluiei Iubirea, credina i sperana

    Cap. 7. Corpul haric al plaselor mesianice Darul Corpul haric

    Cap. 8. Shainiah, Stnga 4 Crucea circumscris de cerc Fiul Omului Corpul de diamant

    Cap. 9. Odiseea spiritului

    Aceast carte este bazatpe dezvluirile clarvztoruluiEUGEN NICOLAE GSC

    CUVNT DE NTMPNARE LA CICLUL "FOR CONTRA FOR"

    Semnatarul acestor rnduri ine s mulumeasc tuturor celor care au contribuit, ntr-un fel sau altul, la realizarea i la apariia crilor din ciclul FOR CONTRA FOR. Semnatarul acestor rnduri ine s mulumeasc, n mod special, Seniorului George Gnescu, pentru rbdarea cu care a lecturat manuscrisul crilor din acest ciclu. Sfaturile sale, ca prim lector i critic, au ajutat enorm la eliminarea unor erori nerente i la limpezirea textelor. Semnatarul acestor rnduri mulumete, de asemenea, prietenilor i partenerilor Mariana i Radu Grigore de la SC Libra Dif SRL, pentru sprijinul acordat. Evident, nu n ultimul rnd, semnatarul acestor rnduri mulumete lui Eugen Nicolae Gsc, pentru amabilitatea de a-i fi pus la dispoziie, cu mult generozitate, informaiile ce au stat la baza realizrii crilor din acest ciclu. Cu ceva timp n urm, n copilrie, am avut parte, cu totul ntmpltor, de o experien neobinuit prin care, cu siguran, au trecut muli ali oameni. n acele vremuri, la fel ca i astzi, exista obiceiul ca, n vacane, colegii legai sufletete unul de altul - biei i fete - s

    3

  • participe la mici "chefuri", n cadrul crora experimentau diferite jocuri. Unul dintre ele era "jocul cu sticla" - un joc naiv i banal, dar foarte apreciat pe atunci. n jurul mesei, pe scaune, de-o parte erau bieii, iar de cealalt parte erau fetele. Unul dintre participani nvrtea o sticl goal. Sticla se oprea pe direcia unui biat i a unei fete, care apoi treceau ntr-o camer alturat pentru a se sruta. La un moment dat, jocul cu sticla a constituit preludiul unor noi experiene. Unul dintre colegi a avut ideea s pun n practic "jocul cu fularul". n cadrul acestui inedit joc, care se juca dup acelai principiu, unul dintre parteneri presa, cu ajutorul unui fular, anumite puncte sensibile din partea din spate a gtului celuilalt partener. Este, desigur, vorba despre un joc periculos, nerecomandabil, ntruct provoac un scurt lein. Prin presarea cu ajutorul unui fular a unor puncte sensibile din partea din spate a gtului, se provoac un scurt lein. Acest procedu se aplic cu efect doar copiilor care nu depesc vrsta de 10 -12 ani, adulii fiind cel mai adesea imuni, probabil datorit faptului c punctele respective se atrofiaz la maturitate. Cel cruia i se aplica procedeul i pierdea cunotina, cznd eventual de pe scaunul pe care era aezat, dar n scurtul rstimp de cteva secunde, avea parte de o experien stranie. Observa felurite fiine n trupuri ce lumineaz ca neoanele i un decor diferit de cel existent n lumea material, iar timpul parc se dilata; aprea senzaia c trec milenii. Altfel spus, persoana n cauz "aluneca" din aceast lume i ptrundea n alta. Desigur, persoana care experimenta acest joc era readus rapid n simiri prin stropirea cu ap i prin aplicarea unor plmue peste obraji. Sentimentul adnc de tristee generat de desprirea de acea lume mirific persista la toi participanii mult timp dup experiment. Dac ar fi s ne ghidm dup logica obinuit, nu era vorba dect despre halucinaii trectoare. Nimeni nu poate rspunde ns la o ntrebare foarte simpl, pus tot dup logica acestei lumi: cum se face c toate persoanele care au participat la "jocul cu fularul" au avut aceleai halucinaii - adic au observat acelai fiine i acelai decor ? Se tie, copiii au o constituie fizic ceva mai labil, n curs de formare, astfel nct i pot permite astfel de "subtiliti de procedur"; n schimb, dac adulii ar cunoate acele puncte sensibile i le-ar presa cu ajutorul unui fular, nu le-ar fi de nici un folos, n-ar percepe nimic i n-ar putea "aluneca" din lumea oamenilor - din lumea logicii normale i sntoase care, dup cte se spune, este singura care are dreptul de a da verdicte i de a stabili ceea ce este adevrat sau fals, ceea ce este miraj sau realitate. La fel ca i ceilali participani la jocul cu fularul, i eu am avut parte de aceste experiene. Ulterior, dup ncheierea copilriei, de-a lungul vieii, am mai "alunecat" de cteva ori, pre de cteva clipe, n condiii mai mult sau mai puin dramatice, n acea lume n care secundele par milenii. Fr nici o ndoial, muli oameni au trecut prin experiene similare, mai ales n urma unor evenimente dramatice - de exemplu, cei care au trecut prin experiene la limita morii ori cei care au trecut prin mori clinice. Ca o constant general, nici unul dintre aceti oameni nu a reuit s integreze complet n cunoaterea normal astfel de experiene, tot astfel cum nu se pot integra visele n experiena cotidian, n care funcioneaz doar contiina specific strii de veghe - logica "sntoas" a acestei lumi. Pentru mine, experienele copilriei au constituit ns imboldul de a cerceta amnunit astfel de fenomene. Precum un om traumatizat, care se ntoarce mereu i mereu la starea ce a premers trauma, cutndu-i adevrata identitate, convins fiind de faptul c doar dup descoperirea originii traumei se poate vindeca, am gsit de cuviin s cercetez ani de-a rndul fenomenologia unor asemenea fenomene, n sperana ascuns c voi putea obine rspunsul la anumite ntrebri. De altfel, toi oamenii procedeaz la fel. Traumatizai n forul lor interior de vreun eveniment petrecut cndva n trecut, oamenii ncearc s se vindece. Dar, n momentul n care se vindec de trauma lor particular, oamenii neleg cu necesitate faptul c mai exist o traum, mult mai profund. neleg c dincolo de traumele particulare ale fiecrui om n parte, exist o traum comun; neleg, n cele din urm, c

    4

  • toi oamenii sunt bolnavi de aceeai boal, neleg, de asemenea, c aceast boal comun i-a determinat s se nasc n lumea material - aici i acum. Abia n momentul n care contientizeaz acest fapt, fiecare om poate ncepe procesul de vindecare - vindecarea de existen. ntlnirea dintre mine i Eugen Nicolae Gsc s-a produs n a doua jumtate a anului 1999. n acea perioad, Eugen era n cutarea unei persoane care s-l neleag. Fiind prins pe atunci cu alte probleme, nu am avut timpul necesar s m implic n ceea ce voia Eugen s fac. Cum nu stpnea meteugul scrisului, Eugen cuta o persoan capabil s atearn pe hrtie o parte din informaiile la care avusese acces. Am ezitat o lung perioad de timp nainte de a m apuca n mod serios de treab. Gndindu-m totui la faptul c propriile mele traume, propriile neliniti, propriile erori sau propriile ntrebri sunt ale multor oameni, gndindu-m, n acelai timp, c ncercarea de a rspunde la ele poate aduce, dac nu rspunsuri, cel puin contientizarea unor aspecte care s ajute la vindecarea de existen a ct mai multor oameni, am acceptat n cele din urm o astfel de propunere. Lund n calcul, evident, i propriile triri i experiene de via, am neles abia mai trziu ce ans am n fa: integrarea n cunoaterea normal a unor informaii oferite de o persoan - Eugen Nicolae Gsc - care a devenit capabil, n urma unor evenimente dramatice, s perceap acea lume n care secundele par milenii - care este lumea eteric. Ceea ce este foarte important este ns faptul c Eugen a devenit capabil s perceap acea lume nu doar pentru cteva fraciuni de secund, precum n cazul celor care au experiene la limita morii sau particip la jocul cu sticla, ci o perioad mai lung de timp, astfel nct informaiile sale sunt extrem de preioase. Dei, iniial, totul prea a fi destul de simplu, am neles ulterior faptul c, dat fiind natura elementelor pe care Eugen dorea s le mprteasc prin intermediul crilor, lucrurile sunt mult mai complexe. Treptat, m-am implicat din ce n ce mai mult n acest proiect, care a nceput s prind via i substan.Rolul meu a devenit din ce n ce mai activ, ntruct a fost nevoie de o activitate imens de selectare, interpretare i comentare a unor informaii brute, adesea neinteligibile prin intermediul logicii formale i de constituire a unei concepii unitare i coerente. n ultim instan, a fost vorba despre transformarea unor informaii de natur spiritual ntr-un limbaj adaptat mentalitii epocii n care trim. n perioada de nceput a colaborrii cu Eugen, mi-am pus problema felului n care s reflect cele afirmate de acesta. Gndindu-m la modul n care voi proceda, am descoperit cteva soluii. Aveam de ales ntre a face un reportaj, de a urma ntocmai firul celor narate de el, de a realiza crile sub forma unui interviu sau de a adopta rolul de narator obiectiv. Am renunat curnd la varianta unui reportaj, apoi am renunat la varianta unei serii de cri-interviu - variantele cele mai facile - i m-am nhmat la munca cea mai dificil. Ceea ce m interesa cu adevrat i, mai ales, ceea ce voiam s fac era construirea unei concepii bazate pe descrierile lui Eugen. Am considerat c nu persoanele sunt importante, ci concepia ce ar putea rezulta. De aceea, de-a lungul crilor, am ncercat s scoatem n eviden nu att persoana lui Eugen i capacitile sale, ct mai ales concepia rezultat. Aceast concepie va fi prezentat n mod progresiv de-a lungul mai multor lucrri, reunite n ciclul pe care l-am denumit dup titlul primei cri: FOR CONTRA FOR. Nici un moment, nu trebuie pierdut din vedere faptul c nu este vorba despre cri de autor n sensul tradiional al cuvntului, n care autorul s preznte ceea ce gndete ori ceea ce-i imagineaz n aceste cri este expus o anumit concepie, dar trebuie s fie evident pentru orice cititor faptul c o astfel de concepie nu poate fi creaia unui om, orict de inventiv ar fi acesta. De altfel, o astfel de concepie nu poate fi creaia exclusiv a unui om ncarnat... Precum un brutar care primete de la altcineva ingredientele necesare fabricrii unei pini, eu nu am fost, n cele din urm, dect un transmitor care a primit de la altcineva ingredientele necesare. Evident, depinde de brutar dac, pe baza

    5

  • ingredientelor primite, reuete s fac o pine bun, care s fie apreciat de consumatori. La urma urmei, orice brutar trebuie s-i asume responsabilitatea produsului minilor sale. Tot astfel, eu trebuie s mi asum deschis rspunderea pentru modul n care am reflectat n scris informaiile primite. n acest context, are mai puin importan c respectivele cri au fost scrise de o persoan pe baza informaiilor altei persoane. Din acest punct de vedere, actul de a scrie i, respectiv, de a percepe prin cea de-a doua vedere sunt secundare. Ceea ce este cu adevrat important este ca o astfel de concepie s poat ajunge la cititori. Cititorii sunt singurii care au dreptul, pe baza opiunilor personale, s decid valoarea concepiei expus n aceste cri. Uneori, se pot face lucruri mari prin oameni mici. Crile au fost scrise, iar restul este un prezent transformat deja n trecut, o re-amintire despre ... viitor. Cristian Gnescu

    Partea ntiSTRUCTURA AURIC A FIINEI UMANE

    Capitolul lCERCETAREA CELOR VZUTE

    I CELOR NEVZUTE

    Un eveniment neobinuit

    Eugen Nicolae Gsc reprezint un caz tipic de persoan, care, n urma unui oc existenial, i-a schimbat mentalitatea materialist cu cea specific unui investigator spiritual. Lucrnd la o secie de transformatoare a unei mari ntreprinderi, Eugen a avut un accident de munc care i-a modificat structura auric, ceea ce i-a permis s ptrund contient, n stare de veghe, ntr-un alt palier al cosmosului, n care percepe fiine i evenimente total diferite de cele care pot fi observate prin intermediul simurilor fizice. n acea zi crucial pentru existena lui, de om obinuit ntr-o lume obinuit, Eugen i-a nceput programul de lucru ca de obicei, i nici o stare special nu anuna c se va petrece ceva important. Era n apropierea srbtorii Patelui, anul de graie 1994. Potrivit caietului de sarcini din ziua respectiv, Eugen trebuia s ptrund n zona mprejmuit unde se afla, n prob, un transformator de mare putere. Lucrnd la transformator, la un moment dat, n apropiere, dar suficient de departe pentru a nu-l afecta fizic, a avut loc un scurt-circuit puternic, iar Eugen i-a pierdut, pentru cteva fraciuni de secund, cunotina. A remarcat totui cum un val de cldur l-a strfulgerat dinspre baza coloanei vertebrale spre cretetul capului. Prea c el nsui se transformase ntr-o fntn artezian; uvoiul de cldur urca cu violen dinspre baza trupului spre cretetul capului, pentru a izbucni n afar cu mare intensitate. Dei trupul era fierbinte, cretetul capului rmsese rece ca gheaa. Undeva, n cretet, parc se deschisese ceva ce semna cu o anten parabolic, iar uvoiul de neoprit se scurgea n afar. ntregul cap ncepuse s pulseze, iar n zona frunii apruse o senzaie de durere, ca i cum ar fi avut un ru fierbinte nfipt ntre sprncene. Dup ce pulsaiile cald-rece s-au diminuat sau poate n-au mai fost contientizate, Eugen a remarcat cu stupoare cum mediul familiar se estompeaz treptat, lsnd locul unui alt mediu, pe care-l vedea pentru prima oar. Datorit faptului c evenimentele derulate foarte rapid i-au produs o senzaie de grea intens, s-a aezat pe o bncu din lemn, dintre acelea care pot fi gsite n orice ntreprindere. n locul imaginii att de

    6

  • familiare a locului de munc, el distingea foarte clar o alt imagine, ca rupt dintr-un vis, a unei alte lumi. O lume diferit, dei asemntoare cu lumea material. Arbuti, fructe, flori formau, ntr-adevr, un peisaj de basm. n primele fraciuni de secund, la fel ca orice om aflat n astfel de situaii, nici nu a realizat ce se ntmpl. Imaginile s-au succedat pe retin, au fost nregistrate automat ntr-un col al contiinei, dar nu au fost analizate corespunztor. Eugen privea imagini dintr-o alt lume, fr s realizeze ce se petrece. Surpriza a venit n cteva secunde; cnd s se ridice de pe bncua pe care se aezase, s-a vzut pe sine n dou ipostaze diferite, n dou trupuri diferite. Prima tocmai se ridica de pe bncu, iar cealalt sta n continuare aezat. Cele dou "personaliti" se priveau una pe cealalt stupefiate. Pe banc continua s stea trupul material, care nu apucase s se ridice, iar n picioare se afla o dublur din "fum". Cea real era aezat pe bncua de lemn, iar cea din "fum" sttea n picioare. Fiecare dintre ele o privea pe cealalt i spunea eu. Trupul din "fum" sau, mai corect spus, din lumin era identic cu trupul material, cu deosebirea c se prezenta ntr-o stare oarecum idealizat: dantur perfect, prul lung i ondulat i nu scurt i destul de rar, precum era n realitate. Dar nici n-a avut timp s cerceteze prea amnunit fenomenul, c dublura energetic, trupul de lumin, a revenit brusc, ca aspirat, n trupul material, iar atenia lui Eugen a fost atras de peisajul ce se deschidea n jurul su. Un peisaj cu adevrat paradisiac, n care arbori i pomi fructiferi, de diferite forme i categorii, se ntindeau pn departe, la marginea orizontului observabil. O lume paralel se nsera lumii materiale, att de familiar. La un moment dat, dup ce, parc pierdut n observarea a ceea ce nu trebuia s se afle acolo, Eugen a tresrit brusc cnd, chiar n faa lui, la nici doi metri, a aprut o fiin strlucitoare, n trup asemntor, ca esen, dublurii sale energetice. Purta o hain cu falduri, ce se prelingea vaporos peste o statur impresionant ce msura aproape doi metri i jumtate nlime. Fiina respectiv levita la mic distan de solul acelei lumi, foarte atent la micrile fiinei umane, pe care o observa prin ochii negri, lipsii de iris. La un moment dat, fiina respectiv i-a ntins lui Eugen o mic bil luminoasa, ca un glob terestru, pe suprafaa cruia se puteau remarca clar contururile unor continente. Totui, la o privire superficial aruncat de Eugen, era evident c nu semna cu globul terestru, ntruct configuraia uscatului i a apei era total diferit. Curios, Eugen a ntins mna pentru a lua globul luminos, dar, chiar n acel moment, de undeva de foarte departe, dintr-un alt timp i alt spaiu, ceva sau cineva l-a mpiedicat s fac acest gest, iar imaginea pe care a avut-o, de data aceasta n minte, era a bunicii sale, defunct de mult timp. n acel moment, Eugen a pierdut contactul cu acea lume i a revenit, nu fr prere de ru, n lumea att de familiar i de prozaic a bancului de lucru, alturi de transformatorul de mare putere. Dei aminitirea evenimentului straniu a persistat mult timp dup aceea - la fel cum a persistat i amintirea mai puin plcut a evenimentelor ce au urmat, modul i mprejurrile n care a leinat, felul n care colegii de serviciu l-au adus ntr-un vestiar s-i revin -, Eugen a reuit totui s treac destul de uor peste acea ntmplare ocant. De fapt, aa se ntmpl cu noi toi. Avem anumite senzaii sau triri n urma unor evenimente mai mult sau mai puin dramatice - n cazul unor operaii, accidente de munc, traume, ca s nu vorbim despre morile clinice destul de frecvente -, dar le uitm la fel cum, n fiecare diminea, atunci cnd aprindem lumina, uitm visele, care nc ne struie, vagi, precum vechile amintiri. Chiar dac noi uitm prea uor, iar uitarea pare s fie singura cale de salvare a unei contiine prea fricoase sau prea comode, care nu poate accepta dect ceea ce i-a devenit deja cunoscut, exist ceva care nu uit i care nu trece cu vederea evenimentele sau tririle ce par s se ncadreze n regulile unei alte logici. n acea diminea a anului 1994, dup ce i-a revenit din ocul iniial, Eugen i-a

    7

  • reluat viaa de dinainte, fr a se preocupa prea mult n a gsi explicaii. Avusese un accident, urmat de halucinaii trectoare i atta tot. Dar, la nici trei sptmni, aa-zisele halucinaii se dovedir a nu fi chiar att de trectoare precum crezuse. ntr-o zi, la vremea prnzului, o senzaie stranie de ameeal, urmat de o stare de vom, l ntiinar pe Eugen c lucrurile sunt ceva mai complicate dect crezuse. La fel ca prima oar, pe fondul slbiciunii trupului, lumea familiar perceptibil prin intermediul simurilor se estomp progresiv -fr ns a disprea cu totul - pentru a face loc lumii paralale deja cunoscute, cu peisaje mirifice, rupte parc din visurile inocente ale unui copil. De data aceasta, pe fundalul peisajului, fiine strlucitoare cu staturi impresionante se micau cu viteze ameitoare ntr-o direcie sau n alta, fr a-l remarca pe micul om ngrozit. Speriat la culme, Eugen a luat-o la goan pe strzi, printre mainile care-l claxonau, printre pietonii care-1 priveau mirai. Nu vedea pe unde fuge i nici ce este n jur. Nu voia dect s se ascund ct mai grabnic i s scape n sfrit de "extrateretrii" care invadaser planeta. Oamenii de pe strad ascultau mai mult sau mai puin ngduitori explicaiile precipitate ale unui individ livid de groaz, care fugea de rupea pmntul. n acele momente de adnc groaz, singura speran era s descopere un loc n care s nu mai fie urmrit de "extrateretri". i, pn la urm l-a gsit, dar nu n locul acela linitit, cu cmi de for, paturi albe i medici competeni, indicat de binevoitorii ntlnii pe strad, ci prin atingerea unei stri de oboseal ce a determinat, n cele din urm, ntreruperea contactului vizual cu acea lume populat de fiine nspimnttoare, cu trupuri ce luminau precum neoanele, care se deplasau n toate direciile cu o vitez ameitoare. i, ntr-adevr, nu se tie cum, imaginea acelei lumi a disprut ca prin farmec, iar Eugen s-a ntors la traiul de toate... zilele.

    Clarvztor n lumea eteric

    Acesta a fost ns nceputul unei aventuri ce nu s-a ncheiat nici n ziua de astzi. La cteva zile dup aceea, "halucinaiile" au revenit, dar de data aceasta Eugen nu s-a mai speriat la fel ca prima oar, ci, metodic, a nceput s nvestigheze ceea ce se perinda n jurul su. A neles c s-a petrecut un eveniment important, dar nu a neles de la nceput c a dobndit o capacitate nou, definit de cercetrile tradiiei ezoterice i de parapsihologia modern prin termenul de "clarvedere" sau "a doua vedere". Cu timpul, Eugen nu s-a mai speriat la contactul cu acea lume enigmatic i, mai mult dect att, a nvat s-i provoace singur, prin presarea anumitor puncte de pe suprafaa trupului, capacitatea de a o percepe prin cea de-a doua vedere, ori de cte ori dorete. n cele din urm, a fost remarcat de fiinele care, nu cu mult timp n urm, l speriaser de moarte. i ntre acele fiine impresionante i Eugen s-a nfiripat un dialog, care continu i astzi. La nceput nencreztor, Eugen le-a ntrebat dac sunt ntr-adevr extraterestre, aa cum crezuse iniial. Zmbind, acele fiine strlucitoare i-au replicat c nu auziser vreodat despre extrateretri - despre fiine provenite din afara globului terestru, care s se deplaseze cu aparate de zbor materiale -, dar l-au nvitat pe Eugen ca, n cazul n care va remarca vreuna, s le dea i lor de tire, s se minuneze mpreun c exist ceva despre care n-au aflat. Dar n momentul n care a dorit s tie cine i ce sunt, Eugen a primit de la impozantele fiine care populau acea lume rspunsul c sunt "fraii mai mari ai fiilor femeii", adic, ceea ce, noi, oamenii, denumim prin termenul generic de ngeri. n momentul n care ntlnete o fiin angelic, discuia ncepe, invariabil, cu ntrebarea "Ce vrei s tii". Uneori, este necesar ca fiina angelic s explice de mai multe ori pentru a fi priceput de o minte omeneasc; dincolo de toate, rbdarea, buntatea i

    8

  • modul lor impecabil de comportare depesc orice limit a imaginaiei. Nimeni nu se supr cnd este ntrebat, toate fiinele sunt fericite c pot rspunde unei fiine umane ncarnate. Nimeni nu este n criz de timp, dei vastitatea activitilor pe care le desfoar este imposibil de conceput. Toate fiinele ngereti se comport cu un om ca i cum ar fi cel mai important element din cosmos, iar aceasta nu se petrece doar cu o singur fiin uman, ci cu toi oamenii deopotriv. Cnd omul sufer, fiinele angelice sufer mpreun cu el, cnd omul este bucuros, se bucur mpreun cu el. Bucuria lor cea mai mare este de a-l ajuta pe om, "fratele lor mai mic", care, de cele mai multe ori, greete i sufer consecinele actelor sale. Paralel cu nvestigarea amnunit a lumii respective i a fiinelor ntlnite, Eugen a remarcat un alt fapt interesant: ori de cte ori era conectat la cea de-a doua vedere, putea vedea dublura eterat, aura energetic ce nvluie orice fiin vie din lumea material. n acea perioad, Eugen nu era nc nformat c omul , posed aur, suflet sau spirit, nici c exist o lume a spiritelor sau o lume de "dincolo". Educaia sa, mai mult materialist, nu i adusese pn atunci n atenie faptul c dincolo de lumea material mai poate exista i altceva. Acesta este i motivul pentru care, n prima etap a dezvoltrii capacitilor de clarvztor, denumea ntr-un mod impropriu structurile aurei prin termeni precum "cmi", iar chakrele prin termeni precum "leduri" sau "beculee". Dup ce s-a obinut s perceap prin cea de-a doua vedere, Eugen a fost implicat ntr-un alt eveniment dramatic. Internat n spital, n urma unei crize renale, a fost supus unei operaii. Atunci a suferit un accident postoperatoriu, n urma cruia a trecut printr-o experien de moarte clinic. Decorporarea i recorporarea, precum i trecerea prin etapele succesive ale morii clinice, au reprezentat alte experiene notabile, care l-au determinat s continuie investigarea aurei umane i a lumii paralele prin cea de-a doua vedere. Dup terminarea perioadei de convalescen ce a urmat operaiei, Eugeu a reluat metodic investigaia. O lung perioad de timp, prin procedeul deja cunoscut, Eugen i-a activat voluntar cea de-a doua vedere, pentru a putea observa att aurele umane ct i lumea paralel - care nu este alta dect lumea eteric. Lumea eteric este, dup cum bine se tie, diferit de lumea astral - lumea n care merg oamenii dup momentul morii. Lumea eteric este, de fapt, o lume intermediar ntre lumea fizic i lumea astral. n ceea ce privete lumea eteric, Eugen poate observa prin cea de-a doua vedere doar ce se afl n faa lui i ceea ce-i permite acuitatea vizual; el poate vedea doar ct i permite acuitatea vizual n astfel de condiii. Decorul lumii eterice este diferit de decorul lumii materiale, dei cuprinde aceleai forme de relief: cmpii, muni, ape curgtoare. Acolo unde exist orae n lumea material, n lumea eteric nu exist dect forme de relief asemntoare cmpiilor, n care se observ arbori i pomi fructiferi. ntruct, n lumea eteric exist i muni nali, este firesc ca Eugen s-i poat observa doar de la deprtare, ntruct ar trebui s ... zboare pentru a ajunge acolo. Munii din lumea material nu sunt situai n aceleai locuri n care se afl cei din lumea eteric. Pe de alt parte, este bine de tiut i faptul c nici un om care posed cea de-a doua vedere nu poate cunoate absolut tot ce se afl n lumea eteric. Cel care posed cea de-a doua vedere trebuie s se deplaseze n lumea material pentru a urmri decorul i peisajele din lumea eteric. Astfel, dac n lumea eteric, Eugen are n fa un copac, s spunem la cinci metri, trebuie s se deplaseze cinci metri n lumea material, pentru a fi exact n faa lui. Totui, nu doar observarea vizual a lumii eterice i a aurei umane constituie atributul fundamental al clarvztorului Eugen. n afara simului vzului, el are dezvoltate alte trei simuri de baz, care pot aduce informaii valoroase: auzul, mirosul i

    9

  • simul vechimii. Prin vz, Eugen ia cunotin de formele i culorile mediului lumii eterice i ale aurei. Culorile, de cele mai multe ori, sunt diferite de cele care exist n lumea material, au o alt strlucire i o alt intensitate. Verdele din lunea material nu este asemntor cu cel din lumea eterica sau cu cel prezent n straturile aurei. De asemenea, exist i culori fr corespondent n lumea material. Auzul este un sim complementar de mare valoare cognitiv, ntruct, spre deosebire de lumea material, fiecare obiect, fiin sau element emite un anumit sunet. De fapt, sunetul nu poate fi desprit de culoarea sa corespondent. Fiecare fiin a lumii eterice posed propriul sunet de fond, care nu seamn cu al alteia. Fiecare element auric are, de asemenea, propriul su sunet. Universul nu este doar cromatic, ci i sonor, iar aceste dou elemente ale cosmosului dau o bogie de informaii pe care cunoaterea din lumea material nu le poate oferi. Asemntor, mirosul reprezint un factor suplimentar n procesul cunoaterii. n general, mirosurile perceptibile n lumea eteric i n structurile aurei sunt diferite de cele existente n lumea material, precumpnind n general mirosurile florale. Se poate stabili totui o coresponden cu mirosuri cunoscute din planul fizic. La toate acestea se adaug un sim care nu are corespondent n lumea material: simul vechimii. Acest sim, care nu pare s aib un organ specific, precum este urechea pentru auz sau ochii pentru vz, permite o nelegere aprofundat a mediului eteric, dar mai ales a fiinelor umane sau nonumane ntlnite. Fiecare fiin are propria sa experien de via, care este perceput sub forma acestui simmnt uman: vechimea. De asemenea, prin intermediul simului vechimii se poate percepe ntr-un mod inedit vechimea straturilor aurice. Muli dintre noi, n anumite momente ale existenei noastre, ne simim, dintr-o dat, foarte btrni sau simim difuz faptul c avem n spate o ndelungat experien de via, ce pare c transcende scurta existen n lumea material. Dac am ridica la puterea a zecea un astfel de simmnt, ne-am putea face o idee cu privire la ceea ce este simul vechimii. Fiinele spirituale au o vechime incomensurabil, care aproape ocheaz pe cel care le poate percepe. Oamenii sunt, la rndul lor, difereniai: unii sunt mai tineri, alii sunt mult mai btrni, deci au o experien spiritual mult mai ndelungat. Acum trebuie fcut o constatare extrem de important: Eugen nu poate ptrunde n lumea eteric, ci doar o poate vedea. Nici un om ncarnat nu poate ptrunde corporal n lumea eteric (n stadiul evolutiv actual), pentru c nu are cum. Eugen doar vede lumea eteric - desigur, prin cea de-a doua vedere - dar nu poate interaciona cu ea. De exemplu, n lumea eteric exist arbori cu fructe, dar el nu poate culege un fruct de pe o ramur. De cte ori a ncercat s culeag un fruct, s rup o crengu sau s ating o fiin de lumin a fost ca i cum ar fi ncercat s prind vntul: a trecut prin ea, aa cum trece mna unui om Printr-o imagine holografic proiectat de un sistem de laseri. Este ca i cum un copil ar ncerca s prind o raz de soare ce se strecoar prin fanta unei ui ntredeschise. Este extrem de intersant i modul n care imaginea lumii eterice se proiecteaz omnidirecional n jurul lui, precum o hologram. S spunem c, ntr-un anumit moment, Eugen privete spre direcia fizico-geografic terestr vest. n acel moment, se deschide o imens panoram, n care se vede acea parte din lumea eteric. Decorul din lumea material - imaginea vizual a lumii fizice imprimat pe retin - se estompeaz aproape complet, iar n locul ei apare un alt decor: de exemplu, o pdure gigantic, cu arbuti imeni, bogai n fructe. Dac schimb poziia, imaginea se modific, n funcie de perspectiv: se vd ali copaci sau se vede alt peisaj. Eugen poate comunica, de asemenea, cu fiinele din acea lume, dar nu poate fi atins material, ci doar auric. Mai mult dect att, Eugen a devenit un canal de comunicare ntre cele dou lumi: pe de-o parte, el poate observa lumea eteric, iar pe de alt parte

    10

  • fiinele din lumea eteric pot vedea, prin intermediul lui, lumea material, aa cum se vede prin ochii fizici ai unui om.

    Asocierea

    n a doua jumtate a anului 1999, s-a produs ntlnirea dintre semnatarul acestor rnduri i Eugen Nicolae Gsc. n acea perioad, care nc mai struie n amintirea mea ntr-un mod straniu, Eugen era n cutarea unei persoane care s-l neleag i, mai ales, s-l ajute s se poat descurca n hiul de informaii pe care, ntr-un limbaj total inadecvat, era dispus s le mprteasc oricui avea bunvona de a-l asculta. Fiind prins pe atunci cu propriile mele probleme - fceam corecturile finale la prima mea carte, care a aprut ulterior sub titlul Tainele iniiailor vechiului Egipt, paralel cu pregtirile preliminare necesare redactrii unei a doua cri -, nu am avut timpul neceasar s m implic cu adevrat n ceea ce voia Eugen s fac. Cum nu stpnea meteugul scrisului, Eugen cuta pe cineva capabil s-l ajute s atearn pe hrtie o parte din experienele sale de pn atunci. Dei, de o bun bucat de timp btuse la multe ui, Eugen fusese refuzat, mai mult sau mai puin politicos. Eu nsumi, tributar opiniei c fiecare, dac are ceva de spus, trebuie s fac singur efortul de a-i comunica concepiile sau experienele, am ezitat o lung perioad de timp nainte de a m apuca n mod serios de treab. Gndindu-m totui la faptul c propriile mele neliniti, propriile mele erori sau propriile mele ntrebri sunt ale multor oameni, gndindu-m, n acelai timp, c ncercarea de a rspunde la ele poate aduce, dac nu rspunsuri, cel puin contientizarea unor aspecte care s ajute la nelegerea global a unor stri de fapt ce vizeaz nelegerea omului i a lumii, am acceptat n cele din urm s atern n scris dezvluirile lui Eugen. n momentul primelor discuii cu Eugen, eu aveam o opinie oarecum format, att despre clarvztori, ct i despre aspectele ce pot fi cercetate prin intermediul clarvederii. Cu toate c, opinia mea era format n principalele linii directoare, nici una dintre temele de fond nu era n contradicie cu ceea ce-mi spunea Eugen. Ceea ce era cu adevrat inedit pentru mine erau amnuntele i aspectele concrete. Eram uimit de faptul c Eugen a putut penetra o lume despre care se tiu foarte puin lucruri, o lume pe care doar puini clarvztori au fost capabili s o cunoasc. Dificultile legate de redactarea textului final al primei cri, For contra For, i debutul colaborrii cu Eugen pot arunca o lumin lmuritoare asupra evenimentelor petrecute atunci. La nceput, lucrurile nu au fost ntru-totul limpezi pentru mine. Dei, iniial, am ezitat s reproduc n scris ceea ce Eugen decisese s-mi dezvluie despre experienele sale, ulterior mi-am nvins reticena. Totui, ntre momentul n care am discutat pentru prima oar cu Eugen i momenetul n care m-am apucat efectiv de scris s-au scurs mai multe luni. Desigur, n urma primelor ntlniri, dincolo de stupefacia iniial, sentimentul meu general a fost acela de nencredere. Am lsat totui lucrurile s curg. Treptat, ntlnirile noastre au devenit mai dese, sfrnd prin a ne petrece ore ntregi n discuii, clarificri i, uneori, controverse. Vorbindu-mi despre lumea eteric, Eugen devenise o, eherazad ale crei poveti erau derulate pe parcursul fiecrei seri, iar eu, vrnd-nevrnd, mi asumasem rolul lui Harun al Rashid, acela de a asculta relatri despre evenimente petrecute ntr-o alt dimensiune a cosmosului. Treptat, pe msur ce se derulau discuiile, pe msur ce se nsilau capitolele, iar subiectele erau ct de ct dezvoltate i parial elucidate, mi-am dat seama c, n ciuda limbajului, de multe ori atipic, pe care, sincer s fiu, nu prea l nelegeam, Eugen vorbea despre aspecte relativ cunoscute. Vorbea dintr-o perspectiv pe care nu o cunoteam i nu o ntlnisem nicieri. n faza iniial, total nencreztor, i-am pus lui Eugen multe, foarte multe ntrebri.

    11

  • La ntrebrile mele nsistente i adesea enervante - eterna ntrebare "de ce" -, Eugen rspundea nvariabil: pentru c aa se vede. Cum ntrebrile mele curgeau n avalan, iar nencrederea era pe msur, Eugen a reuit, cel puin n prima parte a discuiilor noastre, s m arunce ntr-o stare de confuzie cvasitotal. O barier n comunicare era, pe atunci, limbajul atipic al lui Eugen, pe care nu-l nelegeam n totalitate, i, ntr-o oarecare msur, era i incapacitatea mea de a lsa la o parte ceea ce tiam, pentru a asculta neprtinitor ceea ce mi se povestea. Cu timpul, am nceput s ne armonizm limbajul, mai ales n ceea ce privete aspectele "tehnice", cu privire la aur. Pe parcurs, dei nu am dorit iniial acest lucru, rolul meu a trebuit s devin mult mai activ. Dac, iniial, rolul meu consta doar n transcrierea ntr-un limbaj coerent a experienelor lui Eugen, mi-am dat foarte repede seama de faptul c lucrurile sunt mai complicate dect pruser. Dat fiind natura celor expuse de Eugen, trebuia depit rolul, liber asumat, de "scrib autorizat". Era nevoie de un efort imens de triere, selectare, analiz, sintez i, mai ales, de interpretare a unor informaii diverse. Multe din informaii aveau toate ansele s se piard, n cazul n care efortul de analiz i de sintez, specifice unui astfel de demers, nu era dus pn la capt i, mai ales, n cazul n care nterpretarea nu se potrivea. n perioada de nceput a colaborrii ntre mine i Eugen, mi-am pus problema felului n care s reflect cele afirmate de el. Gndindu-m la modul n care voi proceda, am descoperit cteva soluii. Aveam de ales ntre a face un reportaj, de a urma ntocmai firul celor narate de el, de a realiza cartea sub forma unui interviu sau de a realiza o carte n care s-mi revin rolul de narator obiectiv. Am renunat curnd la varianta unui reportaj, apoi am renunat la varianta unei cri interviu - variantele cele mai facile - i m-am nhmat la munca cea mai dificil. Ceea ce m interesa cu adevrat i, mai ales, ceea ce voiam s fac era construirea unei concepii bazate pe descrierile lui Eugen i pe explicaiile primite de la fiinele cu care el are capacitatea de a dialoga. Am considerat c nu noi, ca persoane, suntem importante, ci concepia ce ar putea rezulta. Cu timpul, aspectele puse n discuie au nceput s se lmureasc. Efortul comun de descifrare a rolului i a funcionrii elementelor care pot fi observate prin cea de-a doua vedere a dus n cele din urm la o concepie general. Este de la sine neles faptul c, fr explicaiile lmuritoare provenite de la fiinele cu care dialoga Eugen n lumea eteric, nu s-ar fi ajuns la nici un rezultat. Aceste explicaii au constituit temeiul care a fcut posibil redactarea primei cri: For contra For. De fapt, meritul esenial aparine fiinelor cu care Eugen a dialogat n lumea eteric, cci fr explicaiile lor rbdtoare, n-ar fi fost posibil nimic. A urmat o perioad ndelungat, n care am ncercat s analizez i s sintetizez ntr-un tot coerent informaiile obinute. Cum terminam un capitol, i-l citeam lui Eugen i fceam corecturile din mers. Treptat, efortul depus a produs roade. Capitolele se constituiau ncetul cu ncetul, fragmentele aparent disparate ncepeau s se lege. Dup mai bine de nou luni de redactare, am stabilit configuraia general a crii - nu nainte, desigur, de a avea acceptul lui Eugen. Convenisem, nainte de toate, s am dreptul de a stabili redactarea textului, modul de concepere i de exprimare. Trebuia doar s fiu atent s nu modific n vreun fel ncrctura informaional iniial, rod al nvestigaiei prin cea de-a doua vedere. n cele din urm, citind varianta final, Eugen a fost de acord cu textul propus de mine, considernd c inadvertenele sunt minore. Firete, nu a uitat s-mi reproeze prietenete faptul c, nc nu m putusem dezbra de concepiile mele "nvechite" - cum afirma el n glum -, pentru a primi cum se cuvine informaiile inedite comunicate prin intermediul su de ctre fiinele din lumea eteric. Dar, nainte de toate, mai trebuie spus un lucru absolut necesar: nici cartea For contra For, nici cartea de fa, nici urmtoarele cri pe care le pregtim, nu reprezint cri de autor n sensul tradiional al cuvntului.

    12

  • n aceste cri este expus o anumit concepie, dar este evident pentru orice cititor faptul c o astfel de concepie nu poate aparine unui om, dup cum nu poate aparine nici efortului comun a doi oameni. Tot ce am reprodus n carte este, desigur, rodul cercetrii lui Eugen prin cea de-a doua vedere, dar pentru a nu ncrca textul i, mai ales, pentru a pstra coerena explicaiilor, am preferat s-l desemnez pe Eugen prin termenul clarvztorul. De asemenea, ori de cte ori, va fi folosit n carte expresia prin clarvedere, Eugen este subiectul subneles.

    Capitolul 2AURA OMULUI

    Perspective

    Cercetrile mai mult sau mai puin recente asupra structurii aurice umane pun accentul doar asupra elementelor cantitativ-statistice: dimensiuni, culori, densiti etc. ntr-un fel, cercetrile respective cerceteaz aura uman ca pe un motor de main, dup normele metodologice specifice tiinei. Este totui de la sine neles faptul c nu se poate face o analiz a structurilor aurei umane fr a ine cont de celelalte planuri ale cosmosului spiritual, dup cum nu se poate face o analiz pertinent fr a se ine cont i de fiinele angelice care se manifest n lumea eteric. De aceea, am considerat oportun ca descrierea constatrilor obinute prin cea de-a doua vedere de ctre Eugen Nicolae Gsc s fie realizat din dou puncte de vedere. Primul punct de vedere, care este sintetizat n prezenta lucrare, are ca obiect de studiu structura energetico-informaional a fiinei umane considerat n sine, iar al doilea punct de vedere se refer la structura energetico-informaional a omului considerat sub aspectul raporturilor sale cu mediul, cu lumea n ansamblu, cu ali oameni i cu fiinele diriguitoare ale cosmosului. Acest din urm punct de vedere va fi analizat separat, ntr-o lucrare viitoare. Descrierea constatrilor obinute prin clarvedere de ctre Eugen Nicolae Gsc poate fi realizat prin dou metode de lucru: una dintre metode pornete dinspre general spre particular, iar cealalt dinspre particular spre general. Una dintre metode pornete de la macrocosmos spre microcosmos, iar cealalt metod pleac de la microcosmos spre a ajunge la macrocosmos. Datorit specificului cercetrii lui Eugen prin clarvedere, am ales metoda ce pleac de la microcosmos spre macrocosmos. Microcosmosul este, desigur, omul i alctuirea sa auric, iar fr nelegerea modului n care este structurat omul, nu se poate nelege nimic din macrocosmos. Omul, ca structur material, energetic i informaional este copia ntregului. Omul este imago mundi, un microcosmos care reflect structura macrocosmosului - cosmosul spiritual. La fel ca i macrocosmosul, fiina omeneasc este format dintr-un aspect existenial, care este corpul fizic i dintr-un aspect ortoexistenial, format, la rndul su, din mai multe nveliuri energetice, care mpreun formeaz ceea ce numim aura. Concepia rezultat n urma demersului cognitiv realizat de ctre Eugen relev faptul c, n afara trupului fizic, exist mai multe structuri energetice. Prelund tradiia statornicit de mult vreme, am considerat c este bine ca aceste nveliuri aurice s primeasc, cu toate, denumirea de corpuri. Se tie, denumirea de corp energetic nu a satisfcut preteniile criticilor, ceea ce este perfect ntemeiat, dac ne gndim ce nseamn n fond termenul de corp. Prin corp, ne-am obinuit s nelegem un corp material mai mult sau mai puin dens, care ocup un loc n spaiu. Desigur, din aceast perspectiv, nveliurile energetice nu prea au

    13

  • cum s ndrepteasc utilizarea termenului de corp. Cu toate acestea, Eugen poate remarca prin clarvedere faptul c nveliurile energetice sunt situate pe un alt nivel cuantic dect trupul material, iar pe nivelul respectiv ele se comport precum corpurile materiale n lumea fizic. Acesta este temeiul pentru care, pentru un clarvztor, folosirea termenului de corp poate ntra n terminologia curent. Cercetnd fenomenele cu discernmnt i cu atenie, beneficiind de asemenea i de explicaiile fiinelor din lumea eteric, se poate face o distincie clar ntre corpurile ce formeaz structura energetico-informaional a omului. De aceea, pentru a prentmpina orice nenelegere a subiectului, am considerat c este util s desemnm prin termenul de aur toate corpurile energetico-informaionale, nvizibile percepiei normale, care formeaz nivelul ortoexistenial al fiinei omeneti. De asemenea, am considerat necesar s introducem termenul de plan cuantic pentru a desemna acele niveluri perceptibile prin clarvedere de ctre Eugen, care transcend planul fizic al cosmosului. n plus, pentru a evita orice nelegere eronat cu privire la fiina omeneasc i la modul n care este alctuit, n cele ce urmeaz vom prezenta principalele elemente constitutive ale fiinei umane din patru perspective, n funcie de patru sisteme de referin. Prima perspectiv este cea a modului n care se prezint structura energetico-informaional a omului n limitele unei existene n lumea material, deci omul ca spirit ncarnat n trup fizic. Aceast perspectiv va fi ntregit prin descrierea, n ordinea lor, a elementelor constitutive ale fiinei umane. A doua perspectiv este cea a modului n care se prezint clarvederii structura energetico-informaional a omului att naintea naterii n lumea material, ct i dup moarte sau, cu alte cuvinte, cum apare omul... n afara trupului. A treia perspectiv din care poate fi cercetat aura omului este perspectiva planurilor cuantice. Fiecare structur a amplului sistem auric uman se afl dispus n propria sa "lume", adic pe propriul ei nivel cuantic. n fine, a patra perspectiv este cea funcional, n care componentele aurei umane vor fi analizate n dinamica manifestrii lor la omul ncarnat.

    Individualitatea

    Dup Eugen, fiina omeneasc este format, n afara trupului material, din mai multe elemente constitutive, dup cum urmeaz: spiritul, nveliul spiritului, corpul cauzal al spiritului, corpul duh, corpul adamic, linia divin, sufletul, corpul eteric interior, corpul eteric exterior, corpul emoional, corpul astral, corpul mental inferior, corpul mental superior, corpul spiritual, sistemul de protecie ablon, plasele aurice, inima auric, banda de lumin din jurul capului, corpul plaselor mesianice, noul corp eteric. Toate aceste elemente au fost descrise succint n lucrarea anterioar - For contra For. n cele ce urmeaz vom dezvolta descrierea elementelor principale ale structurii aurice, pornind de la elementul cel mai important, spiritul, care este situat pe cel mai profund nivel cuantic. Toate elementele structurii aurice ale fiinei umane vor fi analizate n ordinea lor fireasc, indiferent de importana sau de caracteristicile pe care le manifest n ansamblul general. Elementul central al fiinei umane, nucleul neperisabil, este, aadar, spiritul. Spiritul este vizibil n interiorul trupului omenesc n regiunea pieptului, undeva ntre chakrele manipura i vishudi. Exist ns diferene sensibile de poziionare a spiritului; unii oameni posed spiritul situat n apropierea chakrei anahata, n timp ce ali oameni posed spiritul n apropierea

    14

  • chakrei manipura. Diferena de poziionare a spiritului nu depete trei-patru centimetri, astfel nct, deocamdat, vom face abstracie de ea. Privit prin clarvedere de ctre Eugen, spiritul are forma sferic a unei mingi de ping-pong, strlucitoare, care pulseaz intermitent n trei culori: rou, alb i albastru. Aceast structur sferic, vizibil destul de palid la omul ncarnat, este nucleul imperisabil al fiinei omeneti. De la spirit se formeaz o legtur cu trupul material printr-un cordon format din lumin, ca o raz strlucitoare. Spiritul este legat de corpul material n dou puncte principale: coul pieptului i n spate, ntre omoplai. La toi oamenii, spiritul posed aceeai structur standard. Cu toate c este identic la toi oamenii, spiritul prezint anumite caracteristici, n funcie de nivelul evolutiv al fiecrui om. Ceea ce difer este strlucirea i luminozitatea sa. De aceea, el prezint culori, sunete i mirosuri diferite, n funcie de nivelul evolutiv al omului respectiv ntr-un cuvnt, spiritul are culoarea, mirosul, luminozitatea i sunetul n funcie de gradul de evoluie al omului. Al doilea element al fiinei umane este nveliul spiritului, o membran cu circumferina de mrimea unei mingi de tenis de cmp, care nvluie sfera spiritului. nveliul Spiritului este format, la rndul su, din trei sfere. Fiecare dintre cele trei sfere are propria sa culoare. Cele trei sfere sunt dispuse n jurul nucleului spiritului. Spiritul i nveliul su formeaz o unitate ndestructibil. Al treilea element este corpul cauzal. Corpul cauzal are forma unei sfere cam de mrimea unei portocale. Corpul cauzal nvelete precum o membran spiritul i nveliul spiritului. Printre alte caracteristici, corpul cauzal are rolul de a proteja spiritul de orice agresiune din afar. De fapt, corpul cauzal este nveliul dat omului de structura Terrei aurica, drept pentru care poate fi considerat un corp spiritual "planetar". Corpul cauzal este sediul contiinei i voinei, contienei i memoriei. El poate fi considerat drept depozitul ancestral n care se strng toate experienele individului, de cnd s-a ncarnat pentru prima oar. Corpul cauzal este, pe drept cuvnt, depozitul n care se afl stocate toate amintirile individualitii umane, de la prima ncarnare pn n prezent. ntre cele trei corpuri - spiritul, nveliul spiritului i corpul cauzal - nu exist, n mod aparent, nici o legtur energetic, dei sunt incluse una n alta. Ele se urmeaz una pe cealalt, ca i cum ar fi situate n acelai cmp gravitaional. ntregul angrenaj seamn cu un ansamblu care are n centru o sfer care este spiritul. Spiritul este nvluit ntr-o membran protectoare - nveliul spiritului - i introdus ntr-o alt sfer: corpul cauzal. Dei, par a forma un ansamblu perfect, este de la sine neles c fiecare dintre ele se afl pe propriul nivel cuantic, n propria sa lume i n propriul su mediu. Urmtorul element al structurii energetico-informaionale a fiinei umane este linia divin - o linie de energie strlucitoare, asemntoare unei raze de lumin, care se vede foarte clar ncepnd de la un metru i treizeci de centimetri deasupra capului unui om i care se termin undeva sub tlpile picioarelor. Linia divin trece exact prin centrul spiritului, secionnd structura fiinei umane n dou pri egale, precum canalul Sushumna la nivelul corpului eteric sau coloana vertebral la nivelul corpului material. Linia divin arat ca o linie de culoare argintie, ce pare s coboare de sus, ptrunde prin interiorul chakrei sahasrara i iese prin muladhara. Este de presupus c linia divin nu se termin la distana de un metru i treizeci de centimetri deasupra capului, ci continu n infinit, dar acest aspect nu este observabil pentru a doua vedere a lui Eugen. Linia divin poate fi considerat "firul de argint" ce leag spiritul omului de Dumnezeu. Linia divin reprezint legtura peren i indestructibil a omului cu

    15

  • Dumnezeu, proiecia Divinitii n corpul omenesc fiind chiar spiritul. Linia divin apare clarvederii ca un tub gros de jumtate de centimetru, alctuit din milioane de particule minuscule, de culoare roie, galben sau albastr, care nu se ating ntre ele, dar care se aprind continuu unele de la altele, ca prin inducie. Privit de aproape, linia divin pare s se exfolieze n mai multe ramificaii luminoase, fiecare ramificaie avnd culori, sunete i mirosuri specifice. Din nalt, prin linia divin "curge" nencetat o energie cristalin, de forma unor fulgi luminoi, cu o culoare fr corespondent n culorile spectrului solar. Fulgii luminoi emit un miros oarecum asemntor mierii de albine. n biserici, la preoii aflai n exerciiul funciunii, aceast energie se revars mult mai abundent dect la oamenii obinuii, precum o ninsoare format din fulgi mari, luminoi, ce coboar printr-un tub transparent - la fel ca acele jucrii de iarn, formate din globuri de sticl n interiorul crora par s cad fulgi groi de zpad. Linia divin emite culori n funcie de nivelul evolutiv al oamenilor. Dup cum se prezint clarvederii lui Eugen, oamenii se mpart n apte clase evolutive, fiecare clas evolutiv fiind caracterizat prin anumite particulariti de baz ale structurilor aurice. La oamenii din primele dou clase evolutive, linia divin are culoarea alb strlucitoare. La oamenii care au depit a doua clas evolutiv, linia divin are culoarea albastr. La cei din clasa a patra, linia divin are culoarea roie intens, cu sclipiri argintii. La oamenii din a cincea clas evolutiv, linia divin are culoarea argintie. O alt structur auric este vechea linie divin. Vechea linie divin este o structur auric identic pn la un punct cu linia divin actual. Ea pare s fi fost n activitate cndva, n trecutul ndeprtat. Actualmente, vechea linie divin este o reminiscen auric pe cale de a se terge definitiv. Vechea linie divin apare astzi ca un tub din care lipsesc mai multe pri. Este alctuit din mii i mii de zale minuscule, destul de puin luminoase, de form ptrat. Vechea linie divin pare s se descompun tot mai mult de la o existen la alta. n trecutul umanitii, vechea linie divin a avut rolul i funciunea identice cu actuala linie divin. n ziua de astzi, vechea linie divin nu mai emite nici un miros i nici un sunet, iar luminozitatea sa este din ce n ce mai slab. Corpul duh - numit uneori perispirit (mai ales n cazul n care este vorba despre omul decorporat), adic purttor al spiritului i prima manifestare a sa -, este primul element al structurii energetico-informaionale care posed o form umanoid. Dac primele elemente constitutive ale fiinei omeneti, spiritul, nveliul spiritului i corpul cauzal au forme sferoide - n lumea eteric, precum i n vechile scrieri, spiritele sunt numite "stele" -, corpul duh este primul element care posed form umanoid. Corpul duh este un trup de lumin diafan. Corpul duh este acel element al fiinei omeneti care persist oarecum neschimbat att n timpul existenelor fizice, ct i n lumea de dincolo. Acesta este motivul pentru care corpul duh poate fi considerat un element peren al fiinei umane. Evident, corpul duh este situat la un alt nivel cuantic dect corpul material sau dect corpul eteric, dar, din punct de vedere spaial, la omul ncarnat, se gsete n interiorul formei materiale i nu depete niciodat conturul trupului fizic. Corpul duh este un element al fiinei umane despre care se poate vorbi foarte mult, fr a epuiza nsemntatea sa deosebit. Despre corpul duh se poate vorbi din dou perspective distincte, oarecum independente, dar n acelai timp interdependente. n primul rnd, se poate vorbi despre corpul duh din perspectiva omului... n afara trupului, iar n al doilea rnd se poate vorbi din perspectiva omului aflat n trup material. Att nainte de naterea n lumea material, ct i dup trecerea prin Poarta morii, corpul duh este "trupul" de lumin n care se manifest omul. Dei naintea naterii n lumea material are dimensiuni apreciabile, nlimea sa atingnd aproximativ 2,30 metri, n momentul naterii, corpul duh sufer o comprimare aproape de neconceput pentru o minte raional. n momentul naterii, corpul duh se

    16

  • comprim brusc, devenind mai mic dect trupul ftului. Treptat, de-a lungul vieii omului, corpul duh rmne permanent mai mic dect trupul material, dar continu s se maturizeze i s creasc o dat cu corpul material. n timpul existenei ntrupate, corpul duh nu depete limitele trupului material. Privit prin clarvedere de ctre Eugen, n timpul existenei ntrupate, corpul duh se vede ca o ppu luminoas, ca o figurin din neon, care emite o luminozitate constant. La toi oamenii, corpul duh este unicolor, iar culoarea sa unic este n funcie de nivelul evolutiv al fiecrui individ. Dac, de-a lungul vieii omului, corpurile aurei - de exemplu, corpul eteric, corpul emoional ori corpul astral - i modific nencetat coloritul n funcie de sentimentele i de pasiunile trectoare, corpul duh nu i modific culoarea. Pe toat durata vieii unui om, corpul duh posed aceeai culoare, acelai miros i acelai sunet, n funcie de nivelul evolutiv. Caracteristicile de baz ale corpului duh nu se modific dect dup moartea fizic, atunci cnd are loc "metabolizarea" experienelor din timpul vieii. ntr-un fel, culoarea unic a corpului duh este o rezultant vectorial, reprezentnd nivelul evolutiv acumulat n decursul palingeneziei omului prin Terra aurica, de-a lungul nenumratelor existene ncarnate, dar i de-a lungul perioadelor petrecute n lumea de dincolo. n funcie de culoarea corpului duh, oamenii pot fi mprii n apte clase evolutive distincte. Fiecare clas evolutiv corespunde unei anumite culori a corpului duh. Prima clas evolutiv se caracterizeaz prin culoarea roie, a doua prin culoarea portocalie, a treia prin culoarea galben, a patra prin culoarea aurie, a cincea prin culoarea albastr, a asea prin culoarea indigo, a aptea prin culoarea alb-argintie. Dup cum se poate remarca, din punct de vedere cromatic, nivelurile evolutive umane urmeaz ntructva - exist cteva deosebiri de nuan, avnd n vedere faptul c i culorile transfizice sunt diferite de cele din lumea material - culorile spectrului solar, iar din punct de vedere sonor par a urma notele gamei muzicale, de la Do la Si. Culoarea corpului duh este, aadar, o rezultant vectorial evolutiv, care reflect calitatea energetico-informaional global a fiinei umane. Dup trecerea omului prin Poarta morii, cnd are loc desprinderea tuturor structurilor aurice de trupul material, corpul duh, n urma unui proces de restructurare i de reformatare, revine la dimensiunile pe care le-a posedat naintea naterii n lumea material; dup moarte, omul redevine o fiin de lumin, de aproximativ 2,30 metri. n interiorul corpului duh se afl dispuse apte chakre principale, pe care le vom denumi chakre-atribut. Cele apte chakre-atribut au form sferic, fiind asemntoare ca aspect cu spiritul omului. Aceste chakre se afl situate n aceleai locuri n care sunt dispuse, la nivelul corpului eteric, chakrele eterice. n fond, chakrele eterice sunt doar manifestrile chakrelor-atribut. Privite de ctre Eugen prin clarvedere, chakrele situate la nivelul corpului eteric sunt prelungirile chakrelor-atribut aflate la nivelul corpului duh. Chakrele-atribut au rolul de a metaboliza informaiile primite de la chakrele eterice ale corpului eteric. La nivelul corpului duh exist, de asemenea, trei mari pete sau sigilii karmice. Aceste pete karmice sunt vizibile la toi oamenii, n regiunea pieptului, dar ceea ce difer este structura, dimensiunea i coloratura lor. Sigiliile karmice sunt zonele de la nivelul corpului duh, n care este reflectat destinul fiecruia, acumulat de-a lungul existenelor trecute. n timpul vieii omului, corpul duh nu este accesibil observaiei prin clarvedere, fiind acoperit de structurile aurice derivate - corpul eteric, corpul emoional, corpul astral etc. Exist totui o mic poriune, undeva n regiunea pieptului, n care se poate observa prin clarvedere o fant luminoas ce dezvluie culoarea corpului duh. Aceast fant prin care se poate observa corpul duh la omul ncarnat este numit vizor de control. Dup moarte, n lumea astral, omul redevine un corp duh. Dincolo de lumea astral exist ns o alt lume, denumit uneori lumea spiritelor - sau, pentru a folosi

    17

  • terminologia cretin, "Cerul"; n terminologia teosofilor este numit Devachan sau lumea mental "rup" {rupa: cu form). Pentru a ptrunde n lumea spiritelor, omul are nevoie de un alt trup. Acest trup de lumin - care ns nu poate fi observat la omul ncarnat, dup cum nu poate fi observat nici mcar la omul aflat pe unul din palierele lumii astrale, fiind ascuns complet de corpul duh - este corpul spiritual adamic. Lucrrile mai vechi de ocultism vorbesc adesea despre un fenomen numit "moartea astral", n care, ceea ce noi denumim corpul duh "moare", iar omul ptrunde mai departe, n lumea spiritelor. Dar, pentru a ptrunde n lumea spiritelor, n Cer sau n Devachan, omul are nevoie de un "trup" de natur spiritual. Acest trup i dezvluie existena abia dup ce omul a terminat existena n lumea astral, cnd are loc un fenomen extraordinar. n timpul unei ceremonii, la care particip nalte fiine angelice corpul duh se aprinde instantaneu, ca un joc de artificii i "arde" complet, lsnd s se vad un alt corp, de o mare frumusee: corpul spiritual adamic. Aadar, corpul duh ascunde n interiorul su un alt corp de lumin. Acesta este corpul spiritual adamic . Corpul spiritual-adamic este un corp de lumin de o frumusee imposibil de exprimat n termeni omeneti. El nu posed caracteristici precum culoare, fiind identic la toi oamenii. Corpul spiritual adamic este, ntr-adevr, trupul arhetipal al omului, creat cndva de ctre Dumnezeu, "dup Chipul i Asemnarea Sa". Omul aflat n corpul spiritual adamic este asemntor unui nger strlucitor. Capacitile sale de manifestare sunt extraordinare. Desigur, omul nu trebuie identificat cu un nger, fiind vorba doar despre o comparaie. Vechile concepii ale umanitii, numite astzi pe nedrept "mito-poetice", vorbeau despre un mega-antropos, o form arhetipal perfect, "strmoul tuturor oamenilor". Acest mega-antropos primordial a fost numit Purusha de vechile concepii ale indienilor, Pan-gu de vechile concepii ale chinezilor i Adam Kadmon de vechii evrei. Denumirea Adam Kadmon apare n Kabbala unde desemneaz "omul primordial". Tot Kabala afirm c Adam, Primul Om, a fost creat ca reflectare a mega-antropos-ului primordial. Cum macrocosmosul se reflect perfect la nivelul microcosmosului, este de la sine neles c reflectarea n om a mega-antropos-ului primordial este o structur auric distinct, care se manifest ca atare doar n "patria" omului, care este lumea spiritual; aceast structur este corpul spiritual adamic. Dup fenomenul denumit moartea astral, aflat n corpul spiritual adamic, omul se ntoarce n ceea ce s-ar putea numi "patria" sa, Cerul sau lumea spiritelor, locul de unde a venit cndva pentru a ndeplini procesul palingeneziei cosmice. Dup o perioad nedefinit, n care are posibilitatea de a locui n Cer, omul revine n planul astral, nvemntndu-se din nou ntr-un corp duh. n momentul n care revine din Cer, trupul strlucitor de lumin care este corpul spiritual adamic se acoper cu o pelicul-nveli, care este corpul duh. Din acel moment, se poate vorbi iari despre corpul duh al unui om. Din punctul de vedere al unui om ncarnat este dificil de a diferenia aspectul fiinei umane care este corpul duh, de aspectul care este corpul spiritual adamic. ntr-un fel, poate fi vorba despre aceeai structur spiritual de baz, n care omul se poate manifesta n dou planuri distincte: n planul astral i n planul spiritual. Este, de asemenea, dificil de a stabili cu exactitate dac este vorba de dou "corpuri" sau de unul singur, n dou ipostaze distincte. Fiind totui prea deprtat de interesul cotidian i de structura aurei umane la omul ncarnat - de altfel, corpul spiritual adamic nu poate fi observat nici mcar n lumea astral -, preferm s nu-l ncludem n clasificarea curent a elementelor de baz ale fiinei umane. Corpul duh, spiritul, nveliul spiritului i corpul cauzal formeaz Individualitatea care se manifest, aproape neschimbat, de-a lungul ncarnrilor

    18

  • terestre.

    Personalitatea

    De-a lungul unei singure ntrupri n lumea material, Individualitatea - format din spirit, nveliul spiritului, corpul cauzal i corpul duh - nu se poate manifesta n mod direct. De aceea, la fiecare nou ntrupare, Individualitatea emite o reflectare limitat de sine, o emanie energetico-informaional, compus dintr-o energie inferioar, prin care se poate manifesta la nivelul lumii materiale. Aceast emanaie este Sufletul sau Personalitatea. Sufletul este format din cinci elemente componente: sufletul propriu-zis, corpul cauzal al sufletului, corpul sufletului, corpul contiinei i corpul contienei. Sufletul propriu-zis se prezint celei de-a doua vederi ca o smn luminoas, situat n dreptul laringelui. Despre aceast smn luminoas a sufletului nu se pot spune prea multe lucruri. Ea se vede ca o stelu ce strlucete foarte puternic. Sufletul propriu-zis este nvelit ntr-o membran energetic, asemntoare unui cocon, de dimensiunea unei mingi de ping-pong, situat la intersecia dintre fosele nazale i laringe. Dac omul deschide gura, prin clarvedere, Eugen poate observa acest cocon ce nvluie esena luminoas a sufletului. Acest cocon este corpul cauzal al sufletului. Corpul cauzal al sufletului are o culoare alb-mat, pulseaz la fiecare inspiraie i expiraie, emind o lumin strlucitoare. El pare, n limbaj omenesc, cleios. Structur auric format din smna sufletului i din coconul care o nvelete este legat prin mii de fire de lumin de ntregul trup omenesc - de oase, de tendoane, de muchi, de organele interne i de glandele endocrine -, formnd o structur energetic asemntoare unei fantome albicioase. Fantoma albicioas ce nvelete trupul uman este corpul sufletului. Aadar, corpul sufletului este un nveli energetic ce nvluie trupul fizic, ca un abur albicios. Totui, spre deosebire de corpul eteric, cu care nu trebuie confundat, corpul sufletului nu reproduce cu prea mare exactitate conturul trupului material. Extremitile, minile sau picioarele corpului sufletului sunt difuze i estompate. Cea mai accentuat asemnare ntre trupul material i corpul sufletului este n regiunea capului. Chipul fizic i, mai ales, ochii se observ foarte bine la nivelul corpului sufletului. Corpul sufletului este situat, spaial, ntre corpul eteric i corpul duh, fcnd legtura dintre ele. Aceast triad, care este situat pe propriul ei nivel cuantic - format din smna de la nivelul laringelui, deci din sufletul propriu-zis, din coconul albicios ce o nvelete, corpul cauzal al sufletului, i din fantoma albicioas, corpul sufletului, formeaz un ansamblu complex pe care am convenit s-l numim printr-un singur termen: suflet. Sufletul se manifest prin nc dou elemente componente, corpul contiinei, care are forma unei flcri i corpul contienei, de forma unei oglinzi. Cele dou corpuri auxiliare, corpul flacr al contiinei i corpul oglind al contienei, culiseaz - termenul este, desigur, metaforic - strluminnd celelalte structuri aurice umane. Corpul "flacr'' al contiinei poate fi observat prin clarvederea de ctre Eugen ca o flacr strlucitoare, de aproximativ 60 de centimetri ce pornete din smna sufletului. Rolul corpului contiinei este de a imprima omului contiina a tot ce percepe. Locul corpului contiinei este diferit de la un om la altul. Corpul contiinei, care are aspectul unei flcri, strlumineaz cte un strat auric, n funcie de nivelul evolutiv al omului. La oamenii din prima clas evolutiv - corespunztoare corpului duh de culoare roie -, corpul flacr al contiinei este situat la nivelul corpului eteric. La oamenii din a

    19

  • doua clas evolutiv - culoarea portocalie a corpului duh - corpul contiinei este centrat la nivelul corpului emoional i la nivelul corpului astral. La oamenii celei de-a treia clase evolutive - culoarea galben a corpului duh - corpul flacr al contiinei este centrat la nivelul corpului mental inferior. Acesta este chiar nivelul n care este centrat astzi corpul contiinei la majoritatea oamenilor, fiind stadiul actual de evoluie. Cndva, corpul contiinei va fi situat la nivelul mentalului superior, apoi la nivelul corpului spiritual. La oamenii activi n corpul mental inferior -"intelectualii", cei care lucreaz prin intermediul intelectului: profesori, doctori, ingineri, muncitori etc -, culoarea corpului flacr este aurie-argintie, are un miros de mere sau de fructe verzi, necoapte, iar sunetul emis este asemntor uieratului unui arpe. La oamenii activi n corpul mentalul superior - cei preocupai de filosofie, de esoterism, de aspectele nevzute ale existenei -, culoarea corpului flacr al contiinei este alb-argintie, mirosul este de piersici coapte, zemoase, iar sunetul emis este asemntor vntului ce adie blnd printre copaci. La oamenii activi n corpul spiritual - misticii, cei care se roag mult, cei preocupai de religie i de problematica spiritual -, culoarea corpului contiinei este de un alb strlucitor, extrem de clar; emite un miros suav, de pine cald nmuiat n vin, miros asemntor cu cel emanat de Trupul de Slav al lui Iisus Hristos. Sunetul este asemntor clipocitului dulce al unui izvor de munte. n ultim instan, prin contiina omului - generat de corpul contiinei - se produce nelegerea legilor subtile ale cosmosului i contientizarea mecanismului de funcionare a lumii. n funcie de capacitatea de contientizare i, implicit, de nelegere a lumii i a fiinei sale interioare, omul i adapteaz comportamentul. Cu timpul, prin corpul contiinei, omul nelege c motorul evoluiei cosmice este Iubirea. Corpul "oglind" al contienei este, la fel ca i corpul contiinei, o manifestare a sufletului. Corpul contienei apare clarvederii ca o oglind sau ca o anten paraboloid, de dimensiunea ntregii aure, ce nvluie omul din cretetul capului pn la tlpile picioarelor. Substana din care este alctuit corpul contienei seamn cu un lichid gelatinos albastru-verzui, cristalin. Prin corpul contienei omul devine contient de lumea nconjurtoare. Ceea ce noi numim contien ca manifestare a psihicului, nu este altceva dect activitatea acestui corp auric. Atunci cnd omul este preocupat de aspectele emoionale ale vieii, corpul contienei este n relaie cu corpul emoional. Atunci cnd omul este preocupat de problemele intelectuale - de exemplu, cnd rezolv o situaie care implic folosirea intelectului -, corpul contienei este n legtur cu corpul mental. Cnd omul se dedic unei activiti abstracte sau filosofice, corpul contienei este n legtur cu corpul mental superior. Cnd omul se dedic unor probleme ce depesc cadrul restrns al existenei umane, ndreptndu-se spre problemele mistice, corpul contienei este n legtur cu corpul spiritual. Corpul contienei reflect ceea ce face omul ntr-un anumit moment. Atunci cnd omul mnnc tort i este contient de acest fapt, corpul contienei miroase a tort; atunci cnd omul privete n mod contient ploaia, corpul contienei are mirosul ploii. Atunci cnd rezolv o problem prin intermediul intelectului, corpul contienei capt un miros anumit - ceva asemntor unor fructe ce dau n prg. Cnd omul mediteaz la problemele mistice, corpul contienei mprumut caracteristicile principale, manifestate ca miros, sunet i culoare, ale fiinei sau ale nivelului cosmic asupra crora se axeaz meditaia sa. Nu ntotdeuna corpul contienei se afl la acelai nivel cu corpul contiinei. La muli oameni, corpul contiinei poate fi situat la nivelul corpului astral, iar corpul contienei la nivelul corpului mental inferior.

    20

  • Corpurile aurice derivate

    Omul este aadar format din mai multe aspecte fundamentale: individualitatea care are o natur spiritual, personalitatea care are o natur sufleteasc i materialitatea, care este format din corpul material. Ca efect al manifestrii individualitii i personalitii prin intermediul materialitii apar corpurile aurice derivate. Individualitatea nemuritoare a omului este format din patru elemente fundamentale: spiritul, nveliul spiritului, corpul cauzal i corpul duh. Aceste elemente componente, datorit naturii energetice foarte nalte, nu se pot manifesta n mod direct n trupul material sau, cel puin, nu o pot face n actualul stadiu de evoluie; dup cte se pare, nu o vor putea face nc mult timp de acum nainte. De aceea, la fiecare ntrupare, este nevoie ca aceast ansamblu care este individualitatea s-i formeze un nveli temporar; individualitatea se reflect, dup cum este i firesc, de-a lungul unei singure existene, prin suflet, adic prin ceea ce numim personalitate. Spiritul, nveliul spiritului, corpul cauzal al spiritului i corpul duh se reflect n cele trei structuri aurice ale sufletului: sufletul propriu-zis, coconul sufletului i corpul sufletului. Smna sufletului situat la nivelul laringelui este reflectarea spiritului, coconul sufletului este reflectarea corpului cauzal al spiritului, iar corpul sufletului este reflectarea corpului duh. Sufletul este reflectarea, pentru o singur existen ncarnat, a spiritului i, prin urmare, manifest atributele acestuia. Coconul sufletului este reflectarea, pentru o singur existen ncarnat, a corpului cauzal al spiritului i manifest caracteristicile acestuia. Experienele dintr-o singur ncarnare sunt stocate la nivelul acestei structuri aurice. Acesta este ceea ce unii definesc a fi "subcontientul". La rndul su, corpul sufletului este reflectarea corpului duh pe parcursul unei singure existene ncarnate, cruia i manifest atributele i caracteristicile. La toi oamenii, la natere, sufletul este tabula rasa. Din acest punct de vedere, toi oamenii sunt egali. Indiferent de nivelul lor evolutiv reflectat la nivelul corpului duh, din punctul de vedere al sufletului, toi oamenii pleac din acelai punct: tabula rasa. Pe aceast pagin alb care este sufletul, n funcie de faptele omului, se vor scrie experienele vieii. Personalitatea ncepe s se manifeste prin naterea n trup fizic i se formeaz de-a lungul anilos, pe msura acumulrii experienelor. Prin nsui faptul de a exista, deci de a acumula experiene, omul i formeaz karma: aceasta este karma existenei prezente. n timpul existenei, karma este nmagazinat n "subcontient", adic n coconul de culoare alb-mat, situat la nivelul laringelui i eflectat n sigiliile karmice situate la nivelul corpului sufletului. Karma acumulat de-a lungul unei existene nu este transferat complet de la nivelul corpului sufletului la nivelul corpului duh, dect dup trecerea prin Poarta morii. Abia n momentul trecerii prin Poarta morii, karma este transferat individualitii, iar acest fapt are o mare nsemntate, dac ne gndim la faptul c nseamn o ans imens pentru orice om. Atta timp ct omul nu trece prin Poarta morii, informaiile coninute la nivelul sufletului, care reprezint karma acumulat n actuala existen, nu sunt transmise corpului duh, ceea ce permite arderea lor chiar i n ultimile zile ale vieii. Poate c o boal la sfritul unei existene nseamn o ans, desigur foarte dureroas, acordat n extremis omului pentru a-i plti anumite datorii i a evita astfel transferarea karmei de la nivelul personalitii la nivelul individualitii. Concluzionnd cele afirmate anterior, se poate spune c, pentru a se manifesta plenar la nivelul planului fizic, individualitatea nemuritoare (format din spirit, corpul cauzal al spiritului i din corpul duh) i construiete, ca reflectare limitat de sine, att personalitatea - format din suflet -, ct i corpul material. Ca manifestare n plan material a acestor elemente, se dezvolt corpurile aurice derivate: corpul

    21

  • eteric, corpul emoiilor, corpul astral, corpul mental inferior, corpul mental superior i corpul spiritual. Corpul material se formeaz n perioada gestaiei intrauterine, pe baza energiilor modulate informaional, coninute la nivelul individualitii - mai ales, a celei acumulate la nivelul corpul duh. Corpul eteric a primit foarte multe denumiri, iar existena sa este bine cunoscut de bioenergeticieni, care lucreaz n mod curent asupra lui. De-a lungul timpului, corpul eteric a primit nu mai puin de nouzeci de denumiri. Egiptenii l-au denumit ka, evreii nephesh, hinduii l-au denumit corp pranic, chinezii l-au denumit qi - prin qi se nelege, de regul, energia care susine trupul -, grecii l-au denumit pneuma, filozofii evului mediu l-au denumit arche, anima mundi, liquor vitae, corp odic etc. Dintre denumirile cel mai des utilizate n ultimul timp putem reine: dublu vital, corp bioenergetic sau corp bioplasmatic. n limbajul teosofilor apare uneori sub denumirea ling sharira. Rolul corpului eteric este de a asigura buna funcionare a trupului material. Fr existena corpului eteric, trupul material, supus entropiei atotprezente la nivelul ntregii lumi materiale, s-ar dezintegra rapid, aa cum se ntmpl cu orice cadavru. De fapt, la moarte, corpul eteric i nceteaz activitatea, iar trupul este lsat sub dominaia forelor ce exist n lumea material. Rezultatul aciunii legii entropiei este prea bine cunoscut pentru a mai fi descris n detaliu. Totui, n ceea ce privete corpul eteric, pentru clarvederea lui Eugen, lucrurile sunt ceva mai complexe. Prin clarvedere, Eugen percepe nu unul, ci dou aspecte distincte ale corpului eteric. Despre acest ansamblu se poate vorbi din dou puncte de vedere. Ansamblul poate fi considerat ca fiind format din dou straturi ale aceluiai corp sau poate fi considerat ca fiind format din dou corpuri. n primul rnd, este vorba despre corpul eteric interior, care este mai mic dect trupul material; acest corp este ntructva asemntor corpului duh. De fapt, corpul eteric despre care este vorba aici este o emanaie direct a corpului duh. El are o culoare albicioas, brzdat de numeroi cureni energetici aflai n continu micare. Corpul eteric interior nu reproduce organele interioare ale trupului material, dar posed anumite elemente anatomice specifice. Cel mai important element anatomic al corpului eteric interior este un "organ" de form sferic, situat la civa centimetri sub ombilic. Acest organ de form sferic este acumulatorul de energie al corpului eteric. n al doilea rnd este vorba despre corpul eteric exterior, care este situat chiar la nivelul epidermei. Corpul eteric exterior reproduce structura i nfiarea corpului material. Propriu vorbind, el este dublura energetic perfect a trupului material. Corpul eteric exterior nu este nici el mai mare dect corpul material, dar reproduce perfect organele trupeti. Ceea ce, ntr-adevr, depete limitele trupului material este radiaia sau aureola corpului eteric exterior - pe care, pentru a o distinge ca element reflectat, o putem denumi cmp sau aur de sntate. Ea depeete cu aproximativ cinci-zece centimetri conturul trupului material. Corpul eteric exterior are culoarea gri-albastruie. La nivelul corpului eteric exterior se pot pecepe foarte clar contraprile tuturor organelor anatomice ale corpului material. La acest nivel se poate determina foarte clar starea de sntate a fiecrui organ i a fiecrui element anatomic cu mult nainte ca disfunciile s se poat manifesta la nivelul trupului material. Dac o persoan are un organ sau un membru lips - o mn, un picior, un deget -, contrapartea eteric a acestor organe se poate observa prin clarvedere. Cu timpul, contrapartea energetic a membrelor lips se retrage, disprnd de la nivelul eteric. La fel ca i n cazul altor structuri aurice, pentru a nu crea confuzii, dei este vorba despre dou aspecte distincte ale corpului eteric, la care se adaug aura de sntate, vom considera ntregul ansamblu prin formula nglobatoare de corp eteric. De altfel,

    22

  • privite de la distan, dat fiind structura lor oarecum asemntoare, nu exist diferene notabile ntre cele dou aspecte ale corpului eteric, dar este de datoria clarvztorului de a semnala acest aspect, chiar dac acest fapt inedit poate contraria. Corpul eteric (considerat ca ansamblu) pulseaz nencetat. n momentul pusaiilor, corpul eteric emite zeci de parfumuri i de sunete, care se modific nencetat. Corpul eteric emite mirosuri specifice, asemntoare ntructva mirosurilor florale: de ghiocei, de violete sau de fn proaspt cosit. Corpul eteric emite o muzic suav, asemntoare cu sunetul emis de mii de tuburi de cupru, care vibreaz i se ating n adierea vntului. Corpul eteric emite aceleai sunete i mirosuri ca i ntreaga lume eteric. La nivelul corpului eteric exist numeroase elemente anatomice specific eterice. Astfel, corpul eteric este strbtut de o reea complicat de canale prin care circul energia. Aceste canale energetice au primit diferite denumiri de-a lungul timpului. n ziua de astzi, datorit influenei definitorii a nelepciunii extrem orientale, aceste canale au fost denumite prin termenul sanscrit de nadisuri, termen pe care l vom folosi i noi. La nivelul corpului eteric exist trei canale energetice principale. Cele trei canale energetice principale - pe care Eugen le poate remarca foarte clar prin clarvedere - au primit numele Sushumna, Pingala i Ida. n afara celor trei canale principale, exist un numr nedeterminat, oricum foarte mare, de canale secundare, de mai mic importan. O parte din aceste canale secundare au fost denumite meridiane, folosIndu-se un termen preluat din strvechea nelepciune chinez. Unele canale au un rol definitoriu n buna funcionare a trupului i a corpului eteric, n timp ce altele au importan pentru procesul evolutiv uman n ansamblu. n afara canalelor prin care circul energia, exist i alte elemente componente, care fac posibil funcionarea corpului eteric i a fiinei umane. Aceste elemente, care apar celei de-a doua vederi ca nite vrtejuri de energie, au primit denumirea de chakre - de la sanscritul chakra, care nseamn roat, prin extensie vrtej. De-a lungul coloanei vertebrale a omului, nirate pe canalul central, Sushumna, sunt situate apte chakre principale. n afara celor apte chakre fundamentale, mai exist un numr mare de chakre mai mici, cu diferite roluri i funciuni. Aceste chakre de mai mic importan sunt mai luminoase sau mai puin luminoase, n funcie de nivelul evolutiv al omului i de activitatea specific, desfurat la un anumit moment. De asemenea, la nivelul corpului eteric clarvederea lui Eugen poate remarca un curent energetic vital, o energie de via fundamental, ce pare s porneasc de la nivelul chakrei muladhara. Energia vital se ramific i "curge" prin nadisuri, precum un lichid curge printr-un tub, transformndu-se nencetat n forme de energie particulare. Fiecare dintre aceste energii particulare are propria sa culoare, propriul su miros i propriul su sunet. Totui, energia de via care anim trupul, dei pornete dintr-un loc situat la baza coloanei vertebrale, nu este energia cunoscut sub numele Kundalini, ci, probabil, numai o manifestare a sa. De altfel, Kundalini este o energie transfizic, care nu pare s fie situat la nivelul eteric al fiinei omeneti, ci la un nivel mult mai profund. Vom continua s denumim energia ce urc de la baza coloanei vertebrale prin termenul energie vital sau energie de via, evitnd s o confundm cu Kundalini. Putem conveni c energia vital poate fi o form de manifestare a lui Kundalini - care acioneaz pe timpul vieii omului pentru a menine structura auric uman n stare de funcionare. Ea poate fi identificat cu acele sufluri de via sau vnturi despre care amintesc vechile scrieri sanscrite. Urmtorul corp auric, corpul emoional, este situat, spaial, imediat dup corpul eteric. El exprim senzaiile i emoiile primare ale omului, motiv pentru care, la fel de bine, poate fi denumit corpul senzaiilor. Nivelul su de manifestare vibratorie este apropiat de cel al trupului fizic. La nivelul acestui corp se exprim senzaiile i emoiile

    23

  • primare ale omului. Corpul emoional este un corp de forma ovoidal, care nu copiaz structura corpului fizic. Conturul corpului emoional depete cam cu apte-zece centimetri limitele trupului fizic, ocupnd un spaiu bine delimitat n interiorul i n exteriorul acestuia. El se prezint ca un balon ce imit imprecis trupul fizic, mult mai lat la umeri i mai subire n partea inferioar. Corpului emoional este alctuit din formaiuni energetice fumurii, de diferite culori - cele mai des ntlnite sunt culorile rou, galben i albastru - ce nu se amestec ntre ele. Aceste formaiuni energetice colorate ce apar ca nite noriori translucizi, emit sunete i parfumuri diferite, n funcie de strile de moment ale omului. Atunci cnd omul are senzaii i emoii intense, la nivelul corpului emoional se produc modificri rapide ale configuraiei culorilor, sunetelor i mirosurilor. Aceste modificri se produc att de rapid nct, n momentul n care clarvztorul dorete s descrie o anumit configuraie, aceasta s-a i schimbat. Fiecare stare sau senzaie se manifest printr-o anumit configuraie. Noriorii se deplaseaz rapid, n funcie de starea senzorial i emoional a omului, intrnd uneori n interiorul corpului eteric. n momentul n care ptrund n corpul eteric, noriorii devin mult mai fluizi i, ntructva, diferii de modul n care se prezint la nivelul corpului emoional. La persoanele care au senzaii i stri negative - de angoas, spaim, fric, teroare - noriorii se coloreaz n culori ntunecate, urte, emind sunete joase i dizarmonice, asemntoare sirenei rguite a unui vapor care prsete rada unui port. Simultan, mirosul corpului emoional devine aproape pestilenial. n momentul n care omul este bine dispus i percepe lucruri plcute sau se simte confortabil, corpul emoional capt culori frumoase, vii, deschise, sunetul devine foarte melodios, ca i cum ar fi emis de mii de clopoei de argint, iar mirosul devine aseamntor cu cel al florilor de primvar. Corpul astral este situat, cel puin spaial, imediat dup corpul emoional. Corpul astral reflect sentimentele i dorinele omului. El nu trebuie confundat cu corpul emoional, care reflect doar senzaiile i emoiile primare. Ca structur auric, corpul astral are o form ovoidal, mult mai ampl dect a corpului emoional. Corpul astral depete cu peste optezci de centimetri limitele epidermei trupului material. Practic, corpul astral nvluie toate celalalte corpuri ale aurei. Corpul astral este alctuit din formaiuni colorate de energie, care nu se amestec unele cu altele. Atunci cnd o persoan este plin de suprare sau de ur, formaiunile noroase de la nivelul corpului astral se coloreaz n culori nchise, urt


Recommended