+ All Categories
Home > Documents > Cristian Ganescu, Marele Mister

Cristian Ganescu, Marele Mister

Date post: 13-Oct-2015
Category:
Upload: marc-antoniu
View: 118 times
Download: 17 times
Share this document with a friend
Description:
Marele mister

of 124

Transcript

CRISTIAN GANESCUMARELE MISTEROMUL, CETEAN AL COSMOSULUIVol.3 Ciclul For contra ForEDITURA ALAYA "i noi priveam, cu toii, mirai adnc, la minile Sale, cum ntocmete Cerurile, Pmntul i pe Om. Iar n dreapta Sa (sta) Cel care era la nceputuri, Domnul tu i Ajutorul LUI la lucru, nceput din nceput, Doi ns Unul, iar mprejurul a toate era Al Treilea mare, i Toi erau Unul n toate i n noi". "... i din toate acestea, i din noi toi, s-a luat iar sunet, lumin, culoare i miros i s-a ntocmit Chip i Asemnare dup Chipul i ntruparea Domnului Triilor". "La urm, EL nsui i Fiecare din EL, pe rnd, au binecuvntat pe Om i i-au spus: "Scoal-te, trezete-te i privete n jur, lumini din Lumina Mea". "i toi Fiii Flcrii au strigat ca unul: "Da, scoal-te". "i pentru prima dat, Omul, care era Stea, ne-a privit dinluntru! formei i ne-a zmbit ntia oar, Domn din Domn, Frumos din Frumos, Lumin din Lumin. i toate Stelele au izbucnit n strigte de veselie privind Hazurethul i pe Om. i numai laude se auzeau n tot Hetitetul cci, iat, din pricina LUI - a lui DUMNEZEU - stelele (spiritele) priseser form i Cuvnt." Ulterior, omul - care, iniial, era Stea, Domn din Domn, Frumos din Frumos, Lumin din Lumin - a czut din ce n ce mai jos, iar fiina sa a cunoscut un proces amplu de transformare. Virusat succesiv de "fraii" si care s-au rzvrtit, Chipul domnesc care este Omul, nu a mai vibrat energetic cu Prima Locuin, adic cu planul cuantic primordial i a fost necesar construirea unei alte Locuine, adic a unei alte lumi, cu care s fie n acord energetic. Astfel, din plan cuantic n plan cuantic, din lume n lume, pe msur ce i-a pierdut caracteristicile iniiale, omul a cobort i s-a nvluit n mai multe nveliuri aurice. ... Incompatibilitatea auric dintre oameni i globul terestru a devenit la un moment dat att de mare, nct putea genera o catastrof de mari proporii. De altfel, toate catastrofele trecutului - distrugerile succesive - au demonstrat faptul c oamenii nu pot rezista la plata celor trei preuri ce s-au pus: preul cderii Primului Om, Adam-Shantiah, preul cderii lui Hallshithan i preul cderii lui Lucifer. De aceea, a fost necesar s vin Cineva care s pltesc un pre de rscumprare. Acesta a fost Iisus Hristos, Unicul Fiu al lui Dumnezeu. nainte de ntrupare, Iisus Hristos a cobort mai nti n lumea eteric. Atunci, s-a produs nchiderea porilor Locuinei morilor. Cu alte cuvinte, cei care mureau nu se ntorceau n Locuina morilor, ci rmneau n planul cuantic infraeteric. Aa a aprut Regatul morilor vii n planul infraeteric. O lung perioad, toate sufletele morilor au fost reinute n lumea infraeteric, pentru ca sunetul, culoarea i mirosul lor s fie egale, dar de semn opus cu sunetul, culoarea i mirosul Duhului lui Hristos n momentul ptrunderii sale n planul cuantic eteric, apoi n planul cuantic infraeteric i, ulterior, n lumea material, printr-o natere imaculat. Dup Naterea, Crucificarea, Moartea i nvierea lui Iisus Hristos, totul s-a schimbat. Morii reinui n infraeteric au fost eliberai i s-au strmutat n lumea de dincolo.MARELE MISTER -OMUL,CETEAN AL COSMOSULUI

Cap. 1 Salt n necunoscut Conectarea Simurile transfizice

Cel care este nuntrul i n afara ta Natura dual a realitii Cap. 2 Omul, cetean al cosmosului Principalele ansambluri aurice Spiritul i corpul duh Sufletul Corpul eteric Corpul material Ansamblul aurei exterioare Corpul haric al plaselor mesianice Planurile cuantice Cap. 3 Atunci s-a nscut nceputul Direcii de analiz Toi eram n El i El era n noi "Scoal-te, trezete-te i privete n jur" Cap. 4 Asocierea Om-nger czut Schimbarea, care aduce Noul Cele cinci etape ale metamorfozei Dree - a treia stare a metamorfozei Ashpan - a patra stare a metamorfozei Noua Locuin Focarele de personalitate Cap. 5 Influena marilor fiine dirigiutoare Influena Marilor Trii

Influena neleptelor Ornduiri ngerii Veghetori, ngerii Pzitori i nvtoriiCap. 6 Particulariti aurice Influene din interior Cununile Podoabele Siglele Podoaba stpnirii Hirotonia Pecetea moriiCap. 7 Influena Spiritului Poporului Prinul Poporului IOH Romnii neaoi Pentru patrieCap. 8 Influena mediului Influena mediului natural Influena mediului artificialCap. 9 Conexiuni i influene aurice interumane Conexiuni trupeti Conexiuni aurice propriu-zise Pori de comunicare Cordoane de lumin Imprintinguri aurice Trznet ntre dou inimi Un tramvai numit... dorin Regula celor 21 de pai Formarea plaselor mesianiceAceast carte este bazatpe dezvluirile clarvztoruluiEUGEN NICOLAE GSC

CUVNT DE NTMPINARE LA CICLUL "FOR CONTRA FOR"

Semnatarul acestor rnduri ine s mulumeasc tuturor celor care au contribuit, ntr-un fel sau altul, la realizarea i la apariia crilor din ciclul FOR CONTRA FOR. Semnatarul acestor rnduri ine s mulumeasc, n mod special, Seniorului George Gnescu, pentru rbdarea cu care a lecturat manuscrisul crilor din acest ciclu. Sfaturile sale, ca prim lector i critic, au ajutat enorm la eliminarea unor erori inerente i la limpezirea textelor. Evident, nu n ultimul rnd, semnatarul acestor rnduri mulumete lui Eugen Nicolae Gsc, pentru amabilitatea de a-i fi pus la dispoziie, cu mult generozitate, informaiile ce au stat la baza realizrii crilor din acest ciclu.* Cu ceva timp n urm, n copilrie, am avut parte, cu totul ntmpltor, de o experien neobinuit prin care, cu siguran, au trecut muli ali oameni. n acele vremuri, la fel ca i astzi, exista obiceiul ca, n vacane, colegii legai sufletete unul de altul - biei i fete - s participe la mici "chefuri", n cadrul crora experimentau diferite jocuri. Unul dintre ele era "jocul cu sticla" - un joc naiv i banal, dar foarte apreciat pe atunci. n jurul mesei, pe scaune, de-o parte erau bieii, iar de cealalt parte erau fetele. Unul dintre participani nvrtea o sticl goal. Sticla se oprea pe direcia unui biat i a unei fete, care apoi treceau ntr-o camer alturat pentru a se sruta. La un moment dat, jocul cu sticla a constituit preludiul unor noi experiene. Unul dintre colegi a avut ideea s pun n practic "jocul cu fularul". n cadrul acestui inedit joc, care se juca dup acelai principiu, unul dintre parteneri presa, cu ajutorul unui fular, anumite puncte sensibile din partea din spate a gtului celuilalt partener. Este, desigur, vorba despre un joc periculos, nerecomandabil, ntruct provoac un scurt lein. Prin presarea cu ajutorul unui fular a unor puncte sensibile din partea din spate a gtului, se provoac un scurt lein. Acest procedu se aplic cu efect doar copiilor care nu depesc vrsta de 10 -12 ani, adulii fiind cel mai adesea imuni, probabil datorit faptului c punctele respective se atrofiaz la maturitate. Cel cruia i se aplica procedeul i pierdea cunotina, cznd eventual de pe scaunul pe care era aezat, dar n scurtul rstimp de cteva secunde, avea parte de o experien stranie. Observa felurite fiine n trupuri ce lumineaz ca neoanele i un decor diferit de cel existent n lumea material, iar timpul parc se dilata; aprea senzaia c trec milenii. Altfel spus, persoana n cauz "aluneca" din aceast lume i ptrundea n alta. Desigur, persoana care experimenta acest joc era readus rapid n simiri prin stropirea cu ap i prin aplicarea unor plmue peste obraji. Sentimentul adnc de tristee generat de desprirea de acea lume mirific persista la toi participanii mult timp dup experiment. Dac ar fi s ne ghidm dup logica obinuit, nu era vorba dect despre halucinaii trectoare. Nimeni nu poate rspunde ns la o ntrebare foarte simpl, pus tot dup logica acestei lumi: cum se face c toate persoanele care au participat la "jocul cu fularul" au avut aceleai halucinaii - adic au observat acelai fiine i acelai decor ? Se tie, copiii au o constituie fizic ceva mai labil, n curs de formare, astfel nct i pot permite astfel de "subtiliti de procedur"; n schimb, dac adulii ar cunoate acele puncte sensibile i le-ar presa cu ajutorul unui fular, nu le-ar fi de nici un folos, n-ar percepe nimic i n-ar putea "aluneca" din lumea oamenilor - din lumea logicii normale i sntoase care, dup cte se spune, este singura care are dreptul de a da verdicte i de a stabili ceea ce este adevrat sau fals, ceea ce este miraj sau realitate. La fel ca i ceilali participani la jocul cu fularul, i eu am avut parte de aceste experiene. Ulterior, dup ncheierea copilriei, de-a lungul vieii, am mai "alunecat" de cteva ori, pre de cteva clipe, n condiii mai mult sau mai puin dramatice, n acea lume n care secundele par milenii. Fr nici o ndoial, muli oameni au trecut prin experiene similare, mai ales n urma unor evenimente dramatice - de exemplu, cei care au trecut prin experiene la limita morii ori cei care au trecut prin mori clinice. Ca o constant general, nici unul dintre aceti oameni nu a reuit s integreze complet n cunoaterea normal astfel de experiene, tot astfel cum nu se pot integra visele n experiena cotidian, n care funcioneaz doar contiina specific strii de veghe - logica "sntoas" a acestei lumi. Pentru mine, experienele copilriei au constituit ns imboldul de a cerceta amnunit astfel de fenomene. Precum un om traumatizat, care se ntoarce mereu i mereu la starea ce a premers trauma, cutndu-i adevrata identitate, convins fiind de faptul c doar dup descoperirea originii traumei se poate vindeca, am gsit de cuviin s cercetez ani de-a rndul fenomenologia unor asemenea fenomene, n speranaa ascuns c voi putea obine rspunsul la anumite ntrebri. De altfel, toi oamenii procedeaz la fel. Traumatizai n forul lor interior de vreun eveniment petrecut cndva n trecut, oamenii ncearc s se vindece. Dar, n momentul n care se vindec de trauma lor particular, oamenii neleg cu necesitate faptul c mai exist o traum, mult mai profund. neleg c dincolo de traumele particulare ale fiecrui om n parte, exist o traum comun; neleg, n cele din urm, c toi oamenii sunt bolnavi de aceeai boal, neleg, de asemenea, c aceast boal comun i-a determinat s se nasc n lumea material - aici i acum. Abia n momentul n care contientizeaz acest fapt, fiecare om poate ncepe procesul de vindecare - vindecarea de existen.* ntlnirea dintre mine i Eugen Nicolae Gsc s-a produs n a doua jumtate a anului 1999. n acea perioad, Eugen era n cutarea unei persoane care s-l neleag. Fiind prins pe atunci cu alte probleme, nu am avut timpul necesar s m implic n ceea ce voia Eugen s fac. Cum nu stpnea meteugul scrisului, Eugen cuta o persoan capabil s atearn pe hrtie o parte din informaiile la care avusese acces. Am ezitat o lung perioad de timp nainte de a m apuca n mod serios de treab. Gndindu-m totui la faptul c propriile mele traume, propriile neliniti, propriile erori sau propriile ntrebri sunt ale multor oameni, gndindu-m, n acelai timp, c ncercarea de a rspunde la ele poate aduce, dac nu rspunsuri, cel puin contientizarea unor aspecte care s ajute la vindecarea de existen a ct mai multor oameni, am acceptat n cele din urm o astfel de propunere. Lund n calcul, evident, i propriile triri i experiene de via, am neles abia mai trziu ce ans am n fa: integrarea n cunoaterea normal a unor informaii oferite de o persoan - Eugen Nicolae Gsc - care a devenit capabil, n urma unor evenimente dramatice, s perceap acea lume n care secundele par milenii - care este lumea eteric. Ceea ce este foarte important este ns faptul c Eugen a devenit capabil s perceap acea lume nu doar pentru cteva fraciuni de secund, precum n cazul celor care au experiene la limita morii sau particip la jocul cu sticla, ci o perioad mai lung de timp, astfel nct informaiile sale sunt extrem de preioase. Dei, iniial, totul prea a fi destul de simplu, am neles ulterior faptul c, dat fiind natura elementelor pe care Eugen dorea s le mprteasc prin intermediul crilor, lucrurile sunt mult mai complexe. Treptat, m-am implicat din ce n ce mai mult n acest proiect, care a nceput s prind via i substan. Rolul meu a devenit din ce n ce mai activ, ntruct a fost nevoie de o activitate imens de selectare, interpretare i comentare a unor informaii brute, adesea neinteligibile prin intermediul logicii formale i de constituire a unei concepii unitare i coerente. n ultim instan, a fost vorba despre transformarea unor informaii de natur spiritual ntr-un limbaj adaptat mentalitii epocii n care trim. n perioada de nceput a colaborrii cu Eugen, mi-am pus problema felului n care s reflect cele afirmate de acesta. Gndindu-m la modul n care voi proceda, am descoperit cteva soluii. Aveam de ales ntre a face un reportaj, de a urma ntocmai firul celor narate de el, de a realiza crile sub forma unui interviu sau de a adopta rolul de narator obiectiv. Am renunat curnd la varianta unui reportaj, apoi am renunat la varianta unei serii de cri-interviu - variantele cele mai facile - i m-am nhmat la munca cea mai dificil. Ceea ce m interesa cu adevrat i, mai ales, ceea ce voiam s fac era construirea unei concepii bazate pe descrierile lui Eugen. Am considerat c nu persoanele sunt importante, ci concepia ce ar putea rezulta. De aceea, de-a lungul crilor, am ncercat s scoat n eviden nu att persoana lui Eugen i capacitile sale, ct mai ales concepia rezultat. Aceast concepie va fi prezentat n mod progresiv de-a lungul mai multor lucrri, reunite n ciclul pe care l-am denumit dup titlul primei cri: FOR CONTRA FOR. Nici un moment, nu trebuie pierdut din vedere faptul c nu este vorba despre cri de autor n sensul tradiional al cuvntului, n care autorul s prezinte ceea ce gndete ori ceea ce-i imagineaz. n aceste cri este expus o anumit concepie, dar trebuie s fie evident pentru orice cititor faptul c o astfel de concepie nu poate fi creaia unui om, orict de inventiv ar fi acesta. De altfel, o astfel de concepie nu poate fi creaia exclusiv a unui om ncarnat... Precum un brutar care primete de la altcineva ingredientele necesare fabricrii unei pini, eu nu am fost, n cele din urm, dect un transmitor care a primit de la altcineva ingredientele necesare. Evident, depinde de brutar dac, pe baza ingredientelor primite, reuete s fac o pine bun, care s fie apreciat de consumatori. La urma urmei, orice brutar trebuie s-i asume responsabilitatea produsului minilor sale. Tot astfel, eu trebuie s mi asum deschis rspunderea pentru modul n care am reflectat n scris informaiile primite. n acest context, are mai puin importan c respectivele cri au fost scrise de o persoan pe baza informaiilor altei persoane. Din acest punct de vedere, actul de a scrie i, respectiv, de a percepe prin cea de-a doua vedere sunt secundare. Ceea ce este cu adevrat important este ca o astfel de concepie s poat ajunge la cititori. Cititorii sunt singurii care au dreptul, pe baza opiunilor personale, s decid valoarea concepiei expus n aceste cri. Uneori, se pot face lucruri mari prin oameni mici. Crile au fost scrise, iar restul este un prezent transformat deja n trecut, o reamintire despre... viitor. Cristian GnescuCapitolul 1SALT N NECUNOSCUT

Conectarea

Un exemplu elocvent privind conectarea la aspectul spiritual al cosmosului, n urma unui eveniment dramatic, este Eugen Nicolae Gsc. Evenimentul care i-a marcat existena s-a petrecut n primvara anului 1994, cu puin naintea Patelui. Lucrnd la o staie de transformatoare a unei mari ntreprinderi, Eugen a avut un accident de munc. Un scurt-circuit produs la un transformator aflat n prob i-a provocat, dup cte se pare prin inducie, modificarea unor parametri psiho-somatici i aurici, iar din acel moment existena sa i modul de a fi s-au modificat radical. Dac, anterior evenimentului dramatic care i-a modificat fiina interioar, Eugen nu era prin nimic diferit de ceilali oameni, nscriindu-se n coordonatele existeniale standard, dup acel moment viaa sa a cunoscut o turnur diferit. La scurt timp dup accident, a nceput s perceap prin cea de-a doua vedere o lume diferit de cea material; mai mult dect att, a nceput s perceap aura - acel halou energetic ce nvluie omul, invizibil percepiei obinuite. Dei, iniial, s-a speriat teribil, la fel ca orice om pus n astfel de mprejurri, ulterior, Eugen a neles faptul c accidentul l-a pus n faa unor posibiliti nebnuite, pe care era imperios necesar s le aprofundeze i, eventual, s le amplifice. Scurt-circuitul petrecut la transformatorul de pe bancul de lucru a produs o flam puternic undeva n apropierea lui, dar nu att de aproape nct s-l carbonizeze sau s-l accidenteze fizic. Flama produs i-a provocat o senzaie foarte stranie: un val de fierbineal accentuat l-a strfulgerat dinspre baza coloanei vertebrale spre cretetul capului. n cteva secunde valul de cldur, ce izvora ca un gheizer de la baza coloanei vertebrale, a nit cu violen prin cretetul capului. Totui, dei ntregul trup era fiebinte, fiind strbtut ca de un frison, cretetul capului era rece. Dup alte cteva secunde, Eugen se simea ca o veritabil fntn artezian: uvoiul de fierbineal, ce pornea de la baza colanei vertebrale, nea cu violen prin cretetul capului. Zona frunii pulsa violent i foarte dureros, ca i cum cineva i-ar fi nfipt un ru exact ntre sprncene. Cnd senzaiile de durere fizic, aproape insuportabile, i-au epuizat violena iniial, iar totul prea c revenise la normal, Eugen a remarcat, cu o stupoare imens, cum mediul familiar se estompeaz ncetul cu ncetul, pentru a face loc unei alte lumi. Sau, mai corect spus, peste imaginea lumii fizice s-a suprapus imaginea unei lumi diferite. Datorit faptului c evenimentele provocate de scurt-circuit s-au succedat extrem de repede, Eugen nu a reuit s contientizeze ceea ce se ntmpl cu adevrat, mulumindu-se doar s priveasac senin imaginea stranie a unei lumi pe care nu o mai vzuse nicicnd. Forme de relief, arbori, priae, flori se desfurau n faa sa - altele dect cele cunoscute. Imediat dup aceea, o fiin luminoas, s-a nfiat parc de nicieri, n cmpul su vizual. Ce era ciudat la acea fiin nalt i impozant erau ochii lipsii de iris, de culoare neagr, ca nite lumini ntunecate. Zmbind oarecum binevoitoare, fiina de lumin cu ochii fr iris, negri ca tciunii, i-a ntins lui Eugen un glob miniatural; globul semna ntructva cu globul terestru, dar avea o alt configuraie a continentelor. Instinctiv, Eugen a ntins mna, pentru a lua ceea ce i se ofer, dar, instantaneu, cineva - n minte a avut imaginea bunicii sale, defunct de ceva vreme -, l-a oprit s fac acest lucru. n momentul n care a fost refuzat, fiina de lumin cu ochii fr iris, negri ca tciunii a disprut la fel de brusc precum a aprut, topindu-se n nefiin. Totul se terminase, iar evenimentele succedate ntr-un rstimp att de scurt au nceput s se estompeze, precum un vis foarte viu, dimineaa, cnd lumina zilei atinge retina: nu mai rmne dect o amintire plcut, dar neclar. Tradus n ceea ce poate experimenta un om n banala existen cotidian, experiena se numete, desigur, halucinaie; chiar dac poate persista o amintire difuz, dup aceea totul se nscrie n coordonatele cotidianului. La nici trei sptmni, aparent fr nici un stimul exterior, Eugen a avut fulgertor n faa ochilor aceeai lume stranie, cu un decor paradisiac, populat de aceast dat cu o mulime de fiine impresionante, n trupuri luminoase, care se micau cu vitez ameitoare. nspimntat n cel mai nalt grad, Eugen a luat-o la fug pe strad. Abia dup o perioad de acomodare, Eugen i-a dat seama c percepiile neobinuite sunt ceva mai mult dect halucinaii trectoare; mai mult dect att, i-a dat seama de faptul c poate s contacteze acea lume n mod voluntar, prin presarea anumitor puncte de pe suprafaa trupului, concomitent cu concentrarea privirii asupra flcrii unei lumnri. Acesta este, de altfel, modul prin care, din 1994, Eugen poate accede, ori de cte ori dorete, la cea de-a doua vedere. Lumea pe care o vede prin intermediul celei de-a doua vederi este lumea eteric. n afara lumii eterice, Eugen mai poate percepe structura auric a fiinelor. Firete, primul lucru pe care 1-a fcut a fost s povesteasc celor din jur experienele sale. Datorit faptului c cei din jur l-au privit cu suspiciune nedisimulat i au nceput s-l ocoleasc, Eugen a nvat foarte repede c trebuie s pstreze pentru el cele vzute, pentru a nu avea surprize neplcute. O lung perioad de timp, s-a considerat pe sine un handicapat, influenat fiind, mai ales, de unele persoane din anturaj. Totui, ct mai discret posibil, pe lng activitile cotidiene care-i asigurau existena zilnic, s-a dedicat investigrii acelei lumi. Din 1994 pn n prezent, Eugen a investigat metodic lumea pe care o percepe prin cea de-a doua vedere, dup cum a investigat structura auric a omului. De cele mai multe ori a fost ajutat cu explicaii n demersul su de ctre fiinele care populeaz acea lume. Simurile transfizice

Percepia lui Eugen prin clarvedere, nu se reduce doar la observarea vizual a aurei omului sau a lumii eterice. n afara vzului, Eugen posed alte trei simuri, prin intermediul crora poate investiga aspectele spirituale ale omului i ale cosmosului: auzul, mirosul i simul vechimii. Vzul, auzul, mirosul i simul vechimii sunt atributele principale ale clarvederii. Fr nici o ndoial, simul de baz rmne vzul - prin care poate observa ceea ce spectrul su perceptiv transfizic i permite s vad. n afara vzului, auzul i permite s perceap sunetele modulate informaional, "melodiile" pe care le emite fiecare structur, fiin sau element. Perceput prin intermediul auzului transfizic, orice fiin uman, suprauman sau nonuman posed propriul su "sunet de fond" sau propria sa "melodie". De asemenea, fiecare structur auric emite propria sa "melodie"; de exemplu, corpul mental emite o anumit melodie, spiritul are alt "melodie" i aa mai departe. Mai mult dect att, o stare momentan a unui om, de exemplu furia, poate fi perceput printr-un sunet specific. Fiecare structur cercetat prin cea de-a doua vedere, fiecare fiin, fiecare element cosmic sau fiecare corp al aurei posed un miros specific. n cazul mirosurilor, lucrurile sunt ceva mai complicate, deoarece nu exist ntotdeuna posibilitatea de a face comparaie cu lumea material, pentru a fi explicate n detaliu. De exemplu, corpul eteric al unei persoane cu mult vitalitate are uneori mirosul florilor de cmp, n timp ce corpul eteric al unei persoane cu mai puin vitalitate are mirosul fnului proaspt cosit. n mod analog, fiecare fiin, fiecare structur sau element al aurei posed o anumit vechime; aceast vechime este perceput de Eugen prin al patrulea sim auxiliar de care dispune - simul vechimii. Vechimea perceput prin acest sim nu poate fi estimat n ani, ci ntr-o stare special, fr corespondent n limbajul omenesc. Singurul corespondent acceptabil pentru nelegerea omeneasc este o stare, pe care fiecare om o cunoate i pe care a experimentat-o de mai multe ori de-a lungul vieii - starea n care s-a simit, dintr-o dat, aparent fr motiv, extrem de btrn. Lumea pe care Eugen o percepe prin cea de-a doua vedere i prin simurile auxiliare - mirosul, auzul i simul vechimii - este lumea eteric. n acest context, este de la sine neles c Eugen nu poate cunoate dect ceea ce se petrece n lumea eteric, nu i n celelalte lumi sau paliere - de exemplu, n lumea astral sau n lumea spiritual; n consecin, cercetrile sale se refer strict la acest domeniu, att de puin cunoscut. nc de la nceput, trebuie specificat faptul c lumea eteric este diferit de lumea astral, lumea n care merg oamenii dup momentul morii, dar i de lumea spiritual. Lumea material, lumea eteric, lumea astral i lumea spiritual sunt doar paliere paralele, ale Terrei aurica - aura Pmntului -, care se ntinde, spaial, pn dincolo de Lun. Dei Terra aurica este limitat spaial, formnd un imens halou auric ce nvluie globului terestru i satelitul su natural, ea este infinit ca profunzime cuantic. Fiecare dintre lumile sau palierele transfizice paralele ce compun Terra aurica - planul eteric, planul astral sau planul spiritual - este infinit n profunzime, ceea ce, din punct de vedere al fizicii newtoniene, poate constitui un paradox. Astfel, date fiind mprejurrile, prin intermediul lui Eugen pot fi cunoscute aspecte neobinuite doar cu privire la structura lumii eterice, precum i a fiinelor care pot fi observate acolo. De asemenea, din perspectiva tipului de clarvedere pe care-l posed, se pot face constatri extrem de interesante cu privire la structura aurei umane. Acesta este i motivul pentru care, n cele ce urmeaz, vom pune un accent deosebit asupra aspectelor concrete ale subiectelor aflate n discuie. i, probabil, va fi lesne de remarcat c marea majoritate a informaiilor concrete expuse n aceast lucrare, la fel ca i cele expuse n lucrrile anterioare, sunt inedite. De altfel, se mai poate remarca i faptul c informaiile furnizate de ctre Eugen nu difer, n esen, de cele furnizate de marii specialiti ai sacrului din trecut. Difer perspectiva, nivelul de nelegere, tipul de clarvedere i limbajul folosit. Exist mai multe modaliti de a percepe lumea eteric, iar una dintre ele este fixarea unui punct strlucitor, pe care-l putem denumi punct de focalizare, care se afl la 80 de centimetri de trup, undeva la limita exterioar a aurei. De fapt, nu este nevoie s fi clarvztor pentru a observa, atunci cnd priveti oarecum n gol, un punct luminos, ca o stelu strlucitoare, situat undeva n partea stng a trupului. La nceput, pentru a percepe prin cea de-a doua vedere, Eugen fixeaz cu privirea flacra unei lumnri ori a unei brichete. Apoi i mut privirea asupra acelui punct strlucitor aflat la aproximativ 80 de centimetri de trup, punctul de focalizare. Fixndu-l intens cu privirea, punctul strlucitor pare a veni spre el cu vitez ameitoare, n timp ce el nsui - evident, este vorba despre contiina sa - zboar cu vitez spre punct. Totul se desfoar n mai puin de dou-trei secunde. Focalizndu-i privirea n acel punct strlucitor, contiina sa ptrunde ntr-un fel de tunel-peter - aceeai care a fost remarcat de subiecii care au suferit o decorporare brusc, provocat de moartea clinic. Petera-tunel este centrat chiar n acel punct strlucitor. n acele fraciuni de secund, Eugen se identific cu propria sa contiin i strbate cu mare vitez petera-tunel. Pe msur ce o strbate, observ o lumin care se face din ce n ce mai mare. La captul tunelului, lumina se mrete dintr-o dat, ocupnd ntregul cmp perceptiv i vede... lumea eteric. Eugen vede lumea eteric, dar nu poate interaciona cu ea. Eugen nu poate ptrunde n lumea eteric, nu poate rupe un fruct de pe o ramur a unui copac, nu poate atinge o fiin spiritual aflat n faa sa. El nu poate dect s vad ceea ce se afl n raza sa vizual. De altfel, exist muli oameni care, n condiii speciale, pot percepe pentru cteva clipe lumea eteric, chiar i fr a fi clarvztori; din pcate, experienele lor sunt de scurt durat, astfel c nu reuesc s nregistreze n memorie ceea ce au perceput. Faptul c informaiile astfel dobndite sunt interpretate adesea ntr-un mod materialist este o alt problem. Dup cum afirm fiinele spirituale, exist, ntr-adevr, i pori de ptrundere n lumea eteric. Prin aceste pori de ptrundere nu se poate intra corporal, prin intermediul trupului material. Porile de ptrundere n lumea eteric, situate la interfaa planului material, par a fi asemntoare unor supape prin care se poate realiza trecerea dintr-un palier cosmic n altul. Ele se manifest ntr-un mod asemntor chakrelor; de altfel, aceste supape-pori sunt chiar chakre, dar au alt funcionalitate dect cele situate la nivelul corpului eteric. Supapele-pori, situate n diferite puncte ale pmntului, de exemplu la cei doi poli, dar i n alte locuri, sunt, de fapt, chakrele Terrei aurica. Oricum, este nevoie de mult mai mult dect de un simplu accident pentru ca oamenii s ptrund n corp eteric prin porile-chakre. Ceea ce nu este clar, este dac, o dat ptruni n lumea eteric, oamenii mai pot reveni n lumea material i n ce mod - n condiiile n care trupul material, mai precis materia molecular a trupului, sufer distorisiuni spaio-temporale aproape ireversibile. n orice caz, cndva n trecutul planetei, au existat oameni - este drept c nu din generaia actual - care au ptruns n lumea eteric i au rmas acolo pn n ziua de astzi. Aadar, pentru Eugen, lumea eteric poate fi observat doar prin cea de-a doua vedere, fr a putea interaciona cu ea. EI nu poate interaciona cu lumea eteric sau cu fiinele care se manifest acolo dect, cel mult, auric. La scurt timp dup ce a nceput s perceap prin cea de-a doua vedere, Eugen a fost purtat ntr-un tur de informare, prin toate zonele Terrei aurica. Acest tur de informare pare a fi un procedeu obligatoriu la care sunt supui toi oamenii care, dintr-un motiv sau altul, ptrund n palierele transfizice ale Terrei aurica - n lumea eteric, n lumea astral sau n alta. Dup cte se pare, i oamenii care prsesc definitiv lumea material, imediat dup actul morii, sunt purtai ntr-un tur de informare obligatoriu. Scopul turului de informare pare a fi reamintirea, dup experiena de spirit ncarnat, a patriei de origine: lumea spiritual. n cadrul turului de informare, Eugen a vizitat toate palierele cosmosului spiritual, pn acolo unde nivelul su evolutiv i-a permis. n toamna anului 1999 s-a produs ntlnirea dintre autorul acestor rnduri i Eugen Nicolae Gsc. n acea perioad, Eugen era n cutarea unei persoane cu care s poat dialoga i, mai ales, cruia s-i poat mprti experienele sale, pentru ca acestea s poat fi exprimate n scris. Fiind prins, eu nsumi, cu alte activiti, abia dup lungi ezitri am acceptat o asociere n vederea scrierii unor cri pe aceast tem. n momentul n care m-am apucat de lucru, nu am tiut ce va rezulta, ntruct, cel puin n prima faz, modul n care mi erau furnizate informaiile era greoi. Aproape c nu nelegeam ceea ce Eugen dorete s-mi spun, iar acest fapt se datora limbajului su, aflat n total dezacord cu ceea ce cunoteam; pe de alt parte, dei eram familiarizat cu tematica aflat n discuie, explicaiile lui Eugen erau de-a dreptul bulversante. Dup aproape un an i jumtate de discuii i clarficri, dintre care aproape nou luni am lucrat efectiv asupra textului, primul rezultat palpabil nu a ntrziat s apar: prima carte, For contra For, era gata. Apoi, la interval de un an, a urmat a doua carte, Omul n afara trupului, iar acum ne pregtim deja pentru redactarea celei de-a patra. For contra For prezint n linii generale aspectele spirituale ale cosmosului i ale omului: structura auric a fiinei umane, structura auric a pmntului - Terra aurica -,lumea eteric i locuitorii ei - umani, supraumani i nonumani. For contra For prezint i procesul palingeneziei omului prin Terra aurica - adic destinul spiritual al omului: natere, moarte, existena post-mortem, renatere - dintr-o perspectiv metafizic, ca proces cosmic. De asemenea, n For contra For este descris lupta perpetu dintre cele dou principale categorii de fiine angelice: Fiii Luminii, ngerii fideli lui Dumnezeu i Fiii ntunericului, cei care l-au urmat cndva pe Lucifer n ceea ce s-ar putea numi "cderea ngerilor". Pe de alt parte, For contra For ncearc s dezvluie, pentru prima oar n mediile laice, un mare mister al cosmosului spiritual : prezena continu a celei mai nalte fiine spirituale care s-a ncarnat vreodat n lumea material: Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, precum i activitatea Sa permanent pentru emanciparea spiritual a tuturor oamenilor. A doua carte, Omul n afara trupului, coboar, ntr-un fel, din lumile nalte ale cosmosului spiritual i din lumea principiilor pe pmnt. n Omul n afara trupului accentul este pus asupra unor probleme mult mai apropiate de om i de existena sa n lumea material: structura energetico-informaional a fiinei umane i procesul evoluiei omului ca spirit ncarnat n lumea material. Omul n afara trupului prezint, de asemenea, noua cale evolutiv a umanitii deschis de Iisus Hristos acum 2000 de ani: punerea n funciune i activarea progresiv - prin intermediul rugciunii cretine i a rostirii Numelui lui Iisus Hristos - a chakrei inimii, Shainiah, situat chiar n dreptul plexului cardiac i formarea corpului haric al plaselor mesianice. Totui, n Omul n afara trupului, structura energetico-informaional a omului a fost analizat doar din perspectiva pe care, din punct de vedere filosofic, am putea s o considerm n sine, deci rupt de influenele mediului. Este de la sine neles c omul nu este un element izolat de ntreg, de cosmosul spiritual. De aceea, am considerat necesar ca, n aceast a treia carte, s prezentm conexiunile omului, ca fiin spiritual ncarnat, cu elementele principale ale cosmosului spiritual i cu fiinele care-l populeaz. Evident, tot ce a fost expus n aceste cri este rodul cercetrii lui Eugen prin ce-a de-a doua vedere. Pentru a nu ncrca textul, dar i pentru a pstra o anumit coeren, absolut necesar n astfel de demersuri, am considerat c este oportun s-l indic pe Eugen ca principal surs de informaii fie direct, fie indirect, atunci cnd folosesc, explicit ori implicit, expresia prin clarvedere - caz n care Eugen este subiectul subneles. Cel care este nuntrul i n afara ta

Nu ntotdeuna a doua vedere a lui Eugen a fost complet i clar. La nceput, Eugen a fost contient doar de simul vzului; ulterior, a devenit contient de cel al auzului, al mirosului i de simul vechimii. La nceput, totul a fost difuz, neclar, dar a existat un eveniment extrem de important care a constituit nceputul unei percepii extrasenzoriale curate. Nu la mult timp dup accidentul ce i-a modificat existena, una din cele mai impuntoare fiine pe care a cunoscut-o n lumea eteric, cea cunoscut acolo prin numele de Primul Veghetor, iar n lumea noastr prin numele de ngerul Gabriel, l-a supus pe Eugen unei ceremonii de acceptare. nainte de a ncepe memorabila ceremonie, ngerul Gabriel l-a ntrebat pe Eugen dac dorete s revin cum era nainte, asigurndu-l c, n scurt timp, va uita experienele la care a fost martor: va uita de lumea eteric, de aura uman, de fiinele ngereti n care, oricum, oamenii de astzi nu mai cred. ntrebarea pus de trei ori de ctre ngerul Gabriel a primit trei rspunsuri negative, astfel nct, prin acea ceremonie, Eugen a fost primit i confirmat "oficial" n rndul celor care pot vedea lumea eteric. n timpul ceremoniei, ngerul Gabriel a rostit ceea ce n lumea noastr ar putea primi numele de "alocuiune de acceptare". Dincolo de aspectele care-l privesc personal pe Eugen, alocuiunea rostit cu acel prilej de ngerul Gabriel este extrem de sugestiv; analiza, chiar i superficial, a unui asemenea text memorabil poate arunca o lumin nou asupra naturii cosmosului. L-am rugat pe Eugen s mi-o redea, pentru a o reproduce n prima carte, For contra For. Hipaute umah... tu, cel care te tiu dup nume ... epraute stamra gruit aman ... taima sek... care i-am fcut parte s cunoati taina ekumi... iat ce-i spune Cel ce este n tine i n afara ta. Fii cu luare aminte, uit-te n tine i n afara ta... taima ek, taima ek uhmi... i dac m vei asculta, epraute stamara gruit aman, i vei privi ntocmai cum i-am spus, taima ek i taima ek uhmi, o mare binecuvntare se va cobor peste tine i ai ti. Tradus n limba oamenilor, aceast scurt alocuiune ar suna astfel: nelege acum... tu, cel care Te tiu dup nume, martor al lumii care "coboar", care ai murit o dat, care i-am fcut parte s M cunoti, i ai murit a doua oar, iat ce-i spune Cel ce este n tine i n afara ta... Fii cu luare aminte, uit-te n tine i n afara ta, cel ce ai murit prima dat, i cel ce ai murit a doua oar. i dac m vei asculta, martorule al lumii ce "coboar", i vei privi ntocmai cum i-am spus, cel ce ai murit prima dat i cel ce ai murit a doua oar, (literal: mortule prima dat i mortule a doua oar) o mare binecuvntare va veni peste tine i peste ai ti. Denumirea acordat lui Eugen, sepraute stamara gruit saman reprezint un atribut sau, mai degrab, o funcie. n lumea eteric, fiinele sunt desemnate nu prin numele lor, ci prin caracteristica sau calitatea principal pe care o manifest. Astfel, ngerul Gabriel este desemnat prin formula Primul Veghetor, ngerul Mihail prin formula Aprtorul. Oamenii, la rndul lor, sunt desemnai prin atributul principal pe care-l manifest la un moment dat. Cuvntul folosit, aman este asemntor fonetic cu cuvntul aman, ce provine din arealul cultural siberian; cuvntul aman desemneaz un specialist al sacrului care manifest capacitatea de a voiaja n lumea de "dincolo". Faptul c acest cuvnt se folosete, este drept cu un alt accent, i n limba folosit n lumea eteric, ne determin s credem c are o origine nonuman, indiferent de etimologia propus de lingvitii moderni. Sepraute stamara gruit saman l desemneaz astfel pe acel om care posed capaciti ce presupun conectarea la lumea eteric. Muli oameni posed n stare latent aceast capacitate, dar sunt foarte puini cei care o manifest n mod real. O criz existenial, un accident sau un efort iniiatic reprezint principalele modaliti prin care un om poate accede la manifestarea acestei capaciti. Nu este ns suficient activarea unei astfel de capaciti. Este la fel de important ca omul respectiv s fie acceptat de fiinele ngereti care au atribuii n ceea ce privete funcionarea cosmosului. Acceptarea se realizeaz, ntotdeuna, printr-o ceremonie desfurat n lumea eteric, care are rolul de a consfini evenimentul. Nimic nu se desfoar la voia ntmplrii. De altfel, la fiecare eveniment important ce privete viaa cotidian a omului n lumea material, botezul, ziua ursitelor, cstoria, decesul, dar i n existena postmortem - de exemplu, trecerea omului de pe un nivel evolutiv pe altul, absolvirea unei clase evolutive, ptrunderea n anumite paliere cosmice etc - se realizeaz ceremonii, la care particip fiine angelice din categoria Fiilor Luminii. Dup aceast ceremonie de acceptare, Eugen a nceput s vad mult mai clar n lumea eteric. Dac pn atunci vedea ntr-un mod neclar, din acel moment cea de-a doua vedere a cptat aceeai acuitate ca i vederea fizic. Din acel moment, petrecut cam la dou luni dup accident, Eugen a devenit capabil s vad foarte clar, prin cea de-a doua vedere, lumea eteric. De asemenea, a devenit capabil s vad foarte clar aura tuturor fiinelor. Mai mult dect att, dup ceremonie, la vederea eteric s-au adugat i celealte simuri transfizice: auzul, mirosul i simul vechimii. Natura dual a realitii

Dup cum se poate remarca, ngerul Gabriel folosete n alocuiune cuvinte din limba care se folosete n lumea eteric - numit akhatakha -, amestecate cu cuvinte romneti arhaice. Analiznd textul, se poate remarca c o astfel de alocuiune nu poate fi conceput de un om, indiferent ct de inventiv ar fi acesta. O astfel de exprimare, cu un astfel de coninut informaional, reprezint un caz foarte rar de traducere ntr-o limb omeneasc a unui limbaj ce aparine unei nalte fiine angelice. n afara pasajelor explicate n lucrarea For contra For, pasaje pe care nu dorim s le repetm, sunt cteva elemente care pot pune pe gnduri orice cititor. n primul rnd, este de neles faptul c, pentru a vorbi cu un om, o fiin ngereasc att de nalt - care exist n afara coordonatelor spaio-temporale cunoscute de oameni - trebuie s se limiteze ontologic pentru a se situa n spaiu i timp, iar coninutul informaional al cuvintelor sale nu poate genera dect senzaia a ceea ce, n limba oamenilor i n sistemul uman de nelegere, ar purta numele de impersonalitate. ngerul Gabriel este o fiin ngereasc att de nalt pentru modul de nelegere uman - acelai lucru se poate spune despre toate fiinele angelice din cosmosul spiritual - nct trebuie s "coboare", s se situeze ntr-un anumit loc i moment, n spaiu i timp, pentru a vorbi cu un om. Asemnarea cu un profesor universitar care vorbete n termeni de specialitate unui copil este mult prea palid pentru a fi folosit drept comparaie, dar este singura care poate indica sensul n care trebuie neles acest fapt. Pentru a vorbi unui om, o fiin angelic coboar din planul specific fiinei sale, care transcende cu mult, nu numai planul eteric, ci i toate planurile cosmosului, se nvluie ntr-o anumit "felie" spaiu-timp, se transpune n ipostaza pe care o dorete i, mai mult dect att, cuprinde cu fiina sa interioar omul din faa sa. Orice fiin angelic se transpune efectiv la nivelul fiinei umane pe care o are n faa sa, cunoscndu-i instantaneu, nu numai gndurile cele mai intime, ci, mai ales, limbajul folosit, limba specific, gradul de cunoatere. Numai astfel, o fiin angelic, care transcende spaiul i timpul, poate comunica direct cu o fiin uman situat n spaiu i timp. S nu uitm c, n acele momente, ngerul Gabriel vorbete unui om ncarnat, care nelege totul prin prisma persoanalitii sale terestre - personalitate care cuprinde, numai i numai ceea ce este i ceea ce a devenit n aceast existen. Din acest motiv, ngerul Gabriel sau orice alt fiin angelic, care vorbete unui om, folosete limba pe care acesta o cunoate - n deplin acord cu sistemul su de reprezentri, cu nivelul su de nelegere i de cunotine. Unui german i vorbete n limba german, unui englez n limba englez, unui francez n limba francez, unui romn n limba romn etc. Este de remarcat i faptul c fiinele angelice nu folosesc cuvinte moderne, n acord cu evoluia unei limbi, ci cuvinte arhaice, folosite cndva de strmoii notri. Explicaia nu poate fi dect una singur: limbile moderne posed cuvinte a cror ncrctur emoional s-a diminuat considerabil. Pn i filologii i lingvitii moderni sunt de prere c limbile moderne sunt corupte i c nu mai pstreaz prea mult din fondul originar. Pe de alt parte, este bine de tiut c limba unui popor ine de un aspect spiritual specific - limba unui popor ine de Spiritul Poporului. De aceea, nu trebuie s mire pe nimeni c unui romn i se vorbete, folosindu-se cuvinte de pe vremea scrisorii lui Neacu de la Cmpulung, unui englez, folosindu-se cuvinte de pe vremea lui Shakespeare, unui francez, folosindu-se cuvinte de pe vremea trubadurilor din Evul Mediu i aa mai departe. Aceea era limba originar a unui popor; de-a lungul veacurilor, limba unui popor a fost corupt de influene exogene, care nu in de Spiritul Poporului. De fapt, dup cum indic unele studii, dac Shakespeare ar tri n ziua de astzi, n-ar putea s se mai neleag cu compatrioii si n limba englez i ar cunoate doar 35% la sut din cuvintele aflate astzi n uz. n concluzie, trebuie avut mereu n vedere faptul c o fiin angelic care comunic cu un om va ine cont de nivelul de cunotine al acelui om, de limbajul folosit de acesta, dar, mai ales, va folosi cuvinte ncrcate de sacralitate. Cuvintele folosite de o fiin angelic au semnificaii i rezonane specifice, ce par s ptrund adnc n forul interior al omului. Cuvintele lor, chiar i cele mai nesemnificative, au valoarea unor mantre. O alt afirmaie coninut n alocuiunea ngerului Gabriel depete ca importan tot ce s-a spus n acest domeniu i merit o analiz serioas. "Iat ce-i spune Cel care este n tine i n afara ta", spune la un moment dat ngerul Gabriel, iar aceast formulare aduce n discuie un element fundamental al cunoaterii lumii spirituale i lumii materiale pe care - cel puin unii dintre noi - o considerm a fi unica posibil. Cum poate fi cineva n afara i n interiorul nostru, este una dintre ntrebrile cele mai incitante la care poate rspunde un om; rspunsul la aceast ntrebare deschide pori nebnuite n nelegerea, cel puin teoretic, a lumii n care trim. S-a vorbit adesea, n epoca modern, despre corespondena efectiv dintre macrocosmos i microcosmos, iar rspunsurile oferite pn acum las mult de dorit. Scrierile arhaice, mult mai nelepte dect concepiile actuale, vorbeau despre o coresponden efectiv i nu doar metaforic ntre macrocosmos i micocosmos. "n interiorul omului sunt toi zeii i toate lumile", scriau vechile cri sacre indiene. Astzi, mare parte din cercettorii tainelor spiritului afirm c viziunile unor mistici sau clarvztori sunt simple halucinaii. Unii afirm c totul se petrece n mintea omului, adic ntr-un spaiu mental interior, desemnat a fi "subiectiv". Alii amintesc despre incontientul colectiv n care s-ar afla, consider ei, anumite arhetipuri, care se pot exterioriza prin proiecii generate de diferite cauze psiho-fiziologice. Toate aceste concepii sunt destul de departe de nelegerea corect a naturii psihicului uman i de nelegerea lumii n care omul i desfoar existena. Expresia "Cel care este n tine i n afara ta", folosit de ngerul Gabriel, indic faptul c avem de-a face cu o natur dual a realitii, iar n acest caz, termeni precum subiectiv i obiectiv i pierd sensul. Percepia lumii eterice - probabil i a lumii astrale -, presupune ptrunderea att n propria interioritate a omului, lumea cosmosului mic, ct i n lumea cosmosului mare. Pe msur ce omul ptrunde n interiorul su, ptrunde i n exteriorul su pentru c, din punctul de vedere a cosmosului integral - Marele Tot, Holosul -, cele dou sunt, de fapt, una singur. Toate fiinele angelice, toate planurile cosmice i toate elementele din care este construit cosmosul pot fi regsite de fiecare om, pe msur ce ptrunde n sine, n ceea este el n fiina sa intim. Mutndu-i contiina din corpul fizic n corpul eteric, omul poate ptrunde n energia-substan din care este alctuit corpul eteric, adic n lumea eteric. Mutndu-i contiina din corpul fizic n corpul astral, omul poate ptrunde n energia-substan din care este alctuit corpul astral, adic n lumea astral. Mutndu-i contiina n corpul duh, omul poate ptrunde n regiunea cosmic corespunztoare. Orice efort spre cunoaterea propriei fiine este un efort ndreptat i spre cunoaterea cosmosului. Doar astfel, vechiul aforism nscris cndva pe frontispiciul templului din Delphi i gsete, n sfrit, confirmarea: "Omule, cunoate-te pe tine nsui, cci cunoscndu-te pe tine nsui vei cunoate cosmosul" (astzi, printr-o simplificare de neneles, se folosete drept motto doar prima parte a acestui aforism). Acest fapt nu nsemn altceva dect c, activndu-i parial sau total, temporar sau definitiv, una din structurile sale aurice, de exemplu o chakr, omul accede i la cunoaterea unei fiine spiritual-cosmice corespondente: a unei entiti angelice. De fapt, este vorba despre un proces de conexiune invers, de feedbeak: fiina respectiv este cea care confer omului posibilitatea activrii unei anumite chakre, iar n momentul activrii, omul poate cunoate cosmosul att n exterior, ct i n interior. Cosmosul, la fel ca i cunoaterea, are o natur dual: pe de-o parte aspectul interior i microcosmic, iar pe de alt parte aspectul exterior i macrocosmic. Astfel, expresia folosit de ngerul Gabriel - "Cel ce sunt nuntrul i n afara ta" -, nu reprezint o figur de stil, ci exprimarea direct i explicit a unui mare mister al cosmosului, mister pe care, prin intermediul lui Eugen, o mare fiin angelic a dorit s-l transmit oamenilor, pentru ca acetia s neleag, n sfrit, natura lumii n care triesc i menirea lor n lume. Acelai lucru se poate spune despre mpria lui Dumnezeu, despre care nsui Iisus Hristos lsa s se neleag c se afl att n interiorul, ct i n exteriorul omului.Capitolul 2MARELE MISTER -OMUL, CETEAN AL COSMOSULUI

Principalele ansambluri aurice

Perceput de ctre Eugen prin cea de-a doua vedere, omul este un sistem complex de elemente energetico-informaionale structurate pe mai multe paliere cuantice distincte. Omul, ca microcosmos, este imago mundi - reflectarea ntregului, a Holosului. Ca microcosmos, omul este n relaie cu macrocosmosul: omul este un mic cosmos aflat n rezonan cu marele cosmos, precum i cu fiinele care l populeaz. Despre elementele constitutive ale fiinei umane am amintit pe larg n lucrrile anterioare: For contra For i, mai ales, n Omul n afara trupului. n cele ce urmeaz vom continua analiza fiinei umane, intrnd n profunzime mai mult dect am fcut-o n lucrrile anterioare. Omul poate fi analizat din mai multe perspective, dar, din orict de multe perspective ar fi analizat, subiectul nu poate fi ncheiat i considerat ca fiind suficient. Apar mereu alte i alte informaii, care deschid pori nebnuite spre domenii prea puin cercetate. De aceea, n cadrul analizei omului din perspectiva clarvederii lui Eugen, sunt necesare mereu completri, care pot ntregi, dintr-o perspectiv nou, cele afirmate anterior. Cunoaterea nu poate fi cucerit dect treptat, redut dup redut. Tipul de cunoatere, bazat pe cea de-a doua vedere a lui Eugen, ofer o nelegere larg i complex a fiinei omeneti. Cercetat de Eugen prin cea de-a doua vedere, fiina omeneasc este compus din mai multe structuri aurice. Dup cum le-am enumerat n lucrrile anterioare, aceste structuri aurice sunt urmtoarele: spiritul, nveliul spiritului, corpul cauzal al spiritului, corpul adamic, corpul duh, sufletul, corpul eteric interior, corpul material, corpul eteric exterior, corpul emoional, corpul astral, corpul mental intelectiv, corpul mental superior, corpul spiritual, inima auric, banda de lumin din jurul capului, corpul plaselor mesianice i noul corp eteric. n mod cert, omul este un sistem complex, iar mulimea elementelor componente demonstreaz din plin acest fapt. Omul este reflectarea cosmosului i a tuturor fiinelor care-l populeaz. Omul este un cetean al cosmosului. Tot ce exist n cosmos se reflect n om. Acesta este marele mister - mysterium magnum - al cosmosului spiritual. Totui, pentru a nu complica prea mult descrierea structurii aurice umane, n cele ce urmeaz vom recurge la o schematizare absolut necesar, analiznd elementele componente n mod selectiv. Astfel, schematiznd, se poate spune c omul este format din patru mari ansambluri: ansamblul individualitii, anasamblul personalitii, ansamblul materialitii i ansamblul aurei exterioare. Privit prin clarvedere de ctre Eugen, omul ncarnat este format din trei corpuri luminoase, de form umanoid, precum trei ppui puse una n alta, care sunt situate n interiorul trupului. Cele trei corpuri de lumin sunt cu civa centimetri mai mici dect trupului material. Primul este corpul duh. n centrul corpului duh se afl, cam n regiunea pieptului, spiritul nemuritor, care are, la toi oamenii, aspectul unui soare strlucitor. Spiritul i corpul duh formeaz, mpreun, individualitatea, care se perpetueaz din ncarnare n ncarnare. La moarte, omul se desparte de trupul material i rmne un corp duh purttor al spiritului. Al doilea corp de form umanoid este corpul sufletului, care formeaz personalitatea. Corpul sufletului se nate n momentul ncarnrii, nvelind ca o mnu corpul duh. Al treilea corp luminos de form umanoid este corpul eteric, care este situat ntre corpul sufletului i trupul material. Al patrulea corp este corpul material, ansamblul n care omul se poate manifesta n lumea material. Spaial, cele trei corpuri luminoase de form umanoid ocup acelai spaiu delimitat de corpul material. Ca dimensiuni, ele nu depesc conturul trupului material. Fiecare dintre cele trei corpuri luminoase are propria sa fizionomie i propriile sale caracteristici, ca i cum ar fi trei persoane incluse una n alta. Ceea ce este foarte important de remarcat la omul ncarnat este faptul c, dintre toate, doar corpul material este contient. Corpul duh are totdeauna ochii nchii, n timp ce corpul sufletului i corpul eteric deschid ochii doar n momentul n care trupul material i nchide. Doar clarvztorii - aa cum este cazul lui Eugen - pot deschide simultan ochii corpului material i ai corpului eteric, fiind contieni simultan de planurile cuantice corespondente - planul material i, respectiv, planul eteric. n jurul acestor ansambluri de form umanoid, doar pe timpul existenei ncarnate a fiinei umane, se manifest mai multe corpuri aurice exterioare sau derivate. Toate corpurile aurice exterioare au dimensiuni mai mari dect trupul material. Corpurile aurice exterioare sau derivate sunt n ordine, urmtoarele: corpul emoional, corpul astral, corpul mental intelectiv, corpul mental superior, corpul spiritual. Corpurile aurice exterioare sau derivate depesc cu aproximativ 60-90 centimetri limitele epidermei. Ele nu au un contur precis, nvindu-se celei de-a doua vederi a lui Eugen ca nite ovoide luminoase, ce pstreaz o form vag umanoid, mai late n regiunea umerilor i mai subiri n partea inferioar a trupului. Toate ansamblurile ce compun fiina omeneasc sunt structurate pe mai multe planuri cuantice distincte. Planurile cuantice sunt, n ordine, urmtoarele: planul cuantic primordial, care este planul cuantic al spiritului, planul cuantic al corpului duh, planul cuantic al sufletului, planul cuantic al corpului eteric, planul cuantic al lumii materiale, care susine, evident, trupul fizic, planul cuantic al aurei exterioare, care cuprinde toate structurile aurice ce depesc limitele trupului material - emoional, astral, mental etc. Dei, fiecare dintre elementele de baz ale structurii energetico-informationale umane este constituit pe propriul su plan cuantic, toate particip la ndeplinirea scopului fundamental: evoluia continu a omului i, implicit, a cosmosului. Spiritul i Corpul duh

Primul ansamblu al fiinei omeneti este aadar cel format din spirit i din corpul duh. Dei, fiecare dintre cele dou elemente componente se afl pe propriul su nivel cuantic, ele formeaz o unitate indivizibil atta timp ct omul se afl n Terra aurica. Elementul central al fiinei omeneti este spiritul. Dup cum am afirmat n lucrrile anterioare, spiritul, care este de form sferic, are dimensiunea unei mingi de ping-pong, fiind situat n regiunea pieptului, ntre chakrele manipura i anahata. Privit de aproape prin clarvedere de ctre Eugen, spiritul se dezvluie a fi un ansamblu format din dou elemente componente: o stelu strlucitoare de dimensiunea unei semine de fruct i un modul sferic, ce o nvluie. Stelu strlucitoare este smna primordial a spiritului. Ea este nvelit ntr-un modul sferic, nu mai mare dect o minge de ping pong. Astfel, ceea ce numim spirit este chiar ansamblul format din aceste dou elemente: smna primordial i modulul sferic ce o nvelete. Ansamablul spiritului este situat n centrul fiinei umane, n regiunea pieptului. Spiritul este ntreesut, ntructva, n planul cuantic primordial. La omul ncarnat, planul cuantic primordial arat ca un cilindru de lumin. Prin clarvedere, Eugen poate remarca estura de lumin, foarte fin, a planului cuantic, pe care, precum o figur geometric pe un covor, este esut spiritul propriu-zis. Cu toate acestea, spiritul nu este inclus n planul cuantic primordial, ci l transcende. Spiritul este situat dincolo de dincolo, n afara manifestrii. Dei spiritul - ca esen divin, format din smn i din modulul sferic - transcende orice plan cuantic, el se poate manifesta plenar la nivelul planului cuantic primordial; astfel, se poate vorbi despre un paradox insondabil cu privire la natura spiritului. Privit prin clarvedere de ctre Eugen, ansamblul spiritului se prezint ca un model dinamic. Dac, n ceea ce privete lucrurile materiale, ne-am obinuit s percepem lumea ntr-un mod static, n care fiecare obiect se reveleaz drept ceea ce este fr s-i modifice dimensiunile, n cazul spiritului percepia este diferit. Chiar n momentul n care este observat prin clarvedere de la aproximativ 30 de centimetri, n interiorul planului cuantic primordial, n mijlocul unor formaiuni energetice ce par noroase, apare la un moment dat un mic punct strlucitor: aceasta este smna primordial a spiritului. Punctul strlucitor se mrete treptat, pn ajunge s lumineze tot planul cuantic primordial. La un om ncarnat, planul cuantic primordial nu are dimensiuni prea mari: el poate fi cuprins n palme. Este un mare mister modul n care, dei este privit prin clarvedere de la aproximativ 30 de centimetri, smna primordial a spiritului pare s se afle la deprtare de miliarde de ani lumin. Este uimitor i modul n care, chiar n momentul n care este privit prin clarvedere de ctre Eugen, smna primordial a spiritului pare a strbate miliardele de ani lumin pentru a veni n planul cuantic primordial cu o vitez ameitoare. Practic, doar n cteva secunde, din deprtri imense, smna primordial a spiritului vine cu vitez ameitoare, pentru a se manifesta n planul cuantic primordial. Atunci cnd ptrunde n planul cuantic primordial, smna primordial a spiritului nu are nici un fel de caracteristici: nu are culoare, nu are sunet, nu are miros. Ea seamn ca un negativ fotografic (noi numim aceast caracteristic culoare, dar pentru un clarvztor nu este propriu-zis o culoare, ci o stare a energiei pe care, prin convenia limbajului omenesc, o desemnm ca fiind "culoare"). Cnd i face apariia n planul cuantic primordial, stelua se delimiteaz ca form i culoare, printr-o luminozitate argintie. Luminozitatea nu provine totui de la smna primordial a spiritului, n sensul c nu este emanaia sa, ci de la contactul cu "atmosfera" planului cuantic primordial. Smna primordial a spiritului interacioneaz prin scurt-circuite energetice cu mediul, definindu-i astfel culoarea i forma. n momentul n care dobndete forma, smna primordial a spiritului se nvluie n modulul sferic, care este o carcas energetic compact, iar de acum nainte putem vorbi despre spiritul propriu-zis, de dimensiunea unei mingi de ping-pong. Aproape instantaneu sau, oricum, la scurt timp dup ce capt form, spiritul capt i un sunet specific. Sunetul su este asemntor cu cel emis de mii i mii de tunete ce se suced aritmie. Starea smnei primordiale a spiritului dinaintea dezvluirii formei i a sunetului la contactul cu planul cuantic primordial poate fi considerat o stare de nemanifestare sau de laten. La cteva momente dup ce ptrunde n planul cuantic primordial, starea de potenialitate se activeaz. n momentul n care se manifest plenar, smna primordial a spiritului care, anterior, era asemntoare unui negativ fotografic, se nvluie cu o energie proprie - formnd modulul sferic. Imediat dup ce ptrunde n planul cuantic primordial, n interiorul smnei primordiale a spiritului se produc anumite fenomene. n momentul ocuprii planului cuantic, smna primordial devine argintie. i nveliul luminos - modulul sferic - mprumut culoarea argintie, foarte blnd, a steluei. Modulul devine rapid strlucitor, dar i foarte greu. De fapt, spiritul este singurul element al fiinei umane care are luminozitate proprie. El emite lumina. Celelalte elemente componente ale aurei - inclusiv corpul duh - mprumut lumina de la spirit. De-a lungul timpului, spiritul i modific strlucirea, culoarea, mirosul i sunetul, n funcie de experienele acumulate. Trebuie precizat c, atunci cnd ne referim la gradul de maturitate sau la culoarea unui spirit, nu trebuie s nelegem smna primordial a spiritului, ci doar nveliul ei strlucitor. Despre smna primordial a spiritului nu se poate spune dect c exist: ea rmne mereu n beatitudinea propriei sale stri originare, ce nu are nimic n comun cu tumultul Terrei aurica. Astfel, unele spirite par mai vechi, mai mature, n timp ce altele par mai tinere. Cu fiecare ncarnare, structura energetic a spiritului - manifestat prin culoare, luminozitate, sunet i miros - se modific, devenind din ce n ce mai elevat. La nceputul ncarnrilor, sunetul emis de spirit este asemntor cu cel emis de mii de tunete ce se succed aritmie, iar la sfritul ncarnrilor este asemntor unei ape line, ce curge domol, ritmic i linitit. Cercetarea prin clarvedere de ctre Eugen a structurii interne i a dispunerii spiritului la o larg categorie de oameni a reliefat o serie de deosebiri; aceste deosebiri pot clarifica, la rndul lor, multe aspecte importante legate de structura auric a fiinei umane. nainte de toate trebuie spus c oamenii sunt diferii. Omul nsui este o specie n sine, principala caracteristic a fiinei umane fiind unicitatea: fiecare om este unic. Totui, dincolo de diversitatea generat de unicitatea fiecrui om, trebuie constatat faptul c toi oamenii fac parte din aceeai familie, astfel nct exist multe elemente comune care-i caracterizeaz. Astfel, dat fiind varietatea foarte mare de oameni ncarnai, spiritul poate fi cercetat din mai multe puncte de vedere: din punctul de vedere al structurii i al culorii, din punctul de vedere al dispunerii i, nu n ultimul rnd, din punctul de vedere al capacitii de a fi mntuit. Primul punct de vedere este cel al culorii. Culoarea originar a unui spirit este argintie. De-a lungul ncarnrilor, caracteristicile principale ale spiritului - culoarea, sunetul i mirosul - se modific nencetat. Toate spiritele sufer un proces de acoperire cu noxe karmice, astfel nct toi oamenii care triesc pe pmnt au spiritul acoperit. Un spirit acoperit posed un corp cauzal acoperit cu noxe karmice. Prin intermediul unui corp cauzal plin de noxe, spiritul omului nu se poate manifesta plenar. Cu ct corpul cauzal este mai ncrcat cu noxe karmice, cu att spiritul se manifest mai puin. n timp ce unele spirite sunt acoperite, altele pot fi pure - cel puin teoretic. Spiritele pure, curate sau neacoperite, nu posed linie divin i nu au nevoie s se ncarneze n lumea material. Poate c nici nu mai este nevoie s specificm c aceste spirite nu exist actualmente n lumea material. n Terra aurica, doar cel denumit n limba akhatakha Merath, n traducere Cel Iubit, are un suflet curat n proporie de aproape 90 %. Spiritul su este ceva mai mare dect al celorlali oameni, de culoare verde - un verde fr coresponden n lumea material. Din punctul de vedere al dispunerii, unii oameni au spiritul amplasat n dreptul chakrei anahata, chiar n mijlocul pieptului, iar alii au spiritul cam la o palm deasupra ombilicului, foarte aproape de chakra manipura. Cei care au spiritul n mijlocul pieptului, puin sub chakra anahata, fac parte din generaia a patra. Aproximativ 80%, dintre ei sunt botezai cretini i s-au ncarnat cel puin o dat n ultimii 2000 de ani. Oamenii care au spiritul poziionat deasupra ombilicului, n apropierea chakrei manipura, sunt n marea lor majoritate necretini sau sunt cretini care se ncarneaz pentru prima oar dup 2000 de ani - dup modificrile aurice produse prin ntruparea lui Iisus Hristos. Aceast ultim categorie de spirite nu au culorile att de rafinate precum ale celor din prima categorie. Dup capacitatea de a fi mntuite, spiritele se mpart n mai multe categorii: spirite mntuite, spirite mntuibile i spirite nemntuibile. Spiritele mntuite nu exist n Terra aurica. Pn n prezent, nu s-a desfurat nici un sfert din procesul mntuirii, cretinismul fiind abia la nceput. Spiritele mntuibile sunt cele ale majoritii oamenilor din Terra aurica. Fiinele din lumea eteric spun c Voia Domnului este ca "nici unul s nu piar". Cel puin teoretic, toate spiritele sunt mntuibile, dar va veni o vreme cnd, pe fundalul unor evenimente dramatice, se va realiza o departajare. Cei care, existene de-a rndul, au perseverat n a face rul i au ales, prin liberul arbitru, s se alieze cu fiinele luciferice, nu vor putea fi mntuii. Din punctul de vedere al palingeneziei cosmice, culoarea unui spirit mntuit va avea culoarea verde, sunetul asemntor unei apei ce clipocete vesel i mirosul inconfundabil de pine proaspt nmuiat n vin. Un spirit mntuit va fi ceva mai mare dect este n prezent, nu va avea corp cauzal i linie divin. Un spirit mntuit se va manifesta ca un artificiu care emite jerbe de lumin. Spiritul este nvelit n alte dou corpuri, cu care formeaz o unitate: nveliul spiritului i corpul cauzal. Corpul spiritului arat ca o membran energetic, foarte subire, ce nvelete spiritul. Corpul cauzal, depozitarul memoriei ancestrale a omului, are forma unei sfere ce cuprinde att corpul spiritului, ct i spiritul nsui. El s-a format o dat cu prima ncarnare a omului n lumea material. Corpul cauzal este arhiva n care sunt stocate toate experienele omului - ceea ce n mod obinuit numim karma. Informaia este stocat n funcie de trei parametri: relaiile cu Divinul, relaiile de familie i relaiile sociale. Corpul cauzal este, la rndul lui, format din alte trei sfere luminoase, mai mici, de culori diferite: rou, galben, albastru. Cele trei sfere sunt dispuse n poziii diferite, precum bilele unui rulment, n funcie de nivelul evolutiv al omului. Cele trei sfere interioare emit o luminozitate foarte blnd. La anumite date fixe, la nivelul corpului cauzal au loc jocuri mirifice de lumini, sunete i mirosuri. Spiritul, corpul spiritului i corpul cauzal formeaz o unitate indivizibil, care formeaz ceea ce unii cercettori denumesc "triada divin". mpreun, cele trei corpuri se prezint clarvederii ca o minge strlucitoare - de dimensiunea unui pepena galben - situat n centrul fiinei omeneti. Prin mijlocul ansamblului spiritului trece o linie de lumin. Aceasta este linia divin. Linia divin este o linie strlucitoare de lumin ce vine de undeva din nalt, trece exact prin centrul spiritului i se continu n pmnt. Alturi de linia divin mai este vizibil o ex-linie divin, care astzi nu mai este n funciune. Ea pare s fi fost n funciune cndva, n trecutul umanitii. Linia divin ajut spiritul s se manifeste n nivelul su cuantic. Prin linia divin circul dou energii complementare: o energie ce provine din cer i o energie ce provine din pmnt. Fr aportul energiilor celeste i telurice ce curg prin linia divin, spiritul (ca ansamblu) nu s-ar putea manifesta. Al doilea element al primului ansamblu este corpul duh - nveliul de form umanoid ce poart spiritul pe tot cuprinsul Terrei aurica, att n lumea material, ct i n lumile spirituale, motiv pentru care, uneori, este denumit perispirit sau purttor de spirit. Corpul duh este trupul de lumin n care omul se manifest n lumea de dincolo. La omul decorporat, n lumea de dincolo, corpul duh are dimensiuni impresionante: depete doi metri nlime. n lumea material, ct timp omul este ncarnat, corpul duh este mai mic ca dimensiuni dect trupul material. Corpul duh are o culoare unic, care nu se modific pe parcursul vieii omului. Luminozitatea corpului duh provine de la spirit, iar culoarea difer n funcie de nivelul evolutiv atins la un anumit moment dat. nfiarea corpului duh difer de la om la om. La oamenii care sunt ncarnai n lumea material, fizionomia corpului duh este, de cele mai multe ori, aceeai ca i a corpului fizic. Se poate ntmpla uneori ca fizionomia corpului duh s fie cea pe care omul a posedat-o n ncarnarea anterioar i abia la sfritul vieii s preia nfiarea pe care a avut-o n ncarnarea prezent. La defunci, corpul duh are, iniial, nfiarea din momentul morii. Aceast nfiare este ns idealizat, n sensul c nu reflect nici un fel de malformaie ori inconvenient structural sau funcional, indiferent ce defecte fizice a avut n timpul existenei materiale. De exemplu, dac omul a murit la o vrst naintat, ridurile feei se estompeaz; dar, ca trsturi generale, omul pstreaz fizionomia pe care a avut-o n timpul vieii. Cu timpul, dup o perioad petrecut n lumea de dincolo, corpul duh capt o nfiare rezultat din suma nfirilor trupeti pe care le-a posedat omul de-a lungul tuturor ncarnrilor. Corpul duh nu reproduce organele corpului material, dar posed propriile sale organe anatomice; aceste organe se aseamn cu nite sori. Situate de-a lungul liniei divine se afl dispuse apte chakre-atribut. Chakrele-atribut ale corpului duh sunt reflectrile spiritului. Este ca i cum spiritul s-ar multiplica succesiv n apte forme identice, de-a lungul liniei divine. Fiecare chakr-atribut are propria sa culoare i luminozitate, n funcie de nivelul evolutiv al omului. Ele intr n stare de funciune n mod progresiv, pe msur ce omul evolueaz. Omul evolueaz nencetat, urcnd apte trepte ale scrii evolutive ce corespund, fiecare, unei anumite culori a corpului duh: rou, portocaliu, galben, auriu (n loc de verde, datorit modificrilor produse acum 2000 de ani), albastru, indigo, violet, alb. Fiecare culoare de baz are mai multe nuane. Oamenii aflai la nceputul evoluiei au culoarea corpului duh roie sau portocalie, n timp ce oamenii mai btrni evolutiv au culoarea corpului duh galben, aurie, albastr sau alb. n epoca actual, marea majoritate a omenilor pot fi situai n dreptul culorii galbene a corpului duh. Foarte puini oameni ncarnai posed o culoare superioar nivelului evolutiv care corespunde unui corp duh de culoare albastr. Structura de baz i alctuirea energetic a corpurilor duh difer n funcie de nivelul evolutiv i de culoarea pe care omul o dobndete n procesul palingeneziei. Corpul duh rou, care corespunde primei trepte evolutive, este format din particule de lumin de culoare roie, din miliarde de stelue energetice - atomi - de lumin roie, de diferite intensiti. Aceste stelue apar instantaneu dintr-un alt plan cuantic, pentru a "exploda" n spaiul delimitat de conturul corpului duh. Nici nu s-a stins bine reverberaia exploziei, c apar imediat alte stelue, care se manifest identic, la nesfrit. Toate aceste miliarde de microexplozii formeaz un corp duh rou. Corpul duh galben are aceeai modalitate de formare, numai c, n locul n care explodeaz steluele roii se formeaz, la fel ca la artificii, mii i mii de alte stelue mai mici. Noile stelue au culoarea galben. Steluele galbene rezultate se formeaz, aadar, din aceleai stelue roii. Succesiunea exploziilor este ns att de rapid, nct persist doar culoarea galben. Fa de corpul duh de culoare roie, corpul duh de culoare galben are pulsaiile mai lente, este mult mai clar i mai diafan. n schimb, corpul duh auriu nu este format din explozia unor stelue "muritoare" - care nu triesc dect o clip, pentru a se risipi apoi n jerbe de lumin. Corpul duh auriu pare a fi alctuit din formaiuni energetice, asemntoare unor minicristale, de forme stabile, care nu dispar i nu explodeaz. Lumina unei astfel de formaiuni energetice dureaz mult mai mult, manifestndu-se asemntor fosforului pe timp de noapte. Ca structur, corpul duh auriu este un corp duh nou. El apare la toi oamenii din clasa a patra evolutiv, care s-au ncarnat cel puin o dat n ultimii 2000 de ani. nainte de ntruparea lui Iisus Hristos, corpul duh al celor din a patra clas evolutiv era de culoare verde. Corpul duh albastru este format dup standardul evolutiv vechi, care exista n epoca antecretin. El apare la persoanele care, acum 2000 de ani, depiser culoarea verde a corpului duh - a patra treapt evolutiv - i care nu mai puteau da napoi de pe drumul nceput. Observat de aproape, corpul duh albastru pare a fi format din balonae de lumin, ce apar dintr-un alt plan cuantic i se dilat, explodnd n mii i mii de stropi. Sufletul

Al doilea ansamblu este cel al sufletului. Sufletul este format din cinci structuri aurice distincte: steaua sufletului, corpul cauzal al sufletului, corpul sufletului, corpul contientei i corpul contiinei. Sufletul - ca ansamblu -, este reflectarea pentru o singur existen a spiritului, corpului cauzal i corpului duh. Sufletul, la fel ca i corpul duh, are propria sa culoare, n funcie de nivelul evolutiv al omului. Steaua sufletului se vede ca un punct strlucitor situat la nivelul laringelui, puin mai sus de mrul lui Adam. La oamenii mai evoluai, steaua sufletului seamn cu un smbure de smochin, care se manifest precum spiritul, ca un artificiu ce strlucete continuu. La nceputul existenei n lumea material, smna sufletului emite strluciri multicolore, dar la scurt timp culorile se stabilizeaz i formeaz o culoare compozit, un amestec ntre albastru i argintiu. Corpul cauzal al sufletului are forma unui cocon energetic ce nvluie steaua sufletului; el este depozitul amintirilor sufletului din prezenta existen - subcontientul. El se asemn cu o miniplanet albastr acoperit de nori albi. Corpul sufletului este o structur auric luminoas ce nvluie corpul fizic ca o manta. El este unul dintre cele trei corpuri luminoase ce pot fi observate, prin intermediul clarvedereii lui Eugen, n interiorul trupului material. Corpul sufletului se formeaz n momentul naterii. Dup natere, corpul sufletului se vede ca un abur albicios, care nu reproduce cu exactitate conturul trupului material, dup cum nu reproduce organele interne. Forma sa este destul de neclar n regiunea minilor i picioarelor. Corpul sufletului este ns identic n regiunea capului cu corpul material. Fizionomia feei este reflectat perfect la nivelul corpului sufletului, cu deosebirea c este idealizat. Claritatea i frumuseea ochilor este, ntr-adevr, impresionant. Corpul sufletului este alctuit dintr-o energie de culoare alb, mat, ca un abur. De-a lungul vieii, corpul sufletului i modific culoarea n funcie de comportamentul omului. Treptat, corpul sufletului dobndete o culoare de sintez, rezultat n urma tuturor aciunilor omului, n conformitate cu karma sa i cu nivelul evolutiv acumulat de-a lungul unei singure existene. Spre deosebire de corpul duh, corpul sufletului i modific foarte des culoarea, n funcie de modul de comportare al omului. Dac omul greete ntr-un domeniu sau se comport nedrept, corpul sufletului se coloreaz n culori ntunecate, iar dac omul se comport bine, se coloreaz n culori deschise, luminoase. Datorit unor aciuni greite, generate de liberul arbitru al omului, corpul sufletului se "pteaz" adesea cu tente ntunecate, cu mirosuri grele i cu sunete lipsite de armonie. Aceste pete ntunecate pot fi denumite "boli" ale sufletului. De cele mai multe ori, oamenii prezint mari pete ntunecate n regiunea toracelui, a abdomenului, a umerilor sau chiar a capului. Spre deosebire de celelalte structuri aurice, corpul sufletului este un element nou. El se formeaz n momentul naterii. ntr-un fel, se poate spune c, corpul sufletului este un corp duh format pentru o singur existen ncarnat. Corpul duh nu se poate manifesta plenar de-a lungul unei existene ncarnate; pe toat durata vieii unui om, corpul duh doarme, astfel c este necesar o alt structur auric care s-i preia funciunile. Aceasta este corpul sufletului - sufletul ca ansamblu. Corpul sufletului se formeaz n momentul naterii i, la marea majoritate a oamenilor, moare la scurt timp dup momentul morii. La foarte puini oameni, corpul sufletului supravieuiete morii trupului fizic. Acest fenomen, deocamdat foarte rar, se produce doar n cazul oamenilor care au reuit s-i ridice nivelul vibratoriu al corpului sufletului, astfel nct acesta s devin compatibil cu nivelul corpului duh. n momentul n care un om reuete s aib la sfritul vieii un corp al sufletului compatibil energetic cu corpul duh, dup moarte, cele dou elemente se unesc, formnd un corp nou, pe care fiinele din lumea eteric l denumesc Corp de diamant. Sufletul se exprim prin contiin i contient, ca manifestri ale celor dou corpuri auxiliare: corpul contiinei i corpul contienei. Corpul contienei se prezint ca o uria pnz concav sau ca o anten parabolic, alctuit din lumin albastru-smarald, ca o ap luminoas, de doi-trei centimetri grosime ce acoper ntreaga suprafa a aurei. Corpul contiinei arat ca o flacr ce izvorte direct din steaua sufletului, pn la o nlime de aproximativ 20 de centimetri. Corpul contienei este legat de corpul sufletului de nas, gur, ochi, urechi prin conexiuni de lumin foarte fine. n locurile n care corpul contienei este legat de corpul sufletului se pot observa mici pecei, ca nite bnui rotunzi. Dac, n timpul existenei ncarnate, omul este capabil s ridice starea vibratorie a corpului sufletului pn la nivelul vibratoriu al peceilor, acestea se topesc de la sine, iar omul poate vedea, auzi sau mirosi alte fiine sau lumi - lumea eteric, lumea astral etc. Peceile au forma unor mici bnui aplicai peste organele de sim: ochi, urechi, gur, nas. Dac elimin pecetea ochilor, omul poate vedea n lumea eteric; dac elimin pecetea gurii poate percepe vechimea structurilor aurice - simul vechimii; dac elimin pecetea nasului percepe mirosuri specifice; dac elimin pecetea urechilor percepe sunetele altor lumi, iar fiinele pot fi sesizate auditiv, fiecare prin sunetul ei specific. Corpul eteric

Urmtoarea structur auric, corpul eteric, este format din dou elemente constitutive: corpul eteric interior i corpul eteric exterior. Corpul eteric interior este mai mic dect trupul material, fiind alctuit din cureni energetici de diferite culori, sunete i mirosuri, care se modific ncontinuu. Corpul eteric interior nu reflect elementele antomice ale trupului material, dar posed propriile sale elemente antomice - de forma unor vrtejuri strlucitoare. n cele mai multe cazuri, fizionomia chipului, reflectat la nivelul corpului eteric interior, este diferit de cea a trupului material. De regul, corpul eteric interior are un chip foarte frumos: trsturi foarte fine, asemntoare statuilor greceti din antichitate, ochii mari i limpezi, albatri, verzi sau cprui. La oamenii care au corpul duh de culoare aurie, ochii corpului eteric interior au pe margini o aureol aurie de o mare frumusee. Oricum, nite ochi albatri-verzui, nconjurai cu o aureol aurie, reprezint ceva ce nici marii pictori ai lumii n-au reuit s imortalizeze. Ochii corpului eteric interior sunt, de obicei, nchii. Exist cazuri n care ochii sunt semideschii; ei privesc fix, reci i goi, ca aflai n trans. Aceasta se datoreaz faptului c, n stadiul evolutiv actual, corpul eteric nu a devenit un instrument prin care s se manifeste contiina omului. Dac omul ar putea s vad prin ochii corpului eteric interior, ar putea s vad n lumea eteric, deci ar deveni clarvztor. Corpul eteric interior este alctuit din miliarde de stelue luminoase - atomi energetici - ce par a se ntrupa de nicieri, ca i cum ar veni dintr-un alt plan cuantic. Aceste stelue nu se sting niciodat, dar uneori pulseaz mai rapid, alteori mai lent. n funcie de culoarea corpului duh i de vrsta corpului material, corpul eteric interior poate fi mai luminos, cum este cazul la copii, sau mai puin luminos - de exemplu, la persoanele n vrst. La copii se pot remarca culori mai nchise, sunete nelefuite sau parfumuri ce par ntrerupte. La persoanele mature se pot remarca culori limpezi, sunete melodioase, parfumuri i mirosuri clare. Pe corpul eteric interior este esut corpul material, iar din unirea lor se formeaz corpul eteric exterior. Corpul eteric exterior este dublura exact a corpului material; el conine contrapartea energetic a tuturor organelor trupului. Corpul eteric exterior emite o radiaie ce depete limitele corpului material cu cinci - zece centimetri, n funcie de starea de sntate a omului. Ceea ce depete limita corpului material nu este corpul eteric, ci doar radiaia acestuia, numit adesea aur de sntate. Corpul eteric interior, care este mai mic dect trupul material, corpul eteric exterior i aura de sntate formeaz o unitate, astfel c nu se poate face prea uor distincia ntre ele. La nivelul corpului eteric exist o vast reea de canale - nadisurile -, prin care circul diferite tipuri particulare de energii. Corpul eteric este strbtut de trei canale energetice principale - Sushumna, Ida i Pingala - i de nenumrate canale secundare prin care circul energia. Tot la nivelul corpului eteric sunt vizibile clarvederii cele apte chakre - reflectarea chakrelor atribut de la nivelul corpului duh -, care sunt situate de-a lungul canalului Sushumna: muladhara, svadistan, manipura, anahata, vishudi, ajna i sahasrara i un numr nedefinit - destul de mare - de chakre minore i de chakre secundare. Dac chakrele principale situate pe canalul Sushumna au aspectul unor vrtejuri strlucitoare, chakrele minore i chakrele secundare au aspectul unor beculee sau leduri. Chakrele au rolul de a metaboliza, procesa i transforma energiile. n afara celor apte chakre principale, exist alte dou chakre, la fel de importante pentru sistemul auric uman: o chakra situat n partea stng a corpului, n dreptul organului fizic al inimii - chakra iubirii, numit SHAINIAH n limba akhatakha, care este n curs de formare la omul actual - i o chakra opus att ca poziionare, ct i ca menire: chakra egoismului, situat pe aceeai linie, dar n partea dreapt a corpului, care emite o culoare de un maroniu murdar. Din punct de vedere energetico-informaional, poziionarea celor nou chakre principale ale corpului eteric - cele apte chakre situate pe canalul Sushumna i cele dou chakre situate n dreptul mameloanelor - pe dou axe care se intersecteaz n centrul pieptului, formeaz o cruce. Aceasta este Crucea Vieii sau Crucea evoluiei. Toate energiile particulare care circul prin nadisuri sunt derivaii ale unei energii unice - energia de via - ce pornete de la baza coloanei vertebrale. n funcie de nivelul evolutiv uman reflectat n culoarea corpului duh, energia de via urc de-a lungul canalului principal Sushumna i pe canalele secundare, n consonan cu activitatea chakrelor. Procesul de punere n funciune treptat a chakrelor, concomitent cu urcarea energiei de via pe nadisuri, se desfoar dup principul termometrului evolutiv, ceea ce constituie paradigma evoluiei umane. Corpul material

Urmtorul ansamblu al fiinei umane este cel al corpului material. Evident, corpul material este perceptibil prin intermediul organele de sim fizice, dar este perceptibil i pentru cea de-a doua vedere. Pentru cea de-a doua vedere a lui Eugen, corpul material apare diferit dect prin intermediul vzului fizic. Plin clarvedere, atomii corpului fizic apar translucizi, iar organele interne se observ ntr-un mod asemntor imaginii oferite de un tomograf. Corpul material este un angrenaj format din atomi de forma unor mici stelue. Aceste stelue provin dintr-un alt plan cuantic, aflat dincolo de cel al corpului eteric interior. Provenind din alt plan cuantic, atomii-stelue explodeaz n momentul n care se manifest n planul material. Ceea ce este foarte interesant, este ns faptul c, n momentul n care steluele explodeaz, corpul material este luminat. Corpul material, n ansamblu, emite un miros de flori. Picioarele i minile emit un miros de fructe coapte, n special de mere i dude, iar partea superioar a trupului emite un miros de brad proaspt tiat. La persoanele neiniiate sexual apar sunete i mirosuri foarte puternice. Din punct de vedere energetic, cei mai puternici indivizi nu sunt cei solizi, cu mas muscular mare, ci cei subiri, care par firavi. Organele trupului material sunt formate din aceleai stelue-atomi ce apar de nicieri, de dincolo de corpul eteric interior. Exploziile provocate de stelue lumineaz forma fiecrui organ n parte. Cnd un organ nu mai este astfel luminat, dup un timp se mbolnvete la nivelul fizic. Cauza disfunciilor fizice rezid n bolile ce apar la nivelul sufletului. Bolile acumulate la nivelul sufletului se transmit succesiv la nivelul corpului eteric i la nivelul corpului material. Ansamblul aurei exterioare

Corpul material este nconjurat de mai multe corpuri aurice exterioare, ce se ntind pn la o distan variabil. Totalitatea acestor corpuri aurice formeaz al patrulea ansamblu ce formeaz fiina omeneasc. Corpurile aurice exterioare sunt urmtoarele: corpul emoional, corpul astral, corpul mental intelectiv, corpul mental superior, corpul spiritual, sistemul de protecie ablon. n afara lor, mai exist alte trei structuri aurice: banda de lumin din jurul capului, inima auric i noul corp eteric. Nici una dintre aceste structuri nu are o form umanoid, nfindu-se clarvederii lui Eugen ca nite ovoide luminoase de forma unui ou, mai late i mai bombate n zona umerilor i mai subiri n partea inferioar a trupului, care-i modific aspectul - forma i coloritul - n funcie de activitatea de moment a omului. Fiecare din aceste corpuri posed propria sa structur i compoziie energetico-informaional. Corpul emoional reflect senzaiile i emoiile primare n timpul existenei ncarnate a omului. El se prezint ca un ovoid colorat, n continu "fierbere", care nconjoar trupul pn la o distan de aproximativ 30-40 de centimetri. ntr-un fel, corpul emoional este un corp care ine de manifestarea trupului material i nu de structurile transfizice ale omului. Corpul astral este extensia auric direct a corpului duh, prin intermediul sufletului. El reflect pasiunile i dorinele oamenilor, nfaindu-se ca un ovoid ce nconjoar trupul material pn la aproximativ 90 de centimetri. Culorile sale, ce se succed cu rapiditate, dar nu cu aceeai rapiditate ca i la corpul emoional, indic cu exactitate natura dorinelor. Corpul astral are mai multe straturi. Corpul mental, "corpul gndurilor", reflect intelectualitatea omului. El are o form ovoidal alungit, mult mai lat n jurul umerilor i a capului, iar culoarea sa de baz este galbenul-citron, care indic intelectualitatea cu "suport", adic "deteptciunea" pus n joc de oameni n vederea atingerii unor obiective concrete din lumea material. La fel ca i corpul astral, corpul mental intelectiv are mai multe straturi. Corpul mental superior reflect modul n care omul se integreaz ordinii naturale i se simte una cu tot ce exist n cosmos. n msura n care recunoate c n cosmos toate sunt una, omul posed intuiia drept principal instrument de cunoatere. Corpul mental superior are forma unei sfere argintii. El se formeaz treptat, pe msur ce omul evolueaz. De fapt, corpul mental superior se formeaz din corpul astral, deci este un corp astral transformat. Corpul spiritual este i el un corp astral transformat: mrimea sa indic poriunea din corpul astral care a fost transformat prin activitatea contient i voluntar a omului; indic, de asemenea, faptul c pasiunile nvolburate ale omului au fost sublimate n spiritualitate. Corpul spiritual are forma unui balon de culoare argintie ce nvluie corpul mental superior. Urmtorul element auric, sistemul de protecie ablon nu este propriu-zis un corp, ci un sistem complex de form globular, constituit din linii energetice strlucitoare, ce se suprapun ntr-o reea de plase. El conine, ca un negativ al unei fotografii, toate formele structurilor fizice ale trupului. Noul corp eteric este dublura, deocamdat destul de palid, a corpului eteric. n prezent, noul corp eteric nu interacioneaz cu structurile aurice menionate anterior. El este autonom, avnd o form de contiin proprie. Inima auric este o structur auric despre care nu s-a spus nimic pn acum; ea arata ca o bilu ce se nvrte n jurul trupului omului, la nivelul pieptului. Inima auric face parte din planul cuantic al corpului duh. Inima auric este format din trei sfere dispuse una n alta. Sfera exterioar reflect - ca sunet, luminozitate, miros i culoare - karma pe linie relaiei cu divinul, a doua sfer reflect karma pe linia relaiilor de familie, iar a treia sfer reflect karma pe linia relaiilor sociale. Din suma vectorial a culorilor celor trei sfere rezultat culoarea general a inimii aurice. Prin inima auric, omul devine contient de mediu i se manifest prin gnduri. Din punct de vedere auric, gndurile se nasc din inima auric i din interaciunea corpului contienei cu un corp auric oarecare - de exemplu, cu corpul astral sau cu corpul mental intelectiv. Acest proces se desfoar instantaneu. Inima auric orbiteaz n jurul trupului fizic ca un satelit, exact n dreptul inimii fizice. Cnd ajunge n dreptul inimii fizice, inima auric emite un bip scurt, care se aude triplu, ca un ecou. Simultan, semnalizeaz luminos printr-o strlucire scurt. Cnd omul alearg, inima auric se nvrte mai repede pe eliptica sa din jurul trupului, iar cnd doarme se nvrte mai ncet. nainte de moartea fizic, cam cu ase zile nainte, inima auric devine vineie i i formeaz o coad, ca o comet. Banda de lumin din jurul capului conine 11 stelue strlucitoare, precum o centur de asteriozi n jurul unui sistem solar. Fiecare stelu are propria sa culoare, luminozitate, miros i sunet de fond; toate aceste caracteristici reprezint nivelul de maturitate spiritual atins de om, n decursul palingeneziei. La fel ca inima auric, i banda de lumin din jurul capului face parte din planul cuantic al corpului duh. Dei intensitatea luminoas a steluelor este mare, nu o depete pe cea a corpului duh. Banda de lumin din jurul capului, cele 11 stelue strlucitoare, se manifest precum fulgerele luminoase ale unor bliuri, strlucind intens, aproape orbitor, n anumite momente din existena unui om. Rolul steluelor este de a nregistra toate aciunile omului - att n stare de vis, ct i n stare de contiin de veghe. Astfel, primele trei stelue frontale nregistreaz aciunile omului aflat n stare de contiin de veghe. n partea opus a capului, alte trei stelue nregistreaz, n mod identic, comportamentul omului n stare de somn. Cele ase stelue din fa i din spate nregistreaz, precum camerele de luat vederi, tot ce face omul de-a lungul existenei sale ncarnate. n prile laterale ale capului, n dreptul urechilor, sunt situate alte dou stelue, care nregistreaz mediul i persoanele care interacioneaz cu omul. Ultimele trei stelue sunt canale directe prin care omul poate avea rspunsuri concrete transmise de ngerii Pzitori. Omul acioneaz att n stare de de veghe, ct i n stare de somn; toate activitile desfurate de om formeaz karma. Omul este adeseori supus unor ncercri sau examene; aceste ncercri sunt numite cerneri sau cercetri ale inimii de ctre ngerii Veghetori. Prin ele, omul este ncercat n decursul procesului evolutiv; fiecare etap evolutiv nseamn maturizarea i transformarea benefic a omului. Uneori, n situaii grave - de exemplu, n cazul iminenei unor accidente - se poate ntmpla ca ngerii Pzitori sau ngerii Veghetori s induc anumite aciuni directe prin intermediul acestor stelue, astfel nct omul s aib posibilitatea de a scap de vtmri grave. Se poate ntmpla ca, sub influena ngerilor Pzitori sau a ngerilor Veghetori, pentru cteva fraciuni de secund, omul s fie eliberat, spre binele lui, de liberul su arbitru i atunci poate avea senzaia c o for teribil, pe care nu este capabil s o localizeze, l-a tras, de exemplu, din faa unui automobil sau l-a mpins ntr-o parte pentru a fi ferit de lovitura unui obiect oarecare aruncat de cineva. Dup evitarea unui accident de main, oamenii se laud c experiena sau norocul i-a spus cuvntul, dar nu acestea sunt cele care i-au salvat de la moarte. Ultimile trei stelue nasc mereu lumini frumos colorate, care constituie rspunsurile ngerilor Pzitori la problemele cotidiene ale omu


Recommended