+ All Categories
Home > Documents > ANTOANTOINE BAUZAINE BAUZA · Sunt folosite 4 tipuri de jetoane : • jetoanele de Infrangere cu...

ANTOANTOINE BAUZAINE BAUZA · Sunt folosite 4 tipuri de jetoane : • jetoanele de Infrangere cu...

Date post: 19-Jan-2020
Category:
Upload: others
View: 6 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
12
REGULI ANTOINE BAUZA ANTOINE BAUZA
Transcript

REGULI

ANTOINE BAUZAANTOINE BAUZA

Condu unul din cele sapte orase marete din lumea Antica. Exploateaza resursele naturale ale teritoriilor tale, ia parte in marsul etern al progresului, dezvolta-ti relatiile comerciale si afirma-ti puterea militara.

Lasa-ti amprenta in istoria civilizatiilor construind o minune arhitecturala ce va transcende in erele ce vor urma..

Continut Rezumatul si scopul joculuiUn joc de 7 Wonders are loc in decursul a 3 Ere, fiecare folosind unul din cele 3 pachete de carti (intai cartile din Era I, apoi cele din Era II si in final cele din Era III).

Aceste Ere se joaca similar, in care fiecare jucator are oportunitatea de a juca 6 carti in fiecare Era pentru a-si dezvolta orasul si pentru a-si construi Minunea.

La sfarsitul fiecarei Ere, fiecare jucator isi compara puterea militara cu cea a celor doua orase invecinate ( apartinand jucatorului din stanga si celui din dreapta).

La fina ul celei de-a treia Ere, jucatorii isi numara punctele de victorie; jucatorul cu cele mai multe puncte castiga jocul.· 2 ·

• 7 table de joc Minune• 7 carti Minune • 49 carti Era I • 49 carti Era II • 50 carti Era III • 42 jetoane de Conflict • 20 monede cu valoarea 3• 30 monede cu valoarea 1 • 1 carnetel pentru scoruri • 1 regulament • 2 carti « 2 jucatori »

Elementele Jocului

Tablele MinuneFiecare tabla reprezinta Minunea pe care jucatorul o poate construi siresursa produsa de aceasta inca de la inceputul jocului (aratata in coltuldin stanga sus al tablei). Aceste table au doua fete si ofera doua versiunidiferite ale aceleiasi Minuni. Fiecare Minune este compusa din doua, treisau patru stagii, reprezentate pe tabla. Fiecare stagiu are un cost de con-structie si ofera un bonus atunci cand este terminat.

MonedeleMonedele intra in joc in tranzactiile comerciale ce leaga orasul decelelalte doua orase invecinate.Nu exista limita la numarul de monedepe care un jucator le poate acumula in timpul jocului. Monedele acumu-late valoreaza puncte la finalul jocului.

Jetoanele de ConflictJetoanele de conflict sunt folosite pentru a indica victoriile si infran-gerile militare dintre orasele invecinate. Sunt folosite 4 tipuri de jetoane :

• jetoanele de Infrangere cu valoarea -1 sunt folosite la sfarsitulfiecarei ere.

• jetoanele de victorie cu valoarea +1 sunt folosite la sfarsitul Erei I.• jetoanele de victorie cu lavoarea +3 sunt folosite la sfarsitul Erei II.• jetoanele de victorie cu valoarea +5 sunt folosite la sfarsitul Erei III.

CartileIn 7 Wonders, toate cartile Era reprezinta cladiri.Sunt 7 tipuri de structuri diferite, usor distinctibile datorita culorii mar-ginii cartii:

• Materii Prime (carti maro): aceste structuri produc resursele :

• Bunuri Fabricate (carti gri): aceste structuri produc resursele :

• Structuri Civile (carti albastre): aceste structuri valoreaza puncte:

• Structuri Stiintifice (carti verzi): aceste structuri valoreaza punctein functie de progresul jucatorului in cele trei campuri stiintifice:

• Structuri Comerciale (carti galbene): aceste structuri valoreazamonede, produc resurse, schimba regulile de comert si uneori aducpuncte.

• Structuri Militare (carti rosii): acestea cresc puterea militara. Struc-turile isi fac efectul in timpul rezolvarii conflictelor

• Ghilde (carti mov): aceste structuri permit jucatorilor sa acu-muleze puncte pe baza unor criterii specifice.

Nota : pachetul Erei III nu contine Materii Prime (carti maro) sau BunuriFabricate (carti gri), dar contine Ghilde (carti mov).

Costul cartilorZona din stanga sus arata costul constructiei. Daca zona este goala,structura este gratis si nu necesita resurse pentru a fi construita. Exemplu : , ,

, or , alternativ,

.,

( ) in

, .

indica in con gurati – num r – .

Un pachet de carti pentru fiecare Era, .

: , 3+, 4+, 5+ 6+ . 7+ .

, :• 10 G ( ) ( )

.• , G

:-

(7

+2.

, , determin

.

:- , ,

- , .

Monedele “1”

. ( “ ”

“3” “1” ).

, .

3 : 5 G4 : 6 5 : 7 6 : 8 7 : 9

yyyyy

· 3 ·

in 7 Wonders ,

( ) ( ).• .

. .

• .

Costul in monede

. : .

Constructiile gratis .

: .

Costul in resurse.

, / .

, , , .

, .

, 1 , 1 :

- Barracks (cost : 1 ) (cost : 1 ) .

- Aquaduct (cost : 3 ) .

Important : resursele nu sunt cheltuite in timpul constructiei. Acestea pot fi folosite in fiecare tur, pe tot parcursul jocului. Pro-ductia orasului nu se reduce niciodata (cartile jucate nu pot fi aruncate).

, .

– –

. :

• ( )• ( )• ( )

, cial ( ) :

.,

.Clari ca :

• NU , , .

• , , .

• .

• .• ( )

.• ,

.• ,

. , .

A : University (cost : produce .

,..

.

B : ,8 ).

In Library ,

.

C : (cost : ) ; .

, ,

c .

...

( )

. - ,

, .

: Library.

: , ��eatre��tat�e , ,

�ar�ens .

· 4 ·

, . .

Rezumatul unei Ere, ,

, ..

.:

• 1. • 2.• 3.

.

1. Alege o carte

.

).

2. Actiune ,

.:

• a. • b. • c.

: , , , ...

2.a. ,

in 7 Wonders).Important : un jucator nu poate construi niciodata doua structuriidentice (adica structurile cu acelasi nume/ilustratie).

2.b. ,

:,

.

. . :

. .,

Minunii, .

Clari c :• , .• .

( ) .

• .

( ).• .

.

• .

2.c.

.

. .

: ,

.

3. .

: :

• , ).

• ).

• , ).

, .

( ) , .

..

: .

: Sophie . , .

., ,

..

. .

( ) :

• ,

( I : +1, II : +3 III : +5)• ,

(-1 )• ,

., , 0, 1

. : . Alexandria (3 )

(5 ) (2 ) . Alexandria (-1 )

(+3,.

.

.,

. .,

.

· 5 ·

, .

.

, . .

:... !

:• 1. • 2. • 3.• 4. • 5. • 6. • 7. le

1. Conflictele militare

( !). : Alexandria :

+1, +3, +5, -1, -1, -1 .

2. Continutul visteriei ,

un . . : Alexandria 14

�e (4partial ).

3. Minunea .

: Alexandria A) ; 10 (3

.

4. Structurile civile.

. : Alexandria : Altar

), Aquaduct (5 ) City Hall (6 )

5. Structurile stiintifice :

.Atentie : punctele de victorie dobandite din ambele metode suntcumulative.

3 , :

• : • : 4 • : 9 • : 16

:- .- , 16

.- Science Guild

: 5 25 6 simboluri 36 .

: Alexandria sim- 9

(3x3), 4 (2x2) (1x1), .

3 , .

: , Alexandria 6,

. Alexandria

: (9 + 4 + 4) + (7 + 7) = 31 .

6. Structurile comerciale .

: Alexandria Chamber of Commerce. . Alexan-

dria : 4 .

7. Ghildele con gu

().

• : 7 Wonders, .

.

.• Strategi : :

...• : ,

· 6 ·

Ludovic Pierô

Pierô

Ludovic

, Pierô

.In ,

. :

!

( .

..

..

.

. in : ,

.

1.

. –

, .

.

2.

:

• .

, ,

• ( ).

• ( ), .

:.

.

3. ,

. , .

: .

,

Sfarsitul unei Ere:

• I : .• II : • III :

Sfarsitul jocului.

In .

· 7 ·

AA

, Alexandria

4 [ , , , ].

: .

. : ,

.

, .

: , , stagiul .

, r , . :

iar.

), .:

.), .

, .

(A B) e .

Fata [A]

• .• .• :

· 8 ·

BB [B]

. .

, (3,5,5,7) .

:• , 3 .• , 4 .

Alexandria•

[ , , , ].•

3 , Textile• .

: .

• .• .• .

: ,.

• .•

. ,

.• .

:- ,

,

.-

.

• [ , , , ]

.• .• ( )

. :

- Eastern Western Trading Post) : ,

carti galbene...- , ,

..

- .

.•

.• ,

:

· 9 ·

CreditsAUTHOR : Antoine Bauza

DEVELOPMENT : “The Sombrero-wearing Belgians” akaCédrick Caumont & Thomas Provoost

ART : Miguel Coimbra

LAYOUT : Alexis -Halicarnassius 70- Vanmeerbeeck

This game is dedicated to the memory of Vincent Moirin.Whom left us before the release of this game, he has brought his feelings to this

game during many testings.

PLAYTESTERS : Mikaël Bach, Françoise Sengissen, Matthieu Houssais, Michaël Ber-trand, Mathias Guillaud, Dominique Figuet, Jenny Godard, Maïa Houssais, Florian

Grenier, Bruno Goube, Julie Politano, Bruno Cathala, Ludovic Maublanc, Milou, Fred, Cyberfab, Mimi, Thomas Cauet, Yves Phaneuf, the members of the « Jeux

en Société » club of Grenoble, the members of the Dragons Nocturnes playnight meetings, the Belgo-Ludiques 2010 players, the participants of the « Offs » of the Cannes FIJ, the players from the Gathering of Friends 2010, the players from the

ludopathique meetups, the play-sitors of the Toulouse festival.

CORRECTIONS : Didier Aldebert, Bruno Goube

TRANSLATION : Eric Harlaux

REVISION : Eric Franklin, Konstantinos Theodorakakos

The author would like to thank Bruno Cathala for giving him ideas on the 2 player rules.

The sombrero-wearing belgians would like to thank Geoff -Imma break your face- Picard, Alexis -bocce- Desplats, Philippe Mouret, John -I cut prototypes- Berny, A

la guerre who’ll recognize himself as well as his Cyborg, the members of the Liège Objectifs-Jeux Club, 20.100, The organizers of the Feu.F.L.AN, Stefan Glaubitz.

7 WONDERS is a game of REPOS PRODUCTION.Tél. + 32 (0) 477 254 518 • 7, Rue Lambert Vandervelde • 1170 Bruxelles -

Belgique • www.rprod.com© REPOS PRODUCTION 2010. ALL RIGHT RESERVED.

This material may only be used for private entertainment.

WORKERS GUILD

TRADERS GUILD

CRAFTSMENS GUILD

PHILOSOPHERS GUILD

SPIES GUILD

STRATEGISTS GUILD

SCIENTISTS GUILD

SHIPOWNERS GUILD

MAGISTRATES GUILD

BUILDERS GUILD

11

11 11 11

11

11

11

22

11

// //

11

LUMBER YARD3+ 4+

CLAY POOL3+ 5+

STONE PIT3+ 5+

ORE VEIN3+ 4+

TREE FARM6+

EXCAVATION4+

CLAY PIT3+

TIMBER YARD3+

FOREST CAVE5+

MINE6+

SAWMILL3+ 4+

BRICKYARD3+ 4+

QUARRY3+ 4+

FOUNDRY3+ 4+

LOOM3+ 6+

PRESS3+ 6+

GLASSWORKS3+ 6+

LOOM3+ 5+

PRESS3+ 5+

GLASSWORKS3+ 5+

ERA I ERA II ERA III

PALACE3+ 7+ 8

11

· 10 ·

ARBREAPOTHECARY3+ 5+

WORKSHOP3+ 7+

SCRIPTORIUM3+ 4+

DISPENSARY3+ 4+

LABORATORY3+ 5+

LIBRARY3+ 6+

SCHOOL3+ 7+

LODGE3+ 6+

OBSERVATORY3+ 7+

UNIVERSITY3+ 4+

ACADEMY3+ 7+

STUDY3+ 5+

STABLES3+ 5+

ARCHERY RANGE3+ 6+

COURTHOUSE 43+ 5+

SENATE 63+ 5+

SIEGE WORKSHOP3+ 5+

ARENA3 11

3+ 5+ 7+TAVERN 54+ 5+ 7+

EAST TRADING POST

WEST TRADING POST

MARKETPLACE CARAVANSERY

VINEYARD

BAZAR

FORUM HAVEN

LIGHTHOUSE

CHAMBER OF COMMERCE

3+ 7+

3+ 6+ 7+ 3+ 4+

3+ 6+3+ 5+ 6+

3+ 6+

4+ 7+

3+ 7+

4+ 6+

3+ 6+

77777++++1

1

6666++++1

/ /

/ / /

1

2

1 11

1 11

22 22

PAWNSHOP

BATHS AQUEDUCT

ALTAR

THEATER

TEMPLE

STATUE

TOWN HALL

GARDENS

PALACE

PANTHEON3+ 6+

3+ 5+ 6+

3+ 4+

3+ 7+

3+ 7+

3+ 6+

3+ 7+

4+ 7+

3+ 7+

3+ 5+

3+ 6+

A3

T3

S3

3

3

2

2

5

3

4

6

5

7

8

WALLS

TRAINING GROUND

STOCKADE

BARRACKS

GUARD TOWER

CIRCUS

FORTIFICATIONS

ARSENAL

3+ 7+

3+ 7+

4+ 5+ 6+

3+ 4+ 7+

3+ 7+

4+ 6+ 7+

3+ 5+

3+ 4+

ERA I ERA IERA II ERA IIERA III ERA III

· 11 ·

11111111111111111111111111111111111111111111111

111111111111111111111111111111111111111111

11

1

2

33 11

11 11

22 22

11 11

11

22

11

11

11

11

11

11 11 11

Cartile din Era I

.

. :

.

.

.

, ,

.

.

Eastern Trading Post, Western Trading PostMarketplace :

.

:

, , .

:.

, (1, 2, 3 4 p ).

cartea valoreaza o moneda per carte maro prezenta in orasuljucatorului atunci cand este jucata. La sfarsitul jocului, carteavaloreaza un punct per carte maro prezenta in acel oras.

cartea valoreaza doua monede per carte gri prezenta in orasul jucatorului atunci cand este jucata. La sfarsitul jocului, carteavaloreaza doua puncte pentru fiecare carte gri prezenta in orasul jucatorului.

cartea valoreaza o moneda pentru fiecare carte galbena jucataanterior in acest oras. La sfarsitul jocului, cartea valoreaza unpunct pentru fiecare carte galbena prezenta in orasul jucato-rului.

Clarificari pentru Arena, Port, Chamber of Commerce si Lighthouse :monedele sunt primite o singura data, atunci cand este construita structura.Punctele sunt numarate la sfarsitul jocului, in functie de cartile si destagiile Minunii construite pana la final.

Ghilde

Majoritatea Ghildelor valoreaza puncte in functie de cladirile construite devecinii tai.Nota : sagetile din stanga si din dreapta unei iconite indica faptul ca suntnumarate doar cartile din orasele invecinate, nu si cele din orasul in care afost jucata cartea.

Spies Guild : un punct pentru fiecare carte rosiepresenta in orasele invecinate.

Magistrates Guild : un punct pentru fiecare carte albastra prezenta in orasele invecinate.

Workers Guild : un punct pentru fiecare cartemaro prezenta in orasele invecinate.

Craftmans Guild : doua puncte pentru fiecare carte gri prezenta in orasele invecinate.

Traders Guild : un punct pentru fiecare cartegalbena prezenta in orasele invecinate.

Philosophers Guild : un punct pentru fiecarecarte verde prezenta in orasele invecinate.

Celelalte Ghilde aduc puncte pe baza unor reguli specifice.

Builders Guild : un punct pentru fiecare stagiu

in .

Shipowners Guild :

: Shipowners Guild .

Strategists Guild :

Scientists Guild :

:

.

(Vineyard, Bazar, , ...).

11

· 12 ·


Recommended