+ All Categories
Home > Documents > 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

Date post: 04-Apr-2018
Category:
Upload: danlupu
View: 256 times
Download: 2 times
Share this document with a friend

of 195

Transcript
  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    1/195

    Viata dincolo de mormntProfesor Scarlat Demetrescu

    Introducere

    Cu mii de ani n urma omul nu era att de stiutor de cele ce se afla n jurul lui si delegile care conduc materia. Traia o viata simpla n mijlocul naturii, muncind dingreupentru a-si agonisi cele necesare traiului. Dar tocmai prin faptul ca era lipitdenatura avea mereu naintea ochilor maretia muntelui, auzea vuietul codrilor, sembata de splendoarea rasaritului soarelui si noaptea l fascina bolta nstelata acerului. Aceasta nemarginire, aceasta splendoare nastea n mintea lui ntrebari sisufletul sau descoperi mai trziu pe Autorul lor: o Forta infinita, o Vointa infinita, ontelepciune infinita -Tatal Ceresc, Creatorul a tot ce stim si nu stim, a ceea cevedem si nu vedem. nfrigurat, temator, plin de respect, si nalta el ruga catre CelAtotputernic, sa-l lumineze, sa-l apere, sa-l ierte. Si asa secolele s-au nsiratsi omuJa intrat n legatura cu Puterile din spatiu si s-a bucurat n simplitatea cunostintelorlui, de fericirea de a auzi vocea Cerului, de a fi povatuit, condus si ridicat l

    a Lumina.Pe masura ce omul se ridica n cunoasterea materiei si afla tot mai mult din legilecare o conduc, cu ct viata lui se ndeparta de natura ndreptndu-se tot mai multspre sate si orase, cu ct traiul lui devenea mai abundent si mai luxos, cu attmintea lui era mai distrata, pna cnd a pierdut complet contactul cu Cei ce conducviata si ordinea n univers. Initial era constient de existenta unei lumi invizibile cucare intra n relatie, dar mai trziu nu-si mai aduse aminte de ea, materialismulcoplesindu-l cu desavrsire. Cu toata suferinta, cu toata dragostea si lumina pe carea semanat-o pe pamnt Fiul iubit al Tatalui ceresc, omul tot nu a devenit mai bun,

    mai iubitor de aproapele lui. Raul lua proportii din ce n ce mai mult. Asadar, catremijlocul secolului trecut, cu nvoirea Celui Atotputernic, din lumea invizibila secoborra spiritele celor morti, manifestndu-se printre oameni prin diferite mijloace.Misterele sanctuarelor orientale au renviat, fenomenele oculte din Evul Mediu s-aurennoit -se nascu spiritismul. La nceput manifestarile erau inferioare: mesele senvrteau ca ntr-un dans nebun, obiectele se miscau de la un loc la altul fara sa fieatinse, zidurile vibrau, mobilele trosneau si loviturile se auzeau n diferite obiecte si

    n podea. Existau o serie de fenomene, e drept vulgare, dar nu mai putinconvingatoare, potrivit timpului si starii de spirit pozitive a societatii moderne.Aceste fenomene vorbeau simturilor, pentru ca ele sunt portile care duc lantelegere. Aceste impresii desteapta n om surpriza, l mping la cercetare si maiapoi aduc convingerea. Dupa o perioada de fenomene grosolane, aceste manifestarimbraca o noua nfatisare. Loviturile se ordoneaza, urmnd dupa un alfabetconventional stabilindu-se astfel comunicari inteligente. De acum lumea invizibila

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    2/195

    intra n comunicare cu lumea terestra si omul este zguduit n cunostintele si n

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    3/195

    credinta lui. Afla ca exista un spirit nemuritor, afla scopul lui pe pamnt si telul catrecare este destinat sa ajunga. Ca si crestinismul la nceputul lui, si spiritismul nprimele timpuri a fost batjocorit, calomniat, persecutat, pentru ca aducea lacunostinta lucruri noi pe care stiinta nu le putea explica. Dar timpul si face operalui. Omul vede, reflecteaza, oscileaza si mai apoi se convinge. Azi aceste manifestaricuprind tot pamntul. Pe cnd la nceput ele erau simple si vulgare, azi mbraca uncaracter tot mai nalt. Mediumi scriu comunicari transmise de duhuri din spatiu.Instrumente muzicale cnta fara contactul omului. Creioanele scriu singure pehrtie, conduse de o mna nevazuta. Se aud voci din spatiu, rasuna melodii sublimecare par a cobor din cer, tulburnd chiar si pe cei mai materialisti. In fine, ntimpurile din urma, entitati din lumea invizibila se ncorporeaza n cte un mediumadormit si comunica prin viu grai asistentilor lucruri din trecut sau care se vorrealiza n viitor.

    Dupa trei luni, timp n care nu s-a petrecut nimic iesit din comun, loviturile aurevenit, dar de data aceasta mult mai impresionante. Se auzeau lovituri n podelelecasei, tremurau zidurile, fenomene ce se produceau mai cu seama n timpul noptii.

    Din aceasta cauza nu mai era chip de dormit. Obosita, ngrijorata, familia chemavecinii ca sa-si dea si ei parerea. Lumea veni din toate partile, s-au pus la pndacinci-sase insi prin podul casei, altii prin pivnita si altii au nconjurat casa,dar nu auaflat nici ei nimic. ntr-o seara, doamna Fox se culca cu cele doua fiiceale sale naceeasi camera dar abia au adormit ca loviturile ncepura si mai puternice caaltadata. Atunci una din fete batu si ea cu degetele n podea, imitnd pe agentulinvizibil. Observa curnd ca atunci cnd batea mai des, cnd rarea sau opreabataile, agentul o imita batnd si el la fel. Arunci domnisoara Fox i s-a adresat:Iata, eu bat doua lovituri; bate si tu doua". Si imediat agentul a raspuns prin doua

    lovituri. Iata, bat cinci." Agentul batu cinci si asa mereu, agentul batea numaideattea ori de cte ori lovea si domnisoara Fox. Mamei domnosoarei Fox i veni atuncin minte sa ntrebe: Spune-mi, invizibilule, cti ani are fata mea Caterina?" Auurmat loviturile indicnd exact numarul de ani pe care i avea aceasta copila.Mirata, doamna Fox ntreba: Invizibilule, esti o fiinta omeneasca?" Nu i se raspunsenimic. ntreba a doua oara: Esti sufletul unui muritor de pe pamnt? Daca da,loveste de doua ori." Imediat se auzira doua lovituri. Aceasta este cea dinticonversatie consemnata a timpurilor moderne ntre un pamntean si o fiinta dinlumea spatiilor. Doamna Fox l mai ntreba: Dar daca as chema vecinii, tu airaspunde si la ntrebarile lor?" Raspunsul a fost afirmativ. Vecinii chemati din nou aupus rnd pe rnd ntrebari si erau mirati cu totii de raspunsurile exacte pe care le

    primeau.

    Unuia dintre asistenti i veni n minte un procedeu ingenios. Asculta, suflete -ziseel -eu am sa nsir literele alfabetului, iar tu sa lovesti la litera cu care doresti saformulezi o silaba sau sa ncepi un cuvnt." Si spiritul executa admirabil. Astfel auaflat ca cel cu care vorbesc este spiritul unui om care s-a numit Charles Rian,alocuit n casa unde sade acum doamna Fox, ca era colportor de meserie si ca a fost

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    4/195

    asasinat cu multi ani n urma, la vrsta de 32 de ani, de catre stapnul casei pentru

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    5/195

    a-i lua banii pe care i agonisise. Vlva acestui straniu fenomen se raspndi cafulgerul si n curnd sosira din toate partile magistrati, ziaristi, profesori, medici etc.ca sa vada si ei acest ciudat fenomen. Familia Fox se muta ntr-o alta casa, daragentul invizibil o urmarea peste tot locul n fine, se decise sa plece din orasulHydesville n orasul Rochester, dar nici aici n-a scapat de prietenul invizibil sidelumea care navalea cu ntrebari si o silea sa i se permita sa cerceteze daca nu elamijloc vreo sarlatanie. Din aceasta cauza, bietii oameni nu mai aveau momente deliniste, ba chiar ntr-o zi lumea adunata se deda la manifestari dusmanoase pemotivul ca sunt n legatura cu dracul si putin a lipsit sa nu fie chiar omorti debigotismul omenesc. n aceasta epoca au nceput sa se produca si prin alte tinuturidiferite manifestari, ntinzndu-se n curnd n toata S.U.A. Ziarele din acea epocascriau articole zilnice asupra acestor cazuri, nct autoritatile, dar mai ales savantii,vedeau n aceste mprejurari o cauza, o tulburare a mintilor si au hotart sa lecerceteze pentru ca sa demonstreze lumii absurditatea existentei unor fiinteinvizibile. Cu aceasta misiune a fost nsarcinat dl Edmond, seful Curtii Supreme dinNew York si n acelasi timp presedintele Senatului, ca mpreuna cu marele profesor

    de chimie al Academiei nationale, dl Mapes, sa cerceteze si sa se pronunte asupraacestor cazuri. Concluziile raportului lor sunt: Fenomenele sunt absolut reale sinupot fi atribuite dect unor fiinte invizibile". Din acest moment toata lumea aveacasubiect de discutie fenomenele spiritiste. Celebrul savant Robert Haare, profesor laUniversitatea din Pennsylvania, a facut si el cercetari personale, scrise, si sepronunta categoric cum ca exista spirite care sunt foarte doritoare sa comunicecunoi oameni, traitori pe pamnt. Un alt mare savant, n acelasi timp diplomat si

    scriitor cu renume, Robert Dale Oven, scrise si el mai multe carti care au avutunmare succes n lumea ntreaga. De atunci mari celebritati ale S.L.A. au scris si auvorbit de existenta acestor spirite. Aceste fenomene au nceput sa se produca nsasi n alte tari. Anglia este tara unde ele au fost cercetate metodic si studiate namanunt. n anul 1869 se formeaza o societate, savanti, lumini intelectuale dintrecele mai mari ale lumii, printre care citam pe Lubok, Vallace, Crooks, Huxley sialtii,care au decis sa adune fenomenele produse n Anglia si sa le cerceteze. Dupa 18luni de studii si experiente, comisia n raportul ei recunoaste realitatea acestorfaptesi conchide la existenta unei lumi invizibile, populata de entitati traitoare n spatiile

    infinite. De atunci episcopi, ziaristi, medici s-au ocupat si au scris mii de paginidespre acest adevar al existentei sufletului dupa moarte si al manifestarilor luiprintre noi, pamntenii. Citam ntre altii pe Stenton Moses -profesor la Facultateadin Oxford, pe Oliver Loodge -rectorul Universitatii din Birmingam, Valery -fiziciansi inginer, Morgan -presedintele Societatii Matematicienilor din Anglia, W. Baret profesorla Universitatea din Dublin si lista este destul de lunga. Rnd pe rnd, n

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    6/195

    Italia, Franta, Germania, Spania si n alte tari s-au produs fenomene spiritistembracnd o infinitate de forme. n Franta aceste fenomene au fost studiate desavantul Charles Richet, astronomul Camille Flammarion, D. Gibier -directorulInstitutului Antirabic din New York, poetul si scriitorul Victor Hugo, D. Duclaux directorulInstitutului Pasteur etc. Italia enumera printre spiritisti pe savantul CesareLombroso, pe Schiapareli -directorul Observatorului din Milano, Ercole Chiaia

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    7/195

    profesor la Universitatea din Neapole, D. Milesi -profesor la Universitatea dinRomasi altii.

    Si acum, dupa ce am vorbit despre manifestarile spiritiste din timpurile modernesipersonalitatile de seama care n urma numeroaselor comunicari din diferite tari austudiat si au scris despre aceste fenomene, vom concentra cunostintele adunateprin aceste comunicari despre lumea invizibila si evolutia omului si prin sintetizarele vom expune n paginile urmatoare.

    Planurile n care si duce omul existenta

    Pamntul cu toti muntii, vaile, dealurile, cmpiile, marile si uscatul, plantele sianimalele care l populeaza, rasele de oameni si aerul care ne nconjoara, constituielumea fizica sau planul fizic. Toate lucrurile si fiintele din lumea fizica suntformatedin materia cea mai concentrata, cea mai densa, numita materie fizica. Ea esteperceputa prin simturile corpului nostru fizic, poate fi vazuta, pipaita, cercetata n

    laborator.Departe de pamnt, dincolo de atmosfera lui se afla o patura de o alta materie, nstare eterica, cu mult mai fina, formata din atomi extrem de fini, materie carenumai poate fi cercetata cu organele fizice ale omului. Aceasta patura de materiefinaconstituie planul astral. Materia planului astral patrunde atmosfera, se furiseazaprintre moleculele si atomii fizici ce intra n alcatuirea regnului mineral, vegetal sianimal, patrunde peste tot, prin toate, pna n centrul pamntului. Prin urmare noi,oamenii, pe lnga materia fizica (solida, lichida, gazoasa, radianta), suntem

    nconjurati si de materie astrala. Ca sa ntelegem aceasta penetratie a materieiastrale prin materia si corpurile fizice, ne vom referi la patura de aer care seafladeasupra apei oceanelor. Este adevarat ca aerul din atmosfera si apa oceanelorsunt doua stari diferite ale materiei; cu toate acestea, aerul patrunde n apaoceanului, asigurnd viata plantelor si animalelor. Desi aceste doua elemente suntseparate, totusi unul dintre ele, cel subtil, patrunde prin cel dens. Tot astfelmateriaplanului astral patrunde materia planului fizic.

    Dincolo de planul astral se afla o alta categorie de materie, care constituie planul

    mental, planul spiritual. Materia planului mental e cu mult mai fina dect cea aplanului astral. Atomii care formeaza aceasta materie sunt de cea mai finaconstitutie. Mintea noastra, extrem de redusa, nu poate ntelege rarefierea, fineteaacestei materii, si nici nu gaseste n lumea fizica ceva de comparat. Substantacare este raspndita n planul mental este asa de fina, nct e considerata a fiesenta materiei, prima faza, nceputul materiei, intermediarul ntre energie simateria astrala, este eterul de baza de la care si cu care ncep toate creatiile dinunivers. Dupa cum materia astrala strabate materia fizica, tot astfel si materia

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    8/195

    planului mental strabate materia astrala si pe cea fizica pna la centrul pamntului.

    Prin urmare, omul este scaldat de un ocean de materie mentala, astrala si fizica(aerul). Aceste trei materii intra n constitutia corpurilor de pe pamnt astfel:

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    9/195

    mineralele vor avea numai materie-fizica si astrala; plantele vor avea materie fizica,astrala si, cele superioare, o infima parte din materia mentala; animalele vor aveamaterie fizica, astrala si materie mentala proportional cu gradul de superioritate alanimalului; omul este constituit din materie fizica, astrala si mentala. n existenta luivesnica, omul va trai n acest circuit care ncepe n planul fizic, apoi n cel astral,dupa care va trece n planul superior, n planul mental, pentru a reveni din nou caom pe pamnt sau pe alta planeta si asa mii si mii de ani, nvatnd si evolundmereu.

    Corpul fizic al omului

    Corpul nostru, format din carne, oase, snge, diferite organe, nu este altceva dectunul din nvelisurile fiintei noastre reale, nvelitoarea externa a spiritului nostru,servindu-i ca instrument de manifestare, pentru a putea observa, munci si gndi nlumea fizica, n lumea vizibila. Acest corp este format din materie fizica sub saptestari distincte unele de altele: solida, lichida, gazoasa si patru stari de materie

    eterica sau radianta, de o finete din ce n ce mai mare. Oricare din aceste saptestari pot sa se transforme n una inferioar, prin concentrare sau condensare, si potsa se transforme ntr-o stare superioara, prin rarefiere sau dilatare. Asa de exempluun solid poate deveni lichid, iar acesta un gaz sau invers: eterul 4 sa dea princondensare eterul 3,2, 1 si sa treaca mai departe n gaz, lichid si la urma n solid.Dupa cum un mestesugar poate produce lucrari mai fine, mai de arta, avnd un buninstrument, tot astfel spiritul omului va putea lucra, cugeta, voi, ntr-un cuvnt,seva putea manifesta cu att mai bine cu ct invelisul sau va fi mai pur si mai

    armonios constituit. Ca atare, corpul nostru trebuie sa fie educat, ntretinut curat,dezvoltat prin exercitii fizice si constituit din elemente care sa faca din el uninstrument admirabil pentru evolutia omului spirit pe pamnt.

    Deoarece materialele din care se constituie corpul fizic sunt de doua categorii,unele vizibile, tangibile si analizabile, iar altele invizibile si deci imposibil decercetat, suntem nevoiti sa deosebim n corpul nostru fizic doua parti: corpul carnalsi corpul eteric sau dublul eteric al corpului carnal. Corpul carnal este partea

    ceamai externa a corpului nostru fizic. El este format dintr-un complex de organe,fiecare organ la rndul sau fiind format din celule, iar fiecare celula -din molecule siacestea din atomi. Atomul se comporta n lumea fizica ca si o fiinta vietuitoare,decieste capabil sa duca o viata independenta, avnd o constiinta a sa proprie, extremde redusa, dar nu mai putin reala ca si a oricarei fiinte, forma de constiinta pe care

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    10/195

    noi, pamntenii, nu o putem aprecia. Celula este un complex de atomi si moleculeavnd si ea viata ei proprie si o forma de constiinta superioara atomului, iar oasociatie de celule formeaza un tot organic, un corp care serveste ca instrumentdeexprimare unei constiinte si mai nalte dect cea a atomului, a moleculei sau acelulei.

    Acestui corp, pentru a servi ct mai bine spiritului nostru, trebuie sa-i procuramalimente din cele mai simple, mai apropiate de natura, formate din particule ct maifine, care prin absorbtie sa formeze un corp sensibil, bun reflector n exterior aceea

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    11/195

    ce produce spiritul si un bun primitor al impresiilor lumii fizice si astrale. Un corpcare sa raspunda interventiilor lumii astrale si care sa redea fidel si integralmanifestarile spiritului, trebuie hranit cu alimente vegetale si produse lactatenproportii si n forme ct mai asimilabile. Vom evita carnea, narcoticele si bauturilealcoolice, pentru ca aceste substante introduse n corpul nostru fizic l ntuneca si fac nesimtitor la vibratiile eterice venite din lumea invizibila si rau intepretator alvointei si ntelegerii spiritului nostru. Se impune deci eliminarea lor din viatanoastrasau reducerea ntr-o proportie ct mai mare. S-ar parea ca viata nu este posibilafara carne, si cu toate acestea sute de milioane de oameni traiesc prin alte regiuniale pamntului si sunt pe deplin sanatosi si inteligenti, hranindu-se numai cuvegetale si produse lactate. E o problema numai de obisnuinta.

    Cine doreste sa progreseze mai repede spiritual, cine doreste sa scurteze dinnumarul revenirilor n mii si mii de vieti fizice, acela nu are dect sa acorde maimulta atentie aerului pe care l respira, apei pe care o bea, alimentelor pe care

    leconsuma -mai ales, niciodata carne, tutun si bauturi alcoolice. Fara aceastahotarre, mii si mii de ani, vii si pleci de pe acest pamnt, realiznd un progres, daracest progres este prea lent, n loc sa urci dintr-o data multe trepte ale evolutiei talespirituale.

    ncorpornd si asimilnd alimente fizice, formam n corpul nostru noi celule carenlocuiesc pe cele uzate, astfel ca n decurs de sapte ani toate celulele si deci toateorganele corpului nostru, inclusiv creierul, sunt nlocuite. Din aceasta cauza toate

    partile corpului nostru, de la substanta moale a creierului si pna la partea tareascheletului, toata fiinta noastra fizica este supusa unei necontenite primeniri. ntimpul vietii noastre, asadar, corpul carnal se topeste si se re-formeaza de maimulte ori. Cu toate aceste transformari, noi ramnem aceiasi. Materia creieruluinostru se rennoieste, dar gndirea ramne aceeasi si cu ea -memoria, suvenirurileunui trecut la care actualul nostru corp carnal nu a luat parte. Tocmai aceastadovedeste existenta n noi a unui principiu deosebit de materie, a unei forteinvizibile care persista n mijlocul acestor prefaceri.

    Facultatile noastre spirituale nu au nimic comun cu materia. Inteligenta, judecata,

    vointa sunt lucruri abstracte care nu se pot confunda sau presupune a fi produsulsngelui, muschilor sau materiei cenusii a creierului nostru. Daca spiritul nostrupersista, daca spiritul nostru e mereu acelasi, nseamna ca dupa disparitia, dupadizolvarea finala a acestei materii, va ramne spiritul nepieritor.

    Fizica si chimia ne spun ca materia nu piere, ci se transforma. Ei bine, la moarteanoastra, materia fizica se va rentoarce n lumea fizica de unde a fost luata. De

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    12/195

    asemenea cunostintele stiintifice de azi ne spun ca energia nu piere nici ea, cisetransforma. Ei bine, spiritul nostru, forta care conduce trupul fizic la moarteatrupului va parasi aceasta haina, locuinta, care nu ne mai poate servi la nimic,darramnnd acelasi ca si mai nainte si ducndu-si mai departe sub o forma foartesubtila noua sa viata.

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    13/195

    Corpul eteric.

    Cu ajutorul unui aparat foarte sensibil, cu un galvanometru, se constata ca atuncicnd celulele corpului carnal sunt n activitate, cnd muschii se contracta ori nerviisunt n functiune, se produc n corpul nostru curenti electrici mai mari sau mai mici,n functie de intensitatea activitatii celulelor organelor corpului carnal. Prezentaelectricitatii implica prezenta materiei eterice din aer. Rezulta asadar ca toatecelulele, toate asociatiile corpului nostru sunt nconjurate si patrunse de eter,reproducnd astfel o copie exacta a organelor si deci a ntregului corp carnal, undublu, un al doilea corp, de natura eterica, de unde si numele de dublul etericalcorpului carnal. De fapt corpul eteric este tiparul, matrita n care este turnat corpulcarnal. Cu toate ca pna acum acest eter nu a fost captat si studiat n laborator, else poate vedea ca si orice obiect fizic (masa, scaun etc), nsa nu cu vederea ochilorfizici, ci cu vederea astrala pe care unele persoane o au naturala, ca un dar de

    laDumnezeu, sau o pot obtine prin anumite antrenamente. Deci un om nzestrat cuvederea astrala vede acest dublu eteric, care are o culoare cenusiu-violeta.Calitatea, finetea, organizarea si puterea de functionare a acestui dublu etericdepind de calitatea si finetea corpului carnal. Cnd printr-o anumita alimentatiesiconduita morala purificam corpul carnal, atunci n mod automat, inconstient,purificam, nnobilam si dublul nostru eteric. Rolul acestui dublu eteric este ca santretina vigoarea, puterea si caldura corpului carnal. Gratie lui muschii secontracta, nervii conduc impresiile din afara sau ordinele venite de la creier,inima

    pompeaza sngele care curge prin vene si artere, se prefac alimentele etc.

    ntreaga vitalitate a corpului carnal se datoreste unei forte plecate din soare, carescalda sistemul nostru planetar si patrunde prin pielea si organele noastre, n lungulsubstantei eterice a dublului eteric. Aceasta forta plecata din soare si care ntretineviata n plante, animale si om se numeste forta vitala sau curent vital. Dublul etericmai joaca si rolul de punte ntre corpul carnal si corpul sufletesc al omului. Toateimpresiile culese din lumea exterioara se transmit n lungul nervilor prin materia

    eterica a dublului eteric si toate gndurile si vointa plecate de la spirit se transmit laorgane sau n afara corpului tot prin materia eterica ce nsoteste nervii corpuluinostru carnal. Daca dublul eteric pierde prin radiere n spatiul nconjurator prea multdin fluidul sau eteric, deci forta vitala, atunci corpul carnal oboseste si dacasecontinua aceasta stare, cadem bolnavi, n acest caz se impun repaus, liniste, aercurat, alimente usoare si substantiale, pentru ca sa absorbim din spatiu si din

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    14/195

    alimente, noi forte vitale, care sa redea sanatatea si vigoarea necesara traiului.

    n timpul somnului, spiritul se furiseaza afara din corpul fizic -format din corpulcarnal si eteric -lasndu-l n pat sa doarma, pentru ca primind curent sau fortavitala din spatiile planetare sa-si cstige fortele necesare lucrului pentru ziuaumiatoare. n aceasta escapada spiritul ramne mereu n legatura cu corpul fizicprintr-un fir fluidic, fiind gata n orice secunda sa reintre n trup.

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    15/195

    La moarte spiritul iese din corpul carnal, dar de aceasta data definitiv, rupnd oricelegatura cu el si trnd acum dupa el si dublul eteric, pe care l va lepada curnddupa iesirea din corpul carnal.

    Dublul eteric traieste astfel cteva ceasuri lnga asociatul sau de existenta -corpulcarnal - devenit cadavru si poate fi vazut de cei din jurul mortului, mai ales nprimanoapte, deasupra sicriului sau a mormntului, ca o fantoma muta si nemiscata. Eava pieri peste cteva minute, materia ei risipindu-se n materia eterica a planuluifizic nconjurator, servind n viitor la crearea unui nou corp eteric al unui copilce vambraca spiritul care va veni n lumea terestra. Din cele spuse rezulta ca depinde denoi ca acest corp carnal si dublul eteric, sa le avem grosolane sau sa le formammaifine, prin alimentatia noastra, prin gndurile si actiunile noastre nobile. Dupa cumun om -prin cultura muzicala si prin educatia simtului muzical ajunge sa perceapacele mai fine note si tonul fiecarui instrument dintr-o orchestra, tot astfel printr-o

    lunga si metodica preparare - care nu este timpul si locul a o descrie - omul sipoateface corpul foarte sensibil, ca auzul si vederea lui sa perceapa vibratii mai fine dectcele fizice si astfel sa poata auzi si vedea n lumea invizibila, n lumea astrala,care echiar n jurul sau. Asemenea persoane sunt rare, dar cei care prin vietile lor trecute,pline de cumintenie, si prin prepararea din viata prezenta au ajuns la aceastasupersensibilitate, la aceasta simtire mai fina dect cea obisnuita -fie auditiva,fievizuala -sunt datori ca aceste daruri dumnezeiesti sa le puna la dispozitiaumanitatii, sa le ntrebuinteze dezinteresati pentru progresul omenirii. Corpul ca

    rnalsi eteric constituie corpul fizic. Prin el constiinta noastra, spiritul nostru gndeste,actioneaza n lumea sau n planul fizic, n lumea supusa cercetarilor noastre, nlumea ce cade sub simturile corpului fizic.

    Corpul astral

    Un alt nvelis ce intra n alcatuirea omului este corpul astral. El este format dinsaptefeluri de eteruri, mai fine dect eterul corpului fizic. Aceasta finete rezulta din modulde asociere a lor, din distanta care i desparte, din marimea lor, din miscarea lo

    r nspatiu, dar mai ales din viteza extraordinar de mare pe care o au particulele cecompun atomii acestei materii astrale. Spiritul omului ct traieste pe pamnt, ncorpul sau fizic, nu poate sa se manifeste, sa aiba perceptii auditive, vizuale,tactileetc. dect att ct i permite acest nvelis fizic; spiritului nu-i poate veni din spatnici o stire, nici o manifestare care ar trece hotarul planului fizic. Spiritulsta asadarnchis n trupul fizic ca ntr-o puscarie. De ndata ce spiritul iese din nchisoarea

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    16/195

    trupului, el poate sa se manifeste mai liber, devine mai ntelegator, mai vazator ntrecut, n prezent, ba chiar si n viitor, mai puternic n actiunile lui, n vointa luidarsi de asta data este limitat de nvelisul al doilea, corpul astral.

    Dupa cum corpul fizic poate fi de diferite calitati sau stari de purificare, totastfel sicorpul nostru astral poate fi mai grosolan sau mai fin. De asemenea, dupa cum ncorpul nostru fizic circula curenti de forta vitala, tot astfel si n nvelisul astralcirculam toate sensurile curenti de forta vitala veniti din spatiu si intrati fara stireanoastra n adncul corpului nostru. Aceasta forta ntretine vitalitatea corpului astral.

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    17/195

    Materia corpului astral patrunde toate celulele, toate organele corpului fizic si iesedin el formnd n jurul sau o zona astrala. Din cauza acestei ntrepatrunderi, corpulastral -asemenea corpului eteric -reproduce forma celulelor, tesuturilor, organelor,forma ntreaga a corpului carnal, adica are forma unui om, dar de materie astrala.

    La fel se ntmpla si cu animalele, plantele si mineralele: toate au n corpul lormaterie astrala si o forma astrala. Sa presupunem acum ca ar pieri materia fizica.Cum materia astrala reproduce perfect forma corpurilor fizice, am vedea atunci (cuochii mentali) o lume identica populata cu oameni, animale, plante si mineraleastrale un peisaj asemanator cu cel fizic, dar format numai din materie astrala.Asa se explica cum spiritelor oamenilor inferiori care, traiesc n planul astral,vazndacelasi decor ca si pe pamnt, le vine a crede ca nca traiesc n snul lumii fizice.Aceasta lume astrala nu poate fi vazuta de oameni ct traiesc pe pamnt, pentru caei nu poseda vederea astrala. Ei nu vad aceasta lume, dupa cum orbul fizic nu vedelumea fizica din jurul lui. Si dupa cum chiar n lumea fizica nu poti vedea tot ce

    efizic, dect numai cnd ntrebuintezi un microscop, tot astfel n lumea astrala, prinexercitii lungi si perseverente, prin aplicarea unor metode ce solicita multa rabdaresi credinta, poti ajunge sa vezi n lumea astrala, sa auzi muzica spatiului, cuvintevenite din planul astral de la spirite. Binenteles ca si ntre aceste facultati suntdiferite grade, ca ntre auzul, vazul, ntelegerea unui copil si ale unui matur, ca ntreinteligenta unui salbatic si a unui om civilizat. nvelisul astral este un intermediarntre corpul fizic si spirit, avnd rolul de a primi impresiile din afara venite prin nervi

    si a le transforma n senzatii si, astfel elaborate, sa fie trimise catre spirit.Corpulastral este sediul n care impresiile venite din afara se transforma n placere saudurere, n senzatii de caldura sau frig, de neted sau aspru etc. Este sediul de undepornesc sentimentele de ura, pasiune, generozitate, egoism sau iubire. Este sediulmndriei noastre, a vanitatii, a dorintelor senzuale, ntr-un cuvnt este corpulsentimentelor, dorintelor, nclinatiilor nobile sau josnice. Persoanele la care s-aformat n mod natural vedere astrala, asa-numitii clarvazatori sau lucizi, vad foartebine n jurul corpului nostru o aureola cu culori cu att mai vii, tinznd spre roz, c

    uct omul este mai cult sau are o dezvoltare spirituala mai mare. Cu ct omul estemai evoluat, cu att aureola sa este mai definita pe margine, avnd un contur binedeterminat. Aceasta aureola nu este n marea ei parte dect radierea n afaracorpului nostru fizic a nvelisului astral. Corpul astral al omului salbatic estemaiputin dezvoltat, avnd o calitate inferioara si vibrnd numai la dorintele si pasiunilecele mai animalice. La omul profund credincios, la omul cult, cu desavrsire moral,

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    18/195

    el este foarte dezvoltat, format dintr-un material fin si vibrnd puternic lasentimentele nobile de iubire, mila, la auzul unei muzici sau poezii subtile, ntr-uncuvnt la tot ce este nobil, moral si conform cu Legile divine de iubire, adevar sijustitie.

    Perfectionarea corpului astral se ndeplineste si din afara lui - de catre corpulfizic, sidin interior -de catre un nvelis si mai intern, numit corpul mental. Cnd ne gndimla lucruri frumoase, nalte, nobile, aceste gnduri cheama, atrag din mediulnconjurator particule astrale fine si elimina treptat din snul sau particulele astrale

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    19/195

    de calitate grosolana. Cnd gndurile noastre sunt bestiale, josnice, de ura, denedreptate, atunci atragem -fara stirea noastra -particule astrale de cea maiproasta calitate si corpul nostru astral devine grosolan. Cum acest nvelis joacaunrol foarte nsemnat n existenta noastra terestra, dar mai ales n cea spatiala, seimpune sa veghem ca mentalul nostru sa nu fie preocupat dect de gnduriinspirate de iubire, frumos, bunatate si mila de aproapele nostru, de tot ce poatenalta umanitatea si duce la progresul spiritual si material. Pe de alta parte, corpulastral este n intima legatura cu corpul fizic si din aceasta cauza orice impuritate acorpului fizic ar vatama si corpul astral. Cu ct corpul fizic este mai pur, cu attaceasta puritate nlesneste si pe aceea a corpului astral. Cnd un om a ajuns sa fiepreocupat numai de idei frumoase si altruiste, care au ca baza ntelegerea ca totioamenii sunt fratii nostri, fii ai aceluiasi Tata creator, arunci corpul lui astralnnobilat nu va mai vibra la toate gndurile care curg n valuri prin astralul lumii,cinumai la acelea care sunt frumoase, n unison cu calitatea lui. Dupa cum o coarda

    nu intra n vibratie dect atunci cnd va vibra o alta coarda de aceeasi naltime, deacelasi ton, tot astfel ajungem cu vremea sa fim miscati numai de sentimentelefrumoase, potrivite corpului nostru astral. Ajunsi la cunoasterea acestui fapt,nuavem dect sa punem n practica vointa noastra si vom acorda prin aceasta vointacorpul nostru astral ca si o coarda de vioara, practicnd binele si iubind sub toateformele pe semenii nostri.

    n stare de veghe, corpul astral al omului functioneaza n interiorul corpului sau fizic.n timpul somnului, corpul astral este atras de spirit afara din corpul pamntesc, pe

    care l lasa n pat mpreuna cu corpul eteric. Corpul astral apare lucizilor,somnambulilor, hipnoticilor ca o masa cetoasa, oscilnd, iar n cazul n care omul nueste prea avansat spiritualiceste neputnd sa se departeze de trupul de care tine.Daca nsa o persoana este de o naltime mai mare de cugetare este animata desentimente frumoase, nobile, atunci corpul astral e capabil sa se ntinda, legatprintr-un cordon fluidic de materie astrala, imperceptibil de subtire. Pe cnd spiritulomului inferior nu poate sa se exprime, sa se manifeste, sa nteleaga prinintermediul corpului astral dect atunci cnd e n interiorul corpului fizic, la omulevoluat corpul astral serveste pe deplin spiritului, pentru a calatori n orice parte apamntului si a se ntoarce n corp cu amintirea celor vazute si auzite. Spiritul

    traieste, se manifesta asadar n acest corp astral pe deplin si perfect constientca sicum ar fi n corpul fizic. Puterile lui n acest caz sunt mai mari, facultatile mai nalte,ntelegerea mai deplina, iar deplasarea de la un loc la altul se face cu repeziciuneagndului. In tot acest timp trupul carnal sta linistit, adormit profund n patul sausisi recupereaza. Exista si o serie de stari intermediare. Asa de exemplu spiritulcu

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    20/195

    haina lui astrala paraseste corpul fizic, vagabondeaza n spatiul astral, afla, vede,stie pe unde a fost, dar ntorcndu-se n corp, la desteptarea trupului carnal nu-simai aduce aminte de nimic. Aceasta din cauza ca nu s-a stabilit nca o legaturadeplina ntre creierul fizic si creierul astral. Corpul astral reintrat n corpul fizicproduce vibratiile necesare, dar creierul fizic nu poate traduce acele vibratiisau nupoate memora impresiile culese de corpul astral n timpul plimbarii sale pe cnd

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    21/195

    trupul dormea. n fine, sunt cazuri cnd pentru un moment omul e constient deplimbarile sale n astral, dar imediat dupa desteptare pier toate din memoriacreierului sau. Si cazuri din acestea sunt numeroase. Sunt cazuri, cnd n timpul zileiomul e preocupat de rezolvarea unei probleme tehnice sau de orice alta natura sinupoate gasi solutia cea mai fericita. Ei bine, n timpul noptii, cnd spiritul sedegajeaza mpreuna cu corpul astral afara din corpul fizic, atunci el -lucrnd ncaasupra acelei probleme -o vede mai clar, i gaseste solutia si dupa desteptareconstata cu mirare ca rezolva cu mare usurinta problema insolubila de ieri. Aceioameni care si sacrifica viata lor terestra, care lucreaza pentru binele si progresulomenirii, pe masura ce se devoteaza spiritelor superioare ale spatiului, pe masura,ce ndeplinesc o parte din planul de evolutie al omenirii care li s-a ncredintat sprendeplinire pe pamnt, acesti oameni dezvolta n ei corpul lor astral n asa masuraca spiritul mbracat n haina sa astrala poate parasi corpul fizic. Chiar ziua sauoricnd voiesc, calatoresc n planul astral, lucreaza, gndesc cu putere si ntelegerenzecita, dupa care revin n corpul fizic constienti pe deplin si de momentul plecarii,si de momentul sosirii, pastrnd perfect n memorie tot ce a gndit si a vazut n

    planul astral. O data ce omul a ajuns aceasta etapa, ncepe sa dea adevarata savaloare vietii fizice si de acum moartea nu-l mai nelinisteste, nu-l mai nspaimnta.Viata terestra capata pentru el alta ntelegere. Acum ntelege sensul vietii terestre,necesitatea suferintelor de tot felul prin care nvata si cunoaste pentru iluminareaspiritului sau.

    Dupa moartea fizica duhul se poate arata rudelor, prietenilor, sau daca e vorbadeun om care a ajuns la starea de a se dedubla, de a-si parasi corpul fizic, de aiesi n

    astral, atunci poate sa se duca la departari orict de mari si sa se arate unuiprieten. In ambele cazuri spiritul atrage din atmosfera particule de materie fizica pecare le introduce ri corpul sau astral si astfel devine mai material, mai vizibilpentru prietenul sau, pentru ochii sai fizici, carnali. n cazul n care persoana vizitataeste un clarvazator sau un lucid, atunci aceasta materializare nu mai este necesara.Cazurile acestea sunt rare, dar omul caruia i s-a aratat o asemenea fantoma a unuiprieten mort sau viu, crede ca a fost nselat de o iluzie optica, de o halucinatieacreierului, si de cele mai multe ori -de rusine de a nu fi ridiculizat -nu spune

    lanimeni. Sunt mprejurari cnd oamenii -fara a avea darul luciditatii si fara a fi lamijloc o materializare -totusi vad fantoma unui prieten. Aceste persoane au pentruun moment sistemul nervos foarte sensibil din cauza slabirii corpului de vreo boalasau mare osteneala. Ei bine, aceasta slabire a fizicului da o libertate mai marecorpului astral, din care cauza el ncepe sa functioneze mai intensiv si omul devi

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    22/195

    nepentru acele momente clarvazator, lucid. Daca o persoana are pe cineva drag ntr-otara ndepartata si se culca cu gndul ncordat, de exemplu la mama sa, n timpulnoptii va pleca prin vehiculul astral spre mama sa si daca aceasta este ntr-o starede hipersensibilitate, va vedea cteva minute pe fiul sau. Acesta e cazul cnd celcare vede e ntr-o stare exceptionala, dar sunt si cazuri cnd voiajorul care pleacanastral este cel care se afla ntr-o stare spirituala ncordata si se arata mamei sale, acarei stare este normala. Acest caz este e des ntlnit mai ales cnd cineva e n

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    23/195

    ultimele momente ale mortii sau este ntr-un moment de mare pericol; ntr-osecunda spiritul iese din corpul fizic si ca un fulger vine lnga mama lui si i searata.Aproape ntotdeauna asemenea aratari fantomale sunt semnul mortii celui care s-aaratat. Gndul de iubire pentru mama lui, dorinta de a o mai vedea sau a-icomunica un secret, o recomandare, l fac pe muribund ca ntr-o secunda, ntremomentul mortii si viata, sa se prezinte fiintei lui iubite. Dupa parasirea definitiva acorpului fizic, dupa moartea terestra, spiritul nvelit de corpul astral se nalta nregiunile superioare ale spatiilor. Aici ncepe sa piarda treptat din paturile ceconstituie nvelisul astral, ncepnd din exterior, care este cel mai grosolan, spreinterior. Cu ct pierde din materialul mai greoi al acestui nvelis, cu att el se nalamai sus. Cu ct aceasta haina este n ansamblul ei mai fina, cu att mai sus se vanalta si spiritul. Am putea compara ascensiunea spiritului n spatiu cu niste baloaneumplute cu gaze de diferite densitati: unele se vor opri mai jos, altele mai susdupagreutatea lor specifica, dupa puterea cu care sunt atrase de pamnt.

    Durata acestei ascensiuni este n functie de calitatea de materie astrala a celorsapte scoarte sau straturi de materie astrala. Cu ct stratul de materie astralagrosolana va fi mai mare, n lipsa altora mai fine, cu att sederea n straturile

    inferioare ale planului astral va fi mai de lunga durata, de zeci, ba chiar de sute deani.

    Depinde de noi, cta vreme traim pe pamnt, ca prin viata noastra, prin gndurilenoastre, prin sentimentele noastre sa construim astfel corpul nostru astral ca atuncicnd vom parasi trupul fizic, trecerea prin planul astral sa fie mai scurta si ridicareanoastra catre un plan superior si mai fericit, planul mental, sa se faca ct mairepede si ct mai automat, adica constiinta noastra sa nu mai lucreze n planulastral, prin haina sa astrala aproape deloc. Un om care a avut o viata corecta,morala, pioasa, nteleapta, va trece prin planul astral ntocmai ca si calatorul car

    estrabate adormit n tren anumite regiuni ale tarii fara sa le fi vazut si deci aprecia.Am vazut ca n corpul astral sunt localizate, fixate toate dorintele, poftele,aspiratiile, sentimentele si pasiunile noastre. Dupa un timp mai lung sau mai scurtde sedere a omului spirit n planul astral, are sa vina o vreme cnd el va trebui saparaseasca si acest plan. La termenul hotart pentru acest lucru, spiritul leapadasihaina astrala, iar omul moare a doua oara. A murit o data pe pamnt, n planul fizicsi a parasit trupul sau fizic; acum moare n spatiu, n planul astral, parasind si t

    rupulastral. nca nainte de a lepada haina astrala, tot ce fusese nscris, localizat acestcorp astral: sentimente, aspiratii, pasiuni etc, toate se transcriu n nvelisul sauhaina interna n corpul mental, sub forma de germeni, de esente.

    Pentru a ntelege aceasta transcriere, voi reaminti ceea ce face planta n vedereaperpetuarii speciei sale. Copacul face flori, fructe, seminte. n structura intima asemintei, n embrionul ei se nscrie, se pune ca esenta, n stare de germene toate

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    24/195

    calitatile copacului, forma frunzelor si a florilor, toate sucurile caracteristice alediferitelor parti din copac. Acolo, n micul embrion se ngramadesc imaginilecopacului generator, nsusirile lui, necesitatile lui etc. Toate aceste particularitati

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    25/195

    sunt nchise n embrion nu sub forme concrete, ci ca imagini, ca forte ce vor stamolcom, somnolente pna n ziua cnd aceasta samnta va fi pusa n lumea eifireasca, n pamntul roditor. Arunci si numai atunci aceste forte-esente vor intra nactiune si micul embrion va reproduce o planta cu frunze, radacini, tulpina,asemenea cu ale parintelui copac care a produs aceasta samnta si embrion. Sievolutia ei va urma pna la completa reproducere a copacului generator. Materiaastrala a nvelisului astral al omului se va rentoarce n oceanul de materie astralade unde fusese luat, iar omul real, spiritul, se va ridica de acum ntr-un plansuperior, n planul mental.

    Corpul mental

    nvelisul care, dintre cele descrise pna acum, este si mai apropiat de interior, despiritul omului se numeste corpul mental. El este format din materie mentala,materie cu mult mai fina, si mai eterata ca materia nvelisului astral, vecina cuenergia, adica n pragul materiei. Rolul acestui nvelis este de a servi ca centru alinteligentei, al memoriei, al vointei. El constituie n acelasi timp si vehicululcu carecalatoreste si lucreaza spiritul n planul mental al lumilor. Ca si corpul astral,si

    corpul mental poate sa fie format dintr-o materie mentala putin dezvoltata sineorganizata, sau prea putin organizata. n acest caz, omul are puteri mentalefoarte reduse, judecata ntunecata. Spiritul lucreaza la un asemenea om n planulfizic si astral prin corpul sau astral. Asa se explica ca omul inferior, omul salbatic,este dominat n existenta lui terestra mai mult de simtul foamei, al setei, al odihnei,al cruzimii, pentru ca n viata lui pamnteasca spiritul sau se manifesta mai multprin corpul simturilor, al pasiunilor, al geloziei, al poftelor, al fricii, al sentimentelorinferioare, ntr-un cuvnt prin corpul astral si mai deloc prin corpul sau mental, carenu este nca bine organizat. Materia acestui corp este asa de fina, ca nu mai este

    vazuta prin vederea astrala de lucizi sau clarvazatori.

    Cu ct omul n viata pamnteasca are o activitate cerebrala mai mare, cu ctsubiectele care fac obiectul gndirii lui sunt mai abstracte, cu ct aceste gndurisunt de un profund adevar si mbratiseaza idei de frumos, de bine, de iubire, demila, de dreptate pentru toti, cu att corpul sau mental se dezvolta, se organizeaza,atragnd din spatiu, din planul mental particule mentale fine care zi de zi contribuiela nnobilarea, la purificarea corpului sau mental. Nu numai ca el devine mai fin,darn acelasi timp creste, cum nu poate creste corpul astral, creste n marime pe

    masura ce omul se ridica mai sus. Pe cnd materia astrala se introduce n toatecelulele, n toate organele corpului nostru fizic si formeaza o inima astrala, unficatastral, un stomac astral etc. -asadar un corp astral asemanator ca forma cu corpulfizic, corpul mental din contra: are o forma ovoida, mai mic ca omul, dar avnd razecare strabat corpul astral, corpul fizic si ies afara, depasind aura formata decorpulastral si pe cave o coloreaza cu culori foarte frumoase.

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    26/195

    Numai oameniicare si-au consacrat viata pentru cercetari spirituale, pentrucultivarea iubirii aproapelui, printr-un antrenament foarte greu de realizat pentrumajoritatea oamenilor din cauza vietii lor firesti pamntesti, numai acesti oameni

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    27/195

    foarte rari ajung sa li se dezvolte n fiinta lor simtul mental. Numai acesti oamenipot vedea la altii aura mentala, culoarea si marimea corpului lor mental. Pe cnd ncorpul astral se gasesc mai multe centre (chakre) ale simtului (auzului, vazuluietc),corpul mental este capabil de a vedea, auzi, mirosi, gusta sau pipai cu orice parte alui, cu toata suprafata sa. Cu alte cuvinte, corpul mental are un singur sumt, daracesta este general, nsumnd toate simturile astralului si fizicului, simt cu multmaiputernic dect cele fizice sau astrale. Se ntelege ca acest simt se exercita mai binecnd spiritul se afla n planul corespunzator acestui simt, adica n planul mental.Sunt unele persoane care -din cauza ca n vietile lor anterioare au exersat mereucorpul lor mental cu preocupari daca nu nalte, cel putin nu josnice -n viataprezenta au corpul mental asa de bine organizat si simtul mental asa de puternic,nct n stare de veghe, legati la ochi, sunt n stare sa citeasca un ziar punndu-l lapicior ori la crestetul capului. Se ntelege ca asemenea cazuri sunt extrem de rare.

    ntarirea, dezvoltarea corpului nostru mental trebuie sa o urmarim cu vointa siconstienti prin activitatea noastra mentala ordonata, logica, si animati fiind desentimente nalte spirituale sau artistice. Sa nu lasam ca mintea noastra, corpulnostru mental sa leneveasca, caci n acest caz el va fi asaltat de curentii, devalurile, de gnduri care circula prin spatiu. Cum omenirea pe pamnt, n momentulde fata, este n majoritatea ei nca napoiata, ea emana mereu gnduri care pornescprin spatiu si daca vehiculul tau mental nu este n activitate, este primitor, visator,atunci te pomenesti ca esti cuprins de o idee, apoi de alta, si mereu gndesti silaun moment dat te miri de unde ai pornit cu gndul si unde ai ajuns. E o gndiredezordonata, deoarece creierul nostru astral si corpul mental au devenit o raspnt

    ieunde se opresc torentele de idei ce alearga prin spatiu. Se cade asadar sa fim atentisi sa ne revenim, sa ne scuturam mintea de idei care rasar fara nici un rost, fara nici

    o logica. Sa ne silim sa avem idei serioase, ordonate, n ordinea lor fireasca. Numaiasa vom organiza corpul nostru mental, numai asa vom exercita prin mentalulnostru, ca un magnet, o atractie din spatiu a ideilor bune si vom respinge n modautomat pe cele rele.Corpul cauzal

    De cnd a aparut omul pe pamnt si pna azi, corpul sau mental s-a mbunatatit ncalitate, s-a organizat treptat si s-a diferentiat n doua parti. Jumatatea externa aconstituit mai departe sediul vointei si al inteligentei, deci ca vehicul mental, iarjumatatea interna a constituit un nou nvelis spiritului, un nou corp numit corpulcauzal. I s-a dat denumirea de cauzal pentru ca n el se nscrie, n esenta sa, totbinele si tot raul pe care l-a facut omul n viata lui terestra, n el se nscrie, seaseaza ca recolta ntr-un hambar tot ce a semanat pe pamnt. Aceasta recolta va

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    28/195

    determina n viata lui viitoare pe pamnt bucuriile si nefericirile, tot destinul lui,rolul pe care l va juca n viitoarea lui rencarnare. Viitorul sau corp mental, viitorulsau corp astral si fizic cu care va trai n viitor pe pamnt vor fi astfel facute dupacele ce au fost nscrise n corpul cauzal. Cu alte cuvinte, tot ce va ntmpina omul nviata viitoare terestra este nscris n corpul cauzal si si gaseste cauzele n ceea cea

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    29/195

    facut pe pamnt n precedenta viata. Semeni ntr-o viata si culegi n alta viata. Cualte cuvinte, viata prezenta pregateste viata viitoare. Noi suntem fauritoriidestinului nostru.

    Corpul cauzal este format si el dintr-un eter extrem de subtire, pe a carui finete nune-o putem nchipui. El fiinteaza n jurul spiritului mii si mii de ani, sute si miidencarnari pna ce omul ajunge asa de evoluat nct nu va mai fi nevoie sa se maincarnneze. Atunci corpul cauzal piere si el si spiritul va fi acoperit de un nou nvelisformat din forta comprimata a carei natura nu o putem cuprinde cu mintea noastraslaba, nvelis numit corpul budhic. In lungimea secolelor nesfrsite si n miile dencarnari, corpul cauzal a nregistrat toate actele, cunostintele si facultatile noastrecstigate. Sunt nscrise mii si mii de pagini a tot ce am fost, pe unde am trait, ceamnfaptuit, ce bine sau ce rau am comis -o cinematografie fidela a tuturor vietilornoastre nenumarate.

    Tot raul pe care l-am putut face n aceste vieti, nu contribuie cu nimic la organi

    zareacorpului cauzal. Tot binele nsa care l-am facut contribuie nemasurat de mult lasubtilizarea, din viata n viata , a corpului nostru cauzal. Crednta profunda nDivinitate, iubirea, aproapelui nostru, pna la sacrificiu, gndurile cele mai naltespirituale, contribuiesc la nnobilarea, la fortificarea corpului cauzal. Cum asemeneamprejurari sunt ct se poate de rare, evolutia acestui corp este si ea ct se poatede lenta.

    Corpul astral, corpul mental si corpul cauzal la un loc constituie n jurul spiritului onvelitoare materiala, dar invizibila, numita perispirit. Tot timpul ct spiritul vafi

    nevoit sa se rencarneze pe o planeta oarecare, pentru a se ridica n evolutiespirituala, va purta n jurul sau aceste haine pe care le va lepada rnd pe rnd, si leva schimba mereu cu altele. Numai pe una o va pastra mereu aceeasi, mii si mii deani, pe toata durata rencarnarilor, si acesta este corpul cauzal. Deci totdeaunaspiritul are un perispirit n jurul sau.

    Evolutia omului pe pamnt sau n planul fizic

    La nceput, omul a fost foarte aproape de animalitate. Mintea lui era foarte simpla.Gndurile lui se reduceau la mijloacele de a-si gasi un adapost si a-si procura hr

    ana,iar sentimentele sale se concentrau n jurul dorintei de a avea ct mai multamncare, a-si potoli setea, a-si odihni trupul. Pentru realizarea acestor dorinteel asavrsit acte de cea mai mare cruzime: si parasea copiii, pentru a nu le mai da demncare, ori si omora femeia, ca sa-si astmpere foamea care l chinuia.Cunostintele sale erau extrem de reduse. Nu avea instrumente de nici un fel sisingurul mijloc de aparare i era fuga, unghiile si dintii. Asemenea tipuri umaneautrait pe pamnt n urma cu 20-30.000 de ani. Ele se mai ntlnesc pe pamnt, dar

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    30/195

    pe o treapta evolutiva mai ridicata, prin Australia, padurile Braziliei ori centrulAfricii. Ceva mai trziu, omul prin observatie, comparatie, suferinta, a nvatat omultime de lucruri. Capitalul de cunostinte i s-a nmultit. Mintea i s-a mai ascutit, iarsentimentele au devenit ceva mai nalte. Se nascu n el mila. ntemeiaza o familie,

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    31/195

    iubeste copiii pe care i apara cu sacrificiul vietii. Devine deci sociabil si viata i sedesfasoara mai bogata.

    Moartea

    Actul cel mai enigmatic din existenta noastra, care l-a preocupat pe om veacurinesfrsite, este moartea. Este unul din marile mistere pe care noi nu l-am cunoscut,dar pe care acum nalta si nesfrsita ntelepciune care a creat totul si conduce totul,gasind ca omul a ajuns la evolutia suficienta de a ntelege acest mister, ni l-arevelat. Nici stiinta, nici religia nu ne-au spus nimic n aceasta privinta. Stiintamerge pna unde se termina materia tangibila. Religia merge pna n pragulspiritualitatii, dar mai departe nu ne spune nici ea nimic.

    Numai spiritele nalte, misionarii Celui Atotputernic, ne-au luminat asupraconstitutiei noastre, asupra modului cum se face aceasta trecere de la viatapamnteasca la cea astrala, a spatiilor ceresti. Ele ne spun ca senzatiile care precedsi urmeaza mortii sunt infinit de variate de la om la ora si ele depind mai alesde

    meritul, de naltimea morala a spiritului care paraseste pamntul. n general,separarea sufletului de corp se face gradat, ncetul cu ncetul. Uneori aceastaseparare se face cu mult timp nainte de ncetarea functiilor organismului nostru. Cuct legatura fluidica dinte corp si suflet este mai strnsa, mai puternica, cu att celce moare simte o mai mare durere si agonia este mai lunga. Momentul dezncarnariispiritului este plin de frica pentru cei ce au gresit n viata terestra - ce va fi? unde vamerge? Are impresia ca un abis se va deschide n curnd lnga el, n dare va pieripentru totdeauna. Celor ce au fost blnzi, milosi, morali n viata lor terestra,moartea le face impresia unei slabiciuni, i cuprinde o piroteala care i trage penesimtite ntr-un somn dulce, placut, care va avea o desteptare fericita. Degajare

    aspiritului la acestia se face pe nesimtite, pentru ca, ndeplinindu-si datoriile moralepe pamnt, prin aceasta ei au fost slab uniti de partea materiala a acestei lumi si decorpul lor fizic, gndurile lor ridicndu-se din cnd n cnd la lumea spirituala, labunurile spirituale.

    Cta lupta, cta agonie la cel ce a fost lipit de bunurile pamntului, la cel ce n-acunoscut dect placerile materiale si a uitat ca e vremelnic pe acest pamnt!

    Cnd omul e gata sa treaca din planul fizic n cel astral, adica din viata terestra n

    cea spirituala, se observa ca functiile se sting din ce n ce mai mult, desi se constataca organele fac mari eforturi pentru a-si ndeplini si mai departe rolul lor, pentru cavitalitatea, forta universala care circula n corpul omului se reduce, se stinge ca silumina candelei n care s-a ispravit uleiul. In cazuri de accidente, procesul acestafiziologic este scurt, de numai cteva minute, iar n caz de boala, slabiciunefiziologica, l cuprinde pe om ncetul cu ncetul. Cnd ora mortii a sunat, nici o

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    32/195

    putere din lume, nici o stiinta omeneasca nu poate mpiedica plecarea spiritului dinlumea fizica si trecerea lui n lumea spatiului. In momentul n care perispiritul ncepesa se desfaca de adeziunile atomilor, moleculelor, celulelor, organelor, de ntregulcorp fizic al omului, acesta simte furnicaturi n talpile picioarelor. Treptat, de-a lungul

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    33/195

    extremitatilor corpului, din mini si din picioare, perispiritul ncepe sa se retraga.Vitalitatea nemaicirculnd n aceste extremitati, ele ncep sa se raceasca si devininsensibile. Perispiritul se retrage apoi din picioare n lungul abdomenului si sentlneste cu cel din mini n regiunea toracelui. Aici se face un mic popas, dupacare retragerea se urmeaza n lungul gtului, ajungnd n cap, unde nconjoaracreierul. Din cauza ngramadirii perispiritului n craniu, creierul, dobndeste oputernica luminozitate, care radiaza prin oasele craniului n afara, luminozitatecarepoate fi vazuta cnd camera este ceva mai ntunecoasa sau n timpul noptii de catreceice vegheaza pe lnga cel n agonie. n aceste momente omul e dus, pierdut cantr-un vis, si vede defilndu-i pe dinaintea mintii toate actele vietii sale, toatentmplarile prin care a trecut, toate nedreptatile si mhnirile ce le-a savrsit, toatactele de cruzime sau de iubire ce le-a aratat. Nimic nu se uita. Toate trec caun filmde cinematograf pe dinaintea spiritului sau. si vede ambitiile nemplinite sautriumful actiunilor lui n alte directii, vede recunostinta celor pe care i-a mngiatsau ura celor pe care i-a facut sa sufere pe nedrept. Te vezi asa cum estispiritualiceste, nu mai esti nici bogatul, nici mparatul, nici savantul, ci omul

    cumerite sau cu greseli contra omenirii, contra iubirii pentru aproapele tau. Aceastarevedere a tot ce a ntmpinat si facut n viata terestra se face fulgerator si imediatspiritul este cuprins de o uitare completa, de o ntunecime, de o pierderedesavrsita a constiintei de sine. De acum spiritul nvelit de perispirit se strecoaraafara prin crestetul capului, iesind sub forma unei cete alburii ce se nalta spretavanul camerei. Cnd tot perispiritul s-a degajat din corpul fizic, aceasta masaseconcentreaza si reproduce o forma de om identica cu a celui ce moare. E spiritul

    lui,nvelit n perispirit. Acest om de ceara, iesit din trupul celui ce zace pe patul demoarte, este legat printr-un fir fluidic invizibil de corpul fizic, care tine pentru ctvatimp fantoma de corpul fizic, dupa curn o sfoara tine legat un balon ca sa nu senalte. Aceasta fantoma are o usoara leganare la dreapta si la stnga, ca si cum arfimiscat de vnt, miscari ce au ca scop desprinderea cordonului sau firului fluidicdecapul celui ce moare. n fine, cordonul fluidic se desprinde si spiritul si ia zborulspre regiunile eterate ale spatiului, trecnd prin tavan, pereti ori fereastra ca

    si cumacestea n-ar exista. Pna ce nu s-a desprins sufletul de corp, creierul ncafunctioneaza, vorbirea se poate manifesta; binenteles, automat, sub vointasufletului ce s-a exteriorizat, si atunci omul ce agonizeaza vorbeste, spune caveden camera lui fiinte fluidice n care si recunoaste parintii, fratii sau prietenii plecatinaintea lui din lumea terestra. ntretine o conversatie cu ei, cei de fata seuita, darnu vad nimic. Aceste fiinte invizibile au venit din iubirea ce o poarta celui ce

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    34/195

    moare, sa-l conduca, sa-l petreaca n noua lui calatorie. Unul din ei este calauzasiinstructorul n noua viata a spatiilor. n fine, o respiratie prelunga, un suspinprofunde semnul separarii complete a spiritului de corp. n acest moment inima sinceteaza activitatea si totul s-a ispravit. Omul real, adevarat, si-a parasit hainatrupeasca. n acest moment solemn cei din jurul mortului sunt cuprinsi de fiorisijalea napadeste n sufletul lor. ncep sa plnga, sa se jeleasca si sa se arunce pestetrupul celui ce moare, dar totul este zadarnic. E fapta cea mai necugetata, pentru caaceste tipete, explozii sufletesti ale celor ce l-au iubit, tulbura spiritul celui ce moare

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    35/195

    si nu-i dau libertatea necesara de a se separa de trup, ba chiar l atrag, l rentorcntrup pentru cteva momente pentru ca din nou sa se efectueze dezncarnarea.

    Dacaar sti lumea ce mare durere, ct mare rau fac aceste lamentatii, s-ar abtine dela ele. Daca cu adevarat l-am iubit pe acest om, se impune sa ne stapnim durerea.Sa pastram o liniste desavrsita n jurul lui si n aceasta tacere religioasa sapronuntam n gndul nostru rugaciuni fierbinti catre Cel ce a ornduit asa de sublimtotul, rugaciuni care vor da puteri spiritului ca sa se poata separa si desprinde detrupul fizic si cu forte cstigate sa se nalte n planul astral. Sa nu mai plngem pecel ce moare, pe cel care se naste ntr-o lume unde omul este mai vazator, maintelegator al legilor si fenomenelor, ci sa ne plngem pe noi care ramnem nca nplanul suferintei, al ntunericului spiritual. Sa nu-i mai plngem pe iubitii nostri,pentru ca ei vor flutura mereu n jurul nostru, din spatiu ochii lor vor fi mereusprenoi si dragostea si ajutorul lor mereu vor lucra pentru ridicarea noastra si pentru ane sprijini n suferinte. Ei ne plng pe noi, cu drept cuvnt, pentru ca nca n-amterminat seria ncercarilor si sufletul lor e torturat de mila noastra. Fac si ei

    ce potpentru ntarirea corpului si spiritului nostru, pentru a trece si noi aceste ncercaricare ne asigura ascensiunea spirituala. Trecnd pragul mortii, spiritul nu-siredobndeste ctava vreme cunoasterea, constiinta, tocmai din cauza conditiilor noipe care le gaseste n planul astral.

    Tulburarea spiritului n timpul mortii terestre

    Trecut n planul spiritual, duhul priveste n jurul sau si l cuprinde o negraita mirare.Se simte sanatos si cu toate acestea vede ca cei din jurul sau l plng cu lacrimiamare. Vrea sa le vorbeasca celor de fata, dar lucru ciudat, vorbirea lui nu est

    eauzita. Crede ca poate boala, slabiciunea organica sau medicamentele care le-a luati-au adus o slabire a glasului. Ridica atunci tonul, dar n zadar; nimeni nu da atentiecelor spuse de el. Mirarea l cuprinde si mai tare si se ntreaba daca nu cumvaviseaza ceea ce vede si aude. Dar nu, el se vede treaz si pe deplin vindecat.ntruct crede ca cuvintele lui n-au rasunet, se gndeste ca poate cel putin gesturilesale vor atrage atentia lor. Se ndreapta catre cel pe care l iubeste si vrea sa-lia demna, dar -minune: mna sa se nchide fara sa apuce nimic, ca si cum degetelesale ar fi trecut prin mna acelei persoane. Poate, se gndeste el, nu sunt destul d

    endemnatic, si mai repeta gestul, dar si de aceasta data tot fara rezultat. Nu stiecesa mai creada. Priveste n jurul sau si recunoaste totul. Vede camera n care a zacut,recunoaste mobilele pe care le-a cumparat. Ei, atunci ce e cu el? Asculta la ceidincamera si ntelege ca e vorba de moartea lui. El mort? El se vede viu, traieste. Cumde nu-l vad ai sai? Vede pe unul din ai casei apropiindu-se de pat si nchiznd

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    36/195

    ochiiunui om. Atunci o groaza l cuprinde. Cum, n patul n care a fost pna adineaurieste un om, un mort? Dar groaza sa se mareste pe masura ce priveste, pentru ca ncadavrul pe care l vede n patul sau vede un om identic cu el. O groaza profunda lcuprinde. Eu sunt mort? Dar aceasta nu se poate. Aici e o eroare sau se joaca ocomedie lugubra pe seama lui? El nu poate fi mort pentru ca traieste. Nu este mortpentru ca nu a cazut n neant, n nestiinta de sine. Nu este mort, crede cel

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    37/195

    credincios, pentru ca atunci ar trebui sa se prezinte naintea judecatii. Pe cndreflecteaza el ce o fi la mijloc, vede ca se aprind lumnarile la capul mortului.Atunciporneste n strigate disperate: Dar bine, oamenilor, eu nu sunt mort! Eu sunt bineacum, mai bine ca oricnd. Dar strigatele sale nu se aud, nu misca pe nimeni. Seprocedeaza la toaleta funerara, unii plng, altii se prefac. .

    Dar curios: el ntelege ca unii plng sincer, iar altii n dosul mastii plnsului nu sitnimic n inima lor, pe ct voiesc sa arate. Unii din ei ncep sa estimeze valoarealucrurilor din casa, sa reflecteze asupra averii mostenite. Dupa ctva timp usa sedeschide si n pragul ei se arata unul din cei mai buni prieteni cu care a mpartitbucurii si suparari, dureri si placeri. Cum l zareste, se repede la el si i striga: A,dragul meu, bine ai venit, cel putin tu poti spune acum ca acesti oameni se nseala,ca eu traiesc!" Dar lucru curios: nu a mutat picioarele, nu a pasit, ci a fost dintr-odata lnga el, fara sa stie cum. Vrea sa-l ia n brate, dar bratele sale nu apuca niciacum nimic. Si lucru si mai curios: prietenul care nu-l aude si nu-l vede, trece

    apropiindu-se de pat prin corpul lui! Atunci vede pe prietenul sau foarte abatutsiprofund miscat, curgndu-i lacrimile sincere. ntelege ca l-a iubit din toata inima. Simereu i vine n minte: Doamne, dar cum nu-i vine nici unuia de aici ideea ca nuam murit." Timpul trece, seara vine si rnd pe rnd prieteni si amici se retrag siramn numai cei ce vor veghea la capul lui. i priveste n tacere si observa n jurullor o lumina colorata. Se mira ce sa fie cu aceasta lumina din jurul lor. El nua auzitniciodata de aura pe care o au toti oamenii n jurul lor. Se apropie de pat, privesteomul culcat si lucru ciudat: el are o lumina, dar nu e colorata ca aceea a celorcevegheaza n jurul lui. Lucru si mai curios e ca vede corpul celui mort prin . care

    reprezinta luminozitatea cea mai mare. Si mirarea crestemereu... Vede acum caluminozitatea de la cap este legata printr-un fir luminos de el. Atunci pentru primaoara i se furiseaza n minte ideea ca acela care zace acolo, n patul lui ar putea fipropriul sau corp. Dar iar revine. Nu se poate, pentru ca eu vad ca tot traiesc.Nu ecorpul meu, pentru ca daca eu sunt viu, atunci corpul meu s-ar misca, pe cndacesta e ntepenit. Pe cnd reflecteaza astfel, simte un suflu continuu de fluide njurul sau, desi observa ca flacarile lumnarilor stau nemiscate Si deci aerul dincamera nu se misca nici el. n goana acestui fluid care se rostogoleste n toatesensurile pare a zari sclipiri, forme bizare care vin, trec si pleaca de lnga el,apar sidispar. ngndurat, cuprins de neliniste, zareste deodata o dra luminoasa car

    e secoboara din tavan n camera, se apropie nvaluindu-l. n curnd se configureaza naceasta lumina niste figuri n care recunoaste rude plecate de pe pamnt pentrucare a simtit pe cnd traiau o adevarata dragoste. Acum aude si glasul lor: Dragulnostru, vino cu noi, tu acum ai parasit regatul umbrelor pentru a intra n regatulluminii. Te-am iubit si acum lasa-ne sa te conducem. Vino cu noi n spatiilenemarginite unde locul tau este pregatit." Eu sunt, spune unul dintre ele, copilasulpe care tu att l-ai plns." Eu sunt tatal tau pamntean si te-am iubit n viata cum

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    38/195

    te iubesc si la moarte si te astept sa vii lnga mine?Noi ti-am fost prieteni pepamnt -spun ceilalti -te-am asteptat si te-am asistat n cele din urma momenteale trecerii tale din lumea pamntului n aceea a noastra, lumea astrala. Eram colea

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    39/195

    n umbra si am asteptat momentul cnd, n fine, tu vei fi nteles trecerea ta pestefluviul necazurilor, din viata materiala n cea spirituala. Vino cu noi sa-ti urmezidestinul n spatiul infinit! Vino sa te refaci de ncercarile pamntesti, nainte de a-ilua zborul spre regiunile divine. Corpul tau carnal e mort, vino ntre cei cu adevaratvii si ntelegatori." Dar el respinge cu violenta acele fiinte pe care le socoteste nistecreaturi ale viselor sale, vedenii ale cosmarului n care se zbate de ctava vreme.Da, voi aveti nfatisarea celor scumpi ai mei, dar voi nu sunteti ei. Plecati! Voisunteti niste umbre, pe cnd eu sunt un traitor. Vedeti bine ca eu va vad tot asacum am vazut si pna acum. Cum spuneti ca eu sunt mort? Vedeti, eu sunt aici pepamnt si de mine mi voi relua treburile." Si fiintele astfel respinse se departeazatriste. I se pare ca aude spunndu-i-se: Noi ramnem alaturi de tine, gata de a venila chemarea ta. Raza luminoasa dispare si el ramne scufundat n gnduri.Doamne, dar cnd are sa se risipeasca aceasta negura ce ma apasa?" Se face ziuasi el tot n aceasta nelamurire ramne. Atunci i vine n gnd sa fuga de acolo, dargrozavie: o putere, ceva ca un magnet, l tine legat de aceasta forma omeneasca ncare el refuza sa vada propriul cadavru. ncetul cu ncetul se naste intuitia catrebuie sa fie ceva comun ntre el si acest om ntins n patul lui. ncep iar a defilaprieteni, rude, curiosi, cuprinsi de mila si regrete, altii ramnnd indiferenti. Ve

    de peflorari care aduc flori, vede pe cei ce servesc n ocazii mortuare, iata si pe mediculcare face cea din urma vizita, cu inima usoara si toata sinceritatea si minciunace seascunde n dosul voalului ipocriziei. Se face slujba religioasa si el, mpietrit, nustiece sa mai creada, asculta si el pna la sfrsit. Dar cnd a sosit momentul sa fie luatcadavrul pentru a-l pune pe carul mortuar, o groaza l cuprinde, tipa, urla, alearga,se roaga de unul, de altul, cere sa se convinga daca acest corp este al sau. Obosit,

    cade n letargie si cere sa i se aduca medicul, ca sa-i dea ceva fortifiante sprea-lreaduce la viata. Nimeni nu-l vede, nimeni nu-l aude. Dar disperarea cea maigrozava o ncearca atunci cnd a ajuns la cimitir, unde vede cum l aseaza ngroapa. Niciodata cntecele religioase nu l-au patruns ca acum. O puternicacredinta se naste n el si mintea i fuge catre Cel Atotputernic. Doamne, Doamne,fa minunea ca acest cadavru sa se ridice ca pe vremea lui Isus!" Dar minunea nuseproduce. Dumnezeu este departe si Ajutoarele Lui sunt neputincioase pentru aschimba Legea vietii si a mortii stabilita de divinul Creator. Bulgarii de pamntserostogolesc cu un sunet ngrozitor peste cosciug. Capul i se pleaca si se lasa trtde ideea ca ntr-adevar corpul asezat n pamnt a fost al sau, ca a plecat din lumea

    pamntului.

    Aceasta ntelegere, aceasta idee la cei care s-au mpacat n lumea suferintei cuideea mortii revine mai repede. La altii care au trait mai intens, s-au bucuratdetoate bunurile pamntesti cu tot elanul, care au fost lipiti de materie, aceastantelegere ntrzie foarte mult, spiritul lor stnd n apropierea gropii sau revenindspre a-l vizita. Cei ce au crezut ca viata este att ct este pe pamnt, cei cu totulalipiti vietii terestre stau ani n preajma cadavrului, asistnd la destramarea,dizolvarea particica cu particica a corpului lor, vaznd cum viermii se hranesc cu

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    40/195

    ceea ce a fost el odata. Moartea fizica este deci o nastere n lumea astrala, nastere

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    41/195

    care se aseamana cu cea fizica. ntr-adevar, n momentul nasterii, noul-nascut treceprintr-o mare zapaceala provenita de presiunea exercitata asupra copilului nmomentul expulzarii, de taierea cordonului ombilical care sileste sngele sa ia altedirectii n corpul copilului, de patrunderea aerului n plamni si de prima respiratieaeriana. Din cauza acestor suferinte, noul-nascut are nevoie de odihna. Rudeleapropiate, dupa primele ngrijiri, l culca n leaganul lui dinainte pregatit dedragostea materna si l lasa n liniste sa doarma, pentru a se obisnui cu noileconditii de viata. Ei bine, tot astfel se petrece si cu cel ce se naste la viataastrala.Ca si la copil, trecerea dintr-o lume ntr-alta se face cu oarecare durere, resimtita nspecial la cap. Si el sufera ruperera unui cordon ombilical -cordonul fluidic careunea corpul astral de cel fizic. Si el trebuie sa se obisnuiasca cu noua viata astralaca si copilul venit n lumea fizica; si n fine tata, mama sau alte persoane apropiatece au parasit naintea lui pamntul, arata celui venit n lumea astrala toatadragostea si l nfasoara cu o patura fluidica ce-l adoarme, pentru ca n acest repaus

    mental omul venit n acest mediu sa se obisnuiasca si natura sa lucreze asupra sa,fara stirea lui. Numai astfel se face separarea de cei iubiti lasati pe pamnt, desuveniruri, de bunuri materiale. Cnd acest proces s-a ndeplinit, spiritele ce l-auasistat la trecerea din lumea terestra revin lnga acest suflet si l nconjoara cutoata dragostea lor. Spiritul ghid l ia atunci si-l duce n spatiul astral.

    Viata omului n planul astral

    O data ce s-a rupt orice legatura dintre corp si perispirit, spiritul cuprins ncade

    zapaceala, de ntunericul constiintei, este luat si purtat n spatiu pina la acel nivel alplanului astral pna unde materia acestui plan se potriveste cu materia astrala aperispiritului. Nu este dus mai sus deoarece conditiile de existenta din regiunilesuperioare ale planului astral nu i-ar permite, acelea fiind mai fine, nepotrivite cunatura corpului sau astral. n acest nivel si numai n acesta spiritul traiestesi sepoate deplasa n toate partile. Durata zapacelii, a ntunericului care nconjoaramintea spiritului, variaza dupa viata pe care a dus-o omul pe pamnt. La unii estelunga, foarte lunga, la altii scurta, cum a fost n exemplul precedent, cnd aproapedupa o jumatate de ora sufletul se vede n lumea astrala. n general nsa, chiar la

    spiritele ceva mai evoluate iesirea din ntunericul pricinuit de trecerea praguluimortii se face ceva mai trziu, dupa cteva ore. La acestia spiritul ncepe sa audasoapte n jurul lui, care devin din ce n ce mai clare. n fine, l aude bine pe spiritulsau povatuitor, care i spune sa se roage Celui fara de nceput si fara de sfrsit. Elsinalta mental ruga catre Atotputernicul si treptat lumina se arata n jurul sau. Calaun revarsat de zori se lumineaza totul n jurul sau. Acum vede si ntelege noua sasituatie. Lumina n planul astral este ceea ce respiratia este pentru noul-nascut n

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    42/195

    planul fizic. Ea nu vine puternica dintr-o data, deoarece spiritul transpus dinplanulfizic n cel astral nu ar suporta-o. Unele spirite ies din ntuneric foarte repede,pecnd altele foarte trziu, dupa zile, saptamni, luni sau chiar ani.

    Spiritul evoluat -dupa ce si-a revenit la constiinta, dupa cteva ore de la moarteaterestra -este luat de spiritul sau ghid si dus acasa la el, sau la biserica, casa-si

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    43/195

    vada corpul, haina sa carnala rece si nensufletita, pentru ca privindu-l sa nteleagaca adevarata sa viata nu este pe pamnt, ca ceea ce vede nu era el, omul real, ciosimpla haina ajunsa acum darapanata prin ntrebuintare ndelungata sau prin boala.Haina pe care a trebuit sa o paraseasca ca nemaiputndu-i folosi la nvatatura, laavansarea spirituala n viata terestra. Acest spectacol i produce o mare traumaspirituala, pentru ca i face foarte rau bocitul celor pe care i-a lasat pe pamnt.Lacrimile lor, spiritualiceste, se transforma n ruri de lacrimi pe care cu greu letrece.

    Nu este deci bine sa plngem pe cei plecati dintre noi. Le ngreunam ascensiuneaspirituala. i tulburam cu lamentarile noastre, i atragem catre planul fizic, catre noi,n loc sale nlesnim zborul catre regiunile ntelegerii adevarurilor eterne, ale vietiidin planul astral, care este mai apropiata de real dect cea terestra. Mai bine sa-iajutam prin rugaciunile noastre. Toata rugaciunea se nalta n infinit si vibratiileei nmateriile eterice, fine ale planului astral. Rugaciunea da puteri spiritului, l ajuta la

    dematerializarea fizica completa si la evolutia lui n aceasta noua lume n care segaseste.

    Spiritul apoi nsoteste corpul sau pna la mormnt si vede cum l aseaza n loculunde se va desface n particele din ce n ce mai mici de materie. Din pamnt, aer siapa, din materie fizica a fost format, din momentul conceperii si pna n ceasulmortii; n pamnt, n aer se rentoarce corpul fizic dupa ce a fost parasit depurtatorul sau real, de spiritul sau, materie fizica ce va intra n ciclul fizic pentru aforma noi corpuri vegetale, animale si umane.

    Spiritul-calauza l ia apoi pe noul-nascut n lumea astrala sr-l poarta prin toatepartile pe unde si-a petrecut viata terestra, si spiritul si retraieste, n haina s

    aastrala, toata viata terestra, ntr-un chip fulgerator. Este o reamintire a fazeloracestei vieti, pentru a-i da prilej spiritului ca sa mediteze ce fel de fapte afacut,care au folosit sau nefericit pe altii, ce fel de vorbe a spus, ce gnduri l-au framntatsi din analiza lor sa traga concluzii foarte exacte despre viata pe care a dus-opepamnt. Dupa ce a facut aceasta calatorie, spiritul si ncepe n astral ucenicia, subcalauzirea spiritului superior care l nsoteste mereu din momentul dezncarnariisale. n astral spiritele evoluate desfasoara o intensa activitate, fiecare avnd omisiune de ndeplinit fie pe lnga spiritele neevoluate ce au domiciliul n astral, fi

    edevenind calauze pe lnga spiritele ncarnate de pe pamnt, conducndu-i siaparndu-i de influente negative si de dusmania altor spirite neevoluate. Dacaaceasta viata este oarecum placuta pentru un spirit evoluat, pentru ca el curnd seobisnuieste cu ea si si da seama de trecerea care a avut loc, nu tot astfel estesi cuun spirit neevoluat. La acesta iesirea din ntuneric se face cu mare greutate, dupavreme ndelungata de la dezncarnare. Pe cnd se trezeste si ncepe sa se orienteze,

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    44/195

    se vede si se simte n cosciug, n ntunericul mormntului. i este frig, foame si simt

    o puternica durere fizica, deoarece corpul sau astral este puternic impregnat cumaterie fizica. De aici nevoia de a se arde lumnari, pentru ca aceste spiritedezncarnate le zaresc n lumea fizica, luminndu-le ntunericul mormntului. Dar

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    45/195

    aude un glas care i spune sa paraseasca mormntul; e glasul spiritului sau ghid si,sustinut de acest spirit, el iese la suprafata pamntului si ctva timp rataceste njurul gropii. n aceste momente cei care locuiesc n vecinatatea cimitirelor au prilejulsa vada umbrele celor morti mbracati n alb. Nici acum spiritul nu-si da seama deschimbarea ce s-a ntmplat cu el. Spiritul-calauza l poarta pe acasa, unde are oimpresie foarte penibila, o framntare cumplita, vazndu-si bunurile mpartite,risipite, folosindu-se altii de ele. Aceasta durere i este necesara ca sa traganvataminte ca averile acumulate nu folosesc omului real n existenta lui vesnicadect n masura n care ct a trait pe pamnt a putut alina cu ele durerile altora, aprodus bucurie copiilor sau a ridicat din mizerie pe altii.

    Cei care au fost patimasi, betivi, cartofori, afemeiati, sunt lasati de calauzasaviziteze localurile unde se practica asemenea patimi si, la vazul celor care sededaula aceste pasiuni, ei sunt cuprinsi si mai puternic de viciile lor, dar nemaiavndcorpfizic, organe fizice, ei nu-si pot potoli pasiunea; placerile care i-au coplesitcnd eraupe pamnt, si de aici o durere si mai sfsietoare. Multa, foarte multa vreme pentrucei viciosi, pentru cei rai, care au semanat n jurul lor numai ura si dezastru, v

    iata nastral este nefericita, dureroasa, cu mult mai chinuitoare dect cea terestra, pentruca simturile n acest plan sunt mai puternice dect n lumea fizica. Ratacesc n toatepartile, sunt zbuciumati de pasiunile lor si au constiinta deplina a durerii lornesfrsite. Pentru aceste spirite, viata petrecuta n necontenite dureri corespundevitii descrise de preoti, corespunde iadului, unde omul sufera de focul curatitor alpacatelor de pe pamnt.

    Cum pna azi majoritatea omenirii se gaseste pe o treapta foarte joasa din punct de

    vedere moral si spiritual, ntelegem ca si n spatiile astrale misuna o lume imensade spirite cu aceleasi sentimente, cu aceleasi greseli, cu aceleasi nentelegeri,cuaceleasi nclinatii spre rau ca si atunci cnd traiau pe pamnt. Cum aceste spiritetraiesc la baza astralului, ntelegem caaici la suprafata pamntului ele se amestecan viata oamenilor de pe pamnt. Ele simt o nespusa placere vazndu-i si pe eicazuti cmai adnc n aceasta bestialitate. n nestiinta lor, n pornirea lor spre rau,cei care au fost betivi pe pamnt ndeamna pe pamnteni sa bea, sa faca exces, sase mbete. Cei ce au fost niste mincinosi se complac pe lnga alte persoane deacest fel, ndemnndu-i sa minta mereu. Altii roiesc prin casele de joc, influentndprin cuvintele lor spiritul vizitatorilor ca sa-si ncerce norocul, cu deplina stiinta ca i

    mping la pasiune, ca ei se vor ruina pna la ultima centima. Toata gama pornirilorspre rau este pusa rnd pe rnd n actiune, pentru a ndemna si pe alti pamntenicatre fapte rele. Asa nvrajbesc frati ntre ei, seamana discordie, provoaca divorturintre soti, mping copiii pe cai rele etc. Toate acestea le savrsesc mpinsi de naturaor napoiata, neevoluata sau din razbunare. ntr-adevar, n planul astral si aducaminte de persoanele de la care n viata precedenta sau n vieti anterioare ausuferit nedreptati, calomnii sau alte prejudicii. Ei bine, le cauta, le gasesc nplanulfizic, pe pamnt, si toata ura lor o revarsa asupra acestor oameni de care se tin

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    46/195

    totfelul de necazuri, de nereusite, de boli si nenorociri. Bietul om cauta o explicatie,dar nu o gaseste pentru ca viata lui actuala o stie foarte corecta si atunci murmura

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    47/195

    contra lui Dumnezeu ca-i da numai suparari, dureri si nenorociri, nemeritndasemenea lovituri. El nu stie, sarmanul, ca a gresit n alta viata fata de cinevacareacum se razbuna din spatiu, ori de pe pamnt, daca s-a rencarnat. Spiriteleneevoluate, nestiutoare, care fac rau, care tortureaza pe cei de pe pamnt siraspndesc n jurul lor numai suspine si dureri, sunt acele entitati din spatiu pe carebiserica crestina i numeste draci.

    Nu exista deci draci, demoni, ci exista viata napoiata pe pamnt si n Cer, existaspirite neevoluate, nestiutoare, ncarnate -pe pamnt, sau dezncarnate -n spatiu.Aceste sarmane spirite napoiate vor fi pedepsite si n planul astral pentru faptelelor rele. Sunt lasate n aceasta ratacire vreme lunga, de zeci si sute de ani, pnacnd ele nsele si vor da seama de starea n care se gasesc, pentru ca de la un timpsfaturile spiritului-calauza si ale celorlalte spirite evoluate care le vin n ajutorlucreaza asupra lor si de la o vreme ncepe sa ncolteasca n ei ntelegerea noii lorvieti, ncep sa se caiasca de toata viata lor terestra, de greselile acelei vietisi sehotarasc pentru ndreptare.

    Cnd spiritul a sosit n planul astral -dupa ce a iesit din ntuneric si si-a revenit

    pedeplin -printre alte ntrebari care i vin n minte e si aceasta: Ce s-a ntmplat cumine?" si aduce aminte de o amortire, de un lesin n care a cazut cnd era pepamnt, care vede ca a durat pna ce a ajuns n planul astral. Se lamureste ca amurit n planul fizic si ca s-a desteptat n planul astral. Si n minte i fuge a douantrebare: Dar ct sa fie de atunci? Ct timp am stat eu asa adormit?" Se sileste saaiba o notiune a timpului, dar aici notiunea de timp este alta, cu totul deosebita decea de pe pamnt. Anii par zile, secolele ani, existenta omului pe pamnt foartescurta. Spiritul nu are notiunea timpului pentru ca nu are ceva dupa care saaprecieze scurgerea lui. Ct traieste omul pe pamnt are ca punct de reper pentrumasurarea timpului rasaritul si apusul soarelui, ziua si noaptea, schimbarea vremii o

    data cu venirea noului anotimp sau diferite instrumente de el inventate.

    Asa ne explicam pentru ce n comunicarile spiritiste, cnd este vorba de a se fixatermene, spiritele gresesc de multe ori.

    nfatisarea omului n planul astral e asemanatoare cu cea de pe pamnt, numai ca efluidic, diafan, putndu-se vedea lucrurile din spatele lor ca printr-un geam. Cndopersoana este magnetizata si spiritul se exteriorizeaza, ea se arata asistenteica unfum alburiu, ca o ceata, prezentnd o forma identica cu aceea a omului fizic alaturatdin care a iesit. Talia omului astral este nsa mai mica dect aceea a omului fizic.

    Daca spiritul voieste, poate da nvelisului astral orice forma, orice nfatisare: aceea aunei alte persoane, ori chiar a unui animal, cine, pisica, urs. Asemenea fenomenese pot repeta si n sedintele de dedublare prin magnetizare, magnetizorul rugndspiritul sa dea nfatisarea unui animal corpului sau astral.

    Desi omul astral mai are picioare, ntruct aceste picioare n lumea spatiului si afluidelor nu mai functioneaza, ele se reduc, se subtiaza, prezentndu-se la spirit

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    48/195

    elemai evoluate ale planului astral ca doua prelungiri ale abdomenului.

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    49/195

    Ca si cnd traia pe pamnt, aici tot vointa e motorul noului organism si ca si nlumea fizica, tot dorinta constituie axa principala, izvorul actiunilor duhului.Doresteceva si apoi pune n actiune vointa pentru a-si satisface dorinta. Desi duhul locuitoral planului astral mai are picioare, n deplasarile sale nu se foloseste de ele, cidoreste sa fie ntr-un anumit loc si cnd s-a hotart a si sosit acolo unde vroia sa fie.Viteza de deplasare e mai mica dect aceea a gndului, dar este mai mare ca aceeaa luminii. Aceasta absenta de tranzitie ntre punctul de plecare si cel de sosireegreu de nteles pentru omul terestru, obisnuit cu miscarea greoaie a materiei fizicesi fara o reprezentare constienta a experientei astrale. Se ntmpla omului carnal saviseze ca pluteste prin aer, ca alearga ca un nor mnat de vnt, peste dealuri sicmpii, situatie care l umple de mirare si n acelasi timp de o senzatie nespus deplacuta; aceasta nsa e departe de a fi egalata cu aceea pe care o simte omul cndse transporta instantaneu de la un punct la altul prin infinitatea planului astral.

    Corpul astral prezinta si doua mini, dar ele nu mai au functiunea minilor carnale.

    E destul ca duhul sa-si ndrepte atentia spre ceva, spre o planta astrala, fluidica, siare de ndata impresia tactila a acestei plante. n alte mprejurari, ntinde minspre obiectul pe care vrea sa-l atinga si din minile lui pleaca un fluid care seducesi se combina cu fluidul obiectului, avnd astfel o senzatie de contact.

    Aparatul digestiv, circulator, excretor si respirator -care n corpul fizic al omuluiumpleau cavitatea toracica si abdominala -n planul astral nu-si mai au ratiunea dea exista, pentru ca omul aici nu se mai hraneste si nu mai respira elemente ale

    materiei fizice, ramnndu-i doar amintirea lor, pentru timpul cnd spiritul va veniiar n lumea fizica. Ct priveste organele genitale, ele dispar cu totul. Omul astraleste fara sex, nici barbat nici femeie. Sexualitatea nu exista dect n lumea fizicasisexul se schimba n seria rencarnarilor dupa necesitate, dupa cum vor decidespiritele conducatoare ale omenirii. n general, cnd va trebui ca spiritul sadesfasoare pe pamnt o vointa hotarta, o judecata profunda, spiritul va veni pepamnt sub forma de barbat. Cnd nsa spiritul va avea sa treaca prin grelencercari n viitoarea ncarnare, cnd deci i se va cere o mai mare rezistenta ladurere, o sensibilitate mai accentuata, o rabdare mai mare, spiritul va veni subforma de femeie.

    Toata viata omului astral e concentrata n gndire, astfel ca creierul sau astral areaproximativ aceeasi marime ca si fostul creier fizic si tot din aceasta cauza capul sipastreaza marimea si forma capului fizic. Cunoasterea, ntelegerea, constiintaomului astral, n totalitatea ei, se arata mai clara, cu un orizont mai vast dect ceade pe cnd era pe pamnt.

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    50/195

    Organele de simt -ochii, urechile, nasul -se mentin ca forma si ele, dar functiile lorrespective nu mai sunt localizate n aceste organe. Simtul este raspndit pe toatasuprafata corpului, duhul avnd perceptii vizuale, auditive, olfactive, gustativesitactile, prin ntreaga suprafata a corpului astral si cu o intensitate ce ntrece cumultpe cea a simturilor din planul fizic. Duhul dedublat al unei persoane magnetizate vaauzi sunetele cele mai fine, soapta cea mai subtila, neperceputa de ceilalti carnali.

  • 7/29/2019 3036223 Scarlat Demetrescu Viaa Dincolo de Mormant

    51/195

    Ceea ce e curios este ca sunetele n aceasta lume fluidica au culoare. Prin urmare,desi spiritul n planul astral are ochi, vederea nu se realizeaza prin intermediullor, cicu ntreaga suprafata a corpului astral. Omul astral nsa nu vede lucrurile numai laexteriorul lor, ci vederea lui patrunde prin interiorul corpurilor.

    Trebuie sa spunem ca toate lucrurile si fiintele din planul astral sunt ntr-o oarecaremasura luminoase si vederea spiritului patrunde prin lumina lor pna n cea maiprofunda constitutie a lor.

    Spiritele se vad unele pe altele, dar numai cele care sunt de aceeasi valoareevolutiva. Un spirit superior vede pe cel inferior, dar unul inferior nu vede pecelsuperior, n afara de cazul cnd spiritul superior vrea sa se faca vazut, producndpentru acest lucru o dispozitie anumita a materiei astrale din corpul sau astral. nacest caz, spiritul inferior vede trecnd o scnteie, dar nu stie cine a fost, nu-lrecunoaste, pentru ca nu-i vede forma corpului astral, chiar daca acest spirit i-ar fifost cunoscut.

    O alta experienta a duhului din planul astral care l uimeste peste masura este caelvede gndurile altora, cnd vrea, dar constata ca acest lucru l poate exercita numaiasupra spiritelor inferioare lui, fara a fi capabil de a vedea gndurile spiritelorsuperioare lui. Aceasta vedere a gndului este pusa n evidenta si n sedintele demagnetizare. O data duhul exteriorizat, magnetizorul va gndi, iar duhul va citigndurile, persoana adormita (trupul carnal al duhului exteriorizat) reproducndverbal aceste gnduri ale magnetizorului. Chiar n viata ordinara se dau diferitespectacole cu persoane adormite, mediumi, care citesc gndurile asistentilor dinsala.

    Dar cea mai frumoasa dintre facultatile cstigate n acest plan astral este

    facultatea, aproape divina, de a transforma o idee ntr-o fiinta reala. Omul a auzit depe cnd era n trup de carne pe pamnt, de put


Recommended