+ All Categories
Home > Documents > ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor...

ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor...

Date post: 27-Mar-2021
Category:
Upload: others
View: 2 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
44
ZILELE FILMULUI GERMAN 9 – 15 noiembrie 2012 CinemA STUDio
Transcript
Page 1: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

ZILELEFILMULUIGERMAN9 – 15 noiembrie 2012CinemA STUDio

Page 2: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

PROGRAM

2

DESCHIDEREA FESTIVALULUI

FEMEIA ÎNTRE „VERTIGO“ ŞI „FAME“

DESPRE PSIHOLOGIA RELAŢIILOR DE CUPLU

Ora 19:00 (durata 122`) REISE ZUM WALD (excursie la pădure) de Jörn Staeger (7‘, 2008) BARBARA de Christian Petzold (105‘, 2012)

Ora 18:00 (durata 119`) EGODYSTON de Xenia Lesniewski (4’, 2009) EIN MÄDCHEN NAMENS YSSABEAU (o fată pe nume Yssabeau) de rosana Cuellar (18’, 2011) EINE FLEXIBLE FRAU (o femeie flexibilă) de Tatjana Turanskyj (97’, 2010) Ora 20:00 (durata 97`) THE LOOK – CHARLOTTE RAMPLING de Angelina maccarone (97‘, 2011)

Ora 18:00 (durata 105`) EINE EINFACHE LIEBE (o iubire simplă) de maike mia Höhne (20’, 2006) BEZIEHUNGSWEISEN (relaţii de cuplu) de Calle overweg (85’, 2011)

Ora 20:00 (durata 91`) DIE LEIDEN DES HERRN KARPF – DER GEBURTSTAG (Suferinţele domnului Karpf – Aniversarea) de Lola randl (10’ , 2008) DER WALD VOR LAUTER BÄUMEN (Când nu vezi pădurea de copaci) de maren Ade (81‘, 2003)

10.11.

9.11.

10.11.

11.11.

Page 3: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

ZILELEFILMULUIGERMAN

3

monDo LUX (2011)

Toate filmele vor fi subtitrate în limba română

SĂ-I DĂM VIEŢII O SCENĂ

PREŢUL GERMANIEI DE EST

Ora 18:00 (durata 106`) SAY GOODBYE TO THE STORY – ATT 1/11 (Spuneţi adio poveştii) de Christoph Schlingensief (23’,2005-2011) ENSEMBLE (Ansamblul) de eva Könnemann (83’, 2010)

Ora 20:00 (durata 125`) EXECUTION: A STORY OF MARY (execuţia: Povestea lui mary) de elfi mikesch (28’, 1979) MONDO LUX – DIE BILDERWELTEN DES WERNER SCHROETER (mondo Lux – Lumea în imagini a lui Werner Schroeter) de elfi mikesch (97’, 2011)

Ora 18:00 (durata 111`) 5,5 x 1,5 M de barbara Kasper (14‘, 1997) VATERLANDSVERRÄTER (Trădător de ţară) de Annekatrin Hendel (97‘, 2011)

Ora 20:00 (durata 90`) DER PREIS (Preţul) de elke Hauck (90‘, 2011)

12.11.

13.11.

Page 4: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

PROGRAM

Toate filmele vor fi subtitrate în limba română

4

FEMEILE ÎN VIZOR

Ora 15:00 LibrĂriA bASTiLiA, PiAȚA romAnĂ, nr. 5 FEMEILE ÎN FILM – o discuţie cu regizoare, producătoare şi actriţe din Germania şi românia. Ora 18:00 (durata 108`) AN DAS MORGENGRAUEN (odă răsăritului) de mariola brillowska ( 3’, 2011) IM ALTER VON ELLEN (La vârsta lui ellen) de Pia marais (95‘, 2010)

Ora 20:00 (durata 108`) REMAKE de hangover ltd. (20’, 2004) DIE ALLSEITIG REDUZIERTE PERSÖNLICHKEIT – REDUPERS (reducerea universală a personalităţii – reDUPerS) de Helke Sander (98‘, 1977)

14.11.

ÎNAPOI LA POLITIC

FEMEILE ÎN VIZOR

Ora 18:00 (durata 83`) FÜR ELISE (Pentru elise) de Christoph Schlingensief (2‘, 1982) DER FREIE MENSCH (omul liber) de Sylvie boisseau şi Frank Westermeyer (4‘, 2011) WIE ICH EIN FREIER REISEBEGLEITER WURDE (Cum m-am făcut ghid liber-profesionist) de Jan Peters (15‘, 2007) TROTZDEM DANKE (mersi oricum) de mischa Leinkauf şi matthias Wermke (7‘, 2006) GESANG DER JÜNGLINGE (Cântarea tinerilor) de Andree Korpys şi markus Löffler (15‘, 2010) EURE KINDER WERDEN SO WIE WIR (Copiii voştri vor fi ca noi) de Andree Korpys şi markus Löffler (27‘, 2007) WAS ÜBRIG BLEIBT (Ce rămâne la final) de Fabian Daub şi Andreas Gräfenstein (13‘, 2008)

Ora 20:00 (durata 108`) N.N. de michel Klöfkorn (11‘, 2009) GISELA de Katja baumann (7’, 2007) WORK HARD – PLAY HARD (munceşte mult – distrează-te mult) de Carmen Lossmann (90`, 2011)

14.11.

15.11.

Page 5: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

ZILELEFILMULUIGERMAN

31 de filme, dintre care 19 de scurtmetraj şi 12 lungmetraje – programul Zilelor Filmului German nu a fost niciodată atât de dens. Selecţia filmelor îi aparţine doamnei maike mia Höhne, curatoarea programului berlinale Shorts. Prin inclu-derea scurtmetrajului eine einFACHe Liebe în program, maike mia Höhne participă la festival şi în calitatea ei de regizor.

Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât regizoare experimentale, tinere, cât şi nume cunoscute, precum elfi mikesch şi Helke Sander. Fil-mul care încheie săptămâna, Die ALLSeiTiG reDUZierTe PerSönLiCHKeiT – reDUPerS (reducerea universală a per-sonalităţii), de Helke Sander, este un omagiu adus unei regi-zoare devenită cunoscută atât prin angajamentul ei soci-al-politic, cât şi prin amprenta ei estetică.

Mediul în care muncim este a doua temă principală a festi-valului de anul aceasta. Spectrul tematic al filmelor alese se întinde de la căutarea unor nişe individuale până la descri-erea rece a vieţii de zi cu zi în birourile moderne. Demn de menţionat este, desigur, mult premiatul film WorK HArD – PLAY HArD, de Carmen Losmann.

A treia temă în program este biografia. Pe lângă portretele fascinante ale lui Charlotte rampling şi Werner Schroeter, vă prezentăm şi o serie de poveşti de viaţă, documentare sau ficţionale.

Beate Köhler Director Goethe-institut bukarest

5

Page 6: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

Una dintre aceste poveşti este filmul care deschide festiva-lul, bArbArA. regizorul, Christian Petzold, a primit pentru acest film Ursul de Aur în 2012 şi a fost nominalizat la oscar. este un film sensibil, despre o doctoriţă exilată la ţară în perioada rDG-ului, care îşi pregăteşte fuga în vest, şi consti-tuie cu siguranţă unul dintre punctele culminante ale Zilelor Filmului German.

La finalul festivalului, însoţită de regizoarele Tatjana Turanskyj şi Pia marais, maike mia Höhne se va afla la bucureşti.

Joi, 15 noiembrie, vă puteţi întâlni cu oaspeţii noştri la Librăria bastilia, unde vor discuta împreună cu producă-toarea Ada Solomon şi alte colege din românia implicate în producţia de film despre situaţia actuală a femeii în indus-tria filmului. Vor răspunde de asemenea la întrebări legate de proiectele lor actuale.

Vă invităm să participaţi la această masă rotundă şi vă dorim vizionare plăcută la cinema.

6

Page 7: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

ZILELEFILMULUIGERMAN

O COMPOZIŢIE CU IMAGINI MIŞCATE sau DESPRE PERIFERIILE POVESTIRII & PERSPECTIVA CINEMATOGRAFULUI Zilele Filmului German 2012 sunt o călătorie în politica actu-ală a Germaniei, care prezintă diferite puncte de vedere estetice şi de conţinut – perspectiva cade permanent asupra necesităţii de a lucra şi asupra prezentării relaţiilor. Decizi-ile politice sunt cele care determină circumstanţele sociale. Filmele creează o punte între un ieri pus în scenă azi şi per-spectiva unui trecut atemporal. Între politică şi viaţa adevărată, de pe scenă la film, de la muncă la realitate, de la poezie la trecerea curgătoare între document şi ficţiune. Filmele de scurtmetraj completează povestirile, le adân-cesc formal, oferind astfel o perspectivă asupra a ceea ce va veni.

experimentul radical este pus alături de forţa dragostei.

Una nu merge fără cealaltă.

nu există limite.

Maike Mia Höhne Curator

7

Page 8: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

REISE ZUM WALD (eXCUrSie LA PĂDUre) de Jörn Staeger

Camera de filmat urmăreşte cele mai diferite peisaje împă-durite: de la copaci răzleţi în marile oraşe şi alei care sea-mănă cu tuneluri până la monoculturi ale economiei foresti-ere şi jungle haotice. Jörn Staeger explorează în filmul său mitul german al pădurii.

Staeger este realizator de film din 1979, fiind în acelaşi timp regizor, producător, cameraman şi interpret, iar din 2003 predă la Facultatea de Arte Plastice din Hamburg (HfbK Hamburg).

Durată: 7 minute / Gen: Experimental/Documentar / An producţie: 2008

DESCHIDEREA FESTIVALULUI

Vineri, 9.11.2012, orA 19:00 (DUrATĂ 122‘)

8

Page 9: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

BARBARA de Christian Petzold

După ce depune cerere de emigrare în Germania de Vest, barbara este arestată şi trimisă forţat undeva în provincie, în nordul rDG. Aici rămâne sub observaţia Securităţii Statu-lui, motiv pentru care barbara se poartă circumspect, păs-trează distanţa şi aşteaptă, în timp ce iubitul ei pregăteşte fuga în vest. Christian Petzold povesteşte foarte dens, emoţional şi pal-pitant despre oameni care se apropie prevăzător unul de celălalt, despre dragoste în perioade de suspiciune şi despre libertatea de a rămâne sau de a pleca. Prin nenumărate producţii TV şi cinematografice, cum ar fi JeriCHoW sau contribuţia sa la trilogia poliţistă Drei-Leben, Petzold a devenit unul dintre cei mai importanţi oameni de film din Germania. Pe lângă multe alte premii, el a primit Premiul Adolf-Grimme şi Premiul Filmului German pentru thrillerul ToTer mAnn. bArbArA a obţinut în 2012, la berlinală, Ursul de Aur pentru regie şi, în acelaşi an, a fost nominalizat la oscar în categoria CeL mAi bUn FiLm STrĂin. Cu sprijinul independenţa Film.

ZILELEFILMULUIGERMAN

Durată: 105 minute / Gen: Dramă / An producţie: 2012Durată: 7 minute / Gen: Experimental/Documentar / An producţie: 2008

9

Page 10: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

EGODYSTON de Xenia Lesniewski

În videoclipul muzical animat eGoDYSTon, ca şi în alte lucrări ce-i poartă semnătura, Lesniewski abordează teme ce ţin de psihic. De data aceasta este vorba de egodistonie: per-soanele afectate nu-şi acceptă gândurile, stările sau simpto-mele ca fiind ale lor, ci ca pe ceva străin, deranjant.

EIN MÄDCHEN NAMENS YSSABEAU (o FATĂ Pe nUme YSSAbeAU) de ROSANA CUELLAR

regizoarea mexicană rosana Cuellar povesteşte un basm modern din lumea fantastică a unei fete-căprioare. După ce ajunge într-o ţară îndepărtată şi necunos-cută, Yssabeau încearcă să se adapteze la

o cultură cu reguli şi obiceiuri necunoscute. Cât mai rămâne însă din ea însăşi? Povestea este inspirată din experienţa şocului cultural pe care l-a trăit regizoarea după ce s-a mutat în Germania.

Durată: 18 minute / Gen: Fantasy / An producţie: 2011

Durată: 4 minute / Gen: Animaţie / An producţie: 2009

FEMEIA ÎNTRE „VERTIGO“ ŞI „FAME“ SâmbĂTĂ, 10.11.2012, orA 18:00 (DUrATĂ 118‘)

10

Page 11: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

EINE FLEXIBLE FRAU (o Femeie FLeXibiLĂ) de TATJANA TURANSKYJ

eine FLeXibLe FrAU spune povestea unei arhitecte şomere, în vârstă de 40 de ani, din berlin, care şi îşi creşte singură fiul. După ce şi-a pierdut slujba, Greta începe să lucreze într-un Call Center, de unde însă va fi din nou concedi-ată. eşecul profesional este însoţit de tot felul de lovituri în viaţa privată. Cu isterie şi în acelaşi timp cu încăpăţânare, Greta refuză integrarea în societate. Un film despre capitalism, relaţii de muncă şi situaţia femeii în societatea modernă, bazată pe prestări de servicii.

Tatjana Turanskyj este membru fondator al colectivului de film hangover ltd., alături de care a produs mai multe filme de scurt şi lungmetraj, printre care remAKe, care va putea fi vizionat la sfârşitul festivalului. eine FLeXibe FrAU este primul ei film artistic în regie pro-prie. Ca şi în celelalte domenii artistice în care este impli-cată, filmul abordează rolul sexelor şi însemnătatea muncii în viaţă.

ZILELEFILMULUIGERMAN

Durată: 97 minute / Gen: Dramă / An producţie: 2010

11

Page 12: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

THE LOOK – CHARLOTTE RAMPLING de ANGELINA MACCARONE

Charlotte rampling: spărgătoare de tabuuri, simbol al modei, star internaţional şi avangardistă curajoasă. ea era fata din Chelsea, în Londra nebună a anilor '60. ea i-a inspirat lui Helmut newton prima sa fotografie artistică nud. Visconti a adus-o în italia pentru „Căderea zeilor“. rolul Luciei în fil-mul „Paznicul de noapte“, al Lilianei Cavani, a declanşat o aprinsă dezbatere referitoare la tema tabu a dragostei între nazişti şi femeile din ţările ocupate. Distribuită de multe ori ca „obiect al dorinţei“, în THe LooK ea este însuşi subiectul filmului. Perspectiva cade asupra ei. În nouă capitole şi întâlniri cu tovarăşi de drum şi oameni apropiaţi ei, printre care Peter Lindbergh, Paul Auster sau Juergen Teller, Charlotte rampling abordează teme precum vârsta, frumuseţea, tabuurile, dorinţa, moartea şi dragostea. Gânduri, convorbiri, filme, locuri şi situaţii conturează, din-colo de privirea retrospectivă, anecdotică, un portret com-plex şi palpitant al unei femei şi actriţe carismatice. „o ConSiDer eXTrem De inTereSAnTĂ CA ACTriȚĂ Pen-TrU CĂ Se reDeFineşTe mereU În roLUriLe ei şi Îşi DePĂşeşTe LimiTeLe. ACeST rADiCALiSm eSTe FASCinAnT.“ (Angelina maccarone despre Charlotte rampling)

Durată: 97 minute / Gen: Biografie / An producţie: 2011

FEMEIA ÎNTRE „VERTIGO“ ŞI „FAME“ SâmbĂTĂ, 10.11.2012, orA 20:00 (DUrATĂ 97‘)

12

Page 13: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

THe LooK – CHArLoTTe rAmPLinG (2011)

ZILELEFILMULUIGERMAN

Page 14: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

EINE EINFACHE LIEBE (o iUbire SimPLĂ) de MAIKE MIA HÖHNE Cuplurile şi sexul, acestea sunt temele principale ale regi-zoarei maike mia Höhne, prezente şi în „eine einfache Liebe”. ea vrea sex, el nu poate sau nu vrea. Cu toate că se iubesc, relaţia lor trece printr-o criză. Cuplul se află în faţa opţiunii de a încheia relaţia sau de a o menţine. eine einFACHe Liebe a fost nominalizat pentru Premiul German pentru Scurtmetraj şi a obţinut premiul „Călăreţul de Aur” la Festivalul Filmului de Scurtmetraj de la Dresda. Studiile de comunicare vizuală şi film au purtat-o pe maike mia Höhne de la Hanovra la Hamburg, prin Havana, buenos Aires şi înapoi la Hamburg. În afară de lucrul la filmele ei, ea este profesoară şi modera-toare la festivaluri de film, iar din 2007 şi curator la berlinale Shorts.

Durată: 20 minute / Gen: Dramă / An producţie: 2006

DESPRE PSIHOLOGIA RELAŢIILOR DE CUPLU DUminiCĂ, 11.11.2012, orA 18:00 (DUrATĂ 105‘)

14

Page 15: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

BEZIEHUNGSWEISEN (reLAȚii De CUPLU) de CALLE OVERWEG Trei perechi luptă pentru dragostea lor şi apelează la tera-pie. Cuplurile şi situaţiile sunt fictive, fiind jucate de actori în culisele teatrului. Terapeuţii care îi consiliază sunt însă reali şi îi tratează ca pe nişte cazuri adevărate. Un film artistic documentar despre dragoste, relaţii şi muncă.

Calle overweg a ajuns la film după ce a trecut prin agricul-tură, drept, sistemul bancar şi teatrul de păpuşi. este regi-zor, autor şi cutter în berlin şi face filme pentru adulţi şi copii.

ZILELEFILMULUIGERMAN

Durată: 85 minute / Gen: Documentar artistic / An producţie: 2011

15

Page 16: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

DIE LEIDEN DES HERRN KARPF – DER GEBURTSTAG (SUFerinȚeLe DomnULUi KArPF – AniVerSAreA) de Lola Randl Un bărbat, o locuinţă şi o cameră de filmat. e ziua de naş-tere a domnului Karpf, dar nu primeşte niciun telefon.

Lola randl şi actorul reiner egger au realizat împreună regia şi scenariul acestui film. ei pleacă de la o anumită temă în jurul căreia creează apoi o situaţie filmică în care se întrepătrund documentarul şi ficţiunea. Der GebUrTSTAG este al treilea film din seria Die LeiDen DeS Herrn KArPF şi a primit, la berlinala 2009, premiul Prix UiP.

Durată: 10 minute / Gen: Scurtmetraj/Improvizaţie / An producţie: 2009

DESPRE PSIHOLOGIA RELAŢIILOR DE CUPLU DUminiCĂ, 11.11.2012, orA 20:00 (DUrATĂ 91‘)

16

Page 17: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

DER WALD VOR LAUTER BÄUMEN (CânD nU VeZi PĂDUreA De CoPACi) de Maren Ade melanie Pröschle, o tânără profesoară din Schwaben, îşi ia în primire cu entuziasm primul ei post, la o şcoală din Karlsruhe. Face cunoştinţă rapid cu cotidianul şcolii, dar în afară de colegul ei, Thorsten, foarte pasionat de munca lui, nu prea reuşeşte să comunice cu colegii mai în vârstă. La un moment dat pare că îşi găseşte contactul cu noul oraş prin vecina ei, Tina. Aşteptările nu i se împlinesc însă, iar nedu-merirea lui melanie sporeşte pe zi ce trece. ea începe să se îndrepte în direcţia greşită...

maren Ade, ea însăşi fiică de profesori, a studiat la Facultatea de Film şi Televiziune din münchen, printre alţii cu Doris Dörrie. Der WALD Vor LAUTer bäUmen este fil-mul ei de absolvire. A fost nominalizat în 2005 pentru Premiul Filmului German şi a obţinut, pe lângă alte premii, şi Jury Award la newport international Film Festival.

ZILELEFILMULUIGERMAN

Durată: 81 minute / Gen: Dramă / An producţie: 2003

17

Page 18: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

SAy GOODByE TO THE STORy (ATT 1/11) (SPUneȚi ADio PoVeşTii) de Christoph Schlingensief o cabină de duş, o femeie uşor iritată şi doi bărbaţi – filmul prezintă un coşmar fără început şi fără sfârşit. SAY GooDbYe To THe STorY a fost găsit printre lucrările rămase de la Christoph Schlingensief, decedat în 2010.

regizorul, autorul şi artistul nonconformist s-a numărat până la moartea sa timpurie printre cei mai provocatori şi inova-tori artişti ai Germaniei. Titlul SAY GooDbYe To THe STorY a devenit laitmotivul secţiunii pentru filme de scurtmetraj din cadrul berlinalei 2012.

Durată: 23 minute / Gen: Scurtmetraj / An producţie: 2005 – 2011

SĂ-I DĂM VIEŢII O SCENĂ LUni, 12.11.2012, orA 18:00 (DUrATĂ 106‘)

18

Page 19: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

ENSEMBLE (AnSAmbLUL) de Eva Könnemann repetiţii la o piesă de teatru: un regizor anti-autoritar, un muzician absent, o scenografă, diferiţi actori şi un dansator lucrează împreună la punerea în scenă a dramei lui büchner „moartea lui Danton”. La finalul acestor repetiţii fictive îi aşteaptă reprezentaţia în faţa unui public real, plătitor.

eva Könnemann îmbină teatrul, documentarul şi filmul artis-tic, făcând din realitate şi ficţiune o singură entitate.

ZILELEFILMULUIGERMAN

Durată: 83 minute / Gen: Documentar artistic / An producţie: 2010

19

Page 20: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

EXECUTION: A STORY OF MARY (eXeCUȚiA: PoVeSTeA LUi mArY) de Elfi Mikesch Filmul este un studiu alb-negru despre regina scoţiană maria Stuart. mikesch compune acest „Film fotografic“ din imagini singulare, găsind astfel un ritm narativ propriu al imaginii şi sunetului.

Pentru eXeCUTion: A STorY oF mArY, elfi mikesch a fost răsplătită pentru a doua oară, în 1980, cu Premiul Filmului German. mikesch a devenit cunoscută ca regizoare şi specialistă în filme experimentale şi lucrează, din anii '80, ca realizatoare de filme documentare. Prin stilul ei marcant şi expresiv şi-a pus amprenta în calitate de director de imagine asupra fil-melor lui rosa von Praunheim şi Werner Schroeter. Dar şi multe dintre filmele regizate de ea însăşi au fost laureate, cum ar fi iCH DenKe oFT An HAWAii, filmul ei de debut.

Durată: 28 minute / Gen: Film fotografic/Experimental An producţie: 1979

SĂ-I DĂM VIEŢII O SCENĂ LUni, 12.11.2012, orA 20:00 (DUrATĂ 125‘)

20

Page 21: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

MONDO LUX – DIE BILDERwELTEN DES WERNER SCHROETER (monDo LUX – LUmeA În imAGini A LUi Werner SCHroeTer) de Elfi Mikesch Werner Schroeter, născut în 1945, unul dintre cei mai renu-miţi regizori ai „noului Cinema German”, află în 2006 că este bolnav de cancer şi moare pe 12 aprilie 2010.

În 1968, Schroeter s-a împrietenit cu elfi mikesch – foto-grafă, directoare de imagine şi regizoare austriacă –, care a preluat în multe din filmele lui Schroeter locul din spatele camerei de filmat, devenind astfel strâns legată de lumea lui.

monDo LUX – Die biLDerWeLTen DeS Werner SCHroeTer este omagiul adus de elfi mikesch lui Werner Schroeter şi artei sale. Întâlniri cu tovarăşii de drum, precum Wim Wenders, isabelle Huppert, ingrid Caven şi rosa von Praunheim, şi

fragmente din filmele lui Schroeter se îmbină într-un portret fascinant al regizorului de film, teatru şi operă.

ZILELEFILMULUIGERMAN

Durată: 97 minute / Gen: Biografie / An producţie: 2011

21

Page 22: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

ZILELEFILMULUIGERMAN

Page 23: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

VATerLAnDSVerräTer (2011)

Page 24: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

5,5 X 1,5 M de Barbara Kasper 5,5 m x 1,5 m: acestea sunt dimensiunile celei mai cunoscute mese a scenei de stânga din berlin. Filmul prezintă povestea sa neobişnuită, care începe în anul 1969 la un târg de vechituri din Charlottenburg. Aici, „primul colectiv socialist de avocaţi“ a cumpărat piesa de mobilier, pentru 800 de mărci germane, şi de aici şi-a început călătoria prin multe locuri ilustre din berlin. Scriitoarea elfriede Jelinek şi regizorul Heiner müller au stat la această masă, aici au fost planificate proteste şi acţiuni feministe şi, desigur, s-a mâncat, băut, discutat, râs, plâns şi s-a bătut cu pumnul în ea. o povestea tumultuoasă, care a făcut din acest obiect cotidian un simbol politic şi un martor al vremii.

Durată: 14 minute / Gen: Documentar / An producţie: 1997

PREŢUL GERMANIEI DE EST mArȚi, 13.11.2012, orA 18:00 (DUrATĂ 111‘)

24

Page 25: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

VATERLANDSVERRÄTER (TrĂDĂTor De ȚArĂ) de Annekatrin Hendel Paul Gratzik, tâmplar, profesor şi scriitor liber-profesionist în rDG, a lucrat neoficial timp de 20 de ani pentru Securita-tea Statului, scriind rapoarte despre proprii prieteni şi des-pre cei care l-au sprijinit. La începutul anilor '80 a refuzat să mai colaboreze, iar după ce a recunoscut public că a fost informator al Securităţii, a devenit el însuşi obiect al urmăririi. Annekatrin Hendel trece în revistă cu Gratzik cele mai impor-tante momente ale vieţii sale şi discută cu persoanele care au jucat un rol important în viaţa lui: proprii copii, prietenii, colegii, fosta iubită, ofiţerul lui superior şi un angajat al Secu-rităţii, cel care a fost pus să-l urmărească. VATerLAnDSVerräTer este un portret complex, pentru prima dată povestit atât de radical din perspectiva făpta-şului. Hendel are studii de costumaţie şi scenografie, iar în 1999 a trecut de la teatru la film. După ce a produs un film de scurtmetraj au urmat mai multe lungmetraje, ca şi nume-roase documentare de televiziune. Anul acesta a obţinut premiul Grimme pentru producţia mein Leben – Die FoTo-GrAFin SibYLLe berGemAnn.

ZILELEFILMULUIGERMAN

Durată: 97 minute / Gen: Documentar / An producţie: 2011

25

Page 26: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

DER PREIS (PremiUL) de Elke Hauck Arhitectul Alexander beck pleacă din Frankfurt pe main în est, în Turingia. A câştigat un premiu de arhitectură pentru modernizarea blocurilor comuniste, în care el însuşi a cres-cut. Călătoria este o întoarcere în locurile natale şi în pro-pria copilărie. Filmul povesteşte despre prietenie, dragoste şi vinovăţie reprimată. o generaţie plecată în noua lume ce i s-a deschis după căderea Zidului berlinului se reîntâl-neşte după 20 de ani. Filmul a avut premiera la berlinală în anul 2011.

elke Hauck a studiat arta legării cărţi-lor, apoi germanistica şi pedagogia artei, pentru ca, în final, să absolve Academia de Film şi Televiziune din berlin. Temele din filmele ei sunt Germania de est şi viaţa după căderea comunismului.

Durată: 90 minute / Gen: Dramă / An producţie: 2011

PREŢUL GERMANIEI DE EST mArȚi, 13.11.2012, orA 20:00 (DUrATĂ 90‘)

26

Page 27: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

ZILELEFILMULUIGERMAN

Der PreiS (2011)

Page 28: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

FÜR ELISE de Christoph Schlingensief Un tânăr, în mijlocul unui peisaj trist – piaţa înzăpezită din mijlocul unui sat. Trompeta scoate tonuri ciudate, care înce-tul cu încetul dau naştere imnului naţional al Germaniei. Tânărul este Christoph Schlingensief, iar scurt metrajul Für eLiSe este filmul său de debut. reuşeşte să evite aparenţa frumoasă a manifestărilor naţionale oficiale, fără însă a ridi-culiza mândria naţională.

Christoph Schlingensief, născut în 1960, s-a numărat până la moartea sa timpurie, în 2010, printre cei mai inovatori şi productivi artişti germani. Ca regizor de teatru, operă şi de film, ca autor şi artist nonconformist el a provocat în aceeaşi măsură în care a fost admirat. Zilele Filmului German prezintă în afara primului său film şi o altă lucrare a lui Christoph Schlingensief: SAY GooDbYe To THe STorY.

Durată: 2 minute / Gen: Scurtmetrj / An producţie: 1982

ÎNAPOILA POLITIC mierCUri, 14.11.2012, orA 18:00 (DUrATĂ 83‘)

28

Page 29: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

DER FREIE MENSCH (omUL Liber) de Sylvie Boisseau şi Frank westermeyer În viaţă trebuie să iei hotărâri la tot pasul. În Der Freie menSCH, Frank, protagonistul şi anti-eroul, se întreabă dacă libertatea sa individuală se află în plăcerea de a lua mereu noi hotărâri sau în multitudinea de posibilităţi ce se află în faţa sa. Filmul prezintă hotărârile sale zilnice într-o serie de 23 de secvenţe scurte.

Filmul face parte dintr-o serie al cărei pro-tagonist este „F“, care cuprinde până acum şapte părţi. Cuplul de artişti germano-francez bois-seau/Westermeyer lucrează împreună din 1996 şi realizează, pe lângă lucrări video, şi intervenţii în spaţiul public.

ZILELEFILMULUIGERMAN

Durată: 4 minute / Gen: Documentar artistic / An producţie: 2001

29

Page 30: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

WIE ICH EIN FREIER REISEBEGLEITER WURDE (CUm m-Am FĂCUT GHiD Liber-ProFeSioniST) de Jan Peters regizorul Jan Peters începe un stagiu de practică la un proaspăt pensionar din Frankfurt, care, pentru a-şi completa pensia mică, vine cu o idee originală de afaceri: ca ghid liber-profesionist el îşi conduce clienţii, pentru o sumă mică, de la Aeroportul din Frankfurt către destinaţia fiecăruia.Pentru a spori încrederea clienţilor, el se dă cu un parfum fin, poartă salopetă şi are pregătite cărţi de vizită.

Jan Peters este una dintre personalităţile de frunte ale sce-nei de film germane, care lucrează pe Super 8. Cu toate că între timp foloseşte şi metode de filmare mai moderne, el a păstrat neajunsurile tipice ale tehnicilor vechi ca mijloc de stil. Wie iCH ein Freier reiSebeGLeiTer WUrDe îmbină diferitele forme de film, artistic, documentar şi experimen-tal, într-o persiflare reuşită care prezintă critic, dar şi cu umor, noua realitate a muncii, în care există firme de o per-soană sau locuri de muncă de 1 euro.

Durată: 15 minute / Gen: Documentar / An producţie: 2007

ÎNAPOILA POLITIC mierCUri, 14.11.2012, orA 18:00 (DUrATĂ 83‘)

30

Page 31: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

TROTZDEM DANKE (merSi oriCUm) de Mischa Leinkauf şi Matthias wermke În cotidianul agitat al mijloacelor de transport în comun din berlin, un tânăr spală geamurile vagoanelor de metrou şi tren. Însă în loc să primească recunoaştere pentru munca sa, precum şi o remuneraţie pe merit, el se alege numai cu resentimente şi frustrări: bun venit în societatea bazată pe prestări de servicii! La prima vedere, filmul de scurt metraj este un studiu documentar. Însă tânărul bărbat este matthias Wermke, care participă la punerea în scenă a filmului TroTZ-Dem DAnKe, în calitate de actor şi regizor. Filmul a câştigat, pe lângă altele, Premiul Publicului la Festivalul internaţional de Film de Scurtmetraj de la Hamburg 2007 şi la Festivalul de Film de Scurtmetraj „interfilm” de la berlin 2007.

GESANG DER JÜNGLINGE (CânTAreA TineriLor) de Andree Korpys şi Markus Löffler Un grup de poliţişti testează pe propria piele efectele unei arme cu şocuri electrice. Dialogurile din cadrul seminarului de pregătire se transformă în muzică. este compoziţia lui Karlheinz Stockhausen, „Cântarea tinerilor”, care însoţeşte testele dureroase ale bărbaţilor. Filmul a fost distins la Zilele internaţionale ale Filmului de Scurtmetraj de la ober-hausen 2010 cu Premiul pentru cea mai bună contribuţie în secţiunea germană. În festival este prezentat şi eUre Kin-Der WerDen So Wie Wir, semnat de aceiaşi regizori.

ZILELEFILMULUIGERMAN

Durată: 15 minute / Gen: Documentar / An producţie: 2010

Durată: 7 minute / Gen: Documentar artistic / An producţie: 2006

31

Page 32: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

EURE KINDER WERDEN SO WIE WIR (CoPiii VoşTri Vor Fi CA noi) de Andree Korpys şi Markus Löffler

Duoul de artişti Korpys şi Löffler prezintă în acest docu-mentar confruntarea dintre putere şi mişcarea politică de protest. Locurile în care se desfăşoară acţiunea sunt Hei-ligendamm şi Gorleben, în timpul transportului de deşeuri radioactive „Castor“. Un mijloc stilistic important folosit de Korpys şi Löffler este focusarea pe locurile secundare ale acţiunii, prezen-tarea faptelor aparent neimportante, care însă contribuie semnificativ la rezolvarea temei. Astfel, imaginile din filmul eUre KinDer WerDen So Wie Wir au prea puţin în comun cu reportajele televizate obişnuite, elicopterele şi demon-stranţii fiind puşi pe acelaşi plan cu natura pasivă, insecte şi râme.

Durată: 27 minute / Gen: Documentar / An producţie: 2007

ÎNAPOILA POLITIC mierCUri, 14.11.2012, orA 18:00 (DUrATĂ 83‘)

32

Page 33: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

WAS ÜBRIG BLEIBT (Ce rĂmâne LA FinAL) de Fabian Daub şi Andreas Gräfenstein În zona montană din Silezia inferioară s-au închis minele. Lukasz şi prietenul său Jacek continuă să lucreze însă pe cont propriu, şi o fac deja de mulţi ani. Ca şi alte sute de oameni, ei sapă ilegal după aurul negru la intrarea în Walbrzych (Waldenburg), cu poliţia pe urmele lor şi cu teama continuă de a nu se prăbuşi pământul peste ei.

Fabian Daub realizează în principal filme publicitare, dar de curând a terminat un al doilea film documentar, DorF Am AbGrUnD, în care prezintă modul în care goana după aur divizează localnicii din roşia montană.

ZILELEFILMULUIGERMAN

Durată: 13 minute / Gen: Documentar / An producţie: 2008

33

Page 34: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

N.N. de Michel Klöfkorn În filmul lui Klöfkorn, filmat cu o cameră digitală, se interca-lează scene razante cu obiecte animate şi secvenţe statice cu peisaje. Filmul de 11 minute cuprinde 15.000 de imagini.

michel Klöfkorn a studiat pictura, desenul şi filmul la Facul-tatea de Arte din offenbach. Din 1997 el a produs filme de animaţie, dar şi videoclipuri muzicale. n.n. a câştigat premiul principal al secţiunii germane din cadrul Zilelor internaţionale ale Filmului de Scurtmetraj din oberhausen 2009.

GISELA de Katja Baumann

Gisela Werler, născută în 1934, este considerată prima femeie spărgătoare de bănci din Germania. Împreună cu vii-torul ei soţ, Peter, a spart 19 bănci, fiind supranumită „bank-lady“. Filmul de animaţie semnat de Katja baumann spune poves-tea Giselei. Animaţia a fost realizată cu ajutorul transmu-tării planurilor de imagini, fiind folosit un program special de prelucrare a imaginilor. baumann a realizat acest film, care i-a adus multe premii, în timpul studiilor de comunicare vizuală, la offenbach.

Durată: 7 minute / Gen: Animaţie / An producţie: 2007

Durată: 11 minute / Gen: Animaţie / An producţie: 2009

ÎNAPOILA POLITIC mierCUri, 14.11.2012, orA 20:00 (DUrATĂ 108‘)

34

Page 35: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

wORK HARD – PLAy HARD (mUnCeşTe mULT – DiSTreAZĂ-Te mULT) de Carmen Losmann Losmann proiectează în documentarul său mediul de lucru de mâine, ca pe o lume în care aparent nu depui niciun efort, o lume fără bucurii şi fără necazuri. episodic sunt prezentate arhitectura, încăperi, locuri de muncă şi centre de recrutare. În locul birourilor sunt utili-zate locurile de muncă mobile. Îţi rezervi un loc de muncă numai atunci când ai nevoie de unul: aceasta este politica „mesei curate” (Clean Desk). nu există nici ceas de pontaj, nici obligativitatea prezenţei. Cuvântul-cheie este „schim-bare” (Change).

expresia folosită foarte des, WorK HArD – PLAY HArD, dă impresia unui echilibru între timpul liber şi muncă, dar în realitate graniţele devin din ce în ce mai şterse. mult premiatul lungmetraj al regizoarei Carmen Losmann problematizează viitorul muncii şi definiţia omului pe post de capital uman.

ZILELEFILMULUIGERMAN

Durată: 90 minute / Gen: Documentar / An producţie: 2011

35

Page 36: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

ZILELEFILMULUIGERMAN

im ALTer Von eLLen (2010)

Page 37: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

ZILELEFILMULUIGERMAN

ZILELEFILMULUIGERMAN

Page 38: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

AN DAS MORGENGRAUEN (oDĂ rĂSĂriTULUi) de Mariola Brillowska Lola adoarme cu capul pe masă. Are coşmaruri. Lola îşi stinge fanteziile cu un extinctor, îşi îndepărtează interiorul cu un aspirator, le taie gâtul sentimentelor cu un cuţit. Privi-ghetori, sturzi, lilieci şi un linx populează sufrageria. neca-zurile din dragoste sunt la ele acasă.

mariola brillowska, originară din Polonia, a studiat arte libe-rale la Facultatea de Arte Plastice din Hamburg. Pe lângă producţia de filme de desene animate de lung şi scurtmetraj, este cunoscută şi ca artistă, desenatoare şi profesor. A pre-dat, printre altele, la Facultatea de Arte din offenbach şi la Facultatea de ştiinţe Aplicate din Hamburg.

Durată: 3 minute / Gen: Animaţie / An producţie: 2011

FEMEILE ÎN VIZOR Joi, 15.11.2012, orA 18:00 (DUrATĂ 98‘)

38

Page 39: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

IM ALTER VON ELLEN (LA VârSTA LUi eLLen) de Pia Marais ellen este părăsită de partenerul ei de viaţă, iar după ce află că el aşteaptă un copil de la o altă femeie, viaţa stewardesei de 43 de ani scapă cu totul de sub control. La muncă suferă un atac de panică înaintea unei decolări şi este suspendată. Se înscrie apoi într-o organizaţie de pro-tecţia animalelor, unde îl cunoaşte pe mai tânărul Karl. „În călătoria ei spre un viitor incert, ellen îşi întâmpină senti-mentul de nesiguranţă într-un mod neobişnuit de optimist. Acest sentiment o împinge să-şi caute o familie şi aparte-nenţă socială.” (Pia marais)

Pia marais, născută în Africa de Sud, a studiat la Londra, Amsterdam, Düsseldorf şi berlin. Din 2001 a participat la mai multe proiecte cinematografice, pe parte de scenariu, distribuţie sau asistenţă regie. im ALTer Von eLLen este a doilea ei film de lungmetraj în regie proprie după Die UnerZoGenen.

ZILELEFILMULUIGERMAN

Durată: 95 minute / Gen: Dramă / An producţie: 2010

39

Page 40: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

REMAKE de hangover ltd. „Ce aştepţi tu de la viaţă?“ Patru femei, fiecare în căutarea a ceea ce îi lipseşte sau fugind de ceea ce are. o seară într-un bar, cele patru femei, un bărbat, vodcă şi muzică. Cu remAKe, colectivul de producţie şi regie hangover ltd., format din Christine Groß, Sophie Huber, Ute Schall şi Tat-jana Turanskyj, încearcă să transfere această psihogramă a sexelor din anii '60 în timpurile noastre. Filmul face trimi-tere la „Faces” de John Cassavetes.

remAKe a obţinut premiul pentru cea mai bună contribu-ţie a Concursului de Film German la cel de-al 51-lea Festi-val internaţional al Filmului de Scurtmetraj din oberhausen 2005.

Durată: 20 minute / Gen: Film artistic de scurtmetraj An producţie: 2004

FEMEILE ÎN VIZOR Joi, 15.11.2012, orA 20:00 (DUrATĂ 118‘)

40

Page 41: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

DIE ALLSEITIG REDUZIERTE PERSöNLICHKEIT – REDUPERS (reDUCereA UniVerSALĂ A PerSonALiTĂȚii – reDUPerS) de Helke Sander Fotograf liber-profesionist de presă, edda Chiemny-jewski trăieşte cu fiica ei în berlinul de Vest. Din onorariile modeste primite reuşeşte cu greu să adune banii necesari traiului de zi cu zi. Pe lângă joburi, trebuie să rezolve tre-burile zilnice şi să se ocupe de fiica ei. edda încearcă să-şi păstreze o viaţă privată normală, dar caută împlinire şi în muncă. Astfel, se angajează, alături de alte câteva fotografe, într-un proiect în cadrul căruia trebuie prezentat oraşul ber-lin, proiect în care îşi prezintă propria viziune asupra oraşu-lui, şi încearcă să-şi convingă clienţii să accepte perspectiva lor neobişnuită. Helke Sander, creatoare feministă de filme, este mem-bră fondatoare a „Comitetului de acţiune pentru eliberarea femeilor”, ca şi a grădiniţelor alternative, anti-autoritare, pentru copii, Kinderladen. opera ei este strâns legată de angajamentul ei politic în mişcarea feministă. Die ALLSeiTiG reDUZierTe PerSönLiCHKeiT este considerat drept unul dintre cele mai importante filme feministe ale anilor '70.

ZILELEFILMULUIGERMAN

Durată: 98 minute / Gen: Dramă / An producţie: 1977

41

Page 42: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

FEMEILE IN FILM

În încheierea ZiLeLor FiLmULUi GermAn, curatoarea fes-tivalului, maike mia Höhne, invită la o masă rotundă produ-cătoare, regizoare şi actriţe din românia şi Germania.

Tatjana Turanskyj şi Pia marais ale căror filme vor fi prezentate în festival, vor discuta cu Ada Solomon, ozana oancea şi Anca Damian despre proiecte actuale, tendinţe şi condiţiile de lucru pentru femei în industria filmului.

Vă invităm să participaţi în mod activ la această întâlnire în limba engleză.

Tatjana Turansky

Pia marais

MASĂ ROTUNDĂ Joi, 15.11.2012, orA 15:00, LibrĂriA bASTiLiA

42

Page 43: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

MULŢUMIM PARTENERILOR NOŞTRI

ZILELEFILMULUIGERMAN

Page 44: ZILELE FILMULUI GERMAN · 2013. 11. 8. · Tema femeilor din spatele camerei şi viaţa femeilor în general este firul roşu al Zilelor Filmului German 2012. Au fost selectate atât

ZILELEFILMULUIGERMAN

Goethe-Institut Bukarest Str. Tudor Arghezi 8 -10 ro 020945 bucureşti

Tel: +40 21 311 97 62 +40 21 311 97 82 +40 21 312 02 31

Fax:+40 21 312 05 85

[email protected]/bukarest

Facebook: Goethe-institut-bucuresti


Recommended