+ All Categories

Test

Date post: 13-Apr-2017
Category:
Upload: eduard-popa
View: 188 times
Download: 4 times
Share this document with a friend
7
Liviu Dănceanu şi Liviu Dănceanu şi Atelierul de Muzică Atelierul de Muzică Contemporană „Archaeus” Contemporană „Archaeus” Liviu Dănceanu - profil componistic Liviu Dănceanu - profil componistic -compozitor, muzicolog, dirijor, -compozitor, muzicolog, dirijor, organizator de evenimente organizator de evenimente muzicale, Liviu Dănceanu este şi muzicale, Liviu Dănceanu este şi promotorul promotorul Atelierului de Muzică Atelierului de Muzică Contemporană „Archaeus” Contemporană „Archaeus”. Compozitorul Liviu Dănceanu îşi Compozitorul Liviu Dănceanu îşi găseşte o exprimare artistică găseşte o exprimare artistică proprie în explorarea proprie în explorarea multiplelor posibilităţi de multiplelor posibilităţi de producere a sunetului, în producere a sunetului, în elementele de teatru elementele de teatru instrumental, în organizarea instrumental, în organizarea riguroasă a materialului sonor, riguroasă a materialului sonor, fără să lase uitării fără să lase uitării remarcabilele realizări în remarcabilele realizări în materie de formă şi limbaj materie de formă şi limbaj aflate în tezaurul tradiţiilor aflate în tezaurul tradiţiilor muzicale din toate timpurile. muzicale din toate timpurile. Materializarea unei idei pe mai Materializarea unei idei pe mai multe planuri determină apariţia multe planuri determină apariţia câtorva cicluri de lucrări, câtorva cicluri de lucrări, printre care se remarcă muzicile printre care se remarcă muzicile Quasi Quasi , , History History şi şi Palimpseste Palimpseste . .
Transcript
Page 1: Test

Liviu Dănceanu şi Liviu Dănceanu şi Atelierul de Muzică Atelierul de Muzică Contemporană „Archaeus”Contemporană „Archaeus”Liviu Dănceanu - profil componisticLiviu Dănceanu - profil componistic

-compozitor, muzicolog, dirijor, -compozitor, muzicolog, dirijor, organizator de evenimente muzicale, organizator de evenimente muzicale, Liviu Dănceanu este şi promotorul Liviu Dănceanu este şi promotorul Atelierului de Muzică Contemporană Atelierului de Muzică Contemporană „Archaeus”„Archaeus”..

Compozitorul Liviu Dănceanu îşi Compozitorul Liviu Dănceanu îşi găseşte o exprimare artistică proprie găseşte o exprimare artistică proprie în explorarea multiplelor posibilităţi de în explorarea multiplelor posibilităţi de producere a sunetului, în elementele producere a sunetului, în elementele de teatru instrumental, în organizarea de teatru instrumental, în organizarea riguroasă a materialului sonor, fără să riguroasă a materialului sonor, fără să lase uitării remarcabilele realizări în lase uitării remarcabilele realizări în materie de formă şi limbaj aflate în materie de formă şi limbaj aflate în tezaurul tradiţiilor muzicale din toate tezaurul tradiţiilor muzicale din toate timpurile.timpurile.

Materializarea unei idei pe mai multe Materializarea unei idei pe mai multe planuri determină apariţia câtorva planuri determină apariţia câtorva cicluri de lucrări, printre care se cicluri de lucrări, printre care se remarcă muzicile remarcă muzicile QuasiQuasi, , HistoryHistory şi şi PalimpsestePalimpseste. .

Page 2: Test

Liviu Dănceanu şi Liviu Dănceanu şi Atelierul de Muzică Atelierul de Muzică Contemporană „Archaeus”Contemporană „Archaeus”

Atelierul de Muzică Contemporană „Archaeus” Atelierul de Muzică Contemporană „Archaeus” - aspecte - aspecte definitoriidefinitorii

„„În sintonie cu numele dat În sintonie cu numele dat ansamblului pe care l-a înfiinţat ansamblului pe care l-a înfiinţat în 1985, întrezărim la Dănceanu în 1985, întrezărim la Dănceanu comportamentul arheic, comportamentul arheic, ignorând parcă voit (pe un plan ignorând parcă voit (pe un plan subtil) experienţa numărului de subtil) experienţa numărului de opus (a stratificărilor şi inerţiilor opus (a stratificărilor şi inerţiilor cantitative).”cantitative).”

George BalintGeorge Balint

„„Păstrând proporţiile, Păstrând proporţiile, «Archaeus» «Archaeus» este pentru mulţi compozitori este pentru mulţi compozitori români ceea ce era orchestra români ceea ce era orchestra de la Esterhaza pentru Haydn de la Esterhaza pentru Haydn sau formaţia principelui de sau formaţia principelui de Anhalt-Köthen pentru Bach.” Anhalt-Köthen pentru Bach.”

Daria FilimonDaria Filimon

-concepţia programelor evidenţiază prezenţa unui număr semnificativ de creaţii (aproximativ 11, 12 pe concert), de scurtă durată, cu scopul de a oferi un tablou muzical variat de preocupări componistice.

-alături de muzica contemporană, din cadrul căreia se remarcă o serie de opus-uri ale compozitorilor din diaspora, Archaeus promovează cele mai semnificative creaţii ale trecutului (în stil bizantin, renascentist, baroc, clasic, romantic sau modern) reprezentând, de fapt, un laborator experimental de schimburi de idei în materie de creaţie şi interpretare.

- Tributare unor orientări diferite, majoritatea lucrărilor contemporane interpretate de Archaeus se constituie prin reactualizarea unor idei muzical-estetice din perioade anterioare ale istoriei muzicii integrându-se, astfel, în estetica postmodernismului.

Page 3: Test

II.5. Irinel Anghel şi Ansamblul II.5. Irinel Anghel şi Ansamblul Pro Pro ContemporaniaContemporania

II.5.1. Particularităţi stilistice II.5.1. Particularităţi stilistice în creaţia compozitoarei în creaţia compozitoarei Irinel AnghelIrinel Anghel

II.5.2. Momentul înfiinţării II.5.2. Momentul înfiinţării ansamblului ansamblului Pro Pro Contemporania Contemporania şi primele şi primele concerteconcerte

II.5.3. Manifestări II.5.3. Manifestări experimentale cu Irinel experimentale cu Irinel Anghel şi ansamblul Anghel şi ansamblul Pro Pro ContemporaniaContemporania

Page 4: Test

Irinel Anghel şi Ansamblul Irinel Anghel şi Ansamblul Pro ContemporaniaPro ContemporaniaParticularităţi stilistice în creaţia compozitoarei Irinel AnghelParticularităţi stilistice în creaţia compozitoarei Irinel Anghel

compozitoare, pianistă, compozitoare, pianistă, muzicolog, fondatoarea şi muzicolog, fondatoarea şi coordonatoarea ansamblului coordonatoarea ansamblului Pro ContemporaniaPro Contemporania

orientare componistică spre orientare componistică spre suprarealismul oniric, spre suprarealismul oniric, spre muzica fusion (crossover) şi muzica fusion (crossover) şi improvizaţiiimprovizaţii

în acest moment muziciana în acest moment muziciana este o artistă plurivalentă - este o artistă plurivalentă - improvizează, cântă vocal sau improvizează, cântă vocal sau instrumental, dansează, instrumental, dansează, mimează, recită împreună cu mimează, recită împreună cu grupul grupul ArtDetoxArtDetox

Page 5: Test

Irinel Anghel şi Ansamblul Irinel Anghel şi Ansamblul Pro ContemporaniaPro ContemporaniaAnsamblul Ansamblul Pro Contemporania Pro Contemporania - aspecte definitorii- aspecte definitorii

„„Tânărul atelier universitar s-a Tânărul atelier universitar s-a limitat la patru solişti, ce limitat la patru solişti, ce constituie unul dintre cele mai constituie unul dintre cele mai bune cvartete de coarde bune cvartete de coarde studenţeşti pe care le-am studenţeşti pe care le-am ascultat vreodată ascultat vreodată (Irina (Irina Mureşanu – vioara I, Diana Moş Mureşanu – vioara I, Diana Moş – vioara a II-a, Ladislau Csendes – vioara a II-a, Ladislau Csendes – violă, Andrei Kivu – violoncel)– violă, Andrei Kivu – violoncel)””

Jan LingJan Ling

„„Ansamblul «Pro Contemporania» Ansamblul «Pro Contemporania» s-a dovedit a fi, la un deceniu s-a dovedit a fi, la un deceniu de existenţă, de existenţă, un ansamblu la fel un ansamblu la fel de deschis inovaţiei, maleabil, de deschis inovaţiei, maleabil, alcătuit din muzicieni de mare alcătuit din muzicieni de mare calitate profesionalăcalitate profesională””

Despina Petecel-TheodoruDespina Petecel-Theodoru

-în primii ani de la înfiinţare, ansamblul a fost o tribună de promovare a manifestărilor interdisciplinare (teatru instrumental, multimedia), dar şi a creaţiilor reprezentative din avangarda internaţională a celei de-a doua jumătăţi a secolului XX.

-ansamblul Pro Contemporania este primul şi singurul ansamblu din România care a abordat fenomenul fusion (crossover), interpreţii specializându-se în mânuirea unor instrumente electrice şi tradiţionale din diferite spaţii geografice.

- la muziciana Irinel Anghel şi la ansamblul său Pro Contemporania improvizaţia colectivă vine din dorinţa de a sublinia mai clar caracterul oral al tradiţiilor şi reprezintă o consecinţă directă a suprarealismului oniric.

Page 6: Test

II.6. Mihaela Stănculescu-Vosganian şi II.6. Mihaela Stănculescu-Vosganian şi Grupul Grupul de Muzică şi Dans Contemporan „Inter-Art”de Muzică şi Dans Contemporan „Inter-Art”

II.6.1. Mihaela Vosganian - portret componisticII.6.1. Mihaela Vosganian - portret componistic

II.6.2. Manifestări sincretice - de la grupul II.6.2. Manifestări sincretice - de la grupul AccordAccord la grupul la grupul Inter-ArtInter-Art

II.6.3. Grupul II.6.3. Grupul Inter-Art Inter-Art şi ansamblul şi ansamblul Pro ContemporaniaPro Contemporania

Page 7: Test

Exemple de canon strict în Exemple de canon strict în Hyperkardia I Hyperkardia I şi şi IIII de Dan Dediu de Dan Dediu

Hyperkardia I op. 39 de Dan Dediu –

Contrapunctus IX – canon la 11 instrumente

Hyperkardia II op. 139 de Dan Dediu – Contrapunctus

V - (secţiunea a VII-a)

- grupul instrumental I – canon la 6 instrumente


Recommended