+ All Categories
Home > Documents > T3_2.3. Rețele de Socializare

T3_2.3. Rețele de Socializare

Date post: 06-Nov-2015
Category:
Upload: girlblueeyes89
View: 39 times
Download: 3 times
Share this document with a friend
Description:
b
7
Investește în oameni! Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 Axa prioritară 1 „Educația și formarea profesională în sprijinul creșterii economice și dezvoltării societății bazate pe cunoaștere” Domeniul major de intervenție 1.3 „Dezvoltarea resurselor umane din educație și formare profesională” Titlul proiectului „Perfecționarea cadrelor didactice care predau limba română în învățământul preuniversitar în evaluarea competențelor de comunicare ale elevilor.” Contract POSDRU/157/1.3/S/133900 2. ACTIVITATEA ON-LINE – ÎNAINTE DE ÎNTÂLNIREA 1 TEMA 3 2.3. REȚELE DE SOCIALIZARE – INSTRUMENTE ȘI FACILITĂȚI DE BAZĂ I
Transcript
  • Investete n oameni!Proiect co nanat din Fondul Social European prinProgramul Operaional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 2013Axa prioritar 1 Educaia i formarea profesional n sprijinul creterii economice i dezvoltrii societii bazate pe cunoatereDomeniul major de intervenie 1.3 Dezvoltarea resurselor umane din educaie i formare profesionalTitlul proiectului Perfecionarea cadrelor didactice care predau limba romn n nvmntul preuniversitar n evaluarea competenelor de comunicare ale elevilor.Contract POSDRU/157/1.3/S/133900

    2. ACTIVITATEA ON-LINE NAINTE DE NTLNIREA 1

    TEMA 3

    2.3. REELE DE SOCIALIZARE INSTRUMENTE I FACILITI DE BAZ I

  • Tema 3 2

    Figura 534 Pagina de gard Facebook

    2.3. Reele de socializare instrumente i faciliti de baz I

    Aceast secven on-line va pune n discuie problematica reelelor de socializare din perspectiva platformelor IT care favorizeaz fenomenul de socializare. Nu vom intra n detalii de natur socio-econo-mico-psiho-etico-fi losofi c, care vrnd-nevrnd graviteaz n jurul acestui subiect de interes mondial al timpurilor noastre. Vom face cunotin cu o serie de operaii elementare pe care utilizatorii trebuie s le cunoasc atunci cnd au de-a face cu o reea de socializare.

    2.3.1. Noiuni teoretice

    Reelele de socializare sunt platforme online, n general web, cu menirea declarat de a construi conexiuni interumane ntre indivizi care partajeaz aceeai zon geografi c (n care locuiesc, lucreaz, au frecventat studiile etc), desfoar activiti profesionale sau recreative mpreun, ori mpart aceleai con-vingeri fi losofi ce, artistice, religioase, politice sau de alt natur. Anumite reele sunt specializate, predo-minnd anumite tipuri de conexiuni (legturi profesionale: LinkedIn; partajare coninut foto i/sau video: Instagram, Flickr, YouTube; foti colegi de clas/coal/facultate: ClassMates etc). Exist o serie de reele generaliste, fi e ca rspndire geografi c, fi e n ceea ce privete neexclusivitatea tipului de relaie social ce unete abonaii (poate fi i geografi c i profesional etc). Acestea sunt Facebook, Google+, YouTube, Twit-ter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Tumblr. Exist anumite afi niti regionale pentru anumite reele: Hi5 i Okrut n America de Sud, Myspace n diverse zone din Europa, Badoo n Rusia (Web-WikiSocialNet, 2014). Indiferent de tipul reelei, exist o serie de elemente de baz pe care le conin aproape toate: se bazeaz pe platform web, sunt accesibile gratuit, au la baz profi lul utilizatorului i lista acestuia de persoane de con-tact i favorizeaz cel puin schimbul sincron de mesaje. Conform (Web-EbizMBA, 2014), n septembrie 2014 cele mai populare reele de socializare n ra-port cu numrul lunar mediu de vizitatori unici estimai, au fost: Facebook (cu un numr aprovimativ de 900 milioane vizitatori lunari unici), Twitter (310 milioane), LinkedIn, Pinterest, Google Plus+, Tumblr, Instagram, Flickr, Vine, Meetup, Tagged, Ask.fm, MeetMe (15,5 milioane), ClassMates (15 milioane). n ma-terialul de fa vom exemplifi ca principalele tipuri de operaii n cadrul primilor 2 actori din aceast bran: Facebook i Twitter. Pentru a benefi cia de facilitile unei anumite reele de socializare trebuie s ne abonm mai nti la acea reea prin crearea unui cont de utilizator. Pentru abonai/utilizatori, respectiv pentru elemente sau aciuni ntreprinse n cadrul unor reele, exist jargoane specifi ce (prieteni, conexiuni, amici, urmrit, urmritor, avatar, rspuns, postri, ciripit etc.). n vederea abonrii se efectueaz o cutare pe internet mai general (ex. reea de socializare), mai specifi c (numele reelei), sau se tasteaz direct adresa n cadrul unui browser: www.facebook.com sau www.twitter.com.

  • Tema 33

    Figura 535 Pagina de gard Twitter

    Figura 536 Pagina de editare a profilului Facebook

    Figura 537 Pagina de editare a profilului Twitter

    Se completeaz datele din formularele evideniate de pe prima pagin, apoi se continu cu diverse informaii n paginile urmtoare. Anumite date sau pai pot fi omii, att la abonare, ct i ulterior. Abonarea se finalizeaz cu confirmarea unor mesaje trimise de Facebook/Twitter pe adresa de e-mail menionat n timpul procesului de nregistrare.

    Personalizarea profilului se face odat cu i/sau dup procesul de activare a contului sau conectare la reeaua de socializare. Ca proces ulterior, n Facebook, de pe pagina principal personal se alege opiunea Edit Profile, care nsoete numele utilizatorului i o eventual imagine ataat anterior. Informaiile noi se salveaz cu butonul Update Info. n cadrul paginii personale Twitter exist meniul Me. Dup accesarea lui se poate modifica fotografia utilizatorului i a imaginii de antet (Add a header photo) a paginii Twitter, iar la acionarea butonului Edit profile se va deschide pagina din Figura 537. Permanentiza-rea modificrilor se realizeaz cu butonul Save changes.

  • Tema 3 4

    Majoritatea modificrilor operate n cadrul profilului vor fi considerate ca baz pentru sugerarea sau stabilirea de noi relaii sociale (locaie, domenii de interes, educaie etc). Crearea listei de prieteni. n ambele aplicaii de socializare se folosete termenul de prieten pentru abonatul pe care doreti s-l incluzi n lista de abonai pe baza unor relaii de socializare comune. n Facebook exist o serie de zone de editare, butoane, meniuri sau opiuni intitulate Find Friends, toate deservind scopul enunat anterior. Motorul de cutare (de prieteni) Facebook este destul de complex, permi-nd cutarea dup o serie de criterii: liste de contact din utilitarele de pot electronic sau aplicaii de voce VoIP (de exemplu Skype), dup elementele declarate n profil, dar i dup altele, sau pur i simplu tastare direct integral sau parial a numelui de utilizator. Pentru fiecare element completat se afieaz n inte-riorul zonei de lucru lista potenialilor prieteni cutai, operaii suplimentare de cutare putnd fi realizate prin completri n cadrul altor criterii. Atunci cnd suntem siguri c am gsit prietenul cutat, apsm butonul din dreapta imaginii sale de profil. Acesta va primi o ntiinare pe email, urmnd s v confirme sau resping prietenia. Dac rspunsul este favorabil, persoana respectiv va aprea n lista de prieteni, crescnd astfel numrul prietenilor afiat n dreptul rubricii .

    Figura 538 Interfaa de cutare prieteni n Facebook

    Descoperirea unor poteniali prieteni n Twitter se realizeaz fie prin tastare direct n zona de cu-tare care apare pe fiecare pagin , fie prin accesarea din cadrul meniului a subme-niului Find friends, vizibil n Figura 539.

    Figura 539 Cutare prieteni Twitter

  • Tema 35

    Figura 541 Fereastr trimitere mesaje

    Figura 540 Trimiterea de invitaii de prietenie

    Pentru a aduga unul din rezultatele cutrii, se acioneaz butonul din dreapta imaginii de profil. Adugri multiple se realizeaz dac apsm butonul Follow all pe rezultatele unei cutri prin intermediul cutrii cu motorul Find friends. Dup finalizarea cu succes a acestui tip de aciuni, statisticile din pagina personal vor fi actualizate, prin incrementarea numrului de la rubrica FOLLOWING. Atunci cnd cutrile noastre nu dau roade, sau avem o list de adrese de email nu neaprat n ca-drul unei agende dintr-o aplicaie de pot electronic tot n cadrul paginilor de cutare prieteni n ambele aplicaii, se pot lansa invitaii de prietenie n mas pe baza adreselor de mail.

    Facebook Twitter

    Potenialii prieteni vor primi invitaia i-i vor da curs sau nu. n caz de ntrziere a rspunsului, destinatarilor li se va reaminti de invitaia Dv. Trimiterea de mesaje. Este cea mai frecvent aciune n cadrul reelelor de socializare. Pentru a trimite mesaje cu ajutorul Facebook, se acioneaz mai nti butonul din partea dreapt-sus a ferestrei sau din meniul din stnga. Aici vom vedea lista cu mesajele pe care le-am primit i trimis. Apoi, acionm butonul . Va aprea fereastra de redactare a mesajelor, precum n Figura 541. Se pot trimite mesaje att prietenilor, unor grupuri pe care le-am definit, ct i oricrui alt utilizator Facebook. Tastm numele destinatarului/destinatarilor n rubrica To. Ni se vor sugera utilizatori n funcie de ceea ce am tastat pn la acel moment. n partea de jos se va compune textul mesajului. Acestuia i se pot ataa fiiere de orice fel i poze. Pentru trimitere, acionm butonul Send.

  • Tema 3 6

    Figura 542 Trimitere de mesaje private n Twitter

    Destinatarii vor fi notificai asupra primirii mesajului, dac nu sunt conectai n acel moment. Me-sajele pot fi trimise unui anumit utilizator chiar de pe pagina lui de Facebook, prin intermediul butonului

    .n Twitter se pot trimite mesaje text de maximum 140 de caractere/mesaj, nsoite opional de o imagine. Pentru mesaje private (mesaje directe) apsm butonul Direct messages din partea dreapta-sus a pagi-nii, apoi butonul . Se completeaz asistat numele destinatarului. Destinatarul nu poate fi dect unul dintre urmritori, deci unul dintre cei care ne-au dat Follow. Cu toate acestea, noi putem primi mesaje de la oricare dintre cei pe care noi i urmrim.

    Putem trimite i mesaje publice, vizibile att celor din contul nostru prieteni (urmrii) i urmri-tori ct i restului comunitii Twitter, direct din pagina principal. Se compune mesajul (tweet) i se pot ataa mai multe imagini. Locaia expeditorului poate fi fcut vizibil la fiecare trimitere. Se apas la final butonul .

    Figura 543 Trimiterea unui mesaj public

    Implicit, destinaia se refer la toi utilizatorii Twitter. Nivelul de vizibilitate al mesajelor se poate modifica, ajungndu-se astfel la aa-numitele mesaje protejate.

  • Tema 37

    2.3.2. Aplicaii practice

    n cadrul acestei activiti practice cursanii vor avea de ndeplinit urmtoarele sarcini:

    Crearea de ctre fi ecare cursant a unui cont de utilizator (dac nu exist), realizare autentifi -care n cadrul reelelor de socializare Facebook i Twitter i personalizare profi l; Cursanii i actualizeaz lista de persoane de contact cu care s interacioneze ulterior: cu-tarea, invitarea i adugarea colegilor ca abonai ai reelelor de socializare; Distribuirea, trimiterea de mesaje de interes comun ntre cursani, dar i de mesaje private.

    2.3.2. Aplicaii practice


Recommended