Date post: | 06-Jan-2016 |
Category: |
Documents |
Upload: | giani-nica |
View: | 215 times |
Download: | 0 times |
of 40
7/17/2019 spargereaghetii[1]
1/40
JOCURI PENTRU SPARGEREA GHETII
(pentru activitatile din cabinetele de consiliere scolara si nu
nu!ai"
CAP# U$ERI# GENUNCHI# PICIOR
Obiective:nclzirea corpului, acomodarea cu atmosfera
Scop:recunoaterea prilor corpului, stimularea ateniei
Participani:25 30 copii
Vrsta:4 5 ani
Spaiu:interior i exterior
Desfurarea jocului: animatorul va exemplifica cntecul cntndul o dat sin!ur
exemplificnd cu micri apoi va repeta mpreun cu copiii versurile i micrile" #e va cnt
cntecul de ctre toi participanii mimnduse n acelai timp i !esturile specifice cntecului$ cop
sunt aezai n cerc, conductorul st n cerc, artam capul, umerii, !enunc%ii, picior &2 ori',(am do
2 urec%i, o !ur iun nas, cap(picior, cu melodie"
)*ap, umeri, !enunc%i, picior, !enunc%i, picior,
*ap, umeri, !enunc%i, picior, !enunc%i, picior,
+m doi oc%i, dou urec%i, o !ur i un nas,
*ap umeri !enunc%i, picior, !enunc%i picior"
-e parcurs se poate mri ritmul i sc%im.a ordinea"
1
7/17/2019 spargereaghetii[1]
2/40
EPOI I TAI TAI E
Obiective: nclzirea or!anismului, stimularea motricitii, rapiditatea n reacie
Scop:stimularea rapiditii i a ateniei
Participani: 20 de copii
Vrsta: 4 /2 ani
Spaiu: interior
Desfurarea jocului:animatorul va exemplifica cntecul cntndul o dat sin!ur apoi v
repeta mpreun cu copiii versurile pn ce se vor ti ntro oarecare msur" #e va cnta cntecude ctre toi participanii mimnduse n acelai timp i !esturile specifice cntecului$ la -1 se v
.ate cu palmele de 2 ori picioarele, la +, + se va .ate de 2 ori din palme, la se vor pune
minile ncruciate la piept iar la se va pune minile pe cap"
po, i tai, tai, e
po i tai, tai, e
po i tu6i, tu6i,
po, i tu6i, tu6i
po, i tai, tai e
-e parcurs se mrete ritmul i se sc%im. ordinea"
SA$URAIU%
Obiective:nclzirea corpului
2
7/17/2019 spargereaghetii[1]
3/40
Scop:stimularea ateniei, rapiditii, creativitii, coordonarea micrilor
Participani:25 30
Vrsta:5 /0 ani
Spaiul:exterior
Descrierea jocului:se formeaz un cerc, se anun un samurai, care mimeaz c are o sa.i
ima!inar iar ceilali tre.uie s se fereasc s nu le taie samuraiul, capul sau picioarele, pentru cap
se apleac, pentru picioare se sare"
*nd cineva este tiat, trece n locul samuraiului"
Materiale:o sa.ie ima!inar
Observaii: terenul s fie neted, nealunecos
JOCU% NU$ERE%OR
Obiectiv:nclzirea or!anismului
Scop:reinerea numerelor i recunoaterea lui de fiecare dat n timpul 7ocului, stimulare
ateniei, rapiditii, executarea corect a pedepselor
Participani:25 30
Vrsta:8 /2 ani
Spaiu:interior
3
7/17/2019 spargereaghetii[1]
4/40
Descrierea jocului:copiii sunt aezai n cerc pe scaune, se numr participanii, fiecar
dintre ei primind cte un numr" +poi animatorul va verifica pe srite dac numerele au fost reinute
*el care va spune primul numrul va .ate de 2 ori cu palme de picior zicnd numrul su i apoi va
.ate de 2 ori din palme rostinduse un alt numr al adresantului pe care o c%eam" *el care nu est
atent i !reete numrul primete o pedeaps"
$ICU% %I$OUSIN
Obiective: stimularea ateniei, verificarea rapiditii memoriei
Scop:nvarea unor termeni in lim.a francez
Participani:20 de copii
Vrsta:4 /3 ani
Spaiu:interior, exterior
Descrierea jocului:se face un cerc, conductorul 7ocului spune astfel9 noi avem un mi7locu
nostru un mic meter &zidar' care ne va spune s facem cte ceva" :;icul
7/17/2019 spargereaghetii[1]
5/40
Obiectivnclzirea musculaturii
Scopimitarea corect a unor micri, stimularea ateniei i a ima!inaiei
Participani/0 /5& pe 2 coloane'
Vrsta 4/2 ani
Spaiu exterior i interior
Descrierea joculuise face mprirea pe dou !rupe, conductorul inventeaz o poveste
care .unica mer!e la pia i se imit diferite micri9 .unicua mer!e la pia cu .icicleta &copii vo
imita cu un picior datul din pedale', ea cumpr de acolo o rni de cafea &copii vor imita cu
mn rnitul cafelei', .unica vede o %alter i vrea si menin condiia fizic &copii imit ridicare
unei %altere'" >unicua a7un!e la o .rutrie si o .rutri o roa! s frmnte mpreun aluatul etc"
Materialeimprovizarea unei piee cu diferite fructe sau le!ume fie i artificiale"
Observaii atenie la copii s nu se accidenteze
STRA)A
Obiectiv:mprirea n 2 ec%ipe sau n !rupuri de cte 3, 4 , 5, elevi etc"
Scop:stimularea creativitii, ateniei, dinamismului, rapiditii
Participani:30 40 copii
Vrsta:4 /3 ani
Spaiu:interior sau exterior
Desfurarea jocului:se creeaz o poveste conductorul 7ocului spune ::ne plim.m pstrad cte unul, afar e soare, i cald &se descriu cteva caracteristici ale vremii'" ?e ntlnim cu u
prieten i ne plim.m cte doi" @ncepe s plou, ne lum um.rela(&la fel imitm diferite micri(
pn cnd copiii se !rupeaz dup cum dorim"
Observaii:tre.uie avut in vedere ca preferinele pentru partener s nu izoleze pe cineva"
5
7/17/2019 spargereaghetii[1]
6/40
CINE E*TI# CINE SUNT +
Obiectiv: cunoaterea i definirea aproapelui
Scop: nfi!erea timiditii, copilul tre.uie s reueasc s se exteriorizeze, s explice cin
este i s tie s vor.easc despre ceilali"
Participani:35 copii
Vrsta: A 20 ani pe !rupe de vrst"
Spaiu: interior
Desfurarea jocului:se formeaz !rupe de cte doi, fiecare i pune celuilalt ntre.ri pentr
al cunoate, dup aceea tre.uie s prezinte cole!ul la celelalte !rupuri formate$
Materiale: %rtie i creion$
Observaii: copii nu au voie s se 7i!neasc$
&IATA PISICU' &O%NA,
Obiectiv:s reueasc cel care este n cerc si fac pe ceilali s rd, s reueasc s
imite ct mai exact att n mers ct i mieunatul unei pisici$
Scop:creativitate, coordonarea micrilor s reueasc s se a.in de la rs$
Participani:20 30 copii$
Vrst:5 /4 ani$
Spaiu:interior sau exterior .ine amena7at cu scaune$
Timp:20 30 de minute$
6
7/17/2019 spargereaghetii[1]
7/40
Desfurarea jocului:se formeaz un cerc, copii se aeaz pe scaune, unul dintre ei va
ales i va imita mieunatul i mersul unei pisici" +cesta va mer!e la unul dintre participani
mieunnd de trei ori va ncerca sl fac s rd" -articipantul va tre.ui s se a.in din rs i dup
fiecare mieunat va tre.ui sl mn!ie pe cap i s spun ).iata pisicu .olnav" Bac va rde va
deveni la rndul su pisic i va tre.ui s mear! la alt participant$
Observaii:+nimatorul 7oac rolul important tre.uind prin rsul su si fac i pe ceilali srd"
7/17/2019 spargereaghetii[1]
8/40
URSU% *I P)URARII
Obiectiv:imitarea muncii pdurarilor, mersul i urletul unui urs$
Scop: copii care 7oac rolul de urs s fie creativi pentru ai face pe )pdurari s rd$
Participani: 30 35 de participani$
Vrsta:5 /2 ani$
Spaiu:interior i exterior$
Desfurarea jocului:un copil iese afar &se ndeprteaz puin' fiind )ursul ceilali vor imitamunci specifice pdurarilor &tiatul cu rapa , toporul dru7. etc a lemnelor' n momentul n care ursu
va intra urlnd toi pdurarii tre.uie s )n!%ee de fric fr a se mai mica" rsul tre.uie s i fac
s rd" *ei care au rs vor deveni la rndul lor )uri" Bup un timp de cteva minute urii vor ie
afar iar pdurarii se vor dez!%ea continundui muncile specifice" rii se vor rentoarce de atte
ori pn ce toi pdurarii vor rde" Cocul se nc%eie cnd toi pdurarii devin uri$
Observaii:7ocul s fie temperat de ctre animator pentru ca, participanii s nu se z!rie
loveasc etc "Be aceea este recomanda.il ca animatorul s fie printre primii care se va transformadin pdurar n urs$
Materiale:eventuale costume de pdurari i uri$
Observaii:este recomanda.il ca nainte s se fac un atelier de costume$
TE%E-ONU% OR&
Obiectiv: recunoaterea prin ntre.ri sau pipit pe cei cu care )se vor.ete la telefon$
Scop:dezvoltarea simurilor auditiv, tactil a creativitii, ima!inaiei, memoriei$
Participani:/5 20 copii$
8
7/17/2019 spargereaghetii[1]
9/40
Vrsta:8/2 ani$
Spaiu:interior sau exterior .ine amena7at$
Timp:30 40 minute$
Desfurarea jocului: copiii vor fi aezai n cerc pe scunele, un copil va fi le!at la oc%i
va fi rotit de 3 ori, pn atunci ceilali i vor sc%im.a locurile" Da !si un copil pe care l va )pipi
n acelai timp i va pune ntre.ri ca )+loE *e faciE *e culoare au papucii tiE etc i va tre.ui s
recunoasc &putndui si sc%im.e c%iar !lasul )su.ieze, n!roae, etc"'" Bac va fi recunoscu
acesta va lua locul celui le!at, dac nu va mer!e la altul pn ce va recunoate pe cineva"
Materiale:un .atic pentru a le!a la oc%i i scaune$
Observaii:copilul le!at la oc%i nu va pipi locurile nepermise i nu va pune ntre.ri de tipu
)*um te c%eamE iar ceilali copii nu vor opti" +nimatorul s intervin n a7utorul celor care nu sdescurc
OG%IN)A
Obiectiv: imitm ce face partenerul sau ec%ipa advers$
Scop:stimularea ima!inaiei ateniei, dezvoltarea motricitii$
Participani: 40 de copii$
Vrsta: 5/2 ani$
Spaiu:interior i exterior$
Timp:2025 minute$
Descrierea jocului: rolul acestui 7oc este ca fiecare copil s reueasc s imite ct mai exac
!esturile i micrile fcute de ctre partener$
a) @n cazul o!linzii realizate pe perec%i se mpart copiii cte doi , fiecare fiind pe rn
o!lind i cel care se o!lindete"
9
7/17/2019 spargereaghetii[1]
10/40
b) #e mpart copiii n dou !rupe fiecare !rup fiind aliniat pe un rnd n faa celeilalt
distana ntre !rupe tre.uie s fie de 5 F metri" n reprezentant dintro !rup va imita o micare p
care o vor repetao toi cole!ii de !rup dup aceea aceast micare tre.uie s fie repetat de ctr
ec%ipa advers" Bup aceea se vor inversa rolurile"
Observaii: micrile realizate s fie mai nti demonstrate, s nu fie micri prea !rele ,
s fie specifice"
.U$# .U$
Obiective:nclzirea participanilor$
Scop: folosirea mimicii i a !esticii n timp ce se cnt versurile$
Participani: 2530 de copii$
Vrsta: 4/5 ani$
Spaiu: interior i exterior$
Timp:5/0 minute$
Desfurarea jocului: animatorul va exemplifica cntecul cntndul o dat sin!ur apoi v
repeta mpreun cu copiii versurile pn ce se vor ti ntro oarecare msur" #e va cnta cntecu
de ctre toi participanii mimnduse n acelai timp i !esturile specifice cntecului$
Materiale: eventual c%itar$
Obse rvaii: textul tre.uie .ine nvat$
CE%E NOU PTRATE
Obiective: s !%iceasc re!ula 7ocului s intre n cadrul ma!iei$
10
7/17/2019 spargereaghetii[1]
11/40
/ 2 3
4 5 8
F G A
11
7/17/2019 spargereaghetii[1]
12/40
Scop:dezvoltarea ima!inaiei, ateniei$
Participani:/0 /5 copii$
Vrsta:8 /4 ani$
Spaiu:interior$
Timp:20 de minute$
Desfurarea jocului:se prezint A coli de %rtie aezate su. forma unui dreptun!%i sau d
ptrat" +nimatorul i va ale!e unul dintre copii cruia i va spune re!ula 7ocului fiind totodat
a7utorul lui la acest 7oc" +nimatorul va iei afar din sal iar ceilali vor sta.ili o coal pe care
animatorul va tre.ui s o !%iceasc" +ceast coal va fi artat animatorului de ctre copilu
)complice al lui" -entru a se nele!e animatorul cu a7utorul tre.uie s sta.ileasc un cod" +cesta
poate fi9 colurile, centrul sau laturile foii, acestea indicnd care ptrat este" Bac se va punearttorul n colul stn! al ptratului nseamn c este ptratul /, aa i la toate celelalte ptrate vez
fi!" /" locul pe care l arat animatorul sau complicele lui tre.uie s fie ct mai aproape de locu
ima!inar i ct mai
explicit"
#e recomand ca ptratele s fie ct mai mari, pot fi construite
c%iar din coli +4$
Materiale:coli de %rtie, indicator$
Observaii:copii s nu trieze i s sc%im.e foaia ntre timp$
&U%GRE%E )E .PA)Obiectiv:s reinem i s artm un semn sau mai multe dimpreun cu numele$
Scop:cunoaterea participanilor la 7oc i a caracterului lor$
Participani:/5 20 de participani$
2
6
5
9
8
7
4
Fig. 1
1 3
12
7/17/2019 spargereaghetii[1]
13/40
Vrsta:G H I$
Spaiu:interior$
Timp:/5 20 de minute$
Desfurarea jocului:se formeaz un cerc, copii stau pe mar!ine" -rimul va spune9 )u m
numesc ((( i semnul meu este(" *eilali participani vor tre.ui s rein semnul tuturo
participanilor care au fost pn la el i s spun9 )l &a' se numete (( i semnul ei este (( &l
toi participanii care au fost pn la el' iar eu m numesc ((( i semnul meu este( 7ocul ine
pn n momentul cnd se a7un!e din nou la primul participant" Bac cineva !reete formula v
tre.ui s renceap de la primul participant pn ce va spune corect"
Observaii:animatorul s fie atent la re!ula 7ocului, i s a7ute discret pe participanii care n
se descurc"
/$PRATU% $UT
Obiectiv:prin !estic i prin mimic sl fac pe mprat s rd" # intre n mpri
mpratului"
Scop: dezvoltarea ima!inaiei, a spontaneitii, creativitii
Participani: /0 /5 copii
Vrst: 4 /4 ani
Spaiu:interior sau exterior
Timp:25 30 minute
13
7/17/2019 spargereaghetii[1]
14/40
Desfurarea jocului:unul dintre participani va fi ales s fie un mprat ce este mut, acesta
avnd drept caracteristici c nu vor.ete i nu aude" *eilali participani vor tre.ui s l fac rd c
s intre n mpria lui" Bac participantul nu reuete de unul sin!ur atunci poate fi a7utat i de
ceilali participani" Cocul se termin cnd toi participanii intr n mprie"
Materiale: costum pentru mprat$
Observaii:atenie copii nu vor atin!e mpratul, nici nu vor fi indeceni"
*ERPII *I *ACA%II
Obiectiv: s aler!e, s prind adversarii,
Scop:stimularea ateniei, rapiditate, dezvoltare motric$
Participani: 30 participani$
Vrst: 5 /8 ani$
Spaiu: exterior$
Timp: 30 45 minute$
1 2 3 4 5 6 7 8 9 N
1 2 3 4 5 6 7 8 9 N
14
7/17/2019 spargereaghetii[1]
15/40
Desfurarea jocului: #e formeaz 2 ec%ipe, iniial cu numr e!al de copii care vor fi alinia
fa n fa dea lun!ul" +nimatorul va tra!e 4 linii dou la distan de 3 5 metri, linii la care vor st
participanii fa n fa vor asculta povestea i, de la care vor fu!i si scape pielea &s nu fie prin
i dou n spatele acestora la 5 /0 metri linii dup care nu vor putea fi prini" -entru ca s nu se
!rupeze iniial cum vor participanii, animatorul poate s i aeze ntrun cerc i s numere / 2
numrul / formnd o !rup iar numrul 2 alt !rup &acest lucru fiind necesar pentru a fi ec%ili.rate
!rupele'" +nimatorul va aeza participanii fa n fa numindui pe unii erpi i pe alii acali" +poi v
spune o poveste n care se va pronuna din cnd n cnd )arpe, atunci acalii fu! s prind erpii(
-articipanii vor rspunde doar la arpe, erpi$ acal, acali" -articipanii nu vor fu!i la cuvintele din
familia de cuvinte &clie, erpiori, etc'" n momentul cnd se va auzi cuvntul acal sau aca
atunci acetia vor fu!i si scape pielea erpi fu!ind dup ei si prind"
7/17/2019 spargereaghetii[1]
16/40
Desfurarea jocului: copiii stau n cerc pe scunele, unul arunc !%emul care este le!at d
%ain ctre un alt elev, cel care a aruncat min!ea !%em pune o ntre.are celui care a primit !%emu
+cela va spune9 eu m numesc(" Ji(" &rspunde la ntre.are' x" de ntre.ri )Be ce te a
m.rcat n !riE Be ce ai prul prins aa E etc"
7/17/2019 spargereaghetii[1]
17/40
Ke!ulile 7ocului pot fi sc%im.ate pe parcurs9 or.ul poate fi condus de ndrumtor prin pocnitu
de de!ete, .ti din palme sau alte !esturi"
Material:earf sau orice poate s opreasc vederea participantului, o.stacole care s fi
puse n calea participantului$
Observaie:o.stacolele folosite s nu fie periculoase, pentru a nu se accidenta participanis nu se trieze"
Atenie:Acest 0oc este un 0oc ba1at pe 2ncredere
Cabanierul
Obiectiv:nclzirea or!anismului$
Scop:antrenarea memoriei, dezvoltarea motricitii, crearea unui stri de .un dispoziie$
Participani:20 25 de participani$
Vrsta:5 /2 ani$
Spaiul:interior sau exterior .ine amena7at$
Timp: /0 /5 minute$
Desfurarea jocului:copii sunt aezai pe scaune, animatorul va spune prima dat cntecu
su. forma unei poezii repetnduse de 3 4 ori pn va fi nvat" +poi se va cnta de ctre animato
prima strof sin!ur i apoi cu toi copii, la refren .tnduse din palme i palmele de picior"
)e prive3ti pe 4arta lu!ii
De priveti pe harta lumii, Re5ren6 Oooo la, la
Vei vedea un punctule, O la. La turio,
E-o caban preafrumoas, O la, la iuhu, iuhu,
Cabanier politicos. O la la turio,
17
7/17/2019 spargereaghetii[1]
18/40
O la, la iuhu, iuhu,
O la. La turio,
O la, la iuhu, iuhu,
O la. La turio,
Oooooo,
oat lumea-i spune bab,
!umai unu-i spune mo,
E-o caban preafrumoas
Cabanier politicos. Re5ren
Material: scaune$
Observaii:se poate mrii ritmul pentru a nu se plictisi copii"
A! o cas7 !ic7
Obiectiv:s imite micri specifice cntecului$
Scop:dezvoltarea i stimularea ateniei, memoriei, dezvoltarea motricitii$
Participani:20 25 de participani$
Vrsta:5 /5 ani$
Spaiu:interior i exterior$
Desfurare:animatorul va spune prima dat cntecul su. forma unei poezii repetnduse d
3 4 ori pn va fi nvat" +poi se va cnta de ctre animator sin!ur exemplificnd i apoi cu to
copii"
7/17/2019 spargereaghetii[1]
19/40
Eu am o cas mic,
"a i-aa,
#i fumul se ridic,
"a i-aa,
#i bat la ua casei,
"a i-aa,
#i-m lustruiesc pantofii,
"a i-aa.
Observaii:s fie suficient spaiu ca s nu se loveasc" #e pot introduce versuri noi nsoitede demonstraie"
,aca p7tat7
Obiectiv:s memoreze cntecul, poezia"
Scop:stimularea memoriei, ateniei, repeziciunii$
Participani:/0 /5$
Vrsta:F 20 de ani$
Spaiu:interior i exterior .ine amena7at"
Desfurare:se va numra fiecare participant dnduise cte un numr" +poi se va verific
dac au reinut numerele ntre.nduse aleatoriu" +poi se va spune fraza c%eie exemplificnduspn va fi memorat9 8Sunt vaca p7tat7 nr ; cu pete (57r7 pete" care p7tea17# 3i c4e! vac
p7tat7 nr ; cu pete (57r7 pete" care p7tea17:" +ceast fraz tre.uie rostit exact"
7/17/2019 spargereaghetii[1]
20/40
Observaii:a nu se folosi materiale c%imice i a nu se face pete n locuri uor irita.ile &n 7uru
oc%ilor, etc"'"
Pensula !a
7/17/2019 spargereaghetii[1]
21/40
Vrst: F /8 ani$
Spaiu: interior$
Timp: /5 20 de minute$
Desfurarea jocului:animatorul va aez copiii su. forma unui cerc i i va mpri n
!rupe &vapoare i sirene' numrnd / 2" *ei cu numrul / &vapoarele' vor face un pas n fa
formnd un cerc n interiorul cercului" *opii se vor !rup cte doi )/H )2 &vapor i siren'" +cetia
vor sta.ili un cod un sunet dup care se vor recunoate" nul dintre copii &vaporul' va fi &de preferin
cel din interiorul cercului' le!at la oc%i" *ei din afara cercului &sirenele' i vor sc%im.a locul n cerc
7/17/2019 spargereaghetii[1]
22/40
*ei care sunt aran7ai n cerc arunc cu min!ea pentru a lovi coada scorpionului &scorpionul s
afl n interiorul cercului'" *apul scorpionului ncearc s apere coada" #corpionul se mic n aa fe
nct s nu fie atins coada de min!e"
*el care este coad i este lovit trece de partea cealalt n cerc a7utnd la lovirea coz
scorpionului"
7/17/2019 spargereaghetii[1]
23/40
.ine avnd drept scop trecerea lui dincolo de scpare fr a fi prins de adversari" Mrupa cu tezauru
ncearc s treac, scpnd de adversari" *ealalt !rup tre.uie s ai. !ri7 s nu treac elevul c
tezaurul &c%iar dac nu tie care l are' dincolo de linia de scpare &se pot prinde toi mem.rii'" *n
unul dintre mem.ri unei !rupe este prins, acesta este inut de un contracandidat pn la sfritu
7ocului cnd, dac tezaurul nu a trecut va fi descoperit" -articipani care au ascuns tezaurul tre.ui
s recunoasc cinstit la cine este tezaurul"
Bac tezaurul a trecut de linia de scpare se va pune un punct la ec%ipa care a reuit" Bac
nu atunci l va 0primi ec%ipa advers" +poi tezaurul este inut de cealalt !rup i se procedeaz l
fel"
Material:un o.iect de dimensiune mic &moned, o .ucic de lemn, cren!u, etc"' unic s
necopia.il, care reprezint tezaurul" ezaurul s fie de dimensiune mic &NU= !in
puncte"
erenul s fie neted pentru a nu se accidenta copiii i .ine delimitat"
7/17/2019 spargereaghetii[1]
24/40
*nd elevul care tre.uie prins se aeaz ln! o perec%e prinznd unul dintre
mem.rii de toart cel din partea opus a perec%ii va fu!ii devenind la rndul lui ce
care tre.uie prins &pisic'" @n momentul cnd cel care tre.uie prins &oarecele' este
prins acesta va deveni la rndul su prinztor &pisic'"
Bac cel care tre.uie prins trece prin cerc atunci animatorul va spune 'stop joc
i va inversa rolurile"Materiale:
Observaii:terenul s fie neted, s nu existe denivelri" #e specific de la nceputul 7ocului c
elevii s nu aler!e prea mult ci s se prind repede de o toart pentru a aler!a i ceilali" @n aces
scop animatorul poate s intervin introducnd, dac este necesar, re!uli" &x" dac alear! mai mu
de 3 4 ture devine pisic" Bup un sc%im. se pot ale!e ali mem.rii'" +nimatorul tre.uie s ai.
!ri7 s se 7oace toi participanii"
%ansea17 !in
7/17/2019 spargereaghetii[1]
25/40
Material:min!e$
Observaii) erenul s fie neted" ;in!ea nu se de!a7eaz cu piciorul" erenul s fie .in
delimitat" -e ct posi.il nc%is" +tenie la numrtoare i la re!ulile 7ocului" *opiii sunt tentai s
trieze ca s cti! i se pot isca scandaluri"
Aten?ie: !ocul este "e ec*ip i nu "e for sau "e rapi"itate "e aceea trebuie stimulat
ec*ipa$
Bereta
Obiectiv: s execute exerciii de antrenare a diferitelor !rupe musculare$
Scop:stimularea rapiditii, dinamismului$
Participani:20 30 participani &n numr par'$
Vrst:F /4 ani$
Spaiu:exterior i interior dac este spaiu mare$Timp:20 30 minute$
Desfurare:se mpart participanii n dou !rupe e!ale, !rupele fiind aezate n dou lin
paralele" #e d fiecrui participant cte un numr care va fi asemenea unui nume" &elevii vor
numrai din laturi opuse astfel nct nr" / s ai. n faa ultimul numr'"
+ , - . / n
n / . - , +
7/17/2019 spargereaghetii[1]
26/40
Atenie !ocul este "e strate#ie i nu "e for sau rapi"itate$ +cest lucru tre.uie stimula
+nimatorul tre.uie s fie un temporizator al 7ocului"
Giruete
Obiectiv:s rsuceasc %rtia$ s o.in morica$ s asam.leze prile !iruetei, verificare
aerului$
Scop:formarea ndemnrii i deprinderilor$
Participani: 25 30 de participani, recomanda.il a fi mprii pe 2 3 !rupe$
Vrst: F /4 ani$
Spaiu:interior sau exterior dac este foarte .ine amena7at cu mese i scaune$
Timp: 30 40 de minute
Desfurare:#e rsucesc 2 coli de %rtie astfel nct s se o.in 2 .ee su.ir
Bintro coal de %rtie se confecioneaz o moric" #e ia o %rtie, se ndoaicolul astfel nct s se formeze un ptrat perfect se taie astfel %rtia nct s
rmn ptratul" +poi se va ndoii %rtia nct s se formeze dia!onalele" +poi s
va tia pe dia!onale pn la /"5 cm" distan de mi7locul ptratului"
7/17/2019 spargereaghetii[1]
27/40
Obiective:s mototoleasc un ziar, s pun ziarul ntro pnz de 20 x 20 cm" , s le!e ln!
sfoar %rtie creponat" Derificarea aerului"
Scop:formarea principiilor i deprinderilor$ stimularea ima!inaiei"
Participani:25 30 de participani$ mprii n 2 3 !rupe"
Vrsta: 8 /4 ani$
Spaiul:interior sau exterior .ine amena7at cu .ncue si cu scaune"
Desfurare: se mototolete un ziar i se pune ntro pnz care se lea! strns c%iar ln!
ziar" #foara cu care se va le!a tre.uie s fie mai lun! &/,5 metri' pentru ca s se poat lans
!irueta"
7/17/2019 spargereaghetii[1]
28/40
vrsta de re!resie 55 O H "
Alb7 ca 17pada candidat7 pre3eden?ie
Obiectiv:s alctuiasc o pies de teatru adecvat su.iectului"
Scop: dezvoltarea creativitii, ori!inalitii i empatiei"
Participani:G A participani la o pies"
Vrsta pentru care a fost propus lectura:/0 /G ani
Spaiu:interior$
Desfurare: fiecare mem.ru al ec%ipei primete &i ale!e' un rol" #e va compune
sceno!rafie, costumaie, se va or!aniza scena"
#e vor propune urmtoarele locuri9 +l. ca zpada, conductorul de campanie electoral
electoratul &pro i contra'" +l. ca Ppada tre.uie s aduc ar!umente i motive ca s fie votat"
Material:orice o.iect, %aine sau altceva care s su!ereze desfurarea su.iectului"Observaii:toi copii s ai. un rol$ s nu vor.easc deodat$ fiecare elev si exprim
prerea, s nu fie unul care iese n eviden"
Puii, erpii i acalii
Obiectiv:s respecte re!ulile 7ocului$ s aler!e dup )animalul respectiv$
Scop:dezvoltarea memorie, ateniei, micarea motric, a.iliti strate!ice$Participani:20 25 de participani mprii n trei !rupe"
Vrsta:8 /0 ani,
Spaiul:exterior"
Timp: 30 45 de minute"
Desfurarea jocului:#e deseneaz cu creta 3 cercuri mari &att de mari nct s intre n e
5 /0 persoane'" levii sunt mprii n trei !rupe" Liecare !rup primete o denumire erpi, aca
sau puii, dar s se fereasc de erpi" Jacalii tre.uie s prind puii, dar s se fereasc de erpi" Jerp
tre.uie s prind acalii, dar s se fereasc de pui" -uii tre.uie s prind erpii, i s se fereasc de
acalii" *nd unul dintre !rupuri prinde un animal, din cealalt !rup, l duce la casa lui" +colo ce
prins st cu un picior n cerc i cu unul afar i cu o mn ntins" *ei din ec%ip celui prins, vor ven
s i atin! mna celui prins i s l eli.ereze fr a fi prins de cealalt ec%ip"
28
7/17/2019 spargereaghetii[1]
29/40
@n momentul cnd un prizonier este prins, eli.eratorul are imunitate i nu poate fi atins" -n
ce i duce puiul n cas" 1pional se poate spune9 )stop 7oc"
Liecare din cele 3 !rupe pot s ai. cte un semn distinct care s i fac remarcate9 &.enti
de aceeai culoare, ecuson ;+K J DP>< din %rtie creponat etc"'"
Cocul fiind de strate!ie se pot face i aliane"
Cocul se termin n momentul cnd una dintre ec%ipe a prins toi mem.rii celeilate ec%ipe"
Materiale:cret, %rtie creponat, orice poate fi folosit ca i semn distinct"
Observaii:atenie la teren s nu fie accidentat, semnele s fie distincte i vizi.ile, atenie l
re!ulile 7ocului" Cocul s nu fie violent i nici a!resiv" +nimatorul tre.uie s fie un temporizator"
LabirintulObiectiv:7oc de micare$ s aler!e"
Scop:dezvoltarea ateniei, rapiditii, perspicacitii"
Participanii:/5 20 de elevii"Vrsta:F /4 ani"
Spaiul: exterior"
Timp:20 25 minute"
Desfurare:se anun 7ocul" *opiii sunt aezai pe astfel nct coloanele i rnduielile s fi
e!ale &ptrat perfect'$ de exemplu dac sunt /8 9 4 x 4 coloane i 4 rnduri" #e ale! 2 elevi care sun
oarecele, respectiv pisica" -isica tre.uie s prind oarecele, aler!nd n 7urul celor care sun
aezai pe coloane$ acetia in minile ntinse lateral" +nimatorul cnd spune )sc%im.ai .tnd dipalme cei de pe coloane i rnduri se ntorc la stn!a" *nd oarecele este prins se inverseaz
rolurile" Bup ce este prins din nou oarecele, se vor ale!e alte oarece i alt pisic din rndul celo
care formeaz la.irintul"
Material:
Observaii:terenul s fie neted; Animatorul s ai gri! astfel "n#$tto%i #o&ii s a!ung s fie 'oare#e
&isi#. (le)ii #are alearg nu au )oie de#$t numai &rintre r$nduri* fr a le ru&e.
Raele i Vntorii
Obiectiv:aler!are &7oc de micare',
Scop:stimularea ateniei, viteza de reacie, atin!erea intei, dezvoltarea spiritului de ec%ip
cola.orarea cu coec%ipierii"
Participani:/G 25 de participani"
29
7/17/2019 spargereaghetii[1]
30/40
Vrsta:F /G ani"
Spaiul:exterior"
Timp:30 40 de minute"
Desf urare:#e mpart copii n 2 ec%ipe" #e ale!e un reprezentant de la fiecare ec%ip, care
se trimite n spatele liniei de la ec%ipa adversar" #e traseaz 3 linii una la centru i dou la distane
e!ale de prima, terenul fiind mprit n 2 pri e!ale" Keprezentanii ec%ipelor tre.uie s se atin! c
min!ea participani din ec%ipa advers" *ei atini vor trece n spatele liniei opuse terenului, ln!
reprezentant" c%ipa i cu reprezentantul se pot a7uta, cola.ora" Bac un participant din teren a prin
min!ea n mn el poate reduce un participant dat afar" Cocul continu
pn cnd sunt atini cu min!ea toi participanii din ec%ip"
Materiale:min!e, cret,
Observaii:terenul s fie neted, pentru a nu se produce accidente, cel care arunc cu min!e
s nul loveasc pe cellalt .rusc, tare" +tenie la re!ulile 7ocului &s nu se trieze'"
PersonalitileObiectiv:s imite !esturi, aciuni fcute de unele personaliti"
Scop:stimularea creativitii$ stimularea perspicacitii, ateniei, memoriei"
Part icipani:/5 25 de participani"
Vrst:5 20 de ani cu condiia ca personalitile s fie acomodate vrstei"
Spaiu:interior"
Timp:30 de minute"Desfurare:se alctuiete un cerc" oi concureni vor tre.ui s se ntoarc spre dreapt
astfel nct s fie cu faa nspre spatele celuilalt" +nimatorul va prinde cte un .ileel pe spatele
fiecrui copil, pe care este scris sau desenat numele unei personaliti" #e alctuiesc perec%i de ct
2 copii" *opii vor imita prin !estic i mimic, fr nici un cuvnt articulat, pe rnd personalitile p
care le au lipite, pe spate, cellalt tre.uind s !%iceasc" @n momentul n care va !%ici se vor sc%im.
rolurile" Bup ce toat lumea a recunoscut personalitile ce au fost prinse pe spate, se vor imit
aceste personaliti n !rup, fiecare tre.uind s treac n mi7locul cercului i s imite, iar ceilali s
recunoasc persona7ele"
Material:%rtie, carioc sau un pix care s scrie vizi.il i !ros, ace de !mlie sau scotc%"
Observaii:imitarea fidel a personalitii$ cel care imit s cunoasc .ine personalitatea p
care o imit i s o imite ct mai fidel$ n caz c copilul nu se descurc s fie a7utat de animator"
30
7/17/2019 spargereaghetii[1]
31/40
GumaObiectiv: s imite o #um "e mestecat)
Scop:dezvoltarea capacitii de a se concentra i imita perfect o !um de mestecat$
Participanii:20 25 de participani$
Vrsta:/0 20 de ani$
Spaiul:interior$Timp: /5 20 de minute"
Desfurarea:se aeaz toi copii pe scaune, n form de cerc" +nimatorul mimeaz o !um
pe care o mestec i cu care construiete diferite forme" +poi el o arunc altcuiva care procedeaz l
fel &construind o form' 7ocul ine pn cnd toi copii au avut !uma cu care sau 7ucat"
7/17/2019 spargereaghetii[1]
32/40
Capcan7 %aser6
Obiectiv:s ia o.iectul fr s atin! aele"
Scop:dezvoltarea activitilor motrice, i senzitive"
Participani:pe rnd toate !rupele tre.uie s treac prin acest atelier"
Spaiu:interior 'i e+terior.
Desfurare: ,e #reea- #u a!utorul sforii 'i sau/ a a%ei un set de ra-e laser leg$nduse "ntr
anumi%i st$l&i* s#aune sau alte oie#te. ,e a'ea- un oie#t "n mi!lo#ul ra-elor laser &e #are 1 2
&arti#i&an%i treuie s "l ia fr s ating a%ele. ,e staile'te un &un#ta! 'i &entru fie#are gre'eal )or f
de&un#ta%i.
Observaii:s fie atent animatorul ca participanii s nu )fure la 7oc" 1.iectul s nu fie pre
!reu i 7ocul imposi.il de finalizat"
Popicele:
Obiectiv:s ia do.oare toate popicele"
Scop:dezvoltarea activitilor motrice, senzitive i de precizie" # dezvolte spiritul competitiv"
Participani:pe rnd toate !rupele tre.uie s treac prin acest atelier"
Spaiu: interior i exterior.
Desfurare: fie se aduc popice de acas, fie se alctuiesc din sticle de plastic umplute p
7umtate" ;in!ea va fi adus de acas sau fcut din ciorapi i rume!u, nisip etc"
#e aeaz popicele i un numr de elevi dinainte sta.ilit va tre.ui s le drme dintru
anumit numr de aruncri Q persoan acumulnd astfel puncte pentru ec%ip"
Observaii:atenie la numratul punctelor"
Mumia:
Obiectiv:s se le!e mumia ct mai repede"
Scop:dezvoltarea activitilor motrice"
Participan i:pe rnd toate !rupele tre.uie s treac prin acest atelier"
Spaiu9 interior i exterior"
Desfurare: #e ale! 2 persoane care tre.uie s fie le!ate ct mai strns, cu pnz, %rti
sau alt material uor, contra cronometru" -uncta7ul se va da difereniat de timp"
Observaii: atenie la strns s nu se opreasc circulaia sn!elui sau s se fac nodurile
prea strns nct s nu poat fi desfcute"
32
7/17/2019 spargereaghetii[1]
33/40
Caut7 obiectul6
Obiectiv:s ia o.iectul ct mai repede"
Scop:dezvoltarea activitilor motrice, si senzitive"
Participani:pe rnd toate !rupele tre.uie s treac prin acest atelier"
Spaiu:interior i exterior"
Desfurare: se va pune o serie de o.stacole i se va aeza un o.iect comoar pe care uparticipant le!at la oc%i va tre.ui sl descopere" Liecare !rup va tre.ui s sta.ileasc un cod pri
care s coordoneze persoana" -ro.a va face ca ec%ipa care l va !si cel mai repede s cti!e
7ocul"
Observaii:o.iectul ce tre.uie !sit s fie uor de apucat dar n acelai timp masiv" # nu s
spun aiurea parolele sau cellalt !rup s intervin din rutate"
Materiale la jocul "e pist:+, sfoar sau alte materiale din care se poate construi )raz
laser$ sticle de plastic pentru popice i ciorapi pentru min!e$ sfoar, pnz pentru le!at mumia
earf sau fular"
Observaii la jocul "e pist:atenie la triat i la re!ulile 7ocului" +tenie la teren i la cztur
Elementele corpului
Obiectiv:descoperim i recunoatem elementele corpului"
Scop:Bezvoltarea motric i a ateniei"
Participani:25 30 de elevi"
Vrst:5 /0 ani"
Spaiu:interior i exterior dac este .ine amena7at cu scaune i mese"
Timp:/5 25 minute"
Desfurare:se aeaz !rupul n form de cerc" +nimatorul va porni 7ocul" +cesta se va
prinde de un mem.ru al corpului i va spune altul &x" te prinzi de urec%e i spui 4 !enunc%i'"
7/17/2019 spargereaghetii[1]
34/40
Obiective: s treac prin toate pro.ele$ s participe activ la toate pro.ele$ s se 7oace, s
consume ener!ia"
Scop: dezvoltarea spiritul de ec%ip$ dezvoltarea spiritului concurenial$ dezvoltare
intelectului$ dezvoltarea ateniei$ dezvoltarea vitezei de reacie$ dezvoltare motric"
Participani:minim 30 maxim 80 de participani lsai li.er s mear! la orice atelier"
Vrsta:n funcie de acomodare, pe cate!orii de vrst &F // ani, // /5 ani, /4 25 an
25 H I ani', dar fr a fi discrepane mari ntre vrste &s fie de vrst apropiat'$ si de stri social
aleatorii apropiate sau diverse"
Spaiul:numai interior, .ine amena7at &cu atenie' i ct mai prielnic 7ocului"
Timp:minim 45 de minute, maxim 2,5 ore cu momente de amuzament, momente recreative
spirit inventiv"
Desfurarea jocului:7ocul este format din mai multe ateliere &5 n cazul de fa', numrul lo
depinznd de numrul de participani, spaiu, i starea social a participanilor"Dom propune n cazul de fa urmtoarele ateliere9 K
7/17/2019 spargereaghetii[1]
35/40
Observaii:re!ulile tre.uie s fie .ine sta.ilite i repetate de animator ori de cte ori se v
cere$ atenie la .anii s nu i se fure cineva &romnii sau nscut %oi', atenie la concureni, inut
ele!ant lim.a7 ele!ant i distant"
Li!" / Li!" 2 Li!" 3
K / 2 3 4 5 8+ F G A /0 // /2D /3 /4 /5 /8 /F /GM /A 20 2/ 22 23 )?
;as de pariere
Black Jack#e amestec unul Q 2 pac%ete pac%ete de cri, n funcie de numrul concurenilor dup car
li se mpart"
niial se va da fiecrui concurent dou cri apoi la cerere se va mai da una pn ce
concurentul va spune stop" #e vor numra punctele de pe cri care tre.uie s nsumeze n total 2
de puncte sau ct mai aproape" Bac puncta7ul este mai mare de 2/ de puncte concurentul va pierd
toi .anii" Da cti!a cel care are 2/ de puncte sau cel mai apropiat de 2/"
Obesrvaii:animatorul tre.uie s cunoasc crile i valoarea lor" +tenie la re!uli aceste
tre.uie explicate ori de cte ori se cere atenie la .ani s nu se fure, atenie la lim.a7 &ele!ant
distant'"
Panoul cu cri3onstruire:pe un carton mare se va scrie pe orizontal cteva numere &n funcie de ct
coloane se fac' iar pe vertical litere &scrise cu ;+C#*
7/17/2019 spargereaghetii[1]
36/40
&re!ulamentul poate fi c%iar repetat'"
G7se3te -ra1a3onstruirea jocului:
#e caut aproximativ /5 25 de fraze cele.re care vor fi scrise pe coli + 4 &acestea fiin
aezate n form orizontal$ tip vedere'"
+nimatorul va avea scrise pe o foaie toate frazele i locul unde sunt ele aezate"Loile cu frazele vor fi rspndite n diverse locuri pe un perimetru ncon7ortor de aproximati
50 /00 de metri" +cestea vor fi aezate ntro ordine aleatorie"
Desfurarea jocului: animatorul va da concurentului un .ol cu .ileele pe care era
numere, din care concurentul va extra!e un .ileel" *oncurentul va tre.ui ca n 3 5 minute s
!seasc fraza i s o nvee ca s o zic animatorului" &concurentul va tre.ui s !seasc locu
frazei sin!ur'" @n caz c nu !sete locul frazei se va ntoarce la animator n 7umtate timpul acorda
&pentru a i se spune indiciul'" -rimete de 2 ori ct a pariat"Observaii:atenie la timp, atenie le re!ulile 7ocului" +tenie la fraz s fie spus ct ma
exact i mai clar"
Banca
Scopul jocului:cel ce a rmas falimentar s poat o.ine uor o sum de .ani pentru a se
putea 7uca n continuare"
Desfurarea jocului:se alctuiesc un numr de pro.e pedeaps pe care concurentul vatre.ui s le fac pentru a primi o sum de .ani" +nimatorul va face .ileele cu numere,
corespunztoare pro.elor existente" +ceste .ileele vor fi extrase de concureni iar acetia vor
svri pro.a corespunztoare"
Observaii:concureni s nu se m.ulzeasc la pro., pro.ele tre.uie s fie ct mai !rele"
>anca nu e un atelier de cti! ci o ultim soluie pentru cei falimentari" +tenie la .ani s nu se fure"
>ani tre.uie inui ntrun loc .ine pzit" re.uie fcute fiicuri cu .ani dinainte pre!tii"
4anii:7ocul se face cu .ani dinainte construii"
ste .ine ca sumele s fie ct mai diverse &/ , 2 , 3 , 5 , /0 , 50 , /00 ("' i ct mai .ine
ntocmii astfel nct s nu poat fi copiai &falsificai'"
7/17/2019 spargereaghetii[1]
37/40
- s cnte$
- s atra! atenia &ex" .oule, s dea din palme, s stri!e ceva sau pe cineva'
- s se milo!easc sau s implore pentru .ani$
- s fac pe cineva s rd sau s pln!"
Observaii:se pot introduce i 7ocuri lo!ice9 monopolY$ moar, nu te supra frate, etc"
TE))@ (ursule? de plu3"Obiective:#onstruirea &ro&riei !u#rii* un ursule% de &lu'* #olorat 'i aran!at du& &referin%a #o&iilor.
Scopuls nvee s taie cu foarfeca, s nvee s coase, s tie s umple ursuleul cu deeu
textile &vatelin, vat, resturi ce cad de la material, etc"', s il personalizeze colorndul i fcndu
oc%i, nas i !ur"
Participani:pe !rupe F G copii Q !rup
Vrsta:5 /2 ani
Spaiu:interior, .ine amena7at cu mese i scaune
Timp:30 minute
Materiale: plu sau orice alt material textil, deeuri textile, foarfece, ac, a, %rtie !lasat
nasturi"
Desfurarea jocului:se ale!e un material dup preferina copilului &plu, catifea sau oric
material rezistent', acesta va fi tiat n dou exemplare &o fa i un spate' dup tiparul de mai 7os
astfel nct s poat fi umplut cu resturile textile" Bup ce att faa ct i spatele au fost tiate se
ale!e partea mai frumoas care poate fi folosit ca i )fa" #e coase materialul pe dos lsnduse
un loc suficient pentru ntoarcerea i introducerea resturilor textile n interiorul materialului" #e umpl
ursuleul cu resturile textile avnduse n vedere s se introduc n pri mici i s fie .ine ndesate
cu un .ei!a din lemn"
#e coase complet materialul dup umplerea lui i se prinde i o actoare"
Bup aceea se va personaliza ursuleul prinznduise sau desennduise oc%ii, nasul
!ura" ?asul, !ura i oc%ii se pot prinde fie la nceput pe faa ursuleului, fie s se deseneze cu carioc
sau s se lipeasc cu lipici formele din %rtie !lasat"
7/17/2019 spargereaghetii[1]
38/40
Aten?ie:copilul trebuie s7 plece acas7 cu ursule?ul
"U# AA
Obiectiv: dezvoltare motric, lin!vistic i a ateniei"
Scop:s se nclzeasc pentru nceperea pro!ramului de animaie"
Participani: 20 30n grupe de cte doi.
Vrst: 5 /2 ani"
Timp: /5 20 de minute"
Desfurarea jocului:se mpart copii cte doi aeznduse pe dou rnduri unul n fa
celuilalt" +nimatorul va exemplifica mpreun cu un alt animator sau un copil 7ocul dup care l va
face cu toi copii"
>tnduse din palme i imitnduse se spune9B;?+T+ *X?B ;S #*1< B? -+ ,
*; +J+ , +*+J+ &se imit un scuturat din toate oasele'$
;S B*
7/17/2019 spargereaghetii[1]
39/40
*; +J+, +*+J+ &se lovesc uor cu minile peste minil
partenerului'"
Bup ce se face odat ntrun ritm mai calm se poate mri ritmul si c%iar inversa cuvintele
fraz"
O4S67VA899: atenie la micrile fcute ca s nu fie fcute spontan i nici violente
+nimatorul conduce 7ocul i tre.uie s fie ct mai inventiv"
C7?elu3ul Nero
Obiective:nclzirea corpului, acomodarea cu atmosfera
Scop:recunoaterea prilor corpului, stimularea ateniei
Participani:25 30 copii
Vrsta:4 5 ani
Spaiu:interior i exterior
Desfurarea jocului: animatorul va exemplifica cntecul cntndul o dat sin!ur
exemplificnd cu micri apoi va repeta mpreun cu copiii versurile i micrile" #e va cnt
cntecul de ctre toi participanii mimnduse n acelai timp i !esturile specifice cntecului &se
mimeaz splatul minilor, a feei, etc"' copii sunt aezai n cerc, conductorul st n cerc"
Re5ren6
$% Eu am un c&ine pe nume !ero, 'am cichiram chichi !ero
(e care-l spl numai cu dero, )am, ham,
#i cu spunul fermecat, 'am cichiram chichi !ero "h ce celu minunat, O, o,
'am cichiram chichi !ero
)am, ham,
"h ce celu minunat.
39
7/17/2019 spargereaghetii[1]
40/40
*% De diminea c&nd m scol din pat
+ duc la chiuvet la splat Re5ren6
l spl pe lbue i pe fa 'am cichiram chichi !ero
-a mai rmas pe bot un fir de a )am, ham,
'am cichiram chichi !ero
O, o,
'am cichiram chichi !ero
)am, ham,
"h ce celu minunat.
"h ce celu minunat.