+ All Categories
Home > Documents > SISTEME INFORMATICE

SISTEME INFORMATICE

Date post: 31-Dec-2015
Category:
Upload: amena-hardy
View: 53 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
Description:
SISTEME INFORMATICE. Definitie. Sistemul informatic reprezinta un model fizic de simulare a comportamentului unei parti din lumea reala sau conceptuala. - PowerPoint PPT Presentation
23
SISTEME INFORMATICE
Transcript
Page 1: SISTEME INFORMATICE

SISTEME INFORMATICE

Page 2: SISTEME INFORMATICE

Definitie Sistemul informatic reprezinta un model

fizic de simulare a comportamentului unei parti din lumea reala sau conceptuala.

Acest model fizic este deficit prin intermediul unui limbaj de programare si se concretizeaza sub forma unui model executabil (aplicatie) ce poate rula pe un sistem de calcul.

Page 3: SISTEME INFORMATICE

Situatii de criza

Planificarea necorespunzatoare a resurselor umane, de logistica etc. determina o presiune crescanda asupra echipei de realizare a proiectului generand situatii de criza ce pot duce la incapabilitatea finalizarii proiectului.

Se recurge la suplimentarea timpului si a echipei de lucru.

Page 4: SISTEME INFORMATICE

Diagrama timp/ efort

Page 5: SISTEME INFORMATICE

Cauzele generatoare de situatii de criza Incapacitatea planificarii corecte a

resurselor Alocarea defectuasa a timpului Suprasolicitarea membrilor echipei Nejustificarea muncii in echipa

Page 6: SISTEME INFORMATICE

Solutia

Abordarea incrementala si iterativa a dezvoltarii proiectului

Tratarea corespunzatoare a riscurilor la care este supus proiectul

Page 7: SISTEME INFORMATICE

Abordarea iterativa si incrementala

Page 8: SISTEME INFORMATICE

Metode de analiza si proiectare

DefinitieMetodele de analiza si proiectare reprezinta o

multime de procedee, tehnici si recomandari utilizate in etapele timpurii ale ciclului de viata al unei aplicatii, avand ca scop final crearea unui model al aplicatiei ce urmeaza a fi construita.

Specificarea modelului aplicatiei se face printr-un limbaj sau formalism vizual.

Page 9: SISTEME INFORMATICE

Etapele ciclului de viata al unei aplicatii

Page 10: SISTEME INFORMATICE

Metodele de analiza si proiectare orientata-obiect Aceste

metode permit parcurgerea etapelor ciclului de viata al unei aplicatii intr-o maniera iterativa.

Page 11: SISTEME INFORMATICE

Instrumente CASE

Dezvoltarea metodelor de analiza si planificare orientata-obiect au determinat aparitia unor instrumente moderne ce permit automatizarea procesului de realizare a aplicatiilor, avand la baza aceste metode.

CASE (Computer Aided Software Engineering)=colectie de componente ce sprijina realizarea operatiilor aferente etapelor din cadrul metodelor de analiza si proiectare.

Page 12: SISTEME INFORMATICE

Structura unui proiect Din punct de vedere temporal, un proiect

prezinta urmatoarele etape: Lansarea – prezentarea succinta a proiectului; Elaborarea – planificarea activitatilor necesare si a

resurselor necesare, specificarea caracteristicilor si proiectarea arhitecturii;

Constructia – construirea produsului prin mai multe iteratii incrementale;

Tranzitia – furnizarea produsului comunitatii (distribuire, instruire).

Page 13: SISTEME INFORMATICE

Procesul de dezvoltare a sistemelor informatice

Page 14: SISTEME INFORMATICE

Proiectele si procesele Proiectul reprezinta o serie de activitati

organizate, desfasurate in vederea atingerii unui scop sau obiective definite, care necesita resurse si efort si care reprezinta o intreprindere unica, pe baza unui buget si a unui program.

Succesul unui proiect poate fi masurat prin apropierea acestuia de tintele propuse, cu respectarea parametrilor de buget si termene, acest lucru fiind considerat o problema de calitate.

Page 15: SISTEME INFORMATICE

Caracteristicile principale ale unui proiect

Page 16: SISTEME INFORMATICE

Alte caracteristici ale proiectelor

Rezultatul unui proiect este un produs sau serviciu.

Proiectele nu se desfasora intr-un mediu izolat: exista un mediu care le genereaza si cu care interactioneaza pe tot parcursul ciclului de viata.

Page 17: SISTEME INFORMATICE

Participantii activi in ciclul de viata al unui proiect

Seful de proiect; Echipa de realizare/dezvoltare in cadrul proiectelor informatice; Sponsorul: persoana responsabila cu asigurarea succesului

proiectului; Promotorul: persoana care actioneaza in sprijinul unui proiect sau a

unei propuneri de proiect (poate fi aceeasi persoana cu sponsorul); Clientul: persoana sau organizatie care plateste pentru a beneficia

de serviciile/produsele rezultate in urma proiectului; Consumatorul (utilizatorul direct al unei aplicatii).

Page 18: SISTEME INFORMATICE

Arhitectura unui sistem informatic (SI)

Page 19: SISTEME INFORMATICE

Arhitectura organizationala

Din punct de vedere organizational sistemul informatic este compus dintr-un centru de telecomunicatii, o memorie comuna si mai multe sub-sisteme interconectate printr-o retea.

Pentru exploatarea SI va exista un personal de specializate si utilizatorii din sistemul obiect actual, incadrati in structura organizatorica actuala, dar cu atributii specifice.

Centrul de telecomunicatii asigura interfata informationala a SI cu exteriorul pentru lucrarile de generare, actualizare si interogare a bazelor de date din sistemul obiect.

Sistemul memorie comuna este o componenta ce furnizeaza servicii tuturor utilizatorilor din domeniile locale, avand urmatoarele functii: colecteaza, administreaza, prelucreaza, stocheaza si transmite informatii in functie de criteriile de lucru stabilite.

Page 20: SISTEME INFORMATICE

Arhitectura tehnica (de tip client-server) Acesta arhitectura defineste tipologia posturilor de lucru ce vor

deservi diversii utilizatori din sistem precum si serverul memoriei comune (FILE SERVER) si serverul de comunicatii (COMMUNICATION SERVER), interconectate in cadrul unei retele.

Arhitectura tehnica este corelata cu arhitectura organizationala a sistemului, acoperind toate sub-sistemele.

Tipuri de posturi: Posturi de lucru de tip B (birotica); Posturi de lucru de tip C (colectare date); Posturi de lucru de tip D (diseminare/decizie); Posturi de lucru tip U (utilizator).

Interactiunea client-server functioneaza pe baza de protocoale de comunicatii.

Page 21: SISTEME INFORMATICE

Arhitectura de aplicatii (mediul client-server) Mediul suport al aplicatiilor din sistemul informatic este definit pentru iecare dintre

cele doua nivele ale arhitecturii tehnice si va contine: 1. Pentru NIVELUL SERVER:

Sisteme de operare multitasking si multiutilizator; Produse program pentru asigurarea functiilor de baza in mediul de retea locala; Protocol de retea; Sistem de gestiune a bazelor de date de vlume mari de informatii si cu posibilitati de

integrare a procesoarelor de texte, tabele, grafice si eventual imagini. 2. Pentru NIVELUL CLIENT (posturi de lucru):

Sistem de operare monoutilizator (MS-DOS); Interfata grafica (Windows NT); Procesor de texte (WORD); Procesor de date tabelare (EXCEL); Programe de grafica si design (COREL); Sistem de gestiune a bazelor de date tip client (dBASE, FOXPRO); Sistem de birotica (MICROSOFT). Protocol de retea (TCP/IP).

Page 22: SISTEME INFORMATICE

Arhitectura informationala (baze de date si aplicatii) Acest sistem deschis contine baze de date si aplicatii

informatice, destinate diferitilor utilizatori pentru furnizarea de servicii privind prelucrarea informatiilor (receptare date, trecerea lor pe suport magnetic, prelucrarea, transmiterea, stocarea informatiilor), administrarea bazelor de date si resurselor sistemului, dezvoltarea si intretinerea programelor de aplicatii si de gestiune.

Comunicarea poate fi facuta prin date, mesaje sau aplicatii distribuite.

Page 23: SISTEME INFORMATICE

Blocurile componente ale arhitecturii informationale a unui SI


Recommended