+ All Categories

SFF6

Date post: 15-Jan-2016
Category:
Upload: alin-puscasu
View: 213 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
Description:
dadadadada
17
Lucrare de laborator 6 Proceduri de lucru Obiectiv: 1. Procedura de introducere a valorilor lungimii unei scule 2. Procedura de creare a unui program nou 3. Procedura de stergere a unui program 4. Proceduri de modificare a datelor din interiorul unui program. 5. Exemplu de utilizare a unui program ce contine compensare de lungime si de raza de scula 6.1 Procedura de introducere a valorii lungimii unei scule 1. Din meniul pozitie POS (Figura 1) aflat in bara de informatii inferioara sau de la tastatura se selecteaza POZITIE. In acest meniul sunt afisate valorile curecte ale brosei pe cele 3 directii X, Y, Z.
Transcript
Page 1: SFF6

Lucrare de laborator 6

Proceduri de lucru

Obiectiv:

1. Procedura de introducere a valorilor lungimii unei scule

2. Procedura de creare a unui program nou

3. Procedura de stergere a unui program

4. Proceduri de modificare a datelor din interiorul unui program.

5. Exemplu de utilizare a unui program ce contine compensare de lungime si de raza de scula

6.1 Procedura de introducere a valorii lungimii unei scule

1. Din meniul pozitie POS (Figura 1) aflat in bara de informatii inferioara sau de la

tastatura se selecteaza POZITIE. In acest meniul sunt afisate valorile curecte ale brosei pe cele 3 directii X, Y, Z.

Figura 1 Meniul POS

Page 2: SFF6

2. Se selecteaza modul de operare MDI (Figura 2)

Figura 2 Modul de operare MDI

3. Se apeleaza scula a carei lungime urmeaza a fi masurata scriind de la tastatura:

T01 M6

4. Se apasa tasta End Of Block

5. Se apasa tasta START

6. Se selecteaza modul de operare JOG (Figura 3)

Figura 3 Modul de operare JOG

7. Se selecteaza meniul POS aflat in bara de informatii inferioara sau de la tastatura

. In acest meniul sunt afisate valorile curecte ale brosei pe cele 3 directii X, Y, Z.

8. Se pozitioneaza scula, a carei lungime urmeaza a fi masurata, in partea superioara a unui cale plan-paralele a carei lungime este cunoscuta (Figura 4).

Page 3: SFF6

Figura 4 Masurare lungimii unei scule

9. Se citeste valoarea din zona pe axa Z. Din aceasta se scade valoarea lungii calei.

Figura 5 Masurare lungimii unei scule

75.035 este valoarea citita la atingerea unei cale plan-paralele cu inaltimea de 10 mm.

Valoarea lungimii sculei este:

Lscula=Valoaremasina – Lcala

Lscula=75.035 – 10

Page 4: SFF6

Lscula=65.035

9. Se apasa tasta sau din bara de informatii inferioara.

10. Ne pozitionam din taste in pozitia unde va trebui introdusa valoarea valoarea lungimii de scula (Figura 6).

Figura 6 Pozitia in care se va introduce lungimea sculei

11. Se introduce de la tastatura aceasta valoare (65.035)

12. Se confirma aceasta valoare prin tasta INPUT (Figura 7)

13. Utilizarea lungimii de scula in program

N40 G0 G43 Z50. H5

unde

G43 reprezinta compensarea lungimii de scula in sens pozitiv

H5 valoarea cu care se va realiza compensarea lungimii de scula (introdusa de noi anterior)

Z50. punctul pana la care se va realiza compensarea lungimii.

Page 5: SFF6

Figura 7 Lungimea sculei

6.2 Pocedura de creare a unui program nou

1. Din meniul pozitie POS (Figura 8) aflat in bara de informatii inferioara sau de la

tastatura se selecteaza POZITIE.

Figura 8 Meniul POS

Page 6: SFF6

2. Se selecteaza modul de operare EDIT (Figura 9)

Figura 9 Modul de operare EDIT

3. Din bara de informatii inferioara se selecteaza [PROG] (Figura 10)

Figura 10 Selectarea meniului [PROG]

4. Din bara de informatii inferioara se selecteaza [DIR] (Figura 11)

Page 7: SFF6

Figura 11 Selectarea meniului [DIR]

5. Se introduce de la tastatura numarul programului

O700

6. Se confirma prin tasta INPUT din bara de informatii inferioara sau de la tastatura. In mod automat se va lansa programul O700 (Figura 12 & Figura 13)

Figura 12 Crearea unui nou program

Page 8: SFF6

Figura 13 Afisarea programului nou in lista de programe

6.3 Procedura de stergere a unui program

1. Din meniul pozitie POS (Figura 14) aflat in bara de informatii inferioara sau de la

tastatura se selecteaza POZITIE.

Figura 14 Meniul POS

Page 9: SFF6

2. Se selecteaza modul de operare EDIT (Figura 15)

Figura 15 Modul de operare EDIT

3. Din bara de informatii inferioara se selecteaza [PROG] (Figura 16)

Figura 16 Selectarea meniului [PROG]

4. Din bara de informatii inferioara se selecteaza [DIR] (Figura 17)

Page 10: SFF6

Figura 17 Selectarea meniului [DIR]

5. Se introduce de la tastatura numarul programului ce urmeaza a fi sters din lista de programe.

O700

6. Se confirma prin tasta DELETE. In mod automat se sterege programul O700 din lista de programe

6.4 Poceduri de modificare a datelor din interiorul unui program.

1. Din meniul pozitie POS (Figura 18) aflat in bara de informatii inferioara sau de la

tastatura se selecteaza POZITIE.

Page 11: SFF6

Figura 18 Meniul POS

2. Se selecteaza modul de operare EDIT (Figura 19)

Figura 19 Modul de operare EDIT

3. Din bara de informatii inferioara se selecteaza [PROG] (Figura 20)

Page 12: SFF6

Figura 20 Selectarea meniului [PROG]

4. Din bara de informatii inferioara se selecteaza [DIR] (Figura 21)

Figura 21 Selectarea meniului [DIR]

5. Se introduce de la tastatura numarul programului ce urmeaza a fi modificat

O1600

Page 13: SFF6

6. Se confirma prin tasta de la tastatura. In mod automat se va lansa programul O1600 (Figura 22)

Figura 22 Editarea unui program

7. Pozitionarea cursorului in zona ce se doreste a fi modificata. Acest lucru se realizeaza

din tastele . Cuvantul ce va fi modificat este marcat cu un dreptunghi galben.

Ex.

Sa se modifice numarul sculei cu care se va face prelucraea. Noua scula va fi T04

8. Se introduce de la tastatura

T04

9. Se utilizeaza tasta ALTER pentru modificarea prin inlocuire a cuvantului selectionat.

In cazul nostru T05 va fi modificat prin inlocuire cu T04

10. Tasta INPUT este utilizata pentru pastrarea cuvantului selectionat si introducrea cuvantului dorit.

Ex.

Sa se introduca codul M08 pe linia N50 dupa H8.

Page 14: SFF6

Figura 23 Introducerea unui cuvant intr-un program program

11. Tasta DELETE este utilizata cand se doreste stergerea cuvantului selectional

6.5 Exemplu de utilizare a unui program ce contine compensare de lungime si de raza de scula

Pentru piesa din figura urmatoare (40x45) sa se scrie un program ce va executa urmatoarele operatii:

1. Frezare plana

2. Realizarea profilului (10x10) de mai jos cu adancimea de 0.5 mm.

Obs.

Sistemul de coordonate al piesei va fi considerat la jumatatea acesteia.