+ All Categories
Home > Documents > Revista caminul februarie 2012

Revista caminul februarie 2012

Date post: 22-Mar-2016
Category:
Upload: casamearo
View: 229 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
Description:
Revista caminul februarie 2012
21
ARTĂ ȘI DESIGN PENTRU CASA TA ANUL XVI, NR. 2, FEBRUARIE 2012 Inspirație și nonconformism de la Maison & Objet ARTA ARANJĂRII MESEI Cină în doi, în alb și albastru ACCESORII PENTRU CASĂ Scaunele se întorc la simplitate Noutățile 2012 de la cel mai mare târg al momentului PREȚ 7.9 LEI
Transcript
Page 1: Revista caminul februarie 2012

ARTĂ ȘI DESIGN PENTRU CASA TA

ARTĂ

ȘI DESIG

N PEN

TRU

CA

SA TA

ANUL XVI, NR. 2, FEBRUARIE 2012

ANU

L XVI, NR

. 2, FEBR

UA

RIE 2012

Inspirație și nonconformism de la Maison & Objet

ARTA ARANJĂRII MESEI Cină în doi, în alb și albastru

ACCESORII PENTRU CASĂScaunele se întorc la simplitate

Noutățile 2012 de la cel mai mare târg al momentului

PREȚ 7.9 LEIPR

7.9 LEI

Page 2: Revista caminul februarie 2012

EDITORIAL

A ÎNCEPUT de an, ne lăsăm cuprinși de senzația de noutate și căutăm să facem o schimbare cât de mică în viața noastră. Și noi, echipa din spatele revistei Căminul, ne-am gândit să pro� tăm de energia

începutului de an și să facem o transformare importantă pentru noi. Exemplarul pe care îl ții în mână este com-plet regândit și redesenat. Vei regăsi rubricile dragi ție, precum Stop2Shop, Design aplicat, Lecția de stil sau Arta aranjării mesei, dar într-o formă mai caldă și mai incitantă. Am introdus și câteva rubrici noi, Pro� l de designer sau Accesorii pentru casa ta, care să îți aducă mai aproape oameni și concepte inspiraționale. Dar, mai ales, am dat revistei un aer proaspăt, care sperăm că îți va insu� a și ție dorința de a aduce shimbarea în căminul tău.—[email protected]

� INSPIRAȚIE OLANDEZĂSituată într-o clădire din patrimoniul UNESCO, reședința ambasadorului Olandei la București cucerește prin elegața sobră și prin stilul neo-ro-mânesc, cu elemente bizantine. La sfârșitul anului trecut, această casă ca o bijuterie a trecut printr-o înno-ire și o reîmprospătare a decorului interior. Află secretele acestei reamenajări. (pag. 56)

CRISTINA MANOLACHE, REDACTOR-ȘEF

04

Page 3: Revista caminul februarie 2012

sumar februarie 2012

repere10 Trend inTernaţional 2012 nebunesc la Maison&Objet

16 alegerea designerului Albul, vedeta amenajărilor actuale

18 sTop2shop Animale pentru cei mici

20 sTop2shop Fucsia, mov, vişiniu

21 sTop2shop Să fie un an relaxant!

22 deco de sezon Living pentru doi, regândit

26 În oraş Un showroom în care te simți ca acasă

34 design Wave Terence Conran, designerul vieţii de astăzi

38 profil de designer Bogdan Preda, volume clare și linii riguroase

căminul meu42 căminul meu Luxury glacial

50 căminul meu Atmosferă vintage într-un apartament modern

56 căminul meu Eleganţa sobră şi rafinamentul olandez

62 lecţia de sTil În alb şi negru cu obiecte de pe vremea bunicii

64 design aplicaT Baia, trei concepte de amenajare

70 arTa aranjării mesei Cină în doi, în alb şi albastru

arta de a trăi76 povesTea unui brand Whirlpool, 100 de ani de istorie şi idei

78 accesorii penTru casă Scaunele se reîntorc la simplitate

80 galeria de arTă Usefully Glossy, puterea creativă a reciclării

82 aTelier de arTisT Csaba Zemlényi, dedublarea vibrației vitale

86 voiaj Viena – maiestuoasă, imperială, grandioasă

70

64

06

Page 4: Revista caminul februarie 2012

� nul acesta este vorba numai despre imaginație îndrăzneață și umor caustic, potrivit organiza-torilor Maison & Objet (20-24 ianuarie), care au ales să șteargă culorile sumbre din paleta designerilor și să le substituie

cu insolență, ironie și extravaganță. Orice ar putea declanșa buna dispoziție a privitorului.

În plus, salonul a identificat trei sub-teme ale conceptului ales pentru 2012. Dintre acestea, Sweet Freaks are în centrul atenției latura excentrică a designului și combină elementele neobișnuite cu cele rafinate; Art’keting mizează pe aspirația consuma-torului la unicitate, un trend care a pornit din 2011 și care exploatează hiperpersonalizarea și ideea de a transforma căminul într-o operă de artă; ultima, dar nu cea din urmă, este sub-tema Dream Box, care examinează ideea de vis, coșmaruri și iluzii optice reflectate în designul unor obiecte supradimensio-nate și distorsionate.

Inspirație japonezăCompania Designer’s Guild, una dintre vedetele salonului, ne face propunerea cromatică denumită Kimono Blossom, care își trage inspirația din spiritul Japoniei și împletește imaginea grădinilor din Kyoto,

2012 n�bun�s�,

la Salonul MaiSon & objet

mÎn ianuarie, la Paris, lumea a fost acoperită de o explozie de

culoare. Responsabil de asta a fost salonul de design Maison & Objet, care și-a ales ca temă nebunia, materiali-zată printr-o creativitate obraznică și o dorință arzătoare

de a depăși conformismul prin culoare, formă și detalii.m

TexT: Diana Bogdan | FOTO: Maison & Objet

repere / trend InternațIonal

poți admira una dintre propunerile Designer’s Guild din seria tapetelor Kimono blossom și pe coperta noastră. tonurile de liliachiu și magenta și florile tipic japoneze, cu marginile estompate, creează o imagine fluidică, desprinsă parcă dintr-un vis confuz.În românia, poți cumpăra produsele semnate Designer’s Guild din magazinul Casa nouă.

© D

esig

ners

Gui

ld

© D

esig

ners

Gui

ld

10

Page 5: Revista caminul februarie 2012

ultramodern

© D

esig

ners

Gui

ld

© D

esig

ners

Gui

ld

11

Căminul februarie 2012

Page 6: Revista caminul februarie 2012

REPERE / ALEGEREA DESIGNERULUI

Pentru anul acesta, designerul Maria Dulhan ne recomandă să folosim pe scară largă albul în amenajări, în opoziție cu stridenţa şi violenţa cromatică ce au caracterizat interioarele din ultima vreme.

ALBUL Vedeta amenajărilor a� uale

TEXT: Oana Voicu | FOTO: Robert David

DE CE DECORURI ALBE? MARIA DULHAN

�Designer și scenograf

Pentru că simţim din ce în ce mai mult nevoia unei purifi cări atât a noastră, interioară, cât şi a spaţiului în care trăim. În general, când foloseşti alb şi nuanţe deschise, atragi lumi-nozitate, viaţă, veselie. De asemenea, albul este asociat cu liniştea, cu rela-xarea, astfel că interioarele decorate în alb au mai multă simţire, mai mult sentiment.

Nu recomand însă albul snow, albul pur, deoarece este rece și, folosit exclusiv, displace. În schimb, alege nuanţe calde sau pastelate de alb, căci albul, atunci când intervine într-o culoare, o domoleşte şi o face mai plăcută. De mare efect sunt fi nisajele alb patinat ori combinaţia de alb cu lemn crud sau cu stejar albit.

Culoarea albă o asociem mai rar cu mobilierul cubist, deoarece ea face ca liniile și colțurile drepte să pară mai dure; în schimb, merge foar-te bine cu stilul french, cu mobilierul curb, fără încărcătură excesivă.

16

BUFET din lemn masiv de stejar, fi nisaj stejar albit, cu blat natur, poliţe din acelaşi set – Ronex – preţ la cerereObiecte decor – D GALLERY – preţ la cerere

Page 7: Revista caminul februarie 2012

CEŞCUŢĂ ŞIFARFURIOARĂ Josephine, din ceramică – 31 lei

FARFURIE Josephine, din ceramică, diametru 22 cm – 21 lei; diametru 27 cm – 22 lei – MOBEXPERT

VITRINĂ OCEANdin lemn masiv, 120x45xH200 cm – MOBEXPERT – 3.008 lei

TOALETĂ provenienţă Olanda, redecorată cu foiţă din aur, piesă unicat – D GALLERY – preţ la cerere

17

CĂMINUL februarie 2012

DORMEZĂ din colecţia Moda Arte, structură din lemn masiv vopsit lacatto opaco, cu şezut şi spătar din spumă nedeformabilă, H120xL160xA76 cm – LEMON – preţ la cerere

RAMĂ FOTO din lemn, 22x27 cm – EXOTIQUE – 39 lei

Page 8: Revista caminul februarie 2012

înainte după

RepeRe / deco de sezon

styling & text: arh. Mugur Kreiss Foto: Robert David | DoCUMentARe: Oana Voicu

22

living pentru doi,

regÂndit

Doar câteva piese de mobilier şi obiecte decorative au fost

necesare pentru a da un alt aer acestui living de inspiraţie

clasică franţuzească.

Page 9: Revista caminul februarie 2012

după

23

Căminul februarie 2012

living pentru doi,

regÂndit

Page 10: Revista caminul februarie 2012

RepeRe / În oraș

TexT: Oana Voicu | FoTo: Robert David

Situat pe bulevardul Dacia, una dintre cele mai vechi și elegante artere ale Bucureștiului, la numărul 73, şi ocupând parterul unei vile impozante, construită în anul 1935, showroo-mul La Maison se desfășoară pe o

suprafață de 200 de metri pătraţi.Conceptul de amenajare al magazinului, așa cum

ne mărturisesc proprietarii săi, Patrick și Cristina Zelmat, este acela de a intra în el și de a te simți imediat ca la tine acasă. “Nouă nu ne plac showroo-murile reci, fără obiecte de decor, sau cu rame fără fotografii reale în ele”, spune Cristina Zelmat.

De proiectul de decorare s-au ocupat chiar pro-prietarii, împreună cu designerul de interior Martine Claessens, iar amenajarea a durat numai o lună.

De la început, spațiul a fost împărțit astfel încât să beneficieze de toate funcțiunile unei case: cameră de lucru, living, dining, bibliotecă și dormitor. Stilul care predomină este cel clasic, decorul interior susținând arhitectura frumoasă a vilei. În acest fel se asigură o armonie deplină între cele două zone (interior/exterior), fiind scoase în evidență camerele cu plafoane înalte şi șemineu, ferestrele frumoase și intrarea superbă. Dar La Maison nu este doar un magazin de mobilă, ci şi un concept

La Maisonmai mult decât un showRoommAmenajat întocmai ca o casă, cu toate funcțiunile necesare, dar mai ales cu piese de mobilier și decorațiuni care însuflețesc și încălzesc atmosfera, showroomul La Maison este cu siguranță un loc în care ți-ar plăcea să locuiești.

complex, brandul oferind, pe lângă posibilitatea achiziționării de obiecte, și servicii de consultanță în ceea ce privește amenajarea interioară. Cei care trec pragul showroomului vor descoperi aici atât piese de mobilier unicat, cât și posibilitatea de a-şi realiza mobilierul la comandă, în funcţie de dimensiunile avute la dispoziție: bucătării, dressinguri, biblioteci, pannelling-uri etc.

În magazin se găsesc produse ce aparțin unor branduri celebre, cum ar fi: Grange, Baker, Mis en Demeure, Moissonnier, Massant, Cole and Son, De Gournay, Pierre Frey, Designers Guild și mulți alții. În general, 90 % dintre obiecte și materiale provin din Franța, Anglia și Belgia, însă nu lipsesc nici cele aduse din America sau din alte colțuri ale lumii.Chiar proprietara magazinului, dna Cristina Zelmat recunoaşte că stilul francez o reprezintă cel mai bine: “M-a inspirat foarte mult Franţa pe care o am acum în sânge”.

Revenind la amenajarea interioară a showroomu-lui, observăm preferința pentru finisaje cu imprimeuri bogate, precum tapete cu modele florale sau ecosez, și pentru obiecte de mobilier cu un look antichizat. Deși este vorba despre un mobilier nou, realizat recent, lucrătura și stilurile ce amintesc de alte vremuri fac ca el să arate că ar fi trăit...

Birou sologne, din lemn masiv, furnizor mis en demeure, 129x71xh77 cm – 2.156 euro Bibliotecă din lemn de cireş, furnizor Grange – preţ la cerere Fotoliu din lemn de stejar, cu tapiţerie din mătase şi catifea, furnizor massant – preţ la cerere Lampadar cu picior din fier şi abajur din in, h158 cm, furnizor mis en demeure – 789 euro Lampă birou, din metal – la maison – 425 euro (mare)Ceas de perete din metal, decor negru, diametru 110 cm – la maison – 155 euro Tapet din hârtie de cole and son, colecţia Vivienne westwood, 100x52 cm – 98 euro/rola

26

Page 11: Revista caminul februarie 2012
Page 12: Revista caminul februarie 2012

REPERE / DESIGN WAVE

BIOGRAFIE1931 Se naște în King� on upon � ames.

1948 Începe � udiile la Central S� ool of Arts & Crafts.

1949 Începe să lucreze cu Eduardo Paolozzi, creând mobilă.

1953 Des� ide Soup Kit� en în � andos Place, inspirat de sim-plitatea elegantă a re� aurantelor accesibile din Franța.

1956 Pune la pun� Conran Design Group, decorând, printre altele, un magazin pentru Mary Quant.

1964 Des� ide magazinul Habitat. Personalul poartă uniforme create de Mary Quant și are părul coafat de Vidal Sassoon.

1983 Buckingham palace îl numește Sir Terence Conran.

1987 Des� ide Conran Shop în Fulham Road.

2000 Des� ide, în parteneriat cu Wyndham International, London’s Great Ea� ern Hotel, care a devenit unul dintre cele mai de succes hoteluri londoneze.

2003 A fo� numit re� or al Colegiului de Artă Regală. A început să lucreze la Colecțiile Conran, o serie de produse care refl e� ă fi lozo-fi a sa de a aduce obie� e contem-porane de bună calitate publicului larg. Colecțiile conțin acum Bed by Conran, Light by Conran, Terence Conran by Royal Doulton, Content by Conran și Vision by Conran.

2004 A primit di� incția Designerul anului pentru serviciile sale în de-sign. Conran & Partners au în� eiat munca la Roppongi Hills, un cartier urban din inima orașului Tokyo, creat de Mori Building Company.

2007 Lansează linia de u� ensile de bucătărie Royal Doulton.

2011 Lansează linia Conran numai pentru M&S.

34

Page 13: Revista caminul februarie 2012

Terence conran

Cei peste 60 de ani în care designerul Terence Conran, unul dintre cei mai importanți creatori britanici de obiect, a influențat felul în care înțelegem confortul sunt celebrați de expoziția londoneză “The Way We Live Now” până pe 4 martie, la Design Museum din Londra. O ocazie perfectă pentru a vorbi despre cel care a evidențiat estetica utilității.

Designerul vieții de astăzi

Cu un impact nemaiîntâlnit asupra vieții cotidiene a britanicilor și o serie de cariere paralele, Conran este astăzi cunoscut ca designerul care a scuturat imaginea întu-

necată a Marii Britanii postbelice și a popularizat ideea că obiectele frumoase trebuie să fie la îndemâna întregii comunități, nu doar a unui grup exclusivist. Expoziția “Terence Conran: The Way We Live Now” urmărește parcursul artistului începând din perioada austeră de după război, continuând cu cariera lui pro-lifică din timpul nașterii culturii pop din anii 1960, cu explozia designului din anii 1980 și ajungând până în prezent. De asemenea, expoziția este împărțită în categoriile care i-au definit cariera: cea de designer, cea de retailer și cea de restaurator.

Pasiunea lui Conran (80 de ani) pentru design a pornit încă din adolescență, când britanicul și-a format o adevărată colecție de obiecte, expuse astăzi la Londra. E vorba despre o serie de flori sălbatice și fluturi de noapte, dar și de mașinuțe cu pedală Bugatti. În timpul studiilor la Central School of Art and Design, Conran a absorbit principiul curentului Bauhaus, care atrăgea atenția asupra importanței unei opere totale, care să exploateze fiecare aspect al artei, principiu pe care l-a modelat și l-a transpus în obiectele create mai târziu.

Conran, în tinerețeLa studii a renunțat în 1951, când i s-a propus să se ocupe de câteva dintre expozițiile Festival of Britain, evenimentul național organizat de guvernul britanic pentru a da populației sentimentul de recuperare după nenorocirile războiului.

O expoziție a hainelor create de Conran găzduită de magazinul londonez Simpsons of Piccadilly și o serie de apariții în revista “House and Garden” au ajutat la creșterea cotei lui și au convins publi-cul că, în ciuda vârstei tinere, britanicul înțelegea importanța publicității.

Chintesența designuluiDatorită unei perioade în care a fost nevoit să se întrețină la Paris spălând vase, Conran a învățat principiile afacerilor cu restaurante și a fost inspirat

În aceeași perioadă, Conran a făcut parte din The Independent Group, mișcarea avangardistă a anilor 1950 care a adus Pop Art-ul în Albion.

terence conran 35

Căminul februarie 2012

Page 14: Revista caminul februarie 2012

STYLING, TEXT & FOTO: Mugur Kreiss

ÎN ALB ŞI NEGRUCU OBIECTE DE PE VREMEA BUNICII�Inspiraţia: un dublu portret în creion, datând din anii ’30. Ingrediente: obie� e ce au aparţinut bunicii. Rezultat: un decor retro, combinând cele două non-culori, pentru o impresie puternică.

CĂMINUL MEU / LECȚIA DE STIL

DINTR-UN DESENîn creion învăţăm întotdeauna cum un artist exprimă o idee cu atât de puţine mijloace. Măiestria lui ne arată – numai prin puterea grafitului – tex-turile, umbrele, luminile, astfel încât aproape că uităm că nu vedem culori.Anii ’30 nu reprezintă doar perioada în care a fost făcut acest portret, ci te ajută şi să descoperi vechimea celor mai multe dintre obiectele folosite, obiecte pline de amintiri, care au însă şi astăzi acelaşi farmec. Singura culoare pe care mi-am permis-o – nuanţa cărămizilor peretelui de fundal, el însuşi vechi de peste 70 de ani.

62

Page 15: Revista caminul februarie 2012

Ca desprins dintr-un film de altădată, acest colţ de dining îţi arată cum împletirea dintre alb

şi negru îţi oferă un contrast de zile mari. Parcă auzi, în surdină, muzica lui Jean Moscopol, de la un gramofon pe care nu îl vezi, dar a cărui prezenţă o ghiceşti...

Priveşte cu atenţie şi vei observa lucruri cu care eşti familiarizat: farfurii din “pia-tră”, cum obişnuia bunica mea să le spună, pahare din cristal cu picior negru, sticle pentru

servirea vinului şi a lichiorului din acelaşi set, o supieră din porţelan, sosieră şi zaharniţă, dar şi obiecte din argint – tacâmuri, ceainice, ustensile de servit, sfeşnice, toate aşezate pe faţa de masă cu broderie şi datând de pe vremea când oamenii ştiau să se bucure de o masă aşa cum trebuie.Inspiră-te şi tu din acest decor şi încearcă îl alcătuieşti măcar într-o seară, pentru o cină la lumina lumânărilor, în care să redescoperi la joie de vivre, atât de preţuită odinioară!

Mugur Kreiss m Arhitect și designer [email protected]

1 – Supieră cu capac, din porţelan Rosenthal, colecţia Sanssouci Elfenbein – my House – 1.274 lei 2 – Bol supă cu farfurie suport, din porţelan Rosenthal, colec-ţia Sanssouci Elfenbein – my House – 258,50 lei3 – Cutie din coajă de cocos, 9x10 cm – exotique – 25 lei4 – Supieră cu capac, din porţelan Rosenthal, colecţia Monbi-jou – my House – 988 lei5 – Farfurie fel principal, diametru 26 cm, şi farfurie aperitiv, diametru 21 cm, din porţelan Rosenthal, colecţia Sanssouci Elfenbein – my House – 161 lei/buc. şi 102 lei/buc.6 – Platou tort, diametru 31 cm, din porţelan Rosenthal, colecţia Monbijou – my House – 304 lei7 – Consolă Vence, din lemn masiv, finisaj ocru, 110x35x75 cm – mobexpert – 568 lei

1 2

3

4 5 6

7

63

Căminul februarie 2012

Page 16: Revista caminul februarie 2012

căminul meu / design aplicat

TexT: Oana Voicu | FoTo: Firme colaboratoare

baiatrei concepte de amenajare mmoderne, romantice sau inedite, noile decoruri de baie propuse de designeri sunt tot mai surprinzătoare. inspirate din trecut sau din viața de zi cu zi, ele transformă total conceptul de baie pe care îl știam noi.

Cabină de duş pack, din sticlă securizată de 7 mm, control digital al funcţiilor, dotată cu duş mobil, duş fix, jet pentru masaj vertical, raft de sticlă, disponibilă în 3 variante cromatice, producător treesse, design marc Sadler – SSaB – preț începând de la 29.884 lei

Panou duş peninsulă open Xclusive, profil aluminiu, finisaj crom lucios, sticlă securizată de 10 mm grosime, tratament Starclean, 162x215 cm – 1.823 euro Perdea duş cu finisaj mătase, rezistentă la apă, tratată antibacterian, 145x215 cm – 416,50 euro Cădiţă duş cu sifon, din Stonecril, 170x80 cm – 1.878 euro Coloană duş Vesta, din Stonecril,4 hidrojeturi verticale, mixer termostatic, H183 cm – 2.306 euro – casa nouă

64

Page 17: Revista caminul februarie 2012

1. jocul luminii și al nuanțelor

vis modern

Amenajată modern, cu finisaje și dotări de ultimă oră, baia prezentată de Casa Nouă atrage în primul rând prin atmosferă, prin lumina neobișnuită ce traversează panourile semitransparente, creând efecte ireale. Alăturarea de piese moderne și clasice completează decorul inedit.

Coloană de duş Isseo, din aluminiu anodizat, dotată cu duş fix, duş mobil, 3 jeturi pentru masaj vertical, baterie termostatică şi reglator de presiune, disponibilă în variantă albă sau neagră, producător Acquaidro – SSAB – 3.158 lei

Fotoliu din colecția Moda Arte, structură din lemn masiv vopsit lacatto opaco, șezut și spătar din spumă nedeformabilă, 112x103x92 cm – lemon – preț la cerere

Pendul Antea, diametru 30 cm, L60 cm – Mobexpert – 781 lei

65

Căminul februarie 2012

Page 18: Revista caminul februarie 2012

ReRpeRe / deco de sezonReRpeRe / deco de sezoncăminul meu / arta aranjării mesei70

Page 19: Revista caminul februarie 2012

Cină în doi, Alb și

AlbAstrustyling & text: arh. Mugur Kreiss

Foto: Robert David | DoCUMentARe: Oana Voicu

71

Căminul februarie 2012

Page 20: Revista caminul februarie 2012

arta de a trăi / atelier de artist

Cunoscut îndeosebi pentru ilustrațiile sale din „The New York Times”, „Newsweek” sau „Time”, Csaba Zemlényi este mai ușor de regăsit în colecțiile unor mari iubitori de artă decât în expoziții. Cu toate acestea, la

începutul lui 2012, publicul bucureștean a avut șansa de a se întâlni cu universul artistic al pictorului și ilus-tratorului stabilit de peste 30 de ani în Statele Unite.

Expoziţia Zemlényi de la EA Gallery este o reinte-grare a artistului în cultura românească, o binemeri-tată întâlnire cu matricea sa spirituală. Artistul însuși recunoaște că rădăcinile creației sale se află în cultura românească, în prieteniile și întâlnirile memorabile pe care le-a avut aici. Un ochi atent observă însă și asemănări cu arta flamandă prin concentrarea asupra obiectului.

Prezenţa artistului în Bucureşti, la European Art Gallery, se datorează unui proiect ambiţios, dezvoltat de Radu Boroianu, manager al acestei instituţii de cultură, Preşedinte al ACOAR (Asociaţia Comercianţilor de Opere de Artă din România) şi unul dintre cei mai marcanţi manageri de artă din ţara noastră. Acesta organizează expoziţii dedicate unor artişti români de prim rang ce s-au stabilit în străinătate şi au devenit mai cunoscuţi acolo decât la ei acasă. Am avut astfel şansa de a ne întâlni aici, de-a lungul timpului, cu opera unor mari maeştri, precum Nicolae Maniu sau Michael Lassel.

Pașii carierei unui artist captivat de cele mai diverse domenii Csaba Zemlényi s-a născut la Oradea, pe 18 august 1943, şi a absolvit Institutul de Desen din Cluj-Napoca şi Academia de Arte Nicolae Grigorescu din Bucureşti. De altfel, acesta este şi oraşul său drag, de suflet: “Îmi doresc să mă ajute Dumnezeu ca bucureştenii să mă readopte ca odi-nioară. Îi sunt recunoscător, pentru tot şi toate, ulti-mului mare pictor occidental, profesorului Corneliu Baba. Şi astăzi, momentele mele de perfectă sinergie sufletească şi spirituală rămân cele în compania prietenilor şi colegilor Ştefan Câlţia şi Sorin Ilfoveanu. Nicăieri nu mă simt întreg, decât la un pahar de vin în atelierele lor“, spune artistul.

Din 1975, Csaba Zemlényi devine membru al Uniunii Artiştilor Plastici. Lucrările lui se află în numeroase muzee şi colecţii – ABC, AT&T, McGraw-Hill, Museo Risorgimento, Torino,

TExT: Mariela Vanu | FOTO: European Art Gallery

Csaba Zemlényidedublarea vibrației vitalem Meditativ, folosind detaliul ca notă într-o simfonie elaborată de forme şi culori, Csaba Zemlényi ne fascinează cu o viziune proprie, spectaculoasă. Pictorul și graficianul este actual, modern, proaspăt, magic, energic, caracterizat de un umor fin, elegant.

Pe Radu BoRoianu (dreapta) şi Csaba Zemlényi (stânga) îi leagă o prietenie ce se întinde pe mai mulţi ani. tocmai acest nobil sentiment a făcut posibilă întâlnirea publicului din țara noastră cu lucrările marelui artist de origine română.

Întâlnirea publicului cu personalitatea marcantă a lui csaba Zemlényi a Însemnat reaşeZarea În cultura românească a operei unui mare artist

82

Page 21: Revista caminul februarie 2012

Csaba Zemlenyi


Recommended