+ All Categories
Home > Documents > proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

Date post: 17-Jan-2016
Category:
Upload: anastasia-cara
View: 30 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
18
PROIECT DIDACTIC DISPOZITIVE DE INTRARE Data: 28-XII-2008 Clasa: a VIII-a Disciplina: INFORMATICA-OPTIONAL Tipul lecţiei: Dobândire de cunoştinţe Profesor: Ghena Mihaela Scoala Ungheni cu clasele a I- VIII-a
Transcript
Page 1: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

PROIECT DIDACTIC DISPOZITIVE DE INTRARE

Data: 28-XII-2008Clasa: a VIII-a

Disciplina: INFORMATICA-OPTIONALTipul lecţiei: Dobândire de cunoştinţe

Profesor: Ghena MihaelaScoala Ungheni cu clasele a I-VIII-a

Page 2: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

DISPOZITIVE

DE

INTRAREDISPOZITIVE

DE

INTRARE

Prin intermediul dispozitivelor de intrare, utilizatorul introduce date în unitatea centrală.

Printre cele mai cunoscute sunt:

Page 3: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

TASTATURA (KEYBOARD)

Are rolul de a introducere datele în unitatea centrală, utilizând tastele

Cuprinde cinci categorii de taste:

taste numerice,

taste funcţionale;

taste speciale.

taste de introducere text (alfanumerice);

Pentru tastaturile mai noi există chiar şi taste de navigare pe Internet.

taste de deplasare a cursorului;

Page 4: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

Tipuri de tastaturiÎn funcţie de numărul de taste, există în prezent mai multe tipuri de tastaturi: varianta originală pentru calculatoare

personale, cu 84 de taste, tastatura extinsă, cu 101 taste.

Acestea diferă între ele în modul de amplasare a tastelor „Control”, „Return” şi „Shift”.Dispunerea standard a caracterelor pe tastatură poartă numele de „QWERTY”.

Există în prezent dispuneri diferite şi seturi de caractere care să acopere necesarul lucrului în orice limbă.

Page 5: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

Să vedem tipuri de tastaturi

Page 6: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

Mouse-ul a fost inventat în 1963, de către Douglas Engelbart, cercetător la Stanford Research Center de pe lângă Stanford University, California, SUA. Producţia a început-o firma Xerox, în 1970. Mouse-ul este un moment de cotitură în ergonomia utilizarii calculatorului, pentru că eliberează utilizatorul de restricţiile impuse de tastatură, mai ales în lucrul cu interfeţe grafice.

Este echipamentul care comandă mişcarea cursorului pe ecran.(poziţionarea, selectarea rapidă, execuţia unor comenzi)

În functie de tipul aplicaţiilor care s-au rulat, au apărut diverse tipuri de mouse: cu două sau trei butoane (configurabile în diferite aplicaţii), cu rotiţă (de defilare (pentru documente foarte lungi), cu rotiţă (1 sau 2) sau buton lateral (pentru a fi manevrat cu degetul mare) etc.

Mecanismul de determinare a mişcării a evoluat şi el, de la mouse-ul optomecanic la mouse-ul optic care poate fi utilizat pe aproape orice suprafaţă.

Există şi mouse-ul „wireless” (făra fir), care se bazează pe o comunicare cu calculatorul prin unde radio sau infraroşii.

MOUSE-UL

Page 7: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

Tipuri de mouse-uri optomecanic - are o bilă metalică sau de

cauciuc ce se poate roti în toate direcţiile mutând corespunzător indicatorul pe ecran, sensul de mişcare fiind detectat prin senzorii încorporaţi; necesită mouse-pad

optic - pentru detectarea mişcării se foloseşte un laser; nu necesită suprafeţe speciale.

Conectarea la desktop se poate face cu ajutorul unui cablu pe portul serial, pe portul PS2 sau pe portul USB.

Conectare

Page 8: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

Să vedem nişte mouse-uri!

wirless

mouse talk

mouse 3 butoane

mouse 4 butoane

un buton aditional: printr-o singura apasare a sa determină dublu-click. Butonul este pozitionat destul de accesibil între scroll şi butonul de click stânga al mouse-ului.... Folosit pentru lucru într-un domeniu care necesită o mulţime de dublu-click-uri.

Page 9: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

bila

ax

rotiţă cu fante

celulă foto

diodă

Bila se mişcă şi învârte axul, deci şi rotiţa cu fante, timp în care dioda luminează încontinuu astfel că celula foto primeşte flux luminos când o fantă e în dreptul diodei luminose.

SE INTERPRETEAZĂ MIŞCAREA MOUSE-ULUI

Cum funcţionează mouse-ul optomecanic?

ÎN FUNCŢIE DE FLUXUL LUMINOS

Page 10: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

TRACKBALL(bila rulantă)

Dispozitiv de intrare ce poate fi considerat un mouse aşezat pe spate: mutarea cursorului se poate face prin rotirea bilei cu ajutorul degetelor sau palmelor.

De obicei există de la unul la trei butoane plasate lângă bilă. Permite indicarea, selectarea, inserarea şi este folosit în interfaţă grafică). Avantajul principal faţă de mouse este acela că nu necesită o suprafaţă de lucru, putând fi aşezat oriunde.

Deseori este folosit în locul unui mouse pe un computer portabil (laptop).

Page 11: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

TOUCKPAD

Touchpad - este o mică suprafaţă sensibilă la atingere, folosită ca dispozitiv de punctare pe unele calculatoare portabile. Deplasarea pointer-ului pe ecran se face prin mutarea degetului peste pad.

Page 12: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

SCANNER-UL

Scanner-ele nu fac deosebirea între imaginea grafică şi text, aşadar textul care a fost „scanat” nu se va putea edita direct. Acest lucru este posibil prin utilizarea unui program OCR (Optical Caracter Recognition).

Un scanner funcţionează prin digitizarea unei imagini, adică prin împărţirea sa într-o grilă de puncte şi reprezentarea fiecărui punct prin 0 sau 1, în raport de culoarea punctului, alb sau negru.

Scanner-ul este un dispozitiv care „citeşte” de pe hârtie informaţii tipărite (texte, imagini) şi le converteşte într-o formă pe care calculatorul o recunoaşte, „bit map” (hartă de biţi) (hartă de piţeli) ce se stochează într-un fişier de tip „.bmp” („bitmap”) care poate fi recunoscut şi prelucrat de software-ul de prelucrare grafică.

Page 13: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

Caracteristicile SCANNER-erelorrezoluţia (densitatea punctelor din matrice), se măsoară în „dots per inch” (puncte pe inch), prescurtat „dpi”. Cu cât aceasta este mai mare, cu atât harta este mai densă şi imaginea mai fidelă. Valorile uzuale sunt între 72 şi 600 dpi. adâncimea de culoare (numărul de biţi necesari pentru reprezentarea unui pixel). Cu cât acest număr este mai mare, cu atît reprezentarea obţinută este mai aproape de realitate. forma şi dimensiunile Scanner-ele pot fi manuale sau de birou sau proiectoare pentru imagini mari. Cele mai uzuale sunt scanner-ele de birou pentru formate A4.

Page 14: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

Tipuri de scanner-e

După mărime şi posibilitatea de a fi utilizate, există:

scanner de birou - arată ca un copiator. Materialul ce trebuie copiat se aşează pe o suprafaţă plană, de sticlă, capacul trebuind să fie închis, ca şi la copiator; scanner de mână - are

dimensiuni reduse, este mai lent şi este util pentru prelucrarea documentelor mici.

Page 15: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

JOYSTICKmanetă care se mişcă în toate direcţiile controlând deplasarea pointerului. Este similar unui mouse, cu deosebirea că la mouse mişcarea cursorului încetează odată cu deplasarea, pe când la joystick cursorul continuă să se deplaseze în direcţia în care este îndreptat joystick, încetând cu revenirea la poziţia iniţială. Este folosit mai ales pentru jocurile pe calculator.

Page 16: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

LIGHT PEN (CREION OPTIC)

Este un dispozitiv asemănător unui creion, avand în vârf un senzor optic. Oferă posibilitarea desenării şi scrierii direct în calculator prin intermediul unor monitoare speciale (touch screen).

Page 17: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

MICROFONfolosit pentru a înregistra diverse sunete pe calculator, conectat la placa de sunet. Este utilizat în telefonia prin Internet şi la introducerea verbală a comenzilor

Page 18: proiectdidacticdispozitivedeintrare (2).pptx

WEBCAM

Are rolul de a capta imagini.


Recommended