+ All Categories
Home > Documents > Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de...

Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de...

Date post: 01-Jan-2020
Category:
Upload: others
View: 3 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
32
Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu Facultatea de Ştiinţe Conferinţa Naţională de Informatică pentru Elevi PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGNPCID - 2015 Program & Abstracte SIBIU, ROMANIA 28 Martie 2015
Transcript
Page 1: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu

Facultatea de Ştiinţe

Conferinţa Naţională de Informatică pentru Elevi

„„PPRROOGGRRAAMMAARREE,, CCOOMMUUNNIICCAARREE,,

IIMMAAGGIINNAAŢŢIIEE,, DDEESSIIGGNN””

PPCCIIDD -- 22001155

Program & Abstracte

SIBIU, ROMANIA

28 Martie 2015

Page 2: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

2

Page 3: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

3

OBIECTIVE

Scopul conferinţei este de a reuni elevi din toate liceele din ţară pentru a prezenta şi a discuta rezultate originale obţinute în cadrul următoarelor teme de interes (fără a restrânge aria tematică la acestea):

Structuri de date în aplicaţii software

Metode de compresie a datelor

Algoritmi de sortare: metode şi aplicaţii

Software educational

Teoria grafurilor în probleme şi aplicaţii

Criptografie

Securitatea sistemelor informatice

Dezvoltarea aplicaţiilor cu baze de date

Procesarea imaginilor

Proiectarea şi implementarea site-urilor Web

Aplicaţii multimedia în educaţie, divertisment

Aplicaţii software pentru dispozitive mobile

Tehnici de programare

Managementul proiectelor informatice

Evolutionary Computing

Multimedia Systems

Internet Communication and Technologies

Web Applications

Page 4: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

4

ORGANIZAT DE Departmentul de Matematică şi Informatică

Colectivul de Informatică

Facultatea de Ştiinţe

Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu, Romania

E-mail: [email protected]

COMITETUL ŞTIINŢIFIC

Prof. Univ. Dr. Dana Simian – preşedinte (chair)

Prof. Univ. Dr. Valer Roşca

Lector Univ. Dr. Ralf Fabian

Lector Univ. Dr. Daniel Hunyadi

Lector Univ. Dr. Mircea Muşan

Lector Univ. Dr. Mircea Neamţu

Lector Univ. Dr. Alina Pitic

Lector Univ. Dr. Florin Stoica

Lector Univ. Dr. Laura Stoica

COMITET STUDENŢESC DE JURIZARE

Student masterand Vasile Marian Fălămaş

Student masterand Adrian Popa

Student masterand Simona Mihaela Tecşa

Page 5: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

5

COMITETUL DE ORGANIZARE

Prof. Univ. Dr. Dana Simian – preşedinte(chair)

Lector Univ. Dr. Ralf Fabian

Lector Univ. Dr. Mircea Muşan

Lector Univ. Dr. Mircea Neamţu

Lector Univ. Dr. Alina Pitic

Lector Univ. Drd. Cristina Răulea

Lector Univ. Dr. Florin Stoica

Lector Univ. Dr. Laura Stoica

Asist. Univ. drd. Cristina Cismaş

Tehnician Gheorghe Doda

Student Eugen Bobeş

Studentă Andra Moisei

Studentă Naomi Şontrop

Page 6: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

6

SPONSORI

Cos Software Solutions

EBS Romania

Global Solutions for Development

Omeron Technologies, Romania

ROPARDO

Sory Copy Center Sibiu

Top Tech

Page 7: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

7

P R O G R A M

9.00 – 9.30 Înregistrare

9.30 Deschiderea oficială a lucrărilor conferinţei PCID 2015

Facultatea de Ştiinţe, Strada Doctor Ion Raţiu 5-7, Sibiu

Sala A18, Etaj 1, Corpul A

10.00 – 11.45 Prezentare lucrări (timp alocat, maximum 15 minute)

10.00 C++ ForLab, Marius Daniel Marinescu Profesor Coordonator: Elena-Liliana Martin Colegiul Naţional “Bogdan Petriceicu Hasdeu” Buzău

10.15 Aviation HUD, Cristian Beckert Profesor coordonator: Delilah Florea Colegiul Naţional „Samuel von Brukenthal”, Sibiu

10.30 Pregătire DSD-Deutsches Sprachdiplom, Oancea Andrei- Stefan Profesor Coordonator: Monica Oancea Colegiul National "Gheorghe Lazăr", Sibiu

10.45 GoStudent, Cosmin Stoian, Ioana Martin Profesor coordonator: Elena-Liliana Martin Colegiul Naţional „Bogdan Petriceicu Hasdeu”, Buzău

11.00 Didactic Visual Studio C# pentru algoritmul lui Lee, Ladislau Andrasi Profesor coordonator: Cornelia Ignat Liceul Tehnologic „Şcoala Națională de Gaz”, Mediaș

11.15 Design şi implementare de pagini de internet în educaţie, Petru Rogojanu Profesori Coordonatori: Doina Solomon Palatul Copiilor Sibiu

11.30 Bootstrap şi website-urile dintr-o singură pagină, Mădălin Vlad Liceul de Arte "Margareta Sterian" Buzău

11.45 – 12.00 Pauză de cafea

12.00 – 13.45 Prezentare lucrări (timp alocat, maximum 15 minute)

12.00 Mario Skateboarding, Boldijar Paul Profesori coordonatori: Comarnic Liliana, Ghişe Ciprian Colegiul Naţional de Informatică “Grigore Moisil”, Braşov

12.15 Tehnici de Web Design aplicate în biologie, Maria Alexandra Mărginean Profesor Coordonator: Ramona Humeniuc Colegiul Naţional “Horea, Cloșca și Crișan”, Alba Iulia

12.30 Interactivitate cu Camtasia Studio, David Gruian Profesor Coordonator: Ramona Humeniuc Colegiul Naţional “Horea, Cloșca și Crișan”, Alba Iulia

12.45 ProPrac, Vlad Badoiu, Vlad Teodorescu Profesori Coordonatori: Mirela Mlisan, Antoanela Fărcăşanu

Page 8: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

8

Colegiul Naţional Mircea cel Bătrân, Rm. Vâlcea, Vâlcea

13.00 TCP Chat, Liviu Alexandru Mitea Profesor Coordonator: Mădălina Sibişan Colegiul Naţional ,,Octavian Goga", Sibiu

13.15 Aplicaţii ale grafurilor pentru calcularea de rute optime, Radu Handolescu Colegiul Naţional „Radu Negru”, Făgăraş Profesor Coordonator: Nicolae Steavu Colegiul Naţional „Doamna Stanca”, Făgăraș

13.30 Migraţii în lumea contemporană, Daniel Florin Frăţilă Profesori Coordonatori: Elena Liliana Martin, Carmina Miron Colegiul Naţional „Bogdan Petriceicu Hasdeu”, Buzău

13.45 – 14.45 Pauză de masă

14.45 – 16.00 Prezentare lucrări (timp alocat, maximum 15 minute)

14.45 LibManager, Felix Ştefan Solyom Profesor Coordonator: Ramona Humeniuc Colegiul Naţional “Horea, Cloșca și Crișan”, Alba Iulia

15.00 Statistică descriptivă în medicină, Amalia Bako, Ioana Alina Vinczeller Profesor Coordonator: Ramona Humeniuc Colegiul Naţional “Horea, Cloșca și Crișan”, Alba Iulia

15.15 Jokes App, Boldijar Paul Profesori coordonatori: Comarnic Liliana, Ghişe Ciprian Colegiul Naţional de Informatică “Grigore Moisil”, Braşov

15.30 Transformări simple ale gazului ideal – simulări în LabVIEW, Marius-Nicolae Ţoc Profesor Coordonator: Ramona Humeniuc Colegiul Naţional “Horea, Cloșca și Crișan”, Alba Iulia

15.45 Guitar PROF v1.0, Hanea Sandro Profesori coordonatori: Oancea Monica, Stănculescu Adina Colegiul National "Gheorghe Lazăr", Sibiu

16.00 – 17.00 Pauză de cafea

17.00 – 17.30 Festivitatea de premiere a lucrărilor şi închiderea conferinţei

Page 9: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

9

A B S T R A C T E

Didactic Visual Studio C# pentru algoritmul lui Lee

Ladislau ANDRASI

Profesor Coordonator: Cornelia IGNAT

În pregătirea elevilor pentru participarea la olimpiada școlară de informatică, atât la etapa județeană cât, mai ales, la etapa națională, însușirea algoritmului lui Lee reprezintă o necesitate stringentă. Scopul aplicației este acela de a fi atât un mijloc didactic modern și eficient în predarea acestui algoritm, cât și un suport pentru autoînvățare. Realizată în Microsoft Visual Studio C#, aplicația oferă posibilitatea de a explicita algoritmul lui Lee pentru calculul distanței minime dintre două elemente date ale unui tablou bidimensional, pentru diverse configurații ale acestui tablou. Interfața grafică realizează marcarea în matrice a fiecărui pas de execuție în două forme: prin utilizarea unei cromatici specifice, respectiv, prin înscrierea numărului corespunzător pasului de execuție, oferind o reprezentare în timp real a evoluției cozii de lucru. De asemenea, aplicația permite utilizatorului atât execuția integrală a unui exemplu, cât și executarea pas cu pas, ceea ce permite utilizatorului un control asupra programului, astfel încât frecvența de execuție să poată fi adaptată caracteristicilor personale ale celui care învață. Cuvinte cheie: didactic, algoritm Lee, distanță minimă, matrice, coadă, exemplificare pas cu pas

Statistică descriptivă în medicină

Amalia BAKO, Ioana Alina VINCZELLER

Profesor Coordonator: Ramona Humeniuc

Prezenta lucrare propune o incursiune în statistica descriptivă și corelații în Excel, pe cazuri patologice, cu aplicații în medicină. Programul Excel pune la dispoziţia utilizatorului un set de funcţii foarte bogat care permite realizarea rapidă a unor calcule. Dintre funcțiile Excel am folosit media, mediana, cuartilele, minimul, maximul, numărarea valorilor, etc. alături de indicatori de dispersie și diferite tipuri de grafice. Informațiile furnizate în urma prelucrărilor statistice dau posibillitatea specialiștilor din medicină de a obține informații utile cu privire la starea pacienților și evoluțiile lor ulterioare.

Cuvinte cheie: statistică, Excel, medicină, funcții, grafice, descriptivă.

Page 10: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

10

ProPrac

Vlad BĂDOIU, Vlad TEODORESCU

Profesori coordonatori: Mirela MLISAN, Antoanela FĂRCĂŞANU

“ProPrac” este un site educaţional, concentrat pe programare, pentru elevi, studenţişi profesori de toate vârstele. Conţine o colecţie de probleme de programare, tutorialeşi materiale pentru învăţat. Un utilizator se poate înregistra cu un contpropriu, săînveţe din tutorialesau din documentaţie, să rezolve problemeîntr-un limbaj de programare, săîşi upload-eze soluţia pentru a fi verificată pe nişte teste pregenerate şi, după aceea, în câteva secunde, să primeasca punctajul pentru problema respectivă, punctaj care se înregistreazăîn contul lui. Cu cât rezolva mai multe probleme, cu atât are mai multe puncte. Conţinutul site-uluişi problemele sunt disponibile numai în romană, iar problemele pot fi rezolvate folosindu-se C/C++, Python, Ruby sau Java. Designul site-ului este unic şi realizat cu ajutorul front-end framework-ului numit Bootstrap.

Cuvinte Cheie: programare, site, probleme, tutorial, documentaţie, puncte.

Aviation HUD

Cristian BECKERT

Profesor Coordonator: Delilah FLOREA

Head-up Display-ul este un ecran transparent care prezintă parametrii de zbor fără ca piloţii să fie nevoiţi să îşi îndepărteze privirea de la repere. El a fost gândit inţial pentru aviaţia militară, fiind implementat apoi şi pe aeronavele de linie, automobile, etc. "Aviation HUD" este o aplicaţie pentru android care afişează altitudinea, viteza de zbor şi coordonatele piloţilor, avantajul fiind verificarea intr-un mod mai rapid şi comod a parametrilor de zbor fără a pierde timp preţios sau a întoarce privirea de la zona de zbor. Viteza, altitudinea, longitudinea şi latitudinea sunt preluate din GPS-ul telefonului. Cuvinte cheie: Android, aviaţie, HUD, GPS, avionică

Page 11: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

11

Jokes App - Aplicaţie android

Paul BOLDIJAR

Profesori Coordonatori: Liliana COMARNIC, Ciprian GHIŞE

Jokes App este o aplicație pentru android unde se pot posta, citi, evalua și comenta glume. Pentru a folosi Jokes App orcine își poate face un cont, acesta fiind necesar doar pentru a posta glume, a le evalua și comenta. De asemenea, utilizatorul poate alege ca gluma postată sau comentariul să fie anonim. Există și o posibilitate de autentificare anonimă, unde se vor putea vedea glumele, comentarile, dar nu se pot adăuga sau evalua. Aplicația este optimizată și pentru tablete și se poate descărca gratuit de pe Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fainosag.jokesapp Din linkul respectiv se pot vedea și capturi ecran cu aplicația. Dacă utilizatorii aplicației doresc să trimită un feedback, o pot face din aplicație. Glumele sunt listate în pagina de Hot/Popular, adică cele mai votate și Fresh/New unde sunt cele mai noi. De asemenea, putem vedea și glume la întâmplare, din al treilea ecran, unde un buton va găsi o nouă glumă care se află pe serverul aplicației. Dacă dorim să distribuim o glumă, trebuie doar să apăsăm pe butonul de share si se va deschide un dialog cu toate aplicaţiile instalate pe telefon care permit distribuirea de text.

Figura 1.

Aplicația rulează pe orice tabletă sau telefon cu android minim 3.0. Aceasta conține 6 activități, majoritatea fiind împărțite prin mai multe fragmente. În activitatea cu glumele am folosit un ViewPager pentru a alătura 3 fragmente pentru Hot / Fresh / Random page. Utilizatorul poate naviga prin ele fie prin swipe / scroll, fie prin apăsarea butoanelor de mai sus, acestea aparținând unui SlidingTabLayout. Utilizatorii, glumele, comentariile și restul sunt stocate prin intermediul platformei Parse. Prin aceasta putem stoca date în format JSON sau XML în cloud și este gratuit, dar suntem limitați la maxim 30 de requesturi pe secundă. Cuvinte cheie: tabletă, android, scroll, JSON, XML, cloud, navigare, dialog, Parse Bibliografie: 1. TĂNASĂ Ştefan, OLARU Cristian, ANDREI Ştefan, Java de la 0 la expert, Editura Polirom,

2011 2. PREISS, Bruno, Data Structures and Algorithms with Object – Oriented Design Patterns in Java

Page 12: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

12

“Mario Skateboarding”

Paul BOLDIJAR

Profesori Coordonatori: Liliana COMARNIC, Ciprian GHIŞE

Acest joc este pentru persoanele de orice vârstă! Mario trebuie condus pe placa lui de patinaj pe trasee complicate astfel încât să câştigăm cât mai multe puncte.

Aplicaţia este realizată în JAVA, folosind framework-ul pentru jocuri 2D libGDX, care permite programarea unui joc o singură dată şi exportarea lui pe android, ios, şi desktop. Am folosit acest framework în paralel cu Android SDK, deoarece unele metode native android, trebuiesc implementate prin interfeţe JAVA, cum ar fi mesajele de tip dialog sau mesajele de tip Toast. Grafica am realizat-o în Inkscape şi animaţia am făcut-o prin programul Spriter. Am redimensionat pachetele de imagini pentru diverse categorii de rezoluţii printr-un program creat de mine în Windows Forms. Pentru fizică am folosit Box2d. Acesta este un physics engine scris în C++ de către Erin Catto. În acest joc m-am folosit de rigid body pentru fiecare obiect din joc şi mişcarea jucătorului se face prin aplicarea unei forţe constante, în stânga, dreapta sau sus dacă este cazul. Box2d se ocupă doar de ecuaţiile fizice din spatele obiectelor, astfel încât se poate face o separare între ,,lumea fizică” a jocului şi view-ul, adică ceea ce vedem noi, şi se poate implementa pattern-ul MVC (model - view - controller) pentru a crea o aplicaţie cât mai scalabilă şi uşor de extins pe viitor.

Integrarea senzorului Motion Leap, este un element de originalitate şi a fost posibilă prin SDK-ul lor, astfel încât prin doar câteva implementări ale unor interfeţe, putem mişca playerul doar prin folosirea degetelor în aer. Setările sau progresul jocului sunt salvate pe android în Shared Preferences, iar pe desktop într-un fişier XML care se află în user-ul logat, în fişierul AppData.

În meniul principal al jocului există două ,,easter egg-uri”. Dacă scuturam device-ul, butoanele se vor ,,desprinde” şi se vor mişca în funcţie de cum este înclinat telefonul sau tableta şi dacă apăsăm, pe ecran o să apară personajul jocului în spatele logo-ului.

Aplicaţia este optimizată pentru tablete şi programată astfel încât jocul se va scala într-un mod eficient pe orice device, astfel încât nu vor apărea bare negre pe marginea ecranului şi nu se va distorsiona ecranul. Aplicaţia a fost testată şi pe telefoane cu specificaţii destul de slabe şi a mers fără nicio problemă, deoarece se poate alege pachetul de asset-uri dorit. De exemplu, dacă avem un Samsung Galaxy Fit cu un display de 3.2 inch, vom alege cel mai mic pachet şi jocul va rula cu FPS maxim, aproximativ 60. Pe lăngă toate acestea, jocul dispune de o gamă largă de efecte sonore plăcute şi o melodie de fundal.

Figura 1.

Cuvinte cheie: Java, android, Toast, grafică, physics, engine, senzor, Motion, Leap, player

Bibliografie: 1. TĂNASĂ Ştefan, OLARU Cristian, ANDREI Ştefan, Java de la 0 la expert, Editura

Polirom, 2011

Page 13: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

13

Migraţia umană în Europa

Daniel FRĂTILĂ

Profesori Coordonatori: Elena MARTIN , Carmina MIRON

Tema lucrarii este migratia umana in lumea contemporana . Am ales sa discut despre aceasta tema deoarece consider ca este un subiect actual, tot mai multi oameni alegand sa migreze din mai multe motive (sociale, politice, economice etc.).

Piesa de rezistenta a lucrarii este reprezentata de un soft educational creat in Flash fiind adresat elevilor din clasele IX-XII. Softul a fost conceput astfel incatelevului i se „predau” mai intai notiunile teoretice, iar in baza acestora softul permite autoevaluarea prin intermediul unor sarcini de lucru si a unor teste interactive. Lucrarea a fost conceputa folosind elemente avansate de HTML5, CSS3 si Flash, in pagina regasindu-se o multitudine de butoane, galerii fotodinamice (create de asemenea in Flash),etc.

Cuvinte cheie: migratie, istorie, soft, web-development, flash, css, html

Interactivitate cu Camtasia Studio

David GRUIAN

Profesor Coordonator: Ramona HUMENIUC

Multimedia este o combinație de text, elemente grafice, sunete, animație și secvențe video.Când utilizatorul deține controlul asupra elementelor furnizate, în urma prelucrării, acestea pot furniza interactivitate. Conceptul este simplu, dar punerea în funcțiune a aplicațiilor multimedia poate deveni dificilă. Camtasia este o aplicație bazată pe înregistrarea ecranului, editarea și crearea video, de asemenea Camtasia dispune de o mulțime de facilități. În această lucrare am folosit Camtasia Studio 8.0 pentru crearea unui proiect care înregistrează și public prezentări PowerPoint. Acesta înregistrează fiecare mișcare pe ecranul monitorului în timp real și în cele din urmă creează un film animat. Rezultatul a fost editat pentru a permite utilizatorului să interacționeze cu tutorialul și salvat în diferite formate: animație sau executabil, care să asigure posibilitatea de interacțiune.

Cuvinte cheie: video, multimedia, animație, Camtasia, interactivitate

Aplicații ale grafurilor pentru calcularea de rute optime

Radu HANDOLESCU

Profesor Coordonator: Nicolae STEAVU Proiectul realizat de mine, intitulat “Aplicații ale grafurilor pentru calcularea de rute optime”, constă dintr-un program de calculare a unor rute optime între diferite orașe folosind diferite mijloace de transport, evidențiind și distanțe, costuri pentru combustibil sau preț al unor bilete, dacă acest lucru se dorește. Principalul obiectiv este acela de a prezenta aplicabilitatea unor algoritmi eficienți de calculare a costului minim într-un graf, cum ar fi cel al lui Dijkstra sau Roy-Floyd, într-o aplicație practică ce poate fi utilizată de către publicul larg.

Page 14: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

14

De asemenea programul utilizează lucrul cu fișiere text pentru preluarea sau salvarea unor rute sau „hărți” cu distanțe. Pentru optimizarea consumului de memorie s-a apelat la utilizarea unor structuri de date alocate dinamic pentru eventuale prelucrări ale drumurilor găsite. De asemenea se permite exportul datelor sau preluarea acestora din fișiere, prin parcurgerea sau crearea unor arbori de directoare, pentru a se ajunge la locația în care se găsesc fișierele cu informații. Acest software nu numai că poate fi utilizat în practică, dar poate avea și un scop educațional, putând fi folosit pentru a explica teoria grafurilor elevilor de liceu și nu numai. Utilizatorul este informat cât de lung este drumul, ca și distanță, de la orașul de plecare ales până la destinația dorită, care este durata de călătorie și, dacă se dorește și consumul de carburant, costul combustibilului/biletului de călătorie.

Cuvinte cheie: grafuri, cost, minim, aplicație, Dijkstra, Roy-Floyd, algoritm, fișiere, drum

Guitar PROF v1.0

Sandro HANEA

Profesori Coordonatori: Monica OANCEA, Adina STĂNCULESCU Guitar PROF este un profesor virtual de chitară care învață utilizatorii acestuia să cânte la chitară de la rangul de începător până în momentul în care poți canta orice cântec. Guitar PROF te ajută să îți acordezi chitara, folosind doar microfonul device-ului pe care rulează, te ajută să înveți acordurile anuitor cântece din baza de date, dar și să cânți anumite cântece, oferindu-ți atât acordurile sincronizate cât și versurile acestora. Mai mult decât atât Guitar PROF recunoaște acordul făcut de tine și îți spune dacă este corect sau nu și daca trebuia făcut în acel moment.

Cuvinte cheie: Guitar, PROF, chitară, învață, acordează, cântă

C++ForLab

Marius Daniel MARINESCU

Profesor Coordonator : Elena Liliana MARTIN

Aplicaţia este un soft educaţional creat în limbajul Visual Basic pentru a fi folosit la orele de laborator la disciplina Informatică. Aplicaţia permite elevilor accesul rapid la noţiuni teoretice respectiv secvenţe de cod C++ specifice algoritmilor fundamentali, lucrului cu tablouri, programării modulare (funcţii) etc. Aplicaţia poate fi actualizată cu noi capitole vizând activitatea pe ani de studiu, fiind un instrument extrem de util elevilor pentru structurarea informaţiei, pentru regăsirea facilă a noţiunilor studiate.

Cuvinte cheie : Algoritmi C++, educațional, informatică, teorie, Visual Basic

Page 15: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

15

Tehnici de Web Design aplicate în biologie

Maria Alexandra MĂRGINEAN

Profesor Coordonator: Ramona HUMENIUC

Predarea-învățarea trebuie să fie văzută ca o modalitate modernă de realizare a eficienței prin combinarea lecțiilor teoretice, cu cele practice care utilizează TIC –văzut ca un factor ce stimulează la elevi creativitatea, care contribuie la pregătirea educațională a acestora, formând o persoană cu o vastă cultură. Aceasta creează un mediu pentru fiecare elev de a se exprima în mod liber, de a lucra în echipe sau individual pentru a -și dezvolta competențele digitale și cele de comunicare. Tema pe care am ales-o pentru studiu este: Tehnici de Web Design aplicate în biologie. În această lucrare voi prezenta elementele de Web Design, cum ar fi: HTML, CSS, JavaScript, Photoshop, Flash, alături de modul de lucru, crearea site-uri din domeniul de aplicare și concluziile.

Cuvinte cheie: web, design, tehnici, biologie, interdisciplinaritate, HTML, Java, Flash

TCP Chat

Liviu Alexandru MITEA

Profesor Coordonator: Mădălina SIBIŞAN TCP-Chat este unul dintre primele mele proiecte de amploare care m-a determinat să continui munca şi să realizez ceva care poate fi folosit zilnic. Acest chat a început de la dorinţa a mea de a pune ceva ce apartine de reţelistică in practică. În ce constă acest program: în primul rând sa revenim puţin la titlu-TCP(Transmission Control Protocol ) care este un protocol folosit in special de aplicaţii care au nevoie de confirmmare de primire a datelor. Ca sa nu intru in mai multe detalii o sa spun in ceea ce constă proiectul: acest proiect cuprinde doua programe- serverul si clientul. Clientul care este sub forma unei camera in care toţi clientii pot comunica între ei dar de asemenea au si opţiunea de convorbire privată, iar cea de a două parte a programului, serverul , care are posibilitatea de a urmarii întreaga conversaţie din camera de chat principală, de a participa la discuţii, de a trimite mesaj privat unui client sau pur si simplu pentru a-l deconecta din varii motive.

Cuvinte cheie: chat, comunitate, administrare, dezvoltare.

Page 16: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

16

Pregătire DSD-Deutsches Sprachdiplom

Andrei- Ștefan OANCEA

Profesor Coordonator: Monica OANCEA

Este foarte important sa ai un rezumat sau o schita cand inveti pentru un examen. Certificate de limba precum DSD sau DELF sunt un plus pentru oricine in viata. Este important sa ai un profesor care sa te ajute, iar aceasta aplicatie reprezinta un professor virtual care te poate indruma si iti poate explica toti pasii realizarii unui examen de limba. Cu ajutorul aplicatiei ai acces la modele oficiale de pregatire. Aplicația Pregatire DSD, este realizată in Microsoft Visual Studio 2010 - C#. A fost concepută ca un soft educațional cu rolul de a informa si pregati pe cei care vor sa finalizeze cu succes examenul de limba germană, DSD Sprachdiplom. Mediul de programare permite conectarea la o baza de date ce contine id-uri si parole ale utilizatorilor ce pot lucra independent iar punctajele obtinute se pastreaza în baza de date . Capturile ecran prezinta formele C# de logare ca user existent sau crearea unui cont nou si logarea in aplicație. Forma MENIU permite deschiderea celorlalte forme ce prezinta tipurile de examen, cuprinzând materiale pregătitoare și quiz-uri după modele oficiale. Revenirea din forme se face tot in meniu. O parte a examenului DSD se bazeaza pe ascultarea unui fisier audio, redat cu ajutorul unui media player incorporat in forma C#. Aplicatia poate deschide pe rand trei teste grila –create in trei panel-uri, astfel doar un test e activ, celelalte sunt inactive. Un anumit buton deschide si fisa de intrebari

Page 17: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

17

Design şi implementare de pagini de internet în educaţiet

Petru ROGOJANU

Profesor Coordonator: Doina SOLOMON Acesta lucrare este o prezentare a paginilor de internet a doua institutii de învatamânt din Municipiul Sibiu si anume Palatul Copiilor Sibiu http://palatulcopiilorsibiu.ro/ si Colegiul National Samuel von Brukenthal http://colegiulbrukenthal.ro/, pagini pe care le-am realizat utilizând instrumente specifice de web design si programare. Site-urile au fost concepute în Wordpress folosind: HTML, CSS, JavaScript, Photoshop, PHP. De remarcat este o aplicatie pentru afisarea orarului elevilor. Aceasta aplicatie a fost creata folosind baze de date si poate fi utilizata de catre orice persoana care nu are cunostinte de web design sau programare.

Cuvinte cheie: web design, programare, Palatul Copiilor Sibiu, Colegiul National Samuel von Brukenthal

LIBMANAGER

Felix Ștefan SOLYOM

Profesor Coordonator: Ramona HUMENIUC

LibManager este un proiect personal conceput cu intenția de a dezvolta o aplicație intuitivă, simplă și sigură – o aplicație pachet care să ușureze administrarea și catalogarea unui inventar de bibliotecă, cu cărțile și utilizatorii săi. Scopul principal este de a oferi un acces foarte rapid la toate informațiile disponibile. Programul este scris în Pascal, utilizând o interfață grafică. Ca și mediu de programare integrat am utilizat Lazarus, un mediu open-source, orientat pe obiecte. Relaționând programul Pascal cu o bază de date MySQL am rulat aplicația pe sistemul de operare Windows cu posibilitatea de dezvoltare ulterioară a versiunii compatibile pentru sistemul de operare Android.

Cuvinte cheie: librărie, manager, registru, Lazarus, Pascal, IDE, programare, baze, vizuală, Android

GoStudent

Cosmin STOIAN, Ioana MARTIN Profesor Coordonator: Elena-Liliana MARTIN

GoStudent este o platformă educațională creată pentru a sprijini elevii în rezolvarea și organizarea sarcinilor școlare. Toate aplicațiile, atât platforma GoStudent, cât și cele 4 utilitare incluse, sunt scrise în limbajul Visual Basic. Aplicațiile de pe platforma educațională sunt: Calculator, Notepad, HTML Editor și Portofolio. Ele pot fi folosite la orele de Tehnologia Informaţiilor şi Comunicaţiilor, sau în orice alt domeniu care presupune centralizarea documentelor, aplicaţiilor și temelor, atât de elevi, cât și de profesori. Toate aceste utilitare au fost adaptate la nevoile elevilor, dar și profesorilor, prin implementarea unor noi elemente grafice atractive și unor noi funcții, inexistente în cadrul aplicațiilor oferite de Windows.

Cuvinte cheie: platformă educațională, utilitare TIC, simplu, dinamic, gratuit

Page 18: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

18

Transformări simple ale gazului ideal – simulări în LabVIEW

Marius-Nicolae Țoc

Profesor Coordonator: Ramona Humeniuc

În ziua de astăzi, computerele și internetul au devenit concepte cheie în educație. Mijloacele multimedia au implicații majore în procesul de invățare, în special în Fizică, unde modelarea în timp real a experimentelor completează cunoștințele elevilor. Este important ca experimentele de laborator să fie combinate cu cele virtuale, elevii aprofundând astfel cunostințele și abilitățile transdisciplinare dobândite. Ca mediu grafic de programare am folosit LabVIEW, în ideea de a simula un capitol din Fizică studiat în clasa a 10-a, transformările simple ale gazului ideal: transformarea izotermă, izobară și izocoră. Am ales acest mediu de programare pentru că este unul dintre cele mai productive pentru creearea aplicațiilor personalizate care interacționează cu date reale sau cu semnale, în domenii precum știința și ingineria.

Cuvinte cheie: LabVIEW, simulari, gaz, transformări, fizica, izocoră, izotermă, izobară

Bootstrap şi website-urile dintr-o singură pagină

Madalin VLAD

Bootstrap este un front-end framework care este oferit ca template pentru a crea site-uri curate, responsive şi dinamice. Site-urile formate dintr-o singură pagină pun tot conţinutul website-ului pe o singura pagina, dispus vertical pe baza tipului de conţinut. In mare parte, aceste sectiuni sunt separate prin culori sau imagini de fundal diferite pentru o citire uşoară Framework-ul Bootstrap foloseşte formatul unui website dintr-o singura pagina.

Cuvinte cheie: Bootstrap; front-end; framework; template; responsive; dinamice; website; one-page

Page 19: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

19

A B S T R A C T S

Didactic Visual Studio C# for Lee’s algorithm

Ladislau ANDRASI

Teacher Coordinator: Cornelia IGNAT

In preparing students for participation in the Informatics Olympiad, both at county phase and, especially, to the national stage, the learning of Lee’s Algorithm is an absolute necessity. The purpose of this application is to be a modern and effective way of teaching this algorithm, but also a way of self-learning. Made in Microsoft Visual Studio C# the application provides the ability to express Lee's algorithm for calculating the minimum distance between two elements of a two-dimensional array data for various configurations of the board. The graphical user interface marks every step made in the matrix in two ways: by using a specific chromatic and by entering the corresponding number of the current step that is being executed, providing a real-time representation of the development in the working queue. The application also allows the user to run a full execution on an example, but also a step by step execution, which provides the user control over the program so you can adapt it to your preferences and way of learning. Key Words: didactic, Lee’s algorithm, shortest path, matrix, queue, step-by-step execution

Descriptive statistics in medicine

Amalia BAKO, Ioana Alina VINCZELLER

Teacher Coordinator: Ramona HUMENIUC

This paper proposes an incursion into descriptive statistics and correlation in Excel, the pathological cases, with applications in medicine. Excel provides the user with a rich set of functions which enables fast calculations. We use important functions in Excel: the mean, median, quartiles, minimum, maximum, count values, etc. along with indicators of dispersion and different types of graphs. Information resulting from the statistical processing will give the opportunity, for medical specialists, to obtain useful information about the condition of patients and their subsequent developments.

Keywords: statistics, Excel, medicine, functions, graphs, descriptive.

Page 20: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

20

ProPrac

Vlad BĂDOIU, Vlad TEODORESCU

Teachers Coordinator: Mirela MLISAN, Antoanela FĂRCĂŞANU

“ProPrac” is an educational site, focused on programming, for pupils, students and teachers of all ages. It contains a collection of programming problems, tutorials and learning materials. A typical user can register with an account, learn from the tutorials and documentation, solve problems in a programming language, upload his solution to be verified on some pre-generated tests and then, in a matter of seconds, receive the score on his problem, score that is registered for his account. The more problems he solves, the more points he has. The site and the problems are only available in Romanian and the problems can be solved using C/C++, Python, Ruby or Java. The design of the site is custom and made with the help of the front-end framework called Bootstrap.

Key Words: programming, site, problems, tutorial, documentation, points.

Aviation HUD

Cristian BECKERT

Teacher Coordinator: Delilah FLOREA

A Head Up Display is a transparent display that presents data without requiring users to look away from their usual viewpoints. They were initially developed for military aviation, but HUDs are now used in commercial aircraft, automobiles and other. "Aviation HUD" is an aplication for android which brings the altitude, flying speed and coordinates in front of you, therefore giving you the advantage of a much quicker and confortable way to check the datas whenever you want to, without losing precious time nor considerably changing your field of view. Speed, altitude, longitude and latitude are taken from your device's GPS. Key Words: Android, aviation, GPS, HUD, avionics

Page 21: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

21

Jokes App - Aplicaţie android

Paul BOLDIJAR

Teachers Coordinator: Liliana COMARNIC, Ciprian GHIŞE

Jokes App for Android is an application where you can post, read, evaluate and comment on jokes. To use Jokes App whoever can make an account, that is necessary only to post jokes, to assess and comment. Also, the user can choose if the joke or comment is posted anonymously. There is a possibility of anonymous authentication, where you will see the jokes, the comments, but can not add or evaluate. The application is optimized for tablets and can be downloaded for free from Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fainosag.jokesapp From that link and you can see screenshots of the application. If users want to send a feedback about the application they can make this from the application. The jokes are listed in Hot / Popular page, the most voted and Fresh / New where are the newest. We can also see jokes at random from the third screen, where a button is finding a new joke which is on the application server. If you want to distribute a joke, just press the share button and it will open a dialog with all installed applications on your phone allowing distribution of text.

Figure 1.

The application runs on any Android tablet or phone at least 3.0. It contains 6 activities, mostly shared by several fragments. In the work with the jokes I used a ViewPager to join three fragments for Hot / Fresh / Random page. The user can browse through them by either swipe / scroll, or by pressing the above buttons, owned by a SlidingTabLayout. Users, jokes, comments, and the rest are stored on the platform Parse. This can store data in JSON or XML format in cloud and is free, but we are limited to a maximum of 30 requests in a second.

Keywords: tablet, android, scroll, JSON, XML, cloud, navigation, dialogue, Parse

References:

1. TĂNASĂ Ştefan, OLARU Cristian, ANDREI Ştefan, Java de la 0 la expert, Editura Polirom, 2011

2. PREISS, Bruno, Data Structures and Algorithms with Object – Oriented Design Patterns in Java

Page 22: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

22

“Mario Skateboarding”

Paul BOLDIJAR

Teachers Coordinator: Liliana COMARNIC, Ciprian GHIŞE

This game is for people of any age! Mario has to be led on the board on complicated skating routes so to win as many points as possible. The application is developed in Java, using the framework for 2D games libGDX that allows programming a game once and exporting of the android, ios, and desktop. This framework has been used in parallel with the Android SDK, because some android native methods must be implemented by JAVA interfaces, such as messaging or messaging Toast dialog. I made the graphic in Inkscape and the animations with Spriter program. I resized the images for various categories of resolutions through a program created by me in Windows Forms. I used Box2D for physics. This is a physics engine written in C ++ by Erin Catto. In this game I used the rigid body for each object in the game and player movement is done by applying a constant force to the left, right or top if necessary. Box2D only deals with physical equations behind objects, so you can make a separation between “the physical world” of the game and the view, that is what we see, and we can implement MVC pattern (model - view - controller) to create an application as scalable and easily expandable in the future. Leap Motion sensor integration is original and it was possible through their SDK, so with only a few implementations of interfaces, we can move the player only by using the fingers in the air. The settings or the progress of the game are saved in the Shared Preferences on the android and on the desktop in an XML file that is in the logged user, in AppData file. In the main menu of the game there are two “easter eggs”. If you shake the device, the buttons will “fall off "and will move depending on how tilted the phone or the tablet is, and if you press on the screen will appear the game character behind the logo. The application is optimized for tablets and scheduled so the game will scale in an efficient manner on any device, so no black bars will appear on the screen and will not distort the screen. The application has been tested on phones with specifications rather weak and went without any problem because we can choose the desired asset. For example, if you have a Samsung Galaxy Fit with a 3.2 inch display, we choose the smallest package and the game will run with maximum FPS, about 60. Besides all this, the game has a nice variety of sound effects and background melody.

Figure 1.

Keywords: Java, android, Toast, graphic, physics, engine, sensor, Motion, Leap, player

References:

1. TĂNASĂ Ştefan, OLARU Cristian, ANDREI Ştefan, Java de la 0 la expert, Publisher Polirom, 2011.

Page 23: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

23

European Migration

Daniel FRĂTILĂ

Teachers Coordinator: Elena MARTIN, Carmina MIRON The aplication is a software designed in FLASH, which can be used as a class support in History. It has theoretical notions, tests, images, videos and so forth. The interface is easy to use, and provides all necessary tools.The main aplication has been inserted in a web page so that it can be used very easy. Every student has the possibility to check his new pieces of knowledge by solving an interactive test paper. It is dedicated to both students and teachers, and also for anyone interested. Key Words: migration; history; soft,web-development, flash, css, html

Interaction with Camtasia Studio

David GRUIAN

Teacher Coordinator: Ramona HUMENIUC

When the user has control over the information supplied from the processing they provide interactivity. The concept is simple but the implementation of multimedia applications can become difficult. Camtasia is an application based on the recording of the screen, video editing and creation also Camtasia disposes of a lot of facilities. In this work I used Camtasia Studio 8.0 for creating a project which records and publishes PowerPoint presentations. It records every movement on the monitor screen in real-time and finally it creates an animated video. The result has been edited for allowing the user to interact with the tutorial and saved in different formats: animation or executable, that ensure the possibility of interaction.

Key Words: video, multimedia, animation, Camtasia, interactivity

Page 24: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

24

Applications of graphs for the calculation of optimal routes

Radu HANDOLESCU

Teacher Coordinator: Nicolae STEAVU

The project conducted by me, entitled "Applications of graphs for the calculation of optimal routes" is a program that calculates optimal routes between cities using different means of transport, emphasizing distances, fuel costs or price of tickets if it is desired. The main objective is to present the applicability in a practical program that can be used by the general public of efficient algorithms for calculating the minimum cost in a graph, such as Dijkstra's algorithm or Roy-Floyd algorithm. Also the program uses text files to retrieve or save routes or "maps" with distances. In order to optimize the memory consumption, dynamically allocated data structures are being used for additional processing of the found routes. It also allows the export or retrieval of data from files by browsing or creating directory trees to reach the location where the information is located. This software not only can be used in practice, but can also have an educational purpose and can be used to explain graph’s theory to high school students. The user is informed what the route’s length is from the chosen town of departure to the desired destination, how long it takes and, if desired, the fuel consumption and fuel/ticket’s cost.

Key Words: Graphs, Minimum, Cost, Application, Dijkstra, Roy-Floyd, Algorithm, Files, Route

Guitar PROF v1.0

Sandro HANEA

Teachers Coordinator: Monica OANCEA, Adina STĂNCULESCU Guitar PROF is a virtual teacher for guitar and helps you to learn playing guitar from the beginner to that moment when you can play any song on guitar. Guitar PROF can help you to tune up your guitar, using just a microphone and the device that runs the soft. It offers you a database of songs and an environment for learning the tabs and songs.

Key Words: Guitar, PROF, teach, help, learn, play, song, sing.

C++ForLab

Marius Daniel MARINESCU

Teacher Coordinator : Elena Liliana MARTIN

The application is an educational software created in Visual Basic, meant to be used at lab classes at Computer Science. It allows students to quickly access some theoretical notions or C++ code sequences like basic algorithms , array data structure , functions and so on, and so forth. The application can be updated with new chapters , as it is an extremely useful intrument for students, a support for organising information to easily find their work .

Key Words: C++ Algorithms , educational , Computer Science , theory , Visual Basic

Page 25: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

25

Web Design Techniques applied biology

Maria Alexandra MĂRGINEAN

Teacher Coordinator: Ramona HUMENIUC

Teaching-learning must be seen as a modern way of achieving efficiency by combining theoretical knowledge lessons, practice with ICT as an enabler of students incentive for creativity that contribute to unit training process-education, training a man a broad culture. It creates an environment for each student to express themselves freely, to works in teams or individually to develop digital literacy, and communication specialist. The subject that I chose to study is: Web Design techniques applied in biology. I presented in this paper the elements of Web Design such as: HTML, CSS, JavaScript, Photoshop, Flash, besides the necessary programs, the working mode, created sites in education scope and the conclusions.

Key words: web, design, techniques, biology, interdisciplinary, HTML, Java, Flash

TCP Chat

Liviu Alexandru MITEA

Teacher Coordinator: Mădălina SIBIŞAN TCP- Chat is one of my first big projects, project which determined me to work on something that can be used on a daily basis. This project has started from my wish to embed network related issues into practice. This project consists of two parts: the server and the client. The client consists of a chat room where all clients can communicate among themselves. They can also communicate with one another privately. The server makes all this possible and has the possibility to monitor the entire conversation in the main chat room, it can communicate in the main chat room , send a private message to a client or simply disconnect the client for various reasons.

Key Words: chat, community, management, development.

Page 26: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

26

DSD-Deutsches Sprachdiplom

Andrei- Ștefan OANCEA

Teacher Coordinator: Monica OANCEA

It is very important to see a blueprint or a resume when you start to learn for an exam. You need to obtain lingual certificates such as DSD, DELF etc. It is interesting and important to have a good teacher, so this application represents a virtual teacher that explain to you all steps preparing for exams. You could access models of official exams, examples of good practice, quizzes, hearing, writing, maps of exercises, etc. Preparation application DSD is performed in Microsoft Visual Studio 2010 - C # . It was designed as an educational software that prepare and inform those who successfully want to complete the examination of German DSD Sprachdiplom . The programming environment allows connection to a data base, which contains Id’s and passwords of users, who can work independently and the scores obtained are stored in the database. Screenshots presents C # user login forms. Meniu form allows you to open the other forms that shows the types of exam preparatory material including quizzes after official models . A part of the exam is based on listening of an DSD audio file, played with a built- in media player. The application can open three tests, which are created in three panels, so just a test is active , the others are inactive . And a certain button opens the questions sheet.

Page 27: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

27

Design and implementation of websites in Education

Petru ROGOJANU

Teacher Coordinator: Doina SOLOMON I would like to present the websites of two educational institutions from Sibiu, Romania, which I have realized using specific tools of web design and programming. This two websites are: http://palatulcopiilorsibiu.ro/ and http://colegiulbrukenthal.ro/. The websites were designed in Wordpress using: HTML, CSS, JavaScript, Photoshop, PHP. Noteworthy is an application for students time schedule created with databases which can be used by any person who does not have knowledge of web design or programming. Key words: web design, programming

LIBMANAGER

Felix Ștefan SOLYOM

Teacher Coordinator: Ramona HUMENIUC

LibManager is a project I started with the intention of developing a more intuitive, simple, secure and feature packed application whose purpose is to simplify the administration and cataloging of a library inventory, books, and users. The main purpose is to offer a very fast access to all available information. The program is written in Pascal, using a state of the art graphical user interface. As integrated programming environment I used Lazarus is an open-source environment, object-oriented. Relating Pascal program with a MySQL database I run the application on Windows with the possibility of further development of compatible version to run on the Android operating system.

Key Words: library, manager, registry, Lazarus, Pascal, IDE, programming, bases,visual, Android

GoStudent

Cosmin STOIAN, Ioana MARTIN Teacher Coordinator: Elena-Liliana MARTIN

GoStudent is an educational software meant to satisfy all students’ needs regarding their school assignments. It includes four different types of software: Calculator, HTML Editor, Notepad and Portofolio. In addition, Calculator, HTML Editor and Notepad were created for ICT lessons. Portofolio may be used in any context, both by teachers and students, in order to organize activities of any kind. All apps are written in Visual Basic and bring some innovative graphical elements in order to attract and motivate students with their design, as well as with additional functions, which cannot be found in Windows.

Key Words: educational platform, ICT tools, simple, dinamic, free

Page 28: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

28

Simple transformations of ideal gas – simulations in LabVIEW

Marius-Nicolae Țoc

Teacher Coordinator: Ramona Humeniuc

Today, computers and the Internet became key concepts in education. Multimedia have major implications in learning, particularly in Physics where real-time modeling experiments completes students' knowledge. It is important that laboratory experiments be combined with virtual experiments, thereby deepening thorough transdisciplinary knowledge and skills acquired by students . In this project I used as software of graphical applications in modular programming, the LabVIEW medium in order to simulate, from the topics studied in Physics in the tenth grade, the simple transformations of ideal gas: isochoric, isobaric and isothermal transformation. I chose LabVIEW because it is a highly productive development environment for creating custom applications that interact with real-world data or signals in fields such as science and engineering.

Key Words: LabVIEW, simulations, gas, transformations, physics, isochoric, izothermal, isobaric

Bootstrap & one page websites

Mădălin VLAD

Bootstrap is a front-end framework which is offered as a template for clean, responsive and dynamic websites. One page websites put all the content of a website on a single page, arranged vertically based on content. Mostly, each section is separated with a different background color for easy reading. The bootstrap framework uses by default a one page website format.

Key Words: Bootstrap; front-end; framework; template; responsive; dinamice; website; one-page

Page 29: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID 2015

28 Martie 2015, Sibiu

29

Lista autorilor:

Ladislau ANDRASI Liceul Tehnologic „Școala Națională de Gaz” Matematică – Informatică Mediaș, România E-mail: [email protected]

Vlad BADOIU Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”

Software Educaţional Râmnicu Vâlcea, Vâlcea, România E-mail: [email protected]

Amalia BAKO Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan”

Matematică-Informatică Intensiv Informatică clasa a X-a Alba Iulia, Alba, România E-mail: [email protected]

Cristian BECKERT Colegiul Naţional „Samuel von Brukenthal”

Secţia: Ştiinţe ale naturii Sibiu, România E-mail: [email protected]

Paul BOLDIJAR Colegiul Naţional de Informatică “Grigore Moisil”

Braşov, România E-mail: [email protected]

Daniel FRĂŢILĂ Colegiul Naţional „Bogdan Petriceicu Hasdeu”

Matematică – Informatică Buzău, România E-mail: [email protected]

David GRUIAN Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan”

Matematică-Informatică Intensiv Informatică clasa a X-a Alba Iulia, Alba, România E-mail: [email protected]

Radu HANDOLESCU Colegiul Național „Radu Negru”

Specializarea Matematică-Informatică, Intensiv engleză Făgăraș, România E-mail: [email protected]

Sandro HANEA Colegiul Naţional “Gheorghe Lazar”

Sibiu, România E-mail: [email protected]

Maria Alexandra MĂRGINEAN Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan”

Matematică-Informatică Intensiv Informatică clasa a X-a Alba Iulia, Alba, România E-mail: [email protected]

Page 30: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Marius Daniel MARINESCU Colegiul Naţional “Bogdan Petriceicu Hasdeu” Matematică-Informatică, intensiv Informatică Buzău, România E-mail: [email protected]

Ioana MARTIN Colegiul Național „B.P. Hasdeu”

Matematică-Informatică, Intensiv Informatică Buzău,România E-mail: [email protected]

Liviu Alexandru MITEA Colegiul Naţional ,,Octavian Goga” Specializarea:

Matematică-Informatică Sibiu, România E-mail: [email protected]

Andrei-Ștefan OANCEA Colegiul Naţional “Gheorghe Lazar”

Sibiu, România E-mail: [email protected]

Petru ROGOJANU Palatul Copiilor

Sibiu, România E-mail: [email protected]

Felix Ștefan SOLYOM Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan”

Matematică-Informatică Intensiv Informatică clasa a X-a Alba Iulia, Alba, România E-mail: [email protected]

Cosmin STOIAN Colegiul Național „B.P. Hasdeu”

Matematică-Informatică, Intensiv Informatică Buzău, România E-mail: [email protected]

Vlad TEODORESCU Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”

Software Educaţional Râmnicu Vâlcea, Vâlcea, România E-mail: [email protected]

Marius-Nicolae ȚOC Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan”

Matematică-Informatică Intensiv Informatică clasa a X-a Alba Iulia, Alba, România E-mail: [email protected]

Ioana Alina VINCZELLER Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan”

Matematică-Informatică Intensiv Informatică clasa a X-a Alba Iulia, Alba, România E-mail: [email protected]

Page 31: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţa naţională de informatică pentru elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN”

Sibiu, 28 Martie 2015

31

Mădălin VLAD Liceul de Arte "Margareta Sterian" Buzău, România E-mail: [email protected]

Lista profesorilor coordonatori:

Liliana COMARNIC Colegiul Naţional de Informatică “Grigore Mosil” Braşov, Romania E-mail: [email protected]

Antoanela FĂRCĂŞANU Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”

Râmnicu Vâlcea, Vâlcea, România E-mail: [email protected]

Delilah FLOREA Colegiul National „Samuel von Brukenthal”

Sibiu, Romania E-mail: [email protected]

Oana GEORGESCU Colegiul Naţional de Informatică “Grigore Mosil”

Braşov, Romania E-mail [email protected]

Ciprian GHIŞE Colegiul Naţional de Informatică “Grigore Mosil”

Braşov, Romania E-mail:

Ramona HUMENIUC Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan” Alba

Iulia, Alba, România E-mail: [email protected]

Cornelia IGNAT Liceul Tehnologic „Școala Națională de Gaz” Mediaș

Mediaș, România E-mail: [email protected]

Elena-Liliana MARTIN Colegiul Național „Bogdan Petriceicu Hasdeu” Buzău, România

E-mail: [email protected]

Carmina MIRON Colegiul Naţional „Bogdan Petriceicu Hasdeu” Buzău, România E-mail:

Mirela MLISAN Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”

Râmnicu Vâlcea, Vâlcea, România E-mail: [email protected]

Page 32: Program & Abstracteinfopapers.ro/pcid/2015/wp-content/uploads/2015/04/...Conferinţă Naţională de Informatică pentru Elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN” - PCID

Conferinţa naţională de informatică pentru elevi „PROGRAMARE, COMUNICARE, IMAGINAŢIE, DESIGN”

Sibiu, 28 Martie 2015

32

Monica OANCEA Colegiul Naţional “Gheorghe Lazar” Sibiu, Romania E-mail: [email protected]

Mădălina SIBIŞAN Colegiul Naţional ,,Octavian Goga” Sibiu,

România E-mail: [email protected]

Doina SOLOMON Palatul Copiilor Sibiu

Sibiu, Romania E-mail: [email protected]

Adina STĂNCULESCU Colegiul Naţional “Gheorghe Lazar”

Sibiu, Romania E-mail: [email protected]

Nicolae STEAVU Colegiul Național „Doamna Stanca” Făgăraș,

România E-mail: [email protected]


Recommended