Date post: | 22-Jul-2016 |
Category: |
Documents |
Upload: | islamulautentic |
View: | 234 times |
Download: | 1 times |
Montassar Trabelsi [COMPANY NAME] [Company address]
1
Postul
Ghid pentru Ramadhan
Sursa : What must be known about Islam
Autor : Muhammad bin Ali Al-Arfaj
Traducere : islamulautentic.blogspot.com
Carte recomandată de Shaikh Muhammad
ibn Hadee al-Madkhalee
Cuprins:
Postul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2
Posturi recomandate . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . 5
Când este interzis să postim . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Câteva observații legate de post . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
Calitățile speciale ale lunii Ramadhan . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Alte câteva sfaturi legate de post care ar trebui luate în
considerare . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
Câteva beneficii și înțelepciunea din spatele legislării postului .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Persoana bolnavă și călătorul: ar trebui să postească? . . . . . . 15
Categoriile călătorului . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Există șapte lucruri care strică postul cuiva, anulându-l. . . . . 19
At-Tarawih (Rugăciunea de noapte din Ramadhan). . . . . . . . 22
Zakatul-Fitr . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
2
Al patrulea stâlp : Postul1
1. Postul înseamnă că o persoană trebuie să se abțină - pentru
o anumită perioadă de timp - de la mâncare, băutură și sex,
încercând astfel să se apropie de Allah.
2. Durata postului: De la începutul răsăritului soarelui pâna la
apusul soarelui.
3. Postul din luna Ramadhan este obligatoriu și este al
patrulea stâlp al Islamului.
4. Postul în luna Ramadhan este obligatoriu pentru fiecare
musulman adult cu mintea întreagă care este apt pentru a posti -
aceast lucru fiind valabil atât pentru bărbați cât și femei.
5. Există patru condiții care fac postul obligatoriu și acestea
sunt:
I. Islamul: Postul nu este obligatoriu pentru necredincioși
până ce aceștia acceptă Islamul.
II. Sănătate psihică: O persoană alienată mintal nu este
nevoită să postească, cel puțin până este vindecată.
III. Maturitatea, adică a ajuns la pubertate. Persoana tânără
care nu a ajuns încă la pubertate nu trebuie să postească;
totuși dacă un copil este apt pentru a posti, el ar trebui
încurajat să facă acest lucru, așa încât să se obișnuiască cu
postul.
IV. Capacitatea de a posti: cel care este incapabil să postească
- cum ar fi persoanele vârstnice, sau cei foarte bolnavi a
căror speranță de vindecare este pierdută - pot în schimb
să hrănească o persoană bolnavă pentru fiecare zi de post
pierdută.
6. Există șase condiții care trebuie îndeplinite pentru ca
postul să fie corect:
I. Islam: Postul nu este obligatoriu pentru necredincioși până
ce aceștia acceptă Islamul.
1. Din cartea Khulasatul-Kalam fee ahkamis-Siyam de Abdullah Al-Jarullah
p 2 și următoarele
3
II. Sănătatea psihică: Postul nu este acceptat de la o persoană
alienată mintal pâna ce aceasta este vindecată.
III. Tasyeez (discernământ): Postul nu este acceptat de la
cineva atât de tânăr încât nu are discernământ (condițiile
discernământului sunt menționate în carțile de Fiqh)
IV. Sângele menstrual: Postul nu este acceptat de la o femeie
ce este la menstruație până ce sângele nu mai curge.
V. Sângerarea postnatală: Postul nu este acceptat de la o
femeie ce are sângerarea postnatală, până ce se curățește.
VI. Intenția făcută cu o noapte înainte de ziua în care se ține
post - pentru toate zilele de post, acest lucru fiind
obligatoriu. Postul nu este acceptat fără intenție și intenția
este făcută în inimă. Postul voluntar totuși este o excepție,
pentru care nu se cere intenția cu o noapte înainte.
7. Sunnah Postului cuprinde șase elemente:
a) Amânarea mesei din noapte (Suhur) până în ultima parte
a nopții, atâta timp cât persoanei în cauză nu îi este frică
că o să-l prindă răsăritul soarelui.
b) Ruperea postului fără întârziere, imediat după apusul
soarelui.
c) Să faci mai multe fapte bune (decât de obicei), rugăciuni
voluntare, să dai de pomană, să reciți Coranul, să îl
pomenești pe Allah, să suplici și să ceri iertare de la
Allah Atotputernicul.
d) Dacă cineva blesteamă o persoană care postește, în loc să
răspundă blestemului aceasta ar trebui să spună: ,,Eu
postesc.” El ar trebui să răspundă unui rău, cu o faptă
bună, așa încât să dobândescă o răsplată și să se
îndepărteze de păcate.
e) Chiar înainte de a rupe postul, o persoană ar trebui să îl
invoce pe Allah Atotputernicul cu o invocație cum ar fi
aceasta:
4
O Allah, pentru tine am postit, cu ajutorul tău rup postul, așa că
acceptă-l de la mine; întradevăr Tu este Atotauzitorul,
Atotștiutorul.
f) Să rupi postului mâncând curmale proaspete; însă dacă
nu sunt disponibile, e bine și cu cele uscate; și dacă nici
acestea nu sunt disponibile cu apă.
8. Reguli pentru cei ce nu sunt nevoiți să postească în luna
Ramadhan. Există patru tipuri de oameni ce nu trebuie să
postească:
I. Persoana bolnavă care are de suferit dacă postește și
călătorul căruia i se permite să scurteze rugăciunea -
pentru aceste două categorii este mai bine să nu postească,
dar ei trebuie să recupereze zilele pierdute mai târziu. Și
dacă postesc, postul lor este corect.
II. Femeile la menstruație și cele care au sângerare postnatală;
ele nu trebuie să postească, dar trebuie să recupereze zilele
pierdute; în cazul în care ele totuși postesc, postul lor nu
este corect.
III. Femeia gravidă și cea care alăptează; dacă le este frică că
postul o să aibă urmări nevative asupra copilului, ele pot
să nu postească și să recupereze zilele pierdute mai târziu,
și de asemenea trebuie să hrănească un sărac pentru fiecare
zi pierdută. Și dacă postesc, postul lor este corect; iar în
cazul în care frica lor este legată de propria sănătate și nu
de cea a copilului, ele pot să nu postească, să refacă zilele
pierdute și în cazul acesta nu trebuie să hrăneasă o
persoană săracă pentru fiecare zi pierdută.
IV. O pesoană care nu poate ține post din cauza slăbiciunii sau
unei boli grave despre care doctorii spun că nu mai este
nici o speranță - trebuie să hrănească un sărac pentru
fiecare zi pierdută. Cantitatea de hrană pe care trebuie să o
dea este de aproximativ un kg jumătate din alimentele de
bază ale unei țări (orez, cartofi etc.)
5
Posturi recomandate
1) Oricare șase zile în luna de Shawwal (luna de după
Ramadhan): dacă cineva postește luna Ramadhan și aceste șase
zile,răsplata lui este ca și cum ar fi postit tot anul.
2) Postul de luni și joi, deoarece în aceste două zile faptele
sunt puse în fața lui Allah.
3) Să se postească oricare trei zile în fiecare lună; când
cineva ține acest post răsplata lui este ca și cum ar fi postit tot
anul. Aceasta deoarece o faptă bună este multiplicată de zece ori.
Legat de aceste trei zile, este de preferat să se postească în așa
numitele ,, Ziele albe”- a 13-a, a 14-a și a 15-a din fiecare lună.
4) Să se postească primele nouă zile din Thul-Hijjah, cea mai
importantă dintre ele fiind a 9-a zi, ziua de ’Arafah pentru cel ce
face pelerinajul.
5) Postul din luna Muharram și cele mai importante zile de
postit sunt a 9a și a 10-a care este ziua de ’Ashura.
Când este interzis să postim?
1) Postul în ziua de îndoială, care este a 30-a zi din luna
Sha’ban (este ziua dinainte de începerea postului din luna
Ramadhan)
2) Postul din cele două zile de Eid– Eidul-Adha și Eidul Fitr
3) Postul din zilele de Tashreeq, care sunt zilele 11,12,13 din
Thul-Hujjah, excepție făcând cei care efectuează Hajj Al-
Tamattu’ și cei care efectuează Qiran, dar nu au
posibilitatea să găsească un Hady(sacrificiu).
4) Este neplăcut să se postească doar în ziua de vineri, totuși
dacă se postește alături de joi sau sâmbătă nu este nici o
problemă.
5) O femeie să postească voluntar fără permisiunea soțului.
Câteva observații legate de post
1) O persoană trebuie să postească în luna Ramadhan având
credință și căutând răsplata de la Allah și nu pentru alt motiv.
2) Se poate întâmpla ca în timpul postului o persoană să aibă
săngerări nazale sau o rană; de asemenea s-ar putea să vomite, să
6
bea apă sau orice altceva neintenționat- toate cele de mai sus nu
strică postul cuiva atâta timp cât nu sunt făcute intenționat.
3) Dacă cineva se află într-o stare de impuritate sexuală,
poate face inteția de a ține postul și apoi să facă Ghusl după
venirea răsăritului. Femeia aflată la menstruație și cea cu
sângerarea postnatală, dacă s-au curățat înainte de răsărit, trebuie
să efectueze Ghusl, să se roage Maghrib și Isha, și apoi să
postească.
4) Dacă o femeie are sângerare postnatală și se curăță înainte
de încheierea celor 40 de zile, ea trebuie să efectueze Ghusl, după
care poate să se roage și să postească și de asemenea devine
permisă soțului ei.
5) O persoană care postește își poate curăța dinții folosind un
Siwak (un băț din copacul Arak, folosit pentru curățarea dinților),
la începutul și la sfârșitul zilei. Este Sunnah ca persoana care
postește să folosească Siwak, așa cum este Sunnah și pentru cel ce
nu postește.
6) Cel ce postește cât și ceilalți trebuie să efectueze toate
actele de slăvire obligatorii și să se abțină de la tot ce este interzis.
7) O persoană ce postește ar trebui să profite de aceste ziele
ale Ramadhanului pentru a efectua fapte bune - rugăciuni, să dea
de pomană, să recite Coran, să îl pomenească pe Allah, să suplice,
să ceară iertare de la Allah și să efectueze ’Umrah. În perioada
Ramadhanului mai mult decât oricând este o ocazie în care
credincioșii lui Allah își pot purifica inima de falsitate.
8) O persoană care postește asemenea celorlalți, trebuie să se
ferească de păcate- să nu mintă, să nu se uite la ce nu trebuie, să
asculte ceea ce nu ar trebui, să mănânce și să bea ceea ce este
interzis, să meargă spre ceva ce este interzis și să facă orice este
interzis. Trebuie evitate aceste lucruri așa încât postul său să fie
acceptat, și să merite iertarea și salvarea de la Focul Iadului.
9) Dacă unei persoane îi este permis să nu postească datorită
unei boli sau este călător, el nu poate posti în acea zi pentru
altcineva, de exemplu o persoană care a murit și a făcut un
jurământ să postească și nu a apucat să îl țină înainte de moarte.
7
10) Dacă cineva călătorește cu intenția de a nu posti, atunci îi
este interzis să călătorească și să nu postească; în cazul acesta el
trebuie să postească.
11) Dacă cineva pentru care postul este obligatoriu este pe cale
să mănânce pentru că a uitat sau este ignorant, atunci este
obligatoriu pentru cel ce îl vede să îi atragă atenția și să îi
amintească de datoria sa, pentru că aceasta înseamnă să vă ajutați
unul pe altul la bunătate și fapte bune.
12) Postul cuiva nu este anulat dacă o muscă, praf sau fum
merge pe gâtul său accidental, deoarece acestea sunt lucruri ce nu
pot fi evitate.
13) Oricine mănâncă, crezând că răsăritul nu a început sau că
soarele a apus, după care își dă seama că a greșit, postul său este
corect deoarece a fost neștiutor legat de momentul acela.1
14) Urmând calea profetului și căutând răsplata la Allah, o
persoană ar trebui să fie generoasă în mod special în luna
Ramadhan și să citească cât mai mult posibil din Coran.
15) Metodele prin care se dobândește iertarea în luna
Ramadhan sunt: să ți post, să stai în rugăciune până târziu, să te
rogi în noaptea de Qadr, să reciți Coran și să îl pomenești pe
Allah, să faci suplicații Lui, să cauți iertarea Lui, să te căiești Lui,
să îi hrănești pe cei ce rup postul și să dai de pomană.
16) Cea mai bună pomană este cea dată în Ramadhan.
17) Atunci când o persoană recuperează zilele pierdute în
Ramadhan, este recomandat să postească continuu, totuși nu este
obligatoriu. De asemenea este recomandat să nu se amâne
recuperarea zilelor pierdute.
18) Dacă cineva a pierdut postul din Ramadhan în zilele lungi
și fierbinți, este permis să se recupereze în ziele de iarnă care sunt
scurte și viceversa.
19) Chiar dacă o persoană este scutită de la post într-o
anumită zi, ea poate posti oricum, atâta timp cât nu este o greutate
pentru ea, deoarece Allah spune:
1.Aceasta este opinia lui Shaikh Uthaimin; Shaikh Ibn Baz însă este de
părere că deși acea persoană nu a păcătuit ea trebuie să recupereze acea zi.
8
وأن تصوموا خير لكم iar voi, de postiţi, aveţi parte de bine.(Surah Al-Baqara 2:184)
20) Postul este o școală spiritual, este ceea ce ne antrenează
sufletul să fie răbdător.
21) Datorită importanței ulimelor 10 zile din Ramadhan este
recomandat să facem următoarele:
I. Să stăm treaji pe timpul nopții în rugăciune și slavă.
II. Să trezim familia pentru rugăciune.
III. Să stăm departe de femei, dedicându-ne rugăciunii.
22) Postul este de asemenea un spital pentru multe feluri de
boli; într-un hadith, profetul a spus:
Postește și o să fi sănătos.
Este înregistrat de Ibn As-Sunni și Abu Nu’aym, iar As-Suyuti l-a
catalogat drept Hasan.
23) În noaptea de Eidul-Fitr și până la rugăciunea de Eid,
musulmanilor le este recomandat să spună Takbir atât în
moscheie, acasă sau în piețe, deoarece Allah spune:
ه على ما هداكم ولعلكم تشكرون ولتكملوا العدة ولتكبروا اللـ
(El vrea) ca voi să împliniţi numărul de zile de post şi să-l
preamăriţi pe Dumnezeu (spunând Takbir, Allahu Akbar-Allah
este cel mai Mare) care v-a călăuzit. Poate veţi mulţumi!(Surah
Al-Baqara 2:185)
Modul în care se spune Takbir în aceasta zi este : Allahu Akbar,
Allahu Akbar, Allahu Akbar, La Ilaha Illallah, Wallahu Akbar,
Allahu Akbar, wa Lillahil-Hamd (Allah este cel mai Mare, (Allahu
este cel mai Mare; nimeni nu este demn de laudă înafară de Allah,
și Allah este cel mai Mare, Allah este cel mai Mare, lui îi aparține
toată lauda.)
Calitățile speciale ale lunii Ramadhan
1) Postul din Ramadhan este al patrulea stâlp al Islamului
2) Exista anumite rugăciuni de noapte în Ramadhan pe care o
persoană ar trebui să le efectueze, cu credință căutând răsplata de
9
la Allah - rugăciunea Tarawih și rugăciunea Tahajjud în ultimele
zece zile.
3) Coranul a fost revelat în luna Ramadhan:
ن الهدى شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن هدى للناس وبينات م
والفرقان În luna Ramadan a fost pogorât Coranul drept călăuzire
oamenilor cu dovezi vădite ale călăuzirii şi Legii. (Surah Al-
Baqarah 22:185)
4) În Ramadhan este o noapte numită Noaptea Qadr, care este
mai bună decât o mie de luni, ceea ce înseamnă ca este mai bună
decât 83 de ani și 4 luni.
5) Cea mai mare bătălie, cea de la Badr a avut loc în
Ramadhan, o bătălie în a cărui dimineață Allah a clarificat
diferența între adevăr și falsitate.
6) Mekkah a fost cucerită în timpul Ramadhanului, și acesta a
fost un mare ajutor de la Allah pentru mesagerul Său ,
deoarece oamenii au intrat în religia lui Allah în cete.
7) Porțile Raiului și îndurării sunt deschise în Ramadhan, în
timp ce porțile Iadului sunt închise și demonii sunt înlănțuiți în
el.
8) Mirosul emanat din gura persoanei care postește este mai
bun și mai pur pentru Allah decat mirosul de mosc.
9) Îngerii cer iertare pentru cei care postesc până ce aceștia
rup postul.
10) Într-un hadith, ni se spune că un act voluntar în Ramadhan
este egal cu unul obligatoriu, și un act obligatoriu în Ramadhan
este egal cu 70 de acte obligatorii care sunt făcute înafara
Ramadhanului. Ibn Khuzaimah, Al Baihaqi și alții au relatat
acest lucru.
11) Pe perioada Ramadhanului, îndurarea coboară, păcatele se
șterg și suplicațiilor li se răspund.
12) Începutul Ramadhanului este îndurare, mijlocul lui este
iertare și sfârșitul lui este îndepărtare de Focul Iadului.
13) Este o lună a răbdării, iar răsplata răbdării este Paradisul.
10
14) Cei ce postesc sunt iertați în ultima noapte a Ramadhan-
ului; și aceasta deoarece un muncitor își primește plata în
momentul în care își încheie treaba.
Există numeroase binecuvântări și răsplăți legate de Ramadhan;
așadar este important să profităm de aceste numeroase oportunități
căindu-ne la Allah și efectuând fapte bune, cu speranța că vom fi
printre cei cu izbândă, a căror fapte sunt acceptate.
Alte câteva sfaturi legate de post care ar trebui luate în
considerare:
1) Ar trebui să postești luna Ramadhan având credință și
căutând în același timp răsplata de la Allah, așa încât El îți va ierta
vechile păcate.
2) Ai grijă, frate musulman, să nu rupi postul fără o scuză
validă. Și dacă totuși ai săvârșit acel păcat, ești nevoit să
recuperezi ziua pierdută și să te căiești la Allah cu sinceritate.
3) Stai – Allah aibă milă de tine – și fă rugăciunile Tarawih și
Tahajjud în Ramadhan, în special în noaptea de Qadr, și fă asta cu
credință, căutând răsplata de la Allah, așa încât El sî îți ierte
păcatele din trecut.
4) Asigură-te că mâncarea ta, băutura, hainele nu sunt doar
premise, ci de asemenea sunt provenite din surse premise, așa
încât faptele tale și suplicațiile să fie acceptate. Ai grijă să postești
de la ceea ce este permis și să nu rupi postul cu ce este nepermis.
5) Atunci cânt vine momentul să se rupă postul , hrănește-i și
pe ceilalți care de asemenea postesc, și poate o să primește o
răsplată similara rasplații lor.
6) Fii ferm în efectuarea celor cinci rugăciuni obligatorii la
timpul lor și în congregație, să primești răsplată de pe urma lor și
Allah să te protejeze datorită lor.
7) Dă de pomană mai mult, pentru că cea mai bună pomană
este cea care se dă în Ramadhan.
8) Ai grijă să nu îți pierzi timpul fără a face fapte bune,
pentru că vei fi întrebat și tras la răspundere legat de timpul
pierdut; mai mult, ai fi putut fi răsplătit pentru faptele săvârșie,
dacă nu a-I fi pierdut acel timp.
11
9) Mergi la Umrah în Ramadhan, deoarece Umrah efectuată
în Ramadan are o răsplata egală cu Hajj.
10) Pentru a-ți ușura postul pe timpul zilei, i-a o gustare în
ultima parte a nopții, atâta timp cât nu ești în îndoială dacă a
răsărit sau nu soarele.
11) Pentru a câștiga dragostea lui Allah, nu amâna momentul
la care trebuie să rupi postul, după ce ești sigur că soarele a apus.
12) Înainte de Fajr fă Ghusl dacă ești într-o stare de impuritate
sexuală, așa încât să îl slăvești pe Allah la timp.
13) Profită de faptul că ești în viață în acest Ramadhan
ocupându-te cu cel mai bun lucru care a fost coborât în această
lună: recitând Nobilul Coran, meditând la înțelesul său, așa încât
să fie o dovadă și mijlocire între tine și Domnul Tău în Ziua
Judecătii.
14) Păzește-ți limba de minciună, blesteme, bârfă, împrăștierea
de zvonuri, pentru că toate acestea te îndepărtează de răsplata
postului.
15) Nu lăsa ca postul să ți se urce la cap, făcându-te să crezi că
ești atât de just încât ai dreptul , de exemplu să te enervezi pe
ceilalți; ci mai degrabă postul ar trebui să te facă să te simți umil,
liniștit și calm.
16) Încheie postul cu frică de Allah, știind că El vede toate
faptele tale, fie că le efectuezi deschis sau în secret. Arată-ți
mulțumirea pentru numeroasele sale favoruri și pentru faptul că te-
a ghidat spre dreptate, îndeplinind toate comenzile Sale și stând
departe de ceea ce El a interzis.
17) În orice moment și mai ales în Ramadhan pomenește-L pe
Allah, caută iertarea Sa, cere să intri în Rai, și cere protecție de
Focul Iadului. Ar trebui să efectuezi aceste fapte atunci când
postești, la timpul de Sahur și în momentul în care rupi postul;
făcând aceste fapte la timpul stabilit te va ajuta să primești
iertarea.
18) Suplichează cât mai des posibil, pentru tine, pentru părinții
tăi, copiii tăi și pentru toți musulmanii. Allah Atotputernicul ne-a
ordonat să suplicăm garantându-ne El însuși răspunsul.
19) Căiește-te lui Allah mereu prin:
12
I. Abandonarea păcatului ce l-ai comis.
II. Având remușcări și regret pentru acel păcat.
III. Având grijă așa încât să nu te mai întorci la acel păcat în
viitor.
20) Postește șase zile din Shawwal, pentru că oricine postește
Ramadhan, urmat de șase zile din Shawwal, este ca și cum ar fi
postit întregul an.1
21) Postește în ziua de ’Arafah care este a 9-a zi din Thul-
Hijjah, ce ar putea să îți șteargă păcatele din anul ce a trecut și cel
ce va urma. În cazul în care efectuezi Hajj și stai la Arafat nu posti
în acea zi deoarece profetul a stat la Arafat fără să postească.
22) Postește în ziua de ’Ashura – a 10-a zi din Muharram –
împreună cu a 9-a zi, pentru a primi ispășire pentru păcatele unui
an.
23) Continuă prin a fi dreptcredincios, a efectua fapte bune și a
avea credință după luna Ramadhan și până la moarte:
تيك اليقين واعبد ربك حتى يأ Închină-te Domnului tău până ce-ţi va veni încrederea deplină!
(Surah Al-Hijr 15:99)
24) Permite ca efectele slăvirii – cum ar fi rugăciunea, postul,
Zakat, Hajj – să se vadă în caracterul tău, căindu-te sincer lui
Allah și abandonând acele obiceiuri care sunt în opoziție cu
Shari’ah.
25) Trimite multe binecuvântări și salutări asupra mesagerului
lui Allah - O Allah, trimite binecuvântări și salutări asupra lui
Muhammad, a familiei sale, a companionilor săi, și a adepților săi
până în Ziua Judecâții. O Allah, fă-ne pe noi și pe toți musulmanii
dintre cei ce postesc în Ramadhan, și stau în rugăciune pe timpul
nopții, să avem credință și să căutăm răsplata Ta. O Allah, iartă
păcatele noastre din trecut și viitor.
26) Și i-a aminte – Allah aibă milă de tine – că musulmanii au
fost de accord cu faptul că postul din Ramadhan este obligatoriu.
Oricine neagă acest lucru este un apostat, un necredincios căruia i
1.Muslim într-un hadith relatat de Abu Qatadah.
13
se cere să se căiască. Dacă se căiește și i-a la cunoștință că postul
este obligatoriu, el va fi bine; dacă nu, el va fi omorât ca un
necredincios.1
Postul a fost legislat în al doilea an de Hijrah (migrarea profetului
la Medinah), în concluzie profetul a postit în Ramadhan timp
de 9 ani.
Postul este obligatoriu pentru fiecare adult musulman întreg la
minte. Așadar nu este obligatoriu pentru necredincioși, și nu este
acceptat de la ei chiar dacă l-ar ține până ce nu acceptă Islamul.
De asemenea postul nu este obligatoriu pentru copilul ce nu a
ajuns la maturitate. Maturitate în Islam înseamnă 15 ani încheiați
sau momentul în care părul pubian începe să crească, sau când
apare scurgerea seminală ca urmare a unui vis umed, existând mai
multe semene pe lângă acestea; pentru femei există un semn în
plus al maturității și acesta este menstruația. Așadar când unul
dintre semnele de mai sus apare, copilul devine adult și postul
devine obligatoriu pentru el.
Cât despre copil , ar trebui să I se ordone să postească încă din
momentul în care este considerat apt și nu va avea de suferit în
urma acestuia, astfel el se va obișnui cu postul. Postul nu este
obligatoriu nici pentru cel care și-a pierdut mințile și a înnebunit.
Așadar dacă o persoană vârstnică a început să vorbească lucruri
fără sens și si-a pierdut abilitatea de a face diferența între diferite
chestiuni, așa cum oamenii sunt capabili în mod normal, nici
postul și nici hrănirea săracilor nu sunt obligatorii pentru el.
Câteva beneficii și înțelepciunea din spatele legislării postului:
Al-Hakim este unul dintre numele lui Allah și Al-Hakim este
Cineva care este descris ca având înțelepciune. Hikmah –
înțelepciune – înseamnă îmbunătățirea chestiunilor și organizarea
lor așa cum ar trebui. Una dintre implicațiile acestui nume este:
1.Dintr-un tratat legat de post scris de Shaikh Muhammad bin Salih Al-
Uthaimin
14
tot ce a creat și legislat Allah este înțeles de cei o înțelepciune
crescută – pe care unii o au și alții nu.
În spatele postului pe care Allah l-a legislat și pe care l-a făcut
obligatoriu pentru credincioșii Săi este o înțelepciune
extraordinară, acesta având unele beneficii speciale:
1) Postul este o formă de slăvire prin care credinciosul obține
apropierea de Domnul său; el abandonează acele lucruri care îi
plac, pentru care are o iubire înnăscută – mâncarea, băutura,
relațiile sexuale – așa încât să îi facă plăcere Domnului său; ceea
ce va aduce după el reușita în viața ce va urma.
2) Postul duce la integritate și frică de Allah, doar dacă cel
care postește face ceea ce se cere de la el pe perioada postului.
Allah Atotputernicul spune:
يام كما كتب على الذين من قبلكم يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الص
قون لعلكم تتO, voi cei ce credeţi! Şi vouă vă este scris postul, precum a fost
scris şi leaturilor dinaintea voastră. Poate vă veţi teme! (Surah
Al-Baqarah 2:183)
Persoanei care postește îi este ordonat să aibă Taqwa (pietate)
ceea ce înseamnă să aplici ce Allah a ordonat și să stai departe de
ce a interzis, o realizare care este principalul scop din spatele
postului. Prin deprivarea de mâncare, băutură și relații sexuale nu
se intenționează torturarea celui ce postește după cum profetul
a zis:
Oricine nu abandonează falsitatea din vorbe, acționează conform
acestei falsități și ignoranță, Allah nu are nevoie ca el să lase 1mâncarea și băutura sa.
În acest hadith falsitatea din vorbe se referă la toate vorbele
care sunt interzise – incluzând minciuna, bârfa, blestemul și
orice faptă interzisă. Falsitatea în vorba înseamnă orice acțiune
1.Relatat de Al-Bukhari
15
interzisă – cum ar fi atacarea celorlalți prin trădare, înșelare,
vătămare corporală, uzurparea averii, și altele. Tot aici intră și
ascultarea muzicii, ceea ce este interzis. Ignoranța înseamnă
stupiditate, și aici îseamnă să te îndepărtezi de la ghidarea corectă
atât în fapte cât și în vorbe. Dacă cel ce postește se comportă
conform cunoștințelor sale bazate pe hadith-ul menționat mai sus,
atunci postul său îl va ajuta să crească ca persoană, întărindu-i
caracterul și manierele. O asemenea persoană va încheia
Ramadhanul complet schimbată, cu schimbări ce se vor vedea în
el, manierele sale și modul de a se comporta.
3) Persoana bogată, prin postul său va atrage asupra sa
favoruri datorate aprecierii lui Allah pentru el. Allah i-a ușurat
modul în care poate face rost de mâncare, băutură și o soție (sau
soții) – toate lucrurile ce Allah le-a făcut premise în Shari’ah Sa
și posibile pentru aceasta persoană prin Hotărârea Sa Divină.
Așadar toți ar trebui să îi mulțumim lui Allah pentru numeroasele
favoruri și să ne amintim de săracii frați care nu pot avea aceste
lucruri și să arătăm generozitate, dând de pomană și ajutându-i pe
săracii frați.
4) Prin post, o persoană învață să se stăpânească, ținându-și
dorințele sub control, dezvoltând astfel abilitatea de a deosebi ceea
ce este bun pentru ea când vine vorba de fericirea ei din această
lume și cea ce va urma. În acest fel, acea persoană stă departe de
caracteristicile unui om ce se comportă ca o bestie – aceia care nu
sunt capabili să își controleze dorințele și lubricitățile.
5) Postul are multe beneficii pentru sănătate: prin el se învață
să consume porții mai mici de mâncare; dă o pauză sistemului
digestiv pentru o anumită perioadă de timp permițând diferitelor
resturi dăunătoare să se elimine din corp.
Persoana bolnavă și călătorul: ar trebui să postească?
Allah Atotputernicul spune:
ن أيام أخر ه بكم اليسر ومن كان مريضا أو على سفر فعدة م يريد اللـ
ول يريد بكم العسر
16
Acela, care este bolnav ori în călătorie, să postească un număr
întocmai de zile altădată. Dumnezeu vrea pentru voi ceea ce este
uşor, şi nu ceea ce este greu. (Surah Al-Baqarah 2:185)
Există două tipuri de oameni bolnavi:
1) Cel care are o boală permanentă, pentru care nu este vreo
speranță că va trece, cum este cancer. O astfel de persoană nu
trebuie să postească, deoarece în cazul lui nu există o speranță că
mai târziu îl va putea ține. Mai degrabă, el trebuie să hrănească o
persoană bolnavă pentru fiecare zi pierdută; el poate să adune mai
multe persoane care să corespundă numărului de zile pierdute și să
le hrănească la prânz sau cină, lucru făcut și de Anas bin Malik
când a ajuns la vârsta bătrăneții. Sau poate să împartă mâncare
oamenilor săraci după numărul de zile pierdute; fiecare persoană
săracă primește aproximativ un kilogram și jumătate din produsul
alimentar al unei țări –cum ar fi curmale, orez, și altele.
2) Cei care se îmbolnăvesc dintr-odată, pe o perioadă scurtă
de timp, cum ar fi febra se impart în trei categorii:
a) Postul nu este o îngreunare pentru el, și nici nu îi
face rău; în acest caz el trebuie să trebuie să postească
neavând nici o scuză.
b) Postul este o îngreunare pentru el, dar nu îi face
rău. Este neplăcut ca această persoană să postească, deoarece
postind în această situație o persoană deviază de la excepțiile
lui Allah și de asemenea deviază de la a fi compasionat față
de el însuși.
c) Postul îi face rău, caz în care este interzis ca el să
postească, deoarece prin acesta își face rău. Allah
Atotputernicul a spus:
ه ول تقتلوا أنفسكم كان بكم رحيماإن اللـNu vă ucideţi între voi! Dumnezeu este Milostiv cu voi.
(Surah An-Nisa’ 4:29)
ول تلقوا بأيديكم إلى التهلكة Nu vă aruncaţi pierzaniei(Surah Al-Baqarah 2:195)
17
Și întrun hadith de la profet în care el a spus :
Nu este nici un rău pentru el însuși și nici un rău pentru ceilalți.1
Cum poate ști cineva dacă postul îi va face rău unei persoane
bolnave? Acest lucru se poate afla fie de la persoana în cauză, care
simte că postul îi face rău sau pentru că un doctor îl informează că
situația lui nu este potrivită pentru a ține post. O persoană bolnavă
aflată în această categorie care pierde postul, trebuie să recupereze
acele zile pierdute când se simte mai bine, și dacă moare în loc să
se însănătoșească, el este iertat pentru zilele pierdute pentru că
datoria lui era să postească un număr de zile egal cu cele pierdute,
dar nu a mai apucat acele zile.
Categoriile călătorului
1) Cel care intenționează să călătorească pentru a evita
obligația de a postii. Pentru acea persoană este interzis să nu
postească deoarece înșelarea uneia dintre obligațiile Islamice nu o
scutește de la efectuarea ei.
2) Cel care nu a spus intenția; există trei situații:
a) Postul este extreme de dificil pentru el, caz în care
îi este interzis să postească. Când profetul a postit în timpul
cucerii orașului Mekkah, el a văzut că oamenilor le este
extreme de greu să postească și așteptau să vadă ce o să facă el.
După ’Asr, el a cerut un recipient cu apă și a băut din el, în
timp ce oamenii se uitau la el. Mai târziu i s-a spus ,,Unii
oameni au postit”, iar el a spus:
Ei sunt întradevăr nesupuși; ei sunt întradevăr nesupuși.2
b) Postul nu este extrem de dificil pentru el, dar este
totuși dificil. Este neplăcut ca el să postească, deorece postind
el deviază de la excepțiile lui Allah și deviază de la auto-
compătimire.
1.Ibn Majah și Hakim. An-Nawawi a spus: ,,Are diferite lanțuri narative,
fiecare din ele o îl întărește pe celălalt”
2.Relatat de Muslim
18
c) Postul nu este deloc dificil pentru el, caz în care el
poate aleage dacă să postească sau nu în funcție de cum crede
el că îi va fi mai bine.
ه بكم اليسر ول يريد بكم العسر ريد اللـDumnezeu vrea pentru voi ceea ce este uşor, şi nu ceea ce este
greu… (Surah Al-Baqarah 2:185)
În acest verset ,,vrea” poartă înțelesul de ,,iubește”. Dacă cele
două opțiuni sunt egale pentru el, atunci este mai bine să
postească, deoarece asta este ceea ce făcea profetul .
În Saheeh Muslim se găsește o narațiune de la Ad-Darda’ care a
spus: ,,Am ieșit afară în Ramadhan cu profetul , într-o zi foarte
caldă, atât de caldă încât ne puneam mâinile deasupra capului.
Singurii dintre noi care posteau erau mesagerul lui Allah și
Abdullah bin Rawahah.”
Se consideră că o persoană călătorește în momentul în care își
părăsește țara, și rămâne așa atâta timp cât nu se întoarce. Chiar
dacă se întâmplă ca persoana respective să stea într-un oraș pe o
perioadă mai lungă în timpul călătoriei sale , ea este considerată în
continuare călătoare atâta timp cât intenția sa nu este să se
stabilească acolo după ce își termină afacerile pentru care a plecat
de fapt. În concluzie el are aprobarea să facă tot ceea ce îi este
permis unui călător.1 Nu există nici o relatare de la profet care
să stabilească o anumită perioadă de timp după care o persoană nu
mai este considerată călătoare, așadar călătoria și legile ei se
aplică până în momentul în care se aduce o dovadă care să anuleze
aceste legi.
Permisiunile acordate călătorului se aplică pentru toate tipurile de
călători – cei ce călătoresc pentru Hajj sau Umrah, cei care își
vizitează rudele, cei ce călătoresc pentru afaceri și alții. Și de
1. Aceasta este părerea unora dintre școlari; alții consider că ești călător doar
dacă stai într-un oraș pe o perioadă de patru zile sau mai puțin, dar dacă
depășești patru zile, ești considerat, locuitor , în termini Islamici
19
asemenea se aplică pentru cei care sunt nevoiți să călătorească
constant, cum sunt șoferii de taxi; în momentul în care își părăsesc
țara, toți sunt călători, adică nu sunt nevoiți să țină postul în
Ramadhan în perioada călătoriei, scurtează rugăciunea de patru
unități la două, și combină rugăciunile între ele când este nevoie –
combină Duhur cu Asr și Maghrib cu Isha. Să piardă o zi de post
este mai bine pentru ei decât să postească dacă așa le este mai
ușor, pentru că ei pot de exemplu să recupereze zilele pierdute în
iarnă. Șoferii și alții asemenea au un oraș al lor și când sunt în oraș
sunt considerați locuitori, și trebuie să respecte regulile care se
aplică locuitorilor. Iar când sunt înafara orașului sunt considerați
călători și respectă regulile adresate călătorului.
Există șapte lucruri care strică postul cuiva, anulându-l
1) Contactul sexual - inserarea părților private masculine în
părțile private feminine, indiferent când o persoană care postește
are un contact sexual, acesta devine nul. Dacă aceasta se întâmplă
pe perioada Ramadhanului- când postul este obligatoriu – datorită
gravității situației, i se aplică o expiație dură. Asta înseamnă că
trebuie să elibereze un sclav; dacă nu are posibilitatea să facă asta,
el trebuie să hrănească 60 de oameni săraci. Dar dacă se întâmplă
să aibă un contact sexual în Ramadhan, când postul nu este
obligatoriu pentru el, de exemplu când este în călătorie, el trebuie
doar să recupereze ziua pierdută și nu i se aplică nici o pedeapsă.
2) Eliminarea de lichid seminal datorită sărutului,
îmbrațișatului ș.a. Sărutul în sine nu anulează postul dacă nu se
elimină spermă.
3) Mâncatul și băutul, ceea ce înseamnă ca mâncarea a ajuns
în stomacul cuiva. Așa că bazându-ne pe această definiție,
mâncatul și băutul se referă la orice intră pe gură sau pe nas –
indiferent la felul de mâncare sau băutură. Persoana care postește
nu are voie să respire fum, deoarece se consider că acesta este o
masa. Totuși nu este nici o problemă să miroși lucruri ce au un
miros plăcut cum este parfumul.
4) Folosirea oricărui lucru ce înlocuiește mâncatul și băutul,
cum ar fi injecțiile sau perfuziile, totuși dacă conținutul injecțiilor
20
sau perfuziilor nu este nutritiv, postul nu este afectat în nici un fel,
indiferent că se face în venă sau în mușchi.
5) Scurgerea sângelui datorit tratamentului cu ventuze – și
orice scurgere de sânge datorată oricărui tratament similar celui cu
ventuze – intră în aceași categorie. Dar dacă o persoană este
nevoită să facă o analiză de sânge nu este nici o problemă și postul
ei este valid, deoarece corpul nu este slăbit atunci când o cantitate
mica de sânge este recoltată, spre deosebire de tratamentul cu
ventuze sau alte asemenea.
6) Vomitarea în mod intenționat.
7) Scurgerea de sânge de la o femeie care este la menstruație
și de la o femeie care are săngerare postnatala.
Aceste chestiuni anulează postul cuiva doar dacă trei condiții sunt
îndeplinite :
1) Se cunoaște regula și se cunoaște timpul.
2) Își amintește
3) Poate să aleagă.
Așadar dacă cineva face tratamentul cu ventuze, neștiind că
aceasta ii afectează postul , atunci postul său este corect, pentru că
el nu cunoștea regula. Allah Atotputernicul spune:
دت قلوبكم وليس عليكم جناح ا تعم كن م ـ فيما أخطأتم به ولNu vi se va face nici o vină dacă greşiţi, ci numai dacă inimile
voastre au făcut-o înadins.(Surah Al-Ahzab 33:5)
ربنا ل تؤاخذنا إن نسينا أو أخطأنا Domnul nostru! Nu ne osândi dacă vom uita ori vom greşi!
(Surah Al-Baqarah 2:286 )
Ca răspuns pentru această ultimă suplicație Allah a spus :
,,Întradevăr așa am făcut (iertat).”
În cele două Sahih-uri, este înregistrat că ’Adi bin Hatim a spus că
a pus două sfori, una neagră și una albă – sub perna sa. El a
21
început să mănânce și să se uite înspre ele, și când una dintre ele
se vedea, se oprea din mâncat, crezând că respectă acest verset:
فجر حتى يتبين لكم الخيط البيض من الخيط السود من ال până ce veţi putea deosebi în zori un fir alb(lumina) de un fir
negru (întunericul nopții)! (Surah Al-Baqarah 2:187)
El i-a spus profetului despre ce a făcut, și profetul i-a
răspuns:
Cu siguranță aceia este lumina zilei și întunericul nopții.
Totuși profetul nu i-a ordonat să refacă postul. Așadar dacă
cineva mănâncă, crezând că răsăritul nu a început încă, postul lui
este în continuare corect. De asemenea, dacă cineva mănâncă
seara crezând că soarele a apus, dar află doar mai târziu că a
greșit, postul lui este corect, deoarece nu știa.1
În Sahih Al-Bukhari , există o narațiune de la Asma bint Abu
Bakr, Allah fie mulțumit de ea, în care spune: ,,În timpul vieții
profetului într-o zi înnorată noi continuam să mâncăm și apoi
soarele a răsărit (dintre nori).” Dacă ar fi fost obligatorie
refacerea zilei pierdute profetul ar fi menționat acest lucru.
Allah a încheiat religia sa, și dacă profetul ar fi afirmat ceva
despre acest lucru, companionii nu ar fi uitat și ar fi transmis
informația viitoarelor generații, deoarece Allah a promis
integritatea religii. Având în vedere că, companionii nu au relatat
nimic despre acest subiect, știm că profetul nu a spus nimic
despre asta. Și deci știm că nu este obligatorie. Dacă cineva uită că
postește pe perioada Ramadhan-ului și mănâncă ceva din greșeală,
postul lui nu este afectat în nici un fel deoarece profetul
1.Aceasta este opinia lui Shaikh Ibn Uthaimin; cea de a doua opinie care
este susținută de majoritatea școlarilor - inclusiv Shaikh Ibn Baz – spune că,
cu toate că acea persoană nu a săvârșit un păcat, ea trebuie să refacă ziua
pierdută. Și aceasta este opinia cea mai sigură.
22
a spus
Oricine uită în timp ce postește, și mănâncă sau bea, să își termine
postul, pentru că cu siguranță Allah l-a hrănit și i-a dat să bea.
(Convenit)
Când cineva este forțat sau constâns să mănânce sau să bea; să
facă gargară, și apa ajunge în stomac; să pună picături de ochi, și
substanța nutritivă intră în corp, sau când cineva are un vis umed
cu ejaculare – în toate situațiile de mai sus postul este corect,
deoarece toate se întâmplă fără voință proprie.
Când o persoană își curăță dinții folosind Siwak, postul ei nu este
anulat, deoarece aceasta este o Sunnah, atât pentru cel ce postește
cât și pentru cel ce nu postește. Pe lângă asta, persoanei ce
postește îi este permis să se răcorească folosind apă rece. Profetul
,,obișnuia să-și toarne apă pe cap atunci când postea, pentru a-
și diminua setea. Iar când Umar, Allah fie mulțumit de el, postea
își uda veșmântul și îl punea peste el. Aceasta este una din
îndurările lui Allah pentru noi – lăudat fie El pentru
binecuvântările și ușurarea legislației pentru noi.
At-Tarawih (Rugăciunea de noapte din Ramadhan)1
At-Tarawih sunt acele unități de rugăciune care sunt efectuate în
congregație pe perioada Ramadhanului; perioada în care se
efectuează este între Isha și Fajr. Profetul ne-a încurajat să
stăm în rugăciune noaptea în Ramadhan, spunând:
Oricine stă (la rugăciune) în Ramadhan, cu credință, și căutând
răsplata lui de la Allah, va avea păcatele din trecut iertate.
În Sahih Al-Bukhari este înregistrat că Aisha, Allah fie mulțumit
1. Această secțiune este luată dintr-o lucrare scrisă de Shaikh Uthaimin
23
de ea, a spus: ,,Pe timpul nopții, profetul stătea în moschee (să
se roage), și oamenii îl urmau în rugăciune. Apoi s-a rugat
următoarea noapte, și numeroși oameni au luat parte la ea. Apoi
oamenii sau adunat în a treia și a patra napte, dar profetul nu a
ieșit la ei. Când a venit dimineața el a spus:
Întradevăr am văzut ce ați făcut, și nimic nu m-a oprit să ies afară
decât frica că aceast (lucru) va fi făcut obligatoriu pentru voi.
Această întâmplare a avut loc în Ramadhan.
Sunnah este să limitezi această rugăciune la 11 unități, spunând
Taslim după fiecare două unități. Când Aisha,Allah fie mulțumit
de ea, a fost întrebată despre cum se ruga profetul în
Ramadhan, ea a răspuns; ,,Nici în Ramadhan și nici orice altă
dată nu făcea mai mult de 11 unități.” (Convenit)
În Al-Muwatta este raportat că Muhammad bin Yuduf (care este
considerat demn de încredere) de la Sa’ib bin Yazid, Allah fie
mulțumit de el, (care era un companion), că Umar bin Al-Khattab,
Allah fie mulțumit de el, le-a ordonat lui Ubai bin Ka’b și Tamim
Ad-Dari să conducă oamenii în 11 unități de rugăciune.
Nu este nici o problemă dacă de exemplu cineva se roagă mai
mult de11 unități, deoarece când profetul a fost întrebat despre
statul în rugăciune pe timpul nopții , el a răspuns:
Câte două (unități) odată, și dacă vă este frică de venirea
răsăritului, rugați-vă o unitate, facând impar ce va rugați. (Este
înregistrat în două Sahih-uri.)
24
Totuși este mai bine să se respecte numărul de unități stabilit în
Sunnah, efectuându-le fără grabă - atâta timp cât nu este dificil
pentru oameni.
Unii oameni sunt în opoziție cu ceea ce a fost legislat recitând
într-un mod grăbit, și dacă această grabă duce la uitarea unor
elemente obligatorii din rugăciune, aceasta devine anulată.
Mulți dintre imamii din diferite moschei nu acordă timpul cuvenit
rugăciunii Tarawih, și acesta este un lucru greșit, deoarece imamul
nu se roagă doar pentru el ci și pentru alții. El este asemenea unui
guvernator a cărui responsabilitate este să facă ceea ce este mai
bine pentru oameni. Școlarii au spus că este urât ca un imam să
recite într-un mod grăbit luând de la oameni ceea ce este
obligatoriu pentru ei.
Musulmanii ar terbui să hotărască la ce moschee doresc să
efectueze rugăciunea Tarawih și să nu piardă timpul mergând de
la o moschee la alta într-o singură noapte. Deoarece pentru cel ce
stă întreaga noapte cu imamul până ce acesta pleacă, răsplata lui
este scrisă chiar dacă mai apoi merge la culcare.
Femeile pot de asemenea să participe la rugăciunea Tarawih atâta
timp cât prezența lor nu este o tentație pentru bărbați. Ele ar trebui
să meargă la rugăciune cu modestie, nu pentru a atrage atenția.Ele
nu ar trebui să se înfrumusețeze purtând machiaj sau parfum.
Zakatul-Fitr 1
1) Este o formă de Zakat obligatorie ca urmare a închierii
postului după Ramadhan.
2) Este obligatoriu pentru orice musuman
1.Khulasatul-Kalam de Shaikh Al-Jarullah, pag 16-17. Am mai discutat deja
pe scurt despre Zakatul-Fitr, și este mențioat din nou aici datorită legăturii
lui cu postul.
25
3) Cantitatea sa: o Sa’ (o măsură, care va fi explicată mai jos)
din mâncarea predominantă dinr-o țară. O persoană este nevoită să
dea această pomană dacă are destul din această mâncare pentru ea
și familia sa pentru ziua de Eid și noapte ei.
4) O Sa’ este egală cu patru Mudds. Un Mudd este ceea ce
intră în două mâini de mărime medie. O Sa’ este egală cu
aproximativ trei kilograme.
5) Dacă nu a fost găsită decât o parte din Sa, aceasta ar trebui
oferită – și teme-te de Allah atât cât poți.
6) Este recomandat să se plătească Zakat din partea copilului
aflat în pântecul mamei; totuși aceasta acțiune nu este obligatorie.
7) Cel mai bine este să dai acel tip de mâncare care este cel
mai folositor săracilor.
8) O persoană trebuie să dea Zakat-ul înainte de rugăciunea
de Eid, și se poate oferi cu una sau două zile în avans. Este
interzis să se amâne plata acestuia până după rugăciunea de Eid
fără a avea o scuză legitimă, de exemplu o persoană aflată într-o
zonă izolată când vine Eid-ul, care nu poate nici să găsească
mâncare și nici pe cineva căruia să i-o ofere. Dacă cineva amână
plata Zakat-ului fără a avea o scuză , acesta nu se acceptă de la el;
în schimb este considerată un tip de pomană obișnuită.
9) Zakatul se plătește persoanelor din zona în care trăiești.
10) Nu este permis să dai bani de valoarea mâncării, deoarece
acest lucru este în opoziție cu Sunnah.
11) Devine obligatoriu să plătești Zakat când soarele apune în
noaptea dinainte de Eid. Dacă cineva acceptă Islamul după acel
moment , el nu trebuie să dea Zakatul-Fitr. Dacă cineva se
căsătorește după ce soarele apune în acea noapte sau are un copil,
el nu trebuie să plătească Zakat din partea soției sau în a doua
situație, a copilului.
12) Este permis ca un grup de oameni să plătească Zakatul
unei singure persoane așa cum este permis ca o singură persoană
să dea unui grup de oameni.
26
13) Oamenii cărora li se dă Zakat fac parte din aceleași 8
categorii care se aplică Zakatului normal.; cei ce au întăietate sunt
cei săraci, cei nevoiași și cei în datorii.
14) Este obligatoriu ca Zakat-ul să ajungă la cei ce îl merită
sau reprezentanții lor la acel moment.