+ All Categories
Home > Documents > PORTOFOLIUinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:... · 2018. 10. 29. · Material...

PORTOFOLIUinformaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:... · 2018. 10. 29. · Material...

Date post: 15-Feb-2021
Category:
Upload: others
View: 4 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
15
Curs de formare Informatica si TIC pentru gimnaziu – clasa a V-a PORTOFOLIU Formator: Prof. SIMULESCU ADRIANA Cursant: prof. DANIELESCU AURA-CODRUȚA Județul Timiș Seria 2, Grupa 1 septembrie – octombrie 2018
Transcript
  • Curs de formare Informatica si TIC pentru gimnaziu – clasa a V-a

    PORTOFOLIU

    Formator: Prof. SIMULESCU ADRIANA

    Cursant: prof. DANIELESCU AURA-CODRUȚA Județul Timiș

    Seria 2, Grupa 1 septembrie – octombrie 2018

  • Unitatea şcolară: Aviz,

    Disciplina: Informatică şi TIC Responsabil catedră/comisie metodică

    Clasa a V-a Profesor:

    Nr. ore pe săpt.: 1 oră

    Profesor: Danielescu Aura Codruța

    PROIECTUL UNITĂŢII DE ÎNVĂŢARE

    Algoritmi – (S9-S24)

    Conținuturi Competențe

    specifice

    Activități de învățare Resurse Evaluare

    Noțiunea de algoritm

    Proprietăți ale

    algoritmilor

    2.1

    2.2

    2.3

    3.2

    Definirea notiunii de algoritm

    Prezentarea proprietăților algoritmilor

    Exemple de algoritmi din viata cotidiana

    Timp total alocat: 1 oră

    Locaţie: laboratorul de informatică

    Activitate: frontală.

    Material didactic:

    - Fișă de lucru

    Evaluare curentă prin:

    Conversație euristică

    Fișa de lucru

    Clasificarea datelor cu

    care lucrează algoritmii

    în funcţie de rolul

    acestora (de intrare, de

    ieșire, de manevră)

    2.2. Identificarea tipurilor de date cu care lucreaza algoritmii (de

    intrare, de ieşire, de manevră).

    Descrierea coerentă a unei succesiuni de operaţii prin care

    se obţin din datele de intrare,

    datele de ieşire.

    Rezolvarea unor algoritmi din viața cotidiană.

    Timp total alocat: 1 oră

    Locație: laboratorul de informatică.

    Activitate: individuală și frontală.

    Material didactic:

    - Fișă de lucru

    Evaluare curentă

    formativă prin:

    Conversație euristică

    Fișei de lucru.

    Constante și variabile

    2.2. Definirea noțiunii de constantă si variabilă

    Rezolvarea unor aplicații în care să recunoasca datele

    constantele și variabile

    Timp total alocat: 1 oră

    Locaţie: laboratorul de informatică.

    Activitate: individuală şi frontală.

    Material didactic:

    - Fișă de lucru

    Evaluare curentă

    formativă prin aplicații

    practice conform fișei de

    lucru

    Expresii (operatori

    aritmetici, relaționali,

    logici; evaluarea

    expresiilor)

    2.2. Definirea noțiunii de expresie –Prezentarea tipurilor de

    operatori

    Precedența operatorilor

    Timp total alocat: 2 ore

    Locaţie: laboratorul de informatică.

    Activitate: individuală și frontală.

    Material didactic:

    Evaluare curentă

    formativă prin aplicații

    practice conform fișei

    de lucru

  • Rezolvarea unor expresii - Fișă de lucru

    Evaluare sumativă 2.2 Test de evaluare

    Discutarea testului

    Timp total alocat: 1 oră Evaluarea sumativă prin

    test final(scris)

    Medii grafice interactive

    - elemente de interfață

    specifice mediului grafic

    interactiv

    2.3

    3.2 Prezentarea interfetei mediului

    de programare Scratch

    Recunoasterea elementelor de interfață

    Realizarea unor operatii folosind elementele de

    interfață

    Timp total alocat: 1 oră

    Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu

    acces la Internet şi recomandabil videoproiector.

    Activitate: frontală.

    Material didactic:

    -Fisa de lucru

    Evaluare curentă

    formativă prin:

    Conversație euristică

    Joc didactic:

    „Recunosc elementele

    de interfață”

    Structura secvenţială

    (liniară) 2.3

    3.2 Prezentarea structurii

    secventiale

    Aplicații care se rezolvă folosind structura secventială

    Timp total alocat: 1 oră

    Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu

    acces la Internet şi recomandabil videoproiector.

    Activitate: frontală și individuală.

    Material didactic:

    -Fisa de lucru

    Evaluare curentă

    formativă prin aplicații

    practice conform fișei

    de lucru

    Structura alternativă

    (decizională) 2.3

    3.2 Prezentarea structurii

    alternative

    Aplicații care se rezolvă folosind structura alternativă

    Timp total alocat: 2 ore

    Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu

    acces la Internet şi recomandabil videoproiector.

    Activitate: frontală și individuală.

    Material didactic:

    -Fisa de lucru

    Evaluare curentă

    formativă prin aplicații

    practice conform fișei

    de lucru

    Modalități de

    reprezentare a structurilor

    secvențiale și alternative

    prin blocuri grafice

    2.3

    3.2 Reprezentare a structurilor

    secvențiale și alternative prin

    blocuri grafice, folosind

    mediul de programate Scratch,

    conform fișei de lucru

    Timp total alocat: 5 ore

    Locaţie: laboratorul de informatică, dotat cu

    acces la Internet şi recomandabil videoproiector.

    Activitate: frontală și individuală.

    Material didactic:

    -Fisa de lucru

    Evaluare curentă

    formativă prin aplicații

    practice conform fișei

    de lucru

    Evaluare sumativă Test de evaluare

    Discutarea testului

    Timp total alocat: 1 oră

    Fisa de evaluare

    Test de evaluare

    sumativa

  • Proiect didactic

    Unitatea de învățământ: Disciplina: Informatica si TIC Profesor Danielescu Aura Codruța Data: S17 Clasa: a V-a Unitatea de învățare: Algoritmi

    Subiectul lecției: Structura alternativa Tipul lecției: insusire de noi cunostinte si formare de priceperi si deprinderi Timp: 50 min

    Nivelul inițial al clasei : Elevii si-au însușit noțiunile teoretice legate despre datele cu care lucreaza algoritmii, despre expresii.

    COMPETENȚE GENERALE: 1. Utilizarea responsabilă și eficientă a tehnologiei informației și comunicațiilor

    2. Rezolvarea unor probleme elementare prin metode intuitive de prelucrare a informației

    COMPETENȚE SPECIFICE: 1.2.Utilizarea eficientă a unor componente software 2.1.Identificarea unor modalități algoritmice pentru rezolvarea unor situații din viața cotidiană,

    exprimate în limbaj natural 2.2.Identificarea datelor cu care lucrează algoritmii în scopul utilizării acestora în prelucrări 2.3.Descrierea în limbaj natural a unor algoritmi cu ajutorul secvențelor de operații și a deciziilor pentru

    rezolvarea unor probleme simple 3.2.Implementarea unui algoritm care conţine structura secvenţială şi/sau alternativă într-un mediu

    grafic interactiv

    OBIECTIVELE LECȚIEI : La finele lecţiei elevii vor fi capabili:

    O1 - Să identifice situatiile in care se foloseste structura alternativa;

    O2 - Să cunoasca forma structurii alternative;

    O3 - Să foloseasca corect structura alternativa; O4 - Să foloseasca structura alternativa pentru rezolvarea unor probleme folosind aplicatia Scratch.

    Metode de invatare: conversaţia;

    dialogul;

    problematizarea;

    explicaţia;

    învățarea prin descoperire;

    Mijloace de învăţare: Calculatoare PC Software : Aplicatia Scratch Fişe de lucru

  • Etapele lecţiei Timp Activitatea profesorului Activitate elevilor Metode de

    invatare

    Moment organizatoric 3 min se face prezenţa;

    se pregăteşte materialul didactic şi se verifica echipamentele de calcul;

    se anunţă modul de organizare al activităţii;

    Pregătesc materialele necesare pentru lecție.

    Dialogul

    Reactualizarea cunoştinţelor

    5 min Ce este o instructiune liniara?

    Ce instructiuni liniare cunoasteti?

    Elevii răspund la întrebări. Conversatia

    Anunţarea titlului lecţiei, a scopului şi a obiectivelor.

    2 min

    Exista situatii in care o problema prezinta mai multe cazuri(situatii). Fiecare caz are o alta rezolvare. Pentru o astfel de problema folosim „Structura alternativa” Sunt prezentate obiectivele urmărite.

    Își notează tema lectiei în caiete.

    Predarea lectiei 15 min

    Structura alternativa se foloseste pentru a alege intre doua operatii(instructiuni) sau secvente de operatii(instructiuni) dupa ce a fost evaluata o conditie(expresie), a carui rezultat poate fi adevarat sau fals.

    Forma structurii alternative:

    Daca conditie atunci Instructiune1

    Altfel Instructiune2

    Sfarsit daca Functionare: daca conditie este adevarata, atunci se

    executa instructiune1, altfel se executa instructiune2.

    Se vor analiza exemple din viata reala: Ex: Daca afara ploua, atunci stau in casa, altfel merg la plimbare.

    Ce mi-am propus sa fac?

    In ce caz stau in casa?

    Răspund la întrebările profesorului. Noteaza în caiete

    Conversația Învățarea prin descoperire Dialogul Problematizarea Explicația

  • In ce caz merg la plimbare?

    Care este conditia care stabileste ce voi face?

    Consolidarea lectiei (Fixarea cunostiintelor)

    24 min

    Fisa de lucru, conform Anexei 1 Analizăm activitatea elevilor la fiecare calculator.

    Elevii rezolva problema pe calculatoar, folosind aplicatia Scratch.

    Munca individuala

    Notarea elevilor 1 min Vor fi notati sau apreciati verbal cei mai activi elevii.

  • Anexa 1

    Fișa de lucru

    1. Se citeste un numar a. Sa se verifice daca numarul este par, afisand un mesaj corespunzator.

    Rezolvare

    1.

  • Unitatea de învăţare: Algoritmi

    Tema: Structura alternativa

    Fisa de lucru

    1. Maria a lipsit de la scoala si a intrebat-o pe colega sa de banca ce nota a luat la test. Daca

    nota este mai mica decat 5, Maria este suparata, in caz contrar, este fericita.

    2. Se citesc doua numere a si b. Sa se afiseze cel mai mare dintre ele.

    Rezolvare

    1.

    2.

  • Unitatea de învăţare: Sisteme de calcul

    Fisa de lucru

    1. Realizati corespondenta:

    RAM Dispozitive de intrare / iesire

    Hard disk Memorie externa

    Mouse Memorie interna

    Imprimanta Dispozitive de intrare

    Monitor Dispozitive de iesire

    Modem

    2. Completati spatiul liber:

    Componenta software reprezinta componenta logica a sistemului de calcul si este formata

    din totalitatea _______________________________________

    3. Alegeti afirmatia adevarata:

    Urmatoarea actiune reprezinta un pericol pentru utilizatorul unui calculator:

    Defectarea mouse-ului

    Dezinstalarea unui program

    Înlaturarea carcasei unitatii centrale

    Dezinstalarea unui program

    4. Care este dispozitivul periferic cu ajutorul caruia se poate introduce o imagine de pe hartie, in calculator?

    Acest dispozitiv periferic se numeste______________________________________

    5. Unitatea de masura a memoriei este _______________________________________

    6. Completati:

    1MB (Megabyte)=_________KB

    1KB (Kilobyte)=__________B

    Unitatea de învăţare: Sisteme de operare

  • Fisa de lucru

    1. Ce este sistemul de operare?

    _______________________________________________________________________

    _______________________________________________________________________

    2. Creati urmatoarea structura de foldere si fisiere:

    TIC

    Lectii Aplicatii

    Lectia1 Lectia2

    3. Redenumiti folderul „Aplicatii” cu numele „Laborator”.

    4. Copiati fisierul „Lectia2” in folderul „Laborator”.

    5. Ccreati o scurtatura pentru folderul „Lectii”.

    6. Mutati fisierul ”Lectia1” din folderul „Lectii” in folderul „TIC”.

  • Unitatea de învăţare: Internet

    Fisa de evaluare

    1. Selectati programele browser din lista:

    a) Internet Explorer

    b) Windows Explorer

    c) Chrome

    d) E-mail

    2. Completati spatiile libere:

    Internetul este ___________________________________________________________

    3. Realizati corespondenta intre elementele celor doua coloane:

    Bara de adrese

    Butonul refresh

    Butonul stop

    Butonul back

    Permite scrierea adresei URL a unei pagini web

    Revine la pagina vizitata anterior

    Reincarca pagina web in browser

    Opreste incarcarea paginii in browser

    4. Notati cu A (ADEVARAT) si cu F (FALS) valoarea de adevar a urmatoarelor afirmatii:

    a) Un motor de cautare este un program destinat cautarii de informatii pe Internet.

    b) Pentru a gasi informatia cu ajutorul motorului de cautare, nu trebuie sa fii conectat

    la Internet.

    c) Mesajul poate fi primit si trimis prin e-mail.

    Barem: (4 puncte se acordă din oficiu)

    Subiect 1 2 3 4

    Punctaj 2 0,5 2 1,5

  • Unitatea de învăţare: Editoare grafice

    Fisa de evaluare

    1. Care dintre urmatoarele extensii pot fi alese pentru un desen creat in Paint?

    a) Png b) Jpeg c) Bmp d) Mp3

    2. Instrumentului care umple cu o anumită culoare o forma geometrica desenata în Paint este:

    a) b) c)

    3. Realizati urmatorul desren:

    4. Notati cu A (ADEVARAT) si cu F (FALS) valoarea de adevar a urmatoarelor afirmatii:

    a) Desenele realizate cu aplicatia Paint pot fi rotite. b) Intr-un desen creat cu aplicatia Paint nu se poate introduce text.

    Barem: (4 puncte se acordă din oficiu)

    Subiect 1 2 3 4

    Punctaj 1,5 0,5 2 2

  • Unitatea de învăţare: Algoritmi

    Structura alternativa

    Fisa de evaluare

    1. Se citesc doua numere a si b. Daca numerele sunt mai mari dacat 10, sa se calculeze suma

    numerelor, in caz contrar, calculati produsul lor.

    Barem: (4 puncte se acordă din oficiu)

    Subiect Punctaj

    Crearea variabilelor 1

    Citirea variabilelor 0,5

    Alegerea corecta a structurii alternative 1

    Conditiile din ramura “daca” 1

    Secventa aferenta ramurii “daca” 1

    Secventa aferenta ramurii “daca nu” 1

    Afisarea rezultatului 0,5

  • Test sumativ 1. Alegeti imaginea in care consideraţi că poziţia la calculator este corecta.

    a) b) c) d)

    2. Completati: 1MB (Megabyte)=_________KB

    1KB (Kilobyte)=__________B

    3. Creati urmatoarea structura de foldere si fisiere:

    TIC

    Lectii Aplicatii

    Lectia1 Lectia2

    4. Realizati corespondenta intre elementele celor doua coloane:

    Bara de adrese

    Butonul refresh

    Butonul stop

    Butonul back

    Permite scrierea adresei URL a unei pagini web

    Revine la pagina vizitata anterior

    Reincarca pagina web in browser

    Opreste incarcarea paginii in browser

    5. Notati cu A (ADEVARAT) si cu F (FALS) valoarea de adevar a urmatoarelor afirmatii:

    c) Desenele realizate cu aplicatia Paint pot fi rotite. d) Intr-un desen creat cu aplicatia Paint nu se poate introduce text.

    6. Creati o invitatie pentru sarbatoarea de Halloween.

    7. Se citeste un numar a. Sa se verifice daca numarul este par, afisand un mesaj corespunzator.

  • 8. Ce reprezinta componenta software? 9. Dispozitvul cu ajutorul caruia se introduce o imagine in calculator se numeste

    ______________

    10. Sintaxa structurii alternative este:

    Barem de notare: 1 punct pentru fiecare rezolvare corecta.


Recommended