+ All Categories
Home > Documents > pacatosii in mainile unui Dumnezeu manios

pacatosii in mainile unui Dumnezeu manios

Date post: 17-Dec-2015
Category:
Upload: moiseiosua
View: 32 times
Download: 2 times
Share this document with a friend
Description:
Despre pacatosi
12
Ministerul Afacerilor Eterne P P Ă Ă C C Ă Ă T T O O Ş Ş I I I I Î Î N N M M Â Â I I N N I I L L E E U U N N U U I I D D U U M M N N E E Z Z E E U U M M Â Â N N I I O O S S 8 IULIE 1741
Transcript
  • pag 1

    Ministerul Afacerilor Eterne

    PPCCTTOOIIII NN MMIINNIILLEE

    UUNNUUII DDUUMMNNEEZZEEUU

    MMNNIIOOSS

    8 I U L I E 1 7 4 1

  • pag 2

    ...va ncepe s le alunece piciorul... (Deuteronom 32:35)

    n acest verset este coninut avertismentul lui Dumnezeu privind rzbunarea Lui mpotriva israeliilor stricai i necredincioi, care erau poporul ales al lui Dumnezeu i care triser sub ocrotirea harului Su. Ei, n ciuda tuturor lucrrilor mree ale lui Dumnezeu n beneficiul lor, au rmas, dup cum arat Deteronom 32:28, lipsii de nelepciune, nenelegnd nimic din ele. Dup tot ceea ce Cerul a semnat n ei, roadele lor au fost amare i otrvitoare, dup cum vedem n versetele urmtoare.

    Expresia pe care am ales-o pentru discursul meu - "va ncepe s le alunece piciorul"i - pare s implice urmtoarele lucruri n ce privete pedeapsa i distrugerea la care erau expui aceti israelii stricai.

    1. Faptul c ei erau ntotdeauna expui distrugerii, ca i un om care st sau merge pe ci alunecoase i este deci ntotdeauna expus cderii. Acest lucru este zugrvit n modalitatea prin care distrugerea vine asupra lor, expresia folosit aici fiind alunecarea piciorului. Modalitatea aceasta de distrugere este exprimat de asemenea n Psalmul 73:18: "Da, Tu i pui n locuri alunecoase, i-i arunci n prpd".

    2. Faptul c ei erau ntotdeauna expui distrugerii imediate, pe neateptate. La fel ca i omul care merge pe ci alunecoase i este expus n fiecare clip riscului de a cdea. El nu poate s prevad dac n clipa urmtoare va putea sta n picioare sau va cdea. i atunci cnd cade, acest lucru se petrece dintr-o dat, fr avertisment. Acelai lucru este exprimat n Psalmul 73:18-19: "Da, Tu i pui n locuri alunecoase, i-i arunci n prpd. Cum sunt nimicii ntr-o clip!"

    3. Faptul c ei sunt expui cderii din propria vin, fr a fi altcineva vinovat pentru propria lor distrugere. Este la fel ca i un om care st sau merge pe un teren alunecos, i care nu are nevoie dect de propria greutate ca s cad.

    4. Faptul c motivul pentru care ei nu au czut nc i c nu cad n chiar aceast clip, ine doar de aceea c momentul hotrt de Dumnezeu pentru cderea lor nu a sosit. Pentru c se spune n verset c, piciorul lor va aluneca la vremea potrivit, sau la vremea stabilit. Atunci ei vor fi lsai s cad liber, fiind trai n jos de propria lor greutate. Dumnezeu nu i va mai susine n aceste locuri alunecoase, ci i va abandona i apoi, n chiar acea clip, ei vor cdea n distrugere. i va fi precum un om care se gsete pe un teren alunecos i nclinat, situat la marginea unei prpstii, i care nu poate sta pe propriile picioare, iar atunci cnd este abandonat, cade imediat i este pierdut.

  • pag 3

    NVTUR

    Aspectul care se poate observa din aceste cuvinte i asupra cruia a vrea s insist este c nimic nu poate s l in pe omul stricat departe de iad n orice clip, n afara voinei lui Dumnezeu. Prin voia lui Dumnezeu eu neleg voia suveran, voia Sa arbitrar, liber de orice obligaii, care nu este limitat de nici o dificultate imaginabil; este ca i cum nimic altceva dect pura voie a lui Dumnezeu, n cel mai mic amnunt sau n orice privin, nu ar avea vreo influen n ocrotirea nici mcar pentru o clip a oamenilor stricai.

    Adevrul coninut n aceast observaie este pus n eviden de urmtoarele considerente.

    I. Nu se pune problema ca Dumnezeu s nu aib puterea de a arunca n orice clip n iad pe oamenii stricai. Oamenii nu pot fi puternici atunci cnd Dumnezeu se ridic mpotriva lor: cel mai puternic om nu are nici o putere s stea mpotriva Lui, i nimeni nu poate fi eliberat din minile

    Sale. El nu este doar n msur s arunce pe cei ri n iad, ci chiar poate face acest lucru cu cea mai mare uurin posibil. Uneori un rege dintre oameni se afl n situaia de a-i fi foarte greu s supun o persoan rebel, o persoan care a devenit puternic atrgndu-i alturi muli adepi. ns acest lucru nu este valabil n cazul lui Dumnezeu. Nu exist nici o fortrea care s poat fi utilizat ca mijloc de aprare mpotriva puterii lui Dumnezeu. Dei foarte muli oameni vrjmai lui Dumnezeu i dau minile, i combin eforturile i se altur, ei sunt cu uurin zdrobii n buci de Dumnezeu: ei sunt ca i o mulime mare de pleav n mijlocul unei vijelii; sau ca o mulime de paie uscate naintea flcrilor care le devoreaz. Cu toii tim ct de uor este s strivim un vierme pe care-l vedem trndu-se pe pmnt; tot astfel este uor pentru noi s tiem sau s ardem un fir de a de care st agat un lucru. La fel este pentru Dumnezeu s i arunce dumanii n iad, atunci cnd El dorete. Ce suntem noi ca s gndim c putem sta naintea Lui, la a Crui mustrare se cutremur pmntul, i naintea Cruia stncile se sfarm?

    II. Ei merit s fie aruncai n iad, astfel c dreptatea divin nu st niciodat n calea acestui lucru i nimeni nu poate obiecta mpotriva lui Dumnezeu pentru c i folosete puterea pentru

    distrugerea lor n orice clip. Din contr, dreptatea strig cu putere c este nevoie de o pedeaps infinit pentru pcatele acestor oameni. Dreptatea divin spune despre copacul care aduce roade ale Sodomei astfel "Taie-l. La ce s mai cuprind i pmntul degeaba?" (Luca 13:7). Sabia dreptii divine este n orice moment deasupra capului lor, i nu este altceva dect mna milei arbitrare a lui Dumnezeu i voia Lui, care reine aceast sabie pentru moment.

    III. Ei sunt deja sub sentina condamnrii la iad. Ei nu doar c merit pe drept s fie aruncai n iad, ci mai mult, sentina Legii lui Dumnezeu acel standard neschimbtor i venic al dreptii pe care Dumnezeu l-a aezat ntre El i omenire st mpotriva lor, aa nct ei sunt deja destinai iadului. Ioan 3:18 spune "cine nu crede, a i fost judecat". Astfel c orice om neconvertit aparine pe drept iadului, acela este locul lui, de acolo provine el. Ioan 8:23 spune "voi suntei de jos". i de acel loc este legat; acela este locul pe care dreptatea, Cuvntul lui Dumnezeu i sentina Legii Sale neschimbtoare l atribuie acelei persoane.

    IV. Ei sunt deja de acum obiectul aceleiai mnii a lui Dumnezeu care este exprimat prin chinurile iadului, iar motivul pentru care ei nu merg n iad n urmtoarea clip este nu este c Dumnezeu, sub puterea Cruia ei se afl, nu ar fi foarte mnios pe ei, dup cum El este mnios fa de multe din creaturile acelea mizere care sunt acum chinuite n iad, i care simt i au parte de nverunarea mniei Lui. Da, Dumnezeu este cu mult mai mnios fa de multele persoane care sunt acum pe pmnt i acest lucru este valabil fr ndoial i n cazul multora dintre care prezeni acum n

  • pag 4

    aceast adunare - care cred despre ei nii c sunt bine i c pot sta linitii, dect este mnios pe muli dintre aceia care acum se afl n flcrile iadului.

    Astfel c, dac El nu i coboar mna i nu i reteaz chiar acum, nu este pentru c lui Dumnezeu nu I-as psa de ticloia lor i c nu ar fi jignit de aceasta. Dumnezeu nu este n nici un fel asemntor cu aceti oameni, aa cum ei i-ar putea imagina. Mnia lui Dumnezeu arde mpotriva lor, condamnarea lor nu doarme, groapa este pregtit, focul este gata fcut, cuptorul este acum fierbinte, gata s i primeasc, iar flcrile sunt dezlnuite i dogoresc. Sabia strlucitoare este ascuit i st deasupra lor, iar groapa i-a deschis gura sub picioarele lor.

    V. Diavolul st gata s se arunce asupra lor i s i apuce ca i pe ai si, ateptnd momentul n care Dumnezeu i va permite acest lucru. Ei aparin diavolului, pentru c el are sufletele lor n posesia lui, i sunt sub stpnirea lui. Scriptura i reprezint pe aceti oameni ca fiind averea lui (Luca 11:21). Dracii i supravegheaz, sunt ntotdeauna alturi de ei, la dreapta lor. Dracii stau ateptndu-i, ca nite lei nfometai i lacomi care i pndesc prada i ateapt s pun mna pe ea, dar sunt n prezent inui la distan. Dac Dumnezeu ar retrage mna Sa protectoare, prin care diavolii sunt oprii, ei s-ar npusti ntr-o singur clip asupra sufletelor nenorocite ale acestor oameni. arpele vechi i casc gura s-i nghit, iadul i deschide larg gura ca s i primeasc. i dac Dumnezeu ar permite acest lucru, ei ar fi nghiii degrab i ar fi astfel pierdui.

    VI. n sufletele celor ri domnesc acele principii de via caracteristice iadului, i care, dac nu ar fi nfrnate de Dumnezeu, s-ar aprinde chiar acum i ar arde n focul iadului. Chiar n natura oamenilor carnali exist fundamentul pentru chinurile iadului. Acesta const n acele principii (sau obiceiuri) corupte care domnesc n ei i i stpnesc pe deplin, i care sunt seminele focului iadului. Aceste principii sunt active i puternice, violente din cale-afar n natura lor, i dac mna lui Dumnezeu nu ar fi asupra lor ca s le nfrneze, curnd ele ar iei la iveal, ar arde n acelai fel ca i stricciunile lor, la fel cum aceeai dumnie arde n inimile sufletelor condamnate, i ar produce aceleai chinuri n ei ca i n cazul celor care se afl n iad. Sufletele celor stricai sunt comparate n Scriptur cu marea agitat i nfuriat (Isaia 57:20). n prezent, Dumnezeu nfrneaz prin puterea Sa extraordinar rutatea lor, la fel cum El ine sub control valurile nfuriate ale mrii agitate, poruncind: "Pn aici s vii, s nu treci mai departe [Iov 38:11]; dar dac Dumnezeu i-ar retrage puterea aceasta care nfrneaz apele, ele ar distruge totul n calea lor. Pcatul este ruina i mizeria sufletului; este distructiv prin nsi natura lui, i dac Dumnezeu l-ar lsa nenfrnat, n-ar mai avea nevoie de nimic pentru a face un suflet mizerabil ntru totul. Corupia inimii unui om este un lucru lipsit de cumptare i fr limite n furia lui. i cu toate c oamenii ri triesc aici, este ca i focul nfrnat de Dumnezeu, care dac ar fi lsat s ard liber, ar fi capabil s ard totul n calea lui; i dup cum inima este acum mbibat de pcat, astfel, dac pcatul nu ar fi nfrnat, ar transforma imediat sufletul ntr-un cuptor ncins, sau ntr-un cuptor de foc i pucioas.

    VII. Chiar dac semnele morii nu sunt vizibile n prezent pentru cei stricai, acesta nu reprezint un motiv de siguran pentru ei nici mcar pentru o clip din viaa lor. Nu este nici un motiv de siguran pentru un om firesc faptul c se afl acum sntos, c el nu vede modalitatea prin care ar putea s prseasc imediat aceast lume prin orice fel de accident, i c nu este nici un pericol vizibil de orice fel n circumstanele n care se afl. Experiena variat i continu a oamenilor de toate vrstele arat c nu exist nici o dovad c un om nu s-ar afla chiar la un pas de venicie, i c urmtorul pas nu va fi fcut n cealalt lume. Modalitile nevzute i nebnuite prin care oamenii trec ntr-o clip din aceast lume sunt nenumrate i inimaginabile. Oamenii neconvertii merg pe deasupra gropii iadului clcnd pe o suprafa putred, i sunt nenumrate locurile n care aceast suprafa este att de slab nct nu le poate susine greutatea; iar aceste locuri nu se vd. Sgeile morii zboar nevzute n miezul zilei, i nici cea mai ager privire nu le poate vedea. Dumnezeu are

  • pag 5

    att de multe modaliti nebnuite de a lua pe oamenii ri din aceast lume i a-i trimite n iad, nct nu este nimic care s par s spun c Dumnezeu ar trebui s se foloseasc de vreo minune sau de lucruri neobinuite ale providenei Sale pentru a distruge orice om stricat, n orice clip. Toate modalitile prin care pctoii prsesc aceast lume sunt att de mult n minile lui Dumnezeu, i att de universal i absolut supuse puterii i hotrrii Sale, nct nu depinde de nimic mai mult dect de voia lui Dumnezeu dac pctoii vor merge n orice clip n iad, presupunnd c aceste modaliti nu ar fi fost niciodat folosite sau implicate n trecerea n nefiin a oamenilor.

    VIII. Prudena i grija naturale ale oamenilor pentru a-i ptra vieile, sau grija altora pentru a-i ine n via nu i asigur de acest lucru nici mcar o clip. Aceast providen divin precum i experiena universal din lume mrturisesc acelai lucru. Exist aceast dovad clar c nelepciunea oamenilor nu i asigur n faa morii. Cci dac ar fi altfel, atunci ar trebui s vedem oarece diferene ntre cei nelepi i policitieni din lume, i ceilali, n ceea ce privete expunerea lor la moartea timpurie i neateptat. Dar cum stau lucrurile n fapt? Eclesiastul 2:16 spune: "i neleptul moare, i nebunul".

    IX. Toate eforturile i planurile fcute de cei ri n dorina de a scpa de iad nu i asigur n faa iadului nici mcar o clip, ct vreme ei continu s l resping pe Hristos. Aproape orice om firesc care aude despre iad, se laud pe sine creznd c el va scpa de acesta. El se bizuie pe sine pentru propria siguran; se laud n sinea lui pentru ceea ce el a fcut, pentru ceea ce el face sau pentru ceea ce intenioneaz s fac. Fiecare i formeaz n mintea lui propria gndire despre cum va evita condamnarea i se laud n sinea lui c planurile sale nu vor eua. Ei aud ntr-adevr c sunt puini cei mntuii i c majoritatea celor care au murit deja au mers n iad, dar fiecare i imagineaz c el se bizuie pe lucruri mai bune pentru scparea lui dect au fcut-o alii. El nu dorete s ajung n acel loc al chinului, i i spune n sinea lui c intenioneaz s se ngrijeasc ca s fie eficient n ceea ce face ca s nu eueze.

    Dar copiii nebuni ai oamenilor se neal jalnic n propriile planuri i n convingerea propriei lor trii i nelepciuni, astfel c ei se ncred n nimic mai mult dect ntr-o umbr. Cea mai mare parte a celor care au trit nainte sub aceleai mijloace ale harului i care sunt mori, este fr ndoial n iad acum. i asta nu pentru c ei nu au fost la fel de nelepi ca i cei care triesc acum; nici pentru c ei nu au aranjat lucrurile n vieile lor pentru a-i asigura scparea. Dac ar fi fost aa, i dac am putea s le vorbim i s i ntrebm, unul cte unul, la ce se ateptau cnd erau vii i atunci cnd auzeau vorbindu-se despre iad, dac credeau vreodat c ei nii vor fi parte a acelei nenorociri, fr ndoial c i-am auzi unul dup altul rspunznd: "Nu, niciodat nu am intenionat s ajung aici; mi fcusem alte planuri n mintea mea. Am crezut c voi reui n ceea ce m privete, am crezut c planul meu este bun. Am intenionat s mi port de grij n mod eficient; dar totul a venit asupra mea n mod neateptat. Nu m-am ateptat la aa ceva la vremea aceea, i nici la o astfel de modalitate. A venit ca un ho, moartea m-a pclit, iar mnia lui Dumnezeu a fost prea rapid pentru mine. O, blestemata mea nebunie! M-am ludat singur i m-am complcut n vise dearte cu privire la ceea ce voi face dup moarte i atunci cnd mi-am spus Pace i linite! distrugerea a venit asupra mea brusc" [1 Tesaloniceni 5:3].

    X. Dumnezeu nu S-a angajat s promit i nici nu are vreo obligaie de a pstra orice om firesc n afara iadului chiar i o clip. Dumnezeu cu siguran c nu a fcut nici o promisiune, fie de via venic, fie de eliberare sau pstrare de la moartea venic, n afara celor coninute n legmntul harului, promisiuni care sunt date n Hristos, n Care toate aceste promisiuni sunt Da i Amin. Dar aceia care nu sunt copii ai legmntului nu au nici un interes n legmntul harului i ei nu cred nici una din promisiunile legmntului, neavnd nici un interes n Mediatorul legmntului.

  • pag 6

    Astfel c orice i-ar fi imaginat sau orice ar fi pretins unii n legtur cu promisiuni fcute de Dumnezeu oamenilor fireti care ar cuta i ar bate cu zel, este clar i limpede faptul c orict trud ar depune un om firesc n aspectele religioase, orice rugciuni ar face el, pn cnd el nu ajunge s cread n Hristos, Dumnezeu nu are nici o obligaie s l fereasc de distrugerea etern nici mcar pentru o clip.

    Astfel c oamenii fireti sunt inui n mna lui Dumnezeu, dar deasupra gropii iadului. Ei merit aceast groap nvpiat, i sunt deja condamnai la ea. Iar Dumnezeu este provocat cumplit, mnia Lui fiind att de mare mpotriva lor ca i mpotriva acelora care deja sufer consecinele nverunrii mniei Lui n iad. i dup cum ei nu au fcut nimic pentru a domoli sau reduce acea mnie, nici Dumnezeu nu este obligat de nici o promisiune s i in chiar i pentru o clip. Diavolul i dorete, iadul i casc gura dup ei, flcrile se unesc i joac lucind n ateptarea lor, i-ar nconjura deplin, i i-ar nghii. Focul nchis n inimile lor se strduiete s scape, dar ei nu au nici un interes n vreun mijlocitor, nu exist nici o modalitate la ndemna lor care s le ofere siguran. Pe scurt, ei nu au nici o scpare, nimic de care s se agae. Ceea ce i pstreaz n orice clip este doar voia arbitrar i rbdarea lipsit de orice obligaie sau legmnt din partea unui Dumnezeu mnios.

    APLICAIE

    nvtura de mai sus a fost scris spre trezirea persoanelor neconvertite din aceast adunare. Ceea ce ai citit mai sus este aplicabil vou, tuturor celor suntei departe de Hristos. Acea lume de mizerie, acel iaz de pucioas arznd este ntins pn sub picioarele voastre. Acolo este groapa nfricotoare a flcrilor arztoare ale mniei lui Dumnezeu; acolo este gura iadului deschis larg pentru a v nghii; i voi nu avei nimic pe care s stai, i nici de care s v inei: nu este nimic ntre voi i iad, ci numai aer; este numai puterea i plcerea lui Dumnezeu care v ine nc.

    Probabil c nu suntei sensibili la aceste cuvinte; cumva credei c voi suntei inui departe de iad, dar nu vedei mna lui Dumnezeu n aceasta, ci privii la alte lucruri, precum starea de snatate bun din trupurile voastre, vedei grija pe care o manifestai fa de propriile voastre viei, i metodele pe care le folosii pentru a v purta de grij. Dar n realitate aceste lucruri sunt nimic; dac Dumnezeu i-ar retrage mna, aceste lucruri nu v-ar putea scpa de la cdere mai mult dect aerul ar putea s susin o persoan suspendat.

    Ticloia voastr v face s fii grei ca plumbul i v trage n jos ctre iad cu o mare putere i presiune. i dac Dumnezeu v-ar da drumul, v-ai scufunda imediat, i cu rapiditate v-ai prbui i ai plonja n iazul fr fund, iar trupurile voastre sntoase, prudena i purtarea voastr de grij, truda voastr i toat auto-sfinirea voastr, toate acestea n-ar mai avea nici o influen n a v susine i a v pstra departe de iad, mai mult dect ar putea o pnz de pianjen s susin o stnc n cdere.

    Dac nu ar fi plcerea suveran a lui Dumnezeu, pmntul nu v-ar mai putea suporta nici mcar o clip, pentru c suntei o povar pentru el. Creaia geme din cauza voastr, iar creaturile pmntului sunt robite fr voia lor de stricciunea voastr. Soarele nu strlucete de plcere peste voi pentru a v da lumin, astfel ca voi s v folosii de ea pentru a sluji pcatului i lui satan. Pmntul nu i d de bunvoie roadele pentru ca voi s v satisfacei poftele, i nici nu se las de bunvoie ca s fie scena pe care voi s v manifestai stricciunea. Aerul nu slujete cu plcere respiraiei voastre pentru a v menine flacra vieii n trupuri, ct vreme voi v petrecei vieile n slujba vrjmailor lui Dumnezeu.

  • pag 7

    Creaturile lui Dumnezeu sunt bune, i au fost fcute ca oamenii s slujeasc prin ele lui Dumnezeu. De aceea ele nu slujesc de bunvoie oricror alte scopuri, i gem oridecteori sunt forate s slujeasc unor scopuri care sunt contrare naturii i destinaiei lor. i lumea v-ar scuipa, dac nu ar fi mna suveran a lui Dumnezeu care a supus-o n ndejde. Acum, norii negri ai mniei lui Dumnezeu stau acum deasupra capetelor voastre, plini de furtuni groaznice i de tunete; i dac nu ar fi mna lui Dumnezeu care i nfrneaz, s-ar npusti dintr-o dat asupra voastr. Plcerea suveran a lui Dumnezeu pstreaz nfrnat pentru moment vntul su aspru; altfel, el ar veni asupra voastr cu furie, iar distrugerea voastr ar veni ca un vrtej de vnt, i ai fi ca i pleava verii mprtiat pe pmnt la seceri.

    Mnia lui Dumnezeu este ca nite ape mari care sunt stvilite acum napoia unui baraj. Ele cresc tot mai mult i mai mult, pn cnd un orificiu de golire este dat barajului. Cu ct cursul de ap este oprit mai mult timp, cu att mai rapid i mai puternic va fi cursul su atunci cnd este eliberat. Este adevrat c judecata mpotriva faptelor voastre rele nu a fost nc fcut. Potopul rzbunrii lui Dumnezeu a fost oprit pentru moment, dar ntre timp vina voastr crete continuu i n fiecare zi v strngei comori de mai mult mnie. Apele sunt ntr-o continu cretere i sunt din ce n ce mai puternice; i nu este nimic care s le nfrneze i care s le fac lipsite de dorina de a fi stopate n a merge mai departe n afara plcerii lui Dumnezeu. Dac El i-ar retrage mna de pe stvilarul apelor, acesta s-ar deschide de ndat, iar apele furioase ale nverunrii i mniei lui Dumnezeu s-ar npusti nainte cu o furie de neconceput i ar veni asupra voastr cu toat puterea existent. Chiar dac tria voastr ar fi de zece mii de ori mai mare dect cea de acum, da, chiar de zece mii de ori mai mare dect a celui mai viguros i mai zdravn diavol din iad, n-ai putea rezista sau face fa acestor ape.

    Arcul mniei lui Dumnezeu este ncordat, iar sgeata este gata pe coarda arcului. Dreptatea focalizeaz chiar acum sgeata ctre inima ta i ncordeaz mai tare arcul; i nu este nimic altceva dect plcerea lui Dumnezeu, a acelui Dumnezeu mnios, fr a fi promis ori a fi obligat n orice fel, care pstreaz sgeata chiar i o clip de la a se mbta n sngele vostru.

    Astfel suntei toi aceia care nu ai trecut printr-o profund schimbare a inimii, prin puterea extraordinar a Duhului lui Dumnezeu n sufletele voastre. Astfel suntei toi cei care nu ai fost nscui din nou, care nu ai fost fcui creaii noi, i care nu ai fost nviai din starea de a fi mori n pcat la starea de om nou. i toi cei care nu ai experimentat lumina i viaa (dei este posibil s v fi reformat propriile viei n multe aspecte, s fi avut sentimente religioase, i s fi pstrat cu strictee o form de religie n familiile, cmrile voastre i n casa lui Dumnezeu). Voi suntei deci n minile unui Dumnezeu mnios. i nu este nimic altceva dect plcerea lui Dumnezeu dac suntei nc pstrai chiar n acest moment de la a fi nghiii de distrugerea venic.

    Orict de puin convini ai fi acum cu privire la adevrurile pe care le citii, pas cu pas vei deveni pe deplin convini. Aceia care au murit i nu se mai afl n situaii similare ca i voi tiu acest lucru, pentru c distrugerea a venit asupra majoritii lor pe neateptate, cnd ei i spuneau "Pace i linite". Acum ns ei vd c acele lucruri de care credeau c le asigurau pacea i linitea nu erau dect un strat subire de aer i umbre goale.

    Dumnezeul care v ine deasupra gropii iadului, la fel ca i cineva care ine n mn un pianjen ori o insect dezgusttoare deasupra focului, v urte i este provocat cumplit de aceast situaie. Mnia Lui ndreptat mpotriva voastr arde precum focul. El privete la voi ca i la ceva care nu merit dect s fie aruncat n foc; El are ochii att de puri nct nu poate suporta s v vad naintea ochilor Lui. Suntei de zece mii de ori mai dezgusttori n ochii Lui dect ar fi cel mai urt arpe veninos n ochii notri. Voi L-ai jignit infinit mai mult dect cel mai ncpnat rebel i-ar fi

  • pag 8

    jignit propriul rege. i cu toate acestea, nu este nimic altceva dect mna lui Dumnezeu care v ine de la a cdea n foc n fiecare clip. Nu este nici un alt motiv pentru care nu ai mers n iad chiar noaptea trecut, un alt motiv pentru care ai fost suferii s v trezii vii pe lumea aceasta din nou, dup ce ai nchis ochii pentru a dormi. i nu este alt motiv pentru care nu ai fost aruncai n iad din clipa cnd v-ai trezit de diminea i pn acum, dect c mna lui Dumnezeu v-a inut. Nu este alt motiv pentru care nu ai mers n iad din clipa cnd ai ptruns aici n casa lui Dumnezeu, provocndu-I ochii Si puri prin modalitatea voastr pctoas i stricat de a lua parte la nchinarea Lui solemn. Da, nu este nici un alt motiv pentru care nu suntei aruncai chiar n aceast clip n iad.

    O, pctosule! Ia aminte la pericolul nfricotor n care te afli. Mna lui Dumnezeu te ine deasupra unui imens cuptor de mnie, a unei prpastii largi i fr fund, plin de focul mniei. Iar mnia lui Dumnezeu este provocat i strnit la fel de mult mpotriva ta ca i mpotriva multora dintre cei care sunt acum deja condamnai n iad. Atrni de un fir subire de a, cu flcrile mniei divine arznd n jurul lui, gata n orice clip s l ard ntr-o clip. Dar pe tine nu te intereseaz s ai nici un mijlocitor i nimic pe care te-ai putea bizui pentru a fi salvat, nimic care s in departe de tine flcrile mniei, nimic care s fie al tu, nimic ce s fi fcut vreodat, nimic din ce ai putea face astfel nct Dumnezeu s te crue mcar pentru o clip.

    Ia aminte aici n mod particular la cteva lucruri n ce privete acea mnie fa de care eti ntr-un aa de mare pericol.

    n primul rnd A cui mnie este aceasta - este mnia Dumnezeului infinit. Dac ar fi doar mnia unui om, chiar i cel mai puternic prin, ar fi, comparativ, prea mic pentru a fi luat n considerare. Mnia regilor este foarte de temut, n mod special cnd este vorba despre regi autoritari, care sunt stpni peste averile i vieile supuilor lor n toat puterea lor, aa nct pot s dispun orict dup cum le place. Proverbe 20:2 spune "Frica pe care o insufl mpratul este ca rcnetul unui leu, cine l supr, pctuiete mpotriva lui nsui". Persoana care mnie foarte mult un prin samavolnic este pasibil s sufere cele mai teribile chinuri imaginabile sau pe care puterea omeneasc le poate aplica. Dar cei mai mari regi de pe pmnt, n deplina lor mreie i trie, mbrcai n hainele celor mai aprigi terori, nu sunt dect nite biei viermi prfuii prin comparaie cu Marele i Atotputernicul Creator i mprat al cerului i pmntului. Doar att pot face ei, atunci cnd sunt n culmea furiei lor. Toi regii de pe pmnt sunt naintea lui Dumnezeu ca nite lcuste, ei sunt nimic i chiar mai puin dect nimic. Att dragostea ct i mnia lor sunt vrednice de dispre. Mnia marelui Rege al regilor este att de mult mai groaznic dect a acestora, dup cum mreia Lui este cu mult mai mare. Luca 12:4-5 spune "V spun vou, prietenii mei: S nu v temei de cei ce ucid trupul, i dup aceea nu mai pot face nimic. Am s v art de cine s v temei. Temei-v de Acela care, dup ce a ucis, are puterea s arunce n gheen; da, v spun, de El s v temei".

    n al doilea rnd - Furia mniei lui Dumenzeu este lucrul la care suntei voi expui. Citim adesea din Scriptur despre furia lui Dumnezeu, precum n Isaia 59:18 - "El va rsplti fiecruia dup faptele lui, va da potrivnicilor Si mnia". De asemenea, Isaia 66:15 spune: "Cci iat, Domnul vine ntr-un foc, i carle Lui sunt ca un vrtej; i preface mnia ntr-un jratec, i ameninrile n flacri de foc". i tot aa n multe alte locuri din Scriptur. Astfel citim despre furia lui Dumnezeu n Apocalipsa 19:15, unde citim despre "teascul vinului mniei aprinse a atotputernicului Dumnezeu"ii. Cuvintele folosite aici sunt din cale-afar de ngrozitoare: dac ar fi scris doar "mnia lui Dumnezeu", cuvintele ar fi implicat sensul de nspimntare infinit, ns aici nu scrie astfel, ci scrie furia i mnia lui Dumnezeu": furia lui Dumnezeu! Mnia aprins a lui Iehova! O, ct de groaznic trebuie s fie aceasta! Cine ar putea exprima sau concepe pe deplin ceea ce semnific n adevr aceste expresii? Dar exprimarea nu se oprete aici, ci spune furia i mnia atotputernicului Dumnezeu". Ca i cum

  • pag 9

    ar urma o manifestare extraordinar a puterii Sale nelimitate, prin revrsarea furiei i mniei Lui. Este ca i cum atotputernicia Sa s-ar dezlnui nfuriat, dup cum oamenii i dezlnuie uneori cu toat puterea furia, n mnia lor. O, dar care vor fi consecinele ntr-o astfel de situaie? Ce va fi cu bietul vierme mpotriva cruia va fi dezlnuit aceast mnie? Minile cui ar putea fi puternice atunci? i care va fi acea inim care va putea suporta aceast mnie? n ce adnc de mizerie ngrozitoare, de neconceput i neexprimat trebuie s se scufunde biata creatur care va experimenta acestea!

    Luai aminte la aceste lucruri, voi, cei care suntei prezeni aici, i care rmnei totui ntr-o stare neregenerat! Luai aminte la faptul c Dumnezeu i va manifesta mnia cu furie, i aceasta implic faptul c El i va dezlnui mnia fr nici un pic de mil. Atunci cnd Dumnezeu va vedea starea voastr inexprimabil i chinurile voastre de departe disproporionate cu puterea voastr, i cnd va vedea cum sufletele voastre mizerabile vor fi zdrobite i se vor scufunda ca ntr-o ntunecime fr fund, El nu va avea nici un pic de compasiune pentru voi, nu se va abine de la a duce pn la capt mnia Sa, i nici nu i va slbi mcar mna mpotriva voastr. Nu va avea nici un fel de mil sau stpnire, i nici nu i va opri vntul Su aspru. Nu va ine cont de bunstarea voastr, i nici nu va fi deloc ngrijorat ca nu cumva s suferii prea mult, n nici un alt fel dect atta ct voi s nu suferii mai mult dect o cere dreptatea. Nimic nu va fi nfrnat pe motivul c ar fi prea mult pentru ca voi s putei suporta. Ezechiel 8:18 spune: "De aceea i Eu voi lucra cu urgie; ochiul Meu va fi fr mil, i nu M voi ndura; chiar dac vor striga n gura mare la urechile Mele, tot nu-i voi asculta". n clipa aceasta, Dumnezeu este gata s se ndure de voi. Astzi este ziua ndurrii. Acum este momentul cnd putei s strigai, fiind ncurajai c vei obine ndurare. Cci atunci cnd ziua ndurrii a trecut, cele mai lamentabile i mai jalnice ale voastre strigte vor fi n zahar. Atunci vei fi pierdui pe deplin i aruncai departe de Dumnezeu, fr s se in cont de starea voastr actual. Dumnezeu nu va avea la ce s v foloseasc altfel dect s v arunce s suferii mizeria, stare n care vei rmne continuu, fr sfrit. Cci vei fi nite vase ale mniei pregtite pentru distrugere, iar pentru aceste vase nu va exista alt utilizare dect s fie umplute cu mnie. Dumnezeu va fi att de departe de a-I fi mil de voi atunci cnd vei striga ctre El, cci este scris c nu va face dect s rd i s i bat joc de voi (Proverbe 1:25-32).

    Ct de groaznice sunt aceste cuvinte din Isaia 63:3, cuvintele marelui Dumnezeu: "Eu singur am clcat n teasc, i nici un om dintre popoare nu era cu Mine; i-am clcat astfel n mnia Mea, i i-am zdrobit n urgia Mea; aa c sngele lor a nit pe vemintele Mele, i Mi-am mnjit toate hainele Mele cu el". Probabil c nu putem s gsim cuvinte care s exprime lucruri mai groaznice dect acestea: dispreul, ura i furia mniei. Cnd vei striga ctre Dumnezeu s se ndure de voi, El va fi att de departe de la a v acorda ndurare n situaia voastr jalnic i chiar n a v lua n seam ori a v face vreo favoare, cci n loc de acestea, tot ceea ce va face El va fi s v striveasc sub picioarele Sale i mai mult. i dei El va ti c nu vei fi n stare s suportai greutatea atotputerniciei Sale ndreptat asupra voastr, totui El nu va lua n seam acest lucru, ci v va strivi sub picioarele Sale fr mil pn cnd va face s neasc sngele vostru i va stropi i pta vemintele Sale cu el. Nu doar c v va ur, ci v va dispreui la maximum. Nici un loc nu va fi atunci potrivit pentru voi, ci doar sub picioarele Sale, spre a fi clcai ca i noroiul strzilor.

    n al treilea rnd Nenorocirea la care voi suntei expui este aceea pe care Dumnezeu o va dezlnui astfel nct s demonstreze ce reprezint mnia lui Iehova. Dumnezeu a intenionat potrivit inimii Sale s arate ngerilor i oamenilor excelena dragostei Sale, dar n acelai timp i grozvia mniei Lui. Uneori regii pmnteti vor s demonstreze ct de groaznici sunt n mnia lor, i fac aceasta executndu-i pe cei care i provoac cu pedepse extreme. Nebucadnear, acel monarh puternic i arogant al imperiului caldean, a vrut s i demonstreze mnia atunci cnd s-a nfuriat pe adrac, Meac i Abed-Nego i astfel a poruncit ca acel cuptor de foc s fie ncins de

  • pag 10

    apte ori mai mult dect pn atunci. i fr ndoial c mnia regelui atinsese cel mai nalt nivel pe care omul i l-ar putea imagina. Dar marele Dumnezeu vrea de asemenea s i demonstreze mnia i s i preamreasc puterea Sa extraordinar i maiestatea Sa nfricotoare supunndu-i vrjmaii la suferinele extreme. Romani 9:22 spune "i ce putem spune, dac Dumnezeu, fiindc voia s-i arate mnia i s-i descopere puterea, a suferit cu mult rbdare nite vase ale mniei, fcute pentru pieire?" i vznd c acesta este planul Su i ceea ce El a hotrt, pentru a demonstra ct de groaznic este furia, nverunarea i mnia neamestecat i nestpnit a lui Iehova, El va i pune n aplicare acestea. Va fi ceva groaznic s fii martor la ceea ce El va duce la sfrit i va mplini n acest sens. Cnd Dumnezeu cel mare i mnios S-a ridicat i a declanat rzbunarea Sa nfricotoare asupra pctosului nenorocit, i cnd mizerabilul acesta va suferi greutatea infinit i puterea indignrii lui Dumnezeu, atunci Dumnezeu va chema ntreg universul s vad maiestatea Sa nfricotoare i puterea Sa mrea ce va fi artat n aceasta. Isaia 33:12-14 spune "Popoarele vor fi ca nite cuptoare de var, ca nite spini tiai care ard n foc. Voi, cei de departe, ascultai ce am fcut! i voi, cei de aproape, vedei puterea Mea! Pctoii sunt ngrozii, n Sion, un tremur a apucat pe cei nelegiuii, care zic: Cine din noi va putea s rmn lng un foc mistuitor? Cine din noi va putea s rmn lng nite flcri venice?".

    Astfel va fi cu voi toi aceia care suntei neconvertii, dac vei continua s rmnei aa. Puterea infinit, maiestatea i grozvia Dumnezeului atotputernic vor fi amplificate mpotriva voastr, n fora de nedescris a chinurilor la care vei fi supui. Vei fi chinuii n prezena sfinilor ngeri i n prezena Mielului, i n acea stare de suferin, cetenii glorioi ai cerului vor veni i vor privi spectacolul ngrozitor, astfel ca ei s vad ce nseamn mnia i furia Celui Atotputernic. i cnd vor fi vzut aceasta, ei vor cdea la pmnt i vor adora acea mrea putere i maiestate. Isaia 66:23-24 spune: "n fiecare lun nou i n fiecare Sabat, va veni orice fptur s se nchine naintea Mea, -zice Domnul. i cnd vor iei, vor vedea trupurile moarte ale oamenilor care s-au rzvrtit mpotriva Mea; cci viermele lor nu va muri, i focul lor nu se va stinge; i vor fi o pricin de groaz pentru orice fptur".

    n al patrulea rnd - Mnia aceasta este venic. Va fi ngrozitor s suferii aceast furie i mnie a lui Dumnezeu chiar i pentru o clip, ns vei fi nevoii s o suferii pentru toat venicia. Aceast stare de mizerie oribil i insuportabil nu va avea sfrit. Atunci cnd vei privi nainte, nu vei vedea dect o venicie lung, fr margini, care va nghii gndurile voastre i care v va uimi sufletele, i astfel vei fi ntr-o stare de disperare absolut de a gsi eliberarea n orice modalitate imaginabil, v vei uita n van dup orice sfrit, orice vindecare i orice pic de odihn, dar n van. Vei ti cu siguran ceea ce vei avea de ndurat o lung perioad, milioane i milioane de ani, luptndu-v i zbtndu-v cu aceast rzbunare fr mil i atotputernic. i apoi dup vei fi petrecut atta timp n acest fel, vei ti c totul nu a fost dect o clip fa de ceea ce v rmne nainte. Pedeapsa voastr va fi cu siguran infinit. O, cine poate exprima n cuvinte starea sufletului n astfel de situaie! Tot ceea ce putem spune nu dect s fie o reprezentare foarte slab i neputincioas, inexpresiv i inimaginabil a ceea ce se va ntmpla, pentru c "cine ia seama la tria mniei Tale?" [Psalmul 90:11].

    Ct de nfricotoare este starea acelora care or de or i zi de zi sunt n pericol de a fi expui la

    aceast mare mnie i la aceast nenorocire infinit! Aceasta este situaia groaznic a fiecrui suflet din aceast adunare, care nu a fost nscut din nou, orict de moral, strict, sobr i religioas ar fi. O, de ai lua seama la aceasta, fie c suntei tineri sau btrni! Am motive s cred c n aceast biseric sunt multe persoane care ascult acum acest discurs, dar care vor fi de fapt parte a acestei nenorociri pentru toat venicia. Nu tim cine sunt acele pesoane, sau pe ce locuri stau ei acum, sau ce gndesc n clipele acestea. E posibil ca lor s le mearg bine acum i s asculte toate acestea fr a se deranja prea mult. Ei i nchipuie i se amgesc singuri creznd c nu ei sunt

  • pag 11

    acele persoane la care fac eu referire, i spunndu-i n sinea lor c ei vor scpa. i ce lucru groaznic s tim c n toat aceast adunare exist chiar i o singur persoan care va fi atins de aceast nenorocire! Ce privire groaznic ar fi s tim cine este acea persoan! Cum ar trebui atunci ca ntreaga adunare de aici s plng i s strige amarnic ctre cer pentru acea persoan! Dar vai, n locul unei persoane, oare ct de muli i vor aminti acest discurs n iad? i ar fi de mirare dac unii care sunt acum prezeni nu vor fi n iad n scurt timp, nainte chiar de sfritul acestui an. N-ar fi nimic surprinztor dac anumite persoane care ocup azi locurile pe scaun n aceast cas de rugciune fiind sntoi, tcui i siguri, mine diminea s fie acolo, n iad. Aceia dintre voi care perseverai pn la sfrit ntr-o stare lumeasc, creznd c vei fi inui departe de iad mult vreme, vei fi acolo n scurt timp! Condamnarea voastr nu ntrzie, ci va veni rapid i probabil foarte brusc pentru muli dintre voi. i ar trebui s v mirai c nu suntei deja n iad. Fr ndoial c n cazul unora pe care i-ai vzut printre voi i i-ai cunoscut, care nu au meritat niciodat iadul mai mult dect voi, i care au atunci preau c sunt vioi ca i voi, situaia lor este acum fr speran. Ei strig acum din nenorocirea extrem, ntr-o disperare desvrit. Dar iat c voi suntei acum pe trmul celor vii, aici, n casa lui Dumnezeu, i avei posibilitatea de a obine mntuirea. Ce n-ar da acele suflete nenorocite, blestemate i fr speran s aib mcar pentru o zi astfel de oportunitate de care voi azi v bucurai!

    i voi avei acum o oportunitate extraordinar, o zi n care Hristos a deschis larg ua ndurrii Sale, o zi n care El st n u chemnd i strignd cu voce tare ctre bieii pctoi. O zi n care muli se apropie de El i se strduiesc s intre n mpria lui Dumnezeu. Zilnic au venit muli de la est, vest, nord i sud, i muli erau n aceeai condiie mizerabil n care i voi v gsii acum, dar acum ei sunt ntr-o stare fericit, cu inimile umplute de dragoste pentru El, Cel care i-a iubit i i-a splat de pcatele lor n propriul Su snge. Acetia acum se bucur n sperana slavei lui Dumnezeu. Ct de ngrozitor trebuie s fie cnd vei fi abandonai ntr-o astfel de zi! S vezi pe att de muli srbtorind, n timp ce tu eti n suferin i pierzare! S vezi atia bucurndu-se i cntnd din inim, n timp ce tu nu ai dect motive de regret n inima ta i s urli de durere sufleteasc! Cum poi s stai linitit chiar i o clip aflndu-te ntr-o astfel de stare? Nu sunt sufletele voastre la fel de preioase ca i sufletele celor ce locuiesc n Suffield (o localitate nvecinat n.n.), unde se ntorc pe zi ce trece tot mai muli la Hristos?

    Nu sunt oare muli aici care au trit ndelungat pe pmnt, dar care nu sunt azi nscui din nou i astfel ei sunt strini casei lui Israel; care nu au fcut nimic altceva de cnd s-au nscut dect s i strng comori de mnie pentru ziua mniei lui Dumnezeu? O, domnilor, situaia n care voi v gsii acum este n mod special foarte periculoas. Vina voastr i mpietrirea inimilor v sunt foarte mari. Nu vedei cum persoane de vrsta voastr mor i sunt pierdute, n mijlocul vremurilor remarcabile de mil i libertate de la Dumnezeu? Este nevoie s v examinai pe voi niv i s v trezii complet din somn, pentru c nu vei putea suporta furia i mnia Dumnezeului infinit.

    Iar voi, tineri i tinere, vei neglija voi oare aceast preioas vrst de care v bucurai acum, cnd att de muli alii renun la toate deertciunile tinereti i vin la Hristos? Voi avei n mod special o oportunitate extraordinar acum. Dar dac o vei neglija, n curnd se va ntmpla cu voi la fel ca i cu alte persoane care i-au cheltuit n pcat toate aceste zile preioase ale tinereii, iar acum au ajuns ntr-o stare nfricotoare de orbire i mpietrire spiritual.

    Iar voi, copiilor care nu suntei convertii, nu tii voi oare c vei merge n iad s suferii mnia ngrozitoare a acelui Dumnezeu care este acum mnios pe voi zi i noapte? V vei mulumi voi s fii copii ai satanei, cnd atia ali copii de pe pmnt sunt convertii i devin copiii sfini i fericii ai Regelui regilor?

  • pag 12

    i fie ca oricare dintre voi este nc fr Hristos i atrnnd deasupra gropii iadului, fie c este btrn sau btrn, n floarea vrstei, tnr ori copila, s ia n seam acum chemarea rsuntoare a Cuvntului i a providenei lui Dumnezeu.

    Acest an al ndurrii Domnului, aceast zi de mare favoare pentru unii, va fi fr ndoial o zi de rzbunare extraordinar pentru alii. Inimile oamenilor se mpietresc i vina lor crete ntr-o zi ca aceasta dac ei i neglijeaz sufletele i nu a fost niciodat un pericol att de mare pentru astfel de persoane dect s fie abandonate n mpietrirea inimii lor i n orbirea minii lor. Dumnezeu pare c acum i adun n grab pe aleii Si din toate colurile pmntului, i probabil cea mai mare parte a adulilor care vor fi salvai dintotdeauna, vor fi salvai ntr-un timp foarte scurt. i aceasta are ca rezultat o mare revrsare a Duhului, ca n zilele apostolilor pentru evrei. Cei alei vor fi mntuii, iar ceilali vor fi orbii. Dac aceasta din urm este situaia voastr, vei fi chiar n aceast zi blestemai pentru venicie, i vei blestema ziua cnd ai fost nscui s vedei n zadar o astfel de vreme a revrsrii Duhului lui Dumnezeu. i v vei dori s fi murit i s fi mers n iad fr a vedea aceast zi. Acum fr ndoial c este ca i n zilele lui Ioan Boteztorul, cu securea nfipt n mod extraordinar la rdcina pomilor. i orice copac care nu aduce road bun, va fi tiat i aruncat n foc.

    De aceea, fiecare dintre voi care suntei departe de Hristos acum, trezii-v i fugii de mnia care va veni. Mnia Dumnezeului atotputernic atrn acum fr ndoial peste o mare parte din aceast adunare: fiecare dintre voi s fug din Sodoma. Grbii-v i scpai-v vieile, scpai la muni, ca s nu pierii [Geneza 19:17].

    Traducere asigurat de Ministerul Afacerilor Eterne, utiliznd versiunea din limba englez Sinners in the hands

    of an angry God, aflat n domeniu public.

    Toate drepturile privind ediia n limba romn sunt rezervate. Reproducerea fr acordul scris prealabil al WDJD Romnia este interzis. Transmiterea pe cale electronic sau tiprit este permis numai dac este fcut gratuit, fr scopuri comerciale i dac este fcut cu scopul naintrii Evangheliei. Este interzis utilizarea ca material oferit cu titlu de bonus n cadrul campaniilor promoionale pentru alte produse. Pentru detalii, v rugm s ne contactai la adresa de mai jos. WDJD Romnia, OP 12, CP 40, Bucureti 1, ROMNIA; Email: [email protected]; web: www.wdjd.ro

    i n original, expresia utilizat se traduce literal ca piciorul le va aluneca la vremea potrivit. ii n traducerea utilizat de autor, textul se traduce literal teascul furiei i mniei atotputernicului Dumnezeu.


Recommended