+ All Categories
Home > Documents > Nina Petre-Situatia Paranormalilor Spiritismul

Nina Petre-Situatia Paranormalilor Spiritismul

Date post: 12-Oct-2015
Category:
Upload: simona-merlusca
View: 56 times
Download: 1 times
Share this document with a friend
Description:
spiritism, paranormal
56
Transcript
  • Colecia

    EDUCAIE

    PRIN

    PARANORMAL

    Braov, 2010

  • NINA PETRE

    SITUAIA PARANORMALILOR n societatea romneasc

    SPIRITISMULmetod modern de investigaie

    SPIRITUS.RO BRAOV, 2010

    Colecia EDUCAIE PRIN PARANORMAL

  • Coperta crii nfieaz o formaiune ectoplasmatic fotografiat de NINA PETRE lng Poarta Ecaterina, situat n centrul istoric al Braovului (ianuarie 2010)

    Tehnoredactare: Rzvan Alexandru Petre

    Copyright Nina Petre, 2010

    Comenzi online la www.spiritus.ro

    ISBN 978-973-0-08298-2

  • CUPRINS

    Despre autor 9

    Partea ISITUAIA PARANORMALILOR N SOCIETATEA ROMNEASC

    Prefa 13

    Avocata disprut 14Karma Elodiei 15Vedet de televiziune 15Paranormali derutai 17Cazul Elodia 2 17

    Psihotronic sau parapsihologie? 18Serialul Clarvztorii 20Diversiunea Flacra violet 24Episodul Francesca 26Capcanele internetului 29Vrjitoarele i paranormalii cu studii superioare 32

    Partea a II-aSPIRITISMUL, METOD MODERN DE INVESTIGAIE

    Prefa 39

    Ce este spiritul? 40Spirite n fotografii 41ngerii i rivalii lor 43Fantome sau spirite? 44

    Spiritistul i ipocriii 45

  • Informaii inedite despre spirite

    Forma i limbajul spiritelor 51Forma spiritelor 51Limbajul spiritual 55Rolul progresist al mediumilor 57

    Spiritele animaleSpiritele ntrupate n animale 57Murind spre a renate 58Forma aurei spiritelor 59Beneficiile transcomunicrii cu spiritele animale 59

    Spiritele n lumea noastr 60Practici spiritiste 62Clasificarea spiritelor 64

    Investigaii cu ajutorul spiritelor

    Neuitatul Ion ugui 69Dialog cu spiritul scriitorului Ion ugui 71

    Moartea lui Dumitru Tinu 73Mesaj de la spiritul ziaristului Dumitru Tinu 75

    Cazul Ion Dolnescu 76Mesaj de la spiritul lui Ion Dolnescu 77

    Drama lui Nicolae Ceauescu 79Interviu cu spiritul lui Nicolae Ceauescu (2001) 82Mesaj de la spiritul Elenei Ceauescu (2001) 86Mesaj de la spiritul lui Nicolae Ceauescu (2003) 88Mesaj de la spiritul lui Nicolae Ceauescu (2008) 90

    Mort pentru refuzul de a se droga 92Mesaj de la spiritul lui Ionu Lung 93Mrturii ale prinilor lui Ionu Lung 96

    Cadavrul zdrenuit 98Copil pierdut 100Spiritul bucluca 102Iubirea criminal 104Pe cine am ngropat? 110Confuzie fatal 112

  • Ceasornicul morii 114Accident n familie 118Mortul care triete 120Rul, ca o gur de balaur 122La lucru, printre strini 125antier n agonie 127

    COMUNICRI SPIRITISTE

    Entiti foarte nalte

    De la Isus Hristos citire 131Mesaj de Crciun 131Mesaj pentru populaia Romniei 133Ctre cei adunai pentru a-L asculta 134Pentru yoghinii din Romnia 136Despre viitorul Romniei 137Isus Hristos griete 139ndemnuri de la Isus Hristos 142Despre structura Universului 143Despre ansamblul energetic al corpului uman 145

    Glasul Maicii DomnuluiDespre revelaiile de la Fatima 147Despre naterea Domnului Isus 148Un sfat de la Maica Domnului 149

    Zeiele Cosmice 150Karmela, zeia continuitii contiinei 151

    Despre contiin 151Despre eliberarea de karm 154

    Bhuvaneshwari, zeia spaiului 157Lakshmi, zeia prosperitii 158

    Ibrahim Benber ghidul meu spiritual

    Shambala 159Ce este Shambala? 159Falii prooroci 160Aleii Domnului 161

  • Ce nseamn credina? 162Mesagerii Shambalei 163Defectele civilizaiei noastre 164Purificarea 165Dup fapt, rsplata 168Omul perfect 169Oamenii i cheam suferinele 171

    Regele Lumii rspunde la ntrebri 174Cinci sfaturi de la Regele Lumii 183Anomalii spiritiste 184Mesaj din Astral 186Despre cutremurul din Romnia 187

    Personaliti din Romnia

    Interviu cu spiritul lui Mircea Eliade 189Interviu cu spiritul lui Ioan Petru Culianu 197Interviu cu spiritul lui Scarlat Demetrescu 205Interviu cu spiritul lui Zalmoxis, Zeul dacilor 211Mesaj de la spiritul cntreei Mihaela Runceanu 214

    Personaliti de peste hotare

    Spiritul maestrului Paramahamsa Yogananda 216Spirit, contiin, minte 216Bine i ru 219Dedublarea 220Previziunile spiritelor 222Influenele astrelor 223Apocalipsa 223

    Mesaj de la spiritul lui Michael Jackson 224Dialog cu spiritul lui Michael Jackson 226

    Mesaj de la spiritul Prinesei Diana 227

  • 9DESPRE AUTOR

    NINA PETRE s-a nscut la 6 iunie 1947 n Bucureti. A

    absolvit Facultatea de Matematic din Braov i a lucrat timp de

    26 ani ca profesoar.

    A practicat hatha-yoga ncepnd din anul 1975, preocupare ce

    a condus la dezvoltarea calitilor ei paranormale: intuiia,

    clarviziunea, claraudiia, telepatia.

    Lupta cu viaa a clit-o, iar nzestrarea spiritual nativ a

    ajutat-o s nu i piard echilibrul psihic nici n cele mai grele

    mprejurri.

    n anul 1996, dup ce i-a dat demisia din nvmnt, a urmat

    cursuri de perfecionare n Reiki, biosinergetic, masaj,

    biodetecie, care i-au facilitat deschiderea unui cabinet de

    parapsihologie.

    De 3 ani lucreaz n sistem privat, prin internet, mpreun cu

    soul su, asigurnd consultan n probleme de via, karm i

    destin.

  • PARTEA I

    SITUAIAPARANORMALILOR

    N SOCIETATEA ROMNEASC

    BRAOV, 2010

    Colecia EDUCAIE PRIN PARANORMAL

  • 13

    PREFA

    Suntem n martie 2010... Romnii se pregtesc pentru a srbtori Patele. Gospodinele

    i cur locuinele, profesorii se afl n grev, spitalele se zbat n srcie, la fel ca 90% din populaie. i, folosind o expresie tipic romneasc, a putea spune: Colac peste pupz!. Adic: politi-cienii se mbrac n violet; primarii ajung n pucrii; vrjitoarele sucesc vrtelnia pentru norocul naiunii; o paranormal ne pre-zice cataclismul, care tot fuge pe alte continente; etnobotanicele i mbogesc pe falimentarii din imobiliare; prostituatele vegeteaz la fiece col de strad; nevestele fug de acas, snopite n bti; cur-vele de lux au ajuns vedete TV, n timp ce actorii adevrai sunt inui n izolare pe scenele teatrelor; muzica de oper zboar peste hotare, iar manelitii adun averi nemeritate. n aceast astenie de primvar, unii nu mai tiu ce s cread despre paranormali!

    Am scris aceast carte din dorina de a face puin lumin n nebuloasa paranormalului romnesc. V urez lectur plcut!

    NINA PETREdetectiv psihic

    Braov

  • 14 Nina Petre

    AVOCATA DISPRUT

    Ciudata dispariie a avocatei din Braov n noaptea de 29 spre 30 august 2007 a zglit Romnia din temelii. Scandalul mediatic strnit dup declararea n pres a acestui fapt inedit a provocat ulterior separarea romnilor n dou tabere. Susintorii ideii de asasinare a avocatei s-au aflat ntr-o majoritate covritoare fa de minoritatea oprimat a celor convini de fuga ei din ar. La solici-tarea presei, a unor televiziuni i a unora dintre vizitatorii site-ului meu, mi-am exprimat de multe ori punctul de vedere cu privire la acest caz cutremurtor. Folosindu-mi la cote maxime calitile paranormale, am urmrit-o pe aceast fugar n mod sistematic, iscodindu-i cu tenacitate fiina zbuciumat.

    Dorind s-i cunosc mcar o frm din trecutul spiritual, am accesat ultima via anterioar a spiritului su. Ceea ce am aflat, a fost uimitor.

    KARMA ELODIEI

    Avocata Elodia a avut drept antecesor spiritual un brbat din Marea Britanie, pe nume John Dorville a crui via s-a derulat ntre anii 1816-1902. De meserie medic neurolog, John a vindecat muli oameni bolnavi de paralizie, folosind metode speciale bazate pe tehnici orientale secrete, necunoscute n Europa acelor vremuri. La vrsta de 15 ani, aflndu-se ntr-o mnstire din Tibet, fusese iniiat n practici spirituale i terapeutice. Rentors n ar, avnd deja 20 de ani, s-a nscris ca student la Facultatea de Medicin din Londra. Dup absolvire, s-a angajat ca medic fizioterapeut ntr-un spital din marele ora. Cstorindu-se cu o tnr indian sosit ca pacient n spital, John a decis s i prseasc ara natal pentru a se stabili n Orientul ndeprtat. Localitatea Lahore i s-a prut cea mai potrivit pentru un trai de o via, dedicat practicrii medicinei tradiionale. mpreun cu Adhia, soia lui, a avut 7 copii. Cinci din-

  • Situaia paranormalilor n societatea romneasc 15

    tre ei au continuat eforturile tatlui lor n vindecarea bolnavilor prin metode strvechi.

    Elodia, cea de astzi, este urmaa spiritual a doctorului John datorit rentruprii aceluiai spirit. Ea ar fi trebuit s devin medic chirurg, pentru a ncununa munca depus de John, prin folosirea metodelor moderne de tratament. Ca o ironie a sorii, Elodia i-a ales avocatura. A ajuns, ntr-adevr, o avocat de succes. Cu toate acestea, un anume neastmpr al minii i sufletului o poart de civa ani pe valurile vieii n cutarea unor ocupaii diferite de cea pentru care s-a pregtit n facultate. Dup dispariia sa precipitat, am aflat cu toii despre gusturile exotice ale tinerei avocate i des-pre nostalgia ei secret care a ndreptat-o ctre rile Orientului Apropiat sau ndeprtat. Destinul i-a hrzit o via lung, cu durata de 95 ani. Cele trei cstorii predestinate s-au concretizat deja: dou n Romnia, cu doi poliiti, iar cea de-a treia, dup ple-carea din ar, se prezint deocamdat ca o relaie de suflet cu par-tenerul ei din strintate. Cei doi biei prevzui prin destin exist deja: unul n Romnia, cellalt n ara actualului domiciliu. Dorul de copilul prsit o va nsoi toat viaa.

    VEDET DE TELEVIZUNE

    Dorina ei de a tri va nvinge mereu pericolele ce-i vor sta n cale. Instinctul ei de supravieuire este imens. Aceast fiin uimi-toare s-a nscut cu stigmatul fugii din calea dumanilor...

    Plecarea de acas a fost urmarea unor avertismente primite de la cei care o protejau n afacerile sale multiple. I s-au dat sume imense de bani, pe care majoritatea avocailor braoveni nu le-au avut n mn niciodat. Simindu-se ncolit de dumanii si, a ales varianta dispariiei, n urma unor altercaii cu soul su. Disen-siunile minore din aceast familie au devenit ulterior o preocupare naional.

    Cazul Elodia a constituit pentru televiziunea poporului o min de aur. Serialul ncropit sear de sear, timp de 2 ani, a avut sute de episoade, unele mai fantastice dect altele. Mobilizarea de

  • 16 Nina Petre

    fore n micul platou al acestei televiziuni a ntrecut toate atept-rile. Paranormali, psihologi, avocai, productori TV, ziariti redu-tabili sau martori de aduntur au debitat tot ce le-a venit n minte. Cum spunea unul ceva, altul l contrazicea cu vehemen. n mod evident, toat lumea trebuia s ajung la concluzia asasinrii Elo-diei. Sotul ei, poliistul, a fost batjocorit fr scrupule i analizat minut cu minut. Iat una dintre ntrebrile fundamentale intro-duse cu insisten n mintea romnilor: De ce rde soul Elodiei atunci cnd este filmat?!

    Nu l-am vzut pe acest om dect la televizor. Nu i-am cunos-cut prinii, cum nu i-am cunoscut nici pe cei ai Elodiei. Pentru curajul meu de a fi declarat ferm n pres i la o televiziune brao-vean c Elodia triete, am fost aspru pedepsit n manier media-tic. Spre sfritul anului 2007 ajunsesem un fel de duman naio-nal. Am primit ameninri c voi fi arestat. Televiziunea popo-rului insinua c a fi fost pltit de soul avocatei pentru a m mpotrivi celor ferm convini de asasinarea ei. Procurorul desem-nat pentru anchetarea cazului discuta cu tot felul de paranormali care i bteau joc de el, povestindu-i episoade terifiante, inspirate din filmele italiene cu mafioi feroce. Punctul meu de vedere nu interesa pe nimeni. Apruser, ca din senin, detectivi privai de care nu se mai auzise pn atunci. Unul dintre ei, braovean, i-a stors de bani pe prinii Elodiei, inoculndu-le ideea nociv a masacrrii fiicei lor. Acum, dup aproape 3 ani de la fuga avocatei, aceti prini nenorocii sunt puternic afectai din punct de vedere psihic. Oare chiar niciunul dintre susintorii ideii de asasinat nu i face procese de contiin din cauza distrugerii unor suflete nevinovate?

    Cine a ctigat de pe urma acestui caz bizar? Trecerea timpului, necrutoare, ne va scoate la iveal adevrul

    faptelor. Nu tim cnd, poate chiar peste zeci de ani. Braovul ns este considerat astzi, pe nedrept, ca fiind oraul crimelor per-fecte.

  • Situaia paranormalilor n societatea romneasc 17

    PARANORMALI DERUTAI

    Au trecut multe anotimpuri peste pdurile judeului, cutreierate n lung i n lat de excursioniti, cuttori de fructe, ciuperci sau lemne. A fost aproape uitat nscenarea cu lucrurile furate din apartamentul Elodiei i aruncate ntr-o rp din dorina de a fi pozate i filmate.

    Au aprut clarvztoare celebre, frumoase i bogate, ademe-nite cu muli bani, care i-au fcut datoria murdar, imaginnd-o pe Elodia moart i prsit ntr-un sac de plastic pe undeva, prin pdure. Una, mai mecher, a dat i un termen: n ianuarie 2009 va fi gsit cadavrul avocatei! Nu s-a ntmplat aa, iar clarvztoarea s-a trezit jignit de opozanii si. Tot ea i mai prevestise via lung regretatei cntree Anca Parghel, care trecu la cele venice dup doar cteva sptmni.

    Televiziunea poporului, aflat n permanent cutare de paranormali strini, dup ce i fcuse zob pe cei din ar, a adus o blond irlandez cu un cristal atrnat de gt, pe care a plimbat-o prin rpile de lng Rnov. Disciplinat, femeia i-a pus cristalul n micare, oprindu-se n dreptul unui cauciuc aruncat pe marginea drumului. Aici este Elodia!, spuse ea triumftoare. Dar nimeni nu s-a apucat de spat, nelegnd cu toii c fusese o glum naiv, destinat unei filmri spectaculoase.

    Mascarada cutrii Elodiei s-a ncheiat anul trecut, odat cu sosirea amenintoarei recesiuni. Bugetul Poliiei s-a subiat, nemaifiind fonduri pentru cutri spectaculoase, cu desfurri de fore grandioase, ca n filmele lui Sergiu Nicolaescu. De aproape 3 ani, braovenii colind linitii pdurile, lsndu-i gunoaiele n saci de plastic. Nici urm de Elodia! S trim linitii!

    CAZUL ELODIA 2

    Ca un revers dur al medaliei, n decembrie 2009 a disprut din Braov o profesoar trecut de 50 de ani, care plecase ntr-o dimi-nea spre liceul la care lucra i dus a fost. Soul ei, ofier n rezerv, nu a fost supus nici unui fel de asalt mediatic, aa cum i se

  • 18 Nina Petre

    ntmplase poliistului Cioac. Am aflat despre dispariia profesoa-rei abia n ianuarie dintr-un ziar bucuretean destinat braovenilor. Verificndu-i poza, am constatat c avea semnal telepatic. Sup-rat nc pe presa braovean, nu i-am comunicat nimnui infor-maiile despre starea fugarei. n martie, femeia a fost gsit moart n podul colii. nmormntat n mare grab, nu s-a comunicat nimic despre circumstanele decesului. De ce? Pentru c nu semna cu frumoasa Elodia!

    PSIHOTRONIC SAU PARAPSIHOLOGIE?

    Asistm, din ce n ce mai des, la apariiile televizate ale unor domni tomnatici, impertineni i corpoleni, care se tot laud cu apartenena lor la fosta Securitate sau la actuala masonerie. Sporo-viesc pe limbi strine, i aduc musafiri de peste hotare i spu-meg mpotriva paranormalilor autohtoni. Afirm c n Romnia nu mai au cutare parapsihologii de mod veche, fiindc psihotro-nica este tiina viitorului, ca ocupaie a unor alei. i mani-fest dezgustul fa de truditorii extrasenzoriali care lucreaz cu mintea i cu palmele pentru binele naiunii. n apariiile lor televi-zate rspndesc ideea nociv cum c paranormalii romni ar fi nite arlatani. Strnesc panic n populaie, repetnd la nesfrit c suntem cu toii supui unui rzboi psihotronic, prin mainrii complicate puse n funciune de ctre dumanii din afara sau din interiorul rii. Dumnealor mai spun c muli romni au capete demonice care emit fascicule energetice ucigtoare. Concluzia acestor farseuri este evident: dac vei cumpra de la ei aparatele lor psihotronice, vei beneficia de protecie non-stop mpotriva celor care vor s v distrug pe calea undelor de departe, de peste drum sau de la colul strzii.

  • Situaia paranormalilor n societatea romneasc 19

    Asemntor cazului Elodia, manevrele acestor mecheri ar putea avea i ele un substrat politic. Ce-ar vrea s spun dnii: Mi, romnailor, ce mai facei attea greve pentru salarii mari dac putei muri n orice clip din cauza agresorilor energetici?. Se poate deduce i un avertisment pariv: Mi, dac facei grev, o s murii ca mutele la Flit, de n-or s tie neamurile voastre de unde vi s-a tras!. Dar uite c poporul romn renate din propria cenu, ca preioasele ciuperci dup ploaie. Nu au reuit s l deci-meze nici srcia lucie, nici gripa aviar i nici cea porcin. Uite-aa, romnii se ncpneaz s triasc dup cum pot i dup cum le este dat. Aa, cu conservani, cu E-uri, cu resturile de la Cernobl, cu ploi abundente care spal munii i surp dealurile chelite de pduri.

    Am trecut i eu anul trecut prin aparatul de dezinformare al unui moneag securisto-masonic. Fost prieten al regretatului Ion ugui, l denigreaz post-mortem pe bietul scriitor care s-a strduit din rsputeri s ridice paranormalul romnesc la nivelul celui din rile vecine. Romnii sunt un popor de idioi!, afirm monea-gul peste tot i mai ales prin studiourile TV, unde i se acord o ate-nie absolut nemeritat. Cptnd o fixaie pentru site-ul meu, s-a apucat s l analizeze cuvnt cu cuvnt, cutnd defeciuni peste tot. Nu-i plac mesajele pe care le-am preluat cu mult trud de la spiritul lui Nicolae Ceauescu, pe motiv c textele respective nu respect topica frazei defunctului conductor al Romniei. Moneguului acesta i s-a ncurcat n cap tot ce a citit pn acum. Confund spiritele cu oamenii n care au fost ntrupate, nu nelege c omul i spiritul sunt fiine diferite, aa c nicicum nu pot avea un limbaj comun. Se mai ntreab cum de am reuit s vorbesc pe romnete cu Michael Jackson?! Pi, bine, mi tataie, Michael Jac-kson este mort, putrezit, cum Dumnezeu s vorbesc cu el?! Ideile confuze ale acestui btrnel nedumerit au fost preluate i de alii, aceia neavnd altceva mai bun de fcut dect s l imite. Aflnd despre aceast nou diversiune pus la cale mpotriva mea, am fost

  • 20 Nina Petre

    nevoit s relatez n pres i la diverse televiziuni cum se vorbete cu spiritele n limba romn.

    V explic i dumneavoastr, cititorii mei, cum stau lucrurile. Spiritul, ca fiin liber a Universului, are un limbaj energetic, tele-patic. Atunci cnd un om vrea s discute cu el, apar cteva spirite lucrtoare care traduc convorbirea n limba neleas de mintea omului respectiv. Simplu ca bun ziua, nu-i aa?! n definitiv, la Fatima, n ce limb s-a exprimat spiritul Fecioarei Maria? Evident c n portughez, nu n aramaic. Fr ndoial c unii oameni complic mult tiina spiritismului, din rutate, ignoran sau pros-tie. Ori toate acestea la un loc.

    nc o pozn mare a moneagului: la o televiziune a spus c am caliti paranormale, c sunt o persoan cu o activitate bogat n acest domeniu, dup care s-a dus la o alt televiziune, unde a insinuat c a fi o impostoare n privina paranormalului practicat de mine.

    Am adus nenumrate argumente n favoarea cercetrilor mele din domeniul spiritismului modern, ridicat la rangul de sistem filo-zofic i pedagogic prin strdaniile mediumilor brazilieni. n Brazi-lia funcioneaz numeroase universiti i televiziuni spiritiste, n cadrul crora populaia este educat prin prisma comunicrii men-tale i sufleteti cu entitile superioare. Mai mult chiar, munca nobil depus de mediumii nord-americani alturi de autoriti pentru elucidarea unor cazuri dificile a conferit spiritismului tele-patic modern calitatea unei foarte bune metode de investigaie.

    SERIALUL CLARVZTORII

    n luna august a anului 2009, o televiziune bucuretean m-a invitat s particip la dou etape de preselecie n vederea realizrii unui serial de paranormal prin colaborare cu o echip de produc-

  • Situaia paranormalilor n societatea romneasc 21

    tori din Bulgaria. Am acceptat provocarea de a m prezenta la pre-selecie, dar nu am promis nimnui c voi participa la filmrile care urmau s ocupe ntreaga lun septembrie.

    Prima etap a fost organizat de echipa bulgar. Oameni sobri, politicoi, sufletiti, s-au priceput s ncurajeze concurenii, pentru ca ei s se poat concentra linitii la probele puse n faa lor. Mi-au cerut s ghicesc figurile de pe crile de joc inute cu spatele ctre mine i s vd obiectele ascunse n dou cutii de lemn. La un moment dat, mi-au pus n fa o fotografie mare, veche, nr-mat, n care erau reprezentai doi brbai, unul tnr i cellalt btrn. La o prim citire am avut senzaia c poza deruteaz , n sensul c brbatul tnr era mort, iar cel btrn, nu. tiam din experiena mea de 16 ani n domeniul spiritismului c o poz de grup l poate induce n eroare pe cercettor, n sensul c un mort din poz poate s dea impresia c este viu sub influena energiei celor vii aflai lng el. Le-am explicat bulgarilor c numai pozele ce reprezint o singur persoan pot fi utilizate fr riscuri de eroare de ctre clarvztori. Nu s-au suprat i m-au promovat pentru etapa a doua!

    Aceast etap s-a dovedit a fi un comar pentru toi candidaii, crendu-le senzaii stranii unora dintre participani. Cldura sufo-cant i lipsa de aer din Muzeul Hrilor, cldire lipsit de aer con-diionat, ne-au slbit tuturor capacitatea de concentrare i reziste-na fizic. Din fericire, Rzvan, soul meu, avea n saco o sticl cu suc de fructe i una cu ap de izvor adus din pdurile Braovu-lui. M-a alimentat din ele la fiecare 15-30 de minute. Prima prob a fost un interviu dat n faa realizatorilor serialului. Dup aceasta, unui biat din echipa bulgar i-a zbrnit mintea: Putei s vorbii cu spiritul lui Michael Jackson? I-am rspuns ntr-o clip: Da, dar dai-mi poza lui Michael, ca s o in n mn. Nu aveau poza, iar cnd am ntrebat pe bulgrete Nema?, operatorul a fcut ochii mari, iar unul dintre ei a ieit repede pe u. n cteva secunde, mi-a adus medalionul de argint pe care l-ai vzut n pri-mul episod al serialului Clarvztorii. Nu s-a transmis ntregul

  • 22 Nina Petre

    mesaj pe care l-am preluat de la spiritul lui Michael, iar nregistra-rea cu prezena mea la activitatea respectiv mi-a fost refuzat. Rzvan i-a amintit o afirmaie a spiritului respectiv, pe care eu, dup ieirea din trans, o uitasem cu desvrire. Spiritul lui Michael Jackson a spus cam aa: i rog pe toi prinii care au copii talentai s nu le fure copilria obligndu-i s munceasc peste puterile lor!

    Dup efortul psihic pe care l-am depus n transcomunicare, m-au condus pentru probele urmtoare, ntr-o sal unde cine se afla? nenea masonul psiholog psihotronic, pe care l vzusem pn atunci doar la televizor! Ce-i drept, era mai artos n carne i oase, avea parc i un fel de farmec personal, care nu reuea totui s i ndulceasc energia agresiv i privirea cenuie, ca o lam de cuit. M-a ntrebat uor dojenitor: De ce ai venit aici? I-am rspuns cu o naivitate prudent: M-au invitat dou fete din televiziune. M neleg bine cu copiii care lucreaz aici. Domnul m-a ludat foarte tare n faa camerei de filmat, atitudine care mi-a ascuit vigilena. Cu gesturi i vorbe amabile, m-a ndemnat s ghicesc figuri de pe cri de joc i s privesc prin 4 cutii, ca s gsesc un obiect ascuns ntr-una dintre ele. Numai de aa ceva nu-mi ardea mie atunci! Nu tiam cum s scap mai repede din cmpul su energetic, hipnotic, pe care l simeam ca pe o cuc sufocant. La sugestia lui, am trecut repede cu mna peste cutii, indicnd una la ntm-plare; tot aa n grab i-am ghicit n cri, i-am spus care per-soan este moart dintr-un grup de trei, iar la urm, bomboana de pe coliv, mi-a transmis telepatic o stelu albastr, iar eu am rece-pionat un ptrat rou! Ambele figuri se aflau pe crile Zener chiar n faa mea. Omul s-a simit cam penibil, ntrebndu-se probabil n sinea lui: a cui minte a greit, a mea sau a lui? Fericit c scpasem din acel comar energetic, m-am ndreptat spre ultima prob i cea mai grea: paravanul n spatele cruia se afla ceva. Sala era bine aerisit, iar tinerii din echip, amabili i cu bun sim. Mi-am revenit din mbcseala mental provocat de moul examinator i am rspuns perfect: dincolo de ecran se afla o tnr cu prul lung,

  • Situaia paranormalilor n societatea romneasc 23

    strns la spate, purtnd blugi i o cma alb. Una dintre asisten-tele bulgare m-a ntrebat uimit: Cum ai perceput imaginea? Rspunsul meu a fost simplu: Am vzut-o cu creierul!

    Revenit n Braov la munca mea obinuit, ateptam cu rb-dare difuzarea serialului. Dar, surpriz, am primit un telefon de la aceeai televiziune, solicitndu-mi-se prezena la o emisiune de dup-amiaz. Dup cum mi este obiceiul, nu ntreb niciodat cine sunt invitaii, bazndu-m pe abilitile mele de fost profesor, nde-lung utilizate n lucrul cu oamenii. La emisiune, surpriz: nenea masonul psiholog psihotronic, uitndu-se la mine cu mare ur! Moderatoarea, fat istea, a pus pe rol cazul Ion Dolnescu. Mi-a cerut s discut chiar acolo cu spiritul defunctului cntre pentru a-i afla prerea cu privire la disputa dintre bieii lui. Fiind prezent n platou un public de aduntur, huiduitori i aplaudaci fr prea mult minte, am solicitat s mi se pun la dispoziie o sal linitit i un computer cu poza lui Dolnescu. Situaia fiind incendiar, nu s-a gndit nimeni s aduc un operator, aa c soul meu m-a fil-mat cu aparatul su obinuit. n partea a doua a emisiunii, s-a difu-zat doar o parte din mesajul preluat de mine, n stare de semitrans. Moderatoarea s-a descurcat i de aceast dat, ncropind un dialog cu scopul de a afla mai multe despre opinia spiritului respectiv. Pe neateptate, o tut din public s-a trezit zbiernd n microfon: Noi nu credem c este adevrat ce a fcut doamna, c prea seamn ce a spus dnsa cu ce fcea Ion Dolnescu! Noi l cunoatem bine pe Dolnescu! Nu am mai avut timp s i rspund femeii c eu l-am cunoscut pe marele artist numai de la televizor i din tranzistorul meu dinainte de 90. Habar nu am avut ce fcea el n viaa particu-lar!

    Ca s trag o concluzie la cele povestite mai sus, pot afirma c o mare parte dintre romni cred c mesajele spiritiste sunt simple nscociri ale unor creiere bolnave. Ca dovad, am primit tot felul de ntrebri ciudate, dintre care menionez:

    - Suntei o femeie realist, cu picioarele pe pmnt. Cum putei s afirmai c vorbii cu morii?

  • 24 Nina Petre

    - S-a spus la televizor c Michael Jackson triete ascuns pe undeva. Nu cumva ai vorbit cu un alt spirit care v-a minit?

    Acum, ce s mai spun, oamenii au ntrebat ntr-un mod politi-cos, ca s vad ce le rspund. Cnd circul vorbele pe internet, nu tii niciodat de unde vin i pe unde mai ajung. Dar culmea, un tip, vedet TV care o face pe mscriciul, m-a ntrebat ntr-o emisiune: Cinii vorbesc romnete? Mare-i grdina lui Dumnezeu i muli se mai ascund n ea!

    DIVERSIUNEA FLACRA VIOLET

    Ca o ripost dur la diversiunea Elodia, a sosit n mass-media romneasc, dup doi ani i jumtate, scandalul cu flacra violet! Un candidat la preedinia Romniei, nemulumit de reuita rivalului su, s-a plns prin intermediul nevestei i al unor colegi de partid c ar fi fost atacat energetic de ctre cineva din anturajul ctigtorului. S-a mai spus c joia se deschide flacra violet, cu ajutorul creia ocultitii iniiai i rezolv interesele. Jurnaliti din pres i televiziuni au nceput s cerceteze filmele care l reprezentau pe vechiul i totodat noul preedinte al Rom-niei. O televiziune mai vigilent l-a descoperit n apropierea pree-dintelui pe un cunoscut parapsiholog, care nu se afla nregistrat oficial n garda efului de stat. S-a pornit un scandal mediatic imens, n care parapsihologul a fost fcut arlatan de cel puin o mie de ori. I-au rscolit trecutul i activitatea profesional, aflndu-se, culmea, lucruri demne de laud: omul era militar de meserie, avea numeroase cursuri de specializare n ezoterism i terapii alternative, scrisese cri foarte bine documentate n timpul anilor de practic terapeutic la propriul cabinet. Ce era de incrimi-nat n activitatea acestui om? Nimic. Faptul c l ajuta pe eful sta-tului s i optimizeze forma fizic i cea psihic nu era nicidecum

  • Situaia paranormalilor n societatea romneasc 25

    compromitor pentru cariera lui. Consider c a ajuta un om pentru a deveni mai bun, indiferent ce ocupaie are, este un lucru onorabil. Oamenii sunt pur i simplu oameni, indiferent de naia lor, de rasa lor, de limba pe care o vorbesc, de orientarea politic sau de religia n care au fost botezai. Diversiunea flacr violet a fost o tenta-tiv de politizare a paranormalului romnesc. n consecin, dac un paranormal se dovedete a fi adeptul unei anumite formaiuni politice, risc s fie mprocat cu noroi i fcut arlatan de ctre opozanii lui politici, chiar dac lucreaz corect i cinstit.

    Am trecut i eu n urm cu aproape trei ani printr-o situaie oarecum asemntoare cu flacra violet, dar de mai mic amploare. Primisem doi angajai ai unei televiziuni din Braov care doreau s le povestesc ce se ntmplase cu Elodia. I-am lsat singuri n camera mea de lucru timp de 15 minute, n care mi-am aranjat inuta pentru filmare. Rentorcndu-m la ei, totul a decurs normal. Interviul meu a fost filmat, iar oamenii au plecat mulu-mii. Seara, urmrind tirile la televizor, am rmas stupefiat: comentatorul vorbea ironic, spunnd c m-am exprimat cu elucu-braii referitor la fuga Elodiei, n timp ce soul ei, poliistul, toc-mai fusese arestat pentru omor calificat. Am reflectat mult vreme la acel incident stupid i m-am ntrebat: oare ce i-o fi deter-minat pe redactorii acelei televiziuni s m mproate cu noroi? Am neles c tot romnul devenise nsetat de sngele Elodiei i ar fi vrut capul soului acesteia. Dar mai exista un motiv ca eu s fiu ironizat i fcut, n mod indirect, tmpit, dup ce ani la rndul ddusem interviuri n presa braovean cu ocazia unor dispariii i de fiecare dat avusesem dreptate. Cred c am aflat care ar fi fost acela. Dup plecarea operatorului i a fetei care mi-a luat interviul, am gsit ziarele de pe msua de lng u uor micate din poziia n care le lsasem. Deasupra, la vedere, se afla un ziar braovean, iar sub el, ziarul unei formaiuni naionaliste, pe care l cumpra-sem pentru propria documentare. Copiii aceia l vzuser, probabil, i au raportat n studio: parapsiholoaga citete ziarul la! i uite-aa, dintr-o gaf a unor redactori TV neinspirai, s-a ajuns la refu-

  • 26 Nina Petre

    zul meu repetat de a mai colabora cu presa i cu televiziunile braovene. Am mai rspuns chemrilor a dou redacii TV locale, diferite de cea cu pricina, dar fiind solicitat din Bucureti, nu din Braov.

    De la incidentul cu flacr violet muli romni i-au alimen-tat chemarea spre superstiii cu nc un element bizar: obsesia culorii mov. Anul acesta a nceput mov (violet) la televiziuni, la locurile de munc sau pe strad. Magazinele i etaleaz n vitrine bluze, fulare, geni, nclminte, bijuterii n vlguite nuane de mov, una mai stins ca alta. Naivii cred c violetul le poart noroc, fiindc aa s-a spus la televizor. Oare ci i dau seama c violetul este o culoare depresiv, care se asociaz foarte bine cu sufletul ndurerat al poporului romn?! Cine se mai gndete acum c roul, galbenul, verdele, albul sunt culori benefice pentru organis-mul uman?! Dac o femeie tnr se ncumet s ias pe strad mbrcat n rou, risc s fie fluierat i acostat de golani. La vederea ei, monegii i dau ochii peste cap, iar partenerele aces-tora o sgeteaz cu priviri ucigtoare. Nu era de ajuns c romn-cele se mbrac mai mult n negru, maron sau gri!? A mai venit i violetul acesta, ca s le ntregeasc garderoba cu haine depresive! i dac flacra violet face minuni joia, se vede ceva deosebit?! Se vede, dar de ru, nu de bine. Au explodat aciunile de protest ale oamenilor muncii, ca i preurile, impozitele, datoriile la bnci. Trim ntr-o Romnie violet, iar noi, cetenii ei, mai avem puin i vom ajunge mov la fa!

    EPISODUL FRANCESCA

    Refuznd, ani la rndul, s mai colaborez cu presa brao-vean, s-a ivit prilejul ca un ziarist local s m hituiasc, omul devenind, fr s-i dea prea bine seama, unealta naiv a unei tele-

  • Situaia paranormalilor n societatea romneasc 27

    viziuni italiene. Cazul acesta este foarte complicat, iar eu sunt con-vins c, pe undeva, ar fi avut un substrat politic.

    Totul a nceput cu o scrisoare primit de la o italianc dispe-rat care se recomanda Francesca, solicitndu-mi ajutorul pentru gsirea fiului minor. Acesta, chipurile, fusese rpit de soul ei i dus ntr-o direcie necunoscut. I-am rspuns frumos, n limba ita-lian, cerndu-i poza copilului i a soului. Mi-a scris foarte repede c dorete s ne ntlnim n Bucureti, la aeroport, lunea urm-toare. Se oferea s mi aduc pozele cerute de mine i s m rspl-teasc pentru ajutorul meu, orici bani i-a fi cerut. Scrisoarea suna fals, iar invitaia de a ma ntlni cu ea, cam dubioas. Din principiu, nu pornesc niciodat la drum atunci cnd sunt invitat prin email, considernd c pe internet oricare se poate da drept ori-cine, ascunzndu-se n spatele unui nume fals. Nu i-am rspuns la acea scrisoare, creznd c toat discuia se ncheiase banal, dup cum ncepuse. Realitatea ns a fost cu totul alta. Vorba romnului: S-a lsat cu cntec!

    n sptmna urmtoare, am primit un email de la o romnc de-a noastr care m anuna c a sosit n Bucureti un jurnalist ita-lian dornic s m cunoasc, ea servindu-i drept traductor. Nu i-am rspuns nici ei. A doua zi, mi-a sunat telefonul. Am auzit o voce de femeie care m ntreba, n italian, dac vreau s vorbesc cu un jurnalist din ara ei. I-am rspuns c nu doresc s discut cu el i am nchis telefonul. S-a lsat linitea, dar dup 3 luni a plesnit buba. Era n luna mai 2009 cnd, dintr-o dat, au nceput s mi soseasc emailuri din Italia n care eram insultat n cel mai ordinar limbaj. Rzvan a cutat numele meu pe internet n limba italian, gsindu-m uor. Despre ce era vorba?

    La RAI 3 se difuzase cu o sear nainte un filmule denigrator, n care se povestea cum m-a cutat o redactor de-a lor, dorind s discute cu mine despre copiii disprui n Italia. Cu poza mea i a lui Rzvan n mn, acostase braovenii pe strad, deranjase Poliia i diverse locaii pe unde i se spusese c a avea domiciliul. A condus-o prin ora un ziarist local care, probabil, dorea neaprat

  • 28 Nina Petre

    s dea ochii cu mine. Cameramanul italian filmase de zor cu camera ascuns, mai ales cnd se discuta cu un interlop pe care l pusesem la punct printr-un proces judiciar umilitor pentru el. Negsindu-m, italianca i operatorul, nsoii de translatora romnc, au plecat dezamgii pentru c nu dduser ochii cu mine.

    Ce se afirma n blestematul lor reportaj de doi bani: c stau ascuns, c n Braov nimeni nu m cunoate, c m feresc de zia-riti ca nu cumva s se scrie ceva despre mine, c jefuiesc oamenii de bani. Reacia telespectatorilor a fost spontan i ordinar, la fel ca ntreaga atitudine a italienilor fa de romni. Drept rspuns, am trecut poza Francesci n site-ul meu, afirmnd c este o spioan trimis de RAI 3 cu scopul de a m iscodi, a m denigra i a m filma cum primesc nite bani de la ea, femeia necjit i srac, prsit de brbatul ei. Imediat dup afiarea spioanei pe site, am primit un email, ca din partea colegilor ei de redacie, n care mi se oferea un drept la replic, oriunde a fi dorit, n Italia sau n Rom-nia. Am replicat cu vehemen, relatnd pe internet etapele acestei diversiuni n stil mafiot. Menionam, printre altele, c, fr a fi luat vreodat bani de la italieni, am fost prezentat ca o impostoare care i escrocheaz pe srmanii locuitori ai Italiei. De fapt, printre clie-nii mei se afl numai romni din diaspor, acetia fiind mulumii de serviciile mele. Cu italienii sadea nu am nicio treab.

    M-a uimit obrznicia acestor paparazzi care, aflndu-se n slujba unor denigratori suspui ai poporului romn, fac jocul mur-dar al unor cercuri de interese xenofobe. Pun la cale tot felul de diversiuni mpotriva romnilor din Italia i din alte ri. I-am scris unei romnce prietene, care muncete din greu n ara lor, ntre-bnd-o: A putea face ceva pentru cauza romnilor de acolo, vic-timele slbticiei, nesimirii, agresivitii i xenofobiei italienilor? Femeia mi-a rspuns consternat: Orice vei face, va fi binevenit. Iat c am fcut ceva, am protestat pe internet mpo-triva atitudinii ordinare a presei i a extremitilor italieni care mi

  • Situaia paranormalilor n societatea romneasc 29

    insult poporul, ajungnd cu caracatia lor otrvit pn n ara mea. Ruine s le fie!

    M-am ntrebat adeseori ce mi s-ar fi ntmplat dac nu a fi avut capacitatea mental de a observa falsitatea email-urilor tri-mise de Francesca. M-a fi dus ca o fraier la ntlnirea cu ea, ar fi vnturat prin faa camerei ascunse nite euroi nenorocii i ar fi avut dovada clar c profit de banii italiencelor. Am observat totui c, dup cutremurul din zona Romei i, mai ales, dup decla-narea crizei economice, comportarea ordinar a italienilor fa de emigranii strini s-a mai potolit cumva. Doamne ajut s le vin mintea la cap!

    CAPCANELE INTERNETULUI

    Fcnd legtura cu diversiunea Francesca, in s precizez c, de multe ori, i romnii notri fac tot felul de mgrii pe internet. Aa c, strduindu-m s aduc la lumin diverse abateri grave de la comportamentul civilizat, nu i voi menaja nici pe conaionalii notri. Cunosc exemple de ordinul miilor, dar neavnd spaiu pen-tru toate, voi meniona doar cteva dintre cele care par a fi mai relevante. Dup cum am menionat deja, pe internet oricine se poate da drept oricine. Referindu-m doar la sfera paranormalului, cazurile sunt nenumrate.

    Numeroase femei singure i caut parteneri pe internet. Acce-seaz site-uri de socializare, pierznd ore ntregi, noapte de noapte, cu sporoviala prin email sau chat. Unii dintre brbaii acostai astfel, mai ales cei care au probleme psihice, se recomand a fi paranormali sau doar mari amatori de paranormal. Dornice s se ntlneasc fa n fa cu ei, naivele risc s ajung n situaii peri-culoase. Nemaiputnd scpa de ei, au mult de lucru pn cnd

  • 30 Nina Petre

    reuesc s i pun la punct. De obicei, litigiul se poate solda cu rnirea grav a femeii.

    Mai exist o form de agresivitate manifestat prin internet. Am primit, de-a lungul anilor, tot felul de emailuri ale unor per-soane cu nume evident false, care mi se recomandau drept clarv-ztoare. Spuneau c ele se pricep la paranormal mai bine dect mine, c lucreaz gratuit spre binele oamenilor, nu pe bani, ca mine. i argumentau obrznicia cu ideea c spiritualitatea nu se d pe bani sau c harul primit de la Dumnezeu trebuie s fie ofe-rit tuturor gratuit. M ntreb: ce o fi cu adevrat n mintea acestor fiine bntuite de violen? Afirmaia c spiritualitatea nu se d pe bani este fals. Sunt pline librriile de cri cu coninut spiritual, pe care nu ni le d nimeni gratuit. Nici mcar Biblia, cartea de cpti a celor care vor s le dea n cap tuturor paranormalilor i ezoteritilor, nu se poate obine fr bani. n acest caz, de ce s m acuze unii i alii c fac lucrri de karm i destin contra unei taxe pentru care pltesc impozit la stat? Ar fi corect s lucrez ilegal, ca mai toate ghicitoarele i vrjitoarele?

    Consider c o persoan cu adevrat nzestrat din punct de vedere paranormal are datoria fa de spiritul su nemuritor s ias la lumin i s i foloseasc preioasa nzestrare natural spre binele semenilor si. Cei care se ascund de mass-media, evitnd publicitatea, au, probabil, motive ntemeiate s ia o astfel de atitu-dine. Acum 3 ani, mi-a scris o duduie prin email: Eti o escroac, nu te pricepi la paranormal! Sunt mai deteapt dect tine! Ca s te convingi de lucrul acesta, i spun cte ceva: supravegheaz-i fica-tul, snul nu are nimic i ai grij c, n curnd, i se va ntmpla ceva ru! Atunci mi vei cere s te ajut! Mai bine s fim prietene dect dumance! Vznd ct este de vehement, nu i-am rspuns nimic, ateptnd s mi se ntmple ceva ru. Spre bucuria mea, nu i s-a adeverit predicia. Mai mult chiar, nebuna nu mi-a mai scris niciodat.

    n aceeai perioad, bntuia pe internet un individ care se reco-manda clarvztorul Costel. Accesa diverse adrese de email sau

  • Situaia paranormalilor n societatea romneasc 31

    de messenger, oferindu-i serviciile de ghicitor. Cu siguran c le cerea bani celor care i cdeau n plas, dar mie mi-a scris c ghi-cete gratuit, spre binele oamenilor. L-am invitat la o ntlnire n Bucureti, mpreun cu ali clarvztori prieteni de-ai mei. Indivi-dul nu s-a prezentat, motivnd dup cteva zile, tot prin email, c are numai 4 clase primare, c este surd i nu a avut bani nici mcar pentru biletul de tramvai. Altora le scrisese c are liceul i vrea s dea la facultate! Acesta este doar un exemplu simptomatic pentru ceea ce se ntmpl pe internet. Numeroi clarvztori lucreaz clandestin, ferindu-se a da ochii cu cei pe care i fraieresc de bani. Astfel de rtcii n paranormal i acuz pe cei ca mine c se ascund n spatele unei adrese de email. S m ierte Dumnezeu, dar dac i eu m ascund, atunci la la vedere cum ar fi? Am lucrat ani de zile n program de cabinet, am dat zeci de interviuri n pres, la care adaug i cele cteva reuite apariii televizate. Am remarcat cu tristee c, n ara noastr, cei care muncesc cinstit, pe fa i achit un impozit la stat, adeseori sunt acuzai de arlatanie. Adic tot cel care muncete este admonestat pe nedrept! n schimb, pe membrii reelelor de crim organizat mult lume i admir pen-tru deteptciunea lor i felul de a ctiga muli bani fr a munci. Aceast inversare a valorilor umane este deosebit de peri-culoas, avnd consecine grave asupra sntii mentale a romni-lor. Din nefericire pentru noi, cei care trudim fiindc aa ne este firea, ntregul popor romn este blamat peste hotare, iar Romnia este considerat o ar de hoi, igani i vrjitoare, adic o ar a ntunericului.

    Pe vremea cnd aveam cabinet n Piatra Neam, a venit o doamn care locuia n Turcia de mai muli ani. Se simea ru, avea simptomele unei persoane agresate psihic i m ruga s aflu cau-zele strii sale de disconfort. Vzusem c o dumneau rudele soului i am ntrebat-o n treact: Ai aflat cine v-a fcut vrji? Femeia, uimit, m-a ntrebat ce sunt acelea vrji i cum se fac, fiindc n Turcia nu discut nimeni despre aa ceva. Am schimbat

  • 32 Nina Petre

    vorba, fiindu-mi ruine, pentru prima oar n via, c sunt romnc.

    VRJITOARELE N OPOZIIE CUPARANORMALII TITRAI

    Dup scandalul flacr violet, a aprut la TV un domn parla-mentar susinnd ideea legalizrii i impozitrii activitii vrji-toarelor. Tot dezbtndu-se aceast chestiune, s-au ridicat multe semne de ntrebare. n primul rnd, se impune elaborarea unor cri-terii de clasificare a vrjitorilor, pentru a se constata care merit i care nu s primeasc autorizaia de lucru. i cine s constate nivelul de competen n vrjitorie? n condiiile n care fosta Facultate de Parapsihologie i tiine Cognitive din cadrul Univer-sitii Ecologice din Bucureti a fost strangulat i transformat n facultate de psihologie, iar absolvenii ei, spulberai n cele patru zri, cine i cum s-i mai adune pentru a forma o comisie la nivel guvernamental? Sau vor fi solicitai tot vechii securiti, profilai recent pe psihotronic? Pi, muli dintre acetia s-au iniiat n practicile de magie neagr, rmnnd prieteni cu vrjitoarele cele rele, care se laud c omoar oameni.

    Cam de 7-8 ani ncoace s-a creat un cerc vicios n paranorma-lul romnesc. Legalizndu-se activitatea vrjitoarelor prin codurile CAEN (cod 9305, Astrologie i spiritism), acestea au devenit extrem de solicitate i pltite regete. Paranormalii cu studii supe-rioare, posesori ai unor diplome universitare, trecui prin nume-roase cursuri ezoterice, s-au trezit marginalizai de pres i de marele public, fiind calificai drept arlatani. Ca orice om cu o facultate la baz, fiecare dintre ei s-a descurcat cum a putut pentru a-i ctiga existena. Unii au devenit scriitori i bioterapeui, alii s-au profilat pe investigaii paranormale (ca mine, de exemplu), iar unii s-au ndreptat spre meserii mai pragmatice. Am un exemplu

  • Situaia paranormalilor n societatea romneasc 33

    relevant, care pe mine m ntristeaz profund de fiecare dat cnd mi amintesc de el.

    Un foarte talentat parapsiholog, dup anul 2002 s-a lsat brusc de practicarea magiei albe, angajndu-se ca baterist ntr-un bar de noapte din Braov. M ia cu frisoane gndindu-m c un om att de sensibil ca el bate-n tobe pn la ziu, ntr-o atmosfer total neprielnic pentru un extrasenzitiv!

    Anul acesta, cnd se pune problema supravegherii i nregi-mentrii paranormalilor romni, s-a ajuns ntr-o stare de confuzie total. Cui s i se recunoasc harul i priceperea i cui nu? Aflndu-se cu uimire c paranormalii nu lipsesc dintre consilierii i grzile efilor de state, mai mult chiar, au poziii importante n toate serviciile secrete ale lumii, atunci pe cine s promoveze Romnia: pe igncile cu fuste cree care stau turcete, rotind vr-telnia i fcleul n timp ce rostesc descntece agramate la nivelul celor patru clase de coal pe care le-au urmat? Sau pe ezoteritii care, pe lng facultile urmate, s-au mai pregtit i n domeniul practicilor energetice sau al investigaiilor paranormale?

    n mod firesc, se face necesar diferenierea vrjitoriei strve-chi (cea practicat de reprezentantele etniei iganilor) de munca pretenioas, cult, elevat a mediumilor i bioterapeuilor cu stu-dii n domeniul practicilor energetice, cum sunt Reiki, tehnica radiant, radiestezia, meditaiile yoghine.

    Am ceva de menionat n privina utilizrii cuvintelor igan sau ignesc. in s accentuez asupra faptului c eu consider fie-care om drept o fiin unic, demn de luat n seam, indiferent crei naionalitate sau ras i aparine. M intereseaz problematica vieii umane n ansamblul ei, nu neaprat limba vorbit, culoarea pielii, apartenena politic sau spiritual. iganii din toat lumea au o origine strveche i o cultur pe care o transmit cu toat grija de la o generaie la alta. Cuvntul igan aparine limbii multor popoare, iar cultura igneasc este mult apreciat peste tot n lume. Ceea ce au fcut anumii efi ai etniei igneti schimbnd cuvntul igan cu cel de rrom este o diversiune cu grave con-

  • 34 Nina Petre

    secine asupra prestigiului acestui popor strvechi. Cuvntul rrom, atunci cnd este folosit oral, se confund cu denumirea buturii spirtoase rom, att de mult apreciat de marinari i de practicanii magiei negre voodoo. Avnd n vedere acest argument, unde mai este prestigiul talentailor igani, care de sute de ani cnt i danseaz minunat, furesc bijuterii sofisticate, vase de aram sau ne ghicesc secretele de ne zboar fulgii? Ne mai mirm de pri-goana pornit n Italia mpotriva tuturor romnilor, pe care i denu-mesc rromi care fur de peste tot?! n isteria lor naionalist, ita-lienii se simt profund lezai n specificul lor naional. Dac un igan de-al nostru ajuns n Italia spune c este de etnie roma, atunci s i nelegem i pe naionalitii italieni care, din cauza unei confuzii lingvistice, capt ur pe iganii romni, autointitulai romani. i uite-aa, s-a dus vorba pe glob c Romnia este o ar de igani care se in numai de blestemii!

    Revenind la problema iniial, cea a clasificrii paranormalilor romni, iar avem o dilem: cine este paranormal i cine nu? Oare toate vrjitoarele ignci sunt paranormale sau numai unele dintre ele? Cui s i se dea autorizaie? O persoan poate s practice vrji-toria sau ghicitul fr s posede caliti paranormale?

    Ne mai punem o ntrebare. Ce fel de tmduire fac vrjitoarele ignci, doar cu descntece i manipularea unor obiecte? n secolul 21, cnd medicina a ajuns la un nivel de performan ce atinge uneori cote dumnezeieti, mai putem avea ncredere n bolborose-lile vrjitoarelor, n scosul lipitorii din ou, n practica argintului viu i altele de acest fel? Mai bine s mergem la medici, unde ne cost mai ieftin i tim c au o meserie adevrat! Cu toat civilizaia avansat la care s-a ajuns n acest secol, omenirea nc mai crede n miracole. Sperana este lipit de firea omului. Dac un individ i pierde sperana n mai bine, viaa lui devine un comar.

    Vrjitoria este o meserie la fel de veche ca i prostituia. La fel ca i aceasta din urm, este izolat la marginea societii, punndu-se mereu problema: este legal sau ilegal? Este onorabil sau nu? Fiecare stat al lumii abordeaz vrjitoria n felul su. Statul romn

  • Situaia paranormalilor n societatea romneasc 35

    se va descurca i el cumva, dac va fi necesar s se ia nite decizii n aceast privin.

    n anul 1996, cnd mpreun cu soul meu am nfiinat un SRL i am deschis un cabinet de parapsihologie, lucrurile stteau mult mai bine dect astzi. Ni s-au cerut la Primrie diplomele de studii superioare, indiferent ce faculti aveam la baz. Pe lng acestea, am anexat la dosar teancul de diplome care atestau studiile noastre n domeniul ezoterismului. Fiecare dintre noi posed trei grade de Reiki (adic 3 diplome) primite de la Maestrul Dumitru Hristenco i 3 cursuri de specializare n biosinergetic i terapii alternative, urmate la Universitatea Ecologic din Bucureti (adic nc 3 diplome). Simplu ca bun ziua! Au trecut 14 ani de activitate nentrerupt n domeniul parapsihologiei aplicate. Nu am fcut vic-time, nu am jefuit pe nimeni de bani. Am practicat tarife la vedere, pltind impozit la Fisc pentru munca noastr. Am o baz de date cu peste 20000 de cazuri, n majoritatea lor cercetate prin internet. La acestea se adaug cteva mii de persoane consiliate n mod direct, atunci cnd lucram cu program de cabinet.

    Lupta aprig dintre vrjitoarele care folosesc metode empirice i parapsihologii, terapeuii titrai continu i astzi, acutizndu-se pe zi ce trece. Circul tot felul de zvonuri prin televiziuni i inter-net cum c parapsihologii cu studii superioare ar fi vrjitori de gradul 4, adic de cea mai bun calitate, nzestrai cu telepatie, claraudiie, clarviziune, bioenergie performant. Unii ne ridic n slvi, alii ne acuz c atacm dumanii pe nevzute, adic prin metode mentale care nu se vd, nu se aud i nu se pot pedepsi pe calea legii. Am un singur rspuns la astfel de provocri, pe limba italienilor: Parole, parole, parole!

    Am mai remarcat o obsesie care ncinge minile unora: toi paranormalii din Romnia trebuie s ajute Poliia! A contribuit mult la aceast stare de spirit i televiziunea poporului, care a tot adus paranormali n studio, cu scopul de a face anchete paralele n direct, ncercnd s demonstreze c Poliia Romn este ct se poate de incapabil s gseasc persoanele disprute i s rezolve

  • 36 Nina Petre

    cazurile criminalistice. Am asistat cu toii la teribila anchet televi-zat n cazul Elodiei, soldat cu un faliment n mas al paranorma-lilor folosii pentru aceasta. in s i avertizez pe romnii care posed caliti paranormale performante c, lsndu-se exploatai ore n ir pentru cercetri mentale n studiourile TV, risc s furni-zeze informaii eronate. Acelai lucru se poate ntmpla n timpul deplasrilor pe teren, cutnd dovezi care s ajute la efectuarea unor anchete. Paranormalul cu scaun la cap nu se expune n public atunci cnd vrea s descopere ceva deosebit. El trebuie s stea nchis n biroul su de lucru, ntr-o atmosfer de linite i rela-xare, fr muzic la casetofon, fr cti optimizante la urechi i fr martori oculari. Numai aa creierul su va avea condiiile pri-elnice unei activiti deosebit de rafinate.

    Consider c n momentul de fa Poliia Romn nu are neap-rat nevoie de concursul paranormalilor, ea posednd specialiti de nalt calificare, tehnologie performant i mijloace de urmrire moderne i eficiente. Paranormalii cu activitate privat au destul de lucru cu mulimea problemelor care asalteaz fiina uman n ansamblul ei. Necazurile oamenilor trebuie s ne preocupe, nu ce fac i ce nu fac poliitii sau procurorii!

  • PARTEA a II-a

    SPIRITISMUL

    METOD MODERN DEINVESTIGAIE

    BRAOV, 2010

    Colecia EDUCAIE PRIN PARANORMAL

  • 39

    PREFA

    Dup 16 ani de cercetare a lumii fiinelor nevzute care vieuiesc printre noi i deasupra noastr, departe, n Universul infinit, pot afirma c mi-am format un stil personal de colaborare cu acestea. Neavnd obiceiul de a copia din crile scrise de alii, m-am strduit s ajung n posesia unui mod de exprimare original, corespunztor rezultatelor activitii mele de medium. Am beneficiat, an de an, de o asisten spiritual extrem de binevoitoare din partea sfetnicilor mei nevzui.

    Apariia acestei cri a devenit posibil datorit colaborrii uimitoare dintre o fiin uman i prietenii si care i duc traiul discret n misterioasa lume a spiritelor.

    Le mulumesc din suflet, cu umilin i profund recunotin, preioaselor spirite nalte care m-au transformat, dintr-un muritor de rnd, ntr-un om nelept care i ajut semenii n cele mai delicate probleme ale lor.

    Nina Petremedium clarauditiv

    Braov

  • 40 Nina Petre

    CE ESTE SPIRITUL?

    n accepia mea, spiritul se prezint ca o surs de energie extrem de mic (n privina dimensiunii), nzestrat cu o aur ener-getic a crei raz de aciune este infinit de mare. Structura intern a aurei unui spirit este format din straturi bine delimitate unul fa de cellalt. Aparatele fotografice moderne reuesc, n mare parte, s nregistreze aurele unor spirite. Fotografi amatori sau profesio-niti din ntreaga lume descoper n pozele lor o varietate impresi-onant de imagini luminoase: sfere mai mult sau mai puin per-fecte n privina conturului, romburi, hexagoane, sectoare circulare. Toate aceste figuri luminoase au un element comun de identificare: structura intern dantelat, compus din straturi egal deprtate ntre ele. Orict ar fi ncercat unii sceptici s le considere picturi de ap, fulgi de nea, fire de praf, fum sau, pur i simplu, defecte de execuie, acest argument al negrii existenei unor fiine deosebite de noi, cei de pe Pmnt, surprinse prin fotografiere, nu reuete s conving pe toat lumea.

    Exist persoane dotate cu caliti de medium care pot intra n legtur cu lumea fiinelor inteligente nevzute cu ochiul liber, nu numai prin metodele spiritiste clasice (msua rotund fr cuie de metal, pe care se afl eterna hrtie cu literele alfabetului, pendulul, cristalul, cheia i cartea, oasele unor mori etc), dar i prin foto-grafierea lor sau prin convorbiri directe, pe cale telepatic. Site-ul meu www.spiritus.ro conine un numr impresionant de poze cu spirite, n mare parte primite de la cititorii si. Acestora li se al-tur galeria cu poze realizate de mine i soul meu, Rzvan.

  • Spiritismul, metod modern de investigaie 41

    SPIRITE N FOTOGRAFII

    Anul trecut, pe data de 1 aprilie, am primit un ciudat ndemn mental care m-a pus n mod serios pe gnduri. Nu tiu exact cine mi-a sugerat ideea de a pune mna pe aparatul foto i de a face poze pe ntuneric. Mi-am spus c nu a avea nimic de pierdut dac voi ncerca s obin preioasele imagini cu sfere luminoase. Rezul-tatul a fost ocant: sferele au aprut triumftoare, att n pozele mele, ct i ale lui Rzvan. Am continuat cu insisten, n diverse zone ale Braovului, n toate anotimpurile, de cum se lsa ntuneri-cul. Se uita lumea la noi ca la nite ciudai, dar nimeni nu ne-a ironizat vreodat. Am observat c sferele luminoase apar mai ales n zonele aglomerate, unde circul muli oameni, pe jos sau n maini. Parcurile de joac ale copiilor sunt intens populate cu astfel de fiine uimitoare. De fiecare dat cnd am fotografiat bise-rici, sferele au aprut, asculttoare, pe treptele i pe ua de la intrare, n dreptul zidului sau al acoperiului. Cimitirele ofer i ele imagini cu sfere luminoase. Cele mai multe apar la nmormntri i n timpul slujbelor religioase din zilele de srbtoare.

    Anul trecut, n seara de nviere, am reuit s fotografiez o puz-derie de sfere, unele foarte mari, altele extrem de mici, asemn-toare unor puncte luminoase. Ulterior, am aflat de la spiritele mele prietene c punctele luminoase sunt spirite foarte tinere, care vieu-iesc n preajma celor mature, ateptndu-i clipa solemn a ntru-prii n fiine umane sau animale. De obicei, spiritele tinere, des-prinse de curnd din mantia infinit a Creatorului Suprem, primesc dreptul de a se ntrupa n microorganisme sau animale de mici dimensiuni (insecte, oareci i alte alte vieuitoare de categoria acestora). Nu am reuit niciodat s surprind aceeai imagine lumi-noas de dou ori. Motivul gsit de mine este acela c lumina puternic a blitzului streseaz spiritul, cauznd un oarecare preju-diciu prezenei sale energetice. Exprimndu-m ntr-o manier simplist, a putea spune c blitzul arde aura spiritului.

  • 42 Nina Petre

    Petrecerile n care oamenii se simt bine sunt i ele populate de musafirii nevzui. Adeseori, pe pozele fcute la petreceri apare cte o ploaie de sfere luminoase. Am vzut la o televiziune din Braov cteva poze date la o parte ntr-un ungher al computerului, fiind considerate ca defecte. Nici cameramanii i nici fotograful care le-a obinut nu au reuit s explice impresionanta apariie a numeroaselor pete de lumin. Tocmai discutasem prin telefon cu moderatorul unei emisiuni n care se ncercase acreditarea ideii c Nina Petre vorbete cu morii, cnd am descoperit pete lumi-noase n poze cu el i soia lui. Am repetat de multe ori, n intervi-urile oferite presei i n unele emisiuni televizate, c nimeni nu poate s discute cu morii. Forat de mprejurri s descriu starea deplorabil a oricrui cadavru, le-am explicat celor dornici s mi afle prerile c gura, creierul i ntregul trup al unui cadavru sunt intrate n putrefacie. Prin urmare, creierul su nu mai gndete i nu mai are activitate telepatic pentru a mai putea comunica men-tal cu fiinele vii. Cu gura unui mort nici att nu se poate vorbi, fiindc este eapn de-a binelea. Exprimarea corect nu este cea referitoare la vorbirea sau comunicarea cu morii. Putem afirma linitii c noi sau alte persoane, denumite mediumi, reuim s comunicm cu spiritele. Unii susin c vorbesc cu spiritele din astral. Dac se ntmpl aa, atunci i ei se exprim corect. Eu afirm c discut telepatic cu spiritele din Univers, innd cont de faptul c ele formeaz o populaie extrem de numeroas, care vieuiete nu numai pe pmnt sau sub pmnt, ci i deasupra lui, chiar mult mai departe, n Spaiul Cosmic.

    Aa cum afirmam la nceputul acestui capitol, apariiile lumi-noase din fotografii pot avea aspecte diferite. Fiecare form lumi-noas reprezint o parte din aura unui spirit, adic primele straturi energetice care nconjoar spiritul respectiv. Orice spirit se com-port ca un soare n miniatur, emind n jurul su o energie lumi-noas, purttoare de via. Nu ntmpltor, spiritul mai este denu-mit duh, smbure de via, scnteie de via. Creatorul Suprem, acea energie atotputernic, generatoare a Universului, pe care unii

  • Spiritismul, metod modern de investigaie 43

    o denumesc Divinitate, Dumnezeu, Zeul Suprem i exercit aciu-nea de creare i ntreinere a vieii prin slujbaii Si: spiritele.

    NGERII I RIVALII LOR

    Cu toii ne imaginm ngerii ca pe nite fiine ncnttoare, purttoare de bine pentru toat lumea. Suntem prea evoluai mental i informaional n acest secol 21 pentru a mai putea crede c nge-rii sunt un fel de copilai dolofani, cu aripioare argintii, acoperii cu mantii vaporoase i cu niscaiva flori sau crengue pe cap. Con-form doctrinei mele spiritiste, ngerul reprezint cea mai evoluat form de manifestare a energiei emise de Divinitate. Fr ndoial c, n afar de Dumnezeu, care poate fi considerat esena perfeciu-nii universale, ngerul este i el o existen apropiat de perfeci-une. n fotografiile cu apariii luminoase sfera perfect reprezint o parte din aura unui nger. Acolo unde sunt prezeni ngerii, prin influena lor subtil, spaiul i fiinele care l populeaz beneficiaz de un plus de protecie divin.

    n Univers, ca i pe Pmnt, acioneaz fore opuse. ngerii sunt atacai n permanen de rivalii lor. Acetia, ca forme de exis-ten mai puin evoluate, grosiere, se comport asemenea oameni-lor invidioi, agresivi, bntuii de o ur puternic mpotriva celor mai capabili dect ei. De obicei sunt denumii draci, demoni, necu-rai. Aspectul lor energetic surprins n poze nu are o form geome-tric ordonat. Se prezint ca nite pete diforme, de diferite culori, sau ca un fel de benzi luminoase dispuse dezordonat. Culoarea lor nu este alb-albstruie, galben deschis sau roz, ca n cazul ngeri-lor, ci mai nchis, neclar, impresionnd ochiul uman ntr-un mod neplcut. Astfel de imagini stranii apar acolo unde casele sunt locuite de oameni agresivi, fr credin n Divinitate, pui mereu pe fapte reprobabile sau n locurile unde se practic magia neagr.

  • 44 Nina Petre

    FANTOME SAU SPIRITE?

    Apariiile aa-zis ectoplasmatice nu sunt ntotdeauna ani-mate de spirite, ci pot fi create chiar de mintea omului, dac el posed o imaginaie i o putere mental deosebit. Adeseori se manifest n preajma adolescenilor cu mintea prea avntat, care i doresc neaprat s triasc momente de groaz, asemenea unor personaje din filmele horror. De multe ori ajung victimele propriei imaginaii, mbolnvindu-se psihic. n vremurile de astzi, omeni-rea este nnebunit dup fantome. Din motive comerciale, muli realizatori de programe TV sau de creaii cinematografice prezint fantomele ca i cum ar fi spirite. Eroarea este imens, iar confuzia produs n minile telespectatorilor devine deosebit de periculoas, genernd adeseori aa-zisul sindrom maniacal, boal psihic greu vindecabil. in s accentuez asupra faptului c fantoma nu este un spirit, ci o formaiune energetic luminoas care poate s nsoeasc un spirit sau nu.

    Cele mai multe fantome sunt create de mintea omului, din diverse motive: fie c individul vrea neaprat s le vad, fie c se dorete apariia lor din raiuni comerciale sau publicitare. De exemplu, mai muli turiti adunai ntr-un castel strvechi pot pro-voca apariia unei fantome dac se concentreaz mental n acest scop. Acea fantom poate s nsoeasc un spirit sau, pur i simplu, s fie o creaie efemer a unor creiere ncinse. Cu privire la apa-riiile fantomatice, am un punct de vedere ferm. Ele pot s existe n realitate, mai ales atunci cnd sunt vzute de mai multe persoane. Aceasta este fr ndoial o dovad concret a faptului c nu au fost inventate de cineva anume. Dar atunci cnd un singur om susine c a vzut sau vede fantome, nefiind de fa un martor ocu-lar, deja situaia este discutabil. Individul relateaz ce a vzut, dar cine poate s l cread c nu se neal?! Dac are calitatea de medium, adic puterea de a mijloci comunicarea dintre fiina lui i lumea spiritelor, mai poate fi crezut. Dar dac sufer de o boal psihic, diagnosticat n mod categoric pe cale medical, percepia

  • Spiritismul, metod modern de investigaie 45

    sa extrasenzorial poate fi doar un simptom specific maladiei sale. n acest caz, fantomele apar doar n mintea sa bolnav, nu i n rea-litate.

    Un exemplu relevant l constituie un caz grav, mult mediatizat anul trecut. Este vorba despre aa numita fantom de la Medgi-dia, care a inut seri ntregi telespectatorii n faa micilor ecrane, ateptnd s primeasc dovezi despre existena ei. La insistenele dubioase ale unui individ bolnav psihic, s-au adunat n preajma casei sale o mulime de personaliti, ncepnd cu muftiul i prima-rul, culminnd cu un parlamentar cruia i plcea s fac spiritism la pendul. Nebunul i-a convins pe toi c o femeie moart se trans-formase n strigoiul care-i bntuia casa, rpindu-i linitea. Com-portndu-se ca o leaht de indivizi certai cu legea, mai muli localnici au profanat mormntul femeii decedate, i-au scos trupul din sicriu, i-au zdrobit inima cu un ru, sub ochii indulgeni ai autoritilor. Totul a fost filmat, minut cu minut. ntr-un trziu, vznd c nebunul tot i mai simea fantoma n cas, cineva a ntrebat: Dac o fi vreo nscocire? Astfel s-au trezit din amor-eal i autoritile locale, punndu-i problema dac nu cumva deshumarea ar fi fost ilegal. Dup aceasta, vztorul de fantome s-a potolit ca prin farmec i s-a lsat linitea peste nefericitul car-tier de oameni sraci.

    SPIRITISTUL I IPOCRIII

    Imaginaia oamenilor este nelimitat, mai ales cnd vine vorba despre lumea spiritelor. Vor mereu dovezi despre existena aces-tora, venind n contradicie cu Biblia, care, chipurile, ar interzice spiritismul. V spun cu toat sinceritatea c am acas trei Biblii, care stau cumini pe un raft din bibliotec, asistnd resemnate la munca mea, mai mult sau mai puin ortodox. Niciuna dintre ele

  • 46 Nina Petre

    nu strig la mine c nu am voie s fac anumite cercetri. Ca s fie clar pentru toat lumea, insist asupra faptului c spiritismul modern presupune comunicarea mental, telepatic, n stare de contien sau de trans cu fiinele inteligente, nevzute din Spaiul Cosmic. Aici nu este vorba de nicio vrjitorie, ci de o munc de cercetare delicat i foarte civilizat. Mediumul poate prelua de la spirite diverse idei, mesaje consistente, lucrri literare sau artistice. Este foarte cunoscut cazul meloterapeutului i compozitorului timiorean Gheorghe Iovu, a crui muzic superb este de esen divin. Acesta reprezint un caz excepional, un exemplu pozitiv de colaborare perfect cu lumea spiritelor superioare.

    Dar ce ne facem cu spirititii de balt din Timioara care nu reuesc s obin informaiile dorite prin folosirea pendulului, a cheiei sau a msuei cu litere?! n fiecare sptmn mi se trimit emailuri anonime sau cu nume false care cuprind ntrebri de felul urmtor: Vreau s vorbii cu spiritul bunicii mele. Ct m cost?, sau Mi-e foarte dor de tataia, ct m cost ca s-mi spunei ce mai face? i tot aa, de ani de zile. Timioara nu are linite din cauza spiritismului. Unele emailuri mi-au creat mari suspiciuni, vznd c mi se cere aflarea locului n care persoane vrstnice, chipurile decedate, i-ar fi ascuns actele de proprietate sau banii, bijuteriile, adic agoniseala de-o via. n astfel de cazuri, pornesc din start cu ideea c solicitanii informaiilor respective ar putea fi nite infrac-tori dornici s dea spargeri la casele unor btrni.

    Am avut un incident relevant n urm cu 10 ani, cnd un bucu-retean mi-a trimis poza i datele personale ale unei doamne tre-cute pe lumea cealalt, plus o list cu ntrebri care urmreau gsi-rea locului n care femeia i ascunsese bijuterii de mare valoare. De curiozitate, am contactat spiritul doamnei, care mi-a dat o lecie de zile mari, att mie, ct i clientului curios. Spiritul femeii mi-a spus c m comport ca o naiv dac accept s fac jocul murdar al tnrului care se pretinde a fi nepotul ei. S-a adresat acestuia, tri-mindu-l la munc, nu la furat din casa ei de la ar. Individul s-a suprat foc la lectura mesajului spiritist, ntrebndu-m, printre

  • Spiritismul, metod modern de investigaie 47

    altele: Doamna Nina, cu ce v-am greit c mi-ai fcut aa o figur? Cu alte cuvinte, neisprvitul nu credea c mesajul mi-a fost dictat de un spirit. Insinua, probabil, c l-a fi inventat eu.

    n Romnia exist o mare derut n privina spiritismului. Pre-oii spumeg atunci cnd aud de spirititi, iar populaia oscileaz ntre extreme. Unii cred cu trie n existena lumii nevzute, iar alii neag existena ei, considerndu-i pe spirititi drept arlatani care inventeaz fantome. Dac nu se vede fantoma, carevaszic spiritistul ar fi nscocit mesajul. Considerndu-m un om de echi-libru, mi argumentez chemarea spre comunicarea cu spiritele por-nind de la experiena altor popoare. Conform unei statistici recente, aproape trei sferturi din populaia globului crede n spiri-tism i n rencarnarea spiritului. M consider un cercettor modern, aa c de ce a face parte dintr-o minoritate de 25% - numai pentru c sunt romnc, iar Romnia este considerat peste hotare drept o ar napoiat din toate punctele de vedere?! Mai la nord, de exemplu n Polonia, a fost nfiinat Societatea Polonez de Studii Spiritiste. n Brazilia, mediumii cercettori au transfor-mat spiritismul ntr-un veritabil sistem practic, filozofic i pedago-gic. Comunicarea cu lumea spiritelor face parte din cultura popo-rului brazilian. Cteva televiziuni spiritiste braziliene prezint con-ferine i comunicri spiritiste n direct, susinute de mediumi ves-tii, cum este, de exemplu, Divaldo Franco. n Statele Unite, medi-umi de mare valoare sunt folosii n anchetele judiciare, cu scopul elucidrii unor cazuri n care sunt implicate persoane decedate. Numai la noi, n Romnia, spiritismul este considerat lucrarea diavolului sau a arlatanilor! n privina comunicrii cu spiritele, majoritatea romnilor au rmas la ideile preoilor din perioada Evului Mediu, cnd paranormalii erau schingiuii i ari pe rug de ctre conductorii Bisericii Catolice.

    n ceea ce m privete, sunt lsat n pace de toat lumea, con-tinundu-mi nestingherit activitatea de cercetare la biroul meu de lucru. Mai sosesc uneori prin email tot felul de provocri, cum ar fi teribilul caz coco jumbo. Sunt dou cuvinte caraghioase prezente

  • 48 Nina Petre

    n adresa de email a unei persoane voit misterioase, care pn la urm a ajuns n sub tirul artileriei mele de dat educaie. Ghicii de unde au sosit scrisorile cu pricina? Bineneles c din Timioara. La nceput, un presupus tnr Ionu mi-a solicitat stu-diul ultimei viei anterioare i implicaiile ei karmice n viaa actual. Taxa de consultaie, extrem de mic n comparaie cu cele de pe piaa paranormalului, mi-a fost trimis de o duduie al crui nume de familie era diferit de al lui. Poza primit prin email nfia un tnr de aproximativ 20 de ani, cu ochelari fumurii i o cciuli tras pe frunte. n mod vizibil, fusese decupat dintr-o poz de grup. Contactndu-l telepatic, am observat c biatul nu rspundea la apelul meu. Mi s fie, zic eu, ce are omul sta, e mort sau o fi czut cu schiurile i se afl n com? I-am scris corespondentului cerndu-i o poz n care s se afle absolut sin-gur. Mi-a trimis alta, n care prea ceva mai matur. n minte mi-a ncolit ideea c seamn, dar nu rsare, dup cum se spune n popor. L-am contactat telepatic, obinnd tot ce mi-am propus s aflu: viaa precedent a spiritului su, karma lui, atenionri pentru viitor. Dup expedierea scrisorii mele de analiz, a sosit rspunsul peste 10 zile de la o duduie care pretindea c este sora celui din poz, el fiind fratele ei decedat ntr-un accident de camionet cu 2 sptmni n urm. Duduia mi-a cerut s i explic metoda mea de lucru, dorind mai ales s afle de la mine cum reuesc s discut cu spiritul unui mort prin intermediul fotografiei. I-am rspuns cu duritate c nu accept ca sora unui mort de numai dou sptmni s fie capabil a se substitui acestuia cu viclenie, cernd s i se afle karma. I-am cerut i poza ei, pentru verificarea cazului. Mi-a rs-puns dup o sptmn, printr-o scrisoare scurt, greu inteligibil din cauza modului confuz de exprimare i a frecventelor greeli gramaticale. Parc ar fi scris alt persoan, nu sora decedatului. n loc s mi trimit poza ei, a afirmat c este o domnioar cize-lat, care nu i d poza pe internet oricui se nimerete. Atta mi-a trebuit, ca s ncep aciunea de reeducare, bnuind, bineneles, c n cacealmaua respectiv erau implicate cel puin dou per-

  • Spiritismul, metod modern de investigaie 49

    soane. I-am scris celei care mi trimisese banii, fcnd-o ca la ua cortului. Tcere deplin din partea ei. Mi-a rspuns n schimb nebuna (aa o poreclisem), specificnd c prietena ei nu are niciun amestec i s o las n pace. Din nou i-am scris c nu o cred, adresndu-i, bineneles, i ei cteva vorbe de ocar n cel mai autentic limbaj popular. Scoas din mini de furie, cizelata s-a pozat singur, i-a scanat buletinul i mi-a trimis materialele mpreun cu justificarea c sufer de o depresie, iar medicamen-tele administrate de medicul psihiatru o determin s se exprime uneori ntr-un mod necorespunztor. I-am rspuns c o cred toxi-coman, nu depresiv din cauza morii fratelui ei i c voi da toat povestea pe internet, n site-ul meu. Din nou scoas din mini, m-a ameninat c m d n judecat dac voi ndrzni s fac public numele ei sau al prietenei i mai ales cazul de deces al fra-telui su.

    Iat cum iese adevrul uneori la iveal, cu greutate, cu strigte i urlete, ca la o natere cu forcepsul! Duduia mi dduse link-urile ctre cteva articole din presa bnean, unde se vorbea despre accidentul mortal, pe o osea, al unui tnr de 19 ani. Numele lui era acelai cu cel comunicat mie de nebuna din Timioara. Dar ea, imprudent, mi scrisese de la nceput c maina fcut praf pe osea nu era a fratelui ei, cnd de fapt n articole se spunea con-trariul. nc o minciun: prietena fratelui meu a scpat doar cu cteva zgrieturi, iar el nu mai este. n toate articolele de pe inter-net se meniona acelai lucru: prietena victimei, grav rnit, a fost transportat n stare de incontien la spital, iar viaa ei se afl n pericol. Acestea par simpl literatur fa de cruditatea faptei aces-tei domnioare. Tot cercetnd poza ei i a tipului din cea de-a doua poz, am aflat c i murise n accident fratele mai mic. Dac eu refuzasem prima poz, cea a mortului, care nu vorbea, nemer-nica mi-a trimis poza fratelui mai mare, cu care se certa mereu i l-ar fi vrut mort n locul celui plecat pe lumea cealalt, la care ea inuse foarte mult.

  • 50 Nina Petre

    Nu a fost prima tentativ de a m deruta prin intermediul foto-grafiilor. n urm cu 4 ani, am primit din Bucureti o solicitare de spiritism, punndu-mi-se la dispoziie poza unui brbat n vrst, cu prul crunt. Solicitantul, un tnr, pretindea c omul din poz era tatl su decedat. Cerndu-i i poza lui, bucureteanul mi-a tri-mis una care nfia trei brbai cam brunei, aezai unul lng altul, indicndu-mi unul dintre ei ca fiind el nsui. A trimis taxa pentru efectuarea lucrrii printr-un mandat electronic, pe adresa Petre Rzvan Ungureanu, n loc de Petre Rzvan Alexandru, acesta din urm fiind numele soului meu. Vznd c exist o anomalie, soul meu i-a scris individului, ndemnndu-l s se prezinte la ofi-ciul potal de la care expediase banii, pentru a se face corectura pe computer. Rspunsul a sosit cu meniunea c s-ar fi fcut corec-tura, solicitndu-mi-se a-i face transcomunicarea ct mai repede. A doua zi, a patra zi, corectura nc nu fusese fcut, iar individul mi cerea cu insisten s discut cu tatl su decedat. M-au sur-prins ntrebrile pe care dorea s i le adresez spiritului respectiv: Tat, cum este pe lumea cealalt? Te gndeti la ce m gndesc eu acum? tii ce vreau s fac luna viitoare? Ce boli am? Cnd crezi c o s m nsor? ncepnd verificrile pe poze, cu toate c banii nc mai stteau la Pot, am rmas stupefiat de neruinarea clientului. Brbatul crunt din poza mortului era viu i nevt-mat, susinnd c este bunicul biatului cu pricina, care, dup ce i murise tatl (unul dintre bruneii din cealalt poz), ajunsese un derbedeu ce fcea glume proaste cu toat lumea. Mai mult chiar, aa-zisul beneficiar al transcomunicrii i pstrase chipul secret, el nefiind niciunul dintre cei 3 brbai din poz. Nu i-am scris nimic despre constatrile mele, anunndu-l doar c Pota din Braov i va returna banii dup o lun. Prefcndu-se a nu nelege ce i-am scris, mi-a mai cerut de cteva ori s fac transcomunicarea, iar dup exact 4 sptmni s-a potolit. i primise banii napoi. A putea continua cu multe alte exemple de anomalii spiritiste, dar le pun deoparte pentru a le povesti n viitoarele mele cri.

  • Spiritismul, metod modern de investigaie 51

    INFORMAII INEDITE DESPRE SPIRITE

    Capitol realizat n colaborare cu entitatea astral numit IBRAHIM

    FORMA I LIMBAJUL SPIRITELOR

    Spiritele sunt scntei din lumina Divinitii Supreme. Dum-nezeu este acelai pentru toat suflarea de pe Pmnt. M refer la tot ce are via i suflet pe aceast planet zbuciumat: oameni, animale, insecte, plante, forme de relief i multe altele. Tot ce exist n natura terestr posed suflet, iar fiecare suflet aparine unui spirit. Nu exist spirite fr suflet, dar nici suflete lipsite de scnteia vieii, care este spiritul.

    Ceea ce cred muli oameni despre spirite este total confuz. Unii neleg foarte greu c omul ajuns n pmnt, n ap sau sub form de cenu, nu va renate i nu va mai fi acelai niciodat. Dup trecerea n lumea de dincolo de bariera morii trupeti, doar spiritul mai rmne n via. El este cel care trece aceast barier, mpreun cu sufletul su. Omul de odinioar dispare pentru totdeauna, iar locul su, n lumea scnteilor de lumin divin, ener-gie i inteligen, l ia spiritul.

    FORMA SPIRITELOR

    Nu poate nimeni, n afar de Divinitatea Suprem care l-a creat, s vad spiritul n totalitatea sa.

    Exist muritori care pot distinge emanaia luminoas a energiei spiritului. Aceast emanaie cuprinde sufletul spiritului respectiv. Spiritul, fiind extrem de mic, devine practic invizibil ochiului i minii omeneti. Emanaia luminoas are o ntindere foarte mare, dar de dimensiuni diferite pentru diversele spirite ce populeaz spaiul dintre noi, din atmosfera terestr i din ntinderea infinit a Cosmosului. La spiritele echilibrate, sntoase din punct de vedere

  • 52 Nina Petre

    energetic, emanaia luminoas (creia i se mai spune aur energe-tic) are o form sferic perfect.

    n figura nr.1 sunt fotografiile unor spirite nalte, cu aura per-fect sferic.

    Majoritatea spiritelor-sfer nu mai au obligaia de a se ncarna n muritorii de pe Terra. Ele au multe ndatoriri i ocupaii celeste, muncind neobosite pentru ca totul s decurg perfect n lumea spi-ritelor care guverneaz Universul.

    Spre deosebire de acestea, unele spirite se afl n suferin energetic i sufleteasc, emanaia lor avnd o form prea puin geometric, sau chiar deloc geometric. Aparatele fotografice moderne pot s nregistreze diverse forme ale spiritelor. Acolo unde sfera luminoas nu este complet sau prezint guri, rupturi, spiritul respectiv se afl n mare durere. A fost atacat de energii potrivnice sau nc se afl n plin evoluie. Pn la completarea formei sferice perfecte, el va duce o lupt ndelungat cu dumanii energetici i cu propria neputin de a evolua ct mai repede, con-form nzuinelor sale. Orice spirit de bun calitate se poate afla, n anumite momente, n situaii periculoase, putnd fi atacat de ener-giile inferioare, prezente peste tot n spaiul terestru i cel cosmic. Datoria fiecrui spirit aflat n plin evoluie este s spere i s lupte pentru a se nla n rang, spre a se apropia de Lumina Suprem, emanat de Tatl Ceresc.

    n figura 2 sunt fotografiile unor spirite spirite cu aura perfo-rat sau incomplet format, exprimnd suferin i dorin de evo-luie.

    Aparatele fotografice au surprins de nenumrate ori, n lumea ntreag, forme luminoase geometrice: sfer, hexagon, pentagon, romb, triunghi. Acestea sunt aurele entitilor aflate n plin evo-luie spiritual, care i pot continua seria ncarnrilor, conform voinei lor.

    n figura 4 sunt fotografiile unor spirite de rang animal.

  • Spiritismul, metod modern de investigaie 53

    PLANA I

    Figura nr.1 Spirite aproape perfecte

    Figura nr.2 Spirite n suferin

    Figura nr.3 - Ectoplasme

  • 54 Nina Petre

    PLANA II

    Spiritul unui animal blnd de mrime mijlocie (cprioar, zebr, cangur)

    Spiritul unui animal masiv, cu o inteligen apropi-at de cea a omului (elefant, giraf, balen)

    Spiritul unui animal mare, mai puin puternic dect cele de mai sus (delfin, pasre mare: kiwi, stru, pescru)

    Spiritul unui animal de statur medie sau mare, foarte puternic, cu inteligen medie (crocodil, leu, puma, cal)

    Spiritul unui animal de mrime mijlocie, cu o inteligen slab (catr, mgar, psri ecuatoriale, arpe gigantic)

    Spirit puternic aflat n dezvoltare rapid. Trece n trupurile unor animale care mor foarte repede. Dup cteva ncarnri va deveni spirit uman.

    Spirit aflat n condiia de nger printre spiritele ani-male. Se va rencarna doar la propria voin.

    Figura nr.4 Spirite animale

  • Spiritismul, metod modern de investigaie 55

    Oamenii dotai cu vedere n spaiile cu mai multe dimensiuni pot observa uneori forme ciudate, albicioase sau de diferite culori. Acestea sunt spirite de o calitate mai joas, neechilibrate energetic i sufletesc. Lupta lor plin de sperane pentru evoluia spiritual i apropierea de Lumea ngerilor lui Dumnezeu este asidu i perma-nent. n mod sigur, le este impus lanul ncarnrilor, care vor fi numeroase i zbuciumate.

    n figura 3 sunt fotografiile unor ectoplasme, material utilizat de spiritele inferioare pentru uzul propriu.

    LIMBAJUL SPIRITUAL

    Despre limbajul spiritual s-a scris extrem de puin i ntr-un mod ct se poate de confuz. Trebuie s tie toat omenirea c spiri-tele au limbajul lor specific, total diferit de cel al cuvnttoarelor terestre. Este un limbaj energetic, vibratoriu, care nu poate fi auzit i neles de nicio fiin de pe Pmnt. Mediumii clarauditivi pot auzi doar traducerea limbajului spiritual n limba pe care ei o folo-sesc n prelurile telepatice. Aceast traducere i se d omului auto-mat, prin bunvoina i truda spiritelor care fac munca de traduc-tor. Nimic nu se petrece la ntmplare ntre spirite i oameni, nici mcar comunicarea telepatic. V pot da un exemplu: dac o fiin uman are darul dumnezeiesc de a putea comunica prin mintea sa cu fiinele inteligente ale lumii spiritelor, ea va primi mesajele ntr-o limb pe care o cunoate i la nivelul su de nelegere. Dac, prin excepie, omul primete mesaje neinteligibile pentru el, atunci s tii c un anumit aspect al telepatiei sale nu funcioneaz corect sau, pur i simplu, spiritele traductoare nu vor s l ajute.

    A avea multe s v spun despre deosebirile eseniale dintre limbajul spiritului i cel al omului. neleg c oamenii care i pierd prin moarte cele mai dragi fiine doresc din tot sufletul s le reg-seasc n aceeai form, att de bine cunoscut de ei. Acest lucru fiind practic imposibil, din motivele pe care vi le-am prezentat mai sus, srmanii muritori se aga de orice i de oricine le-ar putea da

  • 56 Nina Petre

    sperana rentlnirii cu cei pierdui. Nenumrai sunt aceia, n ntreaga lume, care apeleaz la mediumi pentru a-i apropia cumva fiinele trecute n lumea spiritelor. n mesajele oferite de mediumi, muritorii neconsolai caut cu nfrigurare cuvintele pe care le tiu de mult vreme i care le sunt att de dragi. Nespus de fericii sunt aceia care i recunosc rposaii n vorbele mediumului! Mare le este consolarea i sperana unei rentlniri dincolo de hotarele morii! Ce ne facem, totui, cu aceia care nu recunosc vorbele celor dragi? Dezamgirea lor nu cunoate limite. Pentru acetia, mai am cte ceva de explicat. Spiritele, odat ajunse n lumea lip-sit de trupuri, uit aproape tot ce au tiut ca oameni. ocul provo-cat de moarte este imens, mai ales la cei care au avut un sfrit rapid i violent. M refer cu deosebire la cei decedai prin crime, sinucideri, accidente. Pe acetia i obsedeaz mult vreme situaia dramatic n care i-au pierdut viaa, uitnd adeseori cine au fost pe Pmnt. Pentru ei, perioada de revenire a memoriei spirituale este mult mai mare dect n cazul celor decedai prin moarte nor-mal. Cel mai repede i recapt memoria fotii btrni, care au avut rgazul necesar s se apropie de obiceiurile vieii de dincolo.

    Ca un ultim aspect al povestirii mele, doresc s le spun murito-rilor care cer de la mediumi convorbiri cu spiritele celor apropiai c inteniile egoiste, pur omeneti nu i au locul n relaiile cu lumea nevzut. Cele mai nobile motive de comunicare sunt cele sufleteti. A le cere spiritelor s dezvluie amnunte de ordin teh-nic, cum ar fi parolele dispozitivelor electronice, este un lucru exa-gerat i absurd. n plus, cererea de a gsi bijuterii ascunse sau acte de tot felul, este i ea nedemn de a fi luat n seam. n concluzie, oamenii care doresc s comunice cu lumea spiritelor sunt rugai s nu exagereze n speranele lor. Ei pot primi de la spirite sfaturi de suflet, cuvinte de aur, pe care nu au cum s le obin din alt parte. Egoismul, interesele meschine, materiale, pur omeneti le sunt necunoscute fiinelor din lumea nevzut. Ele au doar inteligen i suflet. Nu le intereseaz banii, averea, funciile nalte destinate

  • Spiritismul, metod modern de investigaie 57

    oamenilor, dar nici concurena slbatic, setea de rzbunare, ura, invidia, ipocrizia.

    Muritorii de rnd care se strduiesc s-i scoat din suflet aceste triri egoiste i periculoase vor avea mai puine motive de cin atunci cnd vor ajunge n Lumea lui Dumnezeu...

    ROLUL PROGRESIST AL MEDIUMILOR

    Omenirea, n ansamblul ei, i cunoate doar propriile interese. Acestea sunt legate de viaa zilnic, de problemele existenei obinuite. Sunt puin numeroi acei pmnteni care i condiione-az traiul i armonia vieii de colaborarea cu spiritele Universului. Astfel de fiine umane, nzestrate cu simul aparte al percepiei lumii fiinelor nevzute, fiind capabile s menin o legtur fireasc i permanent cu aceast lume, sunt numite mediumi sau extrasenzitivi pe cale telepatic. n strdaniile lor de a sensibiliza omenirea n privina relaiei de colaborare cu entitile spaiului cosmic, mediumii au de ntmpinat opoziia celor neiniiai i a celor nencreztori n existena vieii din afara materiei. Majorita-tea mediumilor duc un trai modest i retras, fr a se face cunos-cui pretutindeni. Totui, cum nu exist societate fr vrfuri, tot aa, lumea celor care menin legtura cu spiritele are i ea geniile sale. nelese sau nu de ctre cei din jurul lor, aceste fiine aduc un imens serviciu umanitii, transfernd crmpeie de nelepciune universal ctre ntreaga populaie pmntean.

    SPIRITELE ANIMALE

    Spiritele ntrupate n animale

    Despre convorbirile telepailor cu spiritele umane se scrie i se vorbete de sute i mii de ani. Subiectul nc nu s-a epuizat i nici nu poate avea un final, cum nu poate fi mrginit lumea nevzut a

  • 58 Nina Petre

    entitilor vorbitoare. Printre acestea ntlnim i spiritele animale, care vieuiesc n bun pace alturi de cele umane. Dup cum spiri-tele umane se organizeaz pe o scar ierarhic foarte exact i ordonat, tot aa procedeaz i cele animale. Ne vom referi cu pre-cdere la acestea din urm.

    Spiritele animale provin din seria celor mai tinere spirite, care se nasc n spaiul cosmic fr ntrerupere, prin voina Guvernatoru-lui Suprem. Pe Acesta, fiecare popor l denumete n limba sa, iar romnii i spun Dumnezeu. Creatorul Suprem are o gndire univer-sal, atotcuprinztoare, incomparabil cu tot ceea ce i poate face concuren n Univers. El a stabilit c fiecare spirit nou creat prin voina Sa i va face stadiul primar n trup de microorganism, insect, pasre i animal.

    Murind spre a renate

    Aceste fiine au o via relativ scurt n comparaie cu cea uman. nelegem prin fenomenul morii timpurii necesitatea ren-carnrii accelerate a spiritelor tinere. Orice nou ncarnare defi-nete o nou treapt de evoluie a fiecrui spirit. Acceptm drept fenomen al evoluiei unui spirit trecerea acestuia prin diferite stadii de acumulare a unui nou bagaj de cunotine i experiene unice. Contiente de necesitatea decesului lor timpuriu, majoritatea necu-vnttoarelor i accept soarta cu resemnare i supunere total n faa fenomenului morii. Ceea ce simt i gndesc ele atunci cnd i presimt sfritul este asemntor cu tririle sufleteti ale oamenilor care cred cu trie n necesitatea morii, ca etap decisiv a trecerii n lumea spiritelor. Necuvnttoarele se las ucise de semenii lor sau de ctre oameni, opunnd o slab rezisten n faa morii, care poate interveni n orice clip. Astfel putem nelege mai bine de ce oamenii nu i ncarc destinul i karma dac le ucid pentru a se hrni sau mbrca. Iar acestea se sacrific n mod contient pentru ca oamenii, fiinele care pentru ele constituie idealul de perfeci-une, s supravieuiasc datorit lor. Este uimitor cum pot s tr-

  • Spiritismul, metod modern de investigaie 59

    iasc bietele necuvnttoare n perspectiva permanent a sacrifi-ciului de sine destinat bunstrii speciilor superioare lor! Acest dar al sacrificiului suprem se ntlnete extrem de rar la oameni. Spe-cia uman este permanent orientat spre idealul de via, nu de moarte.

    Forma aurei spiritelor

    Dup cum au remarcat muli cercettori ai lumii spirituale, forma aurei spiritelor umane este sferic n ansamblul ei, fiind ase-mntoare cu modelul perfect, creat de imaginaia unor savani ai vremurilor trecute. Aura energetic a unui spirit uman are o ntin-dere nesfrit, compus din straturi sferice concentrice. Ultimele dou straturi, cele care conin inteligena suprem i credina n divi


Recommended