+ All Categories
Home > Documents > jocuri de miscare

jocuri de miscare

Date post: 08-Jul-2016
Category:
Upload: mariana-mogos
View: 105 times
Download: 1 times
Share this document with a friend
Description:
jocuri pentru scoala
20
JOCURI DE MIŞCARE partea a II-a Grafică şi design: prof. CEALÎCU SEBASTIAN Grafică şi design: prof. CEALÎCU SEBASTIAN Colegiul Pedagogic “Carol I” – Câmpulung Muscel Colegiul Pedagogic “Carol I” – Câmpulung Muscel
Transcript
Page 1: jocuri de miscare

JOCURI DE MIŞCAREpartea a II-a

Grafică şi design: prof. CEALÎCU SEBASTIANGrafică şi design: prof. CEALÎCU SEBASTIAN

Colegiul Pedagogic “Carol I” – Câmpulung MuscelColegiul Pedagogic “Carol I” – Câmpulung Muscel

Page 2: jocuri de miscare

JOCURI PENTRU JOCURI PENTRU DEZVOLTAREA DEZVOLTAREA

CALITĂŢILOR MOTRICECALITĂŢILOR MOTRICE

Page 3: jocuri de miscare

JOCURI PENTRU JOCURI PENTRU DEZVOLTAREA VITEZEIDEZVOLTAREA VITEZEI

Page 4: jocuri de miscare

TOŢI DEODATĂTOŢI DEODATĂ

• CondiţiiCondiţii::– sală, teren;– număr nelimitat de jucători.

• DescriereDescriere::• Jucătorii pe mai multe grupe, în formaţie de şir,

având câte un obstacol în faţă la 7-8m distanţă; La semnal,grupele cu toţi componenţii deodată,

aleargă, ocolesc obstacolul şi revin pe vechiul loc. Grupa care se aliniază mai repede câştigă întrecerea.

• VarianteVariante::• Se pot aşeza pe traseu mai multe obstacole

pentru a fi ocolite (alergare şerpuită).

Page 5: jocuri de miscare

NUMERELE ALEARGĂ

• Condiţii:Condiţii:• sală, teren;• număr nelimitat de jucători.• DescriereDescriere:: Elevii, numerotaţi câte 2, sunt aşezaţi pe o linie cu faţa

la profesor; la un semnal ambii execută alergare de viteză până la un reper dinainte stabilit, apoi continuă alergarea numai cei ce poartă numărul strigat de profesor iar ceilalţi rămân pe loc câteva secunde, după care, la semnalul profesorului aleargă şi ei, căutând să-i prindă din urmă pe ceilalţi. Când reuşeşte să-şi prindă din urmă partenerul câştigă un punct.

• Recomandări metodiceRecomandări metodice:: Distanţa de alergare variază în funcţie de nivelul de

dezvoltare somato-funcţional al elevilor. Poziţia de plecare poate fi: stând, şezând ghemuit, încrucişat, culcat dorsal, sprijin culcat facial etc.

1 2 1 1 1 12 2 2 2

2

1

Page 6: jocuri de miscare

CĂRĂUŞUL

• Condiţii:• teren, sală;• număr nelimitat de jucători.• Descriere: Jucătorii se aşează pe grupe, în flanc câte unul,

înapoia unei linii trasate cu creta pe sol. În faţa fiecărei grupe, la distanţa de 10-15m, se găseşte un elev din grupa respectivă. La semnalul de începere al jocului, acest elev aleargă la şir, ia de mână pe primul din grupă

şi aleargă la locul de unde a plecat; odată ajunşi, primul elev care fugise la şir rămâne pe loc, iar celălalt se înapoiază la echipa sa şi aduce pe al 2-lea din şir ş.a.m.d. până transportă toată echipa. Câştigă cei care au terminat primii.

11

11

22

11334455

Page 7: jocuri de miscare

JOCURI PENTRU JOCURI PENTRU DEZVOLTAREA DEZVOLTAREA ÎNDEMÂNÃRIIÎNDEMÂNÃRII

Page 8: jocuri de miscare

SEMĂNATUL ŞI CULESUL SEMĂNATUL ŞI CULESUL CARTOFILORCARTOFILOR

• Condiţii:Condiţii:– sală sau teren– număr nelimitat de elevi– mingi de oină corespunzător numărului de echipe, câte 3-6 pentru fiecare echipă.

• Descriere:Descriere:Jucătorii se aşează pe şiruri, în echipe egale. Se trasează o linie de plecare, iar în faţa

fiecărei echipe, pe distanţa de 10, 15m se aşează din metru în metru, câte o minge de oină într-un cerc sau triunghi. Mingea reprezintă „cartoful”, cercul sau triunghiul reprezintă „cuibul”.

La semnal, primul jucător de la fiecare echipă, aleargă să culeagă pe rând „cartofii” şi îi aduce la linia de plecare, iar după ce a adus şi ultimul „cartof” trece la coada şirului. Jucătorul următor va lua câte un „cartof” pe care îl va aşeza în câte un „cuib”. După ce termină predă ştafeta şi trece la coada şirului. Jocul continuă până ce ultimul jucător revine la locul său. Câştigă echipa care a terminat prima.

• ReguliReguli::– „Cartofii” se aşează numai în „cuib” – nu se aruncă;– aducerea „cartofilor” se face aşezându-i în spatele liniei de plecare;– jucătorul următor nu pleacă decât atunci când i s-a predat ştafeta.

• Recomandări metodiceRecomandări metodice::• Obiectele care reprezintă „cartofii” pot fi de mărimi diferite în funcţie de vârsta

jucătorilor.

Page 9: jocuri de miscare

CURSA ÎN SACICURSA ÎN SACI

• CondiţiiCondiţii::– sală sau teren;– număr nelimitat de elevi;– saci corespunzător numărului de echipe.

• Descriere:Descriere:Organizarea echipelor ca pentru ştafetă pe şiruri (cu număr egal) în spatele

unei linii de plecare. În faţa fiecărei echipe se găseşte un sac pe care la semnal, primul jucător îl trage până la brâu, intrând cu picioarele în el. După ce se deplasează până la punctul de întoarcere şi revine la echipă, lasă sacul jos şi trece la coada şirului.Jocul este repetat de toţi elevii şi se

termină când ultimul jucător a revenit în formaţie. Câştigă echipa care a terminat prima.

• ReguliReguli::Jucătorul căzut se ridică şi continuă cursa fără sa fie ajutat.• Recomandări metodiceRecomandări metodice::Distanţa dus-întors să nu depăşească 15-20m.

Page 10: jocuri de miscare

JOCURI PENTRU JOCURI PENTRU DEZVOLTAREA REZISTENŢEIDEZVOLTAREA REZISTENŢEI

Page 11: jocuri de miscare

Exemple de jocuri pentru Exemple de jocuri pentru rezistenţă:rezistenţă:

1. Cursa într-un picior1. Cursa într-un picior2. Al treilea fuge2. Al treilea fuge

3. Ştafeta combinată3. Ştafeta combinată4. Alergare şi cadenţă4. Alergare şi cadenţă5. Preia conducerea5. Preia conducerea

Page 12: jocuri de miscare

PREIA PREIA CONDUCEREACONDUCEREA

Efectivul de elevi este împărţit pe grupe (se poate lucra însă şi Efectivul de elevi este împărţit pe grupe (se poate lucra însă şi cu efectivul întreg), care aleargă pe un şir sau două. Alergătorul cu efectivul întreg), care aleargă pe un şir sau două. Alergătorul care se găseşte în capătul şirului hotărăşte tempoul alergării.care se găseşte în capătul şirului hotărăşte tempoul alergării. Din 20 în 20m, sau la o distanţă mai mare, cel din faţă rămâne Din 20 în 20m, sau la o distanţă mai mare, cel din faţă rămâne în urma grupei, iar următorul preia conducerea.în urma grupei, iar următorul preia conducerea. Alergarea se desfăşoară pe laturile unui triunghi marcat la Alergarea se desfăşoară pe laturile unui triunghi marcat la colţuri, pe o distanţă de 300-400m, în tempo liniştit, după care colţuri, pe o distanţă de 300-400m, în tempo liniştit, după care urmează o pauză pentru revenire.urmează o pauză pentru revenire. Se va alerga pe fiecare latură cu viteză descrescândă. Se va alerga pe fiecare latură cu viteză descrescândă. Exerciţiul se desfăşoară astfel: pe o latură se aleargă în tempo Exerciţiul se desfăşoară astfel: pe o latură se aleargă în tempo 4/4, pe cealaltă în tempo moderat, iar pe ultima mers pentru 4/4, pe cealaltă în tempo moderat, iar pe ultima mers pentru revenire. Înaintea începerii alergării se poate fixa un timp pentru revenire. Înaintea începerii alergării se poate fixa un timp pentru parcurgerea fiecărei laturi a triunghiului.parcurgerea fiecărei laturi a triunghiului.

Page 13: jocuri de miscare

JOCURI PENTRU JOCURI PENTRU DEZVOLTAREA FORŢEIDEZVOLTAREA FORŢEI

Page 14: jocuri de miscare

Exemple de jocuri pentru forţă:

• Lupta în careu• Cine-i mai puternic?

• Lupta cocoşilor• Apăraţi casa

• Fereşte picioarele• Transportul buşteanului

• Pendula• Racii

• Lupta crocodililor

Page 15: jocuri de miscare

LUPTA ÎN CAREU

CondiţiiCondiţii::

sală, teren;

număr nelimitat de jucători.

Page 16: jocuri de miscare

• DescriereDescriere::Jucătorii se împart în două echipe egale, jocul

desfăşurându-se în modul următor: la semnalul profesorului, cele două echipe aleargă

spre un careu desenat pe sol, în care poate intra doar jumătate din numărul jucătorilor, aceştia căutând să ocupe loc în el, prin împingerea adversarului.

După 1-2 minute, profesorul fluieră încetarea activităţii de împingere şi apreciază care echipă a reuşit să aibă mai mulţi jucători în careu.

• ReguliReguli::– Jucătorii se împing numai cu palmele;– Un jucător pierde atunci când iese cu ambele picioare din

careu.• Recomandări metodice:Recomandări metodice:Când numărul jucătorilor nu permite angajarea lor

integrală în joc, se vor forma serii şi se va face o întrecere finală.

Page 17: jocuri de miscare

CINE-I MAI PUTERNIC?CINE-I MAI PUTERNIC?

Condiţii:Condiţii:

- teren, sală.- număr

nelimitat de elevi.

Page 18: jocuri de miscare

DescriereDescriere::Jucătorii pe perechi, ţinându-se de mână, se aşează de o Jucătorii pe perechi, ţinându-se de mână, se aşează de o

parte şi de cealaltă a unei linii trasate pe sol.parte şi de cealaltă a unei linii trasate pe sol.La 2 metri distanţă înapoia fiecărui jucător se aşează un La 2 metri distanţă înapoia fiecărui jucător se aşează un

obiect; la semnal, fiecare elev încearcă să atingă obiect; la semnal, fiecare elev încearcă să atingă obiectul din spatele său prin tracţiune; cel care reuşeşte obiectul din spatele său prin tracţiune; cel care reuşeşte primeşte un punct.primeşte un punct.

După 2-3 minute de joc se totalizează punctele acumulate, După 2-3 minute de joc se totalizează punctele acumulate, stabilindu-se în acest mod câştigătorul jocului pentru stabilindu-se în acest mod câştigătorul jocului pentru fiecare pereche.fiecare pereche.

ReguliReguli::Nu se va folosi împingerea jucătorului.Nu se va folosi împingerea jucătorului. Recomandări metodiceRecomandări metodice::Se va urmări ca perechile formate să fie echilibrate din Se va urmări ca perechile formate să fie echilibrate din

punct de vedere al dezvoltării fizice.punct de vedere al dezvoltării fizice. VariantăVariantă::Acelaşi joc cu 3 sau 4 participanţi, tracţiunea făcându-se Acelaşi joc cu 3 sau 4 participanţi, tracţiunea făcându-se

de o frânghie înnodată în cruce.de o frânghie înnodată în cruce.

Page 19: jocuri de miscare

APĂRAŢI CASAAPĂRAŢI CASA

CondiţiiCondiţii::- sală, teren;

- număr nelimitat de jucători;

- bastoane corespunzător

numărului de perechi formate.

Page 20: jocuri de miscare

DescriereDescriere:: Câte doi într-un cerc cu diametrul de 2 Câte doi într-un cerc cu diametrul de 2

metri. Ambii jucători apucă cu mâinile un metri. Ambii jucători apucă cu mâinile un baston de gimnastică.baston de gimnastică.

Prin mişcări de tracţiune, împingere Prin mişcări de tracţiune, împingere fiecare din ei caută să scoată parte-nerul fiecare din ei caută să scoată parte-nerul cu ambele picioare din cerc.cu ambele picioare din cerc.

ReguliReguli:: Nu se admite răsucirea braţelor cuNu se admite răsucirea braţelor cu bastonul.bastonul. Recomandări metodiceRecomandări metodice:: Formarea perechilor se face în funcţie de Formarea perechilor se face în funcţie de

sex şi posibilităţile fizice ale elevilor.sex şi posibilităţile fizice ale elevilor.


Recommended