+ All Categories
Home > Documents > Jakob Lorber-Despre Maretia Spiritului 10

Jakob Lorber-Despre Maretia Spiritului 10

Date post: 03-Mar-2016
Category:
Upload: cazilau
View: 245 times
Download: 3 times
Share this document with a friend
Description:
bibl

of 37

Transcript

Jakob Lorber

Jakob Lorber

DESPRE MREIA SPIRITULUIEXTRASE DIN CASA DOMNULUI Vol. 2 Capitolul 64

VIZIUNEA LUI HORIDAEL. GHIDUL OMULUI VOCEA SA INTERIOAR

(11 aprilie 1842)

11. De aceea, i voi relata i eu viziunea minunat i profetic pe care am trit-o n timpul meditaiei. Aadar, v cer tuturor s m ascultai cu atenie.

12. La nceput am simit ceva ca nite lovituri puternice n pieptul meu. Dac nu m nel., cred c au fost apte asemenea lovituri. Nu erau deloc dureroase, dar fiecare dintre ele m-a zguduit pn n strfundurile fiinei mele, drept pentru care m-am umplut de team, netiind la ce trebuie s m atept.

13. Dup cea de-a aptea lovitur, teama mea a devenit att de copleitoare nct simurile mele exterioare au ngheat complet, iar eu m-am interiorizat pe deplin n inima mea.

14. Am vzut mai nti numeroase lumini, ca nite fulgere fr tunete. Luminile au devenit din ce n ce mai rapide i mai violente, pn cnd ntreaga mea inim a fuzionat cu ele.

15. Atunci, lumina a nceput s mi dilate inima, care i-a extins hotarele dincolo de toate cerurile vizibile.

16. n timp ce se expansiona n acest fel, fulgerele i luminile au nceput s se dizolve treptat, concentrndu-se pn cnd au devenit stele individuale fixe, strlucind mai puternic ca luceafrul de diminea pe un cer senin de primvar.

17. Cnd totul s-a linitit nu mi-am mai putut da seama dac inima mea continu s se dilate sau nu, dac a rmas linitit sau, dimpotriv, dac a nceput s se contracte la loc, m-am recunoscut subit pe sine. Am descoperit astfel c sunt un om complet i m-am ntrebat: oare unde m aflu?

18. i iat, trei dintre cele mai glorioase stele au cobort din cerul imens al inimii mele acum expansionat la infinit care s-au dovedit a fi trei sfere perfect rotunde i extrem de luminoase, la fel ca i soarele.

19. M-am ntrebat atunci: ce nseamn acest lucru? Unde m aflu, i cine sunt eu?

20. Nici nu mi-am pus bine aceste ntrebri, c cele trei sfere au explodat, astfel nct n final nu am mai putut vedea nimic altceva n faa mea dect aceste trei sfere luminoase.

21. Atunci, sfera din mijloc s-a deschis i le-a absorbit n ea pe celelalte dou, dup care s-a apropiat de mine. Am auzit atunci o voce de tunet care mi-a spus: 22.Te afli acum n interiorul spiritului tu. Tot ceea ce percepi se afl nluntrul tu i nimic nu exist n afara ta.

23. Pe viitor, datoria ta este s contempli comorile din interiorul tu, fr a mai fi preocupat vreodat de murdria lumii exterioare.

24. Cci tot ceea ce i apar n lumea exterioar ca fiind mort poate fi regsit n interiorul tu n nenumrate forme vii. De aceea, toate preocuprile tale trebuie s se ndrepte exclusiv ctre viaa interioar. Vei regsi aici toate formele cu care te-ai intersectat vreodat n lumea exterioar, inclusiv pe cele cu care nu te-ai intersectat!

25. Iat, aceasta este lumea interioar a lui Dumnezeu, Tatl etern i preasfnt. Numai n ea vei putea tri de-a pururi! Amin.

26. Dup aceste cuvinte, marea sfer luminoas a nceput s se contracte, pn cnd a disprut complet, iar eu m-am trezit din nou aici, pe pmnt, iar din ntreaga viziune nu a mai rmas nimic altceva dect o amintire puternic.

27. O, Tat adorat, accept n graia Ta infinit relatarea mea incomplet i, aa cum spuneam, ai mil de mine, srmanul pctos. Cci eu nu sunt la fel ca Sehel cel pur, ci sunt plin de pcate!

28. O, Tat, fac-se voia Ta sfnt! Amin.

Capitolul 65

HORIADEL ESTE NUMIT SCRIB AL SEMNELOR I MAESTRU AL TIINEI CORESPONDENELOR

(12 aprilie 1842)

1. Abedam i-a oferit ns mna Sa lui Horiadel, care a prins-o ntre cele dou mini ale sale, ducnd-o la piept, de care a apsat-o cu toat fora de care era capabil.

2. Atunci, Abedam i-a adresat urmtoarele cuvinte: Horiadel, ai relatat cu credin ceea ce ai vzut n interiorul tu. De aceea, voi face din tine un cuttor al comorilor ascunse ale vieii luntrice.

3. Iat acum care este semnificaia viziunii tale: iubirea pentru Mine trebuie s umple din ce n ce mai mult inima omului, expansionnd-o prin cldura ei spiritual, n maniera pe care ai descris-o foarte bine atunci cnd ai vorbit de fulgerele luminoase, care au fuzionat mai nti ntre ele, iar apoi cu inima ta.

4. Cnd fuziunea a fost complet, inima ta s-a linitit, iar tu ai putut vedea din nou stelele, n lumina crora i-a aprut lumea ta interioar n care te-ai descoperit pe sine, ca un om perfect. Dei te-ai descoperit pe sine, nu tiai totui unde te afli, aa c ai ntrebat acest lucru.

5. Atunci, cele trei stele ale cerului tu interior s-au desprins i s-au apropiat de tine, devenind extrem de strlucitoare. Acest semn nu a fost ns suficient pentru nelegerea ta, aa c ai continuat s pui ntrebri.

6. n acest moment, cele trei stele s-au ndeprtat puin, iar cea din mijloc le-a nghiit pe celelalte dou. Abia atunci ai putut percepe tu vocea ta interioar, ca de tunet, care i-a oferit primele elemente ale cunoaterii de sine, indicndu-i ce trebuie s faci i ncotro trebuie s te ndrepi.

7. Vd c doreti n continuare s mai primeti cteva rspunsuri, cci continui s i pui ntrebri: Bine, dar stelele, ce semnificaie aveau aceste stele din interiorul meu? i de ce a fost lumina lor iniial att de violent? Cum au devenit ele una i de ce s-au desprit din nou n final?

8. Ascult: la nceput, stelele nu semnific altceva dect cunoaterea absorbit de suflet din lumea exterioar, pe scurt, cunoaterea intelectual n nelesul ei cel mai limitat.

9. Ct despre fulgerele din jurul stelelor, acestea simbolizeaz cutarea de sine a sufletului pe crrile adevrului i vieii.

10. Fuzionarea luminii stelelor se refer la sufletul M-a gsit n sfrit pe Mine, aspirnd cu toat ardoarea s devin una cu Mine.

11. Cnd din lumina iniial au aprut stelele i totul s-a scufundat n marea tcere, se poate spune c viaa s-a gsit pe sine prin iubirea ei pentru Mine n Sursa ei Primordial, care este la fel de infinit ca i viaa care s-a regsit pe sine n Ea i prin Ea.

12. Aa se explic de ce n acest moment, tu te-ai recunoscut pe sine, punndu-i ntrebarea fundamental: Cine sunt eu?

13. Iar cele trei stele i-au dat rspunsul ateptat, dar tu tot nu l-ai neles. Ele doreau s-i spun c te afli acum n interiorul propriei tale iubiri, c ai devenit una cu iubirea i cu viaa, pregtit s absorbi ntreaga Mea lumin. i-ai fi putut da seama de acest lucru dup faptul c la cea de-a doua ntrebare a ta, stelele infinit dilatate s-au ndeprtat puin de tine, pentru ca tu s le poi contempla mreia nesfrit. Steaua din mijloc semnifica iubirea cea mai pur; de aceea, ea le-a absorbit pe celelalte dou, care semnificau credina i nelepciunea ta.

14. Cnd cele trei stele au devenit una, ai putut percepe n sfrit cuvntul cel viu din interiorul tu, iar acesta te-a ajutat s nelegi viziunea pe care ai avut-o, referitoare la viaa dinluntrul tu.

15. Acest cuvnt era nsui Cuvntul Meu, adic acel cuvnt esenial care a permis crearea ntregii lumi, inclusiv a ta. El te-a ajutat s nelegi marile corespondene interioare care exist ntre lumea exterioar i cea interioar, etern i vie.

16. De aceea, vei deveni i tu un scrib, dar nu la fel ca ceilali, ci un scrib al semnelor corespondente ale vieii din interiorul omului, ale tuturor lucrurilor vizibile i invizibile, mari i mici, din ntreaga creaie.

17. i voi mai da i alte semne, care te vor ajuta s nelegi ce trebuie s faci cu semnele celorlali i cum poi separa ceea ce aparine spiritului, adic vieii eterne, de elementele profane, exterioare. Altfel spus, ceea ce ceilali vor vedea numai cu ochi trupeti, i din cnd n cnd, i cu cei ai sufletului, tu vei vedea cu ochii spiritului, sesiznd adevrul cel mai luntric al lucrurilor.

18. Ai primit aadar semnele libere ale tiinei corespondenelor! Deocamdat nu tii cum s le foloseti, i nu tii nici mcar care sunt aceste semne, dar nu-i f griji!

19. Ascult, vei afla tot ce trebuie s tii la coala inimii tale, pe care ai cunoscut-o astzi pentru prima dat. Spiritul iubirii din tine te va cluzi, dezvluindu-i toate secretele i revelndu-i tot ceea ce este nc ascuns n faa ochilor ti. Fii convins de acest lucru! Capitolul 67

VIZIUNEA INTERIOAR A LUI PURHAL

(14 aprilie 1842)

13. Iat aadar ce am perceput:

14. La nceput am srit de la un gnd la altul, gndindu-m la tot ce-mi trecea prin cap; de pild: Deci trebuie s m uit n inim i s contemplu ceea ce se afl aici?

15. Foarte bine, dar cum s fac acest lucru? Aceasta este ntrebarea!

16. Apoi m-am gndit: Ai puintic rbdare, cci Cel care i-a cerut acest lucru va ti dac aceasta este voia Lui sfnt s i arate calea pe care trebuie s mergi, fie deschis, fie n secret, n plan spiritual.

17. Iar dac nu este voia Lui sfnt cu siguran c dorete s rmi ceea ce eti i ai fost dintotdeauna: un srman orb, legat la ochi!

18. Tocmai cnd ajungeam la aceast concluzie, s-a auzit un zgomot puternic.

Pmntul a disprut subit de sub picioarele mele, i am simit c plutesc n centrul unei nopi eterne, n care mi era imposibil s vd ceva i n care nu mai aveam deloc contiina de sine, astfel nct abia am mai reuit s leg cteva cuvinte: Deci aa arat inima mea!

19. O, Tatl preasfnt, privete n jos, ctre mine, n marea Ta compasiune, i cheamm napoi, cci n aceast noapte voi pieri!

20. De-abia s-a terminat acest gnd c s-a produs un al doilea mare tunet, i am putut vedea flcri mari, nscute din profunzimile hului i ntinse n toate direciile. n lumina acestor flcri mi-am putut da seama c noaptea pe care am perceput-o anterior era de fapt noaptea propriei mele inimi, n timp ce flcrile nscute din cel de-al doilea tunet nu reprezentau altceva dect iubirea mea, care fusese pn atunci adormit.

21. S-a produs n continuare un al treilea tunet, nc i mai nfricotor dect primele dou.

22. Flcrile s-au ridicat acum mai sus, concentrndu-se i dnd natere unui soare arztor, n cldura cruia sunt convins c nimic nu poate rezista!

23. n lumina acestui soare totul a prins substan. Flcrile iubirii mele au devenit fiine la fel ca mine, i se prea c numrul lor era nesfrit. Iar aceste fiine s-au ndreptat ctre mine i au fuzionat cu mine. Fuziunea mi-a generat un extaz att de puternic nct mi-e imposibil s-l compar cu ceva.

24. Starea nu a durat ns prea mult. n curnd, am rmas singura fiin uman care mai exista, dar am auzit n schimb numeroase voci care veneau din interiorul meu, la fel de glorioase ca i cntecele de diminea ale pstorilor fericii. Iar aceste voci au alctuit urmtoarele cuvinte:

25.Iat, Eu sunt totul n toate, i totul se afl n Mine i s-a nscut din Mine! Tu eti creat ns dup chipul i asemnarea Mea; de aceea, cunoate-te pe tine nsui, afl cine eti i Cine este Tatl, Creatorul i Dumnezeul tu!

26. Dup aceste cuvinte s-a fcut din nou noapte, iar contiina mea a revenit pe pmnt.

27. Asta este tot ce am perceput n timpul meditaiei, Tat preasfnt; depun la picioarele Tale, ca o consacrare, viziunea pe care am avut-o, i Te implor n marea Ta graie s o primeti. Fac-se voia ta sfnt. Amin.

Capitolul 68

MUSTRAREA LUI ABEDAM ADRESAT NESINCERITII LUI PURHAL. EXPLICAREA VIZIUNII LUI PURHAL

(15 aprilie 1842)

1. Dup ce Purhal i-a ncheiat relatarea, Abedam cel Mare a privit n jur cu prietenie, dup care s-a adresat tuturor, inclusiv lui Purhal:

2.Trebuie s recunosc c ne-ai druit toate fructele tale, fr team i fr timiditate, fr s lai nici mcar un singur mr n pomul cunoaterii tale interioare i fr s renuni la vechiul tu obicei de a drui mai nti fructele necoapte i lipsite de gust, i pstrndu-le la urm pe cele coapte i gustoase.

3. Dup cum spuneam, ne-ai fcut o relatare corect, dar doresc s-i atrag atenia asupra ctorva chestiuni importante: ceea ce ne-ai relatat tu nu a reprezentat propriu-zis un pcat, cci nu ai fcut dect s rosteti tot felul de vorbe, lipsite de orice semnificaie, nici pozitiv, nici negativ. Cam la fel se petrec lucrurile ntr-un mr putred, care nu este nici bun, nici ru. Ce crezi ns, s doreti s savurezi un mr putred nu este n sine ceva ru?

4. Cam aa au stat de pild lucrurile atunci cnd ai insistat puin cam prea mult asupra prii cu curajul de care ddeai dovad.

5. Purhal, nelegi ce doresc s-i comunic?

6. Rspunde-Mi n inima ta! Ei bine, constat c nu nelegi pe deplin cuvintele Mele.

De aceea, i voi explica mai pe larg, aa c te rog s fii ct se poate de atent.

7. Dup ce ai menionat scuzele umile ale celor care au vorbit naintea ta, ai spus c vei reprezenta o excepie n aceast direcie.

8. Acest lucru ar fi adevrat dac ar putea exista vreo excepie, cci Eu nu v-am cerut niciodat mai mult dect putei face, n acord cu voina Mea, dac dorii cu adevrat viaa etern.

9. Au existat ns unii care, n marea lor devoiune fa de Mine, i-au pierdut graiul i nu au putut relata ceea ce le-am cerut.

10. Observnd atitudinea vorbitorilor dinaintea ta, tu ai privit-o ca pe o prostie i i-ai pus n gnd s vorbeti despre acest lucru nc nainte de a-i cere s ne relatezi experiena trit n meditaie.

11. Cnd i-am cerut ntr-adevr acest lucru, primul lucru pe care l-ai fcut, nainte de orice altceva, a fost tocmai acela de a te diferenia de fraii ti, pentru a le crea o anumit stare de inferioritate.

12. De altfel, crede-M, n relatarea ta i-ai ludat curajul ceva mai mult dect l poi dovedi n realitate.

13. Pe de alt parte, ai afirmat c eti la fel de contient ca i ceilali c toate lucrurile mi sunt cunoscute, astfel nct dac i cer s relateze o experien el poate s fac acest lucru fr team, ntruct Eu tiu deja dinainte ce anume a trit, lucru pe care l-ai confirmat printr-o parabol just.

14. Cum se face atunci c nu i-ai dat seama inclusiv de faptul c Eu cunosc slbiciunile inimii tale, care nu mi sunt deloc pe plac.

15. n aceast privin, ai fcut o mare greeal.

16. Aa cum i-am spus la nceput, de aceast dat nu voi considera comportamentul tu drept un pcat, dar ai grij ca pe viitor s i-l schimbi, cci n caz contrar, noaptea ntunecat a spiritului tu nu va fi mult vreme luminat de flcrile iubirii, iar soarele glorios al dimineii care a rsrit nluntrul tu nu va mai rsri curnd.

17. Aa c, dragul Meu Purhal, tu nu ai secrete n faa Mea. De aceea, ar fi bine s nu mai ncerci asemenea manevre pe la spatele Meu.

18. F din acest sfat un principiu director al vieii tale, iar n viaa viitoare pe care o vei tri pe aceast planet i va fi mult mai uor.

19. Aceasta este semnificaia viziunii pe care ai avut-o, care a fost de la nceput i pn la sfrit un avertisment continuu, indicndu-i mai presus de orice c iubirea ta pentru Mine i pentru fraii ti nu este pur, i nici desvrit.

20. Flcrile care au nit n toate direciile din hurile sufletului tu pot depune mrturie n acest sens, avertizndu-te cu o voce de tunet: Privete ct de slab este nc iubirea ta, i implicit ct de penibil viaa pe care o trieti!

21. Cnd am lsat totui soarele graiei Mele s rsar n tine, tu i-ai dat seama c aceste flcri fr lumin sunt n realitate sinele tu divizat datorit numeroaselor tale dorine, pofte i pasiuni.

22. Cum ar putea deveni o fiin att de divizat o unitate?

23. Acesta a fost mesajul pe care l-ai primit n lumina iubirii i graiei Mele atunci cnd toate acele fiine s-au ndreptat ctre tine, devenind una cu tine. Aceast fuziune i-a permis s anticipezi ce nseamn s devii un om perfect, motiv pentru care ai perceput din nou vocea Tatlui, adic a Spiritului Meu, spunndu-i: Afl cine eti, unde te afli i ncotro te ndrepi.

24. Conform experienei trite, sfatul Meu este s te concentrezi asupra iubirii pure i altruiste fa de Mine i de semenii ti, cci numai astfel vei putea tri, regsind n inima ta marile semne pe care i le-am dezvluit n aceast meditaie, i devenind astfel pentru Mine un interpret al semnelor de iubire din inimile frailor ti, acum i de-a pururi. Amin.

Capitolul 70

DISCURSUL LUI JURIBAEL REFERITOR LA MREIA OMULUI N CALITATEA SA DE COPIL AL LUI DUMNEZEU. VIZIUNEA LUI JURIBAEL: CERCURILE DIN CE N CE MAI MARI NSCUTE DINTR-UN CERCUL UNIC AL VIEII

(18 aprilie 1842)

17. Pe cnd m gndeam c Tu eti Printele nostru preasfnt, fcnd din noi n iubirea Ta infinit copiii Ti, n mine a aprut o lumin incredibil de strlucitoare, care m-a proiectat n sinea mea, la fel cum cineva poate privi fundul unei ape extrem de curate.

18. Aceast contemplare nu a durat ns prea mult, cci foarte curnd mi-am descoperit inima. n interiorul acesteia se afla un inel extrem de luminos, aflat ntr-o continu rotaie. Mi-a trecut atunci prin minte: Oare care este semnificaia acestui inel?

19. De-abia mi-a trecut prin minte acest gnd c inelul a i nceput s se dilate, la fel ca cercurile de la suprafaa apei, extinzndu-se mult dincolo de limitele fiinei mele, pn cnd a alctuit un cerc aproape infinit, n centrul cruia m aflam eu, absolut singur.

20. Nici aceast stare nu a durat ns foarte mult, cci n curnd cercul s-a dizolvat ntr-un numr nesfrit de cercuri mai mici, concentrice, care deveneau din ce n ce mai mari i mai luminoase. Iar n centrul fiecrui cerc m aflam tot eu, devenind la rndul meu din ce n ce mai puternic i mai luminos. n profunzimile insondabile ale acestui tablou terifiant, alctuit din nenumrate cercuri concentrice, aparent nesfrite, am zrit o lumin uluitor de puternic i de strlucitoare. Am privit aceast lumin cu cea mai mare atenie, pn cnd am devenit contient de faptul c n centrul ei Te aflai Tu, Tat preasfnt, Lumina tuturor luminilor!

21. Iar din nenumratele cercuri s-a auzit atunci un zumzet uor, care s-a transformat ntr-o voce blnd, iar aceast voce era a Ta.

22. i am neles acel zumzet, care s-a transformat n cuvinte.

23. Iar aceste cuvinte spuneau: Iat, aceasta este calea iubirii care duce ctre viaa etern, i implicit ctre Mine, Dumnezeul etern i preasfnt i Tatl tu preaplin de iubire!

24. Dup care totul s-a redus la tcere, iar viziunea mea s-a sfrit.

Capitolul 71

INTERPRETAREA DAT DE ABEDAM CEL MARE VIZIUNII LUI JURIBAEL.

SECRETUL VIU AL SMERENIEI I IUBIRII DE DUMNEZEU

(20 aprilie 1842)

1. Dup aceste cuvinte, Juribael a czut cu faa la pmnt, la picioarele sfinte ale lui Abedam, manifestndu-i n acest fel devoiunea i iubirea nesfrit fa de Acesta.

2. Aa ar trebui s se aeze toi cei care l iubesc pe Dumnezeu cu toat ardoarea, smerenia i recunotina inimii lor: la picioarele Creatorului i Printelui lor.

3. Tatl s-a aplecat ns rapid i l-a ridicat pe Juribael, strngndu-l la pieptul Su, pentru a respira aici viaa etern de la sursa primordial din care s-au nscut toate universurile i din care i va extrage de-a pururi fiina i viaa ntreaga creaie.

4. La acest piept preasfnt l-a strns Tatl preaplin de iubire pe Juribael, astfel nct pn i trupul acestuia s-a umplut de iubire pentru Dumnezeu.

5. n timp ce l inea astfel strns mbriat n iubirea Sa printeasc, etern i infinit, Tatl preasfnt i-a adresat lui Juribael urmtoarele cuvinte: 6.Ascult, Juribael, abia acum poi spune c trieti cu adevrat, iar aceast via nu-i va mai putea fi luat niciodat, cci i-am druit-o acum definitiv, iar tu ai acceptat-o de la Mine, Tatl tu preasfnt, etern i preaplin de iubire.

7. Acesta este inelul etern al luminii din inima ta viaa trit n iubirea Mea dinluntrul fiinei tale! Cci iubirea Mea n inimile copiilor Mei este ca un cerc care crete continuu, multiplicndu-se la nesfrit. Iar aceste cercuri, nscute din aceast multiplicare infinit, sunt legate ntre ele precum verigile aceluiai lan sau precum spirele unei spirale, fiecare devenind din ce n ce mai mare i mai liber, mai apropiat de celelalte, dar i de sursa din care s-a nscut n spaiul etern i infinit. n plan spiritual, acest lucru nseamn bucuria suprem resimit la unison cu iubirea Mea printeasc i cu graia i nelepciunea care deriv din ea.

8. Aceast bucurie suprem este viaa etern i eliberarea spiritual, a cror surs este nelepciunea primordial-etern nscut din Mine. Orice om care va deveni un copil autentic al iubirii Mele, prin propria sa via trit n iubire, se va putea bucura de aceast fericire suprem.

9. Altfel spus, mult iubitul Meu Juribael, viziunea pe care ai avut-o i-a artat calea care duce ctre Mine, Tatl tu preasfnt i al frailor ti! Toi cei care vor urma aceast cale vor cunoate mai devreme sau mai trziu destinaia sublim i menirea pentru care v-am creat pe toi, i nu vor mai fi nevoii s se ntrebe: Oare de ce? sau ncotro m ndrept?, cci vor gsi n ei nii aceste rspunsuri, revelate de iubirea i de spiritul lor care este un purttor al iubirii. Vor nelege astfel semnificaia sublim a inteniei Mele, iar din aceast nelegere se va nate libertatea cea mai perfect, derivat din nelepciunea Mea infinit i etern, care reprezint ordinea primordial a tuturor lucrurilor.

10. Cel care nu va accepta ns s peasc pe aceast cale va continua s caute pn la moarte fr a gsi vreodat ceea ce caut, nici o cale mai scurt sau mai rapid, cci aceasta este o cale a iubirii i a vieii care deriv din ea, nicidecum a ncpnrii lipsite de cea mai mic scnteie din iubirea Mea.

11. i chiar dac n anumite cazuri exist o urm de iubire, aceasta este o iubire furat, iar cel care o triete este un ho care d dovad de egoismul cel mai cras cu putin.

12. Viaa acestui tip de iubire este ntotdeauna de scurt durat, cci ea se autoconsum, fiind separat de iubirea Mea printeasc, i deci lipsit de suport.

13. Da, o asemenea iubire este precum o lamp cu petrol. Dac petrolul din ea se consum, mai poate funciona ea dac nu este alimentat cu o nou cantitate de petrol?

14. Nicidecum. Odat cu terminarea petrolului se stinge i flacra lmpii, care devine ntunecoas, rece i moart.

15. Dac aprinzi ns petrolul direct de la sursa sa (din pmnt) i protejezi gaura prin care nete pentru ca flacra s nu fie stins de vnturi sau de ape, ea nu se va stinge niciodat, ci va continua s ard, i nc din ce n ce mai glorios, cci va nclzi treptat zona din jur, lrgind gaura, prin care va ni o cantitate din ce n ce mai mare de petrol din sursa primordial.

16. Aadar, mult iubitul Meu Juribael, cei care i vor aprinde iubirea din inim i i vor orienta aceast iubire ctre Mine, i vor aprinde n acest fel petrolul vieii direct la surs, iar flacra lor nu se va stinge niciodat, luminndu-le de-a pururi viaa.

17. Tu ai aprins aceast surs a vieii tale direct la surs. De aceea, bucur-te, cci n lumina ei L-ai gsit pe Tatl, sursa primordial a oricrei lumini!

18. S trecem acum mai departe i s ascultm ce are de zis Oalim. Amin.

Capitolul 72

VIZIUNEA LUI OALIM: CELE TREI INIMI, FIECARE N INTERIORUL CELEILALTE

(22 aprilie 1842)

8. Aadar, ascultai cu toii miracolul pe care l-am trit!

9. La nceput mi s-a prut foarte ciudat faptul c trebuie s privesc n inima mea i m-am gndit c este imposibil s mi plasez vreodat capul locul n care se afl cei doi ochi cu care vd n mod obinuit undeva la mijlocul trupului, pentru a-mi putea contempla astfel inima.

10. Pe cnd reflectam astfel la posibilitatea sau la imposibilitatea de a-mi orienta ochii ctre o parte interioar a corpului, mi-am pierdut subit vederea ochilor. Aproape simultan, n mine s-a fcut din nou lumin, i am constatat c pot privi n interiorul meu la fel cum privesc de regul n exterior, n lumina soarelui.

11. Nu am neles atunci cum de este posibil acest lucru, cci nu mai experimentasem niciodat ceva asemntor. n timp ce mi exprimam astfel uluirea, inima mea a devenit transparent i am constatat n curnd c n interiorul ei se afl alte dou inimi, ceea ce ddea un total de trei, la fel ca un smbure alctuit din trei straturi n interiorul cojii dure i epoase a unei castane, respectiv pielia maronie exterioar, mai grosier, urmat de miezul propriu-zis al castanei, i n sfrit de smna minuscul care reprezint viaa castanei, care va da cndva natere unei multitudini de asemenea fructe.

12. n curnd, inima exterioar s-a dezintegrat i a czut ntr-un fel de hu nesfrit, n care a sfrit prin a fi complet distrus. Aceasta era inima material exterioa a corpului meu fizic.

13. Inima interioar, substanial1, a rmas ns, continund s se dilate sub influena inimii din interiorul ei, extrem de luminoas, care dorea s creasc la rndul ei, aa cum crete o smn aruncat pe un sol fertil, care sfrete prin a deveni n cele din urm un copac puternic.

1 N. Tr. n limbajul lui Lorber, termenii material i substanial difer ca semnificaie, primul referindu-se la materia grosier, iar cel de-al doilea la materia subtil (numit de unele tradiii i astral).

14. La fel s-au produs lucrurile i cu aceast inim-smn a mea, cea mai interioar ntre toate. La nceput prea s fie o simpl inim, dar treptat, ea s-a dilatat din ce n ce mai mult, asumndu-i o form uman, n care m-am recunoscut pe mine.

15. Vzndu-l pe acest om, m-am gndit: Oare este acest om-inim din interiorul meu tot o inim?

16. i iat, am neles atunci c noul om avea la rndul lui o inim n interiorul lui!

17. Iar aceast inim semna cu un soare, dar lumina ei era de o mie de ori mai puternic dect a soarelui nostru la amiaz.

18. n timp ce contemplam aceast inim solar, am descoperit subit c n centrul ei o imagine minuscul, dar vie, a Ta, Tat preasfnt, dar nu am reuit s neleg cum de era posibil aa ceva!

19. Pe cnd m minunam astfel, m-a cuprins pe neateptate o stare incredibil de extaz, iar imaginea Ta vie dinluntrul meu mi-a spus urmtoarele cuvinte din interiorul inimii solare a noului om pe care l-am descoperit n mine:

20.Privete n sus i vei nelege curnd cum se face c locuiesc n inima ta!

21. Mi-am orientat imediat privirea n sus i am vzut acolo, dincolo de abisul infinitii, un soare de o mreie indescriptibil, n centrul cruia Te aflai Tu, Tatl preasfnt!

22. i din Tine ieeau nenumrate raze de o strlucire uluitoare, din care una a czut n inima solar a noului om dinluntrul meu, dnd astfel natere imaginii Tale vii n mine.

23. La scurt timp, omul cel nou din inima-smn i-a ntins braele, ncercnd s pun stpnire pe mine, adic pe omul exterior.

24. Acest lucru m-a nspimntat, iar acest oc m-a trezit din nou la realitate.

25. Inima material s-a refcut la loc din abisurile ei i s-a plasat din nou la locul ei, nconjurnd cele dou inimi interioare, dup care lumea exterioar mi-a devenit din nou vizibil, iar cea interioar a disprut complet.

26. Aceasta a fost experiena pe care am trit-o.

27. O, Tat preasfnt, i consacru ie aceast relatare cu totul imperfect a mea, pentru ca Tu s completezi scprile mele, conform voinei Tale preasfinte! Fac-se voia Ta! Amin.

Capitolul 74

NVTURA DIVIN TREBUIE VERIFICAT PRIN MRTURIA SPIRITULUI DIN INTERIORUL INIMII UMANE

(25 aprilie 1842)

5. Dei voi M vedei cu ochii i M auzii cu urechile voastre, voi nu mai avei acum nevoie de aceste simuri fizice pentru a M percepe, dar dup voi vor veni muli care vor avea nevoie de ele pentru a crede n Mine i pentru a M cunoate n inimile lor.

6. Cei care vor neglija aceast nvtur vor uita ns de Mine i i vor confeciona zei materiali, nchinndu-se lor, n locul Meu. Unii dintre ei vor proceda chiar la fel ca Lameh cel din inuturile de jos.

7. De aceea, fii ateni i aderai la doctrina sfnt pe care am s v-o predau n continuare!

8. Dar mai nti doresc s v explic viziunea lui Oalim: 9

9. Ascultai-M! Tot ceea ce tie cu adevrat omul, fr s l fi auzit direct de la Mine, aa cum este cazul vostru acum, nu poate ti dect de la strmoii si.

10. La fel au stat lucrurile i cu voi pn la apariia Mea actual, cci n afar de Adam i de Eva, nimeni nu M-a vzut i nu M-a auzit direct tiind tot ce tia de la Adam i Eva, precum i de la unii contemporani ai lui Abel, care Mi-au putut auzi vocea prin intermediul ngerului Meu.

11. Aa cum v-ai descurcat voi pn acum, la fel vor trebui s se descurce i descendenii votri, ascultnd din gura voastr mesajul Meu, dar mai ales deschizndu-i inimile n faa voastr.

12. Ce dovezi le-ai putea oferi voi copiilor votri dac Eu nu M voi arta n form vizibil n faa lor, aa cum se ntmpl acum?

13. Nu vei putea face altceva dect s le repetai suficient de des c, dei exist pretutindeni, ntr-o form invizibil, n realitate slluiesc undeva, deasupra tuturor stelelor, la o nlime inimaginabil, i c voi M-ai vzut n persoan.

14. Dar vor putea oare copiii votri s fie la fel de credibili n faa copiilor lor, de vreme ce ei nu M-au cunoscut direct, la fel ca voi?

15. Dac le-ar spune c M-au cunoscut direct, ar fi nevoii s roeasc de ruine, iar copiii lor i-ar da curnd seama c li s-a spus o minciun.

16. De aceea, ei vor trebui s apeleze n mod necesar la voi ca unici martori ai prezenei Mele, transmind astfel din generaie n generaie acest mesaj.

17. Pe msur ce trece timpul, aceste amintiri vor deveni din ce n ce mai ndeprtate, iar descendenii votri vor ajunge s se ndoiasc pn i de existena voastr, nemaivorbind de a Mea. Ce se va alege atunci de nvtura Mea?

18. Nu vor ajunge oare acei descendeni ndeprtai s se ndoiasc, n mod natural, i de ea?

19. i ce vor face ei atunci cnd nimeni nu le va mai putea oferi o dovad palpabil i autentic a nvturii Mele actuale?

20. Adevr v spun: n acele vremuri, orice om mai influent i va putea crea propriul zeu natural, venerndu-l prin pasiunile sale, i sfrind prin a-i sili fraii s se nchine lui i s-i aduc sacrificii.

21. Cnd aceast idolatrie se va generaliza pe pmnt, umanitatea se va scufunda n cea mai cumplit noapte a pierzaniei i a morii eterne, forndu-M astfel s trec prin foc i sabie ntreaga lume, pentru a o ntri n acest fel, fcnd-o receptiv pentru un alt tip de judecat.

Din miile de oameni existeni la acea vreme, abia dac se va gsi cte unul care s poat fi mntuit. Cu alte cuvinte, cei mai muli dintre ei nu vor cunoate libertatea individual, cci templul lor va fi materia.

22. Cred c ai neles acum c transmisia unei nvturi din gur n gur, i chiar i aceea de la inim la inim, nu poate fi de mare folos dac nu poate fi verificat n mod eficient prin intermediul martorului interior.

23. Da, adevr v spun: orict de bun, de frumoas i de corect ar fi o nvtur, ea devine inutil dac depinde exclusiv de credin, al crei fundament nu rezid dect n tradiia strveche i al crei unic martor al autenticitii sale este inima oarb.

24. Voi niv ai devenit incredibil de slabi, dei nvtorii votri primordiali sunt nc n via. Ce credei c se va ntmpla atunci cu descendenii votri, care se vor lupta orbete unii cu alii, punnd la ndoial nsi existena voastr?

25. De aceea, v repet: nici o nvtur nu poate fi de folos dac esena ei nu poate fi realizat prin mrturia Mea vie din inima omului!

26. Oalim reprezint un asemenea exemplu viu al acestei mrturii. n acest fel va trebui s predai nvtura referitoare la numele Meu i la natura Mea plin de iubire, de graie i de sfinenie, atunci cnd le vei vorbi copiilor votri despre Mine. Nu v limitai aadar numai la predarea verbal a nvturii, ci avei mare grij s devenii un model viu pentru ei, exemplificnd aceast nvtur prin comportamentul vostru exemplar. Aceasta este singura manier n care v putei asigura c toi cei care accept cu inima curat aceast nvtur vor descoperi n curnd n inimile lor martorul viu i sfnt pe care l-a vzut Oalim, cu lumina sa orbitoare, singurul capabil s depun mrturie pentru autenticitatea deplin a Cuvntului Meu, transmis lor prin intermediul vostru2.

27. Oalim a descoperit n cea de-a treia sa inim, cea mai interioar, dup ce aceasta s-a structurat ntr-o form uman, o alt inim solar, n interiorul creia M aflam Eu, la fel cum voi putei percepe imaginea sublim a soarelui reflectat n fiecare pictur de ap. Iar aceast imagine a Mea i-a vorbit, la fel cum Eu v vorbesc acum vou, iar cuvintele sale i-au demonstrat c Eu sunt i voi rmne de-a pururi Tatl preasfnt i etern, stpn peste divinitatea Mea sacr, sublim i infinit.

28. Omul interior al lui Oalim a reuit s se uneasc aproape complet cu omul su substanial exterior (n.n. cu sufletul su), i parial chiar cu omul material, cel pe care l vedei n faa voastr. Pentru ca fuziunea s fi fost complet, Oalim ar fi trebuit s ating un nivel de maturitate pe care nu l are nc.

29. Nu vei cunoate nici voi acest proces nc, dect mai trziu, cnd vei atinge o maturitate perfect, dar atunci vei tri aceast fuziune de-a pururi.

30. De aceea, acionai i nvai-v descendenii n consecin, transmindu-le mrturia voastr privind autenticitatea nvturii Mele actuale, iar aceast mrturie va fi rsplata lor venic pentru integrarea acestor cuvinte n inimile lor.

31. Toi cei care vor descoperi aceast mrturie n inimile lor vor fi deja beneficiarii vieii Mele eterne, care nu le va mai fi luat vreodat, n ntreaga eternitate.

Capitolul 75

VIZIUNEA LUI THUARIM: TESTUL FOCULUI IUBIRII

(26 aprilie 1842)

5. Tu tii foarte bine ct de tare m-am temut n acele momente, dar patriarhii nu tiu.

De aceea, voi relata cu credin conform voinei Tale sfinte tortura insuportabil pe care am trit-o n acele clipe, care mi s-au prut interminabile, care i cum eternitile m-ar fi inut captiv n palma lor.

6. Iat teribila stare pe care am trit-o. Pe cnd m ntrebam, ntr-o stare de confuzie deplin: Ce nseamn s priveti n interior? Sun cam stupid. Cred c nu ne-ai nzestrat ntmpltor cu ochi, de vreme ce Tu eti Creatorul nostru!

7. Pn acum, toat lumea s-a folosit de aceti ochi privind n exterior. Cum le-a putea schimba atunci direcia lucru care mi se pare imposibil , contemplndu-m din interior, pentru a afla astfel cum arat trupul meu pe dinuntru?

8. Am ncercat apoi din rsputeri s-mi ntorc privirile n toate direciile, pn cnd din ochi au izbucnit literalmente flcri aprige, ca nite sfere de foc, lucru care m-a nspimntat 2 N. Tr. A se compara cu Ioan 7; 17.

de moarte. Altminteri, nu s-a schimbat nimic, cci dei mi-am pstrat apoi privirile linitite, nu vedeam dect ceea ce se afla n jurul meu.

9. Mi-am privit de pild fraii, dar nu am reuit s observ nimic deosebit pe feele lor.

10. Vznd c nu se ntmpl nimic, am nceput s m ndoiesc, gndindu-m furios: Cu siguran, acesta nu este dect un test pentru intelectul meu!

11. Dar eu nu sunt un prost, aa cum le-ar place unora s cread!

12. De aceea, fiind n mod evident cel mai inteligent om de pe aici, am s renun primul, lsndu-i pe ceilali s se bucure de nebunia lor, dac le face plcere acest lucru. Ct despre mine, am de gnd s rmn la vechea ordine, pe care o cunosc foarte bine.

13. S priveasc n interior cine poate. Eu mi voi folosi n continuare ochii n scopul pentru care m-a nzestrat Creatorul cu ei.

14. i astfel, mnia mea a disprut, iar eu mi-am redobndit linitea.

15. Aceast stare de aparent pace nu a durat ns prea mult, cci pmntul de sub picioarele mele a devenit n curnd la fel de moale ca nisipul sau ca zpada proaspt czut, iar eu m-am scufundat n el. nainte s-mi dau seama ce se petrece, m-am trezit ngropat n mruntaiele pmntului!

16. ntunericul era deplin, iar spaiul n care m aflam era att de strmt nct aproape c nu puteam respira.

17. Chiar i n aceast stare catastrofal n care m aflam, m-am gndit imediat la Tine, Tat preasfnt, i i-am invocat ajutorul i graia.

18. Se pare ns c rugciunile mele s-au pierdut undeva, prin nisip, cci n loc s fiu salvat, am continuat s m scufund tot mai tare, ntr-un hu fr fund. ntr-o disperare total, am simit atunci un miros insuportabil, cu mult mai pestilenial dect tot ce au experimentat vreodat nrile mele pe pmnt!

19. Apoi, subit, nisipul n care m scufundam s-a terminat. Fericit, m-am gndit: Cu siguran, aceasta este salvarea mea.

20. Ct de cumplit aveau s-mi fie ns nelate aceste ateptri optimiste!

21. Cci abia acum a nceput adevrata suferin, pe care nu o voi putea descrie niciodat pe deplin, neexistnd cuvinte potrivite pentru acest lucru!

22. Tot ce pot spune este c dei nisipul s-a terminat, am continuat s m scufund ntr-un fel de ml arztor, care devenea din ce n ce mai fierbinte pe msur ce m scufundam n el, mirosind din ce n ce mai cumplit.

23. O, Tat preasfnt! Dac ai ti ct de mare a fost anxietatea i nefericirea mea cnd mi-am dat seama c nici noroiul urt mirositor nu are fund, transformndu-se treptat ntr-o cenu incandescent, de un rou aprins, care s-a devenit apoi un haos ncins, de un alb strlucitor, la fel ca substana pe care o arunc afar vulcanii activi. O, limbii mele i este imposibil s descrie groaza care m-a cuprins atunci!

24. Aceast mas lichid i ncins mi-a provocat durerea cea mai ngrozitoare cu putin, absolut insuportabil, care nu a fcut dect s mi sporeasc suferina psihic pe care o simeam deja, cci n mod paradoxal, acest foc etern nu reuea s m consume, nedorind sau fiind incapabil s mi ard mcar un fir de pr.

25. n acest moment nu am mai reuit s m rog, cci ntreaga mea fiin a devenit un blestem continuu la adresa cauzei care a stat la baza acestei existene mizerabile.

26. Am constatat ns c cu ct mnia mea se aprindea mai tare, cu att mai adnc m scufundam n marea ncins de foc.

27. Cnd experiena a trecut dincolo de limitele ultime ale suportabilitii, am strigat ctre Tine, din strfundurile disperrii pe care o simeam: 28.Dumnezeule absurd, teribil i crud! Dac exiti pe undeva, distruge-m, cci pentru aceast existen nu Te pot nici mcar blestema, ce s mai vorbim de mulumiri!

29. Dumnezeu mizerabil, demn de ntregul meu dispre! Ce fel de satisfacie pervers i poate da faptul c m-ai creat pentru a suferi att de mult n chinurile inventate de Tine?

30. i iat, pe cnd mi strigam astfel blestemele teribile, am auzit subit un mare tunet, care mi-a spus pe nume i mi-a vorbit:

31.Om nefericit i neajutorat! De ce M blestemi pe Mine, Tatl tu?

32. Iat, te procreez acum n focul iubirii Mele infinite, ca o fiin venic nemuritoare, care va fi cndva ntru totul asemntoare Mie, i te susin cu mna Mea printeasc, pentru ca nici un fir de pr de pe capul tu s nu poat fi distrus. i-am dat un mic test al focului iubirii, care n termeni teretri nu dureaz mai mult de trei clipe, iar tu proferezi deja cele mai cumplite blesteme la adresa Mea! Ce s M fac cu tine?

33. Am rspuns: Tat preasfnt, distruge-m, cci nu mai sunt demn de existen, de vreme ce Te-am blestemat!

34. Subit, marea de foc s-a transformat ntr-o lumin blnd, iar eu am auzit din nou Vocea vorbindu-mi:

35.Ascult, Eu, Tatl tu, nu te blestem i sunt chiar dispus s uit ce Mi-ai fcut; cci ceea ce ai vzut a fost doar o analogie a relaiei tale cu Mine pe pmnt. Recunoate-M pe Mine, Tatl tu, i retrage-te din nisipurile mictoare ale vieii tale pmnteti, din noroiul nelepciunii tale terestre i din focul malefic n care te complaci. ndreapt-te ctre realitatea etern, ctre focul purificator al iubirii Mele printeti, i prin intermediul acesteia, ctre lumina pur a vieii eterne, trit la unison cu Mine!

36. Aceasta este menirea pe care o ai; i acum, revino pe pmnt, unde continui s te atept! Amin.

37. Dup care m-am trezit din nou aici.

Capitolul 76

INTERPRETAREA TERIBILEI VIZIUNI A LUI THUARIM: MARELE CONFLICT DINTRE INTELECT I INIM

(28 aprilie 1842)

1. Cnd Thuarim i-a ncheiat relatarea i ce a nceput s plng cu lacrimi fierbini de cin pentru aparentul lui pcat major n faa Mea, Abedam cel Mare l-a prins de mn i i-a spus:

2. Ascult i ncearc s nelegi, dragul Meu Thuarim. Felul n care ai procedat n viziunea ta reprezint un pcat la fel de insignifiant ca i pagubele provocate de o piatr care cade la vale din vrful unui munte.

3. Linitete-te, cci viziunea ta are o cu totul alt semnificaie, iar cuvintele pe care le-ai auzit nu se refereau exclusiv la tine, avnd o semnificaie universal.

4. Tu ai fost chemat de Mine cu unicul scop de a fi martorul Meu, trind aceast experien n plan spiritual, nicidecum cu scopul de a te provoca s comii o ofens n faa Mea.

5. Pentru ca viziunea ta s le fie ns cu adevrat de folos urmailor votri, ascultai cu toii interpretarea ei!

6. Tentativa ta iniial de a privi cu ochi fizici n interiorul fiinei tale a reprezentat efortul stupid al intelectului lumesc care ncearc s ptrund chestiunile spirituale, dei el a 13 fost conceput exclusiv pentru a opera cu concepte materiale, nefiind dect un organ receptor al sufletului, care i folosete acestuia pentru a nelege lumea exterioar.

7. Cum ar putea el s priveasc i s neleag vreodat planurile spirituale, ptrunzndu-le esena?

8. Cercurile de foc care i-au silit ochii s priveasc n toate direciile simbolizeaz scnteile intelectului lumesc. Ele i folosesc la fel de puin nelepciunii spirituale pe ct le-au ajutat cercurile de foc ochilor ti fizici. Altfel spus, nelepciunea spiritual nu va deveni nici mai ascuit, nici mai sntoas dect ochii fizici supui unor asemenea tensiuni inutile.

9. Acesta a fost nceputul viziunii tale, care nu a avut nimic de-a face nc cu starea ta interioar, ci exclusiv cu lumea exterioar, creia i druiesc acum un profet n persoana ta, pentru a experimenta ceea ce ai experimentat tu.

10. Ai nceput prin a te nfuria atunci cnd i-am spus c i contempli universul interior, dup care ai fcut acele tentative inutile.

11. Aceast mnie a devenit curnd nenatural, copleindu-te pentru a-i indica orgoliul intelectului lumesc care nu accept s devin vreodat captivul adevrului, dorind s i pstreze libertatea deplin, un conductor autonom, chiar dac i lipsete complet lumina, imaginndu-i c nu-i poate gsi fericirea dect dac toat lumea i omagiaz prostia i nu-i poate gsi linitea dect dac i ironizeaz fraii cu superioritatea sa stupid.

12. Aceast stare nu a avut ns nici o legtur cu tine, care eti fr de pcat n faa Mea. M-am folosit de tine doar ca un profet n faa acestei lumi.

13. Aceasta a fost semnificaia viziunii tale pn n momentul n care ai nceput s te scufunzi n nisip. Ce ar putea simboliza aceast scufundare n ntunericul nisipului moale, care prea s nu aib sfrit i care i-a provocat probleme respiratorii, cnd ai cerut ajutor, dar nu ai primit niciunul?

14. Iat care este explicaia acestei stri:

15. Nisipul simbolizeaz cunoaterea care ncepe s sufoce pe deplin inima sufletului, care cade prad celor mai cumplite confuzii i temeri, din cauza presiunilor la care este supus i ntunericului n care o ine captiv intelectul.

16. n acest moment, inima ncepe o lupt cu slabele sale puteri, i scuipnd nisipul afar din gur, i creeaz un mic spaiu n care s poat respira, rugndu-se cu ardoare pentru a fi salvat.

17. Dar intelectul lumesc, nc foarte puternic, nu renun cu una cu dou la drepturile sale i sufoc inima din ce n ce mai puternic cu nisipul su.

18. Inima devine astfel nerbdtoare i ncepe s dispere. Realiznd c nu poate ctiga cu adevrat lupta mpotriva ei, intelectul i permite s se scufunde n noroiul fierbinte al dorinelor pe care i le-a cultivat nc cu mult timp n urm.

19. Abia atunci realizeaz inima tot rul pe care i l-a fcut intelectul, cruia i-a permis prea mult vreme s-i fac de cap.

20. De aceea, ea ncepe s se revolte mpotriva intelectului amgitor i se nfurie din nou. Adu-i aminte de haosul ncins!

21. Fiind un moment extrem de amar, att pentru inim ct i pentru intelectul lumesc, inima cade prad celei mai cumplite furii, fiind golit acum de orice lumin. La fel de tare se nfurie i intelectul, cci fr inim se simte golit de orice cldur i de combustibilul de care are nevoie pentru lumina sa.

22. Acesta a fost momentul n care te-ai rzvrtit mpotriva Mea n inima ta, i cnd M-ai blestemat cu intelectul tu.

23. Adevr i spun ns: Eu nu consider niciodat lucrrile intelectului ca fiind izvorte din inim.

24. De aceea, am turnat atunci peste inima ta balsamul vindector al iubirii Mele, pentru ca ea s se vindece i s se ntoarc la Mine pentru viaa etern, lucru pe care i l-a indicat cu claritate vocea interioar.

25. Toate acestea nu au ns legtur cu tine, cci nu am dorit altceva dect s fac din tine profetul Meu pentru a depune mrturie mpotriva lumii exterioare i a nelepciunii acesteia. de aceea, linitete-te i nu te mai teme, cci i-am oferit aceast experien pentru a depune de-a pururi mrturie mpotriva prostiei acestei lumi! Amin.

Capitolul 78

VIZIUNEA URIAULUI RUDOMIN. SEMNIFICAIA OMULUI CA I COPIL AL LUI DUMNEZEU

(2 mai 1842)

16. Am trit cu putere acest adevr, prin graia Tatlui ceresc, i de aceea ndrznesc s-l rostesc acum cu glas tare.

17. La scurt timp dup ce am primit sarcina sacr de a-mi contempla universul interior, pmntul i ntreaga bolt cereasc au disprut din faa ochilor mei, i m-am trezit plutind de unul singur n mijlocul spaiilor infinite. Mult vreme, ochii mei au privit n gol profunzimile acestor spaii, fr a vedea nimic, nici mcar un fir de praf, cci ntreaga creaie dispruse n vreun abis al infinitii.

18. Eram singur i pluteam fr nici un suport, fr vreun glob pmntesc de care s m ag, prin spaiile infinite i eterne.

19. Subit, prin minte mi-a trecut un gnd mre, iar acest gnd mi-a vorbit n cuvinte sacre, dup cum urmeaz:

20.terge cu degetul mic de la o mn degetul mic de la unul din picioarele tale, i vei gsi un fir de praf; examineaz acest fir!

21. Am fcut aa cum mi-a vorbit cuvntul. Spre marea mea uimire, firul de praf a nceput curnd s se dilate, dizolvndu-mi ntregul deget ntr-un mare numr de atomi materiali. i fiecare din acest atom a continuat s creasc, transformndu-se n dori, luni i universuri ntregi, care au nit din mna mea n spaiile infinite, populndu-le cu nenumrate fiine.

22. M-am cutremurat pn n adncurile fiinei mele n faa propriei mele mreii i m-am gndit: Cum, toate acestea s-au nscut din degetul meu, fr ca eu s le fi perceput vreodat?

23. Am auzit atunci o alt voce n interiorul meu, spunndu-mi: Credeai cumva c fiii lui Dumnezeu nu sunt dect nite musculie care se trsc pe pmnt?

24. Privete-i propria mreie i compar-o cu firul de praf din faa ta! Vei nelege astfel cine eti i ct de mult depind lucrurile de degetul tu mic!

25. Am simit atunci cum m nal. Toate lumile pluteau ca nite fire uoare de praf prin faa ochilor mei uluii. La scurt timp, din mine s-a nscut o lumin atotputernic, ce a umplut ntregul spaiu.

26. Abia n aceast lumin am recunoscut n sfrit mreia copiilor lui Dumnezeu, cu care nimic din ntreaga creaie nu poate fi comparat. Am neles astfel de ce a venit la noi Tatl preasfnt, pentru a ne nva personal calea care duce ctre infinitate.

27. Asta este tot ce am vzut i tot ce am simit.

28. n rest, nu a mai fost nimic. i consacru ie, Tat i Dumnezeul meu, toat iubirea, recunotina i slava mea, acum i de-a pururi! Amin.

Capitolul 79

EDUCAIA SECRET PRIMIT DE RUDOMIN PENTRU A PUTEA DEVENI PROFET. MREIA SPIRITULUI UMAN

(3 mai 1842)

11. De aceea, nu-i mai f asemenea probleme. Ascult, Eu nu transform niciodat mincinoii n predicatori ai adevrului Meu n faa maselor, i nu i chem cu vocea Mea etern, a iubirii i adevrului, dect pe aceia care au la fel ca i tine, iubitul Meu Enoh o inim dintre cele mai pure.

13. Ascultai, voi toi! I-am druit lui Rudomin o mreie deosebit, inclusiv n plan fizic; n strict conformitate cu coala Mea, el a susinut ntotdeauna n faa voastr c omul nseamn mult mai mult dect un vierme care se trte prin praful pmntului.

14. Vocea lui puternic, primit la aceeai coal, v-a demonstrat mai nti de toate c puterea din piept este mult mai mare dect cea din interiorul capului. n al doilea rnd, ea v-a dat msura exact a mreiei iubirii prin comparaie cu intelectul. n al treilea rnd, el v-a demonstrat n numele colii Mele, prin puterea vocii lui n faa creia fraii i surorile sale trebuiau s pstreze tcerea c mintea, cu toate simurile i calculele sale, trebuie s se supun n faa inimii ori de cte ori aceasta din urm se dovedete n mod evident un nvtor mai bun. Ai neles acum, mult iubitul Meu Enoh?

15. Graie colii Mele, el obinuia s fac dintr-un fir de nisip o ntreag lume3, la fel cum n viziunea pe care a trit-o a fcut dintr-un fir de praf o ntreag creaie. n felul su particular, el v-a nvat ce este natura uman i faptul c divinitatea omului slluiete n inima sa, graie creia poate face lucrri minunate, infinit mai mari dect simpla contemplare a unei creaii, pentru a ajunge apoi la concluzia: Da, este o oper minunat!, uitnd apoi de sentimentele sublime pe care le-a trit pn atunci.

16. Adevr v spun vou, tuturor: cu toii ar trebui s facei din nar armsari, elefani i mamui, cci inima nu este mai mare dect un nar, dar poate realiza lucruri infinit mai mari dect ea, reducndu-le n schimb pe altele, precum intelectul care la voi este mai mare dect munii , la dimensiunile unui nar. Dac ai proceda n acest fel, ai putea nelege multe alte lucruri predate la coala Mea, pe care Rudomin a urmat-o.

21. Spunei-Mi ns, de ce nu ai aplicat astrologia voastr i semnelor nemuririi din interiorul omului, de ce nu ai studiat cu aceeai atenie stelele de pe cerul vostru luntric?

22. Scritul unui greier vi s-a prut mai minunat dect limbajul omului nemuritor, imaginea vie a iubirii Mele printeti.

23. O, oameni orbi, ce este mai sublim: aciunea i gesturile unui copil sau distrugerea unui munte, provocat de un milion de trsnete?

3 N. Tr. Aluzie la exagerare. Dac nu ar fi existat corespondena cu a doua parte a frazei, am fi tradus expresia prin obinuia s fac din nar armsar.

24. Iat, aceasta este coala vieii eterne. Ea nseamn mult mai mult dect universul din firul de praf de pe degetul mic al lui Rudomin, infinit mai mult dect ntreaga vastitate a creaiei vizibile nesfrite!

25. Cunoatei-l pe omul din interiorul omului. Cunoatei semnele acestuia i nvai s le interpretai n spiritul iubirii i al adevrului care deriv din ea. Abia atunci vei putea cunoate cu nelepciune cine este mai mare i ce se pred n coala Mea, precum i felul n care poate fi recunoscut aceasta din semnele vii ale omului interior.

26. Adevr v spun: lacrima unui copil nou-nscut conine deja n ea lucruri infinit mai mari dect un soare central!

Capitolul 80

DIVINITATEA OAMENILOR CARE AU ATINS STATUTUL

DE COPII AI LUI DUMNEZEU

(6 mai 1842)

6. Dac Tatl este Dumnezeu, este evident c cei care i sunt copii nu pot fi cini, pisici, boi, vaci, viei, mgari, i aa mai departe, ci vor fi ceea ce este i Tatl lor, locuind i lucrnd alturi de El.

7. Aceasta este ordinea Mea etern: ca pretutindeni i la toate nivelurile, copiii s fie identici cu prinii lor!

8. Din acest motiv, n fiecare fruct exist o smn n care se gsete ascuns perfeciunea tatlui.

9. Astfel, dac este plantat n pmnt, smna va crete i se va transforma n aceeai plant din care a provenit, n acelai tufi sau copac.

10. La fel stau lucrurile i n lumea animalelor. Nu-Mi pot imagina ca un leu s ias din altceva dect tot dintr-un leu; la fel i n cazul psrilor i al celorlalte animale, pn la om. n cazul din urm, fiul tatlui devine dup ce crete un brbat plin de potenial i putere, n timp ce fiica mamei se transform ntr-o femeie care i seamn celei din urm, i toi reprezint cmpul sacru n care Eu nsmnez fructele vieii eterne.

11. Dac aa se petrec lucrurile aici, n planul material limitat, cu att mai clare sunt ele n planul spiritual!

12. De aceea, atunci cnd v spun c suntei copiii Mei, spunei-Mi, dragii Mei copilai, ce nseamn acest lucru?

13. De ce mi spunei voi Tatl vostru i de ce v numesc Eu copiii Mei?

14. De ce credei c insist att de mult s M recunoatei cu toat sinceritatea ca fiind unicul vostru Printe, s M iubii i s M urmai, s M slvii, s M adorai i s M ascultai numai pe Mine, complet i n toate? Tot nu nelegei?

15Cine mai sunt Eu, n afar de Printele vostru?

16. Ei bine, Eu sunt Dumnezeu cel etern, infinit, atotputernic i adevrat!

17. Dar dac Eu, adevratul i unicul vostru Printe, sunt n esena Mea Dumnezeu, ce putei fi voi, n calitate de copii ai Mei?

18. Adevr v spun: i voi suntei Dumnezei, la fel ca i Mine, Tatl vostru, cu singura diferen (care pe pmnt este imuabil, cel puin n plan fizic) c tatl va rmne ntotdeauna un printe pentru copilul su, n timp ce fiul nu-i va putea spune niciodat tatlui su: Eu te-am conceput.

19. Altfel spus, din smn nu mai poate iei un alt copac, similar cu primul.

20. Tatl rmne ntotdeauna tatl, iar fiul rmne ntotdeauna fiul, cci aceast relaie este imuabil.

21. Aceasta este marea diferen ntre Mine i voi. Eu singur sunt Tatl, n timp ce voi nu putei fi altceva dect copiii Mei dragi, pe care i ateapt o mare motenire n marea cas a Tatlui lor.

22. Aceasta a fost, dragul Meu Rudomin, sublima semnificaie a viziunii sacre pe care ai avut-o, depunnd mrturie n faa ta, i prin tine n faa celorlali, asupra naturii reale a copiilor Mei, i spunndu-le:

23.Omule, amintete-i i mediteaz profund n inima ta Cine este Cel cruia i spui Tat ceresc i de ce!

24. Devino demn de El, mplinind menirea pe care i-a druit-o, pentru a deveni copilul Su drag, la fel de perfect ca i El!

25. ntr-adevr, dac dorii s atingei pentru totdeauna statutul de fii ai Mei, va trebui s devenii la fel de perfeci ca i Mine.

26. Aceasta este menirea voastr suprem, s devenii copiii Mei, la fel cum Eu sunt Printele vostru.

Capitolul 81

HOREDON ESTE CHEMAT S I RELATEZE VIZIUNEA

(7 mai 1842)

1. Dup ce a ascultat cu mare smerenie cuvintele lui Abedam, gravndu-le profund n inima sa, Rudomin i-a mulumit din inim, i-a aplecat trupul uria pn la pmnt, dup care s-a ntors la vechiul su loc, ndemnat de o palm pe umeri dat cu prietenie de Abedam, mergnd ns cu spatele, pentru a nu-L pierde din vedere pe Tatl preasfnt. ntre timp, afar se ntunecase complet, cci era deja seara trziu, dar mai ales datorit faptului c cerul s-a acoperit subit cu nori grei , lucru obinuit prin aceste pri, motiv pentru care nimeni nu l-a remarcat.

2. Cnd vulcanii din apropiere emanau foc, cu greu te puteai atepta la o noapte linitit.

3. De aceea, singura lumin pe care o percepeau patriarhii era lava emanat de civa vulcani aflai la mare distan.

4. Cnd Abedam l-a chemat la El pe Horedon, spunndu-i: Horedon, de vreme ce vederea nut e mai ajut pe ntunericul acesta, urmeaz vocea Mea i arat-te n faa noastr.

Pe viitor, dup ce actuala Mea vizit pe pmnt se va fi sfrit, va trebui s mi urmai cu toii vocea, dac vei dori s M urmai, cci de vzut nu M vei mai putea vedea, Horedon s-a ridicat prompt i s-a ndreptat ctre Abedam. Cum vocea Acestuia nu se auzea ns continuu, el a rtcit o vreme printre patriarhi, incapabil s gseasc locul n care se afla Abedam.

5. n curnd, vocea lui Abedam s-a auzit din nou, chemndu-l pe Horedon, care mergea ntr-o direcie cu totul greit. Acesta s-a ntors imediat, uimit s constate c ratase direcia bun.

6. Abia acum s-a ndreptat el n linie dreapt ctre direcia n care l chema vocea. Fiind ns nevoit s ocoleasc tot felul de oameni care i stteau n cale, pentru a putea avansa, el s-a rtcit din nou, ajungnd ntr-un loc cu totul diferit de cel n care se afla Abedam. Dup o vreme, Domnul l-a strigat din nou.

7. De data aceasta, Horedon i-a rspuns cu lacrimi n glas: 8.O, Tat adorat i preasfnt! Dac nu vei veni Tu la mine n aceast noapte ntunecoas, voi continua s m rtcesc; cci nu pot ajunge la Tine, fiind nevoit s ocolesc tot timpul i pierznd astfel direcia bun! 9. Abedam cel Mare l-a strigat atunci din nou: Horedon, vino aici, acolo unde vezi, n spatele Meu, un munte arznd n deprtare! 10. Horedon a urmat din nou vocea, dar nu a reuit s-i pstreze direcia bun, fiind nevoit s ocoleasc mai multe grupuri de persoane, astfel nct nu i-a mplinit nici de data aceasta scopul propus.

11. Abedam l-a strigat atunci din nou, spunndu-i: Horedon! Ct timp mai trebuie s te atept? Horedon s-a ntristat i a blestemat noaptea, spunnd: 12.Blestemat fie acest ntuneric, cci reprezint un obstacol n calea ctre elul cel sacru, ascunzndu-L de privirile mele pe Cel pe care inima mea l caut i l iubete mai presus de orice, astfel nct nu pot ajunge la El!

13. O, Tat, ai mil de mine i f s fie lumin, n marea Ta graie, pentru ca noaptea s dispar i pentru a Te putea vedea din nou, alergnd ctre Tine cu toat viteza, o, dragul meu Tat!

14. Sau vino Tu la mine i ngduie-mi s Te atept n linite, plin de aspiraie i trist din cauza acestei nopi ntunecate. Fac-se voia Ta sfnt! 15. Abedam i-a spus atunci lui Horedon: ntruct vd c nu reueti s M gseti deloc, spune n inima ta, n numele Meu: Tu, munte de colo, situat la grania cu inutul n care locuiesc copiii din regiunea dimineii, aprinde-te i lumineaz acest loc!

16. Dac vei rosti aceste cuvinte cu credin mare, ele se vor mplini! Amin.

17. Cu inima plin de focul iubirii, Horedon i-a mulumit lui Abedam i a rostit cuvintele indicate, cu cea mai mare credin n suflet.

18. Instantaneu, pmntul a nceput s se cutremure i, cu un zgomot de tunet, lava muntelui a izbucnit n sus, luminnd ntreaga zon ca i cum ar fi fost zi.

19. Horedon l-a vzut atunci pe Abedam chiar lng el, i-a mulumit cu toast iubirea i i-a spus:

20.O, Tatl adorat i preasfnt, ct de mare este atotputerea Ta i ct de bun eti Tu!

Abia acum mi dau seama cu toat claritatea c aceast rtcire a mea a fost una intenionat, cu scopul de a nu mai fi nevoit s vorbesc n faa Ta!

21. Cci ceea ce s-a ntmplat acum s-a ntmplat i mai devreme, n meditaia pe care am trit-o.

22. Tot ce am trit atunci am exemplificat acum practic.

23. O, Tatl preasfnt, i consacru ie ntreaga mea iubire, recunotin i preuire!

Amin.

Capitolul 82

DEMNITATEA I MREIA STATUTULUI

DE FIU AL LUI DUMNEZEU

(9 mai 1842)

6. El a rostit, cu o ncredere deplin n Mine, cuvintele pe care i le-am indicat, iar pereii nali ai muntelui alb s-au despicat, aruncnd afar lava ncins din mruntaiele pmntului i luminndu-ne astfel noaptea.

7. Ai avut cu toii dovada vizibil a puterii Cuvntului Meu, chiar dac acesta fost rostit de gura unui copil. Cum putei afirma atunci c puterea Cuvntului Meu scade dac el este rostit de unul dintre voi?

8. Cnd simte tatl mai mult c este un printe adevrat: atunci cnd i cheam copiii, sau atunci cnd este numit Tat adorat de ctre acetia?

9. Atunci cnd i spune: Sunt un printe, dei nu are nici un copil care s-l recunoasc drept tat, sau atunci cnd vine acas i copiii si se grbesc s-l ntmpine cu bucurie, strignd: O, tat, tat, dragul nostru tat!?

10. Spunei-Mi: care dintre aceti doi prini este mai printe dect cellalt?

11. Vd c v spunei n inimile voastre: atunci cnd copiii si l strig: Tat.

12. Vedei aadar, cu toat naivitatea de care dai nc dovad, c orice tat se simte printe ndeosebi atunci cnd copiii si l strig Tat, nu atunci cnd i spune el nsui astfel. n gura copiilor si, cuvntul tat preuiete mult mai mult dect n propria sa gur!

13. Cnd v simii voi niv mai plcut impresionai auzind acest cuvnt, atunci cnd v numii singuri tat n faa copiilor votri, sau atunci cnd acetia v strig astfel, plini de iubire i de ncredere n voi?

14. Dac voi niv percepei aceast diferen, ce credei, c Eu sunt mai puin Printe dect voi?

15. O, ct de naivi suntei! Voi nu ai neles pn acum c n virtutea libertii pe care v-am acordat-o nc de la nceputurile eternitii, intenia Mea a fost ca voi s v bucurai de-a pururi de tot ce este mai puternic i mai bun!

16. De vreme ce nu putei contesta acest lucru n inimile voastre, la ce v folosesc aceste pretexte?

17. De aceea, Horedon, spune-ne n cteva cuvinte care a fost semnificaia viziunii tale.

Iar voi, ceilali, nscriei adnc n inimile voastre cuvintele rostite de Horedon! Amin.

18. Iar Horedon a nceput imediat s rosteasc n numele Meu urmtorul discurs, ntru totul demn de a fi reinut:

19.Dragi prini, frai i copii, am fost chemat s v relatez n ce const mreia infinit a statutului de copil al atotputernicului i eternului Dumnezeu, pornind de la viziunile avute de Rudomin i de mine, realiznd totodat nimicnicia noastr n calitate de oameni. Pe scurt, aceasta este sarcina pe care am primit-o.

20. Cred ns c ea este deja rezolvat, astfel nct nu mai trebuie s fac altceva dect s v atrag atenia asupra cuvintelor deja rostite de Tatl preasfnt, i anume c orice Printe se simte n primul rnd printe atunci cnd copiii si l numesc astfel.

21. Iat, n aceasta const mreia i demnitatea suprem a relaiei noastre filiale: mai nti, Dumnezeu cel infinit i atotputernic se numete astfel Printele nostru, dup care devine adevratul nostru Printe, sub forma celei mai sublime dintre iubiri, atunci cnd l recunoatem i l strigm ca atare, cu toat iubirea din inima noastr.

22. De vreme ce nsui Dumnezeu cel infinit dorete s se manifeste complet prin noi sub forma Tatlui, spunei-mi, poate exista ceva mai sublim pe care ni-l putem imagina noi, oamenii?

23. Ce ar nsemna dac am putea prin suflul nostru s distrugem ntreaga creaie i s aprindem cu un singur gnd toi munii? Nimic, absolut nimic, prin comparaie cu ansa pe care o avem de a-i spune Lui, cu toat sinceritatea i iubirea: Drag Tatl ceresc!

24. Cci El, care este n esena Lui Dumnezeu cel Infinit i Etern, este pentru noi un Printe, prin iubirea lui nesfrit, la fel cum noi putem deveni copiii Lui, prin iubirea pe care i-o purtm.

25. Evident, El este ceea ce este, prin El nsui, n timp ce noi nu reprezentm nimic prin noi nine, dar putem deveni totul prin El.

26. n acest lucru const mreia noastr nesfrit: n faptul c suntem copiii Lui i c El este Printele nostru, al tuturor!

27. Aceasta este semnificaia suprem a viziunii pe care am avut-o, n numele Lui!

Amin.

Capitolul 83

STATUTUL DE FIU AL LUI DUMNEZEU ESTE MAI NALT DECT PRIETENIA FA DE DUMNEZEU SAU DECT SERVITUTEA FA DE ACESTA

(11 mai 1842)

4. Aa cum Horedon a primit statutul de fiu, la fel vi-l druiesc vou, tuturor; cci cu adevrat, nu exist pe pmnt i n cer nimic mai mare, mai puternic i mai sublim dect copiii Mei. De aceea, cel care deine statutul de copil al Meu, deine mai mult dect i-ar putea oferi toate cerurile la un loc, o, infinit mai mult!

5. Cci el M are pe Mine, Dumnezeu cel etern, atotputernic i infinit, Dumnezeul ntregii puteri, dar i Printele preaplin de iubire dinluntrul lui, devenind astfel un om integral i perfect, una cu iubirea, compasiunea, puterea i nelepciunea Mea infinit.

9. O, copii, dac ai fi fraii Mei, ai nsemna cu mult mai puin dect n aceast calitate de copii ai Mei; cci ce tat ar prefera s-l aib alturi pe fratele su, i nu pe copiii si?

10. De la cine primete fratele motenirea sa atunci cnd i ia o soie: de la fratele su, sau de la tatl su?

11. De vreme ce voi niv v iubii mai mult copiii dect fraii, cu att mai mult Eu, Printele primordial i perfect, mi preuiesc copiii mai presus de orice.

12. Voi nu le putei drui copiilor votri dect roadele muncii voastre, n timp ce Eu v druiesc totul, respectiv iubirea Mea, care este una cu viaa primordial i etern, dus la perfeciune.

13. Acum tii n inima voastr ce nseamn s fii copilul Meu, dar v mai lipsete nc un element, pentru ca aceast cunoatere s devin deplin: i anume, cine sunt cei care primesc acest statut suprem de la Mine.

14. Acest amnunt este de o importan capital, cci adevr v spun: nu toi cei care M strig i mi spun: Drag Tat, ascult-m pe mine, copilul Tu, n timp ce inimile lor rmn reci, ca i cum ar purta o conversaie de rutin cu o persoan oarecare (credina lor n Mine fiind pe msur), sunt cu adevrat copiii Mei!

15. Acest gen de copii nu sunt i nu doresc s fie copii adevrai. Ei apeleaz exclusiv la puterea Mea, pentru a-i satisface propria sete de putere.

16. Dar Eu v spun: aceti copii sunt la fel de departe de statutul de fii ca i cerul de pmnt. ntre ei i adevraii Mei copii exist o adevrat prpastie!

17. Alii extind att de departe statutul de fii ai lui Dumnezeu nct consider c toate fiinele create sunt copii ai Mei.

18. Cred c nu mai trebuie s v explic c acetia se neal la fel de mult ca i primii, ntruct ai neles deja ce nseamn s fii copilul Meu n spiritul iubirii i al adevrului care deriv din ea.

19. Este important s nelegei un lucru, i anume c exist o mare diferen ntre a-L recunoate pe Dumnezeu i pe Creatorul tu, i a deveni una cu Dumnezeu prin iubirea arztoare pe care i-o pori, agndu-te de El fr a-i mai da drumul vreodat i nedorindu-i altceva dect s fuzionezi din ce n ce mai tare cu El.

20. Atunci cnd l recunosc pe Dumnezeu, primii vor spune: Doamne, Creator atotputernic, sublim i preasfnt, ct de mari i de maiestuoase sunt lucrrile Tale. De aceea, Te vom slvi pe Tine mai presus de orice, acum i de-a pururi!

21. Ceilali vor spune: O, Doamne, ct de nesfrit de mare trebuie s fie iubirea Ta, de vreme ce n ciuda sfineniei i mreiei Tale nu ne putem abine s Te iubim mai presus de orice.

22. O, ct de bun trebuie s fii Tu ca s ne ngdui apropierea continu de Tine prin iubirea noastr!

23. Altfel spus, primii se minuneaz n faa lui Dumnezeu pe care L-au recunoscut, n timp ce ceilali se topesc n lacrimile lor de iubire arztoare ori de cte ori ceva din creaie le reamintete de Mine, intuind c dincolode bunul lor Dumnezeu se ascunde un Tat preaplin de iubire!

24. nelegei ct de mare este diferena dintre ei?

25. Cei din prima categorie sunt un fel de slujitori care muncesc pentru o simbrie (rsplat), n timp ce ceilali copii nu i doresc nimic altceva de la Tatl dect pe El nsui.

26. Aceasta este marea diferen, care v indic n ce const adevratul statut de fiu al lui Dumnezeu i cine sunt cei care l vor atinge.

Capitolul 84

VIZIUNEA LUI JORIAS, CEL DE-AL ZECELEA VIZIONAR. PRINCIPIUL SUPREM AL ADEVRATEI NELEPCIUNI: IUBIREA, SINGURA HRAN CARE

POATE SATISFACE SPIRITUL

(12 mai 1842)

1. Jorias a naintat imediat i, ajuns nfaa lui Abedam, L-a ntrebat: 2.Tat adorat i preasfnt! Ce bine ar fi dac mi-a putea ntoarce inima pe dinafar, astfel nct i ceilali s perceap viziunea pe care am avut-o, cci numai astfel ar putea ptrunde secretele insondabile care mi-au fost revelate!

3. Din pcate, ei nu vor putea vizualiza ceea ce le voi povesti. De aceea, m ntreb dac vor crede i dac vor accepta aceste lucruri.

4. Cci dac nu le vor crede i nu le vor accepta, m tem c relatarea mea li se va prea o minciun pe care nici un om nelept nu o va crede, neconsidernd-o dect o amgire fr nici un smbure de adevr.

5. De vreme ce viziunea mea este att de incredibil nct patriarhii s-ar putea chiar supra ascultnd-o, a prefera, drag Tat, s le pot exemplifica ce am trit, la fel ca Horedon, antevorbitorul meu.

6. Cci nu sunt un vorbitor prea bun, iar cnd trebuie s relatez despre fapte att de incredibile, mi pierd cu totul irul vorbelor! De aceea.

7. Abedam nu i-a mai tolerat ns lungul ir de scuze, drept pentru care l-a ntrerupt abrupt:

8.Da, tocmai de aceea vei ncepe s relatezi chiar acum ce ai de spus, sau vei pieri de-a pururi n spiritul tu! nelegi aceste cuvinte?

9. Ascult, vd c nu doreti s prezini cuvintele Tatlui tu. prezint atunci cuvintele Domnului tu, dac cele ale Tatlui nu i se par suficient de bune. Dac nici cele ale Domnului nu sunt pe gustul tu, te asigur c Divinitatea Mea va avea grij de tine!

10. Deocamdat nc mai poi rosti cuvintele Tatlui, dar ai grij, cci atunci cnd Cuvntul Domnului coboar asupra slujitorilor lenei, Cuvntul va fi teribil!

11. Cuvintele lui Dumnezeu sunt precum nite tunete ale judecii! De aceea, ascult cuvntul Tatlui, dac nu doreti s ai parte de judecat i sclavie.

12. Haide, spune odat ce ai de spus i ce ai vzut n sinea ta! Aceasta este voina Mea!

nelege bine ce i spun. Amin.

13. Abia acum s-a trezit Jorias la realitate, cci pn atunci trise ntr-un fel de vis.

Plngnd, el i-a cerut lui Abedam iertare pentru nebunia sa, de a nu fi neles n inima sa Cine este Cel care l-a ales pe el pentru aceast misiune.

14. Cnd Abedam l-a asigurat c Tatl nu are deocamdat nimic de iertat, cci El nu i ceart copiii, ci i ajut ntotdeauna s se ridice pe cei czui, cutndu-i n primul rnd pe acetia, pentru a-i ridica pe umrul Su i a-i duce fericit acas, Jorias a nceput s vorbeasc, dup cum urmeaz:

15.M aflam pe un nor strlucitor. Acolo, m-am descoperit pe Sine, dup ce lumina ochilor mei fizici (destinat lucrurilor pmnteti) a disprut cu desvrire, iar nluntrul meu s-a deschis un alt ochi, mult mai strlucitor.

16. Practic, asta era tot ce vedeam n ntreaga infinitate. Deasupra mea nu se afla nimic, sub mine i sub norul pe care m aflam nu se afla de asemenea nimic, i nici n jurul meu.

17. Nu-mi ddeam seama nici mcar dac norul m poart cu rapiditate prin spaiile infinite sau dac st linitit, cci nu exista nimic, nicieri, care s-mi indice fie o stare de micare, fie una de inerie.

18. Am rmas n aceast stare mult vreme, care mi s-a prut chiar o eternitate.

19. n aceast monotonie greu de suportat, am nceput s vorbesc cu mine nsumi: 20.Oare ce nseamn toate acestea? De ce sunt aezat pe acest suport vaporos? Vai, i mi s-a fcut o foame i o sete!

21. Ce a putea mnca aici? Cu siguran, nu mi-e dat s mor prin nfometare, dovad perioada interminabil de cnd dureaz aceast stare att de ciudat i de nefericit.

22. Ce trebuie s fac?

23. Am continuat astfel s vorbesc cu mine nsumi: Ce-ar fi s sar de pe acest nor plictisitor, pe care singurele senzaii pe care le simt sunt cele de foame i de sete?

24. Da, mai bine m arunc n hul fr fund de sub mine! La urma urmei, nu conteaz dac voi pieri de plictiseal pe acest nor sau dac voi cdea de-a pururi n abisurile fr fund ale infinitii!

25. Mi-am adunat atunci toate puterile, m-am trt la marginea norului, dup care, cu ochii nchii, m-am aruncat n gol.

26. Dup destul de mult vreme de la saltul meu imaginar am ndrznit s-mi deschid ochii, i unde credei c m aflam? Pe acelai nor ca i nainte, la fel de nfometat i de nsetat!

27. Era evident c nu pot scpa de el, la fel cum nu putem noi aici s ne aruncm de pe pmnt n spaiul nstelat de deasupra noastr.

28. Vznd c sunt astfel captiv pe norul cu pricina, prin minte mi-a trecut un mare gnd, iar acest gnd nu era altul dect: Dumnezeu. iar Dumnezeu era n gndul meu, da, Doamne, chiar Tu!

29. i iat ce am gndit: Cine s-ar putea gndi vreodat la Tine, Cel Infinit, dac nu ai exista? Dar eu m gndesc acum la Tine, iar Tu nu exiti pentru mine dect acolo unde m gndesc eu la Tine. Cci acest gnd este Cuvntul Tu nluntrul meu. Iar acolo unde se afl Cuvntul Tu Te afli i Tu!

30. n trecut nu m-am gndit la Tine. Unde erai atunci? Da, erai tot aici, dar nu doreai s-i faci simit prezena. Acum ns i-ai declarat prezena prin acest gnd din fiina mea referitor la Tine, deci Te afli n persoan aici, alturi de mine i nluntrul meu.

31. Prins n capcana acestor gnduri trufae, m-am simit brusc cuprins de somn. n timpul somnului am visat c din cauza foamei am nghiit pmntul aflat la picioarele mele, ca i cum a fi nghiit o cpun. Au urmat luna, soarele i toate stelele de pe cer, fr s mi simt ns foamea potolit.

32. M-am ntrebat atunci: Cum se face c mi este n continuare foame? Oare nu l am pe Dumnezeu nluntrul meu, iar n stomacul meu ntreaga Sa creaie?

33. Am auzit atunci din norul strlucitor pe care stteam urmtoarele cuvinte: 34.Chiar dac ai nghii ntreaga eternitate i ntreaga infinitate, n lipsa iubirii senzaia ta de foame i de sete nu ar disprea. Cci numai iubirea este singura pine care hrnete spiritul i singura ap vie care i stinge setea, acum i de-a pururi!

35. La ce i folosete Dumnezeu fr iubire, i la ce folosesc toate cerurile n lipsa acesteia?

36. Un copila n leagn este mai mare dect tine, dei ai nghiit ntregul cer; cci el dispune de iubire!

37. De aceea, ntoarce-i inima ctre iubire i vei descoperi ntr-un singur atom al acesteia infinit mai mult dect tot ce i-a druit vreodat vechea ta nelepciune!

38. Dup aceste cuvinte m-am trezit din nou, dar am descoperit c m aflu iari n mijlocul prinilor patriarhi, al frailor i copiilor mei, i n faa Ta, cel mai sfnt i mai plin de iubire dintre toi prinii! Asta este tot ce am vzut i tot ce am perceput n timpul meditaiei. Pn acum nu am neles mare lucru din viziunea mea, dar sunt convins c Cel care mi-a druit-o va avea graia s adauge i lumina explicaiilor.

39. i consacru ie, Tat, eterna mea recunotin i iubire, pentru experiena trit.

Fac-se voia Ta! Amin.

Capitolul 85

NOUL CONTRACT PE CARE L FACE TATL PREASFNT CU COPIII SI. CALEA NELEPCIUNII I CALEA IUBIRII

(13 mai 1842)

1. Dup relatarea corect a lui Jorias, Abedam cel Mare a luat din nou cuvntul, rostind unul dintre cele mai importante discursuri pe care le-a adresat pn atunci auditoriului su: 2.Ascultai i luai aminte, micuii Mei copilai! Voi suntei cu adevrat copiii Mei, la fel cum Eu sunt Tatl vostru, cci am venit personal i am fcut din voi copiii Mei, n spiritul iubirii!

3. Obinuiai i nainte de aceast coborre a Mea printre voi s v numii copiii Mei i s mi spunei Tat, i ai acionat foarte corect; cci acest lucru M-a atras printre voi dorina de a v ajuta s v natei din nou, de data aceasta n spiritul iubirii, n calitate de adevrai copii ai Mei, un model pe care nu l vei ntlni prea des n ntreaga infinitate! (o, pmntule, M-ai cucerit!)

4. ntr-un fel, s-ar putea spune c Mi-ai uzurpat numele spunndu-Mi Tat, cci pn acum nu ai fost niciodat cu adevrat copiii Mei, sau mai bine zis, ai fost copii doar cu numele, n timp ce Eu am fost Tatl vostru doar pe buzele voastre.

5. Cu tot pcatul vostru, Eu am venit la voi, i ntruct Mi-ai spus Tat, fac acum din voi adevraii Mei copii, n spirit i n inimile voastre. De acum nainte nu mi vei mai spune Tat numai din vrful buzelor, ci vei avea dreptul sacru de a rosti cu inima plin de iubire: Drag Tat, adoratul i unicul nostru Printe!

6. n trecut, v-ai considerat copiii Mei, i implicit zei pe pmnt, fr s deinei cu adevrat aceast calitate, cci adevratul motiv pentru care ai fcut acest lucru a fost orgoliul vostru de locuitori ai munilor, pentru a face o distincie ntre voi i descendenii lui Cain.

7. Unii dintre voi au recunoscut ns adevrata cale a smereniei i a iubirii pentru Mine, singura care este autentic; de aceea, am venit atunci la voi sub nfiarea unui cainit.

8. Din fericire, iubirea voastr nu s-a diminuat primind n mijlocul tribului vostru principal un cainit; de aceea, acesta a rmas printre voi, continu s se afle i acum printre voi, i, dac vei dori acest lucru, nu va mai pleca niciodat din locuina pe care i-a fcut-o, care se afl n inimile voastre.

9. Iar acest cainit sunt Eu, aflat acum n form vizibil printre voi! Eu sunt Acela cruia i-ai spus atta vreme Tat fr s avei cu adevrat dreptul. Eu, Cainitul, v druiesc acum dreptul activ de a fi adevraii Mei copii, la fel cum Eu sunt adevratul vostru Tat.

10. Abia acum mi putei spune din toat inima, cu toat smerenia i iubirea: Tat, la fel cum Eu v spun vou: dragii Mei copilai, cci acum sunt cu adevrat Tatl vostru, iar voi suntei adevraii Mei copilai.

11. Acesta este noul contract pe care l fac cu voi, pentru eternitate.

12. Oricine va pstra acest contract, fr s-l rup, va fi considerat copilul Meu i mi va putea spune Tat. Iar cei care vor adera la el vor atinge n curnd statutul de fiu.

13. n schimb, cel care va rupe contractul, M va prsi i i va pierde statutul de fiu pe ntreaga durat ct se va considera separat de acest contract sacru.

14. Adevr v spun ns: cel care va dori s adere din nou la contract, dup ce l-a nclcat, va trebui s dispun de foarte mult for!

15. Pe de alt parte, este mult mai uor s aderi la acest contract dect s l rupi, odat ce ai intrat n el. Cci Eu nu voi renuna prea uor la cei pe care i-am primit la snul Meu prin aceast nelegere!

16. Aceasta este semnificaia viziunii lui Jorias. nchizndu-i ochii, el a ncercat s sar de pe norul care l susinea deasupra hului infinitii, n sperana c se va putea distana de acesta, dei norul nu nsemna altceva dect smerenia iubirii lui. Unde se afla el ns atunci cnd s-a trezit?

17. Dup cum vedei, iubirea este mai puternic dect v imaginai voi, i ea reprezint temelia contractului dintre Mine i voi, legtura dintre noi. Credei c vei putea zdruncina prea uor aceast temelie?

18. O, v asigur c nu. Putei trage orict de mult dorii de aceast legtur, dar nu o vei putea rupe prea uor.

19. Cel care a aderat la legea iubirii, a aderat inclusiv la statutul de fiu, cci iubirea i acest statut sunt acelai lucru.

20. n trecut, v-ai devotat cu toii cii nelepciunii, ignornd iubirea. nelepciunea voastr nu a reuit ns s v potoleasc foamea i setea. n dorina voastr de cunoatere, ai scormonit ntreaga creaie vizibil. Ea v-a nvat c Dumnezeu este un zeu care nu poate fi diferit de voi. De aceea, i-ai adus ofrande pe gustul vostru, convini fiind c zeul nelepciunii voastre va fi mulumit cu ele, aa cum erai i voi. Altfel spus, ai ales o cale uoar i extrem de comod pentru voi.

21. Acest zeu nu a reuit ns s v potoleasc foamea, cci nu era Tatl vostru. Ct despre copiii votri, acetia au suferit i s-au ofilit sub enorma presiune a spiritualitii voastre nscute din nelepciune.

22. Ce ai fcut atunci, n aceast stare de grandoare pe care v-a conferit-o nelepciunea voastr, care v fcea simultan s suferii cumplit de foame i de sete?

23. Abia atunci v-ai plecat inimile i urechile oaptelor pline de iubire ale lui Enoh, care a fost vocea iubirii nscute din Mine, strigndu-v din norul lui Jorias i nvndu-v c zeul vostru lipsit de iubire nu este bun de nimic. Cci numai iubirea echivaleaz cu viaa.

24. nelegei acum semnificaia viziunii lui Jorias?

25. Abia acum ai ajuns prin iubirea voastr fa de Mine s l cunoatei pe adevratul Dumnezeu, Tatl vostru autentic, care a fcut din voi copiii Lui.

26. Abia acum ai obinut adevrata lumin care v permite s vedei enorma diferen dintre Mine i fostul vostru zeu al nelepciunii, cci Eu sunt Dumnezeu cel Unic, n timp ce el nu nseamn nimic fr Mine.

27. n aceast realizare st mreia infinit a statutului de fiu pe care l-ai atins. De aceea, nu v ndeprtai de aceast realizare i rmnei copiii Mei ntru spirit, la fel cum Eu voi rmne de-a pururi Printele vostru! Amin.

Capitolul 86

JORIAS STRLUCETE N FOCUL IUBIRII SALE.

NELEPCIUNEA, LUMINA NSCUT DIN IUBIRE.

UNIVERSUL DINLUNTRUL OMULUI

(19 mai 1842)

1. Dup acest discurs sublim, Jorias s-a aruncat pe neateptate la picioarele lui Abedam, slvindu-L cu toat ardoarea iubirii sale i mulumindu-i din toat inima. Focul iubirii sale s-a nlat din ce n ce mai puternic, pn cnd ntregul su corp a nceput s strluceasc la fel ca metalul incandescent.

2. Vznd acest lucru, patriarhii au rmas extrem de uimii, netiind cum s neleag acest fenomen.

3. Vznd nedumerirea general, Abedam s-a adresat patriarhilor, spunndu-le: De ce v uimete att de tare focul iubirii lui Jorias?

4. Oricine va iubi aa cum iubete el va tri aceast experien. Atunci cnd iubirea unui om devine din ce n ce mai puternic, strlucirea ei i penetreaz ntreaga fiin, cci iubirea este esena focului, iar n univers nu exist alt lumin dect cea pe care o eman focul. De aceea, adevrata iubire este sinonim cu adevrata lumin, nscut din focul cel viu.

5. i v mai spun un lucru: lumina unui om, i implicit nelepciunea lui, va fi ntotdeauna direct proporional cu iubirea lui pentru Mine! Eu v-am creat dup chipul i asemnarea Mea. Cnd ai plecat de la Mine, voi dispuneai de tot ceea ce exist n Mine, cci Eu sunt un Tat perfect, la fel cum voi suntei predestinai s devenii copiii Mei perfeci, identici cu Mine.

6. Ct de mare trebuie s fie prostia celor care, tiind acest lucru direct din gura Mea, refuz totui s se interiorizeze pentru a aprinde n inimile lor marele foc al iubirii, care va strluci n ntreaga lor fiin, ajutndu-i s descopere comorile infinite pe care le-am aezat personal acolo.

7. Privii: Jorias strlucete deja pn la nivelul pielii sale exterioare! El se bucur deja de nenumratele comori primite de la Mine, comori nepieritoare i care nu vor putea fi consumate vreodat, cci ele nu fac dect s creasc, la fel ca i bobul de gru sdit n pmnt, cu singura diferen c marile comori ale iubirii se regenereaz continuu atunci cnd sunt consumate, multiplicndu-se la infinit, n timp ce bobul de gru sdit n pmnt nu se multiplic dect de o sut de ori.

8. Adevr, adevr v spun: nluntrul vostru se afl acest pmnt i tot ce se afl pe el, sub el i deasupra lui, soarele i tot ce se afl pe el, sub el i deasupra lui, i toate marile stele cu nenumratele lor lumi, cu lumina lor i cu tot ce se afl pe ele, sub ele i deasupra lor, tot ce a existat i tot ce va exista vreodat de-a lungul nenumrailor eoni, ntregul cer, cu vasta sa infinitate, i toate miriadele de ngeri, cu gloria lor celest, i chiar Eu nsumi!

9. Ce prostie s te lupi cu fratele tu pentru o bucat de pmnt i acest lucru s-a ntmplat printre voi de mai multe ori , cnd pori n tine un ntreg univers viu, care nu va pieri niciodat, ci dimpotriv, care poate crete la infinit, n funcie de voina i de plcerea ta, devenind din ce n ce mai splendid i multiplicndu-se, aa cum spuneam mai nainte!

10. Dac acest lucru nu ar fi adevrat, nimeni nu ar fi capabil de gndire. Tot ceea ce gndete omul trebuie s fie deja prezent nluntrul lui, la fel cum n esena bobului de gru se gsete deja ntreaga varietate a plantei mature, cci n caz contrar, aceast plant nu s-ar putea dezvolta pornind de la bobul de gru.

11. n acest fel, gndurile voastre v nva despre comorile pe care le avei dintotdeauna, iar acum Eu, Creatorul acestui univers interior i Printele vostru, v revelez faptul c unicul lucru de care avei nevoie pentru a intra n posesia acestor comori este iubirea adevrat. Spunei-Mi, ct de prost trebuie s fie cineva pentru a i dori un pumn de praf de pe acest pmnt tranzitoriu, care nu reprezint altceva dect o lume a ncercrilor i o amgire, dei poart n el nenumrate universuri, pline de lumi nepieritoare?!

12. Privii-l pe Jorias: el reprezint o dovad vie a marilor realizri ale iubirii i a puterilor uluitoare pe care le putei dobndi cultivnd iubirea.

13. De aceea, renunai pe viitor la prostie i la dorinele acestei lumi amgitoare, i cutai n voi niv, pentru a M gsi acolo pe Mine.

14. Atunci cnd vei descoperi toate aceste comori cu ajutorul luminii iubirii, vei nelege pe deplin ct de puin conteaz ntregul pmnt prin comparaie cu cea mai mic dintre comorile vieii interioare.

15. Cel care va strluci de iubire, la fel ca Jorias, va descoperi cu siguran ceea ce caut.

Capitolul 87

DISCURSUL DESPRE IUBIRE AL LUI JORIAS

(20 mai 1842)

1. Atunci, Jorias cel strlucitor s-a ridicat imediat, i ascultnd de voina lui Abedam, a nceput s le vorbeasc patriarhilor, descriindu-le o prticic infinitezimal din comorile nesfrite pe care le-a descoperit nluntrul lui. Iat ce le-a povestit el: 2.Prini, frai, copii, mame, soii i fiice, ascultai-m! Cu adevrat, simurile exterioare ale sufletului nostru nu vor nelege niciodat ce le-a pregtit Dumnezeu, Tatl nostru preasfnt i preaplin de iubire, celor care l iubesc mai presus de orice i care nu-i ntorc niciodat inimile de la El, iar limba omului nu va putea descrie niciodat pe deplin aceste comori!

3. O, cum s v descriu aceste lucruri, cnd cuvintele mi lipsesc cu desvrire, ntruct aceste universuri nu pot fi nici mcar imaginate, necum descrise?! Chiar dac a putea inventa cuvinte noi, potrivite, cine le-ar putea nelege, ca s nu mai vorbim de numrul lor nesfrit?

4. De aceea, pentru a v descrie ct de ct inteligibil aceste lucruri, nu m voi putea referi dect la o prticic foarte mic din ceea ce percep la ora actual. Nu ntmpltor am spus, dragii mei prini, frai i copii, ct de ct inteligibil, cci cuvintele terestre nu reprezint dect coaja exterioar a unui copac n vrst de cteva sute de ani.

5. Cine ar putea recunoate pornind de la aceast coaj exterioar viaa minunat a trunchiului interior, a elementelor deja manifestate de smna din care s-a nscut i a celor nemanifestate nc, ce vor deveni vizibile n faa ochilor notri abia n timp?

6. Cine i-ar putea imagina, pornind de la coaja exterioar a copacului, toate minunile spirituale ascunse ntr-o singur fibr a lemnului acestuia?

7. Felul n care sunt pregtite frunzele, florile, fructele i toate celelalte pri componente ale copacului de ctre miriadele de mini spirituale, care ghideaz diferitele elemente prin minusculele canale corespondente, pn la cele mai mici crengue, aranjndu-le apoi ntr-o manier artistic desvrit, exact la momentul potrivit, conform formei predeterminate pe care o au, astfel nct s corespund acelor caliti pe care le cunoatem foarte bine?

8. Aa cum nu putem vizualiza toate aceste lucruri miraculoase care se petrec n interiorul copacului numai privindu-i coaja exterioar, la fel, este imposibil s descrii cu ajutorul cuvintelor chiar i cea mai mic parte a comorilor uluitoare pe care Tatl preasfnt i preaplin de iubire le-a pregtit n inimile celor care l iubesc mai presus de orice!

9. O, iubire, iubire, iubire, mrea i sfnt iubire, ct de profund i de sublim este viaa pe care o ascunzi n tine!

10. Dumnezeu nsui este iubirea cea mai pur, iar aceast iubire se afl acum n faa noastr, a tuturor. Ea este Tatl preasfnt i preaplin de iubire, care se afl acum n mijlocul nostru, i mai mult, n inimile noastre!

11. Ea este ascuns de ochii trupului i de cei ai sufletului, dar nu i de ochiul spiritului, cci aici este slaul iubirii, i implicit al Tatlui preasfnt.

12. Pentru un spirit, un fir de nisip nseamn mai mult dect nseamn pentru ochiul fizic ntregul pmnt i ntregul cer nstelat, chiar dac acesta din urm ar putea fi privit n toat gloria sa exterioar, la fel de aproape ca i locul terestru n care ne aflm.

13. O, fir minuscul de nisip, ce lucrare minunat i mrea reprezini tu, ct de sublim poi fi construit! Cine ar bnui vreodat ntreaga mreie a micuului fir de nisip care se aga, neobservat, de talpa piciorului su?

14. O, prinii mei, s nu credei c este vorba de un simplu fir de nisip! Este o lume n sine, de o mreie infinit! Prin spaiile sale vaste curg lumina i viaa!

15. Prin imensele sale vi de cristal curg ruri de energie. Deasupra munilor si strlucesc mii de sori, n cele mai glorioase i mai multicolore lumini, iar n aceast lume invizibil triesc nenumrate fiine, cu forme ncnttoare, care nu au fost vzute vreodat pe acest pmnt.

16. O, fir minuscul de nisip, dac nu m-a putea bucura dect de tine, mi-ai fi de ajuns pentru o ntreag eternitate!

17. Prini, frai i copii, deja nu mai pot vorbi; cci acest fir de nisip continu s creasc i devin din ce n ce mai glorios.

18. Ce v-a putea spune atunci despre ntregul pmnt i despre fiecare din prile sale componente, infinite la numr?

19. Ce v-a putea spune despre soare, sau despre ntregul cer nstelat de deasupra capetelor noastre, ca s nu mai vorbim de lumile invizibile ale ngerilor i spiritelor, i n sfrit, de iubirea lui Dumnezeu dinluntrul nostru?

20. De aceea, iubii-L, iubii-L, iubii-L pe El, mai presus dect pe oricine altcineva.

Numai n acest fel vei putea realiza ce nseamn iubirea i ct de mare este buntatea Tatlui preasfnt i preaplin de iubire!

21. O, iubire, ct de sacr eti! Tu eti totul n toate! O, Tat, Tat preasfnt, aceast iubire eti chiar Tu!

22. De aceea, prini, frai i copii, iubii Iubirea, i mai presus de orice, iubii-L pe Tatl preasfnt!

23. Cci El este esena etern i infinit a iubirii. De aceea, Lui n datorm, acum i de-a pururi, iubirea noastr! Amin.

SFRIT


Recommended