+ All Categories
Home > Documents > Imaginea Vizuala in Publicitate

Imaginea Vizuala in Publicitate

Date post: 22-Oct-2015
Category:
Upload: blo-andra
View: 94 times
Download: 6 times
Share this document with a friend
Description:
Imaginea vizuala in publicitatea moderna. Despre reclamele televizate
Embed Size (px)
of 20 /20
Imaginea vizuală în publicitate Forma de comunicare comerciala, care se adreseaza unui public larg, avand drept scop promovarea unui produs/marci, a unei activitati sau a imaginii institutionale. Este o forma platita de promovare care urmareste obtinerea de efecte imediate; utilizeaza, in principal, canalele media, precum si alte mijloace promotionale (promovarea vanzarilor, expozitii comerciale etc.). O reclamă, ca să funcţioneze, trebuie în general să se facă remarcată, indiferent ce ar comunica. Consumatorul este ajutat de reclamă să se orienteze mai repede şi mai uşor în multitudinea ofertelor de produse şi servicii lansate pe piaţă. Sponsorul de reclamă este interesat ca atitudinea publicului ţintă să devină favorabilă produselor sale iar designerul de reclamă doreşte să controleze cu precizie efectul mesajului publicitar pe care îl emite. Reclama este deci cea care trebuie să declanşeze în mintea potenţialilor cumpărători exact reacţia comportamentală dorită de sponsor şi urmărită de designer.
Transcript
Page 1: Imaginea Vizuala in Publicitate

Imaginea vizuală în

publicitate

Forma de comunicare comerciala, care se adreseaza unui public larg, avand drept scop

promovarea unui produs/marci, a unei activitati sau a imaginii institutionale. Este o forma platita

de promovare care urmareste obtinerea de efecte imediate; utilizeaza, in principal, canalele

media, precum si alte mijloace promotionale (promovarea vanzarilor, expozitii comerciale etc.).

O reclamă, ca să funcţioneze, trebuie în general să se facă remarcată, indiferent ce ar

comunica. Consumatorul este ajutat de reclamă să se orienteze mai repede şi mai uşor în

multitudinea ofertelor de produse şi servicii lansate pe piaţă. Sponsorul de reclamă este interesat

ca atitudinea publicului ţintă să devină favorabilă produselor sale iar designerul de reclamă

doreşte să controleze cu precizie efectul mesajului publicitar pe care îl emite. Reclama este deci

cea care trebuie să declanşeze în mintea potenţialilor cumpărători exact reacţia comportamentală

dorită de sponsor şi urmărită de designer.

Elementele care alcătuiesc o reclamă se constituie în stimuli ce sunt recepţionaţi de indivizi

ca senzaţii cu un anumit conţinut informaţional. Însă, orice reclamă trebuie să realizeze o unitate

între mesajul conceptual (text şi imagine) şi elementele ce ţin de formă şi culoare. Această

unitate trebuie ,,să fie atât în dimensiunea ei perceptuală şi afectivă, cât şi în ceea ce priveşte

capacitatea ei de a reprezenta, de a evoca cât mai bine caracteristicile produsului/mărcii

comunicate.”

Reclama declanşează în mintea cumpărătorului opinii, convingeri, atitudini. Este influenţată

de inteligibilitate, conţinutul informaţional, credibilitate, repetiţia mesajului. Reclama nu are

efect dacă nu sunt reţinute măcar o parte din mesajele publicitare. Memorarea poate fi mecanică,

logică, voluntară sau involuntară, stocarea optimă a informaţiilor producându-se în cazul

Page 2: Imaginea Vizuala in Publicitate

memorării voluntare. Un rol pozitiv în memorare îl joacă repetarea, variaţiile pe aceeaşi temă şi

efectele de poziţie: cu precădere la începutul şi la sfârşitul mesajului.

Parfumul Crystal Noir – VERSACE

Page 3: Imaginea Vizuala in Publicitate

Versace este o casa de moda extrem de bine cunoscuta in intreaga lume. Aceasta casa de

moda de provenienta italiana a avut ca principali intemeietori membrii familiei Versace.

Marca Versace s-a bucurat de o foarte mare atentie din partea iubitorilor de moda din toata

lumea. Datorita acestui succes foarte mare de care casa de moda s-a bucurat pe parcursul anilor

care au trecut, conducerea acestui mare brand au luat decizia de a se extinde. Marca Versace a

luat inteligenta decizie de a se propulsa si in industra parfumurilor printre alte cateva ramuri.

Aceasta marca, odata ce a intrat in  industria parfumurilor a reusit sa se extinda foarte mult,

pana in prezent aceasta marca specializata pe parfumuri a reusit sa lanseze pe piata 46 parfumuri,

fiecare dintre ele reprezentand o noua esenta sau aroma., la fel fiind si Crystal Noir.

Descrierea reclamei

Page 4: Imaginea Vizuala in Publicitate

Reclama are ca target segmentul feminin, si anume femeilor care vor sa iasa in evidenta prin

stralucire, senzualitate si mister. In planul principal se afla o femeie, iar in planul secundar se

regasesc doi barbati, stand de-o parte si alta a femeii.

Mesajul lingvistic este redat de numele brandului - VERSACE, scris cu majuscule, pentru a

atrage atenţia, iar sub numele brandului intalnim numele parfumului “Crystal Noir”, insotit de

textul “A new fragrance for woman”, pentru a sublinia ca aroma parfumului este una noua.

Mesajul vizual

Simbolul central al reclamei este femeia tanara, ce sta intinsa pe spate, probabil pe o masa cu

elemente argintii stralucitoare, ca un diamant , poarta o rochie aurie, de seara, fiind decoltata si

lasand la vedere piciorul. Ochii sai albastri bine conturati de machiaj, privirea, buzele pline,

pozitia trupului ei firav, cat si mainile si picioarele, de nota senzualitate, mister, erotism,

intruchiparea femeii moderne din zilele noastre. Cadrul este unul intim, timpul fiind seara,

inainte de o iesire in oras sau in toiul unei petreceri, fiindca femeia poarta o rochie ‘glamour’ de

culoare bej aurie, descoperindu-i sensual parti ale trupului sau, iar machiajul este unul puternic,

ambele fiind purtate seara. De asemenea barbatii sunt imbracati in camasa alba cu butoni eleganti

si sacou de culoare neagra.

De o parte si de alta a femeii, sunt prezenti doi barbati, atingandu-i sensual trupul acesteia:

cel din partea dreapta o cuprinde de talia subtire, iar cel din stanga ii pune mana pe piciorul

descoperit de rochie si pe umar. Poziţia celor doi actori din imagine este marcată de o profundă

încărcătură simbolică: ei sustin de o parte si de alta trupul femeii, intruchipand simbolul

masculinitatii, deoarece o protejeaza, dar in acelasi timp o doresc, fiind o femeie tanara si

frumoasa. Femeia vine in completarea sa, fiind simbolul feminitatii, este senzuala, incarcata de

mister, prezinta o nota de erotism, dar in acelasi timp trupul ei subtire, degetele mainii, cat si

pielea fina, arata gingasia care se regaseste in fiecare femeie.

Jos, in coltul din dreapta, putem observa sticluta parfumului, fiind una eleganta, avand un

capac mare in forma de diamant si stralucitor.

Visul, un alt simbol prezent în această imagine publicitara, este redat prin expresia şi

proximitatea personajelor. Visul, reprezintă, în cazul acestei imagini publicitare, posibilitatea

implinirii tuturor aspiraţiilor profunde al indivizilor, cei doi barbati dorind-o pe femeia tanara,

Page 5: Imaginea Vizuala in Publicitate

toti trei fiind incarcati de mister si senzualitate. Folosind Crystal Noir, orice vis se poate împlini,

si nu rămâne doar la stadiul de aspiraţie.

Semnele plastice sunt alcatuite din tonuri de albastru: bejul auriu – evoca sentimentul de

prestigiu. Semnificatia auriului este iluminare, intelepciune si bogatie. Auriul simbolizeaza si

calitatea superioara. Auriul este prezent atat la rochia femeii, cat si la parul barbatilor. Negrul –

prezent pe sacourile barbatilor, este simbolul elegantei, al puterii cat si al misterului. Aceasta

culoare inchisa se afla in contrast cu albul camasilor barbatilor, albul insemnand puritate si

perfectiune. Argintiul care straluceste ca un diamante (in forma de diamante fiind si capacul

sticlutei de parfum), denota stilul, eleganta, elementele glamour ale reclamei. Din nou intalnim

contrastul: auriul cu argintiul. Aceste culori “soc”, combinatiile stralucitoare sunt captivante,

excitante si inovatoare. Culorile au o importanţă deosebită în publicitate pentru că, în primul rând

se identifică cu produsele şi se asociază cu mărcile, iar în al doilea rând, ele transmit sau chiar

creează experienţe şi reacţii senzoriale, afective, cognitive şi comportamentale.

Elementele de persuasiune ale reclamei sunt reprezentate de erotism şi senzualitate. Este

un fapt cunoscut că în publicitate, în topul celor mai persuasive imagini, pe primele locuri se află

reprezentările actelor de erotism, reprezentările animalelor sau ale bebeluşilor. In această

reclamă o intalnim pe cea a erotismului, lasand privitorului sa-si foloseasca imaginatia. Parfumul

este o marcă a erotismului, a senzualităţii, iar publicitatea parfumurilor exploatează toate clasele

erotismului. Ca urmare, reclamele pentru acest tip de produs preferă adesea imagini şi personaje

senzuale; acestea sunt o alternativă creativă pentru parfumuri.

Consider ca reclama este una eficienta, isi atinge scopul, are deoarece indeamna publicul

tinta – femeile-, sa cumpere parfumul, pentru a se simti stralucitoare, sa aiba o nota de

senzualitate si mister.

Cafeaua Jacobs

Page 6: Imaginea Vizuala in Publicitate

Povestea cafelei Jacobs a inceput intr-o micuta cafenea cocheta, infiintata de Johann Jacobs,

in 1895, in oraselul german Bremen. Din anul 1966, cafeaua Jacobs in ambalaj verde a inceput sa

se comercializeze sub numele de Kronung, iar pe ambalajul ei a fost pusa in evidenta coroana

aurie, semnul distinctiv al marcii de-a lungul timpului.

Datorita aromei sale unice, faima cafelei Jacobs s-a raspandit rapid, iar cafeneaua “Johann

Jacobs Kaffee” a devenit fundatia unei puternice companii de talie internationala.

In decembrie 1999, Jacobs Kronung a intrat pe piata cafelei din Romania, devenind in scurt

timp cea mai apreciata cafea datorita gustului si aromei sale unice.

Jacobs Krönung este marca de cafea preferată de peste jumătate dintre consumatorii de cafea

prăjită şi măcinată din România, distingându-se pe piaţă prin aroma sa unică, irezistibilă,

Alintaroma. Azi se vinde in peste 20 de tari, in principal in Europa si Orientul Mijlociu, lideri de

piata fiind Austria, Germania, Letonia, Lituania, Polonia, Romania si Ucraina.

Jacobs Krönung, lider de piaţă în segmentul de cafea prăjită şi măcinată, este prima marcă de

cafea din România care informează consumatorul asupra conţinutului de antioxidanţi prin

intermediul unui semn distinctiv aplicat pe ambalaj. Calitatea deosebită a cafelei Jacobs Krönung

Page 7: Imaginea Vizuala in Publicitate

şi proprietăţile sale naturale, conţinutul de antioxidanţi, sunt păstrate prin alegerea selectivă a

boabelor de cafea şi prin procesul modern de prăjire şi preparare.

O singură ceaşcă (125ml) de cafea prăjită şi măcinată Jacobs Krönung asigură un efect

antioxidant semnificativ. Jacobs Krönung le oferă acum consumatorilor de cafea prăjită şi

măcinată Alintaroma pentru suflet şi antioxidanţi pentru sănătate.

Descrierea rclamei

In prim plan, intalnim imaginea unei femei tinere, care bea cafea dintr-o ceasca, dimineata.

Ochii ei albastrii si privirea patrunzatoare, precum si ceasca de cafea Jacobs capteaza atentia.

In plan secundar, jos, in dreapta, observam doua cani umplute cu cafea iar in partea de sus si

in partea de jos a reclamei observam textele care constituie o idee, un slogan, si firma cafelei.

Mesajul linvistic

Primul text „Prin telefon nu poti vedea o privire” este plasat sus in imagine, fiind scris cu un

font drept, ingrosat, care se poate citi usor. Mesajul pe care vrea sa il transmita este unul care te

invita la o intalnire pentru a bea o cafea impreuna, intr-un cadru intim, pentru a comunica, a sta

la o poveste intr-un mediu real, si nu unul virtual cum suntem obisnuiti zi de zi.

Cel de-al doilea text “Puterea Alintaromei ne aduce mai aproape” este scris pe doua nivele,

cu un font ingrosat, literele fiind alungite, dar rotunjite. Textul este scris cu auriu pe fondul verde

smarald, avand o forma serpuita si rotunjita. Alintaroma transmite mesajul principal, cu ajutorul

ei ii face pe oameni sa se uneasca, sa povesteasca, intalnindu-se la o cafea cu un gust

inconfundabil si cuo aroma care te face sa iti doresti sa o bei mereu impreuna cu cineva.

In partea de jos, in stanga, este scris numele marcii cafelei cu majuscule cu un font rotunjit.

Literele sunt scrise cu negru pe un fond auriu, iar din litera “J”( la fel ca si toarta canilor)

observam doua linii serpuite care sunt asemanatoare cu aburii din cafea, fiind transmis mesajul

intr-un mod subtil, fiindca in acesti aburi se simte mirosul specific cafelei Jacobs.

Mesajul vizual

Punctul central al reclamei este tanara femeie blonda, cu ochii albastri ca cerul. Parul ei

auriu sugereaza prospetimea diminetilor in care ne trezim regenerati, cu dorinta de viata.

Page 8: Imaginea Vizuala in Publicitate

Cadrul este unul luminos pentru a sublinia cat mai bine dimineata insorita si aurie, cand

incepem o noua zi cu forte proaspete. Ochii sai albastrii si privirea calda, ne ademenesc sa

sorbim cafeaua impreuna. Femeii i se vad doar ochii, acestia fiind elementul principal, nasul si

gura sunt sunt acoperite de cana de cafea verde, culoarea verde simbolizand prospetimea.

Aceasta tine ceasca de cafea cu ambele maini, sorbind continutul intr-un mod delicat, ceea ce ne

arata ca femeia e gingasa ca o floare care infloreste dimineata. Prin privirea ei patrunzatoare

putem descoperii adevaratul gust al diminetii.

In partea de sus a reclamei, am remarcat o invitatie in doi, dimineata la cafea, de catre tanara

femeie. Aceata invitatie este una intima, fiindca dimineta ne trezim langa partenerul de viata, si

asa trebuie sa ne incepem ziua: impreuna. In acest fel capatam forte proaspete, la masa impreuna

cu partenerul de viata si sorbind o cafea aromata, fiindca „Prin telefon nu poti vedea o privire”

calda si zambitoare. Poate chiar aroma acestei cafele ne trezeste din somn.

In partea stanga, jos, putem vedea doua cani verzi umplute cu cafea Jacobs. Spuma aurie din

cafea ne da senzatia de prospetime, iar aburii ce ies din cafea, senzatia de un gust bun,

nemaipomenit, pe care doar cafeaua Jacobs il poate avea, iar mirosul este unul inviorator care ne

face diminetile mai bune.

Sub imaginea femeii, intalnim textul cel mai important din reclama. Cel de-al doilea text

“Puterea Alintaromei ne aduce mai aproape” se afla in prim plan si este scris pe doua nivele, cu

un font ingrosat, literele fiind alungite. Alungirea a literelor ne da impresia ca acestea se evapora

ca si aburii ce ies din cafea. Este scris cu auriu pentru a se asemana cu spuma cafelei si cu parul

femeii. Culoarea aurie da o nota de bucurie, de caldura si chiar de intimidate, fiindca o cafea

buna se bea in doi. Ne da senzatia de un gust bun, aromat, gustul ce defineste cafeaua Jacobs.

Forma serpuita a textului ne lasa sa credem ca acesta “iese” din cafea, fiind pozitionat pe acei

aburi care se evapora din cafea, simtind aroma inconfundabila a cafelei Jacobs. Aceata forma

serpuita este una prietenoasa si calda.

In partea de jos, in dreapta, este scris numele marcii cafelei cu majuscule cu un font rotunjit,

prietenos. Literele sunt scrise cu negru pe un fond auriu, iar din litera “J” observam doua linii

serpuite care sunt asemanatoare cu aburii din cafea, in care se afla aroma inconfundabila a cafelei

Jacobs.

In cromatica reclamei, se gasesc culori calde sii vii, sugerand prospetimea si puritatea.

Fondul de culoare verde are efect de liniste, buna dispozitie, relaxare, meditatie, echilibru,

Page 9: Imaginea Vizuala in Publicitate

siguranta. El faciliteaza deconectarea nervoasa. Galbenul (auriul parului) reprezinta ludicul,

lumina, creativitatea, caldura si o atitudine lejera in ceea ce priveste viata. Galbenul este asemeni

razelor soarelui. Albastrul ochilor femeii, fiind culoarea cerului, da senzatia de liniste interioara.

Reclama este una reusita, fiindca atinge profilul emotional al publicul tinta, care este atras de

textul din reclama, cu acea putere a Alintaromei si abia asteapta sa cumpere cafeaua si sa o

consume dimineata, descoperind apropierea dintre parteneri si emotia fiecarei dimineti pline de

prospetime. Miroase bine, are gust bun, este ceva special pe piata si nici o alta cafea nu mai este

atat de buna.

Ciocolata Milka

Page 10: Imaginea Vizuala in Publicitate

Milka este unul dintre cele mai recunoscute si iubite branduri, construit timp de 111 ani pe calitate,

expertiza si dedicare pentru a obtine cea mai tandra si delicioasa ciocolata de pe planeta!

De mai mult de un secol de la aparitia ei, in 2002, Kraft Foods Romania lanseaza Milka in Romania.

Datorita istoriei brandului, a calitatii deosebite si a gustului unic, Milka a devenit in scurt timp un jucator

important pe piata de ciocolata, iar astazi este marca numarul unu de ciocolata din Romania.

Pozitionarea Milka in topul preferintelor consumatorilor demonsteaza atasamentul lor fata de

marca, fapt dovedit de numaroase studii.

Milka si-a diversificat constant portofoliul de produse de ciocolata, ajungand de la 6 produse, cate

erau disponibile la lansare, la peste 30 de produse de ciocolata in 2010.

Descrierea reclamei

Este un peisaj rustic si anume o cabană pe un deal cu iarba verde, inconjurata de munti iar in

josul paginii o ciocolatasi o vacuta, amandoua fiind de culoare mov.

Mesajul lingvistic este redat de două texte amplasate diferit in pagina de reclama, care nu au

aceeasi marime dar culoarea este la fel.

Page 11: Imaginea Vizuala in Publicitate

Primul text: ,,Milka.One piece and you’re there”( Milka.O bucaţică şi eşti deja acolo”). Este

amplasat aproape de centrul imaginii, caracterele sunt mari pentru a atrage atentia, de culoare

alba. Mesajul acestui text este următorul: nu trebuie sa te duci pana în Alpi pentru a te bucura de

frumusetea lor, e suficientă o bucatică de Milka, al cărei gust fin te va face să te simti ca si cum

ai fi acolo.

Al doilea text: ,,Milka.The most tender temptation since chocolate exists” (,,Milka. Cea mai

fină plăcere de când există ciocolata”). Este amplasat in coltul din dreapta jos, caracterele sunt

mici, tot de culoare alba. Acest text reprezintă un slogan al acestei mărci indicând faptul ca

Milka este în continuare cea mai fină ciocolata, făcuta cu lapte din Alpi.

Mesajul vizual este constituit din semne plastice si semne iconice figurative: vacuta mov.

Aceasta intruchipează mai bine decat oricare alt animal originea mărcii Milka: lumea Alpilor şi

laptele din Alpi. Inspirată din motto-ul „Apropie-ţi depărtările, îndepărtează-te de toate cele

cunoscute“, Milka nu a colorat numai ambalajul; emblema mărcii – vacuta – a primit de

asemenea culoarea mov, atragand atenţia din primul moment asupra ciocolatei. Aceasta se

incadrează perfect in imaginea mărcii, întruchipand finetea laptelui din Alpi. Vacuta mov, un

simbol al calitătii, este considerata un personaj simpatic, credibil şi plin de bunavoinţa. In anul

1901 se lansează ambalajul de culoare mov al ciocolatei Milka. Pe fondul mov al ambalajului,

apărea pentru prima oară o văcuţă din Alpi, pe vremea aceea încă în alb şi negru.

Dar, de ce neaparat o văcuţa? Aceasta întruchipează mai bine decât oricare alt animal originea

mărcii Milka: lumea Alpilor şi laptele din Alpi. Si cum a căpătat văcuţa culoarea mov?

Inspirată din motto-ul „Apropie-ţi depărtările, indepărtează-te de toate cele cunoscute“, Milka nu

a colorat numai ambalajul; emblema mărcii – văcuţa – a primit de asemenea culoarea mov,

atrăgând atentia din primul moment asupra ciocolatei.

Dupa ce, în prima campanie publicitară au apărut multe alte obiecte de culoare mov – brazi

de Craciun, baloane etc – vacuta mov va rămâne, peste ani, emblema mărcii Milka.

Aceasta se încadrează perfect în imaginea mărcii, întruchipând fineţea laptelui din Alpi. „În Alpi,

aerul este mai curat, apa este mai pură şi iarba mai verde. De aceea văcuţele dau cel mai bun

lapte. Din cel mai bun lapte, se produce cea mai bună, cea mai fină ciocolată”. Aceasta sintagmă

a deschis calea văcuţei mov din Alpi, şi de atunci este esenţa reclamelor Milka. In 1973, apare

primul spot publicitar cu vacuta mov, pentru care agentiei Young & Rubicam i-a fost decernata

Page 12: Imaginea Vizuala in Publicitate

medalia de aur de către Art Directors Club. Din 1973, văcuţa Milka a fost protagonista unui

număr de 100 spoturi televizate. Văcuta mov a devenit astazi emblema a marcii, se regaseste pe

toate ambalajele Milka, devenind una dintre cele mai de succes figuri publicitare.

Semne plastice. Imaginea este reprezentată de culori vii, verdele crud al ierbii, muntii care

intalnesc albastrul cerului fac din Alpi o lume a puritătii si prospetimii. Compoziţia reclamei:

peisajul mirific, luminile care scot in evidentă verdele ierbii si al padurii, umbra dată de soarele

ascuns după munti, alcătuiesc o lume care are o farâmă de magie. Valorile marcii sunt:

naturalete, autenticitate, finete, puritate, bucurie, inocentă, iar misiunea ei este să incante

consumatorii cu placerea celei mai fine ciocolate.

Reclama Milka conţine mai multe figuri retorice:

Repetitia – se repetă cuvantul ,,milka”; denota momente de confort si siguranta atunci cand

ne rasfătam pe noi si pe cei dragi cu plăcerile simple ale vietii.

Epitetul şi gradul superlativ de comparatie- ,, cea mai fină plăcere”; ,,In Alpi, aerul este mai

curat, iarba mai verde. De aceea vacutele dau cel mai bun lapte. Din cel mai bun lapte, se

produce cea mai bună, cea mai fină ciocolată”.

Incluzia - ,,O bucatica si esti deja acolo”; prin această figură de stil se exprimă faptul că

orice element al primei multimi apartine şi celeilalte, adica atunci cand gusti o bucatică de

ciocolată Milka, este ca si cum ai fi în mijlocul naturii. Incluzia construieşte ideea 'evadării', o

pauză de la ritmul alert al vietii.

In urma acestor etape de analize se constată că marca promovată în cadrul acestei reclame

este ciocolata Milka. Prin mesajele publicitare (imagine şi text) s-a evidenţiat faptul că Milka

este în continuare cea mai fină ciocolată, al cărei gust ,,te duce direct în Alpi”.

Reclama se adresează publicului larg având ca punct de plecare intelegerea nevoilor şi

stilului de viată al consumatorilor.

Mijloacele persuasive ale reclamei sunt folosite prin intermediul figurilor de retorica, astfel

că prin repetiţia cuvantului ,,Milka” se urmăreşte recunoasterea numelui atunci cand le este

menţionat. Epitetul şi incluzia redau faptul că numai prin finetea ciocolatei putem evada intr-o

lume de vis.

Page 13: Imaginea Vizuala in Publicitate

Modul de adresare este unul familiar, fapt reprezentat de exprimarea la persoana a doua: ,, ...

(tu) eşti deja acolo”.

Consider ca această reclamă este eficientă, intrucât respectă principiul selecţiei

argumentelor, adica insistarea asupra acelor caracteristici ale produselor considerate cele mai

convingatoare. In cazul ciocolatei Milka, se insistă pe finetea acesteia. Corespunde în totalitate

cerintelor consumatorului roman, pentru care ingredientele ciocolatei sunt foarte importante.

Milka este ciocolata aflat pe primul loc în topul preferinţelor consumatorilor. De asemenea,

reclama crează un profil emotional prin intermediul vacutei mov, deoarece reactionam la

simboluri.

Bibliografie

Iliescu Dragoş, Petre Dan, Psihologia reclamei şi a consumatorului, Vol. I1: Psihologia reclamei, Editura

Comunicare.ro, Bucureşti, 2005

Sutherland Max, Sylvester Alice K., De la publicitate la consumator: ce ,,merge”, ce ,,nu

merge”, şi mai ales de ce, Editura Polirom, Iaşi, 2008

Todoran Dimitrie, Psihologia reclamei. Studiu de psihologie economie, Editura Tritonic, Bucuresti, 2004

Webgrafie

http://parfumurioriginale.com/versace-woman/

http://www.shoppingnews.ro/despre-brand/jacobs.html

http://www.mondelezinternational.com/ro/ro/brands/largest-brands/brands-j/jacobs.aspx

www. milka .ro


Recommended