Home >Documents >Grafic Design Anul 2 Si 3

Grafic Design Anul 2 Si 3

Date post:02-Jul-2015
Category:
View:342 times
Download:3 times
Share this document with a friend
Description:
curs facultate
Transcript:

Instituia de nvmnt superior: Universitatea de Arte Gorge Enescu, Iai Facultatea: Arte Plastice, Decorative i Design Catedra/Departamentul: Textile i Design/Design Disciplinele postului: Proiectare asistat de calculator Domeniul: Anul III: graphic - design -

PROIECTARE ASISTAT DE CALCULATOR

Cuprins: Realizarea de copert CD, urmrindu-se urmtoarele etape: 1. Optimizarea imaginii digitale; 2. Interpretarea imaginii prelucrate anterior; 3. Crearea unui text cu efect 4. Prelucrarea unei singure imagini n vederea transmiterii de mesaje diferite, n funcie de suporturile folosite afi, flutura, ambalaj, copert carte, etc. 5. Pregtirea pentru tipar 6. Despre realizarea paginilor web 7. Ilustraia 8. Mijloace publicitare 9. Structura unei agenii de publicitate

PREGTIREA PENTRU TIPAR date generale pentru realizarea machetei Folosirea programului Adobe Illustartor CS2 n acest tutorial am luat ca i exemplu o carte potal.

* La deschiderea unui document nou n Illustrator, document ce va constitui macheta, trebuie stabilite dimensunile finale ale lucrarii ce urmeaz a fi tiprit, n cazul de fa 15,2/10,2cm, dimensiune ce corespunde cu 6/4inch (o dimesiune standard pentru carti postale). Foarte important este tipul paletei cromatice. Obligatorie fiind opiunea CMYK . *Tiparul are nevoie de un mic spaiu dejur mprejurul imaginii.(Bleed area) Pentru a vizualiza aceste margini urmai linia de comenzi: Object >>> Crop Area >>> Make Mrimea acestui spaiu trebuie s fie de 1/8 adic 0,125 sau 0,3 cm. Pe fiecare latur. Imaginea va fi pregtit innd-u-se cont i de cei 6 mm. Att pe nlime ct i pe lime, deoarece scalrile n Illustrator afecteaz rezoluia.

* Avem trei spaii de care trebuie s inem cont:- marginea cernelei Bleed Area mai mare cu 6 mm. - dimensiunea produsului finit - zona de siguran, unde nu trebuie s avem text sau chenare.

* Toate imaginile

vor trebui OBLIGATORIU s fie prelucrate la o rezoluie de 300 dpi iar desenele artistice la 1200 dpi CMYK Imaginile Alb-Negru vor fi convertite la Grayscale i nu RGB. Imaginile TIFF s nu fie salvate cu LZW Compresion.

* Culoarea neagr nu este cea din palet, adic CMYK- 0;0;0;100%,negrul tipografic fiind : CMYK : 60; 40; 20; 100% (4 Color RICH Black)

* O atene deosebit trebuie acordat contururilor de culoare neagr, ce pot rmne cu negrul din palet i coninutul s fie 4colorRICH black.. Cu ajutorul pipetei, pe care dnd dubluclic o putei seta s preia valorile punctului (n partea de jos), urmrii n caseta Info valorile CMYK

Edit >>> Preferences >>> Appearance of Black

nainte de salvare trebuie verificate dac imaginile sunt link sau embedd, acest lucru l putei vedea deschiznd Window >>> Document Info >>> Linked image; tot la Document Info putei verifica dac rezoluia este 300, dac sunt folosite 4 canale de culoare, daca documentul este CMYK.. Dac imaginile sunt linkuri, trebuie trimise spre tipografie i folderele care le conin. Verificai acest lucru deschiznd fereastra links Windows >>> Links unde puteI vedea starea imaginilor.

*

* Pentru a evita neplcerile cauzate desubstituirea unor fonturi, prin asta modificnd aspectul grafic al paginii, convertii textul la Outline. Altfel va trebui s trimitei tipografiei si folderele ce conin fonturile folosite.

* Salvarea documentului se vaface EPS i NU nativ AI .

n fereastra cu proprieti EPS verificai compatibilitatea i check la includerea Thumbnails; CMYK PostScript; 8 bit Preview I PostScript Level2.

* Folosii File >>> Document Setup pentru a mri reyoluia daca este necesar, mai ales n cazul Line Art

*

Dimensiunile standard al colilor de hrtie folosite n tipografie: A0 paper size (841mm x 1189mm) A1 paper size (594mm x 841mm) A2 paper size (420mm x 594mm) A3 paper size (297mm x 420mm) A4 paper size (210mm x 297mm) A5 paper size (148mm x 210mm) A6 paper size (105mm x 148mm) Compliment Slip (99mm x 210mm) Business Card Standard (85mm x 55mm or 90mm x 50mm)

Realizarea unei texturi n Adobe Photoshop CS2

Avnd un layer background. Adugai un layer nou, numit Forma, unde desenai o form oarecare. n acest exemolu amdesenat un cerc.

Deschidei paleta Channel urmnd ca dup ce dai clic pe sgeata din dreapta sus, s alegei opiunea New Channel Bifai opiunea Masked dup care alegei culoarea zonei luminate, precum si opacitatea acesteia, dar s fie peste 50% i dai OK.

Umpleti selecia cu un gradient. Nu uitai c atunci cnd lucrai pe canalele de culoare, lucrai pe negativ, aceste canale coninnd numai informaii in paleta Grayscale.

Pentru a ncrca selecia, doar cea care are transparena peste 50% dai dublu clic pe layerul Alpha 1.

Dup ce v ntoarcei la modul RGB si n paleta Layers vei avea gradientul pe form. Pentru a salva selecia gradientului adugai o masc layerului forma.

Facei o dublur layerului forma i numii-o umbrire Acum blocai pixelii transpareni apsnd pe iconia Lock, urmnd s umplei forma cu o alt culoare, care va fi culoarea zonei umbrite.

Aceast culoare o vei putea schimba ulterior.

Urmeaz s adaugai textura. Selectai masca layerului umbrire si alegei: Filter > Noise > Add Noise urmnd s stabilii valoarea i modul de afiare.

Acesta este rezultatul acestui exerciiu. Putei folosi i alte texturi: Filter > Artistic > Sponge Filter > Sketch > Reticulation... Puei oricnd s schimbai culorile, dar atene s avei blocat zona de transparen.

Succces !

Aplicarea unei umbre aruncate n Adobe Photoshop CS2Scopul este de a realiza umbra aruncat de ctre un obiect inserat ntr-o imagineDe exemplu: inserarea unei coloane sau a unui monument 3D pe o imagine cu o piaet.

Pentru a realiza o umbr aruncat, n Photoshop, avei nevoie de dou imagini spre exemplificare am ales un portret i o apc . Scopul este realizarea unei imagini ct mai realist, prin adugarea unui element nou pe o imagine i realizarea umbrei aruncate de acesta peste imagine. Deschidei pentru nceput imaginea de baz.

Urmeaz s deschidei Channel palette. Selectai si lasati vizibil doar layerul cu cel mai mare contrast, respectiv 'Red', urmnd s duplicai acest layer (clic dreapta...).

n fereastra 'Duplicate Channel' denumii noul layer 'Blur map' dup ce ai ales ca destinaie un document nou.

Acum vei avea inc o imagine numit 'Blur map' deschis pe Desktop. Dispersia umbrei poate fi aplicat oricrui document photoshop, cu excepta celor bitmap.

Acum dac dorii s netezii gradaia, dar pstrnd detaliile alegei linia de comenzi: Filter > Noise > Despeckle. Repetai operaiunea de patru ori (Ctr+F) Imaginea este mult mai neteda ;i mai blnd. Salvati aceast imagine (Blur map).

Acum v ntoarcei la modul RGB (Ctr+~) pe documentul iniial. Deschidei documentul pe care se afl obiectul pe care dorii s-l lipii pe imaginea dvs. i a crui umbr urmeaz sa fie dispersat pe imaginea iniial. Obiectul pe care-l aducei (Copy+Paste) trbuie s aib backgroundul transparent. Scalai i poziionai obiectul n poziia dorit, innd cont i de locul unde vei avea umbra aruncat. Pentru 'Transform' putei folosi un shorcut (Ctr+T).

Pentru a crea umbra, avei nevoie de un nou layer, situat ntre cele dou existente. Cu ajutorul lasoului, avnd n vedere parametrul 'Feather' pe care+l stabilii dup ce ai conturat forma umbrei. Pentru aceasta urmai linia de comenzi: Select > Feather i dati valoarea dorit.. Umplei selecia cu 50% Gray dup care alegei Filter > Blur > Gaussian blur, pentru a netezi umbra.

Avnd layerul cu umbra selectat, alegei Filter > Distort >Displace, si dai valoare '0' la scalare pe vertical i 30 la cea vertical. Putei experimenta diverse alte valori. Va aprea csua de dialog care te ntreab ce document foloseti . Cutai 'Blur map' i dai Ok i ateptai rezultatul. Vei oserva cum sa mulat imaginea n interioril seleciei dvs. Acum pentru a obine o imagine ct mai realist, alegei modul Multiply (din caseta Layers) care va uni layerele, umbrind culorile de pe imaginea iniial

Urmeaz s facei cateva corecii alegnd: Adjustement > Hue/Saturation iar n csua de dialog activai Colorize i Prewiew urmnd sa corectai valorile.Se poate aplica si imaginilor albnegru (grayscale), cu excepia celor bitmap.

Cam asta este tot.

Prelucrarea unei fotografii digitale n Adobe Photoshop CS2n general imaginile realizate cu o camera foto digital cu performane reduse, sau a imaginilor scanate este necesara repararea lor n Photoshop.

Deschidei imagine pe care dorii s o prelucrai, urmnd s alegi Image >Image Size i s modificai rezoluia la 300px. Pentru a vizualiza mai bine eventualele greeli descchidei caseta Channel i lsai viyibil doar canalul Blue, sau putei folosi Ctr+3

Dup ce ai denumit layerul baz dai click dreapta i alegei Duplicate Layer pe care-l numii Blur.

Alegei Filter > Blur > Gaussian Blur , pentru a realiza o estompare a rezoluiei imaginii, n special pe canalul Red, acesta fiind cel mai sensibil.

n caseta de dialog dai valoarea care s realizeze att o uoar estompare dar s pstreze totui imaginea de ansamblu. Dai OK. n casela Layers alegei modul Color care nu schimb culoarea de baz ci face un mixaj prin amestecul luminii reflectate cu suprafeele umbrite.

Duplicai layerul Blur i daii numele Focus. Schimbai Color mode n Normal urmnd sa modificai opacitatea la o valoare de aprox. 30%. Acum avei o imagine cu un aspect mai moale

Duplicai layerul baz i numii noul layer Nuane. Tragei de acesta i aducei-l pe prima poziie. Creai un layer nou pe care-l punei pe ultima poziie, dup care Select All (Ctr+A) i umplei cu alb. Acest layer va va ajuta s vizualizai modificrile pe care le vei face pe layerul Nuane. Lsai vizibile doar layerele Nuane i cel alb.

Dublu-click pe layerul Nuane, pentru a deschide csua Layer Style.

n cmpul Bl

Click here to load reader

Embed Size (px)
Recommended