Date post: | 03-Jun-2018 |
Category: |
Documents |
Upload: | babygirl31128 |
View: | 227 times |
Download: | 0 times |
of 177
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
1/177
TRAINING
www.cbmanagement.ro
http://www.cbmanagement.ro/http://www.cbmanagement.ro/8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
2/177
Google AdWords
NOTIUNI FUNDAMENTALE
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
3/177
SUMAR
1. Introducere in programul AdWords
2. Structura unui cont si a unei campanii
3. Calitatea si relevanta unei campanii AdWords
4. Cum se creaza o campanie Google AdWords
(reteaua de cautare / reteaua de display)
5. Cum definim optimizarea la nivel AdWords.
6. Instrumente utilizate in AdWords
7. Administrarea contului / nivele de acces in cont
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
4/177
INTRODUCERE
NOTIUNI DE BAZA ADWORDS
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
5/177
Promovare online (Online Advertising)
Online Advertising = promovare pe orice tip de site (cu stiri, cu
informatie, reviste online, bloguri, site-uri de review-uri,
portaluri de produse, site-uri de download, sharing, retele
sociale s.a.m.d) Orice tip de site poate fi inclus intr-un sistem
de tip advertising.
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
6/177
Online advertising pentru campanii de
BRANDING
Obiectiv
Dezvoltarea nevoii consumatorului pentru un produs sau serviciu
Dezvoltarea vizibilitatii la nivel online pentru produs sau serviciu
Cum facem campanii de branding?Prin realizarea de actiuni de promovare pe cat mai multe site-uriunde publicul nostru tinta (audienta) isi petrece timpul.
Care este primul brand care va vine in minte?
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
7/177
BRAND
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
8/177
Campaniile de branding sunt campanii
cu raspuns direct
Obiectiv
Convingerea utilizatorilor web sa realizeaza cat maimulte actiuni (conversii): cumparari, download- uri,inscrieri, cereri de informatii, cerere de oferte s.a.m.d
Cum putem indeplini acest obiectiv?
Prin optimizarea campaniilor la nivel online astfel incatsa determine realizarea unui numar cat mai mare de
actiuni
Cum stim daca o campanie si-a atins scopul?
Avand ca si indicator de performanta: ROI - ul
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
9/177
Ce este Google AdWords?
Aceasta notiune imbraca mai multe forme:PPC, CPC, link-uri sponsorizate, referentiereplatita
Indiferent sub ce denumire il intalnim saufolosim, definitia acestei notiuni este aceeasi:
O forma de advertising in care se plateste o
suma de bani de fiecare data cand uninternaut realizeaza un click pe un anuntpublicitar.
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
10/177
PPC (pay per -click)
Unde apar anunturile?
Anunturile sunt difuzate inmotoare de cautare, site-uri
web si / sau retele de
advertising.
Cand platim?
Advertiserii liciteaza pecuvinte cheie de cautare si
platesc atunci cand un
internaut efectueaza un
click pe anunturile lor
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
11/177
PPC (pay-per-click)
De ce sa folosim PPC?
Pentru a directiona traficcalificat (persoane direct
interesate de produsele sau
serviciile noastre) catre un
site web.
Cum se pozitioneaza anunturile?
Pozitionarea unui anunt inrezultatele motoarelor de
cautare sau in cadrul site-
urilor web depinde de mai
multi factori.
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
12/177
Cum definim notiunea de cautare?
Sa ne gandim ca ne afla in curs de realizare a unui puzzle si ne lipseste o
piesa:
Avem mai multe piese din care trebuie sa o
alegem pe cea potrivita:
Misiunea Google este aceea de aduna o
informatii din diverse domenii si de a le returna
atunci cand un internaut realizeaza o cautareraportata la satisfacerea unei nevoi. Pe scurt:
grupeaza informatii din intreaga lume astfel incat
sa raspunda unei cautari targhetate.Cautarea inseamna utilizarea Google
ca s sursa de cercetare in vederea
obtinerii unei informatii necesare
satisfacerii unei nevoi actuale sau
viitoare.
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
13/177
Motorul de cautare Google
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
14/177
Rezultate organice - SEO
Rezultate platite - PPC
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
15/177
Rezultate organice - SEO
Rezultate platite - PPC
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
16/177
SEO versus SEM
SEO = search engine optimization
Optimizarea unui site la nivel intern si extern astfel incat sa fie listat de catre robotii
motoarelor de cautare in zona organica, adica a traficului gratuit.
SEM = search engine marketing
Activitati de marketing online concretizate in link-uri sposorizate in motoarele de
cautare sau in retele de site-uri web.
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
17/177
SEO versus SEM
SEO
Trafic gratuitSEM
Trafic platit
SEM nu influenteaza SEO
SEO nu influenteaza SEM
Nu se poate plati pentru a beneficia de vizibilitate in rezultatele organice
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
18/177
Beneficii ADWORDS
Un sistem simplu si usor de folosit
Posibilitati multiple de targetare
Public tinta larg: milioane de utilizatori din intreaga lume
Flexibilitate : afisarea anunturilor aproape imediat dupaactivare
Relevanta: utilizatorii cauta activ produse sau servicii
Control: prin intermediul bugetului zilnic, campaniile pot fi
oprite si modificate oricandROI: rapoarte prin care putemi identifica rentabilitatea
cuvintelor, anunturilor, grupurilor de anunturi si
campaniilor
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
19/177
De ce sa facem AdWords?
Sunt foarte multe site-uricare detin pozitia 1 inrezultatele organice.Webmasterii acestora isipun intrebarea: De ce samai fac AdWords daca amdeja prima pozitie?
Raspuns: In zonasponsorizata (platita), aitotal control asupra
mesajului oferit (textulanuntului) pentru o cautarefacuta de useri, ca urmare siun nivel de targhetare ridicat
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
20/177
ADWORDS
Proprietatile
Partenerii de
cautare
Reteaua de
display
Motoarele de
cautare
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
21/177
Proprietatile GOOGLE
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
22/177
Parteneri de cautare Google
s.a.m.d.
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
23/177
Motoare de cautare Google
s.a.m.d.
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
24/177
Reteaua de Display
Peste 20.000 de parteneri in Romania
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
25/177
Ex. Partener de display Google
PPC
PPC
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
26/177
Google AdWords vs. Google AdSense
AdWords este program de advertising pus la dispozitie de
Google ce ofera advertising de tip PPC pe motoarele de cautare si
site-urile partenere.
AdSense = program de servire de anunturi dat de Google.
Mai exact: proprietarii de site-uri isi pot inscrie site-urile in
reteaua AdSense si permit astfel afisarea in cadrul lor a unor
anunturi text, imagine, video . Proprietarii sunt platiti de catreGoogle pentru fiecare click inregistrat.
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
27/177
Q&A1. In sistemul PAY PER CLICK se plateste intotdeauna in functie de numarul de
afisari:
A) ADEVARAT
B) FALS
RASPUNS: B
2. Google AdWords este o metoda eficienta de promovare pentru ca:
A) Se platesc click-urile doar atunci cand utilizatorii au cumparat ceva dintr-un
site
B) Anunturile sunt afisate userilor atunci cand acestia efectueaza o cautaretarghetata, adica sunt interesati de produsele sau serviciile pe care le
comercializam.
C) Anunturile sunt afisate de mai multe ori acelorasi useri de mai multe ori in
timpul aceleasi zile.
RASPUNS: B
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
28/177
Q&A3. Cum ne ajuta Google AdWords sa targhetam userii atunci cand acestia sunt
gata sa realizeze o conversie?
A) Adwords targheteaza userii care cauta anumite produse sau servicii
B) Adwords trimite trafic foarte mare catre un site
C) AdWords analizeaza cand nu targhetam cea mai buna audienta
D) AdWords analizeaza in ce campanii nu avem un ROI optim
RASPUNS: A
4. Adwords este o metoda eficienta de marketing pentru:
A) Generarea de lead-uri sau inscrieri intr-un formular de contact
B) Generarea de vanzariC) Cresterea gradului de vizibilitate pentru un brand
D) Impiedicarea comcurentei sa afiseze anunturile lor consumatorilor tai
RASPUNS: A.B.C
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
29/177
Termeni utilizati in Google AdWords
Cuvant cheie
CPC
CPC maxim
Pagina de landing (destinatie)
Destinatie de plasare
CTR
Impresii/Afisari
Conversie
Rata de conversie
Licitare
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
30/177
Cuvant Cheie
Cuvintele cheie sunt folosite de sistem ul Google AdWords pentru a
potrivi anunturile la o cautare. In baza acestora se afiseaza anunturile tip
PPC utilizatorilor web.
Anunturile sunt difuzate la cautari de cuvinte cheie
Cuvintele cheie pot fi simple sau compuse
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
31/177
CPC
Internautul realizeaza o
cautare
Identifica si acceseaza anuntul PPC Ajunge pe o pagina de destinatie
AdWords factureazade fiecare data pentru fiecare
click dat pe anunt. Zero costuri daca nu se da click.
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
32/177
Pagina de landing (destinatie)
Pagina de destinatie (de aterizare) este pagina care se deschide atunci
cand un utilizator efectueaza un click pe un anunt.
Tehnici de eficientizare: Pagina de destinatie targetata
Userul cauta
oferte vacanta
Se afiseaza
anuntul PPC
Pagina de destinatie
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
33/177
CPC maxim
Reprezinta valoarea maxima pe care suntem dispusi sa o
platim pentru un click.
CPC maxim trebuie sa fie mai mare de 0.01 (USD, EUR sauRON).
Se seteaza la nivelul fiecarui cuvant si grup de anunturi.
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
34/177
CTR / AFISARE
Afisare:Aparitia unui anunt pe motorul de cautare sau pe unul din site-urile
partenere Google
Campaniile de branding au ca scop obtinerea unui numar cat mai
mare de afisari.
Rata de clic (CTR):Se calculeaz ca numrul de click-uri pe anunt/ numarul de afisari * 100
Click - uri-------------------------- * 100 = Rata de click exprimata ca procent (%)
Afisari
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
35/177
CTR - exemple
Click - uri-------------------------- * 100 = Rata de click exprimata ca procent (%)
Afisari
30 click uri----------------- * 100 = 3%
1000 afisari
50 click uri
----------------- * 100 = 5%
1000 afisari
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
36/177
Conversie
Sales
In cazul magazinelor online AdWords ofera
posibilitatea de monitorizare a tranzactiilor in
vederea deterinarii ROI -ului
Leads
Adwords monitorizeaza cati utilizatori au
accesat anuntul in vederea obtinerii de
informatii
Sign -up
Monitorizeaza cati useri au completat un
formular de inscriere s.a.m.d
Vizualizari de pagina Userul este redirectat catre o pagina de
destinatie considerata cheie
Altele Se stabileste tipul de conversie: ex telefon.
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
37/177
Rata de conversie
Se calculeazca numarul de conversii / numarul de click-uripe anunt * 100
Numar de conversii-------------------------- * 100 = Rata de conversie exprimata ca procent (%)Numar de click-uri
Obiectivul este obtinerea unui numar cat mai mare de conversii.
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
38/177
Licitatia
Cum functioneaza sistemul de licitatii?
Cream anuntul Alegem cuvintele cheie Setam CPC ul maxim
USERUL EFECTUEAZA O CAUTARE
Anuntul intra insistemul de licitatie Anunturile castigatoare sunt
afisate
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
39/177
Q&A1.Daca anuntul nostru ar fi afisatla 34500 dar numai 345 din acesta ar da click
pe anunt, care ar fivaloarea CTR
A) 0.01%
B) 1%
C) 10%
D) 0.1% RASPUNS: B
2.Daca un advertiser vinde trandafiri rosii care ar fi cea mai potrivita pagina de
destinatie pentru cautarea trandafiri rosii:
A) Pagina de Home PageB) O pagina in care prezentam mai multe tipuri de trandafiri
C) Pagina in care prezentam doar trandafiri rosii
D) O pagina cu lalele
RASPUNS: C
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
40/177
Q&A
3. Ce termen descrie conceptul masurarii profitului facut din advertising
comparativ cu cat de mult s-a cheltuit pentru derularea unei campanii?
A) CTR
B) ROI
C) PPCD) CPC
RASPUNS: B
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
41/177
STRUCTURA UNUI CONT si ale
unei CAMPANII
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
42/177
STRUCTURA UNUI CONT
CONT
CAMPANIE CAMPANIE
GRUP
ANUNT
GRUP
ANUNT
GRUP
ANUNT
GRUP
ANUNT
Anunturi Destinatii de plasare Cuvinte cheie
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
43/177
STRUCTURA UNUI CONT
10.000 de campanii(inclusiv campaniile active i cele intrerupte)
20.000 de grupuri de anunturi in fiecare campanie
10.000 de cuvinte cheie in fiecare grup de anunuri
300 de anunturi grafice in fiecare grup de anunuri (inclusiv
anunturile imagine)
4 milioane de anunturi active sau intrerupte in fiecare cont
5 milioane de cuvinte cheie in fiecare cont
SETARILE CONTULUI
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
44/177
SETARILE CONTULUI
Avem nevoie de o adresa de email si de o
parola!
SETARILE CONTULUI
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
45/177
SETARILE CONTULUI Preferinte de cont: moneda curenta si zona geografica a vizualizarii
rapoartelor nu pot fi schimbate ulterior
SETARILE CONTULUI
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
46/177
SETARILE CONTULUI Preferinte de facturare:adresa de facturare si datele cardului de plata; aceste date
pot fi schimbate ulterior, daca este cazul.
SETARILE CAMPANIEI
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
47/177
SETARILE CAMPANIEI
La nivelul campaniei se seteaza URMATOARELE TARGET-ARI:
Targetare geografica
Targetare lingvistica
Targetare pe retele de promovare
Targetare pe dispozitive
Buget zilnic
Difuzarea anunturilor
Programarea anunturilor
Tipul de licitare
T t fi
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
48/177
Targetarea geografica
Geografic
Domeniul pe care se face cautarea
Adresa de IP a calculatorului (numar unic datfiecarui calculator conectat la Internet)
Putem targeta: teritorii, regiuni, tari,
orase, judete, o raza in jurul unui punct, codpostal (US)
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
49/177
Parkersburg0
("'; j\
Huntington
)'0West
o VirginiaCharleston
... - J
Map I 'sa t e l l i t l TerriS ; !' Rockville
o
IIIUC61
"0 D lawareWas hington 1" - -Hamsohburgo
CherlottesYifte0
/Tuckahoe
0
0Roanoke Newport
News0
0 o VirginiaBlacksburg Peters! Mg v1rg101a
Norfolk0 0 Beach.I Danvne
- -o l
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
50/177
Warsaw0
lntroduce!i o loca!ie, cum arfi un or a .o regiune sau o !arii Viza i ora
1Romania (tara)
Acope e 2.450.000
Elimina!i ,i napropiere 2.450.000 Elim ins\i I naprop ie
0astopo l
Bt.aek Sea
la
Ban0
0O
BtlndiSJ
Tarat'flo
5
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
51/177
RllmnlcuS rat
0
Fundem0
'
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
52/177
AlegeJI IOCaJIIIe
rarta + - - (
f j
Vale
zeni
a
I
I I
Bucurefti, B u c u . RomAnia
(orat)Acoperire: 874.000 ?
Ad lu ga t. llEHmlnatl 1Tnapropiere
\
I'(
Domnel}ti
Cemtca f l J
1 m
Ghna Fundeml _ Bragadtru
Cometu Mi igureie
JtlavaMihiule ti \
Bercem
1Decembne
Frumu ani
Vidra /
'( ' '...............a--/ Vii ra ll\
Aduna it-Copiicem
IJ Valean o
..
CSutati 1 Directionare cAtre o zoM cu o anumita raza Locatii Tn bloc
t::J ntroduce) o jocaUe de y,zat sau dee c usDeexemplu, o tara.un . o regiunesau uncod t a l . De asernenea,putetlface clic pebutonul demalsus pentrua af a locatiiiedisponibiie p e hartA.
Loc.tll vlzate Acopertru
1 Ellmln-tl toate loc.tllle
Bucure!?ti,B uc u t i ,RomAnia- Eliminati1Tnapropiere874.000
Giilbin
A - - - J - 1- - - & tt ..A- - - L - _a. .V-
Targetarea geografica
Targetarea geografica GHID
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
53/177
Targetarea geografica GHID
Magazin cu distributie in Bucuresti
Companie cu distributie internationala
Companie cu distributie nationala
Targhet: la nivel local
Targhet: la nivel international
Targhet: la nivel national
Targetarea lingvistica
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
54/177
Targetarea lingvistica
La nivel lingvistic Google afiseaza anuntul in functie de:
Preferintele de limba din motorul de cautare
Limba motorului pe care se face cautarea (com limbaengleza, ro limba romana), in cazul in care userii nu au
preferinta de limbi setate in cont
Exista cazuri in care sistemul poate identifica limba in care este
scrisa cautarea: greaca, ebraica, japoneza, coreeana sijaponeza.
Targetarea lingvistica
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
55/177
Targetarea lingvistica
Pana la 41 de versiuni lingvistice pot fi targhetate!
Targetarea lingvistica
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
56/177
Targetarea lingvistica
Atentie:
Sistemul AdWords nu traduce in mod automatanunturile !
Exemplu: Daca organizam un eveniment pentrucetatenii de orgine spaniola din Romania, va trebui
sa targetam, limba spaniola si ca locatie Romania.
Limba:Spaniola
Locatia: Romania
Bugetul zilnic
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
57/177
Bugetul zilnic
Bugetul zilnic este valoarea maxima pe care o setam noi la nivelul
campaniei
Cheltuielile zilnice variaz i pot ajunge la limita superioarde 20%
peste bugetul zilnic (overdelivery). Cheltuielile sunt insa limitate
lunar: Dacbugetul zilnic este de 10,00 $ pe parcursul ntregii luni,
nu vei fi taxat cu mai mult de 304,00 $ pentru luna respectiv
(10,00 $ bugetul zilnic * o medie de 30,4 zile pe luna).
Metode de difuzare
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
58/177
Metode de difuzare
Standard:Determina cat de des vor aparea anunturile in timpul zilei
Accelerata: recomandata pentru bugete foarte mari care nu se cheltuie; pentrucampanii limitate in timp; pentru campanii de imagine
Programarea anunturilor
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
59/177
Programarea anunturilor Se termina bugetul prea repede? Alegeti difuzare standard si programati
anunturile sa apara in anumite zile si ore in perioada campaniei
Programarea anunturilor
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
60/177
Programarea anunturilor
Rotatia anunturilor
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
61/177
Rotatia anunturilor
Numai un singur anunt din grupul de anunturi va apare la un moment
dat
Ex: Daca avem trei anunturi in grupul de anunturi cu cuvinte legate de
licitare CPC. La o cautare de genul licitare CPC numai un anunt din cele
3 va apare la un moment dat.
Rotatia anunturilor
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
62/177
Rotatia anunturilor
Optimizare: sistemul AdWords va roti in mod uniform anunturile din
grupul de anunturi pana cand se detaseaza unul ca performanta pentruclick-uri (cel mai bun CTR)
Ce inseamna Uniform?:sistemul va roti in mod egal anunturile in 90 de
zile, apoi le va optimiza pentru click-uri ( in mod automat)
Rotatia anunturilor
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
63/177
Rotatia anunturilor
Optimizare pentru conversii: sistemul va roti in mod
uniform anunturile din grupul de anunturi, pana cand unase detaseaza ca CTR si CR
Sistemul va afisa anunturile care au cel mai bun CTR si CR
Tipuri de licitare
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
64/177
Tipuri de licitare
Licitare Manuala poti hotari bid-ul (CPC maxim) la nivel de cuvant.
Recomandata: daca vrei sa ai control.
Licitare Automata sistemul va licita (in limita hotarata de tine) pentru
a obtine nr maxim de clic-uri la bugetul setat.
Recomandata: pentru cei care nu au mult timp; la inceputul
campaniilor pentru cresterea performantei
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
65/177
Grupul de anunturi
Reprezinta o parte importanta a contului AdWords
Atunci cand un utilizator efectueaza o cautare legata de cuvintele
cheie, anunturile cuprinse in aceasta sectiune vor fi afisate
Cuvintele cheie trebuie sa fie relevante si in stransa legatura cu
continutul publicat in website, sa faca trimitere catre un produs sau unserviciu oferit
STRUCTURA UNUI CONT Exemplu
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
66/177
Structura unui cont
Cont
BANCPOST
Campanie
Prima Casa
Grup de anunuri
Prima casa
Campanie
Servicii Brasov
Grup de anunuri
Credite
imobiliare
Grup de anunuri
Depozite bancare
STRUCTURA UNUI CONT Exemplu
Q&A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
67/177
Q&A1. Care din urmatoarele elemente nu se seteaza la nivel de cont in Google
AdWords?
A) Informatii cu privire la adresa de email
B) Informatii legate de facturare
C) Bugetul zilnic
D) Preferintele de cont
RASPUNS: B
2. Alegeti din variantele de mai jos structura corecta a unui cont Google
AdWords de la primul pas pana la ultimul:
A) Cont, grup de anunturi, campanie, anunt text, cuvinte cheie.
B) Cont, campanie, anunturi si cuvinte cheie, CPC si buget
C) Cont, campanie, grup de anunturi, anunt text, cuvinte cheie
D) Cont, buget, campanie, grup de anunturi, campanie, cuvinte
RASPUNS: C
Q&A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
68/177
Q&A3. Targhetarea geografica si targhetarea lingvistica pot fi schimbate dupa ce
contul a fost creat:
A) ADEVARAT
B) FALS
RASPUNS: A
4. Alegand in setarile campaniei, Google vaafisa
anunturile cat de repede se poate pana cand este cheltuit bugetul zilnic.
A) Difuzare standard
B) Difuzare accelerata
C) Programare 24 h / 7 zile
D) Toate tarile
RASPUNS: B
Q&A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
69/177
Q&A5. Moneda de plata poate fi modificata dupa crearea contului.
A) ADEVARAT
B) FALS
RASPUNS: B
6. Care din afirmatiile de mai jos sunt adevarate cu privire la sistemul Google
AdWords?
A) Google traduce anunturile in functie de cerere
B) Google nu traduce anunturile
C) Google traduce automat anunturile in functie de locatia targetataD) Google traduce contra cost anunturile
RASPUNS: B
Q&A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
70/177
Q&A7. Daca un utilizator face o cautare de tipul pantofi dama pe google.fr fara a
specifica o preferinta de limba in motorul de cautare, Google ii va afisa
anunturile setate pentru:
A) Limba obtinuta din adresa de IP-ul userului
B) Limba interogarii cautate limba romana
C) Limba default a motorului de cautare limba franceza
D) Limba Engleza
RASPUNS: B
8. _____________ este un numar asociat fiecarui calculator conectat la
Internet.
A) O adresa web
B) Un nume de domeniu
C) O adresa IP
D) O parola de acces la cont RASPUNS: C
Q&A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
71/177
Q&A9. Targetarea anunturilor pentru toate tarile si toate teritoriile este utila pentru
un business care:
A) Comercializeaza produse in Bucuresti
B) Vinde carti in limba franceza
C) Realizeaza si vinde jucarii la nivel global
D) Are o retea de distributie in Europa
RASPUNS: C
10. Care dintre afacerile de mai jos ar beneficia de rezultate in cazul targhetarii
in jurul unui punct:
A) O editura care vinde la nivel national.
B) Un magazin de piese auto care vrea sa targeteze o zona de 100 de kilometriiin jurul locatiei unde se desfasoara afacerea.
C) Un centru de invatare a limbii franceze online
RASPUNS: B
Q&A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
72/177
Q&A11. Intr-o campanie Google AdWords, parametrata standard, nu se poate
depasi bugetul zilnic.
A) ADEVARAT
B) FALS
RASPUNS: A
12. Roxana isi verifica contul AdWords si observa ca a inregistrat un numarfoarte mare de click-uri. Dupa ce analizeaza mai atent, observa ca a depasit
bugetul zilnic pe care il stabilise pentru cateva campanii. Care este motivul
pentru aceasta situatie?
A) Bugetul a fost setat dar nu aprobat
B) Google a ajustat bugetul in functie de calitatea anunturilorC) Google poate afisa mai multe anunturi redistribuind bugetul ramas
neconsumat in alte zile, astfel incat sa nu se depaseasca bugetul lunar
stabilit.
D) A uitat ca a setat difuzarea accelerata si nu standard
RASPUNS: C
Q&A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
73/177
Q&A13. Ce reprezinta CPC maxim?
A) Suma pe care o platim pentru un clickB) Suma maxima pe care suntem dispusi sa o platim pentru un click
C) Suma platita pentru 1000 de afisari
D) Suma platita pentru o zi de campanie
RASPUNS: B
14. Cand un user se inscrie in Google AdWords, urmatoarele date nu mai pot fi
schimbate:
A) Numele companiei si zona geografica a contului
B) Moneda de plata si zona geografica a contului
C) Datele de facturare si zona geografica a contuluiD) Adresa de email si datele de facturare
RASPUNS: B
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
74/177
Calitatea si relevanta unei
campanii AdWords
SCRIEREA ANUNTULUI
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
75/177
Titlul anunului (25 caractere)
Textul anunului(35 caractere/linie)
URLafiat(35 caractere)
SCRIEREA ANUNTULUI
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
76/177
Pozitionarea anunturilor in Google
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
77/177
Pozitionarea anunturilor in Google
Pozitia este determinata de Rank-ul anuntului
Rank-ul anuntului = QS x CPC max
Se calculeaza pentru fiecare licitatie (cautare sau
aparitie pe reteaua de display)
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
78/177
Scorul de calitate
Consta in estimarea relevantei cuvintelor cheie, anunturilor si a
paginii de destinatie pentru un utilizator
Inregistreaza valori cuprinse intre 1 si 10
Poate fi vizualizat in interfata contului AdWords exclusiv pentru
cuvintele cheie utilizate in reteaua de cautare
Scorul de calitate identificare coloana
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
79/177
Scorul de calitate identificare coloana
speciala din tab-ul Cuvinte cheie
Scorul de calitate identificare iconul de
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
80/177
Scorul de calitate identificare iconul de
informatii din dreptul cuvintelor cheie
S l d li
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
81/177
Scorul de calitate
Google calculeaza scorul de calitate pentru un cuvant cheie prin
raportarea la o serie de factori.
Cei mai importanti sunt:
1. CTR
2. Relevanta cuvintelor cheie
3. Pagina de aterizare
CTR
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
82/177
CTR
Scorul de calitate este influentat de toate CTR-urile dintr-un contAdWords
Se tine cont de:
Istoricul ratei de clic (CTR) a cuvantului cheie si a anuntului
corespunzator pe Google;
Istoricul contului masurat prin valoarea CTR a tuturor anunturilor si
cuvintelor cheie din cont
Istoricul valorii CTR a adreselor URL afisate din grupul de anunturi
RELEVANTA
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
83/177
RELEVANTARelevanta are la baza doua aspecte:
1. Relevanta cuvintului cheie pentru anunturile din grupurile de anunturi stabilite.
Exemple de cuvinte cheie:
Licitare CPC
Licitare CPM
Licitare adwords
Promovare adwords
RELEVANTA
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
84/177
RELEVANTA
2. Relevanta cuvintului cheie si a anuntului corespunzator interogarii de cautare:
Keyword- licitare AdWords
C lit t i ii d t i
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
85/177
Calitatea paginii de aterizare
Pagina de aterizare trebuie sa evidentieze un continutrelevant si original
Sa corespunda exact nevoii de cautare a utilizatorului
Sa fie veridica, sa nu furnizeze informatii eronate sau false
Navigarea in interiorul ei sa poata fi realizata cu usurinta
Sa fie transparenta si sa furnizeze informatii concrete
precum: date de contact, termeni si conditii de realizare a
achizitiei s.a.m.d
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
86/177
Modalitatea de licitatie in AdWords
Advertiser CPC max Scor de
calitate
Rank anunt Pozitie
anunt
Andrei 4 USD 3 12 2
Maria 3 USD 6 18 1
Ioana 1 USD 10 10 3
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
87/177
Modalitatea de licitatie in AdWords
Pretul real platit de advertiser este
Actual CPC = (Rank anunde nvins QS) + $0.01
Advertis CPC max QS Rank Poziti
CPC er anunt aanunt ului
Maria 3 USD 6 18 1 = 12 /6 = 2.00 USD
Andrei 4 USD 3 12 2 = 10 / 3 +0.01 = 3.4
USD
Ioana 1 USD 10 10 3 Pre minim
Cu cat scorul de calitate este mai bun cu atat costul este mai redus!
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
88/177
Suma licitata pentru prima pagina
Anunurile vor aparea pe prima pagina daca CPC max este mai mare
decat o valoare minimnumit suma licitata pentru afisarea pentru
prima pagina, care se calculeaza pe baza scorului de calitate si a
competitiei existente.
Valoarea se afiseaza la nivelul fiecarui cuvant prin afisarea coloanei
Q&A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
89/177
Q&A1. Care din urmatorii factori nu sunt luati in calcul la calcularea scorului de
calitate:
A) CPC ul licitatB) Rata de click (CTR)
C) Relevanta cuvintelor cheie la anunturile din grupurile de anunturi
D) Calitatea paginii de destinatie
RASPUNS: A
2. Pe paginile motoarelor de cautare sistemul AdWords determina rank-ul
anuntului analizand:
A) Scorul de calitate al cuvantului si CPC ul maxim
B) CPC ul maxim
C) Vechimea contului AdWordsD) Pozitiile detinute de site in rezultatele organice
RASPUNS: A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
90/177
Crearea unei campanii Google
AdWords
I t f t Ad d
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
91/177
Interfata Adwords
Home tab
Tab managementul de campanie
Tab managementul de grupuri de anunturi
Tab managementul anunturilor
Tab Contul meu
Interfata Adwords Home Page
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
92/177
Interfata Adwords Home Page
Interfata Adwords tab Campanii
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
93/177
Interfata Adwords tab Campanii
Informatii AdWords Tab Grupuri de
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
94/177
p
anunturi
Informatii AdWords Tab Setari
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
95/177
Informatii AdWords Tab Setari
Informatii AdWords Tab Anunturi
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
96/177
Informatii AdWords Tab Anunturi
Informatii AdWords Tab Cuvinte
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
97/177
cheie
Informatii AdWords Tab retele
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
98/177
(display)
Informatii AdWords Tab Oportunitati
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
99/177
Informatii AdWords Tab Oportunitati
Ofera sugestii
pentru
imbunatatirea
campaniilor
existente in cont
pentru crestereaperformantei si
eficientizarea
costurilor
Informatii AdWords Tab Instrumente
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
100/177
de analiza
Permite accesul laintrumentele puse la
dispozitie de sitemul Google
Adwords
Informatii AdWords Contul meu
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
101/177
Informatii AdWords Contul meu
Contul meu Acces la cont
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
102/177
Contul meu Acces la cont
Facturare
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
103/177
Facturare
Facturare setari cont
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
104/177
Facturare setari cont
Facturare cod promotional
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
105/177
Facturare cod promotional
Facturare in fila Campanii
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
106/177
Facturare in fila Campanii
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
107/177
Campanii Google AdWords
- reteaua de continut -
Pasii in crearea unei campanii
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
108/177
Pasii in crearea unei campanii
Campanie Grup deanunturi
Anunturi Keywords CPC
Creste relevanta anunturilor tale
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
109/177
Creste relevanta anunturilor taleCreaza cate un grup de anunturi pentru fiecare topic, care sa descrie fiecare
serviciu sau produs pe care dorim sa il comercializam!
Campanie Cosmetice femei
Grup de anunturi Cosmetice ten
Cuvinte cheie crme hidratare,
crme fata
Textul anuntului Vrei un tensanatos? Cosmetice pentru un ten
sanatos, incepand de la 50 ron.
Grup de anunturi Cosmetice corp
Cuvinte cheie crema anticelulitica,
crema antivergeturi, lapte de corp
Textul anuntului Cosmetice pentrucorp. Calitate garantata. Preturi
incepand de la 50 ron. Comanda acum.
SCRIEREA ANUNTULUI
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
110/177
Titlul anunului (25 caractere)
Textul anunului(35 caractere/linie)
URLafiat(35 caractere)
Afisarea anunturilor
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
111/177
Afisarea anunturilorSe poate afisa un singur anunt aferent unui domeniu din URL-ul de destinatie:
home.cbmanagement.ro
www.cbmanagement.ro
www.cbmanagement.ro/home
Numele de domenii care au extensii diferite sunt considerate pagini de aterizare unice:
www.cbmanagement.ro www.cbmanagement.fr www.cbmanagement.co www.cbmanagement.info
Observatie - Nu se vor afisa doua sau mai multe anunturi care au acceasi pagina de destinatie in
acelasi timp! Vor fi afisate in sistem random.
Reguli de scriere a anunturilor
http://www.cbmanagement.ro/http://www.cbmanagement.fr/http://www.cbmanagement.co/http://www.cbmanagement.info/http://www.cbmanagement.info/http://www.cbmanagement.co/http://www.cbmanagement.fr/http://www.cbmanagement.ro/8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
112/177
Reguli de scriere a anunturilor
Punctuatie si simboluriTitlul anuntului nu poate contine semnul !. In restul textului nu este
permis decat un singur semn !, scopul fiind acela de a nu se utiliza
semne de punctuatie sau simboluri repetate, care nu sunt necesare sau
care sunt inselatoare. Toate simbolurile trebuie sa fie scrise in functie
de semnificatia lor. Nu se poate folosi cifra 4 pentru a inlocui for si /
sau U pentru you.
Trademark
Nu se pot folosi in anunturi cuvinte inregistrate ca trademark
ex:Google
Reguli de scriere a anunturilor
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
113/177
Reguli de scriere a anunturilor
Reguli de gramaticaAnunturile trebuie sa respecte regulile gramaticale. Acestea include spatierea
corect intre cuvinte si inainte sau dupapunctuatie. Google face exceptie pentru
cuvintele scrise gresit in mod obisnuit pe care toti utilizatorii de internet le
recunosc si le inteleg.
Textul trebuie sa fie sub forma de propozitii sau constructii logice.
Repetitie
Nu poate fi folosita excesiv. Acelasi cuvant nu poate fi repetat de trei sau mai
multe ori pe o linie.
Reguli de scriere a anunturilor
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
114/177
Reguli de scriere a anunturilor
Capitalizare
Un cuvant nu poate fi scris in majuscule pentru a atrage atenia asupra
cuvantului respectiv.
Ex: GRATUIT
Scrierea primei litere a fiecarui cuvant cu majuscule este permisa atat in anuntcat si in URL-ul de afisare
Fraze neacceptate
Nu se pot folosi expresii care sa indemne internautul sa viziteze site-ul
indiferent de continut sau care conduce userul catre adresa de afisare.
Ex: Da clic aici!
Reguli de scriere a anunturilor
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
115/177
Reguli de scriere a anunturilor
Declaratii competitive
Daca pretindem ca produsele sau serviciile oferite sunt mai bune decat ale
competitorilor, acest lucru trebuie demonstrat pe pagina de destinatie a anuntului
Superlative
Nu se poate folosi cel mai bun sau numarul 1 decat daca este sustinut de un
tert pe pagina de destinatie a anuntului
Oferte speciale
Ofertele speciale, preturile prezentate in anunt trebuie sa fie gasite pe site la
maxim 1-2 click-uri de pagina de destinatie a anuntului
Exemple de anunturi care incalca regulile de redactare impuse de
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
116/177
Only 4 today
Vino acum si cumpara telefonul
dorit Ia oferta speciala!! Doar azi
www.mysite.ro Telefoane ieftine
leftin. ieftin. ieftin.Cumpara
acum Ia oferta speciala. 123RON.
www.mysite.ro
Promovare prin PPC
Servicii de promovare ieftine
pe motoarele de cautare.Click aici:vwvw.mysite.ro
Scrierea anunturilor
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
117/177
Scrierea anunturilorFoloseste cuvinte in titlu - acestea sunt cautate de internauti!
Dezvolta anunturile relevante pentru internauti, descrie pe cat posibil ce va
gasi userul pe pagina, astfel incat acesta sa fie pregatit sa completeze pasii
necesari pentru realizarea actiunii.
Foloseste call2action:
Userul stie ce actiune sa efectueze
Userul intelege continutul din pagina de destinatie
Creste ROI
Diferentiaza produsul/serviciul: oferte speciale, preuri, perioadeleofertelor s.a.m.d
Scrierea anunturilor sfaturi
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
118/177
Scrierea anunturilor sfaturi
Creazaanunturi simple si ispititoare
Include preturi si promotii
Foloseste un puternic call-to-action
Include cuvinte cheiein textul anuntului
Testeaza mai multe anunturi in fiecare grup de anunuri
Verificace texte folosesc competitorii tai in mediul online
Scrierea anunturilor de ce sa folsim
l h i i ?
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
119/177
cuvantul cheie in anunt?
Pentru ca este cautat in
motorul de cautare!
Instrumentul pentru cuvinte cheie
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
120/177
Instrumentul pentru cuvinte cheie
De ce trebuie folosit? Pentru ca porneste de la un site sau de la un cuvant si sugereaza cuvinte
cheie. Da informatie despre volumul de cautare (in functie de potrivire),
competitia pentru cuvantul respectiv si CPC-urile aproximative.
Tipuri de potrivire pentru cuvinte
h i
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
121/177
cheie
Potrivire a cuvintelorcheie
AMPLA (FRAZA)
FRAZA
[EXACTA]
Ce inseamna potrivire ampla?
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
122/177
Ce inseamna potrivire ampla?
Anuntul va apare daca:
Alte cuvinte sunt incluse in cautare
Termenii din cautare nu sunt scrisi in aceeasi ordine ca in cuvantul cheie
Cautarea este similara cu cuvantul cheie: include plurale sau sinonime
Ex: calarie anuntul va apare la cautari ca si:
calarie munte echitatie
cursuri echitatie
Modificatorul potrivirii ample (+)?
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
123/177
p p ( )
Anuntul nostru va apare daca:
Termenul modificat cu + trebuie sa apara in cautarea unuiutilizator in mod exact sau ca varianta apropiata
Ex: +cafea anuntul va apare la cautari precum
Cofe
cofea
cafei
Ce inseamna potrivire fraza?
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
124/177
p
Anuntul nostru va apare pentru orice cautare ce include cuvintelecheie in ordinea exacta in care apar.
Exemplu: calarie munteanunul va apare pentru cautari de genul:
calarie munte
hotel calarie munte
cursuri calarie munte
calarie munte pentru copii
Ce inseamna potrivire [EXACTA]?
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
125/177
p [ ]
Anuntul nostru va apare numai pentru cautarea identica cu expresia cheie.
Exemplu: [calarie]anuntul va apare numai pentru cautarea exacta calarie
Ce sunt cuvintele negative?
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
126/177
g
Evita ca anuntul nostru sa apara cand cautarea include un cuvant cheie
nerelevant pentru business ul nostru online.
Exemplu1:
Sa spunem ca avem o scoala de echitatie pentru copii.
Cuvantul nostru cheie: calarie munte copii
Anuntul nostru nu va aparea daca cineva va face doar cautarea calarie munte
fara copii.
Ce rol au cuvintele negative?
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
127/177
g
Cu ajutorul cuvintelor cheie negative, putem face urmatoarele:
Sa impiedicam afiarea anuntului nostru pentru persoanele care cauta
sau acceseaza site-uri referitoare la produse sa servicii pe care nu le
oferim
Sa afisam anunturi utilizatorilor care au sanse mai mari de a da click pe
acesteaSa reducem costurile excluzand cuvintele cheie pentru care cheltuim
bani, dar nu obtinem rentabilitatea investitiei.
Exemplul 2
Sa presupunem ca vindem curele de dama. Dorim sa impiedicam afisarea
anuntului pentru utilizatorii care cauta sau acceseaza site-uri care contin
termeni precum ceas i barbatesti, intrucat cel mai probabil, aceste
persoane nu vor cumpara o curea de dama.
Estimatorul de trafic Fila Instrumente
de analiza
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
128/177
de analiza
Estimatorul de trafic exemplu de
estimare
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
129/177
estimare
Ce trebuie sa stim atunci cand
concepem lista de cuvinte cheie?
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
130/177
concepem lista de cuvinte cheie?1. Nu are niciun fel de importanta daca le scriem cu majuscule
2. Exista o serie de simboluri care nu sunt recunoscute de catre sistemul Google
AdWords:
! @ % ^ * () = {} ; ~ ` ? \ |
3. Exista un simbol pe care Google il ignora- si .
T rex este identic cu T-rex
4. Exista simboluri pe care Google le recunoaste:
& si literele accentuate
bed and breakfast este diferit debed & breakfast
sidewalk cafe este diferit desidewalk caf
Sfaturi de eficientizare a listei de
cuvinte cheie
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
131/177
cuvinte cheie
1. Includeti atat singularul cat si pluralul
2. Includeti potentiale greseli de scriere, sinonime si ganditi-va care ar fi
forma de cautare aplicata de internauti pentru a gasi produsele sau
serviciile pe care le comercializati.
3. Includeti codurile produselor in lista de cuvinte cheie
4. Includeti numai cuvinte si expresii relevante atat pentru produsele si / sau
serviciile pe care le oferiti cat si pentru pagina de aterizare (destinatie).
5. Nu omiteti targetarea geografica! este un aspect primordial pentru ROI
Sfaturi de eficientizare a listei de
cuvinte cheie
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
132/177
cuvinte cheie
6. Cauta pe Google cuvintele pe care vrei sa le adaugi in lista ta. Daca primelerezultate returnate nu au nicio legatura cu produsul sau domeniul tau de
activitate, atunci nu le utiliza intrucat vor fi considerate ca fiind irelevante.
7. Adauga cuvinte negative!
8. Opteaza pentru un numar de cuvinte redus in cadrul fiecarui grup de
anunturi. Ca si numar 10 15 cuvinte este mai mult decat suficient
pentru a asigura relevanta si un scor de calitate ridicat.
9. Grupeaza cuvintele cheie pe teme!
Ce facem atunci cand obtinem un CTR
mic?
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
133/177
mic?
Daca un anunt inregistreaza prea multe impresii, adica afisari si nu suficiente click-
uri atunci inseamna ca avem o rata de click scazuta:
Asigura-te ca textul anuntului este strans legat de cuvintele cheie
Imbunatateste lista de cuvinte cheie pentru a include termeni mai specifici,
relevani pentru textul anunului .
Adugai cuvinte cheie negative
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
134/177
Campanii Google AdWords
- reteaua de display -
Diferente intre campania de cautare si
de display
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
135/177
de display
RETEA DE CAUTARE RETEA DE DISPLAY
Anunturile suntafisate la o
cautare facuta de user(proactiva)
Userii cauta proactiv informatii
legate de servicii/produse
Anunturile suntafisate cand sunt
relevante unui continut sau pe
site---urile targetate de advertiseri
Userii viziteaza pagini in functie de
nevoile lor, de interese, de profil si
nu sunt in cautare proactiva de
anunturi
CPC vs CPM
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
136/177
CPC CPM
Strategia este bazata pe
actiunea userilor (adica pe
realizarea de conversii)
PERFORMANTA
Se analizeaza in functie de
numarul de click-uri si de
numarul de conversii
Strategia nu este bazata pe
conversii. Este strict o
strategie de branding adica
de imagine.
PERFORMANTA
Se analizeaza in functie de
numarul de click-uri si de
numarul de afisari
Tipuri de anunturi pe care le putem
realiza intr o campanie pe display
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
137/177
realiza intr-o campanie pe display
1. Anunturi text
Regulile editoriale se aplica atat pe reteaua de cautare cat si pe reteaua de display
Tips&Tricks:
Construieste anunturi text diferite pentru reteaua de display de cele pentru reteaua de
cautare.
Comportamentul userilor este diferit.
Testeaza mai multe anunturi in grupul de anunturi (A/B)
Tipuri de anunturi pe care le putem
realiza intr o campanie pe display
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
138/177
realiza intr-o campanie pe display
2. Anunturi imagine
Anunturi de tip imagine (statice sau rich media)
Construieste anunturi text diferite de cele pentru reteaua de cautare.Comportamentul userilor este diferit.
Tipuri de anunturi pe care le putem
realiza intr-o campanie pe display
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
139/177
realiza intr-o campanie pe display
Anunturi imagine
Cele mai cunoscute motive pentru dezaprobarea imaginilor:
Imaginea nu e clara
Continutul face trimitere catre ZONA adult (non-family safe)
Imaginea arata ca o avertizare de sistem sau imita un sistem de operare
Continutul grafic / text manipuleaza userului sa dea click
Tipuri de anunturi pe care le putem
realiza intr-o campanie pe display
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
140/177
realiza intr-o campanie pe display
Tips&Tricks:
Foloseste fraze ca Oferta limitata, Oferta speciala, Acum
pentru a captura atentia userului
Folosesteimagini clare(produse, oameni)
Foloseste un call2action, chiar daca este afla acum
Include detalii: preturi, oferte speciale
Testeaza mai multe anunturi(diferite culori, formate)
Tipuri de anunturi pe care le putem
realiza intr-o campanie pe display
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
141/177
realiza intr-o campanie pe display
3. Anunturi tip video
Cele mai cunoscute motive pentru dezaprobarea anuntilor video:
Greseli de gramatica
Continut adult (non-family safe)
Arata ca o avertizare de sistem sau imita un sistem de operare
Imagini care nu pot fi recunoscute
Monitorizarea performantei unui anunt video se face prin urmarirea ratei
de interactiune.
Tipuri de anunturi pe care le putem
realiza intr-o campanie pe display
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
142/177
realiza intr-o campanie pe display
3. Anunturi tip video
Tips&Tricks:
Pune cele mai importante mesaje la inceputul video-ului pentru a fi siguri
ca veti captezi atentia celor care vizualizeaza video-ul Foloseste un call2action clar in video
Foloseste continut care sa nu fie comercial
Foloseste call2action in imaginea de deschidere a video- ului
Foloseste text in imaginea de deschidere (care sa capteze atentia)
Ofera-le userilor infomatie clara cu privire la ce trebuie sa faca dupa ce
vizualizeaza video-ul (cumparare, vizitare).
Targetare contextuala
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
143/177
Targetarea audienei se realizeaza in funciede tema cuvintelor
din grupul de anunturi. Ce trebuie sa facem?
1. Se adaugam cuvinte in grupul de anunturi
2. Se adaugam anunturi in grupul de anunturi
Sistemul AdWords va determina tema comuna a tuturor
cuvintelor din grupul de anunturi si va afisa anunturile pe
pagini care au acea tema.
Paginile pe care au fost afisate anunturile pot fi vizualizate in tab-ulRetele zona Destinatii de plasare automate.
Targhetare contextuala Atentie!
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
144/177
Targhetare contextuala - Sfaturi
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
145/177
Tips & Tricks:
Tine grupul de cuvinte mic si din aceeasi tema, altfel sistemul nu
va fi in masura sa identifice tema comuna
Foloseste Contextual Targeting Tool pentru a identifica cele mai
bune asocieri de cuvinte
Nu e nevoie sa folosesti potriviri (ampla, exacta, fraza)
Targetare destinatiilor de plasare a
anunturilor
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
146/177
anunturilor
Se efectueaza o selectare manuala a site-urilor/paginilor pe care dorim
ca anunturile noastre sa fie afisate.
1. Se adauga destinatii de plasare
2. Se adauga anunturi in grupul de anunturiCe va face AdWords?
Sistemul va afisa anunturile pe site-urile selectate de noi.
Paginile pe care au fost afisate anunturile pot fi vizualizate in tab-ulRetele zona
Destinatii de plasare gestionate.
Sugerarea de destinatii de plasare
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
147/177
Targetarea pe destinatii de plasare
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
148/177
Avantaje:
Control maxim al site-urilor pe care se afiseaza anunturile
Se poate seta un bid (CPC) la nivelul destinatiei de plasare
Sistemul va afisa anunturile pe site-urile selectate de noi.
Daca se folosesc cuvinte cheie si destinatii de plasare
impreuna, anunturile vor fi plasate contextual pe destinatiile
de plasare.
Targetarea pe destinatii de plasare
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
149/177
Tips & Tricks:
Foloseste cat mai multe tipuri de anunturi pentru a fi sigur ca apari pe
cat mai multe site-uri
Mergi cu targetarea in profunzime, selecteaza sectiuni chiar pagini desite-uri pentru a avea o relevanta mai mare
Adauga cuvinte cheie pentru a fi sigur ca anunturile apar pe pagini relevante
Excluderi
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
150/177
Exista posibilitatea de a exclude atat site-uri cat si categorii. In plus, se pot adauga
cuvinte negative.
Acestea vor preveni aparitia anunturilor pe continut care contine cuvinte cheienegative.
Display Ad Builder
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
151/177
Display Ad Builder ne ajuta sa ne construim propriile bannere rapid si gratis
customizand template-urile cu mesaje, imagini si logo-uri.
Q&A1. Conform regulilor de punctuatie impuse de Google cate semne de
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
152/177
g p p g
exclamare sunt permise in redactarea titlului.
A) 1
B) 0
C) 3
D) 4
RASPUNS: B2. Care din exemplele de mai jos, reprezinta un call2action:
A) Numarul 1 pe piata
B) Cele mai ieftine preturi
C) Cumpara ACUM
D) 24/7 suport tehnic
RASPUNS: C
Q&A3. Google accepta misspelinguri comune sau variatii mici ale cuvintelor in
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
153/177
textele anunturilor.
A) ADEVARAT
B) FALS
RASPUNS: A
4. Cand este permisa utilizarea de superlative in textul anunturilor:
A) Cand superlativul este sustinut de pagina de destinatie
B) Superlativele sunt permise intotdeuna in textul anunturilor
C) Superlativele nu sunt niciodata permise in textul anunturilor
D) Cand superlativele sunt insotite de testimoniale
RASPUNS: C
Q&A5. Cele mai eficiente titluri de anunturi in cazul unei campanii Google
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
154/177
AdWords:
A) Includ numele companiei si domeniul site-ului
B) Nu contin cuvinte cheie
C) Sunt redactate cu majuscule
D) Sunt relevante pentru cuvintele cheie cautate de user in motorul de cautare
RASPUNS: D
6. URL-ul de afisare trebuie sa fie identic cu urlul de destinatie:
A) Adevarat
B) Fals
RASPUNS: B
Q&A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
155/177
7. Pentru care din urmatoarele cautari va fi afisat un anunt targetat pentru
cuvantul cheie laptop ieftin:
A) Laptop ieftin nou
B) Laptop Toshiba ieftin
C) Laptopuri ieftine de calitate
D) Laptopuri de calitate ieftine
RASPUNS: A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
156/177
Optimizare campanii Google
AdWords
Optimizare
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
157/177
Sectiuni despre care vom discuta:
1. Ce este optimizarea?
2. Realizarea de optimizari pentru cresterea traficului
3. Realizarea de optimizari pentru imbunatatirea scoruluide calitate
4. Imbunatatirea calitatii paginii de destinatie (de
aterizare)
5. Optimizarea pentru reteaua de cautare
Despre Optimizare
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
158/177
Optimizare = activitatile desfasurate pentru a obtine rezultatelor dorite prin
mbunatatirea calitatii si a performantei contului
SCOPmai multe click-uri deci mai mult trafic redirectat catre site.
profit mai ridicat
costuri reduse
potentiali clienti mai relevanti si o probabilitate mai mare de a atrage
conversiialte obiective de publicitate (ex. castigare de notorietate)
Optimizare = cresterea traficului
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
159/177
CTR
IMPRESII
AFISARI SCOP
Cresterea traficului catre site in vederea castigarii capitalului de
imagine respectiv cresterea ratei de conversie. Pentru a face
cunoscut brand-ul , produsul sau serviciul.
CUM INDEPLINIM ACEST SCOP?
1. Utilizam cuvinte cheie relevante
2. Nu filtram traficul care ar putea fi relevant prin utilizarea unui
numar excesiv de cuvinte cheie
3. Cream o campanie generala pe reteaua de continut4. Cream campanii specifice in functie de sezonalitate si de
evenimentele de tranzit.
Optimizare = cresterea CTR
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
160/177
IMPRESII
QS / nr. clickuri
SCOP
Cresterea numarului de click-uri inregistrat de anunturile noastre
Generarea de useri targetati, mentinand bugetul la cote reduse, insa
beneficiind de un scor de calitate ridicat si de o pozitionare optima a
anuntului.
CUM INDEPLINIM ACEST SCOP?
1. Utilizam si adaugam in campanie cuvinte cheie relevante
2. Utilizam cuvinte cheie negative (insa nu excesiv) pentru a filtra
cautarile irelevante
3. Setarea unui CPC mare la inceput in vederea obtinerii unui CTRridicat
4. Folosind grupuri de anunturi cu liste mici de cuvinte cheie in
vederea cresterii targhetarii anuntului la cuvinte
5. Folosindu-ne de sezonalitate si evenimente speciale
Optimizarea paginii de aterizareEste pagina unde ajung
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
161/177
Cum optimizam pagina de destinatie?
1. O dezvoltam astfel incat sa fie usor de
navigat
2. O realizam astfel incat sa contina
informatie relevanta
3. Utilizam call2action pentru a fi siguri causeri realizeaza o activitate (buy,
download, sign up s.a.m.d)
Este pagina unde ajung
vizitatorii dupa ce dau click
Cu cat numaul lor este mai
mare cu atat rezultatele
obtinute vor fi mai relevante
Greseli in optimizarea paginii de
destinatie
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
162/177
Greseli frecvent realizate in design-ul paginilor de aterizare:
Sunt foarte greu de citit
Call2action nevizibila userului (acesta trebuie sa faca scrolling in pagina pentru a
ajunge la informatia cautata)
Textul redactat si imaginile nu au nicio legatura cu oferta realizata
Formular de inregistrare este prea lung sau solicita informatii cu caracter personal
Exista pasi intermediari necesari de parcurs inainte de realizarea efectiva a
conversiei
Optimizare pentru reteaua de continut
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
163/177
Este recomandat sa iei in considerare textul paginii pe care vrei sa apara
anunturile respectiv sa te raportezi la tema grupului de anunturi, nu la
cuvinte individuale.
Listele de cuvinte cheie trebuie sa fie in stransa legatura cu conceptul pe
care doresti sa-l transmiti.
Alege modelul de plata in functie de obiective.
Daca obiectivul tau este reprezentat de conversii: alege destinatii de
plasare relevante, sterge destinatiile de plasare care nu sunt performante,
testeaza targetarea contextuala pe destinatii de aterizare.
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
164/177
INSTRUMENTE ADWORDS
Conversion Tracking
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
165/177
Defineste o conversie in functie de obiectiv:
Lead
Vanzare
Signup
Vizualizarea unei pagini cheie
Alta actiune
Conversia nu este necesar o tranzactie!
Conversion Tracking
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
166/177
Conversion Tracking
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
167/177
Previzualizarea anunturilorScop: verificare textelor care apar pentru un anunt fara a se contoriza
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
168/177
Scop:verificare textelor care apar pentru un anunt fara a se contoriza
afisari. Este un instrument care permite si targhetarea pentru alta
tara!
Istoricul schimbarilor efectuate in cont
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
169/177
Q&A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
170/177
1. Alina este in Romania si are o campanie targetata in Germania. Care este
instrumentul de analiza pe care ar trebui sa il utilizeze pentru a identifica
maniera de afisare a anunturilor?
A) Instrumentul de sugestii de cuvinte cheie
B) Instrumentul de previzualizare a anuntuluiC) Instrumentul de urmarire a conversiilor
D) Istoricul modificarilor efectuate in cont
RASPUNS: B
Q&A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
171/177
1. Maria are o campanie cu raspuns direct. Pentru a putea urmari rentabilitateacampaniei va trebui sa utilizeze:
A) Instrumentul de sugerare de cuvinte cheie si sa scoata idei de cuvinte cautate
de utilizatorii de internet
B) Instrumentul de previzualizare a anunturilor si sa identifice potentialele
probleme la nivelul anunturilor
C) Istoricul schimbarilor in cont si sa identifice actunile trecute care au dus la
inregistrarea de performante bune
D) Instrumentul de urmarire a conversiilor si sa implementeze codul de
conversie pe pagina definalizare a actiunii de monitorizat in campanie
RASPUNS: D
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
172/177
NIVELE DE ACCES IN CONT
Acces in cont
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
173/177
ADMINISTRATOR - GENERAL
Poate vizualiza, edita
(modifica) si administraorice parte a contuluiAdWords
Poate acorda acces la cont sipoate schimba nivelul de
acces al altei persoane
STANDARD
Poate vizualiza, edita
(modifica) si administraorice parte a contuluiAdWords
Nu poate acorda drepturi deacces sau schimba nivelul de
acces al altei persoane
Acces in cont - drepturi
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
174/177
Drepturi de citire
Poate vedea si rula rapoarte
Poate vizualiza tab---urile
deCampaniisi
Oportunitati
Drepturi de notificari
Poate primi notificari,
rapoarte via e-mailNu poate sa faca sign in in
cont
Q&A
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
175/177
1. Care ar fi nivelul potrivit de acces pentru un coleg care are nevoie sa se
logheze in cont, sa realizeze schimbari si sa modifice nivelul de acces al altor
utilizatori?
A) StandardB) Citire
C) Administrator
D) Email
RASPUNS: C
Link-uri utile pentru aprofundarea
elementelor prezentate
8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
176/177
http://adwords-romania.blogspot.ro/
http://productforums.google.com/forum/#!forum/adwords-ro
https://support.google.com/adwords/?hl=ro
0800 896 726 NUMAR CONTACT TELEFONIC GOOGLE
http://adwords-romania.blogspot.ro/http://productforums.google.com/forum/https://support.google.com/adwords/?hl=rohttps://support.google.com/adwords/?hl=rohttp://productforums.google.com/forum/http://adwords-romania.blogspot.ro/http://adwords-romania.blogspot.ro/http://adwords-romania.blogspot.ro/8/12/2019 Google AdWords Prezentare CBM Final
177/177
VA MULTUMESC!