+ All Categories
Home > Documents > Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

Date post: 28-Jan-2017
Category:
Upload: trinhque
View: 256 times
Download: 2 times
Share this document with a friend
32
1 Ghid de utilizare a resurselor educaţionale digitale Proiect: PREVINS (clasa a IV-a) - Program educațional integrat de facilitare a tranziției din ciclul de învățământ primar în ciclul de învățământ gimnazial în vederea prevenirii insuccesului şcolar la elevi
Transcript
Page 1: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

1

Ghid de utilizare a resurselor educaţionale digitale

Proiect: PREVINS (clasa a IV-a) - Program educațional integrat de facilitare a tranziției din ciclul de învățământ primar în ciclul de învățământ gimnazial în vederea prevenirii insuccesului şcolar la elevi

Page 2: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

2

Cuprins

I. Descriere generală curs .......................................................................................................................................... 3

1. Obiectiv și structură curs ................................................................................................................................... 3

2. Momentele de învățare ..................................................................................................................................... 4

3. Crearea motivației (povestea, personaje) ......................................................................................................... 5

4. Interfață curs ..................................................................................................................................................... 7

II. Conținutul digital ................................................................................................................................................... 9

Limba română ........................................................................................................................................................ 9

Matematică ............................................................................................................................................................ 9

Ştiințele naturii .................................................................................................................................................... 10

Geografie ............................................................................................................................................................. 11

Istorie ................................................................................................................................................................... 12

III. Caracteristici ale conținutului digital. Sugestii de utilizare ................................................................................. 13

Page 3: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

3

I. Descriere generală curs

1. Obiectiv și structură curs

Cursul PREVINS are ca obiectiv facilitarea tranziției elevilor de la ciclul primar la ciclul gimnazial și diminuarea riscului de abandon școlar. Elaborarea conținutul digital s-a făcut respectându-se curriculumul național și cuprinde 12 unități de învățare care însumează 75 de momente de învățare.

PREVINS – clasa a IV-a conține lecţii digitale destinate elevilor claselor a IV-a pentru disciplinele:

Limba și literatura română

Matematică

Ştiințele naturii

Geografie

Istorie

Conținutul este structurat astfel:

- Evaluare finală

- Sinteză

- Test de evaluare

- Resurse

- Joc consolidare

predare

evaluare

recapitulare

evaluare

Lecție

Unitate de

învățare

Disciplină

Page 4: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

4

2. Momentele de învăţare

Prezintă informația esențială dintr-o lecție și poate fi interactivă/animată (simulare) sau ilustraţie (schemă, diagramă, planșă);

Stimulează învăţarea prin descoperire (interactivitate); Prin intermediul resurselor se face transpunerea informaţiei abstracte în concret, înțelegerea și

vizualizarea informației; Resursele pot fi folosite atât în predarea la clasă, cât și pentru învăţarea individuală.

Are rolul de a ajuta utilizatorul să exerseze informația prezentată în resursa educațională prin intermediul celor 3 sarcini de lucru;

Prin jocul de consolidare, informaţia este interiorizată, nu asimilată mecanic; Jocul prilejuiește folosirea noilor cunoștințe pentru rezolvarea unei teme în mod agreabil; Acest moment este dedicat învăţării individuale.

Informaţia esenţială dintr-o unitate de învățare este schematizată și prezentată intuitiv, fiind susținută de imagini, diagrame, tabele, hărți etc.; sinteza este segmentată pe lecții;

Informaţiile necesare rezolvării exercițiilor și jocurilor dintr-o unitate pot fi selectate și accesate cu mare ușurință din sinteză;

Sinteza are și versiune printabilă; Este foarte utilă pentru învăţare individuală, portofoliu, învăţare la clasă.

Testul de evaluare este proiectat pe materia dintr-o unitate de învăţare și conține 10 itemi, însumând 100 de puncte (10 puncte/item);

Cei 10 itemi au răspuns închis, utilizatorul primește feedback după rezolvarea integrală a testului; Acesta facilitează cunoașterea propriului nivel, având ca scop responsabilizarea pentru învăţare; Rezultatul obținut la testul de evaluare este concludent pentru dirijarea învăţării, acesta evidențiind

punctele slabe/lacunele utilizatorului; Momentul este cel mai indicat pentru învăţarea individuală.

Resursa educaţională – predare

Jocul – consolidare

Sinteza – recapitulare

Test de evaluare - evaluare

Page 5: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

5

Testele de evaluare finală sunt proiectate pe materia dintr-un semestru și conțin 15 itemi de dificultăți diferite (6 itemi de dificultate mică, 5 itemi de dificultate medie și 4 itemi de dificultate mare);

Cei 15 itemi valorează 100 de puncte, punctajul minim pentru promovarea testului fiind de 50 de puncte;

3. Crearea motivaţiei (povestea, personaje)

Pentru a motiva elevii să parcurgă toate momentele cursului, au fost create cinci poveşti, respectiv cinci personaje cu personalități distincte și calități care îi ajută să facă față tuturor provocărilor - Alis, Cosmin, Cori, Luca și Cronis.

Alis este o fetiță obişnuită, pe care o vezi mereu cu părul prins într-un coc neglijent fixat cu 2 creioane şi cu o geantă plină de cărți de toate felurile, ea fiind o mare cititoare. Camera ei este o mare învălmăşeală de cărți, caiete şi ustensile de scris, “o învălmășeală organizată”, ar spune ea. O definesc istețimea, spiritul întreprinzător. Principala ei calitate este că ştie să caute informații mai degrabă decât să le “tocească”. Visează să poată citi două cărți în același timp, drept care mănâncă mulți morcovi în speranța că va mai dobândi o pereche de ochi.

Cosmin, cu părul mereu nearanjat, ochii sclipitori în care se citeşte curiozitatea, mic de statură, dar curajos este fascinat de stele. Cel mai mult îi place “să traseze linii cu degetul“ pe cerul ce se observă pe geamul din dormitorul lui, întrebându-se: “Ce este cerul?”, „Cum se mişcă stelele?”. Are un talent aparte: știe să măsoare şi să calculeze distanțele dintre stele, visul lui fiind să descopere o nouă constelație, pentru care s-a și gândit la un nume: Metris.

Evaluare finală - evaluare

Alis – filolog în devenire

Cosmin – matematician cu capul în stele

Page 6: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

6

Cori este o fată sensibilă, visătoare, pasionată de ştiință şi de protejarea mediului înconjurător. Iubeşte animalele, adoră florile şi ar ajuta orice vietate: o vrăbiuță cu aripa ruptă, un pisoi rănit la lăbuță, multe ființe găsind adăpost acasă la ea.

A aflat că există un club numit Prietena mea, natura, în care copiii de toate vârstele au pornit bătălia împotriva celor care nu respectă mediul înconjurător. Acum nu-și mai dorește altceva decât să facă parte din acest club. Se gândește că aceasta e şansa ei să se implice, să ajute, să schimbe ceva în bine.

Luca este un băiat inteligent, curios, îi place să învețe prin descoperire, să facă experimente, să citească despre lucruri nemaicitite. Colecționează tot felul de obiecte din excursiile în care merge. Luca e pasionat de munte și de tot ce are legătura cu acesta, fiind membru al unui club de turism sportiv.

Tot ceea ce își dorește acum este să câştige concursul „Busola de Aur”, care se

desfăşoară în peștera Comoara Munților.

Cronis are mereu o expresie veselă de cercetaş curios, el fiind fascinat de proveniența

numelui său. În zorii zilei în care a împlinit 10 ani, a avut un vis minunat: zeul Cronos i se

arată în vis spunându-i că el, zeul timpului etern, este ocrotitorul său și de aici îi provine

numele.

Cronis a citit o legendă care spunea că în muzeul de istorie din oraș există o cameră

ascunsă, protejată de Zeul Cronos, în care se află o mașină a timpului. De atunci nu mai

are linişte, este sigur că nu e doar o legendă. Trebuie să găsească Maşina Timpului! Cu ea

ar putea merge în orice perioadă și în orice loc din istorie.

Cori – cea mai bună prietenă a naturii

Luca – speolog “debusolat”

Cronis – căutătorul timpului pierdut

Page 7: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

7

4. Interfaţă curs

Interfaţa reprezintă acea suprafață de margine care, prin intermediul elementelor descriptive și interactive, facilitează utilizatorului comunicarea cu toate momentele cursului accesat.

Bara laterală (outline) – cuprinde elemente active cu ajutorul cărora utilizatorul poate accesa conținutul unei unități de învățare: lecții, resurse, joc, evaluare.

Accesarea conținutului se face prin click pe elementul activ vizat

Page 8: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

8

Logo – este situat în colțul din stânga sus al zonei de afişare a conținutului. Conține un simbol ce caracterizează fiecare disciplină.

Istorie Geografie Matematică Ştiințele naturii Limba română

Titlul unităţii de învăţare – este afişat în bara de sus la accesarea unității respective. Acesta este menținut atâta timp cat durează animația de captare a atenției.

După accesarea conținutului propriu-zis, în bară este afişat titlul lecţiei, urmat de titlul resursei corespunzătoare.

Titlul lecției se menține în bară atâta timp cât utilizatorul accesează resursele şi jocul lecției respective.

Nivelul de învăţare – este un element descriptiv, afişat permanent în bara de jos.

Glosarul – element activ, este situat permanent în bara de jos a interfeței.

Cuprinde definițiile noțiunilor specifice fiecărei discipline, dar şi ale altor noțiuni generale întâlnite în curs, mai puțin cunoscute de către elevi. Navigarea în lista de cuvinte se face cu scroll, iar închiderea glosarului cu ajutorul butonului „X”.

Page 9: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

9

II. Conţinutul digital

În continuare, vom prezenta conținutul digital pentru fiecare dintre cele cinci discipline.

Tabelele de mai jos conțin:

Titlurile unităţilor de învăţare din semestrul al II-lea;

Titlurile lecţiilor abordate în unităţile respective;

Titlurile resurselor educaţionale disponibile în lecţii.

LIMBA ROMÂNĂ

TITLU UNITATE TITLU LECŢIE TITLU RESURSĂ EDUCAŢIONALĂ

Elemente de construcţie

a comunicării

Părţi de vorbire

Verbul

Substantivul

Pronumele

Numeralul

Adjectivul

Propoziția

Părţi de propoziţie

Predicatul verbal

Subiectul. Acordul predicatului cu subiectul

Atributul

Complementul

MATEMATICĂ

TITLU UNITATE TITLU LECŢIE TITLU RESURSĂ EDUCAŢIONALĂ

Fracţii

Noţiunea de fracţie.

Fracţii egale.

Compararea fracţiilor

Noțiune de fracție

Unitate fracționară. Fracție

Fracții egale

Cum putem obține fracții egale?

Aflarea unei fracții dintr-un număr natural

Compararea fracțiilor folosind metode diverse:

numărare, măsurare, grupare

Fracția subunitară. Fracția supraunitară. Fracția

echiunitară Compararea fracțiilor cu numitori egali

Compararea fracțiilor cu numărători egali

Adunarea și scăderea

fracţiilor cu același

numitor

Adunarea fracțiilor cu un întreg

Scăderea unei fracții dintr-un întreg

Page 10: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

10

ŞTIINŢELE NATURII

TITLU UNITATE TITLU LECŢIE TITLU RESURSĂ EDUCAŢIONALĂ

Omul și mediul

Medii de viaţă

Tipuri de medii de viață

Grădina – definiție şi caracteristici

Viețuitoarele din grădină

Grădina – relații de hrănire

Activități de pregătire a pământului şi de îngrijire a

plantelor

Pădurea – definiție şi caracteristici

Tipuri de păduri

Pădurea – repartizarea pădurilor şi a animalelor pe

formele de relief

Pădurea – relații de hrănire

Importanța pădurii

Balta – definiție şi caracteristici

Resurse naturale.

Protejarea lor

Resursele naturale – caracterizare generală

Apa

Tipuri de sol

Resurse ale subsolului - Nisipul şi pietrişul, Granitul şi

bazaltul, Marmura, Sarea

Resurse ale subsolului – Fierul, Fonta, Oțelul,

Aluminiul, Aurul şi Argintul

Combustibilii - Cărbunii

Combustibilii - Petrolul

Combustibilii - Gazele naturale

Combustibilii - Lemnul

Resurse naturale de hrană oferite de mediul acvatic

şi pădure

Piramida alimentelor

Page 11: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

11

GEOGRAFIE

TITLU UNITATE TITLU LECŢIE TITLU RESURSĂ EDUCAŢIONALĂ

Elemente de geografie

a României

Caracteristici geografice

generale

Limitele şi vecinii

Relieful

Marile unități de relief ale României

Clima

Apele

Râurile României

Dunărea

Lacurile

Marea Neagră

Vegetația

Animalele

Solul

Locuitorii şi aşezările omeneşti

Oraşele şi satele

Economia României

Activități agricole

Activitățile industriale

Servicii

Marile unităţi

geografice ale ţării

Caracteristici geografice generale

Carpații

Dealurile şi podişurile

Câmpiile

Studiu de caz: Delta Dunării

Organizarea

administrativă

Prezentarea țării

Prezentarea localității natale / județului

Prezentarea reşedinței de județ

Prezentarea județului

Județul Dâmbovița

Bucureşti – capitala României

Legenda întemeierii oraşului Bucureşti

Page 12: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

12

ISTORIE

TITLU UNITATE TITLU LECŢIE TITLU RESURSĂ EDUCAŢIONALĂ

Momente ale istoriei

Conducători, eroi şi

evenimente

Portrete de conducători şi de eroi

Imperiul Macedonean

Decebal şi Traian

Provincia romană Dacia

Imperiul Carolingian

Mircea cel Bătrân

Vlad Ţepeş

Ştefan cel Mare

Etapele unirii lui Mihai Viteazul

Constantin Brâncoveanu

Napoleon Bonaparte

Reformele lui Alexandru Ioan Cuza

Carol I

Călători şi călătorii

Motivele expedițiilor

Marco Polo

Cristofor Columb

Fernando Magellan

Importanța expedițiilor

Spătarul Milescu

Badea Cârțan

Emil Racoviță

Călătorii în cosmos

Castele, cetăţi şi oraşe

Castele, cetăți și orașe pe hartă

Castelul Versailles

Castelul Huniazilor

Castelul Bran

Castelul Peleş

Cetatea de scaun a Sucevei

Cetatea de scaun Târgovişte

Cetatea de scaun Curtea de Argeş

București

Cluj-Napoca

Iași

Sibiu Roma

Viena

Veneția

Constantinopol

Page 13: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

13

III. Caracteristici ale conţinutului digital. Sugestii de utilizare Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

1. Captarea atenţiei Descriptiv La accesarea unei unități de învățare, în zona de afişare a conținutului apare personajul disciplinei plasat într-un decor specific şi însoțit de un scurt text. Rolul acestui ecran este de a capta atenția elevului, de a-i prezenta obiectivele generale ale unității într-un limbaj accesibil şi de a-l motiva să parcurgă tot conținutul unității / disciplinei.

2. Resursele

educaţionale Resursele educaţionale expozitive

Resurse simple sub formă de hărți, scheme, diagrame, planşe. Resursele expozitive conțin informația esențială dintr-un anumit moment al lecției, completate de imagini. Ele pot fi utilizate de cadrul didactic în predarea la clasă, sau de elevi în activitatea de consolidare a informației.

Page 14: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

14

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

Page 15: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

15

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

Resursele interactive

Stimulează învățarea prin descoperire. Interactivitatea se realizează prin intermediul elementelor active de tip: - imagini - zone - butoane

Page 16: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

16

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

Imaginile active Accesarea textelor asociate imaginilor active se face prin trecerea cursorului peste acestea (mouse over). Textul dispare la mutarea cursorului de pe imagine.

Accesarea conținutului asociat imaginilor active se poate face și prin click.

Page 17: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

17

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

Accesarea următorului element activ, nu se poate face decât închizând fereastra deschisă anterior. Închiderea unei ferestre se face cu ajutorul butoanelor alăturate.

Zonele active Zonele active sunt acele porțiuni dintr-o imagine care la mouse over îşi modifică aspectul grafic, iar la click pe ele deschid fereastră cu text.

Butoanele

Butoanele se găsesc în interiorul zonei de afişare a conținutului, iar la click deschid fereastră cu text/imagine.

Page 18: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

18

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

Ele sunt simple sau denumite, în funcție de informația/imaginea pe care o deschid (caracteristici, clasificări, ştiai că... etc.).

Page 19: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

19

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

Butoanele de navigare sunt situate în bara de jos a interfeței. Ele fac trecerea între ecranele aceleiaşi resurse (înainte / înapoi).

Elementele interactive sunt descoperite trecând cursorul peste zona de afişare a conținutului şi sunt însoțite de efecte diferite (glow, schimbarea imaginii, schimbarea dimensiunii imaginii/butonului, schimbarea culorii). De asemenea, cursorul se transformă din săgeată în mânuță.

Page 20: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

20

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

Resursele animate

Ajută utilizatorul să înțeleagă şi să vizualizeze anumite fenomene, evenimente, informații abstracte, text etc., prin intermediul animațiilor și a simulărilor.

Resursele animate conțin, de obicei, și text, eleputând fi parcurse cu ajutorul unui buton de „înainte” .

Page 21: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

21

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

Animația poate fi reluată doar la finalul acesteia, accesând butonul de „reluare”.

3. Jocul Interactiv Jocul se află la finalul fiecărei lecții.

Ajută elevul să exerseze informația prezentată în resursele educaționale prin intermediul a trei sarcini de lucru, în clasă sau individual (acasă). Acest moment poate fi folosit şi în procesul de evaluare, în special pentru copiii cu CES. Jocul debutează cu un ecran în care personajul disciplinei motivează elevul să parcurgă sarcinile de lucru, prin intermediul unui mesaj scurt.

Jocul începe prin accesarea butonului de „start”.

Page 22: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

22

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

Sarcinile sunt transpuse în itemi de tip drag and drop. Când utilizatorul plasează greşit eticheta/imaginea, aceasta revine la poziția inițială. Utilizatorul nu poate trece la sarcina următoare decât după îndeplinirea corectă a sarcinii curente.

Jocul se încheie cu un ecran de feedback, oferit de personaj. Ecranul final conține şi buton de „reia exercițiul”.

Page 23: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

23

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

4. Evaluare Evaluarea se află la finalul fiecărei unități de învățare. Accesarea evaluării din outline deschide un ecran în care personajul disciplinei face o scurtă recapitulare a conținutului parcurs de utilizator. Personajul invită utilizatorul să rezolve testul de evaluare (buton „test”) sau să parcurgă sinteza (buton „pdf”).

Sinteza Se deschide accesând butonul „pdf”.

Sinteza cuprinde informaţia esenţială dintr-o unitate de învățare. Este prezentată intuitiv, susținută de imagini, diagrame, tabele, hărți etc. şi segmentată pe lecții. Sinteza are și versiune printabilă. Poate fi utilizată pentru învăţare individuală, portofoliu, învăţare la clasă.

Page 24: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

24

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

Testul de evaluare

Se deschide accesând butonul „test”. Testul este conceput pe o unitate de învățare, conține 10 itemi însumând 100 de puncte (10 puncte/item); Itemii sunt cu răspuns închis de tipul: - o singură variantă de răspuns: alegerea se face prin click pe butonul corespunzător variantei considerate corectă;

Page 25: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

25

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

- mai multe variante de răspuns: alegerea se face prin click pe butoanele corespunzătoare variantelor considerate corecte;

- completare în spațiul dat: se tastează în caseta/casetele date răspunsul/răspunsurile considerate corecte, cu respectarea regulilor de ortografie (literă mare la inițială pentru substantivele proprii și la începutul unei propoziții, diacritice etc.);

Page 26: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

26

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

- potrivire a unor noțiuni cu imagine/text: se face prin tragerea cu mouse-ul a noțiunilor respective în casetele din dreptul imaginilor/textelor potrivite;

Page 27: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

27

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

- asocierea unor noțiuni cu ajutorul liniilor: se face prin selectarea elementului dintr-o coloană, apoi a celui corespondent din cealaltă coloană;

Navigarea între itemi se face cu ajutorul butoanelor situate în bara de jos a interfeței.

Numerotarea itemilor se face în bara de jos a interfeței. Butonul de deasupra cifrei indică numărul itemului la care se află utilizatorul.

Page 28: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

28

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

După parcurgerea celor 10 itemi se activează butonul „verifică”.

La accesarea butonului „verifică” se deschide o fereastră de feedback în care utilizatorul află rezultatul obținut la test.

Page 29: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

29

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

La click pe butonul „continuă” dinfereastra de feedback, aceasta dispare, iar utilizatorul îşi poate vedea răspunsurile la fiecare item. Raspunsurile corecte sunt marcate prin colorarea cu verde a cifrei corespunzătoare itemului, iar cele greşite – cu roşu.

Utilizatorul poate vedea răspunsurile sale şi

răspunsurile corecte printr-un click pe cifrele corespunzătoare itemilor. În cazul răspunsurilor corecte, varianta aleasă este marcată cu o bifă verde. În cazul răspunsurilor greşite, varianta

Page 30: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

30

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

aleasă este marcată cu un „x” roşu, iar variantele corecte sunt marcare cu bifă verde. La itemii de completare sau la cei de asociere există două butoane de verificare a răspunsurilor: „răspunsurile tale” şi „răspunsuri corecte”.

Page 31: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

31

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

Tot la accesarea butonului „verifică”, alături de acesta, apare un buton de ieşire. El duce către un ecran descriptiv în care personajul disciplinei informează utilizatorul că a încheiat cu bine această „misiune” (unitate de învățare) şi îl încurajează să meargă mai departe.

Page 32: Ghid utilizare resurse educationale digitale clasa a 4-a

32

Nr. Crt.

Moment Tip moment Descriere moment Exemple

5. Evaluare finală Interactiv Testele se accesează din secțiunea de teste online a portalului (vezi ghid portal). Ele sunt proiectate pe materia dintr-un semestru. Fiecare test conține 15 itemi cu grad diferit de dificultate: - 6 itemi de dificultate mică - 5 itemi de dificultate medie - 4 itemi de dificultate mare La evaluarea finală, spre deosebire de testele de la finalul unităților, utilizatorii cu rol de cadru didactic pot interveni, adăugând sau eliminând itemi.


Recommended