+ All Categories
Home > Documents > Farmecul discret al antichitatilor

Farmecul discret al antichitatilor

Date post: 30-May-2015
Category:
Upload: meleaca-cosmin
View: 673 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
Description:
Material prezentat la vernisajul expozitiei "Farmecul discret al antichitatilor" si furnizat prin bunavointa d-lui director al muzeului Dunarii de jos
36
Farmecul discret al antichitatilor
Transcript
Page 1: Farmecul discret al antichitatilor

Farmecul discret al antichitatilor

Page 2: Farmecul discret al antichitatilor
Page 3: Farmecul discret al antichitatilor
Page 4: Farmecul discret al antichitatilor
Page 5: Farmecul discret al antichitatilor
Page 6: Farmecul discret al antichitatilor
Page 7: Farmecul discret al antichitatilor
Page 8: Farmecul discret al antichitatilor
Page 9: Farmecul discret al antichitatilor
Page 10: Farmecul discret al antichitatilor
Page 11: Farmecul discret al antichitatilor
Page 12: Farmecul discret al antichitatilor

Ceramica furnizeaza informatii referitoare la societatea epocii clasice grecesti.

Fiind foarte buni mestesugari grecii au realizat numeroase obiecte de buna calitate si ieftine, aceasta

ducand la cresterea negotului.Ceramica era foarte cautata indeosebi pe piata etrusca, dovada fiind

numeroasele importuri. Ca urmare, grecii au creat obiecte ceramice cu forme si decoruri diferite de

cele pe care le executau in mod obisnuit, comercializandu-le indeosebi etruscilor.

Page 13: Farmecul discret al antichitatilor
Page 14: Farmecul discret al antichitatilor
Page 15: Farmecul discret al antichitatilor
Page 16: Farmecul discret al antichitatilor

Stiluri

Se remarca stilul liber, cu fundal alb,specific urnelor denumite “lekythos”, care aveau o eleganta aparte si

erau folosite, cel mai des, in scopuri funerare.

Page 17: Farmecul discret al antichitatilor
Page 18: Farmecul discret al antichitatilor

Stilul figurilor negreOdata cu anul 600 i.Hr, in perioada

arhaica, a aparut stilul figurilor negre care presupunea siluete negre pictate pe fundalul rosu, de argila, al vasului.

Detaliile interne trebuiau sa fie scobite pana la materialul rosu de baza.Dupa

anul 500 i.Hr, an ce marcheaza perioada clasica,stilul s-a dezvoltat iar pictorii au inceput sa lucreze in tehnica ilustrarii in rosu, adica tehnica opusa celei dinainte,

colorand in negru fundalul, lasand personajele in culoarea naturala a vasului si pictand detaliile interne ale acestora.

Page 19: Farmecul discret al antichitatilor
Page 20: Farmecul discret al antichitatilor
Page 21: Farmecul discret al antichitatilor
Page 22: Farmecul discret al antichitatilor
Page 23: Farmecul discret al antichitatilor

Stilul figurilor rosiiS- a dezvoltat in Atena in jurul anilor 530

I.Hr

-acest stil este opus stilului figurilor negre.

-cele mai importante centre : Attica, Corint, Etruria, Laconia.

Atena se detaseaza de celelalta centre prin inovatie, calitate si o mai mare capacitate

de productie.

-mai mult de 40000 de exemplare si fragmente au supravietuit vremii

Page 24: Farmecul discret al antichitatilor
Page 25: Farmecul discret al antichitatilor
Page 26: Farmecul discret al antichitatilor
Page 27: Farmecul discret al antichitatilor
Page 28: Farmecul discret al antichitatilor

Cele doua stiluri prezinta asemanari si deosebiri.Cel al figurilor rosii

prezinta avantajul de aparea mai realistic dar si de a crea un impact

mai puternic datorita fundalului negru.O problema intampinata a

fost imposibilitatea de a crea adancime spatiala, deoarece fundalul era complet negru.

Page 29: Farmecul discret al antichitatilor
Page 30: Farmecul discret al antichitatilor

Stilul rosu

Trecerea de la stilul negru la cel rosu s-a facut prin intermediul “vaselor bilingve”,

vase pictate jumatate in primul stil si celelalte in celalalt stil. Tehnica ii este

atribuita pictorului Andokides, in lucrarea sa – amfora “Hercule si Atena”

Page 31: Farmecul discret al antichitatilor
Page 32: Farmecul discret al antichitatilor

ArtistiCuvantul ceramica provine din grecescul Cuvantul ceramica provine din grecescul

“keramikos”. Keramikos reprezinta totodata si “keramikos”. Keramikos reprezinta totodata si “cartierul” olarilor, situat in Atena la N-V de “cartierul” olarilor, situat in Atena la N-V de

Acropolis, populat cu numeroase ateliere.Pictura Acropolis, populat cu numeroase ateliere.Pictura si ceramica- doua ramuri strans legate intre ele.si ceramica- doua ramuri strans legate intre ele.

EuphroniosEuphronios--pictor sipictor si olar, specializat in olar, specializat in producerea de boluri, adeptproducerea de boluri, adept al stilului figurilor al stilului figurilor

rosii. Este considerat a fi un pionier iar lucrarile rosii. Este considerat a fi un pionier iar lucrarile salesale au fost o sursa de inspiratie pentru generatiile au fost o sursa de inspiratie pentru generatiile

urmatoareurmatoare..

Page 33: Farmecul discret al antichitatilor

Ryton

Page 34: Farmecul discret al antichitatilor

Ryton

Page 35: Farmecul discret al antichitatilor

Ahile si Ajax jucand

Page 36: Farmecul discret al antichitatilor

Arta olaritului redata in pictura pe ceramica


Recommended