+ All Categories
Home > Documents > F11 mapa de prezentare

F11 mapa de prezentare

Date post: 28-Nov-2014
Category:
Upload: fii-competition
View: 1,587 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
Description:
 
14
sub egida Universitatea Alexandru Ioan Cuza Bd. Carol I, Nr.11, Cod 700506, Iași | www.uaic.ro organizat de Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni Str. Berthelot Nr. 16, Cp. C, Cam. 123, UAIC, Iași | www.asii.ro şi Facultatea de Informatică Str. Berthelot Nr. 16, Cp. C, UAIC, Iași | www.infoiasi.ro în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Str. Nicolae Bălcescu, Nr. 26, Cod 700117, Iași | www.isjiasi.ro F11 COMPETITION P r e s s F 1 1 t o C o m p e t e contact Codrin Dițu 0741 213 495 [email protected] Vlad Manea 0770 154 394 [email protected]
Transcript
Page 1: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

1

sub egida

Universitatea Alexandru Ioan Cuza Bd. Carol I, Nr.11, Cod 700506, Iași | www.uaic.ro

organizat de

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni Str. Berthelot Nr. 16, Cp. C, Cam. 123, UAIC, Iași | www.asii.ro şi

Facultatea de Informatică Str. Berthelot Nr. 16, Cp. C, UAIC, Iași | www.infoiasi.ro

în parteneriat cu

Inspectoratul Școlar Județean Str. Nicolae Bălcescu, Nr. 26, Cod 700117, Iași | www.isjiasi.ro

F11 COMPETITION P r e s s F 1 1 t o C o m p e t e

contact

Codrin Dițu

0741 213 495

[email protected]

Vlad Manea

0770 154 394

[email protected]

Page 2: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

2

Cuprins

Argument

În prezent nu există o Facultate de Informatică din România organizatoare a unui concurs cu tradiție.

Universitatea A. I. Cuza a găzduit în 2003 Olimpiada Balcanică de Informatică. Experiența în cadrul

concursului va stimula implicarea participanţilor în concursuri ulterioare.

pag. 3

Descriere

Proiectul doreşte ca participanții să valorifice abilitățile (și să dezvolte competențe), prin intermediul

competiției: gândirea algoritmică și analitică, artistică și estetică, modelarea și implementarea, precum și

susținerea în fața unui public avizat a unei lucrări proprii.

pag. 3

Beneficiari Principalii beneficiari includ, dar nu se limitează la studenții și elevii de liceu din România. Sponsorii au

posiblitatea de a-și promova identitatea în rândul participanților prin intermediul materialelor

particularizate. Partenerii, numiți și Platinum, sunt cei mai implicați sponsori.

pag. 3

Obiective general și specifice

Obiectivul general este implicarea studenților și elevilor în activități extracuriculare, sub forma unui

proiect sau a unei soluții algoritmice, pentru a-și dezvolta abilitățile profesionale și personale. Sunt

enumerate cele 6 obiective specifice.

pag. 3

Echipe

Pentru a avea flexibilitate în echipele de participanți, se propune codificarea anilor de studiu. Echipele

vor avea o sumă a codificărilor fiecărui membru, în funcție de anul de studiu în care se află.

pag. 4

Comisie științifică Sunt enumerate persoanele care pot fi invitate pentru a prezida concursul. Acestea pot face parte și din Comisia Științifică.

pag. 4

Premii Se asigură unicitatea premiilor și se pot stabili de la început distincțiile și procentele din totalul material

disponibil. În comun acord cu partenerii, se pot stabili premii speciale.

pag. 4

Secțiuni Cele 3 secțiuni sunt: Tehnologii Web, Algoritmică, Computer Art.

Se găsește și suma maximă a codificărilor permisă pentru o echipă la fiecare secțiune.

pag. 5

Materiale Sunt enumerate materialele pentru etapa de calificare și etapa finală.

pag. 5

Calendar Concursul se desfășoară în etape care urmăresc obiectivele specifice.

Etapele pot fi vizualizate și sub forma unei diagrame Gantt.

pag. 5

Despre Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni Asociaţia Studenţilor Informaticieni Ieşeni este o organizaţie nonguvernamentală, apolitică şi nonprofit

ce are ca scop apărarea intereselor studenţilor din Facultatea de Informatică Iaşi.

pag. 7

Despre Facultatea de Informatică Iași Facultatea noastră este prima facultate de informatică a unei universităţi cu profil non-tehnic din

România. Mulţi dintre absolvenţii noştri sunt răspândiţi în ţări din toată lumea.

pag. 9

Page 3: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

3

Argument

În prezent nu există o Facultate de Informatică din România organizatoare a unui concurs cu tradiție,

care să se adreseze într-un format deschis tuturor elevilor și studenților. Concursurile importante conțin

probe adresate în special elevilor de liceu, unele dintre ele având doar o secțiune adresată studenților.

Universitatea A. I. Cuza din Iași a găzduit în 2003 Olimpiada Balcanică de Informatică, care a reunit

pentru 7 zile elevi din Cipru, Moldova, România, Turcia, Bulgaria, Grecia, Macedonia, Serbia și Muntenegru.

Facultatea de Informatică, prima de profil din țară, a contribuit la succesul evenimentului. În acest context

favorabil, un concurs național organizat de FII este oportun.

Experiența în cadrul concursului va stimula implicarea studenţilor și elevilor în cadrul unor concursuri

internaţionale în care să-şi promoveze realizările ulterioare. De asemenea, concursul va constitui o poartă de

deschidere spre companiile din industrie.

Descriere

Proiectul doreşte ca participanții să valorifice abilitățile (și să dezvolte competențe), prin intermediul

competiției: gândirea algoritmică și analitică, artistică și estetică, modelarea și implementarea, precum și

susținerea în public a unei lucrări proprii.

Subiectele și soluțiile sunt propuse, respectiv evaluate de o Comisie formată din reprezentanți ai unor

companii de prestigiu din industrie și de profesori universitari și preuniversitari. Concursul include:

• Cursuri introductive susținute de profesorii universitari, în special pentru elevi.

• Traininguri susținute de reprezentanții companiilor partenere, în special pentru studenți.

• Activități de recreere și dezvoltare personală.

Beneficiari

Principalii beneficiari includ, dar nu se limitează la studenții și elevii de liceu din România.

O extindere naturală a acestora o constituie participanții din Republica Moldova.

Sponsorii au posiblitatea de a-și promova identitatea în rândul participanților prin intermediul materialelor

particularizate, în schimbul unor sume de bani sau produse, servicii echivalente. Printre aceștia pot fi și

sponsori media, care au oportunitatea de a-și promova identitatea în rândul participanților prin intermediul

materialelor particularizate, în schimbul unor servicii media.

Partenerii, numiți și Platinum, sunt cei mai implicați sponsori. Ei au oportunitatea de a-și promova

identitatea, produsele și ofertele în rândul participanților prin intermediul trainingurilor oferite pentru studenți,

dar și elevi. De asemenea, ele pot recruta participanți preselectați. Au acces cu o persoană reprezentantă în

Comisia concursului.

În Fig. 5 sunt specificate beneficiile partenerilor și sponsorilor.

Obiectiv general

Obiectivul general este implicarea studenților și elevilor în activități extracuriculare, sub forma unor

proiecte tehnice și artistice sau a unor soluții algoritmice, pentru a-și dezvolta abilitățile

profesionale și personale. Se urmărește premierea acestora prin:

• acordarea de premii, burse și stagii la parteneri,

• avantaje la admiterea și evaluarea pe parcurs la unele discipline la Facultatea de Informatică.

Page 4: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

4

Obiective specifice

O1

O2

O3

O4

O5

O6

Stabilirea listei finale a partenerilor, sponsorilor, profesorilor și colaboratorilor, până la 1 Februarie.

Realizarea integrală a regulamentului, subiectelor și tematicilor de curs și training, până la 1 Martie.

Promovarea concursului în minim 5 centre universitare, minim 5 centre preuniversitare, minim 5

Asociații, minim 2 situri Web sociale, minim 3 bloguri, minim 2 situri web de trafic, pe toată perioada

concursului, în 3 etape: teaser, conferință de presă cu live streaming, campanie virală.

Publicarea pe Web a unui sit pe toată perioada concursului, în 3 etape: numărătoare inversă până la

conferința de presă, prezentare concurs, informații complete (inclusiv subiecte și formulare de

înregistrare lucrări).

Înscrierea unui număr de 60 participanți calificați în finală pe țară.

Înscrierea unui număr minim de 5 echipe pentru fiecare secțiune de concurs.

Organizarea zilelor de concurs pe 27-30 Mai și a unei etape online de calificare, dacă la o secțiune vor

fi peste 10 echipe. Promovarea identității și ofertelor de parteneri prin traininguri. Promovarea

sponsorilor prin produse promoționale.

Rezultatul analizei SWOT se poate consulta în Fig. 1.

Echipe

Pentru a avea flexibilitate în echipele de participanți, am propus codificarea anilor de studiu:

• în fiecare echipă se află minim 2 participanți înscriși în anul 2010-2011 la un liceu sau o facultate,

• codificarea pentru fiecare participant este anul de studiu în care se află (cl. a XIII-a se consideră a XII-a).

De exemplu, un elev de clasa a XI-a, unul de clasa a XIII-a, un student în anul I și unul în anul al IV-lea

fomează o echipă cu suma 11+12+13+16=52. Acest cod permite departajarea echipelor cu punctaje egale.

Dacă numărul de participanți la o secțiune depășește 15, se poate organiza o etapă de calificare online.

Comisie științifică

Persoanele invitate pentru a prezida concursul și care pot face parte și din Comisia Științifică sunt:

Conf. Dr. S. C. Buraga coordonator Comisie Științifică

Prof. Dr. G. Grigoraș Facultatea de Informatică Iași

Prof. Dr. H. Luchian Universitatea A. I. Cuza Iași

Premii

Ordonarea echipelor participante pentru acordarea de premii poate ține cont, în această ordine, de:

• rezultatul din etapa finală (descrescător), urmat de rezultatul din etapa de calificare (descrescător)

• suma codificării echipei (crescător), urmată de vârsta celui mai mic participant (crescător)

În acest mod, se asigură unicitatea premiilor și se pot stabili de la început procentele din totalul disponibil. În

comun acord cu partenerii, se pot stabili premii speciale, inclusiv după evaluare, dar nu mai târziu de

festivitatea de premiere. Aceste premii nu se calculează la procentul de 100% din sumele alocate.

Premiul I

45% din total

Premiul al II-lea

25% din total

Premiul al III-lea

15% din total

Mențiune

10% din total

Mențiune

5% din total

Page 5: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

5

Secțiuni

Propunem 3 secțiuni.

Tehnologii Web

Constă în 3 luni de dezvoltare a

unui sit Web disponibil pe desktop,

pe mobil sau mixt, și de 1

prezentare on-site a proiectului

final: 15 minute de discurs și 5

minute de întrebări. Prezentarea

este urmată de o probă Fast

Development.

Evaluarea la ambele probe (de

calificare și finală) se realizează

de către profesori și parteneri. Un

exemplu de ghid se găsește în

Fig. 2.

Algoritmică și Programare

În prima etapă, desfășurată pe

parcursul a 3 luni, se vor propune

săptămânal probleme. Punctajele

obținute se cumulează.

A doua rundă constă într-o probă

on-site cu 4-8 probleme (1-2

ușoare, 2-4 medii, 1-2 grele).

Programa din care vor fi propuse

problemele este a claselor IX-XI.

Evaluarea se face automat, iar

soluțiile oficiale, rezultatele,

testele și programele de evaluare

sunt publice după încheierea

fiecărei probe. Formatul unei

probleme se află în Fig. 3.

Artă Digitală

Constă în 3 etape de câte o lună

de realizare a unor lucrări

tematice, urmate de o expoziție în

care fiecare echipă are dreptul la

un showcase pe un calculator.

La calificare, evaluarea se

realizează prin vot online,

profesori și parteneri.

La etapa finală, se consideră votul

secret, profesorii și partenerii.

Votul secret are componentele vot

online și vot direct. Cel direct se

realizează cu semnătură. Are loc

și o probă de Fast Creativity.

Materiale

Pentru realizarea conferinței, dispunem deja de o sală încăpătoare și cu posibiltate de video streaming, sala

C309 din cadrul Facultății de Informatică. Dar ne sunt necesare fonduri pentru: protocol, invitații și mape

promoționale.

Materialele promoționale includ, dar nu se rezumă la: tricouri, căni, pixuri cu Concursul Național de

Informatică F11 Competition, Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică.

Calendar

Concursul se desfășoară în etape care urmăresc obiectivele specifice.

Etapele pot fi vizualizate în diagrama Gantt din Fig. 4.

1. Stabilirea listei finale a partenerilor, sponsorilor, profesorilor și colaboratorilor

până la sfârșitul lunii Ianuarie 2011.

Se stabilesc parteneriatele cu companii, profesori, colaboratori. Se stabilesc resursele materiale

disponibile prin parteneriat sau finanțare. Se prestabilesc posibilitățile de cazare și masă pentru

participanții la concurs. Se are în vedere un parteneriat cu regia de transport public în comun pentru

permisele de călătorie ale participanților.

2. Realizarea integrală a regulamentului, subiectelor, tematicilor de curs și training

până la sfârșitul lunii Februarie 2011.

Se stabilește regulamentul pentru participanți. Se elaborează temele de concurs de către parteneri,

profesori și colaboratori.

3. Promovarea concursului

pe toată perioada concursului.

Page 6: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

6

Se promovează concursul în minim 5 centre universitare, minim 5 asociații, minim 5 centre

preuniversitare, minim 2 situri Web sociale, minim 3 bloguri, minim 2 situri web. Se concep sigla, afișele,

fluturașii și celelalte materiale promoționale. Se contactează sponsorii media și se promovează concursul

prin intermediul lor. Se contactează asociațiile studențești și centrele universitare. Se contactează

parteneri în vederea colaborării:

• Bloggeri – se strâng adresele lor și se fac parteneriate

• Situri – se strâng adrese utile de situri și se fac parteneriate

• Facebook – se creează o pagină pe Facebook

• Twitter – se creează o pagină pe Twitter

• Asociații – se contactează directorii pe probleme externe din Asociații (de exemplu: UNSR, AIESEC)

• Universități – se contactează universitățile, posibil și prin Asociații

• Unități școlare – se contactează școlile, posibil și prin Asociații

Promovarea va avea trei etape:

• Teasing – materiale promoționale și numărătoare inversă, în perioada 24 Ianuarie – 4 Februarie

• Conferință de presă cu live streaming – se anunță începutul concursului în data de 4 Februarie

• Virală – se anunță subiectele și se permit înscrierile echipelor după 4 Februarie

4. Publicarea pe Web unui sit care conține datele despre concurs

pe toată perioada concursului.

Se lansează situl Web. Acesta va avea trei etape:

• Numărătoare inversă – coincide cu etapa teasing a promovării, în perioada 24 Ianuarie – 4 Februarie

• Informații parțiale – coincide cu perioada de după conferință, în perioada 4 Februarie – 30 Februarie

• Informații complete – coincide cu perioada virală, după 30 Februarie

5. Stabilirea listelor finale de participanți după o posibilă etapă de calificare

în jurul datei de 20 Mai.

Se organizează o etapă de selecție pentru echipe, unde este cazul. Constă în publicarea baremului de

rezolvare și a rezultatelor pentru etapa de calificare, dacă există.

6. Organizarea eficientă a zilelor de concurs

în perioada 27 Mai 2011 – 30 Mai 2011.

Se promovează identitatea, produsele și ofertele partenerilor prin traininguri și materiale promoționale. Se

promovează identitatea sponsorilor și sponsori media prin materiale promoționale. Participanții

completează într-un formular evenimentele la care doresc să participe, pentru a se utiliza (și realoca)

eficient amfiteatrele și laboratoarele pentru cursurile introductive și sesiunile de training.

Prima zi, 27 Mai 2011

• Sosirea participanților – ocuparea locațiilor de cazare, împărțirea de promoționale

• Excursia în Iași sau activitatea – orele 1200

-1700

– în puncte de interes din oraș

• Festivitatea de Deschidere – orele 1800

-1900

– într-un amfiteatru, posibil din Universitate

A doua zi, 28 Mai 2011

• Proba Fast Development la Tehnologii Web – orele 900

-1300

– în două laboratoare, posibil în licee

• Proba Fast Insight la Algoritmică – orele 900

-1300

– în două laboratoare, posibil în licee

• Proba Fast Creativity la Computer Art – orele 900

-1300

– în două laboratoare, posibil în licee

• Prezentarea la Tehnologii Web – orele 1400

-1800

– într-un amfiteatru cu retroproiector

• Expoziția la Computer Art – orele 1400

-1800

– în două laboratoare

Page 7: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

7

A treia zi, 29 Mai 2011

• Prezentarea Cursurilor – orele 900

-1100

– într-un amfiteatru din Facultate

• Prezentarea Trainingurilor – orele 1100

-1400

– în patru laboratoare din Facultate

• Evaluarea Probelor – orele 800

-1400

– în două săli de curs din Facultate

• Festivitatea de Premiere – orele 1400

-1500

– într-un amfiteatru, posibil din Universitate

• Plecarea participanților – eliberarea locațiilor de cazare

Despre Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni

Asociaţia Studenţilor Informaticieni Ieşeni este o organizaţie nonguvernamentală, apolitică şi nonprofit ce are

ca scop apărarea demnităţii, drepturilor şi intereselor Socioprofesionale ale studenţilor din cadrul Facultăţii

de Informatică Iaşi.

Înfiinţată in martie 1990, ASII este cea mai veche asociaţie studenţească din Univ. “A. I. Cuza”, şi are ca

prime obiective consolidarea relaţiilor cu mediile universitare, facilitarea schimburilor internaţionale de

oameni şi informaţii, facilitarea accesului membrilor săi la diverse manifestări științifice, culturale şi sportive,

promovarea spiritului civic in rândul studenţilor și tinerilor în general.

De asemenea ASII a căutat întotdeauna colaborări cu asociaţii şi fundaţii similare, cu organe ale

administraţiei publice de stat centrale şi locale şi cu instituţii de învățământ, pentru a desfăşura activităţi

necesare îndeplinirii scopului principal al organizaţiei. ASII este şi membru fondator în C.O.S.T.I.S.

(Consorţiul Organizaţiilor Studenţeşti şi de Tineret din Iași), consorțiu din care fac parte majoritatea

organizaţiilor ieşene.

De-a lungul unui an universitar activitatea ASII are un caracter periodic, evenimentele succesându-se an

după an, speram noi la un nivel din ce în ce mai ridicat. Iată şi principala noastră agendă organizaţională:

Proiecte în anul universitar 2009 – 2010

Crăciun din Inimă de Student 6 Noiembrie 2009 → 22 Decembrie 2009 Beneficiarul proiectului din acest an este Centrul de Resurse pentru Copii și Tineret „Don Bosco“ din județul Iași, aflat sub tutela „Centrului Diecezan Caritas Iași“. În data de 18 decembrie 2009, ora 19:00, la Casa de Cultură a Studenților a avut loc a VI-a editie a „Crăciunului din Inimă de Student“, în sala Gaudeamus și a inclus un program artistic (colinde cântate de copiii de la centrul “Don Bosco“, recital folk, concert al formației Byron) și o licitație.

Olimpiada Indoor 10 Decembrie 2009 → 15 Decembrie 2009 Olimpiada Indoor este un proiect ASII prin care este încurajată participarea studenților Facultății de Informatică în activități sportive și sociale. În acest sens, au fost organizate patru probe de sport de interior (Biliard, Bowling, Șah, Ping-Pong), iar pe o perioadă de două săptămâni, studenții facultății au avut posibilitatea de a se înscrie la proba dorită.

Conferința Internațională de Procesare Inteligentă și Lingvistică Computațională 21 Martie 2010 → 30 Martie 2010 Cicling este o conferință internațională care se desfășoară în fiecare an în câte o altă țară. Ajunsă la a 11-a ediție, conferința a fost găzduită, în premieră, de către România, iar locația aleasă a fost Iași, Facultatea de Informatică. ASII s-a implicat activ în buna desfășurare a acestui eveniment, fiind prezenți în fiecare zi a conferinței prin voluntarii noștri.

Digiphoto 4 Mai 2010 → 31 Mai 2010 Anul acesta a avut loc cea de a șasea ediție a Digiphoto. Digiphoto este un proiect ASII ce se adresează tuturor celor pasionați de fotografie digitală. Un număr de 1380 de fotografii au fost încărcate în această perioadă de către participanții la concurs, pe site-ul digiphoto. Pentru ediția din acest an a Digiphoto au fost propuse 4 teme: Curaj, Conexiuni, Paralelism și simetrie și Manipulare Digitală: Șah mat.

Page 8: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

8

Algoritmiada 7 Mai 2010 → 9 Mai 2010 Algoritmiada este un concurs național de programare, adresat atât elevilor de liceu cât și studenților. La ediția din acest an, ASII a fost co-organizatoare împreună cu asociația Infoarena, evenimentul desfășurându-se în Iași. Asigurând sălile în care să se desfășoare concursul precum și calculatoarele pe care participanții au lucrat, ASII a mai bifat un proiect în acest an.

Olimpiada Outdoor 22 Mai 2010 → 23 Mai 2010 Olimpiada Outdoor se adresează studenților și profesorilor Facultății de Informatică Iași. Ediția din acest an a Olimpiadiei a presupus desfășurarea a 3 sporturi: Sprint 50m, Street-Ball și Fotbal. Scopul acestui proiect este de implica studenții în întrecerile sportive și de a crea o legătură între ei și profesorii facultății.

FII Competition 30 Mai 2010 FII Competition este un concurs de programare adresat în 2010, elevilor de liceu. Având de rezolvat un set de probleme propus de profesorii facultății, elevii de liceu au avut la dispoziție un timp de concurs de 2 ore, răspunsurile lor fiind trimise pe email. Marele premiu al concursului a constat într-o bursă de studiu integrală pe perioada unui semestru. Toți câștigătorii au primit materiale marca Adobe.

Ziarul de ASII Cu apariții lunare Ziarul de ASII este un proiect lunar al ASII, ce urmărește informarea studenților cu privire la noutățile din domeniul informatic, prezentarea profesorilor facultății (fiecare număr al ziarului cuprinde un interviu cu un profesor al Facultății de Informatică) dar și prezentarea activităților asociației.

Balul Bobocilor 22 Noiembrie 2010 Ziua marcată în calendar cu numărul 22 pe cea de-a 11-a pagină a anului 2010 sare în ochi dis-de-dimineață tuturor celor implicați în Balul Bobocilor, organizat anul acesta în stilul Moulin Rouge, strigând parcă: “Astăzi e ziua cea mare. Dă tot ce e mai bun din tine!”. Se pare că acest lucru i-a încurajat foarte tare pe toți, căci luni, 22 noiembrie, spectacolul pregătit de boboci și artiștii invitați au facut din balul din acest an un succes.

Balul de Caritate 11 Decembrie 2010 În acest an, Asociaţia Studenţilor Informaticieni Ieşeni a decis să contribuie la ridicarea nivelului de trai al familiei unei fetiţe, elevă în şcoala primară. Situaţia financiară a familiei în cauză este foarte îngrijorătoare. ASII a decis ca toate fondurile financiare obținute din donații, sponsorizări și licitație, respectiv toate produsele obținute să fie înmânate acestei familii.

Page 9: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

9

Despre Facultatea de Informatică Iași

Calitate și valoare

Mulţi dintre absolvenţii noştri sunt răspândiţi în ţări din toată lumea, lucrând pentru companii importante de software (Adobe, Amazon, Continental, IBM, Intel, Microsoft, Motorola, Siemens etc.) sau făcând doctoratul în universităţi şi institute de cercetare.

Distinctiv

Facultatea noastră este prima facultate de informatică a unei universităţi cu profil non-tehnic din România. Oferim o bază solidă în informatică şi în acelaşi timp o varietate mare de module informatice aliniate la cele mai noi tehnologii. Modulele opţionale oferă studenţilor posibilitatea să se specializeze în direcţia preferată.

Prezentare generală

Facultatea noastră oferă specializare în Informatică, studii de 3 ani pentru licenţiere. La nivel de master, sunt disponibile cinci programe de tip master:

Sisteme Distribuite

Inginerie Software

Optimizare Computaţională

Lingvistică Computaţională

Securitatea Informației

Pentru toate programele de studii, anul academic este divizat în două semestre. Pentru a primi diploma de absolvire în Informatică, studenţii trebuie să susţină o examinare publică şi să prezinte teza de absolvire. Sesiunile de absolvire a licenţei şi a masterului sunt programate în fiecare an în luna iunie.

Contact

Facultatea de Informatică, Universitatea "A. I. Cuza" Adresă: General Berthelot, 16, IAŞI 700483, ROMANIA Telefon: +40 232 201090 Fax: +40 232 201490 E-mail: [email protected]

Page 10: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

10

Analiză SWOT

În Fig. 1 se găsește rezultatul analizei SWOT efectuate.

Puncte Forte

Puncte Slabe

Implicarea firmelor de prestigiu într-un concurs de nivel național

Adresarea într-un format deschis studenților și elevilor din România Familiarizarea elevilor cu mediul universitar (prin cursruri introductive) dar și a studenților cu piața muncii (prin traininguri și oportunitatea stagiilor)

Testarea on-site a abilităților practice ale participanților (vezi proba de Fast Development) și îmbunătățirea lor

Implicarea opiniei publice în jurizarea participanților (vezi votarea la Computer Art)

Se pot aduna multe sarcini de lucru într-un timp scurt (perioada 1 Ianuarie 2011 – 1 Februarie 2011), ceea ce face ca proiectul să fie greu de realizat

Dependența de profesori, atât în partea de organizare, cât și în ce privește conținutul științific al concursului

Dependența de parteneri, în partea de organizare și sponsorizare

Oportunități

Pericole

Extinderea concursului, inițial în locații apropiate precum Moldova

Promovarea spiritului de competiție la univ. și licee.

Crearea unor parteneriate între FII și companii

Introducerea practicii în mediul academic și invers

Lipsa parcipanților

Lipsa sponsorilor (și, implicit, a resurselor materiale)

Realizarea întârziată a sitului Web și a promovării

Realizarea incompletă a regulamentului, subiectelor

Fig. 1. Analiză SWOT

Page 11: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

11

Ghid participant

În Fig. 2 se găsește un exemplu de ghid al participantului pentru proba de Tehnologii Web.

Procedura de concurs

Veţi prezenta ceea ce aţi lucrat, în ordinea stabilită de tragerea la sorți. Veţi avea la dispoziţie 15 minute

pentru prezentare. În următoarele 5 minute, membrii comisiei vă vor putea pune întrebări.

Criteriile de evaluare

Utilizabilitate și accesibilitate (40 puncte)

- Uşurinţa în utilizare: - asiguraţi-vă că transmiterea mesajului nu este îngreunată de elemente grafice fără sens! - Organizarea elementelor de conţinut: - facilitaţi accesul la informaţii, în ordinea importanţei lor! - Vizualizarea corectă şi încărcarea rapidă (în funcţie de tehnologiile utilizate): - fiţi siguri că proiectul este vizibil şi se încarcă rapid în cât mai multe medii! - asigurați accesul la aplicație pe mai multe dispozitive (desktop, mobile)! - Adaptarea funcţionalităţii la nivelul de competenţă al utilizatorilor - Gradul de suport pentru persoane cu dizabilități - uitați-va peste WAI! Conţinut (40 puncte)

- Relevanţa şi atractivitatea conţinutului. Utilitatea, corectitudinea, coerenţa, claritatea şi concizia informaţiei.

Funcționalități și utilitate (80 puncte)

- Utilitatea lucrării în contextul scopului - Numărul și complexitatea de funcționalități pe care aplicația le pune la dispoziție - Calitatea, originalitatea și concordanța cu tema proiectului - Recurgerea la instrumente de achiziție și/sau management al conținutului Dezvoltare (80 puncte) - Utilizarea de tehnici și tehnologii moderne în programarea și documentarea aplicației: - implementați modular aplicația, recurgând la limbaje orientate pe obiecte! - aveți în vedere SOA – Service Oriented Architecture, recurgeți la design patterns! - scrieți lizibil și documentați codul! Feriți-va de spaghetti și hardcodari! - integrați aplicația cu rețele sociale actuale sau avântați-va în Web 3.0! Nu uitați de feeds! - Adaptarea aplicației la cerințele actuale în ce privește arhitectura și scalabilitatea - structuri, scheme de baze de date sau XML etc. Aspect (60 puncte)

- Unitatea, compoziția, relevanţa şi atractivitatea designului pentru obiectivul declarat: - nu distrageţi atenţia utilizatorului de la conţinut din cauza designului! - găsiţi un echilibru cât mai bun între estetică şi funcţionalitate! Prezentare (20 puncte)

- Structurarea ideilor: - gândiţi-vă la un discurs structurat cu sens care să se încadreze în cele 15 minute! - accentuați punctele forte ale aplicației dezvoltate! - Limbajul folosit și impactul general Fast Development (80 puncte)

Fig. 2. Exemplu de ghid al participantului pentru proba de Tehnologii Web

Page 12: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

12

Problemă Algoritmică

În Fig. 3 se găsește formatul unei probleme pentru proba de Algoritmică.

Zog

Pe Zog, de unde Excelența Sa, Plenipotențiarul Ambasador T

F provine, nu există decât două numere

naturale. Pentru a-și îmbogăți universul, el vrea să știe suma lor.

Cerinţă

S-a luat decizia ca Excelența Sa, Plenipotențiarul Ambasador T

F și pământenii să comunice prin intermediul

unui traducător automat, care răspunde la întrebarea Care este suma numerelor A și B?

Date de intrare

Programul tău va citi de pe prima linie a fișierului zog.in două numere naturale A și B separate prin spațiu.

Date de ieșire

Programul tău va scrie pe prima linie din fișierul zog.out suma celor două numere citite.

Numărul este urmat de caracterul sfârșit de linie.

Precizare

0 ≤ A, B ≤ 105

Exemplu

zog.in zog.out

3 4 7

Fig. 3. Format de problemă pentru proba de Algoritmică

Page 13: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

13

Diagramă Gantt

În tabelul din Fig. 4 se găsește diagrama Gantt pentru desfășurarea concursului.

Etapă Început Sfârșit DEC 2010 IAN 2011 FEB 2011 MAR 2011 APR 2011 MAI 2011

dată dată 12/2010 1/2011 2/2011 3/2011 4/2011 5/2011

Stabilirea listei partenerilor,

sponsorilor, profesorilor și

colaboratorilor

3/1/2010 31/1/2011 ██████████

Realizarea regulamentului,

secțiunilor, subiectelor și

tematicilor de curs și training

3/1/2011 31/2/2011 ███████████████████

Promovarea concursului

5 centre universitare,

5 asociații,

5 centre preuniversitare,

2 situri sociale,

3 bloguri

2 situri web

24/1/2011 31/5/2011 ██████████████████████████████████████████

Publicarea sitului Web al

concursului 24/1/2011 31/5/2011 ██████████████████████████████████████████

Stabilirea listelor de participanți

finaliști după calificarea opț. 19/5/2011 21/5/2011 █

Desfășurarea probelor din cele

patru zile de concurs. 27/5/2011 30/5/2011 █

Fig. 4. Diagrama Gantt pentru desfășurarea concursului

Page 14: F11 mapa de prezentare

Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni și Facultatea de Informatică Iași Concursul Național de Informatică F11 Competition

14

Grilă de sponsorizări

În tabelul din Fig. 5 se găsesc propunerile de sponsorizări pentru concurs.

Prin siglă se înțelege simbol grafic, numele sau ambele, la alegerea sponsorului.

Facilitate Cantitate Platinum Gold Silver Bronze

Siglă zonă Platinum

(prima pagină sit F11)

•/– • – – –

Siglă pe situri F11, ASII •/– • • • •

Siglă pe diplomă •/– • – – –

Siglă pe tricou •/– • – – –

Foi A4 în mapă nr/– 10 6 4 2

Anunțuri publicitare Titlu Partener Sponsor Gold Sponsor Silver Sponsor Bronze

Siglă zonă platinum (afiș) •/– • – – –

Siglă afiș •/– • • • –

Siglă materiale promo. •/– • – – –

Nume pagină Facebook •/– • • • –

Nume pagină Twitter •/– • – – –

Video fest. Deschidere min/– 3 2 2 la fest. la alegere 1 la fest. la alegere

Video fest. Premiere min/– 3 2

Propunere teme nr/– 1 – – –

Susținere training nr/– 1 – – –

Propunere stagii nr/– 3 1 – –

Persoane în comisie nr/– 1 – – –

Persoane în juriu nr/– 1 – – –

Sponsorizare

(bani, produse, servicii) € 1000 300 200 100

Fig. 5. Grila orientativă de sponsorizări pentru F11 Competition


Recommended