+ All Categories
Home > Documents > Examenul Lui Iov- Pr. Iosif Trifa

Examenul Lui Iov- Pr. Iosif Trifa

Date post: 18-Oct-2015
Category:
Upload: todor-gaby
View: 137 times
Download: 12 times
Share this document with a friend
Description:
examenul lui iov

of 32

Transcript
  • 1Preot Iosif Trifa

    Examenul

    lui Iov(Din coala suferinei)

    Ediia a III - a

    Editura Oastea Domnului, Sibiu 2001

  • 2 CopyrightToate drepturile rezervate

    Editurii Oastea Domnului SibiuStr. Ch. Darwin, 11tel. 0269 / 21 66 77

  • 3Examenul lui IovUn examen de credin

    Biblia este plin de examene de credin,prin care Domnul Dumnezeu a pus la ncercarecredina robilor Si.

    Printr-un un astfel de examen de credin atrecut i dreptul Iov. Cine era Iov? Era, aa cumspune cartea care-i poart numele, un om frprihan i curat la suflet. El se temea de Dum-nezeu i se abtea de la ru. Se ludau i nge-rii din cer cu viaa lui Iov.

    ntr-o zi, mpreun cu fiii lui Dumnezeus-a nfiat i Satana n faa lui Dumnezeu.Domnul a zis ctre Satana: De unde vii? iSatana a rspuns: Din cutreierarea pmntului

  • 4i de la plimbarea pe care am fcut-o pe el. (Iati aici o dovad c Satana cutreier mereu p-mntul, cutnd pe cine s nghit). i Domnuli-a zis: Ai vzut pe robul Meu Iov? Nu este ni-meni ca el pe pmnt. Este un om fr prihani curat la suflet, care se teme de Dumnezeu ise abate de la ru.

    i Satana a rspuns Domnului: Oare degea-ba se teme Iov de Dumnezeu? Nu l-ai ocrotit Tupe el, casa lui i tot ce este al lui? Ai binecuvn-tat lucrul minilor lui i turmele lui acopr ara.Dar ia ntinde-i mna i atinge-Te de tot ce are,i sunt ncredinat c Te va blestema n fa.

    Domnul a zis Satanei: Iat, i dau pe mntot ce are, numai asupra lui s nu ntinzi mna(Iov 1, 6-12).

    i ca focul unui grozav bombardament aunceput s curg nenorocirile asupra lui Iov...Averea, vitele, casele, copiii, totul a pierdut nchip nprasnic repede i pe neateptate. Ne-norocirile se ineau lan, una dup alta. Iov apierdut tot, dar n-a pierdut credina... i, arun-cndu-se la pmnt, Iov s-a nchinat i a zis:

  • 5Gol am ieit din pntecele mamei mele i golm voi ntoarce n snul pmntului. Domnul adat, Domnul a luat, Numele Domnului fie bine-cuvntat. n toate acestea, Iov n-a pctuitdeloc, i n-a vorbit nimic necuviincios mpotri-va lui Dumnezeu (Iov 1, 20-22).

    Iov a trecut cu bine peste acest examen greu.n curnd ns avea s urmeze o ncercare i maigrea. O boal ngrozitoare i cuprinse trupul n-treg; o bub rea, din talpa picioarelor i pn ncretetul capului, l fcea s sufere dureri amarei grele. I se topeau oasele i carnea de durerinfricoate, dar Satana nu l-a putut despri dedragostea lui Dumnezeu. Din mijlocul acestuiexamen de credin striga Iov: Chiar dac nuvoi mai avea carne pe mine, chiar dac mi-ar luaviaa, eu totui voi vedea pe Dumnezeu i El miva fi binevoitor (Iov 19, 26).

    Iov, cu examenul lui, este pus n faa noas-tr s ne cercetm i s grijim, cci i noi, demulte ori, trebuie s trecem prin cte un examende credin. Cci pn cnd eti sntos i toatei merg bine, nu e lucru mare s fii credincios.

  • 6Examenul credinei ncepe n clipa cnd seface noapte n viaa ta. Cnd vin ncercrile iloviturile, Domnul i pune la ncercare credinata. Plngi i te rogi i, drept rspuns, loviturilesporesc i mai mult. Cerul parc nu aude i nuvede strigarea ta. Dar credina cea tare, n clipeca acestea i arat puterea. Respins mereu, eastrig mai tare pe Domnul. Alungat mereu, ease arunc mai cu putere la picioarele Domnului.

    Credina cea tare strig: F ce vrei cu mine,Doamne; bate-m, omoar-m... eu nu m lasde Tine! Aceasta e credina biruitoare, adev-rata credin, care nu se las de Domnul orice is-ar ntmpla.

    Cel ce a trecut i trece printr-un astfel deexamen, acela e cretinul cel viu i biruitor.

  • 7Prietenii lui Iov

    Dumnezeu a sporit examenul lui Iov, trimi-ndu-i i nite prieteni ai lui, care se sftuiaudespre nenorocirea lui i l sftuiau pe Iov cums scape de aceast nenorocire.

    Iov i numete pe aceti prieteni nite mn-gietori suprcioi (Iov 16, 1). De ce? Pentruc Iov spunea: Nu m simt cu nimic vinovatnaintea lui Dumnezeu... nenorocirea aceasta numi-a venit pentru c a fi greit cu ceva naintealui Dumnezeu. Dar prietenii l mblteau zi inoapte cu ndemnul: Nenorocirea i-a venit pen-tru c ai greit naintea lui Dumnezeu... Spune cai greit i atunci Dumnezeu te va uura i veiscpa de nenorocire. Dar Iov rspundea ndure-rat: Dar cum pot s spun: am greit, dac n-am

  • 8greit... i l chema mereu pe Dumnezeu demartor c n-a greit.

    Dect durerile trupeti, pentru Iov erau maigrele durerile sufleteti ce i le pricinuiau priete-nii cu sfaturile lor. Lovit de aceste dureri, Iovare i ieiri aspre fa de prietenii lui. Cel cesufer zicea Iov are drept la mila prietenilorsi... fraii mei s-au artat neltori ca un p-ru; un sloi le tulbur cursul, vine cldura i leusuc albia... Facei-m s neleg, ce am pc-tuit i voi tcea, dar ce dovedesc mustrrilevoastre? (Iov 6, 14, 26). Pn cnd mi veintrista sufletul i m vei zdrobi cu cuvntrilevoastre?... Nu v este ruine s v purtai aa...credei c mi-ai dovedit c sunt vinovat? (Iov19. 1-5) Aceia n care m ncredeam s-au n-tors mpotriva mea (Iov 19, 18-19). Voi, carecunoatei cile Domnului, pentru ce vorbii aade prostete? (Iov 27, 11-12).

    Aceste ieiri ale lui Iov s-ar prea c nusunt destul de cretineti s-ar zice azi. Totuiele sunt de neles, cnd ne gndim ct de greaeste durerea cnd cineva te acuz i te judecfr s fii vinovat.

  • 9Desigur, un singur Iov a fost pe lume, careputea spune c n-a greit cu nimic naintea luiDumnezeu i c nu sufer pentru greelile lui.

    Noi suferim adeseori pentru pcatele i gre-elile noastre. Dar totui durerea lui Iov o pu-tem nelege i noi. i de multe ori o simim inoi. Sunt mprejurri cnd eti acuzat i nvino-vit de anumite lucruri de care nu eti vinovat.i, atunci, acuza te doare mai mult; te doare n-doit de mult. Cnd eti acuzat i judecat ntr-ocauz n care eti vinovat e ceva firesc. Dure-rea i e suportabil. Dar durerea i e ndoitcnd eti acuzat fr s fii vinovat. mi aducaminte de o biat femeie de la ar, care striga,plngnd: Nu mi-ar fi ciud dac a fi vinovatde ceea ce spun oamenii, dar Dumnezeu m tiec nu sunt vinovat.

    Acuza nentemeiat e acea durere vie careridic sufletul i minile spre cer i l cere peDumnezeu de martor.

    Aa era i durerea lui Iov. Lovit i de sfa-turile i acuzele prietenilor, i ridica sufletuli minile spre cer, strignd: Pn la cea din

  • 10

    urm suflare, mi voi apra nevinovia. ins-mi scot dreptatea i nu voi slbi. Inima num mustr pentru nici una din zilele vieiimele (Iov 27, 5-6). Plnsul mi-a nroit faa.Totui n-am fcut nici o nelegiuire i rugciu-nea mea totdeauna a fost curat... Chiar acumMartorul meu e n cer i Ajutorul meu n locu-rile nalte. Prietenii mei rd de mine, dar eum rog lui Dumnezeu (Iov 16, 1621). O,dac a putea s ajung pn la scaunul Lui dedomnie, mi-a apra pricina naintea Lui,mi-a umplea gura de dovezi, i El m-ar as-culta, negreit (Iov 23, 3-6).

    Pn va fi lumea, cartea lui Iov se va citistropindu-se cu suspine i lacrimi, pentru cpn va fi lumea vor fi oameni i suflete carevor trece prin examenul cel greu al credinei. ipn va fi lumea vor fi suflete care vor treceacest examen, apsai i de nvinuiri de care nusunt vinovai.

  • 11

    Ispita lui SatanLupta Ispititorului mpotriva lui Iov.Cum lucreaz vrjmaul mpotriva

    celor credincioi

    Cartea lui Iov trebuie citit i cercetat cude-amnuntul. De ce? Pentru c n ea l vedempe Satana la lucru, n plin.

    Iov era dat pe mna lui Satan s-l ispiteasccu toate apucturile lui, numai de viaa lui s nuse ating (Iov 26). Prin urmare, n cartea lui Iovl putem vedea pe Satana la largul su, n plinlucru, n plin lupt. l putem vedea cu ce fel deispite i apucturi lucreaz contra credinei i acelor credincioi.

    Vom vedea ns n acelai timp i biruinape care o ctig cel credincios n lupta aprig

  • 12

    pe care o d vrjmaul mpotriva lui. i prin n-vtura i pilda ce o putem lua, s primim m-brbtare i curaj. Cci tot ce a fost scris mainainte a fost scris pentru nvtura noastr,pentru ca, prin rbdarea i mngierea pe care odau Scripturile, s avem ndejde (Rom. 15, 4).

    Cercetnd cartea lui Iov, l vedem pe Sata-na concentrndu-i atacul n trei puncte.

    1. Satan se folosete de boala cea grea a luiIov s trezeasc n el dezndejdea i crtireampotriva lui Dumnezeu. Citii capitolul 3 dincartea lui Iov i vei vedea cu ct putere lu-creaz Satan n punctul acesta. n dosul strig-tului de dezndejde din acest capitol, era ispitalui Satan. Blestemat s fie ziua n care m-amnscut striga Iov i noaptea n care s-a zis:S-a zmislit un copil de parte brbteasc...Pentru ce d Dumnezeu lumina vieii celui ne-norocit i zile celor cu suflet amrt? Celor ceateapt moartea i ea nu vine i care [...] suntplini de fericire fiindc au gsit un mormnt?(Iov 3, 20-22). A vrea mai bine gtuirea, maibine moartea dect aceste oase! (Iov 7, 15).

  • 13

    Precum se vede, ispita dezndejdii lucracu putere n sufletul bietului Iov. Dar, iat, nlupta aceasta intr i credina lui Iov. Bietul

  • 14

    Iov se reculege, strignd: tiu c Mntuitorulmeu este viu. Chiar dac mi se va nimici pie-lea i nu voi mai avea carne, voi vedea totuipe Dumnezeu. l voi vedea i El mi va fi bi-nevoitor (Iov 19, 25-27).

    Fraii mei! S grijim, cci, n examenul celmare al ncercrilor, Satana se apropie i denoi cu ispita dezndejdii i crtirii mpotrivalui Dumnezeu. Pe cmpul de lupt, s aruncmatunci n faa lui Satan toat credina noastr,toat ncrederea i alipirea noastr nestrmu-tat fa de Dumnezeu, i atunci Satana va r-mne btut.

    2. Al doilea punct de atac al lui Iov e acesta:pentru a-l face pe Iov s dezndjduiasc i scrteasc mpotriva lui Dumnezeu, Satana i-ipune n fa pe oamenii cei ri i necredincioi,optindu-i: Uit-te, Iov, ce bine le merge celorri i necredincioi!... Tu cu credina ta putre-zeti aici n gunoi, iar cei ri propesc i se ve-selesc.

    Aceast ispit o vedem pus cu putere ncapitolul 21 din cartea lui Iov. Sub ispita lui

  • 15

    Satan, Iov se ntreab: Pentru ce triesc ceiri? Pentru ce i vezi mbtrnind i sporind nputere? Smna lor se ntrete... odraslele lorpropesc. n casele lor domnete pacea. Nu-iaua lui Dumnezeu nu vine s-i loveasc... ipetrec zilele n fericire... Vei zice c, pentru fiiisi pstreaz Dumnezeu pedeapsa, dar pe el artrebui s-l pedepseasc Dumnezeu, ca s simt.Cci ce-i pas lui ce va fi cu casa lui dup el?(Iov 21, 7-22)

    Vedei cu ct viclenie spa i lucra ispitalui Satan?! n faa lui Iov, Satan punea mereulinitea celor ri, ca s trezeasc n el crtireai dezndejdea.

    Bietul Iov ncepuse a se cltina. De aceea,prin graiul lui ofar, Dumnezeu i trimite solia:Nu tii tu, Iov, c de mult de tot, de cnd a fostaezat omul pe pmnt, biruina celor ri a fostscurt i bucuria nelegiuitului numai de o clip?Chiar dac s-ar nla pn la cer i capul i-arajunge pn la nori, el va pieri pentru totdeaunacu murdria lui i cei ce-l vedeau, vor zice:Unde este? (Iov 4, 29 i Ps. 37).

  • 16

    Fraii mei, s grijim! n punctul acesta incearc i azi Satana ispita fa de cei credin-cioi. Te simi tare n Domnul i tare n credin-, iubitul meu frate? Apoi, griji, cci poate nclipa aceea Satana i zice Domnului: Da, e uorcredinciosului cutare s se laude cu credina luipn cnd i merge bine... dar ia d-mi-l, Doam-ne, pe mna mea, pe ispita mea i atunci se vavedea ce se va alege de credina lui!

    Iar dac Domnul i ngduie lui Satan acestexamen (ca oarecnd fa de Iov), atunci ncepatacurile i ispitele cele grele. i, ca s te cla-tini, tii ce-i pune Satana mai nti sub ochi? ipune necazurile ce le ai de cnd te-ai fcut cre-dincios. Iar fa de aceste necazuri i punelinitea i pacea pe care o au cei ri i ne-credincioi. Vezi parc i optete ispita luiSatan toat lumea triete n pace, numai tucu credina ta ai ajuns de vrajb i ocar n sat.

    Este o ispit grea aceasta i contra ei tre-buie s slobozim toat credina noastr.

    Eu m gndesc c i pe mine m-a urmritSatana ani de zile cu aceast ispit. mi aducaminte, cnd am czut mai nti n frontul Lu-

  • 17

    crrii Domnului i am plecat bolnav de moartela Geoagiu, unul din cei mai de aproape ai meimi scria (ca rspuns la o scrisoare a mea, n ca-re spuneam c m ncred n Domnul): Aa etitu... tot cu Domnul n gur, m ajut Domnul,nu m las Domnul... i iat, acum zaci acolo,i aici acas sunt datorii de sute de mii.

    Ct m-au durut pe mine aceste cuvinte ndosul crora era ispita lui Satan, dar Dumnezeunu m-a lsat.

    n decursul celor paisprezece ani de fr-mntri, boli, suferine, dureri, necazuri, Satanami-a pus mereu n fa ispita de la Iov 21. Dar,slvit s fie Domnul! El nu m-a lsat.

    Fraii mei! Orice ncercri vor veni peste cre-dina i ostia noastr, s ne gndim mereu laMntuitorul nostru cel Scump i la istoria lui Iov.

    3. Al treilea atac de ispit, n cartea lui Iov,se poate vedea n discuia ce s-a dat ntre el iprietenii lui.

    Desigur, cei trei prieteni plecaser la Iov cubune intenii, s-l mngie. Dar, pe cnd au a-juns la Iov, din mngiere, ispita fcuse mustra-

  • 18

    re i discuie. n loc s-l mngie, prietenii n-cep s-l mustre pe Iov pentru greelile lui.Cci aa e ispita. Ea scornete mai nti discu-ia; iar n discuie toarn pe urm i picurul deotrav, de ru.

    Iov cu prietenii lui i azi ar mai fi discu-tnd; i unde ar fi ajuns discuia lor, dac nuintervenea dragostea lui Dumnezeu Care i-amustrat blnd pe toi i i-a mpcat din nou, iarpe Iov l-a pus Dumnezeu iari n starea lui dela nceput (Iov 42).

    *

    n Noul Testament, Iov este pus n faanoastr ca o pild de rbdare, pe care suntemndemnai s-o urmm. Fraii mei scrie Iov luai ca pild de suferin i rbdare pe prooro-cii care au vorbit n numele Domnului. Iat, noinumim fericii pe cei ce au rbdat. Ai auzindvorbindu-se de rbdarea lui Iov i ai vzut cesfrit i-a dat Domnul i cum Domnul este plinde mil i de ndurare (Iacov 5, 10-11).

  • 19

    CredinaAurul care trebuie ncercat

    prin foc (I Petru 1,7)

    Satana a ncercat s nimiceasc credina luiIov cu ajutorul suferinelor i ispitelor, dar nui-a reuit. Cu ajutorul ispitelor struie i aziSatana nencetat s tulbure credina celor cre-dincioi. Aa se explic faptul de ce oameniicredincioi dau parc de mai multe necazuri de-ct cei pctoi. Suferinele i necazurile sunt oncercare a credinei lor, care trebuie biruitprin credin. Credina adevrat se adeveretetocmai n focul ispitelor i necazurilor. Credinacea tare biruie toate ispitele, trece cu bine pestetoate ncercrile, pentru ca la urm s se bucure

  • 20

    de roadele biruinei. Aurul care a trecut prin fociese la urm i mai curat i mai strlucitor. Cre-dinciosul care rabd suferina, la urm iese bi-ruitor. Necredinciosul se nal pn la un loc iapoi se rstoarn cu huiet mare (Ps. 37 i 73).

    Suferina i rbdarea duc la biruinCnd am fost la Ierusalim, pe drumul pe

    mare am avut i o furtun. Valurile vuiau n-grozitor. Prea c toate apele mrii s-au revol-tat. Cpitanul vaporului ne-a spus c la o adn-cime de 200 de metri nu se simte furtuna. Ori-ct de groaznic ar fi furtuna pe mare, de laadncimea de 200 de metri n jos ea nu se maisimte. Acolo marea este mereu linitit i ne-micat. Aa e i viaa unui cretin adevrat, acrui credin s-a pogort n adncimile Evan-gheliei Mntuitorului.

    Orice vifor de valuri i furtuni ar scorni dia-volul n marea vieii noastre, ea nu se tulburpn cnd avem o credin nfipt n adncimile

  • 21

    Evangheliei Mntuitorului. Cretinii de azi sunto mare ce n-are linite, tocmai fiindc nu triesco via adncit n Evanghelia Mntuitorului.tii de cine se teme mai mult diavolul? De celce vrea s sufere i tie s sufere.

    O via ce biruie suferinele i ispitele, a-ceasta e viaa cea adevrat cretineasc. Despreaceast via zice Ap. Pavel: Cine ne va des-pri pe noi de dragostea lui Hristos? Necazul,sau strmtorarea, sau prigonirea, sau foametea,sau lipsa de mbrcminte, sau primejdia sausabia?... Cci sunt bine ncredinat c nicimoartea, nici viaa, nici ngerii, nici stpnirile,nici puterile, nici lucrurile de acum, nici celeviitoare, nici nlimea, nici adncimea, nici altfptur nu vor fi n stare s ne despart de dra-gostea lui Dumnezeu, care este n Iisus Hristos,Domnul nostru (Rom. 8, 35-39).

    Suferina i rbdarea duc la biruin.mi aduc aminte de un doctor care spunea

    c la spital a avut o femeie care suferea cumplit,dar era venic voioas i luda pe Dumnezeu.Cnd a ntrebat-o cum poate fi aa, femeia a

  • 22

    rspuns: Credina cea adevrat n necazuri deacestea se lmurete...

    ...Domnul a ales vasele cele slabe, s facde ocar pe cele tari... Fiind atacat greu deoftic, doctorii i-au dat femeii drumul, s moaracas. ns peste trei luni femeia s-a ridicat de-plin tmduit...

    Iat un Iov din zilele noastre! Credina ceaadevrat face i azi minuni. Ferice de cel cerabd ispita. Cci, dup ce a fost gsit bun, vaprimi cununa vieii, pe care a fgduit-o Dum-nezeu celor ce-L iubesc (Iacov 1, 12). Dealtcum, ca i fa de Iov, ispita Satanei are iea un hotar pe care nu-l poate trece, iar noiavem darul i ajutorul lui Dumnezeu pentru abirui. Nu v-a ajuns nici o ispit care s nu fifost potrivit cu puterea omeneasc. i Dum-nezeu, Care este credincios, nu va ngdui sfii ispitii peste puterile voastre; ci mpreuncu ispita a pregtit i mijlocul s ieii din ea,ca s putei rbda (I Cor. 10, 13). Domnultie s izbveasc din ncercare pe oamenii cu-cernici (II Petru 2, 9).

  • 23

    Suferin, credin,biruin

    Viaa unui cretin adevrat nu e numai o viade lupt, ci i de suferin

    Iar tu te lupt i sufer... zice ntr-un locAp. Pavel (II Tim. 2, 3). S-ar prea o contrazi-cere ntre aceste vorbe. Dar nu este. n viaaunui cretin lupttor i biruitor i are i sufe-rina nsemntatea ei, o nsemntate foarte ma-re. n Evanghelia Mntuitorului i are locul ei,un loc foarte nsemnat. O latur a Evangheliei,o latur a mntuirii noastre sufleteti este toc-mai suferina. S nu uitm c Mntuitorul a fostnainte de toate un Miel Mielul lui Dumnezeu Care a biruit prin rbdare, tcere i suferin.

  • 24

    Din cele zece fericiri pe care le-a spus Mntui-torul, jumtate vorbesc despre suferinele ce levor avea cei fericii... Fericii sunt cei ceplng... fericii sunt cei prigonii din pricina ne-prihnirii... Fericii vei fi cnd v vor ocr pevoi i v vor prigoni... Fericii vei fi cnd vvor ur pe voi oamenii i v vor ocr i izgonidintre ei... (Matei 5, 1-12 i Luca 6, 20-23).

    Despre nsemntatea suferinelor n viaanoastr cretineasc a putea scrie o carte n-treag. Voi spune aici pe scurt c sunt patrufeluri de suferine.

    1. nti e suferina care vine ca o pedeapspentru pcate i ca o chemare, ca o solie a Ta-tlui Ceresc, s ne ntoarcem din cile pierzrii.O astfel de suferin sunt i necazurile vremu-rilor noastre, care de ani de zile ne cheam sne ntoarcem la Dumnezeu.

    2. A doua este suferina ce ne vine ca o n-cercare a credinei noastre. O astfel de suferina fost aceea a lui Iov din Biblie.

    3. A treia e suferina ce ne vine de la Dom-nul ca s curee aurul credinei i inimii noastre.

  • 25

    n foc se cur i aurul; n focul necazurilor ial ncercrilor se cur i aurul credinei noas-tre. Printr-o astfel de suferin curitoare a tre-cut Iosif, din Biblie, i toi aleii Domnului.Printr-o astfel de suferin trec toi cei careapuc pa calea mntuirii sufleteti. Pe cei carei iubete, Domnul i ceart, zice Scriptura.Precum olarul arde mai tare n cuptor vaselecele mai bune, aa face i Domnul cnd din-tr-un om vrea s fac un vas ales. Domnul iscoate vasele cele alese din cuptorul suferine-lor. Aleii Domnului au ieit i ies aproape toidin coala suferinelor.

    O, ce minunat este suferina i roadele ein viaa cretineasc! Astronomii spun c dacn-ar fi lsat Dumnezeu noaptea n-am cunoatecerul; n-am cunoate cerul nstelat, n-am cu-noate cea mai minunat oglind a puterii luiDumnezeu: Universul cu luminile i cu minu-nile lui.

    Dac n-ar fi fost noaptea, n-am cunoatedeplin puterea i mrirea lui Dumnezeu. Aa in lumea cea sufleteasc: dac n-ar fi noaptea

  • 26

    suferinelor, n-am cunoate deplin puterea idarul lui Dumnezeu, n-am cunoate deplin n-crederea i alipirea noastr de Dumnezeu. Neludm n suferine zice Ap. Pavel pentru csuferina lucreaz rbdare, iar rbdarea biruin- (Rom. 5, 3-4 i Iacob 2, 12). Suferina ne i-ne strns legai de Dumnezeu, ne apropie mereude Dumnezeu, ne ajut s-L aflm cu adevratpe Dumnezeu i mntuirea sufletului nostru. nacest neles cere Mntuitorul s ne purtm zide zi crucea suferinelor.

    Eu nu m ruinez s spun c L-am aflat cuadevrat pe Mntuitorul numai dup ce El a puspe umerii vieii mele o cruce grea de suferin.Eu nu m ruinez s spun c m rog i aziDomnului s lase aceast cruce pe umerii meica nu cumva, uurndu-m de apsul ei, spierd iari calea mntuirii.

    4. A patra este suferina i prigoana pentruMntuitorul i Evanghelia lui Iisus. Mntuitorula spus apriat c toi cei ce vor crede n El voravea de suferit prigoane i necazuri. n lumenecaz vei avea, dar ndrznii, cci Eu am bi-

  • 27

    ruit lumea (Ioan 16, 33), Dac pe Mine M-auprigonit, i pe voi v vor ur... dac pe MineM-au prigoni i pe voi v vor prigoni... i vei fiuri de toi pentru Numele Meu (Luca 21, 12;Ioan 15, 20; Matei 10, 25). Ap. Pavel a spus imai apriat acest lucru n cuvintele: i toi carevoiesc s triasc cu evlavie n Hristos Iisus vorfi prigonii. Cci vou vi s-a dat harul ziceAp. Pavel nu numai s credei n El (Iisus), cis i ptimii pentru El (Filip. 1, 29).

    E lucru dovedit c, ndat ce se apuc cine-va s triasc o via dup Evanghelie, ncepdup el hulele, batjocurile i fel de fel de neca-zuri. Oare de ce?

    ntia dat pentru c diavolul se vede nprimejdia de a-i pierde un credincios. Pncnd omul petrece n frdelegi, are linite.Diavolul doarme linitit tiindu-l ctigat departea sa. Dar, ndat ce omul ncepe a se trezila o via nou, se trezete i diavolul i mictoate rezervele i meteugirile lui s nu-i piar-d credinciosul. Un osta din Oastea Dom-nului mi scrie: De cnd am intrat n Oaste nu

  • 28

    mai am pace cu oamenii tia, c tot strig dupmine c-s pocit, pentru c dup ieitul din bi-seric nu m duc cu ei la crm i nu mai amtabac s le dau igri...

    Adic, vedei, pn cnd omul a but i aduhnit n rnd cu oamenii, a avut linite, dar,odat ce s-a lsat de aceste rele, a pierdutlinitea.

    Cel ce se hotrte la o via nou va aveamult de suferit din partea celor pctoi. De ce?Pentru c viaa celui credincios este ca o oglin-d curat n care necredinciosul i vede pca-tele sale i murdria sa.

    De aceea, cei necredincioi nu-i pot suferipe cei credincioi.

    ns noi s nu ne speriem de nici o sufe-rin i de nici o prigoan. S ne gndim c su-ferinele i prigoanele vin tocmai pentru curi-rea i ntrirea credinei noastre. Un cretinadevrat e acela care tie suferi. tii pe cineurte mai mult diavolul? Pe omul care vrea ssufere. Pe omul care tie s sufere. Mntuitorulnu v las singuri n vreme de suferin. Darul

  • 29

    i puterea lui Dumnezeu se arat tocmai pevreme de ncercare, de suferin i prigoan. nacest neles zice Ap. Pavel: Am plcere nslbiciuni, n defimri, n prigoane, n strmto-rri pentru Hristos, cci cnd sunt slab, atuncisunt tare... n slbiciunile mele se adevereteputerea lui Hristos (II Cor. 12, 9-10).

    Suferina pentru Hristos d celor credin-cioi o plcere, o bucurie, o mulumire sufle-teasc. Aceast bucurie o aveau i o simeaucretinii cei dinti, despre care ntr-un loc ziceScriptura c dup o btaie de nuiele au plecat,bucurndu-se c au fost nvrednicii s fie bat-jocorii pentru numele Domnului Iisus Hristos(Fapte 5, 40-41). Dar, pe lng aceast mulu-mire sufleteasc, suferinele ajut i la rspn-direa Evangheliei lui Hristos. Puterea de rb-dare i de suferin a unui cretin adevrat esteo predic, este doar cea mai gritoare predicdespre puterea Evangheliei. Evanghelia s-arspndit n lume tocmai prin pildele de rbda-re i de suferin pe care le-au tiut arta cre-tinii cei dinti.

  • 30

    O, ce predic minunat! O, ce examen mi-nunat este rbdarea i suferina pentru Hristos isufletul nostru! Ci ns cunosc aceast predi-c? Ci ns reuesc s treac cu bine pesteacest examen?

  • 31

    Cuprins

    Examenul lui Iov ................................. 3Prietenii lui Iov .................................... 7Ispita lui Satan ................................... 11Credina ............................................. 19Suferin, credin, biruin ............... 23

  • 32

    Tehnoredactare computerizat,machetare i aranjament grafic:

    Editura Oastea Domnului Sibiu

    Tiparul executat la Tipografia Oastea Domnului,Sibiu

    Examenul lui Iov


Recommended